Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:
  • 33.138 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,
Ben nieuw hier en heb met heel veel belangstelling de topic gelezen :)
Ga er binnenkort zeker aan deelnemen....was dat al eerder van plan, maar de pech sloeg toe.

2 januari 07: ps3 gekocht op Ebay van Japanse verkoper
4 januari 07: shipped met EMS
7 januari 07: aangekomen en vastgehouden op Schiphol ( awaiting presentation to customs officer; wat zoveel wilt zeggen als: je hebt de boel bezeikt en nu komt de rekening ).

Mooi kloten dus....heb gebeld met TNT op Schiphol ( duurde uren voordat ik wist waar ik moest zijn ) en jawel hoor....de lul. Ik heb een formulier thuisgekregen, dit ingevuld en aangevuld met bewijsstukken ( rekening Paypal, Ebay aankoopbewijs en afschrift CC ) en verwacht nog een leuke naheffing en een leuke wachttijd.

Verkoper had 100% score op Ebay, maar was misschien te eerlijk. Vulde in gift en bij onderwerp PS3: electronic Device. Waarde: 100 $. Nu had ik hem gevraagd om het iets lager op te geven, maar 499 $ valt blijkbaar toch wel op :) Zelfs de douane weet dat die dingen duurder zijn :(

Mja...ik kon niet wachten, had nooit eerder pech met mijn Japanse DS, DS Lite, PSP....maar nu is het dan zover. Baal er gigantisch van, temeer omdat ik hier Resistance, Motorstorm en een officiele Sony HDMI 1.3 kabel voor me heb liggen en nog meer betaald heb als in de winkel dadelijk. ( mocht hij launchen in maart )

Nou ja.... ik spreek jullie hopelijk vlug om mijn belevenissen met de PS3 te delen.

Laters,
Tallon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:53:
Hallo iedereen,
Ben nieuw hier en heb met heel veel belangstelling de topic gelezen :)
Ga er binnenkort zeker aan deelnemen....was dat al eerder van plan, maar de pech sloeg toe.

2 januari 07: ps3 gekocht op Ebay van Japanse verkoper
4 januari 07: shipped met EMS
7 januari 07: aangekomen en vastgehouden op Schiphol ( awaiting presentation to customs officer; wat zoveel wilt zeggen als: je hebt de boel bezeikt en nu komt de rekening ).

Mooi kloten dus....heb gebeld met TNT op Schiphol ( duurde uren voordat ik wist waar ik moest zijn ) en jawel hoor....de lul. Ik heb een formulier thuisgekregen, dit ingevuld en aangevuld met bewijsstukken ( rekening Paypal, Ebay aankoopbewijs en afschrift CC ) en verwacht nog een leuke naheffing en een leuke wachttijd.

Verkoper had 100% score op Ebay, maar was misschien te eerlijk. Vulde in gift en bij onderwerp PS3: electronic Device. Waarde: 100 $. Nu had ik hem gevraagd om het iets lager op te geven, maar 499 $ valt blijkbaar toch wel op :) Zelfs de douane weet dat die dingen duurder zijn :(

Mja...ik kon niet wachten, had nooit eerder pech met mijn Japanse DS, DS Lite, PSP....maar nu is het dan zover. Baal er gigantisch van, temeer omdat ik hier Resistance, Motorstorm en een officiele Sony HDMI 1.3 kabel voor me heb liggen en nog meer betaald heb als in de winkel dadelijk. ( mocht hij launchen in maart )

Nou ja.... ik spreek jullie hopelijk vlug om mijn belevenissen met de PS3 te delen.

Laters,
Tallon
Zit je helaas niet mee dan :( , mijn PS3 is ook nog onderweg. Hopelijk komt ie er wel door zonder problemen. Had uhm ook van een Japanse verkoper op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop eigenlijk alleen maar van Japanners vanwege goede ervaringen.
Dit is gewoon domme pech, al vertelde de declarant me dat ze erg alert zijn op electrische producten uit het Oosten. Ik hoop dat je meer suc6 hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:16:
Ik koop eigenlijk alleen maar van Japanners vanwege goede ervaringen.
Dit is gewoon domme pech, al vertelde de declarant me dat ze erg alert zijn op electrische producten uit het Oosten. Ik hoop dat je meer suc6 hebt :)
Ik heb dan erg veel mazzel gehad als ik dit zo lees. Ik had de mijne zonder problemen, en was mijn eerste aankoop via Ebay en in het buitenland. Mijn verkoper had op mijn verzoek 'Toys t.w.v. 75 Euro' op de verpakking gezet. Geen problemen mee gehad gelukkig. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

c'mon mensen, er zijn denk ik wel genoeg topics over al die TV standaarden en scaling problemen, misschien wel weer leuk om over de PS3 te babbelen, ik bedoel, nog maar 2 maandjes wachten !! :D Heb geen zin om te importeren eigenlijk, koop hem denk ik ook niet direct bij launch (zit dan midden in een verhuizing, dus mijn geld heeft andere prioriteiten), maar op het moment dat de belastingdienst weer lief mijn centjes terug gegeven heeft, staat er zeker een PS3 in huis!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
Jan 15
14:23 Awaiting presentation to customs commissioner AMS NETHERLANDS

Hmm, lijkt niet best uit te zien :/, denk dat ik ook pech heb, helaas.

[ Voor 24% gewijzigd door dentify op 16-01-2007 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
dentify schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 02:06:
Hmm, lijkt niet best uit te zien :/, denk dat ik ook pech heb, helaas.
Ik snap best dat je ongeduldig bent ;) Maar zitten er niet niet veel haken en ogen aan het importeren van de PS3? Was het niet makkelijker om nog ff 1,5 maandje te wachten en em dan lekker in de winkel te kopen incl garantie etc??

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dentify: Die melding had ik dus ook op 7 januari. Het is nu 16 januari en nog steeds is de EMS info niet geupdate. Ik ben bang dat je hetzelfde lot treft.....
Kosten én wachten. Zwaar k*t dus :(
Ik zit zelf middenin een verhuizing,maar ik denk dat het nummer van TNT schiphol nog wel ergens heb liggen. Verzamel maar vast gegevens ( CC, Ebay aankoopbewijs, PayPal printje etc. Je zult ook een TARIC-code moeten ingeven...ook een heel gedoe om die te vinden in het douane handboek...eens kijken of ik die ook nog kan vinden )

Wat het wachten betreft...ALS de ps3 in maart komt ( ALS is geen capslock error :) ) dan gaat deze de deur uit waarschijnlijk. Al twijfel ik. Heb namelijk al eens vaker gelezen dat de consoles voor je Japanse markt, made in Japan zijn en dus beduidend beter qua built quality. Kan ook een broodje aap zijn.....maar hé... de Japanse PSP had ook als enige en SHARP display...dus who knows :)

Ik heb de EU-versie al een jaar in pre-order staan; dus omsteken is geen enkel probleem.
Zelf vrees ik voor hetzelfde als bij de PSP. Een launch in september 07. Ik vind het angstvallig stil en de uitspraken van Phil Harrison zijn niet voor 100% zeker.....terwijl hij 100% zeker was van de november launch.

Maar goed...ik hoop uiteraard dat iedereen in maart zijn PS3 krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de EU-versie al een jaar in pre-order staan; dus omsteken is geen enkel probleem.
Zelf vrees ik voor hetzelfde als bij de PSP. Een launch in september 07. Ik vind het angstvallig stil en de uitspraken van Phil Harrison zijn niet voor 100% zeker.....terwijl hij 100% zeker was van de november launch.
Dat zelfde gevoel heb ik dus ook. We kennen Sony nu allemaal een beetje, dus de kans dat dit gebeurd bestaat wel degelijk denk ik. Verder ben ik niet van plan mijn Japanse PS3 weg te doen en een Europese versie te kopen, die paar kleine verschillen zijn in mijn ogen verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb al gehoord van mensen die al kaarten hebben voor een launch-party. En die ga je niet uitdelen als je niet zeker bent dat ie binnenkort uitkomt denk ik zo :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:42:
[...]

Dat zelfde gevoel heb ik dus ook. We kennen Sony nu allemaal een beetje, dus de kans dat dit gebeurd bestaat wel degelijk denk ik. Verder ben ik niet van plan mijn Japanse PS3 weg te doen en een Europese versie te kopen, die paar kleine verschillen zijn in mijn ogen verwaarloosbaar.
Ik twijfel nog vanwege het feit dat regiocodering voor Blu Ray anders in in Europa.
Heb ook een HDTV en Blu Ray op HDTV lijkt me niet verkeerd :P
Jij hebt hem gewoon aan een PC- stroomkabel hangen Neovo?

grtz
Tallon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:07:
[...]

Ik twijfel nog vanwege het feit dat regiocodering voor Blu Ray anders in in Europa.
Heb ook een HDTV en Blu Ray op HDTV lijkt me niet verkeerd :P
Jij hebt hem gewoon aan een PC- stroomkabel hangen Neovo?

grtz
Tallon
Yep. Eerst had ik een verloopstekkertje erop gezet (JAP naar EUR), en dat ging zonder problemen. Toen heb ik op aanraden van avkooi (zo nu en dan ook actief op dit forum) voor 2,95 Euro een computerkabel gekocht, en ook dat werk perfect.

Tja, Blu-ray heeft inderdaad regiocodering, maar als je je films gewoon in de US besteld kan je dat 'probleem' vrij eenvoudig omzeilen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
SToRM666 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:53:
Ik heb al gehoord van mensen die al kaarten hebben voor een launch-party. En die ga je niet uitdelen als je niet zeker bent dat ie binnenkort uitkomt denk ik zo :)
Het blijft spannend, gezien de historie rond de PS launches... Ik denk echter nu toch echt wel dat Sony wel moet leveren in maart. Gezien de reeds opgeloste productieproblemen denk ik dat Sony ook wel gaat leveren in maart, de vraag is echter: Hoeveel units zullen er beschikbaar zijn bij launch, igg meer dan 500.000 naar ik hoop.

Daarnaast zijn er nu al zoveel ontwikkelaars welk hun plannen op maart hebben afgestemd dat nu terugdraaien eigelijk niet meer kan. Het gezichtsverlies voor Sony zou ook enorm zijn. De oorlog is denk ik ook wel gesteden en de 360 + Wii zullen dan domineren. Sony heeft europa nodig...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:20:
[...]

Het blijft spannend, gezien de historie rond de PS launches... Ik denk echter nu toch echt wel dat Sony wel moet leveren in maart. Gezien de reeds opgeloste productieproblemen denk ik dat Sony ook wel gaat leveren in maart, de vraag is echter: Hoeveel units zullen er beschikbaar zijn bij launch, igg meer dan 500.000 naar ik hoop.

Daarnaast zijn er nu al zoveel ontwikkelaars welk hun plannen op maart hebben afgestemd dat nu terugdraaien eigelijk niet meer kan. Het gezichtsverlies voor Sony zou ook enorm zijn. De oorlog is denk ik ook wel gesteden en de 360 + Wii zullen dan domineren. Sony heeft europa nodig...
Het ziet er inderdaad naar uit dat de PS3 in maart zal arriveren...

http://www.playrstation.net/article1696.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 08:06:
Ik vind het angstvallig stil en de uitspraken van Phil Harrison zijn niet voor 100% zeker.....terwijl hij 100% zeker was van de november launch.

Maar goed...ik hoop uiteraard dat iedereen in maart zijn PS3 krijgt :)
Ik denk dat Sony dit zo lang mogelijk stilhoud, zodat MS niet de kans heeft om te reageren met een prijsverlaging of iets soortgelijks. Dit zou namelijk de aandacht van de launch van de PS3 kunnen wegnemen en ik zie MS echt wel aan om zoiets te forceren...
Hetzelfde was namelijk het geval met GoW, die op exact dezelfde dag als de PS3 launch in Amerika kwam.
De PS3 zou er weleens sneller kunnen zijn dan we allemaal denken... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 16-01-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Na jarenlange verschuivingen, uitstel en geruchten weten wij het ook niet meer. Volgend artikel kun je dus best met een serieuze korrel zout nemen. Diverse Britse en andere mediadiensten melden dat Sony zijn nieuwe gameconsole, de PlayStation 3, op 23 maart in geheel Europa op de markt zal brengen. Een woordvoerder van het internationaal reclameburo TWBA heeft verklaart dat een reclamecampagne voor de Sony Playstation 3 in geheel Europa rond deze datum zal gaan aanvangen.
Als ze met de reclamecampagne beginnen op de 23e denk ik eerder dat de launch op de 30e zal zijn. Zit dan mooi een week tussen om de mensen er op te wijzen (kan me voorstellen met countdown oid, zoals de Japanse reclames).
In lijn met de Japanse datum 11-11 is 30-03 natuurlijk ook een mooi getal. Of zoek ik nu teveel naar dingen 8)7 ;)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik vind 03-03 veel mooier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik kreeg 'n brief van TNT thuis, gelijk gebeld, gelijk naar Schiphol geraced, en opgehaald --> 4 uurtjes tijd

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:43:
Ik kreeg 'n brief van TNT thuis, gelijk gebeld, gelijk naar Schiphol geraced, en opgehaald --> 4 uurtjes tijd
Hoeveel moest je betalen als ik vragen mag ( accijzen/ btw /etc )???
Kan ik vast pinnen :*)

mvg
Tallon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ramp wil ik niet zeggen, en op technisch gebied heb ik er verder ook weinig verstand van, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik, vanuit het oogpunt van gamer / consument, de PS3 (tot nu toe) érg vind tegenvallen. Aan de andere kant, hij is nog niet zo gek lang uit, dus ik geef Sony nog even de tijd om te bewijzen dat de PS3 geen 'overhyped' en 'overpriced' produkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een artikel waarin eerst de naam van de bron(Gabe Newell) verkeerd werd gespeld en waar ongefundamenteerd(al wat gezegd wordt zijn aannames) wordt geclaimed dat een console een ramp is om daarna een andere console te prijzen is sowieso al niet serieus te nemen.
En dan nog afsluiten met "De bovenstaande quotes zijn nog niet officieel bevestigd", ja dát is geloofwaardig >_>

Naar mijn mening is de Wii overhyped(die bubbel breekt volgens mij later nog wel) en de PS3 overbashed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De launch van de ps2 was ook niet sterk met Fantavision, RR5 en meer van die meuk.
Komt allemaal goed :)
Het is gewoon 'hot' om Sony te bashen momenteel. En we weten allemaal wat negatieve publiciteit met een console kan doen jammergenoeg ( dreamcast anyone :X )

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon 'hot' om Sony te bashen momenteel.
Vaak wordt echter ook gegronde kritiek onder de noemer 'bashen' geplaatst. Tuurlijk krijgt de PS3 veel onterechte en onjuiste kritiek, maar dat kregen de Wii en de Xbox 360 ook. Dat Sony en de PS3 veel kritiek blijven krijgen is niet voor niks denk ik. Tuurlijk worden de games straks net zo mooi als Gears of War, daar ben ik ook niet bang voor. Wat ik wel zeer teleurstellend vind is de online-dienst van de PS3. Ik vind het dan ook totaal niet vreemd dat deze gratis is... hier geld voor vragen zou écht heel erg asociaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:26:
Een ramp wil ik niet zeggen, en op technisch gebied heb ik er verder ook weinig verstand van, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik, vanuit het oogpunt van gamer / consument, de PS3 (tot nu toe) érg vind tegenvallen. Aan de andere kant, hij is nog niet zo gek lang uit, dus ik geef Sony nog even de tijd om te bewijzen dat de PS3 geen 'overhyped' en 'overpriced' produkt is.
Met andere woorden, momenteel geen topgames, maar dat komt zeker nog wel :)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:41:
Naar mijn mening is de Wii overhyped(die bubbel breekt volgens mij later nog wel) en de PS3 overbashed.
Helemaal eens. Ik heb het idee dat veel mensen te weinig kijken naar wat er verder nog aan games voor de Wii gaat komen. En dat is naar mijn idee toch weer veel van hetzelfde. De echt goeie nieuwe games komen meer naar de PS3 en 360.
Ik kan er helemaal naast zitten hoor, want ik volg de laatste ontwikkelingen op Wii-gebied niet zo, maar dat is wel de indruk die ik ervan heb.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:40:
Wat ik wel zeer teleurstellend vind is de online-dienst van de PS3. Ik vind het dan ook totaal niet vreemd dat deze gratis is... hier geld voor vragen zou écht heel erg asociaal zijn.
Wat is hier zo teleurstellend aan dan? Welke functies moeten er dan wel inzitten om het een goeie dienst te maken?

[ Voor 33% gewijzigd door SToRM666 op 16-01-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:40:
[...]

Vaak wordt echter ook gegronde kritiek onder de noemer 'bashen' geplaatst. Tuurlijk krijgt de PS3 veel onterechte en onjuiste kritiek, maar dat kregen de Wii en de Xbox 360 ook. Dat Sony en de PS3 veel kritiek blijven krijgen is niet voor niks denk ik. Tuurlijk worden de games straks net zo mooi als Gears of War, daar ben ik ook niet bang voor. Wat ik wel zeer teleurstellend vind is de online-dienst van de PS3. Ik vind het dan ook totaal niet vreemd dat deze gratis is... hier geld voor vragen zou écht heel erg asociaal zijn.
Ik ben het met je eens, alles is al eens gezegd, dus ik zal het niet herhalen, maar ook als je alle onterechte kritiek weg laat hou je een enorme berg terechte kritiek over. Voornamelijk gevoed door het te hoog van de toren blazen van Sony. Bedenk wel, als je anderhalf jaar langer moet wachten omdat je kiest voor de PS3 vanwege de beloofde superieuriteit voel je je wel genept als die superieuriteit er niet is. Veel kritiek komt van mensen die een PS2 hebben (gehad), dus daarvan kan je ook niet zeggen dat ze microsoft fanboys zijn.

Even uit interesse, wat is dan precies het verschil met de xbox360, behalve het geniale achievement systeem, waardoor het zo tegenvalt volgens jou? Ik ben zelf erg te spreken van de xbox360 online capabilities, maar dat van de Wii is het echt dramatisch te noemen tot nu toe. Hopelijk lijkt het meer op de 360 dan op de Wii?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een PS3 kopen. Niet voor de spellen, die boeien me niet. Ik vind $499 voor een Blue Ray speler een koopje. En dan krijg ik gratis een PS2 erbij terug! En ik kan ook nog eens PS3 spellen spelen. Ik snap niet dat hier geen 10 miljoen van verkocht zijn.

/me heeft een HD camera gekocht waarvan hij de filmpjes direct op een DVD kan branden en de DVD speelt ze dan in HD(!) kwaliteit af op de PS3.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

kopen voor de afspeelmogelijkheden? zou ik persoonlijk nooit doen. Ik hou van mijn dvd speler omdat ik dvd's van iedere regio kan afspelen aangezien ik aardig wat importeer. Ik mag er nog niet aan denken dat ik plots aan 1 regio vasthang EN die "speel enkel full quali af op hardware waarvoor licenties aan sony betaald zijn" drm troep.

nou ja, om het samen te vatten :P
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/content_protection.png

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 16-01-2007 16:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:53:
kopen voor de afspeelmogelijkheden? zou ik persoonlijk nooit doen. Ik hou van mijn dvd speler omdat ik dvd's van iedere regio kan afspelen aangezien ik aardig wat importeer.
Een normale DVD speler weigert nochtans ook DVD's van buiten de regio hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat veel mensen te weinig kijken naar wat er verder nog aan games voor de Wii gaat komen. En dat is naar mijn idee toch weer veel van hetzelfde. De echt goeie nieuwe games komen meer naar de PS3 en 360.
Ja man, vervolg nummer 4325874 op een serie die al sinds de psx aan de gang is is vernieuwing ten top :O

Het feit is nou eenmaal dat de ps3 en x360 voortborduren op wat we al sinds de n64/psx hebben dus zal het wat dat betreft kwa games ook niet veranderen (alleen bigger, better, etc niet dat dat slecht hoeft te zijn).

Als er 1 console is die uiteindelijk wel ''andere'' games zal/moet krijgen is het de Wii. Dat je vlak na de launch niet meteen een lading aan totaal andere games ziet lijkt me logisch aangezien een game maken ook niet in 3 maanden gedaan is en veel devs toch laat zijn begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:00:
[...]
Als er 1 console is die uiteindelijk wel ''andere'' games zal/moet krijgen is het de Wii. Dat je vlak na de launch niet meteen een lading aan totaal andere games ziet lijkt me logisch aangezien een game maken ook niet in 3 maanden gedaan is en veel devs toch laat zijn begonnen.
Op PS2 is het toch ook gelukt om games als Eye-toy, guitar hero en DDR uit te brengen? En op PSP kreeg je toch ook games zoals Lumines en LocoRoco?

Op Wii brengt men ook zat games gewoon opnieuw uit (al dan niet met nieuwere versie)
Bvb Zelda, Wario ware, CoD, Need for speed, Tony Hawk, etc. En dat is nog maar de eerste pagina die ik op freerecordshop.nl tegenkom...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Volgens http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=22247
Software shipments for the next-generation machine had reached five million units by the end of December 2006.
Geloof niet dat de attachrate (waar het laatst over ging) echt zo laag is. Dit is bijna 5 op 1.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor een heleboel argumenten, beter, slechter, voor- en nadelen maar volgens mij moeten we niet vergeten dat het toch allemaal om de games gaat.Specs boeien me geen hol, dat Gabe Newell de PS3 niet waardeert zegt me niets.

Persoonlijk?
Ik kijk alleen naar de releaselijst en dan zie ik namen als Ratchet & Clank 4, God of War 3, GT5, Devil May Cry 4, Formula One, MotorStorm, Heavenly Sword, Eye of Judgment, Lair, Warhawk, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, White Knight, Soulcalibur IV ,Tekken 6, Jak and Daxter: The Lost Frontier, Final Fantasy XIII , Eight Days en Killzone.

Dat zijn voor mij redenen om een PS3 aan te schaffen en als je kijkt wat first party devs. in de latere ps2 jaren op het scherm wisten te toveren komt het grafisch ook wel oke.

Iets meer vertrouwen mannen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
SToRM666 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:50:
[...]

Ik denk dat Sony dit zo lang mogelijk stilhoud, zodat MS niet de kans heeft om te reageren met een prijsverlaging of iets soortgelijks. Dit zou namelijk de aandacht van de launch van de PS3 kunnen wegnemen en ik zie MS echt wel aan om zoiets te forceren...
Hetzelfde was namelijk het geval met GoW, die op exact dezelfde dag als de PS3 launch in Amerika kwam.
De PS3 zou er weleens sneller kunnen zijn dan we allemaal denken... ;)
Ik denk dat we ons daar geen illusies over hoeven maken, en dat Microsoft echt wel wat achter de hand heeft om de aandacht af te leiden. Binnenkort begint e Halo3 testfase, grote kans dat ze opeens op de launchdag een MP-demo online gooien.
Of ze vinden wel iets anders, de launch in europa is natuurlijk nieuws, maar de rest van de wereld heeft er geen boodschap aan, en het is neit zo dat er opeens ook een complete serie nieuwe games is.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:13:
Volgens http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=22247

[...]

Geloof niet dat de attachrate (waar het laatst over ging) echt zo laag is. Dit is bijna 5 op 1.
Shipments ;)

Van publisher naar Magazijn. Nog niet eens naar de winkels :)

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 16-01-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:20:
[...]

Ik ben het met je eens, alles is al eens gezegd, dus ik zal het niet herhalen, maar ook als je alle onterechte kritiek weg laat hou je een enorme berg terechte kritiek over. Voornamelijk gevoed door het te hoog van de toren blazen van Sony. Bedenk wel, als je anderhalf jaar langer moet wachten omdat je kiest voor de PS3 vanwege de beloofde superieuriteit voel je je wel genept als die superieuriteit er niet is. Veel kritiek komt van mensen die een PS2 hebben (gehad), dus daarvan kan je ook niet zeggen dat ze microsoft fanboys zijn.

Even uit interesse, wat is dan precies het verschil met de xbox360, behalve het geniale achievement systeem, waardoor het zo tegenvalt volgens jou? Ik ben zelf erg te spreken van de xbox360 online capabilities, maar dat van de Wii is het echt dramatisch te noemen tot nu toe. Hopelijk lijkt het meer op de 360 dan op de Wii?
De Xbox 360 is in mijn beleving als gamer gewoon vele malen 'completer'. Ik weet het, dat klinkt wat abstract, maar het is eigenlijk ook een soort gevoel dat ik bij beide consoles heb. Daarbij komt dat MS vrijwel alles wat ze 'beloofd' heeft ook nagekomen is, en nogmaals: daar neem ik mijn petje voor af. Sony beloofde (alweer) gouden bergen, maar de PS3 is niks beter dan de Xbox 360, op geen enkel vlak. Het gevoel dat Sony met zijn PS3 alleen nog maar achter de Xbox 360 aan zal hollen overheerst dan ook bij mij.

Daarnaast was ik, zoals jij ook al aangeeft, érg gecharmeerd van het Achievementsysteem. Het voegt echt iets toe aan het gamen. De mogelijkheden die de gamercard met zich meebrengt zijn gewoon erg leuk, en nog lang niet uitgebuit. MS heeft echt heel erg goed gekeken naar wat de gamer (wij dus) wil, daar waar Sony in mijn ogen erg arrogant is geweest en onbegrijpelijke beslissingen heeft genomen (nog steeds een ondermaatse online-dienst, geen rumble en ga zo maar door).

En nogmaals, het is niet dat ik niet blij ben met m'n PS3, want dat ben ik wel degelijk. Maar ik weet wel 100% zeker dat er dit jaar weer een Xbox 360 bijkomt, hopelijk de gereviseerde versie. Het Dashboard, de games, XBLA, Xbox Live, IPTV, Achievements, de gamercards en ga zo maar ff door maken de Xbox 360 in mijn ogen tot de meest complete console van deze generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik vlieg 1 feb naar de US, en daar staat in principe een PS3 voor me klaar :)

Ik zal er in ieder geval eerst eens bij US vriend spelen, om te kijken hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interessante quote uit Edge 170: ps3 bijlage "The Edge guide to ps3 "
( niet dat deze heilig zijn, maar altijd wel leuk voor wat gepeperde uitspraken 8) met name deze vind ik ijzersterk en ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit.... )

Het stukje is geschreven in het kader van: is de PS3 een sterkere machine en merk je dat bij crossplatform titels zeggen ze het volgende:

"What's actually disconcerting about BluRay being a part of PS3 picture is the very fact that xbox 360 uses previous-generation optical storage, which will result in many multi-format releases being produced to the limitations of the lower-capacity platform, thereby placing artificial restraints on certain types of PS3 gaming"

De echte kracht van de PS3 is dus pas te verwachten bij console exclusives _/-\o_
Maar hé...dat wist je al na het spelen van GT4, God of War, Okami, etc...

Nog een...

"....there is no question that this (PS3 ) hardware is more capable than xbox 360...."

En nog een :)

"Hear that? Listen harder. The noise that almost isn't there is the sound of a device that has been built to sit at the centre of the living room....." "Microsofts machine, by comparison, behaves like...well, like machine"

Een voor MS:

"One aspect of the PS3 picture that isn't clear at launch is the online gaming functionality..."

Het zijn zomaar wat quotes om over na te denken. Niet bedoeld om the flamen of mensen voor het hoofd te stoten...gewoon wat voer om over na te denken O-)
Ik wil graag iedereen laten genieten van zijn console...Mijn zoontje speelt op mijn oude GBA en is er dolgelukkig mee....het gaat er gewoon om of jij als gamer tevreden bent toch ;)

Nogmaals...EDGE is zeker niet heilig....maar ik sla het toch wat hoger aan als de mening van Kale B. van Gamekings o.a. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:57:
De Xbox 360 is in mijn beleving als gamer gewoon vele malen 'completer'. Ik weet het, dat klinkt wat abstract, maar het is eigenlijk ook een soort gevoel dat ik bij beide consoles heb. Daarbij komt dat MS vrijwel alles wat ze 'beloofd' heeft ook nagekomen is, en nogmaals: daar neem ik mijn petje voor af. Sony beloofde (alweer) gouden bergen, maar de PS3 is niks beter dan de Xbox 360, op geen enkel vlak. Het gevoel dat Sony met zijn PS3 alleen nog maar achter de Xbox 360 aan zal hollen overheerst dan ook bij mij.
Ik geeft je gelijk, de 360 is op dit moment hét systeem en heeft de meeste games, de beste online support, achievements, een jaar oude arcade kast vol games en HALO3 zit er aan te komen. Veel MS gamers steken hun handen nu al in het vuur voor deze game terwijl er dus echt nog erg weinig is laten zien van de game behalve een aantal vette cutscenes. Daarintegen heeft MGS ongeveer dezelfde uitwerking op de PS mensen maar dat terzijde.

Het is echter wel zo, dat je deze "overwinning" van MS haar 360 op de PS3 op dit moment met en behoorlijk korrel zout mag nemen. De PS3 is pas twee maanden op deze planeet verkrijgbaar en heeft pas (al) één system-seller en dat is R:FOM. Deze launchgame wordt dus (terecht of onterecht) direct vergeleken met een game als GEOW welke een 2nd gen game is voor de 360. En daar komt de game nieteens zo beroerd uit! De eerste golf vette PS games komt pas in maart naar de wereld en ondanks dat er meerdere spellen multiplatform zijn gegaan heeft de PS3 nog steeds meer exclusives dan dat MS heeft. Een overwinning voor de 360 uitroepen is zowel terecht, zeer voorbarig en dom. (LET OP: ik noem jou en mezelf niet dom)
En nogmaals, het is niet dat ik niet blij ben met m'n PS3, want dat ben ik wel degelijk.
Blij om, ik zal ook zeer content zijn met het apparaat in maart.... Ik denk dat de PS3 ons zeer zeker nog een aantal keer flink gaat verrassen in haar levenscylus.
Daarbij komt dat MS vrijwel alles wat ze 'beloofd' heeft ook nagekomen is, en nogmaals: daar neem ik mijn petje voor af. Sony beloofde (alweer) gouden bergen.
Daar ligt het grote probleem van Sony, het brallen en opscheppen terwijl het systeem en de daadwerkelijke prestaties lang op zicht laten wachten. Ik denk dat dit een typisch japanse manier is van werken ofzo of ze hadden Kennie al veel eerder moeten overplaatsen.

Ook MS kan trouwens flink opscheppen en brallen maar ze doen het gewoon net ff wat slimmer en meer "down to earth" hierdoor zijn hun doelen ook beter bereikbaar. Daarnaast helpt het spaarpotje van ome Bill ook wel mee. Ik weet nog goed dat Ken games beloofde in 1080p en 120 fps!! iedereen dacht FTW!! De 360 is going to be ass-raped!! en nu blijken veel devopers nog maar even op 720p te blijven omdat dit (op dit moment) betere resultaten geeft.

Als je dit zo leest denk je vast: Waarom blijf je nog bij de PS? welnu, de PS2 en PS1 hebben mij absoluut niet teleurgesteld qua gamesaanbod en support. De PS3 lijkt dit door te gaan zetten maar dan met 20 keer betere online gamepay en cutting edge hardware + Blu-Ray. nuff said...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:29:
[...]

Ik geeft je gelijk, de 360 is op dit moment hét systeem en heeft de meeste games, de beste online support, achievements, een jaar oude arcade kast vol games en HALO3 zit er aan te komen. Veel MS gamers steken hun handen nu al in het vuur voor deze game terwijl er dus echt nog erg weinig is laten zien van de game behalve een aantal vette cutscenes. Daarintegen heeft MGS ongeveer dezelfde uitwerking op de PS mensen maar dat terzijde.
Het lijkt er alleen wel steeds meer op dat MGS straks de enige exclusive is die de PS3 te bieden heeft... als tie ook al niet naar de 360 wordt gehaald...
Het is echter wel zo, dat je deze "overwinning" van MS haar 360 op de PS3 op dit moment met en behoorlijk korrel zout mag nemen. De PS3 is pas twee maanden op deze planeet verkrijgbaar en heeft pas (al) één system-seller en dat is R:FOM. Deze launchgame wordt dus (terecht of onterecht) direct vergeleken met een game als GEOW welke een 2nd gen game is voor de 360. En daar komt de game nieteens zo beroerd uit! De eerste golf vette PS games komt pas in maart naar de wereld en ondanks dat er meerdere spellen multiplatform zijn gegaan heeft de PS3 nog steeds meer exclusives dan dat MS heeft. Een overwinning voor de 360 uitroepen is zowel terecht, zeer voorbarig en dom. (LET OP: ik noem jou en mezelf niet dom)
Vergelijk Gears of War alsjebleift niet met RFoM, als je dat doet heb je niet beide games gezien en / of gespeeld. Ik geef toe; RFoM is leuk (ben er al aardig wat uurtjes zoet mee geweest), maar zo tof en mooi zoals in de eerste reviews werd gezegd is deze game écht niet. Gears of War is in vrijwel alle opzichten een veel en véél betere game.
Ook MS kan trouwens flink opscheppen en brallen maar ze doen het gewoon net ff wat slimmer en meer "down to earth" hierdoor zijn hun doelen ook beter bereikbaar. Daarnaast helpt het spaarpotje van ome Bill ook wel mee. Ik weet nog goed dat Ken games beloofde in 1080p en 120 fps!! iedereen dacht FTW!! De 360 is going to be ass-raped!! en nu blijken veel devopers nog maar even op 720p te blijven omdat dit (op dit moment) betere resultaten geeft.
Ik heb MS wat de Xbox 360 betreft vrijwel nooit op een leugen of onwaarheid kunnen betrappen, en ik volg de ontwikkelingen van de console (dagelijks) al vanaf begin 2005. Dit is bij Sony wel heel anders moet ik zeggen, iets wat ik niet begrijp van zo'n grote organisatie trouwens. Op een gegeven moment kreeg ik gewoon echt een beetje een hekel aan Sony, terwijl ik écht geen 'fanboy' ben ofzo.
Als je dit zo leest denk je vast: Waarom blijf je nog bij de PS? welnu, de PS2 en PS1 hebben mij absoluut niet teleurgesteld qua gamesaanbod en support. De PS3 lijkt dit door te gaan zetten maar dan met 20 keer betere online gamepay en cutting edge hardware + Blu-Ray. nuff said...
Ik vrees dat je dat van '20 keer betere online gameplay' echt terug moet gaan nemen. Xbox Live is (voor mij) toch de maatstaf geworden, en daar kan Playstation Online écht niet aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38
@tailon, developers zijn het niet eens met je uitspraak dat de hardware op de ps3 beter is (qua pure kracht dan, heb het niet over usb/wifi/bluetooth/blueray etc)

Maargoed, ik ben wel blij met de klappen die de ps3 nu te verduren krijgt, ik ga nu bijna een xbox360 halen en misschien later wel een ps3 (als hij goedkoper wordt en meer games krijgt). Het is lullig voor de mensen die nu al een ps3 hebben, maar Sony moet gewoon van zijn arrogantie af. MS heeft geen goede reputatie als bedrijf, maar de support die ze geven voor xbox is gewoon goed, ze luisteren naar wat de consument wil. Sony moet dat herleren, daarnaast is keiharde concurrentie veel beter dan een duidelijke winnaar. Worden wij hier allemaal veel blijer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Darkshadow: waaruit blijkt die arrogantie dan in godsnaam ( sluit even aan bij je avatar O-) )

Ik heb het gevoel dat iedereen mekaar maar na loopt te praten en dat is jammer.
Ik kan me nog herinneren toen de 1e xbox launchte....er werd geen spaander heel gelaten van MS...dat begreep ik toen niet en nu nog steeds niet.

Nu is MS ineens 'hot'? Nintendo was ten tijde van de cube kiddy, rotzooi voor kleuters. Nu loopt iedereen ineens achter de Wii aan? :? Ik kan het allemaal niet meer volgen :| .

Ik snap al dat gedoe niet....ik heb alle consoles ( ben in de gelukkige positie ) en geniet van Zelda op de Wii, van Gears op de 360 en dadelijk van Motorstorm op de PS3.
De consoles kunnen best naast mekaar bestaan imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

which will result in many multi-format releases being produced to the limitations of the lower-capacity platform, thereby placing artificial restraints on certain types of PS3 gaming"

De echte kracht van de PS3 is dus pas te verwachten bij console exclusives
Maar hé...dat wist je al na het spelen van GT4, God of War, Okami, etc...
BluRay maakt games niet mooier voor het geval je dat denkt. De hardware in de consoles zelf is nogsteeds de beperkende factor als je gaat praten over hoeveel data je kan inladen in het geheugen. Blu ray zorgt er alleen maar voor dat je meer content op 1 schijfje kan zetten. Niets meer en niets minder.
Nog een...

"....there is no question that this (PS3 ) hardware is more capable than xbox 360...."
Nogal een gewaagde uitspraak als er ook zat mensen zijn (die er ook verstand van hebben) die er hard aan twijfelen of er wel een noemenswaardig verschil zal zijn. Krijg weer een beetje een toystory gevoel bij die uitspraak ;) ze doen een beetje alsof de ps3 nu opeens 3x zosnel zal zijn als de x360.
"Hear that? Listen harder. The noise that almost isn't there is the sound of a device that has been built to sit at the centre of the living room....." "Microsofts machine, by comparison, behaves like...well, like machine"
Is dat bij de nieuwe x360 modellen trouwens niet opgelost? heb zelf geen x360 maar dat lees ik wel hier en daar. Maargoed imo vind ik het niet meer dan normaal dat je je machine stil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:43:
Het lijkt er alleen wel steeds meer op dat MGS straks de enige exclusive is die de PS3 te bieden heeft... als tie ook al niet naar de 360 wordt gehaald...
Als ik erover nadenk wat de 360 het afgelopen jaar aan exclusieve topgames gehad heeft, dan is dat ook maar mager...Ik kan me nu eigenlijk alleen GoW (en eventueel Dead Rising) bedenken. En daarbij is er ook nogeens een redelijke kans dat GoW gewoon naar de PC komt.

[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 17-01-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:28:
@ Darkshadow: waaruit blijkt die arrogantie dan in godsnaam ( sluit even aan bij je avatar O-) )

Ik heb het gevoel dat iedereen mekaar maar na loopt te praten en dat is jammer.
Ik kan me nog herinneren toen de 1e xbox launchte....er werd geen spaander heel gelaten van MS...dat begreep ik toen niet en nu nog steeds niet.
Heb ik nooit aan meegedaan, heb trouwens zelf ook een Xbox gehad.
Nu is MS ineens 'hot'? Nintendo was ten tijde van de cube kiddy, rotzooi voor kleuters. Nu loopt iedereen ineens achter de Wii aan? :? Ik kan het allemaal niet meer volgen :| .
MS is niet hot, de Xbox 360 en het hele team erachter vind ik echter wél hot! En ik loop zeker niet achter de Wii aan, verre van dat... hoewel Zelda een geweldige game is! :9
Ik snap al dat gedoe niet....ik heb alle consoles ( ben in de gelukkige positie ) en geniet van Zelda op de Wii, van Gears op de 360 en dadelijk van Motorstorm op de PS3.
De consoles kunnen best naast mekaar bestaan imho.
Tuurlijk kan dat, dat is, als je er goed over nadenkt (en er de knaken voor hebt), ook de beste oplossing. Zo bieden ze allemaal hun eigen 'specialiteit': de Wii de controllers en games als Zelda en Mario, de Xbox 360 biedt Xbox Live en games als Gears of War en Halo, en de PS3... tja... snap je wat ik bedoel? Naast het feit dat Blu-ray een interessant nieuw opslagformaat is, heeft de PS3 tot nu toe weinig aantrekkelijks, iets wat hem bijzonder maakt t.o.v. de andere twee consoles. We hebben het hier over een paar maanden nog wel een keertje over, hopelijk is er dan wat veranderd. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:52:
Tuurlijk kan dat, dat is, als je er goed over nadenkt (en er de knaken voor hebt), ook de beste oplossing. Zo bieden ze allemaal hun eigen 'specialiteit': de Wii de controllers en games als Zelda en Mario, de Xbox 360 biedt Xbox Live en games als Gears of War en Halo, en de PS3... tja... snap je wat ik bedoel? Naast het feit dat Blu-ray een interessant nieuw opslagformaat is, heeft de PS3 tot nu toe weinig aantrekkelijks, iets wat hem bijzonder maakt t.o.v. de andere twee consoles. We hebben het hier over een paar maanden nog wel een keertje over, hopelijk is er dan wat veranderd. ;)
Beetje onzin hoor, bij MS noem je een game op die er nog nieteens is en bij de PS3 zou er dan zogenaamd niks noemenswaardigs aankomen. Heavenly Sword, MGS4, Killzone, Lair en MotorStorm zijn allemaal games die erg veel potentie hebben.
Sony heeft voor mij dan ook de beste lineup voor het komende jaar, gevolgd door MS.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 17-01-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:00:
[...]

Beetje onzin hoor, bij MS noem je een game op die er nog nieteens is en bij de PS3 zou er dan zogenaamd niks noemenswaardigs aankomen. Heavenly Sword, MGS4, Killzone, Lair en MotorStorm zijn allemaal games die erg veel potentie hebben.
Sony heeft voor mij dan ook de beste lineup voor het komende jaar, gevolgd door MS.
Tuurlijk heeft de PS3 die games, die waarschijnlijk allemaal erg goed zullen zijn. Hoewel ik de demo van MotorStorm gespeeld heb en ik deze game wat tegen vind vallen, maar dat is persoonlijk...

Ik ga er nu niet meer over 'zeiken', als je beide consoles een tijdje tot je beschikking hebt gehad begrijp je wat ik bedoel. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Ik weet niet of dit al geplaatst was, maar ik had het nog niet gezien:

Gisteren op detelegraaf.nl:

"Mensen die van de PS3 houden, houden ook van Blu-ray"

'Er zit meer in PlayStation3'
door Alfred Monterie
AMSTERDAM - Het tij keert snel voor de PlayStation3. Als straks games uitkomen die het technisch potentieel beter benutten dan nu het geval is, zal pas blijken hoe revolutionair deze spelcomputer is. De eerste games die voor de opvolger van de PS2 zijn uitgebracht, zijn wat dat betreft niet maatgevend.

Volgens Sony-topman Howard Stringer wordt bij de huidige games nog maar een kwart van de mogelijkheden gebruikt, die de PlayStation3 (PS3) biedt. Dat verklaart wellicht waarom de ontvangst die de PS3 te beurt viel, een tikkeltje teleurstellend was. "We hebben nog niet alles van de PS3 kunnen zien," zegt hij in een vraaggesprek met deze krant. "Wacht even en de PS3 zal de verwachtingen volledig waarmaken," aldus Stringer. Hij verwacht dat het enthousiasme onder het publiek sterk gaat toenemen als later dit jaar de 'echte' PS3-games uitkomen. Stringer betoonde zich vorige week tijdens de Consumer Electronics Show in de Amerikaanse gokstad Las Vegas gematigd optimistisch. Betere tijden lijken aan te breken na een jaar vol tegenslag, waarin Sony werd geplaagd door problemen met haar laptop-accu's en het moeizaam op gang komen van de productie van de PS3.

De goede kerstverkopen geven het concern weer moed. Hoewel voorzichtig, denkt Stringer dat het lek boven water is. Vooral de lcd-televisies die onder de naam Bravia worden verkocht, lopen als een trein. In Amerika wint Sony ook terrein met digitale camera's, camcorders, harddisk-recorders en audio. Op consumentenelektronica wordt een winstmarge gehaald van 4,8 procent, de hoogste in de industrie. Hogere marges liggen in het verschiet als de nieuwe 'high definition' apparatuur waaronder 'Blu ray'-spelers aanslaat.

Kostendekkend

De winsten uit de consumentenelektronica zijn hard nodig om de opstartkosten bij de nieuwe PlayStation3 te kunnen compenseren. Eind dit jaar kan de spelcomputer al kostendekkend worden, zegt Stringer. "Vooral de licentie-opbrengsten uit de verkoop van games komen dan aardig op gang."

Stringer tekent hierbij aan dat de PS2 in haar eerste 'levensjaar' evenmin winst opleverde. Voor de Sony-topman breken wat dat betreft spannende tijden aan. Hij noemt de eerste cijfers niet slecht. Sinds de introductie in Amerika medio november zijn een miljoen nieuwe PlayStations verscheept, aldus Stringer. De PS3 heeft daarmee een snellere start gemaakt dan destijds de PS2. In maart a.s. volgt de Europese lancering. Verder onderstreept Stringer de betekenis van de PlayStation3 voor de hele entertainment-industrie. Behalve Universal hebben alle grote Hollywood-studio's hun kaarten gezet op 'Blu-ray' als opvolger van de dvd.

De eerste 'Blu-ray' spelers zijn met 900 à 1000 dollar echter behoorlijk aan de prijs. Voor pakweg de helft is een PS3 verkrijgbaar waar een 'Blu-ray' speler zit ingebouwd. Een miljoen verkochte exemplaren van de PS3 betekent dus even zovele eenheden voor het afspelen van 'high definition' films. Stringer: "In Amerika blijkt dat 90 procent van de PS3-bezitters op hun pas verworven machine Blu-ray schijfjes afspeelt. Mensen die van de PS3 houden, houden dus ook van Blu-ray." Dit betekent dat 'Blu-ray' de wind in de zeilen krijgt als de PS3 goed aanslaat. Behalve voor de entertainment-industrie is de PS3 volgens Stringer ook belangrijk voor de wereld van de consumenten-elektronica. In de PS3 zit namelijk een processor (Cell chip), die in principe een breder toepassingsgebied kent. Stringer: Nu de Cell chip zonder haperingen blijkt te werken, kunnen we gaan denken aan inbouw in andere apparatuur. Onze ingenieurs in Tokio zijn dan ook behoorlijk enthousiast geworden." Kortom, de gigantische investeringen die Sony in de PS3 heeft gedaan, kunnen langs verschillende wegen worden terugverdiend.

BRON: Telegraaf

[ Voor 4% gewijzigd door Mothergoose op 17-01-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Sony-topman Howard Stringer wordt bij de huidige games nog maar een kwart van de mogelijkheden gebruikt, die de PlayStation3 (PS3) biedt. Dat verklaart wellicht waarom de ontvangst die de PS3 te beurt viel, een tikkeltje teleurstellend was. "We hebben nog niet alles van de PS3 kunnen zien," zegt hij in een vraaggesprek met deze krant. "Wacht even en de PS3 zal de verwachtingen volledig waarmaken," aldus Stringer.
Hopen dat ze dit waar gaan maken ook... dit keer geen arrogantie Sony, maar doen wat je ons beloofd! :( :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:01:
[...]

Hopen dat ze dit waar gaan maken ook... dit keer geen arrogantie Sony, maar doen wat je ons beloofd! :( :9
Dat werd ook bij de PS2 launch gezegd en kijk wat voor moois dat heeft opgeleverd voor de PS2 (en nog moet komen: God Of War 2, FF12 etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Tja, het is dat. Ik geloof ook wel dat er nog veel potentieel inzit, en vooral in de latere toekomst (denk daarbij een topgames die er nog gelikt uitzagen op ps2, niet tegenstaande de mindere hardware in vergelijking met xbox). Ik ben niet van plan om binnen 2 jaar, een nieuwe console te kopen, dus daarom speel ik op zeker. xbox 360 is schitterend, veel beter dan xbox1 (die ik heb gehad), en doet zeker en vast niet onder voor de Playstation 3 momenteel, maar binnen 3-4 jaar? Ik weet dat MS van plan is om met een nieuwe console te komen dan, maar deze zal ook weer veel geld kosten, en de PS3 zal ondertussen veel goedkoper zijn, waardoor er meer ps3's verkocht zullen worden (zie ps2 momenteel), en er dus ook topgames blijven komen.

ps: ik ben pro Blu-Ray (heeft niks met de PS3 te maken, maar het medium staat me meer aan), dus dit is dan natuurlijk ook een extreem groot voordeel, waardoor ik er echt niet tegen opzie om 200 euro meer te betalen (en ik smijt dan nog niet vlug met mijn geld).

Hierbij nog een vraagje aan Neovo: hoe zit het precies met die online-dienst? Ik ben namelijk van plan om zéér veel online te spelen, maar het enigste wat ik wil is geen lag/bugs/ ... Ik hoef niets van extra functies, dan gewoon online te kunnen gamen. En ik heb dus echt geen extra euro's over om voor online te betalen. Gewoon gamen, niets meer, niets minder. Kan je me vertellen of het hier goed genoeg voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij nog een vraagje aan Neovo: hoe zit het precies met die online-dienst? Ik ben namelijk van plan om zéér veel online te spelen, maar het enigste wat ik wil is geen lag/bugs/ ... Ik hoef niets van extra functies, dan gewoon online te kunnen gamen. En ik heb dus echt geen extra euro's over om voor online te betalen. Gewoon gamen, niets meer, niets minder. Kan je me vertellen of het hier goed genoeg voor is?
Ik game (nu ik een PS3 heb) stukken minder online dan toen ik met m'n Xbox 360 nog had. Nu moet ik hier wel bij vermelden dat ik momenteel maar één game heb (RFoM), en destijds een stuk of tien (en 15 XBLA games die online ook tof waren). Ik weet dat er veel mensen zijn die genoeg hebben aan een lagvrije online-dienst, maar toch zeg ik: ga voor Xbox Live (als je een echte online-gamer bent). De manier waarop deze dienst geïntegreerd is in de Xbox 360, in de games én in combinatie met je hotmailaccount is gewoon echt heel erg cool gedaan, en ook zeker die 60 Euro per jaar waard (wat ik persoonlijk erg weinig geld vind, maar ik kan niet voor anderen spreken). Daarbij heb ik ook het gevoel dat wat betreft lag Live gewoon beter is, maar ik kan het mis hebben...

De Playstation Online Store vind ik écht prut, stelt niks voor. Het werkt nog geeneens fijn, het browsen door de Store heen is soms zelfs irritant. Hier moet Sony echt een hoop verbeteren naar mijn mening. En ook het concept van de friendslist, de achievements... je kent het hele verhaal wel, is gewoon vele malen beter (en leuker) op de Xbox 360.

Jullie vragen je vast af waarom ik m'n 360 verkocht heb... dat vraag ik mezelf ook steeds af... |:( :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Iedereen (nou ja, sommigen ;) ) blijft maar roepen dat PS3 nog maar een kwart doet van wat het kan, en dat dus de 360 wel even wordt ingehaald, maar dat is wel heel erg voorbarig. De mensen met verstand ervan (developers op beide machine) zijn het daar over het algemeen niet mee eens. Weten de fans iets wat de developers niet weten? En gaat iedereen er voor het gemak maar vanuit dat de xbox360 nu al aan de max zit wat betreft grafische pracht en de komende 4 jaar stil gaat staan? Wel heel erg wishful thinking allemaal. Als de PS3 zich wil onderscheiden, zal het toch echt met de games moeten doen, niet met de grafische kracht. Xbox was ook iets mooier dan de PS2, maar heeft ook geen biet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:28:
@ Darkshadow: waaruit blijkt die arrogantie dan in .......... ( sluit even aan bij je avatar O-) )
Dat is vaak genoeg bij naam genoemd. Het niet nakomen van beloftes, voorbeeld: games op 1080p met 120 fps. Daarnaast het steeds uitstellen van de launch, Europa als strond behandelen, gerenderde filmpjes laten zien en zeggen dat het ingame is. Eigenlijk teveel om op te noemen?
Ik heb het overigens helemaal niet over de PS3 zelf, lijkt me een mooi apparaat.

Maargoed, hier heb je je onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xbox was ook iets mooier dan de PS2, maar heeft ook geen biet geholpen.
Ahhh hoe vroeger de PS club tegen de xbox club riep dat games belangrijker waren dan gfx. Nu is het precies omgedraait :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
F e r o x schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:32:
Tja, het is dat. Ik geloof ook wel dat er nog veel potentieel inzit, en vooral in de latere toekomst (denk daarbij een topgames die er nog gelikt uitzagen op ps2, niet tegenstaande de mindere hardware in vergelijking met xbox). Ik ben niet van plan om binnen 2 jaar, een nieuwe console te kopen, dus daarom speel ik op zeker. xbox 360 is schitterend, veel beter dan xbox1 (die ik heb gehad), en doet zeker en vast niet onder voor de Playstation 3 momenteel, maar binnen 3-4 jaar? Ik weet dat MS van plan is om met een nieuwe console te komen dan, maar deze zal ook weer veel geld kosten, en de PS3 zal ondertussen veel goedkoper zijn, waardoor er meer ps3's verkocht zullen worden (zie ps2 momenteel), en er dus ook topgames blijven komen.

ps: ik ben pro Blu-Ray (heeft niks met de PS3 te maken, maar het medium staat me meer aan), dus dit is dan natuurlijk ook een extreem groot voordeel, waardoor ik er echt niet tegen opzie om 200 euro meer te betalen (en ik smijt dan nog niet vlug met mijn geld).

De strijd Blu-ray vs. HD-DVD is nog lang niet gestreden en er bestaat een kans dat je dus straks met een "betamax" systeem zit. Vergeet niet dat Microsoft achter HD-DVD staat en dus zeer veel invloed kan uitoefenen aangezien ze de markt voor pc's domineren. Ik vind het maar risky en wacht liever totdat er 1 standaard is gekozen, het kan nu echt nog alle kanten op gaan.
Helaas kan niemand in de toekomst kijken en niemand zal dus ooit weten wat Microsoft of Sony zal doen. Ik schat zelf namelijk niet in dat de xbox360 zo snel van het podium zal verdwijnen zeker gezien het feit dat ze willen gaan beginnen met tv via een xbox360. Daarbij komt ook wat Sony gaat doen als de PS3 nou niet loopt volgens verwachting? Niemand maar dan ook niemand kan dat zeggen en daarom kun je beter gewoon een console kopen naar je smaak. Met wachten schiet je niks op, op het moment dat je hebt gewacht komt er namelijk wel weer iets waarop het wachten waard is...en zeg eens eerlijk schiet je daar als gamer wat mee op? Uiteindelijk draait het toch om de games die je het liefst wilt spelen en niet op de console zelf. Dus een PS3 of xbox360...it's all up 2 you!

Mijn mening over online gaming is dat de xbox live gewoon de standaard is van dit moment. Het zit zeer doordacht in elkaar en is voor iedere game hetzelfde. Bij het PS3 netwerk ben je afhankelijk van de game-ontwikkelaar wat positief of negatief kan uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Miki schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:24:
[...] en er bestaat een kans dat je dus straks met een "betamax" systeem zit. Vergeet niet dat Microsoft achter HD-DVD staat en dus zeer veel invloed kan uitoefenen aangezien ze de markt voor pc's domineren. Ik vind het maar risky en wacht liever totdat er 1 standaard is gekozen, het kan nu echt nog alle kanten op gaan.
eerder een cd-i verhaal. Geen enkel van de 2 formaten wordt momenteel door het mainstream publiek geaccepteerd, en met de upscaling dvd spelers (met een stuk minder beperkingen) op de markt is er ook niet echt reden toe.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ik zeg zeker niet dat de Blu-Ray als winnaar uit de bus zal vallen. Maar wat ik wel weet dat het geen tweede betamax wordt. Daarbij wat Microsoft doet voor hun pc's interesseert mij persoonlijk niet zoveel, want ik werk met Mac, en die gebruiken Blu-Ray ook. Blu-Ray heeft ook zéér veel filmstudio's achter zich staan, en heeft meer exclusives dan HD-DVD (denk maar aan de James Bond Collectie, Sony Pictures weet je wel ...). Maar ik zeg het nog eens, ik beweer zeker en vast niet dat HD-DVD zal verliezen, maar wel dat Blu-Ray niet zal floppen. Ze zullen waarschijnelijk naast elkaar blijven bestaan, zoals DVD-RW en DVD+RW nu doen. En wegens het feit dat alles in mijn huis Sony (Minidisc, televisie, Surround Systeem, HiFi, DVD/HDD Recorder, Video, ...) en Apple (Computer, Laptop, iPod, Airport Express, ...) is, doe ik een betere zaak om Blu-Ray in huis te halen, dan HD-DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:13:
[...]

Ahhh hoe vroeger de PS club tegen de xbox club riep dat games belangrijker waren dan gfx. Nu is het precies omgedraait :+
Dat is ook zo, maar als het daarbij er ook nogeens beter uitziet, dan hoor je mij niet klagen.
Betere physics en geluid en dergelijke dragen naar mijn idee wel degelijk toe aan een betere spelervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:13:
Jij houd je wel vast aan dit statement zeg.. volgens mij heb ik hem al een aantal keer voorbij zien komen hier.

Om nu al te zeggen dat de PS3 geen games heeft of krijgt vind ik wat voorbarig aangezien 2007 voor de PS3 enorm veel exclusieve titels in voorraad heeft. Wellicht zijn het vooral de MS boys die nu ineens de rollen omdraaien. Daarnaast zijn de graphics tussen de twee giganten niet van het verschil PS2 - XBOX. Het sterkste punt van de PS zijn nog steeds de games. Ondanks dat Sony in de afgelopen paar maanden er een paar heeft verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
F e r o x schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:51:
Ik zeg zeker niet dat de Blu-Ray als winnaar uit de bus zal vallen. Maar wat ik wel weet dat het geen tweede betamax wordt. Daarbij wat Microsoft doet voor hun pc's interesseert mij persoonlijk niet zoveel, want ik werk met Mac, en die gebruiken Blu-Ray ook. Blu-Ray heeft ook zéér veel filmstudio's achter zich staan, en heeft meer exclusives dan HD-DVD (denk maar aan de James Bond Collectie, Sony Pictures weet je wel ...). Maar ik zeg het nog eens, ik beweer zeker en vast niet dat HD-DVD zal verliezen, maar wel dat Blu-Ray niet zal floppen. Ze zullen waarschijnelijk naast elkaar blijven bestaan, zoals DVD-RW en DVD+RW nu doen. En wegens het feit dat alles in mijn huis Sony (Minidisc, televisie, Surround Systeem, HiFi, DVD/HDD Recorder, Video, ...) en Apple (Computer, Laptop, iPod, Airport Express, ...) is, doe ik een betere zaak om Blu-Ray in huis te halen, dan HD-DVD.
Je snapt het verhaal niet van microsoft in de pc wereld. Microsoft domineerd de pc industrie, dit betekend dat zij druk kunnen uitoefenen voor het gebruik van HD-DVD als standaard. Hoeveel procent van de computers in de wereld draait windows :? get the point? Het kan echt alle kanten op gaan maar ik geloof echt niet in een 2 systemen formaat. Dat wordt door de consument echt niet geaccepteerd en dat weten beide kampen heel goed.
swopdark schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:11:
[...]
Om nu al te zeggen dat de PS3 geen games heeft of krijgt vind ik wat voorbarig aangezien 2007 voor de PS3 enorm veel exclusieve titels in voorraad heeft. Wellicht zijn het vooral de MS boys die nu ineens de rollen omdraaien. Daarnaast zijn de graphics tussen de twee giganten niet van het verschil PS2 - XBOX. Het sterkste punt van de PS zijn nog steeds de games. Ondanks dat Sony in de afgelopen paar maanden er een paar heeft verloren.
Um...ik denk dat beide consoles een hele sterke line-up hebben aan games voor dit jaar. Kijk als je dat durft(mijn gevoel zegt dat je daar best moeite mee zult hebben gezien je fanboyisme) eens naar de releaselijst van xbox360.
Naar mijn mening zijn beide releaselijsten eigenlijk te sterk, je krijgt straks niet eens de kans om een game helemaal grijs te spelen :9
Over dat exclusives verhaal, daar heb je geen ene kont aan als die games gewoon slecht zijn. Games kunnen namelijk ook wel eens tegenvallen, dai-katana anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
SToRM666 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:56:
Betere physics en geluid en dergelijke dragen naar mijn idee wel degelijk toe aan een betere spelervaring :)
juist, zie het bewijs GEARS of War welke zonder de vette unreal engine dus zeker niet de cijfers en waardering zou halen als dat het nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
Net gebeld met TNT Schiphol, degene aan de telefoon zei dat ie nog voor beoordeling bij de douane ligt en ik uhm deze week nog kan verwachten ofzo, nou we wachten maar weer af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Miki schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:36:
Um...ik denk dat beide consoles een hele sterke line-up hebben aan games voor dit jaar. Kijk als je dat durft(mijn gevoel zegt dat je daar best moeite mee zult hebben gezien je fanboyisme) eens naar de releaselijst van xbox360.
De releaselijst voor de 360 is zeker ook zeer goed te noemen voor 2007. Too Human, Mass effect, HALO3, Fortza 2 noem maar op... vette sjit! (auw... dat deed idd ff goed zeer zeg, zo mag ik nu weer je vriendje zijn?)
Naar mijn mening zijn beide releaselijsten eigenlijk te sterk, je krijgt straks niet eens de kans om een game helemaal grijs te spelen :9
De consument overwint! HOERA!!
Over dat exclusives verhaal, daar heb je geen ene kont aan als die games gewoon slecht zijn. Games kunnen namelijk ook wel eens tegenvallen, dai-katana anyone?
Sja als je zo gaat beginnen dan lust ik er nog wel een paar... hetzelfde valt te zeggen over die absoluut strak/dikke exclusieve 360 games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:56:
[...]

Dat is ook zo, maar als het daarbij er ook nogeens beter uitziet, dan hoor je mij niet klagen.
Mee eens maar dat was het punt niet helemaal :) het is gewoon grappig dat iets wat er volgens een bepaalde groep eerst niet (veel) toe deed nu opeens de reden is waarom die console zo goed is en voornamelijk als argument tov de concurrentie word gebruikt.
Daarnaast zijn de graphics tussen de twee giganten niet van het verschil PS2 - XBOX.
Nee waarschijnlijk is het nog kleiner. Maakt het gebruik van dat argument al helemaal niet zo slim ;)
Het sterkste punt van de PS zijn nog steeds de games.
Eensch. Ik wil sowieso nog een x360 of ps3 voor naast de Wii maar even buiten het feit omdat ik de x360 en ps3 nog veel te duur vind neig ik toch nogsteeds naar de ps3 gewoon door de games. Al moet ik wel zeggen dat ms het toch ook steeds beter gaat doen. Eerst kon het mij allemaal erg weinig boeien maar nu zijn er toch zeker wel een aantal goede titels. En zeker omdat MS toch wel een voorsprong heeft die sony niet erg snel zal inhalen zullen er sowieso nog wel 1 a 2 jaar veel goede games komen voornamelijk gebaseerd op de x360. En de echte must have titels komen voor de ps3 toch ook pas op zijn vroegst in 2008 imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yahoo!! Ik heb hem....mijn PS3 is zojuist gearriveerd :9~
Heb hem net uit de doos geplukt....wat een machtig mooi ( en zwaar ) apparaat zeg.
Echt wreed 8)7

Ik post wel even wat ervaringen straks...zal me verder niet meer bezighouden met discussies slechter-beter ( daar ben ik op andere fora voor gaan redden....dacht dat dat hier minder voorkwam ;) ). We komen daar toch niet uit. Iedereen heeft gewoon zijn voorkeur.

Discussieren jullie nog maar ff verder over de 'beste console'dan sluit ik deze alvast ff aan....tis er weer voor :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:28:
Yahoo!! Ik heb hem....mijn PS3 is zojuist gearriveerd :9~
Heb hem net uit de doos geplukt....wat een machtig mooi ( en zwaar ) apparaat zeg.
Echt wreed 8)7

Ik post wel even wat ervaringen straks...zal me verder niet meer bezighouden met discussies slechter-beter ( daar ben ik op andere fora voor gaan redden....dacht dat dat hier minder voorkwam ;) ). We komen daar toch niet uit. Iedereen heeft gewoon zijn voorkeur.

Discussieren jullie nog maar ff verder over de 'beste console'dan sluit ik deze alvast ff aan....tis er weer voor :w
En hoeveel naheffing kreeg je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Niemand dan nog met het nieuws dat de lancering in Europa in april is? Ipv van het mooi beloofde maart? Precies weer bij de start van het kitesurf seizoen :(! Ziet er dus heel erg naar uit dat ze 6 miljoen in dit financiele jaar niet gaan halen.

Anyway, ik kan het nieuwsbericht niet lezen ivm met wat tegenwerkende proxies op mijn werk. Ik las het in mijn RSS feed.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik las het ook net (zit in een verbouwing dus ben wat achter :p). Overigens het mooi beloofde maart? Ik dacht dat we hem al eerder dan maart zouden krijgen?
Als Micro$oft alsnog de tweede versie van de x360 op de markt zet tegen de zelfde prijs als de oude en de PS3 wordt naar april verschoven, dan vind ik het genoeg en haal ik nu een x360v2 en later wel een keer een PS3. Echt schandalig gewoon.

Goed wie heeft er nog leuke dingen over zijn/de PS3? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:48:
Niemand dan nog met het nieuws dat de lancering in Europa in april is? Ipv van het mooi beloofde maart? Precies weer bij de start van het kitesurf seizoen :(! Ziet er dus heel erg naar uit dat ze 6 miljoen in dit financiele jaar niet gaan halen.

Anyway, ik kan het nieuwsbericht niet lezen ivm met wat tegenwerkende proxies op mijn werk. Ik las het in mijn RSS feed.
http://games.fok.nl/news.php?newsid=15833

Maar kan ook goed een vergissing zijn...

edit: Ohw, en waarom zie ik alleen maar x360 reclame onder een ps3 topic :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
zijn de ps3's qua games regiovrij?

zag namelijk dat F1 Championship Edition uit was, en vroeg me af of iemand die al had?

Er zijn namelijk nergens reviews van te vinden

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22

Ik denk dat het gewoon een vergissing is van die man. Of de journalist heeft zich vergist tijdens het schrijven.

Want laten we eerlijk zijn, dat zou toch ook de laatste fanboys wel langzamerhand de moet in de schoenen laten zakken.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Phusebox schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:32:

zag namelijk dat F1 Championship Edition uit was, en vroeg me af of iemand die al had?

Sony wil(de) ze regiovrij hebben. Echter, een uitgever kan zelf bepalen over het regiolock gebruikt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
swopdark schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:55:
[...]

De releaselijst voor de 360 is zeker ook zeer goed te noemen voor 2007. Too Human, Mass effect, HALO3, Fortza 2 noem maar op... vette sjit! (auw... dat deed idd ff goed zeer zeg, zo mag ik nu weer je vriendje zijn?)

[...]

De consument overwint! HOERA!!

[...]

Sja als je zo gaat beginnen dan lust ik er nog wel een paar... hetzelfde valt te zeggen over die absoluut strak/dikke exclusieve 360 games...
Heb je ergens problemen mee ofzo? Op dit soort reactie kan niemand zinnig antwoorden, laat staan dat er enige redelijke onderbouwing te vinden is.

Ik dacht dat ik heel duidelijk was dat beide consoles goede spellen hebben en dat het een mooie tijd wordt voor de gamers. Maar blijkbaar ben ik nu ook al een microsoft fanboy... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem besteld...demo is erg bruut, mooi graphics en veeeeeeeel speed :P
FF googlen op ps3forum, staan heel positieve berichten.

@ Dentify: 128,29 eur....maar WTF ik heb hem eindelijk terug _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Sjemig, twee tegenstrijdige berichten van Sony binnen 1 middag... april en nu toch weer gewoon maart...

Ik snap niet goed wat er nu speelt binnen Sony maar de kans is groot dat de verspreking door de massale media-aandacht is ge-explodeerd terwijl er gewoon niks aan de hand is. We moeten nog steeds wachten op een officiele aankondiging van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Miki schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:21:
Ik dacht dat ik heel duidelijk was dat beide consoles goede spellen hebben en dat het een mooie tijd wordt voor de gamers. Maar blijkbaar ben ik nu ook al een microsoft fanboy... :/
Ik schrijf geloof ik hetzelfde maar anders bewoord... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:21:
[...]

Sjemig, twee tegenstrijdige berichten van Sony binnen 1 middag... april en nu toch weer gewoon maart...

Ik snap niet goed wat er nu speelt binnen Sony maar de kans is groot dat de verspreking door de massale media-aandacht is ge-explodeerd terwijl er gewoon niks aan de hand is. We moeten nog steeds wachten op een officiele aankondiging van Sony.
Ik ben het af en toe met je eens dat het negatieve nieuws de overhand heeft.

Echter, als ik dit soort dingen lees, dan kan ik toch echt niet anders concluderen dat Sony het zelf is die de zooi veroorzaakt. Hoe kan een Directeur van Sony toch dit soort fouten maken, onbegrijpelijk.

Als het waar is: Eerder aankondigen
Als het niet waar is: |:(

Het wordt media ook niet moeilijk gemaakt vervelende berichten te verspreiden :)

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 17-01-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:21:
[...]

Mensen maken zich druk om niets hoor : zie www.gamefront.de en lees hoe het echt zit _/-\o_
En al die reacties van maart->april= Boe....So what...of het nu week 1 van april is, of de laatste week van maart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Hoewel de strijd tussen Blu-Ray en HD DVD volgens velen niks te maken heeft met de strijd tussen de 360 en PS3. Lijkt de PS3 dus toch wel dé reden te zijn voor consumenten om voor het Blu-Ray formaat te kiezen. Deze berichten zijn iig zeer positief te noemen voor het Blu-Ray kamp:
  • 96% van de Japanse HD markt wordt gedomineert door Blu-Ray. In feite is de "oorlog" daar al beslist.
  • 90% van 10.000 Playstation 3 eigenaars kopen/huren Blu-Ray films.
  • 75% is van plan de Playstation 3 ook veel te gebruiken als Blu-Ray speler.
  • 20 december 2006 werden de HD-DVD verkopen in gehaald.
BRON: http://www.xgn.nl/ps3/nieuws/4126/blu-ray-vecht-terug

Voor de PS voorstanders is dit een goed bericht, Het media formaat van je nieuwe PS lijkt een blijvertje te worden (i.t.t. UMD). Sony gaat bakken met geld verdienen met Blu-Ray en meer winst betekent dat Sony nog wel even blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:41:
• 90% van 10.000 Playstation 3 eigenaars kopen/huren Blu-Ray films.
100% van de 100.000 360 HD-DVD speler eigenaaren kopen HD-DVD films.

Die 100.000 was de eerste batch, en in 2.43 seconde verkocht.

Het is maar net van welke kant het bericht komt :)

Overigens denk ik dat beide formaten gewoon blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 17-01-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Je snapt het verhaal niet van microsoft in de pc wereld. Microsoft domineerd de pc industrie, dit betekend dat zij druk kunnen uitoefenen voor het gebruik van HD-DVD als standaard. Hoeveel procent van de computers in de wereld draait windows :? get the point? Het kan echt alle kanten op gaan maar ik geloof echt niet in een 2 systemen formaat. Dat wordt door de consument echt niet geaccepteerd en dat weten beide kampen heel goed.
Sony kan meer druk uitoefenen dat Microsoft, hoor. Denk maar aan hun televisies, Blu-Ray spelers, Blu-Ray recorders, Laptops, PS3, Sony Pictures, ...

Het wordt misschien niet door de consument geaccepteerd dat er 2 verschillende zijn, maar denk je nu echt dat het daarom niet zo zal zijn. De stuwende krachten achter beide media, zitten er met veel te veel geld in, om zich gewoon terug te trekken. Het is ofwel 2 verschillende naast elkaar, ofwel een winnaar (en die zie ik niet zo vlug komen, want beide hebben hun voor- en nadelen). Wat er misschien wel komt is er eentje de beide combineert (hybride schijf), maar die zal goedkoop genoeg moeten zijn, om succesvol te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de demo. Vind de game persoonlijk niet veel bijzonders, maar het is en blijft natuurlijk F1. :9
Sony kan meer druk uitoefenen dat Microsoft, hoor. Denk maar aan hun televisies, Blu-Ray spelers, Blu-Ray recorders, Laptops, PS3, Sony Pictures, ...
Ik denk dat je je hierin aanzienlijk vergist hoor, MS is denk ik toch wel 'iets' machtiger dan Sony.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
F e r o x schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:53:
[...]

Met recorders en laptops komt Sony er echt niet. Microsoft is degene die het besturingssysteem leverd en als die geen of half support leverd voor blu-ray kan dat zeer vervelend zijn voor Sony. Zal waarschijnlijk niet zo'n vaart lopen maar ik heb nog geen statement gezien van Microsoft over blu-ray. Enige die openlijk toegezegd heeft is Apple, echter is dat geen grote speler op de markt. Televisies hebben geen invloed op randapparatuur en het enige wat dus rest is Sony Pictures en de PS3. En waar hebben we deze verhouding eerder gezien? PSP en Sony Pictures...en iedereen weet hoe dat is afgelopen.

Nogmaals het bovenstaande hoeft helemaal niet te gebeuren maar ik vind het als consument zijnde risky om een PS3 te kiezen vooral voor blu-ray. Kies je de PS3 voor games dan is er geen reden om het niet te doen. Misschien koop ik straks ook wel een PS3 maar op dit moment vermaak ik me prima op mijn xbox360. Aan console-loyaliteit doe ik niet, het kan me geen ene donder schelen welk naampje op console staat. Het gaat me om de games die ik kan spelen die me op dat moment het meest aanspreken. Daarom verbaasd het me dat hier mensen zijn die zo fanatiek zijn 8)7

Console history: NES > Megadrive > SNES > N64 > PS2 > xbox360. Fanboy my *ss!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat me om de games die ik kan spelen die me op dat moment het meest aanspreken. Daarom verbaasd het me dat hier mensen zijn die zo fanatiek zijn 8)7

Mensen proberen ten allen tijde de keuzes die ze maken (ook wat betreft de aankoop van een gameconsole) te rechtvaardigen en desnoods te verdedigen. Ik heb op de SNES na zelfs alle consoles gehad, en ik betrap mezelf er nog wel eens op dat ik fanboy-achtige trekjes vertoon. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ik zou niet weten wat Microsoft zou kunnen doen om Blu-Ray tegen te houden. Als de drives voorzien zijn van de goede drivers, en de software (Nero, ...) compatibel is, zie ik geen probleem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
F e r o x schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:18:
Ik zou niet weten wat Microsoft zou kunnen doen om Blu-Ray tegen te houden. Als de drives voorzien zijn van de goede drivers, en de software (Nero, ...) compatibel is, zie ik geen probleem hoor.
Eh in Vista moeten alle drivers digitaal worden ondertekend door Microsoft....dus hoezo geen probleem hoor :?
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:17:
[...]

Mensen proberen ten allen tijde de keuzes die ze maken (ook wat betreft de aankoop van een gameconsole) te rechtvaardigen en desnoods te verdedigen. Ik heb op de SNES na zelfs alle consoles gehad, en ik betrap mezelf er nog wel eens op dat ik fanboy-achtige trekjes vertoon. :o
Mja ik heb precies het tegenovergestelde gehad, nintendo had mijn vetrouwen geschaad met de N64. Eerste games waren veel belovend (denk aan Mario64, Zelda, Goldeneye) maar daarna weinig goeds meer meegemaakt. Was stront jeloers op mijn vrienden die een PSone hadden en tekken en GT speelden. Vandaar toen mijn overstap naar PS2 bijvoorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Miki schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:12:
[...]
Enige wat mist is de Dreamcast!, alhoewel de megadrive ook van sega is, alleen is die wel heeel oud :P

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-01-2007 22:29 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Miki schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:27:Eh in Vista moeten alle drivers digitaal worden ondertekend door Microsoft....dus hoezo geen probleem hoor :?
Dit is hetzelfde of Sony zou zorgen dat hd-dvd spelers/recorders niet werken op hun televisies (wat zeker mogelijk zou zijn door middel van de digitale hdmi-kabels). Dit zijn dus zaken die zeker niet zullen gebeuren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:07:
Ik denk dat je je hierin aanzienlijk vergist hoor, MS is denk ik toch wel 'iets' machtiger dan Sony.
Op het gebied van consumenten elektronica heeft Sony toch echt wel meer invloed dan MS denk ik. MS heeft het geld en de software, Sony en consorten hebben de hardware en de content. Daarnaast heeft MS een eigen HD encryptie sleutel welke net zo goed op Blu-Ray als op HD-DVD werkt. Daar krijgt MS ook gewoon licenties voor. MS heeft daarnaast de deur voor een toekomstige Blu-Ray add-on voor de 360 op een kier gelaten zodat ze later ook nog even e.e.a. mee kunnen pikken.

Op dit moment heeft MS voor HDDVD gekozen omdat ze toch tegengas moesten geven aan de standaard functionaliteit van de PS3 tov 360. Ten tijde van introductie was vooral prijs een belangrijk voordeel van HD DVD. inmiddels is de prijs geen groot issue meer omdat de productiekosten gelijk(er) zijn getrokken. Daarmee is het voordeel van HDDVD grotendeels verdwenen en blijft het voordeel van Blu-Ray met haar grotere capaciteit gehandhaaft en sterker. Bij een single layer Blu-Ray is de capaciteit 10 gig groter dan HDDVD. Deze 10 gig verdubbeld per laag dat beide systemen een laag extra toevoegen. Zo heeft een dual layer Blu-Ray met 50 gig opslag 20 gig meer opslag dan een dual layer HDDVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:44:
Op dit moment heeft MS voor HDDVD gekozen omdat ze toch tegengas moesten geven aan de standaard functionaliteit van de PS3 tov 360.
Microsoft heeft zich lange tijd geleden aangesloten bij de HD-DVD groep.

Dit is niet puur voor de 360 geweest. De 360 krijgt een HD-DVD speler omdat Microsoft in die groep zit, niet andersom.

Daarbij heeft MS al lang aangegeven dat indien gewenst er ook een Blu-Ray speler zou kunnen verschijnen.

MS is een bedrijf met $45 miljard omzet. De 360 is daar een te klein onderdeel van, om belangrijke strategische toekomst keuzes te maken, alleen voor de console.
Miki schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:27:
[...]
Eh in Vista moeten alle drivers digitaal worden ondertekend door Microsoft....dus hoezo geen probleem hoor :?
Eh, nee.

Alleen de 64-bit variant heeft verplicht gecertificeerde drivers. Microsoft accepteerd alle drivers, die getest zijn door Verisign. Of dat nou Blu-Ray drivers zijn, of voor een Bluetooth Dildo maakt niet uit. Er is geen selectie procedure voor, alleen een test procedure.

Werken de drivers goed, zit er geen verborgen functionaliteit in e.d.
swopdark schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:44:
[...] Bij een single layer Blu-Ray is de capaciteit 10 gig groter dan HDDVD. Deze 10 gig verdubbeld per laag dat beide systemen een laag extra toevoegen. Zo heeft een dual layer Blu-Ray met 50 gig opslag 20 gig meer opslag dan een dual layer HDDVD.
Nauwelijks relevant. De HD-DVD kan met 3 lagen 45GB aan. Dat is genoeg voor 2 uur film, en een X uur bonus materiaal in Full 1080p. Zat dus. 30GB is al voldoende voor 2 1080p films.

[ Voor 57% gewijzigd door PWM op 17-01-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
F e r o x schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:31:
[...]

Dit is hetzelfde of Sony zou zorgen dat hd-dvd spelers/recorders niet werken op hun televisies (wat zeker mogelijk zou zijn door middel van de digitale hdmi-kabels). Dit zijn dus zaken die zeker niet zullen gebeuren ...
Daar zou Sony zich mee in de vingers snijden want die heeft namelijk geen monipoly positie in de markt van tv's. Microsoft heeft dit wel in de pc wereld met hun besturingssysteem. Daarom heeft Microsoft veel meer invloed dan Sony ooit zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
LOL!!!
http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=25050

mischien oud maar wel erg fucking funny... _/-\o_ :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

_/-\o_

Errug geestig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
1) Zoals dus eerder geplaatst, kan Microsoft drivers niet weigeren.

2) Microsoft heeft monopolie op pc-gebied, maar Sony heeft dit op consumer-electronics-gebied, en in dit geval (welk medium de winnaar zal zijn), weegt consumer-electronics natuurlijk door. En indien er nodig verschil zal gemaakt worden met televisies (blokkeren content door middel van hdmi), wat natuurlijk niet zal gebeuren (of er moet er zéér hard aan toe gaan), staat Sony niet alleen, hoor. Denk hierbij maar aan Philips, Matsushita, Sony, Samsung, LG, Thomson, Pioneer, Hitachi, Sharp en Mitsubishi. Deze zullen allemaal Sony volgen indien het erop aan komt (LG is twijfelgeval, maar als er ze echt zouden gedwongen worden tot keuze, zal dit wel nog altijd Blu-Ray zijn). De enigste grote tv-maker die achter hd-dvd staat, is Toshiba, dus dit is niet meteen de sterkste. Reken hier nog eens op computergebied Apple, Dell en Hewlett Packard bij, en je weet het wel.

Maar ik zeg het nog eens, een echte winnaar zal er hoogswaarschijnelijk niet komen, maar Blu-Ray floppen, zal niet gebeuren.

3) Nog eentje voor af te leren. Hier een overzicht van welke grote filmstudio's achter welk medium staan:

Blu-ray support:
Paramount
Warner Bros.
Disney (Buena Vista)
Fox
Lionsgate
MGM
Sony Pictures

HD-DVD support:
Paramount
Warner Bros.
Universal Studios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:02
Ok ik zit de discussies van dit topic soms een beetje te lezen, maar hier moet ik even op reageren:

Het maakt weinig uit hoeveel pc's er op deze wereld op windows draait hoor. Als Microsoft BR niet wilt onderstuenen dan worden er echt wel door andere mensen drivers gemaakt waardoor deze wel wordt ondersteund en dat kan zelfs Microsoft niet tegenhouden.
Ze zeggen wel pro HD-DVD te zijn maar afgezien van de externe speler die ze voor de Xbox360 verkopen kan Microsoft weinig meer doen om dit formaat te steunen.
Sony kan BR daarentegen veel meer steunen door deze te implementeren in de ps3 en daarnaast door dingen als stand alone spelers, camcorders met BR en natuurlijk Sony Pictures die bepaald geen kleine is.

De enige push die Microsoft aan deze hele "oorlog" kan en zal geven is via de externe speler die bij de Xbox kan worden gekocht en aangezien de games van de xbox alleen op dvd zullen verschijnen (is beloofd door Bill himself dacht ik) zal dit van zeer kleine inbreng zijn.
Verder is het alleen goeed voor HD-DVD dat de naam Microsoft in het lijstje staat.

Ok ik lees net pas dat ik de zoveelste ben die hierop reageert 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
F e r o x schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:50:
1) Zoals dus eerder geplaatst, kan Microsoft drivers niet weigeren.

2) Microsoft heeft monopolie op pc-gebied, maar Sony heeft dit op consumer-electronics-gebied, en in dit geval (welk medium de winnaar zal zijn), weegt consumer-electronics natuurlijk door. En indien er nodig verschil zal gemaakt worden met televisies (blokkeren content door middel van hdmi), wat natuurlijk niet zal gebeuren (of er moet er zéér hard aan toe gaan), staat Sony niet alleen, hoor. Denk hierbij maar aan Philips, Matsushita, Sony, Samsung, LG, Thomson, Pioneer, Hitachi, Sharp en Mitsubishi. Deze zullen allemaal Sony volgen indien het erop aan komt (LG is twijfelgeval, maar als er ze echt zouden gedwongen worden tot keuze, zal dit wel nog altijd Blu-Ray zijn). De enigste grote tv-maker die achter hd-dvd staat, is Toshiba, dus dit is niet meteen de sterkste. Reken hier nog eens op computergebied Apple, Dell en Hewlett Packard bij, en je weet het wel.

Maar ik zeg het nog eens, een echte winnaar zal er hoogswaarschijnelijk niet komen, maar Blu-Ray floppen, zal niet gebeuren.

3) Nog eentje voor af te leren. Hier een overzicht van welke grote filmstudio's achter welk medium staan:

Blu-ray support:
Paramount
Warner Bros.
Disney (Buena Vista)
Fox
Lionsgate
MGM
Sony Pictures

HD-DVD support:
Paramount
Warner Bros.
Universal Studios
Dit gaat wel heel offtopic maar waar staat dat microsoft drivers niet kan weigeren? Dat microsoft verisign de audits laat doen wil niet zeggen dat zij en lees dan goed: als ze willen zeker lastig kunnen gaan doen. Daarnaast hebben Dell en HP weinig tot niks in te brengen bij Microsoft. Als ze moeilijk gaan doen, kan Microsoft bijvoorbeeld de prijzen per oem-install opschroeven. Immers de overgrote wereld wil een windows installatie op zijn pc hebben.
Daarnaast die hele rits bedrijven die je noemt zitten in een groep om het formaat te steunen, het is echter de vraag wat ieder bedrijf gaat doen als het te heet onder de voeten word. Samsung en LG hebben bijvoorbeeld ook een hybride speler gemaakt en pas op het allerlaatste moment terug gehaald. Dus zo loyaal is die groep dus niet.
Daarnaast heb ik ook iets gelezen over een Total HD schijf waar Warner oren naar zou hebben. Dus ook van dat kamp is men nog niet zeker.

Echt vanuit beide zijden zijn verschillende scenario's te bedenken en zolang er geen brede support is voor 1 van de formaten kan er echt niks gezegd worden over de uitkomst.
Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.