µATXGnermo schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:33:
Dat is toch echt mAtx die je linked.
en vooral ook een mooi overview
[ Voor 21% gewijzigd door DjThase op 09-01-2010 13:43 ]
Mop mop, gas derop!

De P55M-UD4. Een zeer compleet P55 bordje in µATX formaat.
Omdat deze niet terughoeft (jeej) heb ik besloten m'n casemod in µATX te gaan bouwen.
Van een medetweaker heb ik een µATX kastje overgenomen, daar de slijptol ingezet en geprobeerd eenzelfde constructie te bouwen als hierboven. Omdat dat toch een beetje faalde, met name omdat ik dan in de knoop kwam met de bekabeling heb ik weer een iets ander plan gepakt voor deze kast (ja, alweer, ik weet het).
Het kastje staat een kwartslag gedraaid aan de achterkant van de plaat met daarvoor de HDDs.
De SATAprintjes die ik heb gebruikt blijf ik op dezelfde manier gebruiken, alleen nu staan de schijven op hun kant, zoals hier te zien is:

De schijven zitten in een apart compartiment voor de kast. Verder is het een redelijk standaard opbouwtje, heb er ook niet echt boeiende foto's van.

Zo ziet het ding er nu van de voorkant uit, zodat je ongeveer een idee van hoogte hebt.
Vervolgens ben ik weer met purschuim aan de slag gegaan. Dit keer ga ik veel dunnere folie gebruiken dan eerst, omdat die dikke folie moeilijk te verwerken was. Ik pak daarom nu 2 lagen dunnere folie. Daarbij kost dat spul maar €2,25 per strekkende meter
Om de pomp gelijk goed vast te zetten heb ik die in de pur vastgedrukt. Uiteraard wel eerst omwikkeld met shrinkwrap, zodat de pomp niet compleet vol komt te zitten met meuk.

De 2 SATAkabels die je ziet komen op de onboard poorten te zitten en leiden naar 2 eS-ATA poorten. Aan de andere kant komt er nog 1. Samen met 2 HDDs en een optical maakt dat ik nog 2 poorten vrij heb van de 8. 1 Daarvan wordt onboard al als eSATA gebruikt, op de andere wil ik nog een SSD knopen (die op de bodem- of achterplaat wordt geschroefd. Dat ding weegt immers niets).
Morgen ga ik nog een 2e bus purschuim leegspuiten als deze is uitgehard. Dan ga ik de folie aanbrengen (als het mooi weer is, heb er mooie lijmspray voor liggen, maar die zooi is te chemisch om hier op m'n kamertje te spuiten). Dan ga ik de bekabeling voor de ledjes maken en als dat gedaan is dan kan het echt leuke werk beginnen (en met wat geluk krijg ik daarvoor wat hulp
Tot zover deze update. Gauw meer, want voor x-life 13 wil ik deze mod echt afhebben.
Signature

En de 2e lading purschuim eroverheen
Ach, als je de foto's van de vorige ziet, daarbij was het ook 1 groot zooitje, maar die case is wel briljant geworden uiteindelijk.
Purschuim kun je als het uitgehard is prima wegsnijden, dus dan ziet het er gelijk een heel stuk beter uit.
Wanneer kunnen we de volgende update zien?

Dit heb ik gedaan door middel van lijmspray. Zowel de folie als de ondergrond inspuiten, 10 minuten laten intrekken (daarom het plakband dat het op z'n plek houdt) en je hebt een prima basis. Ik gebruik nu veel dunner folie dat veel makkelijker te vormen is. Dit is de eerste laag, er komt nog een 2e, misschien nog een derde bovenop, zodat ik geen last krijg van lekkage.

De overtollige folie is hier weggesneden, nu is er een redelijke goede indruk te krijgen van hoe groot het wateroppervlak wordt.De ruimte waar de pomp staat moet nog afgedekt worden, zodat je de pomp zo min mogelijk ziet, ook al is het ding nu nagenoeg zwart, echt mooi issie natuurlijk niet.
De kant van de kast waar de hdds en de achterkant van het moederbord zit moet nog gedaan worden. Met kippengaas heb ik even een versteviging gemaakt waar ik straks nog meer purschuim in kan spuiten als ondergrond voor een rotswand of pilaar die ik daar wil gaan maken.

Als dit allemaal gaat werken hoef ik alleen nog de bovenkant van de waterval te maken en dan kan ik met het leuke werk beginnen.
Xtrafris schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:14:
heerlijk zooitje weer danny, ik wacht in spanning af! Als je die waterval echt gaat realiseren ga ik óf niet naast je zitten op X-life, óf t moet in de buurt van de plee zijn
ej das wel handig dan dat je gewoon die waterval vol kan zeiken als je moet, dan hoef je niet naar de wc te lopen
Signature
Nou, ik zal dat ding ook echt niet het hele weekend aan gaan zetten hoor, daar wordt je nogal knetter van natuurlijk. Maar om het ding te showen is het natuurlijk wel hetgene dat het helemaal afmaaktXtrafris schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:14:
heerlijk zooitje weer danny, ik wacht in spanning af! Als je die waterval echt gaat realiseren ga ik óf niet naast je zitten op X-life, óf t moet in de buurt van de plee zijn
Om te voorkomen dat het water gelijk tegen het plafond spuit heb ik een flesje gepakt en dat aan het uiteinde van de slang gelijmd. Hierin komen dan filterwatten die ten eerste voor het filteren zorgen (fijn filter, een grof filter zit al in de pomp). Ten tweede zorgen deze ervoor dat het water een beetje tegendruk krijgt en daardoor wat mooier uit de slang komt (de pomp doet iets van 1200 liter per uur als ik me niet vergis, dus daar zit nog best redelijk wat kracht achter).

Vervolgens heb ik dit ding ingebouwd. Eerst heb ik het vastgezet met stukken styrofoam om het op z'n plek te houden terwijl de lijm droogde.

Vervolgens heb ik de loze ruimte opgevuld met van die verpakkingsschuimpjes.

De reden dat ik dit heb gedaan is om een beetje volume te creeren zodat ik niet 4 bussen purschuim nodig heb, en ik op deze manier straks nog de mogelijkheid heb de pomp te vervangen (een deel van de constructie wordt naderhand weer weggesneden. Mocht de pomp onverhoopt veel te krachtig zijn kan ik deze ruimte ook nog gebruiken om er een langere slang in te hangen die een paar keer opgerold ligt.
De slang is niet te zien, omdat ik een flexibele PVCpijp gebruik waar de slang inzit. Mocht er om wat voor reden toch nog een lekkage ontstaan door een scheurtje in de slang dan zal het via deze PVCpijp teruglopen naar het resevoir en niet door de hele mod gaan lopen.
Het WCrolletje dat jullie op de foto zien is ook een tijdelijk iets. Hierachter zit namelijk de fan die zorgt voor koeling naar de hdds. Door het WCrolletje heb ik daar gewoon omheen kunnen purren zonder dat de fan vol zooi zit en op deze manier is hij gelijk netjes weggewerkt.

En zo staat het ding er nu bij. Als het droog is ga ik de waterloop eruit snijden en dan die bekleden met folie, en vervolgens testen of het allemaal werkt zoals het behoort te werken.
Als dat allemaal in orde is ga ik de bekabeling van de ledjes fixen met de microcontroller die SA007 voor me heeft gemaakt een tijdje terug. En daarna kan ik beginnen met het echt leuke werk.
enne, hoelang duurt dat nu nog, dat dat purschuim droog is?
If water polo was easy, it would be called football

De constructie met de pomp heb ik er uitgezaagd. Dit zodat ik de folie kan plakken.

Omdat er al een laag folie was was het heel goed te doen met de lijmspray de 2e laag erop te plakken. Op die manier weet ik zeker dat het ding lekker waterdicht zal zijn. Morgen als de lijm goed is ingetrokken ga ik nog even controleren op naadjes die mogelijk kunnen gaan lekken, maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn
Verder heb ik ook de achterkant van de kast aangepakt zodat het ding minder saai was.

De aansluitingen zijn nu allemaal prima te bereiken, maar vallen volledig uit het zicht als de case van voren wordt bekeken.
Om nog bij de schijven te kunnen heb ik er een stuk uitgesneden:

Dit kan ik er weer tussen schuiven en als het straks geschilderd is dan zal het grotendeels niet meer opvallen,maar toch zijn de schijven nog prima te bereiken.
Zo'n soort spul heb ik al gevonden bij de action (niet als matjes, maar wel soortgelijke sprietjes). Dat gaat zeker bruikbaar zijn.wâldpyk schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:18:
als je nog soort van jungel gras zoekt. lijkt er sterk op
[afbeelding]
Echt netjes, ga zo door
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Beetje het idee van de 'geheime' grot van onze oude held Zorro! (voor diegene die het zich kunnen herinneren
Het gat bedekken met overhangende planten is een leuk idee, maar dat wil ik al aan de andere kant toepassen, waar de fan zit naar de hdds toe.
Gaan de overhangende planten dan niet 'wapperen in de wind', wel een grappig, net echtTerw_Dan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:20:
Het is een best groot gat, dus ik wil er wel iets voorhebben zitten. Dit wil ik zo wegwerken dat je er straks weinig meer van ziet dat het stuk eruit kan.
Het gat bedekken met overhangende planten is een leuk idee, maar dat wil ik al aan de andere kant toepassen, waar de fan zit naar de hdds toe.
....maar met risico dat ze in de fans komen?
Die fan gaat op een heel laag toerental draaien, eigenlijk alleen maar om te zorgen dat de lucht een beetje in beweging blijft. Echt wapperen zal er dus niet inzitten. Daarbij is het zo dat er zeker wel een paar cm zit tussen de plek waar ik de plantjes wil plaatsen en de fan, dus daar ben ik niet zo heel bang voor eigenlijk.freak-ish schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:23:
[...]
Gaan de overhangende planten dan niet 'wapperen in de wind', wel een grappig, net echt![]()
....maar met risico dat ze in de fans komen?
Er gaat zo'n 7,5 liter water in, ongeveer wat ik wel had ingeschat.

Vervolgens de mistmaker er even ingezet en met een beetje geklooi heb je al vrij snel een leuk laagje mist over het water. Ik moet het ding alleen nog even op de juiste hogte vastzetten.

Dus nu dit werkt kan ik straks weer verder met de kabels van de ledjes
Edit: Ik ben echt benieuwd naar het totaal! Heb je vorige Temple gezien, en dat zag er goed uit!
[ Voor 85% gewijzigd door T-!-M op 25-03-2010 19:59 ]

Hier aangegeven met blauwe puntjes (in het echt met tandenstokers) waar ze moeten komen. Ik wil een beetje een leuke verdeling over de kast, maar toch dat er stukken zijn die wat meer verlicht zijn dan anderen.
Hoe het er ongeveer uit moet komen te zien is te zien op deze foto, war ik de eerste 2 fakkels al heb aangebracht.

Morgen (zaterdag) zal ik niet heel veel doen, verder gaan met solderen voor de ledjes. Maar het grootste gedeelte zal op gaan aan in de auto zitten naar Bremen (en terug), om nog zo'n jongedame op te halen:
Verder natuurlijk altijd weer leuk om te zien dat je er weer mee verder bent gegaan.

Daarnaa ben ik verder gegaan met de ledjes..., een rotwerk om te solderen, maar meer dan de moeite waard om het ding straks goed op te laten vallen en ook in het donker boeiend te laten zijn. De vorige TRmod stelde niets voor in het donker, je zag niet veel meer dan de contouren (de reden dat ik op het NKCM 2007 samen met m'n broertje half Eindhoven door ben gesjouwd om 2 spotjes te vinden om het ding uit te lichten).
Dat zal bij deze anders zijn.

Beetje moeilijk te zien, maar er zitten hier 17x2 leds. Natuurlijk in het donker veel beter te zien:

Met het licht uit en een lange sluitertijd
Voor nu is het even houtje-touwtje aan elkaar geknoopt:

Dit is het eerst volgende dat ik ga fixen natuurlijk, maar voordat ik alles wegwerk wilde ik eerst weten of het uberhaupt zou kunnen werken
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Verwijderd
En ga je die Lara nog gebruiken in een case mod
Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB
Mop mop, gas derop!
Nee, die rode ledjes komen aan een microcontrollertje te hangen die iedere led onafhankelijk aan gaat sturen. Maar ik wilde eerst weten of het uberhaupt ging werken natuurlijk.boazkl0p schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:08:
Ging je die rode ledjes nou nog op hdd activiteit aansluiten? Zodat ze lekker flikkeren?
Maar eerst een groter probleem. Ik heb lekkage. En wel op zo'n manier dat het via het harddiskcompartiment naar buiten stroomt. Lekkage zit dus vrij bovenin, waarschijnlijk doordat de pomp het water iets te ver omhoogstuwt en het net over een randje heengaat. Dat ga ik eerst even dichtmaken
Het ding lekt net op dat ene punt waar het ding niet meer zou moeten kunnen lekken. Straks dus opnieuw beginnen met het bouwen van de waterloop. Ik ga de slang nu iets anders plaatsen. Daardoor komt het ding een stuk hoger te liggen maar buigt het ding in een boogje weer naar beneden. Nu is het probleem dat het water op de aansluiting van de slang en de folie weglekt door de hele kast. Dus dat wordt iets grondiger aangepakt.
Bleh alweer lekkage, zoveelste keer igg succes!Terw_Dan schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:28:
Balen
Het ding lekt net op dat ene punt waar het ding niet meer zou moeten kunnen lekken. Straks dus opnieuw beginnen met het bouwen van de waterloop. Ik ga de slang nu iets anders plaatsen. Daardoor komt het ding een stuk hoger te liggen maar buigt het ding in een boogje weer naar beneden. Nu is het probleem dat het water op de aansluiting van de slang en de folie weglekt door de hele kast. Dus dat wordt iets grondiger aangepakt.
ik ga dit volgen
wel jammer van die lekkage iedere keer.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
het is ook maar op 1 heel klein puntje, maarja, als dat langs je HDDs weglekt is dat niet handig
Ik ga nu beginnen met het bouwen van de nieuwe waterloop. Morgen (buiten!) testen en dan weer purren. In dat geval is het maar een beetje extra werk.
ik denk dat mijn vriendin jalours zou zijn als ze die life size lara zou zien!
Success met deze mod, kan niet wachten op het resultaat
[TTG]Verderf
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Overigens heb ik al iets bedacht om het lekken tegen te gaan.

De slang laat het water van bovenaf in de bak stromen. Op deze manier heb ik geen last van lekken omdat ik de waterloop gewoon uit 1 stuk folie kan maken. Daar gaat het nu mis, op het punt waar de slang verbonden is met de folie. Ook al is het maar een heel klein gaatje, met 1200 liter per uur aan water dat die pomp doet is dat al snel dramatisch genoeg.
Kan ik je lifesize Lara aanschouwen
Ontopic: ik heb vandaag even het hele topic door gekeken. Maar ik kan nog niet bedenken hoe het er strakjes daadwerkelijk uit gaat zien. Vet dat zowiezo, maar tot nu toe vind ik het maar een grote schuimgebakje...
[ Voor 10% gewijzigd door .Sjoerd op 30-03-2010 18:27 ]
De foto's zijn ietwat donker (het begon al donker te worden buiten), maar geeft een redelijk idee van hoe het straks wordt.

Betalen via ideal scheelt je een eurootje.Sjoerd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:21:
Nou, ik ga me een dezerdagen denk ik (€29 vind ik vrij veel, en nijmegen is voor mij echt een pokke end weg) inschrijven voor X-life (is de plek naast jou nog vrij danny?).
Kan ik je lifesize Lara aanschouwen
plek moet je even kijken op de site, maar 't begint vrij vol te zitten. De inschrijvingen lopen werkelijk als een idioot.
Een schuimgebakje is misschien nog wel een prima beschrijving, maar geloof me, hij komt er straks heel wat beter uit te zien.Ontopic: ik heb vandaag even het hele topic door gekeken. Maar ik kan nog niet bedenken hoe het er strakjes daadwerkelijk uit gaat zien. Vet dat zowiezo, maar tot nu toe vind ik het maar een grote schuimgebakje...
[ Voor 54% gewijzigd door TERW_DAN op 30-03-2010 22:35 ]
*Reuze lara
*gedurfde combi
*scratch build
Dit gaat een enorm mooie casemod worden
Idee voor de volgende mod, een rugzak voor lara met de benodigde hardware?
Nee, dat staat niet in de planning in elk geval.Appel2345 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:34:
Wow, nee, umm beter dan wow!
En ga je die Lara nog gebruiken in een case mod?
Nah, dan is het leuker om daar je power en resetknop in te duwen. Als je dan wil computeren heb je gelijk reden om aan haar borsten te zitten
Als ik ooit de ruimte heb kan ik er misschien wel eentje van scratch bouwen, maar goed, laat ik dit eerst maar afmakenwally1987 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:06:
Wouw!
*Reuze lara
*gedurfde combi
*scratch build
Dit gaat een enorm mooie casemod worden![]()
Idee voor de volgende mod, een rugzak voor lara met de benodigde hardware?
Maar goed, genoeg over Lara, terug naar de casemod. Iets engs, ik ga een schemaatje posten van hoe het ongeveer gaat worden.

De blauwe puntjes zijn waar de ledjes komen te zitten straks.
De oranje puntjes zijn waar de powerbuttons komten te zitten.
Het paarse puntje is voor de resetknop.
Het rode puntje is voor de ejectknop van de DVDdrive.
De teksten in rood en groen zijn waar de aansluitingen zitten. Rood zit er al, groen moet nog komen.
En het groene vlakje bovenin moet ook 'iets' met leds worden. Wat ga ik nog niet zeggen.
Laat me raden:
1. PC,
2. Verlichting,
3. Smoke on the water....
Nee.freak-ish schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:38:
Waarom 3 powerbuttons?
Laat me raden:
1. PC,
2. Verlichting,
3. Smoke on the water....
Alle 3 de powerbuttons zijn voor het systeem. De verlichting zet ik simpelweg achter een schakelaartje achterin de kast (in principe mag die altijd aanstaan). De pomp en de mistmaker zet ik denk ik gewoon op een apart stekkerdoosje met schakelaar. De pomp hoeft echt niet continu te lopen natuurlijk
[ Voor 60% gewijzigd door freak-ish op 31-03-2010 14:46 ]
Ja, de 3 powerbuttons doen in principe hetzelfde. Maar praktisch iedere kast heeft maar 1 powerbutton, ik wil er gewoon 3freak-ish schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:46:
Dus alle 3 de powerbuttons doen het zelfde? en waarom heb je en apart reset button geplanned, is de powerbutton vasthouden niet gemakkelijker? scheelt je weer een draad of 2
En ja, ik weet dat een resetbutton niet echt meer nodig is, maar dan heb ik weer een leuk knopje om weg te werken in de kast, daar gaat het me allemaal om
Verwijderd
Als ik jouw case met mijn gedachten zo in kan vullen hoe het totaal plaatje er uit moeten komen te zien. Dan krijg ik nu al kippenvel

USBpoortjes aan de voorkant (links)

eSATA poort aan de voorkant (rechts)

Ik ben begonnen met het maken van een simpele pilaar. Daarvoor heb ik een stukje pijp gepakt en deze volgegoten met gips, zodat ik een mooie kolom kreeg.

Omdat zulke rechte pilaren er niet echt uitzien zoals ik wil, heb ik het oppervlak wat grover gemaakt.

Daar is dat zakje met steentjes dus voor. Als het gips nog niet helemaal is uitgehard is het prima te doen om de pilaar daar overheen te rollen en te zorgen voor een mooi gedeukt oppervlak.
Met een enkele ader uit een UTP kabel en een tandenstoker heb ik de groeven erin gemaakt zodat het afzonderlijke stukken lijken.

En zo moet het er ongeveer uit komen te zien. Hoe ik die pilaar neerzet weet ik nog niet precies, maar het is even om een idee te krijgen
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Keep up the good work!
Ghehehe, misschien ook nog wel een ideetjeXenomorphh schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:58:
Gaat die half naakte Lara paaldansen met die pilaar?
Ik had zoiets al geprobeerd met [miniCM] Tomb Raider HDDmod. wat redelijk goed gelukt was. Alleen nu moesten ze wel wat langer zijn, en dat is redelijk aardig gelukt. Ik ga er denk ik nog wel een of 2 bijmaken als ik weet waar ik ze ga plaatsen, want ik ben wel tevreden over het resultaat. En dit is nog zonder dat er iets geschilderd is, gewoon de kleur van het gips.Petuhr schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:15:
Vind die pilaar er zeer netjes uitzien op deze manier Terw_Dan
Keep up the good work!
Haja, ik zie het. Leuk dat het met de 'gips' kleur er al knap uitziet, hoef je er voor de rest weinig aan te doen.Terw_Dan schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:32:
Ik had zoiets al geprobeerd met [miniCM] Tomb Raider HDDmod. wat redelijk goed gelukt was. Alleen nu moesten ze wel wat langer zijn, en dat is redelijk aardig gelukt. Ik ga er denk ik nog wel een of 2 bijmaken als ik weet waar ik ze ga plaatsen, want ik ben wel tevreden over het resultaat. En dit is nog zonder dat er iets geschilderd is, gewoon de kleur van het gips.
hopelijk te aanschouwen op X-life
Tja, ik wil wel iets van een kleurtje doen. Grijs is vrij saai namelijk, maar ik moet nog even bedenken hoe ik het wil doen. Wil het in elk geval eruit laten zien als een overwoekerde tempel, met veel groen en dergelijkePetuhr schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:39:
[...]
Haja, ik zie het. Leuk dat het met de 'gips' kleur er al knap uitziet, hoef je er voor de rest weinig aan te doen.
Ik ga heel hard m'n best doen deze mee te nemen naar X-Life. Sowieso hebben we nog 3 maanden, dus ik moet heel ver kunnen komen. Zelfs als nog niet ieder detail in perfectie af is dan kan hij toch wel mee, het ding begint er nu toch best wel de juiste vorm te krijgen.bjorn1980 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:40:
echt geweldig geen andere woorden voor.
hopelijk te aanschouwen op X-life
Zoiets qua overwoekering ?Terw_Dan schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:45:
[...]
Tja, ik wil wel iets van een kleurtje doen. Grijs is vrij saai namelijk, maar ik moet nog even bedenken hoe ik het wil doen. Wil het in elk geval eruit laten zien als een overwoekerde tempel, met veel groen en dergelijke
http://upload.petuhr.nl/image.php?img=aix6migudp7egsdr
Ahja, die is ook cool.Terw_Dan schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:00:
Zoiets ja. Je ziet het ook in de conceptart van Tomb Raider (zie http://www.laracroft.tv/images/tru/tru-conceptual-005.jpg) bijvoorbeeld.
Goed, begint een beetje slowchat te worden zo.
Wish i had the time & ideas
Dat komt wel goed.
Tis meer het idee, kom eigenlijk niet verder dan de afgezaagde 'koffermod'
( en tijd, met zo'n dreumes rond je benen staan dremelen is ook niet alles )
Ach, skill is er niet echt voor nodig hoor. Gewoon veel uitproberen en kijken wat voor resultaten je eruit krijgt. Soms mislukt het volledig (ook wel te zien aan de vele pogingen deze kast al heeft gehad) en soms lukt het verrassend goed
Hieronder een overzichtje van de eSATA en USBpoorten aan de linkerkant van de kast. Nog niet zo heel boeiend op dit moment.
Wat ik met de grote berg aan de rechterkant heb gedaan is er een trap uitgesneden, zodat er ook nog een zinnige opbouw in het geheel komt.

Het gat dat op onderstaande foto te zien is leidt naar de fan die voor het hdd compartiment zit. Doordat dit iets anders uitpakte is dat ineens een stuk langer geworden.

De bovenkant heb ik ook flink wat spul weggesneden (en een beetje bijgeplakt) en alvast aangegeven waar ik iets van een touwbruggetje wil hebben.
Voor die fakkels he, just an idea, als je iets van 10mm dik helder plexiglas neemt, en dat in de vorm van een 'vlam' schuurt/vijlt/zaagt, en de onderkant ook opruwt en dat bovenop de fakkel plaatst. Dan geeft dat volgens mij wel een 'aardig' effect.
Zoiets heeft Frenkie ook gedaan met z'n dragon's lair en ik wil ook kijken naar zoiets. De ledjes zijn sowieso niet heel erg zichtbaar meer, dus moet even kijken wat mooi staat. Maar dat is 1 van de dingen die nog op de lijst staan om te doen. Maar dat is pas afwerking en detaillering die ik nu nog niet kan toepassen, maar het is zeker een leuk idee dat ik ga uitproberen.Petuhr schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 06:38:
Netjes hoor.
Voor die fakkels he, just an idea, als je iets van 10mm dik helder plexiglas neemt, en dat in de vorm van een 'vlam' schuurt/vijlt/zaagt, en de onderkant ook opruwt en dat bovenop de fakkel plaatst. Dan geeft dat volgens mij wel een 'aardig' effect.
Ik hoop dat het van het weekend een beetje droog weer is, dan kan ik de kast weer vullen met water en de mistmaker gaan plaatsen. Dat ding moet op een bepaalde hoogte staan om goed te werken en ik wil het ding natuurlijk zo netjes mogelijk wegwerken, incl bekabeling. En nu kan ik dat nog prima doen.

Omdat het rotweer was ben ik begonnen met het wegwerken van de ledjes. De kabeltjes wil ik uiteraard allemaal uit het zicht hebben.

De kabels liggen strak en kunnen straks prima weggewerkt worden

En ik ga nog wat meer pilaren maken, en in 2 daarvan de led's stoppen , al gaat dat nog wel wat gepriegel worden ben ik bang.
Allereerst maar even de achterkant van het ATXkastje zwart gespoten

Door dit een lekker donkere achtergrond te geven hoop ik dat de computer zelf niet heel goed zichtbaar is en dat met name de planten die ervoor komen duidelijk te zien zijn.
Verder ben ik nog bezig geweest om wat pilaartjes te maken.
1 ervan is hol van binnen, zodat er straks nog wat kabels doorkunnen. Het ding is vrij fragiel en daardoor ook al gebroken, maar barsten misstaan niet moet ik zeggen. De andere pilaar is compleet door midden gebroken, iets dat perfect uitkomt, want het was de bedoeling om deze omgevallen in de kast neer te leggen.

Nu moet ik nog 1 of 2 pilaartjes erbij maken, er nog 1 voorzien van een holle binnenkant zodat de ledjes er doorheen kunnen en dan heb ik straks aan de rechterkant een mooie rij pilaren staan (al dan niet half afgebrokkeld of omgevallen) die het moeten laten lijken of het ooit een gigantische tempel was.
[ Voor 3% gewijzigd door DJ-Visto op 05-04-2010 01:31 ]

Verder heb ik de kast voorzien van een laagje grijze verf, zodat ik een mooie ondergrond heb om straks mee verder te werken. Verder heb ik nog meer grind in de waterval gelijmd

Verder heb ik wat platte stenen gezocht en deze in de waterval geplaatst, wat op zich best een leuk effect geeft.
Dit topic is gesloten.
![]()