Mijn 1e ps3 ervaringen in een notendop
* Console: stijlvol, zwaar, super afgewerkt, heel erg stil.....veel en veel stiller dan mijn 360 ( hetgeen
heel prettig is)
* XMB: Erg stijlvol, straalt volwassenheid uit, werkt erg prettig en vertrouwd ( vooral als je al een psp
had ) Gebruiksgemak XMB is uitstekend.
* Online: alleen getest met RFOM: 40 man online....no lag what so ever. Viel me 100% mee. Maar
als ik eerlijk ben heeft MS zijn zaken op dit moment veel beter voor elkaar. Het werkt op de 360
gewoon al een stuk makkelijker.
* Store: stijlvolle look, downloads gaan sneller dan op de 360 lijkt het. navigeren binnen de store is
niet handig; duurt veel te lang in vergelijking tot de 360
* Controller: erg licht, mooi afgewerkt, qua plaatsing van de knoppen vind ik hem toch nog gewoon
heel goed. R2 en L2 werken prima als triggers ). Niet implementeren van Rumble is vrij onvergefelijk.
Ik hoop dat dit alsnog komt. Eerlijk is eerlijk...360 controller is beter imho ( al reageren de digitale
richtingtoetsen op de PS3 veel beter vind ik )
* Resistance: is niet zo mooi als Gears.....maar de lokaties zijn erg sfeervol en erg groot van opzet.
Kleurenpalet is ook gevarieerder. De wapens zijn echt verschrikkelijk wreed...echt super!!! Geluid is
subliem! Wat misschien wel het allerbelangrijkste is, de game loopt als de gesmeerde bliksem.
Super soepel, nergens framerate issues. Denk aan Metroid op de cube, zoooo soepel. En daar
ergerde in me me kapot aan bij veel 360 games ( tearing, framrate ). Het is geen Gears killer, maar
dit is ongetwijfeld de game die je moet kopenbij je PS3

Wordt ten onrechte vergeleken met
COD2 vind ik...deze game is mooier en veel bruter.
* Motorstorm Japanse versie: Grafisch erg fraai, supersnelle engine, maar nog tekort gespeeld om er
iets zinnigsover te kunnen zeggen. Lijkt welk weinig diepgang in te zitten, maar het is wel
superlollige shit.Raggen als in de speelhal.