[CiP] Tombraider Falls

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Nadat ik mijn eerste tombraidermod afhad er naderhand nog een kleine upgrade aan had gedaan (een TVkaart en een X2 erin ipv de venice 3200+) was ik toe aan iets nieuws. Gezien ik heel veel ideeën op had gedaan bij de eerste mod die niet meer realiseerbaar waren in de eerste mod lag een 2e mod erg voor de hand.
mods die me hiervoor toestemming moeten geven, sla de hele post over en lees even de laatste regel van deze post, lijkt me dat dat genoeg is om jullie te overtuigen en toestemming te krijgen ;)

Ook met deze mod begon ik met een actionfigure als basis voor mijn inspiratie en kwam uit op deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ea77cc2d06011b36d8088cd83ad1c81e/full.jpg
Kreeg hem vandaag binnen per post, dus kan mooi weer verder :)

Het platform in dit systeem is hetzelfde als waar ik vorige mod mee begon. Een Athlon MP op een Gigabyte GA7DPXDW-P moederbord. De hardware komt straks, eerst even het idee wat ik wil hebben.

De upgradebaarheid van mijn vorige mod was dramatisch. Zoals te zien in deze en deze post betekent het upgraden of vervangen van hardware een behoorlijke destructieve handeling. Nu viel dat voor 1 systeem nog wel mee, maar ik blijf iemand die graag met hardware klooit. Dus tja, een pc totaal integreren in een tempel en toch het systeem upgraden gaat moeilijk, dus dat wilde ik hier anders doen.

Het idee is dus dat de hardware vervangbaar is, maar dat het toch weg te werken is zoals me dat met TRC1 is gelukt. Dit wil ik gaan doen door een moborek te maken dat geheel uitschuifbaar is waarmee ik dus vanaf de achterkant het hele systeem kan uitschuiven en op die manier hardware vervangen. Over het uitschuif systeem straks iets meer, eerst het idee dat ik wil gaan uitwerken.

Ik wil mezelf uiteraard overtreffen en ik wil iets doen wat nog niet eerder gedaan is (bij mijn weten). Zoals wel te raden was aan de actionfigure waarop deze mod gebaseerd gaat worden wordt het een waterval aan de voorkant. En niet zomaar een maar eentje met echt water dat van boven de kast naar beneden valt, hij zal ongeveer 70cm hoog gaan worden. Verder is het zo dat ik daarmee ook wat meer bewegende dingen in mijn kast heb zitten. TRC1 heeft enkel wat bewegende blaadjes door de airflow en daar blijft het bij. Vallend water moet sowieso wat boeiender gaan worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.tombraider.com/downloads/wallpaper_04_1280.jpg
een beetje dit idee dus :)
Net zoals bij TRC1 ga ik geen tekeningen maken, omdat ik daar toch niet op ga letten maar gewoon bouw waar ik zin in heb.

Dan de hardware die gebruikt gaat worden
- 2x Athlon MP 2600+
- 2x Zalman 7000 (Ja, dat past :P)
- Gigabyte GA7DPXDW-P dual SoA mobo
- 2x 1GB ECC regged Ram.
- 2x 320GB Seagate 7200.10 hdd
- 2x 160GB Seagate 7200.7 hdd
- XFX Geforce 7800GS AGP
- NEC USB2.0
- Nec 3520 DVDRW
- Promise TX2000 Raidcontroller
- Zalman 400W voeding
- Inwin Q500 bigtower
dit zijn de voorlopige specs, waarschijnlijk verandert er het nodige aan in de loop van de tijd

Het grote voordeel dat ik had bij het maken van deze mod is dat ik een exact hetzelfde bord had liggen van mijn vorige mod.
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/mobo_grijs.jpg
Jawel, de Gigabyte GA7DPXDW-P. In mijn werkbak had ik 2 AMD koelblokjes, daarop fanadapters met 2 coolermaster 80mm ledfans. Op zich leuk, maar niet meer dan standaard koelertjes.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9f2b6671d14fe0c46b0f741e98071b0d/full.jpg
daarbij had ik weinig ruimte en ik wilde dus wat stillere koeling. Na wat meten op mijn oude bordje een 2e Zalman 7000 koeler te kopen en 2 van die dingen op het bord te proppen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/11c20376f5f8d7c4aeab6b236ac819d5/full.jpg
de koelers hebben erg weinig ruimte en zitten in het midden ook in elkaar gedrukt zoals is te zien.

De volgende issue die ik had was het gewicht. Zalman zegt dat je socket A dingen ontworpen zijn voor koelers tot 300 gram en dat die 7000s 773gram/s stuk wegen en dat daar risico aan vast zit bla bla bla. Erg leuk als je 2 van die koelers hebt. Het mobo ging aardig doorbuigen als ik iets van 1,5KG eraan had hangen en dat wilde ik toch voorkomen :P
Omdat ik toch een uitschuifbare mobotray wilde maken was mijn idee gewoon door de mobo tray boutjes te zetten en op die manier de koelers niet op het mobo te zetten maar op de tray, gezien die toch iets minder snel doorbuigt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4fe802d17574bee43f808a2a556a7bbc/full.jpg

en met de koelers erop
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/263402779d20defc13a805e61ab36f44/full.jpg

Toen ik echter het echte mobo erop wilde schroeven bleek het weer niet te passen :( zoals was te verwachten natuurlijk. Dus vandaar dad ik mijn broertje zijn inwin Q500 heb afgetroggeld, gezien die een uitschuifbare tray had waar niets aan gedaan hoefde te worden in tegenstelling tot het in elkaar gelaste ding van een oude brakke kast die ik van dion_b gekregen had. Maarja, geen enkele mod gaat zonder tegenslagen, dus dit was ergens ook wel te verwachten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5dfe15697c71b3f95921335430def51d/full.jpg
Het moederbord + 2 2600+jes en 2GB ram

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a5aae1c9326964f7b09e4f08d4536809/full.jpg
Hetzelfde mobo, maar nu met de beugels gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/801f5752f70650ccf07a323f6870a003/full.jpg
En de 2 zalman reuzen gemonteerd op het ding

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68e8fc16cd43fa20c79021c73728eafc/full.jpg
en zoals te zijn verdomd weinig ruimte tussen de koeler van cpu0 en de chipset heatsink. Dit heatsinkje is overigens nog iets naar beneden verplaatst omdat ik anders moest gaan slijpen in de beugel van de 7000 of in de heatsink zelf maar nu pas het allemaal maar net.

Zodra de batterijen van mijn camera zijn opgeladen zal ik een update posten van de manier hoe de hdds zijn gemonteerd, het mobo in het systeem zit, daarnaast hoe ik de DVDRW in de bak wil gaan hangen (of liever gezegd erbuiten) en hoe ik de waterval er verder in wil gaan duwen.

Om gewicht te besparen zal dit ding niet zoveel gips gaan krijgen als de eerste en hem ook iets makkelijker maak om te vervoeren :)

voor de mods: deze mod wordt groter, idioter en spectaculairder dan TRC1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
De updates:

29 augustus
15 oktober

[ Voor 116% gewijzigd door TERW_DAN op 15-10-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wij kijken ernaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

En allowed. Success d'rmee, en blaas niet weer het moederbord op :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147015

Ziet er goed uit! Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:04

MaNdM

1000-dingen-doekje

Zie ik het nu goed, heb je het koelblokje van de chipset opgeschoven? Want je zou er toch eigenlijk een reepje af halen. Verder ben ik erg benieuwd naar hoe je het stromende water uit de kast gaat houden (vijverfolie?) en hoe je de val van het water gaat breken. Want onderaan de waterval gaat het hard vallen, alle kanten op spetteren en dus wordt niet alleen alles nat maar ook heb je verlies van water. Om nog een puntje te noemen, onderaan de waterval zal een bakje water moeten zijn dat dienst doet als reservoir. Hoe groot gaat dat worden?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 16:04

rg-mohwa

Phoe Hé

Terw_Dan schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:09:

Om gewicht te besparen zal dit ding niet zoveel gips gaan krijgen als de eerste en hem ook iets makkelijker maak om te vervoeren :)
Bookmarkt

heb nog beetje slaap in me ogen... :/ of ik moet de volgende keer gewoon beter lezen :'(
Maar heb er wel vertrouwen in succes

[ Voor 18% gewijzigd door rg-mohwa op 29-08-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

:D
Nog een Tomb Raider Mod :9~
Go Terw.. Go Terw *O*

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

rg-mohwa schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:24:
[...]

Bookmarkt

Let er wel op dat die zo wel een stuk breekbaarder word.Ik weet niet wat de bedoeling was of je er echt mee wou gaan slepen overal naartoe.
Maar heb er wel vertrouwen in succes
Waarom zou het minder gebruik maken van gips het geheel breekbaarder maken?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:07

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Terw_Dan hoe heb je de orginele heatsink van de NB af gekregen. Ik heb twee van deze Gigabyte bordjes liggen. Dat is te zeggen één in gebruik en één moet nog worden ingebouwd en ik zou graag dezelfde heatsink willen plaatsen die jij ook hebt gebruikt, maar wanneer ik de pinnetjes los klik zit de heatsink nog muur vast.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
MaNdM schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:20:
Zie ik het nu goed, heb je het koelblokje van de chipset opgeschoven? Want je zou er toch eigenlijk een reepje af halen. Verder ben ik erg benieuwd naar hoe je het stromende water uit de kast gaat houden (vijverfolie?) en hoe je de val van het water gaat breken. Want onderaan de waterval gaat het hard vallen, alle kanten op spetteren en dus wordt niet alleen alles nat maar ook heb je verlies van water. Om nog een puntje te noemen, onderaan de waterval zal een bakje water moeten zijn dat dienst doet als reservoir. Hoe groot gaat dat worden?
Het blokje van de chipset is idd iets opgeschoven. Ik denk zelfs dat een koelblok niet eens echt nodig is, maar voor de zekerheid gewoon lekker laten zitten. Ik zou idd eerst in het ding gaan zagen, maar dit past nu allemaal net. Dat de koelblokken elkaar allemaal raken zal niet echt een probleem zijn.

Verder ga ik idd werken met een soort folie om de waterval en hardware gescheiden te houden. Daarnaast is het zo dat ik het niet in 1 keer van boven naar beneden laat kletteren, maar het in verschillende niveaus valt (dus iedere keer stukjes van +- 25cm ofzo). Dan spettert het niet zo heel erg en wordt niet alles nat.

Verder zal er ook een resevoir komen voor het water, straks bij de volgende update zal ik wat pics posten hoe ik die erin wil hangen.
_Dune_ schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:38:
TS hoe heb je de orginele heatsink van de NB af gekregen. Ik heb twee van deze Gigabyte bordjes liggen. Dat is te zeggen één in gebruik en één moet nog worden ingebouwd en ik zou graag dezelfde heatsink willen plaatsen die jij ook hebt gebruikt, maar wanneer ik de pinnetjes los klik zit de heatsink nog muur vast.
zoals alles, met grof geweld :+

Je hebt gelijk er zit echt rotzooi onder de heatsinks. Wat ik heb gedaan is de pushpins gewoon eruit halen (dat is niet echt moeilijk lijkt me) en vervolgens de heatsink pakken en eraf draaien. Dit gaat idd niet makkelijk, maar bedenk dat die chipset een best lompe heatspreader heeft die best wel wat kan hebben. Recht omhoog trekken gaat niet lukken, gewoon losdraaien gaat het beste zodat je niet de chipset kan slopen :)

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 29-08-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:47

Klippy

Still Game

MaNdM schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:20:
[..]
Verder ben ik erg benieuwd naar hoe je het stromende water uit de kast gaat houden (vijverfolie?) en hoe je de val van het water gaat breken. Want onderaan de waterval gaat het hard vallen, alle kanten op spetteren en dus wordt niet alleen alles nat maar ook heb je verlies van water. [..]
Ik gok dat het niet echt een waterval gaat worden, maar meer een water glijbaan. Die zie je tegenwoordig meer en kan je ook kopen voor in de huiskamer van 2 meter hoog en dat geeft ook geen rotzooi. Met een stukje doorzichtig plexiglas in een hoek, waar je het water van bovenaf gelijkmatig op laat lopen met een sprinkler systeempje, kan je ver komen denk ik. Achter het plexiglas een beetje blauw verven en wat plastic ertussen kreukelen lijkt me al een aardig effect geven.
En er hoort misschien ook een klein meertje onder de waterval en wat rotsjes ernaast, dus kan je al wat meer spetteren, maar dat zal wel meevallen als je geen echte waterval maakt waarbij het water een vrije val maakt.

Interessante mod, ben niet zo'n case-mod fan, maar deze heeft veel potentie als ik die vorige bekijk, succes :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Klippy schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:42:
[...]

Ik gok dat het niet echt een waterval gaat worden, maar meer een water glijbaan. Die zie je tegenwoordig meer en kan je ook kopen voor in de huiskamer van 2 meter hoog en dat geeft ook geen rotzooi. Met een stukje doorzichtig plexiglas in een hoek, waar je het water van bovenaf gelijkmatig op laat lopen met een sprinkler systeempje, kan je ver komen denk ik. Achter het plexiglas een beetje blauw verven en wat plastic ertussen kreukelen lijkt me al een aardig effect geven.
En er hoort misschien ook een klein meertje onder de waterval en wat rotsjes ernaast, dus kan je al wat meer spetteren, maar dat zal wel meevallen als je geen echte waterval maakt waarbij het water een vrije val maakt.

Interessante mod, ben niet zo'n case-mod fan, maar deze heeft veel potentie als ik die vorige bekijk, succes :)
Voor zover ik weet is het Terw_Dan's bedoeling dat het gewoon open water zal worden. Dus geen plexiglas en dergelijke.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Klippy schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:42:
[...]

Het zal iets worden dat tussen een waterval zit en een waterglijbaan zoals je zegt. Het moet er wel een beetje uitzien als een waterval, maar om nou een Bridalveil Fall na te bouwen gaat natuurlijk ook weer wat tever :P. Er zal onder ook iets van en meertje moeten komen (het water moet natuurlijk wel ergens terecht komen en niet direct in een neit zichtbaar resevoir komen).

en ik ga idd niet met plexi werken, tenminstemisschien dat het erin verwerkt wordt, maar er moet echt water in komen natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 29-08-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Terw_Dan schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:54:
[...]

en ik ga idd niet met plexi werken, tenminstemisschien dat het erin verwerkt wordt, maar er moet echt water in komen natuurlijk.
Mja het hoeft geen plexi te zijn, maar je moet toch een soort van achterwand hebben voor je waterval lijkt me, of hou je daar een opening achter zodat je doorhet water heen kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168789

Wat zijn eigenlijk die lange witte slots(daar bij de PCI) is dat PCI-X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Anoniem: 168789 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:13:
Wat zijn eigenlijk die lange witte slots(daar bij de PCI) is dat PCI-X?
64 bits PCI (toch?)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Klippy schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:08:
[...]

Mja het hoeft geen plexi te zijn, maar je moet toch een soort van achterwand hebben voor je waterval lijkt me, of hou je daar een opening achter zodat je doorhet water heen kan kijken?
die achterwand heb ik in de vorm van plastic, maar dat volgt in een latere update nog wel als ik het aan de kast heb zitten :P
64bit pci idd, dat slot gebruik ik voor mijn raidcontroller (gezien die 66MHz aankan) en daardoor theoretisch 266MB/s doorvoer heb voor enkel mijn hdds en de hdds de 32b/33MHz bus niet belasten en er dus in theorie meer overblijft voor de opticals, netwerkkaarten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Interresante mod! Ook leuk mobo'tje om waterkoeling op te gooien.

Succes!

[ Voor 63% gewijzigd door TEAMIKKE op 29-08-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:10

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Gezien je topictitel dacht ik dat je de vorige Tombraidermod uit je klauwen had laten vallen en dat we nu de herstelwerkzaamheden te zien kregen :)

Maar ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:48

sapphire

Die-hard pruts0r

leuk zo'n open waterval.....moet je continue pissen :P

Vrouwen hebben dat nog erger....ow Terw....zo krijg je nooit een vriendin :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

TEAMIKKE schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:58:
Interresante mod! Ook leuk mobo'tje om waterkoeling op te gooien.

Succes!
Dat was niet de planning, zie de zalman koelers ;)
sapphire schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:02:
leuk zo'n open waterval.....moet je continue pissen :P

Vrouwen hebben dat nog erger....ow Terw....zo krijg je nooit een vriendin :+
Ach die mobomuur, dvdrek, ram-gordijn, mobolamp en server aan de muur helpen ook niet bepaald mee dus dit kan er ook makkelijk nog wel bij :P

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
update - 29-08-2006

En al bij de eerste update is de hardware die in dit systeem komt ietwat gewijzigd. De bedoeling was om 4 hdds erin te gaan hangen, maar dat ging erg lastig om ze vervolgens vervangbaar te maken.
Verder is het zo dat er een pioneer DVDspeler inkomt te zitten naast de brander.
Het nieuwe hardwarelijstje ziet er dus zo uit

- 2x Athlon MP 2600+
- 2x Zalman 7000 (Ja, dat past :P)
- Gigabyte GA7DPXDW-P dual SoA mobo
- 2x 1GB ECC regged Ram.
- 2x 320GB Seagate 7200.10 hdd
- 2x 160GB Seagate 7200.7 hdd
- XFX Geforce 7800GS AGP
- NEC USB2.0
- Nec 3520 DVDRW
- Pioneer 106S DVD
- Promise TX2000 Raidcontroller
- Zalman 400W voeding
- Inwin Q500 bigtower
- PCI Firewire controller, als een geschikte kan vinden

De 2 160GBers ga ik waarschijnljik gewoon extern aansluiten via firewire, maar goed, dat is extern prut, dat komt nog wel een keertje.

Als eerst een plaatje van de Inwin zoals ik hem eerst wilde maken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4f543b83431e33213b5fcbce172fa5d3/full.jpg
Zoals te zien zitten de 4 hdds bovenop in een los rekje.
Deze wilde ik kantelbaar maken waardoor de hdds altijd te vervangen waren. Dit is toch hetgene waar ik het meest voor vrees met TRC1, als die hdd stuk gaat dan mag het voorste stuk zijpaneel eruit gesloopt worden en dat is niet iets dat je eventjes doet. Zeker met meerdere hdds wil ik dat risico niet nog een keer lopen.
Bovenop de kast zetten had echter 2 grote problemen
1. de hoogte, de kast komt neer op iets van 90cm hoog
2. de kabels, het mobo is niet makkelijk uit te schuiven met de IDE kabels eraann

Wat ik dus heb gedaan is een hdd rekje gepakt en deze op de mobotray gemonteerd :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c72ca9e6273148d85a06e37b5f451253/full.jpg
De hdds zitten nu op de mobotray, dus op deze manier kan ik vrijwel mijn hele pc eruithalen (alleen de voeding en opticals niet).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fef931544224623c6fb37933718c11f0/full.jpg
De koelers zitte op de backplate gemonteerd, ik heb gewoon gaatjes geboord en op deze manier de koelers vastgezet, moederbord zit ook heerlijk stevig op deze manier :)

De kast staat zoals te zien ondersteboven, dat eigenlijk om 2 redenen
1. Gezien de kast rechts van me komt te staan is het makkelijker de kast op deze manier te plaatsen
2. Mocht er iets fout gaan met de waterval, dat het ding overstroomt of wat dan ook zit de hardware hoog en droog, dus de kans op kortsluiting wordt zo teniet gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4ff28ad25affab50511124d6222afeba/full.jpg
de indeling zoals het gaat worden.

Rood - de waterstroom, die wordt hier omhooggepompt en valt dan aan de voorkant weer naar beneden.
Blauw - het resevoir voor het water. Aan de voorkant van de kast komt natuurlijk een soort meertje, dit resevoir wil ik dan ook gaan gebruiken als extra buffer als de waterval uitstaat of als er iets mis gaat en misschien gaat overstromen
Geel - de pomp, ik denk dat ik die het beste onder de voeding kan plaatsen omdat daar de meeste plek is voor een pomp.

De optical drives worden als volgt erin gehangen.
Ik wilde eerst enkel de NEC DVDRW erin hangen en wel op de volgende manier:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d26a197d1cc1a45deda8e062573d3f7b/full.jpg
de waterval loopt over de drive heen en de drive opent vanuit de zijkant van de waterval (waarschijnlijk wordt het gewoon een rots die daar komt, wat ik er precies mee ga doen weet ik niet, maar dat komt wel)

Gezien ik laatst een slot-in drive heb gekregen leek het me wel leuk om die ook te gebruiken, gezien ik dan een drive heb waarbij ik geen tray hebt die uitsteekt en dan heel leuk weg te werken is.
hij zit voorin gemonteerd om ongeveer dit idee te krijgen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/79eb99191c01bfa5b23b7f624af50afb/full.jpg
beetje goedkoop in elkaar gezet, maar idee zal duidelijk zijn lijkt me. De waterval moet aan beide kanten van de drive terecht komen en de drive wordt dus in de rots weggewerkt.

En om ervoor te zorgen dat het systeem uitschuifbaar blijft met de DVD spelers aangesloten doe ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6eb5ec37b8970aab63b86230e2fbbe60/full.jpg
Ik gebruik 2 90cm kabels, voor iedere drive 1 die me meer dan genoeg ruimte geven. Ik heb een molex splitterkabeltje gebruikt om beide drives aan te sluiten dus ik hoef straks ook niet te gaan klooien als ik de voeding er een keertje uit wil halen.

Het laatst dat ik heb gedaan is gezorgd dat er wat onnodig metaal is verdwenen bij de voeding
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aa98aa4021e7293adbdb83f3bb5a9d76/full.jpg
Op deze manier is het mogelijk de voeding los te schroeven en eruit te halen via de achterkand. Het is en blijft flink klooien maar het is wel mogelijk (itt TRC1).

Tot zover deze update. Ik ga nu eens kijken hoe ik het resevoir wil gaan maken e.d. Zodra ik dat geknutseld heb komt er weer een updateje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Laatst online: 15-04 17:30
MaNdM schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:48:
Ach die mobomuur, dvdrek, ram-gordijn, mobolamp en server aan de muur helpen ook niet bepaald mee dus dit kan er ook makkelijk nog wel bij :P
Ram-gordijn vind ik wel leuk klinken :P
Dat wordt weer genieten van de capriolen van Terw_Dan, succes ermee! Ik blijf t natuurlijk volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 13:31

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Die 2 Zalmans zien er echt geweldig uit op dat bordje :D

Keep up the good work!

[ Voor 2% gewijzigd door Rhannie op 29-08-2006 16:09 . Reden: tiepvaud ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Paddixx schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:06:
Die 2 Zalmans zien er echt geweldig op dat bordje :D

Keep up the good work!
De temps zijn ook geweldig moet ik zeggen, 38 en 40C voor de cpus ipv de 55 en 57 die het eerst was met de standaard blokjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:48

sapphire

Die-hard pruts0r

MaNdM schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:48:
[...]

Dat was niet de planning, zie de zalman koelers ;)

[...]

wist ik....daarom zei ik eht....
En vergeet z'n HTPC aan de muur neit he :+

offtopic:
begin onderhand benieuwd te raken naar hoe Terw_dan er irl uitzien :|

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 29-08-2006 16:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:51
Inwin _/-\o_, zulke fijne kastjes, zeker die oude serie met uitschuifbaar mobotray ;).

Lijkt me weer een mooi projectje worden ;), Jappas is jaloers op die hardware :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
:7

*zit,kijkt toe en eet popcorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
sapphire schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:47:
offtopic:
gewoon, als doorsnee nerd (maar dan zonder bril :P)
jappas schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:50:
Inwin _/-\o_, zulke fijne kastjes, zeker die oude serie met uitschuifbaar mobotray ;).

Lijkt me weer een mooi projectje worden ;), Jappas is jaloers op die hardware :P
Die inwinkasten zijn idd erg mooi. Zo worden ze niet meer gemaakt tegenwoordig :P (er stond een datum onderop de kast, 15/6/1999, ding gaat dus al een tijdje mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-03 18:35

Colan

sucks @ solderen

[quote]TEAMIKKE schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:58:
Ook leuk mobo'tje om waterkoeling op te gooien.[quote]

zou ook wat toepasselijker zijn :P

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Colan schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:05:
[quote]TEAMIKKE schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:58:
Ook leuk mobo'tje om waterkoeling op te gooien.[quote]

zou ook wat toepasselijker zijn :P
Waterkoeling vind ik persoonlijk weinig boeiend, luchtkoeling is goed zat voor mij. Daarbij is waterkoeling ook niet echt praktisch als je je systeem redelijk vaak upgrade en dus ook wel eens andere videokaart, mobo, cpus e.d. hebt. Nu denk ik nog een hele tijd te werken met een MP2600+ omdat het nog een verrekte snel systeem is, maar wie weet kom ik binnenkort wat leuks tegen en ga ik upgraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 19:07

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Terw_Dan weet je zeker dat de XFX Geforce 7800GS AGP gaat werken op dit moederbord? De MPX chipset heeft nogal wat problemen met nieuwere generatie VGA kaarten en dan bedoel ik nieuwer dan een ATI Radeon 9800 Pro (en welke Gforce kaarten zijn van dezelfde generatie). Ik heb namelijk eens een ATI Radeon X800 AGP geprobeerd, maar hier kon de chipset niet mee overweg. Sommige Gforce kaarten volgens mij uit de 6600 serie schijnen wel weer te werken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
_Dune_ schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:40:
Terw_Dan weet je zeker dat de XFX Geforce 7800GS AGP gaat werken op dit moederbord? De MPX chipset heeft nogal wat problemen met nieuwere generatie VGA kaarten en dan bedoel ik nieuwer dan een ATI Radeon 9800 Pro (en welke Gforce kaarten zijn van dezelfde generatie). Ik heb namelijk eens een ATI Radeon X800 AGP geprobeerd, maar hier kon de chipset niet mee overweg. Sommige Gforce kaarten volgens mij uit de 6600 serie schijnen wel weer te werken.
Ja, ik heb deze setup al een tijdje draaien.
Ik heb die 7800GS nu ongeveer in een maand in dit systeem en heb er het bedrag van EUR 0 voor betaald, dus daarvoor wilde ik de gok wel wagen. Ik ken de compatibility issues idd van dit bordje. Het is een geweldig bord, maar die chipset zal het niet winnen op het gebied van compatibility. Maar als je bereid bent daar wat moeite in te steken loont het wel (maar goed, ik ga er vanuit dat jij dat ook al wel weet :)).

Alleen Warrock loopt nog wel eens vast op deze config, maar dat lijkt me eerder te liggen aan het feit dat dat spelletje gewoon beta is en er nogal wat bugjes inzitten. Verder lijkt het ding prima stabiel te werken (zeker nu ik de Radeon 7000 eruit gesmeten heb :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04

Khaine

Python liefhebber

Yes ! Weer een geschifte mod van Terw_Dan ! Ik heb hele eerste tr-mod meegevolgt, en zal dat zeker met de 2e ook weer van plan zijn! Alleen zal ik minder spammen ;) .
Wel een gewaagde mod, tot zover al! Als deze nog krankzinniger wordt dan nummer 1 dan houd ik mijn hart vast voor je HW. ;)

Heb je al een opzet voor de waterval? Ik ben best benieuwd hoe je het stuiterende water e.d. op gaat vangen. Lijkt me vrij lastig! Tenzij je zo'n knikkerbaan-effect neemt, maar dan is het hele idee van een waterval weer weg!

Enlighten us, ow mighty modder ;)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Khaine666 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:49:
Yes ! Weer een geschifte mod van Terw_Dan ! Ik heb hele eerste tr-mod meegevolgt, en zal dat zeker met de 2e ook weer van plan zijn! Alleen zal ik minder spammen ;) .
Wel een gewaagde mod, tot zover al! Als deze nog krankzinniger wordt dan nummer 1 dan houd ik mijn hart vast voor je HW. ;)

Heb je al een opzet voor de waterval? Ik ben best benieuwd hoe je het stuiterende water e.d. op gaat vangen. Lijkt me vrij lastig! Tenzij je zo'n knikkerbaan-effect neemt, maar dan is het hele idee van een waterval weer weg!

Enlighten us, ow mighty modder ;)
De waterval valt gewoon in een bak met water. Omdat het water niet echt een gigantische vrije val zal krijgen verwacht ik niet dat het water echt ver zal spetteren. Hoe dan ook ga ik dat gewoon testen en kijken hoe ik het het makkelijkste kan gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Zou je niet je CD drive naar buiten kunnen laten komen door de waterval heen?
Soortement "Dr. Evil HQ achter waterval" idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Anoniem: 156750 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:59:
Zou je niet je CD drive naar buiten kunnen laten komen door de waterval heen?
Soortement "Dr. Evil HQ achter waterval" idee.
Het zou op zich kunnen, maar wil het niet al te futuristisch maken. Daarbij is het zo dat een mechanisme om dat te maken nogal groot wordt en ook al is het een bigtower, ruimte is beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
en dan al het water weer mee naar binnen nemen de drive in |:( lijkt me niet handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:43
je hebt wel altijd propere cd's
je kan mss iets maken dat als je een knop indrukt zo een plaatje omhoog komt boven de drive en hem zo droog stelt en dan pas de cd eruit nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

Fr!st! schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:48:
je hebt wel altijd propere cd's
je kan mss iets maken dat als je een knop indrukt zo een plaatje omhoog komt boven de drive en hem zo droog stelt en dan pas de cd eruit nemen?
je knopje van je drive doorkoppelen aan een relais dat je waterpomp naar boven uitschakelt, en dan met de nodige tijdsvertraging je drive open laat gaan. 'T is mogelijk, alleen lastig realiseerbaar, maar dat lijkt me niet echt een obstakel. Een waterval op de pc lijkt me nl ook lastig.

De plannen zijn echt zotjes. Doordoen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Jij spoort echt niet :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
duh
Anoniem: 152769 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:54:
[...]

je knopje van je drive doorkoppelen aan een relais dat je waterpomp naar boven uitschakelt, en dan met de nodige tijdsvertraging je drive open laat gaan. 'T is mogelijk, alleen lastig realiseerbaar, maar dat lijkt me niet echt een obstakel. Een waterval op de pc lijkt me nl ook lastig.

De plannen zijn echt zotjes. Doordoen! _/-\o_
ik ga het gewoon doen zoals ik het nu heb. Wat het namelijk is, het is natuurlijk mooi om een vertraging erin te bouwen zodat je het water kunt stoppen alvorens de drive te openen en aan zoiets had ik ook al gedacht bij TRC1. Maar zoiets gaat op de lange termijn mateloos irritant worden als je even vlug een cdtje wilt wissen en er dan achterkomen dat je de verkeerde hebt. Daarom moet die waterval ook gewoon uitkunnen als ik geen zin heb om naar dat gekletter te luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 13:59
Is er niet een mogenlijkheid om het water anders te laten lopen als je je dvd speler open maakt. Mischien een soort gordijn effect. Je ziet het wel vaker in films.

Ben zeer benieuwd hoe je alles gaat oplossen. Maar vind het wel link met open water rond om je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180397

Ik heb wel eens gezien dat ze bij grote watervallen van dat fijne gaas (wat ook in theezeefjes zit)
onderaan de waterval zetten. ongeveer 1cm boven het water zo kreeg je geen spetters maar wel een mooie schuimkraag :9 in het water. Misschien werkt dat ook hierbij wel.

Overigens dacht ik dat ik gek was maar dit _/-\o_
iedergeval veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Anoniem: 180397 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:38:
Ik heb wel eens gezien dat ze bij grote watervallen van dat fijne gaas (wat ook in theezeefjes zit)
onderaan de waterval zetten. ongeveer 1cm boven het water zo kreeg je geen spetters maar wel een mooie schuimkraag :9 in het water. Misschien werkt dat ook hierbij wel.

Overigens dacht ik dat ik gek was maar dit _/-\o_
iedergeval veel succes.
Dat is op zich wel een goed idee.
Ik wilde bij de bovenkant sowieso al een rooster maken waardoor het water niet recht naar beneden valt, maar op die manier een wat meer waterval idee krijgt (zelfde idee als je een kraan hard openzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Schuimend water goed idee! -nvm- PMG FAQ bood uitkomst.

[ Voor 88% gewijzigd door TEAMIKKE op 30-08-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:49:
Schuimend water goed idee! Ik heb nog een vraagje over dat bord van je. Ik heb er eens naar lopen googlen maar veel werd ik daar niet wijzer van. Die processors van je zijn een soort servers als ik het goed gelezen heb. Geen Athlon XP's maar ook geen opteron's. Er tussenin dus. Ook zit er een AGP-slot op je bord. Als je er snelle processors in hebt (welke zijn de snelste?) en een goede kaart(die compatibel is met de chipset. Schenen problemen mee te zijn.) kun je daar dan lekker op gamen :?

Voor mijn volgende mod ga ik een heel uitgebreid waterkoelingssysteem opzetten en dan leek het me wel leuk om een bord met 2 CPU's,chipset en geheugen gekoeld te hebben :)
De procs zijn Athlon MPs, hetzelfde als de Athlon XP, maar dan zijn ze geschikt voor SMP en vind je ze niet met meer dan een 133FSB. De opterons kwamen pas veel later (en zijn ook een compleet ander platform)
De Snelste MPs zijn 2800+jes (de 3000+jes zijn nooit uitgebracht helaas), die doen 2133MHz/stuk, ik heb dus de 2600+jes die 2000MHz doen met 512kB cache.
icm een 7800GS is deze bak in 3dmark06 0,5% sneller dan een X2 3800+ met een 7600GT en voor een bejaard platform is dat behoorlijk netjes al zeg ik zelf.

er staan momenteel 2 van deze dingen in vraag en aanbod :P
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/45449
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/45457

zoals je ziet werken XP-Ms ook op dit soort borden. Zelf heb ik ook een tijdje met 2 applebreds 1600s gewerkt (helaas heeft dat maar 1 weekend stabiel gedraaid, toen ging mijn Tiger dood en heb het daarna nooit meer stabiel gekregen). Vandaar dat ik toen maar besloten heb 2 MPs te kopen.

Als ik nu echter iets zou moeten kopen zou ik gaan voor een X2, dual opteron, dual P-M of conroe setup (of dual xeon misschien). De MPs zijn erg leuk als je niet zo'n hoog budget hebt en toch een hele snelle bak wil. Er zijn tegenwoordig alleen nog wat snellere dingen te krijgen (maar daar betaal je wel een stuk meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

sapphire schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:47:
[...]
offtopic:
Enkele (aangepaste) citaten komen in gedachte voorbij:
No one can be told what Terw_Dan looks like, you have to see him for yourself.

Some say he has a digital face. All we know is, he's called Terw_Dan.

:P

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Bedankt voor alle info! Ik was zelf even gaan kijken in de PMG FAQ waar je ook veel kon vinden over SMP-plankjes. Eens over nadenken. Wel veel geld terwijl ik het alleen maar voor de show gebruik dan :P Andrs neem ik maar genoegen met 1 cpu,chipset en gehuegen koelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wat je ook kan doen is zo'n laaghangende mist als je over effect spreekt :) (google op "mist makers" ) ik zag ze voor 25/40 dollar (losse units) wat je nodig hebt is kraan water

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:24
je ken ze @ inkoopactie .net kope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
vso schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:39:
wat je ook kan doen is zo'n laaghangende mist als je over effect spreekt :) (google op "mist makers" ) ik zag ze voor 25/40 dollar (losse units) wat je nodig hebt is kraan water
Dat is idd wel een gaaf idee, zeker omdat ik het water niet echt van te hoog kan en wil laten vallen krijgt dit toch wel een leuk effect als ik het zo zie.
BurnerT schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:11:
je ken ze @ inkoopactie .net kope :)
Ik zag ze idd staan, binnenkort eentje bestellen (de kleinste is al voldoende). Al weet ik nog niet hoe ik het precies ga gebruiken, maar dat komt wel :P

Verder heb ik even zitten uitdenken hoe ik de waterloop wil gaan bouwen en dit is het idee tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d6883adde24f2bb05da108761b8d95d0/full.gif
clickable

Helemaal links is de bak waar het water invalt. Deze wil ik altijd op ongeveer hetzelfde niveau houden, ook als de waterval uitstaat. Dit wil ik doen door de intake naar het resevoir waar de pomp het water uithaalt vlak onder het wateroppervlak te plaatsen. Op deze manier stroomt de bak dus niet helemaal leeg maar blijft het wateroppervlak ongeveer gelijk. Als er water uit de waterval komt dan kan het wegstromen.

In het bak komt de leiding naar de pomp waarvan de intak op de bodem ligt en die duwt het naar boven en maakt er een waterval van.

Omdat er toch wat water zal verdampen (zeker met mistmaker) wil ik een resevoir aan de achterkant maken dat makkelijk bij te vullen is. Ik heb alleen nog geen idee hoe ik dat precies kan maken, dus misschien dat iemand daar een idee voor heeft (zeker omdat het resevoir hoger wordt dan de bak onderin waar het water uit gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Nou het reservoir kan sowieso niet hoger gevuld worden dan het opvangbakje als het een open verbinding heeft met het geheel. Het opvangbakje zal overstromen tot het moment dat het niveau van het reservoir gelijk is met het maximale niveau van het opvangbakje. Ben bang dat je niet echt onder regelmatig hervullen uit komt.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
MaNdM schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:57:
Nou het reservoir kan sowieso niet hoger gevuld worden dan het opvangbakje als het een open verbinding heeft met het geheel. Het opvangbakje zal overstromen tot het moment dat het niveau van het reservoir gelijk is met het maximale niveau van het opvangbakje. Ben bang dat je niet echt onder regelmatig hervullen uit komt.
Daar ben ik ook bang voor idd. Natuurlijk kan ik een ventiel op het resevoir zetten, maar dan heb ik toch iets van electronica nodig icm een sensor om dat ventiel open en weer dicht te zetten. En eigenlijk zoek ik naar iets simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Laatst online: 27-11-2024
Is het niet handiger om het water langs een schuine plank te laten rollen en misschien kleine stukjes echt laten vallen. Ik denk dat je anders zo'n plons effect krijgt waardoor veel water naast je bak terecht komt.

Of had je daar al wat op verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ga je ook nog iets bedenken om het water eruit te halen voor als je de kast moet vervoeren? anders ligt je kamer al vol met water voordat je buiten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
chickn schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:10:
Is het niet handiger om het water langs een schuine plank te laten rollen en misschien kleine stukjes echt laten vallen. Ik denk dat je anders zo'n plons effect krijgt waardoor veel water naast je bak terecht komt.

Of had je daar al wat op verzonnen?
Ik ga ervoor zorgen dat de waterval aan weerszijden afgeschermd is door iets (zodat het lijkt op rotsen). Hierdoor kan het water wel opspatten, maar komt het uiteindelijk toch in de bak terecht en valt er niets naast de mod :)
DECOY88 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:14:
ga je ook nog iets bedenken om het water eruit te halen voor als je de kast moet vervoeren? anders ligt je kamer al vol met water voordat je buiten ben.
Er komt een ventiel of kraantje onderaan de bak zodat het mogelijk is de hele bak leeg te laten lopen en de mod dus te verplaatsen/vervoeren zonder dat alles zeiknat is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Terw_Dan schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:06:
[...]
Daar ben ik ook bang voor idd. Natuurlijk kan ik een ventiel op het resevoir zetten, maar dan heb ik toch iets van electronica nodig icm een sensor om dat ventiel open en weer dicht te zetten. En eigenlijk zoek ik naar iets simpeler.
Volgens mij kun je het gemakkelijkst je "aanzuig bak" groot genoeg maken, en dat idee van een "opslagtank" laten varen...

Als je bij je aanzuig bak, achter een luikje ofzo, een paar markeringen aanbrengt die de waterstand aangeven, kun je gemakkelijk een vastgestelde hoeveelheid water toevoegen.

Veel succes verder!

[ Voor 0% gewijzigd door APClll op 30-08-2006 15:39 . Reden: typo ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Waarom heb je die hele waterbak onderin je kast nog nodig dan? Is simpeler om gewoon een slang van je pomp naar je meertje te maken denk ik. Dan heb je maar 1 reservoir nodig.

Of is die bak daar te klein voor? Zoals je het nu getekend hebt is dat ook geen probleem als je gewoon een overloop gebruikt, dan hou je altijd voldoende water in je meertje. Zo ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/naamloos.PNG

Of je moet een klep maken die open gaat als de pomp aan staat en dicht zodra je de pomp uit zet, maar dat is onnodig lastig.
Welke pomp gebruik je eigenlijk? Want volgens mij heb je maar heel weinig water nodig en een vrij lichte pomp dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Klippy schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:42:
Waarom heb je die hele waterbak onderin je kast nog nodig dan? Is simpeler om gewoon een slang van je pomp naar je meertje te maken denk ik. Dan heb je maar 1 reservoir nodig.

Of is die bak daar te klein voor? Zoals je het nu getekend hebt is dat ook geen probleem als je gewoon een overloop gebruikt, dan hou je altijd voldoende water in je meertje. Zo ongeveer:
[afbeelding]

Of je moet een klep maken die open gaat als de pomp aan staat en dicht zodra je de pomp uit zet, maar dat is onnodig lastig.
Welke pomp gebruik je eigenlijk? Want volgens mij heb je maar heel weinig water nodig en een vrij lichte pomp dus.
Die waterbak onderin is de plek waar de pomp het water vandaan haalt. De reden dat ik een los resevoir wil is dat ik het water makkelijk bij kan vullen. Het risico dat ik loop met dit idee is dat er altijd wel genoeg water in het meertje blijft, maar er te weinig water richting de pomp gaat. Daarbij is het zo dat de bak onder de kast helemaal van metaal is, dus daardoor is niet goed te zien hoeveel water er nog inzit, met een doorzichtig resevoir achterin is het wel mogelijk. Maar goed, dat zou de ideale situatie zijn.

een pomp heb ik overigens nog niet, maar ik verwacht niet een hele zware pomp nodig te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 30-08-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04

Khaine

Python liefhebber

Terw_Dan schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:48:
[...]

Die waterbak onderin is de plek waar de pomp het water vandaan haalt. De reden dat ik een los resevoir wil is dat ik het water makkelijk bij kan vullen. Het risico dat ik loop met dit idee is dat er altijd wel genoeg water in het meertje blijft, maar er te weinig water richting de pomp gaat. Daarbij is het zo dat de bak onder de kast helemaal van metaal is, dus daardoor is niet goed te zien hoeveel water er nog inzit, met een doorzichtig resevoir achterin is het wel mogelijk. Maar goed, dat zou de ideale situatie zijn.

een pomp heb ik overigens nog niet, maar ik verwacht niet een hele zware pomp nodig te hebben.
Maar zoals klippy het hier voorsteld zit er toch altijd genoeg water in je reservoir? Dat is gewoon een kwestie van afstellen lijkt me. Als er niet genoeg in zitdan moet de rand bij het meer omlaag, en zit er teveel in , dan moet de rand hoger :) .

Overigens kun je een reservoir makkelijk bijvullen door de invoer/uitvoer aan de onderkant te maken. Je zult dan wat halsbrekende toeren moeten uithalen om alles weg te stoppen, maar 1maal in betekend dan wel dat je je res iig niet meer eruit hoeft te halen.
En afhankelijk van de hoogte van de kast is het misschien toch aan te raden om een steviger pompje te pakken? Hydor L120 zou in principe wel genoeg moeten zijn, en die zijn ook nog eens lekker stil :).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Terw_Dan schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:06:
[...]

Een vlottertje, gekoppelt aan een ventieltje zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

:X die topic titel. Ik dacht dat de eerste Tombraider mod van de tafel geFALLSt was.

Maarre ik denk toch dat je de waterval (hoe hoog wordt ie eigenlijk) met iets meer dan alleen rotsen zult moeten afdekken anders plempt toch nog de hele kamer vol met waterdrupppels.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Khaine666 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:04:
[...]

Maar zoals klippy het hier voorsteld zit er toch altijd genoeg water in je reservoir? Dat is gewoon een kwestie van afstellen lijkt me. Als er niet genoeg in zitdan moet de rand bij het meer omlaag, en zit er teveel in , dan moet de rand hoger :) .
Tja, waar het probleem ligt, ik kan het wel goed afstellen, maar dat betekent dat er na verloop van tijd toch minder water in het resevoir gaat zitten als ik het waterpeil in het meertje gelijk ga houden.
Overigens kun je een reservoir makkelijk bijvullen door de invoer/uitvoer aan de onderkant te maken. Je zult dan wat halsbrekende toeren moeten uithalen om alles weg te stoppen, maar 1maal in betekend dan wel dat je je res iig niet meer eruit hoeft te halen.
En afhankelijk van de hoogte van de kast is het misschien toch aan te raden om een steviger pompje te pakken? Hydor L120 zou in principe wel genoeg moeten zijn, en die zijn ook nog eens lekker stil :).
De onderkant is de plek waar ik op zich de meeste ruimte heb, dus dat is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
als je zorgt dat de waterstand in je meertje altijd evenhoogstaat als de waterstand in je reservoir (communicerende vaten dus), dan kan je zien dat als het water in je meertje nogal laag staat, dat je je reservoir moet bijvullen (en dan kan je dat gemakkelijk doen in je meertje en moet je geen rare toeren uithalen)
het toffe aan de communicerende vaten is dat het altijd even hoog wil staan, dus als je het van het meertje naar het reservoir via een kleine of een grote darm doet, het blijft altijd even hoog (zolang dat slangetje de doorvoersnelheid van je pomp wel aankan zodat het res niet droog komt te staan na een half uur pompen)
just my 0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Fr!st! schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:11:
als je zorgt dat de waterstand in je meertje altijd evenhoogstaat als de waterstand in je reservoir (communicerende vaten dus), dan kan je zien dat als het water in je meertje nogal laag staat, dat je je reservoir moet bijvullen (en dan kan je dat gemakkelijk doen in je meertje en moet je geen rare toeren uithalen)
het toffe aan de communicerende vaten is dat het altijd even hoog wil staan, dus als je het van het meertje naar het reservoir via een kleine of een grote darm doet, het blijft altijd even hoog (zolang dat slangetje de doorvoersnelheid van je pomp wel aankan zodat het res niet droog komt te staan na een half uur pompen)
just my 0.02
Dat was ook het oorspronkelijke idee. MAar het water in het meertje moet op een hoger niveau komen te liggen dan het resevoir. Anders komt het waarschijnlijk erg slecht uit. Het kan ook goed zijn dat ik gewoon 1 plas water maak die onder de kast in loopt en dat daar het water weer wordt aangezogen. Hoewel ik dan wel met een varierende waterstand zit, wat ik liever niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 10:37

ReseTTim

Chocolate addicted

terw_dan als ik jou was zal ik het geheel waterdicht maken.. dat wil dus zeggen dat je ook plexi voor de waterval maakt.. hierdoor maak je het geheel veel vervoerbaarder enzo..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
je water word opgepompt in je reservoir, dat water valt naar beneden in je meertje, via het meertje word het terug naar het reservoir gelopen, dus:
res-pomp-waterval-meer-buis naar res-res

behalve af en toe eens bijvullen voor het verloren water (verdampt enzo), blijft de waterstand toch gelijk, zolang je water even snel in je res stroomt als het weggaat uit je res

of ben ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
ReseTTim schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:00:
terw_dan als ik jou was zal ik het geheel waterdicht maken.. dat wil dus zeggen dat je ook plexi voor de waterval maakt.. hierdoor maak je het geheel veel vervoerbaarder enzo..
Ik ga geen plexi voor de voorkant maken, ten eerste omdat het geen nut heeft (het meertje blijft toch ook open water) ten tweede is het zo dat als ik hem vervoer alle water toch aftap uit het ding, dus wat dat betreft ga ik me niet echt zorgen maken om het vervoer ervan :)
Fr!st! schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:08:
je water word opgepompt in je reservoir, dat water valt naar beneden in je meertje, via het meertje word het terug naar het reservoir gelopen, dus:
res-pomp-waterval-meer-buis naar res-res

behalve af en toe eens bijvullen voor het verloren water (verdampt enzo), blijft de waterstand toch gelijk, zolang je water even snel in je res stroomt als het weggaat uit je res

of ben ik nu verkeerd?
ja, dat klopt idd. Maar ik wilde dus een resevoir achter de kast plaatsen die hoger ligt dan de rest om zo het waterpeil makkelijk in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
het waterpeil kan je dan tohc in de gaten houden in het meertje? dat is nog makkelijker (je kijkt altijd op het meertje, niet altijd op de achterkant van je mod he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Je kan natuurlijk 1 kant van je reservoir doorzichtig maken en een venstertje vrij laten in je kast op een niet al te opvallende plek.
Of je maakt het ontwerp zo dat je het reservoir kan zien, paar plastic visjes erin ofzo :P

En je kan eventueel ook nog een doorzichtig buisje er aan maken buiten de kast om je niveau te controleren, je kan een simpele vlotter inbouwen met een schakelaar zodat er een lampje gaat branden als je niveau te laag is etc etc.

Maar ik denk dat die maatregelen allemaal niet nodig zijn. Als er 2 liter water in je systeem zit en we gaan er van uit dat je waterval volledig spettervrij is, hoef je in theorie alleen rekening te houden met verdampen van het water, als je een meer van 1 liter hebt en een reservoir van 1 liter, moet er een hele liter verdampen wil je in de problemen komen. En dat heb je al ruim vantevoren door als je waterval gaat sputteren. Dat duurt weken. En zelf dan is het ergste dat kan gebeuren dat je pomp even droog loopt. Bedoel je gaat hem toch niet al server gebruiken ofzo dus ik denk niet dat hij 2 dagen blijft lopen zonder dat iemand er bij is.
Als je elke dag een vingerhoedje water in je meer gooit gok ik dat het niveau omhoog gaat. Elke week een bekertje water en je hebt nergens last van.

Maar mijn ontwerpje is ook niet perfect, omdat je watersnelheid van de waterval niet hoog genoeg zal zijn om de vloeistof constant in beweging te houden. Althans, dat is weer afhankelijk van de grootte van je meer. Dus je hebt kans op stilstaand water onderin. Maar misschien was je al van plan om wat algenmiddel, of van die waterkoelingsvloeistof toe te voegen. Anders zal het om de paar weken moeten vervangen. Lijkt me ook niet zo'n probleem en tegen de tijd dat je het vervangt kan je meteen een eventueel tekort aan water bijwerken natuurlijk.

Dus ik denk: Vervang je water elke maand en je hebt nergens last van :)

Maar dat moet je uitproberen. Je moet zelf uiteindelijk toch beslissen hoe je het doet, maar ik zou het zelf niet al te ingewikkeld maken. Als je waterval goed stroomt moet je vloeistofniveau nagenoeg gelijk blijven.
Ben iig benieuwd naar je oplossing en het resultaat :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Fr!st! schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:07:
het waterpeil kan je dan tohc in de gaten houden in het meertje? dat is nog makkelijker (je kijkt altijd op het meertje, niet altijd op de achterkant van je mod he
ik heb een idee, weet nog niet hoe ik het precies ga aanpakken maar ik ga kijken of ik het waterpeil gewoon weer kan geven in de mod, zie tekeningetje hieronder.
Klippy schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:50:
En je kan eventueel ook nog een doorzichtig buisje er aan maken buiten de kast om je niveau te controleren, je kan een simpele vlotter inbouwen met een schakelaar zodat er een lampje gaat branden als je niveau te laag is etc etc.
dat is ongeveer het idee.

er komt in elk geval geen los resevoir in te hangen, maar ik ga het volgende doen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/349acdf5f61e6ad155242f35c8a24a06/full.png

Uiterst rechts komt een vlotter, daaraan wil ik een draad maken die naar boven loopt en waar een tegengewichtje aan komt hangen (waardoor de draad altijd strak staat).

Dat betekent dat ik iets aan die draad kan maken (zoals het rode dingetje op de tekening) dat omhoog en omlaag gaat.
Leuker is misschien om er een tandwiel aan vast te zetten oid dat langzaam beweegt en daar misschien een klok van maken.

er zijn vast nog wel meer ideeën maar deze schoten me even te binnen. Het enige probleem dat ik dan weer heb is dat het resevoir onderin redelijk ondiep is. Misschien dat ik de hele kast wel gewoon 10cm hoger maak door er een wat groter resevoir onder te maken.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Dat plexiglas idee van reset tim is nog niet zo gek je kan d.m.v wat warmte en wat buigen van het matriaal een soort golf in brengen met wat acethon:? en blauwe ledjes heb je een beetje water effect,
Overgens kan je ook ipv plexiglas "grindmat"(of zelf eendoek met hele kleine steentjes voor model bouw + lijm) gebruiken

in de rots? rand langs de waterval kan je ook die "mist makers" neerzetten dus niet laag maar bv 1/4 zodat de mist "valt" als je dit doet zou ik bv wel zorgen dat je de mist maker kan besturen met een timer ofzo .. (LTPT poort koppeling)

Tja vanalles

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
vso schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:09:
Dat plexiglas idee van reset tim is nog niet zo gek je kan d.m.v wat warmte en wat buigen van het matriaal een soort golf in brengen met wat acethon:? en blauwe ledjes heb je een beetje water effect,
Overgens kan je ook ipv plexiglas "grindmat"(of zelf eendoek met hele kleine steentjes voor model bouw + lijm) gebruiken

in de rots? rand langs de waterval kan je ook die "mist makers" neerzetten dus niet laag maar bv 1/4 zodat de mist "valt" als je dit doet zou ik bv wel zorgen dat je de mist maker kan besturen met een timer ofzo .. (LTPT poort koppeling)
ipv plexiglas ga ik plastic gebruiken dat we als waterdichte afdichting hebben gebruikt op het dak van het tuinhuis hier.Dat spul gewoon vastzetten en de randen dichtkitten. Daarachter wil ik van kippengaas de vorm gaan maken en op het plastic ga ik gewoon steentjes lijmen oid (nog eens kijken hoe ik dat ga doen).

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als je lang zit te computeren moet je heel erg naar de WC, dat is een ding wat ik zeker weet ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:26:
Als je lang zit te computeren moet je heel erg naar de WC, dat is een ding wat ik zeker weet ;)
Waarom denk je dat ik die waterval ook uit wil kunnen zetten :P

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Die mist makers verdampen iets van 300 ml water per uur dus dat wordt toch regelmatig (minstens 1x per dag) bijvullen als je ze continu aan hebt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:47:
Die mist makers verdampen iets van 300 ml water per uur dus dat wordt toch regelmatig (minstens 1x per dag) bijvullen als je ze continu aan hebt.
De mistmaker die ik heb besteld doet idd 300ml/uur. Nu verwacht ik eigenlijk wel dat er eea van weer neerkomt in het meertje, gezien hij toch onder de waterval komt te zitten en er toch wat van terugslaat.

Maar onder regelmatig bijvullen kom ik denk ik niet uit :P

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

misschien heb ik hier nog wat handige tips:
*als je nu boven ook een soort meertje maakt met een ijzeren plaat aan het eind dan krijg je een mooi effect denk ik. (als je het niet snapt zeg maar ff)
ik weet alleen niet of daar ruimte voor is.
*al gedacht aan verlichting in het meertje beneden?
zal wel een mooi effect geven denk ik.

suc6!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Uiteraard kijk ik mee naar deze mod ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
abaart schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:12:
misschien heb ik hier nog wat handige tips:
*als je nu boven ook een soort meertje maakt met een ijzeren plaat aan het eind dan krijg je een mooi effect denk ik. (als je het niet snapt zeg maar ff)
ik weet alleen niet of daar ruimte voor is.
Meertje bovenin is zat ruime voor, misschien dat ik dat ook nog wel ga maken. Maar wat wil je precies doen met die ijzeren plaat dan?
*al gedacht aan verlichting in het meertje beneden?
zal wel een mooi effect geven denk ik.

suc6!
er komt geen verlichting in het meertje denk ik. Ik wil rondom misschien nog wel fakkeltjes maken met rode en gele ledjes die moeten knipperen (maar ook daar moet ik nog voor zoeken wat ik kan maken).

Ik wil wel iets meer verlichting maken in deze mod dan in TRC1, gezien het meeste licht wegvalt en er iig wat minder uitziet. Verder moet er in deze mod wat meer te zien zijn, dat wil zeggen, er moet ook eea bewegen ofzo en de fancontrollers die ik erin wil gaan maken moeten ook wat spectaculairder worden.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Mss een idee wat ik zelf ook gebruik voor mijn mod: Je ledjes die je als fakkeltjes wilt gebruiken aansluiten op je hd-activiteitskabel. Daardoor knippert het ook wat enz. :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:39:
Mss een idee wat ik zelf ook gebruik voor mijn mod: Je ledjes die je als fakkeltjes wilt gebruiken aansluiten op je hd-activiteitskabel. Daardoor knippert het ook wat enz. :)
Zoiets zat ik ook aan te denken idd.
Ik plaats een gele led die altijd aanstaat en een rode led die knippert met de hdd activiteit.

ik ontdek net alleen iets heel tofs. Ik kan een led aan mijn TX2000 hangen en 1 aan mijn mobo. Als ik nu 3 leds in 1 fakkel zet (hopelijk moet dat wel lukken kwa plek dan heb ik 1 die constant aanstaat. 1 reageert op de activiteit van de hdds op de TX2000 en 1tje op de cdroms als ik die gebruik.

Toch eens kijken hoe ik dat kan aansluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Wordt veel solderen dan :P Wat ik me later nog bedacht: WIl je geen filter in ergens in je loop maken? Omdat het meertje open blijft kan ik me voorstellen dat er wel eens iets invalt ofzo. Lijkt me niet echt bevordelijk voor de levensduur van de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:08:
Wordt veel solderen dan :P Wat ik me later nog bedacht: WIl je geen filter in ergens in je loop maken? Omdat het meertje open blijft kan ik me voorstellen dat er wel eens iets invalt ofzo. Lijkt me niet echt bevordelijk voor de levensduur van de pomp.
Veel solderen zal ik idd niet aan ontkomen, maar goed, je moet er wat voor over hebben natuurlijk.

Een filter wordt uiteraard ook geplaatst. Dit zal gedaan worden op het punt waar het water uit het meertje richting resevoir loopt. En misschien ook nog wel iets voor de intake van de pomp. Er zal natuurlijk altijd wel wat meuk in het meertje terechtkomen, maar ik zorg gewoon dat dat niet verder in het resevoir kan komen, dan moet het toch schoon te houden zijn lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

mijn idee is als volgt:
niet zo:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/349acdf5f61e6ad155242f35c8a24a06/full.png
maar zo:
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/7662/85909editedoc7.png
dan krijg je (volgens mij een effect dat er ongeveer zo uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://img506.imageshack.us/img506/504/schwimmbadia2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/4416/zwembadsh7.jpg
snappie?
edit:ik bedenk me nu dat je dit miss al in gedachten had, zoja laat dan maar zitten.

sorry voor imageshack!!

[ Voor 8% gewijzigd door abaart op 01-09-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
@abaart, ik heb idd wel een idee wat je bedoelt, zo zal het ongeveer ook gaan worden. Er komt iig iets van een meertje bovenop vanaf waar het water wegstroomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
abaart schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:59:
mijn idee is als volgt:
niet zo:
[afbeelding]
maar zo:
[afbeelding]
dan krijg je (volgens mij een effect dat er ongeveer zo uitziet:
[afbeelding]
[afbeelding]
snappie?
edit:ik bedenk me nu dat je dit miss al in gedachten had, zoja laat dan maar zitten.

sorry voor imageshack!!
Dat onderste zwembad ben ik eens geweest :> Ligt in Friesland in joure om precies te zijn. Loze post sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 10:57
Een ding is zeker ik zou wel zorgen dat je het op de een of andere manier Waterpas maakt :P

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

TEAMIKKE schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:05:
[...]

Dat onderste zwembad ben ik eens geweest :> Ligt in Friesland in joure om precies te zijn. Loze post sorry :P
het bovenste zwembad ben ik geweest, zwembad van camping sagemuhle in prad in zuid tirol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-04 20:46

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ziet er weer veelbelovend uit, nu hopen dat je geen waterprobs krijgt, lijkt me zonde van je werk aan die 2 zalmans ;)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
DonMetal schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:12:
Ziet er weer veelbelovend uit, nu hopen dat je geen waterprobs krijgt, lijkt me zonde van je werk aan die 2 zalmans ;)
de bedoeling is dat er 2 lagen bescherming komen. Als er eentje gaat lekken dan zal het nog niet direct in de pc zelf stromen. Misschien dat ik die tussenlaag ook nog eens volstort met van die vochtvretende balletjes (hoewel ik me afvraag waar ik er zoveel vandaan moet halen).

Maar er zal sowieso gezorgd worden dat alles zo goed mogelijk afgedicht zal worden. PC + Water gaat niet goed over het algemeen, dus wat dat betreft zal ik voorzichtig genoeg te werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 01:18

Zeror

Ik Henk 'm!

Wat wordt Tomb raider mod 3??
Een complete Jungle??

Iig een erg stoer idee om een echte waterval aan je mod toe te voegen :P
Ben benieuwd hoe nat de werkplek gaat worden in de komende tijd.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Rakkerzero schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:27:
Wat wordt Tomb raider mod 3??
Een complete Jungle??

Iig een erg stoer idee om een echte waterval aan je mod toe te voegen :P
Ben benieuwd hoe nat de werkplek gaat worden in de komende tijd.
Een jungle kan op zich ook wel. Maar goed, dat kan ik van deze mod ook nog maken denk ik. Ik heb op zich genoeg plek en een waterval in de jungle is natuurlijk nooit verkeerd.

Net zoals bij TRC1 heb ik geen idee hoe ik het ding verder helemaal ga maken, behalve dat ik er een waterval in wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-05 11:25

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Maar dan ook met levende planten, in plaats van plastic? We kijken ten slotte nergens meer raar bij op bij jouw.... ;-)

offtopic:
Bookmarked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Laatst online: 22:26
Is het niet een idee om onder aan de waterval een schuin stuk plexi te maken die het water "breekt"?
Zoals op de foto?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dkapitei/Water%20fall.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

TerminalNL schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:54:
Is het niet een idee om onder aan de waterval een schuin stuk plexi te maken die het water "breekt"?
Zoals op de foto?
[afbeelding]
of je gebruikt daarvoor zo'n rots zoals je op dat actie ding ziet :)

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
deWit schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:49:
Maar dan ook met levende planten, in plaats van plastic? We kijken ten slotte nergens meer raar bij op bij jouw.... ;-)

offtopic:
Bookmarked...
Ik heb wel aan echte planten zitten denken. Maar denk niet dat ik het ga doen. Ik denk dat daarmee gewoon teveel rotzooi en aanslag in het systeem komt te zitten en dat daarmee mijn mod niet echt geweldig zal worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24

Cheezus

Luiaard

Terw_Dan schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:23:
[...]

de bedoeling is dat er 2 lagen bescherming komen. Als er eentje gaat lekken dan zal het nog niet direct in de pc zelf stromen. Misschien dat ik die tussenlaag ook nog eens volstort met van die vochtvretende balletjes (hoewel ik me afvraag waar ik er zoveel vandaan moet halen).
Die balletjes nemen wel vocht op maar als je met een lek zit zullen ze daar echt niet veel tegen doen, een spons zal dan meer bufferen. Is trouwens ook meteen makkelijk aan te komen, en eventueel in rotsvormen te snijden en te verven :)
Pagina: 1 2 3 Laatste