En ja, het is al weer een tijdje stil geweest. Voornamelijk omdat ik niet echt met het uiterlijk bezig ben geweest. Ik heb inmiddels een nieuw moederbord in het systeem zitten.
De Gigabyte EP35-DS4 waar ik het een paar posts terug over had is inmiddels vervangen door een Gigabyte X48-DQ6:
Het bord lijkt vrij veel op de vorige en wie er meer over wil weten kan het beste even de review erover lezen die ik gisteren heb gepost:
productreview: Gigabyte GA-X48-DQ6 review door TERW_DAN
Tijdens het inbouwen van het bordje merkte ik dat ik wel continu loop te klooien met de kabels, dus ben eerst eens begonnen die wat verder te ordenen (voor zover dat mogelijk is).
Het eerste probleem waar ik tegenaan liep is dat ik veel te weinig speling had gehouden op de USB kabel, waardoor ik net een paar cm tekort kwam.

De gele stekker moet op de gele header, en dat kleine beetje ruimte kwam ik tekort
De oplossing was simpel, ik heb een MSI USBheader gesloopt (met zo'n domme D-LED erin) en van een Asus bord (dat uiteraard dood was) de frontheader. Met een beetje solderen kwam er dit uit

Kabeltje geeft me meer dan zat lengte om alles goed in te kunnen prikken, wat heel wat werk scheelde als ik de kabelbende uit had willen bouwen.
Verder was het zo dat de kabels als een zooitje door elkaar lagen.

Zo zag het er eerst uit (dit was overigens nog met de Gigabyte 965P-DS3P).
Een beetje rommelig en met name de stroom voorziening was vrij lastig, omdat die los bungelde en daardoor schoot de bovenste brander nog wel eens los.
Als eerste begonnen met de kabeltjes van de ledjes bij elkaar te binden en ipv 2 molexen, 1 molex te pakken en hier een switchje aan te zetten. Na een beetje solderen, krimpkousjes krimpen en isolatietape plakken is dit het resultaat:
Bij het Gigabyte bord zaten ook 2 eS-ATA dongles meegeleverd. Die wil ik er wel in hebben (ook al heb ik de controller nog niet waar ze aankomen) maar echt ideaal waren ze niet vond ik.

Zoals te zien ziet er een female molex uiteinde aan. Daar prik je een kabel op met S-ATA connector en op die manier kun je een S-ATA disk makkelijk aansluiten. Op zich ideaal, maar ik wil die connector ook kunnen gebruiken voor andere meuk die ik aan een molex kan knopen. Daarbij is het zo dat 2 van die brackets ook 2 molex inputs nodig hadden, waardoor ik weer een splitter nodig had. Het idee is dus om de splitter er gelijk in te verwerken.

Boven het origineel, onder de aangepaste bracket.

Beide aangepast.

Netjes aan 1 molex splitter die onderin de kast vastgezet wordt.

En de achterkant van de kast. De lege plek die nog zichtbaar is moet een RAID controller gaan huisvesten, waar de eS-ATA dingen ook aankomen.

En de kabels allemaal vastgezet. Alleen de S-ATA kabels hangen nog los, de rest is nu vastgezet zodat niet alles rondslingert in de kast. Het blijven veel kabels, maar op deze manier heb ik ze in elk geval uit de weg gewerkt.