Toon posts:

XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.951 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03
kaajee schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:29:
[...]

Zie je wel!! Ik had al zo'n vermoeden! Nu dus wel een Fritz!Box 7170 kado!!

Nu ook nog voor bestaande klanten die hun contract gaan verlengen!

(en helaas heb ik op het laatste moment (30jan) toch maar besloten met 3 accounts te verlengen, en dus een 780 kado, moet ik fukcing weer een jaar wachten........)
Ik zie alleen nergens dat deze ook voor bestaande klanten te bestellen is....

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:16
Ik denk dat ik toch na al die ervaringen met Only maar even lekker wacht met het over laten zetten van ons abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Mistraller schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:33:
[...]

Ik zie alleen nergens dat deze ook voor bestaande klanten te bestellen is....
Ja dat is ook (nog) niet zo. Maar dat schreef ik toch ook:
kaajee schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:29:
[...]
...........
Nu ook nog voor bestaande klanten die hun contract gaan verlengen!
........
Maar dat zal de volgende 'actie' wel worden..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

De_Bastaard schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:45:
Ik denk dat ik toch na al die ervaringen met Only maar even lekker wacht met het over laten zetten van ons abonnement...
Je moet je wel indenken dat de meeste opmerkingen hier negatief van aard zijn, en dat alle positieve omzettingen niet gepost worden. Mijn XS4ALL Only verbinding werkt prima, net als mijn Speedtouch 780.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05-2019
Mijn reactie is gesplaatst omdat het niet een toevallige eenmalige gebeurtenis was. De verbinding lijkt met de weken steeds instabieler te worden. Zover ik kan zien is er niet sprake van een storing in dit gebied. (enschede). Bellen via mijn Voip kan ik wel even vergeten als de lijn zomaar weg valt.
Ook deze ochtend continue aan...uit....aan ... uit.. Mijn vermoeden is dat het aan de modem ligt.
Het is een nieuwe speedtouch 780 met de 6.2.... firmware. Uit de reacties maak ik op dat het een eenmalige gebeuren is en dat anderen deze ervaring niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Nur5588 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:06:
Mijn reactie is gesplaatst omdat het niet een toevallige eenmalige gebeurtenis was. De verbinding lijkt met de weken steeds instabieler te worden. Zover ik kan zien is er niet sprake van een storing in dit gebied. (enschede). Bellen via mijn Voip kan ik wel even vergeten als de lijn zomaar weg valt.
Ook deze ochtend continue aan...uit....aan ... uit.. Mijn vermoeden is dat het aan de modem ligt.
Het is een nieuwe speedtouch 780 met de 6.2.... firmware. Uit de reacties maak ik op dat het een eenmalige gebeuren is en dat anderen deze ervaring niet hebben.
Maar wat was de reactie van XS?
Hebben ze de lijn door(laten) meten?

Als het een individueel geval betreft zul je dit echt moeten melden om tot een oplossing te komen.

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:04
Wanneer gaat Xs4all naar de 24mbit eigenlijk? Steeds meer providers bieden dat aan

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
MatHack schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 00:34:
[...]

Je moet je wel indenken dat de meeste opmerkingen hier negatief van aard zijn, en dat alle positieve omzettingen niet gepost worden. Mijn XS4ALL Only verbinding werkt prima, net als mijn Speedtouch 780.
Eensch...
Mijn hele familie (3x adsl start, 1x lite) is over op only+ bellen met een st780, en eigenlijk geen problemen. Alleen heel soms wat voip problemen, maar die hebben altijd bij de storingen gestaan, en 1 familielid kan helaas niet naar only want ze zitten te ver van de centrale. Irritant, want connected-by-kpn is het geen probleem, en die centrale kan wel only leveren. En die ene persoon kunnen we dus nu nog steeds niet gratis bellen.

Afgezien van de prijs dus verder niks dan goeds hier.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdesign
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02-2024
Hmmm.... opmerkelijk nieuws:
Tijdens de presentatie van de jaarcijfers deze week, heeft KPN bekend gemaakt om binnen enkele jaren A-merken als XS4ALL, Planet en HetNet uit de portfolio te gaan schrappen. Vooral de sanering van het sterke merk XS4ALL is bijzonder te noemen, er is immers een afspraak na de overname van XS4ALL dat deze zelfstandig zou blijven.

De sanering van merken heeft vooral met kostenbesparingen te maken en naar alle waarschijnlijkheid zullen diverse merken worden samengevoegd. Nu al is de sanering te merken, reclames van XS4ALL en Planet zijn steeds minder te zien.
Bron: http://www.internet-adsl....all,-planet-en-hetnet-105

Uitgebreider artikel: http://telecompaper.com/nl/article.aspx?id=16712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
XS4ALL zelf daarover:
Vandaag is op de website van Telecompaper ten onrechte gemeld dat XS4ALL in KPN zou opgaan. Deze berichtgeving is onjuist. De zelfstandigheid van XS4ALL staat niet ter discussie. Voor toelichting op het merkenbeleid van KPN, verwijzen we u naar KPN.
Bron: http://www.xs4all.nl/nieu...t.php?msect=nieuws&id=952

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
minder xs4all reclames? Niet bij ons anders hoor...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heren, heren, dat is een andere discussie, gaarne ontopic blijven hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Net naar xs4all-only gegaan. Het betreft een ISDN aansluiting. Ik wil ook
gaan bellen via Xs4all, dus feitelijk heb ik helemaal geen "ISDN" of "PSTN"
meer nodig. Alleen nog maar een koperlijntje waar de ADSL over gaat.

Nu is het aanbod in ADSL apparatuur voor een analoge lijn iha wat beter
beschikbaar en universeler. Ook 2e hands zie je meer apparatuur voor POTS.
Kortom; ik wil eigenlijk ADSL over POTS ipv over ISDN. Wat kan ik nu doen om
er voor te zorgen dat ik geen ADSL meer over ISDN heb, maar dat het over
POTS gaat?
In feite is het alleen maar een 'switch' in de (KPN) wijkcentrale die zegt
wat voor soort signaal (ISDN of POTS) er over mijn koperdraadje heen loopt.
(net al eens even via de KPN klantenservice 1 en ander geprobeerd maar die
snappen er natuurlijk de ballen van......)

Of haal ik me met zo'n actie te veel (kans op) ellende op de hals? Als het
al 'te doen' is, zou het dan handiger zijn om eerst m'n regionale nummer
naar xs4all-bellen te porteren of daarmee wachten totdat de evt. ISDN-naar-POTS
omzetting heeft plaatsgevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 18:44

DaRoot

Some say...

kaajee schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:16:

POTS gaat?

Volgens mij moet je dan eerst omschakelen naar een POTS verbinding bij de KPN. Dit kan enige tijd duren, en volgens mij zit je dan ook langere tijd zonder telefoon en ADSL.
Zeker niet eerst je nummer porteren, lijkt mij niet verstandig.
Maar is het dan zo belangrijk dat je alle mogelijke 2e handse en nieuwe ADSL modems kan aansluiten?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
kaajee schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:16:

POTS gaat?

Zo'n omzetting kost veel geld, volgens mij moet je dan eerst weer connected by kpn zijn, dan je adsl opzeggen, dan isdn opzeggen, dan analoog aanvragen, dan xs4all aanvragen, en dan kpn weer opzeggen. Ben je maanden en honderden euro's verder. ( ik schets gewoon maar even het ergste scenario wat ik me kan bedenken ;)) Ik zie niet in waarom je met AnnexB (=isdn) niet uit de voeten kan, achter het modem is alles gewoon hetzelfde, analoge telefoons en routers etc. Ook ISDN modems zijn ruim te verkrijgen via marktplaats. (Ik heb ook nog een 780i liggen)

Ik heb onlangs een oom van mij gemigreerd naar only+bellen, heerlijk, de hele meterkast is nu leeg:
weg nt1kastje, quattrovox, adsl splitter, antwoordapparaat en los accesspoint.

Alleen een speedtouch 780i, en die doet het werk prima.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey,

Ik heb op 19 januari Xs4all only lite besteld..

Ik kijk elke dag naar de status aanvraag via de site..
In het begin van dit topic zag ik een reactie uit het voorjaar van 2007 dat een bestelling 30 dagen duurt. Op de FAQ van XS4all staat dat een aanvraag gemiddeld 3 weken duurt! Is dus veranderd?

Ik sta al een tijdje op de status bevestigd, er staat dat als je op bevestigd staat het gemiddeld 2 weken duurt voor je naar de volgende status gaat, genaamd 'Geschikt voor ADSL'.

Iemand van jullie ervaring met een frequente bestelling of net afgeronde?

Weet iemand hier hoelang het eigenlijk duurt? Want op adslshop.nl staat dat 'op gebruikerservaringen' is vastgesteld dat het 3-4 weken duurt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Heb overigens al een paar jaar XS4all lite van KPN en dat werkt uitmuntend, wil alleen online met Ps3 en we hebben het niet meer zo op al die draden, we hebben nu namelijk meerdere computers.

Je zou trouwens zeggen dat als je al Xs4all klant bent het sneller zou moeten gaan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mistraller schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:32:
[...]

Zo'n omzetting kost veel geld, volgens mij moet je dan eerst weer connected by kpn zijn, dan je adsl opzeggen, dan isdn opzeggen, dan analoog aanvragen, dan xs4all aanvragen, en dan kpn weer opzeggen. Ben je maanden en honderden euro's verder. ( ik schets gewoon maar even het ergste scenario wat ik me kan bedenken ;)) Ik zie niet in waarom je met AnnexB (=isdn) niet uit de voeten kan, achter het modem is alles gewoon hetzelfde, analoge telefoons en routers etc. Ook ISDN modems zijn ruim te verkrijgen via marktplaats. (Ik heb ook nog een 780i liggen)

Ik heb onlangs een oom van mij gemigreerd naar only+bellen, heerlijk, de hele meterkast is nu leeg:
weg nt1kastje, quattrovox, adsl splitter, antwoordapparaat en los accesspoint.

Alleen een speedtouch 780i, en die doet het werk prima.
Precies ben het helemaal eens met jou en je uitleg klopt helemaal.
Ik zelf heb ook precies het zelfde.
Ik had ISDN heb ONLY aangevraagd heb KPN op gezegd en zit nu al meer dan een jaar op ONLY AnnexB. Heb een tijdje geleden men abo verlengt met een jaar en heb dus weer een gratis modem (780i) gekregen van xs4all. Verder heb ik ook niets meer in mijn meterkast alleen het modem, NT1 weg, webfox weg, spliter weg. Heb alleen nu mijn basisstation van mijn gigaset telefoon in de meterkast in het modem (xs4all voip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:16
Ik snap iets niet... Ik heb wel getracht dit topic door te worstelen, maar toch:

Ik wil overstappen van Orange ADSL naar XS4ALL. Het enige dat je kan kiezen is XS4ALL Only. Ik heb bij Orange aangeven alleen het abonnement op te zeggen en de lijn te willen behouden omdat ik over wil stappen. Inmiddels heb ik het installatiepakket van XS4ALL binnen met de melding dat mijn verbinding 12 februari opgeleverd wordt.

Alleen kreeg ik gisteren een brief van KPN dat mijn ADSL-aansluiting wordt opgeheven, per eind van de maand? :?

Dus als ik het goed begrijp neemt XS4ALL ook mijn fysieke lijn over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn reactie is gesplaatst omdat het niet een toevallige eenmalige gebeurtenis was. De verbinding lijkt met de weken steeds instabieler te worden.
Hier in Mijnsheerenland is dit ook aan de orde. De problemen zijn gekomen da de overstap van ADSL van XS4ALL met KPN naar Only. De problemen zijn dat het webverkeer continue wegvalt. Het wonderlijke is dat de mediaplayer wel gewoon zijn streams kan afspelen. Het probleem ligt niet aan de computer. Ik kan direct overschakelen naar de verbinding van de buren en verder surfen.

Volgens XS4ALL zijn er geen problemen met de lijn, maar het zou kunnen komen door de 4 mbit snelheid die voor de overstap nog 3 mbit was. Per vandaag is het abonnement afgelopen, al wil XS4ALL dat nog niet echt erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

C4l1m3r0 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:36:
Ik snap iets niet... Ik heb wel getracht dit topic door te worstelen, maar toch:

Ik wil overstappen van Orange ADSL naar XS4ALL. Het enige dat je kan kiezen is XS4ALL Only. Ik heb bij Orange aangeven alleen het abonnement op te zeggen en de lijn te willen behouden omdat ik over wil stappen. Inmiddels heb ik het installatiepakket van XS4ALL binnen met de melding dat mijn verbinding 12 februari opgeleverd wordt.

Alleen kreeg ik gisteren een brief van KPN dat mijn ADSL-aansluiting wordt opgeheven, per eind van de maand? :?

XS4ALL Only is geen ADSL via KPN, vandaar dat je KPN ADSL-aansluiting opgezegd is.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
MatHack schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:57:
[...]

XS4ALL Only is geen ADSL via KPN, vandaar dat je KPN ADSL-aansluiting opgezegd is.
Van wie is het dan?
Only is gewoon kpn hoor, alleen betaal jij kpn niet meer maar xs4all wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Only gaat over het 'oude' bitstream netwerk van KPN, waarom je dan geen telefoonsignaal meer hoeft te nemen. KPN zet je enkel over naar het andere netwerk, zo'n brief is imho niets meer dan een geautomatiseerd proces briefje. Daarbij, XS4all = KPN, hoog of laag blijft alles van KPN :P

XS4all neemt dan na overzetten de 'kale koper' kosten voor hun rekening.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 07-02-2008 10:10 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4l1m3r0 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:36:

Deze berichtgeving is ook erg dom van KPN. Ik ben ook overgestapt van AvK naar Only en krijg een KPN brief met 'jammer dat u bij ons weggaat', en dat terwijl ik naar een ander netwerk van KPN ga :) Maar goed, dit is iets wat ze klaarblijkelijk bij KPN over het hoofd hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:42

DvE

ORA-00000

Ik heb op 4 feb. ook een aanvraag voor de overstap van ADSL via KPN naar XS4all Only gedaan.
Binnen 1 dag ben ik van status 'Ingediend' naar 'Bevestigd' ( ADSL technisch mogelijk volgens de netwerkpartner, no shit!) gegaan.

Helaas was ik 1 van de oude garde die nog korting kreeg op z'n maandbedrag van XS4all. Hierdoor valt XS4All Only Basic een eurootje of 3 duurder uit.

Toch nog even gevraagd of hier wat aangedaan kon worden, maar helaas: 'Je krijgt 8 ipv 6Mbit down en 1Mbit ipv 768Kb up plus de mogelijkheid je KPN vaste lijn abbo op te zeggen, dus niet zeuren maar accepteren' was het (iet wat gedramatiseerde) antwoord. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 06:58
Mijn reactie is geplaatst omdat het niet een toevallige eenmalige gebeurtenis was. De verbinding lijkt met de weken steeds instabieler te worden. Zover ik kan zien is er niet sprake van een storing in dit gebied (Enschede). Bellen via mijn Voip kan ik wel even vergeten als de lijn zomaar weg valt.
Ik heb vanaf 23 januari 2008 een vergelijkbaar probleem. Je bent dus niet de enige die dit probleem heeft. Zie mijn topic : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1274097

Ik verdenk inmiddels ook de SpeedTouch 780 en overweeg een ander modem te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik deel de verdenking. Ik ben sinds afgelopen november al met xs4all bezig om mijn 'klapperende lijn' te bekijken, de laatste firmware heeft het wat naar beneden getrokken maar nog steeds zeker 2x per avond.

In het verleden altijd Draytek gebruikt, mogelijk maar weer terugstappen daarop. Nadeel dat ze wat prijzig zijn :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Voor de mensen met last van haperende Speedtouch 716 of 780 modems: hebben jullie al de vorige versie van de XS4ALL firmware geprobeerd? Ik had dit eerder ook hier gepost, en het heeft mijn problemen volledig opgelost.
Aangezien XS4ALL deze 6.1 versie van de helpdeskpagina's verwijderd heeft, heb ik hem hier voor jullie te download gezet.
Ik hoor graag van jullie of dit de herstarts oplost of niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had juist daarvoor die eerdere 6.1, waar het helemaal erg was. Daarbij die domme bug dat je vanuit Vista icm IE7 opeens niet meer kon inloggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
avkooi schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:38:
Voor de mensen met last van haperende Speedtouch 716 of 780 modems: hebben jullie al de vorige versie van de XS4ALL firmware geprobeerd? Ik had dit eerder ook hier gepost, en het heeft mijn problemen volledig opgelost.
Aangezien XS4ALL deze 6.1 versie van de helpdeskpagina's verwijderd heeft, heb ik hem hier voor jullie te download gezet.
Ik hoor graag van jullie of dit de herstarts oplost of niet!
Ik zit nu op versie 6.1.9.6 (BV). Als ik thuis ben zal ik jouw versie eens vergelijken met mijn versie. Ik had ook een exe-file van de site van XS4All veilig gesteld. Misschien dat de code BV tussen haakjes net het verschil maakt.

Het is precies hetzelfde bestand dat ik had (zelfde naam en zelfde grootte). In ieder geval bedankt voor de download. :)

[ Voor 7% gewijzigd door One_Gandalf op 08-02-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 22:47

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Ik ben zojuist overgestapt naar XS4ALL bellen, met nummerbehoud (althans de procedure is in gang gezet), en opeens wordt ik elke dag 2 à 3 keer gebeld door telemarketeers. Voorheen kwam dit hooguit één ker per twee maanden voor, ik stond niet vermeld in de telefoongids.

Sta ik nu in een of ander bestand ofzo? Verkoopt XS4ALL meteen je telefoonnummer? Ik ben er nogal pissig over. De helpdesk biedt nu even geen soelaas, meer dan een kwartier wachttijd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 17:07
Ragger schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:40:
Ik ben zojuist overgestapt naar XS4ALL bellen, met nummerbehoud (althans de procedure is in gang gezet), en opeens wordt ik elke dag 2 à 3 keer gebeld door telemarketeers. Voorheen kwam dit hooguit één ker per twee maanden voor, ik stond niet vermeld in de telefoongids.

Sta ik nu in een of ander bestand ofzo? Verkoopt XS4ALL meteen je telefoonnummer? Ik ben er nogal pissig over. De helpdesk biedt nu even geen soelaas, meer dan een kwartier wachttijd. :(
Misschien sta je nu wel in de telefoongids? Wij zijn overgegaan van KPN naar XS4all only en hebben juist minder telefoontjes gekregen, want we staan niet mee in de gids :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:01

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb dit een kleine 10 dagen geleden ook gedaan, ik ben nog niet gebeld door 1 marketeer.
M@rijn schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:45:
[...]

Misschien sta je nu wel in de telefoongids? Wij zijn overgegaan van KPN naar XS4all only en hebben juist minder telefoontjes gekregen, want we staan niet mee in de gids :D
Mooi! Dat wist ik namelijk niet zeker.
Ik probeer al jaren uit die gids te komen, de KPN blijft gewoon weigeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Tukk op 08-02-2008 18:47 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Wij zijn er ook uit verdwenen, en dankzij infofilter kregen we al minder telefoontjes, maar nu we uit de gids zijn hebben we denk al een jaar geen tele spam meer gehad. Overigens kan je dit met XS4ALL voip blokken door na het spam gesprek #nogwat in te toetsen, dan wordt voortaan dit nummer in de centrale reeds geblokkeerd. (Ook al zie je dat nummer dus zelf niet)
Nu de gsm nog, want daar vinden ze me tegenwoordig ook :(

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XS4ALL doet NIETS met je telefoonnummer. Voor alle duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online

Dit is juist wat XS4ALL niet zou doen.
Dus lijkt me gewoon toeval.
XS4ALL is namelijk tegen Spam en dus ook via de tellefoon.
Daarom hebben ze ook iets mooi gemaakt om het tegen te gaan.
Kijk zelf maar even Nummerblokkering
Ook als het nummer is afgeschermd kan je hem gewoon bokkeren.
Je kan nummers makkelijk toevoegen in het service center.
En als je door een afgeschermd nummer wordt gebeld en het gesprek is beëindigd, toetst je *351*#

Ik zelf heb het gelukkig niet nodig maar ik heb mijn nummer ook niet gehouden ik bel gewoon met 0878 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Vanmorgen heb ik opdracht gegeven mijn abbo te downgraden, en 15 min. later rebootte mijn Speedtouch 780 ineens.

Wat bleek: Mijn snelheden waren al aangepast! :D

Dat ging dus wel erg snel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
Ik heb mijn probleem met de "klapperende" modem 780 hier al aangegeven.
Vandaag op advies van de hulpdesk van XS4all de software gedowngrade naar
de versie 6.2.17.5 (Ik had versie 6.2.29.6 erop staan). Hopelijk zou dit het
probleem van een “klapperende” Modem verhelpen.
Via een Vast-IP lukte de downgrade soepel. De configuratie nadien en de beveiliging gingen ook vlot en eenvoudig.
Doch het aan-uit-aan-uit-probleem is niet verholpen. Ik klik een snelkoppeling naar een site aan en dat lukt dan misschien in een keer. Wil ik naar andere links doorklikken…. Speedtouch is niet verbonden……… :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
Nur5588 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:27:
Ik heb mijn probleem met de "klapperende" modem 780 hier al aangegeven.
Vandaag op advies van de hulpdesk van XS4all de software gedowngrade naar
de versie 6.2.17.5 (Ik had versie 6.2.29.6 erop staan). Hopelijk zou dit het
probleem van een “klapperende” Modem verhelpen.
Via een Vast-IP lukte de downgrade soepel. De configuratie nadien en de beveiliging gingen ook vlot en eenvoudig.
Doch het aan-uit-aan-uit-probleem is niet verholpen. Ik klik een snelkoppeling naar een site aan en dat lukt dan misschien in een keer. Wil ik naar andere links doorklikken…. Speedtouch is niet verbonden……… :( :(
Mijn 'klapper-probleem' met de SpeedTouch 780 WLi is sinds gisteren opgelost. Zie de topicstart van mijn topic : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1274097

Ik weet echter niet waardoor het probleem is opgelost. Ik denk niet dat het de firmware is omdat met twee firmware-versies hetzelfde probleem optrad. Heb je al geprobeerd om het modem rechtstreeks op je ISRA aan te sluiten?

Overigens bekruipt mij wel het gevoel dat de oorzaak van het probleem niet ligt tussen het ISRA en de wijkcentrale aangezien het zaakje nu weer goed werkt. De volgende potentiële hardware-risico's zijn er dan :
  • Kabels
  • Splitter
  • Modem

[ Voor 24% gewijzigd door One_Gandalf op 10-02-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
Gisteren heb ik al op advies van de Hulpdesk de splitter ertussen uit gehaald. Dit gaf geen verbetering. Vandaag heb ik na de downgrade, die niet het gewenste effect had, de Hulpdesk weer gebeld. Daar hebben ze er nu voor gezorgd dat ik deze week een nieuwe Modem krijg. Hopelijk lost dat het op.

Mijn vermoeden is.... In het begin heb ik via de speedtouch website een firmware (versie 7....) erop gezet die ik aanzag als een update. Deze bleek achteraf helemaal niet geschikt voor deze Modem. Dit is een fout van Speedtouch geweest. Na veel gedoe toen een downgrade naar de Firmware 6.2.29.6 gemaakt. En in het begin deed de modem prima zijn werk. Tot een paar weken geleden toen dit geklapper zich steeds meer manifesteerde en nu is het een continue gebeuren....... Die firmware versie 7. kan misschien iets...."geforceerd" hebben.

14 februari: Het werkt weer. De Firmware die XS4all op de website aanbeveelt, doet prima zijn werk.

[ Voor 5% gewijzigd door Nur5588 op 14-02-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Nur5588 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:06:
Gisteren heb ik al op advies van de Hulpdesk de splitter ertussen uit gehaald. Dit gaf geen verbetering. Vandaag heb ik na de downgrade, die niet het gewenste effect had, de Hulpdesk weer gebeld. Daar hebben ze er nu voor gezorgd dat ik deze week een nieuwe Modem krijg. Hopelijk lost dat het op.

Mijn vermoeden is.... In het begin heb ik via de speedtouch website een firmware (versie 7....) erop gezet die ik aanzag als een update. Deze bleek achteraf helemaal niet geschikt voor deze Modem. Dit is een fout van Speedtouch geweest. Na veel gedoe toen een downgrade naar de Firmware 6.2.29.6 gemaakt. En in het begin deed de modem prima zijn werk. Tot een paar weken geleden toen dit geklapper zich steeds meer manifesteerde en nu is het een continue gebeuren....... Die firmware versie 7. kan misschien iets...."geforceerd" hebben.

wordt vervolgd.......
Koop dan via marktplaats ff een ander modem, als dat het niet is, dan verkoop je hem meteen weer. Dan weet je het tenminste zo. xs4allpakketten worden vaak met naam aangeboden. (Ik heb er ook eentje op staan :))

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Heel apart: ik ben bezig met de overstap van Orange naar XS4ALL Only. Sinds gistermiddag heb ik een XS4ALL-ip adres/hostname, maar mijn modem was nog ingelogd met de gebruikersnaam en het wacht woord van mijn Orange aansluiting 8)7 Maar ik had wel internet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
C4l1m3r0 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:40:
Heel apart: ik ben bezig met de overstap van Orange naar XS4ALL Only. Sinds gistermiddag heb ik een XS4ALL-ip adres/hostname, maar mijn modem was nog ingelogd met de gebruikersnaam en het wacht woord van mijn Orange aansluiting 8)7 Maar ik had wel internet....
Nee, hoor is niet apart. Je bent nl. ook niet ingelogd met je Orange name en wachtwoord, althans dat lijkt wel zo, maar je zit gewoon op een xs4all aansluiting. Bij Only heb je nl. geen username en ww meer nodig.................Dus al zou je user piet snot ww: flauwekul invullen, werkt het ook.....

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 12-02-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
kaajee schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:11:
[...]

Nee, hoor is niet apart. Je bent nl. ook niet ingelogd met je Orange name en wachtwoord, althans dat lijkt wel zo, maar je zit gewoon op een xs4all aansluiting. Bij Only heb je nl. geen username en ww meer nodig.................Dus al zou je user piet snot ww: flauwekul invullen, werkt het ook.....
offtopic:
Aha, nu snap ik het, klinkt ook wel logisch eigenlijk B) Dank voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Krijg je daar bij verlenging ook het Fritz modem?

Edit: Daar, inderdaad bij een verlenging bij XS4ALL. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Xiquena op 18-02-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Xiquena schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:42:
Krijg je daar bij verlenging ook het Fritz modem?
Daar? waar?

Als je een verlenging bij Xs4all bedoelt? Nee, (nog) geen Fritz modem........(helaas)

(ze willen eerst eens kijken hoe 1 en ander gaat lopen met die Fritzen.......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 01-10 21:33

-Stef-

Slainthe!

Ik kom met de snelheidstest op de XS4ALL site nog altijd niet boven de 5000 kbs uit, terwijl ze aangeven dat het gemiddelde van mijn abonnement 5686 is. Dat dat incidenteel kan gebeuren begrijp ik maar ik haal het nooit terwijl ik maar 739 meter van de centrale afzit. Bekabeling en telefoonuigang hebben altijd goed gefunctioneerd voor mijn Only abonnement.

Zou de winsock corrupt kunnen zijn en een 'netsh winsock reset' daarom kunnen helpen? Ik kan het nu niet testen aangezien ik op mijn werk zit.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:20

samo

yo/wassup

-Stef- schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:54:
Ik kom met de snelheidstest op de XS4ALL site nog altijd niet boven de 5000 kbs uit, terwijl ze aangeven dat het gemiddelde van mijn abonnement 5686 is. Dat dat incidenteel kan gebeuren begrijp ik maar ik haal het nooit terwijl ik maar 739 meter van de centrale afzit. Bekabeling en telefoonuigang hebben altijd goed gefunctioneerd voor mijn Only abonnement.

Zou de winsock corrupt kunnen zijn en een 'netsh winsock reset' daarom kunnen helpen? Ik kan het nu niet testen aangezien ik op mijn werk zit.
Hoe is je binnenbekabeling dan? Dus vanaf je is/ra totaan je modem? Dat is nogal een storingsgevoelig stukje. Daarnaast kan je eens vragen of ze je lijn nameten om te zien of het daar aan ligt.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Weet iemand hoe je gewoon niet meer gebeld kan worden door anonieme nummers met Xs4all VOIP?

Ik heb net weer zo;n verkoper opgehangen, ik ben dus te laat met *351*# om die bepaalde dienst te blokkeren. Daarnaast heb ik geen zin om ze allemaal langs te gaan.

Ik heb al geprobeerd de tekst anonyme in te voeren, dat werkt niet ;)

edit:
Ik heb de vraag alvast ook maar naar de helpdesk gestuurd, als die reageren laat ik het weten.

edit2:
Damn, das snel...

Ik kreeg punt 6 op de pagina http://voip.wiki.xs4all.n...ous_call_reject_.28ACR.29
als antwoord.

De codes zijn:
code:
1
2
3
4
*82# Activate the service
#82# Deactivate the service
*#82# Check if the service is activated.
**82# (De)activate the service

Toch blijkt dit niet te werken, als ik mezelf via de gsm anoniem bel, kom ik er door heen...

[ Voor 49% gewijzigd door Tukk op 18-02-2008 16:47 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Die code kun je juist ook na het gesprek invoeren, hoeft niet tijdens het gesprek.
Zie ook http://www.xs4all.nl/nieu...ect=nieuws&id=929&taal=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Briljant, het werkt!

De string *82# zelf intikken in de webphone was de truuk die ik zocht.
(De knoppen * en # op het scherm van de webphone werken niet).
Roelant schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:28:
Die code kun je juist ook na het gesprek invoeren, hoeft niet tijdens het gesprek.
Zie ook http://www.xs4all.nl/nieu...ect=nieuws&id=929&taal=nl
Via mijn DECT-telefoon blijkt dat niet te werken. Ik moet dat dus echt via de webphone doen.

[ Voor 53% gewijzigd door Tukk op 18-02-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd omdat ik ook lange tijd te maken heb gehad met een haperende speedtouch 780WL die ik van de modem actie heb gekregen. Ik heb in eerste instantie van alles geprobeerd (vooral andere firmwares en andere instellingen) maar niks hiervan hielp. Ik heb toen contact opgenomen met de helpdesk, en na een paar telefoontjes hebben ze me een nieuw modem opgestuurd. Hier precies hetzelfde probleem. Het modem startte nog steeds zo'n 3 keer per dag opnieuw op (kernel cold restart). Inmiddels heb ik (voor mij) de oplossing gevonden:

Schakel de wifi functie uit!

Mijn modem draait inmiddels al 10 dagen zonder enige uitval. Het draadloos netwerk wordt bij mij nu weer geregeld via een 3com wireless acces point. Beetje raar dat het zo opgelost moet worden, maar ik ben in elk geval blij dat ik het heb opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:09
Zo eindelijk weer internet...

Had 5 weken geleden xs4all only aangevraagd op een kale lijn, na 3.5 week was de aansluiting gereed, dus ik sluit mijn modem aan...geen signaal. Omdat het net verbouwd was gat in de muur zagen om de hoofdaansluiting te pakken te krijgen (oud huis dus niet in de meterkast)...nog geen signaal. Wat blijkt nou, hadden ze mij een verkeerde modem opgestuurd...xs4all only abbo's moeten dus schijnbaar een isdn modem hebben ipv analoog...beetje domme fout van xs4all maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Dersan schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:37:

Had 5 weken geleden xs4all only aangevraagd op een kale lijn, na 3.5 week was de aansluiting gereed, dus ik sluit mijn modem aan...geen signaal. Omdat het net verbouwd was gat in de muur zagen om de hoofdaansluiting te pakken te krijgen (oud huis dus niet in de meterkast)...nog geen signaal. Wat blijkt nou, hadden ze mij een verkeerde modem opgestuurd...xs4all only abbo's moeten dus schijnbaar een isdn modem hebben ipv analoog...beetje domme fout van xs4all maarja...
Heb hier gewoon een normale modem, had eerst per ongeluk een ISDN modem op de kop getikt die werkt niet. Gewoon een normale 780 wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Laatst online: 30-09 08:04
Dersan schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:37:

Dan heeft er waarschijnlijk vroeger een ISDN lijn opgezeten en heeft KPN die niet terug gezet naar een normale analoge lijn.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Ik had eerst een normale 780 en die moest ik dus terugsturen..of de vorige bewoners er isdn op hadden weet ik niet maar ik vermoed niet aan de bekabeling te zien...weet niet wat er precies allemaal voor isdn nodig is maar ik heb gewoon 2 adertjes..niet eens een isra punt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Dersan schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:39:
Ik had eerst een normale 780 en die moest ik dus terugsturen..of de vorige bewoners er isdn op hadden weet ik niet maar ik vermoed niet aan de bekabeling te zien...weet niet wat er precies allemaal voor isdn nodig is maar ik heb gewoon 2 adertjes..niet eens een isra punt oid.
Dat kan je aan de kabel of aan de isra ook niet zien. Familie van mij heeft isdn, alles ziet het exact hetzelfde uit als bij mij op analoog. Alleen daar hangt dus een AnnexB modem, hier een AnnexA.

[ Voor 14% gewijzigd door Mistraller op 02-03-2008 14:34 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Dersan schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:39:
ISDN komt ook binnen als twee-aderig. Daarna ga je naar een NT1 kastje (dat kan door de vorige bewoners verwijderd zijn, wat niet helemaal volgens de regels van KPN is). Een ADSL splitter zit altijd voor het NT1 kastje, dus rechtstreeks op de binnenkomende lijn. Omdat je niets te splitsen hebt, heb je die ook niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Gerritjuh schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:45:
[...]

ISDN komt ook binnen als twee-aderig. Daarna ga je naar een NT1 kastje (dat kan door de vorige bewoners verwijderd zijn, wat niet helemaal volgens de regels van KPN is). Een ADSL splitter zit altijd voor het NT1 kastje, dus rechtstreeks op de binnenkomende lijn. Omdat je niets te splitsen hebt, heb je die ook niet echt nodig.
NT1 heb je ook niet nodig voor xs4all only. En in het geval van only heb je zelf toch ook niets meer te maken met kpn?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
Nou XS4ALL Only is dus succesvol opgestart! Zitten er nog snelheidsverhogingen/prijsverlagingen aan te komen? Of blijven we 40e vragen voor een 4Mbit lijn? Vind persoonlijk dat dat wel 8Mbit mag worden!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
Klappermodem.

14 Februari leek alles weer in order. Tot 2 maart doet de modem het weer redelijk. Af en toe nog een onderbreking maar niet irritant. Vandaag 3 maart begint de modem in de ochtend weer te klapperen. Bij iedere klik is het afwachten of er verbinding is.....

Volgens Leopenders zou de uitschakeling van Wifi het verhelpen. Dit heb ik dus gedaan. De Interface van de Wifi heb ik uitgeschakeld. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Mistraller schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:20:
[...]

NT1 heb je ook niet nodig voor xs4all only. En in het geval van only heb je zelf toch ook niets meer te maken met kpn?
Klopt, ik schreef ook niet dat je een NT1 nodig hebt voor XS4ALL Only. Alleen volgens de regels van KPN moet je een NT1 laten zitten als je gaat verhuizen. De splitter (die je in dit geval dus ook niet nodig hebt) zit altijd voor de NT1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Gerritjuh schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:50:
[...]

Klopt, ik schreef ook niet dat je een NT1 nodig hebt voor XS4ALL Only. Alleen volgens de regels van KPN moet je een NT1 laten zitten als je gaat verhuizen. De splitter (die je in dit geval dus ook niet nodig hebt) zit altijd voor de NT1.
Maar...wat te doen als je dus adsl-only neemt, en dus als eindgebruiker niets meer met kpn te maken hebt? Moet je dan nog steeds de nt1 laten zitten officieel?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Mistraller schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 00:28:
[...]

Maar...wat te doen als je dus adsl-only neemt, en dus als eindgebruiker niets meer met kpn te maken hebt? Moet je dan nog steeds de nt1 laten zitten officieel?
Ja dat wordt toch gezegd. De NT1 is eigendom van KPN, mag je eigenlijk helemaal niet aankomen, behalve aan de 'gebruikers zijde' om toestellen/apparatuur aan te sluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 23:13

The Zep Man

🏴‍☠️

kaajee schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 08:06:
[...]

Ja dat wordt toch gezegd. De NT1 is eigendom van KPN, mag je eigenlijk helemaal niet aankomen, behalve aan de 'gebruikers zijde' om toestellen/apparatuur aan te sluiten....
Als dat ding in je eigen huis staat dan heb je het volste recht om hem van je muur te halen en volledig te ontkoppelen (als je hem niet meer nodig hebt, natuurlijk ;) ). Dat je dat ding vervolgens zuinig moet bewaren (omdat KPN hem misschien ooit terug wilt hebben), is een andere zaak.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
The Zep Man schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 08:13:
[...]
Als dat ding in je eigen huis staat dan heb je het volste recht om hem van je muur te halen en volledig te ontkoppelen (als je hem niet meer nodig hebt, natuurlijk ;) ). Dat je dat ding vervolgens zuinig moet bewaren (omdat KPN hem misschien ooit terug wilt hebben), is een andere zaak.
Wat een zinloze discussie dit.......
Praktisch heb je gelijk, echter in de voorwaarden die je hebt afgesproken met KPN heb je verklaard dat je hier vanaf zult blijven. Net als het ISRA punt (wat de NT1 eigenlijk is).
Zo'n zelfde afspraak heb je gemaakt met je kabelprovider aangaande het AOP (abonnee overname punt) het CAI kastje waar je coax kabel van je TV in gaat.
En ook heb je zo'n afspraak gemaakt met je energie leverancier aangaande de hoofdzekering in je meterkast.

Al deze dingen zitten ook je je eigen huis, en juridisch mag je er meer doen wat je wilt, maar je hebt contractueel wat anders afgesproken en riskeert dus een boete wegens contractschending.
Zo is het formeel! Dat het in de praktijk anders gaat weet ik ook wel.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Ja achja in mijn huis zat er niks in van kpn toen ik er kwam wonen dus achja, ik maak me er niet druk om.

Ander vraagje: Ik heb het softphone programma'tje van xs4all op mijn pc geinstalleerd en het werkt ook wel gewoon, alleen als ik het programma gebruik gaat de gewone telefoon niet over..ok dat kan, maar nadat ik het programma heb afgesloten is dit nog steeds zo, net zolang tot ik ik telefoon in de modem aan en uit heb gezet...iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
kaajee schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 08:06:
[...]

Als je overstapt naar XS4ALL Only verbreek je je contract met KPN, je ontvangt zelfs een opzeggingsbrief, en je ISDN signaal gaat van de lijn af. Als eindgebruiker heb je dan toch geen banden meer met KPN? En omdat er geen ISDN signaal meer op de lijn zit, zou KPN dus ook de NT1 moeten komen weghalen zou ik zelfs zeggen.

Dat je er niet aan mag komen is onzin, je moet er zelf de splitter voorzetten als je isdn + adsl neemt. Alles waar je niet aan mág komen is normaliter verzegeld.
Dersan schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:08:
Ja achja in mijn huis zat er niks in van kpn toen ik er kwam wonen dus achja, ik maak me er niet druk om.

Ander vraagje: Ik heb het softphone programma'tje van xs4all op mijn pc geinstalleerd en het werkt ook wel gewoon, alleen als ik het programma gebruik gaat de gewone telefoon niet over..ok dat kan, maar nadat ik het programma heb afgesloten is dit nog steeds zo, net zolang tot ik ik telefoon in de modem aan en uit heb gezet...iemand hier ervaringen mee?
Het modem meldt zich na verloop van tijd wel vanzelf opnieuw aan, maar dat duurt ff. Ik weet niet hoeveel minuten precies. Als er geen client is aangemeldt weet de server niet waar ie de call heen moet sturen. Voor zover ik weet kan je niet met meerdere clients tegelijk op 1 nummer ingelogd zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Mistraller op 05-03-2008 00:20 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 15:38
Hmm vervelend...

Ik heb een XS4ALL abo thuis (ex Demon klant) en heb ook voip ingesteld bij m'n abo. Nu zit ik voor een tijdje in Wenen en wil ik dus met mijn XS4ALL Voip ding naar huis kunnen bellen. Dus op m'n laptopje ingesteld en gebeld, en jawel, er werd aangenomen en er was luid en duidelijk contact... voor 10 seconden. Daarna hoorde ik helemaal niets meer. Bij een tweede poging duurde het heel iets langer, een seconde of 20 misschien. Vervolgens dus maar weer met de mobiele eenheid (door mensen zonder humor ook wel gsm genoemd) gebeld en de roamingkosten voor lief genomen.

Ik verblijf in een hotel en heb een LAN aansluiting op de kamer waar ik gebruik van maak.

Iemand enig idee wat er fout gaat?

Edit: ik bel naar een gewone vaste KPN-lijn.

[ Voor 3% gewijzigd door mwolthers op 05-03-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Mistraller schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:17:
[...]

Als je overstapt naar XS4ALL Only verbreek je je contract met KPN, je ontvangt zelfs een opzeggingsbrief, en je ISDN signaal gaat van de lijn af. Als eindgebruiker heb je dan toch geen banden meer met KPN? En omdat er geen ISDN signaal meer op de lijn zit, zou KPN dus ook de NT1 moeten komen weghalen zou ik zelfs zeggen.

Dat je er niet aan mag komen is onzin, je moet er zelf de splitter voorzetten als je isdn + adsl neemt. Alles waar je niet aan mág komen is normaliter verzegeld.
Je lijn blijft gewoon annex B hoor. Je hebt niets meer met KPN te maken. XS4ALL wel.
Je moet je NT1 kasje laten hangen als je ooit gaat verhuizen je mag hem dus niet mee nemen of verkopen. Als jij hem nu gewoon weg haalt en in een doos bewaard is er niets aan de hand, KPN komt zeker niet controleren of je hem wel hebt hangen. Als je gaat verhuizen moet je hem alleen wel weer plaatsen en even aansluiten zodat de nieuwe bewoners er gebruik van kunnen maken.
Ik zelf heb ook alles er tussen uit gehaald spliter + NT1 kasje dus het kabeltje gaat direct het modem in. Ik draai nu alweer +1jaar ONLY zonder problemen en bel ook via XS4ALL. KPN komt dus niet langs om je kasje op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mwolthers schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:34:
Hmm vervelend...

Ik heb een XS4ALL abo thuis (ex Demon klant) en heb ook voip ingesteld bij m'n abo. Nu zit ik voor een tijdje in Wenen en wil ik dus met mijn XS4ALL Voip ding naar huis kunnen bellen. Dus op m'n laptopje ingesteld en gebeld, en jawel, er werd aangenomen en er was luid en duidelijk contact... voor 10 seconden. Daarna hoorde ik helemaal niets meer. Bij een tweede poging duurde het heel iets langer, een seconde of 20 misschien. Vervolgens dus maar weer met de mobiele eenheid (door mensen zonder humor ook wel gsm genoemd) gebeld en de roamingkosten voor lief genomen.

Ik verblijf in een hotel en heb een LAN aansluiting op de kamer waar ik gebruik van maak.

Thuis misschien voip ingesteld op je modem? Misschien probeert de modem dan na die tijd te connecten, en valt de verbinding daarom weg.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Hmmmmmmm..

Ik heb xs4all een mailtje gestuurd dat ik graag vergoeding wilde voor de telefoonkosten en de dagen dat ik geen internet had omdat hun mij een analoge modem hadden opgestuurd. Nu heb ik dus een mailtje terug dat ze die 4 dagen geen internet wel crediteren, maar dat de telefoonkosten voor mijn rekening zijn omdat huh niet verantwoordelijk zijn voor technische ondersteuning.

Nu zit het zo dat ik wel heel wat minuten heb gebeld omdat

Gesprek 1: Ik had geen verbinding (bleek dus achteraf door verkeerde modem)
Gesprek 2: Kwamen achter probleem modem dus word nieuwe opgestuurd
Gesprek 3: Moest instellingen voor mn isdn modem hebben (stonden er niet bij opgestuurd).

Hier is xs4all toch wel gewoon verantwoordelijk voor of zie ik dat nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dersan schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:32:
Hmmmmmmm..

Ik heb xs4all een mailtje gestuurd dat ik graag vergoeding wilde voor de telefoonkosten en de dagen dat ik geen internet had omdat hun mij een analoge modem hadden opgestuurd. Nu heb ik dus een mailtje terug dat ze die 4 dagen geen internet wel crediteren, maar dat de telefoonkosten voor mijn rekening zijn omdat huh niet verantwoordelijk zijn voor technische ondersteuning.

Nu zit het zo dat ik wel heel wat minuten heb gebeld omdat

Gesprek 1: Ik had geen verbinding (bleek dus achteraf door verkeerde modem)
Gesprek 2: Kwamen achter probleem modem dus word nieuwe opgestuurd
Gesprek 3: Moest instellingen voor mn isdn modem hebben (stonden er niet bij opgestuurd).

Hier is xs4all toch wel gewoon verantwoordelijk voor of zie ik dat nu verkeerd?
nou nou nou nou nou met 2 ct per minuut ben je hoeveel geld kwijt geraakt met die 3 gesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwolthers schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:34:
Hmm vervelend...

kan het zijn dat iemand op je huisverbinding via het voip account (via het modem bijvoorbeeld) belt terwijl jij vanuit t buitenland belt? Want 2x bellen op hetzelfde account gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:36:
[...]

kan het zijn dat iemand op je huisverbinding via het voip account (via het modem bijvoorbeeld) belt terwijl jij vanuit t buitenland belt? Want 2x bellen op hetzelfde account gaat niet.
Jawel hoor, dit kan wel (2x bellen op hetzelfde account), alleen niet vanaf verschillende locaties. Dus het zou nog steeds het probleem kunnen zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:32:
[...]

nou nou nou nou nou met 2 ct per minuut ben je hoeveel geld kwijt geraakt met die 3 gesprekken?
Eerder 21 cent per minuut..

Maargoed ik had ook in ieder geval meer verwacht van xs4all, ik bedoel ik ging erheen om een beetje prof. verbinding te hebben en als ik eerst een week wilde aankutten ging ik wel naar telfort ofzo...en dat ze dan ook niet gezegd hebben van je krijgt geowon een maandbedrag terug oid..nee gewoon echt 4 dagen abbogeld... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Mijn Oom in Amsterdam centrum heeft geen verbinding,
contacting DHCP server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Geen problemen hier in 't noorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:11

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Windstorm schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:01:
ow wat leuk, doe hem de groeten :w
Modem gereset? wat heb je nog meer geprobeert?

edit: hier werkt ook alles prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Alfisti op 09-03-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 20:35

Ino Dekker

Mr. Guide

Windstorm schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:01:
Hier hetzelfde probleem. Vanmiddag nog wel IP, maar DNS leek niet goed. Daarna reset van modem (Thomson ST720) en krijg sindsdien geen IP.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een sales helpdesk medewerker wist me te vertellen dat XS4ALL Lite over 1,5 maand waarschijnlijk 8mbit wordt :)

* Glacier blijft even bij XS4ALL om het aan te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er ook last van, de verbinding viel rond 17:00 uur weg tot nu toe 05:30 uur.
Weet alleen niet wat het geweest was, maar niets hielp in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 14:52
Glacier schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:50:
Een sales helpdesk medewerker wist me te vertellen dat XS4ALL Lite over 1,5 maand waarschijnlijk 8mbit wordt :)
Dat vind ik wel een leuk bericht :Y

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

sja dat zeiden ze 6 maanden geleden ook tegen mij helaas. heb besloten niet langer te wachten en heb telfort aangevraagd. Nou zal je zien dat.........

maar dan nog 20 euro voor 20 mbit of 40 voor 8......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
Leuk is dit niet meer. Ik zag al met voorgevoelens uit naar de kwaliteit van de verbinding op maandag. En het werd bevestigd. Klappermodem.. De uitschakeling van de Wifi-interface heeft bij mij geen zichtbaar positieve verandering opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
Sorry dubbele posting door Klappermodem

[ Voor 81% gewijzigd door Nur5588 op 10-03-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:04

Dan mag het snelste abo van hun wel naar 25mbit of 30mbit

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds @ 12 mbit, alleen wel voor een hogere prijs (€ 55,-). :( (ex-demon klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

knny schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:32:
[...]

Dan mag het snelste abo van hun wel naar 25mbit of 30mbit
technische limiet van adsl2 is 20mbit :P Waar btw gerust 50% dat toch al niet eens haalt (durf zelfs 70% te zeggen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 14:52
SinergyX schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:12:
[...]

technische limiet van adsl2 is 20mbit :P Waar btw gerust 50% dat toch al niet eens haalt (durf zelfs 70% te zeggen) ;)
ADSL2+'s limiet zou 24mbit zijn (ITU G.992.5) van ADSL2 en ADSL beide 12mbit

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:42

DvE

ORA-00000

Hmmm, als het voor die prijs idd 8mbit wordt....
Heb nu ADSL Basic (8mbit) voor 55 euro.... dat zou dan ook sneller moeten worden lijkt me.
Lijkt me erg onwaarschijnlijk of ik downgrade direct naar Lite. (is 'maar' 39,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 05:39:
Ik had er ook last van, de verbinding viel rond 17:00 uur weg tot nu toe 05:30 uur.
Weet alleen niet wat het geweest was, maar niets hielp in ieder geval.
Ik had precies hetzelfde, het viel rond 17:00 uit en s'ochtends werkte het gewoon weer. De afgelopen maanden heb ik dit wel vaker, zeker 3x sinds het nieuwe jaar, mijn grootste probleem is ook dat ik geen idee heb waardoor het komt, want er staat nooit een foutmelding over op de xs4all pagina, en wanneer ik het probleem heb is er natuurlijk geen tech support. Probleem is niet speciaal de storingen, ik bedoel, het werkt vaak genoeg, maar meer dat er nooit iets over te vinden is.

Omgeving Haarlem hier trouwens, was voor de overname bij Demon, anderen die dit ook hebben ?

[ Voor 7% gewijzigd door agentorangina op 10-03-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:20

samo

yo/wassup

Storing XS4ALL Only - ex-demon
gemeld door Miquel op 10-03-2008, 13:12
begintijd: zondag 9 maart 2008 18:00, duur: opgelost
status: opgelost

Zondagavond 9 maart is er rond 18:00 een storing opgetreden op
2 STM-4 koppelingen tussen het bitstream ADSL netwerk en XS4ALL.
Hierdoor was er geen verkeer mogelijk voor een beperkt aantal
klanten, specifiek een gedeelte van de XS4ALL Only ex-demon klanten.

Rond 23:30 was de storing opgelost.
Zou dat hem misschien geweest zijn?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ah kijk, ik had niet meer gecheckt na vanochtend, en aangezien het gerepareerd was dacht ik dat er ook wel een storingsbericht over zou staan, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr...Kan je als ex-demon klant al meer betalen, krijg je er van dat soort geintjes ook erbij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Ik belde vandaag voor het eerst naar mijn eigen huis...en tot mijn schrik...ECHO. Hoe kan dit nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
DvE schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:16:
[...]

Hmmm, als het voor die prijs idd 8mbit wordt....
Heb nu ADSL Basic (8mbit) voor 55 euro.... dat zou dan ook sneller moeten worden lijkt me.
Lijkt me erg onwaarschijnlijk of ik downgrade direct naar Lite. (is 'maar' 39,95)
Hmmz weet je zeker dat je basic hebt of heb je xs4all only? Want ik heb ook basic en betaal dus ook 55 euro(weet niet of dat inclusief of exclusief maandelijkse korting is die ik heb) maar dan voor 6mbit geloof ik? rond 650kb/s iig.

Maarja ik verwacht wel dat snelheid omhoog gaat want dit is belabberd als je vergelijkt met 20mbit aanbieders en glasvezel wat opkomst is!

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:52
8mbit haal je alleen als je dat extra telefoon gedoe erbij neemt, anders heb je 6mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al jaar adsl kpn klant geweest.. telt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Neefdave schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:41:
8mbit haal je alleen als je dat extra telefoon gedoe erbij neemt, anders heb je 6mbit
Das niet helemaal waar volgens mij. Je kan als je basic hebt overstappen naar xs4all only zonder dat VoIP te nemen alleen dan verlies je je korting maar krijg je wel snelheidsverhoging. Daarom vroeg ik me af of diegene die ik, in mijn vorige reply, quote nou een basic abbo had of een only abbo.

edit:
formuleringsfoutje

[ Voor 6% gewijzigd door maxtz0r op 12-03-2008 12:26 ]

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.