mijn random eerste indrukken na een tijdje klooien met het ding:
Wii Het ding zelf is prachtig. Ik heb er even mee gezoend.
Wii sports: Echt hilarisch. Je leest wel eens dat bv boxing niet goed werkt, maar ik kan prima mee overweg, een van de leukste games zelfs. Vooral bowling is top, de hele avond is hier fanatiek gebowled. Ik heb trouwens ook wat echte-non-gamers laten spelen, maar die snapten er evengoed geen zak van hoor. Bowlen was te moeilijk (je gebruikt 1 knop hierbij) en bij boxing probeerde ze met goed voetenwerk om de tegenstander heen te lopen.. ..
Sensorbar Dit is wel een beetje goedkoop. Het dingetje voelt goedkoop aan, vooral ook het flinterdunne draadje wat er aan vast zit. (die daardoor wel iets makkelijker wegwerkt). De afstand waarop je Mote nog werkt is vrij klein, zo'n 4 meter. Het einde van de woonkamer was net te veel gevraagd. Dit ligt aan de sensorbar en ik hoop dat hier snel een draadloos model met wat meer range voor komt.
O en het belangrijkste haha
De
MII maken is het beste onderdeel van de Wii. Sommige van de poppetjes lijken echt heel erg op de echte personen. Ook al zijn je aanpassingen die je kan doen beperkt.
speaker Dit vind ik echt een hele leuke toevoeging. Het ding werkt goed. Hier en daar lees je dat het hallmark-kaartspeaker kwaliteit geluid zou zijn, maar ik vind het erg meevallen.
Internet Wat enge dingen gelezen over updaten en online gaan, maar toch maar meteen gedaan. Ging uitstekend. De Wii-update zichzelf en was daar snel mee klaar (3 minuten ofzo). Met wat Wii-points Zelda 1 gekocht en even gespeeld. Zag er op breedbeeld gewoon ouderwets goed uit.
Wat me ook erg opviel ik dat 'typen' met je Wii-mote best goed te doen is. Het is natuurlijk geen toetsenbord, maar om even snel je email/cc nummer ofzo in te voeren is het erg geschikt.
[
Voor 5% gewijzigd door
Jerox op 07-12-2006 11:25
]