[CiP]Tombraider

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 28.326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Hmm, dat is wel erg jammer. Misschien is het een optie om een paneel voor het moederbord te maken, iets wat je ook terug ziet in bijvoorbeeld ORAC3 en Alumaxx. Is er verder nog een reden bekend waarom het moederbord het loodje heeft gelegd?

Misschien is het slim om een slidebare mobo-tray te maken, net als in bijvoorbeeld Lian-Li kasten. Het zal even prutsen zijn, maar dan is het altijd mogelijk om dergelijke hardware te slopen zonder de kast te moeten slopen....

* tafkaw geeft terw_dan een :>, niet huilen, de nieuwe wordt toch mooier...

[ Voor 39% gewijzigd door tafkaw op 20-05-2006 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een mobotray zou idd wel verdomd makkelijk zijn, maar is met deze kast echt niet haalbaar omdat ik dan iedere vorm van stevigheid mis.

Ik heb net een Athlon 3200+ besteld, Gigabyte GAK8NF9 en een XFX 7600 dualDVI videokaart. Dit bordje wordt niet gespoten want daar zit me toch net teveel risico aan vast dus moet ik gewoon een andere manier bedenken om het mooi weg te werken.

Dit bord heeft als voordeel dat het een stuk kleiner is dan het dualbord, wat betekent dat ik wel iets meer werkruimte heb als met de joekel van die GA7DPXDW-P.
Een ander voordeel dat ik nu heb is dat er gelukkig ook S-ATA op dit bord zit zodat ik mijn S-ATA disk kan gaan gebruiken.

Enige probleem is dat ik nu wel weer met een berg hardware zit waar ik niet veel mee kan, maar goed, daar hebben we het ruiltopic voor :)

Ideeen voor de nieuwe versie van de mod zijn er al genoeg en het scheelt dat ik op zich een groot deel van de panelen nog wel kan hergebruiken. Enige wat flink klote is is dat de pilaren aan de voorkant stuk zijn, maar goed, zelfs die zijn nog wel opnieuw te gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:29

Khaine

Python liefhebber

Wat betreft moederbord. Als je een plaat maakt en die ervoor "hangt" als het ware, dan kun je alle delen die uitsteken uit die plaat knippen. Zorg ervoor dat er minstens 2 CM tussen de plaat en je moederbord zit en het zou geen probs moeten opleveren.
Achter die plaat kun je direct ook de kabels verstoppen die je anders zou kunnen zien, en omdat het een plaat is en geen spuitwerk bijft je oorspronkelijke moederbord gewoon intact. Uitstekende onderdelen neem ik aan dat je daar zelf wel wat op kan verzinnen. Een stuk struik, een "uitschuif-pilaar-switch" (die zag je toch ook in tomb raider 1 ? ) of misschien gewoon een staande sarcrofaag (spelling? ).

Die plaat kan overigens al van karton zijn, alhoewel dat geen stabiliteit garandeerd op zich vermoed ik. Wellicht dun hout met een afwerking van papier-mache of gips?

Sterkte iig !

offtopic:
toch blijf ik mij verbazen over jouw recourses.... "even" een 3200 met mobo besteld. Kon ik het maar *sigh*

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Khaine666 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 09:21:
Wat betreft moederbord. Als je een plaat maakt en die ervoor "hangt" als het ware, dan kun je alle delen die uitsteken uit die plaat knippen. Zorg ervoor dat er minstens 2 CM tussen de plaat en je moederbord zit en het zou geen probs moeten opleveren.
Achter die plaat kun je direct ook de kabels verstoppen die je anders zou kunnen zien, en omdat het een plaat is en geen spuitwerk bijft je oorspronkelijke moederbord gewoon intact. Uitstekende onderdelen neem ik aan dat je daar zelf wel wat op kan verzinnen. Een stuk struik, een "uitschuif-pilaar-switch" (die zag je toch ook in tomb raider 1 ? ) of misschien gewoon een staande sarcrofaag (spelling? ).

Die plaat kan overigens al van karton zijn, alhoewel dat geen stabiliteit garandeerd op zich vermoed ik. Wellicht dun hout met een afwerking van papier-mache of gips?

Sterkte iig !

offtopic:
toch blijf ik mij verbazen over jouw recourses.... "even" een 3200 met mobo besteld. Kon ik het maar *sigh*
Ik ga het bord ook helemaal wegwerken zonder direct iets op het bord te monteren. Dus een plaat ervoor is helemaal geen slecht idee, hoe dat ggaat lukken zie ik nog wel. Ik ga morgen weer van voorafaan beginnen met de pilaren, hoewel ik dat deel ook wat anders wil gaan maken. Verder wil ik namelijk de kast een beetje in Angkor Wat stijl maken, dus wil er nog een beeld van Vishnu in plaatsen (hoe ik die ga vinden weet ik niet, maar dat komt vanzelf wel).

En resources... tja je moet er wat voor over hebben. Daarbij houd ik een hele stapel oude hardware over van mijn 2200+ en 2500+ bak die ik ga slopen (mobo, geheugen, videokaart, cpus etc, etc). Misschien dat ik daar nog wel een paar euro voor kan vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine666 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 09:21:
OF polyester :7 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je nou uit je dooie moederbord de sloten zaagt, een gat voor de koeler en ram (en eventueel verder waar je het nodig hebt en dan gewoon die ervoor hangt? Dan is je originele intentie (die ik super vond) nog wel aanwezig en zit er gewoon een goed werkend (maar minder mooi) mobo achter

dus gewoon je dooie mobo als "plaat" ervoor gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04

spaceboy

Op grote hoogte

Jammer dat deze mod het levenslicht niet heeft mogen zien. Succes met de volgende.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Jammer :'(

Maar Ik zou zeggen, maak van te voren een mooie tekening hoe je alles wilt hebben. Misschien kun je van het nieuwe spul een nog mooiere mod maken :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Rakkerzero schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:50:
Jammer :'(

Maar Ik zou zeggen, maak van te voren een mooie tekening hoe je alles wilt hebben. Misschien kun je van het nieuwe spul een nog mooiere mod maken :)
Het is idd jammer, maar goed, niets aan te doen. Ik ga er nu weer gewoon verder mee (ik kan iig weer beginnen met de voorkant). Het is dan alleen wachten op het nieuwe mobo + cpu en videokaart tot ik verder kan met de achterkant, maar ach dat is op zich niet zo'n groot probleem :).

Verder ga ik zeker geen tekening maken, dat dwint me om bepaalde dingen in de kast te verwerkern terwijl het bij mij iedere minuut weer anders kan zijn en dat vind ik het leuke aan deze mod. Gewoon net zolang prutsen tot het is wat ik wil dat het is en de mogelijkheid het altijd nog even wat anders te maken dan eigenlijk in mijn hoofd zat.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:46:
als je nou uit je dooie moederbord de sloten zaagt, een gat voor de koeler en ram (en eventueel verder waar je het nodig hebt en dan gewoon die ervoor hangt? Dan is je originele intentie (die ik super vond) nog wel aanwezig en zit er gewoon een goed werkend (maar minder mooi) mobo achter

dus gewoon je dooie mobo als "plaat" ervoor gebruiken
Dit mobo gaat tegen de muur als een soort van herinnering omdat het een uniek ding blijft dat redelijk veel overleeft heeft :)
spaceboy schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:52:
Jammer dat deze mod het levenslicht niet heeft mogen zien. Succes met de volgende.
tja, op zich jammer, maar niet getreurd, ik ben nu al weer bezig met het verbouwen van de voorkant, ik ga gewoon verder waar ik gebleven was zodat deze mod gewoon afkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het noodzakelijk, het MB een aanzicht te geven dat overeenstemt met de rest van het gebouw? Je kan het ook zo inkleden, dat het lijkt of iemand een technologisch hoogstandje heeft gebouwd in een achterkamertje (waarvan je uiteraard de deur op een kier laat staan).
Zo kan je plaasteren, schuren, snijden en schilderen naar hartelust zonder gevaar voor je hardware.

Verder nog uren plezier gewenst met je project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:48:
Is het noodzakelijk, het MB een aanzicht te geven dat overeenstemt met de rest van het gebouw? Je kan het ook zo inkleden, dat het lijkt of iemand een technologisch hoogstandje heeft gebouwd in een achterkamertje (waarvan je uiteraard de deur op een kier laat staan).
Zo kan je plaasteren, schuren, snijden en schilderen naar hartelust zonder gevaar voor je hardware.

Verder nog uren plezier gewenst met je project!
|Echt supernoodzakelijk is het op zich niet, maar het leek me wel leuk om zo ver ales te modden dat het echt 1 geheel was. Zeker omdat het iets was dat nog niet eerder geprobeerd was en ik dat zeker wel eens wilde doen. En dat ging helaas verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het mobo het trouwens begeven door de verf en zand of doordat je de fanheaders hebt laten doorfikken?
Voortaan als je mobo verft op ieder chipje een heatsinkje plakken, gewone chippies kunnen namelijk ook nog best heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Ik had de chips ook afgeplakt die heet werken en die niet meegespoten, maar blijkbaar ging dat toch niet goed genoeg.
En waardoor het mobo het precies begeven heeft waat ik niet, hij bootte gewoon ineens niet meer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Laatst online: 10:27
Misschien geleidende deeltjes in de verf? het kleinste beetje geleiding kan al genoeg zijn aangezien het mobo ook met milivolts word aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet eens kijken naar thermal imaging plaatjes van mobo's, zelfs de meest onbeduidende chips (dingen met maar 3 pinnetjes bijvoorbeeld) worden soms wel 80 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:02:
Je moet eens kijken naar thermal imaging plaatjes van mobo's, zelfs de meest onbeduidende chips (dingen met maar 3 pinnetjes bijvoorbeeld) worden soms wel 80 graden.
Klopt, de VRMs worden erg warm (vandaar dat die ook niet echt meegespoten waren). Maar goed, nieuwe mobo gaat toch niet gespoten worden dus dat scheelt weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
En de eerste update met de 2e revisie van deze mod.

Zoals te zien was op de vorige foto zag het er even niet hoopvol uit, maar desalniettemin laat ik me niet uit het veld slaan en gaan we gewoon weer verder.

Als eerste de nieuwe specs.

AMD Athlon Venice 3200+ Boxed
Gigabyte GA-K8NF9
2x 512MB PC3200 ram
XFX Dual DVI GF7600 GS PCI-E
Seagate 160GB S-ATA
NEC ND3520 DVDRW
3Com PCI NIC10/100Mb
Terratec 512i
dit alles gepowered door een Zalman 400W voeding (blijft gewoon dezelfde).

Het grote voodeel is dat dit bord kleiner is en ik het dus makkelijker uit kan bouwen zonder eerst de DVD speler en hdd omhulsel te moeten verwijderen. Dus mocht ik ooit nog eens willen upgraden danwel het mobo moeten vervangen dan zal ik daarmee iig geen problemen meer mee hebben.

Verder heb ik straks de beschikking over een sloot USB poorten (6 stuks intern). Daarom komt er in elk geval een fancontroller+front USB ding in te zitten, deze wordt onder de DVD speler geplaatst en gaat gebruikt worden om de fan bij de hdd en die bij de videokaart te regelen. En dan moet ik even kijken waar ik de derde voor gebruik.

Verder zit ik met 1 ide kabel minder omdat ik nu een S-ATA disk in mijn bak heb zitten, dat scheelt aan de ene kant voor de datakabel, maar moet dan wel een S-ATA stroomkabel die kant op krijgen, hoe ik dat doe weet ik ook nog niet.

Tot zover de hardware (het is nog niet binnen, dus kan er nog niet echt heel veel :P.

Ik ben verder gegaan met het in elkaar zetten van de kast, het dualpowerbutton systeem komt niet terug in de kast omdat het er nu verdomd lastig in te maken was. Er komt straks gewoon een knopje waar ik op kan drukken, waar ik deze neerzet en hoe die eruit komt te zien weet ik niet.

De pilaren heb ik nu wel anders aangepakt. Ik heb ze net als vorige keer uit piepschuim gesneden en rond gemaakt, maar nu eerst in een paar stukken gezaagd en daarna vol met gips gesmeerd. De pilaren bestaan nu echt uit losse stukken waarbij de voegen niet 100% aansluiten en dit dus een mooi verweerd uiterlijk krijgt.
De voorkant van de DVD speler heb ik nog, dus die blijft, alleen wordt het onderste stukje opnieuw gemaakt want daar was niets meer van over.

Verder heb ik de zijkant van de hdd gelukkig intact kunnen houden, dus die is weer redelijk in 1 stuk teruggezet en na 1 dag werken moet ik zeggen dat er weer een beetje vorm in begint te komen :)

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_voorkant.jpg
Zoals te zien loopt de trap niet meer helemaal door maar zitten er 2 blokken aan de zijkant. De bedoeling is dat hier 2 beelden op komen te staan (moet ik nog even een plaatje van zoeken, weet nog niet hoe ik dat wil gaan doen namelijk :P)

Verder moet ik weer op wat nieuwe ideeen komen voor de zijkant waar eerst het tralieraampje zat, of ik dat nog zo terug laat komen weet ik nog niet..

tot zover deze update, hopelijk is de nieuwe hardware op tijd binnen, dan kan ik eind deze week weer lekker verder met de mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 15:18

DR161

is sarcasminist

als je nog een raampje maakt zou ik hem iets groter maken geeft net een leuker effect:)

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!@@##$% wat een kolere bende daar op je kamer :X 8)7 :9
Hoe kun je daar in leven?! :9

Erg jammer van dat moederbord....was wel een leuk ding.
Misschien ergens een ander bordje zoeken met 2 socket A sockets er op en dan dat gebruiken als webserver ofzo? :9~

Nou....je hebt weer wat in te halen!...dus ga maar lekker weer modderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:39:
!@@##$% wat een kolere bende daar op je kamer :X 8)7 :9
Hoe kun je daar in leven?! :9

Erg jammer van dat moederbord....was wel een leuk ding.
Misschien ergens een ander bordje zoeken met 2 socket A sockets er op en dan dat gebruiken als webserver ofzo? :9~

Nou....je hebt weer wat in te halen!...dus ga maar lekker weer modderen!
Ach, zo'n zooitje is het hier ook nog niet echt, eigenlijk alleen het bureau en er slingert nu wel wat piepschuim rond, maar dat zuig ik wel op.

Ik kan op zoek gaan naar een dual soa plank, maar ik heb al een dual 2600+ in gebruik, dus een 2e dual heb ik niet nodig (zeker gezien mijn webserver al op een AMD Geode draait :) en ik op zich genoeg systemen heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na dit hele verhaal even helemaal gelezen te hebben volgende reacties.

1e reactie op het moederbord: ik schrok me wel even, en dat hij het nog zo heeft uitgehouden vind ik wel cool :P wel super zonde dat hij stuk is gegaan, het was echt een mooi gezicht zo 8)

Verder vind ik het heel knap van je dat je meteen weer met volle moed verdergaat, het is een zeer leuk "project" lijkt me en ik blijf het ook zeker volgen. Ben zelf ook ooit in overweging geweest zoiets te gaan doen maar nooit gedurft :o

Ben benieuwd hoe het verder gaat, en ik wens je alle succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:47:
na dit hele verhaal even helemaal gelezen te hebben volgende reacties.

Verder vind ik het heel knap van je dat je meteen weer met volle moed verdergaat, het is een zeer leuk "project" lijkt me en ik blijf het ook zeker volgen. Ben zelf ook ooit in overweging geweest zoiets te gaan doen maar nooit gedurft :o

Ben benieuwd hoe het verder gaat, en ik wens je alle succes :D
Tja, ik kan natuurlijk de hoop opgeven en het in een hoek smijten maar een beetje tegenslag was te verwachten en gezien ik nog genoeg achter de hand had om een nieuwe athlon te kopen kan ik gewoon lekker verder.
Het enige dat ik hoop is dat de bestelling op tijd verzonden kan worden zodat ik het iig donderdag in huis heb omdat ik dan toch vrij ben en lekker verder kan gaan met modden. Nu kan ik nog genoeg doen aan de voorkant, maar heb toch liever de hardware erin hangen om zeker te weten dat dingen uitkomen en het allemaal past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Terw_Dan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:05:
Nu kan ik nog genoeg doen aan de voorkant, maar heb toch liever de hardware erin hangen om zeker te weten dat dingen uitkomen en het allemaal past :P
En uiteraard om zeker te weten dat het werkt ! Niets zo frustrerend als een afgemaakte mod, die alleen maar als decor dienst doet!

Heb je al concrete plannen m.b.t. het moederbord en die indeling? Of is dat nog een beetje passen en meten? Wat is er btw overgebleven van je gepatenteerde "aan/uit-knop in de vloer" systeem? Zou toch zonde zijn als die ook weggegooid zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Wat ik ga doen met het mobo is een plaat over de dimmsloten, IDE connectoren, ATX connector en usb dingen zetten (voor zover de videokaart dat toelaat)
Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com.tw/FileList/Image/motherboard_productimage_ga-k8nf9-ultra_2.0_big.jpg
Dan kan ik 1/3e van het mobo verstoppen zodat het ding niet echt in het zicht valt (verder valt de onderkant natuurlijk ook niet in het zicht omdat daar een ding omheen gebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Balen dat het mis is gegaan, maar mooi dat je gewoon weer verder gaat!

Misschien een ideetje: Lichtjes groene/bruine verf spuiten(?) over de buitenkant, krijg je licht mos effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
R.I.P. T.R.C.I.P.v.1.07 (7 progress posts)
Langleve T.R.C.I.P. v2.0 !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161

DR161

is sarcasminist

of ECHT mos gebruiken

[ Voor 161% gewijzigd door DR161 op 22-05-2006 22:16 ]

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Dat blijft ook mooi na verloop van tijd :P. Nee, ik maak het liever kunstmatig, dat moet ook goed te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:22:
[...]

Dat blijft ook mooi na verloop van tijd :P. Nee, ik maak het liever kunstmatig, dat moet ook goed te doen zijn.
Als je echt mos goed behaneld kan je het echt super goed goed houden hoor... Ook heel stevig als je wilt. Loop maar is een hobby zaak in. Ik gebruikte het super veel bij mijn Electrische trein. Zit er nu al 10 jaar of zo en ziet er nog perfect uit... No nada problema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 02:37:
[...]

Als je echt mos goed behaneld kan je het echt super goed goed houden hoor... Ook heel stevig als je wilt. Loop maar is een hobby zaak in. Ik gebruikte het super veel bij mijn Electrische trein. Zit er nu al 10 jaar of zo en ziet er nog perfect uit... No nada problema
op wat voor een manier heb je dat dan behandelt? Want dat is dan nog wel bruikbaar op stukken van mijn casemod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Is een beetje grof als je het op een muur wilt doen, denk ik. Voor mos op de grond is het wel geschikt, maar voor een muur zou ik eerder met verf wat proberen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:56:
Wat ik ga doen met het mobo is een plaat over de dimmsloten, IDE connectoren, ATX connector en usb dingen zetten (voor zover de videokaart dat toelaat)
[afbeelding]
Dan kan ik 1/3e van het mobo verstoppen zodat het ding niet echt in het zicht valt (verder valt de onderkant natuurlijk ook niet in het zicht omdat daar een ding omheen gebouwd is.
offtopic:
Kleine vraag, waarvoor is dat ongebruikte slot boven (naast op de foto) de socket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Mei schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:48:
[...]

Is een beetje grof als je het op een muur wilt doen, denk ik. Voor mos op de grond is het wel geschikt, maar voor een muur zou ik eerder met verf wat proberen te doen.
Tja, de muren worden sowieso geverfd, dat is niet met echt mos te doen denk ik.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:08:
[...]

offtopic:
Kleine vraag, waarvoor is dat ongebruikte slot boven (naast op de foto) de socket?
Die is voor de DPS, die heb ik echter niet want dit is de standaard versie van het bord, niet de ultra. Het is gewoon een extra VRM die zorgt voor wat extra stabiliteit bij het OCen (minder stroompieken enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:24:
[...]

op wat voor een manier heb je dat dan behandelt? Want dat is dan nog wel bruikbaar op stukken van mijn casemod :)
Heb het indertijd volgens mij met haarlak bespoten... verder kan je het dus ook goed schilderen met een spuitbus. Wel eentje die verf op water basis bevat... of iedergeval eentje die niet aangeeft dat je het niet op plastic kan gebruiken.
Verder raad ik aan om is de local hobby zaak in te stappelen. Daar kunnen ze je vast goed aanraden welke je het beste kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Update

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/A64setup.jpg

Hij is nu al binnen :D (lang leve Azerty).
Dus ik kan verder met modden. Nu had ik al eea ingebouwd dus gelijk maar even een update :)
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_fancontroller.jpg
Deze fancontroller heb ik ingebouwd zodat ik de fan aan de zijkant van de hdd en de zijkant van de kaarten kan regelen. Ik heb nog een aansluting voor een 3e fan over, maar nog geen idee waarvoor ik die ga gebruiken. De fancontroller zit tegen het plafond geplakt, dus deze foto is eigenlijk op z'n kop genomen.

De fancontroller heeft daarnaast nog 2 USB poorten zitten, dus die heb ik nu ook aan de voorkant.
Mijn mobo heeft in totaal 3 headers voor poorten, dus ik kan er de nodige inbouwen. Daarom zitten er aan de zijkant nu ook 2 USB poorten
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_zijkantlinks+usb.jpg

Verder heb ik de hdd ook weer netjes ingebouwd, zodat het weer wat vorm begint te krijgen, zot zover ben ik nu gevorderd
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_zijkantrechts.jpg

Ik ga nu nu mijn nieuwe mobo binnen is weer verder bouwen, zal later vanavond nog wel een update posten over hoe ver ik nog ben gekomen ermee. Ik heb er in elk geval weer het volste vertrouwen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
hehehe respect, ik hoop alleen wel voor jou dat het zootje het deze keer wel doet, deze hardware is toch wel iets prijziger.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Groever schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:34:
hehehe respect, ik hoop alleen wel voor jou dat het zootje het deze keer wel doet, deze hardware is toch wel iets prijziger.... :Y)
Ja, deze dingen werken, ik heb het net nog getest.
En deze hardware is toch wat cheaper dan wat er eerst inzat (mobo en cpus waren niet goedkoop :P). Maar goed, alleen mobo is stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Aldi ijsthee \o/ :+

Maar je mod begint er al weer goed uit te zien :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Update

Ik ben nu ongeveer op het punt aangekomen waar ik was alvorens ik mijn hele kast moest slopen om mijn mobo eruit te halen. Groot voordeel nu is dat ik mijn mobo er makkelijker uit kan halen zonder alles te hoeven slopen, dus dat is al een goed punt.

Het leuke van dit mobo is dat het lekker veel USB headers heeft. Mijn kast wordt dan ook redelijk bezaait met USB poorten, namelijk:
4 achter op het moederbord.
2 voor op de fancontroller onder de DVD brander
2 aan de linkerkant, achter de pilaar
2 aan de rechterkant, naast de 80mm fan voor de kaarten (hier zitten ook de 2 firewire poorten).
Misschien een beetje overkill, maar wel leuk om zo weg te werken :)

Enige wat je veel ziet daardoor, zijn kabels:
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_kabels.jpg

Dat rode schakelaartje in de muur is overigens voor de verlichting die in de kast komt te zitten. De verlichting zijn 2 felle leds die de achterkant van de kast verlichten. Op dat punt moet nog een beeld komen te staan van een of ander iets.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_voorkant2.jpg
Dit is de huidige voorkant, nog wel zonder patroon op de bovenkant van de opening, maar dat wordt er straks opgeschilderd/uitgedremeld net zoals bij de vorige het geval was. De knopjes van de fancontroller worden ook nog aangepast, zodat ze straks meer opgaan in het rotsachtige stuk waar ze inzitten.
alle kabels voor de fancontroller zijn tegen het plafond geplakt en vervolgens weggesmeert achter gips, je ziet er dus niets meer van, behalve nog wat kabels die naar een fan toelopen, maar die worden later nog weggewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_zijkant.jpg
De zijkant ziet er nu zo uit, redelijk hetzelfde als het eerst was (dit stuk was gelukkig nog intact gebleven). de fan zit nu echter aan de fancontroller geknoopt, dus hoeft niet per se meer volle toeren te draaien. Het 2e stukje achterkant wordt nog wel wat aangepast zodat ik mijn videokaart goed kan koelen. Ding is standaard passief gekoeld, dus wil een klein beetje airflow creëeren op dat stuk

Verder heb ik de pilaar aan de voorkant wat hoger gemaakt, zodat hij nog een stukje uitsteekt.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_pilaar.jpg

Op bijna iedere foto van tempels e.d. zie je een half afgebrokkelde pilaar, dus dat wilde ik ook :Y)

Tot zover deze update, morgen komt Atlas langs en die neemt de fans mee die ik nodig heb. Dan kan ik de zijkant en de voeding erin gaan plaatsen en dan gaat het echt opschieten. Het grote zijpaneel kan dan ook weer terug erop want dan kan ik gelijk alle kabels wegwerken.
Het enige dat er dan nog op moet komen is het stuk op de bovenkant van de DVD speler en de voeding en eerlijk gezegd heb ik nog niet helemaal een idee hoe dat gaat worden
Daarna is het ding in grote vormen klaar en kan ik gaan beginnen met schilderen, plantjes plaatsen, beelden maken etc.
Ik moet nog steeds eens op zoek naar iets waar ik een skelet van kan maken die ik als een hoopje botten in de hoek kan gooien.. maar ach, kom vanzelf wel wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Is dat nou een Bavaria glas op de achtergrond :r ?
Maargoed, het word steeds meer een geheel alleen snap ik niet hoe je de poort mooi wil laten overlopen naar het achterste deel waar je voeding zit.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Goesiman schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:43:
Is dat nou een Bavaria glas op de achtergrond :r ?
Maargoed, het word steeds meer een geheel alleen snap ik niet hoe je de poort mooi wil laten overlopen naar het achterste deel waar je voeding zit.
Ja, dat is een Bavaria glas (heej, je moet toch ergens het water indoen om gips aan te maken).

Welke poort bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Zolang je er maar niet ingiet wat er op staat dan ;) .
Met ''de poort'' bedoel ik de voorkant, het lijkt op een voorkant van een tempel dus daarom noem ik het maar een poort (deze redenering slaat nergens op).

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes maar weer hé, en nu geen gekke dingen doen met je hardware, deal?

*Ploef, krak* Oh, te laat.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Goesiman schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:57:
Zolang je er maar niet ingiet wat er op staat dan ;) .
Met ''de poort'' bedoel ik de voorkant, het lijkt op een voorkant van een tempel dus daarom noem ik het maar een poort (deze redenering slaat nergens op).
Nou, wat ik ga doen is zorgen dat er straks een stuk is wat boven de videokaart loopt (die zit nu laag genoeg, dus plek genoeg om te koelen. En dan moet er ergens een trap komen naar de bovenkant (waarschijnlijk een touwladder :)) En boven komt weer een extra stuk tempel te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ga je met hetzelfde syteem werken voor je aan/uit "knop" (kun je niet echt een knop meer noemen) met die tegel en "het_nog_niet_bepaalde"?

Indien wel, heb ik wel een ideetje voor "het_nog_niet_bepaalde". Namelijk een fakkel of kaars-houder of iets dergelijks die kan kantelen. Zoals je wel eens ziet in films om geheime deuren te openen.

Voor de rest leuke mod, ben meer een hardware-fan maar het mag gezien worden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny, wat een leuke mod... ik wil hem wel eens zien.
Ga je nog naar xlife? met je tombraider machine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:48:
Danny, wat een leuke mod... ik wil hem wel eens zien.
Ga je nog naar xlife? met je tombraider machine...
Nee, X-life gaat voor mij helaas niet door dit jaar. Ik krijg die kast nooit op tijd af, dus moet het helaas laten schieten. De eerste lan waarop dit ding te bewonderen is zal denk ik HWlan 2006 zijn.

nouja, misschien volgend jaar dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Terw_dan O+

Ik ben zo verschrikkelijk verliefd op je fancontrol aan de voorkant. I'm gonna vote again voor de mooiste CM '06!

Keep up good work :>

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Nox

Noxiuz

offtopic:

Wtf is er mis met bavaria? heb het zelf gedronken en is gewoon bier. Als je geen bier lust kan je het ook gewoon zeggen? bier is bier, klaar. Er is maar 1 ding wat minder lekker is, grolsch, maar na 2 biertjes is dat ook nog wel te doen :P

ontopic:

waarom maak je geen fakkeltje in die hogere toren? overigens vind ik die fan echt lelijk weggewerkt. Ben iig eerlijk. Kan je niet achter tralies wegwerken ofzo?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
noksiejus schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:06:
offtopic:

Wtf is er mis met bavaria? heb het zelf gedronken en is gewoon bier. Als je geen bier lust kan je het ook gewoon zeggen? bier is bier, klaar. Er is maar 1 ding wat minder lekker is, grolsch, maar na 2 biertjes is dat ook nog wel te doen :P

ontopic:

waarom maak je geen fakkeltje in die hogere toren? overigens vind ik die fan echt lelijk weggewerkt. Ben iig eerlijk. Kan je niet achter tralies wegwerken ofzo?
Bavaria is net als andere bier gewoon ranzig. Bier is smerig :P

ontopic:
bovenop komt nog een stuk gebouw, daar komt evt wel nog een fakkeltje in ofzo, maar daar ben ik nog niet over uit.
En die fan is nog lang niet af, de bedoeling is ook dat hij straks een stuk meer naar de achtergrond komt te liggen, dus dat je het ding zelf niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bier is de brandstof van casemodders. Hoe kun je nou zeggen dat bier smerig is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Tsssssssssss, een echte modder = Koffie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:21:
[...]

Bavaria is net als andere bier gewoon ranzig. Bier is smerig :P

ontopic:
bovenop komt nog een stuk gebouw, daar komt evt wel nog een fakkeltje in ofzo, maar daar ben ik nog niet over uit.
En die fan is nog lang niet af, de bedoeling is ook dat hij straks een stuk meer naar de achtergrond komt te liggen, dus dat je het ding zelf niet ziet.
|:( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 02:56:
Bier is de brandstof van casemodders. Hoe kun je nou zeggen dat bier smerig is :o
Cablekevin schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 03:03:
Tsssssssssss, een echte modder = Koffie :*)
Een echte modder leeft op Aldi ijsthee.... perzik smaak bij voorkeur :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
jah jah daar geef ik je nog gelijk in ook :-) en af en toe van die golden power blikjes ( rec bull van de aldi voor 20 cent)

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:40
Aldi ijsthee ruled 8).
De cola is ook goed te drinken :Y) (de flessen daarvan schieten trouwens ook ver weg :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz wat maakt mij dat dan ik drink bier en espresso door elkaar? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:45:
hmmz wat maakt mij dat dan ik drink bier en espresso door elkaar? :? :?
Heh... bier en espresso door elkaar? lekker smerig....

Maar ik lust Bier, wijn en heb daarnaast ook graag espresso op zijn tijd.. (en zwart he.. echte IT'ers drinken hun koffie zwart en zonder suiker.. de caffeine.. daar gaat het om...).

Maar ik moet eerlijk bekennen... ik ben dan ook geen full fledged modder.... ik modder maar wat aan zeg maar....

FF weer on topic.. Terw_Dan, ziet er leuk uit, ben benieuwd naar het eind resultaat.

De procs (die athlon mp's) zijn die ook stuk?

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Diabolical schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:05:

FF weer on topic.. Terw_Dan, ziet er leuk uit, ben benieuwd naar het eind resultaat.

De procs (die athlon mp's) zijn die ook stuk?
Nee, die Athlons zijn er namelijk niet meer ingekomen nadat het bord gespoten was (getest met een duronnetje).
Dus die doen het goddank nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Gelukkig maar.. leuke procs om wat anders mee te kunnen doen :)

Success met de mod..

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Diabolical schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:13:
Gelukkig maar.. leuke procs om wat anders mee te kunnen doen :)

Success met de mod..
procs worden gewoon verkocht, heb er niets aan namelijk (staat hier nog een dual 2600+ die nu in gebruik is). En ik ga geen nieuw dual mobo kopen als ik op zich genoeg systemen heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Deze mod kicks azz /0\
Heb genoeg mods gezien die zon beetje 99% worden gemaakt met cnc machines e.d. maar mods zoals deze gewoon gemaakt met je blote handen en creativiteit ownen toch echt alles :D
Als je nog op zoek bent voor iets om te doen aan de achterkant van het moederbord :
Je zou zoiets als dit: Afbeeldingslocatie: http://blog-dominique.autie.intexte.net/blogs/media/angkor_vat.jpg kunnen uitprinten, op de achterkant plakken, met een naald ofzo alle lijntjes erin prikken, en dan er weer afhalen en dan met klei ofzo relief aanbrengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Laatst online: 14-09 19:09
lol, daarvoor moet hij een heel klooster inhuren, met ijverige nonnen omdat te maken :+

Je bent erg craetief bezig, vooral die fancontroller :D _/-\o_

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we nou Terw_Dan eerst z'n project laten afwerken. Laat hem dan pas de nonnen ter hulp roepen om (wat-ik-veel)... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
update

Ik heb gisteren mijn fans gekregen, dus die is in de voeding gezet en kan nu verder met de bovenkant.
Allereerst heb ik een soort ruine bovenop de voeding gezet, dit moet straks de top worden van de casemod die boven het groen uitsteekt.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_bovenkant.jpg
Dit dus :)

Nu was het zo dat ik niet echt iets had om daar verder bovenop te plaatsen (nogal saai dus). En om de bovenkant nu helemaal kaal te laten vond ik eigenlijk ook maar niets.
Ik had echter nog een interne cardreader liggen waar ik niet veel mee deed en het leek me wel geschikt om deze hier boven in te bouwen.
Hiervoor heb ik 1 van de USB poorten aan de zijkant weggehaald, dus moet ik dat stuk even opnieuw maken en de kabels hiervan in de kast aan elkaar geknoopt. De bedoeling is straks dat je van het kabelwerk ook niets ziet. Sterker nog, waarschijnlijk is alleen de ATX kabel en 4pins kabel zichtbaar, de rest is vrijwel helemaal weggewerkt (danwel achter ene zijpaneel gestopt, danwel in gips gegoten).

HEt resultaat hiervan is dit
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_bovenkant2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_bovenkant3.jpg

Ik heb hem nog niet gespoten omdat het gips en lijm nog moet drogen, vandaar dat er nog veel witte vlekken te zien zijn, maar ook die zullen verdwijnen natuurlijk :)

Het geheel ziet er nu zo uit

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_voorkant3.jpg

aan de binnenkant is verder niet veel gebeurd, dit omdat ik het liefste zoveel mogelijk spuit en gipswerk doe voordat ik het mobo erin plaats. HEt bord zal er straks niet meer uitgehaald kunnen worden, dus zet ik dat het liefste er zo laat mogelijk in :)

De oplettende kijken heeft ook al gezien dat het zijpaneel er weer tegenaan zit, of het blijvend is weet ik nog niet, omdat hij niet zo heel netjes meer aansluit, dus waarschinlijk moet ik het eea bijwerken. En ik moet natuurlijk aan de voorkant zorgen dat het zaakje netjes overloopt in de zijkant.

En uiteraard is het stuk metaal dat er nu nog naast te zien is ook niet iets dat ik langer in zicht wil houden. Helaas kan ik hier pas wat aan gaan doen op het moment dat mijn moederbord erin zit en alle kabels vastzitten. Ik giet dan de zijkant vol met gipsen zorg dat het mooi overloopt en er rotsachtig uit komt te zien op dat stuk. Ik ga morgen verder met de zijkant en de bovenkant. Eerst goed spuiten en afwerken en dan ga ik alle losse panelen voor de binnenkant gipsen en spuiten en dan hopen dat het past.

Verder moet ik nog steeds iets vinden om mijn powerled+hdd led in weg te werken.. Maar dat gaat vast goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:15

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Die twee ledjes, kan je die niet in de ogen van de tijger maken. Volgens mij moet dat wel te doen zijn, mits de tijger niet van massief plastic oid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Niet in de tijger, das zonde... Maak een evil looking standbeeld waar ze in zitten, daar past het beter bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
deWit schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:02:
Die twee ledjes, kan je die niet in de ogen van de tijger maken. Volgens mij moet dat wel te doen zijn, mits de tijger niet van massief plastic oid is.
De tijger ga ik niets aan veranderen, daarbij is het ding van massiefplastic, dus niets aan te veranderen.
Gr0wLiThE schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:11:
Niet in de tijger, das zonde... Maak een evil looking standbeeld waar ze in zitten, daar past het beter bij...
Dat is op zich niet eens zo'n slecht idee. De bedoeling was sowieso al om een standbeeld achter in de kast te zetten. Kan ik daar ook makkelijk die leds inmaken :)

* TERW_DAN gaat weer even tombraider spelen om te kijken wat voor evil standbeeld ik kan gaan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Update
Het zijpaneel zit er inmiddels tegenaan en is vastgezet. Op zich is het nog 1 grijs saai paneel, maar je moet iets hebben om de kabels achter te stoppen.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_zijkantUSB2.jpg
Dit is nu de zijkant. Zoals te zien is de zijkant aan de voorkant nu open, zodat het niet meer zo heel erg donker is in de casemod zelf (wat eerst wel het geval was. Hierdoor ziet het er wel een stuk gaver uit.
Iets verder naar boven is nog een recht stuk schuim te zien en nog een stuk ijzer van het frame. Dit wordt later weggwerkt als de kabels bovenin liggen. (kan pas al mobo erin zit namelijk). Dan wordt deze wand verder afgewerkt als rotswand waar de tempel tegenaan ligt.

Verder zit er nog USB speelgoed aan de zijkant
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_zijkantUSB.jpg
Dat kabeltje zit er in om ervoor te zorgen dat het gat niet dichtgegipst werd. Ik heb nu 1 poort aan de zijkant ipv de 2 die eerst gepland waren. de reden hiervan is dat aan de andere poort de cardreader hangt die nu boven de voeding zit. Maar 1 poort is op zich genoeg, gezien de hele kast toch bezaait is met USB poorten (heb er 9 vrij in totaal, dat moet denk ik wel genoeg zijn).

En dan hebben we natuurlijk nog de achterkant
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_achterkant.jpg
Hier was de kast nog niet gespoten, dus vandaar dat er nog veel wit gips te zien is.
Zoals te zien steken er nog 2 molexen uit, zodat ik altijd extern stroom kan pakken mocht dat om wat voor reden dan ook nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Zorg je er wel voor dat je USB connectoren niet te diep verzonken zijn. Anders zou je dingen als een USBstick en een MP3-speler altijd met een kabeltje moeten aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Gr0wLiThE schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:45:
Zorg je er wel voor dat je USB connectoren niet te diep verzonken zijn. Anders zou je dingen als een USBstick en een MP3-speler altijd met een kabeltje moeten aansluiten...
De USBpoort aan de rechterkant is niet echt geschikt om hier een USB stick in te steken, dat gaat gewoon niet passen. Maar goed, er zitten nog 8 andere op het ding waar het wel prima inpast (zeker de 4 aan de achterkant geven geen problemen, en die vooraan bij de cardreader hebben op zich ook wel de nodige ruimte.

close-up pics van de USB poorten e.d. komen er nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Wat je ook kunt doen is dat standbeeld (als je er toch een maken gaat) voorzien van USB-uitgangen EN die ledjes?

Ik zal proberen in paint het 1 en ander duidelijk te maken.
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/2831/uberleetstatue4aq.jpg

Waar dus bovenin de ledjes verwerkt zijn, kunnen in de sokkel van het geheel misschien wel de USB-poort uitgangen worden geplaatst? Het is zomaar een suggestie natuurlijk :).

Als je het standbeeld in het midden van de case neerzet zit je ook nog eens niet met draden te kloten.

offtopic:
Komen je procs en andere hw nog bij V&A te staan? Ik heb wellicht interesse in b.v. de proc (snelste hier thuis is een XP2000) waardoor ik weer eens wat in performance omhoog zal gaan. Je kunt me ook mailen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Khaine op 28-05-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Khaine666 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:00:
Wat je ook kunt doen is dat standbeeld (als je er toch een maken gaat) voorzien van USB-uitgangen EN die ledjes?

Ik zal proberen in paint het 1 en ander duidelijk te maken.
[afbeelding]

Waar dus bovenin de ledjes verwerkt zijn, kunnen in de sokkel van het geheel misschien wel de USB-poort uitgangen worden geplaatst? Het is zomaar een suggestie natuurlijk :).

Als je het standbeeld in het midden van de case neerzet zit je ook nog eens niet met draden te kloten.

offtopic:
Komen je procs en andere hw nog bij V&A te staan? Ik heb wellicht interesse in b.v. de proc (snelste hier thuis is een XP2000) waardoor ik weer eens wat in performance omhoog zal gaan. Je kunt me ook mailen :).
Leuk idee om het zo te doen. Helaas zitten alle USB poorten al op hun plek, dus kan ik daar verdomd weinig aan veranderen, maar misschien voor een volgende mod (ik heb alweer een berg ideeen voor mijn 2e TRcasemod... vraag is alleen hoe haalbaar het is).

En ja, de hardware komt nog in V&A te staan. Hoewel ik nog even moet kijken wat ik weg wil doen en wat niet.
procs en geheugen gaan sowieso weg, want dat is zeker niet meer bruikbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
update

Nog vlug een updateje voor het slapen gaan (en omdat ik al weer een stuk verder ben gekomen op zich.

Ik ben verder gegaan met de binnenkant van de mod. Om dit te doen moest echter eerst het mobo erin. En dat paste niet.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_mobo.jpg
Zoals op eerdere fotos te zien was had ik naast de voeding een muurtje gemaakt en deze naar beneden laten lopen. Probleem was alleen dat ik niet echt gelet had op de hoogte ervan en moest ik dus nog een heel stuk afsnijden zoals te zien is op bovenstaande foto :+

Maar goed, nadat gedaan te hebben paste het mobo er in met wat manoeuvreren prima in.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_mobo2.jpg
En zo ziet het er dan uit als de bovenkant er weer aanvast zit :)

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_1stboot.jpg
Nog even een vlug testje alvorens verder te gaan... ik wil niet weer ALLES moeten slopen omdat iets niet werkt. En zoals te zien boot het ding prima (oude win2k install van mijn AMD sparcstation stond nog op die hdd). De hardware die erin zit lijkt allemaal te werken, dus wat dat betreft komt het mooi uit.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_zijkant2.jpg
En zo komt het er verder uit te zien. De zijkant zit hier nu dicht (maar moet nog afgewerkt worden, het ligt nog allemaal los) en er ligt een stuk vloer boven de videokaart zodat de kaarten niet meer zichtbaar zijn. En op deze vloer komt vast nog wel iets te liggen, al heb ik nog geen idee wat.

Zoals gezegd ook nog wat close-ups van de USB poorten
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_usblinks.jpg
USB en firewire poorten aan de linkerkant naast de fan

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_usbfront.jpg
USB aan de voorkant bij de fancontroller

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_usbrechts.jpg
USB rechts, deze is wel wat krap, dus kan er alleen een USB kabel insteken. een USB stick of mp3 speler gaat niet lukken, maar daar is elders zat ruimte voor.

de fotos zijn niet zo heel geweldig, maar heb een beetje brakke lichtval op het moment, maar ze geven wel een idee hoe het vordert.

In de volgende update hoop ik wat meer te kunnen laten zien over de verlichting die in de kast zit, de powerbutton en de powerled en natuurlijk de kabelbende aan de bovenkant die nog weggewerkt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Nice hoor :D

Over die videokaarten, misschien kun je daar een stenen loopbrug van maken? Ze hangen toch al een beetje boven de grond, en het is wel helemaal TR-stijl :)

Kun je ook een foto-tje maken voor de volgende update waar je dat TR-figuurtje in de case plaatst. Dan krijgen we een indruk van de grootte van het geheel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Khaine666 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:47:
Nice hoor :D

Over die videokaarten, misschien kun je daar een stenen loopbrug van maken? Ze hangen toch al een beetje boven de grond, en het is wel helemaal TR-stijl :)

Kun je ook een foto-tje maken voor de volgende update waar je dat TR-figuurtje in de case plaatst. Dan krijgen we een indruk van de grootte van het geheel!
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_voorkant+lara.jpg

De kast is dus nog best groot geworden in vergelijking met de eerste fotos. En hij is echt belachelijk zwaar geworden :P

En of ik er een stenen loopbrug van maak weet ik nog niet, moet gewoon even kijken hoe dat gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

De bovenste USB poort moet je volgens mij nog even vrij maken. Nu kan je er niks in duwen :?

Verder begint ie er wel gaaf uit te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Rakkerzero schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:15:
De bovenste USB poort moet je volgens mij nog even vrij maken. Nu kan je er niks in duwen :?

Verder begint ie er wel gaaf uit te zien :P
Die bovenste USB poort past idd nog wat lastig kwam ik gisteren achter. Dus die moet nog even aangepast worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161

DR161

is sarcasminist

gave mod
ik heb dezelfe schroevendraaiers :9

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 21:08

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

jammer dattie kapot is, maar je toont wel kloten om zoiets met je mobo te doen. Moet je niet eens bij de efteling gaan solliciteren, het artwork is namelijk fantastisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
update

Ik ben nu aangekomen op een belangrijk punt, het punt waarbij ik kan zeggen dat ik zo'n beetje klaar ben met het bouwen van de kast en ik kan beginnen aan het afwerken van het ding en ik moet zeggen dat ik me toch flink vergist heb in een aantal dingen.

met name de hoeveelheid gips die ik nodig had viel nogal tegen. Ik dacht eerst aan een pakje van 1 KG misschien net genoeg te hebben. Ik heb gisteren het derde pak van 2,5KG opengetrokken en ook daarvan is weer veel verdwenen. Maar het resultaat mag er zijn.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_zijkant2.jpg
Op deze eerder geposte foto is goed te zien hoe ik een berg kabels bovenin heb zitten. Het voordeel van dit gigabyte bord was dat de ATX stekker op een punt zat waar ik het goed weg kon werken. De kabels die zichtbaar waren heb ik samengepakt en aan elkaar gebonden.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_kabels2.jpg
vervolgens kippengaas eromheen gevormd zodat ik een mooi geraamte kreeg om de kabels heen. En dit ben ik gewoon gaan gipsen. Ik heb het gips heel dik aangemaakt (nog dikker dan eerst) zodat het niet door het gaas viel en dat lukte prima. Met als resultaat dat ik een mooie, holle berg had waar de kabels inzaten.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_kabelberg.jpg
Deze 'berg' loopt nu tegen de voeding aan, zodat het 1 geheel vormt. Het grootste probleem waar ik hiermee zat is overigens te gipsen en spuiten zonder het mobo onder te smeren. Het mobo kon er niet meer uit... dus wat dat betreft was het lastig werken, maar het is me toch gelukt om het netjes af te werken.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_zijaanzicht2.jpg
en zo ziet het eruit nadat het gespoten is. De wittere plekken die je ziet zijn voornamelijk afkomstig van de flits. Daarbij is dit toch maar de grondlaag, dus wat kleurverschil kan imho prima.

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_zichtbarekabels.jpg
Het stukje waar de cpufan huist, en zoals je kunt zien valt het grootste deel van het mobo uit het zicht. Dit is eigenlijk het enige stuk dat nog echt zichtbaar is. Dus hier wat plantenspul voor hangen en het valt niet eens op dat er nog ergens een pctje in verscholen zit.
Over zichtbaarheid gesproken, de kabels die je hier ziet (die naar de DVD speler rechts in beeld en die van de cpu fan) zijn eigenlijk de enige kabels die echt zichtbaar zijn. De 4pins stekker loopt boven het mobo en is vrijwel niet te zien. de rest zit onder de kabelberg. Dus wat dat betreft heb ik het imho nog best netjes gedaan om vervelende kabels uit de weg te halen :)

En nu kan ik gaan beginnen met het verder afwerken van het systeem. Ik moet nog wat beelden maken (2 vooraan en 1 achteraan) dus moet nog eens zien hoe ik dat ga doen. Maar als ik zie wat sadam_insane heeft gedaan met zijn gargoyle in dit topic: [rml][ CiP] Medi-Evil[/rml] dan wil ik ook een soortgelijke techniek gebruiken voor wat ik in gedachten heb.

De enige n00bactie die ik weer uitgevreten heb is vergeten de draad voor de hdd led zo neer te leggen dat ik er nog bijkan :P Dat wordt dus met een pincet gaan klooien aan de achterkant om tussen de kaarten het kabeltje te pakken te krijgen. Ik kan het ding gelukkig zien, dus dat is wat dat betreft al heel wat dacht ik zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
ziet er goed uit leuk project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Ziet er zeer netjes uit!

Wat gaat de uiteindelijke kleur worden? (Omdat dit de grondlaag is)
Komen er nog iets van speciale verf effecten aan de buiten kant. (Die "steentjes" accentueren ofzo?)
Gaat het mos plan wat je had ook nog door?
Ben benieuwd hoe de beelden er uit komen te zien. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_G-nius op 01-06-2006 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg coole mod, ben benieuwd naar het eindresultaat.
blijf dit topic zeker volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Sir_G-nius schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 08:38:
Ziet er zeer netjes uit!

Wat gaat de uiteindelijke kleur worden? (Omdat dit de grondlaag is)
Komen er nog iets van speciale verf effecten aan de buiten kant. (Die "steentjes" accentueren ofzo?)
Gaat het mos plan wat je had ook nog door?
Ben benieuwd hoe de beelden er uit komen te zien. :)
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/tombraider.com.jpg
Dit is zo'n beetje de kleurstelling die ik wil gaan gebruiken voor de mod. Rotsen wil ik wel wat grijs houden t.o.v. de mod.
Ik ga gewoon wat aanklooien met verf en zie wel wat ik ervan kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Hah ! Weer een mooie update daar dan :D

Hoe ga je trouwens de warmte afhandelen van het geheel ? Dat gips zal best wel wat tegenhouden denk ik zo, en ventilatoren wil je natuurlijk het liefst vermijden.

* Khaine zit btw al vol met id-en voor een andere "adventure-look" mod. Iets met "flight of the amazon queen", voor de oude adventure-game-experts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Khaine666 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:21:
Hah ! Weer een mooie update daar dan :D

Hoe ga je trouwens de warmte afhandelen van het geheel ? Dat gips zal best wel wat tegenhouden denk ik zo, en ventilatoren wil je natuurlijk het liefst vermijden.

* TERW_DAN zit btw al vol met id-en voor een andere "adventure-look" mod. Iets met "flight of the amazon queen", voor de oude adventure-game-experts :P
Omdat piepschuim de leuke eigenschap heeft dat het isoleert heb ik er wel wat fans in aan moeten brengen. Maar dat is een 60mm ding bij de hdd en een 80mm die bij de kaarten zit. Verder de fan in de voeding en op de cpu. Dus wat dat betreft valt het mee (ook omdat ze allemaal regelbaar zijn).

Dus kwa hitte verwacht ik totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Allereerst wil ik zeggen dat het een errug mooie case aan het worden is; Respect! _o_

Waarom heb je trouwens gekozen voor fanguards? Persoonlijk vind ik dat een beetje afdoen aan het 'tempel-effect' wat je probeert te creëen. Misschien is het een idee om ipv fanguards verroeste spijkers te gebruiken, zoals je al eerder heb gedaan. Tenminste, áls het uberhaupt nog mogelijk is die erin te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Ik heb gekozen voor fanguards omdat als je ze laat roesten ze er best leuk uitzien. Daarbij komt dat ze straks niet echt zichtbaar meer zullen zijn omdat ik er nog vanalles voor komt te zitten (een heleboel groenspul ter afwerking bijvoorbeeld). Dus dat gaat wel mooi worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Misschien moet je eens kijken naar de verftechnieken van Bob Ross, en dan met name dry-brushing. Er zijn al een hoop mods geweest die dmv deze verftechniek een verbluffend resultaat hebben kunnen neerzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Gr0wLiThE schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:44:
Misschien moet je eens kijken naar de verftechnieken van Bob Ross, en dan met name dry-brushing. Er zijn al een hoop mods geweest die dmv deze verftechniek een verbluffend resultaat hebben kunnen neerzetten!
Jaaaaa, Bob Ross 0wnage.
Ik ben al gedeeltelijk geinspireerd door die gast hoe hij heel simpel prachtige structuren kan maken (hele mooie bladerdekken bijvoorbeeld terwijl hij er maar 2 keer met de kwast overheen gaat).
Ik wilde zo'n idee ook zeker op de wat grotere stukken toepassen om zo een niet geheel egaal iets te krijgen zodat het echt lijkt. Moet ik nog eens mee gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Terw_Dan schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:39:
[...]

Jaaaaa, Bob Ross 0wnage.
Ik ben al gedeeltelijk geinspireerd door die gast hoe hij heel simpel prachtige structuren kan maken (hele mooie bladerdekken bijvoorbeeld terwijl hij er maar 2 keer met de kwast overheen gaat).
Ik wilde zo'n idee ook zeker op de wat grotere stukken toepassen om zo een niet geheel egaal iets te krijgen zodat het echt lijkt. Moet ik nog eens mee gaan klooien.
Ik kan het niet goed uitleggen, maar er schoot mij zonet iets te binnen wat mogelijk ook wel kick staat.

Om de case een wat ruimtelijker effect te geven, zou je een 2D-foto/animatie/tekening in je case kunnen plakken, van als het ware een "view in the temple". Een beetje het idee van een schilderij, waar de lijst in dit geval een kleine deur/doorgang in de tempel zou kunnen zijn. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel, het is lastig omschrijven.

Ga je btw dit weekend nog klussen denk je ?

offtopic:
Ik heb nog bob ross op mijn harde schijf staan, leuke inspiratie :D

[ Voor 6% gewijzigd door Khaine op 02-06-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Ey, allereerst, echt een hele gave mod! Ook dat je gewoon doorging toen je hem voor de helft moest slopen en daarna in recordtempo em weer opbouwde _/-\o_

Dat idee van leds in de ogen van het standbeeld lijkt mij ook wel cool. Misschien zou je er dan ook nog power/HDD leds van kunnen maken. In geval van powerleds gaan ze aan als de pc aangaat, ingeval van HDD leds... mjah, dan knippert het standbeeld een beetje met z'n ogen he :+

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
update

De laatste update is al weer een tijdje geleden, maar ben inmiddels toch weer een stukje verder gekomen met de kast.
Voor wat betreft de vorm is er niets meer verandert (behalve dat ik een stukje van de voorkant heb afgebroken toen ik de kast naar binnensjouwde).

Deze fotos zijn allemaal genomen met flits, waardoor sommige kleuren erg fel uit lijken te komen, in het echt ziet het er allemaal wat beter uit.

Wat ik heb gedaan is de hele kast eerst een gele laag gegeven, hierover met bruine verf heen gegaan, weer geel gespoten en weer een laagje bruin erop gezet. Hierdoor kreeg ik een mooie niet egale laag. Deze heb ik vervolgens met een serie aan kleuren bewerkt (lichtgroen, donkergroen, goud, zilver, brons, bruin en paars)

Een impressie

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_voorkant_verf1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_voorkant_verf2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/TRC/rev2_voorkant_verf3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Ziet er zeer netjes uit! 8)
Waarmee heb je dit gespoten? Airbrush spulletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
Sir_G-nius schreef op maandag 12 juni 2006 @ 00:38:
Ziet er zeer netjes uit! 8)
Waarmee heb je dit gespoten? Airbrush spulletjes?
De grondlaag is gedaan met simpele spuitbussen (dus het grijze en het gele). De rest van de kleuren zijn gedaan met acrylaatverf en een stuk spons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Laatst online: 00:04
Geef lara een flashlight (ledje) in haar rechter of linkerhand en laat die naar binnen schijnen, dat is misschien wel mooi, of had je iets anders in gedachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
paazei schreef op maandag 12 juni 2006 @ 00:55:
Geef lara een flashlight (ledje) in haar rechter of linkerhand en laat die naar binnen schijnen, dat is misschien wel mooi, of had je iets anders in gedachten...
De verlichting heb ik al op een iets andere manier aangepast. Daar zal ik straks nog wat fotos van maken als dat afgewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Heb je al een foto naar Eidos gestuurd?

Misschien willen ze nog wel sponseren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ supermooie casemod!! :9~

Bij deze 150,- euro geboden :Y)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste