Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste
Acties:
  • 33.140 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
toch hoop ik dat er een formaat uitkomt. Mij kan het weinig schelen welke dat is, of dat nu Blue ray of HD DVD is, Blue Ray heeft de naam iig mee zitten, dat klinkt gewoon cooler :P

MS brengt toch wel een blue ray box voor de 360 uit als dat formaat blijkt te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:13
DarkShadow schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:29:
toch hoop ik dat er een formaat uitkomt. Mij kan het weinig schelen welke dat is, of dat nu Blue ray of HD DVD is, Blue Ray heeft de naam iig mee zitten, dat klinkt gewoon cooler :P

MS brengt toch wel een blue ray box voor de 360 uit als dat formaat blijkt te winnen.
Dat is dus wat ik ook denk, Microsoft kennende kijken ze eerst de kat uit de boom. Dit hebben ze al vaker gedaan. Goede voorbeelden zijn Vista wat veel weg heeft van mac OSX en IE7 met Firefox.

Ps. voor de zwartdenkers en fanboys, ik bezit een sony vaio laptop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand voor mij ook het nummer van de TNT.

Bij mij namelijk ook awaiting presentation to custom. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 08:06:
Iemand voor mij ook het nummer van de TNT.

Bij mij namelijk ook awaiting presentation to custom. :(
Jeetje, ik heb volgens mij echt mazzel gehad. Ik heb het idee dat dat misschien komt omdat mijn pakketje precies na de feestdagen kwam; het heeft tijdens de feestdagen gewoon ergens in een opslagplaats gelegen. Ze hadden denk ik geen zin om na de kerst meteen zo serieus aan het werk te gaan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Er zullen rond de feestdagen ook wel meer pakketjes zijn, waardoor de kans om betrapt te worden gelijk een stuk minder is.

[ Voor 38% gewijzigd door SToRM666 op 18-01-2007 10:02 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
waar bestellen jullie dan op internet?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:32:
waar bestellen jullie dan op internet?
Je bedoelt waar wij onze PS3 vandaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:34:
[...]

Je bedoelt waar wij onze PS3 vandaan hebben?
jep, ebay? of een of andere webshop?

vindt ze namelijk nog erg duur gezien er een overschot is

(bv. 550 euro + 125 verzendkosten + ca. 125 heffing = 800 euro)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 1e ps3 ervaringen in een notendop

* Console: stijlvol, zwaar, super afgewerkt, heel erg stil.....veel en veel stiller dan mijn 360 ( hetgeen
heel prettig is)

* XMB: Erg stijlvol, straalt volwassenheid uit, werkt erg prettig en vertrouwd ( vooral als je al een psp
had ) Gebruiksgemak XMB is uitstekend.

* Online: alleen getest met RFOM: 40 man online....no lag what so ever. Viel me 100% mee. Maar
als ik eerlijk ben heeft MS zijn zaken op dit moment veel beter voor elkaar. Het werkt op de 360
gewoon al een stuk makkelijker.

* Store: stijlvolle look, downloads gaan sneller dan op de 360 lijkt het. navigeren binnen de store is
niet handig; duurt veel te lang in vergelijking tot de 360

* Controller: erg licht, mooi afgewerkt, qua plaatsing van de knoppen vind ik hem toch nog gewoon
heel goed. R2 en L2 werken prima als triggers ). Niet implementeren van Rumble is vrij onvergefelijk.
Ik hoop dat dit alsnog komt. Eerlijk is eerlijk...360 controller is beter imho ( al reageren de digitale
richtingtoetsen op de PS3 veel beter vind ik )

* Resistance: is niet zo mooi als Gears.....maar de lokaties zijn erg sfeervol en erg groot van opzet.
Kleurenpalet is ook gevarieerder. De wapens zijn echt verschrikkelijk wreed...echt super!!! Geluid is
subliem! Wat misschien wel het allerbelangrijkste is, de game loopt als de gesmeerde bliksem.
Super soepel, nergens framerate issues. Denk aan Metroid op de cube, zoooo soepel. En daar
ergerde in me me kapot aan bij veel 360 games ( tearing, framrate ). Het is geen Gears killer, maar
dit is ongetwijfeld de game die je moet kopenbij je PS3 :) Wordt ten onrechte vergeleken met
COD2 vind ik...deze game is mooier en veel bruter.

* Motorstorm Japanse versie: Grafisch erg fraai, supersnelle engine, maar nog tekort gespeeld om er
iets zinnigsover te kunnen zeggen. Lijkt welk weinig diepgang in te zitten, maar het is wel
superlollige shit.Raggen als in de speelhal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:03:
[...]

jep, ebay? of een of andere webshop?

vindt ze namelijk nog erg duur gezien er een overschot is

(bv. 550 euro + 125 verzendkosten + ca. 125 heffing = 800 euro)
Via Ebay inderdaad. Ik heb voor mijn PS3 (60 GB versie) inclusief RFoM 669 Euro betaald. Geen heffing. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:11:

* Console: stijlvol, zwaar, super afgewerkt, heel erg stil.....veel en veel stiller dan mijn 360 ( hetgeen
heel prettig is)
Ben ik met je eens, hij is erg stil. De 360 lijkt dan wel een kerncentrale (of maken deze geen lawaai?).
* XMB: Erg stijlvol, straalt volwassenheid uit, werkt erg prettig en vertrouwd ( vooral als je al een psp
Ik vind het niet bijzonder; Dashboard ziet er stukken mooier uit, en werkt veel fijner.
* Online: alleen getest met RFOM: 40 man online....no lag what so ever. Viel me 100% mee. Maar
als ik eerlijk ben heeft MS zijn zaken op dit moment veel beter voor elkaar. Het werkt op de 360
Volledig mee eens.
* Store: stijlvolle look, downloads gaan sneller dan op de 360 lijkt het. navigeren binnen de store is
Het ziet er inderdaad wel aardig uit, maar met name het navigeren is ook iets waar ik me mateloos aan irriteer.
* Controller: erg licht, mooi afgewerkt, qua plaatsing van de knoppen vind ik hem toch nog gewoon
heel goed. R2 en L2 werken prima als triggers ). Niet implementeren van Rumble is vrij onvergefelijk.
Ik hoop dat dit alsnog komt. Eerlijk is eerlijk...360 controller is beter imho ( al reageren de digitale
Ik vind de controller dus echt helemaal niks: voelt aan als een sleutelhanger die je op de kermis kan winnen. Veels te licht, en zoals je zegt: het ontbreken van Rumble is een groot gemis. De 360 controller is vele malen beter.
* Resistance: is niet zo mooi als Gears.....maar de lokaties zijn erg sfeervol en erg groot van opzet.
Kleurenpalet is ook gevarieerder. De wapens zijn echt verschrikkelijk wreed...echt super!!! Geluid is
subliem! Wat misschien wel het allerbelangrijkste is, de game loopt als de gesmeerde bliksem.
Super soepel, nergens framerate issues. Denk aan Metroid op de cube, zoooo soepel. En daar
ergerde in me me kapot aan bij veel 360 games ( tearing, framrate ). Het is geen Gears killer, maar
dit is ongetwijfeld de game die je moet kopenbij je PS3 :) Wordt ten onrechte vergeleken met
Mee eens, en dat het geen Gears-killer is kan ook haast niet anders (tis een launchgame, de grafische pracht komt over een jaartje wel... hopelijk).
* Motorstorm Japanse versie: Grafisch erg fraai, supersnelle engine, maar nog tekort gespeeld om er
iets zinnigsover te kunnen zeggen. Lijkt welk weinig diepgang in te zitten, maar het is wel
Ik vind het niet veel bijzonder, maar dit baseer ik puur op de demo. Tis een leuke game om ff te spelen, maar dan heb ik toch liever games als NFS: misschien wat afgezaagd, maar wel altijd goede gameplay, veel snelheid en afwisseling in de races.

Onze meningen verschillen vrij weinig van elkaar! :)

Wat is je ID? Dan voeg ik je ff toe. Mijne is Ravix-USA. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Volgens dat ik hier kan opmaken is de online-functionaliteit lag-vrij, maar mist hij gewoon meer functies dan xbox live. Ik ben tevreden om dit te horen, want ik wilde enkel soepel kunnen gamen (functies interesseren mij niet, zoals ik al eerder aangaf).

Ik hoor her en der dat de store niet gemakkelijk werkt. Maar wat moet ik me eigenlijk allemaal bij die store voorstellen, is dit enkel om demo's en online aan te kopen, zoals spellen? Als het dit is vind ik het niet erg dat het niet super werkt, omdat ik normaal toch niet veel de store zal nodig hebben (demo's download ik praktisch niet, kan niet in België met de extreem lage downloadlimiet; en spelen koop ik toch fysiek in de winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:11:

heel prettig is)

Tallon4 ik kreeg te horen van TNT post dat ik me druk hoefde te maken, de douane zal het pakket doorsturen en ik zal een heffing middels een rembours bon krijgen te betalen aan de postbode. Ik heb zelf niks erop laten zetten ook geen andere bedragen. Klopt dit aangezien jij een heel boekwerk in moest vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:38:

Ik hoor her en der dat de store niet gemakkelijk werkt. Maar wat moet ik me eigenlijk allemaal bij die store voorstellen, is dit enkel om demo's en online aan te kopen, zoals spellen? Als het dit is vind ik het niet erg dat het niet super werkt, omdat ik normaal toch niet veel de store zal nodig hebben (demo's download ik praktisch niet, kan niet in België met de extreem lage downloadlimiet; en spelen koop ik toch fysiek in de winkel).
Ja, is inderdaad voor het aankopen (mits het gratis is) en downloaden van allerlei content zoals demo's, trailers etc. Het is ook niet dat ik me er elke dag in bevind, maar voor een console van 600 Euro vind ik toch wel dat je een gedegen online-store mag verwachten dat fijn en naar behoren functioneert. Of hebben ze bij Sony geen usability engineers in dienst? :o

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Neovo: Tallon 4 US is mijn ID

Zult me echter vanaf vanmorgen niet meer online vinden. Zit in een verhuizing ( huis verkocht en trek tijdelijk met het gezin bij iemand anders in). Vanaf juni ben ik er pas weer.

Daarover ook een vraag....kun je updates van het netwerk downloaden naar een USB-stick?
Dan kan ik zo evt. upgraden. Game demos zullen wel niet te downloaden zijn via internet.

Dit topic volg ik gewoon op het werk ( in de tijd van de baas :) )

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:21:
@ Neovo: Tallon 4 US is mijn ID

Daarover ook een vraag....kun je updates van het netwerk downloaden naar een USB-stick?
Dan kan ik zo evt. upgraden. Game demos zullen wel niet te downloaden zijn via internet.

grtz
Yep, heb ik ook gedaan toen ik m'n PS3 net had. De eerste update (versie 1.32) gedownload van internet, op USB-stickie gezet en zo op m'n PS3 geïnstalleerd. Je kan in het menu bij 'update' kiezen voor 'update via internet' en 'update via usb device'.

Succes met de verhuizing! Ze zullen wel blij zijn daar dat je een PS3 meeneemt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Zit even de laatste berichten te lezen op ThreeSpeech (wat volgens mij redelijk nauw verbonden is met Sony zelf) dat het er heel dik inzit dat de PS3 op 23 maart gelaunched gaat worden. Op 23 januari zal dit officieel gemeld worden.

Officiele prijzen (geen nieuws dus)
Ireland - €629 (60GB)
Europe - €499 (20GB) / €599 (60GB)
UK - £425 (60GB)

In de UK zal de 20GB officieel (nog) niet te koop zijn, maar de 20GB staat voor de rest van Europa nog steeds op de planning.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:14:
[...]

Tallon4 ik kreeg te horen van TNT post dat ik me druk hoefde te maken, de douane zal het pakket doorsturen en ik zal een heffing middels een rembours bon krijgen te betalen aan de postbode. Ik heb zelf niks erop laten zetten ook geen andere bedragen. Klopt dit aangezien jij een heel boekwerk in moest vullen.
Haha....da's vast TNT humor :*) Geloof het maar niet,je krijgt je PS3 zeker hoor...da's het probleem niet. De verkoper heeft een bon moeten invullen met wat het is en de waarde ervan....hoefjezelf niets voor te doen ;)

Maar reken er maar op dat de douane je doos heeft geopend, je bonnen moet insturen,
formulier met gegevens moet invullen en 19% BTW betaald, met daarbovenop nog eens 16,75 rembourskosten van onze TNT-maten In mijn geval bijna 130 euro oftewel 2 games voor de PS3 ( i reken voor het gemak ik games O-) ).

Je trackingcode is wellicht al wel omgenummerd naar een Nederlandse code ( 3S....etc ).
Zie die te bemachtigen op 058-233333

Aan groeten plaatsen onder posts doen we niet op GoT. Iedereen groet hier elkaar altijd, dus het is niet nodig dat erbij te vermelden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de mensen die al een PS3 hebben: heeft één van jullie al geprobeerd om credits aan je wallet toe te voegen om zo iets te kunnen kopen in de Playstation Store? Ik wil namelijk Lemmings kopen, maar had ergens gelezen dat je je wallet alleen aan kunt vullen als je daadwerkelijk in de US woont. Maar had ook weer ergens gelezen dat je je wallet tot een bepaald gedrag gewoon kunt aanvullen, zonder dat je adres gechecked wordt. Wat is waar? Ben benieuwd naar eventuele ervaringen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:13:
Aan de mensen die al een PS3 hebben: heeft één van jullie al geprobeerd om credits aan je wallet toe te voegen om zo iets te kunnen kopen in de Playstation Store? Ik wil namelijk Lemmings kopen, maar had ergens gelezen dat je je wallet alleen aan kunt vullen als je daadwerkelijk in de US woont. Maar had ook weer ergens gelezen dat je je wallet tot een bepaald gedrag gewoon kunt aanvullen, zonder dat je adres gechecked wordt. Wat is waar? Ben benieuwd naar eventuele ervaringen! :)
Het kan volgens mij niet....mij lukt het i.i.g. niet. Ik denk dat je CC-gegevens namelijk verbonden zijn met de fake-gegevens die je hebt in moeten geven toen je een account opende.
Ik heb daarvoor gewoon een us-adres genomen en dat gevonden op
www.phonebook.com
Ook een Japans adres ingegeven, maar dat was erg lastig want de menu structuur voor een Japanse account is veel anders, vraag me niet hoe ik het deed, maar het is wonder boven wonder gelukt ( menu is in het japans, kunt wel alfabetlettertekens invoeren ).

@ Mod: sorry met dat gegroet, maar wilde wat goede wil kweken _/-\o_ Dacht dat dat geen kwaad kon, omdat de gemoederen in de consolewarz weleens hoog oplopen. Excuses dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:24:
[...]

Het kan volgens mij niet....mij lukt het i.i.g. niet. Ik denk dat je CC-gegevens namelijk verbonden zijn met de fake-gegevens die je hebt in moeten geven toen je een account opende.
Ik heb daarvoor gewoon een us-adres genomen en dat gevonden op
www.phonebook.com
Ook een Japans adres ingegeven, maar dat was erg lastig want de menu structuur voor een Japanse account is veel anders, vraag me niet hoe ik het deed, maar het is wonder boven wonder gelukt ( menu is in het japans, kunt wel alfabetlettertekens invoeren ).
Klopt, mij lukt het ook niet (net geprobeerd). Heb eerst geprobeerd m'n wallet aan te vullen via de 'account' optie in de CMB, daarna via de Playstation Store en beide manieren brachten geen succes. Jammer! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
Shiver23 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:13:
Zit even de laatste berichten te lezen op ThreeSpeech (wat volgens mij redelijk nauw verbonden is met Sony zelf) dat het er heel dik inzit dat de PS3 op 23 maart gelaunched gaat worden. Op 23 januari zal dit officieel gemeld worden.

Officiele prijzen (geen nieuws dus)
Ireland - €629 (60GB)
Europe - €499 (20GB) / €599 (60GB)
UK - £425 (60GB)

In de UK zal de 20GB officieel (nog) niet te koop zijn, maar de 20GB staat voor de rest van Europa nog steeds op de planning.
Ierland = EU --> Vrij verkeer van goederen en diensten. Scheelt dus € 70,-. Verzendskosten zullen ongeveer € 20 euro zijn misschien. Is nog steeds €50 euro verschil, apart maar is het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat bedoel je?
Ierland en de UK zijn duurder dan de rest van Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
m4yall schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:49:
[...]

Ierland = EU --> Vrij verkeer van goederen en diensten. Scheelt dus € 70,-. Verzendskosten zullen ongeveer € 20 euro zijn misschien. Is nog steeds €50 euro verschil, apart maar is het proberen waard!
Huh, mis ik nou iets :P. Hij is in Ierland toch juist 30 euro duurder dan op het vaste land van Europa?

Edit: lekkere timing enzo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 18-01-2007 15:52 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Op de eerste pagina staat er een release-lijst van games. Ik ga ervan uit dat deze niet allemaal launchgames zijn (Assasins Creed, FF XIII, ... staan er tussen). Maar zou het niet gemakkelijk zijn moesten er datums (of kwartalen) bij geplaatst worden, of misschien is dit een idee voor de start van een nieuwe thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:17:
Op de eerste pagina staat er een release-lijst van games. Ik ga ervan uit dat deze niet allemaal launchgames zijn (Assasins Creed, FF XIII, ... staan er tussen). Maar zou het niet gemakkelijk zijn moesten er datums (of kwartalen) bij geplaatst worden, of misschien is dit een idee voor de start van een nieuwe thread.
Voor games met bijbehorende launchdata kun je ook gewoon ff kijken op IGN:

http://ps3.ign.com/index/...straint.eq.game.locale=us

Net zo makkelijk denk ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Was inderdaad gemakkelijk. Het is een indrukwekkend lijstje, jammer dat Assasins Creed in Q4 vermeld staat (had nog altijd Q3 gehoopt), en GT5 pas 2008 is (had liever dit jaar nog gezien, maarja zal me moeten bezig houden met GT:HD wat ook wel tof zal zijn).

ps: Neovo, hoe komt het dat je altijd zo vlug antwoord? Saaie bureau-job, met internet-acces? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:44:

ps: Neovo, hoe komt het dat je altijd zo vlug antwoord? Saaie bureau-job, met internet-acces? :)
Student die redelijk snel afgeleid is... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:55:
[...]

Student die redelijk snel afgeleid is... :9
Ow dat herken ik helemaal niet O-)

Ik kende trouwens dit spel helemaal niet, maar de teasers zien er vet uit:
Timeo Teasers

[ Voor 26% gewijzigd door Shiver23 op 18-01-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:58:
[...]

Ow dat herken ik helemaal niet O-)

Ik kende trouwens dit spel helemaal niet, maar de teasers zien er vet uit:
Timeo Teasers
Ziet er inderdaad grappig uit, en ook ik heb nog nooit van die game gehoord! :?

Hoop alleen wel dat de game grafisch nog wat opgepoetst wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Miki schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:14:
Dit gaat wel heel offtopic maar waar staat dat microsoft drivers niet kan weigeren? Dat microsoft verisign de audits laat doen wil niet zeggen dat zij en lees dan goed: als ze willen zeker lastig kunnen gaan doen. Daarnaast hebben Dell en HP weinig tot niks in te brengen bij Microsoft. Als ze moeilijk gaan doen, kan Microsoft bijvoorbeeld de prijzen per oem-install opschroeven. Immers de overgrote wereld wil een windows installatie op zijn pc hebben.
Daarnaast die hele rits bedrijven die je noemt zitten in een groep om het formaat te steunen, het is echter de vraag wat ieder bedrijf gaat doen als het te heet onder de voeten word. Samsung en LG hebben bijvoorbeeld ook een hybride speler gemaakt en pas op het allerlaatste moment terug gehaald. Dus zo loyaal is die groep dus niet.
Daarnaast heb ik ook iets gelezen over een Total HD schijf waar Warner oren naar zou hebben. Dus ook van dat kamp is men nog niet zeker.
OK, ik had me voorgenomen om niet verder meer te discussiëren ivm. Blu-Ray/HD-DVD. Maar kan het in dit geval niet laten.

- Zoals aangegeven door iemand anders, kan Microsoft echt niet drivers weigeren bij de gewone standaard Vista-versie (die de meeste mensen gebruiken).

- HP, Dell kunnen wel een grote rol spelen (veel groter dan Microsoft doordat die geen hardware en content leveren, uitgezonderd xbox 360, die ze dan zelfs nog niet standaard uitgerust hebben met hd-dvd), want ze kunnen namelijk enkel maar Blu-Ray in hun pc's steken, en deze twee merken vertegenwoordigen een groot deel van de markt ! (Apple heeft trouwens al laten weten dat het enkel Blu-Ray zal aanbieden in hun Mac Pro's).

- LG en Samsung maken misschien wel een hybride-spelers (wat ik volledig steun, LG heeft trouwens net bevestigd dat ze in April op de Europese markt een hybride-speler lanceren, die wel jammergenoeg evenveel kost als een HD-DVD en Blu-Ray speler samen), maar zoals ik eerder gezegd heb, als ze onder druk geplaatst worden door Sony/Philips om voor één medium te kiezen zullen ze wel voor Blu-Ray gaan, hoor.

Maar doordat het nu eindelijk bevestigd is dat er hybride-spelers komen, is de kans weer wat reeëler dat de 2 media naast elkaar zullen blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Wat gaat een game eigenlijk kosten?

In euro?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

De adviesprijs zal vast 60+ euro worden, wat effectief 70+ euro word bij de meeste normale (naaiende) winkels

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:46
Ik denk dat je moet rekenen op bedragen rond de €69,95 in de winkels, ze schijnen ietsje duurder te zijn dan voor de PS2 en de andere consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Mmm, was wel ff interessant omdat LEGE blue ray disks ook al best duur zijn natuurlijk.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 18-01-2007 18:30 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
F e r o x schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:04:
[...]

OK, ik had me voorgenomen om niet verder meer te discussiëren ivm. Blu-Ray/HD-DVD. Maar kan het in dit geval niet laten.

- Zoals aangegeven door iemand anders, kan Microsoft echt niet drivers weigeren bij de gewone standaard Vista-versie (die de meeste mensen gebruiken).

- HP, Dell kunnen wel een grote rol spelen (veel groter dan Microsoft doordat die geen hardware en content leveren, uitgezonderd xbox 360, die ze dan zelfs nog niet standaard uitgerust hebben met hd-dvd), want ze kunnen namelijk enkel maar Blu-Ray in hun pc's steken, en deze twee merken vertegenwoordigen een groot deel van de markt ! (Apple heeft trouwens al laten weten dat het enkel Blu-Ray zal aanbieden in hun Mac Pro's).

- LG en Samsung maken misschien wel een hybride-spelers (wat ik volledig steun, LG heeft trouwens net bevestigd dat ze in April op de Europese markt een hybride-speler lanceren, die wel jammergenoeg evenveel kost als een HD-DVD en Blu-Ray speler samen), maar zoals ik eerder gezegd heb, als ze onder druk geplaatst worden door Sony/Philips om voor één medium te kiezen zullen ze wel voor Blu-Ray gaan, hoor.

Maar doordat het nu eindelijk bevestigd is dat er hybride-spelers komen, is de kans weer wat reeëler dat de 2 media naast elkaar zullen blijven staan.
Volgens mij lees je mijn posten niet goed door...

1. Waar staat dat ik heb gezegd dat microsoft drivers kan weigeren? Microsoft kan nogmaals moeilijk gaan doen mochten ze willen. Kijk maar eens naar de antivirus markt waar Mcafee en Symantec klaagden dat zij geen toegang kregen tot de kernel. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen maar niet zonder enig moddervechten.

2. HP en Dell zijn afhankelijk van Microsoft en niet andersom. Een HP of Dell zonder windows verkoopt niet of nauwelijks.
Apple is een te kleine speler op de consumenten markt voor computers, daarbij komt nog dat ik in mijn vorige posten al had aangegeven dat Apple voor het blu-ray formaat had gekozen dus de die opmerking is onzinnig.

3. Je hebt het onder druk zetten van Sony/Phillips op LG en Samsung maar volgens mij is het omgekeerde al gebeurd, Door juist met een hybride speler te komen hebben ze een duidelijk statement gemaakt.

Trouwens het enige wat ik wil bereiken met mijn kritische houding t.o.v. blu-ray dat je geen PS3 moet kopen vanwege blu-ray ondersteuning. Je kunt beter een console kiezen vanwege de games die je aanspreken en de online game mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
1. Waar staat dat ik heb gezegd dat microsoft drivers kan weigeren? Microsoft kan nogmaals moeilijk gaan doen mochten ze willen. Kijk maar eens naar de antivirus markt waar Mcafee en Symantec klaagden dat zij geen toegang kregen tot de kernel. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen maar niet zonder enig moddervechten.
Ik versta je standpunt dat Microsoft een grote speler is, hoor, maar er is maar weinig dat ze zouden kunnen beginnen tegen Blu-Ray. Als 3th-party gewoon ondersteuning geeft (zoals nu al het gevolg is bij Nero, Power Cinema, ...) en de drivers van de toestellen zijn in orde (hiervoor heb je geen verregaande info uit de kernel en dergelijke nodig, MS kan hiervoor onmogelijk informatie verborgen houden), is er geen probleem om Blu-Ray-schijfjes af te spelen om je pc.
2. HP en Dell zijn afhankelijk van Microsoft en niet andersom. Een HP of Dell zonder windows verkoopt niet of nauwelijks.
Apple is een te kleine speler op de consumenten markt voor computers, daarbij komt nog dat ik in mijn vorige posten al had aangegeven dat Apple voor het blu-ray formaat had gekozen dus de die opmerking is onzinnig.
Je gelooft nu toch zelf niet dat Windows geen licentie meer zou geven aan Dell en HP omdat die enkel Blu-Ray-drives inbouwen? Microsoft zal hier niets tegen ondernemen, en de kans dat beide pc-bouwers enkel maar Blu-Ray als inbouwoptie geven is zéér groot (wat dus een grote weerslag zal hebben). En inderdaad je had het al vermeld van Apple, en ze spelen niet zo een grote absolute rol, maar het is gewoon weer een extra merk die erbij komt met uitsluitend Blu-Ray ondersteuning (en Apple mag ook niet onderschat worden, want een medium moet ook succes hebben bij de pro's, en hier heeft Apple een groot marktaandeel, denk maar aan HD-videobewerking).

Trouwens effen tussen haakjes: Microsoft steunt misschien wel HD-DVD, maar niet zo sterk hoor. Denk maar aan het feit dat ze de mogelijkheid open houden om later Blu-Ray bij de xbox 360 toe te voegen. Hierdoor zullen ze ook niet alles in het licht stellen om HD-DVD als winaar uit de bus te laten vallen, wat Sony/Philips wel bijvoorbeeld doen.
3. Je hebt het onder druk zetten van Sony/Philips op LG en Samsung maar volgens mij is het omgekeerde al gebeurd, Door juist met een hybride speler te komen hebben ze een duidelijk statement gemaakt.
LG en Samsung hebben voor een hybride-speler gekozen, en geen HD-DVD, en dit is een belangrijk punt ! Ze steunen nog altijd Blu-Ray, maar ze beseffen ook al dat er geen winnaar zal komen. Hierdoor zullen hybride-spelers een grote markt vinden (denk maar aan het feit dat alle dvd-spelers nu ook dvd+rw en dvd-rw ondersteunen), waar zij natuurlijk wel willen van profiteren. Het is misschien wel waar dat ze, door dit feit, Sony/Philips onder druk hebben geplaatst, maar achter de schermen zal de tandem toestemming hebben gegeven aan Samsung/LG, hoor. Want als Sony niet wilde dat die hybride-speler er niet kwam, dan komt hij er gewoon niet hoor. Ze hebben namelijk de rechten nodig, en die kunnen ze dood eenvoudig geweigerd worden.
Trouwens het enige wat ik wil bereiken met mijn kritische houding t.o.v. blu-ray dat je geen PS3 moet kopen vanwege blu-ray ondersteuning. Je kunt beter een console kiezen vanwege de games die je aanspreken en de online game mogelijkheden.
Inderdaad, hier heb je een groot punt. Ik zou ook nooit een console kopen voor alleen de next-gen speler, omdat die doodeenvoudig niet zo kwaliteitsvol is als een losse speler. En de ps3 is misschien goedkoper dan een standalone speler, maar dat zal niet lang meer duren, want nu ben je er toch niet veel mee doordat de schijfjes veel te veel kosten. Maar het speelt toch wel een rol of het nu HD-DVD is, of Blu-Ray omdat ik namelijk mijn console enkele jaren zal gebruiken, en zelf in de toekomst zal kiezen voor een Blu-Ray recorder, hierdoor wil ik niet met een HD-DVD speler opgescheept zitten. Dus heb ik zeker het bedrag van 200 euro meer over om de ps3 te kopen (met nog eens cardreader, wifi en grotere harddisk als surplus, vooral die wifi is interessant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Het grote probleem van de PS3 is nu vooral het gebrek aan goede games in combinatie met de hoge prijs als je het apparaat met de Xbox 360 vergelijkt. PS3 heeft Blu-ray, leuk, maar daar kijkt de consument niet naar. De Xbox 360 en PS3 zijn nagenoeg gelijk en de casual gamer ziet een prijsverschil van ruim 200 euro en kiest dan al gauw voor de goedkoopste optie.

Dan zit je nog met een minderwaardige online optie (ik geloof best dat het lagvrij speelt, maar het werkt gewoon allemaal niet zo lekker als Xbox Live en veel games ondersteunen nog niet eens multiplayer) en tja, dat Blu-ray vs. HD-DVD gedoe maakt mensen ook sceptisch over die speler.

Verder zijn van de launch alleen MotorStorm en Resistance in mindere mate interessant. Lineup van 2007 is ook niet echt dat je zegt wow, de echte games komen pas tegen of in 2008. Maarja, dat duurt alweer een jaar en dan heeft de Xbox 360 titels als BioShock, Halo 3 en Mass Effect al in de winkels liggen en komt Alan Wake eraan.

Eén ding is zeker, de consolewar wordt deze generatie spannender dan ooit tevoren :)

[ Voor 15% gewijzigd door .GoO op 18-01-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devv05 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:29:
Het grote probleem van de PS3 is nu vooral het gebrek aan goede games in combinatie met de hoge prijs als je het apparaat met de Xbox 360 vergelijkt. PS3 heeft Blu-ray, leuk, maar daar kijkt de consument niet naar. De Xbox 360 en PS3 zijn nagenoeg gelijk
Zoals ik al schreef...multiplatform titels zullen er vrijwel identiek uitzien....omdat ze waarschijnlijk vrijwel altijd zullen worden ontwikkeld voor de 360 (vergeet niet dat veel ps3 games gewoon niet op een DVD schijf passen en een ontwikkelaar gaat vaak geen apart dev team op ps3 én 360 zetten denk ik )

Maar, zoals ook op de ps2 het geval was zullen console exclusives er het beste uitzien ( cube: Metroid, ps2: God of War, xbox HALO 2 ). Ik denk dat de kracht van de PS3 nog niet echt zichtbaar is.....maar dat komt vast goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:18:
[...]

Haha....da's vast TNT humor :*) Geloof het maar niet,je krijgt je PS3 zeker hoor...da's het probleem niet. De verkoper heeft een bon moeten invullen met wat het is en de waarde ervan....hoefjezelf niets voor te doen ;)

Maar reken er maar op dat de douane je doos heeft geopend, je bonnen moet insturen,
formulier met gegevens moet invullen en 19% BTW betaald, met daarbovenop nog eens 16,75 rembourskosten van onze TNT-maten In mijn geval bijna 130 euro oftewel 2 games voor de PS3 ( i reken voor het gemak ik games O-) ).

Je trackingcode is wellicht al wel omgenummerd naar een Nederlandse code ( 3S....etc ).
Zie die te bemachtigen op 058-233333

[mbr]Aan groeten plaatsen onder posts doen we niet op GoT. Iedereen groet hier elkaar altijd, dus het is niet nodig dat erbij te vermelden.[/]
Hehe, trackingnummer is gelukkig inderdaad al omgezet, tnt zei dat het wachten is op de douane nu. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:57:
[...]

Hehe, trackingnummer is gelukkig inderdaad al omgezet, tnt zei dat het wachten is op de douane nu. :(
Oke :)
Je ontvangt dan binnen enkele dagen een brief, als je moeite hebt met invullen wil ik je best van dienst zijn. Tenminste...ik ga er even vanauit dat ik het goed deed, had na het versturen van de brief binnen 3 dagen de ps3 in huis namelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén ding is zeker, de consolewar wordt deze generatie spannender dan ooit tevoren :)
Ik denk persoonlijk dat de consolewar juist helemaal niet spannend wordt, en dat de definitieve mokerslag door de Xbox 1 is gegeven: het ontstaan van Xbox Live. En natuurlijk de daaropvolgende (toch wel arrogante) reactie van Sony, alsof online-gaming geen toekomst zou hebben... |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:21:
[...]

Zoals ik al schreef...multiplatform titels zullen er vrijwel identiek uitzien....omdat ze waarschijnlijk vrijwel altijd zullen worden ontwikkeld voor de 360 (vergeet niet dat veel ps3 games gewoon niet op een DVD schijf passen en een ontwikkelaar gaat vaak geen apart dev team op ps3 én 360 zetten denk ik )
Wanneer is de mensheid trouwens vergeten dat je ook spellen op meerdere disks kan zetten? Wat is in hemelsnaam het probleem. Sterker nog, altijd leuke milestone in je game als je van disk moet wisselen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:42:
[...]

Ik denk persoonlijk dat de consolewar juist helemaal niet spannend wordt, en dat de definitieve mokerslag door de Xbox 1 is gegeven: het ontstaan van Xbox Live. En natuurlijk de daaropvolgende (toch wel arrogante) reactie van Sony, alsof online-gaming geen toekomst zou hebben... |:(
Nou, ik voorzie ook een spannende war :)
Ik denk dat veel 360 gamers hardcore gamers zijn, die online echt zullen gebruiken.
De PS3 zal , vooral na een prijsdaling, weer een echte mainstream console worden ( singstar, buzz etc. ) met ook genoeg lekkers voor de hardcore gamer ( FFXIII, White Knight, GT5, etc ) ....een perfect compromis in mijn ogen....net zoals de ps2 dat was/is.

We verliezen in een forum als dit wel eens uit het oog dat wij als hardcore gamer niet de echte afnemers zijn...dat zijn de mensen op straat. Ik heb een vrij grote familie en er is geen enkel gezin bij dat geen ps2 heeft en geen enkele oom/ tante/ opa en oma die niet weet wat een ps2 is.
( en...geen enkel iemand die online speelt hoor :) )
Dit i.t.t. de 360. Ik weet zeker dat de man van de straat bekend is met het playstation merk, in tegenstellling tot de 360.

Veel mensen zullen een ps3 aanschaffen, gewoon op grond van hun ervaringen met de ps2 denk ik.
Daarnaast is de installed base met 220.000.000 exemplaren niet te overschatten.
Nogmaals ik wil de ps3 niet lopen te verdedigen, maar ik denk dat het wel goedkomt met de ps3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:06:
[...]

Nou, ik voorzie ook een spannende war :)
Ik denk dat veel 360 gamers hardcore gamers zijn, die online echt zullen gebruiken.
De PS3 zal , vooral na een prijsdaling, weer een echte mainstream console worden ( singstar, buzz etc. ) met ook genoeg lekkers voor de hardcore gamer ( FFXIII, White Knight, GT5, etc ) ....een perfect compromis in mijn ogen....net zoals de ps2 dat was/is.

We verliezen in een forum als dit wel eens uit het oog dat wij als hardcore gamer niet de echte afnemers zijn...dat zijn de mensen op straat. Ik heb een vrij grote familie en er is geen enkel gezin bij dat geen ps2 heeft en geen enkele oom/ tante/ opa en oma die niet weet wat een ps2 is.
Dit i.t.t. de 360. Ik weet zeker dat de man van de straat bekend is met het playstation merk, in tegenstellling tot de 360.

Veel mensen zullen een ps3 aanschaffen, gewoon op grond van hun ervaringen met de ps2 denk ik.
Nogmaals ik wil de ps3 niet lopen te verdedigen, maar ik denk dat het wel goedkomt met de ps3 ;)
Ik zie het dan toch heel anders dan jij. Op korte termijn hoeven we namelijk sowieso al geen prijsverlaging van de PS3 te verwachten, en laten we eerlijk zijn: de 'mainstream' gamers gaan geen 600 Euro neerleggen voor een console als een Xbox 360 premium + game voor 429 Euro in de winkels ligt. Daarnaast vergeet je één ding: mond tot mond reclame. Veel (jonge) hardcore gamers hebben inmiddels al een 360, en zijn daar helemaal wild van (volg de diverse fora maar). Zij praten hierover met hun vriendjes (die mainstream gamer zijn), die vervolgens ook een 360 willen (je weet hoe dit gaat). En dat is van groot belang, als je als eerste een grote user-base weet op te bouwen volgt de mainstream vanzelf. Met name in Europa zal Sony dus gewoon achter de feiten aan lopen, tenminste, dat is mijn visie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Tallon 4,

Sorry hoor, maar de 360 heeft door zijn prijs veel meer potentieel mainstream te worden. De ps3 is juist voor de hardcore gamers op dit moment. Buzz en singstar achtige dingen komen ook wel op de xbox360, zie bv Guitar Hero.
(En mainstreamers zijn ook nog eens totaal niet merktrouw. Ze gaan mee met de stroom, meestal ingezet door de early adopters... Vandaar de term main-stream)
Kijk maar naar de PSP vs DS, de mainstreamers kiezen masaal voor de DS. Die kijken voornamelijk naar de prijs, de PSP heeft gewoon allemaal (voor de mainstreamers) overbodige functionaliteit.
Ik ga mee met je dat de PS3 wel zal slagen maar om dat ding mainstream te noemen? Nou nee :)

[ Voor 14% gewijzigd door SeamusXanthus op 19-01-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
Hoedje schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:51:
[...]

Huh, mis ik nou iets :P. Hij is in Ierland toch juist 30 euro duurder dan op het vaste land van Europa?

Edit: lekkere timing enzo ;)
Nee ik mis duidelijk een leesbril ofzo... 8)7 Sorry voor deze veel te gekke reactie. Laten we em maar lekker in ons eigen land kopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat is er trouwens waar van dit bericht:
PS3-versie van Oblivion ziet dubbel

Ontwikkelaar Bethesda heeft een ingenieuze manier gevonden om de laadtijden van hun PS3-versie van The Elder Scrolls IV: Oblivion wat korter te maken. De leessnelheid van Blu-ray is op dit moment namelijk trager dan die van DVD, waardoor de gamedata trager wordt ingeladen. Bethesda heeft dit probleem opgelost door alle gamedata twee keer op de schijf te zetten. Hierdoor kan de benodigde data sneller gevonden worden en wordt het probleem van de tragere leessnelheid opgevangen.
bron

Sony zegt altijd dat Blu-Ray ook nodig is, omdat de doorvoersnelheid van Blu-Ray hoger is dan van DVD. Aangezien de datadichtheid van Blu-Ray een stuk hoger is dan van DVD, is dat ook een heel logische opmerking. Blu-Ray hoeft een stuk minderhard te draaien om een zelfde doorvoersnelheid te hebben als DVD en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Sony ervoor gekozen heeft de drive van de PS3 zo traag te laten draaien dat een DVD gewoon sneller is. Dat de data er twee keer opstaat, geloof ik opzich wel. Er is immers ruimte voor, het kost niks extra en het spel laadt vervolgens gewoon sneller, maar dat de ereden zou zijn dat Blu-Ray trager is dan DVD gaat er bij mij moeilijk in. Dus misschien kan iemand duidelijkheid verschaffen?

Edit: De snelheid van BR bij de PS3 is 2x. De datadichtheid van een BR is 5 maal zo hoog als bij DVD, dus komt overeens met een 10 speed DVD. De DVD van de 360 is 12 speed, dus die is op zijn max inderdaad sneller. Verschil is alleen dat het spel bij een 360 over een hele schijf staat en bij een PS3 aan de buitenkant gezet zou kunnen worden, zodat de gemiddelde leessnelheid bi BR nog steeds hoger zou kunnen zijn dan bij DVD. Ik denk dus dat het elkaar nauwelijks ontloopt en dat de truc dus niet noodzakelijk was omdat BR te traag zou zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-01-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:06:
[...]

Dit hele verhaal valt of staat met de vraag, of Sony binnen zeer korte termijn de prijs op een dusdanig nivo kan krijgen dat hij past bij het budget van jouw "man van de straat".

En kom niet aanzetten dat de PS3 goedkoop is met Blu-Ray, Wifi of 60gig want dat boeit "de man van de straat" niet.

En installed userbases zeggen tegenwoordig ook weinig meer.
Automerken zijn ook zwaar op de koffie gekomen toen bleek dat mensen helemaal niet zo merkvast waren als men dacht, en dat ze voornamelijk naar prijs vs kwantiteit/kwaliteit kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door yzf1kr op 19-01-2007 11:04 ]

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit hele verhaal valt of staat met de vraag, of Sony binnen zeer korte termijn de prijs op een dusdanig nivo kan krijgen dat hij past bij het budget van jouw "man van de straat".
En hoe trager de verkoop, des te langer dat zal duren. Daarbij kan je natuurlijk verwachten dat bij een prijsdaling van de PS3, ook de Xbox 360 in prijs zal dalen. Nogmaals, Sony gaat het (in de US en zeker in Europa) erg moeilijk krijgen denk ik.

Daarnaast ben ik van mening dat de gehele marketingcampagne achter de PS3 (de slogans waaronder 'This is Living', het lettertype van 'Playstation 3', de website en ga zo maar door) erg zwak is. De campagne van de Xbox 360 daarentegen is vele malen sterker, komt op mij in ieder geval meer over als één geheel. Misschien is dit voor velen van jullie minder interessant, maar gezien mijn vooropleiding kijk ik toch ook altijd naar hoe zo'n systeem (marketingtechnisch gezien) gepresenteerd wordt, en de campagne van Sony vind ik niet sterk.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EU Resistance Fall of Man Online trials \o/
/me maakt een sprongetje in de lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:57:
Edit: De snelheid van BR bij de PS3 is 2x. De datadichtheid van een BR is 5 maal zo hoog als bij DVD, dus komt overeens met een 10 speed DVD. De DVD van de 360 is 12 speed, dus die is op zijn max inderdaad sneller. Verschil is alleen dat het spel bij een 360 over een hele schijf staat en bij een PS3 aan de buitenkant gezet zou kunnen worden, zodat de gemiddelde leessnelheid bi BR nog steeds hoger zou kunnen zijn dan bij DVD. Ik denk dus dat het elkaar nauwelijks ontloopt en dat de truc dus niet noodzakelijk was omdat BR te traag zou zijn.
Ik denk dat de ontwikkelaar het heeft over toegangstijden. Niet over (maximale)doorvoersnelheden.

Het kan zijn dat op dit moment de snelheid van de laser nog traag gehouden wordt om een betere nauwkeurigeheid te behalen.
Dan kost het dus tijd om de laser op nieuw te positioneren. Als je de data nu op meerdere plekken zet dan hoeft de laser zich minder ver te verplaatsen en is de tijd dus korter.

Puur op doorvoersnelheid maakt het dus niets uit hoe vaak je de data op een schijf zet, zoland je niet met meerdere lasers werkt die gelijktijdig lezen.

Ik ken de toegangstijden van de spelers van de 360 en die van de PS3 niet, maar dit lijkt me de enige logische verklaring.

De ontwikkelaar heeft het ook duidelijk over "tot nu toe", dus in de toekomst kan het wijzigen maar daar heb je met de huidige PS3 niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:02
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:04:
Daarnaast ben ik van mening dat de gehele marketingcampagne achter de PS3 (de slogans waaronder 'This is Living', het lettertype van 'Playstation 3', de website en ga zo maar door) erg zwak is. De campagne van de Xbox 360 daarentegen is vele malen sterker, komt op mij in ieder geval meer over als één geheel. Misschien is dit voor velen van jullie minder interessant, maar gezien mijn vooropleiding kijk ik toch ook altijd naar hoe zo'n systeem (marketingtechnisch gezien) gepresenteerd wordt, en de campagne van Sony vind ik niet sterk.
Op dit moment vind ik dat je daar wel gelijk in hebt, maar Sony is van oudsher natuurlijk al erg goed geweest met reclamecampagnes en het zou mij verassen als hier in Europa niet nog een behoorlijk reclame-offensief wordt gestart.
Misschien dat het nu niet zo op jou overkomt aangezien je hier in europa woont en er hier officieel nog geen reclame wordt gemaakt voor de ps3, maar Sony kennende wgaan zij dit echt nog wel goed maken hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:04:

Nou, ik weet niet of jij de reclame al hebt gezien dit op dit moment wordt uitgezonden in de USA ( onder het motto 'play b3yond' , maar het is weer ijzersterke reclame....net zoals destijds de ps2 reclame ). Daarbij heb ik Sony's marketing erg hoog zitten ( championsleague bijv. ).
Neem nu de manier waarop de nieuwe Bravia's worden gepromoot...erg goed imho.

Maar goed...we verzanden weer in een topic van "mijn console is beter dan de jouwe" en dat was niet mijn opzet.. Ik wilde alleen maar aangeven dat de PS3 nog niet moet worden afgeschreven.
Ik denk dat er namelijk genoeg features en console exclusives zijn die de koop van een PS3
rechtvaardigen. Ik zou het namelijk erg jammer vinden om Sony te zien vertrekken....

Maar goed...
Is hetgeen idee omeen topic te openen met userervaringen?
Het gaat op de laatste pagina's vooral over hoe goed de 360 wel niet is en wat er wel niet mis is met de ps3.....ook interessant natuurlijk, maar het blijft speculeren en levert niets op. Pas volgend jaar weten we meer en zullen we weten of de ps3 echt zo'n mislukking wordt als velen hier denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik weet niet of jij de reclame al hebt gezien dit op dit moment wordt uitgezonden in de USA ( onder het motto 'play b3yond' , maar het is weer ijzersterke reclame....net zoals destijds de ps2 reclame ). Daarbij heb ik Sony's marketing erg hoog zitten ( championsleague bijv. ).
Neem nu de manier waarop de nieuwe Bravia's worden gepromoot...erg goed imho.
Kan best zijn, ik vind daarentegen het Spiderman 3 achtige lettertype waarin 'Playstation 3' wordt weergegeven er niet uit zien, en ook de slogan 'This is living' doet mij meer denken aan Coca Cola dan aan een next-gen game-console, maar hierin verschillen wij dan van mening. :)
Maar goed...we verzanden weer in een topic van "mijn console is beter dan de jouwe" en dat was niet mijn opzet.. Ik wilde alleen maar aangeven dat de PS3 nog niet moet worden afgeschreven.
Ik denk dat er namelijk genoeg features en console exclusives zijn die de koop van een PS3
rechtvaardigen. Ik zou het namelijk erg jammer vinden om Sony te zien vertrekken....
Euhmm, ik heb zelf een PS3 hoor. Als iemand kritiek geeft over een console, kan dat zijn omdat hij een 'fanboy' is of omdat hij spreekt uit eigen ervaring. Ik behoor tot die laatste categorie. ;)
Maar goed...
Het gaat op de laatste pagina's vooral over hoe goed de 360 wel niet is en wat er wel niet mis is met de ps3.....ook interessant natuurlijk, maar het blijft speculeren en levert niets op. Pas volgend jaar weten we meer en zullen we weten of de ps3 echt zo'n mislukking wordt als velen hier denken.
Heeft nu denk ik weinig zien gezien het feit dat het aantal PS3-bezitters in Nederland op twee handen te tellen is. Daarnaast staan er al aardig wat ervaringen in deze thread, onder andere die van mij. 8)

Tot slot vind ik het altijd jammer dat als men de PS3 met de 360 vergelijkt hier altijd mensen fel op tegen zijn. Ik ben totaal geen fanboy, maar ik vergelijk beide consoles gewoon graag met elkaar: ze zijn immers elkaar directe concurrent. Deze discussie is al vaker gevoerd hier, maar nogmaals: nee, ik ben niet pro Xbox 360, en nee ik ben niet pro-PS3.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die zijn ps3 via component aansluit en ook een wii/360/dvd speler heeft:
(ook gepost in wii/360 forum, maar niet iedereen leest alle 3 forums)

ik heb eindelijk mijn schakelbox voor de 4 component aansluitingen binnen.
46 euro inc verzend van mcsnet.nl
hij wijkt iets af tov de foto's op de website daar en het ziet er cheapish chinese achtig uit maar het werkt perfect! er zit een voeding bij en hij switcht automatisch naar je xbox 360 / ps2-3 / wii / dvd-speler.
Hier 2 crap pics van de doos (slechte camera, 1MP nokia).
Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/764/afb003tu0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/1086/afb004nh0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:58:
Voor iedereen die zijn ps3 via component aansluit en ook een wii/360/dvd speler heeft:
(ook gepost in wii/360 forum, maar niet iedereen leest alle 3 forums)

ik heb eindelijk mijn schakelbox voor de 4 component aansluitingen binnen.
46 euro inc verzend van mcsnet.nl
hij wijkt iets af tov de foto's op de website daar en het ziet er cheapish chinese achtig uit maar het werkt perfect! er zit een voeding bij en hij switcht automatisch naar je xbox 360 / ps2-3 / wii / dvd-speler.
Hier 2 crap pics van de doos (slechte camera, 1MP nokia).
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik het goed begrijp sluit je hier dus al je 'speelgoed' op aan, zonder dat je telkens van kabeltjes hoeft te verwisselen? En dat werkt ook op een HD-televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:01:
[...]

Als ik het goed begrijp sluit je hier dus al je 'speelgoed' op aan, zonder dat je telkens van kabeltjes hoeft te verwisselen? En dat werkt ook op een HD-televisie?
Yes. Het is juist gemaakt voor HD-tvs met component. Het geeft het signaal gewoon door en als je dus je wii/ps3/360/dvd allemaal via 4 component kabels hebt aangesloten en je doet je Wii aan dan sprint ie automatisch naar je Wii. Als je daarna je 360 aandoet dan springt ie daarnaartoe. Je hoeft je wii er niet eens voor uit te doen: Last On = First On :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:08:
[...]

Yes. Het is juist gemaakt voor HD-tvs met component. Het geeft het signaal gewoon door en als je dus je wii/ps3/360/dvd allemaal via 4 component kabels hebt aangesloten en je doet je Wii aan dan sprint ie automatisch naar je Wii. Als je daarna je 360 aandoet dan springt ie daarnaartoe. Je hoeft je wii er niet eens voor uit te doen: Last On = First On :)
Naast FIFO hebben we nu dus ook LOFO. :+

Wel rielekst apparaatje... en ook helemaal niet duur moet ik zeggen. Thanx voor de tip, binnenkort ook maar eentje halen denk ik, samen met een HD-TV uiteraard. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

yzf1kr schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:59:
[...]

En kom niet aanzetten dat de PS3 goedkoop is met Blu-Ray, Wifi of 60gig want dat boeit "de man van de straat" niet.

En installed userbases zeggen tegenwoordig ook weinig meer.
Automerken zijn ook zwaar op de koffie gekomen toen bleek dat mensen helemaal niet zo merkvast waren als men dacht, en dat ze voornamelijk naar prijs vs kwantiteit/kwaliteit kijken.
Het verhaal zegt het al: de laadtijden worden korter. Niet even lang als DVD omdat BR langzamer is. (De drive van de 360 is met dual layer DVD's slechts 8x en dus zelfs langzamer dan de BR drive). Omdat er dus zoveel ruimte is zetten ze het spel er 2x op om de laadtijden te verkorten.

En consumenten loyaliteit is inderdaad voor een hele kleine groep van toepassing. Wat je niet moet vergeten is dat een grote groep mensen wel een berg PS2 spellen hebben en ze die op een 360 niet kunnen gebruiken. Tweedehands spellen staan nou niet bekend om hun hoge waarde. Kan me best voorstellen dat mensen daarom een PS3 kopen met de gedachte dat ze hun oude spellen ook nog kunnen spelen op de PS3.

[ Voor 17% gewijzigd door Shiver23 op 19-01-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:08:
[...]

@ Neovo:Ik laat de discussie even voor wat het is.Hetgevaar van vegelijken vind ik toch dat het al snel uitloopt op beter-slechter etc etc. Ik heb het daar op gamer.nl al 1000-en malen over gehad en vroeg of laat verzandt de discussie weer in ellende. :| Ik vind dat voor elke console wel iets te zeggen is en geniet voorlopig nog even van alle 3 de next-gen consoles :)

On topic:
Ik heb er ook een gehad die prijstechnisch erg interessant is een een fabelachtige kwaliteit leverde.
Check: http://www.play-asia.com/...-15-component-70-3cb.html

Lees ook even de reviews ;)
Echt een aanrader ( heb mijn 360 en Wii erop aangesloten...echt top! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Bestaat zo een schakelbox ook in een hdmi-variant? En zijn zulke 'bakjes' verkrijgbaar in België/Nederland, of enkel online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Shiver23 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:15:
Omdat er dus zoveel ruimte is zetten ze het spel er 2x op om de laadtijden te verkorten.
Die redenatie volg ik dus niet helemaal. Je hebt toch maar 1 laser, die afaik niet op meerdere plaatsen kan lezen :?

Ze vullen de ruimte op de discs imho om de images zo groot mogelijk te maken en daarmee piraterij tegen te gaan. 6 GB is een grotere drempel om te downloaden dan 2 á 3 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:24:
[...]
@ Neovo:Ik laat de discussie even voor wat het is.Hetgevaar van vegelijken vind ik toch dat het al snel uitloopt op beter-slechter etc etc. Ik heb het daar op gamer.nl al 1000-en malen over gehad en vroeg of laat verzandt de discussie weer in ellende. :| Ik vind dat voor elke console wel iets te zeggen is en geniet voorlopig nog even van alle 3 de next-gen consoles :)
Prima, als je maar weet dat ik het niet vervelend c.q. slecht c.q. fanboy-achtig (of zoiets?) bedoel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Roamor schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:33:
[...]
Die redenatie volg ik dus niet helemaal. Je hebt toch maar 1 laser, die afaik niet op meerdere plaatsen kan lezen :?
Ik denk dat je het "twee keer erop zetten" niet te letterlijk moet nemen. Wat veel waarschijnlijker is is dat ze dus de data die veel gelezen wordt op meerdere plekken op de BR zetten zodat deze sneller toegankelijk is (wat de laadtijden verkort). Dit 'trucje' wordt best vaak toegepast als de ruimte er voor is. Nu is Oblivion al iets van 8GB dus zullen ze misschien nu 16GB aan (gedeeltelijk redudante) data op de schijf zetten. Denk dat je dit moet zien als 2x. Want inderdaad 2x dezelfde data achter elkaar op de schijf gaat je inderdaad niet echt een voordeel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:31:
Bestaat zo een schakelbox ook in een hdmi-variant? En zijn zulke 'bakjes' verkrijgbaar in België/Nederland, of enkel online?
Ja die bestaan ook. In winkels zijn ze altijd veeeeeel duurder, dus kijk altijd online. Kijk eens op www.ebay.co.uk naar hdmi box , hdmi switcher, hdmi selecter, hdmi splitter etc.

Er zit waanzinnig veel prijsverschillen tussen, dus goed kijken/zoeken.
De Wii en 360 hebben geen HDMI dus ik zou voor de component box gaan: component is weliswaar analoog maar in veel gevallen beter dan hdmi: dat is nog niet helemaal doorontwikkeld en heeft ook compatibiliteitsproblemen!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
devv05 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:29:
Lineup van 2007 is ook niet echt dat je zegt wow, de echte games komen pas tegen of in 2008. Maarja, dat duurt alweer een jaar en dan heeft de Xbox 360 titels als BioShock, Halo 3 en Mass Effect al in de winkels liggen en komt Alan Wake eraan.
Alan Wake is niet voor 2007, maar 2008

En in 2007 geen goede games? Wat dacht je van Heavenly Sword, Ninja Gaiden Sigma, MotorStorm, Killzone en Virtua Fighter 5. En enkele toppers die ook op de 360 zijn verschenen komen naar de PS3 zoals Oblivion, Splinter Cell, Rainbow Six: Vegas en waarschijnlijk ook Saint's Row.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Shiver23 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:46:
Wat veel waarschijnlijker is is dat ze dus de data die veel gelezen wordt op meerdere plekken op de BR zetten zodat deze sneller toegankelijk is (wat de laadtijden verkort). Dit 'trucje' wordt best vaak toegepast als de ruimte er voor is.
Ah, ok. Dat klinkt veel plausibeler, hoewel de extra benodigde ruimte toch mooi is meegenomen. :) De nieuwe formaten hebben dan ook veel voordeel van de meerdere lagen; de laser kan dan blijven staan en de "volgende benodigde" data van een andere laag lezen, zonder veel te hoeven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:48:
[...]
Maar goed...
Eh...volgens mij heb je echt een verkeerd beeld dan. Het enige wat ik heb gelezen hier is kritische vragen en/of opmerking over de PS3. Het zijn juist de PS3 fanboy's die geen kritiek kunnen verwerken en beginnen te miepen. Ik ben net zoals Neovo niet pro-xbox nog pro-ps3 ook al bezit ik wel een "dode" xbox360 (gisteren overleden :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ik heb eens rondgekeken in het xbox 360-topic (ben verschillen aan het zoeken tussen ps3 en xbox 360, ik ken namelijk niet zoveel van de 360 doordat ik het nooit echt gevolgd heb), en er zijn daar redelijk wat mensen met een 'dode' xbox 360. Ik hoop dat het een productiefoutje is in één lading, en dat het niet uitbreidt. Want dit is echt wel jammer voor de klant, en zorgt voor veel tijdverlies (opsturen, reparatie/nieuw model, wachten op retour). Ik hoop dat Sony hier van gespaard zal blijven, maar het kan altijd gebeuren (heb het met een mp3-speler van Sony voor gehad, 3 nieuwe exemplaren gekregen en telkens begaf hij het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:19:
[...]

Eh...volgens mij heb je echt een verkeerd beeld dan. Het enige wat ik heb gelezen hier is kritische vragen en/of opmerking over de PS3. Het zijn juist de PS3 fanboy's die geen kritiek kunnen verwerken en beginnen te miepen. Ik ben net zoals Neovo niet pro-xbox nog pro-ps3 ook al bezit ik wel een "dode" xbox360 (gisteren overleden :P).
Ik ben ook geen fanboy hoor ;) ( al heeft Big N altijd wel een speciaal plekje i.v.m. een grijs verleden :) ). Blijf het gewoon jammer vinden dat veel mensen al hun oordeel hebben geveld zonder ook maar 1 seconde op de PS3 te hebben gespeeld :|
Ik vind kritiek prima en heb er totaal geen moeite mee, vooral als die kritiek komt van iemand die zelf een PS3 heeft als Neovo.
Ennuh... Ik ben zeker niet anti 360 ( al ben ik aan mijn 3e 360 toe....damn you: red ring of light 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:31:
Ik heb eens rondgekeken in het xbox 360-topic (ben verschillen aan het zoeken tussen ps3 en xbox 360, ik ken namelijk niet zoveel van de 360 doordat ik het nooit echt gevolgd heb), en er zijn daar redelijk wat mensen met een 'dode' xbox 360. Ik hoop dat het een productiefoutje is in één lading, en dat het niet uitbreidt. Want dit is echt wel jammer voor de klant, en zorgt voor veel tijdverlies (opsturen, reparatie/nieuw model, wachten op retour). Ik hoop dat Sony hier van gespaard zal blijven, maar het kan altijd gebeuren (heb het met een mp3-speler van Sony voor gehad, 3 nieuwe exemplaren gekregen en telkens begaf hij het).
Klopt, maar vergeet niet dat het vaak om 360's gaat die bij de launch of vlak daarna gekocht zijn en dat er al een groot aantal 360's verkocht zijn in Nederland (als je de defecte exemplaren afzet tegen het aantal verkochte exemplaren valt het reuze mee). Daarnaast kampt ook de PS3 met dit soort problemen hoor (de mijne gelukkig niet). Als je hier meer over wilt lezen raad ik je het volgende (Amerikaanse) forum aan:

http://www.ps3forums.com/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Roamor schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:33:
[...]

Ze vullen de ruimte op de discs imho om de images zo groot mogelijk te maken en daarmee piraterij tegen te gaan. 6 GB is een grotere drempel om te downloaden dan 2 á 3 GB.
Je moet het bekijken aan de hand de tijd die de laser nodig heeft om te bewegen.

Als hij aan het einde van de data zit en hij heeft iets wat aan het begin staat moet hij helemaal terug naar het begin.
Staat de data er 2 keer op, dan zit het begin opeens naast het einde en is de stap veel kleiner en heeft de laser minder tijd nodig om te bewegen.

Als je nou alle data om een mooie manier dmv striping op het schijfje zet dan ben je steeds maar een paar mm verwijdert van de benodigde data.

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

Als stel ik zit nu op 2 in de bovenste rij en ik wil naar 5, dan doe ik dat in 1 stap ipv.
Wil ik van 5 naar 3 ben ik er ook in 1 stap.
Van 4 naar 6 blijft natuurlijk een even grote stap, maar er slimmerikken die hier een beter patroon voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
yzf1kr schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:17:

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

Als stel ik zit nu op 2 in de bovenste rij en ik wil naar 5, dan doe ik dat in 1 stap ipv.
Van 4 naar 6 blijft natuurlijk een even grote stap, maar er slimmerikken die hier een beter patroon voor kunnen vinden.
hmmz wat een goed voorbeeld! ik zat al te bedenken hoe dat nou eigenlijk voordeel zou bieden in de praktijk, zoals het hiet nu staat is het eigenlijk heel simpel en helder.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

yzf1kr schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:17:
Als je nou alle data om een mooie manier dmv striping op het schijfje zet dan ben je steeds maar een paar mm verwijdert van de benodigde data.

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

Je bedoelt dat je dan gebruik maakt van de verschillende lagen? Dus het ene staat op de eerste datalaag en het andere op de tweede? Maar het schakelen tussen twee datalagen kost toch juist veel tijd? Veel (oude) dvd spelers haperen immers bij het overschakelen naar een andere datalaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn Japanse PS3 is zo te zien onderweg? :)

Jan 13
19:00 Posting/Collection HONJO Tokyo metropolis 130-8799

Jan 14
1:13 Arrival at outward office of exchange TOKYO INT Tokyo metropolis 138-8799

Jan 14
6:04 Dispatch from outward office of exchange TOKYO INT Tokyo metropolis 138-8799

Jan 15
14:23 Arrival at inward office of exchange AMS NETHERLANDS

Jan 15
14:23 Awaiting presentation to customs commissioner AMS NETHERLANDS

Jan 19
14:57 Departure from inward office of exchange AMS NETHERLANDS

Jan 20
1:02 Processing at delivery Post Office Scheduled delivery date: SORTEE NETHERLANDS

edit: hele tracking toegevoegd
edit2: status is weer geupdate

[ Voor 78% gewijzigd door dentify op 20-01-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat doen ze er lang over bij de douane. Dat wordt belasting betalen?
Hoeveel heb je betaald en waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:28:
wat doen ze er lang over bij de douane. Dat wordt belasting betalen?
Hoeveel heb je betaald en waar besteld?
eBay, 592,50 euro en hij heeft op het pakket 465 euro neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa

Ik heb mijn PS3, woensdag aangekomen op schiphol, gister een brief gehad van PTT, gelijk naar schiphol gegaan. 124 euro betaald en hoppa mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:49:
YEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa

Ik heb mijn PS3, woensdag aangekomen op schiphol, gister een brief gehad van PTT, gelijk naar schiphol gegaan. 124 euro betaald en hoppa mee.
Hm, ik heb nog geen brief gehad, mijn PS3 was dus maandag aangekomen op Schiphol bij de douane en heeft 4 dagen daar gelegen. Heb ik geluk? Of krijg ik misschien de rekening bij de bezorging gepresenteerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister toch maar ff een Xbox 360 erbij gehaald met Gears of War, ik kon het niet laten. Gebruik ik lekker voor online-gaming en XBLA. PS3 ernaast voor de exclusives van Sony en Blu-ray. Wat ben ik toch een verwend nest. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dentify schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:51:
[...]

Hm, ik heb nog geen brief gehad, mijn PS3 was dus maandag aangekomen op Schiphol bij de douane en heeft 4 dagen daar gelegen. Heb ik geluk? Of krijg ik misschien de rekening bij de bezorging gepresenteerd? :?
Denk dat je hem krijgt bij bezorging. Reken op 124 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:13:
Gister toch maar ff een Xbox 360 erbij gehaald met Gears of War, ik kon het niet laten. Gebruik ik lekker voor online-gaming en XBLA. PS3 ernaast voor de exclusives van Sony en Blu-ray. Wat ben ik toch een verwend nest. 8)
Sjongejonge :P
Wat is je XBL gamertag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:57:
[...]

Sjongejonge :P
Wat is je XBL gamertag? :)
XXlerator. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Goed nieuws voor degene met een Jap PS3:
PAL-DVD's op NTSC PS3 afspelen in toekomst

Vanaf maart 2007 zal het namelijk mogelijk zijn om PAL-DVD's te kunnen afspelen op je NTSC-PS3. Dit staat namelijk op de Sony Computer Entertainment Asia website. Dit zal dankzij een simpele firmware update geregelt kunnen worden. Ook gaan er geruchten rond dat men DVD's kan upscalen ook dankzij een firmware update. Goed nieuws dus.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:06:
Goed nieuws voor degene met een Jap PS3:

[...]
Bron
Das inderdaad érg rielekst nieuws! Ik wist dat ik er geen spijt van zou krijgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coachmans
  • Laatst online: 12-09 22:48
Volgens mij geldt het ook voor Amerikaanse ps3's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ow, upscaling, nice !

(dat van PAL is ook wel extreem goed, maar voor mij is dit niet direct interessant, maar voor de eigenaars van een ps3 momenteel, in het bijzonder Neovo en Tallon 4, proficiat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:46:
Ow, upscaling, nice !

(dat van PAL is ook wel extreem goed, maar voor mij is dit niet direct interessant, maar voor de eigenaars van een ps3 momenteel, in het bijzonder Neovo en Tallon 4, proficiat)
Dank u. ;) Het is inderdaad ook erg goed nieuws. Ben benieuwd wanneer deze update uitkomt. Misschien met de Europese launch? Is hier al iets over bekend?

EDIT: ik zie het al; vanaf maart 2007. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Trouwens, Neovo. Hoe is het met de xbox 360? Een hele opluchting met xbox live, waarschijnelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Dit is trouwens de bron waar dat nieuwsberichtje met de DVD regio's op gebaseerd was:
Q: Can PLAYSTATION®3 sold in Hong Kong play PAL content?

A: PLAYSTATION®3 sold in Hong Kong can play only NTSC (60i)
content at this moment. This means 50i AVCHD content
(recorded by video camera) and PAL DVD (SD) cannot be played.
These contents are now planned to become playable through
system update, which is planned to be released on 2007 spring.
Bron

Het is dus ff afwachten of het waar is en wat er dan mogelijk gaat zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door SToRM666 op 21-01-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:46:
Trouwens, Neovo. Hoe is het met de xbox 360? Een hele opluchting met xbox live, waarschijnelijk :)
Perfect! Oude accountje zonder problemen recovered; ik had destijds toch zo'n 15 arcadegames die ik nu gewoon gratis weer opnieuw kon downloaden. :9

En tja, Xbox Live is inderdaad een verademing, was alweer vergeten hoe goed het werkt en hoe leuk het is. Ach, de PS3 wordt ook heus wel tof hoor qua games, heeft gewoon even de tijd nodig. En dat geduld is wat makkelijker op te brengen als je er een 360 naast hebt staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
can't wait till march :(
ik wil die shining beauty in mijn handen hebben _/-\o_

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ook!! :9

Motorstorm crashes

Als ik dit zo zie, dan lijkt de MP van Motorstorm echt leuk te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Shiver23 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:15:
[...]

Het verhaal zegt het al: de laadtijden worden korter. Niet even lang als DVD omdat BR langzamer is. (De drive van de 360 is met dual layer DVD's slechts 8x en dus zelfs langzamer dan de BR drive). Omdat er dus zoveel ruimte is zetten ze het spel er 2x op om de laadtijden te verkorten.

En consumenten loyaliteit is inderdaad voor een hele kleine groep van toepassing. Wat je niet moet vergeten is dat een grote groep mensen wel een berg PS2 spellen hebben en ze die op een 360 niet kunnen gebruiken. Tweedehands spellen staan nou niet bekend om hun hoge waarde. Kan me best voorstellen dat mensen daarom een PS3 kopen met de gedachte dat ze hun oude spellen ook nog kunnen spelen op de PS3.
Of je speelt je ps2 spellen gewoon op de playstation 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Het is wel handiger dat je je PS2 én PS3 spellen op 1 en dezelfde machine kunt spelen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft hier iemand al geprobeerd om zijn pal ps2 games te spelen op een ntsc ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:08:
heeft hier iemand al geprobeerd om zijn pal ps2 games te spelen op een ntsc ps3?
Nee, maar weet van anderen dat dit niet werkt (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah bedankt.

dat is wel jammer eigenlijk maar ik lees net dat het spelen van ps2 games wat probleempjes heeft als slechte beeldkwaliteit enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook al weer een aantal weekjes de ps3 in huis een geimporteerde met een zooi games , heb al veel fun gehad ook online met resistance fall of man online knallen met 40 man...

Afbeeldingslocatie: http://img453.imageshack.us/img453/5807/afb012cz8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img453.imageshack.us/img453/7944/afb009qk1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/3311/photo0021do2.jpg

En resistance fall of man is gewoon in de nederlandse taal ;)

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/8458/photo0020ed4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img377.imageshack.us/img377/8752/photo0015hg1.jpg

genoeg foto`s zou ik zeggen 8)

greets marco
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.