Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste
Acties:
  • 33.143 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Deja-vu? :P

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:46:
Ow, upscaling, nice !

(dat van PAL is ook wel extreem goed, maar voor mij is dit niet direct interessant, maar voor de eigenaars van een ps3 momenteel, in het bijzonder Neovo en Tallon 4, proficiat)
Ik dacht dat dit eigenlijk al zou kunnen omdat de DVD regio hetzelfde is ( maar had het nog niet geprobeerd ). Nu nog PAL- PS2 games :)

Heb Okami hier liggen en wil hem dolgraag spelen op de ps3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 04:05:
Ik heb inmiddels ook al weer een aantal weekjes de ps3 in huis een geimporteerde met een zooi games , heb al veel fun gehad ook online met resistance fall of man online knallen met 40 man...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En resistance fall of man is gewoon in de nederlandse taal ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

genoeg foto`s zou ik zeggen 8)

greets marco
Even een klein vraagje over je setup. Is dat een LE32R71B of een LE26R71B? Hoe bevalt ie? Heb namelijk nu een Philips 26PF3320, maar deze heeft erg weinig aansluitmogelijkheden...terwijl de Samsung HDMI, 2x SCART, Component heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:56:
[...]

Even een klein vraagje over je setup. Is dat een LE32R71B of een LE26R71B? Hoe bevalt ie? Heb namelijk nu een Philips 26PF3320, maar deze heeft erg weinig aansluitmogelijkheden...terwijl de Samsung HDMI, 2x SCART, Component heeft!
Ik heb de Samsung LE32R71B prima televisie en genoeg aansluitingen. HDMI werkt ook prima .
Voor alle gameconsoles presteert de tv prima ....

greets marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo goed gaat het toch niet met de PS3:

http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=1840928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Wel beetje dom dat ze de focus zo op de PS3 leggen, want in diezelfde week zijn de verkopen van alle consoles gehalveerd. Bij de DS Lite waren de verkopen zelfs meer dan gehalveerd.
Het is natuurlijk een laag aantal wat er verkocht is aan PS3's. Maar dat is ook niet gek aangezien er nagenoeg nog geen spellen voor zijn die de Japanners aanspreken.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

SToRM666 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:58:
[...]

Wel beetje dom dat ze de focus zo op de PS3 leggen, want in diezelfde week zijn de verkopen van alle consoles gehalveerd. Bij de DS Lite waren de verkopen zelfs meer dan gehalveerd.
Het is natuurlijk een laag aantal wat er verkocht is aan PS3's. Maar dat is ook niet gek aangezien er nagenoeg nog geen spellen voor zijn die de Japanners aanspreken.
Ja, maar aan de andere kant is dat ding ook maar pas uit en zouden die verkopen niet zo in moeten kelderen. Het wordt eens tijd dat Sony wat meer van de toekomst van de PS3 laat zien. Zo krijg je meer vertrouwen. Als dat beeld goed is, dan gaat de rest ook wel goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Arx op 22-01-2007 14:35 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:33:
[...]

Ja, maar aan de andere kant is dat ding ook maar pas uit en zouden die verkopen niet zo in moeten kelderen. Het wordt eens tijd dat Sony wat meer van de toekomst van de PS3 laat zien. Zo krijg je meer vertrouwen. Als dat beeld goed is, dan gaat de rest ook wel goed.
Tot nu toe hebben we alleen maar toekomst(loze beloftens) van de PS3 gezien... Wij hebben dat ding nog niet eens... We kunnen alleen maar screenshots en filmpjes kijke... Grr...ik baal steeds meer van de PS3... Een paar weken geleden was ik nog van plan om m'n x360 te verkopen en over te stappen op de PS3... Maar ik heb nu besloten dat ik voorlopig nog ff de kat uit de boom ga kijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:42:
[...]

Tot nu toe hebben we alleen maar toekomst(loze beloftens) van de PS3 gezien... Wij hebben dat ding nog niet eens... We kunnen alleen maar screenshots en filmpjes kijke... Grr...ik baal steeds meer van de PS3... Een paar weken geleden was ik nog van plan om m'n x360 te verkopen en over te stappen op de PS3... Maar ik heb nu besloten dat ik voorlopig nog ff de kat uit de boom ga kijke...
Goede beslissing, ik heb niet voor niks een 360 erbij gekocht. Het is leuk dat ik m'n PS3 3 maanden eerder heb dan de rest, maar op het spelen van RFoM na heb ik nog niet echt veel plezier van m'n PS3 gehad. En ik ga niet wéér beginnen met mijn betoog over beide consoles, maar de 360 is gewoon écht veel meer fun! En het feit dat de PS3 in Japan slecht verkoopt is niet voor niks, en wordt heus niet alleen maar veroorzaakt door het aanbod van games: de console valt gewoon tegen. Ben benieuwd of dit een boost zou kunnen geven aan de verkoop van de 360 in Japan, of dat ze echt zo nationalistisch blijven wat betreft hun game-console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Vandaag eindelijk mn PS3 binnen. Vanavond ff testen. Is een Aziatische versie, dus helaas geen ondersteuning voor Regio 2 (europa) DVD. Maar als het in maart via een firmware geactiveerd kan worden, dan ben ik echt blij.

Heb een prikkie voor betaald. 649Euro 60Gb versie met 2 controller en 3 games. (RfoM, Motor Storm en Ridge Racer)

Neovo, moet je via de US Playstation network registreren of via de Europese? En merk je nou echt veel verschil als je hem via de HDMI of met de rood, wit geel tulip aansluitingen aansluit?

[ Voor 13% gewijzigd door vigilante888 op 22-01-2007 15:52 ]

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Naah de 360 heeft gewoon te weinig spellen die japanners aanspreken. Op 1up stond een leuk artikel waarin het verschil in smaak werd toegelicht.

http://www.1up.com/do/feature?pager.offset=0&cId=3155815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vigilante888 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:48:
Vandaag eindelijk mn PS3 binnen. Vanavond ff testen. Is een Aziatische versie, dus helaas geen ondersteuning voor Regio 2 (europa) DVD. Maar als het in maart via een firmware geactiveerd kan worden, dan ben ik echt blij.
Ik ook!
Heb een prikkie voor betaald. 649Euro 60Gb versie met 2 controller en 3 games. (RfoM, Motor Storm en Ridge Racer)
Zo, das inderdaad een hele nette prijs. Proficiat! ;)
Neovo, moet je via de US Playstation network registreren of via de Europese?
Kan allebei. Ik sta momenteel geregistreerd bij de US en JAP PSN. Is niet echt moeilijk om voor elkaar te krijgen, maar als je problemen hebt hoor ik het graag. :)
En merk je nou echt veel verschil als je hem via de HDMI of met de rood, wit geel tulip aansluitingen aansluit?
Dat weet ik niet, heb helaas (nog) geen HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

hmm, Vanavond ff langs alternate om een HDMI kabel te kopen en dan gelijk aansluiten op mn Samsung LCD. Ik heb trouwens ook gelijk de Afstandbediening erbij genomen voor 35euro.

Marco3key, we hebben dezelfde TV. Ik heb er 2 thuis hangen. 1 heb ik 1200euro voor betaald en de 2e 699euro)

Ik kan nog meer PS3 regelen voor de mensen die willen. Ik zal niks aan verdienen. Dus inkoop actie? Als jullie interesse hebben, dan zal ik proberen wat te regelen. Dus 649euro met 2 controllers en 3 games. Verzendkosten zijn 25euro.... 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door vigilante888 op 22-01-2007 16:11 ]

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neovo, moet je via de US Playstation network registreren of via de Europese? En merk je nou echt veel verschil als je hem via de HDMI of met de rood, wit geel tulip aansluitingen aansluit?
Ik heb de PS3 op HDMI....verschil met tulp is echt supergroot! Verwacht deze week de officieële HDMI kabel van Sony....originele kabels meestal nog een tikkeltje beter en het is HDMI 1.3 dus klaar voor de nabije toekomst :)

btw....zeer mooie prijs!!!! Dat heb ik betaald zonder games...kun je nagaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:11:
[...]

Ik heb de PS3 op HDMI....verschil met tulp is echt supergroot! Verwacht deze week de officieële HDMI kabel van Sony....originele kabels meestal nog een tikkeltje beter en het is HDMI 1.3 dus klaar voor de nabije toekomst :)

btw....zeer mooie prijs!!!! Dat heb ik betaald zonder games...kun je nagaan 8)7
hmm, Wat ik gehoord heb is dat er feitelijk geen verschil is met de HDMI kable van Sony en van een willekeurige OEM merk. Als het maar 19pins is is het toch ok?

En ja, ik ken de eigenaar van de zaak waar ik het gekocht hebt,. Dus ik kreeg hele goede prijzen. En ook een PSP cap gekregen erbij en een PS3 kalender..... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door vigilante888 op 22-01-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook een PSP cap gekregen erbij en een PS3 kalender..... 8)7
Dat moet de doorslag hebben gegeven! :P

Voeg me maar meteen toe als je zover bent: Ravix-USA is de naam.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:17:
[...]

Yep, deed het voor de PS3 kalender. Met allemaal geile foto's van games erop.... -O- (voel me genaaid.... |:( )

[ Voor 8% gewijzigd door vigilante888 op 22-01-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:17:
[...]

Voeg me maar meteen toe als je zover bent: Ravix-USA is de naam.
Doe ik. Ben nu nog ff op kantoor. Maar zometeen over een uurtje, ff gelijk uitpakken en spelen maar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
vigilante888 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:00:
hmm, Vanavond ff langs alternate om een HDMI kabel te kopen en dan gelijk aansluiten op mn Samsung LCD. Ik heb trouwens ook gelijk de Afstandbediening erbij genomen voor 35euro.

Marco3key, we hebben dezelfde TV. Ik heb er 2 thuis hangen. 1 heb ik 1200euro voor betaald en de 2e 699euro)

Ik kan nog meer PS3 regelen voor de mensen die willen. Ik zal niks aan verdienen. Dus inkoop actie? Als jullie interesse hebben, dan zal ik proberen wat te regelen. Dus 649euro met 2 controllers en 3 games. Verzendkosten zijn 25euro.... 8)7
hmm heb wel interesse als je er voor dat geld nog een kan regelen... of komen er nog importheffingen bij?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Phusebox schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:28:
[...]

hmm heb wel interesse als je er voor dat geld nog een kan regelen... of komen er nog importheffingen bij?
Ik heb geen import heffingen voor betaald. Heb alleen 649 + 25 euro transport betaald.

Maar even kijken of er genoeg animo is voor een inkoopactie. Denk dat het ook wat met de transport zal schele.

Heeft iemand trouwens al de ps3 getest icm. een bluetooth keyboard en mouse?

[ Voor 22% gewijzigd door vigilante888 op 22-01-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Dat van dat Bluetooth zou ik ook wel willen weten. Ik zou namelijk zeer graag mijn Mighty Mouse willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
F e r o x schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:49:
Dat van dat Bluetooth zou ik ook wel willen weten. Ik zou namelijk zeer graag mijn Mighty Mouse willen gebruiken.
Zoals ik begrijp ondersteund de PS3 7 bluetooth "devices" dat betekend dat je er 7 tegelijk op kunt aansluiten... Voor zover ik wist werden bluetooth muizen en keyboard (nog) niet ondersteund maar was dit zeker de bedoeling in de toekomst.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

Ik heb heel blij voor je (en een beetje jaloers) maar ik snap eigenlijk niet waarom je niet nog ff 1,5 maand kon wachten en dan met een originele europese PS3 aan de slag kunt. Geen gezeur met neppe creditcard adressen, geen online-loze MOTORSTORM en gewoon ondersteuning voor alle software, films etc die je in nederland gaat en kan kopen. De prijs is natuurlijk wel erg interresant want voor dat geld ga je die spullen hier niet kopen. i'll give you that... :9
En merk je nou echt veel verschil als je hem via de HDMI of met de rood, wit geel tulip aansluitingen aansluit?
HDMI is volledige digitaal HD signaal en het gele, witte, rode tulpje is zo ongeveer de slechtste kwaliteit die je kan hebben. Als je een HD tv hebt (wat ik verwacht anders heb je nl helemaal geen HDMI ingang) dan is het zo ongeveer godslastering om op die tv je PS3 aan te sluiten via de gele composiet tulpjes... for the love of god gebruik component of HDMI als het beschikbaar is!! :X

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eigenlijk of de PS3 ook daadwerkeling de 'dual tv' (zo heet die optie niet geloof ik, maar het praat wat makkelijker) gaat ondersteunen?

Daarmee bedoel ik dat je op je PS3 2 TV's kan aansluiten en dat je als je bijvoorbeeld multiplayer doet in een racegame, dat het scherm niet in twee-en gesplist hoeft te worden.
Lijkt mij overingens wel beperkend met 1 HDMI poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:30:
Zo goed gaat het toch niet met de PS3:
http://games.blog.nl/wii/...istiek_verantwoorde_games
http://www.pcmweb.nl/arti...ubriek=1245127&id=1840928
http://www.ps3party.nl/nieuws/item/30449/

De journalistiek is er als de kippen bij als er enig achteruitgang te zien is bij Sony's PS3. Gelijk worden de meest wilde speculaties losgelaten op de cijfers... Dit terwijl het systeem koud twee maanden geleden in 2/3 van de wereldmarkt is gelaunched. En de stroom dikke games eigenlijk pas in maart lekker op gang gaat komen... eerlijk is eerlijk: tov het 360 geweld op dit moment heeft de PS3 nu geen antwoord. In de USA zitten de gamers ook met smart te wachten op meer games als RFOM... it will be worth the wait... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
(jarig!)
Luister naar bovenstaande, en de "for the love of god" uitdrukking is nogal zwak neergezet. Het verschil tussen een HD 720p/1080p beeld en een Composite 576i is vergelijkbaar met een Ferrari en een Lada met 3 wielen en een vogelnestje waar vroeger een motor zat.

HDMI/Compo/VGA = _/-\o_
RGB Scart = :)
Composite = :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Afbeeldingslocatie: http://www.ps3center.net/images/Silver%20PS3/small/9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ps3center.net/images/Silver%20PS3/small/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ps3center.net/images/Silver%20PS3/small/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ps3center.net/images/Silver%20PS3/small/8.jpg

_/-\o_ :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind de zwarte versie veel mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Welke launchgames zullen jullie kopen?

Sony
* Formula One Championship Edition
* MotorStorm
* Genji: Days of the Blade
* Resistance: Fall of Man
* Ridge Racer 7

2K Games
* NBA 2k7
* NHL 2k7

Activision
* Call of Duty 3
* Tony Hawk's Project 8
* Marvel Ultimate Alliance

Electronic Arts
* Tiger Woods PGA World Tour 07
* UEFA Champions League 06-07
* The Godfather
* Need For Speed: Carbon
* Def Jam: ICON

Sega
* Sonic the Hedgehog
* Virtua Fighter 5
* Full Auto 2: Battle Lines
* World Snooker Championship 2007

Ubisoft
* Blazing Angels: Squadrons of WWII
* The Elder Scrolls IV: Oblivion
* Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent
* Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2
* Tom Clancy's Rainbow Six Vegas
* Enchanted Arms

Ik zal iig Motorstorm halen. Omdat RB6:Vegas te zwaar is voor mijn Pc maakt die ook nog wel goede kans en anders wordt het RFOM. (Of F1 moet echt super zijn, maar dan heb ik twee racegames).

Ben benieuwd of morgen dan toch eindelijk de officiele launchdetails komen én of we nog een leuk cadeautje krijgen van Sony voor het lange wachten.... :|

Ow: op Threespeech
LAUNCH ANNOUNCEMENT DELAYED…but don’t worry - that doesn’t mean the launch itself is being delayed! Word from Sony is they’re still finalising a few details, meaning the announcement is more likely to be made Thursday or Friday of this week now. (And we’re sticking with the previously mooted March 23 launch date as 99% certain!)

[ Voor 21% gewijzigd door Shiver23 op 22-01-2007 20:04 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Shiver23 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:01:
Welke launchgames zullen jullie kopen?
RFOM uiteraard
Motorstorm uiteraard
GRAW2 of Virua Fighter 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Voor mij:
GRAW2 of Rainbow Six Vegas
Motorstorm
GT:HD (gratis ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is Ninja Gaiden Sigma dan geen launchgame :? Niet dat ik de PS3 bij de launch koop, maar dat zou dan voor mij echt een no-brainer zijn. Ik heb zelden zoveel tijd in een game gestoken als NG voor de Xbox, en het zou mij verbazen als NGS niet net zo'n succes zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies met geactiveerd worden via een Firmware ?? Duz een Europese (PAL) Firmware op die PS3 (NTSC) te zetten ??

Ik heb trouwens wel interesse, maar ik ben bang dat er toch importheffing erop komt (wat meestal wel het geval is). Want hoe kunnen ze zo'n grote doos met games missen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ikzelf zal niet veel van launchgames kopen, omdat ik wacht tot een paar specifieke games (ik ben nu eenmaal niet iemand die games bij de vleet koopt, omdat ze gewoonweg teveel kosten). Waar ik op wacht: Assasins Creed !, GT5 (ondertussen wel GT:HD spelen), MGS4, GTA4, PES (ik wil ook nog Need For Speed kopen, maar ik denk dat Carbon niet veel voorstelt, dus waarschijnelijk wachten tot volgende versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik haal zeker Motorstorm en daarnaast nog 1 of 2 games. Ligt er een beetje aan wanneer GoW2 en FFXII voor de PS2 uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Dit zou trouwens wel een erg leuk kadootje zijn bij de launch:
Casino Royale Blu-ray launch release?

Goed nieuws voor de James Bond fans. Nou ja, als het dan tenminste waar blijkt te zijn. Er is namelijk een gerucht dat Casino Royale tijdens de launch hier in Europa verschijnt samen met de PS3. Het zou natuurlijk geweldig zijn om de nieuwe James Bond te zien schitteren in 1080p HD op een groot LCD scherm. De film staat gepland om uit te komen op 19 Maart. Misschien een goede zet van Sony om Casino Royale gratis bij te leveren met de PS3 zoals dat met Spider-Man 2 en de PSP het geval was? Oke, met de UMD films ging het niet bepaald geweldig, maar de Blu-ray is een heel ander verhaal. Wij houden onze vingers in ieder geval gekruist.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
SToRM666 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:01:
Dit zou trouwens wel een erg leuk kadootje zijn bij de launch:
HELL YEAH!! Casino Royale was een dikke film... dat zou toch al mijn eerste Blu-Ray worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ga m misschien ook wel kopen ja :)

En nog een leuk nieuwtje: Digitale Media op PS3 via Orb Networks

[ Voor 15% gewijzigd door SToRM666 op 22-01-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:27:
[...]

http://games.blog.nl/wii/...istiek_verantwoorde_games
http://www.pcmweb.nl/arti...ubriek=1245127&id=1840928
http://www.ps3party.nl/nieuws/item/30449/

De journalistiek is er als de kippen bij als er enig achteruitgang te zien is bij Sony's PS3. Gelijk worden de meest wilde speculaties losgelaten op de cijfers... Dit terwijl het systeem koud twee maanden geleden in 2/3 van de wereldmarkt is gelaunched. En de stroom dikke games eigenlijk pas in maart lekker op gang gaat komen... eerlijk is eerlijk: tov het 360 geweld op dit moment heeft de PS3 nu geen antwoord. In de USA zitten de gamers ook met smart te wachten op meer games als RFOM... it will be worth the wait... :D
Je trekt me de woorden uit de bek. "Iedereen" is erop gebrand om de PS3 te zien falen.
Wat worden we daar als gamer beter van?.....Niets zeg ik je.
Kijk wat er met SEGA is gebeurd na de val van de Dreamcast...
We moeten gewoon afwachten en de PS3 een kans geven.

Trouwens...zit nu in Manchester met RFOM ( weinig tijd om te spelen i.v.m. verhuizing ).....maar nu is het genieten geblazen.Denk COD3 1e act :9 Dus...maak je geen zorgen over toptitels....de 1e is er dus al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Tering zooi, gisteren laat nog naar alternate geraced omdat volgens hun website de HDMI kabels op voorraad waren. Kom ik daaro aan, hadden ze alleen nog maar eentje van 5 meter liggen. Wat moet ik nou in godsnaam met een 5m lange HDMI kabel. EN koste nog eens 39 euro's. Dus maar vanaf gezien. Ik kan je wel zeggen, beeld sucks met composite. Tering. Veel ruis. Nou, vandaag maar naar de mediamarkt dan.

En goede nieuws voor de mensen onder ons, Net met de belastingdienst/douane gebeld. Schijnt 0% invoerbelasting op de PS3 te staan. Alleen BTW moeten we betalen. DUs ik zat te denken om het via mn werk te doen. En dan zorg ik gewoon dat ze in HK minder factureren zodat we minder belasting hoeven te betalen. Dus gewoon 649+25Eurotransport.

Gisteren geprobeert een nieuwe PSN ID aan te maken, Krijg ik de melding dat ze bezig zijn met Serveronderhoud.....

[ Voor 7% gewijzigd door vigilante888 op 23-01-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

swopdark schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:20:

Ik heb heel blij voor je (en een beetje jaloers) maar ik snap eigenlijk niet waarom je niet nog ff 1,5 maand kon wachten en dan met een originele europese PS3 aan de slag kunt. Geen gezeur met neppe creditcard adressen, geen online-loze MOTORSTORM en gewoon ondersteuning voor alle software, films etc die je in nederland gaat en kan kopen. De prijs is natuurlijk wel erg interresant want voor dat geld ga je die spullen hier niet kopen. i'll give you that... :9
Hoezo onlineloze motorstorm? Als het goed is kan ik gewoon via de USA PSN online spelen. EN het was een voordeel van 150euro. Want de release hier is zonder games en met maar 1 controller. En losse controllers gaan hiero 50euro kosten en games ong. 60euro. En aangezien de PS3 regiovrij is voor games was het snel besloten.
En BTW, de meeste import games zijn ook gewoon in het engels. Maar 1 tip, KOOP GEEN GUNDAM. Tering game is de slechtste game ooit man.

En voor dvd's en bluray films maakt het mij toch niet uit. (maar ben erachter gekomen dat ged/l dvd's die geript zijn, afgespeeld kunnen worden op de PS3....... :X ) En azie zit in hetzelde regio als USA wat blu-ray betreft. Dus Blu-ray films haal ik dan wel uit amerika of azie.

[ Voor 17% gewijzigd door vigilante888 op 23-01-2007 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vigilante888, kheb interesse in een PS3 via jouw te kopen maar dit mag niet op de Forum besproken worden. Ik kon je niet PMen, kun je misschien je E-Mail geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:59:
vigilante888, kheb interesse in een PS3 via jouw te kopen maar dit mag niet op de Forum besproken worden. Ik kon je niet PMen, kun je misschien je E-Mail geven ?
Stuur maar een mailtje: jason.shu[at]gmail[.]com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vigilante888 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:07:
En goede nieuws voor de mensen onder ons, Net met de belastingdienst/douane gebeld. Schijnt 0% invoerbelasting op de PS3 te staan. Alleen BTW moeten we betalen. DUs ik zat te denken om het via mn werk te doen. En dan zorg ik gewoon dat ze in HK minder factureren zodat we minder belasting hoeven te betalen. Dus gewoon 649+25Eurotransport.

Gisteren geprobeert een nieuwe PSN ID aan te maken, Krijg ik de melding dat ze bezig zijn met Serveronderhoud.....
Nou dat goede nieuws is maar betrekkelijk hoor 8)
Je moet 19% BTW betalen als je gepakt wordt en 16,75 euro rembourskosten voor het bezorgen van het pakket. Dus dat is bepaald geen koopje. Ik heb de rekening hier liggen en echt blij was ik er niet mee 8)7 ( kwam neer op zo'n 130 euro....oftewel 2 games )

Minder factureren heeft geen zin als je gepakt wordt. Douane wil zien:
- Ebay bewijs van aankoop
- afschrift Paypal en/of creditcard afschrift.

Dus minder factureren kan alleen als zij er een dubbele boekhouding op na houden.
Daarbij had ik een declarant aan de lijn die ook zei niet achterlijk te zijn en dat ze best wisten dat de PS3 voor zo'n 600 euro in NL hier over de toonbank ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:17:
[...]

Nou dat goede nieuws is maar betrekkelijk hoor 8)
Je moet 19% BTW betalen als je gepakt wordt en 16,75 euro rembourskosten voor het bezorgen van het pakket. Dus dat is bepaald geen koopje. Ik heb de rekening hier liggen en echt blij was ik er niet mee 8)7 ( kwam neer op zo'n 130 euro....oftewel 2 games )

Minder factureren heeft geen zin als je gepakt wordt. Douane wil zien:
- Ebay bewijs van aankoop
- afschrift Paypal en/of creditcard afschrift.

Dus minder factureren kan alleen als zij er een dubbele boekhouding op na houden.
Daarbij had ik een declarant aan de lijn die ook zei niet achterlijk te zijn en dat ze best wisten dat de PS3 voor zo'n 600 euro in NL hier over de toonbank ging.
Tja, maar ik koop dan ook niet op ebay he. En de douane mag kijken wat ze willen. En als ik het via mn werk doen, dan kan ik gebruik maken van artikel 23 of gewoon onder T1 verkopen (dus niet inklaren)...;)

En ik ga het alleen doen als er animo voor is. Als er niet genoeg/geen interesse voor is, dat heeft het ook geen zin he.... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door vigilante888 op 23-01-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vigilante888 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:19:
[...]

Tja, maar ik koop dan ook niet op ebay he. En de douane mag kijken wat ze willen. En als ik het via mn werk doen, dan kan ik gebruik maken van artikel 23 of gewoon onder T1 verkopen (dus niet inklaren)...;)

En ik ga het alleen doen als er animo voor is. Als er niet genoeg/geen interesse voor is, dat heeft het ook geen zin he.... 8)7
Ohhh....dat had ik ff niet begrepen :) Scusi ;)
Een maat van me heeft wellicht ook interesse.....hoe lang zou de levertijd kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:09:
[...]

Ohhh....dat had ik ff niet begrepen :) Scusi ;)
Een maat van me heeft wellicht ook interesse.....hoe lang zou de levertijd kunnen zijn?
Tallon, Stuur me ff een mailtje. email staat een paar berichten terug hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
voor de mensen die willen weten hoe je de ps3 kan spuiten en het logo kan behouden
wil ik dat wel veraden.
echte tweakers spuiten hem natuurlijk roze. _/-\o_

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Dutchzilla schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:16:
voor de mensen die willen weten hoe je de ps3 kan spuiten en het logo kan behouden
wil ik dat wel veraden.
waarom roze spuiten? Ik vind zwart wel mooi. En hij is een beetje doorzichtig. Net als de controller. Best wel mooi.

Roze....... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

En hoe zit het met GT:HD? Is dat gewoon een volledige game die te downloaden is? Of zijn dat maar een paar tracks?

[ Voor 50% gewijzigd door Format-C op 23-01-2007 14:44 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vigilante888 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:17:
[...]

waarom roze spuiten? Ik vind zwart wel mooi. En hij is een beetje doorzichtig. Met als de controller. Best wel mooi.

Roze....... 8)7 |:(
Ik zou mijn PS3 best willen laten spuiten, maar zou echt niet weten waar ik dat zou kunnen laten doen. Ik kan het sowieso niet zelf. Donkerblauw lijkt me onwijs mooi, en past mooi bij het formaat Blu-ray. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

RappieRappie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:43:
En hoe zit het met GT:HD? Is dat gewoon een volledige game die te downloaden is? Of zijn dat maar een paar tracks?
Ik heb hem zelf nog niet ged/l. Maar wat ik begrepen hebt is dat de D/l versie die nu beschikbaar is een GT: concept is. De uiteindelijke versie is toch vertraagd naar 2008? Of ben ik weer aan het slapen? Hmm, vanavond ff uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vigilante888 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:47:
[...]

Ik heb hem zelf nog niet ged/l. Maar wat ik begrepen hebt is dat de D/l versie die nu beschikbaar is een GT: concept is. De uiteindelijke versie is toch vertraagd naar 2008? Of ben ik weer aan het slapen? Hmm, vanavond ff uitproberen
Het zijn twee tracks. Ziet er mooi uit enzo hoor. Wat ik wel een beetje nep vind is dat de mensen die zo nu en dan langs de kant van de weg staan totaal niet reageren als je op hun af komt rijden. Dit is bij PGR3 bijvoorbeeld wél zo. Ik neem aan dat ze dit nog wel gaan veranderen, dat moet toch wel te regelen zijn met de 'almachtige' Cell... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Heb jij een PS3 EN XBox360 Neovo?

Wat ziet er beter uit op 720P? Ik zag namelijk DIT zonet. En daar ziet de XBox360 er veel mooier uit.

Damn wat irritant zeg! 2 van zulke goeie consoles! Moeilijk om te kiezen. :(

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Y
Wat ziet er beter uit op 720P? Ik zag namelijk DIT zonet. En daar ziet de XBox360 er veel mooier uit.
Als ik het wist zou ik het je zeggen, maar ik heb nog geen HDTV. Das het enige wat nog ontbreekt!
Valt wel mee hoor. Ik kan nu alle vette exclusives spelen van beide platformen, das onwijs gaaf. En de 360 ook met name voor het online-gamen met m'n maten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

vandaag COD3 voor de PS3 binnen gekregen!! Vanaaf ff langs de Media Markt een HDMI kabel halen en dan ff COD3 op 1080i spelen..... _/-\o_ Weet iemand hoe ik screenshot's kan maken? Dan kan ik vanavond jullie geil maken met COD3 op 1080i..... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ik moet persoonlijk zeggen dat ik de ps3 screens er aangenamer (kleuren dan vooral) uit vind zien, dan die van de xb360. Maar ja, je kan maar echt vergelijken wanneer je het speelt. En zoals ze in het artikel zeggen, moet er nog een jaartje gewacht worden, voor we echt kunnen zien of de ps3 meer kan (als we moeten geloven wat ze zeggen, weten ze nog totaal niet goed hoe ze hun games perfect moeten programmeren voor ps3). Trouwens is RR7 voor ps3 gemaakt, of is het een port vanaf de xbox360? Een port waarschijnelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

RappieRappie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:57:

Je vergelijkt deel 6 op de 1, tegen deel 7 op de ander. Niet echt een eerlijke vergelijking :)

Als je wilt vergelijken moet je spellen als CoD3 naast elkaar leggen, aangezien die hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

F e r o x schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:12:
Ik moet persoonlijk zeggen dat ik de ps3 screens er aangenamer (kleuren dan vooral) uit vind zien, dan die van de xb360. Maar ja, je kan maar echt vergelijken wanneer je het speelt. En zoals ze in het artikel zeggen, moet er nog een jaartje gewacht worden, voor we echt kunnen zien of de ps3 meer kan (als we moeten geloven wat ze zeggen, weten ze nog totaal niet goed hoe ze hun games perfect moeten programmeren voor ps3). Trouwens is RR7 voor ps3 gemaakt, of is het een port vanaf de xbox360? Een port waarschijnelijk.
Ik vind juist die XBox 360 screens veel mooier: meer kleur, meer detail.

Edit: waarom is deel 6 vs deel 7 niet eerlijk? Deel 7 is nieuwer en die zou er beter moeten uitzien, echter vind ik hem er minder uitzien dan deel 6 op de 360 op die screens.

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 23-01-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
Zojuist eindelijk mijn PS3 binnen gekomen, 122 euro aan BTW en inklaringskosten betaald. Maar goed ik heb uhm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

dentify schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:14:
Zojuist eindelijk mijn PS3 binnen gekomen, 122 euro aan BTW en inklaringskosten betaald. Maar goed ik heb uhm :)
Hoeveel heb je ervoor betaald? En welke versie is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

Je kan vanaf iig bij Nedgame en Dimension Plus alvast pre-orderen!

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Je kan bijna overal waar je consoles kan kopen pre-orderen. ;) Nog 6 weekjes... :9

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 23-01-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 23:07
Ik ga misschien binnekort een 26 Inch Lcd halen maar dan maakt het toch niet of je 720P of 1080P hebt ofwel ?

Want ik kan mss aan zo tv komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Slash500 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:39:
Ik ga misschien binnekort een 26 Inch Lcd halen maar dan maakt het toch niet of je 720P of 1080P hebt ofwel ?

Want ik kan mss aan zo tv komen :P
1080p 26". Zou ik niet naar op zoek gaan :)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
1080p is een hogere resolutie, maar ook gelijk een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Bstaat niet onder de 37" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dutchzilla schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:16:
wil ik dat wel veraden.
Mmm, roze zeg je, daar wil ik inderdaad wel een van een roze Playstation 3. Al was het alleen maar omdat dat vloekt met zo ongeveer 99% van de rest van de kleuren. Valt dan lekker op!

Ik denk dat Pianolak een mooie optie is voor een playstation...

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

F e r o x schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:12:
Buiten het feit dat ik de ps3 screens er ook mooier uit vind zien, zou ik nog willen toevoegen dat RR7 op de ps3 in staat is in true 1080p te draaien. Dat is wel wat anders als een 720p display dat door een scaler naar pseudo 1080p gebracht is (zoals op de xbox360). Dat soort screenshots tonen ze dan weer niet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

net een HDMI kabel gehaald bij de MM en ik kan 1 ding zeggen.....PS3 + HDMI + 1080i = _/-\o_ :9~ O+ *O*

[ Voor 12% gewijzigd door vigilante888 op 23-01-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
DCFreak schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:06:
[...]

Buiten het feit dat ik de ps3 screens er ook mooier uit vind zien, zou ik nog willen toevoegen dat RR7 op de ps3 in staat is in true 1080p te draaien. Dat is wel wat anders als een 720p display dat door een scaler naar pseudo 1080p gebracht is (zoals op de xbox360). Dat soort screenshots tonen ze dan weer niet :O
En juist om op 1080p te kunnen draaien moesten ze een hoop detail schrappen.

Ik weet niet wat erger is 720p upscalen naar 1080p met al het detail.
Of 1080p native met minder detail.

Kan jij trouwens screenshots laten zien van het verschil tussen 1080p native en naar 1080p geupscalede images? Volgens mij is dat verschil namelijk niet eens waarneembaar.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Daarvoor moet je op een full-hd tv kunnen kijken. Daarom dat ik zeg dat je altijd het spel moet spelen om het te beoordelen, en niet aan de hand van video's en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
RappieRappie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:57:

Dit is een hele rel geweest ja, "RR7 op PS3 ziet er brakker uit dat RR6 op de 360!!" gelukkig voor de echt geïnterreseerden heeft er iemand in het vorige topic de twee even ingame shots "for real" naast elkaar gelegt... De 360 versie wordt dus zwaar gepwnt ;)

Helaas is deze (onpopulaire) mening niet overgenomen door de media en bleef iedereen bij het eerste verhaal hangen.

Kijk je bijvoorbeeld op:
http://www.ps3forums.com/showthread.php?p=761859#post761859
zie je ineens ingame shots van RR7 op de PS3 die in de verste verte niet lijken op de fletse screenshots naar welke jou link verwees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
yzf1kr schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:26:
Dit probleem wat zich voordoet bij de eerste generatie games voor de PS3 zal niet erg lang blijven hangen naar ik verwacht.
Als je het zo zegt dan geeft 720p @ 720p eigenlijk het beste beeld. Gelukkig, zoals boven vermeld zullen veel PS3 (vooral in de toekomst als men de Cell getemt heeft) games in FULL HD gaan komen waardoor het upscalen van de 360 met 720p beelden een schamele vertoning zal gaan worden.

Zoals je het zelf al zegt lijkt het me duidelijk: Een filmpje in Full HD 1080p is scherper dan een 720p filmpje geupscaled naar 1080p Er gaan nu eenmaal meer "true" beeldpuntjes naar je scherm toe ipv een hoop "verzonnen" beeldpuntjes om de extra pixels te kunnen toveren. Hoe kleiner je scherm des te onduidelijker het verschil tussen 720p en 1080p eigenlijk wordt. Daarom is voor 1080p een 37" scherm ook eigenlijk het minimale... groter wordt alleen maar beter bij true 1080p signalen.

Maak je niet ongeruste echter hoor: De geupscalede 1080p beelden uit je 360 zullen er ook heel mooi uitzien en absolut niet lelijk ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Mochten mensen trouwens op zoek zijn naar een leuke FULL HD LCD tv:

http://www.kieskeurig.nl/...6251EC1257202003DDF22.htm

De Toshiba 37WL67 is een zeer goede keus! slechts €1329,- !!! een koopje dacht ik zo... :D
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/F895992DA606251EC1257202003DDF22_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het zo zegt dan geeft 720p @ 720p eigenlijk het beste beeld. Gelukkig, zoals boven vermeld zullen veel PS3 (vooral in de toekomst als men de Cell getemt heeft) games in FULL HD gaan komen waardoor het upscalen van de 360 met 720p beelden een schamele vertoning zal gaan worden.
Ging het nou om de grafische kracht, of om de games en de online-mogelijkheden? Ik ben het met je eens dat de PS3 uiteindelijk meer HD-power heeft dan de 360, maar met Full HD alleen komt de PS3 er écht niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:13
misschien dan eindelijk goed nieuws voor de ps3?

Als dit daadwerkelijk zo goed is als ze zeggen dan kunnen we nog leuke dingen verwachten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

yzf1kr schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:26:
[...]

Kan jij trouwens screenshots laten zien van het verschil tussen 1080p native en naar 1080p geupscalede images? Volgens mij is dat verschil namelijk niet eens waarneembaar.
Helaas kan ik dat soort screenshots niet laten zien want ik heb ze niet in mijn bezit, maar 1 ding is zeker: die screenshots zouden in de native 1080p resolutie moeten zijn om correct te kunnen beoordelen en niet in 640x480 oid dat gebruikelijk is op de meeste websites.

Daarnaast is het inderdaad de vraag wat voorkeur heeft; lagere resolutie met veel objecten of hoge resolutie met minder objecten, ik denk dat het afhangt van het type spel en spelontwerp en zowiezo heeft een hoge resolutie minder zin op een klein scherm.

Gelukkig hoef je die keuze niet te maken op de ps3.. hij kan zowel native 720p als 1080p (nu alleen je tv nog).
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:09:
[...]

Ging het nou om de grafische kracht, of om de games en de online-mogelijkheden? Ik ben het met je eens dat de PS3 uiteindelijk meer HD-power heeft dan de 360, maar met Full HD alleen komt de PS3 er écht niet hoor!
Zou het niet zo kunnen zijn dat een console al die eigenschappen moet bezitten om succesvol te zijn? De aanwezigheid van krachtige hardware is immers een randvoorwaarde om de software daar gebruik van te kunnen laten maken. Voor de rest is het afwachten wat de toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:29

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:09:
Ik ben het met je eens dat de PS3 uiteindelijk meer HD-power heeft dan de 360
Ik niet. En wat lees ik een gelul in deze draad :).

Technisch gezien is de Xenos van de 360 iets beter dan de RSX van de PS3. Dat is Sony's eigen fout omdat ze eerst zo gefocussed waren om de Cell als GPU in te zetten (nee dat kan ie niet goed, DUH, in 256k mem past niet eens een 512x512 uncompressed texture), waardoor ze te laat bij nVidia hebben aangeklopt. nVidia heeft dus even snel wat aanpassingen gemaakt aan hun huidige chip (de G70), maar er was niet genoeg tijd om een serieuze krachtpatser tegenover de Xenos te zetten. Zo is de vertex processing een ramp (maar soit, daar is de cell dan weer goed voor in te zetten), missen er pixel shader constant buffers (met als resultaat dat iedereen constanten in textures gaat zetten, dat kost weer een sampler) en is de fillrate nou ook niet zo geweldig (Xenos' EDRAM heeft hier duidelijk een streepje voor).

Wat hier vervolgens vergeleken wordt zijn screenshots van een game die op 720p draait en een vrijwel identieke game die op 1080p draait. Naar de belichting moet je niet kijken - die zijn voor de PS3 duidelijk beter getweaked, maar dat is puur een resultaat van het later uitkomen van de game. Het heeft geen zak te maken met de technische capabiliteiten van de PS3, en deze kunnen op de 360 dus op dezelfde manier getweaked worden. Wat je ook ziet is een duidelijkere inlevering van detail, waarschijnlijk om de game op 1080p toch vloeiend te laten draaien. De 360 kan dit net zo goed, de vraag is wat je wilt - meer detail voor een iets lagere resolutie, of minder detail voor een hogere resolutie. Uiteindelijk is de resolutie maar een getalletje (sure, het is scherper, maar in een fast-paced game zoals een racegame en de diverse fullscreen effects die er achteraf overheen gaan doen dat allemaal weer zo goed als teniet) en geeft detail een betere spelervaring, maar dat is mijn mening. Ik gok dat Sony zwaar gepushed heeft om de game op 1080p te releasen, omdat dat volgens hun marketing de troef is tov de 360. Tja...

Overigens moet je Ana (de 360 scaler) niet onderschatten. Het is een duur stukje hardware die de scalers die je terugvindt in HDTV's en spelers als ontbijt eet :). Natuurlijk is een true HD beeld beter (wegens meer informatie), net zoals een ongecomprimeerd wavje beter is dan een mp3. Zolang je je niet met pixelperfect graphics bezig houdt (wat doorgaans niet het geval is in een 3d beeld, het verschil zul je beter merken in de HUD en de fonts e.d.) kan het prima.

En voor iedereen weer begint te roepen dat in een 360 fanboy ben - ik heb hands-on experience met beide consoles en hun technische specs, en zo'n beetje al mijn collega's zijn dezelfde mening aangedaan. Dus geen fanboy, maar een mening gebaseerd op objectieve feiten :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 01:16:
[...]

Ik niet. En wat lees ik een gelul in deze draad :).

Technisch gezien is de Xenos van de 360 iets beter dan de RSX van de PS3. Dat is Sony's eigen fout omdat ze eerst zo gefocussed waren om de Cell als GPU in te zetten (nee dat kan ie niet goed, DUH, in 256k mem past niet eens een 512x512 uncompressed texture), waardoor ze te laat bij nVidia hebben aangeklopt. nVidia heeft dus even snel wat aanpassingen gemaakt aan hun huidige chip (de G70), maar er was niet genoeg tijd om een serieuze krachtpatser tegenover de Xenos te zetten. Zo is de vertex processing een ramp (maar soit, daar is de cell dan weer goed voor in te zetten), missen er pixel shader constant buffers (met als resultaat dat iedereen constanten in textures gaat zetten, dat kost weer een sampler) en is de fillrate nou ook niet zo geweldig (Xenos' EDRAM heeft hier duidelijk een streepje voor).

Wat hier vervolgens vergeleken wordt zijn screenshots van een game die op 720p draait en een vrijwel identieke game die op 1080p draait. Naar de belichting moet je niet kijken - die zijn voor de PS3 duidelijk beter getweaked, maar dat is puur een resultaat van het later uitkomen van de game. Het heeft geen zak te maken met de technische capabiliteiten van de PS3, en deze kunnen op de 360 dus op dezelfde manier getweaked worden. Wat je ook ziet is een duidelijkere inlevering van detail, waarschijnlijk om de game op 1080p toch vloeiend te laten draaien. De 360 kan dit net zo goed, de vraag is wat je wilt - meer detail voor een iets lagere resolutie, of minder detail voor een hogere resolutie. Uiteindelijk is de resolutie maar een getalletje (sure, het is scherper, maar in een fast-paced game zoals een racegame en de diverse fullscreen effects die er achteraf overheen gaan doen dat allemaal weer zo goed als teniet) en geeft detail een betere spelervaring, maar dat is mijn mening. Ik gok dat Sony zwaar gepushed heeft om de game op 1080p te releasen, omdat dat volgens hun marketing de troef is tov de 360. Tja...

Overigens moet je Ana (de 360 scaler) niet onderschatten. Het is een duur stukje hardware die de scalers die je terugvindt in HDTV's en spelers als ontbijt eet :). Natuurlijk is een true HD beeld beter (wegens meer informatie), net zoals een ongecomprimeerd wavje beter is dan een mp3. Zolang je je niet met pixelperfect graphics bezig houdt (wat doorgaans niet het geval is in een 3d beeld, het verschil zul je beter merken in de HUD en de fonts e.d.) kan het prima.

En voor iedereen weer begint te roepen dat in een 360 fanboy ben - ik heb hands-on experience met beide consoles en hun technische specs, en zo'n beetje al mijn collega's zijn dezelfde mening aangedaan. Dus geen fanboy, maar een mening gebaseerd op objectieve feiten :)
Wow, dat noem ik nog eens een goede post. Ik heb er in ieder geval veel van geleerd, wel fijn aangezien ik van dit soort zaken weinig weet. Het klinkt ook allemaal erg logisch, en als het echt zo is zoals jij het zegt dan vind ik dat MS een érg knappe prestatie heeft neergezet met de 360. En dan neem ik meteen terug dat de PS3 'meer HD power heeft dan de 360'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Naar de belichting moet je niet kijken - die zijn voor de PS3 duidelijk beter getweaked, maar dat is puur een resultaat van het later uitkomen van de game.
Niet naar kijken? Het zijn beide first-gen games voor de betreffende systemen en dus bij beide hebben ze met nieuwe hardware te maken gehad. Dat de belichting op de PS3 er beter uitziet zegt toch wel wat over de PS3 naar mijn idee :)
Het zou trouwens sowieso beter vergelijken zijn tussen de games als ze beiden in dezelfde resolutie zouden zijn. Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe 'groot' het verschil tussen beide consoles gaat worden op grafisch vlak.

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 24-01-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er staat wel tegenover dat de 360's data pipeline minder is, al is het natuurlijk nog maar te bezien of je de volledige power van de data pipeline in de ps3 nodig hebt. Wat je wel bv bij de PS2 zag was dat mindere gfx hardware niet direct hoeft te betekenen dat de graphics an sig minder zijn.
Je gaat je dan wel afvragen hoeveel geld er via omwegen in het XBox 360 project gestoken wordt. MS boekt het onder een brede noemer, dus wellicht valt het minder op, maar als de chip werkelijk duur is, hoeveel geld leggen ze er op toe, ga je je dan afvragen.
Dezelfde mening als in: PS3 is eigenlijk niet al te best?
(Nix (Jurjen): F@nb0y!! ;)
-- Otis / Infuse Project)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Om grafisch het maximale uit een Playstation-console te halen is gewoon tijd nodig. De hardware is toch wel een stuk complexer dan een XBox (360) die meer bestaat uit standaard (PC-)componenten.
Toen de eerste XBox kwam was die grafisch meteen een stuk beter dan de iets oudere PS2, maar de PS2 heeft het grafische verschil na verloop van tijd toch wel een stuk verminderd (FFXII en GoW2 zijn goeie voorbeelden).
Met de PS3 zie ik gewoon hetzelfde gebeuren. Sommigen lopen nu te beweren dat de 360 grafisch gelijk is of zelfs beter, maar ik denk dat het verschil de komende jaren wel naar voren gaat komen als men de PS3 hardware beter onder de knie heeft. Ze konden zelfs met mindere hardware de concurrentie al goed bijbenen, dus met de PS3 zou het dan wel helemaal goed moeten komen :)
Ik verwacht in ieder geval meer verrassingen op grafisch vlak van de PS3 dan van de 360. De PS consoles hebben dat al vaker gedaan met games als Gran Turismo voor de PS1 en FFXII en GoW2 voor de PS2.

[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 24-01-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de PS3 zie ik gewoon hetzelfde gebeuren. Sommigen lopen nu te beweren dat de 360 grafisch gelijk is of zelfs beter, maar ik denk dat het verschil in de komende jaren wel naar voren gaat komen als men de PS3 hardware beter onder de knie heeft.
Dat zou inderdaad erg goed kunnen dat over laten we zeggen 3 jaar de PS3 op grafisch vlak de xbox 360 lichtelijk voorbij zal streven. Maar denk je niet dat MS tegen die alweer met de opvolger van de 360 klaar staat? Dat denk ik namelijk wel, aangezien de 360 over 3 jaar toch alweer haast 5 jaar op de markt is.

Ach, waarom lopen we eigenlijk zo naar de toekomst te kijken? Er is op dit moment op gaming-gebied zo veel moois te beleven, ik denk dat we ons beter daarmee bezig kunnen houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:39:
Dat zou inderdaad erg goed kunnen dat over laten we zeggen 3 jaar de PS3 op grafisch vlak de xbox 360 lichtelijk voorbij zal streven. Maar denk je niet dat MS tegen die alweer met de opvolger van de 360 klaar staat? Dat denk ik namelijk wel, aangezien de 360 over 3 jaar toch alweer haast 5 jaar op de markt is.
Tja, dat kan ze op den duur ook tegen gaan werken. Stel dat MS in 2010 met een nieuwe console komt, dan zal die krachtiger zijn dan de PS3. Maar tegen de tijd dat die nieuwe console echt kan laten zien waartoe die in staat is komt Sony met de PS4 :P
Voor degenen die beide consoles kopen is het natuurlijk wel beter, want heb heb je ongeveer elke 3 jaar een nieuwe console :)

[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 24-01-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
SToRM666 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:29:
Om grafisch het maximale uit een Playstation-console te halen is gewoon tijd nodig. De hardware is toch wel een stuk complexer dan een XBox (360) die meer bestaat uit standaard (PC-)componenten.
Toen de eerste XBox kwam was die grafisch meteen een stuk beter dan de iets oudere PS2, maar de PS2 heeft het grafische verschil na verloop van tijd toch wel een stuk verminderd (FFXII en GoW2 zijn goeie voorbeelden).
Met de PS3 zie ik gewoon hetzelfde gebeuren. Sommigen lopen nu te beweren dat de 360 grafisch gelijk is of zelfs beter, maar ik denk dat het verschil de komende jaren wel naar voren gaat komen als men de PS3 hardware beter onder de knie heeft. Ze konden zelfs met mindere hardware de concurrentie al goed bijbenen, dus met de PS3 zou het dan wel helemaal goed moeten komen :)
Ik verwacht in ieder geval meer verrassingen op grafisch vlak van de PS3 dan van de 360. De PS consoles hebben dat al vaker gedaan met games als Gran Turismo voor de PS1 en FFXII en GoW2 voor de PS2.
behalve dan dat je er nu vanuit gaat dat de ps3 vergelijkbaar is met de ps2 en de xbox met de xbox360. Ik denk dat de situatie totaal anders is, je vergelijking gaat niet op.

1. Microsoft is nu de eerste met een jaar tot anderhalfjaar voorsprong.
2. Ten tijde van de xbox release had de xbox direct een grafische voorsprong, nu heeft de ps3 die niet, sterker nog, gezien GoW heeft het zelfs een kleine achterstand.

Ik wordt een beetje zat van die verhalen dat de devs er een aantal jaar voor nodig hebben om het ten volle te benutten, ik denk dat dat met elk systeem in zekere mate wel zo is en eigenlijk zie ik het als een nadeel. Volgens mij is het toch veel beter als een systeem gewoon goede ondersteuning krijgt en het de devs makkelijker wordt gemaakt ipv moeilijker, dat betekent alleen maar dat je een paar jaar eerder kan genieten van de volledige capaciteit van de console en heb je dus meer waar voor je geld. (heb nooit dat onlogische argument begrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
SToRM666 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:52:
[...]

Tja, dat kan ze op den duur ook tegen gaan werken. Stel dat MS in 2010 met een nieuwe console komt, dan zal die krachtiger zijn dan de PS3. Maar tegen de tijd dat die nieuwe console echt kan laten zien waartoe die in staat is komt Sony met de PS4 :P
Voor degenen die beide consoles kopen is het natuurlijk wel beter, want heb heb je ongeveer elke 3 jaar een nieuwe console :)
Het is natuurlijk heel gevaarlijk om zo te gaan redeneren.
Sony brengt op dit moment om de 6 jaar een PS uit, Microsoft heeft na 4 jaar al een nieuwe xbox uitgebracht.

1994 PS
2000 PS2
2001 XBOX
2005 XBOX360
2006 PS3
2009? XBOX???
2012? PS4
2013? XBOX???

Ik zou niet weten hoe de situatie in 2013 zal zijn... immers dan heeft MS weer een jaar achterstand op de PS4, na eerst 3 jaarvoorsprong te hebben gehad. 8)7

Daarom denk ik dat het onzin is om zo ver vooruit te kijken. Laten we het lekker op de huidige situatie houden. We hebben nu een 360, de PS3 is er pas over 2 maanden. En over een jaar kunnen we pas echt gaan vergelijken.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:39:
[...]

Ach, waarom lopen we eigenlijk zo naar de toekomst te kijken? Er is op dit moment op gaming-gebied zo veel moois te beleven, ik denk dat we ons beter daarmee bezig kunnen houden. :)
Dat zie ik dus niet gebeuren, heb je net het verhaal van .oisyn niet gelezen? De PS3 is gewoon niet krachtiger dan de xbox360, ze zijn min of meer gelijk met het verschil dat de xbox360 het wat gunstiger heeft aangepakt en de ps3 wat minder slimme keuzes heeft gemaakt. Ik denk dat het grafische verschil niet groot zal zijn (getuige de huidige generatie launchgames voor de ps3), wel denk ik dat de ps3 wel eens een stuk minder ontwikkelaars achter zich gaat krijgen en misschien niet eens de consolewar zal gaan winnen.

Als jij nu ontwikkelaar zou zijn met een origineel idee maar niet veel geld, zou je dan voor een console gaan die goed verkoopt en waarvan er inmiddels 10 miljoen op de markt zijn, of ga je voor een console die matig verkoopt en waarvan er veel tegenslagen zijn met slechts 1 miljoen op de markt. Ik zou het wel weten.

Voor de PS3 owners, niet gevreesd, zodra games als Devil May Cry/Final Fantasy/MGS uitkomen is het snel gedaan met de slechte verkoopcijfers en vanaf dat punt wordt het ook weer aantrekkelijker voor third party ontwikkelaars om te gaan ontwikkelen voor de PS3.

Persoonlijk ben ik er wel blij mee, moordende concurrentie is iets waar wij beter van worden, ik zou het dan ook mooi vinden als de PS3 en Xbox360 beiden iets van 60 milj verkopen, en doe dr ook maar zoveel wii's bij. Worden wij alleen maar beter van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
DarkShadow schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:16:
Dat zie ik dus niet gebeuren, heb je net het verhaal van .oisyn niet gelezen? De PS3 is gewoon niet krachtiger dan de xbox360, ze zijn min of meer gelijk met het verschil dat de xbox360 het wat gunstiger heeft aangepakt en de ps3 wat minder slimme keuzes heeft gemaakt. Ik denk dat het grafische verschil niet groot zal zijn (getuige de huidige generatie launchgames voor de ps3), wel denk ik dat de ps3 wel eens een stuk minder ontwikkelaars achter zich gaat krijgen en misschien niet eens de consolewar zal gaan winnen.
Naar mijn idee zeggen de launchgames nog helemaal niks. Over 1 of 2 jaar is pas echt goed te zeggen wie grafisch de beste is.
En zoals het er nu uitziet gaat de PS3 (net als de PS2) een goede ondersteuning krijgen van 3rd party devs :)
Als jij nu ontwikkelaar zou zijn met een origineel idee maar niet veel geld, zou je dan voor een console gaan die goed verkoopt en waarvan er inmiddels 10 miljoen op de markt zijn, of ga je voor een console die matig verkoopt en waarvan er veel tegenslagen zijn met slechts 1 miljoen op de markt. Ik zou het wel weten.
Dan zou ik voor de PS2 gaan. Dan heb je een supergrote userbase en relatief weinig ontwikkelingskosten en dus minder risico.
Voor de PS3 owners, niet gevreesd, zodra games als Devil May Cry/Final Fantasy/MGS uitkomen is het snel gedaan met de slechte verkoopcijfers en vanaf dat punt wordt het ook weer aantrekkelijker voor third party ontwikkelaars om te gaan ontwikkelen voor de PS3.

Persoonlijk ben ik er wel blij mee, moordende concurrentie is iets waar wij beter van worden, ik zou het dan ook mooi vinden als de PS3 en Xbox360 beiden iets van 60 milj verkopen, en doe dr ook maar zoveel wii's bij. Worden wij alleen maar beter van >:)
Dat is waar ja, goede concurrentie is beter voor idereen :)

[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 24-01-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
SToRM666 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:52:
[...]

Behalve voor de europeanen, die hebben dan 4,5 jaar pauze, en dan weer 1,5 ;)

ff serieus, het ziet er naar uit de komende batch exclusives die het komende jaar komen de PS3 zal moeten gaan maken. Die zullen zoveel beter moeten zijn dat het 200 euro meer waard is voor de gemiddelde consument. Zijn die spellen top, dan zal ik toch de verleiding niet kunnen weerstaan :9

Voor de third party games koop je (mijnsinziens) geen PS3, die zijn bij gelijkwaardige grafische pracht (waar het nu naar uit ziet) completer met xbox360 met zijn xbox live systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SToRM666 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:58:
[...]

Niet naar kijken? Het zijn beide first-gen games voor de betreffende systemen en dus bij beide hebben ze met nieuwe hardware te maken gehad. Dat de belichting op de PS3 er beter uitziet zegt toch wel wat over de PS3 naar mijn idee :)
No offense, maar dan heb je er gewoon geen verstand van :). Als je fullbright textures met 0.1 vermenigvuldigt ziet het er donkerder uit dan als je het met 0.5 vermenigvuldigt. Het is niet dat de PS3 beter met 0.5 kan vermenigvuldigen dan de 360, dat slaat gewoon nergens op ;)
Het zou trouwens sowieso beter vergelijken zijn tussen de games als ze beiden in dezelfde resolutie zouden zijn.
Exact! En dat was de grote lijn in mijn verhaal.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe 'groot' het verschil tussen beide consoles gaat worden op grafisch vlak.
Niet zo heel erg groot hoor :). Het zullen imho voornamelijk de effecten zijn. Op de 360 zul je wat meer/betere fullscreen effects zien (depth blur, bloom, etc.) wegens meer fillrate, op de PS3 zul je dingen als fluid dynamics (realistisch bewegend rook, water, etc.) terugzien aangezien de cell daar juist uitstekend inzetbaar voor is.
EfBe schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:14:
Er staat wel tegenover dat de 360's data pipeline minder is, al is het natuurlijk nog maar te bezien of je de volledige power van de data pipeline in de ps3 nodig hebt.
Sure, het grote verschil tussen de consoles komt van de CPU. Het is echter niet makkelijk om te zeggen wie hier in het voordeel is. Wat rauwe processing power betreft heeft de PS3 de overhand, maar zie maar eens al die cells zinnig parallel in te zetten in een game (maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen ;)). De 3 hyperthreaded cores van de 360 zijn als general purpose CPUs natuurlijk veel makkelijker te gebruiken, al is het alleen maar omdat ze allemaal direct het main mem kunnen accessen (itt de local store van 256k per SPU). Ook de aanpassingen aan Altivec (de vector unit) van de PowerPC zijn niet mis (128 registers per thread ipv 32, dot product instructie, vector swizzle instructie, misaligned reads en instructies om D3D types te packen en te unpacken naar/van een VMX register)
Dezelfde mening als in: PS3 is eigenlijk niet al te best?
Uhuh :)
(Nix (Jurjen): F@nb0y!! ;)
-- Otis / Infuse Project)
Hij leest hier niet mee hoor :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:47:
[...]

Dit is een hele rel geweest ja, "RR7 op PS3 ziet er brakker uit dat RR6 op de 360!!" gelukkig voor de echt geïnterreseerden heeft er iemand in het vorige topic de twee even ingame shots "for real" naast elkaar gelegt... De 360 versie wordt dus zwaar gepwnt ;)

Helaas is deze (onpopulaire) mening niet overgenomen door de media en bleef iedereen bij het eerste verhaal hangen.

Kijk je bijvoorbeeld op:
http://www.ps3forums.com/showthread.php?p=761859#post761859
zie je ineens ingame shots van RR7 op de PS3 die in de verste verte niet lijken op de fletse screenshots naar welke jou link verwees.
Zou het misschien ook een heel klein ietsjepietsje te maken hebben met dat beest van een TV waar RR7 op draait? ;) Ziet er vet uit maar om nou te zeggen: gepwnt :? Je kan het alleen vergelijken als ze daarna op die tv de 360 zouden laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:46:Ook de aanpassingen aan Altivec (de vector unit) van de PowerPC zijn niet mis (128 registers per thread ipv 32, dot product instructie, vector swizzle instructie, misaligned reads en instructies om D3D types te packen en te unpacken naar/van een VMX register
Zie je wel, ik heb het altijd al gezegd. De Vector Swizzle gaat het verschil maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SToRM666 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:29:
Om grafisch het maximale uit een Playstation-console te halen is gewoon tijd nodig.
Grafisch niet, processing power wel.
De hardware is toch wel een stuk complexer dan een XBox (360) die meer bestaat uit standaard (PC-)componenten.
Onzin. De cell is complexer ja, maar verder zijn zowel de 360 als de PS3 niet vergelijkbaar met een PC maar desalniettemin niet heel erg complex.
Sommigen lopen nu te beweren dat de 360 grafisch gelijk is of zelfs beter, maar ik denk dat het verschil de komende jaren wel naar voren gaat komen als men de PS3 hardware beter onder de knie heeft.
Ik geloof niet dat je het verschil snapt tussen CPU en GPU. Een CPU genereert geen plaatjes, en juist op dat gebied is de PS3 in het voordeel.
"Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst". Iedereen haalt steeds de vergelijking met de PS2 aan, maar dat slaat nergens op :). Natuurlijk moeten de developers een feeling krijgen met het platform, maar dat geldt voor alle consoles. En dus zul je van beide consoles dus ook nog wel meer gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:46:
[datapipeline ps3 beter dan xbox360's]
Sure, het grote verschil tussen de consoles komt van de CPU. Het is echter niet makkelijk om te zeggen wie hier in het voordeel is. Wat rauwe processing power betreft heeft de PS3 de overhand, maar zie maar eens al die cells zinnig parallel in te zetten in een game (maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen ;)).
Zeker waar, ik denk dat er nu pas veel onderzoeksresultaten van de afgelopen 20 jaar omtrent parallel programming zn weg gaat vinden naar de gemiddelde programmeur: niet alleen in console programming heb je nl. multiple cores tot je beschikken (en NODIG om de concurrentie bij te houden/voor te blijven), ook op saaie PC's heb je meerdere cores nu en men weet eigenlijk niet echt goed hoe er mee om te gaan, omdat standaard software altijd single threaded was.
De 3 hyperthreaded cores van de 360 zijn als general purpose CPUs natuurlijk veel makkelijker te gebruiken, al is het alleen maar omdat ze allemaal direct het main mem kunnen accessen (itt de local store van 256k per SPU). Ook de aanpassingen aan Altivec (de vector unit) van de PowerPC zijn niet mis (128 registers per thread ipv 32, dot product instructie, vector swizzle instructie, misaligned reads en instructies om D3D types te packen en te unpacken naar/van een VMX register)
Da's niet mis, maar valt natuurlijk terug op de aloude discussie: wat is beter:
a) een hele rits multi-cycle instructies die veel voor je doen
vs.
b) een kleine set single-cycle instructies die niet veel voor je doen maar die je wel veel meer vrijheid geven (een beetje als RISC vs. CISC, alhoewel je mbt de PowerPC niet echt meer kunt spreken over een RISC )

offtopic:
[quote]
[...]
Hij leest hier niet mee hoor :P
[/quote]
Oh nee, hij is natuurlijk directeur tegenwoordig ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:46:
No offense, maar dan heb je er gewoon geen verstand van :). Als je fullbright textures met 0.1 vermenigvuldigt ziet het er donkerder uit dan als je het met 0.5 vermenigvuldigt. Het is niet dat de PS3 beter met 0.5 kan vermenigvuldigen dan de 360, dat slaat gewoon nergens op ;)
Ik dacht je licht-effecten bedoelde.
.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:51:
Ik geloof niet dat je het verschil snapt tussen CPU en GPU. Een CPU genereert geen plaatjes, en juist op dat gebied is de PS3 in het voordeel.
De kracht van de Cell zit m er juist in dat ie grafische taken kan overnemen, waardoor de GPU zich op andere taken kan storten.
Sterker nog, Sony dacht er eerst nieteens aan om een aparte GPU te nemen, maar alles door te Cell te laten doen.

[ Voor 41% gewijzigd door SToRM666 op 24-01-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Problemen met kwaliteit van BC games opgelost :)
The latest PlayStation 3 update has hit for North American users, bringing PS3 firmware to version 1.50. The full change log is, sadly, noticeably absent—please make this available with each update, Sony—but the most noticeable change comes in the form of fixed display of PSone and PS2 games not running in progressive scan mode. That's right. Former eye-poisoning backward compatable games are now fixed. I just popped in Okami and Metal Gear Solid 3, with both displaying on par with their original hardware platforms. In fact, they look pretty fantastic. Amen!

Excellent news, meaning one less reason to have my North American PlayStation 2 hooked up to INPUT 2 on my HDTV. Thanks for fixing this, Sony! Michael McWhertor
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SToRM666 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:38:
[...]

Ik dacht je licht-effecten bedoelde.
Ik had het over belichting. De helderheid en kleurstelling van een licht zijn parameters die de artist kiezen en hebben niets te maken met hoe goed een console die berekeningen kan doen - ze zijn immers exact hetzelfde, de parameters zijn alleen anders. Ze berekenen CT * CL * -NT∙NL, waarbij CT de kleur van de texture is, CL de kleur (en helderheid) van het licht, NT de normaal van het vlak en NL de richtingsvector van het licht op dat vlak. Een helder licht krijg je door CL groter te maken. Blijkbaar is dat op de PS3 getweaked om het er beter uit te laten zien. Het zegt echter compleet niets over welk van de consoles een mooier beeld kan renderen.
De kracht van de Cell zit m er juist in dat ie grafische taken kan overnemen, waardoor de GPU zich op andere taken kan storten.
Zoals bij elke CPU/GPU splitsing kan de CPU helemaal geen grafische taken overnemen, of het nou een cell is of niet. Lees je even in in de materie :). Hij kan vertices transformeren, en gelukkig maar want de vertex processing van de RSX is allesbehalve snel te noemen. Hij kan niet daadwerkelijk snel triangles renderen met textures e.d., daar is een GPU voor. En natuurlijk *kan* ie het wel, maar dat kun je niet echt met elkaar combineren.
Sterker nog, Sony dacht er eerst nieteens aan om een aparte GPU te nemen, maar alles door te Cell te laten doen.
Zoals ik al zei in mijn verhaal. Het punt is, als je de cell wilt laten renderen dan moet *alles* op de cell en is de GPU niet meer nodig.

Maar goed, als jij ervan overtuigd bent dat de PS3 na verloop van tijd korte metten maakt met de 360 moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten, vooral als dat jouw keuze om een PS3 te kopen eventueel rechtvaardigt. Ik zeg slechts dat de feiten dit tegen lijken te spreken :)

[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2007 13:57 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.