Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste
Acties:
  • 33.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

trouwens ben ik met een test bezig. omdat ik mn hdd van mn ps3 niet wilt formateren, ga ik proberen om YDL 5.0 te installeren op en 40Gb external 2,5"HDD.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:07
vigilante888 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:39:
trouwens ben ik met een test bezig. omdat ik mn hdd van mn ps3 niet wilt formateren, ga ik proberen om YDL 5.0 te installeren op en 40Gb external 2,5"HDD.
Je kunt toch ook gewoon een backup maken vanuit de xmb zodat je je savegames e.d. niet kwijtraakt naar een externe usb hdd, dan formateren en YDL installeren en daarna je backup terugplaatsen?
Of lul ik nou overbodig? :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Vince22 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:41:
[...]

Je kunt toch ook gewoon een backup maken vanuit de xmb zodat je je savegames e.d. niet kwijtraakt naar een externe usb hdd, dan formateren en YDL installeren en daarna je backup terugplaatsen?
Of lul ik nou overbodig? :)
Kan wel, maar ik wil geen domme fout maken. Want wat ik gelezen hebt is als je YDL verkeerd installeerd, dan fuck je de GameOS op. Dus nee dank u. En als ik YDL op een externe schijf kan zetten, dan kan ik hem gewoon meenemen naar mn maten en ff tof doen...

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
vigilante888 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:42:
[...]

Kan wel, maar ik wil geen domme fout maken. Want wat ik gelezen hebt is als je YDL verkeerd installeerd, dan fuck je de GameOS op. Dus nee dank u. En als ik YDL op een externe schijf kan zetten, dan kan ik hem gewoon meenemen naar mn maten en ff tof doen...
Is natuurlijk wel een goede oplossing... en pimpen bij je maten is altijd leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Saints Row niet langer Xbox 360-exclusief

De gangstergame Saints Row is niet langer een exclusieve Xbox 360-titel. Uitgever THQ heeft vandaag namelijk bevestigd dat het spel in de lente van dit jaar ook op de Playstation 3 zal verschijnen. Of men voor de PS3-versie nieuwe spelmogelijkheden in petto heeft, is nog niet bekend. Wel zal de multiplayermode van de Xbox 360-versie ook op de PS3 zijn opwachting maken.
Bron

Goed nieuws :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik had sowieso begrepen dat het geen 360-exclusive was. Er staat ook niet Only on Xbox op de hoes. Maar goed nieuws natuurlijk. :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Gisteravond een paar uurtjes op de 360 gespeeld, super beeld maar wat mij opviel/tegenviel was het immense lawaai wat dat ding maakte.. sjezus zeg..
Maar de interface is echt super, deze was ook aangesloten op een pc met de MCE extender, maar dat ziet er wel super uit zeg... denk niet dat Sony daar aan kan tippen, maar ik ben benieuwd!
Mijn keus ligt sowieso al bij de PS3, al was't alleen maar omdat ik niet zo'n lawaaiig lelijk wit ding in de kamer wil, but hey, that's just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vince22 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:20:
Gisteravond een paar uurtjes op de 360 gespeeld, super beeld maar wat mij opviel/tegenviel was het immense lawaai wat dat ding maakte.. sjezus zeg..
Maar de interface is echt super, deze was ook aangesloten op een pc met de MCE extender, maar dat ziet er wel super uit zeg... denk niet dat Sony daar aan kan tippen, maar ik ben benieuwd!
Mijn keus ligt sowieso al bij de PS3, al was't alleen maar omdat ik niet zo'n lawaaiig lelijk wit ding in de kamer wil, but hey, that's just my 2 cents :)
ik heb het idee dat er veel verschil tussen zit. Volgens mij moet je net een goede treffen, want de mijne is bijna niet te horen. Qua koeling is die net zo stil als mijn laptop. Totdat ik er een spel in doe en de dvd drive aan slaat dan begint ie te loeien, maar dat is ook alleen aan het begin van het spel. Daarna neem het geluid weer af.

Overigens @ swopdark leuk bericht had je achter gelaten op xboxx360only. ;) Je weet wel bij dat Unreal tournament nieuwsbericht, om er even wat commentaar op te geven daaronder stond zelfs nog een bericht met dat saints row niet langer een exclusive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:49:
[...]

ik heb het idee dat er veel verschil tussen zit. Volgens mij moet je net een goede treffen, want de mijne is bijna niet te horen.
Same here. Misschien komt het omdat ik een latere versie heb, maar die van mij maakt nauwelijks geluid.

Saint's Row is wel aardig, maar kan voor mij niet tippen aan de GTA serie. Zou wel mooi zijn als ze de pop up kunnen weg krijgen op de PS3, soms is dat nog best vervelend in de game als je auto helemaal weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:54:
[...]

Same here. Misschien komt het omdat ik een latere versie heb, maar die van mij maakt nauwelijks geluid.
Die van mij is nu 2 maanden oud en hij maakt meer geluid dan m'n 360 devkit (ik had graag dat dat andersom was 8)7)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Even een vraag die zo goed als zeker al eens is gevraagd, maar ik kan het zo snel niet vinden in de 4 delen van dit topic.

Wat zijn de nadelen van het hebben/kopen van een PS3 uit Amerika?

Ik zie ze zelf namelijk niet direct, correct me if I am wrong:

Nadelen:
- regio B (echt een Nadeel?????)
- Garantie, hoe zit dat? doet sony hier moeilijk over? (Mijn PSP uit China van ruim 1 jaar oud, vervangen ze zonder problemen tegen een geringe vergoeding voor een EUR)
- gebruik van andere regio PSP, kan dit zonder problemen?
- moet een US account aanmaken voor downloaden ed.(echt een nadeel?????)
- Als het doorgaat, zal de US versie dan problemen hebben met de EUR TV/HDD recorder Add-on?

Voordelen:
-ik koop hem voornamelijk voor BR en de catalogus aan films is daar voorlopig "lees de komende jaren" vele malen groter.
-Zelfs als je invoerrechten ed. moet betalen nog steeds goedkoper dan hier.
- Ik heb hem volgende week in huis (theoretisch dan ;) )

Zijn er nog andere voordelen, maar vooral nadelen die ik niet zie?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Mothergoose schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:35:
Even een vraag die zo goed als zeker al eens is gevraagd, maar ik kan het zo snel niet vinden in de 4 delen van dit topic.

Wat zijn de nadelen van het hebben/kopen van een PS3 uit Amerika?

Ik zie ze zelf namelijk niet direct, correct me if I am wrong:

Nadelen:
- regio B (echt een Nadeel?????) USA versie is net als de japanse versie Regio A en niet B. Regio B is namelijk Europa en Australie
- Garantie, hoe zit dat? doet sony hier moeilijk over? (Mijn PSP uit China van ruim 1 jaar oud, vervangen ze zonder problemen tegen een geringe vergoeding voor een EUR) Tot zover ik het weet heeft sony nederland tegen mij gezegd dat ze geen support zullen geven op de PS3
- gebruik van andere regio PSP, kan dit zonder problemen? De PSP word op dit moment alleen gebruikt voor de "remote play" functie. Het houd in dat je de beeld van de PS3 kan streamen op de PSP
- moet een US account aanmaken voor downloaden ed.(echt een nadeel?????) De PSN account is niet PS3 afhankelijk. Je kan gewoon in de PS3 menu een accoutn registreren. Ik heb zelf 3 accounts aangemaakt voor de PS3. Je moet gewoon voor elke account een nieuwe PS3 profiel aanmaken.
- Als het doorgaat, zal de US versie dan problemen hebben met de EUR TV/HDD recorder Add-on? Als je de PS3 kan importeren, dan is de addon toch ook geen probleem om het te importeren.

Voordelen:
-ik koop hem voornamelijk voor BR en de catalogus aan films is daar voorlopig "lees de komende jaren" vele malen groter.
-Zelfs als je invoerrechten ed. moet betalen nog steeds goedkoper dan hier.
- Ik heb hem volgende week in huis (theoretisch dan ;) )

Zijn er nog andere voordelen, maar vooral nadelen die ik niet zie?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Dank je wel voor de antwoorden (en verbetering, ik bedoel natuurlijk ook regio A).

Echte nadelen zijn er dus niet, op het garantie verhaal na dan.
Als niemand anders een belangrijk nadeel weet te noemen ga ik hem maar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Mothergoose schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:57:
[...]

Dank je wel voor de antwoorden (en verbetering, ik bedoel natuurlijk ook regio A).

Echte nadelen zijn er dus niet, op het garantie verhaal na dan.
Als niemand anders een belangrijk nadeel weet te noemen ga ik hem maar bestellen.
DVD-regio is verschillend (niet met Japanse), BR regio is verschillend en PSX/PS2 game regio is verschillend. Kan je daar mee leven kun je hem rustig importeren.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Shiver23 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:06:
[...]

DVD-regio is verschillend (niet met Japanse), BR regio is verschillend en PSX/PS2 game regio is verschillend. Kan je daar mee leven kun je hem rustig importeren.
Yep. Maar ja, voor dvd heb ik mn dvd speler en Blu-ray movies koop ik wel in amerika of azie aangezien ze daar goedkoper zijn en een grotere assortiment hebben. En ik koop geen PS3 om mn PSone or PS2 gamers erop te spelen. Doe ik wel met mn PS2...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
vigilante888 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:36:
Yep. Maar ja, voor dvd heb ik mn dvd speler en Blu-ray movies koop ik wel in amerika of azie aangezien ze daar goedkoper zijn en een grotere assortiment hebben. En ik koop geen PS3 om mn PSone or PS2 gamers erop te spelen. Doe ik wel met mn PS2...... 8)7
Nou, als je RType final speelt dan is het denk ik wel lekker als je af bent van de mega framedrops af en toe ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Welke media hij afspeelt is beantwoord, maar kan hij dat ook van een netwerkshare?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:49:
Overigens @ swopdark leuk bericht had je achter gelaten op xboxx360only. ;) Je weet wel bij dat Unreal tournament nieuwsbericht, om er even wat commentaar op te geven daaronder stond zelfs nog een bericht met dat saints row niet langer een exclusive is.
kleine wereld he ;)

Dit was het bericht:
Woensdag 31 januari 2007 - Tot aan enkele weken geleden ging iedereen er vanuit dat Unreal Tournament III exclusief op PC en PlayStation 3 zou verschijnen. Vorige week kwam daar een einde aan toen de game officieel werd aangekondigd voor de Xbox 360.

Hier blijft het echter niet bij voor Sony's PlayStation 3, want uit nieuwe informatie is gebleken dat de game eerst op de Xbox 360 en PC zal verschijnen en een tijd later pas op de PlayStation 3. De Xbox 360 versie staat daarmee gepland voor 'half 2007' en de PS3 versie pas voor 'ergens in 2008'.

Een medewerker van Midway heeft deze informatie bevestigd en laat weten dat het niet om een fout gaat. De kans lijkt dus groot dat de rollen binnen een week omgedraaid zijn, en Unreal Tournament III nu tijdelijk exclusief op de Xbox 360 gaat verschijnen.

Update:
Na een tweede navraag is gebleken dat ook de PlayStation 3 versie van de game gewoon voor 2007 gepland staat. Het blijkt om een 'miscommunicatie' te gaan.

"Momenteel staan alle versies gepland voor een release in 2007, maar een exacte datum is nog niet bekend." Het bericht lijkt dus voorlopig een storm in een glas water geweest te zijn.
Sja ik kijk veel op nieuwssites zoals ps3.headliner en dan wordt je naar vanalles doorgelinkt wat maar met PS3 nieuws te maken heeft. Dan kom je ook op 360only... Wat mij stoort is dat dit "bericht" zelfs door een medewerker van midway bevestigd zou zijn waardoor alle mogelijke twijfel over dit nieuwsbericht weg moet zijn.. Nog geen uur later wordt er ff een update overheen gegooit waardoor het hele bericht compleet uit hte raam kan... Zulke berichten vind je erg veel, kijk naar de MGS4 en DMC4 soap...

Op 360only vind je dan weer geen berichten over het spel Saints Row dat naar de PS3 gaat en DMC4 dat dus wel PS3 exclusive blijft. Dat posten ze dan weer niet, maar de geruchten over een mogelijke multiplatform voor DMC4 en MGS4 zullen ze wel posten, het ontkennen van de berichten weer niet, ik nam de vrijheid om dat ook maar even te posten uit frustratie... je ziet gelijk de gevolgen van mijn bericht in de daaropvolgende posts 8)

EDIT:
ohw wacht, het Saints Row bericht hebben ze nu ook staan:
http://www.xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=4124
MY BAD

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Blu-Ray is here to stay? Ondanks alle negatieve tongen (en het zijn er veel) loop Blu-Ray enorm in op haar concurrent HD-DVD... Naar mijn idee heeft dit te maken met de intrede van de PS3... Zo te zien wordt Blu-Ray niet zo'n fiasco als de UMD van de PSP op film gebied wel is geworden.
http://gizmodo.com/gadget...ound-on-hd-dvd-233151.php

+ nog meer goed nieuws voor de PS3 afwachtenden:
http://www.gamepro.com/ga...ames/features/95408.shtml

De PS3 heeft meer exclusives en system-sellers in de pijplijn dan haar concurrenten... (dat wisten we trouwens eigenlijk al) maar toch leuk om even te lezen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

swopdark schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:36:
Blu-Ray is here to stay? Ondanks alle negatieve tongen (en het zijn er veel) loop Blu-Ray enorm in op haar concurrent HD-DVD... Naar mijn idee heeft dit te maken met de intrede van de PS3... Zo te zien wordt Blu-Ray niet zo'n fiasco als de UMD van de PSP op film gebied wel is geworden.

De PS3 heeft meer exclusives en system-sellers in de pijplijn dan haar concurrenten... (dat wisten we trouwens eigenlijk al) maar toch leuk om even te lezen.
Ik kan je garanderen dat al mijn collegaes hier in Amerika Blu-Ray prefereren. Dus het verbaast me niets. Je ziet ook in de winkels dat er meer reclame voor Blu-Ray wordt gemaakt. Prijzen zijn $20,- voor een Blu-Ray titel dus dat zit ook goed. En het rare is dat er nog geen aankondigingen zijn gemaakt voor nieuwe 2007 HD-DVD titels. :? Er is daar dus iets heel raars aan de hand.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Tuurlijk wordt Blu-Ray geen fiasco. Je kan het niet vergelijken met UMD, die toen niet al die filmstudio's/hardware-producenten achter zich had. UMD was te vergelijken met bijvoorbeeld een geheugenkaart zoals de Memory-Stick. Blu-Ray is gewoon opvolger van DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:03:
[...]

Ik kan je garanderen dat al mijn collegaes hier in Amerika Blu-Ray prefereren. Dus het verbaast me niets. Je ziet ook in de winkels dat er meer reclame voor Blu-Ray wordt gemaakt. Prijzen zijn $20,- voor een Blu-Ray titel dus dat zit ook goed. En het rare is dat er nog geen aankondigingen zijn gemaakt voor nieuwe 2007 HD-DVD titels. :? Er is daar dus iets heel raars aan de hand.
Gelukkig dat er een beetje concurrentie is tussen de beide formaten, misschien dat daardoor de prijzen ook wat lager worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F e r o x schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:03:
[...]

Tuurlijk wordt Blu-Ray geen fiasco. Je kan het niet vergelijken met UMD, die toen niet al die filmstudio's/hardware-producenten achter zich had. UMD was te vergelijken met bijvoorbeeld een geheugenkaart zoals de Memory-Stick. Blu-Ray is gewoon opvolger van DVD.
Welke idioot gaat er dan ook een film kopen die hij alleen op z'n PSP af kan spelen |:(. Ik heb het nooit begrepen van Sony.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Mee eens, UMD leek mij ook geboren om te floppen (of maar heel mager verkopen).
De prijzen van Blu Ray films vallen mij ook enigzins mee. € 21,- bij de Media Markt. Niet gek veel meer dan de nieuwe films op DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Inderdaad, Blu-Ray lijkt inmiddels een beetje op stoom te komen. 8)

Overigens is dat artikel op GamePro erg slecht. Er wordt bijvoorbeeld voor de 360 volkomen voorbij gegaan aan o.a. Mass Effect, Too Human en Ninja Gaiden 2, behoorlijke system sellers lijken me. Bovendien wordt er geroepen dat er weinig nieuwe IP's op de Wii zijn, maar wordt de lijst van de PS3 geprezen door de indrukwekkende sequels :z 8)7

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

hmm, Mn PS3 zegt dat ik hem moet updaten naar 1.51. Maar op de officiële site is nog niks te vinden over de 1.51..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Er is wel een 1.51 update met wat kleine fixes voor PS2 games :)

[ Voor 28% gewijzigd door SToRM666 op 02-02-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de psp eigenlijk de mogelijkheid om met een kabel aangesloten te worden op de ps3? Of kan communicatie enkel via wifi?

(bvb mini usb of zo?) Zodat 20 GB kopers eventueel toch nog hun psp van games uit de playstation store kunnen voorzien?

Ik weet het, het is 'maar honderd euro meer'. Maar elke euro telt voor mij, en honderd euro minder is weer honderd euro uitgespaard (of een extra game/iets anders).

Ik heb normaalgezien genoeg aan de basisfunctionaliteit van de 20 GB ps3.

Ik denk er eventueel ook over om toch een ps3 uit US of Japan te halen, ook al is die hier beschikbaar op het moment dat ik een ps3 zou aanschaffen. Ten eerste omdat je daar wel 20GB modellen kan kopen, en het met verzending en dergelijke mogelijks zelfs nog goedkoper uitkomt dan de prijs hier. Regio code voor Blu Ray zou in het begin universeel zijn, en eventueel later geregio coded.

Afbeeldingslocatie: http://ps3.qj.net/uploads/articles_module/81353/Blu-Ray-zoning_qjpreviewth.png?203939

Wat denken jullie? US of Japan. Met een US ps3 zal ik later meer beperkt zijn tot films die in de US gereleased worden, wat toch dichter aanleunt bij mijn filmsmaak. Zonder problemen met taal/japanse dubbing/ondertiteling. Gewoon standaard engelse blu ray films. ( edit: hmm, japan en US zijn zelfde regio code, dus het probleem stelt zich niet?)

Anderzijds, kan je met een ps3 uit regio A europese ps2 games spelen? Ik heb nog wel een paar ps2 games (europees) die ik af en toe speel, en nog wel redelijk wat die ik na verloop van tijd uit de budgetbak wil vissen. (bvb wegens tijdgebrek niet gespeeld)

Uiteraard kan ik daarvoor gemakkelijk een pstwo'tje kopen. Dat ding is miniem, dus dat is het probleem nu niet echt, maar het zou handig zijn.

En kan je met een regio A ps3 items kopen uit de Europese playstation store? Met europees cc adres, enz.. (waarom ze die stores niet gelijk trekken over de hele wereld is mij ook een raadsel. Qua content zou iedereen er een meerwaarde aan hebben en qua beheer en updaten zou het nog makkelijker zijn.) Als je niet geïnteresseerd bent in Japanse arcade klassiekers sla je die gewoon over? Of bvb één store met bepaalde regiofilters of content filters, maar wel de mogelijkheid om wereldwijde games aan te schaffen.

Nu ja, het is niet zo, dus het heeft weinig zin om daarover te vallen, maar toch, gemiste kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:53:
Heeft de psp eigenlijk de mogelijkheid om met een kabel aangesloten te worden op de ps3? Of kan communicatie enkel via wifi?
Via USB kunnen ze met elkaar communiceren.
Ik weet het, het is 'maar honderd euro meer'. Maar elke euro telt voor mij, en honderd euro minder is weer honderd euro uitgespaard (of een extra game/iets anders).
Dit verhaal snap ik... maar dan zeg je dit:
Anderzijds, kan je met een ps3 uit regio A europese ps2 games spelen? Ik heb nog wel een paar ps2 games (europees) die ik af en toe speel, en nog wel redelijk wat die ik na verloop van tijd uit de budgetbak wil vissen. (bvb wegens tijdgebrek niet gespeeld)

Uiteraard kan ik daarvoor gemakkelijk een pstwo'tje kopen. Dat ding is miniem, dus dat is het probleem nu niet echt, maar het zou handig zijn.
Als je zoveel problemen verwacht met backward compatibilteit etc wacht dan gewoon op de europese PS3. Koop een 60 gig versie... geen problemen met de europese PS2 games, leuke WIFI voor draadloze communicatie tussen je PSP en PS3 + die glimmende chromen rand erop :9~ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:02:
[...]

Via USB kunnen ze met elkaar communiceren.
Ah ok, thx, dat is wel goed nieuws. Ik vreesde dat het alleen via wifi zou kunnen. (wat op zich commercieel niet logisch zou zijn :p ). Geen probleem dus, dan heb ik die wifi helemaal niet nodig :) 20 GB ps3, here i come. (en dan later de harddisk vervangen ;) )
Dit verhaal snap ik... maar dan zeg je dit:

[...]

Als je zoveel problemen verwacht met backward compatibilteit etc wacht dan gewoon op de europese PS3. Koop een 60 gig versie... geen problemen met de europese PS2 games, leuke WIFI voor draadloze communicatie tussen je PSP en PS3 + die glimmende chromen rand erop :9~ ;)
Good point ;) Het is zo dat de ps2 waar ik nu af en toe op speel eigenlijk niet van mij is, en ik ook niet veel meer thuis ben als student zijnde. Dus het zou op zich handig zijn als ik op een eventuele US ps3 ook nog enkele europese ps2 games backwards compatible kon spelen. Een oplossing zou er dus in bestaan een pstwo te kopen daarvoor. Maar ps2 games spelen is niet per se een noodzaak, dus ik hoef ook niet per se een euro ps3 in dat geval

Anyway, dan kan ik gewoon ook op de europese 20 Gb versie wachten :) (god mag weten hoe lang, maar volgend semester heb ik toch nauwelijks tijd voor playstation, dus hoeft niet meteen). Het chromen randje kan me niet echt over de streep trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via welke online shop zal ik mijn PS3 importeren?

Aub wat vervaringen van mensen en wat jullie kwijt zijn incl invoerrechten enz

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:53:
Via welke online shop zal ik mijn PS3 importeren?

Aub wat vervaringen van mensen en wat jullie kwijt zijn incl invoerrechten enz

alvast bedankt.
Niet importeren en gewoon nog ff een maandje wachten... In maart start toch pas de eerste golfblockbusters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik word wel een beetje moe van die blindheid voor prijs. Lees bv:
http://arstechnica.com/news.ars/post/20070205-8767.html

Op zich redelijke redenatie, alleen... ook daar duikt weer die perceptie op dat de XBox 360 veel goedkoper is dan de PS3. Maar die prijs is helemaal niet zoveel lager, alleen het lijkt zo.
Stel ik wil een console, met wireless internet verbinding, wireless controller, harddisk en online gaming.

PS3: 599 euro, klaar.
XBox360: 399 euro (console) + 79 euro (wireless netwerk adapter) + 19 euro (controller oplaad geval (kabel)) + 59 euro (xbox live gold)

verschil: 44 eurotjes. Die verdien je het 2e jaar al terug.

Het geneuzel dat men bij de PS3 eerst gaat wachten op de prijsdrop omdat hij 'te duur is' klopt dus niet, of althans: ALS men dat doet, is men blind voor de kosten van een Xbox, die dus net zo hoog zijn.

Je realiseert het je niet snel overigens, dus op zich wel slim die fragmentatie bij de xbox. Ik dacht erover nl. om eerst een jaartje of wat dan maar xbox360 games te gaan spelen, totdat ik eens uitrekende wat ik kwijt zou zijn, en dat bleek dus wel erg veel te zijn en ik dan dus net zo goed een maandje of wat kon gaan wachten.

[ Voor 16% gewijzigd door EfBe op 05-02-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw redenatie is trouwens die van de blinde ps fanboy die alles eraan zal doen om de ps3 toch niet duur te laten lijken. Punt is, je lapt 600 euro voor een ps3 waarop je kan gamen. Je lapt 400 euro voor een x360 waarop je kan gamen. Punt uit. Al die extra shit erbij optellen, die niet nodig is om te kunnen gamen is onzin. Op die manier kan je zelfs de Wii nog duur laten lijken in vergelijking met de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:32:
Jouw redenatie is trouwens die van de blinde ps fanboy die alles eraan zal doen om de ps3 toch niet duur te laten lijken. Punt is, je lapt 600 euro voor een ps3 waarop je kan gamen. Je lapt 400 euro voor een x360 waarop je kan gamen. Punt uit. Al die extra shit erbij optellen, die niet nodig is om te kunnen gamen is onzin. Op die manier kan je zelfs de Wii nog duur laten lijken in vergelijking met de ps3.
oh daar hebben we het gepruttel uit de Nintendo hoek ook weer... :/

Ik roep ook niet dat alles NODIG is om te kunnen gamen, ik zeg alleen dat wanneer je dat wilt, je dus net zo duur uit bent met een XBox360, terwijl men dat initieel niet denkt.

Wanneer je online wilt gamen, een harddisk nodig hebt, je controller wilt opladen en via wifi wilt gamen (en menig huishouden heeft geen ethernet hubs rondslingeren maar wireless), zit je aan die kosten vast. Tuurlijk, jij niet, maar de rest van de wereld wel.

Als ik 400 euro lap voor een xbox360, kan ik mn controller niet opladen, heb ik geen online gaming, en zit ik vast aan ethernet (die hubs staan bij mij tientallen meters verderop). Maar goed, het ontgaat jou, c'est la vie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, have it your way

PS3: 599 klaar.
Xbox 360: 400+80+50 = 530.

want 'waarop je kan gamen' is ruim geïnterpreteerd hé. Als je in beide gevallen wifi wil omdat je geen utp kabels door je huis wil boren moet je de wifi module erbij nemen. En online gamen is tegenwoordig ook iets wat heel erg de norm is. Dat wordt gewoon verwacht, dus xbox live moet je zeker in de optelling meenemen. Niemand speelt nog uitsluitend single player games (alhoewel ik ook graag eens zou hebben dat een bedrijf zich eens serieus bezig houdt met een onderhoudende lange singeplayer game, en geen brol zoals oblivion, want dat spreekt me langs geen kanten aan)

Samengevat: online is een vereiste als je 'wil kunnen gamen' en het gemak van wifi is tegenwoordig in meerdere gezinnen een verzuchting. (en nu niet gaan vergelijken met utp verbinding, want dan haal je gewoon de 20GB xbox van 499, same story).

Je harde schijfje van de xbox zal op een bepaald moment zeker te klein worden, dan ga je een dure first party proprietary schijf moeten aanschaffen, bij de ps3 regel je dat gewoon zelf.

En dan tellen we nog niet eens 'op afschrijving' over de volledige levensduur. PSN blijft immers gratis, en voor live blijf je 50 euro per maand neertellen. Tel maar uit.

En sowieso, iemand die playstation als brand en game bedrijf een warm hart toedraagt (zoals mezelf) spaart gewoon wel een beetje verder. Dus prijsargumenten zijn zinloos. Zolang iedereen tevreden is met wat die koopt. Het is een investering voor een paar jaar, waar je volledig achter moet staan, wat maken die paar euro's verschil in aankoopprijs dan uiteindelijk nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
En men vergeet hier dan nog eens Blu-Ray ! Ok, niet iedereen heeft het nodig, maar voor degene die het zich interesseren (zoals mijzelf), is het ongelooflijk dat er zo een speler in een console zit die 'maar' 599 euro kost ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 15:18

DR161

is sarcasminist

EfBe schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:01:
[...]
...controller wilt opladen...
de meeste mensen hebben wel een oplader voor AA batterijen. :9
of een extra setje.

[ Voor 4% gewijzigd door DR161 op 05-02-2007 19:13 ]

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Punt blijft mijnsinziens overeind dat je bij de xbox een keuze hebt, waarbij je het bij de ps3 de features er verplicht bij krijgt. Ik heb niets aan wifi, weinig aan een oplader (oplaadbare batterijen), wil helemaal geen blu-ray (ondanks bezit van hdtv) omdat ik nog wil wachten wat de standaard wordt en de films nog te duur zijn, en de 20 gb HD is me meer dan genoeg.
Ik wil HEEL graag de PS3 vanwege zijn games (nu niet maar die komen hopelijk nog), maar 600 euro is gewoon veel en veel te veel voor me. 600 euro is een koopje voor wat je er voor krijgt, maar dan alleen als je ook echt op die extra's zit te wachten. Hij blijft daardoor te duur voor het gewone publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

SeamusXanthus schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:45:
Punt blijft mijnsinziens overeind dat je bij de xbox een keuze hebt, waarbij je het bij de ps3 de features er verplicht bij krijgt. Ik heb niets aan wifi, weinig aan een oplader (oplaadbare batterijen), wil helemaal geen blu-ray (ondanks bezit van hdtv) omdat ik nog wil wachten wat de standaard wordt en de films nog te duur zijn, en de 20 gb HD is me meer dan genoeg.
Ik wil HEEL graag de PS3 vanwege zijn games (nu niet maar die komen hopelijk nog), maar 600 euro is gewoon veel en veel te veel voor me. 600 euro is een koopje voor wat je er voor krijgt, maar dan alleen als je ook echt op die extra's zit te wachten. Hij blijft daardoor te duur voor het gewone publiek.
Waarom zou ik die keuze willen als ik zeker het gewoon geintegreerd wil in 1 apparaat?
Het enige wat je niet wilt is 600 euro betalen. Dat is verder prima, maar een alles-in-1 apparaat kopen met BR, Wifi, accu in je controller is natuurlijk net zo goed een keuze.
De enige keuze die MS je laat is de (te) dure accecoires wel of niet kopen. Slikken of stikken dus. Is ook niet erg flexibel.

En als je kijkt naar de ondersteuning voor de PSX en de PS2 geef het vertrouwen dat je PS3 ook na het uitkomen van een opvolger nog goede ondersteuning zal krijgen. Bij de 360 is dat afwachtend, want MS heeft zo goed als de stekker uit de xbox getrokken op het moment dat de 360 kwam.

Uiteindelijk gaat dit hele verhaal natuurlijk helemaal nergens over, want ik neem aan dat iedereen voor zichzelf wel uit kan maken wat hij/zij koopt.
Kan je ook een Atari 2600 kopen. Kun je ook op gamen. Punt van deze generatie consoles is dat het meer kan dan alleen gamen.
Een PS3 is niet duur, een 360 is niet duur. Het is alleen wel veel geld. Als je ziet wat de kostprijs van die apparaten is, blijft het een schijntje.

[ Voor 34% gewijzigd door Shiver23 op 05-02-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Shiver23 op 05-02-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik roep ook niet dat alles NODIG is om te kunnen gamen, ik zeg alleen dat wanneer je dat wilt, je dus net zo duur uit bent met een XBox360, terwijl men dat initieel niet denkt.
Ja wanneer je dat wil, en wil 99% dat opeens?
Wanneer je online wilt gamen, een harddisk nodig hebt, je controller wilt opladen en via wifi wilt gamen (en menig huishouden heeft geen ethernet hubs rondslingeren maar wireless), zit je aan die kosten vast. Tuurlijk, jij niet, maar de rest van de wereld wel.
Dus iedereen die een x360 koopt kan geen nieuwe batterijen oid in zijn controller stoppen? en op zo'n beetje alle wireless routers zitten ook ethernet poorten. Waar staat de router meestal? in de huiskamer. Waar staat de console vaak? in de huiskamer.
En online gamen is tegenwoordig ook iets wat heel erg de norm is. Dat wordt gewoon verwacht, dus xbox live moet je zeker in de optelling meenemen. Niemand speelt nog uitsluitend single player games
Er zijn 120miljoen ps2's, hoeveel mensen daarvan spelen online? juist een uitermate klein aantal. De opmerking dat iedereen opeens online wil gamen is onzin. Niet dat het niet steeds populairder word though. Maar bij xbl krijg je ook een uitgebreide service die je bij de ps3 niet krijgt, dat is toch ook iets wat het overwegen waard is.
Je harde schijfje van de xbox zal op een bepaald moment zeker te klein worden, dan ga je een dure first party proprietary schijf moeten aanschaffen, bij de ps3 regel je dat gewoon zelf.
En waarmee wil jij 20gb volkrijgen? tenzij je al je demo wil bewaren gaat dat niet lukken. En zo goedkoop zijn 2,5 inch schijven die in de ps3 moeten nou ook weer niet ;) ik denk niet dat opslagruimte nou echt een probleem zal zijn bij de meeste mensen.
En sowieso, iemand die playstation als brand en game bedrijf een warm hart toedraagt (zoals mezelf) spaart gewoon wel een beetje verder. Dus prijsargumenten zijn zinloos.
Voor jouw misschien wel. Maar er zijn nog 200miljoen potentiele console kopers die er anders over zullen denken. Niet iedereen is zoals jij.
Punt van deze generatie consoles is dat het meer kan dan alleen gamen.
En hoeveel mensen hebben daar nou echt op gevraagd? ik heb geen zin om extra te betalen voor half assed wannebee media centers. Ik heb een HTPC staan en daar kunnen de x360 en ps3 bij elkaar nog niet voor de helft aan tippen. Als mensen echt geinterreseerd zouden zijn in media opties halen ze wel zoiets, geen console. Een console zal voor 95% nog altijd verkocht worden voor de games.
Als je ziet wat de kostprijs van die apparaten is, blijft het een schijntje.
Doe eens wat onderzoek, de productiekosten zitten onderhand alweer rond de verkoop prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:10:
[...]

Waarom zou ik die keuze willen als ik zeker het gewoon geintegreerd wil in 1 apparaat?
Een ander wil die bende (BR,wifi) er niet in hebben, en betaald dus onnodig veel geld. Dat is het hele punt
Het enige wat je niet wilt is 600 euro betalen. Dat is verder prima, maar een alles-in-1 apparaat kopen met BR, Wifi, accu in je controller is natuurlijk net zo goed een keuze.
Klopt, maar wel een keuze van sony, niet die van de consument. Ik maak liever zelf mijn keuzes.
De enige keuze die MS je laat is de (te) dure accecoires wel of niet kopen. Slikken of stikken dus. Is ook niet erg flexibel.
:) Is dat niet vrij normaal dat je de keuze hebt iets wel of niet te kopen ? Beetje raar om dat als slikken of stikken te zien

Niet persoonlijk tegen jou gericht hoor , maar ik vind al die rekensommetjes hier toch erg komisch. Er wordt echt van alles bij de 360 opgeteld (zag zelfs de accu langkomen 8)7 ) om de ps3 maar minder duur te laten lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 23:09
Al dat vergelijk 8)7 Doe het op een juiste manier! IMO zijn dat er twee!

1. "Kaal" vergelijken --> wat kost een console zodat je er meteen op kan gamen!
Dan moet je dus de 60GB PS3 met de Xbox360 Premium vergelijken en de 20GB PS3 met de Xbox360 Core. Dat betekent dat er alsnog een verschil van 100 euro in zit in het voordeel van de 360. Wat je met deze informatie doet zal mij een worst wezen. Het is in ieder geval IMO een eerlijke PRIJSvergelijking.
CONCLUSIE: de PS3 is DUUR!

Om die 100 euro te rechtvaardigen kan je kijken wat de PS3 EXTRA te bieden heeft boven de Xbox360. Je kan gewoon voor de PS3 kiezen, omdat je nog zoveel PS2 spellen hebt liggen. Hetzelfde geldt voor de 360. Dit brengt mij automatisch bij het vergelijken op de tweede manier:

2. Op deze manier vergelijk je niet alleen de prijzen, maar je kijkt ook naar de toekomst. Misschien gebruik je bepaalde features op het moment van aanschaffen niet, maar wie weet in de toekomst wel. Ik maak zelf gebruik van deze vergelijking en vind dat de PS3 absoluut meer waar voor zn geld is. Dit o.b.v het feit dat het tevens een BLUE-Ray speler is er WiFi standaard in zit en een 60GB HDD, HDMI. IK ben bereid om op basis hiervan 600 euro neer te leggen! Anderen hebben al het recht om mij voor gek te verklaren maar doe dat op een manier MET argumenten.
CONCLUSIE: de prijs van de PS3 is te rechtvaardigen

[ Voor 12% gewijzigd door Flatwhite op 05-02-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:38:

Doe eens wat onderzoek, de productiekosten zitten onderhand alweer rond de verkoop prijs.
ik denk dat jij toch echt degene bent die wat onderzoek moet gaan doen. De Xbox gaat nu (volgens microsoft althans) met winst over de toonbank, maar de playstation 3 wordt nog steeds met 240 dollar verlies per console verkocht.

Maar nu komt precies weer dezelfde discussie waarmee al deze topics worden vol gespamt. De playstation 3 is duurder en heeft meer features. Als je die graag wilt hebben dan koop je hem... zo niet, dan koop je toch lekker een xbox... iedereen blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd dat gepraat over de xbox360 is beter of de ps3 is beter / goedkoper enz enz enz.

Van nature ben ik een nintendo fan, simpelweg omdat zij mijn toen het eerst aanspraken, bij andere zou dit eventueel een atari ofzo zijn geweest. maar hierna kwam de psx en die veranderde een hoop in mijn leven, de xbox is er altijd bijgeweest omdat ik daar lekker op kon experimenteren met mediacenter enz.

omdat sony te lang duurde met de ps3 heb ik toen een xbox360 premium gekocht en heb daar erg veel schik van en ga er nu gewoon een ps3 bijkopen, natuurlijk is dit voor veel mensen niet weggelegd maar met spellen als gran turismo en project gotham en zo kan ik er nog wel 100 opnoemen, ben ik gewoon verplicht 2 consoles of misschien wel 3 consoles te kopen.

Ik heb er geen moeite mee en scheelt me een hoop vergelijkingen enz het is natuurlijk wel wat duurder maar dan heb je ook wat.

maar waar hebben jullie de ps3 gereserveerd omdat het mij niet uitmaakt of het een us of pal machine is.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik had mijn PS3 al in september als eerste gereserveerd, dus ik was al zeker van een PS3 bij de launch. Werd ik vandaag doodleuk door die winkel gebeld dat ze in die periode gaan verhuizen en dus geen leveringen hebben. Ik kon dus kiezen: of 2 weken wachten of ergens anders reserveren. Ik heb maar meteen naar de FRS gebeld en nu sta ik daar als 6de op de lijst :(

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 05-02-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:39:

Niet persoonlijk tegen jou gericht hoor , maar ik vind al die rekensommetjes hier toch erg komisch. Er wordt echt van alles bij de 360 opgeteld (zag zelfs de accu langkomen 8)7 ) om de ps3 maar minder duur te laten lijken.
Voor wat je krijgt is de PS3 zeker geen duur apparaat. Het is wel een hoop geld en je moet voor jezelf af gaan vragen of je het er voor wilt uitgeven. Dit geld net zo goed voor de 360 want ook voor die console moet je even € 400,- neertellen + extra's.

Op zich vind ik de prijs voor de 360 ook niet duur voor wat je krijgt, de PS3 bied je echter gewoon meer door zaken standaard bij te voegen waarvoor je bij de 360 bij moet betalen...

De argumenten dat je helemaal geen Blu-Ray wilt, of tilt constroller, of WIFI of memorycardreader zijn zóóó 2006 ;)

Blu-Ray is nu, drie maanden na de launch van de PS3, aan een ware strooptocht begonnen tegenover het HDDVD kamp. Over 2006 was HDDVD de winnaar, maar in 2007 verkoopt Blu-Ray twee keer zoveel als HD DVD terwijl de prijs van de films behoorlijk meevalt (€20,-)

Afwachten tot welke standaard de winnaar gaat worden is niet echt meer een serieus te nemen reden...

"MS bied me tenminste de kans om te kiezen, MS duwt mij geen media of standaarden door de neus als ik er niet voor wil kiezen" een veel gehoorde reden onder de MS verdedigers terwijl ik deze redenen behoorlijk zielig vind worden. Zeker als je kijkt naar de uitbreidingsmogelijkheden bij de 360 waarbij je alleen maar overpriced add-ons kan kopen.

Op het gebied van games heeft MS nu zeker nog het voordeel met haar 360. Dit zal echter snel omslaan als de Sony exclusive titels als: Motorstorm, Heavenly Sword, MGS4, DMC4, Killzone 2, SOCOM, GT5, Rachet and Clank en veel anderen aanspoelen aan de kusten van de USA en Europa. Ook worden we nog even verwend met titels als OKAMI en Final Fantasy 12 én natuurlijk God Of War 2 voor de gouwe PS2.

De diversheid aan software voor de PS2 heeft deze console duidelijk de overwinning gegeven en dit lijkt ook dit keer weer gewoon door te zetten op de PS3. De monopoly van de 360 als enige next gen machine is over en dit weet MS heel goed. Het verschil tussen Madden op de 360 en Madden op de PS2 was natuurlijk duidelijk zichtbaar... Nu deze games allemaal multiplatform worden en ook naar de PS3 komen is het voordeel ineens een stuk kleiner.. Daarnaast geven uitspraken van developers als EA (20 pct van de PS3 benut) de burger moed.

Hield je van PS2 games en wil je dit de komende 6 jaar nog doorzetten inclusief een Blu-Ray speler en gratis online gameplay... stick with PS...

Laat aub de Wii lekker links liggen want dat systeem gaat over een jaar of twee flink onderuit wanneer de technisch verschillen tussen de 360 en PS3 vs Wii te groot worden om de Wii nog serieus te laten meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Als je kijkt wat de PS2 bij de launch kostte en wat de PS3 nu kost dan krijg je naar mijn idee wel veel meer waar voor je geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Shiver23 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:10:
[...]

En als je kijkt naar de ondersteuning voor de PSX en de PS2 geef het vertrouwen dat je PS3 ook na het uitkomen van een opvolger nog goede ondersteuning zal krijgen. Bij de 360 is dat afwachtend, want MS heeft zo goed als de stekker uit de xbox getrokken op het moment dat de 360 kwam.

Uiteindelijk gaat dit hele verhaal natuurlijk helemaal nergens over, want ik neem aan dat iedereen voor zichzelf wel uit kan maken wat hij/zij koopt.
Tuurlijk kan iedereen bepalen wat hij zelf vind. Ik probeerde alleen uit te leggen door mijn eigen situatie erbij te halen waarom de PS3 door het grote publiek (en daar gaat het nou eenmaal om als het om verkoopcijfers gaat op de langere termijn) te duur wordt bevonden. Ik vind dat de PS3 op dit moment te duur is als game machine. Mocht je al die extra opties erbij WILLEN is hij prima van prijs, dit zal echter maar voor een beperkte groep van toepassing zijn (voor mij helaas dus niet). Ik blijf echter vinden dat hij voor het grote publiek te duur is (dat zegt het grote publiek trouwens ook).
Verder kan ik me totaal niet vinden in je redenaties, dat de stekker uit de xbox is getrokken is natuurlijk logisch gezien de verkoopcijfers, heeft met userbase te maken, verder is de 360 weldegelijk grotendeels backwards compatible. Dat het een nadeel om optioneel iets te kunnen kopen snap ook niet. Ik snap dat onderdelen los kopen duurder is, maar uiteindelijk ben je alleen duurder uit als je ook daadwerkelijk al die opties wilt. Mijn punt is, voor het grote publiek (ben ik weer met mijn grote publiek ;) ) gaat dit niet op en zijn upgrades voor deze groep DUS een goedkopere oplossing.

Ik vind, dat als 'men' een product te duur vind (ook al heeft 'men' ongelijk!), dat dit zorgelijk is voor een product, want 'men' is de uiteindelijke koper.

Anyway, ondanks mijn 'gebash' op Sony en ondanks mijn teleurstelling over de PS3 so far zal er uiteindelijk wel weer eentje in huis komen. Zal toch wel weer jeuken als de nieuwe FF uit komt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Een console is bij de launch bijna per definitie niet voor 'het grote publiek'. Zo werkt het al jaren. Het is alleen de kunst om nu een mooi verkoopaantal te halen waardoor steeds meer developers met goede games komen en ondertussen de hardware in prijs zakt. Bij de eerste prijsdaling zal de volgende grote(re) groep de console kopen en zo heb je een aantal cyclussen totdat de opvolger komt.

Een console bij launch kopen is sowieso afzien. Qua games is er nou eenmaal niet heel veel te krijgen vaak. Het eerste jaar heb ik mijn PS2 met name als DVD-speler gebruikt en nu zal de PS3 waarschijnlijk vooral dienst doen als BR-player, naast gamen.

En op het gebied van upgrades heeft, naar mijn mening, de PS3 absoluut het grote voordeel dat je bijna alle hardware erop aan kunt sluiten die jij wilt. Eigen 2.5" HD's, via USB en bluetooth je eigen accesoires. Je zit niet vast aan (te) dure first-party spullen.

[ Voor 16% gewijzigd door Shiver23 op 05-02-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:38:
Ja wanneer je dat wil, en wil 99% dat opeens?
En van waar heb jij die wijsheid dat jij even kunt bepalen wat 99% niet wilt. Zet 2 dezelfde SKU's tegen elkaar en diegene met de meeste features verkoopt. Dat men totaal geen nood heeft aan die features wel of niet maakt geen bal uit.

Maar mss kun je nu GB als voorbeeld aanhalen maar dan wel vergeten te vermelden dat door taksen en dergelijke de 20Gb versie daar min of meer het enige betaalbare versie is voor velen.

Daarintegen heb ik mijn oor even te luister gelegd naar wat bevriende winkeliers. En weet je de vraag van klanten is het grootst voor de 60Gb versie... . Abnormaal ? Niet als je weet hoe irrationeel koopgedrag van de consument in elkaar zit.
Dus iedereen die een x360 koopt kan geen nieuwe batterijen oid in zijn controller stoppen? en op zo'n beetje alle wireless routers zitten ook ethernet poorten. Waar staat de router meestal? in de huiskamer. Waar staat de console vaak? in de huiskamer.
Ik heb een play & charge kit gekocht hoor. Zijn mijn batterijen leeg dan steek ik het kabeltje in en speel ik verder terwijl hij oplaad. P&K wordt door heel veel mensen aangeraden. Tuurlijk heb je het niet nodig maar waarom een xbox 360 eigenaar met batterijen zou moeten prutsen is mij echter een raadsel... .

Jij kunt ergens staven dat de wireless router meestal in de huiskamer staat en dat de console ook in de huiskamer staat ? Wie had het ook over veronderstellingen maken om veronderstelling te maken zodoende dat een bepaalde console er toch goed uitkwam... ? Ik heb echt geen zin in lelijke kabels en het gezeik met ze weg te moffelen maar ik zal wel tot die 1% horen waarschijnlijk.
En waarmee wil jij 20gb volkrijgen? tenzij je al je demo wil bewaren gaat dat niet lukken. En zo goedkoop zijn 2,5 inch schijven die in de ps3 moeten nou ook weer niet ;) ik denk niet dat opslagruimte nou echt een probleem zal zijn bij de meeste mensen.
Ja, 20gb krijg je nooit vol zonder al je demo's te bewaren... . Wat als ik eens een serie wil downloaden of een downloadbare game van een service die geen limitatie heeft in hoe groot die games mogen zijn, etc.
Voor jouw misschien wel. Maar er zijn nog 200miljoen potentiele console kopers die er anders over zullen denken. Niet iedereen is zoals jij.
Elk van die 200 miljoen zitten toetsen naar hun mening ? Laten we mss een jaar wachten vooraleer pro of contra voorspellingen te doen. Heeft bij mij nogal een grote glazen bol gehalte.
Bron want daar geloof ik nu geen snars van.

[ Voor 27% gewijzigd door simplicidad op 05-02-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:23:
[...]

Voor wat je krijgt is de PS3 zeker geen duur apparaat. Het is wel een hoop geld en je moet voor jezelf af gaan vragen of je het er voor wilt uitgeven..
Even voor de duidelijkheid, hier ben ik het 100% mee eens. Aangezien hij onder de kostprijs verkocht wordt heb je gewoon waar voor je geld. Het is alleen jammer dat veel opties voor een groot aantal mensen niet nodig zijn. Nu niet maar ook de komende jaren niet. Voor die mensen (waaronder ikzelf) is het wachten op een prijsverlaging.
Over 2006 was HDDVD de winnaar, maar in 2007 verkoopt Blu-Ray twee keer zoveel als HD DVD terwijl de prijs van de films behoorlijk meevalt (€20,-)
Lol, we hebben er pas 1 maand op zitten in 2007 :)
Om daaruit te concluderen dat blu-ray de strijd heeft gewonnen gaat mij wat ver.
En volgens mij was 1 reden voor die hoge verkoopcijfers dat veel mensen gebruik hebben gemaakt van de bon voor een gratis blu-ray-film bij de ps3. (correct me if I'm wrong..). Gratis blu-ray films uitdelen en dan zeggen dat het goed verkoopt..... ik weet het niet.
"MS bied me tenminste de kans om te kiezen, MS duwt mij geen media of standaarden door de neus als ik er niet voor wil kiezen" een veel gehoorde reden onder de MS verdedigers terwijl ik deze redenen behoorlijk zielig vind worden.
Zielig ? Dus als je een console wil kopen puur om te gamen, zonder behoefte te hebben aan een HD media speler is dat zielig ? Dat moet je me toch eens nader uitleggen :?
Laat aub de Wii lekker links liggen want dat systeem gaat over een jaar of twee flink onderuit wanneer de technisch verschillen tussen de 360 en PS3 vs Wii te groot worden om de Wii nog serieus te laten meedoen.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
Lol, we hebben er pas 1 maand op zitten in 2007 :)
Om daaruit te concluderen dat blu-ray de strijd heeft gewonnen gaat mij wat ver.
En volgens mij was 1 reden voor die hoge verkoopcijfers dat veel mensen gebruik hebben gemaakt van de bon voor een gratis blu-ray-film bij de ps3. (correct me if I'm wrong..). Gratis blu-ray films uitdelen en dan zeggen dat het goed verkoopt..... ik weet het niet.
Wat ik mij altijd afvraag in die discussies. Zien jullie niet hoeveel filmstudio's er achter BR staan en hoeveel achter HD DVD ? Althans het is voor mij de beweegreden waarom ik een PS3 in huis haal ( de Samsung Blu Ray speler kost 1280€ bij MM hier) en geen "goedkope" HD DVD speler voor mijn Xbox 360.

Maar hey voor mij zijn het dan ook geen theologische oorlogen en ik zal mijn slaap er dan ook niet voor laten "wie er wint". Wat mij wel bezig houd is waar ik de meeste keuze aan films zal hebben en dan is het voor mij gemakkelijk.
Zielig ? Dus als je een console wil kopen puur om te gamen, zonder behoefte te hebben aan een HD media speler is dat zielig ? Dat moet je me toch eens nader uitleggen :?
Ik vind het geen nood hebben aan een hd media speler niet zielig. Al stel ik mij wel vragen bij het feit van wij hebben geen nood aan "hd media" oproep en dat mbt een console die enkel en alleen tot zijn recht komt op een hdtv.

Maar ik vind de argumentatie enormt schaapachtig. Althans dat is zo een argument die ik van peter moore in diverse interviews heb gelezen. Eigenlijk de meeste argumenten van de xbox 360 evangelisten vind ik rehased opmerkingen van peter moore. In wezen kun je zelf beter interviews lezen van peter moore dan opmerkingen van xbox 360 evangelisten :+

Mijn xbox 360 zal trouwens prijstechnisch op hw vlak bijna dat van de 60Gb PS3 evenaren. Ik zie niet in wat er daar verkeerd aan is. En ik heb om de beide 20 xbox 360 games dus men kan niet stellen dat ik een PS fanboy ben want ik vind de xbox 360 zeker geen slecht platform.

Daarintegen zal de 20Gb versie wel op de markt komen en dan moet je geen zorgen maken over die "vele extra features". Je kunt dan met batterijen prutsen en zoveel meters utp kabel leggen naar hartenlust... .

[ Voor 24% gewijzigd door simplicidad op 05-02-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

simplicidad schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:27:
Daarintegen zal de 20Gb versie wel op de markt komen en dan moet je geen zorgen maken over die "vele extra features". Je kunt dan met batterijen prutsen en zoveel meters utp kabel leggen naar hartenlust... .
Zelfs daar krijg je een 'gratis' accu bij in je Sixaxis. Het is toch wat.
Is natuurlijk niet zo gek. Sony maakt nogal wat accutjes zo op een dag.
Gelukkig mag je bij iedere PS3 kiezen wat voor AV-kabel je gaat gebruiken.

Dit filmpje van Naughtydog blijft toch wel heel vet. Is oud, ik weet het. Maar sinds vandaag is de titel van deze game waarschijnlijk bekend: Uncharted: Drake's Fortune.
En Naughtydog zou betrokken zijn met de ontwikkeling van een first-party game engine van Sony. Bron
Ik zie hier zeker wat in. Veel ontwikkelaars samen kunnen meer dan één ontwikkelaar op zichzelf. Ook voor de herkenbaarheid van de first-party titels kan het wel positief zijn als de meeste first-party' ontwikkelaars gebruik maken van deze engine.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 06-02-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simplicidad schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:27:
[...]

Ik vind het geen nood hebben aan een hd media speler niet zielig. Al stel ik mij wel vragen bij het feit van wij hebben geen nood aan "hd media" oproep en dat mbt een console die enkel en alleen tot zijn recht komt op een hdtv.

Maar ik vind de argumentatie enormt schaapachtig. Althans dat is zo een argument die ik van peter moore in diverse interviews heb gelezen. Eigenlijk de meeste argumenten van de xbox 360 evangelisten vind ik rehased opmerkingen van peter moore. In wezen kun je zelf beter interviews lezen van peter moore dan opmerkingen van xbox 360 evangelisten :+
360 evangelist.... :/
Ik heb het niet over de behoefte naar HD media. Die komt er sowieso wel. Ik heb het over de aanschaf van een console puur om te gamen. Je weet wel, waar zo'n apparaat oorspronkelijk voor is ontworpen ;) Niet iedereen wil zo'n alles in 1 apparaat.
Mooi ik heb het niet zo op de accu's van Sony :)
Nu nog een paar leuke games en een prijsverlaging en ik ben happy :+

Ja ik weet dat dit allemaal wel goed gaat komen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:08:

Nu nog een paar leuke games en een prijsverlaging en ik ben happy :+

Ja ik weet dat dit allemaal wel goed gaat komen
Ik ben nu in de states. Bij de Best Buy en CompUSA krijg je 2 extra controllers bij je 20 of 60gb versie. Dat scheelt je toch zo even 100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Shiver23 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:43:
Een console is bij de launch bijna per definitie niet voor 'het grote publiek'. Zo werkt het al jaren. Het is alleen de kunst om nu een mooi verkoopaantal te halen waardoor steeds meer developers met goede games komen en ondertussen de hardware in prijs zakt. Bij de eerste prijsdaling zal de volgende grote(re) groep de console kopen en zo heb je een aantal cyclussen totdat de opvolger komt.

Een console bij launch kopen is sowieso afzien. Qua games is er nou eenmaal niet heel veel te krijgen vaak. Het eerste jaar heb ik mijn PS2 met name als DVD-speler gebruikt en nu zal de PS3 waarschijnlijk vooral dienst doen als BR-player, naast gamen.

En op het gebied van upgrades heeft, naar mijn mening, de PS3 absoluut het grote voordeel dat je bijna alle hardware erop aan kunt sluiten die jij wilt. Eigen 2.5" HD's, via USB en bluetooth je eigen accesoires. Je zit niet vast aan (te) dure first-party spullen.
Shiver23, ik denk dat we het eens kunnen zijn dat we het niet met elkaar eens worden in deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Shiver23 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:56:
Dit filmpje van Naughtydog blijft toch wel heel vet. Is oud, ik weet het. Maar sinds vandaag is de titel van deze game waarschijnlijk bekend: Uncharted: Drake's Fortune.
Dat is voor mij ook een titel waar ik naar uitkijk :)
Vooral de sfeer in de trailer bevalt me erg goed.

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 06-02-2007 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
giropas schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:08:
360 evangelist.... :/
Ik heb het niet over de behoefte naar HD media. Die komt er sowieso wel. Ik heb het over de aanschaf van een console puur om te gamen. Je weet wel, waar zo'n apparaat oorspronkelijk voor is ontworpen ;) Niet iedereen wil zo'n alles in 1 apparaat.
Envangelist bedoel ik niet in de negatieve context hoor !

Neen maar weet je consoles zoals de playstation en de xbox shiften meer naar "entertainment" centers dan pure gameconsoles op zich. Was het technisch en economisch mogelijk om de xbox 360 met een hd dvd speler uit te rusten dan had Microsoft dat ook wel gedaan. En dan had je ook niet de "keuze".

Bedoel het xbox platform als puur gaming platform naar voren schuiven is eigenlijk ironisch als je weet hoe de console ontstaan, waarom Microsoft opeens met een console op de proppen is gekomen en weet dat de strijd tussen Sony en MS totaal niet gaat over games ! Die strijd gaat zelf verder buiten het gaming op zich, zie de verhalen over Sony en de zune van de laatste weken.. . Dat is niet toevallig.

Er is een heel interresant boek op de markt van journalist (WSJ) Dean Takahashi "Opening The Xbox" die ik je mbt dit onderwerp zeker kan aanraden. Er is ook een vervolg the Xbox 360 uncloacked.

[ Voor 6% gewijzigd door simplicidad op 06-02-2007 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

wimpie schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:26:
Welke media hij afspeelt is beantwoord, maar kan hij dat ook van een netwerkshare?
Iemand?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat jij toch echt degene bent die wat onderzoek moet gaan doen. De Xbox gaat nu (volgens microsoft althans) met winst over de toonbank, maar de playstation 3 wordt nog steeds met 240 dollar verlies per console verkocht.
Dat is van de BOM waarvoor geen bewijs is. En de prijs van BR en chips dalen enorm snel dus het is echt niet zo dat sony enorm lang een gigantisch verlies zal maken. En die BOM was berekend in dollars, zet die 600 euro om naar dollars en het zit opeens alweer heel dicht op de kostprijs.
En van waar heb jij die wijsheid dat jij even kunt bepalen wat 99% niet wilt. Zet 2 dezelfde SKU's tegen elkaar en diegene met de meeste features verkoopt
Vandaar dat ze in de UK smeken om de 20gb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
How Sony Will Counter the Halo 3 Beta

Remember this game? We haven't heard much about Guerilla's Killzone 2 since it appeared in video CG form back at E3 ages ago. The studio and Sony Computer Entertainment went dark on the title after the E3 presentation.

Rumors pointed at the game's intended resurgence at their pre-launch Gamers' Day event last year. Ultimately, if the rumors are to be believed, Sony shelved showing Killzone 2 in favor of spotlighting Insomniac's new shooter franchise (and it will be a franchise) Resistance. The same rumors have pointed to Killzone 2 being much further along than previously expected -- with the apex of the rumor arc concluding that the game has been playable online for almost a year.

Microsoft and Bungie's beta program for Halo 3 is all the rage this Spring. It's garnered countless news stories with its multiple points of entry and even landed a cover in EGM back in November (I expect the beta to be similar but with more weapons and polish to the maps covered in that series of stories).

Aside from the obvious connection between Killzone and Halo being first-party developed shooters and the first Killzone being branded with the unfortunate moniker of "Halo-killer," the ties between these games are going to bind even closer this Spring.

Expect a playable Killzone 2 demo to be released (hmm, Phil Harrison is keynoting at GDC...) before gamers are participating in the beta for Halo 3.
Bron

Laten we hopen dat Killzone de verwachtingen kan waarmaken. Ik ben dan ook echt heel erg benieuwd hoe die er nu uitziet :)

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 06-02-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:18:
[...]
De mensen die wel de 60gb versie willen hoor je niet, dus logisch dat je er mensen 'smeken' om de 20gb. Hoeveel dit er uiteindelijk zijn is natuurlijk maar zeer de vraag.
De eerste groep kopers zal over algemeen echt wel de groep zijn die de 60gb willen hebben. Denk wel dat Sony snel met de 20gb moet komen, maar zo voor de launch lijkt het mij geen slechte keuze.
(Ook om de omzet van het fiscale jaar nog iets rooskleuriger te laten lijken, maar dat zal Sony niet zo snel toegeven ;))

Bij de 360 launch hebben ook veel mensen uit nood de core gekocht, omdat de premium niet meer te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Laatst online: 16:48
Het is veel beter om de 60gb versie te kopen omdat je alles dan al hebt, hij is wel wat duurder maarjah daar krijg je ook meer voor terug.

ik ben benieuwd hoeveel ps3's Nederland er gaat krijgen.

Hoeveel mensen zullen een Ps3 60gb bij de launch willen? NL rond de 15mljn inwoners, ik schat zo'n 600000? die er eentje willen hebben maar waarvan maar 30000 een ps3 gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

600.000 mensen uit nederland die een PS3 willen kopen :P. Ben je helemaal mal ofzo? Voor de prijs van 600 euro. Ik denk dat er in Nederland amper meer dan 1.000.000 ps2's verkocht zijn in totaal!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Ik schat dat er bij de launch hooguit 20 tot 30000 verkocht gaan worden, de console is erg duur en het is een slechte tijd om te launchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:18:
Ik wil nu niet lullig doen maar het stond mss net onder de zin die je quote
Maar mss kun je nu GB (Groot Brittannië ) als voorbeeld aanhalen maar dan wel vergeten te vermelden dat door taksen en dergelijke de 20Gb versie daar min of meer het enige betaalbare versie zou zijn voor velen.
Ter info wij hebben voor een keten een online preorder systeem opgezet mbt de PS3 en daar is een vooronderzoek aan voorafgegaan. Daaruit bleek dat de vraag naar de 60Gb SKU gewoon hoger is. Bij shops die al een lange tijd preorders aannamen - en dan spreek ik voor er bekend was dat enkel de 60gb versie zou verschijnen - horen wij dezelfde verhalen.

Me dunkt dat ook dergelijke onderzoeken er toe hebben geleid dat Sony in de eerste plaats er voor gekozen heeft om de 60gb versie in het begin te releasen. Sowieso worden dergelijke beslissingen niet genomen met een beetje nat vingerwerk.

[ Voor 50% gewijzigd door simplicidad op 06-02-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ik hoop dat we aan de 30000 komen want dan heb ik hoop dat ik er ook eentje ga krijgen, anders rij ik gewoon ff naar duitsland :) maarjah heb het gevoel dat het allemaal een beetje begint te rollen met de PS3.

Ik hoop dat de xbox360 en de ps3 ons veel goede games gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
Nja ik heb het gevoel dat op de launchdag mogelijk niet alle preorders ingevuld zullen kunnen worden en er mensen toch uit de boot zullen vallen... .

[ Voor 64% gewijzigd door simplicidad op 06-02-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
ik heb helemaal geen bon, maar eventueel natuurlijk wel bereid om even te wachten op de volgende levering mits deze binnen een paar weken is, anders kan ik altijd nog naar Duitsland rijden en als ik er daar ook geen kan vinden dan wacht ik tot na de zomervakantie :) het zal te kort zijn voor een speciale pack maarjah misschien liggen er dan voldoende in de winkels.

Ze hadden het een tijdje geleden over een nieuwe cpu voor de ps3, kleinere procede, welke koeler werkt enz. ze hadden het toen over dat deze misschien in de PAL ps3 zou kunnen komen, dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

In de VS vliegen ze nog iedere week 100.000 stuks per week in. Als ze dat hier op gelijke wijze gaan doen zal er een constante stroom van PS3's zijn. En niet zoals bij Nintendo dat je geen idee hebt wanneer een nieuwe lading komt.
Nu zit Europa logistiek nogal anders in elkaar en is Nederland met veel kleine winkel(keten)s een vreemde eend, maar een beetje vertrouwen mag best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Eergisteren las ik trouwens op een site dat Konami gisteren een hele grote onthulling zou maken, daarbij stond dat de verwachtingen waren dat Konami bekend zou maken dat Metal Gear Solid ipv ps3 exclusive ook op de xbox360 zou uitkomen maar helaas kan ik dit bericht nergens meer vinden.

Iemand toevallig wat van meegekregen? ik ben namelijk erg benieuwd naar wat hun grote onthulling zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Last week Konami announced new games in its Castlevania and DDR series, bringing these renowned franchises to new platforms with all-new gameplay twists. Castlevania: The Dracula X Chronicles for the PSP® system delivers the classic game Castlevania: Rondo of Blood in 3D for the first time, with timeless side scrolling gameplay and incredible animations. DDR Hottest Party brings nonstop dance action to the Wii™, letting players get their whole body into the groove as they dance with the Wii Remote and Nunchuk. It's going to be an incredible 2007, so stay tuned to these pages for the latest from Konami!
http://www.xgn.nl/ps3/nie...digt-games-voor-2007-aan/
Konami liet vandaag weten welke games het bedrijf dit jaar allemaal zal uitgeven. We zien enkele bekende, maar ook een aantal nieuwe titels op de lijst staan.

De uitgever zal verschillende games exclusief voor de Nintendo Wii uitbrengen, zoals Dewy's Adventure en Dance Dance Revolution Hottest Party. Daarnaast zullen games van Hudson hier in het Westen ook door Konami uitgebracht worden. Het gaat hier om de games Wing Island en Kororinpa: Marble Mania.

Ook de PlayStation 3 en Xbox 360 worden niet overgeslagen. Voor deze platformen kunnen we in 2007 Hellboy en Dance Dance Revolution verwachten.
Dus niet echt heel boeiend nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Oh dat is inderdaad niet echt boeiend nieuws.

Bedankt in ieder geval voor het vinden van dit nieuws. ik had het volgens mij gelezen op qj.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
simplicidad schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:58:
[...]
Ter info wij hebben voor een keten een online preorder systeem opgezet mbt de PS3 en daar is een vooronderzoek aan voorafgegaan. Daaruit bleek dat de vraag naar de 60Gb SKU gewoon hoger is. Bij shops die al een lange tijd preorders aannamen - en dan spreek ik voor er bekend was dat enkel de 60gb versie zou verschijnen - horen wij dezelfde verhalen.

Me dunkt dat ook dergelijke onderzoeken er toe hebben geleid dat Sony in de eerste plaats er voor gekozen heeft om de 60gb versie in het begin te releasen. Sowieso worden dergelijke beslissingen niet genomen met een beetje nat vingerwerk.
Dat is ook niet gek, maar in die tijd waren de verschillen tussen de 20 en 60 GB versie ook veel groter, dan doel ik met name op de HDMI aansluiting. Sony kan natuurlijk daartoe ook hebben besloten, omdat ze veel minder verlies maken op de 60 GB versie en de early-adopters toch vrijwel alles slikken (no pun intended).
Shiver23 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:24:
In de VS vliegen ze nog iedere week 100.000 stuks per week in. Als ze dat hier op gelijke wijze gaan doen zal er een constante stroom van PS3's zijn. En niet zoals bij Nintendo dat je geen idee hebt wanneer een nieuwe lading komt.
Nu zit Europa logistiek nogal anders in elkaar en is Nederland met veel kleine winkel(keten)s een vreemde eend, maar een beetje vertrouwen mag best.
De bevoorrading van Nintendo is in Europa ook heel constant, het probleem is alleen dat de vraag stukken hoger is als het aanbod. Daarnaast moet het aanbod over zoveel winkels verspreid worden, zodat er uiteindelijk per winkel weinig consoles beschikbaar zijn. Terwijl de preorder lijsten nog steeds niet afgewerkt zijn.

Reken maar uit voor de PS3. 100.000 p/m is 25.000 p/w. Dan heb je GB, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Scandinavië etc. NL mag blij zijn met 2/25 van de consoles per week. Dus dat is iets van 2.000 p/w. Dan moet dan verdeelt worden over minstens 1000 winkels (Online, kleine gamesshops, BS, Intertoys, Mediamarkt etc). Dan heb je dus ongeveer 2 PS3 per winkel per week. Dat is ook niet echt veel :P

Als ik daarnaast bekijk dat de productie van de PS3 op dit moment lager is dan die van de Wii, zie ik de bevoorrading in het begin toch ook wel problematisch worden :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Wie heeft hier Linux op de Ps3 geinstalleerd? werkt dat een beetje? hoe is de snelheid?

Ik heb gelezen dat in de laatste kernel meer ondersteuning is voor de Ps3, al getest iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simplicidad schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:01:
[...]
Envangelist bedoel ik niet in de negatieve context hoor !
Bedoel het xbox platform als puur gaming platform naar voren schuiven is eigenlijk ironisch als je weet hoe de console ontstaan, waarom Microsoft opeens met een console op de proppen is gekomen en weet dat de strijd tussen Sony en MS totaal niet gaat over games !
Dat had er toch mee te maken dat MS in de PS (als semi media center) een bedreiging zag voor het MS media center platform en dus daarom met de xbox zijn gekomen ?

Ben trouwens erg benieuwd naar die Killzone demo...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Dus jullie beweren dat de xbox een mediacenter geval is en dat je er games op kunt spelen een bijzaak is?

Ik vond mijn xbox1 trouwens totaal ongeschikt als Mediacenter Extender, wel veel aantrekkelijker was xbox mediacenter.

Ik vind dit mediacenter gebeuren eigenlijk ook niks beter geworden met de xbox360, de toekomst zal daar natuurlijk wel verandering in gaan brengen met iptv enz maar out of the box kan je volgens mij meer met het mediacenter gebeuren van de ps3.

Als de xbox lijn echt begonnen is als mediacenter ding dan vind ik hem toch goed geevolueerd tot game console daar de xbox360 nu al erg goeie games heeft en er nog veel en veel meer gaat komen, natuurlijk zal dit voor de ps3 ook zo zijn maar volgens mij is de markt nu van microsoft.

Ik laat Nintendo even achterwegen omdat ik de wii totaal niet zie als een bedreiging voor de ps3 en xbox360, ik denk dat de mensen met een wii daarlijk erg veel goeie games gaan missen die wil op de ps3 en op de xbox360 gaan uitkomen en daardoor misschien toch wel weer een tekort gaat krijgen aan meer goeie games.

Over de Killzone demo, ik kan daar ook niet op wachten en ben erg benieuwd of er een Jak and Daxter enz gaat komen, een vervolg op God of war gaat zeker komen, zoals een vervolg op wipeout. dus er gaat erg veel oude betrouwde games komen wat me toch weer een erg goed gevoel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

GranCanaria schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:39:
Wie heeft hier Linux op de Ps3 geinstalleerd? werkt dat een beetje? hoe is de snelheid?

Ik heb gelezen dat in de laatste kernel meer ondersteuning is voor de Ps3, al getest iemand?
Was ermee bezig geweest. Maar blijkbaar was er iets mis met de ISO. Dus ik w8 op een nieuwe release.

Wat me opvalt is dat heel veel mensen de PS3 lopen te bashen terwijl ze er nieteens een in het echt gezien hebben,laat staan ownen. En het valt mij op dat deze mensen "meningen" uiten over de PS3 alsof ze hem al getest hadden en het bagger vonden. Het valt mij ook op dat deze mensen een andere console bezitten.

Mensen, je kan geen appels met peren vergelijken. Ik heb een PS3 en een 360. Maar het zijn 2 totaal verschillende apparaten. Is hetzelfde als een opel met een porsche vergelijken. Hallo, Ieder zn markt en voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
GranCanaria schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:41:
daarbij stond dat de verwachtingen waren dat Konami bekend zou maken dat Metal Gear Solid ipv ps3 exclusive ook op de xbox360 zou uitkomen
Dit gerucht wordt met veel regelmaat zo ongeveer dagelijks wel eens ergens in een forum of XBOX-site geplaatst... Keeping the soul alive, denk ik.... Konami heeft al aangekondigd dat (net als Devil May Cry 4) MGS4 PS3 exclusive zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vigilante888 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:30:
[...]
Wat me opvalt is dat heel veel mensen de PS3 lopen te bashen terwijl ze er nieteens een in het echt gezien hebben,laat staan ownen. En het valt mij op dat deze mensen "meningen" uiten over de PS3 alsof ze hem al getest hadden en het bagger vonden. Het valt mij ook op dat deze mensen een andere console bezitten.

Mensen, je kan geen appels met peren vergelijken. Ik heb een PS3 en een 360. Maar het zijn 2 totaal verschillende apparaten. Is hetzelfde als een opel met een porsche vergelijken. Hallo, Ieder zn markt en voorkeur.
Noem jij de PS3 nou een Opel? :P Ik houd het liever op de vergelijking: Ferrari - Saleen o.i.d.

De PS3 is namelijk technisch heel vernuftig, terwijl de 360 meer brute-force is qua opbouw.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:13:
[...]

Noem jij de PS3 nou een Opel? :P Ik houd het liever op de vergelijking: Ferrari - Saleen o.i.d.

De PS3 is namelijk technisch heel vernuftig, terwijl de 360 meer brute-force is qua opbouw.
de 360 meer brute-force? Ooit wel eens gehoord van een cell processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:35
Ja, de xbox 360 is meer brute force. Of wil je zeggen dat de cell processor brute force is? Volgens mij weet je niet eens wat dat betekent...

Ik denk eerder aan een vergelijking tussen moderne Japanse auto en een Amerikaanse muscle car (PS3 vs Xbox360). Allebei heel snel, maar ieder zen voorkeur.

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
Cloudy schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:26:
Ja, de xbox 360 is meer brute force. Of wil je zeggen dat de cell processor brute force is? Volgens mij weet je niet eens wat dat betekent...

Ik denk eerder aan een vergelijking tussen moderne Japanse auto en een Amerikaanse muscle car (PS3 vs Xbox360). Allebei heel snel, maar ieder zen voorkeur.
Ok als we onder brute force niet verstaan "brute kracht" dan weet ik idd niet waar je het over hebt. Als dat wel zo is lijkt me toch wel duidelijk dat qua kracht (rekenkracht) de ps3, de Xbox360 ver achter zich laat. Dit is al in meerdere tests bewezen en zelfs sony heeft al toegegeven dat de cell processor misschien wel enigzins overkill is voor de ps3....

Zo niet dan mag jij mij even uitleggen wat er dan onder brute force wordt verstaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Laatst online: 09-09 15:28
een ps3 is net een mercedis met alle toeters en bellen..
Cell en de hele reutemeteut zit erin, maar het zegt me uiteindelijk niks ;)

@floffert: kom maar met die tests :+

[ Voor 13% gewijzigd door rstyled op 06-02-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
rstyled schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:31:
Cell en de hele reutemeteut zit erin, maar het zegt me uiteindelijk niks ;)

@floffert: kom maar met die tests :+
klik en klik

En 10 minuten op google levert je zo nog 100 resultaten op...

[ Voor 6% gewijzigd door floffert op 06-02-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een ps3 is net een mercedis[...]
Hier haakte ik al af bij jouw vergelijking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Je bedoeld Mercedes? Maar dan wel een MCLaren Mercedes SLR ? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.autointell.com/nao_companies/daimlerchrysler/mercedes/slr-300-mclaren/mercedes-sl-300-rear-640.jpg
HELL YEAH BABY!!

[ Voor 15% gewijzigd door swopdark op 06-02-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De 20GB zou deze zomer al in Europa te koop moeten zijn. Dus dat is al erg snel.
UK, Frankrijk en Spanje krijgen de meeste PS3's. Hopelijk blijft er nog een leuk aantal over voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

SToRM666 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 08:50:
[...]

Dat is voor mij ook een titel waar ik naar uitkijk :)
Vooral de sfeer in de trailer bevalt me erg goed.
Dit ziet er echt heel erg gaaf uit, ben benieuwd of deze trailer ook echt het spel goed vertegenwoordigd en dat het spel ook zoveel lekkere acties en beelden bevat.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
swopdark schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:08:
[...]

Dit gerucht wordt met veel regelmaat zo ongeveer dagelijks wel eens ergens in een forum of XBOX-site geplaatst... Keeping the soul alive, denk ik.... Konami heeft al aangekondigd dat (net als Devil May Cry 4) MGS4 PS3 exclusive zal zijn.
Ben eigenlijk benieuwd hoeveel een bedrijf als sony/microsoft moet betalen om dit soort deals te maken. Ik bedoel, je bent als third party producent wel heel dom om niet ook voor de grotere userbase te kiezen. Iemand enig idee wat voor een soort bedragen hier in om gaat? Hoe groter het verschil in userbase, hoe duurder het wordt neem ik aan. Ik neem aan dat op zijn minst de verwachte winst moet worden betaald of zo? Zie ook gebrek aan third party exclusives op de xbox1, was dat niet te betalen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Het verschil zit m in de verkopen in Japan. Een game mag dan wel een miljoen verkopen buiten Japan op de 360, in Japan zelf blijft het maar tegenvallen. Als de PS3 eenmaal wat meer verkocht is dan gaan ze dat miljoen enkel in Japan al kunnen verkopen :)
Er gaan nu dus ook al geruchten rond dat games zoals RE5 en VF5 in Japan exclusief zullen zijn voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:28:
Het verschil zit m in de verkopen in Japan. Een game mag dan wel een miljoen verkopen buiten Japan op de 360, in Japan zelf blijft het maar tegenvallen. Als de PS3 eenmaal wat meer verkocht is dan gaan ze dat miljoen enkel in Japan al kunnen verkopen :)
Er gaan nu dus ook al geruchten rond dat games zoals RE5 en VF5 in Japan exclusief zullen zijn voor de PS3.
wel vreemd want het lijkt mij een kleinere moeite om de games naar japan te verschepen dan dat je ze omzet naar de xbox 360. Alle kleine beetjes winst helpen,het zou stom zijn om ze dan niet naar japan te brengen. Want juist daar verkopen die games goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:32:
wel vreemd want het lijkt mij een kleinere moeite om de games naar japan te verschepen dan dat je ze omzet naar de xbox 360.
Ze kunnen inderdaad vanuit andere landen verschepen, maar dan ontbreekt wel de Japanse taal.
Verschepen zal waarschijnlijk al nieteens nodig zijn, omdat de game al uit Japan komt :P
Alle kleine beetjes winst helpen,het zou stom zijn om ze dan niet naar japan te brengen. Want juist daar verkopen die games goed.
Een game als Dead Rising verkocht een stuk beter buiten Japan dan in Japan zelf.

Dat van die Japanse PS3 exclusiviteit zijn trouwens maar geruchten he, of het waar is moet nog maar blijken.

[ Voor 63% gewijzigd door SToRM666 op 07-02-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
SToRM666 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:28:
Dat is niet echt antwoord op mijn vraag (of heb je het niet tegen mij?) maar toch bedankt ;)

Immers, niet porten naar xbox360 is op dit moment bijna 100% zeker gemiste inkomsten voor Konami in bovenstaand voorbeeld. Daar MOET toch wel iets tegenover staan van Sony lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Het kunnen ook andere redenen zijn he. Een game als Final Fantasy VII ging toendertijd naar de PlayStation, omdat die meer opslag-capaciteit bood. En Kojima heeft al aangegeven dat MGS4 nieteens meer op een single-layer Blu-Ray disc past, dus dat maakt een 360-versie ook weer wat meer onwaarschijnlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door SToRM666 op 07-02-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:08:
[...]

ik weet niet hoe jij over xbox sites denkt. Ws doel jij oa op xbox360only.nl maar die is echt niet zo only als dat jij denkt. Het enige wat ze melden is als er daadwerkelijk een gerucht of nieuwsfeit is opgedoken. Dat het altijd over de xbox gaat is voor mij ook een raadsel.
SToRM666 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:58:
Het kunnen ook andere redenen zijn he. Een game als Final Fantasy VII ging toendertijd naar de PlayStation, omdat die meer opslag-capaciteit bood. En Kojima heeft al aangegeven dat MGS4 nieteens meer op een single-layer Blu-Ray disc past, dus dat maakt een 360-versie ook weer wat meer onwaarschijnlijk.
moeten ze eens een degelijk compressie systeem gaan gebruiken, want waarom wel bijv. gears of war op een dvd en mgs 4 niet. Laat staan 2 DVDs. Vind ik best knap. Ik heb het idee dat het puur bij het promoten van blu-ray hoort

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:52:

[...]

Een game als Dead Rising verkocht een stuk beter buiten Japan dan in Japan zelf.

Dat van die Japanse PS3 exclusiviteit zijn trouwens maar geruchten he, of het waar is moet nog maar blijken.
jah dat is waar, maar is ook niet zo vreemd als er daar minder xboxen zijn verkocht. Op het moment dat je gaat kijken naar het percentage japanners dat een xbox 360 en dead rising bezitten, zal dat waarschijnlijk wat hoger uitvallen als hier in europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:07:
moeten ze eens een degelijk compressie systeem gaan gebruiken, want waarom wel bijv. gears of war op een dvd en mgs 4 niet. Laat staan 2 DVDs. Vind ik best knap. Ik heb het idee dat het puur bij het promoten van blu-ray hoort
Meer variatie in de textures zou een reden kunnen zijn, voor de rest heb ik ook geen idee.

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.