[CiP]Tomb Raider - Temple of Fear

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 90.139 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 09:35
Ik moet zeggen dat ziet er zeer goed uit
waar komen die knopjes dan allemaal? want ze moeten toch ergens komen
of heb ik deze informatie gemist?
in ieder geval super mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
thieme1989 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 00:23:
Ik moet zeggen dat ziet er zeer goed uit
waar komen die knopjes dan allemaal? want ze moeten toch ergens komen
of heb ik deze informatie gemist?
in ieder geval super mod
Ik wilde de knop voor deze speler bovenop maken, al weet ik dat nog niet zeker. Er zit zeker een draad aan van een halve meter, dus kan hem overal op de kast plaatsen. Misschien dat ik eenzelfde ding maak als dat ik voor de andere RW heb gedaan, en die aan de andere kant plaats voor de symmetrie.

De powerknopjes moeten ook nog ergens inkomen, er zit er 1 aan de voorkant, onder de folie (die je niet ziet). De andere 4 week ik nog niet waar ze moeten komen. Maar er zijn nog plaatsen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
update

Vandaag heb ik de ruimte waar het beeld in komt te staan verder afgemaakt. Dit is het enige stukje waar nog piepschuim inzat, en dat vervangen door styrofoam was lastig, gezien alles al was vastgelijmd. Doordat het piepschuim direct schilderen geen succes is heb ik dit nog met gips gedaan. Dit stuk staat toch niet in aanraking met water en de achtergrond was op deze manier netjes weg te werken (gezien het hout, foam en piepschuim is, is een toplaag wel wenselijk).

Het resultaat mag er best zijn vind ik zelf:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dJlcjr1ClCywnM78Kfo4Qpmf/full.jpg
Ik heb weliswaar ietwat geknoeid. Dat is natuurlijk altijd lastig met gips, als het vloeibaar is is het prima te smeren, maar valt het er makkelijk weer vanaf, en als je te lang wacht dan is het weer niet erop te plakken :P.
Maar het geeft wel een redelijke achtergrond. De kleur is verkregen door gewoon een zut acrylverf door de gips heen te flikkeren, zodat ik een mooie ondergrond had, zonder het te moeten spuiten. Het is niet helemaal de uiteindelijke kleur, de pilaren e.d. worden allemaal nog iets geler dan dit (gezien ik een duidelijk contrast wil met de vorige kast).

Het beeld zelf heeft ook nog een behandeling gekregen, er zijn wat witte stukken op aangebracht, je ziet ze niet heel goed, maar als ze er niet zijn dan lijkt het teveel 1 zwart vlak.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M1A5zd2InPh91QHh5HiX4psY/full.jpg
De foto laat het ding niet echt goed tot z'n recht komen, in het echt vind ik hem leuker :)

En als we deze twee dingen bij elkaar brengen is dit het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GJzTsCCMrpUlZ18uCX5L0uZK/full.jpg

De gips lijkt nog niet helemaal goed gedroogd, waardoor het lijkt alsof er een flink kleurverschil inzit, maar dit trekt vrij langzaam weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Waar haal je het papierschuim toch vandaan zeg ! Ziet er goed uit en 't wordt een "echte" Terw_Dan mod, leuk.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zie dat je de USB connectors ook hebt geschilderd. Doen ze het nu nog wel, of zitten ze er alleen voor de sier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
sky- schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:23:
Waar haal je het papierschuim toch vandaan zeg ! Ziet er goed uit en 't wordt een "echte" Terw_Dan mod, leuk.
Dat piepschuim is verpakkingsmateriaal dat over is, het styrofoam is bij een bouwmarkt achtige winkel gehaald (is niet echt heel duur, geloof zo'n 5€ voor een plaat van ~70 * ~125cm). Dat is goed te doen, als je ziet wat je ermee kunt maken :)
Mini-me schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:16:
Ik zie dat je de USB connectors ook hebt geschilderd. Doen ze het nu nog wel, of zitten ze er alleen voor de sier?
USB connectoren moeten het nog wel doen, hooguit de plasticjes die erin zitten zijn gekleurd, de binnenkant niet (ik heb er niet in gespoten namelijk). Ze zijn iig niet alleen voor de sier, ze zijn straks ook echt bruikbaar. Nu is het zo dat ik 9 poorten beschikbaar heb (op 1 zit de cardreader), dus ik zal hem echt niet veelvuldig gebruiken, maar even een USB stick inprikken kan bijvoorbeeld prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Ik zou vanaf de verte nog eens met een grijze/groene spuitbus erlangs gaan.. Voor het effect.
En ik neem aan dat er nog veel groen overheen komt?

Verder echt een gave mod :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
T-!-M schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:25:
Ik zou vanaf de verte nog eens met een grijze/groene spuitbus erlangs gaan.. Voor het effect.
En ik neem aan dat er nog veel groen overheen komt?

Verder echt een gave mod :D
Groen wordt het zeker. Ik wil deze kast weer de jungle looks geven die de andere ook had (staat namelijk gaaf bij het water :)). Alleen ga ik dat niet met de spuitbus doen, maar wil ik dat nog op een andere manier voor elkaar krijgen.

Overigens gaat de kast weer anders worden :P in zoverre dat de losse USB en firewire poorten die nu nog aan de zijkant hangen gaan verdwijnen. In plaast van de GA-965P-DS3R die ik er nu in heb zitten komt er een GA-EP35-DS4 in te zitten, die meer USB en firewire poorten achterop heeft, en daardoor 2 headers minder heeft. Waarmee ik dus 1 firewire poort in de kast heb en 3USB poorten. Op zich niet erg, gezien ik niet echt wist wat ik met die andere poorten moest doen, gezien ze er nu nog mwaar wat bijhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Gast, dit is echt vet! Chapeau!

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Dank Dank :)
Heb de laatste paar dagen niet echt gigantisch veel gedaan, op wat kleine bijna niet zichtbare dingetjes na, voornamelijk omdat ik ziek in bed lag :(

Ik ben erachter gekomen dat de USBpoorten in het beeld een andere pinout hadden, dus die gelijk maar even aangepast voor als m'n nieuwe mobo binnen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Zijn de usb poortjes in het beeld niet wat fragiel? volgens mij kan je ze niet zo stevig vast zetten dat je gewoon een usb stick eruit kan trekken zonder het usb gedeelte mee te nemen.

verder ben ik ook erg benieuwd naar de dvd-lade-er-gaat-wat-gebeuren-door-middel-van-een-touwtje

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Geckoo schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 03:38:
Zijn de usb poortjes in het beeld niet wat fragiel? volgens mij kan je ze niet zo stevig vast zetten dat je gewoon een usb stick eruit kan trekken zonder het usb gedeelte mee te nemen.
Nee, de USBpoorten zitten nog gewoon in de plasticbracket waar ze altijd inzaten en die wordt aan de binnenkant van de kast vastgezet. Op deze manier is het zo dat ze stevig zijn en eigenlijk niet hoeven te rekenen op de stevigheid van het schuim, maar gewoon van de kast zelf. En die is stevig zat :)

Ik kreeg vandaag m'n nieuwe Gigabyte bordje binnen, de GA-EP35-DS4
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oW2slP8QjvGSegXAnaQOoVCt/full.jpg
Dank je wel Nicolle/Gigabyte :)

Kwa layout lijkt hij veel op de 965P-DS3P die ik had, dus hij was goed in de kast te plaatsen. Alleen is dit ding iets nieuwer en uitgebreider. Voordeel is dus dat ik de bekabeling zo kan laten zitten als deze al is (nu heb ik wel de nodige speling, maar de indeling is gewoon ideaal :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Zo, Terw_Dan, komt er binnenkort nog een update aan? Ik vind het namelijk helemaal super wat je ermee doet, en ben hongerig naar meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
deugtniet schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 07:15:
Zo, Terw_Dan, komt er binnenkort nog een update aan? Ik vind het namelijk helemaal super wat je ermee doet, en ben hongerig naar meer :P
Ik ben de laatste tijd voornamelijk bezig geweest met kleine dingetjes, die nog niet echt te showen zijn. Daarnaast heb ik ook even wat tijd genomen om het nieuwe moederbord goed te testen (als je iets krijgt wil je er immers een goede review over schrijven :P)

De druk is een beetje van de ketel af nu het NK niet doorgaat en ik dus het ding niet binnen nu en een maand compleet af moet hebben. Misschien dat ik tussendoor nog eens begin met m'n andere casemod, die moet ook nog af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
En ja, het is al weer een tijdje stil geweest. Voornamelijk omdat ik niet echt met het uiterlijk bezig ben geweest. Ik heb inmiddels een nieuw moederbord in het systeem zitten.
De Gigabyte EP35-DS4 waar ik het een paar posts terug over had is inmiddels vervangen door een Gigabyte X48-DQ6:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/7124/5599.jpg

Het bord lijkt vrij veel op de vorige en wie er meer over wil weten kan het beste even de review erover lezen die ik gisteren heb gepost: productreview: Gigabyte GA-X48-DQ6 review door TERW_DAN

Tijdens het inbouwen van het bordje merkte ik dat ik wel continu loop te klooien met de kabels, dus ben eerst eens begonnen die wat verder te ordenen (voor zover dat mogelijk is).

Het eerste probleem waar ik tegenaan liep is dat ik veel te weinig speling had gehouden op de USB kabel, waardoor ik net een paar cm tekort kwam.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NaRvoQ8uy6lqSbm5dOVdGA0H/full.jpg
De gele stekker moet op de gele header, en dat kleine beetje ruimte kwam ik tekort :(

De oplossing was simpel, ik heb een MSI USBheader gesloopt (met zo'n domme D-LED erin) en van een Asus bord (dat uiteraard dood was) de frontheader. Met een beetje solderen kwam er dit uit :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4mYz1QtKScKBPAAYfs0wCaxn/full.jpg
Kabeltje geeft me meer dan zat lengte om alles goed in te kunnen prikken, wat heel wat werk scheelde als ik de kabelbende uit had willen bouwen.

Verder was het zo dat de kabels als een zooitje door elkaar lagen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ca0e9d260e891d4274aa5cb42014cc7e/full.jpg
Zo zag het er eerst uit (dit was overigens nog met de Gigabyte 965P-DS3P).

Een beetje rommelig en met name de stroom voorziening was vrij lastig, omdat die los bungelde en daardoor schoot de bovenste brander nog wel eens los.

Als eerste begonnen met de kabeltjes van de ledjes bij elkaar te binden en ipv 2 molexen, 1 molex te pakken en hier een switchje aan te zetten. Na een beetje solderen, krimpkousjes krimpen en isolatietape plakken is dit het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0QjCvnYgDNhnxhhgMAGDPYr4/full.jpg

Bij het Gigabyte bord zaten ook 2 eS-ATA dongles meegeleverd. Die wil ik er wel in hebben (ook al heb ik de controller nog niet waar ze aankomen) maar echt ideaal waren ze niet vond ik.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sXIAH02jorvTUBdDJo9PlYfX/full.jpg
Zoals te zien ziet er een female molex uiteinde aan. Daar prik je een kabel op met S-ATA connector en op die manier kun je een S-ATA disk makkelijk aansluiten. Op zich ideaal, maar ik wil die connector ook kunnen gebruiken voor andere meuk die ik aan een molex kan knopen. Daarbij is het zo dat 2 van die brackets ook 2 molex inputs nodig hadden, waardoor ik weer een splitter nodig had. Het idee is dus om de splitter er gelijk in te verwerken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nZS3hUCHH4YNI3Bjb3Nt0DYH/full.jpg
Boven het origineel, onder de aangepaste bracket.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SMH9G3KU5hfUmU1TEFd3y2GQ/full.jpg
Beide aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7s7T6kXeLaNzeWNEQd9eFfQr/full.jpg
Netjes aan 1 molex splitter die onderin de kast vastgezet wordt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oevl6oGG1o7ZjQjvL2kLwvDT/full.jpg
En de achterkant van de kast. De lege plek die nog zichtbaar is moet een RAID controller gaan huisvesten, waar de eS-ATA dingen ook aankomen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6n9g4zmK4MhPvRvMutwS9CCE/full.jpg
En de kabels allemaal vastgezet. Alleen de S-ATA kabels hangen nog los, de rest is nu vastgezet zodat niet alles rondslingert in de kast. Het blijven veel kabels, maar op deze manier heb ik ze in elk geval uit de weg gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
whohooooh *O* daar issie weer!
Toppie! _/-\o_ ga zo door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Ik hoop dat het lange wachte weer beloond gaat worden O-) :Y

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Mobb_Deep schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:45:
Ik hoop dat het lange wachte weer beloond gaat worden O-) :Y
Vooralsnog is er nog geen vooruitgang moet ik eerlijk bekennen.
De X48 die daar op de foto staat zit momenteel niet meer in het systeem en wordt straks vervangen door een P45 bord. Momenteel ben ik bezig met reviewen van een hele berg moederborden, en heb ik niet zo gek veel tijd meer voor het casemodden. Maar het gaat zeker nog wel wat worden hoor, alleen is het een erg lange termijn project aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang ben je er eigelijk al mee bezig ??

Ik volg al een tijdje je Casemod, wordt echt super :D

Je ging toch naar het NK met deze casemod, als die klaar was ?
En wordt je gesponsord door Giga-byte ?? dat je zo veel Mobo's hebt

Ik heb tot nu toe iets van 9 Giga-byte bortjes gehad {Bevalt me toch het beste} maar jij hebt er voglens mij wel 900 gehad :9 :P

Wacht met smart op de nieuwe Update _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:28:
Hoe lang ben je er eigelijk al mee bezig ??

Ik volg al een tijdje je Casemod, wordt echt super :D
Eigenlijk ben ik er al te lang mee bezig :P
Ik heb nu weer een ander lijp idee bedacht voor de hdds. Dat gaat namelijk een probleem worden. Er moeten 10 hdds in, er is plaats voor max 8. Ik zal dus of extern moeten gaan werken (niet heel handig) of de hdds op een andere manier er in vast maken en ik denk dat ik dat laatste doe.

Het komt of volledig onder de case te zitten, een plaat waarop 10 hdds zijn bevestigd en de hdds daar bovenop. Dat is op zich wel mooi weg te werken, maar brengt het nadeel met zich mee dat de case een cm of 6 hoger wordt, wat niet heel mooi is om weg te werken en dat de koeling een potentieel probleem kan gaan geven.

Een tweede mogelijkheid is het gedeelte voor de schijven te verhogen. Dit is een redelijk haalbare oplossing en misschien ook wel een mooiere als ik kijk naar de manier waarop het front nu in elkaar zit. Al zal het enige karakteristiek van de kast weg halen, mogelijk los ik er een boel problemen mee op.

Een derde idee is om er een andere bak in te hangen, en hiervan mijn mediacenter te maken. Nadeel is dat het dan wel een enorm lompe kast is voor een µATX bordje en een enkel 2.5" diskje.
Je ging toch naar het NK met deze casemod, als die klaar was ?
Als er weer een NK gehouden wordt dan ga ik er wel naar toe met deze case.
En wordt je gesponsord door Giga-byte ?? dat je zo veel Mobo's hebt

Ik heb tot nu toe iets van 9 Giga-byte bortjes gehad {Bevalt me toch het beste} maar jij hebt er voglens mij wel 900 gehad :9 :P
Nou, 900 valt ook wel weer mee ;)

Ik word in elk geval niet gesponsord voor mijn casemods door Gigabyte. Sponsoring op de manier zoals dat nu bij veel cases gedaan wordt staat mij niet aan, omdat ik dan de merknaam altijd wel terug moet laten komen, iets dat bij deze case totaal misstaat.

Ik heb wel een hele goede samenwerking met Gigabyte Nederland en Gigabyte Taiwan, vandaar dat er ook regelmatig reviewsamples deze kant op komen en ik daardoor wel eens een bordje vervang in mijn systeem ;).
Overigens is 900 wel wat veel, tot nu toe heb ik er 3 gehad, en verwacht er nog 2 te krijgen volgende week voor de P45 reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom moeten het er eigleijk 10 zijn ?? kan je toch beter 8 gebruiken met een hogere capaciteit. hoef je niet special heel je case te verbouwen.

En ik dacht dat je al aardig wat Moederbordjes versleten had, 3 is niet veel of mag je ze lenen voor een review ?

En zal je het verschil merken van P35 naar P45 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:52:
Waarom moeten het er eigleijk 10 zijn ?? kan je toch beter 8 gebruiken met een hogere capaciteit. hoef je niet special heel je case te verbouwen.

En ik dacht dat je al aardig wat Moederbordjes versleten had, 3 is niet veel of mag je ze lenen voor een review ?

En zal je het verschil merken van P35 naar P45 ?
Nou, hogere capaciteit is vrij aardig aan de prijs. Ik heb nu 8x 750GB op een Areca 1220 zitten, 8x 1TB was een heel aanzienlijk stuk duurder. Omdat ik de Areca puur als dataarray wil gebruiken, en Windows Vista niet in staat is om van een GPTpartitie te booten,heb ik nog 2x 500GB in RAID 0 om van te booten.

En natuurlijk heb ik al wat mobo's versleten, maar dat was met name in de tijd voor ik met Gigabyte samenwerkte en natuurlijk heb ik nog de nodige andere borden die ik test (meestal omdat ze dood zouden zijn).
Het nieuwe bord, de EP45-Extreme mag ik idd een weekje lenen voor hij weer terug moet naar Gigabyte.

En het verschil tussen een P35 en P45 ga je maar minimaal merken, het is geen werelds verschil in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahah, Nooit gehad dat er perongelijk iets fout is gegaan bij de post ? ;)

En ik vind de capaciteit van 8x 750 GB erg veel :o :o

En waarom wil je eigleijk vista blijven draaien dan ?? Windows 2003, kan het wil hebben GPT

En de EP45-Extreme, een geil bordje 8)7 8)7 , Als je die Koeling ziet, niet normaal ga effe google naar de Oc mogelijk heden.

Jammer dat je hem alleen mag lenen, Wat ga je dan gebruiken ?, zelfde mobo die je nu gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:27:
En ik vind de capaciteit van 8x 750 GB erg veel :o :o
Ach, het is natuurlijk wel in een RAID 5 gezet, dus effectief heb je 5,25TB over.
Nou is dat wel veel, maar als je een keertje naar een lan gaat waar ook wat meuk gedeeld wordt dan raakt zoiets nog aardig vlotjes vol. Daarbij is niet alleen de capaciteit van belang, de throughput is ook wel prettig, die toch ergens tussen de 350 en 400MB/s ligt.
En waarom wil je eigleijk vista blijven draaien dan ?? Windows 2003, kan het wil hebben GPT
Windows 2003 kan het ook niet, volgens de MSKB

"Unlike Windows support for the Intel Itanium platform, Windows x64 Edition and Windows Server 2003 SP1 operating systems support the use of GPT drives only as data volumes. Because the x64 and x86 architectures do not provide support for an EFI boot partition, you cannot use a GPT drive to boot an x64-based computer or an x86-based computer with a legacy BIOS. Therefore, computers running these operating systems must be equipped with more than one physical driver to allow the use of the GPT disk format."

Vista kan wel met GPTdrives overweg, maar enkel als datavolume, niet als bootvolume. Ik heb gewoon 1 partitie van 5.25TB en dat werkt verder prima. Wil ik ervan gaan booten dan kan ik er maar 2TB van gebruikn.
En de EP45-Extreme, een geil bordje 8)7 8)7 , Als je die Koeling ziet, niet normaal ga effe google naar de Oc mogelijk heden.

Jammer dat je hem alleen mag lenen, Wat ga je dan gebruiken ?, zelfde mobo die je nu gebruikt ?
De EP45 is een leuk bordje. Ik heb tot nu toe alleen de rev 0.2 in mijn handen gehad toen ik in Taipei was, eind april. Dat ding was niet meer dan een bord met alles erop, maar dit was nog een niet werkende versie en de versie waarbij de waterkoeling nog niet was geinstalleerd.

Momenteel gebruik ik een EP45 DQ6 (overigens niet in deze mod, daar zit nu effe niets in) maar ook die gaat er weer uit, want er komt een nieuwere DQ6. Die ik nu heb is een engineering sample en die heeft een paar bugjes erin zitten. Ik ga dus het nieuwe bord gebruiken om te achterhalen of die wel foutloos werkt. Ik had dit bord 3 weken voordat hij uberhaupt in Nederland te verkrijgen was en sindsdien zijn er nog een hele rits aanpassingen gedaan. Maar dat is het risico van het vak natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahah, ja ieder z'n vak en soms heb wel is dat de helezooi veranderd moet worden.

Alleen denk dat we nu iets te veel Off-Topic gaan ?,

maar wil jij met deze case naar Lan feestjes gaan ??, lijtk me eigelijk zonden. weet niet wat de maten zijn.

En de EP45 DQ6 is een leuk bordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:22:
Hahahah, ja ieder z'n vak en soms heb wel is dat de helezooi veranderd moet worden.

Alleen denk dat we nu iets te veel Off-Topic gaan ?,

maar wil jij met deze case naar Lan feestjes gaan ??, lijtk me eigelijk zonden. weet niet wat de maten zijn.

En de EP45 DQ6 is een leuk bordje
De EP45 DQ6 is een heel leuk bord moet ik zeggen, al heeft deze een paar kleine probleempjes (maar goed, dat weet je als je een ES hebt :P), al denk ik dat het voornamelijk driver gerelateerd zal zijn.

En dat de hele zooi verandert ben ik inmiddels wel achter, als je ziet hoe vaak ik het design heb verandert. Ik moet er nog even over nadenken wat ik doe, maar een mediacenter ervan bouwen kan op zich, dan verbouw ik de rechterkant gewoon. En 10 HDDs moet ook wel lukken, dan moet ik dat deel hoger maken. In elk geval gaat het erop neerkomen dat ik het nodige moet gaan veranderen.

Ik ga eerst bouwen voor de BeP Casemodding Trophy, dan komt dit ding weer aan de beurt.

Overigens zal de pc gewoon meegaan naar lanparties, hij is redelijk hanteerbaar (75cm diep, 50 breed). Dus dat moet in de auto passen lijkt me :)

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 30-06-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er een nieuwe Drivers voor het moederbord ?? om de bug's te verhelpen ??

En we zien wel hoe je hem verbouwt :D, zo lang het maar de moeite is.
En 10 Hdd's moet kunnen in z'n kost met die afmeting.

eigleijk wel zonden om dat mee te nemen naar Lanparties, wil er ook mee gaan beginnen weet alleen niet waar ik moet kijken er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:46:
Zijn er een nieuwe Drivers voor het moederbord ?? om de bug's te verhelpen ??
Jazeker wel, maar goed, als ik moet kiezen tussen klooien met drivers, of er een 10/100Mb netwerkkaartje inpluggen om de rest van de lan een perfect stabiel systeem te hebben, dan kies ik wel even voor een los netwerkkaartje.
En we zien wel hoe je hem verbouwt :D, zo lang het maar de moeite is.
En 10 Hdd's moet kunnen in z'n kost met die afmeting.

eigleijk wel zonden om dat mee te nemen naar Lanparties, wil er ook mee gaan beginnen weet alleen niet waar ik moet kijken er voor.
Waarom is het zonde om mee te nemen naar lans? Op die manier kunnen mensen je creaties aanschouwen en dat is toch altijd leuk, als mensen verbaasd zijn over hoe het ding er nu daadwerkelijk uitziet.

Ik heb op mijn eerste Tomb Raider bak heel veel leuke reacties gehad, dat maakt het toch leuk om het ding nog eens mee te nemen naar een lanparty.

En 10 HDDs gaat wel wat lastig worden, gezien ik niet belachelijk veel ruimte heb. Ik kan wel wat dingen verbouwen, maar dat gaat misschien weer ten koste van het uiterlijk, wat ik ook weer niet wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die netwerkkaartje moet je ook weer Driver's installeren :P, of moet herkent worden door windows.

Het zou zonden zijn als het stuk ga tijden's het vervoeren van de case, en de meeste mensen gaan kijken en er aanzitten, je kent het wel, en als het dan stuk zou gaan is het zonde van de moeite en het geld.

ik zelf zou kiezen voor 8 HDD's, Of je moet hem verhogen en misschien wat verbrden maar dat zou zonden zijn van de moeite, en het kan alleen maar lelijker worden lijkt miij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:50:
Bij die netwerkkaartje moet je ook weer Driver's installeren :P, of moet herkent worden door windows.

Het zou zonden zijn als het stuk ga tijden's het vervoeren van de case, en de meeste mensen gaan kijken en er aanzitten, je kent het wel, en als het dan stuk zou gaan is het zonde van de moeite en het geld.

ik zelf zou kiezen voor 8 HDD's, Of je moet hem verhogen en misschien wat verbrden maar dat zou zonden zijn van de moeite, en het kan alleen maar lelijker worden lijkt miij.
Een Intel 10/100 kaartje van 10 jaar oud wordt prima herkend door Vista, daar ga ik me geen zorgen om maken ;)

stuk gaan valt wel mee, als je iets een beetje degelijk bouwt kan het allemaal geen kwaad, daarbij doet een lijmpistool wonderen :)

8 HDDs zijn overigens geen optie, dan zou ik namelijk geen bootschijf hebben, of ik zou mijn RAID array kleiner moeten maken, iets dat echt niet goed gaat werken, want dan mag ik 4TB aan data backuppen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is weer een driver minder die je moet installeren dan :D,

vind een Lijmpistool ook het beste werken, beter als seconde lijm.

Dan moet je het bij 10 HDD's houde :P, alleen wel een manier vinden om het netjes op te ruimen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik zag vandaag dat SSDs weer goedkoper aan het worden zijn. Als dat nou eens doorzet, dan kan het hdd rek zo blijven. 2 2.5" SSDs duw ik wel op de bodem van de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zie een slowchat ontstaan.. Misschien makkelijker over PB/msn/mail oid.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:46:
Ik zie een slowchat ontstaan.. Misschien makkelijker over PB/msn/mail oid.?
Ach, het weergeven van mijn ideeen voor mijn mod kan denk ik geen kwaad. Zeker omdat op deze manier ook genoeg nieuwe ideeen voorbij komen van andere users.

Op die manier heb ik ook zeer veel suggesties gekregen voor mijn eerste bak en ook voor deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Flash HDD´s zijn ook niet alles, zijn te duur en opzich weinig GB Grootste is volgens mij iets van 256 GB.

ik hou het wel lekker bij de Raptor X :D, je ging toch echt een waterval maken ??, is het mooi als je droodijs er inlegt ga jet leuk roken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:22:
Die Flash HDD´s zijn ook niet alles, zijn te duur en opzich weinig GB Grootste is volgens mij iets van 256 GB.

ik hou het wel lekker bij de Raptor X :D, je ging toch echt een waterval maken ??, is het mooi als je droodijs er inlegt ga jet leuk roken.
Prijs boeit niet, dat daalt wel, en 400 euro voor 2x 64GB is zeker nog wel te overwegen vind ik.

De waterval werkt, ik wil er echter geen droogijs in leggen. Dat spul moet je iedere keer vernieuwen, niet echt ideaal. Ik gebruik een mistmaker, die maakt gewoon mist van het water waar hij inligt, op die manier hoef je niets te vervangen.
http://www.inkoopacties.net/ia/bjwsfhyk/1/zwq2jwhk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze nu echt beter en sneller zijn, dan zou ik het misschien ook wel doen.

Alleen heb wat test's gezien bleekt dat de flash schrijf best slecht presteerde, vergeleken met de Raptor x, en wat normale hdd's.

Alleen ze zijn stil, en verbruiken bijna geen stroom en kunnen tegen een stootje :D.

En die Mist maker is goedkoop, dacht dat die gingen duur waren maar niet dus, miss bestel ik er wat om mee te klote, voor het geld hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb ook zo'n mistmaker, maar ze vereisen wel gedestilleerd water en zoveel mist komt er niet vanaf! Het zal een leuk ding voor je casemod zijn maar verwacht er niet te veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Megamind schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:37:
Ik heb ook zo'n mistmaker, maar ze vereisen wel gedestilleerd water en zoveel mist komt er niet vanaf! Het zal een leuk ding voor je casemod zijn maar verwacht er niet te veel van.
Ik heb het gewoon met kraanwater gedaan en het is zat om mijn meer te voorzien van een leuk laagje mist.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/41aac41e47829b013fb5f9a42520d7d5/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3120e4d0a30bc121d6a2e366a39f1eb0/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
woow die mist is vet man, goed gedaan ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Laatst online: 06-07-2022
waneer ben je van plan hier verder mee te gaan danny?
zit te smachten naar meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
vandermeerc schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:27:
waneer ben je van plan hier verder mee te gaan danny?
zit te smachten naar meer :D
Ik denk dat ik het ding binnenkort uit elkaar ga slopen. De indeling is dermate ruk dat ik het bijna niet voor elkaar ga krijgen om 12 hdds erin te huisvesten. Zelfs 10 hdds gaan lastig worden. Waar ik dus aan zit te denken is het kantelen van het systeem, zodat het mobo plat komt te liggen en daarboven de harde schijven passen. Ik moet alleen nog even uitdenken hoe ik dat ga bouwen enzo om nog zoveel mogelijk van de waterval te kunnen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Terw_Dan schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:30:
Ik denk dat ik het ding binnenkort uit elkaar ga slopen. De indeling is dermate ruk dat ik het bijna niet voor elkaar ga krijgen om 12 hdds erin te huisvesten. Zelfs 10 hdds gaan lastig worden.
Kijk, dat is groot probleem bij een langlopende project. Stel dat zo'n project paar jaar gaat duren door continu kleine aanpassingen, komt er een tijd dat hardware alweer verouderd is, of dat je nieuwe hardware eisen opeens erbij krijgt. Dan zit je met een project dat niet hierop is gerekend. Er is zoveel omheen gebouwd, en moet je bijna deel weer afbreken. Het is erg pijnlijk om zo te zien dat langlopende project voor een deel weggegooid wordt, doordat er weer aangepast moet worden.

Veel harde schijven, weet je dat wel zeker? We zitten in de tijd waar terabytes al normaal worden: je kan dus TB schijven kopen. 10 harde schijven aan elkaar is al snel 10 TB ruimte maximaal. Heel veel ruimte. Maar stop je dat echt in Tomb raider project? Zou je niet liever in deugelijke servercase stoppen waar koeling ook goed staat?

Ik vind de project zelf fantastisch, maar zulke beslissingen zorgen ervoor dat project opnieuw vertraagd wordt. Veel dingen weer aanpassen. Het loopt dus alleen maar uit. Besef je wel dat het bij sommige mensen geen positief reacties kunnen maken? Zoveel hds, moet dat echt?
Ik vind zelf jammer dat er zulke beslissingen worden genomen. En voor mij is het beter om verder te gaan waar je bent gebleven omdat het al zo lang duurt. Een nieuwe kast erbij halen voor 10/12 hds is ook beter en minder frustrerend. Het past gelijk erin. In Tomb Raider case is 1 of 2 hds al dik genoeg, zolang ie maar loopt en genoeg show kan maken. En het maakt voor mij geen verschil uit of er nou 10 harde schijven in casemod gaan, aan de buitenkant zie je toch geen verschil. De aanpassingen wel.

Het is je besluit, maar let ook op de project zelf, die al lang loopt en dat nieuwe aanpassingen, en ook waar delen mogelijk afgebroken worden en of beschadigd kunnen raken, dat gaat niet zonder risico's. Kijk maar uit. De reacties van anderen laten ook zien dat ze bezorgd zijn om jouw beslissingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
MrDummy schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:04:
[...]

Kijk, dat is groot probleem bij een langlopende project. Stel dat zo'n project paar jaar gaat duren door continu kleine aanpassingen, komt er een tijd dat hardware alweer verouderd is, of dat je nieuwe hardware eisen opeens erbij krijgt. Dan zit je met een project dat niet hierop is gerekend. Er is zoveel omheen gebouwd, en moet je bijna deel weer afbreken. Het is erg pijnlijk om zo te zien dat langlopende project voor een deel weggegooid wordt, doordat er weer aangepast moet worden.
Daar heb je inderdaad gelijk in. De bedoeling was dan ook om deze kast zo te maken dat hij makkelijk te graden was. En dat lukt op zich ook wel, al wil ik nu weer wat anders doen en dat wordt inderdaad erg lastig.
Veel harde schijven, weet je dat wel zeker? We zitten in de tijd waar terabytes al normaal worden: je kan dus TB schijven kopen. 10 harde schijven aan elkaar is al snel 10 TB ruimte maximaal. Heel veel ruimte. Maar stop je dat echt in Tomb raider project? Zou je niet liever in deugelijke servercase stoppen waar koeling ook goed staat?
Ik heb nu 12 disks aan m'n systeem hangen en wil dat eigenlijk op die manier blijven gebruiken. Nu kan ik er wel 2 uitgooien, zodat ik maar 10 disks heb, maar minder gaat niet echt (2 om van te booten, 8 in RAID5 voor opslag aan een Areca ding). Dit kan in een deugdelijke serverkast, maar dat vind ik weer te saai, ik maak liever een leuke kast en kwa koeling moet dat best te doen zijn, het gaat nu ook goed voor 8 disks namelijk :)
Ik vind de project zelf fantastisch, maar zulke beslissingen zorgen ervoor dat project opnieuw vertraagd wordt. Veel dingen weer aanpassen. Het loopt dus alleen maar uit. Besef je wel dat het bij sommige mensen geen positief reacties kunnen maken? Zoveel hds, moet dat echt?
Tja, ik kan het wel afmaken zoals het nu is, maar het bevalt me niet echt. De reden dat ik de hoofdlijnen wil aanpassen. De individuele onderdelen die ik heb gemaakt zal ik gewoon 1:1 overnemen, dat is niet zo'n probleem en die zijn ook te leuk om weg te doen natuurlijk.

En dat sommige mensen er niet positief op reageren kan ik me voorstellen, maar daar zal ik niet echt van wakker liggen, ik wil het gewoon maken zoals het mij uitkomt.
Ik vind zelf jammer dat er zulke beslissingen worden genomen. En voor mij is het beter om verder te gaan waar je bent gebleven omdat het al zo lang duurt. Een nieuwe kast erbij halen voor 10/12 hds is ook beter en minder frustrerend. Het past gelijk erin. In Tomb Raider case is 1 of 2 hds al dik genoeg, zolang ie maar loopt en genoeg show kan maken. En het maakt voor mij geen verschil uit of er nou 10 harde schijven in casemod gaan, aan de buitenkant zie je toch geen verschil. De aanpassingen wel.

Het is je besluit, maar let ook op de project zelf, die al lang loopt en dat nieuwe aanpassingen, en ook waar delen mogelijk afgebroken worden en of beschadigd kunnen raken, dat gaat niet zonder risico's. Kijk maar uit. De reacties van anderen laten ook zien dat ze bezorgd zijn om jouw beslissingen.
Ik moet je ook zeggen dat ik heb zitten puzzelen wat er allemaal nog mee te doen was en dit project is inderdaad al een aantal keren opnieuw gestart zoals we allemaal wel weten, maar bij geen van de pogingen had ik echt het idee dat het wat moois werd, en dat probleem heb ik nu weer.
De manier waarop ik nu m'n hdds weg wil werken moet zorgen voor een aanzienlijk betere airflow dan dat ik nu heb, waardoor de hardware ook een stuk langer mee gaat, en zorgt ervoor dat ik de ruimte die ik heb beter kan gaan gebruiken, iets dat ook niet geheel onbelangrijk is.

Aan de ene kant zonde, aan de andere kant is dit project zoals het nu loopt ook redelijk gedoemd te mislukken (gezien ik er nu gewoonweg niets meer aan doe). Dus ik denk dat ik het toch maar ga verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Duidelijk.
Persoonlijk hou ik niet van projecten zonder planning en die dus makkelijk te lang uitlopen. Met daarbij de kansen dat het in de mist kan lopen omdat het nog niet goed is.

Een goed voorbereide project lijkt op het eerste gezicht saai, maar geeft veel meer voldoening omdat je beter gerichter kan werken. En dan komt het eerder klaar (met kleine verbeteringen tussendoor) en het scheelt tijd en ellende. En scheelt ook geld.

Voor je huidige project is goed idee toch maar kleine planning te maken en dan kijk je even na of er nog wat moet gebeuren, en dan zet je ook echt stip erachter. Niet meer dan dat. Er bestaat namelijk geen perfecte casemod. De mogelijkheden zijn onbeperkt rond de case. Je kan wel jarenlang dingen toevoegen en weghalen, en dat is niet goed. Er moet echt een einde zijn. Continu werken aan oude project mag leuk zijn, maar aan andere kant werkt dat soms meer frustrerend en je ziet de forumbezoekers ook meer zeuren wanneer het klaar is. Je hebt ook nog minder zin in en wil je toch liever weer aan iets nieuws beginnen. Nieuwe plannen zijn er, maar de oude project staat in de weg...

Mocht je tijdens onderzoek blijken dat het verder gaan geen moeite waard is omdat er teveel moet veranderen, dan kun je beter van nul af aan beginnen met juiste planning en bouwtekeningen. De huidige mod voor een deel slopen doet meer pijn dan casemod even opzij leggen en geheel opnieuw beginnen. Maak gebruik van dingen die je hebt geleerd in de project en pas dat toe op de nieuwe project. Je zal merken dat het vlotter loopt met bouwen en dat doet je goed. En zo komt het eerder klaar.
En als je nieuwe project klaar is, heb je ook hieruit wat nieuwe dingen geleerd. Dan kun je misschien overwegen de oude project te afmaken.

Succes met de beslissingen rond de huidige project. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
planning en bouwtekening zijn 2 hele vieze woorden voor mijn casemods :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:18
Het was een hele mooie mod dit. Hopelijk word het nog iets dat afkomt.

Maar was het niet makkelijker om aan de achterkant de HD's te zetten?
Vooral als er 1 defect raakt kan je er makkelijk bij om te vervangen.

Heb je eigenlijk een totaal plaatje wat er nu af is?

[ Voor 11% gewijzigd door Calamor op 21-07-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Calamor schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:58:
Het was een hele mooie mod dit. Hopelijk word het nog iets dat afkomt.

Maar was het niet makkelijker om aan de achterkant de HD's te zetten?
Vooral als er 1 defect raakt kan je er makkelijk bij om te vervangen.

Heb je eigenlijk een totaal plaatje wat er nu af is?
De hdds waren uitschuifbaar, dat stuk zal ik ook zo houden, al zal ik dat stuk wat moeten verruimen om alle hdds erin kwijt te kunnen. Want nu gaan er max 8 in en ik heb er 10 en wil er het liefste 12 in kwijt.

Een totaalfoto heb ik niet, omdat er nog de nodige kleine dingen zijn verandert in de loop van de tijd, hoewel ik met name met de hardware bezig ben geweest (ben van een 965P-DS3P naar een EP35-DS4 naar een X48-DQ6 naar een EP45-DQ6 gegaan namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:38
* mijn bericht verplaats. verkeerde topic...

[ Voor 97% gewijzigd door olson op 30-07-2008 10:20 ]

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uHY91m2JYyY6MnErAL3dWb90/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Je bent weer begonnen :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Haha mooi dat je mensen op deze manier al enthousiast krijgt :P

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zie het eerder als een 'carte blanche' :P

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Laatst online: 09-09 10:02
doe mijn toch maar een dame blanch didazz :P

ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien!! mooi om te zien dat je weer begonnen bent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

Wat is de bedoeling terw_dan? Ga je de casemod aanpassen, opnieuw beginnen of een deel 2 maken? Misschien wel uitbreiden of verbeteren?

Leuk trouwens dat je weer een hele bende reactie's krijgt alleen maar door een foto te posten van een witte plaat :P

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Khaine schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:45:
Leuk trouwens dat je weer een hele bende reactie's krijgt alleen maar door een foto te posten van een witte plaat :P
Precies. En tot de volgende update ga ik nog niet vertellen wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:39

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

TERW_DAN schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:41:
[...]

Precies. En tot de volgende update ga ik nog niet vertellen wat ik ga doen.
En waarneer is die volgende update?

ik ben zo nieuwsgierig geworden

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik update zodra er iets te updaten valt. Ik ben momenteel bezig met een vrij belangrijk onderdeel van de kast, als dat klaar is zal ik even een korte update posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

TERW_DAN schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:51:
Ik update zodra er iets te updaten valt. Ik ben momenteel bezig met een vrij belangrijk onderdeel van de kast, als dat klaar is zal ik even een korte update posten :)
Ik blijf nieuwsgierig.. ik hoop dat het snel komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Dan zal ik maar vlug een updateje geven waarmee ik de indeling van de kast zal toelichten.

De plaat is 750*550mm groot. Het gedeelte waar de pc inkomt is grofweg 320*200*400mm. Daar komen 2 hdds, voeding en mobo in te zitten. De overige hardware zoals de DVDRW, USBpoorten, firewirepoorten, geluid, eS-ATA en mogelijk cardreader en natuurlijk de powerbutton(s) komen.
Ik begin de basisconstructie inderdaad opnieuw, maar veel onderdelen die ik gemaakt heb zullen weer terugkomen in deze kast.

Ik heb zitten kijken naar wat de meest efficiente indeling is als ik er 2 schijven in wil duwen. Uiteindelijk kwam ik op het idee om de schijven onder het moederbord te plaatsen. Daarom heb ik 3 stripjes gemaakt van 20x20mm hout. Daar gaatjes in gemaakt zodat ik het bord met boutjes. Vervolgens heb ik daaronder pootjes gemaakt van hetzelfde hout zodat het bord op 4cm hoogte staat. Dit is genoeg ruimte om de disks onder te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oNxqAwitasMwABGTQOmL0l8R/full.jpg
Op deze manier komen de hdds, het mobo en de voeding te zitten. De voeding is niet de voeding die er uiteindelijk inkomt. Als ik een voeding met grote fan ga plaatsen dan denk ik dat ik die gewoon omdraai en een gat maak in de behuizing zodat op die manier de lucht direct van buiten komt. Maar voorlopig komt er een standaard 400W exemplaar in te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8ZpzRKNLCNBsiIN01w0BPEdI/full.jpg
Het moederbord komt zo op de pootjes te staan, op deze manier is het makkelijk om er schijven onder te schuiven en kan er genoeg gekoeld worden en is het bord toch stevig bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:37
Weet je zeker dat je een schijf onder je CPU wilt hangen? Lijkt me dat het in die hoek nogal warm wordt onder het moederbord. Nou kan die 4.3GB Seagate Medalist dat wel hebben ;), maar ik betwijfel of je nieuwe schijven die je straks definitief gaat gebruiken daar wel tegenkunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Nice update ;D Hoop snel weer een update.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
_JGC_ schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:31:
Weet je zeker dat je een schijf onder je CPU wilt hangen? Lijkt me dat het in die hoek nogal warm wordt onder het moederbord. Nou kan die 4.3GB Seagate Medalist dat wel hebben ;), maar ik betwijfel of je nieuwe schijven die je straks definitief gaat gebruiken daar wel tegenkunnen.
De temps aan de onderkant vallen best mee. Ik heb het even bekeken bij mijn mobo dat ik hier in de kast heb zitten (een Gigabyte X48 DQ6) die zo'n koperen plaat heeft aan de achterkant. En die wordt niet bepaald warm. Omdat er sowieso fans inkomen zal het wat betreft temperatuur wel mee gaan vallen.

Overigens is dat geen 4.3GB, maar een 10@13GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Na een tijd wachten op wat spul van Deal Extreme eindelijk weer een updateje :)

Voor het monteren van de HDDs en de optical heb ik de volgende printjes gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Pg4BlZ5Td12dpfUpFmadh9Cn/full.jpg

Het idee is deze vast te schroeven zodat de hdds erin geschoven kunnen worden en voor een groot deel al gelijk vastklikken. Zo kan ik de HDDs vervangen zonder dat ik hoef te gaan klooien met kabels.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S6ElisWTyYZiMlTalx81b7Aj/full.jpg
Ik heb deze printjes op een latje vastgezet zodat ze exact de juiste hoogte hebben om de hdds in te schuiven. Het vastzetten wil ik gaan doen door middel van de achterkant die de hdds klemzet. Op die manier kunnen ze geen kant meer op. Nu moet ik zeggen dat die prints sowieso al erg stevig om de S-ATAconnectoren vastgrijpen zodat de schijven er eigenlijk al niet meer uitvallen.

De voeding klikt vast met 2 kastmagneetjes.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gkQhQ8GKcfDyDwMn2QUoYWUM/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LK4wfk1ELWCBnaLGvYlXcwr0/full.jpg

De voeding wordt verder vastgezet door de achterkant, maar op deze manier gaat hij totaal niet meer schuiven.

In de volgende update hoop ik wat meer van de kast zelf te laten zien, zodat het wat duidelijker wordt hoe groot deze gaat worden met de hardware erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
ik ben heel erg benieuwd hoe het er verder uit gaat zien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zorg je wel voor genoeg luchtstroming langs de HDDs? Hout neemt nou niet echt veel warmte op. Ben benieuwd.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Er komt sowieso ventilatie in de kast te zitten, dus airflow is er sowieso. Ik zou op zoek kunnen gaan naar heatpipes voor tegen de HDDs, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat niet echt nodig is als ik al airflow heb. Er komt sowieso een fan bovenin de kast en ben aan het kijken wat ik nog kan doen voor de ventilatie aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Mooie update, hoop snel weer wat te zien (h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik heb net 2 DVD spelertjes gekocht. Branders waren toch een paar euro duurder en ik kan me echt niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst iets gefikt heb. Dus 1 fikker is zat en die zit al in m'n andere systeem.

Ik ga maar 1 optical gebruiken, maar wil gewoon een reserve hebben voor als er eentje stuk gaat. Vanavond ga ik kijken hoe ik de optical netjes kan monteren zodat die ook gemakkelijk vervangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TERW_DAN schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:05:
Ik heb net 2 DVD spelertjes gekocht. Branders waren toch een paar euro duurder en ik kan me echt niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst iets gefikt heb. Dus 1 fikker is zat en die zit al in m'n andere systeem.

Ik ga maar 1 optical gebruiken, maar wil gewoon een reserve hebben voor als er eentje stuk gaat. Vanavond ga ik kijken hoe ik de optical netjes kan monteren zodat die ook gemakkelijk vervangen kan worden.
Als ik jou was had ik gewoon 2 branders genomen ook al zou je er maar een af en toe gebruiken. Als de brander dan stuk gaat en je moet iets branden heb je toch nog een extra brander over. Het is toch echt maar een paar euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 21:55
Laat een lekker biertje in de kroeg nou ook net een paar euro zijn ;-) Goede keus, vind ik zelf altijd moeilijk om te maken, ben zelf ook vaak geneigd om dan die euro's maar extra uit te geven, terwijl je toch wel weet dat je het niet nodig hebt.

Wel goed gevonden die magneetjes voor je voeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik heb hier sowieso nog wel een stapel branders liggen, dus ook dat is het probleem niet. De reden dat ik nu een paar van die dingen erbij gekocht hebt is omdat die Samsungopticals allemaal eenzelfde maat hebben, waardoor vervangen kan zonder de hele kast aan te hoeven passen.
Daarnaast zijn die spelertjes dermate simpel te modden. Een kwestie van 4 schroeven losdraaien en 2 draadjes op de print solderen is genoeg om de ejectknop te verleggen.

Vanavond wil ik de achterkant gaan maken waarmee de constructie van de kast zelf in principe zo goed als klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijf dit topic volgen, ben benieuwd hoe deze terw_mod wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Het systeem voor de hdds ben ik wel iets aan het aanpassen. Zodat de schijven de andere kant opschuiven. Dit zorgt voor een aanzienlijk stevigere constructie en zorgt dat ik de schijven doodeenvoudig vast kan zetten. Vanavond zal ik weer eens wat pics gaan posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
De harde schijven heb ik nu zo gemonteerd dat ze de andere kant opschuiven.Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d3nYMZZEhrzEwve43LRlbqjt/full.jpg
De kabels zitten dus op de plek waar de achterkant van de kast tegenaanzit. Op deze manier was het mogelijk dit stevig vast te zetten zonder iets te moeten bedenken om het open te kunnen schroeven.

Omdat de hele tray waarop het systeem komt uit te schuiven is is het veel makkelijker om ze gewoon naar voren te laten schuiven. Om ervoor te zorgen dat de schijven niet door de kast gaan zwerven op het moment dat de tray is ingeschoven moesten ze natuurlijk vastgezet worden. De S-ATAprintjes houden de disk op zich al stevig op z'n plek, maar ik wilde het nog iets beter hebben.

De oplossing vond ik in korte stukjes hout met daarop wat foam gelijmd.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L1B1VvPRMgx0fM3y6rlili3P/full.jpg

Deze zitten aan de voorkant in de kast vast.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4QHhLS6VIQ6ssFVm1H57u0Jc/full.jpg

Als ik de tray erin schuif zorgen deze ervoor dat de HDDs op hun plek blijven. Om een idee te geven;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IsfODMUmfkJIwCnbaITDQIg8/full.jpg
(dit was dan nog wel toen de hdds de andere kant opzaten). Op deze manier zitten de disks in elk geval trilvrij gemonteerd en door de foam kunnen ze niet beschadigen :)

• Wannial
simpel maar erg doeltreffend zo te zien!

ben benieuwd naar verdere vorderingen :D

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik ben nu verder gegaan met de DVDspeler die voorin zit. Omdat de ejectknop straks niet meer bereikbaar is moet deze verplaatst worden. Nu heb ik dit al wel een paar keer eerder gedaan en dat werkte prima, maar in dit geval wil ik de drive ook nog eenvoudig kunnen vervangen. Dus niet meer met draden lopen te klooien op het moment dat de DVDspeler stuk is.

Daarom heb ik als eerste de drive even opgemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RjE9PEwNpZZz4ydzwaPUR2en/full.jpg
Intern stelt het 3x niks voor, maar dat is ideaal om wat draadjes op de print te solderen.

Vervolgens heb ik 2 schroeven gepakt en hier draad aan gesoldeerd.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vWuAlcdeG44CO0nUtW2SKM2D/full.jpg

Deze schroeven zijn vervolgens in de achterkant van de brander vastgezet (en de andere kant van het draad zit aan de soldeerpuntjes van de eject knop vast.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hvcermbv0o0WQLqFOvmmbfSO/full.jpg

De achterkant van de drive ziet er nu zo uit: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/23nrjjsoxKTiMczcT6KACLzb/full.jpg
De schroefjes steken er iets aan de achterkant uit.

Om de ejectknop contact te laten maken heb ik op de bodemplaat hetzelfde truukje uitgehaald en de draad aan 2 schroeven gemaakt en deze op dezelfde hoogte geplaatst als die in de drive. Als de drive nu in de S-ATAconnector geschoven wordt maken deze contact en op die manier werkt de ejectknop.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sp2L9yoOan3BYg7Pm7lL5ixj/full.jpg

De drive modden is weinig werk, dus mocht er eentje dood gaan is het makkelijk te ondervangen op deze manier. De ejectknop komt straks ergens in de kast te zitten.

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Mooie updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik ben vandaag verder gegaan met het vormgeven van 't meertje dat voor de kast moet komen. Als eerste heb ik wat blokken piepschuim neergezet om grofweg de vorm aan te geven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pzY9IEU1dk30bIfONkzVHXk7/full.jpg
De bekabeling en DVDbrander zijn verborgen onder wat vijverfolie die ik nog had liggen. Dit puur en alleen om te voorkomen dat de kabels niet onder de rotzooi komen te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/clf8MkX3MUIYtwxAm088bzwt/full.jpg

Op het liggende stukje schuim tegen de kast aan komt de waterval op uit. Hierop wil ik de mistmaker plaatsen, zodat op deze manier de indruk van een redelijke waterval wordt gemaakt :).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7O2uvcNI9eAcri0FcAPhrUrh/full.jpg
En zie ziet het eruit nadat ik een bus purschuim erover heb leeggespoten. Het zal nog wel het nodige uitzetten in volume, dus ik laat het eerst eens goed uitharden voordat ik het geheel op maat ga snijden en de daadwerkelijke bak erin kan gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 19:56
Handig gedaan met die dvd drive :)
Nu effe paar uurtjes wachten tot purschuim droog is. Met dit weer moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Mooi! Hopelijk wordt een mooie waterval! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Stollie schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:03:
Handig gedaan met die dvd drive :)
Nu effe paar uurtjes wachten tot purschuim droog is. Met dit weer moet het wel lukken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WKpsDxsfW6v56zsI8o0fyZCv/full.jpg
Hier kan de DVDdrive gewoon inschuiven, dat past inmiddels goed (het purschuim was een beetje ontploft waardoor het gat voor een groot deel dicht zat, maar gelukkig is dat spul simpel weg te snijden).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LAKIQLWjq60x6aSD1LhAq0Wx/full.jpg
En dit is wat het grofweg moet gaan worden straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ziet er mooi uit gaat Tomb of Raider nou bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Vanmorgen toen het spul allemaal was uitgehard even de overbodige pur weggesneden, zodat dit ongeveer de vormen gaan worden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uLOze747ysQLA0sOEiCghRBx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Imvv7SyNat5aBbEvogRbEGZJ/full.jpg

@DJ-Visto,
ja het is idd de bedoeling dat het gaat bewegen, zie: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O957HbwsfsACF6alghfChhv8/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

wauw hee, dat is vet gedaan met dat logo en die cd drive :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

TERW_DAN schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:17:
Vanmorgen toen het spul allemaal was uitgehard even de overbodige pur weggesneden, zodat dit ongeveer de vormen gaan worden.
[afbeelding]

[afbeelding]

@DJ-Visto,
ja het is idd de bedoeling dat het gaat bewegen, zie: [afbeelding]
Oke, ziet er weer gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
BGB4rn schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:23:
wauw hee, dat is vet gedaan met dat logo en die cd drive :)
Dat logo was inderdaad een van de dingen dat ik uit de vorige versie mee wilde nemen.

Nu het de juiste vorm heeft moetik eens een stuk plastic pakken en kijken hoe groot de oppervlakte nou is van wat ik nodig heb. Dan kan ik gaan kijken of het idee van fiberglas haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Ziet er allemaal heel indrukwekkend en veelbelovend uit... het is alleen te hopen dat het ook ooit echt af is :P

Heb dit topic vanaf het begin doorgenomen en het is o-zo-jammer dat er nog geen enkel eindresultaat is geweest. En je weet het, wij tweakers zijn over het algemeen niet zo geduldig :)

Maar goed, ik ga dit topic in de gaten houden. Ik ben erg benieuwd wat je er uiteindelijk van weet te maken! Succes!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Het heeft niet echt meegezeten met het maken van deze mod. Inmiddels heb ik wel een aantal goede dingen bedacht om er wel wat fatsoenlijks van te maken en wil ik zorgen dat ik lekkages kan gaan voorkomen. Als het meezit gaat het moeilijkste de aankleding worden, en dat is iets waar ik me de minste zorgen over maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Dat het je niet meezit met deze mod zie je sowieso al, maar wel gaaf dat je er toch durft er weer aan te beginnen :)

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:39

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Ik vroeg me eigenlijk af hoe het nu met deze mod staat, want ik heb hier al een poos geen updates meer gezien, of is het afgelopen met deze mod?

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 21:30
Idd, super vette mod..., gaat de waterval werken? :o

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Nog niet klaar?! Volgde het een jaartje of twee geleden al en je bent nog niet klaar 8)7

Neem gerust je tijd , ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Nee, nog niet klaar.
En het erge, ik moet nu eerst wachten op hardware ;)
Er komt een P55 bord aan, maar ik weet niet welke. Ik ga proberen een µATX te krijgen, in dat geval ga ik de kast een stukje inkorten zodat ik meer ruimte heb voor het meer, de pomp en mogelijk nog een optical ergens.

Wordt het echter een ATX bordje, dan ga ik mijn huidge X48 systeem inbouwen in deze mod en dan gaat de P55 naar mijn hoofdbak.

Ik heb in elk geval een voeding gevonden. Ik heb een Gigabyte Odin GT 550W gekocht. Deze is naar m'n werkbak gegaan en de Zalman gaat naar de casemod. Maar ik wacht even wat de hardware doet. Ik heb wel een paar kleine frutsels gebouwd, maar nog niet echt iets heel boeiends dat echt showcasewaardig is.

Verder heb ik het ook veel te druk gehad met andere dingen, dus ben er nog niet echt aan toegekomen er iets moois van te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Rustig aan Danny. Een gerecht wat je met liefde en geduld maakt, smaakt 2 x zo lekker. :P

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
inderdaad, maar zorg ervoor dat het eten niet bederft. ;)

nu maar hopen dat je een atx-bordje krijg, het is zoo zonde als er een p55 bordje vergaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Nee, met wat mazzel is het gewoon een µATXje, dan komt er mooi een P55 in te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
onder het motto: "de aanhouder wint!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Mooi, het is nu zeker, er komt een µATX bord in de kast, om precies te zijn de Gigabyte P55M-UD4.

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.eu/FileList/Image/mb_productimage_ga-p55m-ud4_big.jpg

Dit bordje heeft alles wat ik nodig heb. Zeker in de casemod heb ik geen shitload aan sloten nodig, een videokaart en misschien een netwerkkaart is het enige wat erin gaat. Er zit nog een PCIslot op, dus kan ik altijd nog een debugger erin duwen om te verwerken in de kast.
Met de S-ATApoorten wil ik ook wat leuks doen. er komt 1 optical en iets van 2 HDDs in, dus ik heb nog zat poorten over :).

Ik wil wat eS-ATA poorten in de kast verwerken, net als ik dat met de USBpoorten wil doen.

De kast zelf ga ik iets aanpassen, wat ik nu heb blijft staan op zich, alleen ga ik het ding wat kleiner maken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oNxqAwitasMwABGTQOmL0l8R/full.jpg
Het stuk waar hier de voeding zit gaat eraf. Het moederbord is immers kleiner en dan kan ik de voeding zelf opschuiven. Op deze manier heb ik iets meer ruimte over aan die kant van de kast om de pomp te plaatsen en deze netjes weg te werken. Het meer blijft zoals het nu is, alleen zal het achterin iets breder worden, zodat de pomp beter geplaatst kan worden.

De mobotray moet dan ook aangepast worden, dus ik ga eens op zoek naar een µATXkastje dat ik uit elkaar kan halen en ga kijken of ik nog 2 HDDs onder een µATX bord kan proppen :P
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.