Even een korte revieuw/menig over de ps3
Ik heb de ps3 ook gekocht en vindt het een prachtig apparaat. Geen HDMI kabel is redelijk logisch, niet iedereen heeft een HDTV of een HDTV met HDMI (somiige hebben alleen component, en dan zou je die er ook bij moeten doen, daar wort ie alleen maar duurder van) Ik vind zelf de online mogelijk heden beter dan die van de 360 (online gamen niet meegeteld) zo kan je op de ps3 ook internetbrowsen, folding@home, de ps3 store is goed maar nu nog een beetje leegjes, (wel GT:HD!) maar dat komt wel goed denk ik. Later kunnen we ook Home verwachten. verder zitten alle standaard online dingen zoals buddies chat etc dr ook in.
Verder vind ik het menu er mooi uitzien (net als de ps3 zelf), en hij werkt ook heel handig imo.
Over de krietiek dat er weinig bij zit: er zit weinig bij omdat bijna alle dingen gewoon met de ps3 werken, usb/bluethooth toetsenborden, bt headsets, meeste memorystick (geen dure zoals bij 360), webcam externe en interne hd etc. Al deze dingen hoeven niet van sony zelf te zijn, en veel hebben de meeste mensen al thuis liggen dus om die er apart bij te doen is een beetje dubbelop.
De linux feature is natuurlijk mooi voor alle tweakers, en het wordt nog door sony ondersteund ook.
Dat er geen tekorten/wii taferelen zijn, komt gewoon omdat sony genoeg ps3 heeft geleverd, vandaar dat er geen tekorten zijn.
Tenslotte nog de games. Motorstorm ziet er echt geweldig uit, (mooier dan de 360games imo) vooral de modder, de details van de voertuigen en de mannetjes die een middelvinger opsteken zijn leuk gedaan. Imo de beste launchgame. Leverde bij mij een WOW op toen ik voor het eerst speelde.
Resistanse demo ziet er wel mooi uit, maar ik vond hem te moeilijk, verder niet echt mijn game.
F1:CE ziet er ook mooi uit de details zijn goed uitgewerkt (gras dat op banden blijft plakken, hitte effect, schade en de regen.
RR7, zag er niet echt spectaculair uit, gameplay niet mijn ding.
GT:HD concept ziet er goed uit vooral de auto's zijn heel gedetaileerd, de omgeving kon wel beter. Driften is nieuw en leuk, en de online ranking is ook goed. Verheug me al op GT5 die dit allemaal gaat overtreffen.
Al met al ben ik zeer blij met mijn ps3 en vind hem ook elke euro van de 600 waard, hij is niet duur hij is gewoon veel waard