Spons kan idd ook, maar ben bang dat dat toch gaat rotten na verloop van tijd. Best is en blijft natuurlijk het ding gewoon waterdicht te houdenprimusz schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:19:
[...]
Die balletjes nemen wel vocht op maar als je met een lek zit zullen ze daar echt niet veel tegen doen, een spons zal dan meer bufferen. Is trouwens ook meteen makkelijk aan te komen, en eventueel in rotsvormen te snijden en te verven
Voor al je rare dingen, eBay!Terw_Dan schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:23:
[...]
de bedoeling is dat er 2 lagen bescherming komen. Als er eentje gaat lekken dan zal het nog niet direct in de pc zelf stromen. Misschien dat ik die tussenlaag ook nog eens volstort met van die vochtvretende balletjes (hoewel ik me afvraag waar ik er zoveel vandaan moet halen).
Maar er zal sowieso gezorgd worden dat alles zo goed mogelijk afgedicht zal worden. PC + Water gaat niet goed over het algemeen, dus wat dat betreft zal ik voorzichtig genoeg te werk gaan.
50KG is maar €1,11
dat is nog best te doen (dan verkoop ik de overgebleven 48KG gewoon voor 1,12€)
Ehm... het is 50 Gram hoor! 50 Kilo van die bolletjes heeft volgens mij een nog grotere oppervlakte dan een huis ofzo
.
Maar is het niet gewoon handig om Norit te gebruiken ?
Hmm, niet goed genoeg gekeken dusXghost schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:54:
Ehm... het is 50 Gram hoor! 50 Kilo van die bolletjes heeft volgens mij een nog grotere oppervlakte dan een huis ofzo.
Xghost schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:54:
Ehm... het is 50 Gram hoor! 50 Kilo van die bolletjes heeft volgens mij een nog grotere oppervlakte dan een huis ofzo.
Norit lost opXghost schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:54:
[ Voor 19% gewijzigd door World Citizen op 03-09-2006 22:01 ]
FreeReef.nl
en norit is voor het zuiveren van water....
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
offtopic:
Klopt, Norrit is actieve kool. Heeft als eigenschap dat het poreus is, waardoor veel verontreiniging er zich aan hecht. Wordt ook gebruikt voor het verwijderen van kleur- geur- en smaakstoffen aan water.
Klopt, Norrit is actieve kool. Heeft als eigenschap dat het poreus is, waardoor veel verontreiniging er zich aan hecht. Wordt ook gebruikt voor het verwijderen van kleur- geur- en smaakstoffen aan water.
Leuk om te zien dat je weer verder gaat...
Ben heel benieuwd!!!
Ben heel benieuwd!!!
even een korte reactie van floriske, ook al staat mijn kast op me te wachten 
Ik ben erg benieuwd wat je er van gaat maken Terw_Dan, ik heb je eerste tombraider mod aandachtig gevolgt in de korte tijd dat ik hier gemiddeld aanwezig ben en ga dat met deze zeker ook doen. Maak er iets moois van, maar ik vermoed dat dat wel goed gaat komen
Ik ben erg benieuwd wat je er van gaat maken Terw_Dan, ik heb je eerste tombraider mod aandachtig gevolgt in de korte tijd dat ik hier gemiddeld aanwezig ben en ga dat met deze zeker ook doen. Maak er iets moois van, maar ik vermoed dat dat wel goed gaat komen
Hehe ben wel benieuwd, ga deze iig zeker volgen.
SystemSpecs - D2 LOD *Razernl
Deze mod zal wel iets langer duren dan de vorige (om de mensen hierboven maar geen valse hoop te geven
)
Reden is dat ik nu ook moet afstuderen en hierdoor niet echt veel tijd meer heb. En ik wacht op wat spullen die ik nog binnen moet krijgen (eerst de mistmaker, als die er is kan ik verder kijken hoe groot eea moet worden).
En dan zit ik nog met het probleem dat ik te weinig ideeen heb voor de hele mod
dus ik moet wachten tot die binnenstromen
Reden is dat ik nu ook moet afstuderen en hierdoor niet echt veel tijd meer heb. En ik wacht op wat spullen die ik nog binnen moet krijgen (eerst de mistmaker, als die er is kan ik verder kijken hoe groot eea moet worden).
En dan zit ik nog met het probleem dat ik te weinig ideeen heb voor de hele mod
wat voor 'ideeen' bedoel je dan?Terw_Dan schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:31:
En dan zit ik nog met het probleem dat ik te weinig ideeen heb voor de hele moddus ik moet wachten tot die binnenstromen
om het in mekaar te zetten e.d. of iets compleet nieuws voor bij je kast?
The Tomb Raider tales continue
deze blijf ik zeker volgen
succes!
succes!
[ Voor 1% gewijzigd door Flythe op 08-09-2006 17:07 . Reden: érg domme typo ]
Hoe ik hem in elkaar ga zetten gaat wel goedkomen, daar is weinig aan te beleven.abaart schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:29:
[...]
wat voor 'ideeen' bedoel je dan?
om het in mekaar te zetten e.d. of iets compleet nieuws voor bij je kast?
Het gaat meer om wat nog meer in de kast te bouwen naast een waterval aan de voorkant. De rest van de kast moet natuurlijk ook wel leuk worden om naar te kijken uiteraard
tof tof dat tombraider een staart heeftFlythe schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:40:
The Tomb Raider tails continuedeze blijf ik zeker volgen
succes!
psst het is tales
ontopic weer
wat zijn je plannen nu ong (handig voor ons als je ze op een rijtje kan zetten)
de plannen die ik tot nu toe heb (ongeveer in de volgorde waarin ook de updates komen als het goed is).Fr!st! schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:27:
[...]
tof tof dat tombraider een staart heeft
psst het is tales
ontopic weer
wat zijn je plannen nu ong (handig voor ons als je ze op een rijtje kan zetten)
- mistmaker plaatsen
- pomp inbouwen
- resevoir bouwen op basis van de grootte van de mistmaker en de pomp
- plaatsen van de waterniveau meter
- maken van de daadwerkelijke waterval
- plaatsen van de leds (multicolor dingen die als fakkels gaan dienen
- ???
- ???
- ???
- ???
- winnen met een casemodcontest
een aantal dingen die er zeker in gaan komen zijn:
- hangbrug/touwbrug omdat die er niet in de vorige mod is ingekomen
- meer verlichting, fakkeltjes oid
verder wil ik nog eens kijken wat ik kan vinden aan dieren die erin kunnen. Heb natuurlijk de bijbehorende krokodil, maar is misschien wel leuk om wat meer dingen erin te verwerken.
Verder weet ik nog niet echt wat voor stijl ik het ding ga geven. Ik zit zelf te denken aan jungle, maar weet niet of dat mooi realiseerbaar is (gezien er dan wel veel planten e.d. inmoeten komen).
Anders ga ik voor een soort ruine van een of andere beschaving die langzaam onder water is gelopen ofzo. (maar goed, moet oppassen dat dat niet teveel op de oude mod gaat lijken).
Wat ook wel weer grappig is, een google op 'tombraider waterval' of 'tombraider falls' komt direct uit bij mijn mod
[ Voor 37% gewijzigd door TERW_DAN op 07-09-2006 22:58 ]
Het word een erg kicke mod, maar zijn er al foto's? Ik begin nu erg benieuwd te worden...
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
nee, er zijn nog niet meer fotos om 2 redenenMarientjuh schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:34:
Het word een erg kicke mod, maar zijn er al foto's? Ik begin nu erg benieuwd te worden...
1, ik heb er nog niet heel veel aan gedaan, wacht nog even op onderdelen
2, broertje heeft mijn camera meegesneakt naar België
Verwijderd
Houd wel rekening met de wet van de communicerende vaten!

Als je je vinger (bijvoorbeeld) op de buis hebt (pomp aan), heeft de lucht onder je vinger dezelfde druk als de lucht buiten de bak, dus blijft het water lekker in je buis zitten. Haal je echter je vinger weg van je buis (pomp uit), dan zakt het water in je buis tot aan het zelfde niveau als de rest van je bak. Gevolg: Je bak stroomt over.

Als je je vinger (bijvoorbeeld) op de buis hebt (pomp aan), heeft de lucht onder je vinger dezelfde druk als de lucht buiten de bak, dus blijft het water lekker in je buis zitten. Haal je echter je vinger weg van je buis (pomp uit), dan zakt het water in je buis tot aan het zelfde niveau als de rest van je bak. Gevolg: Je bak stroomt over.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 19:46 ]
Dit probleem probeer ik te ondervangen door de pomp redelijk onderin te plaatsen zodat het stuk tussen het resevoir en de pomp niet groot is. Er zal dan wel wat water teruglopen als de pomp uitstaat, maar dit zal dan zo minimaal zijn dat ik geen problemen verwacht.Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:44:
[afbeelding]
Verwijderd
Dan moet ik wel zeggen dat ik geen verstand heb van die pompen, dus het kan een domme vraag zijn, maar als een pomp uit staat laat hij terugwaarts geen water door (althans dat begrijp ik van jouw verhaal)?
Als hij wel water terug laat zal het geen ene donder uitmaken welke componenten je waar neerzet, water zal altijd op een zo laagst mogelijk stabiele plaats gaan zitten. Ook als je je pomp/rad onder het niveau van de waterval plaatst (mits je pomp water doorlaat als deze uit staat).
Mocht het toch het geval zijn dat je pomp water doorlaat, kan je je pomp+rad alsnog onder je waterval zetten, moet je alleen het wateropvangbakkie een stuk verhogen zodat hij het weggelopen water opvangt. Je pomp stuwt dan het water weer naar boven en gaat gewoon weer verder met stromen, dit zou verder geen problemen moeten opleveren.
@hieronder:
Als hij wel water terug laat zal het geen ene donder uitmaken welke componenten je waar neerzet, water zal altijd op een zo laagst mogelijk stabiele plaats gaan zitten. Ook als je je pomp/rad onder het niveau van de waterval plaatst (mits je pomp water doorlaat als deze uit staat).
Mocht het toch het geval zijn dat je pomp water doorlaat, kan je je pomp+rad alsnog onder je waterval zetten, moet je alleen het wateropvangbakkie een stuk verhogen zodat hij het weggelopen water opvangt. Je pomp stuwt dan het water weer naar boven en gaat gewoon weer verder met stromen, dit zou verder geen problemen moeten opleveren.
@hieronder:
Wist ik dus nietdeWit schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:19:
Is op zich niets aan de hand, want de pomp sluit de slang af.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 22:33 ]
Is op zich niets aan de hand, want de pomp sluit de slang af. Meeste pompen in ieder geval. Wat je ook kan doen is er gewoon voor zorgen dat de randjes van de bassin gewoon hoog genoeg zijn ;-)
Mocht het zo zijn dat de pomp terugwaarts water doorlaat zal het vast mogelijk zijn iets van een ventiel ofzo erin te zetten wat voorkomt dat het water terugloopt, dus daar zie ik eigenlijk geen probleem in
Zorgen voor overlopen en voldoende capaciteit in het laagste bassin. Als je water oppompt en via een overloop in het bovenbassin (voor de waterval) laat stromen kan het nooit terug naar het bassin beneden vallen via de pompbuis. En bovendien zal het water dan wel via de waterval naar beneden vallen, dus heb je sowieso die capaciteit nodig beneden.Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:44:
[afbeelding]
Dat is idd wat ik wil gaan doen. Maar dat wordt gewoon testen en kijken hoe het uit gaat pakken.HunterPro schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:26:
[...]
Zorgen voor overlopen en voldoende capaciteit in het laagste bassin. Als je water oppompt en via een overloop in het bovenbassin (voor de waterval) laat stromen kan het nooit terug naar het bassin beneden vallen via de pompbuis. En bovendien zal het water dan wel via de waterval naar beneden vallen, dus heb je sowieso die capaciteit nodig beneden.
Helaas ligt het projectje even wat stil, maar dat heeft meer te maken met hardware problemen die ik momenteel heb, die te wijten zijn aan of de videokaart, of de raidcontroller.
Verwijderd
True, water kan niet omhoog vallenHunterPro schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:26:
[...]
Zorgen voor overlopen en voldoende capaciteit in het laagste bassin. Als je water oppompt en via een overloop in het bovenbassin (voor de waterval) laat stromen kan het nooit terug naar het bassin beneden vallen via de pompbuis. En bovendien zal het water dan wel via de waterval naar beneden vallen, dus heb je sowieso die capaciteit nodig beneden.
Das op zich best knake... had me namelijk een leuk bedrag bespaart voor de pomp die ik moet kopen
Deze mod is veel te potentieel mooi om niet te updaten
komt er nog wat van?
komt er nog wat van?
Niet zeuren om updates, hij heeft gezegd dat hij niet enorm veel tijd heeft en atm wacht op onderdelen.
Ziet er goed uit Terw_Dan! Wordt nog veel mooier dan je vorige TR mod!
Tja, als die trage gast van die inkoopactie eens opschiet misschien wel. Ik ben nu al ruim 3 weken aan het wachten en moet zeggen dat ik me een beetje belazerd voel door die gasten. Hopelijk reageren ze vlug op mijn e-mail voor een stornering van het bedrag, dan maar geen mistmaker of gewoon een keer verder kijken.superbartt schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:18:
Deze mod is veel te potentieel mooi om niet te updaten
komt er nog wat van?![]()
Echt, vorige keer ook maanden moeten wachten voordat ik mijn spul binnen had. Via inkoopacties.net koop ik nooit meer wat, die paar euro die ik goedkoper uit zou kunnen zijn interesseren me dan eerlijk gezegd redelijk weinig.
Veel tijd heb ik iig niet, dat klopt. verder is het zo dat de hardware ook enigszins is verandert.gambr0 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:33:
Niet zeuren om updates, hij heeft gezegd dat hij niet enorm veel tijd heeft en atm wacht op onderdelen.
De 7800GS is nu vervangen door een 9700 pro, omdat die 7800 niet helemaal lekker werkte met dit moederbord. Op zich jammer, gezien het een best vlotte kaart was, maar goed, als het niet stabiel wil lopen dan houdt het op. En heb de kaart nog leuk kunnen verkopen, dus dat maakt ook wel weer wat goed
Er zijn even plannen geweest om een Dual Xeon 2400 erin te hangen met die 7800GS en 4GB ram, maar dat paste helaas weer niet in de kast (EATX mobo in een EATX kast zou passen, tenzij je natuurlijk een stuk van de backplate gebruikt om de hdds op te monteren).
Gevolg is dat die xeon bak ook weer te koop staat
verder heb ik nog geen pics van een verdere update omdat die er helaas niet is. Morgen komt er ook niets van en door de week heb ik in de avond nog even geen zin om alle zooi weer overhoop te halen om te gaan bouwen aan het ding, omdat ik dan toch nooit in 1 keer lekker door kan werken. Hoe dan ook, deze mod wordt zeker afgemaakt, hij is gewoon te gaaf om het niet te doen en als ik met m'n grote mond zeg dat water + computer kan dan moet ik het natuurlijk ook bewijzen
het is natuurlijk niet het zelfde, maar je kunt ook een nep waterval maken(als in je inspiratie, glijbaan achtig) en daar water nevel vanaf laten lopen. paar letjes erop laten schijnen en je krijgt ook een practig effect.
als je wilt kun je ook de watervalwaterdicht maken en langzaam water ervanaf later stromen.(denk weer aan een waterglijbaan)
de nevel machines zijn heel erg klein en ook niet zo erg duur.
ik meende er een bij ons tuincetrum te zijn van 50 € die krachtig genoeg was om een redelijke vijver een nevel effect te geven.
voorbeeld: planten nevel effect.
als je wilt kun je ook de watervalwaterdicht maken en langzaam water ervanaf later stromen.(denk weer aan een waterglijbaan)
ik meende er een bij ons tuincetrum te zijn van 50 € die krachtig genoeg was om een redelijke vijver een nevel effect te geven.
[ Voor 8% gewijzigd door JoSoFijn op 29-09-2006 14:00 . Reden: voorbeeld pic ]
Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?
Ik heb zo'n ding dus besteld via inkoopacties.net... maar die gasten leveren gewoon niet, reageren ook niet op mails, dus denk dat dat echt weer tijden gaat duren voordat ik die binnenheb.Sir Markus schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:58:
het is natuurlijk niet het zelfde, maar je kunt ook een nep waterval maken(als in je inspiratie, glijbaan achtig) en daar water nevel vanaf laten lopen. paar letjes erop laten schijnen en je krijgt ook een practig effect.
[afbeelding]
Dit is sowieso de laatste keer geweest dat ik daar iets besteld heb, vorige keer ook al maanden moeten wachten

Verwijderd
anders bel je ff een consumenten programma ofzo, kan je iig zorgen dat het beter gaat worden of die gast zijn bedrijfje kan opdoekenTerw_Dan schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:04:
[...]
Ik heb zo'n ding dus besteld via inkoopacties.net... maar die gasten leveren gewoon niet, reageren ook niet op mails, dus denk dat dat echt weer tijden gaat duren voordat ik die binnenheb.
Dit is sowieso de laatste keer geweest dat ik daar iets besteld heb, vorige keer ook al maanden moeten wachten
je kan die gast natuurlijk ook mailtje sturen van dat er duizenden tweakers zitten te wachten op dat zij dat ding aan jou leveren. want ik wil echt zien hoe ie wordt
Tja, ik denk eerlijk gezegd niet dat er iemand gaat rennen voor €18,70 en ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet echt heel veel tijd/zin heb om me er echt druk om te gaan maken, hoewel ik nu al een maand wacht en het geduld steeds minder wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:09:
[...]
anders bel je ff een consumenten programma ofzo, kan je iig zorgen dat het beter gaat worden of die gast zijn bedrijfje kan opdoeken
je kan die gast natuurlijk ook mailtje sturen van dat er duizenden tweakers zitten te wachten op dat zij dat ding aan jou leveren. want ik wil echt zien hoe ie wordt
Hoe dan ook, enige wat ik nu kan doen is als tip geven nooit wat te kopen bij inkoopacties.net, gezien het een stelletje trage figuren zijn.
Niet via samenkopen.net??? Daar heb ik besteld, zit ook al heel lang te wachten. Heb ook al klachten naar de crew gestuurd; als het goed is gaat er wel eea gebeuren.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
die dingen werken als ik het goed heb met een piezo kristal die als het ware druppeltjes losslaat uit water, misschien dat je met wat handigheid zelf iets kan klussen
Nee, via inkoopacties.net. Hoe dan ook, ik ga volgende keer gewoon bij een winkel bestellen, dan liever iets meer betalen maar dan ook weten dat je het daadwerkelijk krijgtSnoeiKoei schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:51:
Niet via samenkopen.net??? Daar heb ik besteld, zit ook al heel lang te wachten. Heb ook al klachten naar de crew gestuurd; als het goed is gaat er wel eea gebeuren.

Zelf klussen kan ik idd altijd nog, maar moet zeggen dat ik voor 12,50 zo'n kant en klaar ding net zo makkelijk vond... maar goed, dat schiet gewoon niet op.Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:26:
die dingen werken als ik het goed heb met een piezo kristal die als het ware druppeltjes losslaat uit water, misschien dat je met wat handigheid zelf iets kan klussen
*knal*
sorry hoor maar kun je echt niet alvast met iets anders beginnen?
ik vind het namelijk een hele goeie mod!
plieeees
met een paar pics van hoe het er nu bij staat ben ik ook tevreden te krijgen
sorry hoor maar kun je echt niet alvast met iets anders beginnen?
ik vind het namelijk een hele goeie mod!
plieeees
met een paar pics van hoe het er nu bij staat ben ik ook tevreden te krijgen
Ik heb van de week eindelijk die mistmaker binnen gekregen (tip voor iedereen, koop nooit wat via inkoopacties.net die gasten zijn echt extreem traag). Hij is een stuk kleiner dan verwacht, maar er zitten helaas wel leds op
en moet nog eens wat bedenken om het water dat het ding op laat spatten enigszins tegen te gaan. De DVD spelers gaan iig verplaatst worden naar de voorkant en komen boven elkaar te zitten, want de slot-in pioneer draaide niet stabiel genoeg.
Ik ga binnenkort even wat kippengaas halen om de waterval vorm te geven en dan bekleden met het plastic dat ik nog heb liggen. Misschien dat ik nog vijverfolie ga halen waar al steentjes opgeplakt zitten, misschien is dat mooier dan het doorzichtige spul dat ik op het moment heb liggen.
Verder is het zo dat deze pc weer een upgrade gaat krijgen. Inmiddels is de 7800GS die ik had verkocht env ervangen door een 9700 pro die wel in staat is stabiel te werken op dit bakkie. Gezien deze maar single DVI is en mijn PCI ATI stuk is heb ik een FX5200 PCI erbij besteld die over een weekje of 2 binnen zou moeten zijn.
De reden dat ik dit heb gedaan is dat deze Athlon MP 2600+ m'n X2 3800+ gaat vervangen die momenteel als werkbak staat. Die X2 valt namelijk gigantisch tegen in snelheid en die MP lijkt echt vele malen vlotter te zijn, dus gaat dat ding weer als werkbak dienen. Ander groot voordeel dat eraan zit is dat ik hier 4x zoveel schijfruimte heb (zonder ext mee te rekenen).
Fotos heb ik nog even niet. Ten eerste omdat er nog niet heel veel verandert is behalve de cdromspelers, ten tweede omdat de batterijen van mijn cam momenteel in m'n draadloze logitech keyboard zitten @ stage.
een updateje van de specs
- 2x Athlon MP 2600+
- 2x Zalman 7000 (Ja, dat past
)
- Gigabyte GA7DPXDW-P dual SoA mobo
- 2x 1GB ECC regged Ram.
- 2x 320GB Seagate 7200.10 hdd
- 2x 160GB Seagate 7200.7 hdd
- XFX Geforce 7800GS AGP
- Sapphire Radeon 9700 pro AGP
- Aopen FX5200 PCI
- NEC USB2.0
- Nec 3520 DVDRW
- Pioneer 106S DVD
- Promise TX2000 Raidcontroller
- Zalman 400W voeding
- Inwin Q500 bigtower
- Terratec Sixpack <-- moet nog even kijken of dat gaat passen
- PCI Firewire controller, als ik een geschikte kan vinden
Vooralsnog heb ik totaal geen inspiratie eigenlijk hoe ik het ding verder wil gaan maken, maar dat komt vast wel als ik eenmaal aan eht bouwen ga
Ik ga binnenkort even wat kippengaas halen om de waterval vorm te geven en dan bekleden met het plastic dat ik nog heb liggen. Misschien dat ik nog vijverfolie ga halen waar al steentjes opgeplakt zitten, misschien is dat mooier dan het doorzichtige spul dat ik op het moment heb liggen.
Verder is het zo dat deze pc weer een upgrade gaat krijgen. Inmiddels is de 7800GS die ik had verkocht env ervangen door een 9700 pro die wel in staat is stabiel te werken op dit bakkie. Gezien deze maar single DVI is en mijn PCI ATI stuk is heb ik een FX5200 PCI erbij besteld die over een weekje of 2 binnen zou moeten zijn.
De reden dat ik dit heb gedaan is dat deze Athlon MP 2600+ m'n X2 3800+ gaat vervangen die momenteel als werkbak staat. Die X2 valt namelijk gigantisch tegen in snelheid en die MP lijkt echt vele malen vlotter te zijn, dus gaat dat ding weer als werkbak dienen. Ander groot voordeel dat eraan zit is dat ik hier 4x zoveel schijfruimte heb (zonder ext mee te rekenen).
Fotos heb ik nog even niet. Ten eerste omdat er nog niet heel veel verandert is behalve de cdromspelers, ten tweede omdat de batterijen van mijn cam momenteel in m'n draadloze logitech keyboard zitten @ stage.
een updateje van de specs
- 2x Athlon MP 2600+
- 2x Zalman 7000 (Ja, dat past
- Gigabyte GA7DPXDW-P dual SoA mobo
- 2x 1GB ECC regged Ram.
- 2x 320GB Seagate 7200.10 hdd
- 2x 160GB Seagate 7200.7 hdd
- XFX Geforce 7800GS AGP
- Aopen FX5200 PCI
- NEC USB2.0
- Nec 3520 DVDRW
- Pioneer 106S DVD
- Promise TX2000 Raidcontroller
- Zalman 400W voeding
- Inwin Q500 bigtower
- Terratec Sixpack <-- moet nog even kijken of dat gaat passen
- PCI Firewire controller, als ik een geschikte kan vinden
Vooralsnog heb ik totaal geen inspiratie eigenlijk hoe ik het ding verder wil gaan maken, maar dat komt vast wel als ik eenmaal aan eht bouwen ga
Verwijderd
eindelijk
wilde al dreigbrieven gaan sturen
maar ik hoop dat je snel verder komt, want imo was je tomb raider 1 mod de mooiste die hier de laatste tijd langs is gekomen.
je verslind trouwens wel snel je hardware he
maar ik hoop dat je snel verder komt, want imo was je tomb raider 1 mod de mooiste die hier de laatste tijd langs is gekomen.
Ik ga van het weekend eens wat kippengaas oid inslaan als ik daar nog tijd voor hebVerwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:07:
eindelijk
volgende week zaterdag is het weer PC dumpdag, dus hopelijk kan ik daar nog even wat hardware inslaan (firewire kaartje, ext hdd behuizingen etc).
En zoveel hardware verslind ik nou toch ook weer niet
Beetje offtopic, maar omdat je er zo'n punt van maakt: Je weet dat inkoopacties.net zelf niks levert he 
Gewoon een ontmoetingssite voor mensen die groot willen inkopen. Ik heb laatst Beef Jerky besteld en binnen 3 dagen binnen gehad, om maar een stom voorbeeld te roepen. Dus je snapt dat dat allemaal niks met elkaar te maken heeft.
Beetje hetzelfde als het advies geven om nooit een auto via marktplaats te kopen, omdat jij en beetje laat je verzameling bierdopjes binnen kreeg.
Verder: Ben benieuwd naar de eerste pics
Gewoon een ontmoetingssite voor mensen die groot willen inkopen. Ik heb laatst Beef Jerky besteld en binnen 3 dagen binnen gehad, om maar een stom voorbeeld te roepen. Dus je snapt dat dat allemaal niks met elkaar te maken heeft.
Beetje hetzelfde als het advies geven om nooit een auto via marktplaats te kopen, omdat jij en beetje laat je verzameling bierdopjes binnen kreeg.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Het probleem lag in deze wel bij inkoopacties.net die neit zorgde voor een snelle betaling. Vorige keer was het precies hetzelfde, dus inkoopacties.net is op het moment zeker wel iets te verwijten.Klippy schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:09:
Beetje offtopic, maar omdat je er zo'n punt van maakt: Je weet dat inkoopacties.net zelf niks levert he
pics komen zodra er iets meer meer vorm zit in de casemod
En even een mini-updateje tussendoor.
Allereerst de mistmaker die ik binnenheb

Zoals te zien zitten er helaas wel ledjes op, dus die moet ik gewoon nog even afplakken of zwartspuiten.
Verder heb ik dus de DVD spelers eens wat anders neergehangen omdat de Pioneer heel erg ging resoneren en dat was dus niet echt handig. Iedere keer als ik er een schijfje indeed dan hoorde je het hele ding als een idioot trillen en dat klonk niet echt gezond, daarom heb ik het nu zo gemaakt.

Er is alvast wat plastic over de drives heen geplakt. Niet zozeer om het waterdicht te maken, maar meer om als onderlaag te fungeren waar ik straks op ga lijmen. Ik ga namelijk vijverfolie halen icm kippengaas om de vorm van de waterval te geven. Op deze manier kan ik ervoor zorgen dat ik op het plastic kan llijmen ipv op de drives, mocht ik het ooit nog eens willen vervangen (dat is namelijk bij TRC1 niet echt mogelijk).
De bedoeling is verder dat de Slotin drive straks dermate onzichtbaar wordt dat je niet echt ziet DAT er een DVDspeler is. Zeker omdat ik niet hoef te klooien met een laatje dat weggewerkt moet worden kan ik het ding denk ik heel netjes in de mod verwerken. Voor de Nec DVDRW moet ik nog wat bedenken, gezien dat ding wel een laatje heeft. Hierbij hoop ik ongeveer hetzelfde te kunnen doen als bij TRC1, waarbij het zo is dat als je de DVDspeler opent iedereen zoiets heeft van 'wow, daar zit dus je DVD speler'
.
Allereerst de mistmaker die ik binnenheb

Zoals te zien zitten er helaas wel ledjes op, dus die moet ik gewoon nog even afplakken of zwartspuiten.
Verder heb ik dus de DVD spelers eens wat anders neergehangen omdat de Pioneer heel erg ging resoneren en dat was dus niet echt handig. Iedere keer als ik er een schijfje indeed dan hoorde je het hele ding als een idioot trillen en dat klonk niet echt gezond, daarom heb ik het nu zo gemaakt.

Er is alvast wat plastic over de drives heen geplakt. Niet zozeer om het waterdicht te maken, maar meer om als onderlaag te fungeren waar ik straks op ga lijmen. Ik ga namelijk vijverfolie halen icm kippengaas om de vorm van de waterval te geven. Op deze manier kan ik ervoor zorgen dat ik op het plastic kan llijmen ipv op de drives, mocht ik het ooit nog eens willen vervangen (dat is namelijk bij TRC1 niet echt mogelijk).
De bedoeling is verder dat de Slotin drive straks dermate onzichtbaar wordt dat je niet echt ziet DAT er een DVDspeler is. Zeker omdat ik niet hoef te klooien met een laatje dat weggewerkt moet worden kan ik het ding denk ik heel netjes in de mod verwerken. Voor de Nec DVDRW moet ik nog wat bedenken, gezien dat ding wel een laatje heeft. Hierbij hoop ik ongeveer hetzelfde te kunnen doen als bij TRC1, waarbij het zo is dat als je de DVDspeler opent iedereen zoiets heeft van 'wow, daar zit dus je DVD speler'
Update - 15 oktober 2006
Omdat vandaag de winkels hier open waren en de persoon waar ik eigenlijk naar toe zou gaan ziek op bed lag omdat hij een heel pak koekjes leeggevroten had besloot ik maar weer eens echt verder te gaan met de mod.
Allereerst naar de bouwmarkt voor wat onderdelen.
Vandaag een stuk 4mm MDF gehaald, kippengaas, 4m2 vijverfolie en wat vullingen voor het lijmpistool.
verder had ik nog een plaat 25mm MDF liggen en natuurlijk houtlijm en nog wat ander grij.
In de Inwinkast had ik te weinig ruimte om een heel resevoir in te bouwen, dus het idee was om het resevoir onder de kast te bouwen.
Een 25mm MDF plaatje deed mooi dienst als bodemplaat waarop het resevoir kan komen.

Zoals te zien weer eens uitgeschoten met de houtlijm
De kast komt bovenop de 4 paaltjes te staan in de hoeken, met dit als resultaat:

En dit is zoals de kast er nu bijstaat. De DVD drives zijn nu min of meer waterdicht weggewerkt, ze zijn met folie beplakt dat met een lijmpistool aan elkaar vastgezet is. Waterdicht genoeg als bodemlaagje
.
Verder zit er nu aan de zijkant ook een stuk kippengaas om aan te geven waar de waterval ongeveer moet gaan komen, hoewel ik die nog wel een stuk groter moet maken, omdat hij nu amper voorbij de drive komt en er nogal wat weinig ruimte is voor een mooie waterval.
De plannen voor nu:
- het resevoir gaat kleiner worden heb ik net besloten. Er gaat ongeveer de helft vanaf, wat zal betekenen dat ik zo'n 6 liter water in het resevoir kwijt kan en dat lijkt me eigenlijk wel genoeg
- ik ga met kippengaas aan de voorkant de bergen aangeven waartussen de waterval moet komen en dat stuk ertussen wordt met vijverfolie beplakt om het waterdicht te maken.
- in de 5.25" bays wil ik de pomp gaan plaatsen, op deze manier blijft die ook bereikbaar omdat ik de waterval zo wil maken dat hij openkan aan de voorkant, mocht die pomp ooit schoongemaakt moeten worden of wat dan ook
- naast de kast komt een klein stekkerblok te zitten. Op dit stekkerblok (met schakelaar) ga ik de mistmaker en waterpompjes aansluiten, zodat ik ze in 1 keer makkelijk uit kan zetten
- naast de waterval die aan de voorkant komt ga ik nog iets anders maken. Ik heb namelijk al een klein pompje liggen, alleen die kan het water niet echt heel hoog oppompen. Ik ga deze denk ik gebruiken om een fontein oid mee te maken die aan de zijkant komt te zitten. Hoewel ik moet zeggen dat ik hier nog niet echt een idee voor heb, er schiet me waarschijnlijk vanzelf wel wat te binnen.
verder nog even een paar pics van de mistmaker in actie

Omdat vandaag de winkels hier open waren en de persoon waar ik eigenlijk naar toe zou gaan ziek op bed lag omdat hij een heel pak koekjes leeggevroten had besloot ik maar weer eens echt verder te gaan met de mod.
Allereerst naar de bouwmarkt voor wat onderdelen.
Vandaag een stuk 4mm MDF gehaald, kippengaas, 4m2 vijverfolie en wat vullingen voor het lijmpistool.
verder had ik nog een plaat 25mm MDF liggen en natuurlijk houtlijm en nog wat ander grij.
In de Inwinkast had ik te weinig ruimte om een heel resevoir in te bouwen, dus het idee was om het resevoir onder de kast te bouwen.
Een 25mm MDF plaatje deed mooi dienst als bodemplaat waarop het resevoir kan komen.

Zoals te zien weer eens uitgeschoten met de houtlijm
De kast komt bovenop de 4 paaltjes te staan in de hoeken, met dit als resultaat:

En dit is zoals de kast er nu bijstaat. De DVD drives zijn nu min of meer waterdicht weggewerkt, ze zijn met folie beplakt dat met een lijmpistool aan elkaar vastgezet is. Waterdicht genoeg als bodemlaagje
Verder zit er nu aan de zijkant ook een stuk kippengaas om aan te geven waar de waterval ongeveer moet gaan komen, hoewel ik die nog wel een stuk groter moet maken, omdat hij nu amper voorbij de drive komt en er nogal wat weinig ruimte is voor een mooie waterval.
De plannen voor nu:
- het resevoir gaat kleiner worden heb ik net besloten. Er gaat ongeveer de helft vanaf, wat zal betekenen dat ik zo'n 6 liter water in het resevoir kwijt kan en dat lijkt me eigenlijk wel genoeg
- ik ga met kippengaas aan de voorkant de bergen aangeven waartussen de waterval moet komen en dat stuk ertussen wordt met vijverfolie beplakt om het waterdicht te maken.
- in de 5.25" bays wil ik de pomp gaan plaatsen, op deze manier blijft die ook bereikbaar omdat ik de waterval zo wil maken dat hij openkan aan de voorkant, mocht die pomp ooit schoongemaakt moeten worden of wat dan ook
- naast de kast komt een klein stekkerblok te zitten. Op dit stekkerblok (met schakelaar) ga ik de mistmaker en waterpompjes aansluiten, zodat ik ze in 1 keer makkelijk uit kan zetten
- naast de waterval die aan de voorkant komt ga ik nog iets anders maken. Ik heb namelijk al een klein pompje liggen, alleen die kan het water niet echt heel hoog oppompen. Ik ga deze denk ik gebruiken om een fontein oid mee te maken die aan de zijkant komt te zitten. Hoewel ik moet zeggen dat ik hier nog niet echt een idee voor heb, er schiet me waarschijnlijk vanzelf wel wat te binnen.
verder nog even een paar pics van de mistmaker in actie

Wow die mistmaker doet goed zijn werk, ziet er mooi uit.
Ben langzamerhand wel nieuwsgierig hoe je alles nu weer mooi weg gaat werken en of alles wel goed waterdicht word. Ik bedoel
Ben langzamerhand wel nieuwsgierig hoe je alles nu weer mooi weg gaat werken en of alles wel goed waterdicht word. Ik bedoel
Daar moet ook niet te veel water bij komen, eigenlijk moet bij al die elektronica geen water komenTerw_Dan schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:17:
Wat sowieso gaat gebeuren is dat de hele waterloop afgedekt is met vijverfolie waardoor er in principe geen water in het systeem kan komen. Het stekkerblok komt aan de achterkant te zitten (naast de voeding) waarbij het zo is dat er geen water bij in de buurt zit.
En hoe ik het ga wegwerken weet ik nog niet precies, maar dat wordt gaandeweg wel opgelost
En hoe ik het ga wegwerken weet ik nog niet precies, maar dat wordt gaandeweg wel opgelost
Zoals altijd ziet het er weer gewaagd uit
.
Btw, maak jij eigenlijk nooit schetsen? Je houd me nu wel erg in spanning m.b.t de waterval hoor! Hoe en wat jij in gedachten hebt zullen we zo niet te weten komen. Aan de ene kant natuurlijk extra spannend, maar aan de andere kant ben ik toch wel benieuwd hoe je bepaalde dingen op gaat lossen!
Ik zou het zelf wel weten, maar mijn idee heeft betrekking op een ander thema.
Btw, maak jij eigenlijk nooit schetsen? Je houd me nu wel erg in spanning m.b.t de waterval hoor! Hoe en wat jij in gedachten hebt zullen we zo niet te weten komen. Aan de ene kant natuurlijk extra spannend, maar aan de andere kant ben ik toch wel benieuwd hoe je bepaalde dingen op gaat lossen!
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Schetsen e.d. zijn voor mietjesKhaine666 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:27:
Zoals altijd ziet het er weer gewaagd uit.
Op zich wel lastig als je aan eht werk bent, omdat je steeds meer dingen erin wilt verwerken, ook al pakt dat niet altijd even lekker uit, maar goed, dat is wel het leukste en zo vind ik het ook leuk om eraan te blijven werken, omdat het volledig is zoals ik het wil bouwen. En niet zoals ik het ooit opgeschreven heb, maar misschien toch weer anders wil gaan doen. Ik ben met dit soort dingen heel slecht in plannen opvolgen, zelfs als ik ze zelf gemaakt heb
Wat een pracht idee heb je hier Terw_Dan, ik moet zeggen dat je wanneer je dit klaarspeelt zeker hoge ogen gaat gooien 
Maareh kwilde even zeggen dat het wellicht een goed idee is om ander materiaal te gebruiken om het geheel waterdroog te maken, kvond het nou niet bepaald betrouwbaar. Wellicht kun je foam of kit gebruiken om er zeker van te zijn dat het niet gaat lekken.
Maareh kwilde even zeggen dat het wellicht een goed idee is om ander materiaal te gebruiken om het geheel waterdroog te maken, kvond het nou niet bepaald betrouwbaar. Wellicht kun je foam of kit gebruiken om er zeker van te zijn dat het niet gaat lekken.
Kenners weten waarom
Terw_Dan schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:07:
- Aopen FX5200 PCI

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Waarom zouden die drivers elkaar niet mogen? Een Ati en Nvidia kaarten heb ik eerder prima naast elkaar geahad, maar helaas is mijn kaartjes nu stuk. Misschien dat ik voor een dual DVI AGP ga, maar goed, die dingen zijn nagenoeg niet te vinden voor een beetje leuke prijs (en 130 euro voor iets dat enkel 2d hoeft te doen vind ik weer wat veel).nero355 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:36:
[...]
Is dat wel handig wat betreft drivers die elkaar niet mogen enzo
Helemaal mee eens.
Je hebt van die gasten die 10 tekeningen/schetsen gaan maken waarmee ze de helft van de tijd kwijt zijn.
Onzin!
Gewoon maken en zien wat er gebeurt!
(als je je nu aangesproken voelt denk dan maar dat ik ... ben
ontopic:
Gebruikt die mistmaker nou veel water?
En lijkt het je niet handig om een beveiliging in de kast te bouwen voor als er toch water in komt?
Het zou wel jammer zijn als je de hele mod molt door lekkage of zo iets.
Of ga je alles weer opvullen met gips?
Ik heb per se dual dvi nodig (2 monitoren). Dat is gelijk de helft van de eisen die ik stel. De andere helft bestaat uit het compatible zijn met m'n MPX chipset.Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:53:
Daar heb je gelijk in. Maar voor die 48 euro kan je niet knoeien.
die mistmaker verbruikt aardig wat water, omdat er best veel opspat en dat bakje waar het inzat dus snel leeg is (omdat het erbuiten valt). Omdat alle water dat opspat toch weer terugvalt in het meertje zal het waterverlies niet zo heel hoog worden denk ik.abaart schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:40:
[...]
Helemaal mee eens.
Je hebt van die gasten die 10 tekeningen/schetsen gaan maken waarmee ze de helft van de tijd kwijt zijn.
Onzin!
Gewoon maken en zien wat er gebeurt!
(als je je nu aangesproken voelt denk dan maar dat ik ... ben)
ontopic:
Gebruikt die mistmaker nou veel water?
En lijkt het je niet handig om een beveiliging in de kast te bouwen voor als er toch water in komt?
Het zou wel jammer zijn als je de hele mod molt door lekkage of zo iets.
Of ga je alles weer opvullen met gips?
Verder wordt de mod nog helemaal dicht gekit van de binnenkant als ik straks klaar ben en ga ik nog een pak vochtvreters erinplakken. Verder is het misschien niet onverstandig om de luchtvochtigheid te blijven meten zodat als het te vochtig wordt ik in kan grijpen.
[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 16-10-2006 18:18 ]
En weer een update.
Ik heb de voorkant ondder handen genomen, en eigenlijk helemaal anders gemaakt dan dat hij eerst was.
Wat ik als eerste heb gedaan is een stukje 4mm MDF gepakt en deze bekleed met vijverfolie. Vervolgens heb ik hierop stukken piepschuim geplakt voor de zijkanten.

Vervolgens heb ik de verfbrander gepakt en ben ik gaan terraformen
Piepschuim en vijverfolie smelten mooi als je het goed verhit, dus op die manier kun je een aardige waterval maken, zoals hier:

Vervolgens de losse stukjes aan elkaar lijmen en goed aan (laten) drukken

En als we daarmee klaar zijn aan de voorkant van de kast plakken

Bij de DVDRW even creatief geweest met stukjes folie en het lijmpistool

En zo staat mijn pctje er nu bij. Op zich nog niet zo heel erg veel aan te zien, maar de vorm begint er in te komen. Van de week ga ik nog even verder met het resevoir en als dat klaar is kan ik gaan beginnen met leuke werk: de pomp en mistmaker inbouwen en daadwerkelijk een waterloop te bouwen
Sorry voor de ietwat brakke kwaliteit van de fotos, maar mijn camera is een beetje aan het dood gaan (vandaar de ietwat vage strepen en korrelige fotos die je af en toe ziet).
Ik heb de voorkant ondder handen genomen, en eigenlijk helemaal anders gemaakt dan dat hij eerst was.
Wat ik als eerste heb gedaan is een stukje 4mm MDF gepakt en deze bekleed met vijverfolie. Vervolgens heb ik hierop stukken piepschuim geplakt voor de zijkanten.

Vervolgens heb ik de verfbrander gepakt en ben ik gaan terraformen
Piepschuim en vijverfolie smelten mooi als je het goed verhit, dus op die manier kun je een aardige waterval maken, zoals hier:

Vervolgens de losse stukjes aan elkaar lijmen en goed aan (laten) drukken

En als we daarmee klaar zijn aan de voorkant van de kast plakken

Bij de DVDRW even creatief geweest met stukjes folie en het lijmpistool

En zo staat mijn pctje er nu bij. Op zich nog niet zo heel erg veel aan te zien, maar de vorm begint er in te komen. Van de week ga ik nog even verder met het resevoir en als dat klaar is kan ik gaan beginnen met leuke werk: de pomp en mistmaker inbouwen en daadwerkelijk een waterloop te bouwen
Sorry voor de ietwat brakke kwaliteit van de fotos, maar mijn camera is een beetje aan het dood gaan (vandaar de ietwat vage strepen en korrelige fotos die je af en toe ziet).

Hee toch nog bezig!
Blijft dit stukje van de waterval nu zo?
Het zit wel dicht bij die drive zo, ik denk dat er zo water in kan komen.
Maar ik weet natuurlijk nog niet hoe breed de waterstraal gaat worden.
btw: hoeveel brand jij eigenlijk?
3 pakken 100 cd's?
zoveel brand mijn vader niet eens:P
edit:ooh ik zie het al, jij doet gewoon groot inkopen (spindelpack)
3 pakken 100 cd's?
[ Voor 11% gewijzigd door abaart op 30-10-2006 19:55 ]
dude, check die muur achter die cd'sabaart schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:53:
Hee toch nog bezig!
3 pakken 100 cd's?
zoiets wil ik ook nog es doen, maar mobo's te weinig, heb der ma stuk of 4/5. donaties zijn welkom
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
de waterstraal moet ongeveer even breed worden als het stuk tussen de piepschuim zijkanten. Daarbij is het zo dat er nog genoeg spul aan de zijkanten zit zodat er geen water in de drives kan komenabaart schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:53:
Hee toch nog bezig!
Ja, ik koop groot in (3 spindelpacks met ieder 600DVD+Rs), en ja, dat gaat er hier wel doorheen in afzienbare tijdbtw: hoeveel brand jij eigenlijk?
3 pakken 100 cd's?

Dit bedoel je
das gewoon wat behang
dat water
dat gaat echt NOOIT goed .. maar het lijkt me wel vet om te zien als het WEL goed gaat.
Keep up the good work !!
Keep up the good work !!
Verwijderd
Is het een ideetje om de waterstaal aan de voorkant zo breed te maken dat als je naar de voorkant van de case kijkt alleen maar de waterval ziet en verder niets?:)
/me ook wiltTerw_Dan schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:08:
[...]
[afbeelding]
Dit bedoel je
das gewoon wat behang
Tuurlijk gaat dat wel goedPilske schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:10:
dat waterdat gaat echt NOOIT goed .. maar het lijkt me wel vet om te zien als het WEL goed gaat.
Keep up the good work !!
de bedoeling is dat een groot deel van de voorkant bestaat uit water met aan de zijkant wat rotsen (beetje als in de vorm van het actionfigure dingetje).Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:12:
Is het een ideetje om de waterstaal aan de voorkant zo breed te maken dat als je naar de voorkant van de case kijkt alleen maar de waterval ziet en verder niets?:)
* TERW_DAN moet eens op zoek gaan naar een waterpas trouwens... volgens mij stat het ding nogal scheef
Ja, Terw_dan heeft een RAM GordijnVerwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:56:
[...]
zie ik daar nou geheugen voor de ramen hangen?
Ja, mijn simmetjes gordijnVerwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:56:
[...]
zie ik daar nou geheugen voor de ramen hangen?

Ik kreeg nogal wat meuk gedoneerd, mensen die me die meuk toestuurden omdat ze het een belachelijk idee vonden. Op die manier heb ik iets van 500 simmetjes en 200 mobos gekregen en nog steeds komt er wel eens wat deze kant opVerwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:13:
hoe kom je toch aan al die dingen?
de muren zitten dan wel nagenoeg vol, maar ik bedenk steeds andere dingen om verder te maken (DVDrekjes, lampen, plantenbakken enz)
Verwijderd
daarom is terw_dan ook meteen doodt als er de fik in zijn kamer komt(Je hebt toch geen qtec voedingen he
)
maar keep up the good work
het ziet er nog steeds geweldig uit.
blijft dat waterval-ding eigk zwart? want dat zou het effect denk ik wel verpesten,,,
maar keep up the good work
blijft dat waterval-ding eigk zwart? want dat zou het effect denk ik wel verpesten,,,
weet je hoe vet:D wat heb je er voor betaald of allemaal gekergen
leuk creatief bezig geweest trouwens, en hoe heb je in vredes naam dat ram gordijn gemaakt
ach ja iedereen heeft zo zijn hobby's
edit: laat maar
had het gwoon niet gelezen,
leuk creatief bezig geweest trouwens, en hoe heb je in vredes naam dat ram gordijn gemaakt
ach ja iedereen heeft zo zijn hobby's
edit: laat maar
[ Voor 59% gewijzigd door Kwastie op 30-10-2006 21:39 ]
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
Ontopic!
Dat van de mobomuur en het gordijn weet elke tweaker wel.:P
Het folie is zwart, maar alles valt te verven.
Dat van de mobomuur en het gordijn weet elke tweaker wel.:P
Het folie is zwart, maar alles valt te verven.
PCB brandt nietVerwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:33:
daarom is terw_dan ook meteen doodt als er de fik in zijn kamer komt(Je hebt toch geen qtec voedingen he)
het gaat wel ongelovelijk stinken, maar het fikt niet gelukkig
Nee, hij blijft niet zwart.maar keep up the good work
Het zwarte wat je nu zit is voornamelijk de onderlaag, het stuk dat ervoor moet zorgen dat het zaakje enigszins waterdicht blijft. De bovenste laag folie ga ik in ieder geval grijs spuiten (heb nog wat over van TRC1) en ik wil er ook stenen in plaatsen (al weet ik nog niet hoe ik dat ga doen, maar lijmen lijkt een goede mogelijkheid).
Hierdoor ziet het er en beter uit en is het zo dat het water ook niet recht naar beneden valt.
Het grootste gedeelte van de bordjes heb ik voor niets of vrijwel niets gekregen (soms geruild tegen een netwerkkaartje of wat simmetjes). Er hangen een paar bordjes bij waar ik wel voor betaald heb, dat zijn over het algemeen dat wat exclusievere (zo heb ik 5€ neergelegd voor een gouden soltek en voor een Aopen met buizenaudio). En verder hangen er ook wat bordjes bij die gewoon dood zijn gegaan hier (te ver geOCed, bliksem ingeslagen etc). Daar heb ik gewoon het volle bedrag voor betaald, maar die heb ik dus ook tijden zelf in gebruik gehad.Kwastie schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:34:
weet je hoe vet:D wat heb je er voor betaald of allemaal gekergen
Verder is het zo dat de meeste mensen die nog ergens een dood bord hebben liggen dit aan mij geven omdat ze er zelf toch niets mee kunnen.
Hey Terw_Dan,
Ik was net in de Gamma op zoek naar plexiglas voor mijn (aqua-rium) project daar zag ik ook van die zeer dunne en hele flexible plexiglas plaatjes ..
je kan die met een hetelucht gun en wat creatiefiteit op je waterval plakken als een soort deksel ..
het hoeft denk ik van boven naar beneden maar 1 of 2 MM ertussen tezitten, en als je plexiglas lang genoeg is kan je zelfs een dak boven je ""vijver" maken ..
beetje ASCII art (horizontaal zie het verticaal)
het dak boven op je vijver --> + het plaatje van je mistmaker in de CD-rom plastic bakje gaven me het idee,,
snap je het nog ?
Ik was net in de Gamma op zoek naar plexiglas voor mijn (aqua-rium) project daar zag ik ook van die zeer dunne en hele flexible plexiglas plaatjes ..
je kan die met een hetelucht gun en wat creatiefiteit op je waterval plakken als een soort deksel ..
het hoeft denk ik van boven naar beneden maar 1 of 2 MM ertussen tezitten, en als je plexiglas lang genoeg is kan je zelfs een dak boven je ""vijver" maken ..
beetje ASCII art (horizontaal zie het verticaal)
code:
1
2
3
4
| ----------------------------2mm plexiglas------------------------ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~water~2mm~~~~~~~~~~~~~~ ===================waterval-achtergrond======== =========================================== |
het dak boven op je vijver --> + het plaatje van je mistmaker in de CD-rom plastic bakje gaven me het idee,,
Als afwerking kan je ook weer boven op het plexiglas weer bv een "rotsje ofzo" maken of zodat het lijkt alsof er geen plexiglas is (uiterraard wel schuin naar beneden afwerken zodat waterdruppels niet telang in het zich blijven .. ook met vervoer en elektronica heb je betere bescherming
snap je het nog ?
[ Voor 4% gewijzigd door vso op 30-10-2006 21:53 ]
Tja vanalles
Tja, ik heb er ook over na zitten denken om plexi te gaan gebruiken voor de vorm en afdichting, maar ik ga de waterval helemaal openlaten.
Voor het vervoer gaat dat geen probleem zijn. Er komt een kraantje waarmee ik het hele ding leeg kan laten lopen, dus mocht ik hem ooit moeten vervoeren dan zal het geen probleem zijn dat alles onder het water zit. En die paar druppels die evt geknoeid worden zijn niet echt een heel groot probleem
Met deze post gelijk even de melding dat de kast nu weer netjes waterpas staat
Nu zou er dus evenveel water naar links als naar rechts moeten stromen. Uiteraard helt de kast nog wel iets naar voren. Het water kan echt maar 1 kant op en dat is naar voren over de waterval
Voor het vervoer gaat dat geen probleem zijn. Er komt een kraantje waarmee ik het hele ding leeg kan laten lopen, dus mocht ik hem ooit moeten vervoeren dan zal het geen probleem zijn dat alles onder het water zit. En die paar druppels die evt geknoeid worden zijn niet echt een heel groot probleem
Met deze post gelijk even de melding dat de kast nu weer netjes waterpas staat
Nu zou er dus evenveel water naar links als naar rechts moeten stromen. Uiteraard helt de kast nog wel iets naar voren. Het water kan echt maar 1 kant op en dat is naar voren over de waterval
[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 30-10-2006 22:09 ]
zou jij ff een closeup willen maken van hoe je de rammodules aan elkaar hebt hangen?
en... heb je der een stel modules (evt + mobos) over?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
anders mail je 'm gewoon even...bartgrefte schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:40:
[...]
zou jij ff een closeup willen maken van hoe je de rammodules aan elkaar hebt hangen?
en... heb je der een stel modules (evt + mobos) over?, heb ik tenminste wat om op te hangen hier
bartgrefte schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:40:
[...]
en... heb je der een stel modules (evt + mobos) over?, heb ik tenminste wat om op te hangen hier

Ik heb nog wel een ander ding waar ik een betere closeup heb, maar die kan ik zo niet vinden.
voor de rest, mijn ICQ staat gewoon in m'n profiel
Trouwens ik zou wel iets van een filtertje bij de pomp-inlaat neer zetten, een flinke dot watten die je in een nylonkous propt (kous is gelijk handig om te bevestigen aan een buis) de watten zorgen dat rondzwervend stof opgevangen wordt .. en daardoor langer plezier van je pompje
pompjes voor de buitenvijvers schijnen goedkoper te zijn?
Ook zou ik bv clear-water en anti-algen spul (verkrijgbaar in een aquarium zaak) halen. Clear-water goedje zorgt ervoor dat (zoals het al zegt) je water helder blijft door kleine stofjes aan elkaar te laten klonteren. Anti-algen omdat algen ontstaan als je bv in de zonlicht laat staan. je kan ook chloor gebruiken maar of dat prettige geur is
Heb je al wat bedacht voor dat je pomp stil valt wanneer er geen water meer in je reservoir zit? ik zou een vlotter c.q waterdruk systeem gebruiken.
Ook zou ik bv clear-water en anti-algen spul (verkrijgbaar in een aquarium zaak) halen. Clear-water goedje zorgt ervoor dat (zoals het al zegt) je water helder blijft door kleine stofjes aan elkaar te laten klonteren. Anti-algen omdat algen ontstaan als je bv in de zonlicht laat staan. je kan ook chloor gebruiken maar of dat prettige geur is
Heb je al wat bedacht voor dat je pomp stil valt wanneer er geen water meer in je reservoir zit? ik zou een vlotter c.q waterdruk systeem gebruiken.
ach de plexiglas zou helppen tegen water spetters, en water verdamping (er verdampt meer omdat het water in beweging is) en je elektronicaTerw_Dan schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:03:
Tja, ik heb er ook over na zitten denken om plexi te gaan gebruiken voor de vorm en afdichting, maar ik ga de waterval helemaal openlaten.
[ Voor 3% gewijzigd door vso op 31-10-2006 09:29 ]
Tja vanalles
Ik denk dat je een flinke pomp nodig hebt om zo'n waterval mooi te laten stromen. Ga voor de lol eens met een maatbeker en horloge aan de slag en probeer een inschatting te maken hoeveel liter je ongeveer per minuut moet verpompen, valt al snel vies tegen. En bedenk dat je beter een grote pomp op half vermogen kan laten draaien dan een kleine pomp op vol vermogen (en er dan achter komen dat ie te weinig doet).
Er komt zeker een filtertje in te zitten, dit omdat het natuurlijk een open systeem is en er vanalles in terecht kan komen. Deze ga ik denk ik plaatsen op het stuk waar het water uit het meertje het resevoir uitstroomt.vso schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:28:
Trouwens ik zou wel iets van een filtertje bij de pomp-inlaat neer zetten, een flinke dot watten die je in een nylonkous propt (kous is gelijk handig om te bevestigen aan een buis) de watten zorgen dat rondzwervend stof opgevangen wordt .. en daardoor langer plezier van je pompje
Daarbij ben ik ook aan het kijken naar een vijverpompje, dit omdat die over het algemeen niet eens zo heel duur zijn en meer dan genoeg water kunnen verstouwen.
chloor is een no-goOok zou ik bv clear-water en anti-algen spul (verkrijgbaar in een aquarium zaak) halen. Clear-water goedje zorgt ervoor dat (zoals het al zegt) je water helder blijft door kleine stofjes aan elkaar te laten klonteren. Anti-algen omdat algen ontstaan als je bv in de zonlicht laat staan. je kan ook chloor gebruiken maar of dat prettige geur is
Dat van dat clear-water is wel een goede tip, denk dat ik zoiets ook wel moet gaan gebruiken, zeker als ik het zaakje mooi schoon wil houden. Nu komen er in principe geen echte planten in, maar je weet maar nooit wat voor meuk er wel in terecht komt.
Er komt een vlotter in het resevoir dat ik verbind met een of ander metertje waardoor ik dus makkelijk het waterpeil kan volgen.Heb je al wat bedacht voor dat je pomp stil valt wanneer er geen water meer in je reservoir zit? ik zou een vlotter c.q waterdruk systeem gebruiken.
De spetters zal ik proberen zoveel mogelijk tegen de randen van het meertje laten slaan zodat het uiteindelijk weer terugstroomt naar het resevoirach de plexiglas zou helppen tegen water spetters, en water verdamping (er verdampt meer omdat het water in beweging is) en je elektronica
ik heb al zitten testen met een klein pompje, die geloof ik 300L/uur deed. Dat is echt veel te weinig. Ik zit nu te kijken naar pomp die 1500L/uur kan doenSnoeiKoei schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:04:
Ik denk dat je een flinke pomp nodig hebt om zo'n waterval mooi te laten stromen. Ga voor de lol eens met een maatbeker en horloge aan de slag en probeer een inschatting te maken hoeveel liter je ongeveer per minuut moet verpompen, valt al snel vies tegen. En bedenk dat je beter een grote pomp op half vermogen kan laten draaien dan een kleine pomp op vol vermogen (en er dan achter komen dat ie te weinig doet).
[ Voor 13% gewijzigd door TERW_DAN op 31-10-2006 10:27 ]
Als je het meertje nu gebruikt als reservoir? dus gewoon wat dieper makenTerw_Dan schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:05:
Er komt zeker een filtertje in te zitten, dit omdat het natuurlijk een open systeem is en er vanalles in terecht kan komen. Deze ga ik denk ik plaatsen op het stuk waar het water uit het meertje het resevoir uitstroomt.
Daarbij ben ik ook aan het kijken naar een vijverpompje, dit omdat die over het algemeen niet eens zo heel duur zijn en meer dan genoeg water kunnen verstouwen.
door de wet v.d communicerende vaten en/of het reservoir en wat vlotters kan je leuke constructies maken.
1) je pomp mag niet droog lopen (anders is tie stuk)
2) je water niveau moet zo afgesteld zijn dat als alles uit staat er genoeg "opvang" capaciteit is. wanneer aan, geen gevaar voor de pomp oplevert maar je vijver/meertje wel volhoud ..
Een ander idee is het geheel te verhogen. en de bodem MDF plaat nog een keer maakt, afstand houders tussen deze 2 plaaten en daar tussen plaats je een jerrycan (net geintegreerde pomp) op de bodem van het meertje een trechter te maken de jerrycan in met een kraan die al het water met pomp aan volledig weer terug stuurt het reservoir in. Als je een vlotter gebruikt om de pomp uit te zetten (tegen overstroming) en de kraan zodanig dicht zet dat het reservoir wel vult maar je meer "gelijk" blijft ..
stof en andere losse deeltjesDat van dat clear-water is wel een goede tip, denk dat ik zoiets ook wel moet gaan gebruiken, zeker als ik het zaakje mooi schoon wil houden. Nu komen er in principe geen echte planten in, maar je weet maar nooit wat voor meuk er wel in terecht komt.
[quote]Er komt een vlotter in het resevoir dat ik verbind met een of ander metertje waardoor ik dus makkelijk het waterpeil kan volgen.[quote]
je moet een aantal vlotters hebben
1) die in ruststand werkt en allarm geeft wanneer deze bereikt is (*vrolijk* geluidje) met een tiptoets schakelaar zodat het geluid wel uitgaat maar wel volgende keer weer werkt (anders vul je hem de 2de keer vol en laat je hem overstromen .. niet de bedoeling, maar je wilt uiterraard wel slapen in die kamer als ik het goed heb dus een constant geluid is ook geen strak plan
2) Normaal bedrijfs vlotter, wanneer deze de schakeling in werking treed zal de pomp uitgaan (zodat als je aan het vullen bent terwijl de pomp aanstaat er nog geen gevaar is voor overstroming) immers het water wat niet in de reservoir zit omdat het rond gepompt word is snel al een paar liter .. al zou je dat niet doen maar tot het normale max niveau vullen en dan de pomp uit zetten dan heb je nog natte plekken op je slaapkamer ..
3) pomp safety vlotter, wanneer deze schaking in werking treed zal je pomp uitvallen en op deze manier voorkomen dat de pomp defect gaat.
Ik ben bezig met mijn aquarium en daar zie je in de D.H.Z/D.I.Y modding fora's en artikelen dit soort tips ook regelmatig voorbij komen. Denk daarbij aan automatische vul systemen, zelf bouw filters,
Lijkt me moeilijk worden, maar niet onmogenlijk. Doe je tests in iedergeval in de badkamerDe spetters zal ik proberen zoveel mogelijk tegen de randen van het meertje laten slaan zodat het uiteindelijk weer terugstroomt naar het reservoir
? volgens mij zou een pomp van 300/400 meer dan genoeg moeten doen alleen je moet de uitstroom van het water breed door een spleet van bv 5 cm lang maar 2mm hoog heen moeten persen.. misschien te sterk zelfs. Denk alleen dat je met de hoogte v.d spleet moet "spelen"ik heb al zitten testen met een klein pompje, die geloof ik 300L/uur deed. Dat is echt veel te weinig. Ik zit nu te kijken naar pomp die 1500L/uur kan doen
Ik heb een Juwel aqarium met een 400L per uur motortje als ik daar een slang op aansluit dan spuit deze zo mijn aqarium leeg
Tja vanalles
Dit wilde ik niet doen, dit omdat het niveau in het meer altijd dezelfde hoogte moet houden (ongeveer dezelfde hoogte).vso schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:28:
[...]
Als je het meertje nu gebruikt als reservoir? dus gewoon wat dieper makenen daar de pomp verwerken met bovenop de pomp de mistmaker .. functioneel + ruimte besparend .. overgens
door de wet v.d communicerende vaten en/of het reservoir en wat vlotters kan je leuke constructies maken.
Het idee is namelijk dat het meertje tot een bepaald punt volloopt en verder doorstroomt naar het resevoir.
Daarom wilde ik een vlotter maken dat zorgt voor genoeg water in het meertje. Mocht het gewoon te laag zijn dan moet ik bijvullen. Op zich hoeft er geen super geavanceerd systeem in, die waterval staat toch alleen aan als ik er naast zit (en hij kan ook gewoon uit als het moet1) je pomp mag niet droog lopen (anders is tie stuk)
2) je water niveau moet zo afgesteld zijn dat als alles uit staat er genoeg "opvang" capaciteit is. wanneer aan, geen gevaar voor de pomp oplevert maar je vijver/meertje wel volhoud ..
zo ver wilde ik eigenlijk niet gaanje moet een aantal vlotters hebben
1) die in ruststand werkt en allarm geeft wanneer deze bereikt is
2) Normaal bedrijfs vlotter
3) pomp safety vlotter
Tja, de bedoeling is dat het water boven in een meertje uitkomt en vanaf daar naar voren stroomt. Ik denk dus dat ik behoorlijk wat water nodig heb op zich.volgens mij zou een pomp van 300/400 meer dan genoeg moeten doen alleen je moet de uitstroom van het water breed door een spleet van bv 5 cm lang maar 2mm hoog heen moeten persen.. misschien te sterk zelfs. Denk alleen dat je met de hoogte v.d spleet moet "spelen"
Ik heb een Juwel aqarium met een 400L per uur motortje als ik daar een slang op aansluit dan spuit deze zo mijn aqarium leeg
Het ideale zou zijn dat ik een pomp kon vinden die niet noodzakelijk in het water hoeft te staan. Dan zet ik die namelijk op de plek waar normaal de 5.25" drives zitten en kan ik de invoer onderop het resevoir plaatsen.
je kan bovenin toch hetzelfde doen? meertje met overloop?Terw_Dan schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:28:
zo ver wilde ik eigenlijk niet gaan1 metertje is op zich genoeg denk ik om ervoor te zorgen dat het resevoir niet leeg komt te staan
je moet wel een beveiliging hebben waarbij de pomp niet "droog" loopt, er wordt in de aquarium best veel 2de hads verkocht goed wassen + filter meuk eruit en je hebt zo'n dingTja, de bedoeling is dat het water boven in een meertje uitkomt en vanaf daar naar voren stroomt. Ik denk dus dat ik behoorlijk wat water nodig heb op zich.
Het ideale zou zijn dat ik een pomp kon vinden die niet noodzakelijk in het water hoeft te staan. Dan zet ik die namelijk op de plek waar normaal de 5.25" drives zitten en kan ik de invoer onderop het resevoir plaatsen.
Tja vanalles
Dat meertje bovenin wordt slechts een cm of 2, dus dat wordt niet echt heel spectaculair.vso schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:32:
[...]
je kan bovenin toch hetzelfde doen? meertje met overloop?
Ja, vandaar het metertje dat eraan komt dat aangeeft wanneer het peil te laag komt. Een beveiliging op die pomp is niet echt nodig denk ik.je moet wel een beveiliging hebben waarbij de pomp niet "droog" loopt, er wordt in de aquarium best veel 2de hads verkocht goed wassen + filter meuk eruit en je hebt zo'n ding
Verder heb ik 2ehands weinig boeiends gevonden kwa pompjes. Dingen kosten gauw 150€ terwijl ik ze voor veel minder al in de winkel heb zien liggen (voor 3 tientjes heb je een waterkoeling pompje).
Dus daarom ga ik sowieso voor nieuw, dat is niet zo duur.
hmm, misschien kan je als het water geleid als beveiliging 2 snoertjes in je buis doen die elkaar niet raken, maar het water geleid dan, dus als er geen water meer is, de pomp stopt.
Lijkt me niet verstandig eigenlijk, als je bedenkt dat er 2 waterpompjes en 1 mistmaker inzitten, als daar potentiaal verschil in krijgt gaat het vast niet goedGieltjev schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:33:
hmm, misschien kan je als het water geleid als beveiliging 2 snoertjes in je buis doen die elkaar niet raken, maar het water geleid dan, dus als er geen water meer is, de pomp stopt.
en minder gevaarlijkd0rk schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:20:
een vlotter is volgens mij veel betrouwbaarder en makkelijker..
Ja heel slim, gewoon alles onder spanning zettenGieltjev schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:33:

Voor een vijverpomp zou je eens bij cranenbroek kunnen kijken. Kosten daar echt geen drol, en zijn kwalitatief nog best oké....
eigenlijk wel want een dat is de andere manier van niveau melders..SnoeiKoei schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:04:
Ja heel slim, gewoon alles onder spanning zetten
Tja vanalles
idd een andere manier van niveaumelders, maar als je dan ergens een klein draadje loszitten hebt, of er zit gewoon iets bloot, dan heb je wel een leuke kortsluiting...
Als je het met laagspanning doet is er niet zo veel aan de hand nee, relaisje gebruiken etc. Maar voordat mensen op het onzalige idee komen hoogspanning te gaan schakelen met een bak water als schakelaar moet ik toch even waarschuwen dat er minder pijnlijke manieren zijn om te sterven.
Ik ga zeker geen water onder spanning zetten, dan liever op een low-tech flintstones manier ofzo. Maar zeker met meerdere pompjes/mistmakers erin gaat dat gewoon nooit goed
Verwijderd
Maar vergeet niet dat je met dit soort sensoren over wisselspanning praatvso schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:13:
[...]
eigenlijk wel want een dat is de andere manier van niveau melders..
anders corroderen je elektroden
heb jij weer mooi 'n pompje gescoord he jongTerw_Dan schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:14:
Ik ga zeker geen water onder spanning zetten, dan liever op een low-tech flintstones manier ofzo. Maar zeker met meerdere pompjes/mistmakers erin gaat dat gewoon nooit goed
maare ik zal het alvast vooraf zeggen, die eheim 1048 haalde ongeveer de meter hoog om te spuiten
Succes ermee, bookmarkje erbij