Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste
Acties:
  • 33.147 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

F106 Filmpje
Ik zal de game denk ik niet bij launch kopen, want mijn ervaring met de eerdere F1 games is gewoon slecht. Maar als ik dit zo zie is er wel een hoop veranderd.
Aanremmen op gras is niet zo slim, leuk idee om zelf invloed te hebben op de pitstop en de AI lijkt ook wel in orde. Misschien eerst maar een keertje huren (als dat al snel kan tenminste...)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb F1 inmiddels binnen en hij is toch wel heel vet hoor :)
Japanse versie ( engels uit pit, japans in game maar is uitte schakelen )
Vooral in de regen machtig mooi en het geluid is jammie :).

En hij loopt echt soepeler; veel beter dan de demo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 00:09
-oeps foutje

[ Voor 100% gewijzigd door Vegnagun939 op 26-01-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Shiver23 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:00:
F106 Filmpje
Ik zal de game denk ik niet bij launch kopen, want mijn ervaring met de eerdere F1 games is gewoon slecht. Maar als ik dit zo zie is er wel een hoop veranderd.
Aanremmen op gras is niet zo slim, leuk idee om zelf invloed te hebben op de pitstop en de AI lijkt ook wel in orde. Misschien eerst maar een keertje huren (als dat al snel kan tenminste...)
heb je F1 06 op de ps2 of psp gespeeld?

best aardig spel (ok veel te makkelijk, en zonder stuur is een f1 game nooit super)

maar ik zie het als een goede game als ik ff snel wil racen, sims doe ik wel op een pc

zonder force feedback lijkt me trouwens wel erg ruk, maar goed... beetje dom van sony

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ja, heb ik gespeeld. Of supermakkelijk met de ogen dicht kampioen worden, of de hele tijd achterstevoren en kansloos laatste eindigen. Naar mijn idee zit er niet echt een lekkere leercurve in.

En GTHD support ook FF met een stuurtje, dus het kan gewoon. Of het in F1 zit weet ik niet.

Hardwareverkopen Japan. Zal wel een krappe tijd zijn voor de oosterlingen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
Console    Aantal   Vorige week Totaal 2007
DS Lite 127.647   89.287          561.812
Wii     86.395     93.708         375.434
PSP      37.032  48.804        204.022
PS3      21.105   25.531          116.580
PS2      20.169   22.663          94.869
Xbox 360     7.041     9.035          34.311

[ Voor 39% gewijzigd door Shiver23 op 26-01-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ach, deze week is Enchanted Arms voor de PS3 uitgekomen. Dat zal de verkopen wel weer doen stijgen :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:45:
[...]

heb je F1 06 op de ps2 of psp gespeeld?

best aardig spel (ok veel te makkelijk, en zonder stuur is een f1 game nooit super)

maar ik zie het als een goede game als ik ff snel wil racen, sims doe ik wel op een pc

zonder force feedback lijkt me trouwens wel erg ruk, maar goed... beetje dom van sony
Het is gewoon een beetje arcade. De game loopt echt supersnel en Monaco is erg fraai.
( schuim op de bek van de snelheid :) ). Wel jammer is dat de engine-sounds erg veel op mekaar lijken. Nogmaals in de regen racen is echt de bomb...de spray en regendruppels zijn wreed.
Je zou bijna de keukenrol pakken om je scherm af te vegen...zo mooi ( ik speel op HDMI / HDTV ).
Racen kan uiteraard ook op de PC, maar de F1 serie is PS-exclusiv :P
Force feedback mis ik vreemd genoeg niet echt bij deze game ( wat ik wel weer had bij GTHD ).
Wat trouwens echt een moddervette game is ( duurde me evenom erin te komen vanwege RFOM ) is Motorstorm....en tering wat geeft het voldoening om 1e te worden. Game kan echt alle kanten op, er zijn diverse routes...zo lig je 1e en 10 seconden later ben je laatste. Echt supperlollige shit :)

Trouwens alle specsverhalen zijn wel aardig; maar we moeten de games voor zichzelf laten spreken vind ik.....ik denk dat de ( vooral Japanse ) developers genoeg uit de ps3 weten te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:03:
Ja, heb ik gespeeld. Of supermakkelijk met de ogen dicht kampioen worden, of de hele tijd achterstevoren en kansloos laatste eindigen. Naar mijn idee zit er niet echt een lekkere leercurve in.

En GTHD support ook FF met een stuurtje, dus het kan gewoon. Of het in F1 zit weet ik niet.

Hardwareverkopen Japan. Zal wel een krappe tijd zijn voor de oosterlingen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
Console    Aantal   Vorige week Totaal 2007
DS Lite 127.647   89.287          561.812
Wii     86.395     93.708         375.434
PSP      37.032  48.804        204.022
PS3      21.105   25.531          116.580
PS2      20.169   22.663          94.869
Xbox 360     7.041     9.035          34.311
Tjezus....wat ontzettend knap dat "Big N' zo knap terugslaat.
Ze warenal zowat afgeschreven leek het...Iedereen had het over de strijd van 360 VS PS3 :)
Wel lollig dat MS met hun uitspraken over de Wii60 wellicht iets voor ogen had om de PS3 te dwarsbomen....maar wellicht ook zichzelf in een lastigere positie ziet t.o.v. de Wii ( Big Billl heeft zijn 1e kritiek dan ook al geuit las ik onlangs op IGN ).
Lollig....bijna niemand had meer op Ninty gerekend en nu dit...
Genieten :P

Scusi voor de dubbeplpost maar ik moest dit ff kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Tja, als Sony met 1 goeie titel komt kunnen ze de Wii misschien wel inhalen.
De Wii is momenteel gewoon aantrekkelijker vanwege de prijs en de games die de Japanners meer aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

In Japan scheelt de prijs niet zo bar veel, aangezien je daar al voor €254,- een PS3 koopt 8)7 (voor dat geld zou ik ook wel een PS3 kopen, blijft naast een geinige spelcomputer toch ook een leuke blu-ray speler). Maar zodra MGS4 uitkomt, zullen de verkopen van de PS3 echt wel (misschien tijdelijk) door het dak gaan in Japan. Voor Nintendo is het dus hopen dat ze ook met een paar ijzersterke games komen. Het gaat uiteindelijk toch om de content en niet zozeer om het apparaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-01-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:30:
In Japan scheelt de prijs niet zo bar veel, aangezien je daar al voor €254,- een PS3 koopt 8)7 (voor dat geld zou ik ook wel een PS3 kopen, blijft naast een geinige spelcomputer toch ook een leuke blu-ray speler). Maar zodra MGS4 uitkomt, zullen de verkopen van de PS3 echt wel (misschien tijdelijk) door het dak gaan in Japan. Voor Nintendo is het dus hopen dat ze ook met een paar ijzersterke games komen. Het gaat uiteindelijk toch om de content en niet zozeer om het apparaat.
En omdat 1 winkel een speciale korting geeft is die in heel Japan voor 254 euro te krijgen?
Is allang duidelijk dat het daar om een lokale aktie gaat voor een heel beperkt aantal PS3's en heeft dan ook niets te maken met de vraag naar de PS3.
Heel januari is een teruglopende vraag van consoles te zien in Japan . Alleen de DS laat voor het eerst een stijging zien in verkoopaantallen deze week.
Ik zeg niet dat er een enorme honger is naar PS3's, maar zo ongenuanceerd zoals het nu gebracht wordt is het echt niet. Net zoals lege dozen in winkels in de VS. Even navragen bij de balie leert al snel dat het displayboxen zijn en dat de meeste winkels de PS3's niet lang in voorraad hebben voordat ze verkocht worden. Snap best dat het mensen eigen is om voor de underdog te kiezen, maar ik denk nog steeds dat de PS3 uiteindelijk de bestverkopende console zal worden van de 3. Hoewel dat nog wel even zal duren én dat het verschil vele malen kleiner zal zijn dan eerst.

[ Voor 28% gewijzigd door Shiver23 op 26-01-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Shiver23 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:40:
[...]
Heel januari is een teruglopende vraag van consoles te zien in Japan . Alleen de DS laat voor het eerst een stijging zien in verkoopaantallen deze week.
Toch is de verklaring daarvan enigszinds verschillend. Zo is het bij Nintendo waarschijnlijk gewoon een kwestie van gelimiteerde productie en niet zozeer vraag. De productie van de DS is juist in december verhoogt, dus duurt even voordat die ook de retail bereiken, hence de nu hogere verkopen. Bij de Wii zie je dat de vooraf geproduceerde units gewoon op zijn, dus nu hangt het vooral af van de echte productie (die gaat pas in maart/april substantieel omhoog), dus dat zal niet veel veranderen. Tenzij Nintendo ineens besluit om alles naar Europa of juist Japan te sturen :P .

Bij Sony is het echt gissen. Het is sowieso al lastiger, omdat de PS3 natuurlijk wat productieprobleempjes kende en al eerder in de verkoop is gegaan. Persoonlijk denk ik dat de softwareverkopen het antwoord geven, het is gewoon nog even wachten op de killer-content. Aan de andere kant kan het best zijn dat ze consoles aan 't sparen zijn voor een EU launch, en dat daardoor het aanbod beperkt is.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 26-01-2007 18:36 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Hoedje schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:35:

Toch is de verklaring daarvan enigszinds verschillend. Zo is het bij Nintendo waarschijnlijk gewoon een kwestie van gelimiteerde productie en niet zozeer vraag. De productie van de DS is juist in december verhoogt, dus duurt even voordat die ook de retail bereiken, hence de nu hogere verkopen. Bij de Wii zie je dat de vooraf geproduceerde units gewoon op zijn, dus nu hangt het vooral af van de echte productie (die gaat pas in maart/april substantieel omhoog), dus dat zal niet veel veranderen. Tenzij Nintendo ineens besluit om alles naar Europa of juist Japan te sturen :P .
Van de Wii komt het niet door de productie, hoor. Het is gewoon een periode waar er minder geld wordt uitgegeven in Japan. Met uitzondering voor de DS, die is daar altijd poppulair + vele malen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:30:
Er komen heus wel meer goeie games dan MGS4 denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
SToRM666 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:51:
[...]
Er komen heus wel meer goeie games dan MGS4 denk ik zo :P
In japan zijn het vooral de games zoals Final Fantasy 13 en White Knight Story die dus echt verkopen gaan scoren. Ik vind dat de PS3 nog best leuk verkoopt voor een systeem dat eigenlijk op RFOM na, geen echte system sellers heeft. Pas in maart komen de games Motorstorm, de Ubisoft line-up en virtua fighter uit... Ik denk dat deze games een goede invloed zullen hebben op de hardware verkoop in zowel de USA als Japan... In europa is het systeem de eerste maand(en) gewoon niet aan te slepen naar ik verwacht...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Den_John schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:34:
moet de ps3 reeds aanstaan om te kunnen streamen via de psp of kan dit ook als de ps3 in standby staat? Hetgeen ik wil bedoel is, ik zit gezellig beneden in de zetel met mijn psp terwijl de ps3 boven op mijn kamer in standby staat; kan ik dan een connectie leggen met mijn psp zodat de ps3 aanspringt en ik niet naar boven hoef om hem aan te zetten voor ik muziek etc kan streamen?
ehm.. geen idee eigenlijk, ik denk dat je wel ff de functie aan moet zetten. Je kan denk ik niet je PS3 aanzetten met je PSP vanuit sleepstand. Over 7 weekjes weten we het!! :*) :P ;)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Toch een hardwarematige scaler in de PS3?

http://www.beyond3d.com/articles/ps3scaler/

Er wordt op meerdere fora over gepraat, waaronder op Beyond3d.
Dus ik plaats het hier ook maar even :)

[ Voor 14% gewijzigd door SToRM666 op 26-01-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09
swopdark schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:12:
[...]

ehm.. geen idee eigenlijk, ik denk dat je wel ff de functie aan moet zetten. Je kan denk ik niet je PS3 aanzetten met je PSP vanuit sleepstand. Over 7 weekjes weten we het!! :*) :P ;)
het zou kunnen dat de psp de ps3 uit slaapstand kan halen door middel van een soort wol (wake on lan)

zijn er overgens mensen die morgen naar antwerpen gaan om de ps3 te testen in Gunk Store? Ik ga alvast eens een kijkje nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Den_John schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:06:
[...]

het zou kunnen dat de psp de ps3 uit slaapstand kan halen door middel van een soort wol (wake on lan)

zijn er overgens mensen die morgen naar antwerpen gaan om de ps3 te testen in Gunk Store? Ik ga alvast eens een kijkje nemen!
Hmmm...Antwerpen is nieteens zo ver rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat het verschil tussen de 20 en 60 GB versie alleen
  • 40 GB
  • wifi
  • memorycards
is? Als ik nooit online wil gaan dan is de 20 GB versie niet zo slecht toch?
Er zijn 3 regios met BlueRay. Als ik het zo bekijk dan is de USA versie daarmee helemaal gelijk aan een JAP versie?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maar, is er al iemand op deze planeet die nu werkelijk snapt wanneer de PS3 die scaling moet doen en niet de tv? IMHO is de PS3 alleen aan het scalen wanneer de TV dat niet kan, en dat is maar in beperkte gevallen zo (shiver's tv bv ;))

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:27:
Klopt het dat het verschil tussen de 20 en 60 GB versie alleen
  • 40 GB
  • wifi
  • memorycards
is?
Ja zo ongeveer wel ja, de 60 gig versie heeft een chromen strip maar dat is puur design. Verder kan je ook van de 20 gig versie de HDD uitbreiden als je dat wilt. Ook een memorycardreader kun je via de USB aansluiten, je PS3 zal het herkennen.
Als ik nooit online wil gaan dan is de 20 GB versie niet zo slecht toch?
Op beide types zit een ethernet ingang dus ongeacht welke versie je koopt, je kunt er altijd mee online gamen, gratis... dus waarom zou je het niet doen?
Er zijn 3 regios met BlueRay. Als ik het zo bekijk dan is de USA versie daarmee helemaal gelijk aan een JAP versie?
Geen idee, om dit soort problemen te voorkomen koop ik een EU versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
EfBe schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:45:
Maar, is er al iemand op deze planeet die nu werkelijk snapt wanneer de PS3 die scaling moet doen en niet de tv? IMHO is de PS3 alleen aan het scalen wanneer de TV dat niet kan, en dat is maar in beperkte gevallen zo (shiver's tv bv ;))
Volgens dat ik snap worden Blu-Ray films niet in 720p weergegeven, dus voor de meeste lcd-tv's hier zou dit wel degelijk handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje, ik heb nu een gewone desktop lcd. Samsung 19" 1440*900.

Ik weet dat het maar klein is, maar als student ga je nu eenmaal geen grote lcd tv's gaan kopen. Als (wanneer) ik ooit een ps3 haal, kan ik die dan daarop aansluiten? (ik zit dan gewoon op bureauafstand, dus qua fysieke grootte maak ik er niet echt een probleem van)

Feit is het volgende. Stel, ik sluit het aan via hdmi (dvi dus). Maaaaar. De ps3 geeft ofwel een 1280*720p beeld ofwel een 1920*1080p beeld. Welke geen van beide overeenkomt met de native res.

(en niet alleen ik maar bvb ook 20" 1680*1050 eigenaars kunnen zich deze vraag stellen).

Wat gaat er gebeuren met het beeld? Is het mogelijk op het op te rekken tot full screen (wat mijn voorkeur heeft)? Want in mijn ervaring is het zo dat alleen vga automatisch full screen wordt afgeveeld, maar als je een dvi signaal aanbiedt aan het scherm wordt het één op één afgebeeld. (met zwarte randen dus). Met een pc kan je evenwel een kleinere res kiezen, en deze toch fullscreen afbeelden via dvi door de gepaste settings in de drivers. Maar wat denken jullie dat de mogelijkheden zijn met de ps3?

Verder kan ik niet wachten om EINDELIJK is op een demopod te kunnen spelen. Ik weet dat velen onder jullie dat wel al eens gedaan hebben, maar ik heb nog nergens de kans gekregen een ps3 irl te zien, laat staan erop te spelen. Wordt een emotioneel moment denk ik :p

Hopelijk maken ze een beetje haast met dat 20Gb model... En nu alleen nog maar wachten, zeven weken is nog te overzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 02:09:
Klein vraagje, ik heb nu een gewone desktop lcd. Samsung 19" 1440*900.
Ik weet dat het maar klein is, maar als student ga je nu eenmaal geen grote lcd tv's gaan kopen.
daar hebben ze toch de IB Groep Groningen voor uitgevonden? Voor een lening van 1.000 euro heb je een 37 inch HD Plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

EfBe schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:45:
[...]
De PS3 moet de scaling doen als de gebruiker daar om vraagt. Het ligt er maar net aan hoe goed je tv kan scalen. Als de PS3 beter zou scalen dan je TV wil je natuurlijk dat je PS3 het doet en vice versa.
The 360 avoids this problem by using an analog scaler chip ("Ana"). But it can get away with that because it doesn't have digital video output! The PS3 does, so it needs a digital solution.
Vond dit nog wel een interessante uitleg waarom het met de PS3 wat lastiger is om te scalen én waarom HDMI nooit op de huidige 360 zal werken.
Iig goed om te zien dat er aan gewerkt wordt. Dan maar hopen op patches van bestaande games, hoewel ik dat niet echt zie gebeuren.
Den_John schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:34:
[...]

moet de ps3 reeds aanstaan om te kunnen streamen via de psp of kan dit ook als de ps3 in standby staat? Hetgeen ik wil bedoel is, ik zit gezellig beneden in de zetel met mijn psp terwijl de ps3 boven op mijn kamer in standby staat; kan ik dan een connectie leggen met mijn psp zodat de ps3 aanspringt en ik niet naar boven hoef om hem aan te zetten voor ik muziek etc kan streamen?
Als je de Bluetooth AB erbij aanschaft kan je iig vanaf afstand je PS3 aanzetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Shiver23 op 27-01-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 02:09:
Verder kan ik niet wachten om EINDELIJK is op een demopod te kunnen spelen. Ik weet dat velen onder jullie dat wel al eens gedaan hebben, maar ik heb nog nergens de kans gekregen een ps3 irl te zien, laat staan erop te spelen. Wordt een emotioneel moment denk ik :p
Ik heb er ook nog niet op gespeeld, maar dat maakt het eigenlijk alleen maar leuker als ik m op 23 maart ga halen :)
Ik zit er nu wel over te denken om eens bij de Mediamarkt hier in de buurt te gaan kijken of ze er al 1 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook nog niet op gespeeld, maar dat maakt het eigenlijk alleen maar leuker als ik m op 23 maart ga halen :)
Echt erg, heb gewoon een PS3 thuis staan en heb hem al twee weken lang niet gebruikt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat je in breda woont, waarom leen je hem dan niet ff aan mij uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:56:
Ik zie dat je in breda woont, waarom leen je hem dan niet ff aan mij uit :+
Misschien dat ik er anders een demopod omheen bouw, en 5 Euro vraag voor 10 minuten RFoM. Mensen van GoT mogen uiteraard gratis. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu ik de PS3 ook heb (alweer bijna een week, wat gaat de tijd toch hard :P), ben ik op zoek gegaan naar een geschikte 22 inch lcd monitor, omdat ik niet echt veel ruimte heb en kijk ook vrijwel nooit tv :+.

Ik had deze gevonden: Samsung 225BW voor zo'n 330 euro.
http://www.samsung.com/be...n/225bw.asp?page=Features

Deze schijnt 1080p te kunnen weergeven.
To connect a PS3 via HDMI to DVI-D cable to a widescreen LCD monitor, the monitor must be HDCP compliant. I have my 60 GB PS3 connected to on of my dual Samsung 225BW 22" HDCP HDTV LCD monitors. The Samsung 225BW has a native display of 1680 x 1050 and can display content at 1920 x 1080 which is the exact resolution needed for 1080P aka FULL HD.You can reset the PS3 by holding down the touch sensitive power button for 5 seconds after the PS3 has been powered on. The will be a screen with a rendering of an HDMI cable asking if you want to send audio through the cable. You select yes and then proceed to tailor the settings for your setup. There is not distortion of any sort or any black crop bars in the XMB or when playing games. Ridge Racer 7, Fight Night and NBA 07 are the only games running at 1080P.Resistance Fall of Man has a native 720P resolution as does Genji: Days of The Blade.
Bron

Lijkt me dus wel een goede keus ipv een hdtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dentify schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:31:
Nu ik de PS3 ook heb (alweer bijna een week, wat gaat de tijd toch hard :P), ben ik op zoek gegaan naar een geschikte 22 inch lcd monitor, omdat ik niet echt veel ruimte heb en kijk ook vrijwel nooit tv :+.

Ik had deze gevonden: Samsung 225BW voor zo'n 330 euro.
http://www.samsung.com/be...n/225bw.asp?page=Features

Deze schijnt 1080p te kunnen weergeven.

[...]

Bron

Lijkt me dus wel een goede keus ipv een hdtv.
Ik heb niet al te veel verstand van al die technische aspecten, maar een 1080p HDTV voor slechts 330 Euro lijkt me vrijwel onmogelijk, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:00:
[...]

Ik heb niet al te veel verstand van al die technische aspecten, maar een 1080p HDTV voor slechts 330 Euro lijkt me vrijwel onmogelijk, of zie ik dat verkeerd?
Het is dus geen TV maar een monitor. :) Dus geen tuners, zenderopslag, teletekst en allerlei andere functionaliteit die je van een TV mag verwachten. Monitoren kunnen alleen maar beelden weergeven die hun worden aangereikt door een andere bron, zoals een computer. Vandaar het "goedkope" prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En 22" is natuurlijk wel wat anders dan 40".
1680x1050 past natuurlijk geen 1080p op (1920x1080) maar komt wel in de buurt. Zou het zelf voor een console-scherm nogal klein vinden, maar daar is de prijs ook naar. Zal misschien zelf ook de PS3 ook wel eens aan mijn 20" breedbeeld hangen, mocht mijn vriendin de tv claimen.

[ Voor 21% gewijzigd door Shiver23 op 27-01-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Jah! Eindelijk de werkend PS3 gezien! Zit nu in Amerika (Minneapolis) maar ik kan nergens een voorraad PS3's vinden.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:12:
[...]

Het is dus geen TV maar een monitor. :) Dus geen tuners, zenderopslag, teletekst en allerlei andere functionaliteit die je van een TV mag verwachten. Monitoren kunnen alleen maar beelden weergeven die hun worden aangereikt door een andere bron, zoals een computer. Vandaar het "goedkope" prijskaartje.
Dat is inderdaad een logische verklaring. Thanx voor de opheldering! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Arx schreef op zondag 28 januari 2007 @ 01:56:
Jah! Eindelijk de werkend PS3 gezien! Zit nu in Amerika (Minneapolis) maar ik kan nergens een voorraad PS3's vinden.
Dat verschilt gewoon enorm per regio denk ik. En hoe beviel de PS3? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 15:28
Ik moest jullie even deze link posten. 8)7

Zullen er trouwens weer forse tekorten plaatsvinden bij de ps3 launch denken jullie ?
Mensen met pre-orders zullen meer geluk hebben neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest jullie even deze link posten.
wat een prachig filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 23:09
rstyled schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:57:

Zullen er trouwens weer forse tekorten plaatsvinden bij de ps3 launch denken jullie ?
Hahahaha "I have Three PS3's........AND a CAKE!!" :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zal wel aan mij liggen, maar ik zie niet echt in hoe een bonehead met 3 ps3's en een suf verhaal grappig kan zijn.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Idd, wat is daar nou grappig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

EfBe schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:54:
Zal wel aan mij liggen, maar ik zie niet echt in hoe een bonehead met 3 ps3's en een suf verhaal grappig kan zijn.
DeepSeven schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:22:
Idd, wat is daar nou grappig aan?
Overduidelijk mensen die 0 (nul) ps3's bezitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

Ik snap em niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is pas lachen en vet ;):

http://www.youtube.com/watch?v=GBWzxcbMmqo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
superdroog filmpje dat :P ... because "I" have three.. ps3's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Okay DIT filmpje snap ik dan weer wel: DIT WORDT ONLINE EEN FUCKING OWNAGE RAMPAGE!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
ff ander vraagje: is er iemand bezig met een nieuwe ps3-thread, met een flashy openings-post (met zoveel mogelijk info omtrent games, accessoires, aansluiten tv/monitor, ...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EfBe schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:54:
't Zal idd wel aan jou liggen. Ik vond het funny as hell :D. Net als al die reacties van die mensen die 'm blijkbaar haten om een een of andere reden trouwens :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Zou wel mooi zijn als er nu iemand met een filmpje met 4 PS3's komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55

oh my :D

prachtig, ik begon me echt lullig te voelen bij de cake. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:25:
[...]

Okay DIT filmpje snap ik dan weer wel: DIT WORDT ONLINE EEN FUCKING OWNAGE RAMPAGE!! :P
Hopelijk kan je die vertraagde 'look at my physics engine' stuff afzetten. Ik wil racen, en niet continu ragdoll physics zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit is trouwens de follow-up waar ze het over hadden: http://www.loadingreadyru...4/It%27s+a+Wonderful+Game

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:07
Zoooo.. Nou ik ben voorbereid voor de komst van de PS3 :) Zaterdag even naar de gameshop geweest, even aanbetaald voor de pre-order.. Hoef ik alleen de PS3 nog op te halen, heb RFoM, Tiger Woods 2007 en een Sixaxis nu thuisliggen :P

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Je kan in de PS3 de resoluties die je wilt gebruiken aanvinken en de ps3 zal afhankelijk van de ondersteunde resolutie van de game de hoogste reso gebruiken. Mijn 32" Samsung ondersteund maar max 1080i, dus games die 1080p ondersteunen zal de PS3 in mijn geval automatisch 1080i doorgeven. Tevens kan dit alleen gedaan worden als de PS3 aangesloten zit via een HDMI aansluiting. Een HDMI kabel is ook aan te raden. Composite aansluiting geeft teveel ruis. Je hoeft niet perse zo'n dure HDMI kabel te kopen. Een el cheapo kabel volstaat al omdat het signaal digitaal is.

Je kan in motorstorm de slow motion niet uitzetten wat soms best wel irritant is. Maar hij owns nog steeds.

Gisteren beetje lopen experimenteren met de PS3. Heb 24 season 6 DVD ff omgezte naar MP4 AVC en het is _/-\o_ .

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:09

Polycom

Poes van goud

MP4 heeft toch een grens wat kwaliteit betreft? Had dit hier ergens op tweakers gelezen als ik het me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vigilante888 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:33:
Je kan in de PS3 de resoluties die je wilt gebruiken aanvinken en de ps3 zal afhankelijk van de ondersteunde resolutie van de game de hoogste reso gebruiken. Mijn 32" Samsung ondersteund maar max 1080i, dus games die 1080p ondersteunen zal de PS3 in mijn geval automatisch 1080i doorgeven. Tevens kan dit alleen gedaan worden als de PS3 aangesloten zit via een HDMI aansluiting. Een HDMI kabel is ook aan te raden. Composite aansluiting geeft teveel ruis. Je hoeft niet perse zo'n dure HDMI kabel te kopen. Een el cheapo kabel volstaat al omdat het signaal digitaal is.

Je kan in motorstorm de slow motion niet uitzetten wat soms best wel irritant is. Maar hij owns nog steeds.

Gisteren beetje lopen experimenteren met de PS3. Heb 24 season 6 DVD ff omgezte naar MP4 AVC en het is _/-\o_ .
Ik heb de officiële HDMI van SOny en er is toch wel verschil te zien hoor....het is toch weer ff net wat scherper en de kleuren lijken voller. Wat trouwens echt supermooi is..... F1 Time Attack mode.
Je rijdt dan een track in de vroeg ochtend met zonopkomst....Net echt....echt supersfeervol :9
Jammer dat die game zo weinig aandacht krijgt :'(

Motorstorm is echt super! Zit nu in level 3 en het wordt fokkin' moeilijk :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij de Japanse versie van Motorstorm? De versie die wij in Europa gaan krijgen (met een online-functie) is toch nog niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vigilante888 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:33:
Een HDMI kabel is ook aan te raden. Composite aansluiting geeft teveel ruis.
Composiet? Werkt dat op resoluties hoger dan 480i :? En als je component bedoelt, ik vind het (op de 360 iig) nogal meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

.oisyn schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:24:
[...]

Composiet? Werkt dat op resoluties hoger dan 480i :? En als je component bedoelt, ik vind het (op de 360 iig) nogal meevallen.
Bij de PS3 zit standaard een composite kabel (rood, geel, wit) Het zal dan max 480i doorgeven, maar met heel veel ruis.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:04:
[...]

Heb jij de Japanse versie van Motorstorm? De versie die wij in Europa gaan krijgen (met een online-functie) is toch nog niet uit?
Ik heb de japanse versie en je daarmee nog niet online. Maar wat ik begrepen heb is dat alle games patchable zijn. Dus grote kans dat er in maart een patch uitkomt voor motorstorm om online te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:52:
[...]

Ik heb de officiële HDMI van SOny en er is toch wel verschil te zien hoor....het is toch weer ff net wat scherper en de kleuren lijken voller. Wat trouwens echt supermooi is..... F1 Time Attack mode.
Je rijdt dan een track in de vroeg ochtend met zonopkomst....Net echt....echt supersfeervol :9
Jammer dat die game zo weinig aandacht krijgt :'(

Erm, HDMI is digitaal signaal. Er worden voor middel van pulsen eenen en nullen doorgegeven. Anders dan bij analoog sgnaal, waar het beeld zelf over de lijn getransporteerd word, wordt bij HDMI het beeld omgezet naar pakketten. De zender en de ontvanger doen een "handshake" en dan worden de pakketten door de ontvanger weer omgezet daat beeld. betere kwaliteitkabels zijn alleen aan te raden als de kabel langer is dan 5m of als er teveel storingzenders in de direct omgeving van de kabel is. Ik heb nu een el cheapo HDMI kabel van 7,90 en de sony HDMI kabel en ik merk echt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik vind deze een stuk leuker btw : http://www.youtube.com/watch?v=IRQCnTKhVj4&NR

Kwam als optie na het filmpje van jouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Vince22 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:24:
Zoooo.. Nou ik ben voorbereid voor de komst van de PS3 :) Zaterdag even naar de gameshop geweest, even aanbetaald voor de pre-order.. Hoef ik alleen de PS3 nog op te halen, heb RFoM, Tiger Woods 2007 en een Sixaxis nu thuisliggen :P
omg ik kan echt niet wachten om motorstorm en resistance te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

swopdark schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:19:
[...]

Heb resistance alweer bijna uitgespeeld. Ben nu in de level london, waar je hordes chimera achter je reet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vigilante888 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:56:
[...]

Bij de PS3 zit standaard een composite kabel (rood, geel, wit) Het zal dan max 480i doorgeven, maar met heel veel ruis.
Duh, dat is dan ook het brakste medium om beeld door over te transporteren :P. Ik denk niet dat component onderdoet voor HDMI.
Leuk idee, maar jammer dat hij geen humor heeft ;)
http://www.loadingreadyrun.com/videos/view/176/Gibbstation+3

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 29-01-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Bartjuh schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:04:
[...]

Ik vind deze een stuk leuker btw : http://www.youtube.com/watch?v=IRQCnTKhVj4&NR

Kwam als optie na het filmpje van jouw ;)
Ik vind dit toch de beste Wii reclame: http://www.youtube.com/watch?v=4kdltfeNALY

:9
swopdark schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:19:
[...]

Ik ook niet :D
vigilante888 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:22:
[...]

Heb resistance alweer bijna uitgespeeld. Ben nu in de level london, waar je hordes chimera achter je reet krijgt.
En is het een goeie game? Ik twijfel namelijk nog een beetje of ik die zou halen of niet...

[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 29-01-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

SToRM666 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:30:
[...]

Ik vind dit toch de beste Wii reclame: http://www.youtube.com/watch?v=4kdltfeNALY

:9

[...]

Ik ook niet :D

[...]

En is het een goeie game? Ik twijfel namelijk nog een beetje of ik die zou halen of niet...
Ik zou zeggen, play it yourself. Ik vind hem echt goed. En het spel is in ieder geval een beetje groot. Gear of War had ik binnen 3uurtjes uitgespeeld.

Er zitten stukken in dat je letterlijk echt een panic button moet hebben. En gisteren tijdens het spelen van RFoM is de controller uit mn handen gegleden. vloog een meterje of 2 weg. Ik werd gegrepen door een Chimera Slaaf en dan moet je de controller schudden om de chimera af te schudden van je. Dus ik schudden als een gek, en zie daar een controller vliegen....... |:( 8)7 :X ;(
Gelukkig heb ik 3 controllers..... :S

[ Voor 9% gewijzigd door vigilante888 op 29-01-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, play it yourself. Ik vind hem echt goed. En het spel is in ieder geval een beetje groot.
...én onwijs veel vette wapens! :9
Gear of War had ik binnen 3uurtjes uitgespeeld.
Niet op Insane neem ik aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:07:
[...]

...én onwijs veel vette wapens! :9

[...]

Niet op Insane neem ik aan? ;)
Op insane heb ik hem samen met een maat van mij in 3,5uur uitgespeelt. En in gears of war mis ik de stemming. Met RFoM is het gewoon spannend. Mede door de omgeving en level design.

Em er zitten best wel veel wapens in RFoM. Enige gare wapen is de X-003 Sapper. maar hij is wel effectief tegen de Jumpers.

[ Voor 30% gewijzigd door vigilante888 op 29-01-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vigilante888 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:14:
[...]

Op insane heb ik hem samen met een maat van mij in 3,5uur uitgespeelt. En in gears of war mis ik de stemming. Met RFoM is het gewoon spannend. Mede door de omgeving en level design.
Das netjes dan inderdaad. Smaken verschillen denk ik, daarnaast kan je deze games niet echt met elkaar vergelijken. Ik vind de sfeer in beide games super, overall vind ik Gears denk ik toch beter. Jammer dat hij inderdaad relatief kort is. Daarnaast is coop wel weer erg tof, wat bij RFoM natuurlijk weer niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:17:
[...]

Das netjes dan inderdaad. Smaken verschillen denk ik, daarnaast kan je deze games niet echt met elkaar vergelijken. Ik vind de sfeer in beide games super, overall vind ik Gears denk ik toch beter. Jammer dat hij inderdaad relatief kort is. Daarnaast is coop wel weer erg tof, wat bij RFoM natuurlijk weer niet kan.
In RFoM zit wel Coop hoor. Je speelt dan gewoon de campagne met zn 2tjes. Idee is hetzelfde als Gears of War. Dus als je maat dood is dan kan je hem versneld reanimeren. Anders moet je 30seconden wachten. En als je in Coop speelt, dan heb je ook 2x zoveel vijanden. Anders dan bij Gears of War. Daar is het gewoon hetzelfde aantal vijanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vigilante888 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:20:
[...]

In RFoM zit wel Coop hoor. Je speelt dan gewoon de campagne met zn 2tjes. Idee is hetzelfde als Gears of War. Dus als je maat dood is dan kan je hem versneld reanimeren. Anders moet je 30seconden wachten. En als je in Coop speelt, dan heb je ook 2x zoveel vijanden. Anders dan bij Gears of War. Daar is het gewoon hetzelfde aantal vijanden.
Meen je dat nou? Oh, dat wist ik niet. :+

Scheelt natuurlijk dat niemand in mijn omgeving ook een PS3 met RFoM, dan probeer je dat niet zo snel uit. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:38
Please don't shoot als dit al voorbij gekomen is, maar ik heb behoorlijk gezocht en het nog niet kunnen vinden:

welke videoformaten speelt de ps3 allemaal af en is dat alleen vanaf de lokale schijf, of ook via het netwerk.

bv: ik heb HD-movies in .ts en wmv-formaat en ben benieuwd of de ps3 deze ook kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vigilante888 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:02:
[...]

Erm, HDMI is digitaal signaal. Er worden voor middel van pulsen eenen en nullen doorgegeven. Anders dan bij analoog sgnaal, waar het beeld zelf over de lijn getransporteerd word, wordt bij HDMI het beeld omgezet naar pakketten. De zender en de ontvanger doen een "handshake" en dan worden de pakketten door de ontvanger weer omgezet daat beeld. betere kwaliteitkabels zijn alleen aan te raden als de kabel langer is dan 5m of als er teveel storingzenders in de direct omgeving van de kabel is. Ik heb nu een el cheapo HDMI kabel van 7,90 en de sony HDMI kabel en ik merk echt geen verschil.
Kan best zijn, maar ik ervaar persoonlijk wel degelijk verschil.
Ik heb mijn standaard HDMI kabel eens vergeleken met de Van de Hul van mijn broer.
Verschil was toen al op te merken. Maar goed....het verschil is eerlijk gezegd niet echt supergroot en sommigen het prijsverschil niet waard. Het verschil tussen standaard en merk componentkabels is groter vind ik. Toch zou ik voor 24,95 de officiele Sony kopen ( de ps3 is het eerste consumenetenapparaat dat HDMI 1.3 ondersteunt en mocht je volgend jaar een HDTV kopen met 1.3 ondersteuning heb je de kabel alvast ).

@ Neovo: Ik heb de Japanse versie...Er komt zekers weten een patch uit met o.a. online, night races en o.a. verbeterde schaduwen. Valt al te lezen op diverse fora. Je moet er even induiken, maar zodra de buggy's, motoren en rally cars komen gaat de pret én de snelheid omhoog.

BTW...Coop in RFOM is splitscreen toch?

Trouwens...waar kopen jullie je games? Ebay? Play-Asia?
Ik heb zelf sinds kort prima ervaringen met yesasia.com.
Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Tallon 4: Doe eens een dubbelblinde test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
Zojuist RFoM binnen gehad :), in 3 dagen (exc. zondag) in huis via videogamesplus.ca (Canada) _/-\o_ . Ze zetten op de douaneverklaring: $20 , Toy game :).

@ Neovo, ik heb je trouwens toegevoegd op me US-PSN account en in RFoM (aangezien we allebei een JP-PS3 hebben met RFoM). :p

Zijn er trouwens nog meer mensen met een JP-PS3+RFoM? Mijn id (US-PSN): dentify-usa.

[ Voor 22% gewijzigd door dentify op 29-01-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dentify schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:08:
Zojuist RFoM binnen gehad :), in 3 dagen (exc. zondag) in huis via videogamesplus.ca (Canada) _/-\o_ . Ze zetten op de douaneverklaring: $20 , Toy game :).

@ Neovo, ik heb je trouwens toegevoegd op me US-PSN account en in RFoM (aangezien we allebei een JP-PS3 hebben met RFoM). :p

Zijn er trouwens nog meer mensen met een JP-PS3+RFoM? Mijn id (US-PSN): dentify-usa.
Ik heb hem ook ( Jap ps3 en RFOM) , kan ff niet online vanwege verhuizing. Ben vanaf 7 feb. online als ik Planet moet geloven :X Gamertag : Tallon 4 usa

@ Oscar: wat houdt die test in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens...waar kopen jullie je games? Ebay? Play-Asia?
Ik heb zelf sinds kort prima ervaringen met yesasia.com.
Echt een aanrader.
Via yesasia.com gaat inderdaad perfect! Heb ik NFS Carbon vandaan. :)
Das altijd goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:47:
[...]
@ Oscar: wat houdt die test in 8)7
Dat iemand anders de kabels verwisseld. Zodat je niet weet welke kabel er gebruikt wordt. En dan moet je zeggen welke kabel je het beste beeld vind geven.

Een digitaal en versleuteld signaal komt wel of niet over. Dat veranderd 0,0 aan het beeld, in theorie. Met component is het een analoog signaal dus maakt het inderdaad veel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

Appie

F1RST Racing

Is het mogelijk, en zo ja hoe, wanneer je via de marketplace een demo download de andere functioniteiten van de ps3 te gebruiken. Bij alles wat ik probeer is het OF de download annuleren OF geen reactie.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:26:
[...]

Dat iemand anders de kabels verwisseld. Zodat je niet weet welke kabel er gebruikt wordt. En dan moet je zeggen welke kabel je het beste beeld vind geven.

Een digitaal en versleuteld signaal komt wel of niet over. Dat veranderd 0,0 aan het beeld, in theorie. Met component is het een analoog signaal dus maakt het inderdaad veel meer uit.
Aha...zit wat in. Heb laatst op avforums.com een test gelezen en daar blijken de merkkabels toch beter uit de bus te komen....tenminste in digitale metingen....maar of het nu echt waarneembaar is?
In ieder geval bedankt voor de toelichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 07:36:
Aha...zit wat in. Heb laatst op avforums.com een test gelezen en daar blijken de merkkabels toch beter uit de bus te komen....tenminste in digitale metingen....maar of het nu echt waarneembaar is?
In ieder geval bedankt voor de toelichting :)
Binnen computers worden ongelofelijke hoeveelheden data verstuurd over de meest cheapass draadjes en over simpele koperspoortjes, zonder dat de data corrupt wordt, en dan moet het signaal als het de computer verlaat ineens over een merkkabel lopen omdat het signaal minder zou worden? Misschien kun je een linkje geven naar die test, want als een kabel het niet goed doet dan moet dat resulteren in artifacts en niet in andere kleuren of een "ander" beeld.

@Shiver23: Dubbelblind gaat nog een stapje verder, zowel de proefpersoon als de onderzoeker mag gedurende het experiment kennis hebben van het gebruikte middel. Dus je zou bv je moeder kunnen vragen, die geen idee heeft welke van de twee kabels beter zou moeten zijn, om de kabels random te verwisselen.

[ Voor 15% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 30-01-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:10:
[...]

Binnen computers worden ongelofelijke hoeveelheden data verstuurd over de meest cheapass draadjes en over simpele koperspoortjes, zonder dat de data corrupt wordt, en dan moet het signaal als het de computer verlaat ineens over een merkkabel lopen omdat het signaal minder zou worden? Misschien kun je een linkje geven naar die test, want als een kabel het niet goed doet dan moet dat resulteren in artifacts en niet in andere kleuren of een "ander" beeld.
Mmmmm zou kunnen hoor....heb er niet echt veel verstand van....maar als jij gelijk hebt is het eigenlijk vreemd dat mensen nog merkkabels kopen. Zit misschien idd tussen de oren :)
Placebo ;)
Zal toch eens kijken of ik die link kan vinden 8)

btw....iemand F1 Championchip Edition ook al??
Ik raak niet uitgekeken op de graphics van de time attack....racen in de ochtendgloren; alleen op de stille baan met het geluid van een paar 100 pk in je oren. Veel overbelichting tegen de achtergrond van de rode Ferrari.... :9 Echt adembenemend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Appie_Pils schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 05:41:
Is het mogelijk, en zo ja hoe, wanneer je via de marketplace een demo download de andere functioniteiten van de ps3 te gebruiken. Bij alles wat ik probeer is het OF de download annuleren OF geen reactie.
als je aan het d/l bent, dan kan je niks doen. dus daarom d/l ik meestal voor ik ga slapen..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
vigilante888 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:02:
[...]

als je aan het d/l bent, dan kan je niks doen. dus daarom d/l ik meestal voor ik ga slapen..... :X
In de firmware-update die in maart gaat komen schijnt wel multi-tasking te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

SToRM666 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:03:
[...]

In de firmware-update die in maart gaat komen schijnt wel multi-tasking te zitten :)
Ik hoop het. Maar Sony is er nog lang niet. De gameOS is nog lang van perfect. Met de 360 kan ik gewoon mn ipod erin steken en dan muziek luisteren. Met de PS3 nog niet. Hij herkend mn ipod wel maar hij kan niet in de mappen kijken omdat hij specifiek naar de mappen: VIDEO, MUSIC enz. kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Laatst online: 01-09 14:30
vigilante888 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:15:
[...]

Ik hoop het. Maar Sony is er nog lang niet. De gameOS is nog lang van perfect. Met de 360 kan ik gewoon mn ipod erin steken en dan muziek luisteren. Met de PS3 nog niet. Hij herkend mn ipod wel maar hij kan niet in de mappen kijken omdat hij specifiek naar de mappen: VIDEO, MUSIC enz. kijkt.
Je kan gewoon in alle folders/mappen kijken als je op "driehoekje" klikt en dan kiest voor "view all". Maar standaard kijkt de PS3 alleen in "VIDEO" en "MUSIC" inderdaad.

Overigens is mijn PS3 naam: ArjanUS, dus voeg maar toe aan de lijst! Kunnen we een keer online RR7 rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Hou het nuttig

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Was een geintje tussendoor... moet kunnen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
65nm CELL processor production started

Sony Computer Entertainment has started production on the previously announced 65nm CELL processor. All PlayStation 3 units so far have a 90nm processor inside, but this will change soon. As it seems Sony has started the massproduction of the 65nm processor, and this will have a few advantages.

First of all, this will mean a price cut for Sony on every PlayStation 3 sold. This is because the 65nm CELL processor is cheaper than the 90nm processor.

And second, this means a heatreduction for the PlayStation 3.

Also this 'new' processor is not only for the PlayStation 3, it's will also be used for more Sony or Toshiba products.

Whether this new 65nm processor will be in all PlayStation 3 units at the European launch is unknown. We expect Sony to announce this in the coming months. Don't expect a price drop though, because Sony will still lose a lot of money with this 'new' processor.
Bron

Dat is al snel :) Nu maar hopen dat die al in de EU consoles zitten, maar ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Dat zou even lekker zijn als wij die processoren krijgen... hopelijk zijn wij de eerste shipment met die dingen! 65nm ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:53:
[...]
Bron

Dat is al snel :) Nu maar hopen dat die al in de EU consoles zitten, maar ik verwacht van niet.
Dit is zeker goed nieuws... Al was het maar om het prijsvoordeel. (welke niet zal doorgerekend worden aan ons, maar sony zal minder verlies maken)

Waar ik eerder aan dacht is dat de ps3 nóg koeler en stiller zou kunnen worden. En ik heb geen first hand ervaring, maar afgaande op wat ik lees, is de ps3 nu al 'wonderlijk' stil. Zeker voor een dergelijk cutting edge apparaat. (en vergeleken met de xbox360) Dit kan een voordeel zijn, in de woonkamer wil je immers een stil apparaat, zeker als mediacenter.

Daarenboven zal deze ps3 ook minder hongerig zijn naar stroom. Alleen maar voordelen dus. Die nvidia chip zal binnenkort ook wel zuiniger kunnen, dat is namelijk een chip gebaseerd op de 7 generatie van nvidia als ik mij niet vergis. En deze zijn op zich al zuinig en koel (denk aan de passieve 7950GT ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Heeft een van de gelukkige bezitters al gexperimenteerd met het afspelen van diverse movie-formaten?

De ps3 kan voor zover ik kan nagaan standaard alleen mp4 afspelen, maar wellicht dat er via linux al veel meer af te spelen is.

Ik ben met name benieuwd of HD-wmv en HD .ts-files af te spelen zijn en zo ja, alleen vanaf de ps3-harddisk, of ook via een netwerkshare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

boefje79 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:56:
Heeft een van de gelukkige bezitters al gexperimenteerd met het afspelen van diverse movie-formaten?

De ps3 kan voor zover ik kan nagaan standaard alleen mp4 afspelen, maar wellicht dat er via linux al veel meer af te spelen is.

Ik ben met name benieuwd of HD-wmv en HD .ts-files af te spelen zijn en zo ja, alleen vanaf de ps3-harddisk, of ook via een netwerkshare?
De PS3 ondersteund de volgende formaten en dics:

Hard Media
BD-ROM
BD-R
BD-RE
DVD-ROM
DVD-R
DVD-RW
DVD+R
DVD+RW
CD-ROM
CD-R
CD-RW
Super Audio CD

VIDEO
MPEG-1
MPEG-2 (PS,TS)
H.264/MEPG-4 AVC
MPEG-4 SP

MUSIC
ATRAC (.oma .msa .aa3)
AAC (.3gp .mp4)
MP3 (.mp3)
WAV (.wav)

IMAGES
JPEG
GIF
PNG
TIFF
BMP

Gisterenavond eindelijk RFoM uitgespeelt. Krijg ik melding: Nieuwe wapen toegevoegt om je volgende campagne te starten.... 8)7 Eindelijk de Reaper gekregen!! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door vigilante888 op 31-01-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
vigilante888 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:09:
[...]

De PS3 ondersteund de volgende formaten en dics:

Hard Media
BD-ROM
BD-R
BD-RE
DVD-ROM
DVD-R
DVD-RW
DVD+R
DVD+RW
CD-ROM
CD-R
CD-RW
Super Audio CD

VIDEO
MPEG-1
MPEG-2 (PS,TS)
H.264/MEPG-4 AVC
MPEG-4 SP

MUSIC
ATRAC (.oma .msa .aa3)
AAC (.3gp .mp4)
MP3 (.mp3)
WAV (.wav)

IMAGES
JPEG
GIF
PNG
TIFF
BMP

Gisterenavond eindelijk RFoM uitgespeelt. Krijg ik melding: Nieuwe wapen toegevoegt om je volgende campagne te starten.... 8)7 Eindelijk de Reaper gekregen!! _/-\o_
Wow, dat is een stuk meer dan ik dacht.
Klopt het dat is hieruit concludeer dat hij ook .avi (mist mp4) en .ts afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
boefje79 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:56:
Naar ts files en avi (divx of xvid) ben ik ook erg benieuwd! Mede omdat ik nogal veel series download.
Kan iemand daar wat over zeggen, ervaringen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Vince22 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:56:
[...]

Naar ts files en avi (divx of xvid) ben ik ook erg benieuwd! Mede omdat ik nogal veel series download.
Kan iemand daar wat over zeggen, ervaringen e.d.?
Helaas ondersteund de PS3 (nog) geen AVI. Heb het geprobeerd met 24. Tot zover is het nog niet gelukt. En als je een AVI van 350Mb omzet naar MP4, dan gaat er teveel kwaliteit verloren. Ik zal vanavond even zoek naar een goede convertor en zal het wel ff hiero mn bevindingen plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
vigilante888 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:00:
[...]

Helaas ondersteund de PS3 (nog) geen AVI. Heb het geprobeerd met 24. Tot zover is het nog niet gelukt. En als je een AVI van 350Mb omzet naar MP4, dan gaat er teveel kwaliteit verloren. Ik zal vanavond even zoek naar een goede convertor en zal het wel ff hiero mn bevindingen plaatsen
thanx. ik ben benieuwd

al hoop ik dat er een mogelijkheid komt zonder converten, want dat is natuurlijk een onnodige en tijdrovende handeling.

je zal toch lost, prison break, 24, sleeper cell, the shield, the unit elke week weer moeten converteren voor het kijken ;)

maar .ts speelt hij dus wel af? (want in dat formaat zijn de series ook te krijgen)

misschien avi afspelen vanuit de linux-omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
boefje79 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:22:
[...]

je zal toch lost, prison break, 24, sleeper cell, the shield, the unit elke week weer moeten converteren voor het kijken ;)
En niet te vergeten Heroes :P

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.