Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste
Acties:
  • 33.145 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
SToRM666 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:58:
Het kunnen ook andere redenen zijn he. Een game als Final Fantasy VII ging toendertijd naar de PlayStation, omdat die meer opslag-capaciteit bood. En Kojima heeft al aangegeven dat MGS4 nieteens meer op een single-layer Blu-Ray disc past, dus dat maakt een 360-versie ook weer wat meer onwaarschijnlijk.
Dat is natuurlijk zeeeeeer onwaarschijnlijk. Sinds ik game ben ik niet anders gewend dat je games op meerdere diskettes/cd's/dvd's kan spelen, en nu zou dat vanwege blu-ray ineens niet meer kunnen? Ik denk echt dat er in dit soort constructies geld moet worden betaald door Sony. Anders kan ik niet anders dan concluderen dat genoemde games van Konami ook op de xbox zullen komen, tenzij Konami loyaler is aan Sony dan aan zijn eigen werknemers. Of diezelfde werknemers kunnen (nog) niet programmeren op de xbox natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Ik heb gisteren even NFS: Carbon (denk ik) gespeeld op de een PS3 Demo stand in MediaMarkt Amsterdam Arena. Ze hebben hebben de PS3 gewoon aangesloten op een normalen TV. Het is volgens mij een omgebouwde PS2 demo stand.

Ik was niet erg onder de indruk van de graphics op gewone TV, dacht even dat het gewoon een PS2 was maar er stond toch echt een PS3 achter het display. Het is maar omdat de controllers anders waren. Ze zijn inderdaad licht en de triggerbuttons werken wel ok met racen.

Denk dat Sony er goed aan doet hun demostands te upgraden naar Xbox360 niveau anders zullen ze niet veel indruk maken. Maar is misschien ook maar beter.. kun je sneller aan een PS3 komen.

[ Voor 4% gewijzigd door JinZa op 07-02-2007 13:02 ]

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:56:
[...]

Dat is natuurlijk zeeeeeer onwaarschijnlijk. Sinds ik game ben ik niet anders gewend dat je games op meerdere diskettes/cd's/dvd's kan spelen, en nu zou dat vanwege blu-ray ineens niet meer kunnen? Ik denk echt dat er in dit soort constructies geld moet worden betaald door Sony. Anders kan ik niet anders dan concluderen dat genoemde games van Konami ook op de xbox zullen komen, tenzij Konami loyaler is aan Sony dan aan zijn eigen werknemers. Of diezelfde werknemers kunnen (nog) niet programmeren op de xbox natuurlijk :)
Het punt is dat dit ene spel het niet meer op een single-layer Bluray disc past maar dus wel op een multi-layer BR disc. De XBox360 werkt met DVD en dus ga je meerdere DVD's nodig hebben om dit te kunnen draaien.
Het is technisch wel mogelijk om dat spel EN op een single disc BR uit te brengen EN om een multidisc DVD set uit te brengen, maar dat kost natuurlijk bergen geld om het spel daarvoor aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
JinZa schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:01:
Ik heb gisteren even NFS: Carbon (denk ik) gespeeld op de een PS3 Demo stand in MediaMarkt Amsterdam Arena. Ze hebben hebben de PS3 gewoon aangesloten op een normalen TV. Het is volgens mij een omgebouwde PS2 demo stand.

Ik was niet erg onder de indruk van de graphics op gewone TV, dacht even dat het gewoon een PS2 was maar er stond toch echt een PS3 achter het display. Het is maar omdat de controllers anders waren. Ze zijn inderdaad licht en de triggerbuttons werken wel ok met racen.

Denk dat Sony er goed aan doet hun demostands te upgraden naar Xbox360 niveau anders zullen ze niet veel indruk maken. Maar is misschien ook maar beter.. kun je sneller aan een PS3 komen.
Zover ik weet heeft sony nog geen demostands neergezet.
MM Almere heeft een amerikaanse PS3 staan, zelf door de directeur geimporteerd.
Dus ik vermoed dat dat ook voor MM A'dam geldt.

Maar dit geeft weer duidelijk aan dat men bij de MM totaal geen verstand heeft van de spullen die men verkoopt. In Almere hebben ze een HDready LCD aangesloten terwijl er 3 Full HD schermen in de winkel staan. En als je er naar vraagt krijg je een vaag antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floffert schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:18:
[...]

de 360 meer brute-force? Ooit wel eens gehoord van een cell processor?
Met Brute-Force doelde ik op: Knoop-drie-3.2-Ghz-cores-aan-elkaar-en-beuken-met-die-hap-brute-force!

Een Cell is meer sophisticated wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Mothergoose schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:13:
[...]
Zover ik weet heeft sony nog geen demostands neergezet.
MM Almere heeft een amerikaanse PS3 staan, zelf door de directeur geimporteerd.
Dus ik vermoed dat dat ook voor MM A'dam geldt.

Maar dit geeft weer duidelijk aan dat men bij de MM totaal geen verstand heeft van de spullen die men verkoopt. In Almere hebben ze een HDready LCD aangesloten terwijl er 3 Full HD schermen in de winkel staan. En als je er naar vraagt krijg je een vaag antwoord.
Dat zou inderdaad best wel eens kunnen. Het zag er gewoon net ff iets te amateuristisch uit. Zal Sony leuk vinden deze slechte promotie... hoewel ze daar zelf ook een behoorlijk goed handje in hebben ;)

Ben benieuwd wanneer er echte demostands komen.

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:17:
[...]

Met Brute-Force doelde ik op: Knoop-drie-3.2-Ghz-cores-aan-elkaar-en-beuken-met-die-hap-brute-force!

Een Cell is meer sophisticated wat dat betreft :)
dat is waar, bij cell is het knoop zoveel mogelijk cores aan elkaar en zoek het zelf maar uit hoe je hier iets nuttig mee kan doen :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:48
Net info gelezen over Oblivion, dit spel is speciaal geoptimaliseerd voor de Cell processor. Dit is echt een geweldig spel, jammer dat ik hem al te lang gespeeld heb anders zou ik hem zeker aanschaffen met de ps3. Dit is toch wel een spel waar je echt lang mee bezig blijft.

Ik zit er zelf echt nog aan te twijfelen of ik een import ga kopen of een pal ps3, de spellen zullen allemaal regionfree zijn toch? als dat zo is zal het voor de spellen niks uitmaken.

Voor de films zal het wel een probleem worden maar ik moet voor mezelf kijken of ik daarmee kan leven of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:13:
De PS3 is namelijk technisch heel vernuftig, terwijl de 360 meer brute-force is qua opbouw.
't Is jammer dat er bij de PS3 altijd alleen naar de cell wordt gekeken, want dat is dan ook het enige technische vernuft aan een PS3 (Blu-Ray vind ik geen technisch vernuft). Op het grafische vlak is het juist weer andersom: de RSX is meer van hetzelfde, terwijl de Xenos juist technisch vernuftig is (evenals hoe het is geïntegreerd in het hele design)

Het gebruik van de term brute-force slaat een beetje nergens op. De Cell levert meer brute kracht, en opbouw heeft niets met brute kracht te maken (ja, tenzij je de chips er met een hamer in slaat :Y))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

En waarom is blu-ray geen vernuft dan? :?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Maar al deze rekenkracht en grafisch geweld moet ook gebruikt gaan worden door de spellenmakers.

Zonder hun goede programmeerkunsten en fantasie hebben we hier dus allemaal niks aan.

Natuurlijk zal voor beide consoles gelden dat tegen ongeveer de einddatum ze bijna volledig gebruikt zullen worden maar diegene die het eerst gebruik gaat maken van de rekenkracht en grafische kunnen zal volgens mij alleen daar al mee veel OOOOHH trekken.

Volgens mij ligt het voor beide consoles gelijk en of een nu hddvd support en de andere bluray maakt daarlijk niks meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:43
De cell processor is idd veel sneller dan die van de xbox 360, maar je moet ook goed voor programmeren om het optimale eruit te halen. Daarom vind ik de term "brute kracht" ook zo krom.

Jammer dat de prijs zo hoog is, voor studenten zoals ik is de Wii al aardig duur.

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
SToRM666 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:28:
Er gaan nu dus ook al geruchten rond dat games zoals RE5 en VF5 in Japan exclusief zullen zijn voor de PS3.
Dat geloof ik dus gewoon niet...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:13
Cloudy schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:49:
De cell processor is idd veel sneller dan die van de xbox 360, maar je moet ook goed voor programmeren om het optimale eruit te halen. Daarom vind ik de term "brute kracht" ook zo krom.

Jammer dat de prijs zo hoog is, voor studenten zoals ik is de Wii al aardig duur.
Is ook idd een kromme uitspraak maar op papier heeft de ps3 dus wel meer "brute force" :+

Dus geen lullige uitspraken doen zonder eerst wat research te plegen he! :9

[ Voor 8% gewijzigd door floffert op 07-02-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
(ingame?) screens van Uncharted: Drake's Fortune:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er goed uit _/-\o_

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GranCanaria schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:07:
Net info gelezen over Oblivion, dit spel is speciaal geoptimaliseerd voor de Cell processor. Dit is echt een geweldig spel, jammer dat ik hem al te lang gespeeld heb anders zou ik hem zeker aanschaffen met de ps3. Dit is toch wel een spel waar je echt lang mee bezig blijft.

Ik zit er zelf echt nog aan te twijfelen of ik een import ga kopen of een pal ps3, de spellen zullen allemaal regionfree zijn toch? als dat zo is zal het voor de spellen niks uitmaken.

Voor de films zal het wel een probleem worden maar ik moet voor mezelf kijken of ik daarmee kan leven of niet.
lol en waar zou die voor geoptimaliseerd voor moeten zijn :p om het fatsoenlijk af te kunnen spelen? Dat je geen blauwe of zwarte schermen krijgt bij het opstarten?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:04
SToRM666 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:14:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er goed uit _/-\o_
Van een ontwikkelaar zoals Naughty Dog kan je dit echt ingame verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:10:
[...]

Het punt is dat dit ene spel het niet meer op een single-layer Bluray disc past maar dus wel op een multi-layer BR disc. De XBox360 werkt met DVD en dus ga je meerdere DVD's nodig hebben om dit te kunnen draaien.
Het is technisch wel mogelijk om dat spel EN op een single disc BR uit te brengen EN om een multidisc DVD set uit te brengen, maar dat kost natuurlijk bergen geld om het spel daarvoor aan te passen.
Deze extra kosten zijn toch neem ik aan peanuts in vergelijking met het totale ontwikkelproces? Als je 5+ keer meer games kan verkopen op een andere console (want zo ligt de verhouding op dit moment wel) dan moet het branden op DVD ipv blu-ray godsgruwelijk veel duurder zijn om een platform om die reden te skippen.
De exclusive rechten moeten toch bijna wel door Sony/MS/Nintendo worden betaald aan de third parties op de één of andere manier. Toch benieuwd wat het nu de werkelijke reden is :)

[ Voor 9% gewijzigd door SeamusXanthus op 07-02-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
SToRM666 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:14:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er goed uit _/-\o_
Dat zal best ingame zijn, ziet er namelijk niet echt wereldschokkend uit imo. Wel zeer stijlvol! Maar met de makers van de Jak serie zit dat toch wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

SeamusXanthus schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:39:
[...]

Deze extra kosten zijn toch neem ik aan peanuts in vergelijking met het totale ontwikkelproces? Als je 5+ keer meer games kan verkopen op een andere console (want zo ligt de verhouding op dit moment wel) dan moet het branden op DVD ipv blu-ray godsgruwelijk veel duurder zijn om een platform om die reden te skippen.
De exclusive rechten moeten toch bijna wel door Sony/MS/Nintendo worden betaald aan de third parties op de één of andere manier. Toch benieuwd wat het nu de werkelijke reden is :)
Dat de (uiterst artistieke) developer al jarenlang zelf Playstation fanboy is en alleen daarvoor wil(de) ontwikkelen. Hij maakt graag games die aansluiten bij de console. Tijdje geleden was wel te lezen dat Konami voldoende druk op Kojima uitoefent om hem zover te krijgen om indd multi-platform te ontwikkelen, maar dat ziet de beste man gewoon niet zitten.
Hij zou wel voor de Wii willen ontwikkelen, maar dat wordt dan toch een totaal andere game.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 07-02-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Shiver23 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:51:
[...]

Dat de (uiterst artistieke) developer al jarenlang zelf Playstation fanboy is en alleen daarvoor wil ontwikkelen. Hij maakt graag games die aansluiten bij de console. Tijdje geleden was wel te lezen dat Konami voldoende druk op Kojima uitoefent om hem zover te krijgen om indd multi-platform te ontwikkelen, maar dat ziet de beste man gewoon niet zitten.
Ja maar, het blijft dubbel. Diezelfde man heeft in talloze interviews ook aangegeven dat hij superenthousiast over de Wii is en daar dolgraag voor wil ontwikkelen bla bla bla :P . Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het geld. Konami kan nu of Sony onder druk zetten om geld te betalen voor de exclusieve rechten of meer geld verdienen door het spel ook te porten naar de Xbox 360 (en daarbij misschien nog een mooie fooi van MS krijgen).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als het spel volledig gemaakt is voor een single-disc uitvoering, dan kan ik me voorstellen dat het best moeilijk wordt om dit te gaan verspreiden over meerdere discs. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat er op die manier geen winst zou worden gemaakt, ik wou enkel duidelijk maken dat het niet een kwestie is van "gewoon even het spel uitbrengen met multi disc uitgave ipv single disc uitgave".

Als je het hebt over een spel uitbrengen op meerdere platforms dan is dat opslagprobleem zelfs de minste zorg. Je krijgt te maken met totaal andere software-aansturingen per platform die je moet implementeren, bugvrij maken, testen en onderhouden. Vervolgens moet je per consolefabrikant door een hele testcyclus gaan en krijg je waarschijnlijk ook nog eens een meer complexe marketingcampagne. Verder is er ook nog eens een hele technical requirements lijst die je per consolefabrikant voor je neus krijgt en ik kan je verzekeren dat die dingen niet simpel en klein zijn. Ook krijg je extra kosten voor technisch materiaal zoals devkits(waarvan je er X aantal nodig hebt per consoletype en die erg duur zijn) en moet je mensen inhuren die de technische kan van de console kennen of willen kennen(en al ervaring hebben op dat vlak) om er specifieke dingen voor te programmeren.

En in het geval van exclusive rights: tsjah, daar zal natuurlijk wel een deal aan vast hangen. In sommige gevallen wordt gewoon de studio opgekocht door de consolefabrikant.
5+ keer meer games kan verkopen op een andere console (want zo ligt de verhouding op dit moment wel)
Het is niet omdat een console x aantal stuks meer verkoopt, dat het spel dan ook automatisch met die factor x aantal keer meer wordt verkocht! Aan elke console hangt ook een specifieke markt met gamers.
Het is juist de bedoeling dat je als consolemaker exclusiviteit genereert door middel van games! Dat is naar mijn mening zelfs belangrijker dan exclusiviteit door middel van features.
Niet dat die onderscheiding door features niet belangrijk zijn natuurlijk, want features kunnen games juist helpen om zich te onderscheiden op dat platform!
Dat een andere markt op bepaalde momenten van een ontwikkelingscyclus interessanter lijkt is irrelevant: als een console geen exclusieve titels heeft dan is de kans op slagen echt miniem en je kan nooit voorspellen hoe deze markten zich gaan evolueren in lange termijn.
Sowieso is games maken altijd een risky bussiness.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Shiver23 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:51:
[...]

Dat de (uiterst artistieke) developer al jarenlang zelf Playstation fanboy is en alleen daarvoor wil(de) ontwikkelen. Hij maakt graag games die aansluiten bij de console. Tijdje geleden was wel te lezen dat Konami voldoende druk op Kojima uitoefent om hem zover te krijgen om indd multi-platform te ontwikkelen, maar dat ziet de beste man gewoon niet zitten.
Hij zou wel voor de Wii willen ontwikkelen, maar dat wordt dan toch een totaal andere game.
Conclusie, Sony betaalt Kojima om zijn poot stijf te houden? We zijn er uit mensen! ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
hmm ik hoorde net van de lokale Mediamarkt dat men voor de reserveringen gaat beginnen met aanbetaling... ze verwachten er 50-100 binnen te krijgen

zou Sony geleerd hebben dan?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
[...]

Ik snap niet waarom mensen het nog steeds hebben over dat er meer past op een blueray dvd dan op een hddvd dvdtje, Voor films zal dit misschien nodig zijn maar voor spellen vinden ze elke dag nieuwe technieken om bepaalde compressies te gebruiken zonder kwaliteitsverlies.

Het probleem is ook dit: Als je een blueray dvd helemaal vol zet dan wordt de bleuray laser volgens mij helemaal gek om te zoeken naar alle data waardoor het geheel direct la langzamer is, als dit zo is heb ik zelfs liever meerdere hddvd's om dat dan de snelheid altijd optimaal zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dude, het gaat over DVD en Blu-Ray als opslagmedium voor games. HD-DVD is niet aan de orde.

[ Voor 18% gewijzigd door Shiver23 op 08-02-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Komt van IGN-preview over Oblivion voor PS3:

-Snellere laadtijden
-Frame-drops "substantially reduced"
-Grafisch "significantly enhanced"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Shiver23 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:08:
Dude, het gaat over DVD en Blu-Ray als opslagmedium voor games. HD-DVD is niet aan de orde.
Waarom dvd tegenover Blu-ray? dan wint blueray het toch meteen.

Hddvd tegenover Blueray is daarentegen een eerlijkere vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
GranCanaria schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:11:
[...]

Hddvd tegenover Blueray is daarentegen een erlijker vergelijking.
We hadden het over het feit of je een spel niet op een console zou uitbrengen vanwege gebrek aan blu-ray. Je zou dan meerdere DVD's moeten hebben, wat de kosten substantieel hogen zou maken. Ik geloof daar zelf niet in, maar het ging dus niet on de technische vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

GranCanaria schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:11:
[...]

Hddvd tegenover Blueray is daarentegen een erlijker vergelijking.
Ja, ik weet niet waar jij het over hebt, maar het ging erover dat één van de redenen waarom het minder waarschijnlijk is dat MGS4 naar de 360 komt, omdat die game niet op 1 DVD gaat passen.
En HD-DVD wordt niet voor games gebruikt, dus doet er dan ook niet toe in dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
SeamusXanthus schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:17:
[...]

We hadden het over het feit of je een spel niet op een console zou uitbrengen vanwege gebrek aan blu-ray. Je zou dan meerdere DVD's moeten hebben, wat de kosten substantieel hogen zou maken. Ik geloof daar zelf niet in, maar het ging dus niet on de technische vergelijking.
Ow dan heb ik er helemaal langs gelezen, mijn excuses hiervoor.

Maar ik wil wel graag reageren op het feit dat meerdere dvd's de kosten verhogen, want volgens mij is 1 blue-ray veel duurder als meerdere normale dvd's (misschien wel tegen de 8 ofzo).

Ik heb het gevoel dat Konami het Sony niet durft aan te doen deze game ook op andere consoles uit te brengen omdat ze dan het vertrouwen van Sony verliezen en misschien in de toekomst dingen mis gaan lopen indien de andere consoles niet worden wat ze denken te worden. Sony ziet hun dan als een soort overloper en dan heb je het gedaan bij Sony. Dit zijn mijn gedachtes natuurlijk en deze gedachtes rusten niet op de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wordt het niet eens tijd voor een Deel 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
GranCanaria schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:42:
[...]
Ow dan heb ik er helemaal langs gelezen, mijn excuses hiervoor.

Maar ik wil wel graag reageren op het feit dat meerdere dvd's de kosten verhogen, want volgens mij is 1 blue-ray veel duurder als meerdere normale dvd's (misschien wel tegen de 8 ofzo).

Ik heb het gevoel dat Konami het Sony niet durft aan te doen deze game ook op andere consoles uit te brengen omdat ze dan het vertrouwen van Sony verliezen en misschien in de toekomst dingen mis gaan lopen indien de andere consoles niet worden wat ze denken te worden. Sony ziet hun dan als een soort overloper en dan heb je het gedaan bij Sony. Dit zijn mijn gedachtes natuurlijk en deze gedachtes rusten niet op de werkelijkheid.
De kosten zijn niet alleen de media waarop het spel komt. Veel ingrijpender is de flow van het spel zo verleggen dat disk-swaps niet opvallen/erg ingrijpend zijn. Nu is het zo dat de disk in de drive zit en alles staat daarop. Maar met meerdere disks moet de data zo op de disks gezet worden dat je alleen maar hoeft te swappen op zeer dode momenten, anders wordt je uit het spel getrokken.

Wisselen van dvd's is echt niet fijn, en al helemaal niet als je terug moet wisselen naar een eerder gebruikte disk.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Je hebt gelijk maar heeft de geschiedenis niet bewezen dat dit gewoon makkelijk te doen is? met spellen als Final Fantasy en nog meer.

Natuurlijk is het fijner als het niet gebeurd maar er zijn genoeg manieren om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:20:
[...]

Ja, ik weet niet waar jij het over hebt, maar het ging erover dat één van de redenen waarom het minder waarschijnlijk is dat MGS4 naar de 360 komt, omdat die game niet op 1 DVD gaat passen.
En HD-DVD wordt niet voor games gebruikt, dus doet er dan ook niet toe in dit verhaal.
Kojima heeft laatst nog in een interview gezegd dat het totaal geen probleem zou zijn om MGS4 op meerdere DVD's te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:44:
[...]

Kojima heeft laatst nog in een interview gezegd dat het totaal geen probleem zou zijn om MGS4 op meerdere DVD's te zetten.
Lees even het stuk erboven want er staan een berg andere argumenten waarom waarschijnlijk is dat MGS4 niet op de 360 komt. Is ook niet gezegd dat het een probleem zou zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar gaat het niet om. Jij zegt dat 1 van de redenen zou kunnen zijn dat het niet op 1 dvd past. Kojima heeft zelf al gezegd dat dat het probleem iig niet zal zijn. En games komen ook al jaaaaren op meerdere discs dus het is ook niet zo dat dat nu opeens een ramp is en absoluut de game zal verpesten. Vanuit technisch oogpunt is er iig geen reden waarom MGS4 niet op de x360 uit zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
EfBe schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:12:
[...]

De kosten zijn niet alleen de media waarop het spel komt. Veel ingrijpender is de flow van het spel zo verleggen dat disk-swaps niet opvallen/erg ingrijpend zijn. Nu is het zo dat de disk in de drive zit en alles staat daarop. Maar met meerdere disks moet de data zo op de disks gezet worden dat je alleen maar hoeft te swappen op zeer dode momenten, anders wordt je uit het spel getrokken.

Wisselen van dvd's is echt niet fijn, en al helemaal niet als je terug moet wisselen naar een eerder gebruikte disk.
In spellen als FF vond ik dat wisselen juist altijd cool! Iedere keer een mijlpaaltje :)
Voor lineaire shooters zal het ook geen enkel probleem zijn. Alleen ga je nat als je al je multiplayer content niet op 1 schijf krijgt, dan is het echt irritant. "Please wait while player 3 changes discs...". Of bij spellen waar je vrij door de wereld kan backtracken en je wereld niet op een disc past. FF fixte dat altijd door de basis op meerdere discs te zetten, en dan de movies te sprijden (die worden toch lineair eenmalig afgespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Shiver23 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:00:
En waarom is blu-ray geen vernuft dan? :?
Waarom wel dan? 't Is feitelijk dezelfde techniek als DVD, maar dan met een hogere dichtheid. Of vind je een 4 GHz P4 ook technisch vernufter dan een 2 GHz P4?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Is natuurlijk niet dezelfde vergelijking hè. Blu-Ray heeft een andere laser én betere dichtheid en kleinere pits. Een P4 4Ghz is gewoon dezelfde processor als een 2Ghz P4. Snap je wel, daar niet van, maar dit is wel een beetje appels en peren.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En een 4 GHz is én kleiner procede, én betere termal solution, etc. :). Die andere technieken (laser etc.) zijn nodig om die dichtheid te halen, desalniettemin is de techniek fundamenteel hetzelfde. Als het nou over holografische opslag ging (bijvoorbeeld) was het een ander verhaal. Desalniettemin geef ik je ivm de vergelijking ergens wel gelijk, ik kon zo snel geen beter voorbeeld verzinnen ;).

Blu-ray is gewoon meer van hetzelfde, het is "hip" omdat het, naast hd-dvd, de enige drager is voor HD films, en de schaarste draagt ook nog eens z'n steentje bij. Maar het is niet essentieel anders dan DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

.oisyn schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 01:09:
[...]

Waarom wel dan? 't Is feitelijk dezelfde techniek als DVD, maar dan met een hogere dichtheid. Of vind je een 4 GHz P4 ook technisch vernufter dan een 2 GHz P4?
:X
De microprocessor is dan uberhaupt geen vernuft. Is al tientallen jaren dezelfde techniek. Gewoon wat transistortjes bij elkaar. Je hebt blijkbaar geen idee wat erbij komt kijken om en dergelijke techniek volledig uit te ontwikkelen. Waarom zou het anders moeten zijn dan DVD in de basis? Als het echt zo eenvoudig was, waarom hebben we dan uberhaupt DVD gehad en zijn ze niet meteen met blauwe lasers begonnen :?

btw: Harisson over de PS3
The European launch is on track for the 23rd of March. The supply is on its way from China to European ports as we speak.

[ Voor 25% gewijzigd door Shiver23 op 09-02-2007 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shiver23 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:32:
[...]

De microprocessor is dan uberhaupt geen vernuft. Is al tientallen jaren dezelfde techniek. Gewoon wat transistortjes bij elkaar. Je hebt blijkbaar geen idee wat erbij komt kijken om en dergelijke techniek volledig uit te ontwikkelen. Waarom zou het anders moeten zijn dan DVD in de basis? Als het echt zo eenvoudig was, waarom hebben we dan uberhaupt DVD gehad en zijn ze niet meteen met blauwe lasers begonnen :?

btw: Harisson over de PS3

[...]
ben benieuwd hoeveel vrachtwagens er worden gestolen... neem aan dat ze die dingen dit keer eens goed bewaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:58:
[...]

In spellen als FF vond ik dat wisselen juist altijd cool! Iedere keer een mijlpaaltje :)
Voor lineaire shooters zal het ook geen enkel probleem zijn. Alleen ga je nat als je al je multiplayer content niet op 1 schijf krijgt, dan is het echt irritant. "Please wait while player 3 changes discs...". Of bij spellen waar je vrij door de wereld kan backtracken en je wereld niet op een disc past. FF fixte dat altijd door de basis op meerdere discs te zetten, en dan de movies te sprijden (die worden toch lineair eenmalig afgespeeld)
maar juist multiplayer content zal daar niet om vragen. Aangezien je veel minder data nodig hebt voor de single player dan voor de multiplayer. Single player heeft nog een hoop geluiden, verhaal, veel meer omgevingen. Multiplayer past echt wel op 1 disc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:08:
[...]

maar juist multiplayer content zal daar niet om vragen. Aangezien je veel minder data nodig hebt voor de single player dan voor de multiplayer. Single player heeft nog een hoop geluiden, verhaal, veel meer omgevingen. Multiplayer past echt wel op 1 disc
Behalve als het gaat om grote next-gen RPG's, MMO's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:08:
[...]
Ik vind dat gefocus op multiplayer maar een slechte ontwikkeling. Tuurlijk is online gaming leuk, maar je ziet steeds meer titels op de markt komen met een brakke single player campaign en daaraan gekoppeld een multi-player, maar het trieste is dus dat je dan afhankelijk bent van de lamers die er online zijn... Beetje goedkoop IMHO, want zodoende hoeft de spelmaker niet veel tijd te steken in het ontwikkelen van een goed verhaal en goede sp gameplay, het is toch gefocussed op multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:30:
Daar gaat het niet om. Jij zegt dat 1 van de redenen zou kunnen zijn dat het niet op 1 dvd past. Kojima heeft zelf al gezegd dat dat het probleem iig niet zal zijn. En games komen ook al jaaaaren op meerdere discs dus het is ook niet zo dat dat nu opeens een ramp is en absoluut de game zal verpesten. Vanuit technisch oogpunt is er iig geen reden waarom MGS4 niet op de x360 uit zou kunnen komen.
Er is inderdaad vanuit technisch oogpunt geen reden waarom MGS4 niet op de 360 zou kunnen komen.
Het gaat alleen niet altijd om technische oogpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
EfBe schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:04:
[...]

Ik vind dat gefocus op multiplayer maar een slechte ontwikkeling. Tuurlijk is online gaming leuk, maar je ziet steeds meer titels op de markt komen met een brakke single player campaign en daaraan gekoppeld een multi-player, maar het trieste is dus dat je dan afhankelijk bent van de lamers die er online zijn... Beetje goedkoop IMHO, want zodoende hoeft de spelmaker niet veel tijd te steken in het ontwikkelen van een goed verhaal en goede sp gameplay, het is toch gefocussed op multiplayer.
Eens, multiplayer is vooral leuk met vrienden. Anderen zijn meestal te goed/ te slecht/ te irritant/ of niet te verstaan. Nog irritanter vind ik dat singleplayer games worden afgekraakt als het geen multiplayer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
EfBe schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:04:
[...]

Ik speel zelden online. Ik speel liever gewoon een single-player game met een goed verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
SToRM666 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:52:
[...]

Ik speel zelden online. Ik speel liever gewoon een single-player game met een goed verhaal :)
Coop daarentegen vind ik dan echt weer briljant (zoals bij GOW bijvoorbeeld). Multiplayer door de storymode heen eigenlijk. Begint langzamerhand ook meer gebruikt te worden gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Shiver23 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:32:
[...]

De microprocessor is dan uberhaupt geen vernuft. Is al tientallen jaren dezelfde techniek. Gewoon wat transistortjes bij elkaar. Je hebt blijkbaar geen idee wat erbij komt kijken om en dergelijke techniek volledig uit te ontwikkelen.
Zucht. Ik heb het er helemaal niet over hoeveel pijn en moeite er in is gestoken om een dergelijke techniek te implementeren of ook maar uit te vinden. Natuurlijk is Blu-ray veel geavanceerder dan DVD. Waar ik het over heb is de toegevoegde waarde en het vernieuwende aspect dat het nou uiteindelijk biedt. Voegt Blu-ray zoveel toe? Nee, het is gewoon meer data op een schijf. Geeft de cell een andere kijk op de zaak, of is het gewoon méér rekenkracht op dezelfde manier als eerst? Het antwoord op die vraag is dat de cell weldegelijk een andere kijk op de zaak geeft omdat het een heel ander programmeerparadigima vereist om software daarmee te implementeren. Het is niet simpelweg meer rekenkracht, de games moeten daar heel anders voor ontworpen worden, naast het feit dat nog moet blijken of een dergelijke opzet echt nuttig is voor games. Maar het kan wel degelijk voor dingen zorgen die we nog niet eerder hebben gezien in games.

Daarom vind ik Blu-ray niet interessant als je het over de PS3 hebt, maar de cell wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En meer opslag kan niet zorgen voor nieuwe concepten van games?
Ik snap je beeld als coder (toch?) dat het voor jou specifieke situatie met name de Cell is die nieuwe mogelijkheden bied, maar voor designers is meer data-opslag natuurlijk net zo goed een kans voor nieuwe concepten en de kwaliteit van games op een hoger niveau te krijgen.

Het is uiteindelijk het complete systeem dat de console maakt. En alle nieuwe technologie gezamelijk die nieuwe mogelijkheden geven. Als je gaat bekijken wat je alleen meer kan met de losse nieuwe componenten ga je je wel heel erg beperken, denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
SeamusXanthus schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:02:
[...]

Coop daarentegen vind ik dan echt weer briljant (zoals bij GOW bijvoorbeeld). Multiplayer door de storymode heen eigenlijk. Begint langzamerhand ook meer gebruikt te worden gelukkig.
Coop is inderdaad ook altijd erg leuk om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Shiver23 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:31:
Ik snap je beeld als coder (toch?) dat het voor jou specifieke situatie met name de Cell is die nieuwe mogelijkheden bied, maar voor designers is meer data-opslag natuurlijk net zo goed een kans voor nieuwe concepten en de kwaliteit van games op een hoger niveau te krijgen.

Het is uiteindelijk het complete systeem dat de console maakt. En alle nieuwe technologie gezamelijk die nieuwe mogelijkheden geven. Als je gaat bekijken wat je alleen meer kan met de losse nieuwe componenten ga je je wel heel erg beperken, denk ik dan.
Nou, ik zou eerder zeggen: hoe MINDER opslagruimte, hoe interessanter voor de coder, want dan moet je dus gaan unpacken.

Maar op zich niet zo bijster interessant voor een project, want het is alleen maar overhead: hoe minder tijd aan packen van data hoeft te worden besteed hoe beter, want tijd is geld en pack code is wellicht buggy, of traag in sommige gevallen etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Wat voor concepten dan? Het meest voor de hand liggende wat ik kan bedenken is ongecomprimeerde beeld en audio data. Of gebruik maken van extreem hoge resolutie textures. Maargoed dat vreet ook weer de nodige resources. Meer opslag zou overigens ook kunnen betekenen dat er zo meer ruimte is voor prerenderd cutscene's. Maar met de nieuwe generatie ingame graphics komen deze steeds meer op de achtergrond te liggen. Daarbij komt ook nog dat je vaak door de cutscene's heen skipt als je ze al een keer hebt gezien. Voor de rest zou ik niet weten welke aspecten in een game echt veel dataopslag nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet echt
Meer opslag zal voornamelijk verscheidenere graphics / sound leveren. Let er overigens op dat seektimes (en throughput?) van de Blu-ray lager liggen dan de DVD - veel data zal dus op de disc gedupliceerd moeten worden op loadtimes laag te houden. Wat je voornamelijk zal zien is higher res rextures, meer voice en prerendered HD cutscenes. Niet nieuwe concepten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ok de xbox360 bezitters hopen dat MGS4 ook op de xbox360 komt, de ps3 bezitters hopen dit niet en mensen er tussenin die een xbox360 hebben en binnenkort er een ps3 bij kopen maakt het niet uit. (ik behoor tot deze groep).

Ik hoop dat er snel veel goeie games komen op de ps3 zoals vette rpg's van square-enix, mgs4, gran turismo, de jak and daxters, en zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan.

Voor de xbox360 hoop ik natuurlijk dat Forza 2, halo3, enz snel uit komen. Hier kan ik ook nog wel een tijdje doorgaan.

Ik hoop dat Sony een hele goeie keuze heeft gemaakt door te kiezen voor de cell processor, ik hoop dat deze processor ons lang hele goeie dingen kan leveren, Sony kennende, weten ze ons toch altijd weer te verassen, kijk maar naar de ps2, ik vind dat op dat ding nog steeds erg goed uitziende spellen uitkomen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom eigenlijk niet? Omdat ze anders vinden dat ze een miskoop hebben gedaan oid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik laat dat meer aan de designers zelf over. Dat jij niets kunt bedenken wil niet zeggen dat er niets mogelijk is natuurlijk.
(De doorvoersnelheid van de BR is iets sneller dan een DL-DVD en iets langzamer dan die van een SL-DVD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Shiver23 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:59:
[...]

Ik laat dat meer aan de designers zelf over. Dat jij niets kunt bedenken wil niet zeggen dat er niets mogelijk is natuurlijk.
Ik denk eerder dat jij er geen benul van hebt wat nou veel data kost en wat niet :). Het wordt voornamelijk opgeslokt door textures, voice en video. De rest van de data is peanuts vergeleken met die drie dingen.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 09-02-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Hahah, .oisyn, er zijn mensen die dat dus niet willen, er staat genoeg in deze ps3 topic.

Maar als de xbox geen halo heeft en de ps geen gran turismo heeft, dan is het toch ook niet leuk meer.

Ik vind eigenlijk diep van binnen ook dat als een spel speciaal voor een bepaalde console wordt gemaakt deze ook alles of in ieder geval veel van dit ding zal gebruiken, en het dus geen multi game wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
.oisyn schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:50:

Waarom eigenlijk niet? Omdat ze anders vinden dat ze een miskoop hebben gedaan oid? :)
lastige vraag, deze vraag hoort eigenlijk niet thuis in dit topic maar misschien beter in een soort hooligan vraagstuk topic.

Waarom gunnen de Ajax supporters de Feyenoord supporters geen doelpunt of feestvreugde? Inmiddels is het " Gamen" zo'n groot onderdeel van een persoons zijn/haar dag of beleefwereld. Dat de concurrentie tussen twee bedrijven bijna behoorlijk overgenomen is door de achterban. Mensen horen nu eenmaal graag bij een groep. Als daarnaast de twee bedrijven daarnaast ook nog eens echt flink in elkaar vaarwater zitten dan heb je de rapen gaar.

Dit is net zo'n discussie die je kunt voeren tussen Windows en Apple aanhangers, ATI of Nvidia, INTEL of AMD... ga maar even door.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:50:
[...]
Als MGS4 bepaalt welke console je moet kopen is er toch wat mis volgens mij. MGS zijn leuke games, maar om nou te zeggen: daar ga ik alle andere games die er voor een platform zijn negeren... nee.

Ik snap best dat PS3 liefhebbers niet willen dat een vooraanstaande exclusive overgaat naar de 'concurrent', immers, dat maakt het minder nuttig om eem PS3 te kopen, en dus dat de toekomst er dan wellicht minder rooskleurig uitziet.

Wat mij heeft weerhouden om een XBox360 te kopen in de afgelopen maanden om zo de tijd uit te zingen tot de PS3 is de vele verhalen van de brakheid van dat ding en de herrie die dat ding maakt. Op beide zit ik niet te wachten.

[ Voor 15% gewijzigd door EfBe op 09-02-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

.oisyn schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:00:
[...]

Ik denk eerder dat jij er geen benul van hebt wat nou veel data kost en wat niet :). Het wordt voornamelijk opgeslokt door textures, voice en video. De rest van de data is peanuts vergeleken met die drie dingen.
? Waarom zou ik dat niet weten?
Heb ik het over andere dingen dan? Geloof het niet. Ik zeg alleen dat de mate van toepassen van veel FMV, losless audio en aantal gevarieerde textures niet aan jou is, maar aan de designers.
Zo bestaat blue-dragon op de 360 ook uit 3 DVD's. Natuurlijk kan dat. Maar is het wenselijk? Sony denkt van niet, kiest bewust voor blu-ray met als gevolg een jaar vertraging. MS denk van wel en gebruikt alleen DVD's voor opslag. Nou prima.
Zo hard zeggen dat BR geen toegevoegde waarde heeft (en niet vernieuwend is) is, denk ik, wat kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

EfBe schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:39:
[...]

Als MGS4 bepaalt welke console je moet kopen is er toch wat mis volgens mij. MGS zijn leuke games, maar om nou te zeggen: daar ga ik alle andere games die er voor een platform zijn negeren... nee.

Ik snap best dat PS3 liefhebbers niet willen dat een vooraanstaande exclusive overgaat naar de 'concurrent', immers, dat maakt het minder nuttig om eem PS3 te kopen, en dus dat de toekomst er dan wellicht minder rooskleurig uitziet.

Wat mij heeft weerhouden om een XBox360 te kopen in de afgelopen maanden om zo de tijd uit te zingen tot de PS3 is de vele verhalen van de brakheid van dat ding en de herrie die dat ding maakt. Op beide zit ik niet te wachten.
Omdat beide consoles veel dezelfde games hebben moet je toch ergens je keuze op basseren?
Lijkt mij geen rare keuze. Ik zou het niet voor MGS alleen doen, maar een combinatie van spellen laat mij wel voor de PS3 kiezen.

En voor de mensen die, behalve geld, geen reden zijn waarom developers een game slecht op één console uitbrengen hier de uitleg van de makers van Lair:
Zo zegt Eggebrecht van Factor 5 dat de grootste bottleneck het ontbreken van een HDMI-poort op de Xbox 360 was. Men smeekte dan ook nog bij Microsoft om een HDMI-poort op de Xbox 360 te plaatsen, aangezien je dan de ultieme kwaliteit van de graphics kunt analyseren, maar zij antwoordde met 'nee'. "Nu is het geval dat Microsoft achter de PS3 aan probeert te lopen, de juiste visie was bij Sony's PS3 vanaf dag 1 wel al aanwezig", zo vertelt Eggebrecht.
Wat mij betreft een hele slappe reden, maar goed. Misschien weten ze het zelf ook niet zo goed :)

[ Voor 26% gewijzigd door Shiver23 op 09-02-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo bestaat blue-dragon op de 360 ook uit 3 DVD's. Natuurlijk kan dat. Maar is het wenselijk? Sony denkt van niet, kiest bewust voor blu-ray met als gevolg een jaar vertraging.
Als je denkt dat sony BR in de ps3 heeft gestopt omdat dat zo handig is voor games zit er een steekje bij je los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Shiver23 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:59:
[...]
En voor de mensen die, behalve geld, geen reden zijn waarom developers een game slecht op één console uitbrengen hier de uitleg van de makers van Lair:

[...]

Wat mij betreft een hele slappe reden, maar goed. Misschien weten ze het zelf ook niet zo goed :)
Het is ook een beetje uit de context getrokken en heel slecht vertaald, hier kun je het volledige interview lezen: http://www.gameinformer.c...208.1857.43468.htm?Page=1.

In het kort komt het erop neer dat ze (factor 5) in 2004 beslist hebben. Nintendo kon hun toen nog niet alles laten zien. Ze vonden Sony interessanter vs. Microsoft vanwege de hogere ambitie die ze hadden. Het is leuk om helemaal te lezen, aangezien hij een leuke vergelijking maakt tussen 2004 en nu. Al is het wel een beetje eenzijdig, het is duidelijk dat ze eerst voor Nintendo ontwikkelden en nu voor Sony :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 09-02-2007 20:24 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:08:
[...]

Als je denkt dat sony BR in de ps3 heeft gestopt omdat dat zo handig is voor games zit er een steekje bij je los.
Er zit sowieso een steekje los bij mij, maar dat doet niet zoveel ter zake :P
Als Sony niet geloofde dat BR OOK handig zou zijn voor games hadden ze het nooit in de PS3 gebouwd. Daar ben ik wel van overtuigd. Ik geloof namelijk niet dat een bedrijf als Sony een investering als een BR puur en alleen doet voor een secundair doel van de PS3, als BR player.

@Hoedje: is inderdaad slecht vertaald. Het is eerder de visie van Sony geweest dan het gemis van HDMI op de 360.
En dat bedoel ik ook met de BR drive voor games. Vanaf het begin heeft Sony gewoon de visie gehad om de technologisch meest geavanceerde technieken in de PS3 te stoppen die op moment van launch voorop lopen. Denk dat je dat goed kunt zien aan de 'eerste versie' van de PS3 (met name van Ken). Die veel te ambitieus bleek voor wat momenteel technisch mogelijk was/is.
Als je niet in je eigen product gelooft, dan is het gedoemd te mislukken. En als BR er alleen maar erin was gestopt voor 'erbij' was het denk ik het eerste dat geschrapt zou zijn toen de problemen met de blauwe diodes zich voordeden.

[ Voor 37% gewijzigd door Shiver23 op 09-02-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
Shiver23 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:31:
En dat bedoel ik ook met de BR drive voor games. Vanaf het begin heeft Sony gewoon de visie gehad om de technologisch meest geavanceerde technieken in de PS3 te stoppen die op moment van launch voorop lopen. Denk dat je dat goed kunt zien aan de 'eerste versie' van de PS3 (met name van Ken). Die veel te ambitieus bleek voor wat momenteel technisch mogelijk was/is.
Als je niet in je eigen product gelooft, dan is het gedoemd te mislukken. En als BR er alleen maar erin was gestopt voor 'erbij' was het denk ik het eerste dat geschrapt zou zijn toen de problemen met de blauwe diodes zich voordeden.
De belangrijkste reden dat er een BR-drive in de PS3 zit is dat Sony hoopt dat ze met miljoenen BR-spelers in de huiskamer zo snel mogelijk HD-DVD eruit kunnen concurreren en zo hun eigen techniek als opvolger van de DVD-speler kunnen neerzetten. En dat kan heel veeld centjes opleveren. Sony heeft miljarden verdiend met de roylaties voor de samen met Philips ontwikkelde CD-speler, tot hun spijt heeft de DVD veel minder opgebracht omdat ze de royalties met veel meer firma's moesten delen maar Blu-Ray is grotendeels hun eigen kindje en kan (mits het net zo'n succes wordt als de CD en DVD) heel, heel veel geld opleveren. De BR-speler zit dus vooral in de PS3 om zo snel mogelijk Blu-Ray tot een defacto standaard voor High Definition Video neer te zetten. Die extra opslagcapaciteit is een bonus voor ontwikkelaars maar voor het Sony-management lang niet zo belangrijk als de dollartekens in hun ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Shiver23 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:58:
[...]
Zo hard zeggen dat BR geen toegevoegde waarde heeft (en niet vernieuwend is) is, denk ik, wat kort door de bocht.
Net als zeggen dat BR kan zorgen voor nieuwe game concepten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Shiver23 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:58:
Wederom heb je mijn post weer verkeerd geinterpreteerd. We hadden het over nieuwe concepten. Ik heb nooit gezegd dat het geen toegevoegde waarde heeft - ik vind het ook jammer dat MS ervoor heeft gekozen om uiteindelijk toch niet de HD-DVD drive in de 360 te bouwen. Maar uiteindelijk is die toegevoegde waarde niet heel groot, 't is niet dat je zonder BR geen goede of vernieuwende next-gen games kunt maken. Sony heeft BR er voornamelijk ingedaan omdat het "hip" was en omdat de BR speler (voor films) zo'n beetje de enige troef is die Sony heeft tov MS (voor de rest zijn ze redelijk aan elkaar gewaagd).

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

.oisyn schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:07:
[...]

Daarom vind ik Blu-ray niet interessant als je het over de PS3 hebt, maar de cell wel.
.oisyn schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:15:
[...]

Wederom heb je mijn post weer verkeerd geinterpreteerd. We hadden het over nieuwe concepten. Ik heb nooit gezegd dat het geen toegevoegde waarde heeft - ik vind het ook jammer dat MS ervoor heeft gekozen om uiteindelijk toch niet de HD-DVD drive in de 360 te bouwen. Maar uiteindelijk is die toegevoegde waarde niet heel groot, 't is niet dat je zonder BR geen goede of vernieuwende next-gen games kunt maken. Sony heeft BR er voornamelijk ingedaan omdat het "hip" was en omdat de BR speler (voor films) zo'n beetje de enige troef is die Sony heeft tov MS (voor de rest zijn ze redelijk aan elkaar gewaagd).
Buiten het feit dat je jezelf tegenspreekt in je verschillende posts, is het daarnaast ook nog eens zo dat echte developers (die meer releasen dan praatjes) er anders over denken.

Dit is hoe Evolution, de developer van Motorstorm over de blu-ray denkt:
Q: How much of the PS3’s capacity are you using with this game?

A: We are using all of the SPU processors and all of the memory. We also use most of the Blu-Ray disk (thank God it’s not a DVD)!
http://ps3.gamezone.com/news/02_09_07_06_08PM.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
.oisyn schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:15:
Sony heeft BR er voornamelijk ingedaan omdat het "hip" was en omdat de BR speler (voor films) zo'n beetje de enige troef is die Sony heeft tov MS (voor de rest zijn ze redelijk aan elkaar gewaagd).
Sony heeft de Blu-ray drive in de PS3 gezet voor maar 1 ding: geld verdienen.

De voordelen en nadelen van de drive zijn waarschijnlijk binnen Sony wel 100 keer tegenover elkaar gezet en zoals het er nu naar uitziet heeft Sony de juiste keuze gemaakt als het gaat om het snel voorzien van de markt met Blu-Ray spelers. Met dit platform gaat Sony enorm veel geld verdienen en in Japan en de USA is Blu-Ray in de meerderheid qua verkoop van films. Als straks in europa ook in 1 klap 1.000.000 Blu-ray spelers verkocht zijn zal ook al snel de "dominantie" van HDDVD in europa snel voorbij zijn.

nadelen Blu-Ray Drive in PS3:
- prijs
- latere release dankzij productie problematiek

voordelen van Blu Ray in PS3:
- (zeer) snelle penetratie van de markt door de snelle verkoop van de PS3. Dominatie van de HD Film-markt betekend flinke royalties, dus inkomen.

bijkomende voordelen Blu-Ray in PS3:
- grote opslag capaciteit waar vooral exlcusieve games gebruik van kunnen maken.
- HD tussenfilmpjes en gamegeluid dankzij grote opslag.
- extra functie t.o.v. concurentie. De PS3 kan naast gameconsole ook als standalone HTPC systeem functioneren.

Voor de mensen die er nog aan twijfelen: MS, Nintendo en Sony zijn geen liefdadigheidsinstellingen en kloppen ons geld uit de broek in de ruil voor entertainment. En zoals het er uit ziet zijn wij consumenten meer dan bereid hiervoor te betalen. Geen probleem dacht ik zo, ik betaal er ook graag voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
swopdark schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:19:
Als straks in europa ook in 1 klap 1.000.000 Blu-ray spelers verkoopt verkocht zijn zal ook al snel de "dominantie" van HDDVD in europa snel voorbij zijn.
In het krantje van de Mediamarkt wordt al behoorlijk veel reklame gemaakt voor Blu-Ray en nagenoeg niets over HD-DVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

DCFreak schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:08:
[...]

[...]

Buiten het feit dat je jezelf tegenspreekt in je verschillende posts, is het daarnaast ook nog eens zo dat echte developers (die meer releasen dan praatjes) er anders over denken.
Heb je enig idee wat .oisyn's beroep is? ;)

[...]

http://ps3.gamezone.com/news/02_09_07_06_08PM.htm
Hier zijn ze alleen blij dat het qua opslagruimte groter is. Of het technisch gezien interresanter voor een developer is of niet wordt geheel buiten beschouwing gelaten. Dat extra opslagruimte handig is dat blijkt wel, maar om dat nu technisch interresant te noemen is een heel ander verhaal. Toegevoegde waarde != technisch interresant. Maar blijkbaar denk jij daar anders over.

[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 11-02-2007 11:34 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Developers vinden altijd wel een weg als het gaat over opslagruimte, volgens mij is dat ook het laatste waar ze aan denken bij het maken van een spel.

Ik ben benieuwd of de xbox360 en ps3 ons echt het maximale kan aanbieden als het gaat om 720p/ 1080p games.

Ik heb namelijk gisteren rainbow six Vegas gespeeld op de xbox360 en vind dat deze game er veel beter uit zou kunnen zien, het zijn meer standaard beelden met wat gebruik van schaduwen en filters.

Tot nu toe vind ik Gears of War op de xbox360 er het beste uitzien maar als je daar te lang naar blijft kijken zie je ook dat het beter had gekunt.

Ik denk dat het te kritisch letten op de beelden aan mij ligt maar ik verwacht wel veel van de spelcomputers en natuurlijk zullen er altijd developers zijn die gewoon mainstream games maken maar de echte console verkopers moeten er dan ook erg goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Buiten het feit dat je zegt dat hij zichzelf tegenspreekt en daarbij twee posts quote. Kun je misschien ook uitleggen hoe .oisyn zichzelf tegenspreekt? Ik zie het namelijk niet.

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat iemand als .oisyn die er duidelijk verstand van heeft niet zijn zegje kan doen op dit forum, zonder meteen neergeknuppeld te worden door fanboys (die in mijn nederige opinie er geen verstand van hebben, getuige hun argumenten).

@Shiver23: jij hebt het over nieuwe concepten, kun je dat uitleggen? Ik kan me namelijk voorstellen, dat motion-sensing tot nieuwe concepten leidt. Ik kan me voorstellen dat de cell tot nieuwe concepten leidt (berekenen van AI etc.). Maar ik kan me eik niet voorstellen hoe meer opslagcapaciteit tot nieuwe concepten leidt. Dus kun je een voorbeeld geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gehoopt dat er ondertussen al wat meer informatie zou zijn over Killzone 2, maar Guerilla houdt het wel erg goed geheim wat op zich al een enorme prestatie is.

Ik denk echter dat die gehele geheimhouding niet al te positief kan zijn voor de verkoopcijfers van een game. Verkoop draait tegenwoordig helemaal rond marketing, en dan kan je game nog zo goed zijn, als je pas op het laatste moment je product gaat tonen denk ik niet dat je het optimale uit de markt kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:55:
Ik denk echter dat die gehele geheimhouding niet al te positief kan zijn voor de verkoopcijfers van een game. Verkoop draait tegenwoordig helemaal rond marketing, en dan kan je game nog zo goed zijn, als je pas op het laatste moment je product gaat tonen denk ik niet dat je het optimale uit de markt kan halen.
Ik weet het niet. Als je kijkt naar Apple (het schoolvoorbeeld) en sinds recent Nintendo. Dan hoeft dat helemaal niet slecht uit te pakken. Je kan namelijk daardoor in één keer heel veel media aandacht krijgen. Dat is ook heel interessant, t.o.v. steeds een klein beetje. Daarnaast is het nu een 1st party developer en als Sony ergens goed in is, dan is het marketing ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik had gehoopt dat er ondertussen al wat meer informatie zou zijn over Killzone 2, maar Guerilla houdt het wel erg goed geheim wat op zich al een enorme prestatie is.

Jij denkt dat nieuws wat over een game in de media wordt geschreven gewoon door developers naar buiten wordt gebracht wanneer ze daar zin in hebben? IEDER nieuws element wordt over nagedacht, althans dat zou je wel verwachten. Timing is belangrijk, en als je game nog een jaar in ontwikkeling is, is het wellicht niet zo nuttig nu al daarover te gaan praten.

Ze gaan geloof ik op de GDC een demo laten zien, (althans dat is wat ik lees), en dan is het natuurlijk beter dat je van te voren je klep houdt over wat er te zien zal zijn, want dan is de impact groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Teveel publiciteit kan echter ook negatief uitpakken. Neem Doom 3 - enorm gehyped, het kon eigenlijk alleen nog maar tegenvallen. Ik heb me persoonlijk wel vermaakt met die game, het bracht een zeer goede, typische Doom sfeer, en er zat zelfs een verhaaltje omheen :P. Maar veel mensen verwachtten meer dan gewoon ouderwets hersenloos knallen, terwijl het zelf nooit heeft gepretendeerd meer te zijn dan dat.

Verder sluit ik me aan bij EfBe. Je kan niet zomaar van alles naar buiten brengen - dat gaat allemaal door het marketing apparaat. Zo zou mijn producer het ook niet echt tof vinden als ik hier ging zeggen waar wij momenteel mee bezig zijn - dat kan pas als die game(s) officieel is/zijn aangekondigd middels een press release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een polletje over BluRay

Ik ga een PS3 kopen *juist* om BluRay. Voor 400 euro heb ik een goedkopen BluRay speler (import Japan)

Poll: Wat vind jij van BluRay in de PS3?
JA! Ik koop hem om alleen films te bekijken
Ja, leuk dat het erop zit voor films/games
Maakt mij niets uit
Nee, had liever een goedkope PS3 met DVD
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=167258&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Buiten het feit dat je jezelf tegenspreekt in je verschillende posts
Hoe precies? Kun je dat eens precies aanwijzen? Ik weet zelf namelijk dat ik me niet tegenspreek, maar ik weet wat ik bedoel dus voor mij zijn mijn eigen posts niet open voor verschillende interpretaties. Het kan natuurlijk dat ik dingen niet goed verwoord, dus als je zou kunnen zeggen waar ik mezelf volgens jou tegenspreek dan kan ik dat evt. aanpassen :)
is het daarnaast ook nog eens zo dat echte developers (die meer releasen dan praatjes)
Ja Tomb Raider: Legend was natuurlijk ook maar slechts een praatje 8)7
[Thank God it's not a DVD]
Als je jezelf verdiept in de geschiedenis van de games, dan zul je zien dat alle ruimte die tot beschikking was vrijwel altijd ook echt gebruikt werd. De eerste releases van games op CD-Rom gebruikte ook vaak de volledige 700MB, terwijl ze wat kwaliteit betreft niet zo heel veel beter waren dan de games die daarvoor nog op een aantal floppy's kwamen. GoW was een zeer goede en goed uitziende game, toch past dat op een DVD.

Het is gewoon zo dat als ruimte niet beperkt is (zoals praktisch het geval bij BR) dat de developers ook automatisch geen moeite doen om zo min mogelijk ruimte te gebruiken in de data. Als je er een beetje moeite voor doet kan Motorstorm waarschijnlijk ook wel met veel minder dataverbruik af. Dat neemt niet weg dat het natuurlijk wel fijn is om meer ruimte tot je beschikking te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Bij de PS2 was dat niet zo. Er kwamen in het begin gewoon spellen op CD voor uit.

[ Voor 24% gewijzigd door SToRM666 op 11-02-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja en toen de CD-ROM er was kwamen er ook nog steeds games op floppy's uit ;). Wat ik bedoel is, op het moment dat besloten (of gedwongen) wordt om medium X te gebruiken, een dergelijk medium dan ook bijna helemaal wordt benut, terwijl dat lang niet altijd nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
HOLY CRAP... Hoever gaan sommige mensen om de PS3 launch van europa tegen te zitten? Check dit neppe nieuwsbericht waar wordt verteld dat een vrachtschip vol met consumer electronics (PS3's) van Sony en Toshiba in de fik staat. In het bericht zelf staat het volgende:
The ship was a special joint charter from Toshiba, Sony and Toyota. The contents of the containers was believed to be Auto parts and new Consumer electronics such as HDTV’s, a large allocation of game consoles and laptops. It is expected Sony will follow up with a statement regarding the future of its Playstation 3 game console.
BRON: http://www.systemwars.com/forums/showthread.php?t=16771

Een slimmerik op een ander forum zocht echter even verder en ging op wickypedia kijken naar informatie rond dit specifieke vrachtschip. Hij vond dat het schip wel in brand heeft gestaan, maar dan in Maart 2006!!

BRON: http://en.wikipedia.org/wiki/MV_Hyundai_Fortune

Een stevig staaltje foutieve geruchten verspreiding 1e klas.

Hoemeer ik er over nadenk destemeer ik de moeite eigenlijk wel kan waarderen... Volgens mij had die gast de grootste lol om het te maken. Nu maar hopen dat de nieuwssites het bericht niet klakkeloos overnemen en er een groot "PS3 alsnog vertraagd?" item van maken... :X

[ Voor 15% gewijzigd door swopdark op 11-02-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
swopdark schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:26:
HOLY CRAP... Hoever gaan sommige mensen om de PS3 launch van europa tegen te zitten? Check dit neppe nieuwsbericht waar wordt verteld dat een vrachtschip vol met consumer electronics (PS3's) van Sony en Toshiba in de fik staat.
Degene die dat bericht verzonnen heeft is actief op een PlayStation 3 forum:
http://forums.e-mpire.com/showthread.php?t=68896 :P
.oisyn schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:06:
Ja en toen de CD-ROM er was kwamen er ook nog steeds games op floppy's uit ;). Wat ik bedoel is, op het moment dat besloten (of gedwongen) wordt om medium X te gebruiken, een dergelijk medium dan ook bijna helemaal wordt benut, terwijl dat lang niet altijd nodig is.
Tja, als je ziet dat een game als Blue Dragon voor de 360 al op 3 DVD's komt, dan hoor je mij niet zeggen dat Blu-Ray overbodig is.

[ Voor 91% gewijzigd door SToRM666 op 11-02-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 10:05
SToRM666 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:34:
[...]

Tja, als je ziet dat een game als Blue Dragon voor de 360 al op 3 DVD's komt, dan hoor je mij niet zeggen dat Blu-Ray overbodig is.
De vraag is, wie boeit het wat of zo'n game op 3 DVD's uitkomt? Wat is het grote bezwaar daartegen? Ik zie er geen enkel probleem in om een keer een schijfje te verwisselen. Zie het als een soort Achievement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
frankpaul1 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:37:
De vraag is, wie boeit het wat of zo'n game op 3 DVD's uitkomt? Wat is het grote bezwaar daartegen? Ik zie er geen enkel probleem in om een keer een schijfje te verwisselen. Zie het als een soort Achievement
In deze discussie doet het er wel degelijk toe :)
Het kan zijn dat het een uitzondering is hoor, maar het is toch al vrij vroeg dat een game 3 DVD's in beslag neemt.

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 11-02-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SToRM666 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:34:
Ik geloof dat je mij ook nooit hebt horen zeggen dat BR overbodig is. Ik heb zelfs gezegd dat ik het jammer vond dat MS er uiteindelijk voor gekozen heeft om er geen HD-DVD drive in de 360 te stoppen ;) (een keuze die ik overigens wel begrijp)

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 11-02-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankpaul1 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:37:
[...]

ik haat schijfjes wisselen. dan lijkt het wel een bootdisk als de dreamcast. waarom gewoon niet alles op een BluRay? daar kan 25 GB op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Yup, het was mooi geweest, een hd speler in de xbox360, maar niet heel nodig. Voor films ga ik wel een addon erbij kopen, of een ps3 als blue ray wint. (kan ik direct okami spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we alstublieft dat gepraat over bluray enz achterwege laten.

De xbox heeft een normale drive, dat heeft als voordeel dat het lekker goedkoop is, het nadeel is echter dat je uitbreidingen extern moet uitbrengen, persoonlijk heb ik hier een hekel aan.

De ps3 heeft gewoon een leuke bluray drive in de ps3 gebouwd, voordeel is dat ze meteen klaar zijn voor de toekomst voor spellen en films, nadeel is dat de prijs van het apparaat in zijn geheel natuurlijk veel duurder zal uitvallen en dat ze tegen problemen aangelopen zijn die ze waarschijnlijk helemaal verwacht hadden (dure prijs laser enz).

Voor spellen kan je alleen zeggen dat de ps3 er beter voor staat omdat de developers gewoon makkelijker aan ruimte kunnen komen voor in de toekomst, als nadeel volgens mij dat de prijs van een bluray wat hoger ligt, op langer termijn natuurlijk ook niet meer.

Spellen op meerdere dvd's/ cd's is niet slecht en ook niet moeilijker voor developers, dit speelt helemaal geen factor, misschien in de toekomst wel weer maar nu niet.

Ik heb het gevoel dat spellen die sony uit wilde brengen op dvd grootte daarlijk gewoon te download zullen zijn omdat deze gewoon te duur zullen zijn om op een bluray uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:16:
Dit is een PS3 topic, die discussie is hier op z'n plaats gelijk aan alle andere discussies over PS3 hardware en games.

Daarnaast, als je die discussie hier niet wilt hebben, ga er dan ook niet zelf op door 8)7
Ik heb het gevoel dat spellen die sony uit wilde brengen op dvd grootte daarlijk gewoon te download zullen zijn omdat deze gewoon te duur zullen zijn om op een bluray uit te brengen.
Waarom zouden deze dan niet op DVD gereleased kunnen worden (net als de eerdere PS games die op CD uit kwamen)? De PS3 kan toch ook gewoon DVD's lezen? Kan ook best zijn dat Sony verplicht om op BR te releasen hoor, dat weet ik verder niet. Maar een 4 GB download is niet niets, daarmee bereik je nooit zoveel mensen als dat je met harde media kunt bereiken, dus dan is het maar de vraag of een developer daarmee de ontwikkelkosten eruit kan halen (natuurlijk vallen distributiekosten dan weg, maar ik ben ervan overtuigd dat dat minder is dan het verschil in opbrengsten)

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 12-02-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zullen ze op langere termijn juist meer verdienen aan online distributie als je ervan uitgaat dat de online dienst van sony daarlijk net zo aantrekkelijk is als xboxlive.

Geen kosten voor het drukken op dvd/cd, geen kosten voor doosje enz je hoeft niets te transporteren (alleen online dan), dan kan de prijs natuurlijk wel wat omlaag enz.

ik zie daar echt toekomst in en misschien wilt sony ook echt niet dat developers andere media dan bluray gebruiken, ik zou ook zoiets doen om ze alleen gebruik te laten maken van bluray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Iedereen praat langs elkaar heen hier. Shiver23 had het erover dat BR kon zorgen voor nieuwe gameconcepten. Oisyn was het hier echter niet mee eens aangezien gameconcepten over het algemeen niet door opslagruimte beperkt worden. Vanaf dit punt begint men langs elkaar heen te praten waardoor we nu weer min of meer in de standaard BR discussie zijn beland.

Waar het om gaat is dat BR in zijn geheel wel een toegevoegde waarde heeft omdat het het gebruikersgemak vergroot. Maar het heeft geen toegevoegde waarde wat betreft gameconcepten aangezien die niet afhankelijk van opslagruimte zijn.

:edit
Dit alles is puur gametechnisch gezien. In hoeverre het een toegevoegde waarde heeft voor dingen als films is weer een hele andere discussie.

[ Voor 11% gewijzigd door Alabama_man op 11-02-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me *de* essentie van de PS3. Zonder BluRay hadden ze nu al 10 miljoen stuks verkocht voor $299. Ik ben er wel erg blij mee. Voor 400 euro kan ik nergens een BluRay speler kopen. Wel een PS3 met 20GB en BluRay....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Hoedje schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:43:
[...]

Buiten het feit dat je zegt dat hij zichzelf tegenspreekt en daarbij twee posts quote. Kun je misschien ook uitleggen hoe .oisyn zichzelf tegenspreekt? Ik zie het namelijk niet.

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat iemand als .oisyn die er duidelijk verstand van heeft niet zijn zegje kan doen op dit forum, zonder meteen neergeknuppeld te worden door fanboys (die in mijn nederige opinie er geen verstand van hebben, getuige hun argumenten).
Wat ik duidelijk wilde maken is het volgende; .oisyn stelt enerzijds dat de aanwezigheid van meer opslagcapaciteit leidt tot betere graphics / sound en anderzijds dat het geen toegevoegde waarde heeft en zelfs voor hem als developer niet interessant is.

Nu ben ik zelf geen developer, maar het lijkt mij dat als er twee belangrijke factoren in je product beinvloed worden door nieuwe cq verbeterde technieken dat je minstens interesse daarin mag hebben.
Ik geef toe dat het open staat voor verschil in interpretatie, ik ging er zomaar vanuit dat verbetering van graphics en geluid op de interesse van alle developers kon rekenen.

Vandaar ook mijn link naar het verslag van de livechat met Evolution, om hun visie als developer onder de aandacht te brengen.

Hier wil ik graag het volgende aan toevoegen:
Recently Hideo Kojima said that "Blu-Ray is too small for Metal Gear Solid 4."
http://www.sagn.co.za/news.php?extend.366

Je opmerking dat .oisyn zijn zegje niet kan doen snap ik niet helemaal, want volgens mij doet hij (of zij) dat gewoon. Ik hoop van harte dat het mij als PS3 gebruiker toegestaan is mijn mening te geven zonder meteen als fanboy gezien te worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
@DCFreak

Waar het oisyn om ging was dat BR voor gameconcepten geen toegevoegde waarde heeft. Voor de rest erkend ie wel dat BR in zijn algemeen wel een intressant is en handig kan zijn, maar vanuit een gameconcept perspectief heb je er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DCFreak schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:00:
[...]

Wat ik duidelijk wilde maken is het volgende; .oisyn stelt enerzijds dat de aanwezigheid van meer opslagcapaciteit leidt tot betere graphics / sound
En dát heb ik dus nooit gezegd. Quote eens een stukje van mij waar dat staat. Ik heb gezegd dat data voornamelijk wordt opgeslokt door textures, video footage en voice. Ik heb nooit beweerd dat als je meer ruimte hebt dat dat ook leidt tot betere graphics danwel geluid. Dat is ook kul, gezien het feit dat je maar 256mb aan videomem hebt in de PS3 om textures in op te slaan. Dan kun je nog zoveel diskruimte tot je beschikking hebben, het zal er nooit toe leiden dat een plaatje er mooier uit gaat zien (hoogstens dat het er wat diverser op wordt omdat textures wat minder herbruikt hoeven worden - het is echter de vraag in hoeverre dat echt nodig is).

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.