Update
Ik ben nu ongeveer op het punt aangekomen waar ik was alvorens ik mijn hele kast moest slopen om mijn mobo eruit te halen. Groot voordeel nu is dat ik mijn mobo er makkelijker uit kan halen zonder alles te hoeven slopen, dus dat is al een goed punt.
Het leuke van dit mobo is dat het lekker veel USB headers heeft. Mijn kast wordt dan ook redelijk bezaait met USB poorten, namelijk:
4 achter op het moederbord.
2 voor op de fancontroller onder de DVD brander
2 aan de linkerkant, achter de pilaar
2 aan de rechterkant, naast de 80mm fan voor de kaarten (hier zitten ook de 2 firewire poorten).
Misschien een beetje overkill, maar wel leuk om zo weg te werken
Enige wat je veel ziet daardoor, zijn kabels:
Dat rode schakelaartje in de muur is overigens voor de verlichting die in de kast komt te zitten. De verlichting zijn 2 felle leds die de achterkant van de kast verlichten. Op dat punt moet nog een beeld komen te staan van een of ander iets.

Dit is de huidige voorkant, nog wel zonder patroon op de bovenkant van de opening, maar dat wordt er straks opgeschilderd/uitgedremeld net zoals bij de vorige het geval was. De knopjes van de fancontroller worden ook nog aangepast, zodat ze straks meer opgaan in het rotsachtige stuk waar ze inzitten.
alle kabels voor de fancontroller zijn tegen het plafond geplakt en vervolgens weggesmeert achter gips, je ziet er dus niets meer van, behalve nog wat kabels die naar een fan toelopen, maar die worden later nog weggewerkt.

De zijkant ziet er nu zo uit, redelijk hetzelfde als het eerst was (dit stuk was gelukkig nog intact gebleven). de fan zit nu echter aan de fancontroller geknoopt, dus hoeft niet per se meer volle toeren te draaien. Het 2e stukje achterkant wordt nog wel wat aangepast zodat ik mijn videokaart goed kan koelen. Ding is standaard passief gekoeld, dus wil een klein beetje airflow creëeren op dat stuk
Verder heb ik de pilaar aan de voorkant wat hoger gemaakt, zodat hij nog een stukje uitsteekt.
Op bijna iedere foto van tempels e.d. zie je een half afgebrokkelde pilaar, dus dat wilde ik ook
Tot zover deze update, morgen komt Atlas langs en die neemt de fans mee die ik nodig heb. Dan kan ik de zijkant en de voeding erin gaan plaatsen en dan gaat het echt opschieten. Het grote zijpaneel kan dan ook weer terug erop want dan kan ik gelijk alle kabels wegwerken.
Het enige dat er dan nog op moet komen is het stuk op de bovenkant van de DVD speler en de voeding en eerlijk gezegd heb ik nog niet helemaal een idee hoe dat gaat worden
Daarna is het ding in grote vormen klaar en kan ik gaan beginnen met schilderen, plantjes plaatsen, beelden maken etc.
Ik moet nog steeds eens op zoek naar iets waar ik een skelet van kan maken die ik als een hoopje botten in de hoek kan gooien.. maar ach, kom vanzelf wel wat tegen.