Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste
Acties:
  • 33.144 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:12:
Maar goed, als jij ervan overtuigd bent dat de PS3 na verloop van tijd korte metten maakt met de 360 moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten, vooral als dat jouw eventuele keuze om een PS3 te kopen rechtvaardigt. Ik zeg slechts dat de feiten dit tegen lijken te spreken :)
Dat is echt totaal niet mijn reden om een PS3 te kopen. De PS consoles hebben gewoon altijd al games gehad die mij aanspreken. En als ik zie welke games er aankomen dan blijft dat voorlopig nog wel zo :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zei ook "eventueel", maar ik zie dat ik dat woordje op een verkeerde plek heb neergezet ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:16:
[...]

Het is natuurlijk heel gevaarlijk om zo te gaan redeneren.
Sony brengt op dit moment om de 6 jaar een PS uit, Microsoft heeft na 4 jaar al een nieuwe xbox uitgebracht.

1994 PS
2000 PS2
2001 XBOX
2005 XBOX360
2006 PS3
2009? XBOX???
2012? PS4
2013? XBOX???

Ik zou niet weten hoe de situatie in 2013 zal zijn... immers dan heeft MS weer een jaar achterstand op de PS4, na eerst 3 jaarvoorsprong te hebben gehad. 8)7

Daarom denk ik dat het onzin is om zo ver vooruit te kijken. Laten we het lekker op de huidige situatie houden. We hebben nu een 360, de PS3 is er pas over 2 maanden. En over een jaar kunnen we pas echt gaan vergelijken.
Die vergelijking klopt niet helemaal. Zouden ze dat doen dan zou er heel wat aanhang weg vallen. Reden dat de 360 redelijk vroeg kwam was omdat ze rekening met hun concurent moesten houden. Sony stond ook op het punt hun ps3 uit te brengen, echter heeft deze flink wat vertraging opgelopen. Om de xbox 360 deze keer weer later als de playstation uit te brengen zou een stomme zet zijn geweest. Ik denk dat als de 360 tegelijk met de ps3 zou zijn gelaunched de 360 nooit zon groot marktaandeel had kunnen scoren als dat ze nu hebben gedaan.

Over 1080p. Ik ben het volledig eens met .iosyn. Ik zie liever games in 720p verschijnen als in 1080p. Het verschil in resolutie merk je bijna niet meer, het verschil in detail echter wel. Zowel de xbox 360 en ps3 kunnen dit met gemak aan, echter wordt dan gewoon de hoeveelheid aan details aangepast zoals.oisyn al zegt. Oftewel mij lijkt het slimmer om nog een generatie te wachten tot de hardware er echt voor klaar is als dat het nu al wordt door gedrukt vooral sony is gebruikt dit voor bij hun marketing. Voor de mensen met een native 1080p scherm, die hebben dat natuurlijk liever wel vooral omdat de playstation (op dit moment nog) slecht schijnt te zijn in het scalen.. Maar ik en velen andere zien ze liever op 720p verschijnen. Vooral omdat ik het nog op 480i speel. Ik snap ook niet helemaal dat het niet op twee resoluties kan worden gerenderd of iig dat dat niet ondersteund wordt.

en ik moet zeggen die screens van ridge racer op de ps3 zien er erg strak uit. In hoeverre dit is te vergelijken met de x360 versie weet ik niet. Toch alweer een jaartje langer in ontwikkeling. We zullen wel zien welke er uiteindelijk de mooiste beelden gaat laten zien op papier de ps3 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
DarkShadow schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:10:
behalve dan dat je er nu vanuit gaat dat de ps3 vergelijkbaar is met de ps2 en de xbox met de xbox360. Ik denk dat de situatie totaal anders is, je vergelijking gaat niet op.

1. Microsoft is nu de eerste met een jaar tot anderhalfjaar voorsprong.
Dat is inderdaad een voordeel en ook de reden dat MS zo vroeg launchte.
2. Ten tijde van de xbox release had de xbox direct een grafische voorsprong, nu heeft de ps3 die niet, sterker nog, gezien GoW heeft het zelfs een kleine achterstand.
Bekijk het eens zo: als de XBox en de PS2 tegenlijk waren uitgekomen dan had de PS2 op grafisch vlak zwaar verloren. Nu dat ie al een jaar uit was, was het verschil ook direct minder. Nu komt de PS3 een jaar na de 360 met vergelijkbare graphics. Dus het verschil zal naar mijn idee alleen maar groter worden vanaf nu naar mijn idee.
Ik wordt een beetje zat van die verhalen dat de devs er een aantal jaar voor nodig hebben om het ten volle te benutten, ik denk dat dat met elk systeem in zekere mate wel zo is en eigenlijk zie ik het als een nadeel.
Dus jij vind niet dat GoW er beter uitziet dan de 360 launchgames? Een game ontwikkelen van zo'n grafische kwaliteit vergt gewoon tijd en kennis van de hardware en dat kan even duren. Launchgames zijn vaak ook wat meer gerushed, omdat ze op die datum af moeten zijn.

Nog even algemeen: Het is in het verleden nog nooit gebeurt (voor zover ik weet) dat degene met de duurste/krachtigste hardware de console-war won. Dus in dat opzicht staat Sony er niet zo goed voor. Maar het zal me niet verbazen als Sony het toch voor elkaar krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 24-01-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus in dat opzicht staat Sony er niet zo goed voor. Maar het zal me niet verbazen als Sony het toch voor elkaar krijgt.
Ik geloof er niet in, aan de andere kant maakt het me ook niks uit want ik heb toch beide consoles. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SToRM666 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:39:
Nu komt de PS3 een jaar na de 360 met vergelijkbare graphics.
Waar baseer je dat in hemelsnaam op :? Kom eens met een PS3 titel die er nu net zo goed uitziet als GoW.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Altijd weer vergelijken met GoW he :O Noem jij dan eens een andere titel van de 360 die er beter uitziet dan een degelijke PS3 game.
GoW is een uitzondering en naar mijn idee van een grafische kwaliteit die je maar zelden overtroffen gaat zien op de 360.

[ Voor 31% gewijzigd door SToRM666 op 24-01-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt de PS3 een jaar na de 360 met vergelijkbare graphics. Dus het verschil zal naar mijn idee alleen maar groter worden vanaf nu naar mijn idee.
Alleen had de ps3 eigenlijk al veel eerder op de markt moeten komen. Om allerlei reden heeft sony dat uitgestelt maar de hardware is nogsteeds van 1 jaar geleden. Ala x360 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wat veel mensen over het hoofd zien is budget van een game. Neem GoW. Zo'n spel kan veel meer kosten dan bijv. RFOM, omdat Epic ook veel geld verdient met het verkopen van hun game engine. Behalve dat het een geweldige game is die veel verkocht zal worden, zullen ook ontwikkelaars enthousiast worden van de engine. Epic heeft volgens mij de engine al aan flink wat ontwikkelaars verkocht en kan daarom een veel geavanceerdere en betere game engine ontwikkelen.
Bijv. de game engine van Insomniac is met name voor eigen games ontwikkeld en zal het dan ook alleen van inkomsten moeten hebben uit gamesverkopen. Daarbij is het ook nog eens een launchgame --> weinig units beschikbaar --> weinig verkopen --> slechts beperkte inkomsten.

Behalve de kracht van een console spelen dit soort zaken ook nog eens mee om te vergelijken. Maakt het er allemaal niet makkelijker op. Maar volgens zijn grafisch de verschillen van multi-plaform games zo klein dat het meer het idee is dat spel een fractie minder eruit ziet dan een versie op een andere console, dan dat je het daadwerkelijk merkt tijdens het spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 24-01-2007 15:01 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SToRM666 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:55:
Altijd weer vergelijken met GoW he :O
Ja, omdat dát nou een goed voorbeeld is van hoe games evolueren over de tijd dat een console uit is. En dat zeg je zelf ook al:
Dus jij vind niet dat GoW er beter uitziet dan de 360 launchgames?
Als jij zegt dat launchgames van de PS3 momenteel net zo goed eruit zien als een na 1 jaar geevolueerde 360 game, dan moet je die vergelijking met GoW maken, en niet met een random game die helemaal niet is geevolueerd (zoals RR7 tov RR6).

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:59:
[...]

Ja, omdat dát nou een goed voorbeeld is van hoe games evolueren over de tijd dat een console uit is.
Ja, maar het probleem is juist dat mensen hier een keidure blockbuster-game gaan zitten vergelijken met de launchtitels op de PS3.
Als jij zegt dat launchgames van de PS3 momenteel net zo goed eruit zien als een na 1 jaar geevolueerde 360 game, dan moet je die vergelijking met GoW maken, en niet met een random game die helemaal niet is geevolueerd (zoals RR7 tov RR6).
Ze zien er net zo goed uit ja, met uitzondering van GoW dan.

Je hebt trouwens nog steeds geen andere game genoemd die er veel beter uitziet dan een PS3 game.

[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 24-01-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SToRM666 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:05:
[...]

Ja, maar het probleem is juist dat mensen hier een keidure blockbuster-game gaan zitten vergelijken met de launchtitels op de PS3.
En daarom zeg ik dat je niet kunt zeggen dat de PS3 launchtitels er momenteel net zo goed uitzien als de 360 games en dat de PS3 dus een voordeel heeft. De overige 360 titels zien er namelijk helemaal niet zoveel beter uit dan de 360 launch titels, dus daar is nog weinig evolutie in te vinden. Daar moet je ze dan ook weer niet mee vergelijken.

Wat ik zeg is: je kunt die vergelijking momenteel nog helemaal niet maken, dus jij hebt geen basis voor vergelijking.

En als je het per se wilt weten: ik vind RR6 (360) er beter uitzien dan RR7 (PS3), terwijl het beide launch titels zijn. Wat je met deze informatie moet is me echter een raadsel, het is compleet irrelevant.

Wat je ook niet moet vergeten is dat het hele next-gen gedeelte voor veel developers nieuw is. Het is niet alleen het platform wat aangeleerd moet worden, ook de technieken zijn voor veel developers en artists nieuw. Dat hebben ze al een jaar kunnen proeven met de 360 (en PC), dus die kennis kan ook worden meegenomen als er een PS3 (launch)titel ontwikkeld wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:09:
[...]

En daarom zeg ik dat je niet kunt zeggen dat de PS3 launchtitels er momenteel net zo goed uitzien als de 360 games en dat de PS3 dus een voordeel heeft. De overige 360 titels zien er namelijk helemaal niet zoveel beter uit dan de 360 launch titels, dus daar is nog weinig evolutie in te vinden. Daar moet je ze dan ook weer niet mee vergelijken.

Wat ik zeg is: je kunt die vergelijking momenteel nog helemaal niet maken, dus jij hebt geen basis voor vergelijking.
Omdat 1 spel mooier is is de 360 dus beter? We hebben met GoW kunnen zien waar de 360 tot in staat is als er een goed dev team achter zit met een groot budget, voldoende tijd en veel talent en bij de PS3 hebben we dat nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Omdat 1 spel mooier is is de 360 dus beter?
Gast, lees nou even terug in de draad, dan zie je degelijke argumentatie gebaseerd op feiten waarom ik denk dat de 360 beter is. Ik baseer het beter zijn van de 360 niet op GoW, dat maak jij er nu van. Jij baseert het beter zijn van de PS3 echter op de huidige launchtitels - dat slaat net zo goed nergens op.
We hebben met GoW kunnen zien waar de 360 tot in staat is als er een goed dev team achter zit met een groot budget, voldoende tijd en veel talent en bij de PS3 hebben we dat nog niet gezien.
Exact, dus wat was je punt ook alweer?

[ Voor 94% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:17:
Gast, lees nou even terug in de draad, dan zie je degelijke argumentatie gebaseerd op feiten waarom ik denk dat de 360 beter is. Ik baseer het beter zijn van de 360 niet op GoW, dat maak jij er nu van. Jij baseert het beter zijn van de PS3 echter op de huidige launchtitels - dat slaat net zo goed nergens op.
Ik zeg alleen dat de PS3 grafisch niet onderdoet voor de 360, op GoW na. Je kunt wel lange verhalen gaan doen over de specs, maar het gaat uiteindelijk om de devs die met de hardware werken en wat ze eruit weten te persen. En dat Sony meer dan genoeg talentvolle devs heeft, is wel bewezen lijkt me :)
Exact, dus wat was je punt ook alweer?
Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SToRM666 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:27:
[...]

Ik zeg alleen dat de PS3 grafisch niet onderdoet voor de 360
Ik zeg van wel (maar niet heel veel). Alleen jij hebt niets om het op te baseren (slechts hear-say en vergelijking tussen huidige games), ik wel (ik werk namelijk op beide machines) :).
Je kunt wel lange verhalen gaan doen over de specs
Dat heet argumentatie, zoek het eens op ;)
maar het gaat uiteindelijk om de devs die met de hardware werken en wat ze eruit weten te persen. En dat Sony meer dan genoeg talentvolle devs heeft, is wel bewezen lijkt me :)
En die mensen zitten niet alleen bij Sony, dus wederom geen argument. FYI: ik ben zelf een developer en ben momenteel onze (in-house) 3d engine aan het optimaliseren voor de PC, Xbox360 en de PS3 :)

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Je liegt, want onder je naam staat dat je met pensioen bent :P

Even serieus, dus jullie gaan het voor elkaar krijgen om dezelfde graphics uit de 360 te krijgen als bij GoW het geval is?

[ Voor 50% gewijzigd door SToRM666 op 24-01-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik wou me niet mengen in de discussie, alleen even melden dat ik de posts van .oisyn erg prettig vind om te lezen. Mijn complimenten, ze zijn echt een zeer positieve bijdrage aan de thread.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Agreed, ook in het xbox360 trouwens, alleen daar wordt het meer gewaardeerd volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:09:
[...]
De overige 360 titels zien er namelijk helemaal niet zoveel beter uit dan de 360 launch titels, dus daar is nog weinig evolutie in te vinden. Daar moet je ze dan ook weer niet mee vergelijken.
Nou, als ik eens even kijk naar de launchtitels:

PDZ
Oblivion
Kameo
Condemned

Dan springt Dead Rising die een paar maanden later kwam er ook al een stuk bovenuit.
R6 ziet er ook al een stuk beter uit als GRAW die maanden eerder uit kwam.

Dus er zit zeker wel evolutie in.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SToRM666 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:45:
Even serieus, dus jullie gaan het voor elkaar krijgen om dezelfde graphics uit de 360 te krijgen als bij GoW het geval is?
Ik kan er natuurlijk niet teveel over zeggen (ik zou graag screens posten maar dat mag natuurlijk niet), maar wel dat we een aantal zeer competente developers en artists in dienst hebben. En we hebben nog een jaar, dus wie weet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:35:
En die mensen zitten niet alleen bij Sony, dus wederom geen argument. FYI: ik ben zelf een developer en ben momenteel onze (in-house) 3d engine aan het optimaliseren voor de PC, Xbox360 en de PS3 :)
Even de PC buiten beschouwing latend vanwege de niet-standaard zijnde architectuur (verschilt per pc): wat ligt je beter: de parallelle processor architectuur op de PS3 of de semi-parallelle architectuur op de 360? Want je maakt mij niet wijs dat je voorkeur voor het een of het ander NIET beinvloedt hoeveel je eruit haalt. Dat was al zo op de Amiga waar je goede programmeurs zag krabbelen omdat ze niet doorhadden hoe parallel programming precies werkte en dat lijkt me op systemen met erg veel parallelle power (dus indien je niet alles benut valt performance tegen) zoals de PS3 niet anders: op een 360 lijkt het me nog wel haalbaar om redelijk weg te komen met standaard truuks zoals je ze ook op de PC hebt, maar de PS3 leent zich daar echt niet voor. Daar heb je andere technieken voor nodig IMHO om alle power eruit te persen, wat volgens mij aanpassigen aan bv de core (kernel) van je engine vraagt.

Dat zag je ook op de PS2: sommigen vonden het prachtig, en konden er niet genoeg van krijgen om er maar zoveel mogelijk power uit te persen, maar anderen vonden het verschrikkelijk want ze kregen het niet voor elkaar om parallel dingen aan de gang te houden.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
ErectionJackson schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:49:
Ik wou me niet mengen in de discussie, alleen even melden dat ik de posts van .oisyn erg prettig vind om te lezen. Mijn complimenten, ze zijn echt een zeer positieve bijdrage aan de thread.
amen. tlijkt net of hij beide consoles heeft ontworpen :9
swopdark schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:07:
Mochten mensen trouwens op zoek zijn naar een leuke FULL HD LCD tv:

http://www.kieskeurig.nl/...6251EC1257202003DDF22.htm

De Toshiba 37WL67 is een zeer goede keus! slechts €1329,- !!! een koopje dacht ik zo... :D
[afbeelding]
dat is zeker zeer goedkoop :| full hd 37 inch voor 1300 euro ..
ze worden goedkoper en goedkoper :)

[ Voor 43% gewijzigd door fusion.fake op 24-01-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EfBe schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:11:
wat ligt je beter: de parallelle processor architectuur op de PS3 of de semi-parallelle architectuur op de 360?
Ik hoef er natuurlijk geen woorden aan vuil te maken dat voor de 360 makkelijker te ontwikkelen is dan voor de PS3. Verder moet je weten wat we nu pas een beetje dingen aan het onderzoeken zijn over hoe te parallelliseren, dus het is voor mij nog wat te vroeg om daar uitspraken over te doen. Tomb Raider: Legend was bijvoorbeeld nog zo simpelthreaded als wat. Ja, geluid en netwerk liep geloof ik op andere threads, maar er was nou niet echt bepaald een goed geparallelliseerd stuk code.

Onze huidige codebase is in dat opzicht nog niet aangepakt, dat zal de komende maanden gaan gebeuren. De 360 aanpak is vooralsnog vrij simpel - geef de renderer een eigen thread, zodat deze de volledige 16.6ms kan spenderen aan een enkel frame (dus 60fps). Op de PS3 komen we hier duidelijk niet mee weg, daar zal alles op de hoofd-CPU moeten draaien die het werk vervolgens in hapklare blokken verdeelt over de SPUs. Ik heb wel wat ideeën over de code waar ik volledig voor verantwoordelijk ben (de scene graph en bijbehorende visible surface determination), maar het hangt een beetje af van de opgelegde budgettering (of: budget-tering).
Want je maakt mij niet wijs dat je voorkeur voor het een of het ander NIET beinvloedt hoeveel je eruit haalt. Dat was al zo op de Amiga waar je goede programmeurs zag krabbelen omdat ze niet doorhadden hoe parallel programming precies werkte en dat lijkt me op systemen met erg veel parallelle power (dus indien je niet alles benut valt performance tegen) zoals de PS3 niet anders: op een 360 lijkt het me nog wel haalbaar om redelijk weg te komen met standaard truuks zoals je ze ook op de PC hebt, maar de PS3 leent zich daar echt niet voor. Daar heb je andere technieken voor nodig IMHO om alle power eruit te persen, wat volgens mij aanpassigen aan bv de core (kernel) van je engine vraagt.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Vooralsnog zie ik het persoonlijk wel als een uitdaging (ik heb me de laatste dagen ook erg vermaakt met het instructieneuken op de 360, 't is verwonderlijk om te zien hoeveel winst je kunt halen door dingen gewoon net iets anders op te schrijven wegens de lange pipelines en stalls tussen ALU, FPU en VMX ;)). Maar de cell is natuurlijk geen GPU, en tot nu toe was het hier in de draad een beetje een grafisch praatje. Ik zal de laatste zijn om te stellen dat PS3 CPU-wise ondermaatst performt tov de 360, maar het zal zeker lastiger zijn om al dat geweld ook tot z'n recht te laten komen.

[ Voor 0% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2007 16:54 . Reden: dubbele ontkenning weggehaald :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Lol. De enige die we nog missen in deze discussie is Guerrilla. :) Maarja, die mogen alle helemaal niets zinnigs zeggen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:11:
[...]

Even de PC buiten beschouwing latend vanwege de niet-standaard zijnde architectuur (verschilt per pc): wat ligt je beter: de parallelle processor architectuur op de PS3 of de semi-parallelle architectuur op de 360? Want je maakt mij niet wijs dat je voorkeur voor het een of het ander NIET beinvloedt hoeveel je eruit haalt. Dat was al zo op de Amiga waar je goede programmeurs zag krabbelen omdat ze niet doorhadden hoe parallel programming precies werkte en dat lijkt me op systemen met erg veel parallelle power (dus indien je niet alles benut valt performance tegen) zoals de PS3 niet anders: op een 360 lijkt het me nog wel haalbaar om redelijk weg te komen met standaard truuks zoals je ze ook op de PC hebt, maar de PS3 leent zich daar echt niet voor. Daar heb je andere technieken voor nodig IMHO om alle power eruit te persen, wat volgens mij aanpassigen aan bv de core (kernel) van je engine vraagt.

Dat zag je ook op de PS2: sommigen vonden het prachtig, en konden er niet genoeg van krijgen om er maar zoveel mogelijk power uit te persen, maar anderen vonden het verschrikkelijk want ze kregen het niet voor elkaar om parallel dingen aan de gang te houden.
dat zal meer met de tijd en het budget te maken hebben, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Is het trouwens niet eens tijd voor een deel 5?
Als ie er vanavond nog niet is, zal ik m wel aanmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Misschien moeten we nu eens denken aan de layout van de TS.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:13
ahum :X
floffert schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:56:
misschien dan eindelijk goed nieuws voor de ps3?

Als dit daadwerkelijk zo goed is als ze zeggen dan kunnen we nog leuke dingen verwachten _/-\o_
Misschien moet je niet zo opgaan in je eigen discussies maar ook kijken naar andere posts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Right. Tijd voor een kop koffie :+

en misschien moet jij dan meer info in je post zetten, ik ga niet op elke link klikken die ik tegenkom :P

[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Vannacht meer nieuws over de PS3 launch: http://threespeech.com/blog/?p=263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:29:

en misschien moet jij dan meer info in je post zetten, ik ga niet op elke link klikken die ik tegenkom :P
hehe nee je moet eerst kijken naar de naam.. als er floffert staat moet je het altijd lezen :+

btw: niet om te slijmen, maar ik vind ook dat je een goede inbreng hebt in dit topic! Jij weet tenminste waar je over praat en dat is heel anders dan sommige anderen die hier van alles roepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09
Ben namelijk van zin een ps3 te halen en er gentoo op te installeren (lijkt me wel leuk :) )
ik heb momenteel gentoo draaien op laptop samen met beryl, nu is mijn vraag: zou je beryl ook draaiende krijgen op de ps3?
(kweet dat linux geen toegang krijgt tot rsx maar toch ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Europees Launchnieuws, ergens in de Europese nacht :+

Lekker Japans inlevingsvermogen in de EU gamer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PWM schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:07:
[...]

Europees Launchnieuws, ergens in de Europese nacht :+

Lekker Japans inlevingsvermogen in de EU gamer :z
Nee, het nieuws hebben ze al, maar is onder embargo. Dus op moment dat embargo afloopt publiceren ze het meteen. Maar is dus middernacht in de UK dus hier pas om 1 uur 's nachts.
Vindt trouwens wel erg relaxed dat threespeech. Het is min of meer Sony die er achter zit en dus zijn ze vaak als eerste met feitjes uit de eerste hand.

[ Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 24-01-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:22:
[...]

Nee, het nieuws hebben ze al, maar is onder embargo. Dus op moment dat embargo afloopt publiceren ze het meteen. Maar is dus middernacht in de UK dus hier pas om 1 uur 's nachts.
Vindt trouwens wel erg relaxed dat threespeech. Het is min of meer Sony die er achter zit en dus zijn ze vaak als eerste met feitjes uit de eerste hand.
Lijkt me hetzelfde verhaal.

Waarom zou Sony het niet bekend maken/het Embargo laten verlopen om 18.00-20.00 in Europa?

Dat lijkt me leuker voor de mensen die er op zitten te wachten. Is een kleinigheid maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:28:
[...]

Lijkt me hetzelfde verhaal.

Waarom zou Sony het niet bekend maken/het Embargo laten verlopen om 18.00-20.00 in Europa?

Dat lijkt me leuker voor de mensen die er op zitten te wachten. Is een kleinigheid maar toch.
Je weet toch dat Sony haar klanten niet altijd centraal stelt in haar beleid? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:29:
Aangezien ik af en toe geen hol meer snap van wat je nu eigenlijk aan het vertellen bent, lijk je er een stuk meer verstand van te hebben dan wij allemaal bij elkaar... respect 8)

in het volgende forum: http://www.ps3forums.com/...hp?t=22858&highlight=cell

Staat echt een enorm stuk tekst van een peep die ook wel verstand lijkt te hebben van hardware en het verschil tussen de 360 en de PS3 hardwaretechnisch...

Het is een interresant stuk en halverwege moest ik bijna opnieuw beginnen omdat ik totaal de draad kwijt was.

Eigenlijk post ik dit om je te attenderen op de post van deze gozer, als je een keer tijd hebt of misschien ken je het al, lees het eens. Kan je je er in vinden of zeg je: total BS!

Hoe dan ook, deze poster zegt (net als jou volgens mij) dat beide machines erg krachtig zijn maar dat er voor de PS3 een stuk specifieker op de hardware moet worden geschreven om uiteindelijk de voordelen van de CELL chip te kunnen gebruiken. In het verhaal dat hij houdt zegt hij wel dat de technische voordelen van de PS3 uiteindelijk wel de games "technisch superier" zullen worden aan die van de 360. Of dit dat ook betere games zullen zijn staat daar compleet los van...
The Final Verdict?:
The Playstation 3 really does have a considerable hardware lead when it comes to games processing power. Despite Microsoft’s claims of the Xbox360 having more bandwidth, the evaluation brings in play numbers that make no sense to add up in the context of the “system” and throws in numbers which also shouldn’t be added together due to the buses being connected in series. Vector/SIMD/stream processing is very relevant and needed in games programming to achieve a lot of high end calculations that occur in games today.

Consider why a number of PC games in the past year or two have been tapping into the GPU hardware to get it to accomplish a few things. Consider why research has supported that GPUs are much faster than CPUs at performing many tasks that people though desktop CPUs dominated in. Consider why Ageia is proposing a new major piece of hardware on PCs to aid in processing physics in games. The answer is clear that a certain type of processing is needed, and it is not found in traditional desktop CPUs with general purpose processing power. Desktop CPUs are also not heading in a direction to ever compensate for these deficiencies either. If this post isn’t enough to convince you, you can go out and do research on the various topics yourself.

Microsoft has nice tools to help developers get the most out of Xbox360, which is a noble and needed effort for developing better games. But in the end, Xbox360 has a lower absolute performance roof than the Playstatation 3, and over time the lead will show more significantly. I don’t think I can convince anyone but myself of how large this gap may be, so just hold your breath until you see it for yourself. Taste in games is purely subjective though, so Playstation 3 will not necessarily have “better” games, but they will be eventually be technically superior.

There is no real final verdict as far as who will come out on top in this war. Despite which hardware may be marginally or clearly superior, the victor is only decided by whoever sells more hardware and supports subjectively better games. In this article, I’m only trying to look at the computing power and functional abilities of the two machines.
AMEN... :/

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

hey neovo, ik heb je geadd, maar al 2 dagen geen reply van je gehad op PSN.... |:(

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

vigilante888 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:50:
hey neovo, ik heb je geadd, maar al 2 dagen geen reply van je gehad op PSN.... |:(
Moet je hem hier een invite sturen http://live.xbox.com/member/XXlerator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Het toverde zowaar een glimlach op mn gezicht :)
Des te meer omdat je min of meer al 'voorspelde' dat de ps3 erg goed zou zijn met fluid dynamics/physics etc.

Anyway, meer positief nieuws van de FP voor de PS3: nieuws: Sony en Namco richten PS3-gamestudio op

2 positieve berichten voor de PS3 op een dag, dat is lang geleden. Als trotse xbox360 bezitter ben ik blij voor jullie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kan iemand mij dat bericht uitleggen? 600.000 dollar?

Daar richt je toch geen bedrijf voor op, laat staan 1 om games te ontwikkelen? Of zijn ze een nulletje vergeten?

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 24-01-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ze hebben niet de intentie om games te maken (nu toch niet), maar het blijft nog een laag budget. Maarja budgetten kunnen opgetrokken worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaha! Jah, moet je me daar een invite sturen! 8)

Nee hoor, ik zal je meteen ff toevoegen! Sorry voor het wachten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
swopdark schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:43:
Hoe dan ook, deze poster zegt (net als jou volgens mij) dat beide machines erg krachtig zijn maar dat er voor de PS3 een stuk specifieker op de hardware moet worden geschreven om uiteindelijk de voordelen van de CELL chip te kunnen gebruiken. In het verhaal dat hij houdt zegt hij wel dat de technische voordelen van de PS3 uiteindelijk wel de games "technisch superier" zullen worden aan die van de 360. Of dit dat ook betere games zullen zijn staat daar compleet los van...
Ik snap niet echt wat je hier wilt aantonen. Wat moet er worden verstaan onder "technisch superier" en wat heb je daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:25:
[...]

Whaha! Jah, moet je me daar een invite sturen! 8)

Nee hoor, ik zal je meteen ff toevoegen! Sorry voor het wachten! ;)
Ik heb je ook maar ff toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:43:
[...]

Ik heb je ook maar ff toegevoegd :)
Gezellig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zijn praatje heeft in principe weinig te maken met het relaas dat ik in deze draad gegeven heb. Het ging hier vooral om de grafische kant van de zaak (de aanleiding was RR6@360 vs. RR7@PS3). Ik had echter ook gezegd dat de PS3 veel meer rauwe processing power heeft door z'n cell, dus in dat opzicht ben ik het met 'm eens. "Technisch superieur" vind ik echter een vage term, en het is me ook niet duidelijk wat ie er nou mee bedoelt. Maakt het feit dat je je de cell architectuur goed in weet te zetten in je game je game ook technisch superieur tov games op een ander platform met een hele andere architectuur?

De cell is een mooi ding, maar de 256k local store per SPU geeft je niet veel bewegingsruimte. Het is al lastig genoeg taken te verdelen, maar je moet ook nog zorgen dat alle data die nodig is in het geheugen staat (hoewel je wel on demand dingen in- en uit main mem kunt streamen). Maar als het dan goed lukt, dan heb je ook wat :).

De beste man haalt als voorbeeld ook de Ageia PhysX aan, en dat er dus blijkbaar vraag is naar een dergelijke coprocessor. Het was een leuk idee, maar imho kwam Ageia precies in de verkeerde tijd met hun "PPU". Want nu er op het gebied van gigahertzen niet veel winst meer te boeken valt, breiden de CPU bakkers uit in de breedte ipv de hoogte: meerdere cores. En extra generieke cores zijn veel handiger dan een specifieke PPU die alleen met een bepaalde physics engine te gebruiken is. Ik heb er toen al niet in geloofd, en met de huidige berichtgeving over quadcores geloof ik er al helemaal niet meer in. Terug naar de cell en dat artikel: ik vind het dan ook een non-argument om te stellen dat er "blijkbaar" veel vraag is naar parallel computing omdat de PhysX is uitgebracht. Het is ook niet dat de developers massaal hebben gevraagd om de cell, het is meer dat Sony zegt: "hier, nieuw speelgoed, wees creatief en probeer er wat leuks mee te doen" zonder dat iemand daarop zat te wachten.

Voorlopig zien wij in onze games dat de bottleneck vooralsnog bij de GPU ligt wegens de vraag naar HD content, dus who needs the processing power anyway. Zoals ik al zei, leuk voor speciale effecten zoals fluid dynamics, maar als de GPU het niet bij kan benen dan hebben we er alsnog weinig aan :). It's all about balance, en ik heb het idee dat dat een beetje mist bij de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:11:
Voorlopig zien wij in onze games dat de bottleneck vooralsnog bij de GPU ligt wegens de vraag naar HD content, dus who needs the processing power anyway. Zoals ik al zei, leuk voor speciale effecten zoals fluid dynamics, maar als de GPU het niet bij kan benen dan hebben we er alsnog weinig aan :). It's all about balance, en ik heb het idee dat dat een beetje mist bij de PS3.
Maar in hoeverre is deze balans dan wel te vinden in de 360 of een gewone pc? Ik heb voor een tijdje geleden naarstig gezocht naar een leuke videokaart + proc en overal waar ik lees merk je dat voor de meer hight end videokaarten de CPU een bottleneck blijft.

Juist door de Cell en haar specifiek eigenschappen en de mogelijkheid om de GPU te ondersteunen dankzij haar ontwerp lijkt het me (leek) juist een mooi uitdaging voor ontwikkelaars om de twee high end chips te laten samenwerken op een manier dat niet zou kunnen met een "normale" chip. Dit zou ten dele willicht het onbalans kunnen oplossen? Of zitten we nog te vroeg in de "ontwikkelperiode" om dit soort geavanceerde zaken te kunnen programmeren?

Lijkt me trouwens een leuke job... ook frustrerend trouwens als het gewoon niet wil lukken.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Nog een uurtje of 2 voor de launchdetails. Ik hoop 3 Maart (23 mag ook wel) en gratis Blu-Ray Casino Royale erbij. Plus natuurlijk genoeg consoles, aangezien ik geen pre-order heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Alabama_man schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:42:
Ik snap niet echt wat je hier wilt aantonen. Wat moet er worden verstaan onder "technisch superier" en wat heb je daaraan?
Ik wil niks aantonen, ik ben enkel benieuwd naar .oisyn zijn idee over het verhaal van de poster. Ik zelf heb te weinig kaas gegeten over de materie om iets zinnigs te kunnen zeggen. ;)

Ik denk zelf dat met "technisch superieur" de poster doelt op de wijze van programmeren voor de PS3. Zoals .oisyn en de poster zegt is het lastiger om veel power uit de PS3 te halen met "gangbare" protocollen. Hiervoor moeten engines geoptimaliseerd worden op de specifieke CELL + RSX hardware, meer nog dan de optimalisaties voor de XONON + XENOS omdat deze architectuur bekender is?

Ten tijde van de PS2 was dit ook het grote probleem en de PS2 werd hier flink op afgerekend door zowel media als ontwikkelaars. Uiteindelijk is het toch nog goed gekomen met de PS2 mag ik wel zeggen. Voor de PS3 heeft Sony het wele beter voor elkaar daar bijvoorbeeld de UNREAL3 engine en nu dus ook HAVOC 4,5 al in een vroeg stadium van de console haar levensduur is geoptimaliseerd voor de hardware. Uiteindelijk zullen zowel de 360 als de PS3 nog flink kunnen groeien qua performance dmv softwareoptimalisatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:48:
Zou het misschien ook een heel klein ietsjepietsje te maken hebben met dat beest van een TV waar RR7 op draait? ;) Ziet er vet uit maar om nou te zeggen: gepwnt :? Je kan het alleen vergelijken als ze daarna op die tv de 360 zouden laten spelen.
Je hebt gelijk, er was echter op deze tread of de vorige iemand die twee ingame screens van RR6 en RR7 mooi naast elkaar zette. Qua kleuren was er niet veel verschil meende ik. Het detail van de auto (vooral goed zichtbaar in de achterlichten) en ontbrekende bomen en reflectie in water was echter erg verschillend. Ik heb me ff suf gezocht maar kon de poster niet meer terugvinden. De PS3 versie kwam er iig beter uit. Ik zeg niet dat de 360 het niet had gekunt want dat gelof ik niet maar de RR7 screens waren duidelijk voller van detail. Dit stond lijnrecht tegenover de berichten welke door meerdere media werden overgenomen waarbij juist de 360 als veel beter werd afgeschilderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

STRICTLY EMBARGOED UNTIL MIDNIGHT WEDNESDAY 24th JANUARY GMT

PS3 to Launch in UK on 23rd March 2007
Over 30 Titles for Launch Period
1 Million units forecast for Initial European Launch Period

London, 24 January 2007 – Sony Computer Entertainment Europe today announced that PLAYSTATION®3 will be launched in the PAL territories including the United Kingdom on 23rd March 2007 at a price of £425.

Responding to retail and consumer demand, SCEE confirmed that initially only the 60GB model would be available, with the 20GB model to follow later in the year dependent on demand.

An expected one million PS3 units will be made available during the initial launch period to all SCEE territories.

SCEE also announced a stellar launch line-up of over 30 game titles for PS3, including eagerly awaited titles published by SCEE such as Resistance: Fall of Man™, MotorStorm™, Genji™: Days of the Blade, FORMULA ONE CHAMPIONSHIP EDITION and Ridge Racer™ 7. An exceptional range of titles in every genre will also be available at launch from the world’s leading third party publishers, including Electronic Arts, Activision, Namco Bandai, Sega, Take 2, Ubisoft, Vivendi Universal, and Sony Online Entertainment.

In addition to games on disc, an exciting range of fully-featured downloadable games
will debut on the PLAYSTATION®Network. These will include gaming icons such as Tekken®: Dark Resurrection and Gran Turismo® HD Concept; the fully-featured PS3 debut of the best-selling franchise Gran Turismo, realised with full HD (1080p) visual quality. Created by Polyphony Digital Inc and published by Sony Computer Entertainment, Gran Turismo® HD Concept has been downloaded by more than 350,000 users since it was released in December 2006 in North America and Japan.

Also available on the PLAYSTATION®Network will be brainteasers such as Go! Sudoku and Go! Puzzle, and innovative games such as Blast Factor™ and flOw™, designed exclusively for PLAYSTATION 3 and delivering on the promise to provide original content created by non-traditional developers and publishers.

Concurrent with the European launch, a new System Update to further enhance the entertainment potential of PS3 will be issued.

Announcing the launch details, Ray Maguire, SVP and MD of SCEUK said, “Following the hugely successful launches of PS3 in Japan and North America, we are absolutely delighted to be able to bring significant numbers of PS3 to the UK. To be able to launch with over 30 titles including retail versions and great downloadable gaming experiences across every genre shows that this is our strongest launch line-up in the history of PlayStation, and is what PlayStation fans in the UK have been crying out for.”

PLAYSTATION 3 LAUNCH TITLE LINE-UP

Resistance: Fall of Man™ - SCEE - Disc
MotorStorm™ - SCEE - Disc
Genji™: Days of the Blade - SCEE - Disc
FORMULA ONE CHAMPIONSHIP EDITION - SCEE - Disc
Ridge Racer™ 7 - SCEE - Disc
Tekken®: Dark Resurrection - SCEE - Network
Lemmings™ - SCEE - Network
Go! Sudoku - SCEE - Network
Go! Puzzle - SCEE - Network
Blast Factor™ - SCEE - Network
flOw™ - SCEE - Network
Super Rub’a'Dub - SCEE - Network
Call of Duty 3 - Activision UK Ltd - Disc
Marvel: Ultimate Alliance - Activision UK Ltd - Disc
Tony Hawk’s Project 8 - Activision UK Ltd - Disc
Gundam – Target in Sight - Namco Bandai Games - Disc
Full Auto™ 2: Battle Lines - Sega®Europe Ltd - Disc
Sonic the Hedgehog™ - Sega®Europe Ltd - Disc
Virtua Fighter™ 5 - Sega®Europe Ltd - Disc
Virtua Tennis™ 3 - Sega®Europe Ltd - Disc
World Snooker Championship 2007 - Sega®Europe Ltd - Disc
NBA 2K7 - Take 2 International SA - Disc
NHL 2K7 - Take 2 International SA - Disc
Blazing Angels Squadrons of WWll - Ubisoft Entertainment SA - Disc
Enchanted Arms - Ubisoft Entertainment SA - Disc
Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent - Ubisoft Entertainment SA - Disc
The Elder Scrolls lV: Oblivion - Ubisoft Entertainment SA - Disc
Def Jam: Icon - Electronic Arts Ltd - Disc
Fight Night Round 3 - Electronic Arts Ltd - Disc
NBA Street 4 Homecourt 2007 - Electronic Arts Ltd - Disc
Need for Speed Carbon - Electronic Arts Ltd - Disc
The Godfather: The Don’s Edition - Electronic Arts Ltd - Disc
Tiger Woods PGA Tour 2007 - Electronic Arts Ltd - Disc
Untold Legends: Dark Kingdom - Electronic Arts Ltd - Disc
F.E.A.R. Vivendi - Universal Games Intl SA - Disc
Gripshift - Sony Online Entertainment - Network

PLAYSTATION 3 Peripherals Available at Launch

Peripheral - RRP in £ Sterling

SIXAXIS™ Wireless Controller - £34.99
Blu-ray Disc Remote Control - £17.99
HDMI Cable - £17.99
AV cable - £17.99
Component AV cable - £17.99
S Video cable - £12.99
Alleen UK prijze dus.
Vooralsnog geen extra goodies voor de eerste sets. Verder lijken alle geruchten te kloppen die al eerder verschenen waren. Alleen lijkt het in dit bericht dat heel europa geen 20GB's krijgt voorlopig. Mooi is dat. Voor mij maakt het niet uit, maar zal voor een aantal de drempel wel verhogen.

Zal nog even de bron toevoegen:
http://threespeech.com/blog/?p=264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Zoals verwacht een beetje, enkel jammer dat ze geen Blu-Ray disc meegeven (Casino Royale in het bijzonder dan). Denk wel dat 1 miljoen te weining zal zijn, maar we mogen niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
swopdark schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:53:
[...]

Ik wil niks aantonen, ik ben enkel benieuwd naar .oisyn zijn idee over het verhaal van de poster. Ik zelf heb te weinig kaas gegeten over de materie om iets zinnigs te kunnen zeggen. ;)

Ik denk zelf dat met "technisch superieur" de poster doelt op de wijze van programmeren voor de PS3. Zoals .oisyn en de poster zegt is het lastiger om veel power uit de PS3 te halen met "gangbare" protocollen. Hiervoor moeten engines geoptimaliseerd worden op de specifieke CELL + RSX hardware, meer nog dan de optimalisaties voor de XONON + XENOS omdat deze architectuur bekender is?
Als het zo belangrijk is om te benadrukken dat iets "technisch superieur" is wat dan het voordeel/nadeel hiervan? Als het geen voordelen of nadelen heeft waarom zou je het dan aankaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:07
23 maart it is! Ben ik blij dat ik 4 keer een pre-order geplaatst heb! Komt waarschijnlijk niet los in de schappen te liggen, alleen op pre-order wordt ie uitgeleverd!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
F e r o x schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:33:
Zoals verwacht een beetje, enkel jammer dat ze geen Blu-Ray disc meegeven (Casino Royale in het bijzonder dan). Denk wel dat 1 miljoen te weining zal zijn, maar we mogen niet klagen.
ik denk dat ze hier nog wel op terug komen. Verwacht toch wel een blu-ray film aangezien amerika die ook heeft gekregen en wij veel langer hebben moeten wachten. Bij de psp destijds werd dacht ik ook pas later bekend gemaak dat je spiderman 3 er bij zou krijgen!
Vince22 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:09:
23 maart it is! Ben ik blij dat ik 4 keer een pre-order geplaatst heb! Komt waarschijnlijk niet los in de schappen te liggen, alleen op pre-order wordt ie uitgeleverd!
Ik heb hem nu al sinds 12 juni in pre-order staan dus hoop toch wel bij de eerste levering te zitten :*)
Alabama_man schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:41:
[...]

Als het zo belangrijk is om te benadrukken dat iets "technisch superieur" is wat dan het voordeel/nadeel hiervan? Als het geen voordelen of nadelen heeft waarom zou je het dan aankaarten?
Lees anders even het artikel door dan weet je wat er wordt bedoelt met de "technisch superieur"! ;)

[ Voor 57% gewijzigd door floffert op 25-01-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
F e r o x schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:33:
1.000.000 stuks is inderdaad bitter weinig.
Daarvan slokken Duitsland, Engeland en Frankrijk al het leeuwendeel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

yzf1kr schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:17:
1.000.000 stuks is inderdaad bitter weinig.
Daarvan slokken Duitsland, Engeland en Frankrijk al het leeuwendeel op.
Bitter weinig? Nintendo had met de Wii de grootste consolelaunch ooit in Europa en daar waren op dag 1 minder dan 1 miljoen Wii's beschikbaar (325.000). Aangezien de PS3 in zowel Japan als de VS een stuk minder populair is dan de Wii, moet 1 miljoen Wii's voor Europa ruim voldoende zijn.

Maar goed, volgens mij kan Sony het in de ogen van sommigen het nooit goed doen. Al hadden ze 10 miljoen PS3's beschikbaar gehad bij de launch, dan nog was het te weinig geweest ;) :P

[ Voor 15% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 25-01-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:24:
[...]

Bitter weinig? Nintendo had met de Wii de grootste consolelaunch ooit in Europa en daar waren op dag 1 minder dan 1 miljoen Wii's beschikbaar (325.000). Aangezien de PS3 in zowel Japan als de VS een stuk minder populair is dan de Wii, moet 1 miljoen Wii's PS3's voor Europa ruim voldoende zijn.

Maar goed, volgens mij kan Sony het in de ogen van sommigen het nooit goed doen. Al hadden ze 10 miljoen PS3's beschikbaar gehad bij de launch, dan nog was het te weinig geweest ;) :P
Ik denk dat er nog steeds wel tekorten zullen zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 25-01-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 15:28
Niet als ze alle voorraden uit de winkels van van de VS halen, dan hebben ze een overshot in de Eu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rstyled schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:33:
Niet als ze alle voorraden uit de winkels van van de VS halen, dan hebben ze een overshot in de Eu :+
Je hoeft denk ook niet verbaasd op te kijken als net als in Jap/vs de eerste miljoen consoles weg zijn zodra ze in de winkel liggen maar dat daarna er opeens toch vrij makkelijk aan te komen is.

Vind die controllers trouwens wel duur. 50 euro voor een rumbleloze controller waar alleen geen draadje aanzit en een tiltsensor van 1 euro.

Wel veel launchgames trouwens. Nou zijn de meeste games ook al op de 360 te krijgen maar er zitten toch wel een stuk of 4 a 5 goede titels tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
SToRM666 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:09:
[...]

Ik denk dat er nog steeds wel tekorten zullen zijn :)
ALS het Sony inderdaad lukt om 1 miljoen consoles aan te bieden op de dag van de launch (waar ik zo mijn vraagtekens bij zet: bij de Amerikaanse en Japanse launch hebben ze er immers ook over gelogen) dan denk ik dat die tekorten erg zullen meevallen. Wat ik ervan begrijp is dat er in de VS tot nu toe waarschijnlijk net iets meer dan een miljoen units zijn geleverd en daar zijn de tekorten nu vrijwel over. En ik denk dat de vraag in Europa kleiner zal zijn als in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat ik echt niet snap:

Ze doen er dus echt een Composiet kabel bij :?

Het zal voor niemand een reden zijn om wel of geen PS3 aan te schaffen, maar een Composiet kabel |:(

Vraag me af hoeveel mensen, die wat minder technisch onderlegt zijn, daadwerkelijk gewoon hun PS3 met composiet aan de tv gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

swopdark schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:37:

Maar in hoeverre is deze balans dan wel te vinden in de 360 of een gewone pc?
Een gewone PC is niet echt vergelijkbaar, met uiteenlopende hardware, een zwaar OS dat veel tasks switched (dus minder cache-vriendelijk).

De balans bij een 360 is redelijk goed, genoeg processing power om de GPU aan te sturen, en een GPU waarbij state changes allesbehalve duur zijn (even los van de GPU zijn deze op de PC sowieso heel erg duur, maar dat komt voornamelijk door het abstractieniveau in de driver en het feit dat die in kernel space draait - DX10 heeft hier verandering in gebracht).

De 360 is zo ontworpen dat de GPU centraal staat. Het is tevens de northbridge en de memory controller, wat ervoor zorgt dat zowel de GPU als de CPU heel snel bij al het geheugen kunnen (en er dus geen tweedeling is tussen videomem en main mem). Op wikipedia staat een mooi plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/af/X360bandwidthdiagram.jpg

Het mooie is ook dat de GPU tussen de CPU en de L2 cache zit. Je kunt dus tussen de GPU en CPU communiceren door alleen gebruik te maken van het cachegeheugen zonder dat dat via het echte geheugen moet *D.
Juist door de Cell en haar specifiek eigenschappen en de mogelijkheid om de GPU te ondersteunen dankzij haar ontwerp
Bij de PS3 is duidelijk dat er in het ontwerp in eerste instantie geen rekening is gehouden met een GPU, en dat dat er pas later aan is toegevoegd. Zo hebben CPU en GPU hun eigen stuk geheugen, en is de performance CPU<->vid mem en GPU<->main mem niet zo heel erg goed. Overigens zijn de bussnelheden tussen CPU<->main en GPU<->vid wel iets sneller dan bij de 360 (25.6GB/s tov 21.6GB/s in het beste geval). Ik zie niet in hoe de cell de GPU goed kan ondersteunen, behalve dan door vertices te transformeren zodat de GPU (vertex shader) dat niet hoeft te doen (die is er dan ook niet heel erg goed in). Het is niet dat ie tegelijk met de GPU polygonen kan tekenen oid. Voor fullscreen effects zou ie dan weer wel goed voor in te zetten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 25-01-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
1 Miljoen is echt niet zoveel hoor, want zoals gezegd gaat het grotendeels naar Frankrijk, Duitsland en UK. Trouwens ik denk dat jullie ook allemaal niet goed lezen, maar er wordt hier nooit gesproken over 1 miljoen op de lancerings-dag ! 1 miljoen is voor de hele lancerings-periode, maar hoe lang duurt hij? Een dag, week, maand, ... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

http://www.scee.presscent...leaseID=4317&NewsAreaID=2
London, 25 January 2007 - Sony Computer Entertainment Europe today announced that PLAYSTATION®3 will be launched in the PAL territories of Europe, Africa, the Middle East and Australasia on 23rd March 2007 at a price of EURO 599 (GBP 425, AUD 999.95, NZ 1199.95).

Responding to retail and consumer demand, SCEE confirmed that initially only the 60GB model would be available, with the 20GB model to follow later in the year dependent on demand.

An expected one million PS3 units will be made available during the initial launch period.
[...]
PLAYSTATION 3 Peripherals Available at Launch Peripheral

RRP in Euros

SIXAXIS™ Wireless Controller - EURO 49.99
Blu-ray Disc Remote Control - EURO 24.99
HDMI Cable - EURO 24.99
AV cable - EURO 16.99
Component AV cable - EURO 24.99
S Video cable - EURO 16.99
Idd 50 euro voor een controller. Das flink aan de prijs. Component kabel van mijn PS2 kan ik gewoon
gebruiken, dus dat scheelt weer. Beetje scheve verhouding dat de AB maar 25 euro is.
En dat ze alleen de 60GB uitleveren met launch. Blijf het vreemd vinden. Maar aan de andere kant, de lijst met pre-orders bij de MM hier stonden indd alleen maar 60GB preorders op, terwijl mij wel gevraagd werd welke versie ik wilde pre-orderen. (Lang geleden al).
An official statement says that 1 million units will be available “during the initial launch period” - but speaking to GamesIndustry.biz, a spokesperson clarified that the 1 million figure is the target for day one.

In comparison, 325,000 Nintendo Wii consoles were available in Europe at launch, while Microsoft has suggested that the estimated figure for Xbox 360 of 300,000 units is in the right ball park. As a result, if Sony hits the 1 million target, it will have more consoles available on day one than both of its rivals put together.
http://gamesindustry.biz/content_page.php?aid=22373

Wel 1 miljoen met launch dus. En niet de weken na de launch.

[ Voor 18% gewijzigd door Shiver23 op 25-01-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@.oisyn:
Komt het er dan niet neer op dit: ? ->
XBox360: meer shader progs, data in gpu mem laden (of staat er al (mainmem)) shader runnen -> resultaat
PS3: minder shader progs: data in SPU laden van cell -> SPU een schop geven dat hij iets moet doen -> resultaat.

Dus, komt het imho neer op: ga je je GPU inzetten als domme vertices consumer met hier en daar een paar material shaders per poly (PS3) of ga je je GPU inzetten als slimme vertices consumer waarbij de vertices aangeleverd worden in een state die niet 1:1 mapped op de state die de vertices innemen wanneer de rasterization plaatsvindt, dus dat de transformation pipeline er nog overheen moet.

Het voordeel van een wat dommige GPU is dat je, mits je de rauwe power aan boord hebt en deze benut, je physics en andere transformations kunt combineren zodat je ze niet hoeft te versnipperen over cpu en gpu. Althans dat lijkt mij een voordeel, geen idee of het ook een voordeel is qua development ;).

Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je een mini-OS kernel moet schrijven voor je tasks en dus een eigen taskswitcher en workqueue die de tasks dispatched (al naar gelang priority) over beschikbare SPU's, je nog wel even bezig bent met tweaken daarvan en dat kost natuurlijk wel de nodige tijd. Aan de andere kant moet je natuurlijk ook weer niet verwaarlozen dat het tunen van de juiste shaders en gebruik ervan icm de transformaties op de vertices door physics engines en game code ook de nodige tijd vergt, alleen op een andere plek.

(disclaimer: * EfBe was al grotendeels gekapt met 3D proggen toen shaders echt mainstream werden ;))

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
benelux 100000
uk 250000
de rest 650000

en sony is de gene die altijd preorders voor trekt
losse verkoop op de lancering is bijna onmogelijk.

en ik denk zelf wel dat mensen die meer dan 2 maanden terug hebben gereseveerd hem wel krijgen.
ik zelf heb hem bij wehkamp gereseveerd met de chiwawa weken.
dus 539 voor de 60 gig is toch leuk 60 euro korting :)

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:29:
Wat ik echt niet snap:

Ze doen er dus echt een Composiet kabel bij :?

Het zal voor niemand een reden zijn om wel of geen PS3 aan te schaffen, maar een Composiet kabel |:(

Vraag me af hoeveel mensen, die wat minder technisch onderlegt zijn, daadwerkelijk gewoon hun PS3 met composiet aan de tv gaan hangen.
En er zullen altijd mensen zijn die hem via composiet aansluiten en dan tegen vrienden zeggen: moet je kijken zo mooi. 1080p!
Zijn er mensen die hem belastingvrij uit de USA of Japan hebben kunnen krijgen? Ik wil wel een 20GB model hebben voor $500. Dat scheelt toch weer 200 euro t.o.v. het Nederlandse model. Het gaat mij toch puur om de BluRay speler, 400 euro is een koopje.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:24:
[...]

En er zullen altijd mensen zijn die hem via composiet aansluiten en dan tegen vrienden zeggen: moet je kijken zo mooi. 1080p!
Zijn er mensen die hem belastingvrij uit de USA of Japan hebben kunnen krijgen? Ik wil wel een 20GB model hebben voor $500. Dat scheelt toch weer 200 euro t.o.v. het Nederlandse model. Het gaat mij toch puur om de BluRay speler, 400 euro is een koopje.
vermoedelijk dezelfden die gaan mekkeren dat ze 1080p willen omdat 1080i "voor hen niet voldoet" :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
swopdark schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:03:
[...]

Je hebt gelijk, er was echter op deze tread of de vorige iemand die twee ingame screens van RR6 en RR7 mooi naast elkaar zette. Qua kleuren was er niet veel verschil meende ik. Het detail van de auto (vooral goed zichtbaar in de achterlichten) en ontbrekende bomen en reflectie in water was echter erg verschillend. Ik heb me ff suf gezocht maar kon de poster niet meer terugvinden. De PS3 versie kwam er iig beter uit. Ik zeg niet dat de 360 het niet had gekunt want dat gelof ik niet maar de RR7 screens waren duidelijk voller van detail. Dit stond lijnrecht tegenover de berichten welke door meerdere media werden overgenomen waarbij juist de 360 als veel beter werd afgeschilderd.
hmm op de screenies die ik heb gezien was de reflectie op de auto bij de ps3 mooier, verder zat er meer detail in de textures van de 360, was het water op de 360 wel echt en bij de ps3 gewoon flat, en ontbraken er bij de ps3 complete bossen/objecten (zoals een boot) in de achtergrond. De 360 versie had dus veel meer detail, wat vreemd was omdat het op de 360 RR6 heet en de PS3 noemt hem RR7. De tracks waren overigens precies hetzelfde, dus waar ze die 6 en 7 vandaan halen is mij een raadsel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
btw zit casino royale er nog bij? Lijkt mij echt de perfecte film om je pimp blue ray mee te testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

DarkShadow schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:44:
[...]

hmm op de screenies die ik heb gezien was de reflectie op de auto bij de ps3 mooier, verder zat er meer detail in de textures van de 360, was het water op de 360 wel echt en bij de ps3 gewoon flat, en ontbraken er bij de ps3 complete bossen/objecten (zoals een boot) in de achtergrond. De 360 versie had dus veel meer detail, wat vreemd was omdat het op de 360 RR6 heet en de PS3 noemt hem RR7. De tracks waren overigens precies hetzelfde, dus waar ze die 6 en 7 vandaan halen is mij een raadsel :?
Het is voor de RR serie al jaren zo dat de tracks bijna allemaal hetzelfde zijn. Alleen voegen ze tracks en of auto's toe.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Nog niets over bekend. Tot nu toe dus nog niet. Spijtig, maar we blijven hopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EfBe schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:46:
@.oisyn:
Komt het er dan niet neer op dit: ? ->
XBox360: meer shader progs, data in gpu mem laden (of staat er al (mainmem)) shader runnen -> resultaat
PS3: minder shader progs: data in SPU laden van cell -> SPU een schop geven dat hij iets moet doen -> resultaat.
Min of meer. Als je puur kijkt naar vertex shaders natuurlijk wel, pixel shaders runnen op de PS3 natuurlijk ook gewoon op de GPU.
Het voordeel van een wat dommige GPU is dat je, mits je de rauwe power aan boord hebt en deze benut, je physics en andere transformations kunt combineren zodat je ze niet hoeft te versnipperen over cpu en gpu. Althans dat lijkt mij een voordeel, geen idee of het ook een voordeel is qua development ;).
Physics staat sowieso niet op gelijke hoogte met rendering. De mesh is vaak enorm gesimplificeerd voor de physics, en daarnaast gebruik je meestal ook hele andere datastructuren. Bovendien werkt physics over het algemeen op rigide objecten, dus polygonen zullen dan niet van vorm veranderen. Voor enkele dingen zoals cloth simulation is het natuurlijk wel enigszins gelijk. Overigens, cloth simulation is natuurlijk typisch iets voor de Cell, maar ook de vertex shader van de 360 kan hier goed mee overweg wegens de support voor memory exports vanuit de shaders (je kunt dus vanuit shaders van/naar willekeurige vertex streams lezen/schrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om met de 20GB versie (zonder wifi dus) toch de communicatie functionaliteit te gebruiken met de psp.

Wanneer de 20GB ps3 aangesloten is op een router die ook over wifi beschikt.... En dus via de router wifi heeft? (ik vermoed dat het niet kan)

Dus voor wie het 20GB pack heeft is het eigenlijk niet mogelijk de psp combo te gebruiken. Ik vraag me af of de gemiddelde argeloze consument daarvan op de hoogte was bij aankoop.

Misschien dat ze later nog een extra wifi module uitbrengen om ook die mensen tegemoet te komen.

Feit is dat ik nu nog niet over een psp beschik, dus een 20 Gb versie zou voor mij genoeg zijn. Maar misschien haal ik nog wel eens een psp als die 120 euro wordt of zo. Nu ja, ik verwacht weinig van die extra ps3-psp features, dus voor mij hoeft het ook niet echt. Waarschijnlijk is het grotendeels gebaseerd op micro payments en zijn de mogelijkheden wel 'cool' voor even, maar verder weinig nuttig of interessant.

Ik wacht alvast op de 20Gb versie in europa. (en heb er nu eigenlijk ook het budget en de tijd niet voor als student.) Dus ten vroegste een ps3 in september voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:03:
Nu ja, ik verwacht weinig van die extra ps3-psp features, dus voor mij hoeft het ook niet echt. Waarschijnlijk is het grotendeels gebaseerd op micro payments en zijn de mogelijkheden wel 'cool' voor even, maar verder weinig nuttig of interessant.
De meest interessante PSP-features opties zijn ook alweer gecancelled.

Zo zou bij F1GP de PS het beeld van de achteruitkijkspiegel gaan weergeven, en zo zijn er nog meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Location-free player is voor mij wel een vette feature. Beeld van je PS3 zet je over naar de PSP om audio en video te streamen. Verder 'toegevoegde' waarde van PSP met PS3 voor games zal denk ik niet zo groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:09:
Location-free player is voor mij wel een vette feature. Beeld van je PS3 zet je over naar de PSP om audio en video te streamen. Verder 'toegevoegde' waarde van PSP met PS3 voor games zal denk ik niet zo groot zijn.
Dan zal ik mij er maar niet te veel van aantrekken...

Die location free toestand zal ik toch niet veel gaan gebruiken denk ik. Het is toch niet iets waar ik normaal van wakker lig. (en ik heb nog niet eens een psp)

Ergens had ik wel het vermoeden dat de wisselwerking tussen beide meer een gimmick zou zijn. (denk aan die gba-cube koppeling, werd dat veel gebruikt?)

Probleem is dat je niet weet hoe die diensten in de toekomst gaan evolueren. In elk geval zullen ze nooit games maken die per se de psp nodig hebben? Zo sluit je een groot doelpubliek uit.

Wat dan wél weer handig is, is dat je ps1 games zou kunnen downloaden via de psn store, en naar je psp overzetten. Stel je de fantastische game catalogus voor die er dan zou bijkomen. Dacht toch dat zoiets de bedoeling was... In elk geval is de 20 gb versie normaal wel toereikend in mijn geval, daar wacht ik dan ook op. Is toch weer 100 euro uitgespaard, equivalent van twee goede games tegen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
en nu maar hopen dat mijn pre-order van september vorig jaar op tijd was :(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Gna gna gna! Mei hier! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Foutje van Sony:

http://psp.connect.com/

Die banner van GT:HD heeft een plaatje van PGR3 als achtergrond :P

GT:HD banner
Afbeeldingslocatie: http://games.fok.nl/phpThumb.php?src=1169750368.8711.jpg&w=&h=&wmf=watermark.gif

PGR3
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/114/304870192_8c44ef19fc.jpg?v=0

edit: plaatje aangepast, thx ActionKip

[ Voor 21% gewijzigd door ErectionJackson op 26-01-2007 09:18 ]

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Daar heeft Sony toch niks mee te maken. Is gewoon een domme fout van een designer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

SToRM666 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:02:
Daar heeft Sony toch niks mee te maken. Is gewoon een domme fout van een designer.
Euhm, het is een officiële Sony site. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 20:01
ErectionJackson schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:04:
[...]

Euhm, het is een officiële Sony site. 8)
priceless _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En dus kunnen ze het webdesign en content management niet uitbesteed hebben?
Kan nog leuke gevolgen hebben voor de luie designer die de banner gemaakt heeft.

En....weg is de banner.

[ Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 25-01-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:07:
Kan nog leuke gevolgen hebben voor de luie designer die de banner gemaakt heeft.

En....weg is de banner.
Afbeeldingslocatie: http://games.fok.nl/phpThumb.php?src=1169750368.8711.jpg&w=&h=&wmf=watermark.gif

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:07:

En....weg is de banner.
Tja als je zo blijft redeneren is nooit iets de schuld van sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:03:
Weet iemand of het mogelijk is om met de 20GB versie (zonder wifi dus) toch de communicatie functionaliteit te gebruiken met de psp.

Wanneer de 20GB ps3 aangesloten is op een router die ook over wifi beschikt.... En dus via de router wifi heeft? (ik vermoed dat het niet kan)
BRON: http://manuals.playstatio...emoteplay/remoteplay.html
Using Remote Play
This feature is available only on PS3™ systems that are equipped with the wireless LAN feature.
Dus voor wie het 20GB pack heeft is het eigenlijk niet mogelijk de psp combo te gebruiken. Ik vraag me af of de gemiddelde argeloze consument daarvan op de hoogte was bij aankoop.
Ik verwacht dat jou vermoeden juist is...
Feit is dat ik nu nog niet over een psp beschik, dus een 20 Gb versie zou voor mij genoeg zijn. Maar misschien haal ik nog wel eens een psp als die 120 euro wordt of zo. Nu ja, ik verwacht weinig van die extra ps3-psp features, dus voor mij hoeft het ook niet echt. Waarschijnlijk is het grotendeels gebaseerd op micro payments en zijn de mogelijkheden wel 'cool' voor even, maar verder weinig nuttig of interessant.
Ik heb wel een PSP en ik kan mezelf nog wel eens muziek zien afspelen via een cd in de PS3 draadloos gestreamt naar men PSP. Ook af en toe een film hiermee kijken lijkt me een leuke (maar zeker minder in gebruik) gimmick.

Wat mij echter wel erg handig lijkt, is dat je bijvoorbeeld op je PSP via de XBM van je PS3 systeem kan navigeren door alle muziek op je PS3 zen HDD. Deze muziek speel je dan weer af via je HT set oid maar je hoeft je tv er niet voor aan te zetten.

Ook het aanbieden van meerdere PS klassiekers via het PS netwerk vind ik een leuke optie. voor (in japan, €3,50) heb je leuke games die op de PSP weer een heel nieuwe leven kunnen starten. Crash Bandicoot bijvoorbeeld vind ik een echte PSP game die in nog vaak even zal oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:05:
Tuurlijk, je zit hier tenslotte op een PS3 topic ;) O-) :>

stom foutje zeg... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Ik lees net dat UNREAL Tournament 3 officieel multiplatform is gegaan. Naast de PC en PS3 komt de game dus nu ook naar de 360 toe.

http://xbox360.ign.com/articles/758/758367p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:05:
[...]
Ze opereren uit naam van Sony, dus tuurlijk is het 'Sony's schuld'. Maar wat Sony had kunnen doen om het te voorkomen? Misschien betere controlemechanismen, maar dan kan je het naar mijn idee beter zelf doen.

Was even geschrokken dat RB6:Vegas niet in de lijst van launchgames stond, maar gelukkig heeft Ubi aangekondigt dat Vegas wel bij launch beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, geen truukjes met wifi dus, alleen de wifi ps3 voldoet
swopdark schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:44:
[...]

Wat mij echter wel erg handig lijkt, is dat je bijvoorbeeld op je PSP via de XBM van je PS3 systeem kan navigeren door alle muziek op je PS3 zen HDD. Deze muziek speel je dan weer af via je HT set oid maar je hoeft je tv er niet voor aan te zetten.
Daar had ik nog niet bij stilgestaan... Omdat het verder ook niet veel ter sprake kwam, ik was het eigenlijk vergeten. Maar handig lijkt het me idd wel, de psp gebruiken als UI voor je ps3. Kan je gemakkelijk wat content streamen terwijl de tv door anderen in gebruik is. Of je hoeft idd de tv niet aan hebben om gewoon van wat muziek-juke-box functionaliteit gebruik te maken. (feestje, etentje...)
Ook het aanbieden van meerdere PS klassiekers via het PS netwerk vind ik een leuke optie. voor (in japan, €3,50) heb je leuke games die op de PSP weer een heel nieuwe leven kunnen starten. Crash Bandicoot bijvoorbeeld vind ik een echte PSP game die in nog vaak even zal oppakken.
Dat zou vooral een argument kunnen zijn. Enkel en alleen dan zou een psp voor mij ook interessant worden. (het aanbod is nu wat mager en de games te duur voor wat ik er maar mee zal doen). En PS1 games zijn grafisch nog meer dan degelijk genoeg voor een dergelijk klein schermpje. Emulatie en al die prut interesseert me niet, maar massa's ps1 games om uit te kiezen is wel mooi natuurlijk. Voor prijzen tot 5euro koop ik liever een game op PSN dan 40 euro voor PSP game in de winkel. Denk idd alleen al maar aan de crash bandicoot games, of al die games die je vroeger nooit had maar toch wel eens wil spelen :)

Maar wat bedoel je nu? Is deze mogelijkheid in Japan al actief? Dus de firmware van de psp is al up to date om via de ps3 games binnen te halen? Of is dat nog toekomstmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
@ Shiver23

Gelukkig wel ja. Rainbow Six: Vegas en Motorstorm zijn voor mij musthaves bij de launch, over Virtua Fighter 5 denk ik nog na. Daarnaast haal ik uiteraard ook meteen de hdmi kabel voor mijn Bravia, 720P here I come O-)

En dan in Q2 komen de echte toppers (Brothers In Arms: Hell's Highway & Assassin's Creed)

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
swopdark schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:48:
[...]

Tuurlijk, je zit hier tenslotte op een PS3 topic ;) O-) :>

stom foutje zeg... |:(
Wat dacht je van deze: klik

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Alles is te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09
swopdark schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:44:
[...]

BRON: http://manuals.playstatio...emoteplay/remoteplay.html
Using Remote Play
This feature is available only on PS3™ systems that are equipped with the wireless LAN feature.

[...]

Ik verwacht dat jou vermoeden juist is...

[...]

Ik heb wel een PSP en ik kan mezelf nog wel eens muziek zien afspelen via een cd in de PS3 draadloos gestreamt naar men PSP. Ook af en toe een film hiermee kijken lijkt me een leuke (maar zeker minder in gebruik) gimmick.

moet de ps3 reeds aanstaan om te kunnen streamen via de psp of kan dit ook als de ps3 in standby staat? Hetgeen ik wil bedoel is, ik zit gezellig beneden in de zetel met mijn psp terwijl de ps3 boven op mijn kamer in standby staat; kan ik dan een connectie leggen met mijn psp zodat de ps3 aanspringt en ik niet naar boven hoef om hem aan te zetten voor ik muziek etc kan streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:14:
Ok, geen truukjes met wifi dus, alleen de wifi ps3 voldoet

[...]

Daar had ik nog niet bij stilgestaan... Omdat het verder ook niet veel ter sprake kwam, ik was het eigenlijk vergeten. Maar handig lijkt het me idd wel, de psp gebruiken als UI voor je ps3. Kan je gemakkelijk wat content streamen terwijl de tv door anderen in gebruik is. Of je hoeft idd de tv niet aan hebben om gewoon van wat muziek-juke-box functionaliteit gebruik te maken. (feestje, etentje...)

[...]

Dat zou vooral een argument kunnen zijn. Enkel en alleen dan zou een psp voor mij ook interessant worden. (het aanbod is nu wat mager en de games te duur voor wat ik er maar mee zal doen). En PS1 games zijn grafisch nog meer dan degelijk genoeg voor een dergelijk klein schermpje. Emulatie en al die prut interesseert me niet, maar massa's ps1 games om uit te kiezen is wel mooi natuurlijk. Voor prijzen tot 5euro koop ik liever een game op PSN dan 40 euro voor PSP game in de winkel. Denk idd alleen al maar aan de crash bandicoot games, of al die games die je vroeger nooit had maar toch wel eens wil spelen :)

Maar wat bedoel je nu? Is deze mogelijkheid in Japan al actief? Dus de firmware van de psp is al up to date om via de ps3 games binnen te halen? Of is dat nog toekomstmuziek.
Ik heb nu 3 account aangemaakt voor de PSN. En ik kan nu al tekken: dark ressurection voor de ps3 kopen voor ong. 13 euro via de PSN shop. De game is dan 830MB groot voor d/l en na het installeren neemt die ong. 1.6Gb in beslag. Tevens kan je demo's d/l. Ik heb namelijk ook GT HD: Concept ged/l compleet met 2 tracks en 10 auto's. Ook kan je nu al via de PSN shop PSP games d/l en op de memorycard zetten om het op je psp te spelen. PSP games kosten ong. 2-3euro's. Teven ook extra's zijn te d/l in de PSN shop. Bijv. extra outfits voor Genji. deze zijn gratis.
Den_John schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:34:
[...]

moet de ps3 reeds aanstaan om te kunnen streamen via de psp of kan dit ook als de ps3 in standby staat? Hetgeen ik wil bedoel is, ik zit gezellig beneden in de zetel met mijn psp terwijl de ps3 boven op mijn kamer in standby staat; kan ik dan een connectie leggen met mijn psp zodat de ps3 aanspringt en ik niet naar boven hoef om hem aan te zetten voor ik muziek etc kan streamen?
Je kan de PS3 gewoon via de PS knopje op je wireless controller aanzetten en uitzetten. Je moet wel ff de PS3 in remote play stand doen. Daarna kies je remote play aan op je psp en voilá. gij kan beeld en geluid streamen.

[ Voor 15% gewijzigd door vigilante888 op 26-01-2007 10:43 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.