[CiP] Tombraider Falls

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Update - 15 oktober 2006

Omdat vandaag de winkels hier open waren en de persoon waar ik eigenlijk naar toe zou gaan ziek op bed lag omdat hij een heel pak koekjes leeggevroten had besloot ik maar weer eens echt verder te gaan met de mod.

Allereerst naar de bouwmarkt voor wat onderdelen.
Vandaag een stuk 4mm MDF gehaald, kippengaas, 4m2 vijverfolie en wat vullingen voor het lijmpistool.
verder had ik nog een plaat 25mm MDF liggen en natuurlijk houtlijm en nog wat ander grij.

In de Inwinkast had ik te weinig ruimte om een heel resevoir in te bouwen, dus het idee was om het resevoir onder de kast te bouwen.
Een 25mm MDF plaatje deed mooi dienst als bodemplaat waarop het resevoir kan komen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/960c14cf6a60e95a1d563f2382b57a89/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eb0aacf57d82de828b81424ee4e47282/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e25eb079251db5361d793de1a9bddf81/full.jpg
Zoals te zien weer eens uitgeschoten met de houtlijm :+

De kast komt bovenop de 4 paaltjes te staan in de hoeken, met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a0a15a20afb0f42f28e7bccfa9a9ddb2/full.jpg
En dit is zoals de kast er nu bijstaat. De DVD drives zijn nu min of meer waterdicht weggewerkt, ze zijn met folie beplakt dat met een lijmpistool aan elkaar vastgezet is. Waterdicht genoeg als bodemlaagje :).

Verder zit er nu aan de zijkant ook een stuk kippengaas om aan te geven waar de waterval ongeveer moet gaan komen, hoewel ik die nog wel een stuk groter moet maken, omdat hij nu amper voorbij de drive komt en er nogal wat weinig ruimte is voor een mooie waterval.

De plannen voor nu:
- het resevoir gaat kleiner worden heb ik net besloten. Er gaat ongeveer de helft vanaf, wat zal betekenen dat ik zo'n 6 liter water in het resevoir kwijt kan en dat lijkt me eigenlijk wel genoeg :)

- ik ga met kippengaas aan de voorkant de bergen aangeven waartussen de waterval moet komen en dat stuk ertussen wordt met vijverfolie beplakt om het waterdicht te maken.

- in de 5.25" bays wil ik de pomp gaan plaatsen, op deze manier blijft die ook bereikbaar omdat ik de waterval zo wil maken dat hij openkan aan de voorkant, mocht die pomp ooit schoongemaakt moeten worden of wat dan ook

- naast de kast komt een klein stekkerblok te zitten. Op dit stekkerblok (met schakelaar) ga ik de mistmaker en waterpompjes aansluiten, zodat ik ze in 1 keer makkelijk uit kan zetten :)

- naast de waterval die aan de voorkant komt ga ik nog iets anders maken. Ik heb namelijk al een klein pompje liggen, alleen die kan het water niet echt heel hoog oppompen. Ik ga deze denk ik gebruiken om een fontein oid mee te maken die aan de zijkant komt te zitten. Hoewel ik moet zeggen dat ik hier nog niet echt een idee voor heb, er schiet me waarschijnlijk vanzelf wel wat te binnen.

verder nog even een paar pics van de mistmaker in actie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5d6a4819f6d88b970d8610afec6de4ae/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3dd137492475fabc1e0ce7ec43199a34/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-08 21:49
Wow die mistmaker doet goed zijn werk, ziet er mooi uit.

Ben langzamerhand wel nieuwsgierig hoe je alles nu weer mooi weg gaat werken en of alles wel goed waterdicht word. Ik bedoel
Terw_Dan schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:17:
- naast de kast komt een klein stekkerblok te zitten. Op dit stekkerblok (met schakelaar) ga ik de mistmaker en waterpompjes aansluiten, zodat ik ze in 1 keer makkelijk uit kan zetten :)
Daar moet ook niet te veel water bij komen, eigenlijk moet bij al die elektronica geen water komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Wat sowieso gaat gebeuren is dat de hele waterloop afgedekt is met vijverfolie waardoor er in principe geen water in het systeem kan komen. Het stekkerblok komt aan de achterkant te zitten (naast de voeding) waarbij het zo is dat er geen water bij in de buurt zit.

En hoe ik het ga wegwerken weet ik nog niet precies, maar dat wordt gaandeweg wel opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-08 16:20

Khaine

Python liefhebber

Zoals altijd ziet het er weer gewaagd uit :D .

Btw, maak jij eigenlijk nooit schetsen? Je houd me nu wel erg in spanning m.b.t de waterval hoor! Hoe en wat jij in gedachten hebt zullen we zo niet te weten komen. Aan de ene kant natuurlijk extra spannend, maar aan de andere kant ben ik toch wel benieuwd hoe je bepaalde dingen op gaat lossen!

Ik zou het zelf wel weten, maar mijn idee heeft betrekking op een ander thema. :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Khaine666 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:27:
Zoals altijd ziet het er weer gewaagd uit :D .

Btw, maak jij eigenlijk nooit schetsen? Je houd me nu wel erg in spanning m.b.t de waterval hoor! Hoe en wat jij in gedachten hebt zullen we zo niet te weten komen. Aan de ene kant natuurlijk extra spannend, maar aan de andere kant ben ik toch wel benieuwd hoe je bepaalde dingen op gaat lossen!

Ik zou het zelf wel weten, maar mijn idee heeft betrekking op een ander thema. :)
Schetsen e.d. zijn voor mietjes :+. Daarbij is het zo dat wat ik in gedachten heb continu verandert en er steeds weer gavere ideeën bij komen. Ik krijg steeds nieuwe ideeën en na een tijdje vervallen er ook weer een boel omdat het toch niets blijkt te zijn.
Op zich wel lastig als je aan eht werk bent, omdat je steeds meer dingen erin wilt verwerken, ook al pakt dat niet altijd even lekker uit, maar goed, dat is wel het leukste en zo vind ik het ook leuk om eraan te blijven werken, omdat het volledig is zoals ik het wil bouwen. En niet zoals ik het ooit opgeschreven heb, maar misschien toch weer anders wil gaan doen. Ik ben met dit soort dingen heel slecht in plannen opvolgen, zelfs als ik ze zelf gemaakt heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 19:37

Da_RoNiN

Oclama?

Wat een pracht idee heb je hier Terw_Dan, ik moet zeggen dat je wanneer je dit klaarspeelt zeker hoge ogen gaat gooien ;)

Maareh kwilde even zeggen dat het wellicht een goed idee is om ander materiaal te gebruiken om het geheel waterdroog te maken, kvond het nou niet bepaald betrouwbaar. Wellicht kun je foam of kit gebruiken om er zeker van te zijn dat het niet gaat lekken.

Kenners weten waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Terw_Dan schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:07:
- Sapphire Radeon 9700 pro AGP
- Aopen FX5200 PCI
:X Is dat wel handig wat betreft drivers die elkaar niet mogen enzo :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
nero355 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:36:
[...]

:X Is dat wel handig wat betreft drivers die elkaar niet mogen enzo :?
Waarom zouden die drivers elkaar niet mogen? Een Ati en Nvidia kaarten heb ik eerder prima naast elkaar geahad, maar helaas is mijn kaartjes nu stuk. Misschien dat ik voor een dual DVI AGP ga, maar goed, die dingen zijn nagenoeg niet te vinden voor een beetje leuke prijs (en 130 euro voor iets dat enkel 2d hoeft te doen vind ik weer wat veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen Dual DVI ;)

Maar wel eem leuk kaartje btw voor 48 eurie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je gelijk in. Maar voor die 48 euro kan je niet knoeien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

Terw_Dan schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:41:

Schetsen e.d. zijn voor mietjes :+.
Helemaal mee eens.
Je hebt van die gasten die 10 tekeningen/schetsen gaan maken waarmee ze de helft van de tijd kwijt zijn.
Onzin!
Gewoon maken en zien wat er gebeurt!
(als je je nu aangesproken voelt denk dan maar dat ik ... ben :P )

ontopic:
Gebruikt die mistmaker nou veel water?
En lijkt het je niet handig om een beveiliging in de kast te bouwen voor als er toch water in komt?
Het zou wel jammer zijn als je de hele mod molt door lekkage of zo iets.
Of ga je alles weer opvullen met gips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:53:
Daar heb je gelijk in. Maar voor die 48 euro kan je niet knoeien. :)
Ik heb per se dual dvi nodig (2 monitoren). Dat is gelijk de helft van de eisen die ik stel. De andere helft bestaat uit het compatible zijn met m'n MPX chipset.
abaart schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:40:
[...]

Helemaal mee eens.
Je hebt van die gasten die 10 tekeningen/schetsen gaan maken waarmee ze de helft van de tijd kwijt zijn.
Onzin!
Gewoon maken en zien wat er gebeurt!
(als je je nu aangesproken voelt denk dan maar dat ik ... ben :P )

ontopic:
Gebruikt die mistmaker nou veel water?
En lijkt het je niet handig om een beveiliging in de kast te bouwen voor als er toch water in komt?
Het zou wel jammer zijn als je de hele mod molt door lekkage of zo iets.
Of ga je alles weer opvullen met gips?
die mistmaker verbruikt aardig wat water, omdat er best veel opspat en dat bakje waar het inzat dus snel leeg is (omdat het erbuiten valt). Omdat alle water dat opspat toch weer terugvalt in het meertje zal het waterverlies niet zo heel hoog worden denk ik.

Verder wordt de mod nog helemaal dicht gekit van de binnenkant als ik straks klaar ben en ga ik nog een pak vochtvreters erinplakken. Verder is het misschien niet onverstandig om de luchtvochtigheid te blijven meten zodat als het te vochtig wordt ik in kan grijpen.

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 16-10-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
En weer een update.

Ik heb de voorkant ondder handen genomen, en eigenlijk helemaal anders gemaakt dan dat hij eerst was.

Wat ik als eerste heb gedaan is een stukje 4mm MDF gepakt en deze bekleed met vijverfolie. Vervolgens heb ik hierop stukken piepschuim geplakt voor de zijkanten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0b8abac1bc77cf92962c21a2c9add4a8/full.jpg

Vervolgens heb ik de verfbrander gepakt en ben ik gaan terraformen :P
Piepschuim en vijverfolie smelten mooi als je het goed verhit, dus op die manier kun je een aardige waterval maken, zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59d3d2807e9c17e28bb2ffbc4ce3e3eb/full.jpg

Vervolgens de losse stukjes aan elkaar lijmen en goed aan (laten) drukken
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6fb1b82d541762fea6f564933b4efdad/full.jpg

En als we daarmee klaar zijn aan de voorkant van de kast plakken
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7b3a857a30ae0d9b838c07bbd3f32a3f/full.jpg

Bij de DVDRW even creatief geweest met stukjes folie en het lijmpistool :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dacbd544890807941b69fd4b4ab59e73/full.jpg

En zo staat mijn pctje er nu bij. Op zich nog niet zo heel erg veel aan te zien, maar de vorm begint er in te komen. Van de week ga ik nog even verder met het resevoir en als dat klaar is kan ik gaan beginnen met leuke werk: de pomp en mistmaker inbouwen en daadwerkelijk een waterloop te bouwen :)

Sorry voor de ietwat brakke kwaliteit van de fotos, maar mijn camera is een beetje aan het dood gaan (vandaar de ietwat vage strepen en korrelige fotos die je af en toe ziet).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/01603a73673890537432f3850e366497/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

Hee toch nog bezig!
Blijft dit stukje van de waterval nu zo?
Het zit wel dicht bij die drive zo, ik denk dat er zo water in kan komen.
Maar ik weet natuurlijk nog niet hoe breed de waterstraal gaat worden.

btw: hoeveel brand jij eigenlijk?
3 pakken 100 cd's?
zoveel brand mijn vader niet eens:P

edit:ooh ik zie het al, jij doet gewoon groot inkopen (spindelpack)

[ Voor 11% gewijzigd door abaart op 30-10-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-07 14:46
abaart schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:53:
Hee toch nog bezig!

3 pakken 100 cd's?

dude, check die muur achter die cd's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteViper schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:00:
[...]

Da's nou Terw_Dan's mobomuur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:02:
[...]

Da's nou Terw_Dan's mobomuur >:)
zoiets wil ik ook nog es doen, maar mobo's te weinig, heb der ma stuk of 4/5. donaties zijn welkom ;) , ze mogen defect zijn als ze er maar intact uitzien

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
abaart schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:53:
Hee toch nog bezig!
de waterstraal moet ongeveer even breed worden als het stuk tussen de piepschuim zijkanten. Daarbij is het zo dat er nog genoeg spul aan de zijkanten zit zodat er geen water in de drives kan komen :)
3 pakken 100 cd's?

Ja, ik koop groot in (3 spindelpacks met ieder 600DVD+Rs), en ja, dat gaat er hier wel doorheen in afzienbare tijd :P
WhiteViper schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:00:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/muur2/thumbs/muur3.jpg
Dit bedoel je :)

das gewoon wat behang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
dat water :+ dat gaat echt NOOIT goed .. maar het lijkt me wel vet om te zien als het WEL goed gaat.

Keep up the good work !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een ideetje om de waterstaal aan de voorkant zo breed te maken dat als je naar de voorkant van de case kijkt alleen maar de waterval ziet en verder niets?:)
Terw_Dan schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:08:
[...]

[afbeelding]
Dit bedoel je :)

das gewoon wat behang :P
/me ook wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Pilske schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:10:
dat water :+ dat gaat echt NOOIT goed .. maar het lijkt me wel vet om te zien als het WEL goed gaat.

Keep up the good work !!
Tuurlijk gaat dat wel goed :P Ik bedenk wel wat ;)
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:12:
Is het een ideetje om de waterstaal aan de voorkant zo breed te maken dat als je naar de voorkant van de case kijkt alleen maar de waterval ziet en verder niets?:)
de bedoeling is dat een groot deel van de voorkant bestaat uit water met aan de zijkant wat rotsen (beetje als in de vorm van het actionfigure dingetje).

* TERW_DAN moet eens op zoek gaan naar een waterpas trouwens... volgens mij stat het ding nogal scheef :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ik daar nou geheugen voor de ramen hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:56:
[...]

Ja, Terw_dan heeft een RAM Gordijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:56:
[...]

Ja, mijn simmetjes gordijn :)

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/muur/Img_0061.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kom je toch aan al die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:13:
hoe kom je toch aan al die dingen?
Ik kreeg nogal wat meuk gedoneerd, mensen die me die meuk toestuurden omdat ze het een belachelijk idee vonden. Op die manier heb ik iets van 500 simmetjes en 200 mobos gekregen en nog steeds komt er wel eens wat deze kant op :P
de muren zitten dan wel nagenoeg vol, maar ik bedenk steeds andere dingen om verder te maken (DVDrekjes, lampen, plantenbakken enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom is terw_dan ook meteen doodt als er de fik in zijn kamer komt(Je hebt toch geen qtec voedingen he :D )

maar keep up the good work
het ziet er nog steeds geweldig uit.
blijft dat waterval-ding eigk zwart? want dat zou het effect denk ik wel verpesten,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:38

Kwastie

Awesomeness

weet je hoe vet:D wat heb je er voor betaald of allemaal gekergen

leuk creatief bezig geweest trouwens, en hoe heb je in vredes naam dat ram gordijn gemaakt >:)
ach ja iedereen heeft zo zijn hobby's ;)

edit: laat maar :P had het gwoon niet gelezen,

[ Voor 59% gewijzigd door Kwastie op 30-10-2006 21:39 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

Ontopic!
Dat van de mobomuur en het gordijn weet elke tweaker wel.:P

Het folie is zwart, maar alles valt te verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:33:
daarom is terw_dan ook meteen doodt als er de fik in zijn kamer komt(Je hebt toch geen qtec voedingen he :D )
PCB brandt niet :P
het gaat wel ongelovelijk stinken, maar het fikt niet gelukkig :P
maar keep up the good work
het ziet er nog steeds geweldig uit.
blijft dat waterval-ding eigk zwart? want dat zou het effect denk ik wel verpesten,,,
Nee, hij blijft niet zwart.
Het zwarte wat je nu zit is voornamelijk de onderlaag, het stuk dat ervoor moet zorgen dat het zaakje enigszins waterdicht blijft. De bovenste laag folie ga ik in ieder geval grijs spuiten (heb nog wat over van TRC1) en ik wil er ook stenen in plaatsen (al weet ik nog niet hoe ik dat ga doen, maar lijmen lijkt een goede mogelijkheid).
Hierdoor ziet het er en beter uit en is het zo dat het water ook niet recht naar beneden valt.
Kwastie schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:34:
weet je hoe vet:D wat heb je er voor betaald of allemaal gekergen
Het grootste gedeelte van de bordjes heb ik voor niets of vrijwel niets gekregen (soms geruild tegen een netwerkkaartje of wat simmetjes). Er hangen een paar bordjes bij waar ik wel voor betaald heb, dat zijn over het algemeen dat wat exclusievere (zo heb ik 5€ neergelegd voor een gouden soltek en voor een Aopen met buizenaudio). En verder hangen er ook wat bordjes bij die gewoon dood zijn gegaan hier (te ver geOCed, bliksem ingeslagen etc). Daar heb ik gewoon het volle bedrag voor betaald, maar die heb ik dus ook tijden zelf in gebruik gehad.

Verder is het zo dat de meeste mensen die nog ergens een dood bord hebben liggen dit aan mij geven omdat ze er zelf toch niets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Hey Terw_Dan,

Ik was net in de Gamma op zoek naar plexiglas voor mijn (aqua-rium) project daar zag ik ook van die zeer dunne en hele flexible plexiglas plaatjes ..

je kan die met een hetelucht gun en wat creatiefiteit op je waterval plakken als een soort deksel ..
het hoeft denk ik van boven naar beneden maar 1 of 2 MM ertussen tezitten, en als je plexiglas lang genoeg is kan je zelfs een dak boven je ""vijver" maken ..
beetje ASCII art (horizontaal zie het verticaal)
code:
1
2
3
4
----------------------------2mm plexiglas------------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~water~2mm~~~~~~~~~~~~~~
===================waterval-achtergrond========
===========================================

het dak boven op je vijver --> + het plaatje van je mistmaker in de CD-rom plastic bakje gaven me het idee,,
Als afwerking kan je ook weer boven op het plexiglas weer bv een "rotsje ofzo" maken of zodat het lijkt alsof er geen plexiglas is (uiterraard wel schuin naar beneden afwerken zodat waterdruppels niet telang in het zich blijven .. ook met vervoer en elektronica heb je betere bescherming ;)

snap je het nog ?

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 30-10-2006 21:53 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Tja, ik heb er ook over na zitten denken om plexi te gaan gebruiken voor de vorm en afdichting, maar ik ga de waterval helemaal openlaten.
Voor het vervoer gaat dat geen probleem zijn. Er komt een kraantje waarmee ik het hele ding leeg kan laten lopen, dus mocht ik hem ooit moeten vervoeren dan zal het geen probleem zijn dat alles onder het water zit. En die paar druppels die evt geknoeid worden zijn niet echt een heel groot probleem :)

Met deze post gelijk even de melding dat de kast nu weer netjes waterpas staat :)
Nu zou er dus evenveel water naar links als naar rechts moeten stromen. Uiteraard helt de kast nog wel iets naar voren. Het water kan echt maar 1 kant op en dat is naar voren over de waterval

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 30-10-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zou jij ff een closeup willen maken van hoe je de rammodules aan elkaar hebt hangen?

en... heb je der een stel modules (evt + mobos) over? :P , heb ik tenminste wat om op te hangen hier :9

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 13:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

bartgrefte schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:40:
[...]

zou jij ff een closeup willen maken van hoe je de rammodules aan elkaar hebt hangen?

en... heb je der een stel modules (evt + mobos) over? :P , heb ik tenminste wat om op te hangen hier :9
anders mail je 'm gewoon even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
bartgrefte schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:40:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/gordijn.jpg
Ik heb nog wel een ander ding waar ik een betere closeup heb, maar die kan ik zo niet vinden.

voor de rest, mijn ICQ staat gewoon in m'n profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Trouwens ik zou wel iets van een filtertje bij de pomp-inlaat neer zetten, een flinke dot watten die je in een nylonkous propt (kous is gelijk handig om te bevestigen aan een buis) de watten zorgen dat rondzwervend stof opgevangen wordt .. en daardoor langer plezier van je pompje
pompjes voor de buitenvijvers schijnen goedkoper te zijn?

Ook zou ik bv clear-water en anti-algen spul (verkrijgbaar in een aquarium zaak) halen. Clear-water goedje zorgt ervoor dat (zoals het al zegt) je water helder blijft door kleine stofjes aan elkaar te laten klonteren. Anti-algen omdat algen ontstaan als je bv in de zonlicht laat staan. je kan ook chloor gebruiken maar of dat prettige geur is ;)

Heb je al wat bedacht voor dat je pomp stil valt wanneer er geen water meer in je reservoir zit? ik zou een vlotter c.q waterdruk systeem gebruiken.
Terw_Dan schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:03:
Tja, ik heb er ook over na zitten denken om plexi te gaan gebruiken voor de vorm en afdichting, maar ik ga de waterval helemaal openlaten.
Voor het vervoer gaat dat geen probleem zijn. Er komt een kraantje waarmee ik het hele ding leeg kan laten lopen, dus mocht ik hem ooit moeten vervoeren dan zal het geen probleem zijn dat alles onder het water zit. En die paar druppels die evt geknoeid worden zijn niet echt een heel groot probleem :)
ach de plexiglas zou helppen tegen water spetters, en water verdamping (er verdampt meer omdat het water in beweging is) en je elektronica

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 31-10-2006 09:29 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 18:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik denk dat je een flinke pomp nodig hebt om zo'n waterval mooi te laten stromen. Ga voor de lol eens met een maatbeker en horloge aan de slag en probeer een inschatting te maken hoeveel liter je ongeveer per minuut moet verpompen, valt al snel vies tegen. En bedenk dat je beter een grote pomp op half vermogen kan laten draaien dan een kleine pomp op vol vermogen (en er dan achter komen dat ie te weinig doet).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
vso schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:28:
Trouwens ik zou wel iets van een filtertje bij de pomp-inlaat neer zetten, een flinke dot watten die je in een nylonkous propt (kous is gelijk handig om te bevestigen aan een buis) de watten zorgen dat rondzwervend stof opgevangen wordt .. en daardoor langer plezier van je pompje
pompjes voor de buitenvijvers schijnen goedkoper te zijn?
Er komt zeker een filtertje in te zitten, dit omdat het natuurlijk een open systeem is en er vanalles in terecht kan komen. Deze ga ik denk ik plaatsen op het stuk waar het water uit het meertje het resevoir uitstroomt.
Daarbij ben ik ook aan het kijken naar een vijverpompje, dit omdat die over het algemeen niet eens zo heel duur zijn en meer dan genoeg water kunnen verstouwen.
Ook zou ik bv clear-water en anti-algen spul (verkrijgbaar in een aquarium zaak) halen. Clear-water goedje zorgt ervoor dat (zoals het al zegt) je water helder blijft door kleine stofjes aan elkaar te laten klonteren. Anti-algen omdat algen ontstaan als je bv in de zonlicht laat staan. je kan ook chloor gebruiken maar of dat prettige geur is ;)
chloor is een no-go :P het ding staat gewoon op m'n eigen kamer en ook al vind ik chloor nog niet eens zo heel erg stinken, het is niet gezond. Daarbij vraag ik me af of het niets aantast.

Dat van dat clear-water is wel een goede tip, denk dat ik zoiets ook wel moet gaan gebruiken, zeker als ik het zaakje mooi schoon wil houden. Nu komen er in principe geen echte planten in, maar je weet maar nooit wat voor meuk er wel in terecht komt.
Heb je al wat bedacht voor dat je pomp stil valt wanneer er geen water meer in je reservoir zit? ik zou een vlotter c.q waterdruk systeem gebruiken.
Er komt een vlotter in het resevoir dat ik verbind met een of ander metertje waardoor ik dus makkelijk het waterpeil kan volgen.
ach de plexiglas zou helppen tegen water spetters, en water verdamping (er verdampt meer omdat het water in beweging is) en je elektronica
De spetters zal ik proberen zoveel mogelijk tegen de randen van het meertje laten slaan zodat het uiteindelijk weer terugstroomt naar het resevoir :)
SnoeiKoei schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:04:
Ik denk dat je een flinke pomp nodig hebt om zo'n waterval mooi te laten stromen. Ga voor de lol eens met een maatbeker en horloge aan de slag en probeer een inschatting te maken hoeveel liter je ongeveer per minuut moet verpompen, valt al snel vies tegen. En bedenk dat je beter een grote pomp op half vermogen kan laten draaien dan een kleine pomp op vol vermogen (en er dan achter komen dat ie te weinig doet).
ik heb al zitten testen met een klein pompje, die geloof ik 300L/uur deed. Dat is echt veel te weinig. Ik zit nu te kijken naar pomp die 1500L/uur kan doen :)

[ Voor 13% gewijzigd door TERW_DAN op 31-10-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Terw_Dan schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:05:
Er komt zeker een filtertje in te zitten, dit omdat het natuurlijk een open systeem is en er vanalles in terecht kan komen. Deze ga ik denk ik plaatsen op het stuk waar het water uit het meertje het resevoir uitstroomt.
Daarbij ben ik ook aan het kijken naar een vijverpompje, dit omdat die over het algemeen niet eens zo heel duur zijn en meer dan genoeg water kunnen verstouwen.
Als je het meertje nu gebruikt als reservoir? dus gewoon wat dieper maken ;) en daar de pomp verwerken met bovenop de pomp de mistmaker .. functioneel + ruimte besparend .. overgens
door de wet v.d communicerende vaten en/of het reservoir en wat vlotters kan je leuke constructies maken.

1) je pomp mag niet droog lopen (anders is tie stuk)
2) je water niveau moet zo afgesteld zijn dat als alles uit staat er genoeg "opvang" capaciteit is. wanneer aan, geen gevaar voor de pomp oplevert maar je vijver/meertje wel volhoud ..

Een ander idee is het geheel te verhogen. en de bodem MDF plaat nog een keer maakt, afstand houders tussen deze 2 plaaten en daar tussen plaats je een jerrycan (net geintegreerde pomp) op de bodem van het meertje een trechter te maken de jerrycan in met een kraan die al het water met pomp aan volledig weer terug stuurt het reservoir in. Als je een vlotter gebruikt om de pomp uit te zetten (tegen overstroming) en de kraan zodanig dicht zet dat het reservoir wel vult maar je meer "gelijk" blijft ..
Dat van dat clear-water is wel een goede tip, denk dat ik zoiets ook wel moet gaan gebruiken, zeker als ik het zaakje mooi schoon wil houden. Nu komen er in principe geen echte planten in, maar je weet maar nooit wat voor meuk er wel in terecht komt.
stof en andere losse deeltjes

[quote]Er komt een vlotter in het resevoir dat ik verbind met een of ander metertje waardoor ik dus makkelijk het waterpeil kan volgen.[quote]
je moet een aantal vlotters hebben
1) die in ruststand werkt en allarm geeft wanneer deze bereikt is (*vrolijk* geluidje) met een tiptoets schakelaar zodat het geluid wel uitgaat maar wel volgende keer weer werkt (anders vul je hem de 2de keer vol en laat je hem overstromen .. niet de bedoeling, maar je wilt uiterraard wel slapen in die kamer als ik het goed heb dus een constant geluid is ook geen strak plan

2) Normaal bedrijfs vlotter, wanneer deze de schakeling in werking treed zal de pomp uitgaan (zodat als je aan het vullen bent terwijl de pomp aanstaat er nog geen gevaar is voor overstroming) immers het water wat niet in de reservoir zit omdat het rond gepompt word is snel al een paar liter .. al zou je dat niet doen maar tot het normale max niveau vullen en dan de pomp uit zetten dan heb je nog natte plekken op je slaapkamer ..

3) pomp safety vlotter, wanneer deze schaking in werking treed zal je pomp uitvallen en op deze manier voorkomen dat de pomp defect gaat.

Ik ben bezig met mijn aquarium en daar zie je in de D.H.Z/D.I.Y modding fora's en artikelen dit soort tips ook regelmatig voorbij komen. Denk daarbij aan automatische vul systemen, zelf bouw filters,
De spetters zal ik proberen zoveel mogelijk tegen de randen van het meertje laten slaan zodat het uiteindelijk weer terugstroomt naar het reservoir :)
Lijkt me moeilijk worden, maar niet onmogenlijk. Doe je tests in iedergeval in de badkamer ;)
ik heb al zitten testen met een klein pompje, die geloof ik 300L/uur deed. Dat is echt veel te weinig. Ik zit nu te kijken naar pomp die 1500L/uur kan doen :)
? volgens mij zou een pomp van 300/400 meer dan genoeg moeten doen alleen je moet de uitstroom van het water breed door een spleet van bv 5 cm lang maar 2mm hoog heen moeten persen.. misschien te sterk zelfs. Denk alleen dat je met de hoogte v.d spleet moet "spelen"

Ik heb een Juwel aqarium met een 400L per uur motortje als ik daar een slang op aansluit dan spuit deze zo mijn aqarium leeg

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
vso schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:28:
[...]

Als je het meertje nu gebruikt als reservoir? dus gewoon wat dieper maken ;) en daar de pomp verwerken met bovenop de pomp de mistmaker .. functioneel + ruimte besparend .. overgens
door de wet v.d communicerende vaten en/of het reservoir en wat vlotters kan je leuke constructies maken.
Dit wilde ik niet doen, dit omdat het niveau in het meer altijd dezelfde hoogte moet houden (ongeveer dezelfde hoogte).
Het idee is namelijk dat het meertje tot een bepaald punt volloopt en verder doorstroomt naar het resevoir.
1) je pomp mag niet droog lopen (anders is tie stuk)
2) je water niveau moet zo afgesteld zijn dat als alles uit staat er genoeg "opvang" capaciteit is. wanneer aan, geen gevaar voor de pomp oplevert maar je vijver/meertje wel volhoud ..
Daarom wilde ik een vlotter maken dat zorgt voor genoeg water in het meertje. Mocht het gewoon te laag zijn dan moet ik bijvullen. Op zich hoeft er geen super geavanceerd systeem in, die waterval staat toch alleen aan als ik er naast zit (en hij kan ook gewoon uit als het moet :))
je moet een aantal vlotters hebben
1) die in ruststand werkt en allarm geeft wanneer deze bereikt is
2) Normaal bedrijfs vlotter
3) pomp safety vlotter
zo ver wilde ik eigenlijk niet gaan :P 1 metertje is op zich genoeg denk ik om ervoor te zorgen dat het resevoir niet leeg komt te staan
volgens mij zou een pomp van 300/400 meer dan genoeg moeten doen alleen je moet de uitstroom van het water breed door een spleet van bv 5 cm lang maar 2mm hoog heen moeten persen.. misschien te sterk zelfs. Denk alleen dat je met de hoogte v.d spleet moet "spelen"

Ik heb een Juwel aqarium met een 400L per uur motortje als ik daar een slang op aansluit dan spuit deze zo mijn aqarium leeg
Tja, de bedoeling is dat het water boven in een meertje uitkomt en vanaf daar naar voren stroomt. Ik denk dus dat ik behoorlijk wat water nodig heb op zich.
Het ideale zou zijn dat ik een pomp kon vinden die niet noodzakelijk in het water hoeft te staan. Dan zet ik die namelijk op de plek waar normaal de 5.25" drives zitten en kan ik de invoer onderop het resevoir plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Terw_Dan schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:28:
zo ver wilde ik eigenlijk niet gaan :P 1 metertje is op zich genoeg denk ik om ervoor te zorgen dat het resevoir niet leeg komt te staan
je kan bovenin toch hetzelfde doen? meertje met overloop?
Tja, de bedoeling is dat het water boven in een meertje uitkomt en vanaf daar naar voren stroomt. Ik denk dus dat ik behoorlijk wat water nodig heb op zich.
Het ideale zou zijn dat ik een pomp kon vinden die niet noodzakelijk in het water hoeft te staan. Dan zet ik die namelijk op de plek waar normaal de 5.25" drives zitten en kan ik de invoer onderop het resevoir plaatsen.
je moet wel een beveiliging hebben waarbij de pomp niet "droog" loopt, er wordt in de aquarium best veel 2de hads verkocht goed wassen + filter meuk eruit en je hebt zo'n ding

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
vso schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:32:
[...]

je kan bovenin toch hetzelfde doen? meertje met overloop?
Dat meertje bovenin wordt slechts een cm of 2, dus dat wordt niet echt heel spectaculair.
je moet wel een beveiliging hebben waarbij de pomp niet "droog" loopt, er wordt in de aquarium best veel 2de hads verkocht goed wassen + filter meuk eruit en je hebt zo'n ding
Ja, vandaar het metertje dat eraan komt dat aangeeft wanneer het peil te laag komt. Een beveiliging op die pomp is niet echt nodig denk ik.

Verder heb ik 2ehands weinig boeiends gevonden kwa pompjes. Dingen kosten gauw 150€ terwijl ik ze voor veel minder al in de winkel heb zien liggen (voor 3 tientjes heb je een waterkoeling pompje).
Dus daarom ga ik sowieso voor nieuw, dat is niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:11

StapelPanda

PB0MV

hmm, misschien kan je als het water geleid als beveiliging 2 snoertjes in je buis doen die elkaar niet raken, maar het water geleid dan, dus als er geen water meer is, de pomp stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 20:30
een vlotter is volgens mij veel betrouwbaarder en makkelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Gieltjev schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:33:
hmm, misschien kan je als het water geleid als beveiliging 2 snoertjes in je buis doen die elkaar niet raken, maar het water geleid dan, dus als er geen water meer is, de pomp stopt.
Lijkt me niet verstandig eigenlijk, als je bedenkt dat er 2 waterpompjes en 1 mistmaker inzitten, als daar potentiaal verschil in krijgt gaat het vast niet goed :P
d0rk schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:20:
een vlotter is volgens mij veel betrouwbaarder en makkelijker..
en minder gevaarlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gieltjev schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:33:
Ja heel slim, gewoon alles onder spanning zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Laatst online: 19:10

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Voor een vijverpomp zou je eens bij cranenbroek kunnen kijken. Kosten daar echt geen drol, en zijn kwalitatief nog best oké....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

SnoeiKoei schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:04:
Ja heel slim, gewoon alles onder spanning zetten 8)7
eigenlijk wel want een dat is de andere manier van niveau melders..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:05
idd een andere manier van niveaumelders, maar als je dan ergens een klein draadje loszitten hebt, of er zit gewoon iets bloot, dan heb je wel een leuke kortsluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Als je het met laagspanning doet is er niet zo veel aan de hand nee, relaisje gebruiken etc. Maar voordat mensen op het onzalige idee komen hoogspanning te gaan schakelen met een bak water als schakelaar moet ik toch even waarschuwen dat er minder pijnlijke manieren zijn om te sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik ga zeker geen water onder spanning zetten, dan liever op een low-tech flintstones manier ofzo. Maar zeker met meerdere pompjes/mistmakers erin gaat dat gewoon nooit goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:13:
[...]

eigenlijk wel want een dat is de andere manier van niveau melders..
Maar vergeet niet dat je met dit soort sensoren over wisselspanning praat
anders corroderen je elektroden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Terw_Dan schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:14:
Ik ga zeker geen water onder spanning zetten, dan liever op een low-tech flintstones manier ofzo. Maar zeker met meerdere pompjes/mistmakers erin gaat dat gewoon nooit goed :P
heb jij weer mooi 'n pompje gescoord he jong ;)

maare ik zal het alvast vooraf zeggen, die eheim 1048 haalde ongeveer de meter hoog om te spuiten ;)

Succes ermee, bookmarkje erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Pilske schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:35:
[...]

heb jij weer mooi 'n pompje gescoord he jong ;)

maare ik zal het alvast vooraf zeggen, die eheim 1048 haalde ongeveer de meter hoog om te spuiten ;)

Succes ermee, bookmarkje erbij :D
:D :D
komt mooi uit dat je dat ding overhad, nu kan ik weer verder klooien. Alleen nog iets bedenken voor het resevori, maar het gaat de goede kant op. Nu alleen hopen dat ik met 10 liter per minuut nog genoeg water gepompt krijg, anders moet ik alsnog iets zwaarders kopen, maar goed, dat zien we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 10:35

Part

Helemaal niets.....

Terw_Dan schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:46:
[...]

:D :D
komt mooi uit dat je dat ding overhad, nu kan ik weer verder klooien. Alleen nog iets bedenken voor het resevori, maar het gaat de goede kant op. Nu alleen hopen dat ik met 10 liter per minuut nog genoeg water gepompt krijg, anders moet ik alsnog iets zwaarders kopen, maar goed, dat zien we wel.
Anders neem je een wasmachinepomp.
Lekker veel water en niet veel druk.
En als je nog meer water wil een afwasmachinepomp. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
en toen kwam z'n moeder zagen dat een riviertje over de trap er net iets over is ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Echt waar, een waterval in je PC...

:|

Ik kan niet helemaal in die blijheid komen want ik moet altijd ontzettend nodig plas doen als ik dat geluid hoor :P
Je kan ze ook in massaproductie nemen en verkopen als blaastrainers.

Droogkloot.

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

*schop*

is er nog nieuws terw_dan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
abaart schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:31:
*schop*

is er nog nieuws terw_dan?
Vooralsnog weinig. Als het goed is komen dit weekend de slangen binnen en kan ik verder met de kast. Ander probleem is de hardware, 1 van de hdds in de raidarray lijkt stuk te zijn, dus die moet ook terug (draai nu weer op 2x 160GB arraytje).
Dan komt er nog het verhaal dat ik de eerste TRcase aan het verbouwen was.

En als laatste dat mijn cam stuk was.

Zodra er een mooie update is dan post ik dat uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
de moed niet laten zakken
waarvoor verbouw je je andere case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Fr!st! schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:01:
de moed niet laten zakken
waarvoor verbouw je je andere case?
De netwerkkaart in TRC was stuk :X Iedere 5 minuten 3 sec disconnect. Geloof me, dat word heel snel heel vervelend :)

Bij het vervangen daarvan is het zijpaneel gesloopt, dus heb ik eea verbouwd aan het ding :)

zoals gezegd, pics komen nog wel dit weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

Terw_Dan schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:08:
[...]

De netwerkkaart in TRC was stuk :X Iedere 5 minuten 3 sec disconnect. Geloof me, dat word heel snel heel vervelend :)

Bij het vervangen daarvan is het zijpaneel gesloopt, dus heb ik eea verbouwd aan het ding :)

zoals gezegd, pics komen nog wel dit weekend :)
* abaart wacht vol spanning....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
abaart schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:11:
[...]

* abaart wacht vol spanning....
voor de update van de oude zie hier: [CiP]Tombraider

Voor wat betreft TRF heb ik inmiddels het resevoir af, het is ietsjes kleiner geworden dan de bedoeling was (nu nog maar 4 liter ofzo) maar het moet wel voldoende zijn denk ik. Zo niet dan heb ik een probleem en is het echt einde oefening met deze setup en mag ik een hele nieuwe setup gaan bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b5b09dbb24da83b1aa541a13f5f74634/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b5d53772b0070db0f1bef4dc7d29d94d/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8ea269fd1a4b00a5059b834181a23dda/full.jpg

zoals te zien is het kleine pompje in ingebouwd, en zijn er in de zijkanten gaten gemaakt voor de stroom en slang. Het resevoir is nu helemaal waterdicht en past nu in z'n geheel onder de kast.

De bedoeling was vandaag de pomp in te bouwen en daarmee ook het meertje en de rest van de waterloop te gaan maken, maar helaas blijkt de waterpomp die ik daarvoor wilde gaan gebruiken stuk te zijn (hij pompt nagenoeg geen water door, dus om het water een meter hoger te krijgen gaat ook niet lukken ben ik bang, dus ik mag weer op zoek naar een nieuwe pomp ben ik bang.

Tot zover deze update (voor zover het een update te noemen is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
En tot zover deze mod... :(

Ik ben aan het klooien geweest, maar het idee van een waterval wil gewoon niet goed lukken zonder de kast weer een stuk hoger te maken, waardoor het ding niet gaat passen op mijn bureau.
Kleiner maken is geen oplossing, gezien ik dan de kast uit elkaar moet halen en die grootte heb ik in de huidige setup nu eenmaal nodig.

Wie weet ga ik ooit nog een 2e poging doen tot een grote waterval, maar voorlopig gaat dat idee de vriezer in en moet ik helaas concluderen dat mijn 2e Tomb Raider casemod een stuk minder succesvol was dan de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zonde :'( dan maar hopen totdat je snel weer met een mooi nieuw idee komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

zonde waarom niet een ton met water?? die je achter/naast je burea plaatst ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
DECOY88 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:41:
zonde :'( dan maar hopen totdat je snel weer met een mooi nieuw idee komt
Nou... ik ben al bezig met een nieuwe TRmod. Het is alleen behoorlijk anders dan wat ik had, dus niet echt meer Tomb Raider Falls te noemen.

Zodra ik een naam voor het ding bedacht heb komt daar ook wel een CiP voor.
vso schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:47:
zonde waarom niet een ton met water?? die je achter/naast je burea plaatst ?
Dat is verre van praktisch en totaal niet haalbaar (ten eerste vanwege de plaats, ten tweede omdat het water dan nog hoger gepompt moet worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Klippy

Still Game

Jammer. Ik ben geen camsemod fan, maar dit leek me erg leuk om te zien.
Achja, volgende keer beter :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Terw_Dan kennende komt hij wel weer met iets nieuws,bijna onmogelijk haalbare,orgineel project ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:24:
Terw_Dan kennende komt hij wel weer met iets nieuws,bijna onmogelijk haalbare,orgineel project ;)
Echt onmogelijk is het niet wat ik nu in gedachte heb.. origineel is het denk ik wel en er zitten wel een paar elementen in uit TRF en wil ook zeker een aantal dingen die ik hier bedacht had meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
spijtig terw, je had best wel goede ideeen,
het moet echt te doen zijn, mss moet je eens wat sponsoring van een winkel vragen en gewoon zeggen dat als zij hem sponsoren, dat hij dan gwn in de winkel mag staan (en dat jij dus volledig betaald word voor de materialen), dan heb je toch geniet van eht bouwen en hebben anderen het geniet van het uitzicht ^^
anyway, veel geluk met je volgende mod, ik zal je zeker daar ook support geven waar ik kan (in heel weinig gevallen dus ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Fr!st! schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:18:
spijtig terw, je had best wel goede ideeen,
het moet echt te doen zijn, mss moet je eens wat sponsoring van een winkel vragen en gewoon zeggen dat als zij hem sponsoren, dat hij dan gwn in de winkel mag staan (en dat jij dus volledig betaald word voor de materialen), dan heb je toch geniet van eht bouwen en hebben anderen het geniet van het uitzicht ^^
anyway, veel geluk met je volgende mod, ik zal je zeker daar ook support geven waar ik kan (in heel weinig gevallen dus ^^)
Tja, sponsoring is op zich leuk natuurlijk om aan bepaalde dingen te komen, maar ik vind het persoonlijk niet echt fijn. Er wordt immers toch verwacht dat je iets oplevert (en ook nog binnen een bepaalde termijn) en ik wil er gewoon mee klooien omdat ik het leuk vind, niet dat er een verplichting aanzit.

En een CiP voor de volgende komt zeker, ik moet alleen nog even een naam voor het geval bedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

jammer, maar alvast succes met je volgende mod!
misschien krijg je dan wel inspiratie om deze af te maken, want het idee is heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
abaart schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:45:
jammer, maar alvast succes met je volgende mod!
misschien krijg je dan wel inspiratie om deze af te maken, want het idee is heel goed!
Het volgende idee is nog beter (vind ik zelf dan, zoals het nu in mijn hoofd zit :P).

Wie helpt er mee om een naam te bedenken voor het ding (wordt een beetje jungle/moeras/ruine achtig ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:37
noem het een PC :+
geef het anders de naam van een ruïne uit The Elder Scrolls oid...

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
link0007 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:15:
noem het een PC :+
geef het anders de naam van een ruïne uit The Elder Scrolls oid...
Tja, naam van de pc staat los van de naam van de mod. De computer zelf wordt Phobos genoemd, de naam van de mod zal dus iets worden als Tomb Raider ............
Alleen die puntjes moet ik nog even invullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Swamp Thing... ook leuk met mistmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 14:02
Gezien je huidige, simpele naam, zou ik die lijn gewoon doortrekken.

Dat zou dus worden:
Tomb Raider (the) Bog
Tomb Raider (the) Swamp

Alternatief:
Raider of the Swamp (<-- vind ik wel tof klinken en heeft synergie met de naam)
Bograider

En nog wat alternatiefjes die ik minder vind:
Tomb Raider the Myth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
tomb raider legends? (alla lara croft gedoe ^^)

asap een nieuw topic voorstellen dus jij ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistance_NL schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:18:
...
Raider of the Swamp (<-- vind ik wel tof klinken en heeft synergie met de naam)
...
Doe dan wel Raiders of the lost swamp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Het zou maar zo eens kunnen dat ik dit project wel tot een goed einde ga proberen te brengen, alleen dan niet in een Tomb-Raider stijl, maar in natuurstijl. Ik heb er ergens wel zin in, alleen normaal probeer ik alles zo origineel mogelijk te doen. Dit idee is nu al eens gebruikt, en ik voel me een beetje een ideeho*r als ik dit idee kaap. Tenzij de ts er geen problemen mee heeft natuurlijk.

Hou er wel rekening mee dat ik nét een auto heb gekocht en op dit moment niet zwem in het geld, dus het kan een lang project worden. En of ik de skills heb, laat ik aan jullie over dan :)

Nevermind.. Ik zie dat Terw_Dan dit idee zelf al had een paar posts hierboven. Ik ga niet zo iets kapen.. bedenk wel wat anders dan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Scyth op 22-11-2006 13:31 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Tomb Raider: Croft(y) , met waterstof vuurtjes :P

Tomb Raider Rises?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:03:
Tomb Raider: Croft(y) , met waterstof vuurtjes :P

Tomb Raider Rises?
Echt vuur gaat me toch wat te ver eigenlijk (tenminste, in deze mod). Ik ga gewoon met ledjes werken :)
Ik zal vanavond de CiP gaan posten als ik de fotos heb geupload.
Overigens komt er nog een 3e TRmod aan binnenkort, ik vertel alleen nog even niet wat dat is :)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:03:
Echt vuur gaat me toch wat te ver eigenlijk (tenminste, in deze mod). Ik ga gewoon met ledjes werken :)
Ik zal vanavond de CiP gaan posten als ik de fotos heb geupload.
Overigens komt er nog een 3e TRmod aan binnenkort, ik vertel alleen nog even niet wat dat is :)
Ik wil wel een klein vlammewerpertje voor je draaien hoor O-) O-)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:34:
[...]

Ik wil wel een klein vlammewerpertje voor je draaien hoor O-) O-)
Ja, maar een vlammenwerper vind ik net weer wat te ver gaan voor deze mod. Misschien voor de volgende (of niet echt de volgende, maar degene die daarna komt).

• Tarkin
mss een hoodschotel, met daarop een geflambeerde tomb raider mod?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
[CiP] Tombraider Swamp
Ik heb het ding voorlopig maar even Tombraider Swamp genoemd. Ik ga nog wel een spannendere naam bedenken, maar die komt vast wel, anders blijft het ding gewoon Tombraider Swamp heten :)

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-08 16:20

Khaine

Python liefhebber

Terw_Dan schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:46:
[CiP] Tombraider Swamp
Ik heb het ding voorlopig maar even Tombraider Swamp genoemd. Ik ga nog wel een spannendere naam bedenken, maar die komt vast wel, anders blijft het ding gewoon Tombraider Swamp heten :)
Ik ga benieuwd zijn! Wel jammer, maar misschien de falls ook op een langere baan?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Khaine schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:36:
[...]

Ik ga benieuwd zijn! Wel jammer, maar misschien de falls ook op een langere baan?
Tombraider Falls wordt het wat langere-baan-werk inderdaad. Hij zal ook anders worden als dat ik nu van plan was. Mogelijk totaal anders (ik heb nog een waterval idee dat op zich helemaal niet Tomb Raider related is, maar wel gaaf). Dus misschien dat dat wat wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

hey terw_dan: je zij een paar posts hierboven dat je niet met egt vuur gaat spelen(heel verstandig ;) )
mischien kan je inplaats van echt water dan ook ledjes gebruiken, ik weet niet wat je nu met de casemod gaat doen maar het is een oplossing.

en succes met je volgende casemod *O*

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Borgoth schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:01:
hey terw_dan: je zij een paar posts hierboven dat je niet met egt vuur gaat spelen(heel verstandig ;) )
mischien kan je inplaats van echt water dan ook ledjes gebruiken, ik weet niet wat je nu met de casemod gaat doen maar het is een oplossing.

en succes met je volgende casemod *O*
Ik ga leds gebruiken voor de fakkeltjes, voor het water ga ik net als in Tombraider Falls echt water gebruiken (anders kan de mistmaker ook niet echt gebruikt worden). En het zou natuutuurlijk zonde zijn van het resevoir dat ik gebouwd heb gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

ziet er leuk uit!
als je dan een lange baan gebruikt kun je miss ook wel een bootje met lara erin in de rivier stoppen?
zeg maar of het een goed idee is.
moge het een goede mod worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-07 16:10
voor het vuur ledjes een goed idee. doe je het dan net als die net vuur lampen met een ventilator eronder en een gekleurt stofje?

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Sir_Markus schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:51:
voor het vuur ledjes een goed idee. doe je het dan net als die net vuur lampen met een ventilator eronder en een gekleurt stofje?
nee, dat is niet haalbaar namelijk.
Die fakkeltjes worden namelijk maar een paar mm dik. Daar is nooit een fan onder te plaatsen. Dat had ik ook al bedacht voor TRC, maar dat is gewoon niet te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
en verschillende fakkeltjes plaatsen op een oppervlakte van 12 cm vierkant? dan kan je een grote fan gebruiiken, en die moet niet al te hardraaien, en dan heb je ook nog wat verluchting? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Fr!st! schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:10:
en verschillende fakkeltjes plaatsen op een oppervlakte van 12 cm vierkant? dan kan je een grote fan gebruiiken, en die moet niet al te hardraaien, en dan heb je ook nog wat verluchting? ^^
Het probleem dat je dan krijgt is dat de ruimte onder de fakkels open moet zijn en het dus goed te zien is dat je met een fan werkt. En dat is niet iets dat helemaal ideaal is, gezien je het dan niet weg kan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
je moet niet de hele ruimte openlaten he,m aar als je cirkeltjes van ong 1 cm openlaat, en daar dan nog wat camoufleert, dan moet dat toch lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:37
Deze gaat zeker dan dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Wat mij betreft niet, het is niet zo dat ik helemaal stop met deze mod, ik wil dit ooit nog verder uit gaan werken, maar ik heb nu gewoon een idee wat ik beter uit kan werken dan dit, dus daar ga ik eerst aan beginnen :)
Pagina: 1 2 3 Laatste