[CiP]Tombraider

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 28.321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Al tijden had ik een Athlon MP te koop staan... maar niemand wilde het ding hebben, dus bleef er maar 1 optie over. MODDEN!!

Inspiratie was snel gevonden toen ik mijn bureau rondkeek, namelijk
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/lara_actionfigure.jpg
Het leek me wel mooi om hier een mooie kast omheen te modden. Het idee was om de hele kast te gaan modden als een Tombraiderachtige tempel.

Nu was ik al een tijdje bezig met deze mod, maar er viel nogal weinig te zien ('t zat grotendeels nog in mijn kop). Maar nu ik iets verder ben en het een beetje vorm begint te krijgen wil ik het toch alvast delen met jullie.

Om te beginnen begon ik met het grootste stuk hardware dat in de kast moest komen, het mobo. Omdat ik mijn hele systeem in dezelfde stijl wilde hebben wilde ik ook het mobo helemaal in de omgeving op laten gaan. Nu was het ding groen en ik wilde de kast geel/bruin hebben. Dus heb ik het volgende gedaan met mijn bordje.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/GA7DPXDW-P%20-%20mobo%20overzicht.jpg

Zoals te zien heb ik alle dingen afgeplakt, alle pinnetjes bedekt met jumpers, de sloten volgestopt met stukjes karton, dimms in de sloten gedaan, cpus in de sockets gedaan en ATX stekkers erin geduwt zodat alles netjes bedekt was.
En toen ben ik begonnen met spuiten met het volgende als resultaat
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/ga7dpxdw-p.jpg
En geloof het of niet. het ding werkt nog :D Alleen ben ik met mijn stomme kop vergeten jumpers van de fanheaders af te halen waardoor die doorfikten. Dus die kan ik helaas niet meer gebruiken. Maar ach, het bewijst wel dat het bord niet dood te krijgen is, hij heeft een blikseminslag overleeft en mijn modkunsten, dus betrouwbaar genoeg lijkt me :)

Het moederbordje moet uiteraard in een kast komen, nu had ik nog wel een los frame staan, maar zonder front en 1 missend zijpaneel. Maar goed, de slijptol erop en er is best wat van te maken.
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/frame_van_kast.jpg

Hierin heb ik het mobo gehangen, mijn DVDfikker en hdd om een idee te krijgen hoe ik de kast in kon gaan delen. De DVD speler is ook gespoten zoals te zien is evenals de rest van de kast, zoals hier te zien.
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/kast_met_DVD_hdd.jpg

Het idee was om grofweg iets als dit te krijgen (er is wel redelijk wat fantasie nodig om te weten hoe het eruit komt te zien, maar het lijkt me dat hier in CM juist genoeg mensen zijn die fantasie genoeg hebben :P)

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/frame_met_lara.jpg

Ik wilde het dingetje dat voorop de tempel zat (in de originele actionfigure) op de DVD speler plakken, zodat dat de bovenkant werd van de tempel, maar het was vrij lastig om dat voor elkaar te krijgen en het er toch nog een beetje uit te laten zien. dus om wat meer vorm te geven aan de casemod ben ik begonnen met het maken van de voorkant van het geheel. Dit heb ik gedaan met piepschuim. Het is namelijk goedkoop (gratis :+) redelijk makkelijk te verwerken en als je het schildert of lijmt nog stevig ook nog. Dit leek me dus wel wat voor mijn kast, om het op die manier te maken zoals ik wilde.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/piepschuim_pilaar.jpg
Hier is de voorkant te zien zoals ik hem in grote lijnen wil hebben. Een paar treden naar boven en pilaren die aan de zijkant staan. De DVD speler is de bovenkant van het geheel en dit gaat de ingang vormen van mijn tempel.

Het enige wat rottig is aan piepschuim is dat het heel snel verkruimeld en het een ongelovelijke teringzooi geeft op je bureau

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/meuk.jpg

Omdat ik nog niet helemaal uit was over hoe ik het front wilde gaan doen ging ik nog wat verder op zoek en kwam toen op www.tombraider.com uit, waar ik eigenlijk precies vond wat ik wilde hebben.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/tombraider.com.jpg
de bovenkant die hier is wil ik dus ook ongeveer zo hebben, met ongeveer dezelfde kleuren als die ze hier gebruiken. Dat betekende dus ook dat ik mijn gele mobo weer een andere kleur kon geven, omdat die me na een tijdje toch niet echt beviel en ik hem toch liever grijs wilde hebben.

Nu was het zo dat mijn mobo gewoon glad was, iets dat ik ook niet realistisch genoeg vond, dus een ritje naar de dierenwinkel was zo gemaakt voor wat schelpenzand. Helaas waren ze net door het schelpenzand heen, maar hadden ze nog wel mooi aquariumzand liggen dat nog wat grover was en precies was wat ik eigenlijk zocht om wat structuur aan te brengen in mijn verf.
Ik heb het mobo opnieuw gespoten en toen de verf nog nat was dat zand over gestrooid en hierna nog een keer gespoten, met het volgende effect als gevolg

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/mobo_met_zand.jpg
Op de foto is het wat moeilijk te zien, maar het is echt een leuk effect geworden en het ziet er vrij realistisch uit (voor zover een mobo in een tempel realistisch kan zijn natuurlijk).

Ik ben op dit moment bezig met de voorkant van de kast, dus het stuk tot naast de hdd tussen het front van de kast en het moederbord.

Ik zal van de week even een update posten met hierin de pilaren zoals ze nu zijn geworden (ze zijn nu rond ipv hoekig), de powerbutton en alvast een wat betere indruk van hoe het er verder ongeveer uit gaat zien.
Dan zal ik ook een overzichtje geven van de tot nu toe gebruikte materialen en de kosten hiervan (excl hardware dus). Ik heb de bonnetjes in de auto liggen, dus die moet ik even op gaan zoeken ;)

Progress tot 13 mei 2006

Updates
14 mei - meer fotos van het mobo en van de voorkant van de kast.
14 mei - fotos dualpowerbuttontm
15 mei - fotos van de DVD speler
17 mei - fotos van de zijkant en van de hdd koeling
19 mei - fotos van de zijkanten en wat kleine dingetjes
20 mei - Gelukkig hebben we de fotos nog... en mag ik opnieuw beginnen :(
21 mei - Het nieuwe begin :)
24 mei - De nieuwe hardware is gearriveerd
25 mei - De nieuwe voorkant
27 mei - De bovenkant + cardreader
28 mei - De zijkant + achterkant
29 mei - first boot
31 mei - de vorm is af
12 juni - eerste impressie van de kast in de goede kleuren
15 juni - plantjes
1 juli - beelden aan de voorkant.
7 juli - final, de mod is af
21 augustus - toch nog een update

[ Voor 24% gewijzigd door TERW_DAN op 21-08-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
update 14 mei

Ik heb nog wat fotos van het mobo, voor mensen die willen weten hoe het ding eruit is komen te zien. bovenin bij de VRM is het nog geel en dat zal wel zo blijven (uiteraard wordt het nog wel netjes afgewerkt). Gezien de VRMs toch wat warm worden zijn die chipjes niet gespoten. Of het wat uitmaakt weet ik niet, maar dan heb ik tenminste het idee dat ik er wat moeite voor gedaan heb.
op de 2e foto is wat duidelijker te zien wat voor structuur ik nu op het mobo heb zitten en ik moet zeggen dat het als je het in het echt ziet het er prima uitziet. Het enige probleem is dat de socket clips wat dikker geworden zijn, dus het wordt vast wat moeilijker om er koelers op te zetten.
Het bord is in deze staat getest en hij werkt dus nog steeds :)
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/mobo_grijs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/mobo_grijs2.jpg

En zoals beloofd nog een update voor de voorkant van het ding.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/voorkant1.jpg
rechts en links zit een stuk piepschuim wat straks een muur voor moet gaan stellen. De gele kleur is omdat ik het eerst in het geel wilde maken ipv grijs, maar daar ben ik dus vanaf gestapt. Op zich is dat niet erg wat het piepschuim is wel een heel stuk steviger geworden door de verf en hierdoor ook prima te verwerken.
Op de vloer zit nu wat afplaktape die een tegel op zijn plaats houdt. Deze tegel fungeert als powerbutton (die fotos komen in een latere update, omdat het powerbutton verhaal nog niet helemaal af is).

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/voorkant2.jpg
vervolgens heb ik nog wat stukken extra in de kast geplaatst en alles aan elkaar gelijmd of gesmeerd (met houtlijm en gips). Daarnaast is er een gat gekomen in de muur rechts waar straks een soort raampje moet komen incl tralies enzo. Verder is er op het achterste lange stuk een soort uitstulpseltje gekomen (beetje moeilijk te zien op de foto, het zit ter hoogte van de Zalman NBkoeler). Hierin zitten de powerled en hdd led die met zijn tweetjes het idee moeten geven dat er een vuurtje zit in dat stukje (de kabels lopen achter die pilaar langs, de IDE kabel naar de DVD speler zit er ook achter).

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/voorkant3.jpg

Hier is te zien dat de pilaren geplaatst zijn aan de voorkant en er een stukje boven de trap is gekomen. Verder nog weinig spectaculairs aan te zien, maar het begint al wel een beetje de vorm te krijgen die ik wil.

De binnenkant ziet er nu nog een beetje saai uit, maar de bedoeling is dat het er straks wat minder saai gekleurd is en er nog een heleboel details komen, al weet ik nog niet helemaal wat, maar de inspiratie komt vanzelf wel opdagen hoop ik.

Ik heb de pilaren wat ronder gemaakt zodat ze er al een stuk echter uitzien en ik heb de voorkant onder handen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

In overleg.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

En toegestaan. Veel success ermee en maak er wat van!

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Whoow best nice idee man! Ben benieuwd, succes en ga 't zeker in de gaten houden!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 15:18

DR161

is sarcasminist

ik ga deze zeker wel volgen
sucses man!

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:37

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Verrek dat moederbord is hufterproof, ik zou er nog niet eens aan denken om het moederbord te spuiten. 8)7
Is dat nu gespoten met verf of spuitbare plastic?
*bookmarked*

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha...een Flintstone moederbord >:) ...
Gaaf man!...aleen...het werkt ook allemaal nog na die verstening?
Nu weer ik zeker dat je gek bent! (na je muurmod ook gezien te hebben 8)7 8)7 )
Verder leuke hardware! zou ik ook wel willen hebben >:)

Nou suc6 er mee

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ziet er wel grappig uit, maar niet echt duurzaam materiaal he ;) .

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 23:50
Mooi idee weer Bookmarked.

Maar als je mobo langer aanstaat en het warmer wordt gaat dan de verf niet loslaten? En word het mobo nu niet nog warmer als het eerst al was?

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161

DR161

is sarcasminist

als je mobo kaduuk is pakje toch een nieuwe van de muur

[ Voor 13% gewijzigd door DR161 op 14-05-2006 21:34 ]

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-12-2024

rnd

ben zeer zeker benieuwd naar het vervolg hiervan! ga m cker volgen

bookmark })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

*bookmarked* , maak er wat van terw_dan !

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zeker bookmarked. Het lijkt mij een origineel idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Van een extreme mod gesproken! :+ _/-\o_ Erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:58

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik was bevoorrecht met een regelmatige preview en was al iets langer op de hoogte van dit plan. Wederom bewijst ons meubel hier weer eens dat een mod nooit normaal mag zijn (remember muur2) en op dat punt sluit ik me volledig bij hem aan. Vaak vind ik mods nogal veel van hetzelfde hebben, maar zo af en toe komt er weer eens een leuk idee voorbij zoals dit.

Ik kan enkel zeggen, chapeau! Ga vooral lekker door, maar ruim wel je kamer op :+

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-08 12:17
*bookmarked* zeker vet! en dat dat mobo niet kapot is zeg :? lijkt me wel vet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

The_Scarabial

MTB for life!

whahaha wtf!, de eerste keer dat ik iemand zijn mobo zie spuiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
W3lta schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:26:
Verrek dat moederbord is hufterproof, ik zou er nog niet eens aan denken om het moederbord te spuiten. 8)7
Is dat nu gespoten met verf of spuitbare plastic?
*bookmarked*
Dit is met spuitverf gedaan (gewoon standaard meuk die bij de Formido te krijgen is). €6 voor een spuitbusje, dus niet eens zo heel extreem duur spul. (het bord was iig een stuk duurder :+)
Goesiman schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:30:
Ziet er wel grappig uit, maar niet echt duurzaam materiaal he ;) .
Nou, het zal je nog verbazen hoe sterk die meuk blijkt. Vergeet niet dat het piepschuim voornamelijk voor de vorm is en dat je met lijm, verf en gips heel wat stevigheid kan creeeren
Moffin schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:31:
Mooi idee weer Bookmarked.

Maar als je mobo langer aanstaat en het warmer wordt gaat dan de verf niet loslaten? En word het mobo nu niet nog warmer als het eerst al was?
Geen idee, komen we vanzelf achter als ik hem straks af heb :P
MaNdM schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:48:
Ik was bevoorrecht met een regelmatige preview en was al iets langer op de hoogte van dit plan. Wederom bewijst ons meubel hier weer eens dat een mod nooit normaal mag zijn (remember muur2) en op dat punt sluit ik me volledig bij hem aan. Vaak vind ik mods nogal veel van hetzelfde hebben, maar zo af en toe komt er weer eens een leuk idee voorbij zoals dit.

Ik kan enkel zeggen, chapeau! Ga vooral lekker door, maar ruim wel je kamer op :+
En jij nog bedankt voor het piepschuim van je nieuwe bureau :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Wow, gaaf idee... en hoe kom je op het idee om je mobo te spuiten? 8)7 :P
Trouwens ook wel vette statue... wil der ook nog is een hebben :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Maestro ;)

Toch een van de eerste reply's ;) keep up good work!
(ps. je huwelijksplannen al vermeldt? :+)

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:09
Je bent echt knettergek! (compliment in de moddingwereld, right?) Leuk en origineel idee, ik zal hem bookmarken. Succes!

Overigens piepschuim lost op in aceton! :P

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, dat ziet er leuk uit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Update - powerbuttons

Het systeem moet natuurlijk ook aankunnen, dus is een powerbutton altijd wel handig. Nu kwam ik op het idee om niet 1 maar 2 powerbuttons te maken (om het leuk te houden). Dit gepatenteerde Terw_dan dualpowerbuttontm systeem moet er voor zorgen dat het systeem niet met 1 maar met 2 powerbuttons die tegelijkertijd gebruikt moeten worden aan te zetten is.
De eerste powerbutton is een tegel waar op te drukken om het systeem aan te zetten (een beetje zoals in prince of persia uit de goede oude tijd). Nu was dat redelijk simpel te maken.
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/tegel1.jpg

Het werkt heel simpel. blokje staat op 2 veertjes, als je het ding indrukt komt het ringetje tegen het schroefje aan en je hebt een stroomkring.
Het ringetje zit aan de header op het mobo en het schroefje zit in een metalen plaatje dat weer contact maakt met draadje dat doorloopt naar de 2e powerbutton.

De 2e powerbutton bestaat uit een draadje dat onder de rechte pilaar zit waar je aan kunt trekken om het systeem aan te zetten (nu is het nog een stukje draad, ik moet nog wat bedenken om daar iets leuks van te maken).
Ik heb een pen gepakt, deze uit elkaar gehaald en een touwtje erdoorheen gehaald. In dat touwtje een knoop gelegd zodat het veertje van de pen hem tegenhield. Als je dus aan het touwtje trekt schiet hij weer terug als je hem loslaat.
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/touwtje1.jpg
Dat plaatje dat rechtop staat is verbonden met het metalen plaatje van de tegel. Het ringetje dat aan het draadje vast zit staat weer in contact met de header van het moederbord.

Dus als je de tegel indrukt en tegelijk aan het touwtje trekt is er een gesloten stroomkring, en dan pas gaat het systeem aan :) dit is ook een beetje een failsafe voor als de tegel blijft hangen en continu contact maakt.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/tegel2.jpg
overzicht van het gepatenteerde Terw_Dan dualpowerbuttontm-systeem

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 14-05-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Crickey. Netjes. en zeer gelikt. Complimenten. Blijf je vorige mods ook zeer waarderen. Maar deze ook hoor

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Leuk idee, je moet er maar opkomen. :D

Beloofd veel goeds! *Bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Het valt me op dat Terw_Dan nog toestemming moet vragen!!!

jij hebt altijd van die ECHT originele mods!!!

(WE WANT MORE!!!)

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Greyh0und schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:03:
Het valt me op dat Terw_Dan nog toestemming moet vragen!!!

jij hebt altijd van die ECHT originele mods!!!

(WE WANT MORE!!!)
regels zijn regels, dus dan houd ik me er ook maar aan (had ook niet anders verwacht dan dat ik toestemming zou krijgen, dus op zich zit ik er niet echt mee).

momenteel ligt het front van de DVD te drogen, pics volgen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Terw_Dan schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:08:
[...]

regels zijn regels, dus dan houd ik me er ook maar aan (had ook niet anders verwacht dan dat ik toestemming zou krijgen, dus op zich zit ik er niet echt mee).

momenteel ligt het front van de DVD te drogen, pics volgen nog :)
hoe vaak wil je ons gaan overvallen met updates?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
touchdomex schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:11:
[...]

hoe vaak wil je ons gaan overvallen met updates?
3x per dag ofzo :+

Ik ben nu lekker bezig, dus kan ik het eea posten, maar denk niet dat dat zo door blijft gaan, maar het is nu weekend, ik heb tijd en de spullen die ik nodig heb, dus wat dat betreft schiet het wel lekker op.

Maar goed, ik ben bang dat mijn inspiratie straks een beetje op is voor het verdere stuk van de mod (ik ben er nog niet helemaal over uit hoe de bovenkant moet komen).

Maar ik wil uiteeraard wel een beetje dit topic bij blijven houden, anders had ik natuurlijk geen cip gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
  • Laatst online: 05-05-2021
Terw_Dan schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:13:
[...]

3x per dag ofzo :+

Ik ben nu lekker bezig, dus kan ik het eea posten, maar denk niet dat dat zo door blijft gaan, maar het is nu weekend, ik heb tijd en de spullen die ik nodig heb, dus wat dat betreft schiet het wel lekker op.

Maar goed, ik ben bang dat mijn inspiratie straks een beetje op is voor het verdere stuk van de mod (ik ben er nog niet helemaal over uit hoe de bovenkant moet komen).

Maar ik wil uiteeraard wel een beetje dit topic bij blijven houden, anders had ik natuurlijk geen cip gestart.
Twee grote (ronde) heuvels? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
leuke mod :)
hoeveel patenten heb je al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Christus, Terw_dan, jij kan ook nooit iets normaal modden hè... Tis iig superorigineel en ook supertof! Veel succes ermee!

offtopic:
Had je mijn mail betreffende die Zalman voeding nog ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161

DR161

is sarcasminist

Gr0wLiThE schreef op maandag 15 mei 2006 @ 00:35:
Christus, Terw_dan, jij kan ook nooit iets normaal modden hè... Tis iig superorigineel en ook supertof! Veel succes ermee!

offtopic:
ik wist wel dat ie heilig was :Y)

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Gr0wLiThE schreef op maandag 15 mei 2006 @ 00:35:

offtopic:
Normaal modden is voor normale mensen :+

mailtje had ik gleoof ik wel ontvangen en ook al weer op gereplied als ik me niet vergis. Mail me anders nog even opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Terw_Dan, ik wist dat je een 'speciaal' figuur bent, maar een Athlon MP mobo overspuiten.. 8)7

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
update DVD front.
Omdat ik toch weer moet wachten tot de gips droog is maar even een updateje

Omdat ik geinspireerd werd door de huidige tombraidersite Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/tombraider.com.jpg wilde ik mijn front van de DVD speler ongeveer in dezelfde stijl maken als hier de bovenkant van de site. Wat ik heb gedaan is allereerst de voorkant in piepschuim gemaakt zoals hier
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/voorkantpiepschuim.jpg
Deze is vervolgens met gips onder geplakt om ervoor te zorgen dat het het goed bewerkbaar was.

Nadat het gips droog was heb ik mijn dremel er op los gelaten om een vorm in de voorkant te krijgen en dat is grotendeels best aardig gelukt :)
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/TRlogo.jpg

En na een likje verf ziet dat er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/front.jpg
Het frontje lijkt hie rwat groot, maar dat is omdat de DVD speler open staat zodat het gips goed kan drogen. De bedoeling is natuurlijk dat dit op het einde nog een mooie kleur krijgt zodat het er een beetje verweert uitziets, alsof het overgegroeit is door planten enzo. Ik ben in ieder geval nog op zoek naar iets waarmee ik mooi planten kan maken en die eroverheen kan laten hangen waar die tijger dan tussen komt te staan.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/zijkant.jpg
en dit is de kast zoals hij er nu bij staat. Zoals linksonder te zien is heb ik de bodemplaat ook al met gips volgegoten. Ik had wat teveel gips aangemaakt, dus heb het maar gelijk hier naar gegooid zodat dat er ook wat beter uitzag.
Ik heb een mengseltje gemaakt van gips met hierdoor een flinke schep aquariumzand. Op deze manier heb ik een mooie structuur in het gips zitten zodat het allemaal wat realistischer lijkt.

In de volgende update zal ik laten zien hoe ik de zijkant aanpak en de hdd gekoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

ff vraag tussendoor:

welke CiP/CM's heb je nu allemaal al gemaakt???

PS: heb je je nick toevallig van je echte naam? d.terwindt? Terwindt ( _ )Daniël ofzo?

[ Voor 46% gewijzigd door Greyh0und op 15-05-2006 13:56 ]

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Greyh0und schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:54:
ff vraag tussendoor:

welke CiP/CM's heb je nu allemaal al gemaakt???
dit is de eerste CiP, de rest heb ik eigenlijk pas gepost nadat ze afwaren en dat waren een 3tal mods.

[rml][ CM] Servertje, Servertje aan de wand......[/rml]
[rml][ CM] AMD Ultrasparc 5[/rml]
[rml][ CM] muur²[/rml]

en dan is er natuurlijk ook nog de cowboard mod

keyboard + plakband = cowboard

[edit]
en Terw_Dan is idd een afgeleide van mijn echte naam, kijk maar in mijn profiel :)

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 15-05-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:33

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

man man man, wat een mod! je moet het echt maar aandurven om een werkend mobo zo te mishandelen.. ik weet dat ze ontzettend veel kunnen hebben, maar dit is echt extreem (2 lagen verf en zand).

succes!

[ Voor 7% gewijzigd door powerflux op 15-05-2006 14:07 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:48
Ziet er super uit! Ik ben benieuwd naar eindresultaat!

Enthousiast geworden over je mod, heb ik ook even zitten denken: is het een idee om je kabels groen/bruin te spuiten zodat het lianen worden? Helemaal in de Tomraider stijl natuurlijk :P

Misschien dat je hier en daar nog wel een paar stukjes mos op de kop kan tikken die je op je kast kan plakken, soort overwoekering?

*bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Laatst online: 11-09 13:51

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Voor de plantjes kan je gewoon wat van die aquariumplanten drogen..

Verders, ziet er gek uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
powerflux schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:04:
man man man, wat een mod! je moet het echt maar aandurven om een werkend mobo zo te mishandelen.. ik weet dat ze ontzettend veel kunnen hebben, maar dit is echt extreem (2 lagen verf en zand).

succes!
Er zitten zelfs 6 lagen overheen (geel, geel, bruin, geel, grijs, zand en grijs).
artacis schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:15:
Ziet er super uit! Ik ben benieuwd naar eindresultaat!

Enthousiast geworden over je mod, heb ik ook even zitten denken: is het een idee om je kabels groen/bruin te spuiten zodat het lianen worden? Helemaal in de Tomraider stijl natuurlijk :P

Misschien dat je hier en daar nog wel een paar stukjes mos op de kop kan tikken die je op je kast kan plakken, soort overwoekering?

*bookmarked*
Ik heb al een idee wat ik met de kabels ga doen. Ze worden sowieso groen geverfd en ik wil daarnaast ook van dat groene spul wat je ook veel ziet bij modeltreintafels erop plakken, hierdoor wordt het niet helemaal glad en lijkt het allemaal nog wat echter. Hiermee wil ik dan ook wat stukjes gaan bedekken zodat dat een beetje overwoekerd lijkt. Dus idd een beetje wat je al aangeeft.

Nu alleen nog op zoek naar een winkel die die zooi verkoopt (maar ik ga er vanuit dat er vast wel een winkeltje in Nijmegen zit die die meuk heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:44

killercow

eth0

Er zijn ook namaak aquarium plantjes te koop, de juiste afmeting, en handig (want van plastic)

al had ik dat bord wel van je willen kopen als je er toch niet zo veel voor had willen krijgen (neem aan dat je het geld niet nodig had, aangezien je hem anders niet zo mishandeld zou hebben)

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
killercow schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:45:
Er zijn ook namaak aquarium plantjes te koop, de juiste afmeting, en handig (want van plastic)

al had ik dat bord wel van je willen kopen als je er toch niet zo veel voor had willen krijgen (neem aan dat je het geld niet nodig had, aangezien je hem anders niet zo mishandeld zou hebben)
hmm, dat is een goede tip. Eens kijken van de week bij winkels die aquaria e.d. verkopen. Zit vast wel wat bruikbaars tussen. Nu is het op zich niet iets dat ik direct nodig heb, maar wel handig als ik straks wat in huis heb om het mee af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:14

mmniet

De beetje weter

sorry dat ik het zeg, dit bolletjespiepschuim vind ik echt lelijk, het idee is heel vet, en je mobo ziet er stoer uit (al vind ik dat je meer geel moet gebruiken in je mobo, maar dat terzijde), maar ik vind dat het piepschuim het lelijk maakt, misschien een gipslaag eroverheen maken? is beter bewerkbaar en persoonlijk vind ik het mooier.

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er zeker mooi uit en ik ga hem ook volgen

alleen: is er nou een lege plek aan je muur? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:53

empy

Rijdt rondjes

ijslands mos :D
Afbeeldingslocatie: http://www.srhw.com/images/Busch/7101.jpg
Dat heb ik ook nog ooit gebruikt voor mijn modelbaan >:)

Geweldig idee, ik wacht met smart op de volgende update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
als je al je voedings kabels nou een beetje gedraait maakt en dan donkerbruik/groen spuit dan lijken het net liaanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zou je eigenlijk je kabels moeten verlengen en door je case heen draperen, is weer wat anders dan inkorten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:44

killercow

eth0

wat trouwens erg goed werkt met dat piepschuim is om er even met een hele hete fohn overheen te gaan, zo heb ik ook eens een achterwand voor een aquarium gemaakt, de bolletjes smelten dan waardoor je een veel vlakker oppervlak krijgt, maar omdat ze naturlijk allemaal anders smelten heb je toch een heel gevarieerd oppervlak (zoals je van steen zou verwachten.)

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Damnit. Dat ziet er veelbelovend uit :D

Nu maar hopen dat het piepschuim niet te zwak is en dat je uiteindelijk alles opniuew kan gaan doen. ;)

Als een gedeeltelijk Tomb raider fan zal ik deze CiP wel gaan volgen. Zeer cool idee.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
mmniet schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:07:
sorry dat ik het zeg, dit bolletjespiepschuim vind ik echt lelijk, het idee is heel vet, en je mobo ziet er stoer uit (al vind ik dat je meer geel moet gebruiken in je mobo, maar dat terzijde), maar ik vind dat het piepschuim het lelijk maakt, misschien een gipslaag eroverheen maken? is beter bewerkbaar en persoonlijk vind ik het mooier.
Ik ben het met je eens. Dat piepschuim met die grote bolletjes is ook niet echt mooi. De reden dat het ook alleen gebruikt wordt voor de grotere stukken en de ondergrond en hierna toch met gips bewerkt wordt (gips met aquarium zand erdoorheen geeft een hele mooie structuur).

Het piepschuim dat ik voor de pilaren e.d. heb gebruikt is heel wat fijner en zit er ook stukken realistischer uit, dus daar ben ik best tevreden over. En vergeet niet dat ik nog heel veel planten e.d. eroverheen wil gaan maken, dus dat je toch wat variatie krijgt en je straks niet echt meer ziet dat het van dat lompe piepschuim is.
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:14:
ziet er zeker mooi uit en ik ga hem ook volgen

alleen: is er nou een lege plek aan je muur? :'(
nope, muur zit nog helemaal vol :) |(dit bord lag in een doos namelijk, heeft nooit aan de muur gehangen).
empy schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:49:
ijslands mos :D
[afbeelding]
Dat heb ik ook nog ooit gebruikt voor mijn modelbaan >:)

Geweldig idee, ik wacht met smart op de volgende update!
zoiets wil ik er idd in gaan maken, maar dat komt later wel, eerst de grote vormen en dan de details anders schiet het niet op.
killercow schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:03:
wat trouwens erg goed werkt met dat piepschuim is om er even met een hele hete fohn overheen te gaan, zo heb ik ook eens een achterwand voor een aquarium gemaakt, de bolletjes smelten dan waardoor je een veel vlakker oppervlak krijgt, maar omdat ze naturlijk allemaal anders smelten heb je toch een heel gevarieerd oppervlak (zoals je van steen zou verwachten.)
Dat is misschien nog wel een goed ideetje voor de randjes die ik nu nog heb... sterker nog, ik ga gelijk de fohn even pakken om te kijken of het heet genoeg wordt :+
Rakkerzero schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:45:
Damnit. Dat ziet er veelbelovend uit :D

Nu maar hopen dat het piepschuim niet te zwak is en dat je uiteindelijk alles opniuew kan gaan doen. ;)

Als een gedeeltelijk Tomb raider fan zal ik deze CiP wel gaan volgen. Zeer cool idee.
Het piepschuim zelf is niet superstevig, maar als je het bewerkt met een laagje gips dan is het stevig genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

oke, dan is het goed, want die grote bollen piepschuim ziet er natuurlijk niet uit ;)

ik ga deze zeker volgen, wat is je planning? hoe lang denk je bezig te zijn?

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
mmniet schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:44:
oke, dan is het goed, want die grote bollen piepschuim ziet er natuurlijk niet uit ;)

ik ga deze zeker volgen, wat is je planning? hoe lang denk je bezig te zijn?
Ik heb dat piepschuim net even met de fohn bewerkt en dat gaat nog best goed, het krimpt wat in en vormt wat natuurlijker. Dus daaroverheen wat gips en ik heb denk ik precies wat ik hebben wil :)

Ik denk eerlijk gezegd nog wel even bezig te zijn. Ik wil het ding eigenlijk voor 16 juni afhebben zodat hij meekan naar X-life, maar ik denk niet dat me dat lukt.
alleen voor het schilderen van het ding denk ik al 2 weken nodig te hebben gezien ik er heel veel detail in wil gaan maken (dat grijze is echt alleen nog maar ondergrond).

Ik zal morgen de bonnetjes eens uit de auto halen zodat ik een kostenlijstje kan maken, ook wel leuk om bij te houden wat er nu kwa geld in gaat zitten.

Verder is het de bedoeling zeker 2x per week een update te geven over hoe ver ik met het ding ben, maar het kan goed zijn dat er gewoon 2x per dag een update komt als ik verder kom en er veel te zien is (de bedoeling is ook dat het een mod is waarbij je heel veel dingen kunt ontdekken omdat er heel veel detail in komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit !
Wel gedurft ja. Miss wat neon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 22:06

DropjesLover

Dit dus ->

misschien kan je binnenin een soort constructie maken zoals in de eerste film, in die tempel in cambodja (ofzoiets), inclusief die zwaaidende balk, dat vat (op een cpi kaart ofzo) en misschien die shiva (maar dat wordt errug moeilijk)

verder errug vette mod.
ik ben al hardstikke blij met mijn eerste modje (een simpel windowtje...)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit !
Neon past hier niet echt bij, dus ik ben blij dat dat mist.

Verder ook mijn complimenten! Ik ga dit topic in de gaten houden...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:18:
Ziet er mooi uit !
Neon is niets voor deze bak. Ik wil nog wel wat met wat simpele ledjes gaan doen, maar dat is meer om een bepaalde sfeer te maken in de kast en niet zo zeer voor de verlichting. Maar hoe dat precies gaat uitpakken zie ik nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
DropjesLover schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:22:
misschien kan je binnenin een soort constructie maken zoals in de eerste film, in die tempel in cambodja (ofzoiets), inclusief die zwaaidende balk, dat vat (op een cpi kaart ofzo) en misschien die shiva (maar dat wordt errug moeilijk)

verder errug vette mod.
ik ben al hardstikke blij met mijn eerste modje (een simpel windowtje...)
Zoiets wilde ik ook doen, maar ik zit met het probleem dat de cpu koelers gigantisch in de weg gaan zitten (die dingen zijn 11cm hoog, dus nemen veel ruimte is). Dus ruimte voor een erg groot mechanisme heb ik niet. desalniettemin wil ik wel gaan kijken of er nog wat in kan komen, er moet wel wat te beleven zijn om het zo even te zeggen. En alle ideeen die ik er niet in verwerkt krijg gaan op de stapel voor de volgende mod (en dat wordt een CMstacker ofzo, dus heel veel ruimte :D).

Ik wil iig kijken of ik nog wat meer beestjes kan vinden die erin passen. Ik heb nu 1 tijger, das wel leuk, maar wat meer dingen erbij kunnen nog voor wat leuke variatie zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleopet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:19
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:02:
dan zou je eigenlijk je kabels moeten verlengen en door je case heen draperen, is weer wat anders dan inkorten :P
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~c.rietdijk3/smile/yes_new.gif
loswerken en dan als een soort lianen door de case laten gaan. Mischien de
stoom-kabelboom als dikke groene hangende liaan naar de voeding laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
cleopet schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:58:
[...]

[afbeelding]
loswerken en dan als een soort lianen door de case laten gaan. Mischien de
stoom-kabelboom als dikke groene hangende liaan naar de voeding laten lopen.
Ik heb de kabels voor de ATX stekkers als uit elkaar zitten halen, dus wat dat betreft heb ik al wat plantachtige dingen door de kast lopen straks. maar daar komen straks nog wel wat updates van zodra ik op dat stuk aankom, ik ben nu eerst met de zijkant bezig om die mooi af te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan, ergens lees ik dat je de inschakeltoets hebt vervangen door een plavei om op te drukken en een draad waar je aan moet trekken. De draad vermommen als slangenstaart (hebben die wel een staart) lijkt me een leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Wat ik met dat stukje draad ga doen weet ik nog niet, ik zat er zelf aan te denken om hem iig in een plantje te verwerken ofzo, maar een slang kan natuurlijk ook
Hoewel ik me afvraag hoe ik die realistisch kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Terw_Dan schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:47:
Wat ik met dat stukje draad ga doen weet ik nog niet, ik zat er zelf aan te denken om hem iig in een plantje te verwerken ofzo, maar een slang kan natuurlijk ook
Hoewel ik me afvraag hoe ik die realistisch kan maken.
Ik zou het idd ook met een plantje doen.

Om het heel simpel te zeggen, je trekt aan een blaadje, en zodoende trek je dus aan het draadje [blaadje gaat terug op zijn plots door een veer.]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161

DR161

is sarcasminist

Is een rubber/plastic speelgoed slang pakken en daarin de draad verwerken mischien iets?

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Misschien een speelgoed ding pakken is een optie. Maar ik wil toch eerst het grote werk doen en dan pas beginnen met dit soort details. Anders ben ik bang dat het nog wel eens heel lastig kan worden om op het einde alles netjes af te werken.
Ik spuit nu alles nog met een spuitbus (dus nu details aanbrengen is sowieso redelijk zinloos omdat er toch overheen gespoten wordt) maar straks wordt alles een stuk nauwkeuriger geschilderd en dan wil ik pas aan de gang gaan met deze dingen. Tot die tijd kijk ik gewoon wat ik tegenkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Hey leuk zo die DVD-speler, hopelijk blijft het goed zitten. Zou het niet leuk zijn om van takjes en een steen een slinger te maken die aangedreven wordt door een klein motortje? Dat hang je dan ergens op in de case.

offtopic:
Je sig klopt niet helemaal, "Trying is the first step towards Failure", het moet eigenlijk zijn "Saying out loud that it wont take long, is the first step towards Failure"... tenminste dat was onze conculsie toch?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
MaNdM schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:09:
Hey leuk zo die DVD-speler, hopelijk blijft het goed zitten. Zou het niet leuk zijn om van takjes en een steen een slinger te maken die aangedreven wordt door een klein motortje? Dat hang je dan ergens op in de case.
En hoe moet ik me die slinger dan voorstellen? Ik kan me even niet voorstellen wat je daar nou precies mee bedoelt.
offtopic:
Je sig klopt niet helemaal, "Trying is the first step towards Failure", het moet eigenlijk zijn "Saying out loud that it wont take long, is the first step towards Failure"... tenminste dat was onze conculsie toch?
Ok, maar deze uitspraak komt van de grootste filosoof van de eeuw, dus klopt de quote op zich wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Terw_Dan schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:18:
En hoe moet ik me die slinger dan voorstellen? Ik kan me even niet voorstellen wat je daar nou precies mee bedoelt.

[...]
Ok, maar deze uitspraak komt van de grootste filosoof van de eeuw, dus klopt de quote op zich wel :P
Nou fear my paintskills :P

Afbeeldingslocatie: http://www.mandm-web.nl/got/technisch.png
Dit geheel moet natuurlijk heel rustig draaien anders wordt het levensgevaarlijk :+

Ik denk dat je het idee nu wel ongeveer snapt, het is redelijk eenvoudig uit te voeren.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48

Dentheman

Zie signature

offtopic:
lara....met haar heb ik meer meegemaakt dan met menig vriendin :+

Nice, ziet er goed uit, lekker orgineel en gewaagd :D

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Erg grappig idee! Respect dude...
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze ga ik zeker volgen, ik heb altijd graag de tomb raider games gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geniaal :)

Alleen ziet die pop er wel heel erg goedkoop uit. Die zal ik toch vervangen als ik jou was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word zeker wel mooi
ik ga m ook volgend (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
En maar weer een updateje van deze mod.

Omdat de voorkant zo goed als af was volgt logischerwijs de zijkant.
Ik ben begonnen met het raampje in de zijkant. In de eerste update had ik een gat gemaakt in de rechterzijkant voor een raampje.

Hiervoor heb ik een setje 'tralies' gemaakt door wat spijkers te laten roesten, hiervan heb ik de koppen vervoglens afgezaagd en hierdoor had ik tralies :)

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/tralies.jpg

Zoals te zien is heb hier ze gewoon aan de achterkant vastgelijmd. hiertegenaan komt straks toch weer een piepschuimen laag, dus je ziet straks niet meer hoe ze vastzitten. Vanaf de andere kant ziet het er zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/tralies2.jpg
Op de foto is het niet heel duidelijk te zien, maar het geeft een best leuk effect

Aan de andere zijkant wilde ik eerst een gat maken in een rots, maar dit had 2 nadelen.
1 het werd nogal donker in de kast en ik vond dat er wel wwat te zien moest zijn en 2 het werd nogal saai omdat een groot deel van de kast er dan hetzelfde uitziet.

Daarom heb ik op dat stuk pilaren geplaatst gemaakt van een stukje ijzeren pijp.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/pilaren.jpg
Links is degene te zien die onbewerkt is, gewoon een stukkie ijzeren pijp en rechts is degene die al bewerkt is (volgesmeerd met houtlijm en vervolgens door het zand gerold).

En dat kwam er zo uit te zien
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/zijkant2.jpg
de kast is verder volgesmeerd met een mengsel van gips+zand om zo een stenen muur na te bootsen die ook nog te bewerken is, dus ik kan er straks nog vanalles mee doen. Of er een muur van maken waar ik de tegels uitslijp, of het juist heel rotsachtig maken.
Wat misschien ook opvalt is dat er een ventilator zit. Achter deze fan zit namelijk mijn hdd. Omdat piepschuim nogal isoleert had ik de kans dat mijn hdd flink warm kon worden en ik wilde daarom toch iets van koeling hebben. Ik heb uit een plaat een 60x60mm gat gehaald waar de fan precies inpastte en deze vervolgens vastgelijmd. Om het geheel af te werken heb ik een fanguard ervoor geplaatst die ik ook roestig heb laten worden, om het verweerde effect ermee te krijgen. En dat ziet er nu zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/hddkoeling.jpg

In de volgende update zal ik laten zien hoe het andere stukje van de zijkant afgemaakt wordt en ga ik de andere zijplaat in orde maken (die is op zich heel saai, gewoon 1 lang stuk piepschuim, maar dan krijgt het al wel snel een vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 11-09 15:47
Was het niet mooier geweest om die 2 pilaren aan de zijkant van je kast ook van piepschuim te maken. Vind ze nu wel heel erg recht, zeker in verhouding tot de voorkant van de kast. Just my 2 centjes. Maar voor de rest begind het al best een vette kast te worden. Ga zo door.

ps, mischien met de fan zelf ook nog iets doen. Of de fangard wat verder verkloten, niet alleen roest maar ook buigen of zo. Vind de vorm iets te strak voor een "bouwval"

[ Voor 25% gewijzigd door kippy op 17-05-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Dit is echt de meest creatieve CIP die ik tot nu toe heb gezien!!!

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
kippy schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:27:
Was het niet mooier geweest om die 2 pilaren aan de zijkant van je kast ook van piepschuim te maken. Vind ze nu wel heel erg recht, zeker in verhouding tot de voorkant van de kast. Just my 2 centjes. Maar voor de rest begind het al best een vette kast te worden. Ga zo door.

ps, mischien met de fan zelf ook nog iets doen. Of de fangard wat verder verkloten, niet alleen roest maar ook buigen of zo. Vind de vorm iets te strak voor een "bouwval"
Die pilaren aan de zijkant worden idd nog wel bewerkt met wat gips zodat ze niet meer zo recht lijken als ze zijn, want ze zijn wat mij betreft nog wat te recht vergeleken met de rest. Maar het is op deze manier iig stevig en de franjes erom heen komen nog wel, zodat het wat meer op een bouwval lijkt.

De fanguard laat ik zo, maar dat is meer omdat er niet veel aan te buigen valt en hij straks toch niet meer zo prominent aanwezig is. Ik wil er zeker nog wat voorhebben, wat plantjes ofzo, zodat hij veel meerop gaat in de rest van de kast. Maar omdat het nu nog 1 kleur is springt hij er idd wat meer uit dan uiteindelijk wel de bedoeling is.
En mocht dat niet lukken dan komt er alsnog iets van piepschuim.
Het leuke van deze mod is dat ik gewoon lekker kan aanklooien tot het me bevalt omdat het spul allemaal makkelijk bewerkbaar blijft.

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 17-05-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Waarom eigenlijk piepschuim? :)
En niet van dat schuim zoals in de tiberian sun casemod? Dat is veel fijner/sterker, en kun je snijden en daarna zelfs glad schuren :) Dan heb je minder last van de balletjes structuur van gewoon piepschuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:32

Khaine

Python liefhebber

Ik moet zeggen dat dit toch weer 1 van je meest briljante acties tot zover is dan! :D

Zelf beginnen bij mij al die id-en weer op te borrelen als ik jouw zo aan het werk zie! Wat ga je eigenlijk doen met de fan op de proc? Als het bij een heatsink blijft kun je daar misschien een artifact van maken ? Glimmen doet het toch al (misschien goud-spray voor het effect) en het pas 100% in de TR stijl :D.

Keep up the good work tot die tijd :).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Misschien is het ook een leuk idee om de pilaren uit verschillende segmenten te laten bestaan door er kleine inkepinkjes in te maken, maar dat is uiteraard van later zorg.
Verder erg leuke mod, ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
_ferry_ schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:34:
Waarom eigenlijk piepschuim? :)
En niet van dat schuim zoals in de tiberian sun casemod? Dat is veel fijner/sterker, en kun je snijden en daarna zelfs glad schuren :) Dan heb je minder last van de balletjes structuur van gewoon piepschuim.
Piepschuim had ik zo voor handen, kost niets en het is prima te verwerken. Hoewel het me iets tegenvalt met de wat grovere platen die ik heb. Maar dat maakt niet uit, het gaat alsnog de goede kant op.
Khaine666 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:39:
Ik moet zeggen dat dit toch weer 1 van je meest briljante acties tot zover is dan! :D

Zelf beginnen bij mij al die id-en weer op te borrelen als ik jouw zo aan het werk zie! Wat ga je eigenlijk doen met de fan op de proc? Als het bij een heatsink blijft kun je daar misschien een artifact van maken ? Glimmen doet het toch al (misschien goud-spray voor het effect) en het pas 100% in de TR stijl :D.

Keep up the good work tot die tijd :).
Ik ben nog niet uit over de cpu fans en hoe de achterkant van de kast eruit moet gaan zien. Ik moet nog op zoek naar goede socket A koelers of een stel fanadapters die niet al te groot zijn.
En er moet idd iets van een artefact inkomen, alleen weet ik nog niet precies waar en hoe ik dat wil gaan doen, maar dat komt vanzelf wel.
DUTCHSPiRiT schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:05:
Misschien is het ook een leuk idee om de pilaren uit verschillende segmenten te laten bestaan door er kleine inkepinkjes in te maken, maar dat is uiteraard van later zorg.
Verder erg leuke mod, ga zo door!
Dat wil ik idd ook gaan doen, al weet ik nog niet welke stijl het wordt.

zoiets al
Afbeeldingslocatie: http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/303281/2/istockphoto_303281_apollo_temple_3.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://www.mythailandtrip.com/images/around_the_temples_pillars_lg.jpg

zoiets.
de 2e stijl lijkt me wel wat meer passen, maar moet eens zien hoe ik dat ga doen kwa details enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

2de stijl zou ik zeker doen. Dat vind ik namelijk een echte tomb raider stijl pilaar

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-12-2024

rnd

idd typisch TR :D je vordert al lekker .. kan bijna nie w8en op eindresultaat man!!! whooei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Toen ik de eerste foto's zag vond ik het een zooitje maar het begint nu echt ergens op te lijken :) Mijn complimenten _/-\o_

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Ebayzo schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:03:
Toen ik de eerste foto's zag vond ik het een zooitje maar het begint nu echt ergens op te lijken :) Mijn complimenten _/-\o_
Op de eerste fotos was het ook een zooitje :P (je zou de rest van mijn kamer nu moeten zien).

De zijpanelen staan nu nog te drogen (zitten nog vol gips :P). De achterkant van de kast is ook aangepakt en heeft nu ook een mooie gipsstructuur gekregen.

Vanavond of morgen komt er weer een update als ik wat verder ben met de zijkant/achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Laatst online: 10-07 14:51
Origineel idee! En goede uitwerking ;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeker mooi uit ja. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
En nog een update.

Ik ben bezig geweest met de zijkanten van de mod, maar die veranderen eigenlijk per dag omdat mijn idee of niet haalbaar is of omdat ik een nog beter idee krijg.

De bedoeling was eerst om de achterkant aan 1 stuk door te laten lopen en dat het tweede deel met magneetjes vastklikte zodat ik altijd nog relatief gemakkelijk bij de kaarten kon komen. Maar dat bleef niet echt zitten, dus heb ik besloten het anders te doen.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/zijkant_achter.jpg
het gedeelte waar de hdd in huisvest is hier dichtgemaakt en de stroomkabels lopen achterlangs erin.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/zijkant_fanhole.jpg
en zo is het 'afgewerkt'. Het stukje voor het paneel is volgegoten met gips zodat die dezelfde hoogte had als het rand van de kast waar normaal het zijpaneel in valt. Straks komt er nog een stukje naast te zitten zodat het oppervlak nog wat verder doorloopt (wat er precies gaat komen weet ik nog niet trouwens). Het gaat wat je ziet is voor een 80mm fan die op eenzelfde manier zal worden weggewerkt als die 60mm fan daarnaast. Dit is puur om de videokaart te voorzien van genoeg frisse lucht omdat ik natuurlijk een zeer beperkte airflow heb. Het paneel staat er los in, dus is er uit te halen mocht ik ooit eens een kaart moeten vervangen.

De achterkant van de kast is ook helemaal volgesmeerd met gips
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/binnenkant.jpg
Ik wil nog iets tegen die achterwand zetten (ik zat te denken aan een plateau waarop een of ander beeld staat.
Een beetje zoals de beelden die ook in Angkor Wat staan
Afbeeldingslocatie: http://www.thetravelyear.com/photobig/cam301_angkor_wat_statue.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.slrobertson.com/images/cambodia/angkor-wat/vishnu-statue-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.peregrinephotography.co.uk/images/CAWShiva.jpg

Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet, maar ik ben wel een beetje geinspireerd door Angkor Wat (en het past natuurlijk ook helemaal in de TRstijl).

Verder heb ik ook de pilaren aan de zijkant van de kast wat grilliger gemaakt zodat het niet van die hele rechte dingen leken.
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/pilaren2.jpg
Zo zien ze er nu uit, imho al een stuk realistischer en straks als ik er nog wat begroeiing tegenaan gooi moet het helemaal vet lijken.

Daarna ben ik met de andere zijkant bezig gegaan, dat was relatief simpel gezien dat 1 groot paneel is (dit stuk kon ik verdomd weinig mee omdat ik met een mobo backplate zit, dus dat is gewoon 1 groot stuk geworden).

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/zijpaneel.jpg
Het hele paneel is gegipst voor de stevigheid en de structuur en er is een gat gemaakt voor het raampje met de tralies.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/zijkant3.jpg
En op deze manier is het zaakje vast gezet. Eerst is het paneel op verschillende kanten vastgelijmd en toen afgewerkt met gips. Als je goed kijkt zie je de tralies ook zitten in het raampje dat ik daar gemaakt heb.

Om ervoor te zorgen dat ik ook buiten de kast wat stroom kon pakken (met name gedaan voor de verlichting achter mijn monitoren( heb ik 2 molexen naar buiten geleidt. Er hingen er nog best veel ongebruikt tegen het zijpaneel, dus kon ik er prima 2 op deze manier vastzetten.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/ext_molex.jpg

Tot zover deze update, de kast staat nu in de lak dus die moet eerst drogen voordat ik verder kan. Ik zit eraan te denken de bovenkant van de kast verder in tempelstijl te bouwen ipv alleen een rots wat eerst het idee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vette mod man :)
heel origineel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161

DR161

is sarcasminist

die op 1 na laatste pic ziet er realitstischer uit,lekker versletne :P
_/-\o_ hulde _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door DR161 op 19-05-2006 21:34 ]

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
En zoals bij iedere mod het geval is kom ik weer een leuk dieptepunt tegen. In dit geval weer een leuk ingrijpend iets. Het mobo heeft het namelijk begeven. Ik ga nu een nieuw systeempje bestellen, een Athlon 64 3200+je.
Helaas betekent dat wel dat ik en mijn huidige kast voor een gedeeelte moet slopen om het mobo eruit te krijgen en dat het me nooit gaat lukken om het ding op tijd voor x-life af te hebben waar ik eigenlijk wel graag naar toe wilde (dus weer geen x-life dit jaar :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Laatst online: 09-09 17:28
Waarom dan ook je mobo bespuite maet allemaal troep had hem gewoon gelaten met een beetje mos spul erop was ook mooi geweest. nu kan je je mod weer slopen :(

ik vind het wel dom van dat mobo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Laatst online: 08-09 22:09

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Weet je hoe het moederbord gestorven is ?
Komt het door een hitteprobleem die de verf gaf , of heeft de verf ergens iets 'vervuild' of nog iets anders ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

dat is minder, het was eigenlijk belachelijk dat ie t nog deed, maar toch minder dat ie nu kapot is ;)

tipjes: voor de eventuele verlichting, gebruik een PIC chipje om enkele ledjes te laten flakkeren als een kaarsvlam, mesh de stroomkabels NIET maar haal ze net helamaal uit elkaar en maak er lianen van. Ook zou ik eens kijken of je de airflow kan gebruiken om zo'n nep-fakkel te maken (je weet wel, met zo'n wapperend stukkie stof) Ohja, en die standaard fingerguard moet je natuurlijk vervangen met die tralie optie :) (buig enkele nagels een beetje!)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Gelukkig hebben we de fotos nog....

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/kast.jpg
Omdat er 0,0 ruimte was voor het mobo (er zat 1 mm tussen het mobo en het rek van de dvd speler) dat ik werkelijk alles los heb moeten halen met redelijk desastreuze gevolgen...

* TERW_DAN gaat volgende week weer lekker opnieuw beginnen.
Omdat ik dan met een geheel nieuw mobo begin ga ik dat niet spuiten (deze was al half gaar.. en nu doet hij helemaal niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
En TOCH vond ik het een geslaagde mod! _/-\o_

Maar toch wel een beetje ;( [Snik]

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggy_NL op 20-05-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Jammer, de CiP-pics zagen er namelijk fantastisch uit!
Success met de volgende ;)

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 13:53
R.I.P

Je was zo creatief onderweg, maar ik wens je alvast veel succes met revisie 2! _/-\o_

www.frees-it.com

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste