[CiP]Tomb Raider - Temple of Fear

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 89.971 views sinds 30-01-2008

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Omdat het idee van de vorige mod niet helemaal lekker uitpakte en dat idee wat meer op de lange baan is geschoven (tot ik een betere manier bedacht heb om een waterval te maken) ben ik begonnen met een nieuwe casemod, eentje die nog steeds een stuk spectaculairder moet worden dan de eerste, maar die wel een stuk haalbaarder is.

De uitgangspunt van de mod blijft deze actionfigure
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ea77cc2d06011b36d8088cd83ad1c81e/full.jpg

De waterval zal echter een stuk minder grotesk gaan worden als het eerste idee, maar een waterval komt er zeker weer in. Daarbij zal ook de mistmaker worden ingezet en krijgt de mod zoals de titel doet vermoeden een beetje een moeras achtig indruk. (ik moet eigenlijk nog een betere naam bedenken, maar dat komt vanzelf wel).

De hardware (en die zal de meeste weinig verbazen) wordt:
Gigabyte GA7DPXW-P
2x Athlon MP 2600+ 2,00GHz
2x Zalman 7000
2x 1GB Kingston PC2100ECC registered geheugen
2x 320GB Seagate 7200.10 (raid 0)
2x 160GB Seagate 7200.7 (singledisks)
Promise TX2000 RAID
NEC USB2.0
Pioneer 106sDVD
NEC 3520DVDRW

en dan de videokaart(en)
Radeon 9700pro (AGP)
Radeon 9250 (PCI)
maar gezien compatibility issues moet dit zeker veranderen (ik ga toch weer naar een dual DVI kaart als het goed is).

De ophanging van de 2 7000s is gelijk als in de vorige mod, met schroeven door de backplate heen om de koelers niet volledig aan het mobo te hangen (zie [CiP] Tombraider Falls).

Tot zover de dingen die hetzelfde zijn gebleven :)
De kast die ik eerst gebruikte (Inwin Q500) is vervangen door een oude bekende, een Azona (type weet ik niet). Het leuke is dat deze ook in de eerste Tombraider kast gebruikt is :P

De bodemplaat van MDF die ik gebruik komt ook van TRF af en heb daarop de Azona kast gezet
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7b2fb8a90d5ef5b924865524104803cb/full.jpg
Het systeem komt dus als het ware op z'n voorkant te staan. De aansluitingen wijzen ook omhoog, dus alle kabels moet bovenop de kast worden ingeprikt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b2858bce7e95abcaa1e0d3085ebf843f/full.jpg
De achterkant van de kast blijft gewoon kast. Door dit zijpaneel eraf te halen kan ik overal bij en elimineer ik het probleem dat ik met TRC heb... (zoals Terw_Dan in "[CiP]Tombraider" hier ook te zien is).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9248eaa3a278e00e66c5db4bb8a3c53f/full.jpg
De kast met inhoud :) zoals te zien hangen de 2 Zalmannetjes helemaal bovenin, dus is het belangrijk dat die goed vast zit :)

Aan de voorkant van de kast komen de opticals en de fancontrollers

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/731ba01619152fc3f605d508b3d4eb0a/full.jpg
ik heb simpelweg een gaatje gedremeld in het zijpaneel en hierdoor de kabels gehaald. Verder is er nog wat ruimte voor de bekabeling van de mistmaker en van de waterpomp, maar weet nog niet of ik die door de kast haal, of ernaast trek.

De opticals komen op verschillende plekken van elkaar te zitten waardoor het goed te doen moet zijn om ze weg te werken.
de slot in optical zit tegen het zijpaneel en wijst recht omhoog.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/86a31bfe3d36456426a02147431d6276/full.jpg

Dit ding zit gewoon vastgeschroefd en omdat de slotloader geen laatje heeft hoef ik geen rekening te houden met uitstekende delen dus kan in de hoogte doen wat ik wil als ik maar zorg dat er een gleuf is voor de DVD.

En als laatste heb ik de NEC DVDRW tegen een rekje gezet (originele hdd rekje van TRF :P) zodat deze goed vast zit en op de juiste hoogte zit. Onder de drive zit een houten blokje om ervoor te zorgen dat hij niet omvalt en recht blijft staan.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/499bedca21a2e8030aabfa5035664172/full.jpg

De bedoeling is verder dat er in de linkerhoek een waterval komt. Deze ga ik maken met het pompje dat ik al heb. Het meertje moet over de hele voorkant komen waarover ook de mistmaker wat mist moet maken. Deze mist wil ik over hetmeertje laten zweven door met een klein fannetje op een laag toerental de mist te verspreiden.
Hiermee moet een beetje een moerasachtige omgeving gecreeerd worden. De aankleding moet bestaan uit een ruine die in het moeras ligt en een beetje jungleachtig aandoet. En uiteraard komen de details nog wel.

De bedoeling is om zo snel mogelijk wat updates te posten waarbij ik het watervalletje kan laten zien en ook de mistmaker in gebruik is (in principe moet dit een stuk makkelijker zijn dan bij TRF omdat het wat kleiner wordt).

Nu hoop ik dat de goden modjes me goedgezind zijn en me toestemming verlenen :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Updates

26 november 2006 - HDD rek en resevoir
27 november 2006 - Het meertje
30 november 2006 - Meertje en mistmaker.
6 december 2006 - Nieuw meertje en waterval.
13 januari 2007 - Nieuwe kast
14 januari 2007 - Kast constructie
24 maart 2007 - Nieuwe hardware en kastconstructie
30 april 2007 - eindelijk vooruitgang
2 mei 2007 - het nieuwe meer
5 mei 2007 - meer afgewerkt, begin van de waterval.
17 mei 2007 - nieuwe pomp en poging tot waterval.
7 juli 2007 - hdd rek(s)
8 juli 2007 - kast
11 juli 2007 - miniupdate piepschuim zagen.
14 juli 2007 - aanleggen pomp/filtersysteem
15 juli 2007 - water.
20 juli 2007 - waterval.
21 juli 2007 - leds.
22 juli 2007 - waterval eindelijk waterdicht (filmpje).
27/28 juli 2007 - nieuwe hardware en veel kabels.
29 juli 2007 - fakkels en medipack.
2 augustus 2007 - fakkels en DVDRW
5 augustus 2007 - kabels, rugzak en medipack.
23 februari 2008 - DVDRW + beeld
24 februari 2008 - nog meer beeld

[ Voor 239% gewijzigd door TERW_DAN op 24-02-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:10
In behandeling.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

En allowed.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
lijkt weer een leuke casemod te worden! Hopelijk gaat deze wel helemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nou laat ik je dan veel plezier wensen. Vorige projecten ook gevolgd en gebookmarkt en deze dus ook :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196655

ik hoop dat deze lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Deze gaat zeker lukken. De vorige ook wel, alleen ga ik daar gewoon wat langer over doen, maar er komt nog wel een keertje iets met ongeveer het idee wat ik ervoor had (hoewel ik nog een ander idee had met water, wat een stuk futuristischer gaat worden en niet echt meer TRstijl is).
Vanavond of morgen is het resevoir af als het goed is, dan post ik weer even een updatemet hoe dat nu in elkaar zit.

Ikb en er alleen wel achter dat ik een stomme fout heb gemaakt. De cpukoelers zijn met schroeven door de backplate vastgezet om ervoor te zorgen dat het mobo niet doorbuigt. Dit zijpaneel is echter straks niet meer te verwijderen (nu al niet meer) omdat het resevoir daar tegenaan staat.
Ik denk dat ik er straks de dremel meer inzet en zorg dat ik op die manier de koelers los kan maken. Mocht het mobo ooit vervangen moeten worden dan blijft dat tenminste mogelijk. En ik kan het beter nu doen dan straks als de mod af is en ik net als bij TRC het ding moet gaan opbreken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

suc6 met de mod!
*bookmarked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 15:53
Dit gaat vast weer wat worden! >:)

Ps. Heb je nou 2x windows 2000 op je pc staan?

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 13:25
Ik kijk uit naar het resultaat.

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167619

terw dan is nog geen dag gestopt en hij gaat alweer verder
heb je ook nog andere hobby's :p

iig zal vast wel weer goed worden

*twixxie is groot fan van terw dan sinds hij zijn muur en raam heeft gezien O-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Woei! Weer een topic :) Bijzonder om 2 TR mods onder elkaar te zien staan ;) Wat gebruikt die mistmaker als vloeistof waar die mist van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
TEAMIKKE schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:27:
Woei! Weer een topic :) Bijzonder om 2 TR mods onder elkaar te zien staan ;) Wat gebruikt die mistmaker als vloeistof waar die mist van maakt?
Heel verbazingwekkend: water.
Ik dacht dat het water gewoon onder invloed wordt gezet van ultrasone schokken, waardoor er érg fijne druppeltjes water de lucht in gestuwd worden, zodat wat er uit komt daadwerkelijk mist is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
peeter123 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:42:
Dit gaat vast weer wat worden! >:)

Ps. Heb je nou 2x windows 2000 op je pc staan?
Ehh, schermpje dat je daar ziet is de install van de all.windows.dvd (en nee, niet legaal). Daar staat 2003, XP, 2000 en NT4.0 op. Die 2003 lijkt op de foto net 2000 overigens.
Deze bak draait op dit moment nog windows 2000, maar de kans is redelijk groot dat ik binnenkort overstap naar een nieuwer OS :)
Anoniem: 167619 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:11:
terw dan is nog geen dag gestopt en hij gaat alweer verder
heb je ook nog andere hobby's :p

iig zal vast wel weer goed worden

*twixxie is groot fan van terw dan sinds hij zijn muur en raam heeft gezien O-) *
andere hobbys heb ik niet echt, en natuurlijk twee hele belangrijke keywords "geen vriendin" :P
TEAMIKKE schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:27:
naftebakje schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:37:
[...]
Heel verbazingwekkend: water.
Ik dacht dat het water gewoon onder invloed wordt gezet van ultrasone schokken, waardoor er érg fijne druppeltjes water de lucht in gestuwd worden, zodat wat er uit komt daadwerkelijk mist is.
Mooier had ik het niet kunnen verwoorden :P
Het is gewoon water, dus niet giftig of wat dan ook (wel zo fijn natuurlijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
Ok, dacht dat het een bootloader ofzo was.

Waar heb je trouwens die mistmaker gevonden. Vind het namelijk wel een heel cool speeltje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Én betaalbaar ;) Reden dat ik dat soort dingen nooit koop is omdat je van die speciale vloeistofjes nodig hebt die allemaal ontzettend duur zijn. En dan kan je om de 100ml een nieuwe kopen. Dit is wel een leuk dingetje dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
peeter123 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:36:
Ok, dacht dat het een bootloader ofzo was.

Waar heb je trouwens die mistmaker gevonden. Vind het namelijk wel een heel cool speeltje :D
Deze is via inkoopacties.net gekocht. 1 tip, begin er niet aan. Ik ben blij dat ik de mijne uiteindelijk nog gekregen heb, maar wachttijden van een dikke maand (terwijl er staat direct leveren) is heel normaal en pas na 12 e-mails kreeg ik een keertje antwoord waar het nou bleef.
Die dingen zijn bij een aantal tuincentra ook wel te vinden, dus ik zou daar gewoon even kijken, betaal je misschien 2 euro meer, maar dan heb je het ding tenminste wel :)
TEAMIKKE schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:37:
Én betaalbaar ;) Reden dat ik dat soort dingen nooit koop is omdat je van die speciale vloeistofjes nodig hebt die allemaal ontzettend duur zijn. En dan kan je om de 100ml een nieuwe kopen. Dit is wel een leuk dingetje dan!
Enige dat vervangen zou moeten worden na verloop van tijd is het membraampje. Maar dat zou geloof ik al 2000 uur mee moeten kunnen. Dus tegen de tijd dat die op is dan zoek ik wel weer verder.
Daarbij, die mistmaker ga ik echt niet altijd aanzetten, het is meer om de mod gewoon helemaal af te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
update - Resevoir en HDD rek

Het belangrijkste onderdeel van deze case is toch wel het resevoir. Het water moet immers ergens blijven en ik heb liever een resevoir dat losstaat van het meertje

Het resevoir bestaat uit 2 delen, de bovenkant en de onderkant. De onderkant is nu af en is eigenlijk vrij basic, zoals te zien op de onderstaande fotos.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b5fefa89f9d9216bdaebfa52b9ba47a2/full.jpg
de outline van het resevoir

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6cb5fac3e23d18583dbdaf7229533dc4/full.jpg
met vijverfolie het geheel waterdicht gemaakt zodat het water er netjes in kan blijven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e3abb6707cc3adf8143f3b38cb8a8ccf/full.jpg
En het resevoir vastgelijmd op de bodemplaat (gewoon met houtlijm, gezien de onderkant ook van MDF is, dus dat raakt niet makkelijk los).
Rechts van het resevoir is ook te zien dat er aan de 'bovenkant' van de DVDbrander nu een plaat MDF zit. Dit is om er straks makkelijk tegenaan te kunnen lijmen zodat de brander mooi opgaat in de omgeving. Het zwarte stukje folie dat er tussen geplakt zit is weg, dat was meer een uitprobeersel dat niet echt lukte.

Uiteraard is het wel makkelijk als het resevoir ook leeggemaakt kan worden, dus daarom is er een dingetje aan de voorkant gemaakt waarmee ik het water weg kan laten lopen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/48852616ad4cf5f93908b98792a94298/full.jpg
Dit is een dop met schroefdraad zodat ik op die manier makkelijk het ding dicht kan draaien. Erin zit een stukje slang dat ik heb afgesloten met een dopje van een luchtbed. Op deze manier is de kans dat er water uitlekt redelijk klein.
Nu hopen dat dit werkt, zo niet, dan ga ik het helemaal anders aanpakken en ga ik geen los resevoir meer gebruiken, maar ga ik zowel de pomp als de mistmaker direct in het meertje zetten.

Aan de andere kant van de mod ben ik verder gegaan met het HDDrek. In TRC zit maar 1 hdd van 160GB, dat is dus veel te weinig. Als gamebak gaat het nog wel (mits je je ISOs maar op de server laat staan :P) maar met een werkbak is genoeg ruimte wel wenselijk.
De bedoeling is dus dat er 4 hdds in deze mod komen.
2 320GB hdds op de TX2000 controller en 2 losse 160GBs op de onboard IDE controller. En die komen zo in het rekje te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/91ea0c346ba9f99d0738b8044b869569/full.jpg
het rekje zit vast met een boutje aan de zijkant van de kast. Aan de andere kant van de hdds zit een stuk MDF met daarin de gaatjes geboord. Als ik een hdd wil vervangen dan moet ik ze wel allemaal van het rek losschroeven, maar het is op zich goed te doen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/65046daaea00c9b95fcc20cbfeb81962/full.jpg
en zo ziet het ding er nu van binnenuit, met alle hardware erin :)
Het enige nadeel van de hdds daar is dat ik niet echt met exotische PCI kaarten kan gaan spelen die heel erg lang zijn. Maar gezien ik dat nu ook niet doe zal dat niet echt een probleem gaan vormen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196655

mooi mooi alleen zou ik je reservoir in hout hebben gemaakt maar dat is eigen keuze

=> ik zou je fans is "ontstoffen" vanop de foto's kan ik de stofdeeltjes al tellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

Ziet er leuk uit, een beetje 'rommelig' maar dat geeft niet.
Word al deze hardware ook weer gesponsord?

Toen ik je waterbakje op de eerste foto ervan zag, van karton, dacht ik hee die gaat een mal maken voor het bakkie, maar jij gooit er dus ook echt water in :)
Ik hoop dat het heel blijft. Ik hoop ook dat je apparatuur niet te vochtig word met die mistmaker. Je kamer moet met al die moederborden ook redelijk droog blijven natuurlijk.

Trouwens, hoe houd jij jouw moederbordenmuur schoon? ik heb hier ook een muur vol met allemaal ouwe rotzooi maar it dusts like hell :)

* _AvA_ hoopt dat je genoeg hebt aan een 9700 als je wilt gamen. Als file server zou hij wel voldoen, ik heb er hier ook twee van die schijven in SATA Raid, en het is bloedjesnel. 1 tip: begin niet aan vista. Het is dat het de enige x64 media center is maar anders had ik het nooit geinstalleerd.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luminous
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 10:15
bookmarked!

ff offtopic...
welke bootloader zie ik hier op jouw scherm??
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/86a31bfe3d36456426a02147431d6276/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
_AvA_ schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:45:
Ziet er leuk uit, een beetje 'rommelig' maar dat geeft niet.
Word al deze hardware ook weer gesponsord?
De hardware wordt gesponsord door mijn eigen portomonnee. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik die Pioneer slotin speler gekregen heb van 2 vrienden van me die hem overhadden. De rest van de zooi is gewoon zelf gekocht :)
Toen ik je waterbakje op de eerste foto ervan zag, van karton, dacht ik hee die gaat een mal maken voor het bakkie, maar jij gooit er dus ook echt water in :)
Uiteraard. De zijkanten zijn namelijk van karton, de onderkant is van MDF en de bovenkant wordt ook van MDF. De reden dat ik karton heb gebruikt ipv mdf is omdat het gewoon makkelijk vast te zetten was. Als het resevoir straks dicht zit worden de zijkanten alsnog verstevigt met MDF, het is dus niet zo dat het karton onderdeel gaat uitmaken van de structuur, het is gewoon een tussenlaagje waar de folie op vast is gezet :)
Ik hoop dat het heel blijft. Ik hoop ook dat je apparatuur niet te vochtig word met die mistmaker. Je kamer moet met al die moederborden ook redelijk droog blijven natuurlijk.
de lucht wordt wel wat vochtiger door die mistmaker, maar bedenk ook dat dat ding echt niet 24/7 aanstaat :) zoals eerder gezegd, dat ding zit er gewoon om de mod helemaal af te maken, maar ook als de waterval en mistmaker uitstaan moet hij er gewoon gaaf uitzien.
Trouwens, hoe houd jij jouw moederbordenmuur schoon? ik heb hier ook een muur vol met allemaal ouwe rotzooi maar it dusts like hell :)
ik heb een kwastje waarmee ik het ergste stof eraf haal, maar het is best veel werk
* _AvA_ hoopt dat je genoeg hebt aan een 9700 als je wilt gamen. Als file server zou hij wel voldoen, ik heb er hier ook twee van die schijven in SATA Raid, en het is bloedjesnel. 1 tip: begin niet aan vista. Het is dat het de enige x64 media center is maar anders had ik het nooit geinstalleerd.
een 9700je is op zich leuk, maar dit ding gaat toch vervangen worden door een Dual DVI 6800, gezien er 2 Dell 2005FPW 20" schermen aan moeten komen (en die op VGA is verschrikkelijk).
Ik begin ook zeker niet aan Vista. Sterker nog, ik heb er nog geeneens XP op draaien maar zit lekker bij win2000. XP vind ik al teveel rotzooi hebben en te traag zijn, Vista is helemaal verschrikkelijk op deze bak.
Ik zit er wel aan te denken te upgraden, maar dat zal een upgrade naar Gentoo worden waarschijnlijk.
luminous schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:29:
bookmarked!

ff offtopic...
[afbeelding]
Dat is geen bootloader, dat is het setupmenu van de all.windows.dvd, een DVDtje met daarop alle windowsen vanaf NT4.0 t/m server2k3

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 26-11-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
luminous schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:29:
bookmarked!

ff offtopic...
[afbeelding]
Is al eens eerder genoemd. Is de installatie van windows 4 in 1 cd.

[ Voor 68% gewijzigd door peeter123 op 26-11-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

jammer dat "tombraider falls" iets letterlijker uitgevallen is dan de bedoeling was, maar ook erg goed om te zien dat je het niet opgeeft!

Ik ga je gewoon weer (in de achtergrond zoals jullie van me gewend zijn :X) volgen in je vorderingen en ben er niet bang voor dat het resultaat er uiteindelijk mag wezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
floriske.nl schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:56:
jammer dat "tombraider falls" iets letterlijker uitgevallen is dan de bedoeling was, maar ook erg goed om te zien dat je het niet opgeeft!
TRF is min of meer op de lange baan geschoven, ik ga ooit nog wel eens iets maken wat erop lijkt, of in elk geval met een grote waterval. Maar dit is voor nu gewoon even een leuker idee dus ga ik dat eerst uitwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12

Khaine

Python liefhebber

Heey ! Ik ga weer versteld staan denk ik. Ik heb al zitten brainstormen over dingen die ermee gedaan zouden kunnen worden, zoals ik dat ook geprobeerd heb in je eerste Tombraider-case, maar ik ben echt te moe atm :P .

Morgen schieten me allerlei dingen te binnen, let maar op!

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Khaine schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:45:
Heey ! Ik ga weer versteld staan denk ik. Ik heb al zitten brainstormen over dingen die ermee gedaan zouden kunnen worden, zoals ik dat ook geprobeerd heb in je eerste Tombraider-case, maar ik ben echt te moe atm :P .

Morgen schieten me allerlei dingen te binnen, let maar op!
Er zijn nog genoeg lege plekken in te vullen, dus suggesties zijn altijd welkom. De mod wordt zo'n 60cm hoog, dus moet zeker aan de bovenkant nog wat leuke dingen bedenken :)

Ik ga het meertje nu toch maar weer anders te maken, het ding wordt van piepschuim gemaakt en het resevoir komt te vervallen.
Ik ben nu dus op zoek naar piepschuim... hopelijk is dat weer ergens vandaan te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Terw_Dan schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:57:
[...]

Er zijn nog genoeg lege plekken in te vullen, dus suggesties zijn altijd welkom. De mod wordt zo'n 60cm hoog, dus moet zeker aan de bovenkant nog wat leuke dingen bedenken :)

Ik ga het meertje nu toch maar weer anders te maken, het ding wordt van piepschuim gemaakt en het resevoir komt te vervallen.
Ik ben nu dus op zoek naar piepschuim... hopelijk is dat weer ergens vandaan te halen :)
Praxis/gamma heeft gewoon piepschuim :?
Anyway, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
update - Het meertje

Het resevoir was een redelijk fiasco, dus ben ik gewoon op de TRC manier verder gegaan, en heb piepschuim gepakt.

Ik kwam vandaag na een dag stagelopen thuis en wat zag ik op tafel liggen, jawel, piepschuim:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1c49dc415e0c60f655410d26c17622f0/full.jpg

4 mooie platte platen en 1 lomp blok (blijkt een deksel van eea te zijn). Die deksel had een hele mooie dikte, een goeie 10cm en nadat zoiets uitgehold is vormt het een hele mooie voor voor het meer :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ab14a4e6f97dabee549eae63ee2cd329/full.jpg
zoiets dus :) uiteraard moest dat even getest worden, dus een stuk vijverfolie afgesneden (echt, je gaat naar de bouwmarkt op 1 strekkende meter te kopen en je hebt echt genoeg voor alles wat je uits wilt proberen ;)). Dit stuk over het piepschuim heen gelegd en begonnen met vullen. Nadat ik dat had gedaan de mistmaker erin geduwd en aangezet en ik moet zeggen, het ziet er best gaaf uit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/41aac41e47829b013fb5f9a42520d7d5/full.jpg
Ik wilde eerst de mist met een fannetje over het water heenblazen, maar dat blijkt eigenlijk helemaal niet nodig te zijn. De mist 'rolt' als het ware over het water heen en het ziet er eigenlijk best wel heel erg gaaf uit. Het enige dat ik moet doen is zorgen dat er iets van een overkapping boven de mistmaker komt (een soort holte) dit omdat het ding wel als een idioot spettert en ik op deze manier ervoor kan zorgen dat niet de hele mod zijknat wordt :)

Het meertje komt ongeveer zo op de bodemplaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0c353606614d8c20f2b74b8458f47219/full.jpg
Het steekt wat uit, maar dat is niet erg. Ik ga het zelfs nog iets meer naar voren plaatsen, op die manier kan ik de zijkanten mooi afwerken en ik ga daar dan nog iets van een tap maken zodat het makkelijk is om het meertje leeg te laten lopen.

Er gaat namelijk verbazing wekkend veel water in. Om je even een idee te geven, dit is wat er uit de testopstelling van net komt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6f9b01ec97dcb00fabc514f066020b56/full.jpg
In die spindeldeksel gaat ruim 1,5 liter water (ik denk nu dat er bijna 2 inzit) dus ruim 6 liter gaat er nu wel in. Waarschijnlijk wordt het nog iets meer, gezien ik het ding nu niet tot de rand gevuld heb, wat wel gaat gebeuren. Dus een litertje of 7 zit er straks wel in deze casemod.

tot zover deze update. Morgen ga ik weer verder om het meertje af te maken en de folie erin te lijmen zodat ik daarbovenop verder kan gaan met de echte mod. Ik heb inmiddels wel wat andere ideeen opgedaan maar die komen langzaam wel naar voren als ik ze verder uit ga werken. Hoe dan ook, dit ding gaat heel gaaf worden als het aan mij ligt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Holy Crap ! 7 Liter ? 8)7 _/-\o_

Dat is echt veel man. Ik weet dat je niet van de schetsen en dergelijken bent, maar kun je niet een kleine tekening maken met je id-en erin verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:18
Dat mist ziet er erg vet uit.
Alleen lijk het er wel op dat het erg veel mist er uit komt.
Kan je die zelf regelen om meer of minder mist te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door Calamor op 28-11-2006 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Khaine schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 07:06:
Holy Crap ! 7 Liter ? 8)7 _/-\o_

Dat is echt veel man. Ik weet dat je niet van de schetsen en dergelijken bent, maar kun je niet een kleine tekening maken met je id-en erin verwerkt?
Nee, ik houd je liever even in spanning ;)
Uit de update van vanavond zal met een beetje geluk wel duidelijk worden waar ik ongeveer heen wil met de mod, dus die moet je gewoon even afwachten :)
Calamor schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 08:15:
Dat mist ziet er erg vet uit.
Alleen lijk het er wel op dat het heel veel is die mist.
Kan je die zelf regelen om meer of minder mist te maken?
De hoeveelheid valt nog best mee hoor. Zeker omdat de mist redelijk snel terugslaat op het water (als ik het ding uitzet is binnen 10 sec de mist weg).
Je kunt het niet zelf regelen (hoewel, je kunt het ding dieper of minder diep in het water zetten, dat heeft wel invloed op de hoeveelheid mist die wordt gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:23

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Is het niet mooier om van dat folie te nemen waar al steentjes op zitten? Dat lijkt me wel realistischer.

Ander idee, doorzichtige folie zien te scoren en er een paar ledjes onder zetten. Al vraag ik me af of dat het zichtbaar is met die mist.

Verders ziet dit er nog cooler uit dan TRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
deWit schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:16:
Is het niet mooier om van dat folie te nemen waar al steentjes op zitten? Dat lijkt me wel realistischer.

Ander idee, doorzichtige folie zien te scoren en er een paar ledjes onder zetten. Al vraag ik me af of dat het zichtbaar is met die mist.

Verders ziet dit er nog cooler uit dan TRF
Deze folie wordt uiteraard niet zomaar gebruikt als bodem. Ik heb nog een pot vol met klein grind (dat ook in TRC is gebruikt). Dat ga ik op de folie vastlijmen. Steentjes zijn er genoeg te vinden achter in de tuin, dus het gaat zeker wel goed afgewerkt worden :) (dit is maar een bodemlaag, net als de piepschuim).

Doorzichtige folie met leds gaat het in elk geval niet worden, dat vind ik een beetje te nep.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
update Meertje en mistmaker

Om ervoor te zorgen dat het water netjes in het meertje blijft staan heb ik het blok piepschuim bekleed met vijverfolie en vastgelijmd
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/77a371ef7c4bef3b2eff09176aa783ce/full.jpg

Nadat de lijm droog was netjes de randjes eraf gesneden
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c84e4defdad8fc878116564310821c4a/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/86218eadcd2bd8aa2c3e5cf1dde77656/full.jpg

en we hebben een mooie bak, hij lijkt redelijk vierkant, maar als je hem helemaal vult met water valt dat best mee, daarbij worden de zijkanten van het meertje nog bewerkt met grind oid dus valt het straks mooi op de plek.

Dan de mistmaker, die moest in het hoekje komen te staan, maar het ding spettert nogal. Daarom kwam MaNdM die hier gisteren was om z'n notebookje te testen op het idee om de mist niet direct in het meertje te laten lopen, maar over een stukje van een paar cm naar beneden te laten vallen om het spatten tegen te gaan.

dit is even in een testsetup gebouwd van een cdspindeldeksel en het geeft een geweldig resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0c62617f364ac420013ec2c13525da21/full.jpg
in de spindel zit water, in het meertje ook en er is een opening ongeveer 1cm boven het water. Zodra zich er genoeg mist in de spindel verzamelt heeft valt het door de opening naar buiten en vult zich de bak heel mooi met mist.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3120e4d0a30bc121d6a2e366a39f1eb0/full.jpg

Het mooie was dat de waterspetters in de spindel bleven. Dit idee ga ik nu ook in de hoek waar de mistmaker komt te staan toepassen. Door ervoor te zorgen dat het water niet zichtbaar in het meertje spat blijft de mist mooi hangen en gaat er ook niet veel water verloren. Het water spat in de binnenkant van een stuk piepschuim (oid) waardoor het terugvalt in het meertje. Met een beetje geluk gaat dit dus een heel stuk minder bijvullen betekenen.

In de volgende update hoop ik het meertje af te hebben (er moet nog een aftapmogelijkheid komen) en is het mistmaker stukje af. Als dat gedaan is dan kan ik verder met de waterval die achterin moet komen, al weet ik nog niet precies hoe ik dat ga doen :)

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 13:25
Erg tof.

die mistmaker ziet er erg gaaf uit

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

Zeror

Ik Henk 'm!

deWit schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:16:
Dat zou opzich wel cool zijn :D
Gewoon wat ledjes (groene of blauwe??) tussen de steentjes wegwerken om een verlicht meertje te hebben.

Terw_Dan, ik wens je weer veel succes met je mod d:)b
Hopelijk lukt deze wel.

btw. Ben je niet bang dat de lucht rondom die mistmaker niet zo vochtig wordt dat je cd-rom en andere hardware in de buurt erdoor gaat slijten of aangetast worden??

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 30-11-2006 20:42 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Rakkerzero schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:41:
[...]

Dat zou opzich wel cool zijn :D
Gewoon wat ledjes (groene of blauwe??) tussen de steentjes wegwerken om een verlicht meertje te hebben.

Terw_Dan, ik wens je weer veel succes met je mod d:)b
Hopelijk lukt deze wel.

btw. Ben je niet bang dat de lucht rondom die mistmaker niet zo vochtig wordt dat je cd-rom en andere hardware in de buurt erdoor gaat slijten of aangetast worden??
De lucht rondom de mistmaker wordt wel vochtig natuurlijk, maar de mist blifjt redelijk laag op het water liggen. De DVDRW en DVDROM zijn straks goed genoeg afgeschermd dat er geen zooi inkomt ofzo, dus daar ben ik niet echt bang voor hoor.

En het idee van het verlichtte meertje ga ik heel anders aanpakken (ik verlicht het meertje rondom, niet vanuit het meertje zelf :))

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:52
zou het niet lukken om het vanuit het meertje zelf te doen? zolang je maar alles waterdicht maakt enzo?
ik denk dat dat echt wel veel toffer uitkomt als lans het meertje
mss zo van die drijvende kaarsjesachtige leds proberen te faken?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Fr!st! schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:19:
zou het niet lukken om het vanuit het meertje zelf te doen? zolang je maar alles waterdicht maakt enzo?
ik denk dat dat echt wel veel toffer uitkomt als lans het meertje
mss zo van die drijvende kaarsjesachtige leds proberen te faken?
Ik wil het meer zelf juist donker houden. Dat icm de mist maakt dat het juist heel spooky eruit ziet. Althans, dat is het idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
donkere lampjes?
als je het echt spooky witl doen moet je alla films zo mistig en dan krekels op de achtergrond en dan een paar mensen die bij een vuurtje zitten en koud en warm tegelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Het worden rood/geel knipperende leds die een beetje een fakkeltjes-effect moeten geven. De bedoeling is dat deze niet heel veel licht geven, dat als het donker is, de rand van het meertje enigszins verlicht is, maar het in het midden een beetje donker blijft. Of dat te doen is op zo'n kleine schaal weet ik nog niet, maar het wordt vast wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
fotootjes posten he ^^
maar nu ga ik je een weekendje gerust laten met je mod, ik moet nameijk een weekend pannenkoeken bakken voor onze jaarlijkse pannenkoekenslag (straks begint m'n shift, van 12 tot 6 smorgens ^^)
amuseer je er nog mee he mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Kijk uit dat je lijm niet de folie/piepschuim "opeet" dat zou zonde wezen.

vraag me af hoeveel water verdampping je last gaat hebben hoewel ik denk dat dat wel meevalt.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
vso schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:04:
Kijk uit dat je lijm niet de folie/piepschuim "opeet" dat zou zonde wezen.

vraag me af hoeveel water verdampping je last gaat hebben hoewel ik denk dat dat wel meevalt.
De lijm die in die lijmpistoolpatronen zit gaat prima met piepschuim (TRC valt immers ook niet uit elkaar :P) en met folie gaat het ook prima.
Waterverdamping is wel aanwezig, ongeveer 300mL/u doet de mistmaker. Ik denk dat een groot deel daarvan toch wel weer terugslaat in het meertje, gezien de mist daar boven blijft hangen (het kan straks niet echt 'weglopen'. En er verdampt natuurlijk altijd wel iets aan water, maar ik denk niet dat het serieus zo zal zijn dat die 7L water ineens weg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175909

Terw_Dan schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 00:58:
De lijm die in die lijmpistoolpatronen zit gaat prima met piepschuim (TRC valt immers ook niet uit elkaar :P) en met folie gaat het ook prima.
Gewone (witte) houtlijm is ook prima geschikt om piepschuim aan mekaar (of op hout) te lijmen. Als je het enigzins verdunt met water, kan je er ook het oppervlak mee "schilderen", zodat het stijver wordt. Watervaste houtlijm verdient natuurlijk de voorkeur bij een project als het jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Anoniem: 175909 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 08:48:
[...]

Gewone (witte) houtlijm is ook prima geschikt om piepschuim aan mekaar (of op hout) te lijmen. Als je het enigzins verdunt met water, kan je er ook het oppervlak mee "schilderen", zodat het stijver wordt. Watervaste houtlijm verdient natuurlijk de voorkeur bij een project als het jouwe.
Van dat spul heb ik ook nog een pot staan. Het stinkt alleen als de ziekte, maar lijmt verder prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Das trouwens ontzaglijk sterk, die goedkope ordinaire witte houtlijm, een goed geplakte verbinding tussen 2 stukken hout is sterker dan het hout zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:38
Dat gaat er vast heel mooi uit zien :9

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
naftebakje schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:16:
Das trouwens ontzaglijk sterk, die goedkope ordinaire witte houtlijm, een goed geplakte verbinding tussen 2 stukken hout is sterker dan het hout zelf 8)7
Je bedoelt in elk van de twee houten delen een gat, en dan zo'n rond stukje er tussen? Dat is inderdaad übersterk. Ik heb regelmatig dingen zien afbreken, met die stokjes er nog in ofzo.

De enige manier om dit kapot te krijgen is als je te veel of weinig lijm hebt gebruikt er met brute kracht recht aan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:52

MaNdM

1000-dingen-doekje

Terw_Dan schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:39:
[...]

Ik wil het meer zelf juist donker houden. Dat icm de mist maakt dat het juist heel spooky eruit ziet. Althans, dat is het idee :)
Vergeet overigens niet te melden dat het plastic nog gespoten wordt met bruin en donkergroen om zo van dat onnatuurlijke zwart af te komen. Daar bovenop dan niet al te helder water, vijverwater bijvoorbeeld, maakt de natuurlijke look natuurlijk helemaal af.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
MaNdM schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:40:
[...]

Vergeet overigens niet te melden dat het plastic nog gespoten wordt met bruin en donkergroen om zo van dat onnatuurlijke zwart af te komen. Daar bovenop dan niet al te helder water, vijverwater bijvoorbeeld, maakt de natuurlijke look natuurlijk helemaal af.
Ehh, nee, hij wordt niet meer gespoten.
Ik had het ding grijs gespoten, maar het hele misteffect valt dan weg. Ik ga het nu gewoon zwart houden zodat je geen bodem kunt zien en het hierdoor ondduidelijk lijkt hoe diep het meertje nu is. Ik heb nu weer nieuwe folie erin geplakt, gezien het nogal een vies zooitje was gaan worden (en ik had ergens lekkage).

Met zwart plastic (in het midden) heb je veel meer het effect van een eng donker meer dan dat je het hebt met grijs/groen/bruin, dus ik laat het zwart. De randen worden uiteraard wel gewoon afgewerkt met grind, planten en dat soort dingen :)

Het idee van de mistmaker moet ook ietwat verandert worden, als ik het ding namelijk in de hoek zet met een stuk piepschuim erover (zoals het idee uit de test) dan lekt het ding aan alle kanten en heb je bijna geen mist. Ik ga het nu dus iets anders doen, waardoor de mist beter kan wegstromen en er een mooie dikke laag over het meertje komt.

Ik denk dat ik overigens een naam heb voor mijn mod, al ben ik er nog niet helemaal over uit :P

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 03-12-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
En weer een update... werd ook wel weer tijd. Ik ben veel bezig geweest met het meertje, om het goed af te maken, maar ik ben nog steeds niet tevreden over de waterval zoals die nu gaat worden. Het ding staat er helemaal ingelijmd, maar moet nog even kijken of het ding definitief zo blijft staan.

Omdat ik natuurlijk de mogelijkheid moet hebben om het water uit de mod te halen (bijv bij vervoer) is het handig als je een tapje hebt onderaan de casemod. En dat was makkelijk gemaakt, door een stukje slang en 2 dopjes van een luchtbed.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9e9ddf1a0620f06dc1bfeb9ccad0b44f/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b45e6940bd0316010025db773854b431/full.jpg

dit is helemaal vastgelijmd met mijn lijmpistool en het is nog waterdicht ook nog. Zo'n 6,5 liter water kan ik op die manier weg laten lopen. Een klein laagje water blijft er nog instaan, maar dat is niet zo heel erg :)

De mistmaker kreeg een net bergje met een mooi gat erin.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5b103b4981c713323db8393855e91fad/full.jpg
Hier staat het ding te drogen nadat ik hem aan elkaar gelijmd had.

Ik wilde het meertje wat natuurlijker maken, door het grijs te spuiten en de randen daarna te beplakken met stenen. Het resultaat was echter bedroevend.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/91c70aaac260820ec9ef7658210d4506/full.jpg
dit ziet er voor een eerste laagje nog niet eens zo slecht uit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/370ae880a69746be2de5b9d314e46641/full.jpg
En dit ziet er ook nog niet eens verschirkkelijk uit.

Maar zoals te zien hier:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fdbe76912876b3cb4e389542d18731b8/full.jpg
de verf raakte heel snel los en tot overmaat van ramp liep er bijna geen mist uit het gat... het meertje werd hooguit voor een kwart bedekt met mist en dat was een heel dun laagje. werkte dus voor geen meter.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d7c450e07852ed0765b0f13f5578f098/full.jpg
Een test setupje om te testen of het water wel in de bak bleef en er niet naast liep. Wonder boven wonder was het ding nog waterdicht ook nog :D

Ik ga het nu dus anders doen. Het folie is inmiddels vervangen en wordt niet meer geschilderd, maar blijft lekker zwart zodat de mist een stuk beter zichtbaar is en het dus veel meer een angstaanjagend gezicht geeft.

In de hoek is te zien hoe de waterval er ongeveer bij moet komen te staan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9c0bedc7540f6f91c8ca38b07e85f8d9/full.jpg
Het pompje is in het midden van het meer geplaatst onder een blok piepschuim. Dit blok is met een verfbrander verhit zodat het een harde toplaag heeft gekregen. Hierdoor kan ik het straks gewoon zwart schilderen zodat het niet opvalt in het meer. Het blok zit er om de pomp op z'n plek te houden en de kabels vast te zetten.

En de waterval komt er als volgt uit te zien
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fbaf6823e673ad061976a46d6b6c410e/full.jpg

en geplaatst op het meertje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5c117bfc315d528db6d9622227728544/full.jpg

Uiteraard worden die randen nog netjes weggewerkt, de slang ingekort enz. maar dit is een eerste opzet.

tot zover de update, de mod krijgt langzaamaan wat meer vorm te krijgen.

Daarnaast verandert de naam van de mod. Tomb Raider Swamp vond ik nooit echt een heel boeiende naam. Omdat er aan het meer een tempel achtige ruine moet komen (waarbij de hele pc die tegen de achtergrond staat de temple moet vormen). Pak naast het feit dat het een temple wordt het feit dat mijn pc Phobos heet en we komen uit op "Temple of Fear" ipv simpelweg Swamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

[CiP] Tombraider Swamp -> [CiP] Tombraider Temple of Fear

* Sprite_tm eist het koekje op :P

Edit: Zo beter dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Sprite_tm op 07-12-2006 09:36 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Sprite_tm schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:43:
[CiP] Tombraider Swamp -> [CiP] Tombraider Temple of Fear

* Sprite_tm eist het koekje op :P
Je krijgt 2 koekjes als je er [CiP]Tomb Raider - Temple of Fear van maakt :P. Dus met het - ertussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

Zeror

Ik Henk 'm!

Terw_Dan schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:38:
[afbeelding]
Een test setupje om te testen of het water wel in de bak bleef en er niet naast liep. Wonder boven wonder was het ding nog waterdicht ook nog :D
Ja, erg slim om die waterbak op het randje van je bureau te zetten gezien de spullen die eronder liggen 8)7

Maar wordt het nu nog een swamp of echt een temple met water nu??

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 07-12-2006 00:14 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Rakkerzero schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:14:
[...]

Ja, erg slim om die waterbak op het randje van je bureau te zetten gezien de spullen die eronder liggen 8)7

Maar wordt het nu nog een swamp of echt een temple met water nu??
joh, dat kan prima. Enige dat er staat is de server en die staat onder het bureau geschoven dus wordt toch niet zo snel nat (hoewel... ik kon het ding gisteren wel afdrogen gezien de slang van de pomp naar beneden hing :X)

Het wordt nog steeds een moerasachtig iets (dus een meer, met mist erover en alles) maar de plek tussen de 2 opticals wordt de entree van een temple oid.
En Temple of Fear klinkt nu eenmaal leuker dan swamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Wordt wel een lekker groot geheel. Het idee is leuk. Ben benieuwd hoe je alles gaat versieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:24:
Wordt wel een lekker groot geheel. Het idee is leuk. Ben benieuwd hoe je alles gaat versieren :)
Hij wordt idd best aardig groot. Het geheel versieren zal gedaan worden met veel groen, een grote tempel op de achtergrond, incl verlichting. En er komen natuurlijk nog wat boobytraps in het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Jammer van die grijze laag verf trouwens man! Ik snap het idee wat je er achter had.

Tot zover sta ik weer verbaasd van je moed (lees : die bak op het randje van de tafel, en een mod met 7 liter water :D ). Ik ben het overigens ook met je eens als je zegt dat je het meertje zwart wilt houden. Op die manier krijg je het effect van een kleine plas die wel eens uit zou kunnen monden tot een gigantische diepte.

Ik ben erg benieuwd hoe je op een normale manier de randen van dit meertje af zou willen ronden. Het zou mij zelf geen mooi gezicht lijken om hier b.v. een stenen rand op te plaatsen, simpelweg omdat het niet natuurlijk toont in combinatie met het water. Wat het dan wel zou moeten zijn durf ik ook niet te zeggen.

Welk tombraider figuur(en) ga je eigenlijk allemaal in deze case plaatsen? Gaat het meer behalve mooie decoratie ook nog de rol van koeling vervullen?

Wat me ook nog te binnen schoot. Je zei dat het niet werkte met die toren en het mist. Wat je zou kunnen doen is alsnog een 4x4 CM fannetje achterin de toren te plaatsen om alsnog het mist-vlak te vergroten? Zomaar een idee :D

Ik ben benieuwd naar je volgende update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Khaine schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:07:
Jammer van die grijze laag verf trouwens man! Ik snap het idee wat je er achter had.
Het idee was een stuk mooier dan de uitwerking. Maar die mist is gewoon stukken gaver op een donker meer.
Tot zover sta ik weer verbaasd van je moed (lees : die bak op het randje van de tafel, en een mod met 7 liter water :D ). Ik ben het overigens ook met je eens als je zegt dat je het meertje zwart wilt houden. Op die manier krijg je het effect van een kleine plas die wel eens uit zou kunnen monden tot een gigantische diepte.
De bedoeling is idd dat het eruit ziet als een donker meer, waarbij de bodem niet echt zichtbaar hoeft te zijn. Hierover de mist en wat verlichting in de vorm van fakkeltjes/lampjes die langs het water staat moet het creepy maken.
Ik ben erg benieuwd hoe je op een normale manier de randen van dit meertje af zou willen ronden. Het zou mij zelf geen mooi gezicht lijken om hier b.v. een stenen rand op te plaatsen, simpelweg omdat het niet natuurlijk toont in combinatie met het water. Wat het dan wel zou moeten zijn durf ik ook niet te zeggen.
De randen ga ik afwerken met plantjes, met stukken grind en verder wordt het rotsachtig gemaakt. Verder moeten er gewoon wat stenen komen te liggen en evt een boom oid.
Welk tombraider figuur(en) ga je eigenlijk allemaal in deze case plaatsen? Gaat het meer behalve mooie decoratie ook nog de rol van koeling vervullen?
Ik ga nog steeds uit van degene in de startpost. Dit past ook wel, gezien het behoorlijk jungleachtig moet worden (wat het nu nog totaal niet lijkt natuurlijk). Daar past een krokodil prima tussen denk ik.
Wat me ook nog te binnen schoot. Je zei dat het niet werkte met die toren en het mist. Wat je zou kunnen doen is alsnog een 4x4 CM fannetje achterin de toren te plaatsen om alsnog het mist-vlak te vergroten? Zomaar een idee :D

Ik ben benieuwd naar je volgende update!
Het probleem is dat er teveel water opspat en hierdoor een groot deel van de mist doet verdwijnen. Dus dat hoekje moet ik gewoon even anders aanpakken. Dan komt er vast wat moois van terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Laatst online: 20:07
First of all, great job. _/-\o_

Vergeef me als dit al eens gezegd is, maar is piepschuim niet onzettend slap? Ben je niet bang dat het in elkaar donderd of dat iemand er per ongeluk te hard langs/tegen aan loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Hooli-gan schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:23:
First of all, great job. _/-\o_

Vergeef me als dit al eens gezegd is, maar is piepschuim niet onzettend slap? Ben je niet bang dat het in elkaar donderd of dat iemand er per ongeluk te hard langs/tegen aan loopt?
zie [CiP]Tombraider
die mod leeft ook al een hele tijd. Piepschuim is heel stevig mits je het goed bewerkt, dus ik ben niet bang dat iets stukgaat of wat dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:31
wat een kolere zooi :X maar ik zie wel wat in deze mod

is dit trouwens ook geen ccip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
framaster schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:53:
wat een kolere zooi :X maar ik zie wel wat in deze mod

is dit trouwens ook geen ccip ?
Die teringzooi is inmiddels weg. Ik ben gisteren met de stofzuiger in de weer gegaan :)

de kast is ook enigszins verandert wegens wederom lekkage. Ik heb de pomp een eind naar achteren verplaatst waardoor die niet meer zichtbaar is. De waterval en het meertje zijn nu uit 1 stuk folie, waardoor het niet meer zou moeten lekken als het goed is. Vanavond gooi ik het ding vol met water (eens kijken of dat ding in de badkuip past) en zien of het waterdicht blijft. Als dat het geval is dan kan ik hem op de bodemplaat vastzetten en dan ben ik weer een heel eind verder :)

Ik zal vanavond even de nieuwe fotos uploaden zodat te zien is hoe de nieuwe indeling wordt.
Het meertje is wel weer groter geworden. Er gaat nu al ruim 8 liter water in als ik het ding tot de rand vul :D

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:18
We zitten met smart te wachten op de nieuwe pic's.
Hoe kom je wel niet aan al dat piepschuim?

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Een beetje tweaker heeft meer dan voldoende piepschuim in huis. :D Leuk bedacht, keep up the work!

bookmarked!* :9

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Calamor schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:18:
We zitten met smart te wachten op de nieuwe pic's.
Hoe kom je wel niet aan al dat piepschuim?
Piepschuim was over op het werk van m'n moeder en die had wat van die platen meegenomen, dus dat kwam prima uit :)

Nieuwe pics komen zo snel mogelijk, waarschijnlijk pas na het weekend (gezien ik dit weekend bij the benelux casemod league ben met TRC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

en heb je al enige pics? :)

het is namelijk al ruim een week verder.....

of heb je geen tijd omdat je zo erg bezig bent met je modje ?

[ Voor 32% gewijzigd door Alien B.O.B. op 23-12-2006 16:53 ]

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Alien B.O.B. schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:53:
en heb je al enige pics? :)

het is namelijk al ruim een week verder.....

of heb je geen tijd omdat je zo erg bezig bent met je modje ?
Nee, er zijn niet nog meer pics. Dit omdat ik druk bezig ben met wat andere dingen en ik nog niet echt iets heb om te laten zien.

Het enige dat ik heb gedaan is er nu een BQT 500W voeding ingehangen (die ik had gewonnen) en er hangen nu weer 4 hdds in.

Komende week zal ik gaan werken aan mijn andere casemod, dus nog eventjes geen fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Welke is die andere? Heb ik weer wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:47:
Welke is die andere? Heb ik weer wat gemist?
De andere is een mod rondom m'n sweetkiss moederbord dat ik vorige week zaterdag gekocht heb. Dat wordt geen TRmod, maar iets compleet anders (wat vertel ik nog niet, er komt ook geen CiP topic voor, alleen een topic als hij helemaal af is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 17:18
Gelukkig zijn er nog sigs ;) Ben benieuwd wat je daarvan gaat maken.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
brinkdinges schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 20:01:
Gelukkig zijn er nog sigs ;) Ben benieuwd wat je daarvan gaat maken.
Iets heel anders en iets heel fouts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 17:18
Terw_Dan schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:06:
[...]

Iets heel anders en iets heel fouts :P
Iets heel rozigs :P

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
jah, dat zou wel cool zijn... en mod voor z'n toekomstig liefje ^^

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Dan, wanneer verwacht je weer aan de slag te gaan met deze mod?
Ik begin best benieuwd te raken eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Khaine schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:36:
Dan, wanneer verwacht je weer aan de slag te gaan met deze mod?
Ik begin best benieuwd te raken eigenlijk :)
Als ik zin heb ga ik weer verder, maar momenteel ben ik druk bezig met de kubus (die is hopelijk over een paar dagen af).
Maar mis even wat inspiratie om verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Iedereen dacht natuurlijk al dat deze mod stilletjes zou verdwijnen, maar niets is minder waar. Ik ben vandaag weer even verder gegaan om de mod af te bouwen. En zoals gedacht, hij gaat weer heel anders worden.

Als eerste het meertje. Daar heb ik nu de pomp wat anders geplaatst en de slang wat makkelijker neergelegd.

De pics:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/265e647954a7e89a5793d19fff2e37bb/full.jpg
Het ding is nu uit 1 stuk folie gemaakt om lekkage tegen te gaan. De inhoud van het meer is nog een stuk groter geworden, een liter of 8 gaat er nu in. Het afwater systeem is weggelaten, dit betekent dat het ding minder kans heeft op lekken, het betekent natuurlijk wel dat het moeilijker wordt om het water eruit te halen. Maar met een los stukje slang is het prima te doen (er even aan zuigen zodat het water begint te lopen en laat de zwaarte kracht het werk doen :).

En om niet weer m'n kamer onder water te hebben staan heb ik het meer in het bad gezet (wordt toch niet gebruikt hier... waarom zou je als je ook een douche hebt) en gevuld met water en na een dag was er nog niets uitgelopen. Het enige dat nog niet 100% is is de waterval, die spat nog een beetje teveel over de rand, maar dat lossen we makkelijk op straks bij de afwerking.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a279e1e72a5cb42cb653273a5f1d56e5/full.jpg

De kast. In de kast had ik redelijk weinig ruimte en het zat ook niet helemaal zoals het moest zijn. Daarbij kwam ik echt heel brak uit met de IDE kabels naar de opticals toe (die in de weg gingen hangen).
Daarom had ik maar besloten om zelf een kast van MDF te gaan bouwen. Dit heb ik ook voor m'n kubusmod gedaan (daarover meer als die straks af... houd CM maar in de gaten) en dat was erg goed bevallen.
De bodemplaat is 45*70cm groot, dus een behoorlijk oppervlak zou je zeggen. Dat valt eigenlijk best tegen, gezien het meer al 40*50cm is en de pc ook de nodige plek in nam. Ik kwam in de problemen met de zijkanten waar de optical zou komen te zitten (zoals in de eerdere fotos te zien was).

De truuk was dus om de kast zo klein mogelijk te krijgen, en toch mijn dualbakkie te huisvesten. En dat is met m'n huidige ontwerp aardig gelukt. De positie van de kast blijft hetzelfde (met de aansluitingen bovenop). Het gedeelte waar de pc inzit is maar 21cm diep, 45cm breed en 50cm hoog, voor een flinke bak toch nog redelijk compact :).

Er komt een uitschuifbaar mobotray in waar het mobo op gemonteerd wordt en er van bovenaf uit te halen is. De grootste fout die ik had gemaakt met het vorige ontwerp, was dat het mobo er niet meer uitkon.
Onder het mobo komen de 4 hdds te hangen (met plaats voor nog eens 4 mocht ik dat willen) en de voeding.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cb2c91d10f3690c648ed503f40428db3/full.jpg
ik was een beetje uitgeschoten met de slijptol bij het op maat maken van de mobo tray. De reden dat ik dit ding uit de bestaande kast heb gehaald is omdat hier de gaten voor de koelers al in gemaakt waren en dat ik makkelijk de backplate kon gebruiken voor de PCI kaarten en 't I/Oshield.
De metalen plaat is met boutjes op een plaat MDF gemaakt. Die plaat gaat gebruik worden om het ding straks uit te schuiven. Aan de zijkant is er een stuk waar niets zit, zodat deze zonder problemen de kast in en uitgeschoven kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f970baff6e19390b01c8a9634e43b60b/full.jpg
De oude vertrouwde Gigabyte stevig gemonteerd op de plaat mdf. Het zit nog goed ook :P Het moederbord eraf halen kost wat werk (eerst de backplate van de plaat MDF afhalen zodat de schroeven van de koelers losgemaakt kunnen worden). Ik was toch niet van plan dat vaak te doen, dus niet iets om over wakker te liggen ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/67ebb5ba588d974db2db6741b1db1578/full.jpg
En dan komen we bij de hdds. De kast wordt alleen van de achterkant gemaakt dat hij open kan, dus het monteren van de hdds is niet heel makkelijk.
Wat ik hier gedaan heb is door de bodem acht gaten geboord waardoor de hdds vastgezet worden. Dit heb ik ook in de kubusmod succesvol toegepast (met 5 hdds) en hier met 4 :). De boutjes die ik heb zijn 10mm, de plaat 9mm dus dat zou betekenen dat er maar 1mm overblijft om de hdds mee vast te zetten, niet praktisch dus.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b40dd63a6d94a86b40ba55cd30ac72a2/full.jpg
wat ik dus gedaan heb is met een iets groter boortje een gat gemaakt en de boutjes daarin laten verzinken. Op deze manier zitten de hdds prima vast als ik die goed vastschroef :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9be2d8651ff4dad441657db5e654bed1/full.jpg
En hier even 4 testdiskjes op een rij, met voorop de befaamde 10@13GB disk. De schijfjes gaan niet van hun plek en als voordeel dat ik nu aan de zijkant een 120mm fan neer kan zetten, dus ik hoef niet bang te zijn voor te erge warmteontwikkeling.

En als laatste een shot zoals het nu staat
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ad6793cb3d3f29d1c57a8aad674ea963/full.jpg
het stukje achterin gaat de voeding huisvesten (met de aansluitingen aan de achterkant). Daarnaast komt de ruimte voor de hdds, waar dus genoeg plek over is. Tussen de twee latjes aan de voorkant wordt het mobo geschoven.

Verder heb ik er aan zitten denken om een andere Lara te pakken voor in de casemod. De figuurtjes uit de Atlas serie zien er namelijk stukken mooier uit, dus het kan goed zijn dat zelfs dat nog gaat veranderen :)

Tot zover deze update. Als het goed is volgen er snel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Netjes terw_dan,

Ga zo door..

(Btw, just to know ; wat zijn de kosten tot nu toe geschat ?)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
k8skaaay schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:33:
Netjes terw_dan,

Ga zo door..

(Btw, just to know ; wat zijn de kosten tot nu toe geschat ?)
Als ik de hardware niet meetel kom ik uit op het volgende
Vijverfolie: ~10€
MDF: 15€ (zowel het 4mm als het 9mm spul)
lijmpistoolvullingen: 10€ (heb al veel gebruikt)
piepschuim : 0€ *D

Daarnaast heb ik nog wat latjes gekocht en boutjes, dat was ook iets van 10€ bij elkaar, houtlijm had ik nog van de vorige mod. Lara was iets van 12,50€ als ik me niet vergis, tijdje geleden dat ik deze gekocht heb.
De Lara's uit de Atlas serie zijn wel wat duurder, gemiddeld €15-20 per stuk, maar moet ik nog even zie wat ik daarmee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Oke, ik mag je bij deze "The Best PiepSchuim Modder" noemen, ik heb nog nooit iemand met zoveel piepschuim zien werken. Succes verder :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
k8skaaay schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:42:
Oke, ik mag je bij deze "The Best PiepSchuim Modder" noemen, ik heb nog nooit iemand met zoveel piepschuim zien werken. Succes verder :)
De bedoeling is wel dat het frame nu wat minder van piepschuim wordt dan de vorige, en dat het piepschuim niet meer structureel nodig is zoals bij de andere case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
En gelijk maar weer een updateje er tegenaan. Ik ben vandaag verder gegaan met het bouwen van de kast en het is al aardig gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/772d3481da69f5b4a60b8c67182bba8f/full.jpg
Het dwarsbalkje dat je hier boven de voeding ziet is het punt waar het mobo tegenaan komt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5e50cf1099b8e8de183541da6db454a4/full.jpg
De mobotray kan er nu zo ingezet worden, het gaat waar het ding ingaat is 12mm hoog, de plaat zelf 9 dus er is een beetje speling. Wat ik nog ga doen is onderop een wig maken die ervoor zorgt dat het mobo vast komt te staan op het moment dat het er helemaal ingezakt is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8c39c621476da2c9c998984a8046f70e/full.jpg
En hier is de binnenkant te zien zoals de kast er nu bijstaat. Er zit een 120mm fan in de zijkant die direct over de hdds blaast. Als straks de achterkant erop komt te zitten komt ook daar een 120mm fan in zodat de warmte goed afgevoerd kan gaan worden. Achter de voeding is namelijk niet heel veel ruimte dus een goede koeling is toch wel noodzakelijk. Deze fans komen waarschijnlijk nog wel aan een fancontroller te hangen, zodat ze niet noodzakelijk op fullpower moeten draaien.

De ATXkabels zitten aan de zijkant vastgeklemd met zo'n ding dat ik bij m'n lian li kast kreeg. Het bleef uiteraard niet plakken, dus ook dat ding is met een boutje vastgezet en zorgt er voor dat niet 1 van de cpu fans stil komt te staan doordat er een kabel tussenhangt (denk niet dat dat bevordelijk is voor m'n Athlonnetjes namelijk).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b98334ce70ca0854a20867e6ca6af299/full.jpg
En dit is de tot nu toe niet boeiende voorkant :P. Zoals te zien is er zat ruimte om het meer te plaatsen en de opticals neer te hangen.

De constructie is dus al een redelijk eind af, alleen het toppaneel hoeft nog (wat nog wat zaagwerk gaat kosten) en het achterpaneel dat zo gemaakt wordt dat het losgemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Flink gevaarte zo te zien. Het decoratiestuk is wel 2 x zo groot als de kast zelf. Super d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:04:
Flink gevaarte zo te zien. Het decoratiestuk is wel 2 x zo groot als de kast zelf. Super d:)b
Het id idd een best gevaarte, maar nog niet onhandelbaar gelukkig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 16:32

ReseTTim

Chocolate addicted

was het niet slimmer geweest om de kast onder het meer te doen.. dan had je een beetje het thunderbird / 007 effect ;) :D als je snapt wat ik bedoel ;)

voordeel is dan dat je het meertje deels over je mobo kan doen waardoor het dieper kan en dus de zijkant minder hoog hoeft omdat je het deels kan verzinken in de case ;) just a thougt..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
ReseTTim schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:02:
was het niet slimmer geweest om de kast onder het meer te doen.. dan had je een beetje het thunderbird / 007 effect ;) :D als je snapt wat ik bedoel ;)

voordeel is dan dat je het meertje deels over je mobo kan doen waardoor het dieper kan en dus de zijkant minder hoog hoeft omdat je het deels kan verzinken in de case ;) just a thougt..
Ik snap idd wat je bedoelt. Ik wilde het eerst ook zo maken, maar het gaf me toch iets teveel risico. Het is niet net als bij een waterkoeling setup een gesloten systeem, maar helemaal open. Dit vergroot de kans op lekkage toch wel wat en ik heb eerlijk gezegd weinig zin om 8 liter water in het systeem te laten stromen dat eronder ligt. Denk niet dat m'n moederbord daar namelijk goed tegenkan :P.

Een ander nadeel is weer dat de kast best hoog wordt en dan de zijkanten weer heel saai gaan worden, dat wilde ik ook weer voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
ReseTTim schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:02:

Dan zou je em eigenlijk in je bureau moeten maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:52

MaNdM

1000-dingen-doekje

Terw_Dan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:05:
[...]
Dit vergroot de kans op lekkage toch wel wat en ik heb eerlijk gezegd weinig zin om 8 liter water in het systeem te laten stromen dat eronder ligt. Denk niet dat m'n moederbord daar namelijk goed tegenkan :P.
Ach zolang het gesteriliseerd water is kan dat geen kwaad natuurlijk :+

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op maandag 15 januari 2007 @ 08:01:
[...]

Dan zou je em eigenlijk in je bureau moeten maken ;)
:P Nee, dat is lekker handig. Ik wil wel een casemod die ik mee kan nemen ;) Niet net zoals muur en muur^2 die ik niet echt handig mee kan nemen.
Als het aan mij ligt ga ik weer richting TBCL dit jaar met een van m'n nieuwe mods, dus in m'n bureau bouwen is even geen optie.
MaNdM schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:39:
[...]

Ach zolang het gesteriliseerd water is kan dat geen kwaad natuurlijk :+
Maar dat blijft het natuurlijk niet ;) er komt genoeg stof e.d. in terecht denk ik dat het water vanzelf stroom gaat geleiden.

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 15-01-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 16:32

ReseTTim

Chocolate addicted

Terw_Dan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:05:
Ik snap idd wat je bedoelt. Ik wilde het eerst ook zo maken, maar het gaf me toch iets teveel risico. Het is niet net als bij een waterkoeling setup een gesloten systeem, maar helemaal open. Dit vergroot de kans op lekkage toch wel wat en ik heb eerlijk gezegd weinig zin om 8 liter water in het systeem te laten stromen dat eronder ligt. Denk niet dat m'n moederbord daar namelijk goed tegenkan :P.
je kunt toch boven je mobo weer een backup reservoir maken van plexiglas.. zodat het water als het doorlekt in een plexiglas resevoir komt met een open bovenkant zodat je geen water erin krijgt ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
ReseTTim schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:52:
[...]

je kunt toch boven je mobo weer een backup reservoir maken van plexiglas.. zodat het water als het doorlekt in een plexiglas resevoir komt met een open bovenkant zodat je geen water erin krijgt ;)
Dat was idd een mogelijkheid ja, maar ik denk dat de huidige setup er wat meer mogelijkheiden zijn voor wat betreft de plaatsing van de hardware.

Een backupresevoir is op zich geen slecht idee, iets dat ik nu helemaal niet heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 21:24
ivm het water zou ik de voeding en HD's op blokjes plaatsen, zodat ze toch wat bescherming hebben indien het toch zou gaan lekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
catfish schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:29:
ivm het water zou ik de voeding en HD's op blokjes plaatsen, zodat ze toch wat bescherming hebben indien het toch zou gaan lekken
De voeding en de hdds zijn een flink stuk naar achteren geplaatst. Mocht er iets gaan lekken dan zal echt niet de 8 liter water ineens weglopen, en tegen de tijd dat het fout gaat heb ik dat wel in de gaten hoop ik. Daarbij komt er toch nog een stuk tussen het meertje en de kast waar ik de kast netjes over laat lopen in de casemod, dus het water kan niet direct bij de hardware komen (straks wel bij de DVD speler, maar dat zien jullie in een volgende update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Woei, nieuw speelgoed :)

Mijn Athlon MP deed moeilijk en omdat ik niet langer zin had om ermee te klooien toch maar besloten een nieuwe pc te kopen. Een dualbak werd te duur, dus moest helaas weer overstappen naar een singlecpu systeempje.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d99911c707ab6ead1f91f342e7c65c95/full.jpg

Heb nu een MSI P965 Neo plankje, een Intel Core 2 Duo E4300 Allendale en 2GB ram erbij.
Morgen komt een 6600GT dual DVI videokaartje (niet veel, maar goed zat voor wat ik ermee doe).

De rest van de hardware blijf hetzelfde (hoewel ik nog even een netwerkkaartje moet vinden, want zonder netwerk doe je zo weinig).

En niet alleen de hardware is verandert, omdat ik laatst vrijwel een complete Atlas serie had gekocht met Lara's heb ik een zooi over.
Dus ik ga niet langer de Lara uit de startpost gebruiken, maar de volgende:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5493c3452e05f5028ca301e04a8fc7df/full.jpg

Ziet er toch wat beter uit als de plastic versie :)

Verder is de kast nog niet veel verder gekomen, als morgen de nieuwe bak geinstalleerd kan gaan worden kan ik eens kijken wat nog haalbaar is met de opticals. Nieuwe mobos zijn leuk,m aar met slechts 1 IDE connector kom je niet ver. Een ander voordeel is wel dat ik nu een hele zut USB poorten aan kan sluiten. Dus als ik nog wat USB dongles vind kan ik die ook leuk verwerken in m'n case net zoals bij TRC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
6600Gt is niks mis mee hoor
en had het ff gezegd dan had ik er nog 30x een 3c509B combo bij gedaan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
IRCfreAk schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:08:
6600Gt is niks mis mee hoor
en had het ff gezegd dan had ik er nog 30x een 3c509B combo bij gedaan;)
6600GT is ook niets mis mee (anders had ik hem natuurlijk niet van je overgenomen :P). Maar tegenwoordig lijkt het alsof je wel een dikke 8800GTSSSSSS of 1950XTXXXXXX moet hebben, bij voorkeur in SLI :P
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.