[CiP]Tomb Raider - Temple of Fear

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 90.140 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb even videoclips gekeken op die site van Johnnyspage wat de effecten kunnen zijn.

Hier kan ik zien dat Snovotill schakeling bruikbaar is als er "weinig wind" is door de kaars.
Fred Millers schakeling geeft veel meer flikkering en dat komt overeen als er "veel wind" is door de kaars.
Knipperleds is minder handig als ik zo zie, met 7 stuks is zeker teveel en past nooit in de kaars.
http://www.cowlacious.com/CaveEyes.htm is de enige microcontroller gestuurde schakeling maar nog geen demo video gezien.

Persoonlijk kies ik voor Snovotill omdat het zelf ook goedkoop schakeling is die rustige flikkereffect prima weergeeft. Je kan dus gerust meerdere schakelingen bouwen voor aantal kandelaren :) Omdat het CMOS is, kun je dus direct op 5V of 12V aansluiten. De andere spanning zal wel voor iets andere effect zorgen, en andere voorschakelweerstand nemen voor LED.
Wil je dat niet, gebruik dan 7809 stabilisator hiervoor met als bron 12V, om op 9V te zetten.

Verder is het natuurlijk je eigen keus welke effect je wilt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten weer mooie elementen in deze mod maar het blijft een kermis attractie. Een mod van een iemand die te veel met action men's heeft gespeeld. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen stijl…. Maar dit heeft niks meer met een functionele mod te maken zoals het modden van een computerkast ooit is gestart. Daarbij zeg ik niet dat ik het werk en het idee niet knap vind maar vond wel dat ik deze kritische kantekening moest plaatsen. Ik mis gewoon een beetje flair en klasse in dit idee … het word een beetje een treintjes panorama zoals je dat in de Efteling vind. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:01:
[..]
Maar dit heeft niks meer met een functionele mod te maken zoals het modden van een computerkast ooit is gestart.
[..]
Smaken verschillen, maar bovenstaande is natuurlijk kolder.
Wikipedia zegt:
Casemodden is een term afkomstig van het Engelse case modification en staat voor het ombouwen van een pc.
En dat is dus in de breedste zin van het woord. Verder heb ik zelden een functionele mod voorbij zien komen.

Verder denk ik dat je het eindresultaat moet afwachten, aangezien ik bij zijn vorige Tomb Raider mod lang heb gedacht dat het een zootje werd, met al dat grove piepschuim en pur-gebeuren. Dat ging snel over toen hij met de afwerking begon. Al met al is het toch het eindresultaat dat telt.

[ Voor 3% gewijzigd door sopsop op 09-08-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Er zitten weer mooie elementen in deze mod maar het blijft een kermis attractie.
Want? Het is juist geen kermisattractie, itt de vele lichtshows die je tegenwoordig langs ziet komen (voornamelijk van die premodded zooi).
Maar dit heeft niks meer met een functionele mod te maken zoals het modden van een computerkast ooit is gestart.
Dus daarom moeten we maar bij het vastgeroestte blijven omdat iedereen het zo doet? Ik zie overigens niet in hoe deze kast minder functioneel is dan een willekeurige andere casemod die momenteel hier in CM staat.
Daarbij zeg ik niet dat ik het werk en het idee niet knap vind maar vond wel dat ik deze kritische kantekening moest plaatsen.
Imho overbodig, want hij slaat nergens op. Als je het niet mooi vind, prima, ieder zijn eigen smaak. Maar dat jij iets niet mooi vind wil niet zeggen dat het een kermisattractie of geen casemodwaardige constructie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis gewoon een beetje flair en klasse in dit idee … het word een beetje een treintjes panorama zoals je dat in de Efteling vind. O-)
Nou, dat treintje's panorama viond ik wel passen, bij Terw_Dan, en zijn mods.
Zowiezo is dit en zijn vorige mod toch een soort van radicale mod.

Mods zoals deze blazen weer nieuw leven en afwisseling in de casemod scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:02

Cheezus

Luiaard

Ik vind mods zoals deze ook veel leuker dan de 'standaard' mods die voornamelijk pre-mod zijn of lijken.
Ieder heeft natuurlijk z'n eigen smaak en ik zou ook geen tomb-raider rots op m'n kamer hoeven maar ik waardeer zulke mods wel meer dan even wat kabeltjes wegwerken, drives stealthen en een lampje toevoegen..

En dat functionele snap ik ook niet echt, ik heb praktisch geen mods gezien die echt functioneel waren, mijn pc's zijn er iniedergeval nooit anders van gaan werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
primusz schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:19:
Ik vind mods zoals deze ook veel leuker dan de 'standaard' mods die voornamelijk pre-mod zijn of lijken.
Ieder heeft natuurlijk z'n eigen smaak en ik zou ook geen tomb-raider rots op m'n kamer hoeven maar ik waardeer zulke mods wel meer dan even wat kabeltjes wegwerken, drives stealthen en een lampje toevoegen..
En zulke mods vind ik weer veel leuker om te bouwen dan wat anders.

Weer even terug naar de mod, heb net alle rode leds zitten checken en ook die werken allemaal met het voetje dat ik gesoldeerd heb. Dus wat dat betreft ben ik klaar met de draden voor de leds (woei). Nu wer wat inspiratie vinden voor de voorkant van de mod, daar ben ik nog niet echt helemaal uit hoe ik dat ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
primusz schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:19:

En dat functionele snap ik ook niet echt, ik heb praktisch geen mods gezien die echt functioneel waren, mijn pc's zijn er iniedergeval nooit anders van gaan werken..
Ze zijn er niet veel maar voornamelijk zijn er toch wel een paar die veel HD's kunnen herbergen, erg stil zijn, een apparaat hebben ingebouwd en zo nog wel een paar dingen. Maar meestal is het niet het doel nee :P

De kritiek komt denk ik om het materiaal. Het is natuurlijk ontzettend makkelijk (in vergelijk. Valt ook best tegen weet ik uit ervaring aangezien je snel teveel weg haalt :X ) om het te bewerken. De ideeën en de uitvoering zijn natuurlijk gewoon super _/-\o_ Ik zie niet veel mensen die met medipacks van een paar mm gaan klooien en ze ook nog goed geverft krijgen ;) Of die ff een paar dozijn fakkels van een cm maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:39:
[...]
Ze zijn er niet veel maar voornamelijk zijn er toch wel een paar die veel HD's kunnen herbergen, erg stil zijn, een apparaat hebben ingebouwd en zo nog wel een paar dingen. Maar meestal is het niet het doel nee :P
Ach, ik kan ook 6 hdds kwijt in dit systeem, hij is erg stil en als ik in de zomer de mistmaker aan heb staan dan zorg ik ook dat de lucht niet te droog wordt :) Maar goed, dat is niet echt het doel ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Terw_dan,

het leukste vind ik is dat je idee-en kan geven of oplossingen etc voor problemen :)
maar het beste vind ik altijd de "werk instructies" be4 & after (work in progres) foto's teksten alles erom heen dus. net zo als "darkblade" mod pff wat een berg foto's had die.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Terw_Dan schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:02:
[...]

Ach, ik kan ook 6 hdds kwijt in dit systeem, hij is erg stil en als ik in de zomer de mistmaker aan heb staan dan zorg ik ook dat de lucht niet te droog wordt :) Maar goed, dat is niet echt het doel ervan.
Bijkomende voordelen ;) Kun je ook als argument gebruiken. Wanneer krijgen we weer een update btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:23:
[...]

Bijkomende voordelen ;) Kun je ook als argument gebruiken. Wanneer krijgen we weer een update btw?
Ik heb wel wat kleine dingen gemaakt, maar is nog niet echt updatewaardig :P. Ik wil nog even wachten met verder afbouwen van de kast tot de microncontroller er is en werkt. De leds op zich werken wel, maar ik vraag me af hoe goed mijn soldeerkunsten zijn geweest.

Wat ik wel ga doen vandaag/weekend is het maken van de powerbuttons. Er komen er een aantal in te zitten en ben nu bezig om daar leuke dingen voor te bedenken, evenals voor de ejectknop van de DVDRW.

Verder ga ik kijken hoe ik de 120mm fan kan wegwerken, zonder de airflow nadelig te beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Argh, even een rant tussendoor.

Ik was vanmorgen aan de gang met mijn DVDspeler (de slot in) en die gaf onnoemelijk veel gezeik. Wat blijkt, ding dood :(. Ik had de DVDbrander nog liggen die er eerst inzat, maar wat problemen gaf op de IDE kabel. Wilde deze dus proberen om aan te sluiten op de Serillel. Maar voordat ik dat deed, even getest of hij nog open wilde zodat ik de draden kon solderen voor de ejectknop. En ja hoor. Ook dat ding totaal dood :(

Omdat slot-in drives nu niet meer te krijgen zijn heb ik een 2e Samsung fikker besteld. Dit betekent helaas dat het gave idee met het logo voorin niet meer door kan gaan. Ik ga dus nu iets bedenken waardoor het front met de letters 'RAIDER' naar voren komt, zodat het logo nog wel op de juiste plek kan komen te staan. Maar ideaal is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:21

Soul__assasin

de Belbelg

Euhm ik heb hier nog een slot in DVD fikker hoor de dingen zijn best nog te krijgen....

deze dus
http://www.plextor.com/english/products/716AL.htm

[ Voor 27% gewijzigd door Soul__assasin op 15-08-2007 10:32 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

http://www.besteprijzen.b...ategoryid=4&productid=465
Andere voorbeeld welke nog te koop is. Wel duurder dan normale DVD speler, maar dat komt omdat het niet normaal overal te koop is. Het is luxe apparaat eigenlijk. Enige nadeel is dat je geen afwijkende schijven of kleinere 8 cm erin kan doen.

Bijna elke shop toont bekende lade versie, slot-in is dus zeldzaam.

Ebay heeft meer kansen. Er zijn nog wat apparaten te koop bij Duitse shops/particulieren daar.

[ Voor 10% gewijzigd door MrDummy op 15-08-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Soul__assasin schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:30:
Euhm ik heb hier nog een slot in DVD fikker hoor de dingen zijn best nog te krijgen....

Deze dus
http://www.plextor.com/english/products/716AL.htm
Tja, de plextor fikkers vind ik te duur, 125€ voor een fikker terwijl een Samsung dingetje van 25€ hetzelfde doet. Vroeger kocht ik plextors omdat ze simpel beter waren, nu vind ik de hoge prijs niet meer te rechtvaardigen.
MrDummy schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:53:
http://www.besteprijzen.b...ategoryid=4&productid=465
Andere voorbeeld welke nog te koop is. Wel duurder dan normale DVD speler, maar dat komt omdat het niet normaal overal te koop is. Het is luxe apparaat eigenlijk. Enige nadeel is dat je geen afwijkende schijven of kleinere 8 cm erin kan doen.

Bijna elke shop toont bekende lade versie, slot-in is dus zeldzaam.

Ebay heeft meer kansen. Er zijn nog wat apparaten te koop bij Duitse shops/particulieren daar.
Tja, maar dat zijn allemaal Pioneers. Dit is de derde pioneer die op vage wijze dood is gegaan. Heb er niet zoveel vertrouwen meer in. Dan liever een trayloader dan slotloader, ook al staat het minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:06
Ik volg dit topic al een tijdje.. Echt gaaf met al die kleine details enzo! Ga zo door!!
Tijdje terug heb ik gelezen dat 'ie 18 augustus af moet zijn.. Geld dat nog?? Anders mag je wel eens gaan opschieten :P

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
T-!-M schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:05:
Ik volg dit topic al een tijdje.. Echt gaaf met al die kleine details enzo! Ga zo door!!
Tijdje terug heb ik gelezen dat 'ie 18 augustus af moet zijn.. Geld dat nog?? Anders mag je wel eens gaan opschieten :P

Succes!!
Nee, dan krijg ik hem niet meer af, zeker nu ik de DVD speler nog in moet bouwen enzo (gezien ik daar op aan het wachten ben) en ik nog veel meer dingen heb bedacht die erin moeten gaan komen.

De kast gaat dus gewoon half af naar de lanparty toe. De hardware werkt al ziet het er nog niet uit :P

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:02

Cheezus

Luiaard

Gebruik je je dvd-speler veel?
Anders zou je misschien kunnen overwegen gewoon geen dvd-speler in te bouwen maar een externe USB drive te nemen voor het geval je hem nodig hebt..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
primusz schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 08:32:
Gebruik je je dvd-speler veel?
Anders zou je misschien kunnen overwegen gewoon geen dvd-speler in te bouwen maar een externe USB drive te nemen voor het geval je hem nodig hebt..
Ja, wordt op mijn werkbak vrij veel gebruikt, iig teveel om iets op USB te hangen (waar ik nooit echt over te spreken ben overigens).

Verder zit er al een gat voorin, waar iig iets in moet komen. Daarbij kost een S-ATA DVDstokertje nog geen 3 tientjes, dus daar gaat het geld niet inzitten (die bak heeft me eigenlijk al weer teveel gekost :+, dus die paar euro kunnen dan ook nog wel)

Ik hoop vandaag de zending van cool-prices binnen te hebben. Als dat gewoon hetzelfde gaat als de vorige keren ligt er straks een mooi pakketje voor me klaar en kan ik het nog mooi inbouwen voor de lanparty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

gaat het puur voor een slot-in dvd speler of moet ie ook kunnen branden,
ik heb anders het idee dat je hierzo op het forum waarschijnlijk wel iemand kan vinden die em naar je op stuurt....

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Geckoo schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:36:
gaat het puur voor een slot-in dvd speler of moet ie ook kunnen branden,
ik heb anders het idee dat je hierzo op het forum waarschijnlijk wel iemand kan vinden die em naar je op stuurt....
De brander zit al bovenin, maar ik heb een brandertje gekocht omdat die toch niet veel meer kosten dan een DVDspeler. Ik had nog een Creative drive liggen, die doet het prima, alleen wat minder met DVD+Rs en laat ik er daar nu net veel van hebben.

Ik heb dus bij cool-prices een S-ATA fikkertje besteld, nog een Samsung ding (alleen heeft deze lightscribe, die andere niet). 2 Fikkers is een beetje overkill, maar ach, ik wilde er nu eenmaal 2 opticals inhebben.

Ik heb hetzelfde truukje uitgehaald met de bovenste fikker, door er een kabeltje aan te maken voor de eject. Dit omdat de eject achter het logo komt te zitten en zodoende niet meer in te drukken is, maar daar ga ik nog wel fotos van maken als ik er straks weer mee verder kan :).

Een slot-in speler zou wel ideaal zijn, maar eigenlijk vind je die alleen nog van Pioneer en daar heb ik te slechte ervaringen mee om die in te bouwen, dus dan maar een deugdelijke brander erin.

Dus gisteren is het pakketje met de nieuwe fikker binnengekomen (samen met 2 hdd behuizingen voor een ander deel van de mod en nog wat grij dat ik nodig had :P Fotos zullen nog wel volgen, maar eerst naar de HWlan waarbij een aantal mensen de bouwput alvast kunnen aanschouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 9% gewijzigd door Ediejo op 19-08-2007 09:34 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ediejo schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 09:26:
[...]
Ik plaats dan even mijn kantekening tijdens de tBCL was je mod goed verpakt. Maar na het openen van de doos waar de mod in zat was er toch het een en ander afgebroken wat je er weer oplijmde. En het mooiste daarvan vond ik . Dat je het niet eens kon zien dat er wat afgebroken was. Gebeurd zoiets met een mod waar plexi in verwerkt is dan blijf je het zien. En wordt je mod daar op beoordeeld.
Ik weet dat er bij de tbcl punten van je mod zijn afgehaald , ivm met de constructie van je case hij was niet heel toen ie uit de doos kwam. Dat geeft aan dat de constructie niet stevig is/was.

Voor de rest ieder zijn smaak en stijl. Ik kijk uit naar de 2de versie. ;)
De stevigheid van de kast laat idd wat te wensen over, hoewel de schade best meeviel (was eigenlijk alleen het dingetje bovenop). Toch ga ik dit ding een stukje steviger maken, door met MDF te werken voor de constructie heb ik het probleem niet dat het gewoon gammel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ach, mijn ding was ook van MDF en dat voorste bakje was ook afgebroken ;) Die dingen zijn er gewoon niet voor gemaakt om te worden vervoerd. Niet te druk om maken IMO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Of gewoon héél voorzichtig en goed verpakt vervoeren, zodat je geen minpunten krijgt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Je had die van Terw_Dan moeten zien ;) Compleet verpakt met van die schuimflokken. Hij was een half uur bezig om ze weer overal uit te halen. Dat was het punt echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
En we willen nog steeds foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:38:
Of gewoon héél voorzichtig en goed verpakt vervoeren, zodat je geen minpunten krijgt :S
Hij was ook heel goed verpakt. Er was ook nagenoeg niets stuk, op 1 dingetje na, wat overigens niet echt aan de constructie gerelateerd was, maar er gewoon los op zat.
Dat daar punten aftrek voor gelden vind ik eerlijk gezegd een beetje jammer, gezien een klein detail niets zegt over de constructie van het geheel.
Maar goed, dat zijn blijkbaar de regels geweest, dus daar ga ik niet moeilijk over doen. Achteraf gezanik over hoe jurering verliep is allemaal zo loos vind ik, het verandert toch niet.

Ik ben net terug van HWlan 2007 en kwam erachter dat m'n kast toch moeilijk gaat worden. Ik ga dus eens kijken of ik er een krat voor kan maken (dat op zich ook weer demontabel is) voor het vervoer van het ding. Dat maakt het ook wat makkelijker om naar lanpartys te gaan eigenlijk. Sowieso eens kijken of dat te doen is. Maar goed, tot die tijd ga ik eerst eens flink bouwen aan het ding, er moet nog genoeg gebeuren.
T-!-M schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:19:
En we willen nog steeds foto's ;)
Er zijn nog niet echt fotos. Er zijn er wel wat gemaakt op de HWlan :P maar daar is niets meer aan te zien dan aan de eerder geposte fotos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ediejo schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 07:21:
[...]
Schade is schade terw_dawn. Als er iets afbreekt terwijl het zo goed verpakt is dan is het niet goed gemonteerd. En tegenover de rest dan? teammikke heeft daar ook last van gehad. En elk klein detail telt.
Dus omdat het bij jou niet zichtbaar was en zo´n klein detail is mogen we daar niet naar kijken. Beetje rare redenering, volgens mij.
In mijn ogen is oppervlakkige beschadiging wat anders dan structurele integriteit, maar blijkbaar verschillen we daarover in mening.
En als een klein detail niet telt waarom maak je nu dan van dat kleine detail dingen? Medikit........enz enz
Beetje hypocriet om nu zo te reageren over een stukje detail wat je aangerekend wordt. Je hebt het zelf niet goed vast gezet. En nu wordt de jury van de tBCL daar op aangesproken.
Jammer dat je me niet via pm antwoord zoals ik bij jou heb gedaan. ;)
Ik spreek de jury er niet op aan, ik zeg alleen dat ik het anders had gedaan.
Dat je nog geen DM hebt gekregen ligt gewoon aan het feit dat ik gisteren de hele dag op HWlan 2007 ben geweest en doordat het daar erg gezellig was pas laat terug was en daar niet te tijd heb geweest om overal uitgebreid op te reageren.
Toen ik gisteren thuiskwam heb ik vlak voordat ik ging slapen hier nog even een korte post neergezet om te reageren op de algemene reacties en had vanmorgen gewoon je uitgebreide DM willen voorzien van een passend antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Ediejo schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 07:21:
[...]
Schade is schade terw_dawn. Als er iets afbreekt terwijl het zo goed verpakt is dan is het niet goed gemonteerd. En tegenover de rest dan? teammikke heeft daar ook last van gehad. En elk klein detail telt.
Dus omdat het bij jou niet zichtbaar was en zo´n klein detail is mogen we daar niet naar kijken. Beetje rare redenering, volgens mij.

En als een klein detail niet telt waarom maak je nu dan van dat kleine detail dingen? Medikit........enz enz
Beetje hypocriet om nu zo te reageren over een stukje detail wat je aangerekend wordt. Je hebt het zelf niet goed vast gezet. En nu wordt de jury van de tBCL daar op aangesproken.
Jammer dat je me niet via pm antwoord zoals ik bij jou heb gedaan. ;)
Hey Ediejo,
spijtig dat je over dit stukje gelezen hebt:
Terw_Dan in "[CiP]Tomb Raider - Temple of Fear"
Maar goed, dat zijn blijkbaar de regels geweest, dus daar ga ik niet moeilijk over doen. Achteraf gezanik over hoe jurering verliep is allemaal zo loos vind ik, het verandert toch niet.
Enfin, doet er idd niet toe ... gave mod Terw_Dan (altijd een plezier om je brouwsels te volgen _/-\o_ ) ... neem er je tijd maar voor, 18 augustus is toch nog veraf ;)
edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
edeboeck schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:40:
gave mod Terw_Dan (altijd een plezier om je brouwsels te volgen _/-\o_ ) ... neem er je tijd maar voor, 18 augustus is toch nog veraf ;)
18 aug was 2 dagen geleden :+ En toen was hij nog verre van af :P
Ik wilde hem eigenlijk voor HWlan 2007 afhebben, dat is niet gelukt. Dus het doel is nu HWlan 2008 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Whahaha..!! Mooi doel hoor :P Nou.. dat moet toch wel lukken? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door T-!-M op 21-08-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
T-!-M schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:56:
Whahaha..!! Mooi doel hoor :P Nou.. dat moet toch wel lukken? O-)
Ik ga er vanuit van wel. Tenzij ik hem kan vervoeren, dan kan het zijn dat hij nog eerder af moet zijn, maar hij begint onhandelbaar te worden :P

Foto's volgen hopelijk later deze week, hoewel ik ook al voorbereidingen aan het treffen ben voor 3 andere casemods :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Zoals jullie hebben kunnen merken is het redelijk stil geweest rond deze mod. De voornaamste reden behalve tijdgebrek was een defecte voeding. Op een of andere vreemde manier was mijn 5V lijn van de voeding niet in staat meer dan 1.8V te leveren. Gelukkig deden een aantal molexen het nog wel, degene waar de hdds aanhingen en 1 dvdbrander werkte nog prima. Evenals de ATX kabel. De ledjes zagen er echter vrij gedimd uit, m'n 2e DVD brander deed het niet meer en de kabel waar de microcontroller aan moest hangen deed het ook niet meer. Al met al vrij knake dus. Dus moest er een nieuwe komen.
Eerst had ik een BQT op het oog, gezien de prijs en kwaliteit, maar na 2 weken wachten was hij er nog niet. Daarom heb ik een Zalman 500W bij Cool-prices besteld en die was in een dag in huis :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/974631e4f1e5c0ddbd86015b61d780f6/full.jpg
Ik heb prima ervaringen met Zalman (op de pech die ik had met de oude, maar die heeft het ook jaren prima gedaan) en hij was nog eens modulair ook.

Het nadeel alleen, hij was groter dan de oude voeding, waardoor het vrij krap ging worden voor wat betreft de bekabeling. Verder heeft dit ding een 120mm fan aan de onderkant zitten. Vrij vervelend als daar de moboplate zit, waardoor er niet meer dan 12mm is om lucht aan te zuigen. De oplossing was de voedingfan aan de kant van de hdds te laten uitkomen en daar een gat in te zagen om de lucht van de 2 92mm intakes weer door de voeding naar buiten te laten gaan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f79461b8f7057c06bd48c0c3f7398302/full.jpg
Zoals te zien is het nog niet helemaal netjes afgewerkt, maar dat komt nog wel. Een ander dingw aar ik tegen aan liep zijn de kabels. De S-ATA kabels zijn te kort (ze waren al aan de korte kant, maar nu wordt het helemaal lastig). Ik moet dus op zoek naar wat langere kabeltjes.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/adce39990c413598ed27a7a706ced3ad/full.jpg

Zoals te zien zitten de kabels hier al vrij strak bij elkaar en met de hdds aangesloten is dat nog erger. Het feit dat ik een nieuwe S-ATA RAIDcontroller gebruik werkt ook niet echt mee.
Voorheen zaten de 2 odds op de Jmicron-controller en die was nogal shitty als het aankwam op snelheden. Daarom heb ik een Si3114 controllertje erin gezet, waaraan ik 2 hdds heb gehangen die gebruikt worden voor wat backup werk, maar geen flinke doorvoersnelheid nodig hebben.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ca0e9d260e891d4274aa5cb42014cc7e/full.jpg
Op de ICH8R controller zitten nu de 2 320GB disks, 2 500GB disks en 2 Samsung fikkers. Op de SI3114 controller heb ik 2 600GB disks gezet en een S-ATA naar eS-ATA controller waarmee ik makkelijk S-ATA diskjes extern kan aansluiten (al moet ik nog een 2e eS-ATA --> S-ATA kabeltje regelen).

Met langere kabels kan ik ook het zooitje netjes wegwerken, want nu heb ik daar nauwelijks ruimte voor en is het een zooitje, dat moet zeker gaan veranderen.

De 120mm fan moet ik nog verder naar binnen zetten, zodat ik wat meer ruimte heb aan de buitenkant en de mist niet direct naar binnen wordt geslurpt. Verder heb ik nog niet echt een idee hoe ik het moet gaan maken.
Het doel hem af te hebben voor tBCL2007 gaat niet door, de tijd die ik daarvoor heb is te kort en ik wil het natuurlijk wel tot in de puntjes goed doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Hey Dan, lange USB kabels kosten ongeveer 7 cent ( ex verzend ) op ebay :) succes gewenst verder :)

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ah, tnx voor de tip :) Ik ga sowieso op de beurs kijken over een week of 3, dat scheelt me weer verzendkosten (en 6 keer 3€ verzendkosten tikt lekker aan natuurlijk). Maar goed, ik zal ze toch nodig hebben wil ik alles netjes wegwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ze alle 6 in een keer koopt maar 3 euro verzendkosten ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:02:
Als je ze alle 6 in een keer koopt maar 3 euro verzendkosten ? :P
Nee, verzendkosten op eBay zijn meestal per stuk. Omdat de douane graag geld wil zien als jij iets verstuurd, zet je de waarde van het product dus gewoon erg laag, en de verzendkosten hoog. Een enveloppe vanuit waar dan ook kost echt geen €3 :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TheZeroorez schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:14:
[...]

Nee, verzendkosten op eBay zijn meestal per stuk. Omdat de douane graag geld wil zien als jij iets verstuurd, zet je de waarde van het product dus gewoon erg laag, en de verzendkosten hoog. Een enveloppe vanuit waar dan ook kost echt geen €3 :P
Klopt, daarom kijk ik liever eerst even op de beurs, de kabels zijn dan vast duurder, maar scheelt veel verzendkosten. Daarbij heb ik ze niet dringend nodig, nu werkt het ook, al is het niet 100% ideaal :P

Ik hoop binnenkort weer de nodige updates te kunnen posten en weer wat verder te komen met dit ding, gezien ik nog niet echt vooruitgang heb weten te boeken (lang leve tijdgebrek).

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:00
gewoon vragen aan de verkoper of ie ze samen wilt steken. meestal willen ze dat wel doen.

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

• Frenkie123

Frenkie123

Lets Mod the World !

yup, doe ik altijd als ik via ebay bijv LEDs koop; vraag aan de verkoper, en daar staat de optie al bij "gecombineerde verzending". Zo heb ik 4 x 100 LEDs gekocht, in een pakketje en maar een keer verzendkosten ( 4 x 0,99 + 4 dollar verzend ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me speciaal ff aangemeld om een reply te geven.

Wat een casemod zeg ! zit met grote bewondering naar dit project te kijken !

Tis lekker trashy, watervalletje, jungle achtig.. hou ik wel van !

Super :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:18
Het gaat er al mooi uit zien.
Ben al nieuws gierig naar de volgende update.

Woon nu op me zelf en ga misschien ook wel een moederbord muur maken(scheelt weer behangen :D).
Al zal het wel in me 2de slaap/hobby kamer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Wow, dat gaat er beter en beter uitzien, ben heel erg benieuwd naar het eind resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

terw_dan de hcc beurs is er niet .. maar dat wist je denk ik al :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
update

Na lang niets meer met de case gedaan te hebben, behalve klooien met de hardware die erin zit toch weer eens begonnen. Heb even wat kleine maar wel essentiele dingetjes gedaan, om te zorgen dat ik weer verder kon.

Als eerste was dat de 8pins voeding kabel naar het mobo. Voorheen zat deze aan de buitenkant van de kast, direct onder de folie doorgeschoven zoals hier te zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/08093bc0052f65908ef5982178ac211d/full.jpg

Hiermee heb ik het probleem dat de voeding er niet uit te halen is, mocht ik ooit willen upgraden. Dit heb ik opgelost door een stukje PVCpijp te pakken waardoor de kabel loopt. Op deze manier kan ik de voedingkabel er altijd nog uithalen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aowfh3w7MnKzKkPRDkbzFBxU/full.jpg
De PVCpijp ziet er nu nog niet geweldig uit, ik wil het ding als een pilaar gaan maken, die doorloopt tot in de waterval.

De bovenkant wordt uiteraard nog afgedekt, maar dat doe ik wel als ik verder ga met de afwerking.

Een andere issue waar ik mee zat was de 120mm fan die ik voor in de kast had zitten. Hij is noodzakelijk, om te zorgen voor airflow voor de videokaart (de MSI kaart loopt vast zonder enige vorm van airflow). Als ik hem echter voorin laat zitten dan is het probleem dat hij de mist van de mistmaker naar binnen zuigt, niet praktisch dus, want dan wordt de hardware zeiknat op den duur. Ik wild eerst een gedeelte afdekken van de fan waardoor de intake een stuk hoger uitkwam. Om echter een fatsoenlijke airflow te bhouden betekende dat een behoorlijke constructie die redelijk moeilijk weg te modden was.

De fan heb ik uiteindelijk verplaatst naar de zijkant van de kast.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xga86ojwgW1Ygjy2IO025y3n/full.jpg
De fan wordt nu weggewerkt in de zijpaneel van frikandellenhout, waar straks een rotswand van gemaakt wordt.

Het enige dat overblijft is een lelijk gat aan de voorkant.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2cmQZdmpQbrfzejSJERbiF3H/full.jpg
Inclusief een hele zooi kabels. Aan de voorkant wil ik een ingang van een tempel maken, die dus een stuk de kast inloopt. Daarachter wil ik dan de kabels vastzetten en netjes wegwerken, nu ik ze niet meer bij de voorkant weg hoef te houden omdat ze dan in de fan komen :) Binnenkort hoop ik dan ook een stuk opgeruimdere kast te hebben. Zeker omdat er de nodige zooi bij moet komen (er moeten 7 hdds inkomen, samen met een RAIDcontroller).

tot zover deze update, hoop binnenkort wat meer te kunnen posten als ik verder ga met de opbouw en aankleding van het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:18
welkom terug :P:P

hoop dat je nog meer updates plaats in korte tijd vanaf nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123

Frenkie123

Lets Mod the World !

7 HDs? Danny danny danny... er zijn tegenwoordig 500, 750 en 1 Tb harddisks.... ;) welcome back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Frenkie123 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:18:
7 HDs? Danny danny danny... er zijn tegenwoordig 500, 750 en 1 Tb harddisks.... ;)
Wat denk je dat erin gehangen gaat worden ;)
De bedoeling is dat de 2 320GB S-ATA hdds die ik nu heb en in een RAID 0 staan eerst geRMAed worden (gezien ze een tik hebben gehad door het sterven van de ovrige voeding). Als die terugkomen komt er een 320GB P-ATA disk bij die in RAID 5 gaan op de ICH8R controller.
Daarnaast ben ik van plan een Areca 1220 aan te schaffen waar ik 4x 1TB S-ATA aan ga hangen en de optie openhoudt om er straks nog wat extern aan te knopen :P

Nog even een paar fotos :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/98OmNCzZUzXRgxTUiEp8vgw5/full.jpg
De cardreader met kabel weggewerkt. De bovenkant is zwartgespoten zodat ik de teksten die erop stonden niet meer zie. Uiteraard komt hier nog wel eea overheen om de cardreader netjes weg te werken.

Het logo dat ik tijden geleden heb uitgezaagd heb ik op een stuk styrofoam geplakt dat op het front moet komen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Nw1BMbSK0Tm0NT8WZOcMFPtI/full.jpg
En als ik het dan voor de DVDRW plaats ziet dat er zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DQ0j9XtVUiJhrHxNzoxgipLL/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h5FFEmqBxHjnmkHN2vQ4Ftu2/full.jpg
Dit moet uiteraard nog geschilderd worden, een leuke textuur krijgen en ik wil onder het logo nog een rijtje steentjes plaatsen waardoor het lijkt alsof de letters daarop staan.

Verder nog geen grote schokkende dingen, ik heb nog wel iets leuks bedacht voor de bovenste DVDRW en het gat dat daaronder zit (maar dat moet ik nog even in elkaar zetten, voordat ik kan laten zien wat ik van plan ben :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verder nog geen grote schokkende dingen, ...
Fijn om te lezen dat je niet nog meer hdd's hebt opgeblazen :P
*wacht geduldig op de vooruitgangen*

[ Voor 7% gewijzigd door diedazz op 26-01-2008 01:28 ]

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
diedazz schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 01:28:
[...]

Fijn om te lezen dat je niet nog meer hdd's hebt opgeblazen :P
*wacht geduldig op de vooruitgangen*
Tja, ik heb gewoon pech gehad met die Samsung schijven die ik had (er zaten er 4 500GBers in, maar die werkten gewoon niet lekker).

Gelukkig zijn de hdds hier gemakkelijk uit te vervangen, het is niet meer dan een kwestie van het compartiment met hdds eruit te schuiven en het rek eruit te schroeven om gelijk alle hdds te vervangen.
Het is bij deze mod gelukkig niet meer zo dat ik de hdd er niet meer uit kan krijgen zonder de hele kast te moeten slopen (zoals bij TRC het geval was).

En de hdd die nu nog bovenop ligt, zoals hier te zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/98OmNCzZUzXRgxTUiEp8vgw5/full.jpg
Is alleen maar een tijdelijke 400GB backup disk.

Over hdds gesproken, ik heb laatst een zooitje 70cm S-ATA kabels via ebay op de kop weten te tikken, dus ik zit eindelijk niet meer eindeloos te pielen met het aansluiten van de hdds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/237/hdd1sb2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/3717/hdd2ae7.jpg

know the feeling :X (en ja dat zijn potloden)

[ Voor 8% gewijzigd door diedazz op 26-01-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Het logo heeft uiteraard ook nog een bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xByB4jqwOpEzplPYX5OCPEd5/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mwGepwL1VYqOzJgA3qkajp3p/full.jpg

Dit is eveneens op een stukje styrofoam geplakt dat boven de DVDRW komt te zitten. Dit stuk zit gewoon vast, en zal ook niet bewegen (wat het onderste deel wel doet).

Het logo krijgt als eerste een net zwarte ondergrond, dit om het idee van schaduw tussen de letters wat beter uit te laten komen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nhoBQ6ZioccBaSXeiF7pq9sk/full.jpg
Hier zit het eerste laagje erop. De binnenkant van de letters wil ik zwart houden, de boven kant van de letters krijgt een mooi kleurtje (moet even kijken of ik de originele kleuren pak van het logo, of het een andere kleur geef).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123

Frenkie123

Lets Mod the World !

Prachtige letters uitgezaagd, lekker dik. Geeft een fantastisch 3D effect. Enneuuhh al die HD's ! Ik ben dat gewoon niet gewend, zoveel HD space in een modje. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Frenkie123 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:12:
Prachtige letters uitgezaagd, lekker dik. Geeft een fantastisch 3D effect. Enneuuhh al die HD's ! Ik ben dat gewoon niet gewend, zoveel HD space in een modje. 8)
Die letters vind ik idd best gaaf geworden (hoewel de kleur het straks helemaal af moet maken natuurlijk). Nu ik een dremel scrollstation heb wilde ik kijken wat ik er allemaal mee kon. Door 2.5cm frikandellenhout zagen is nog best zwaar (zeker als je heel precies de hoekjes van de letters eruit wil halen) maar het resultaat mag er wezen.

Voor wat betreft de hdd ruimte, de bedoeling is dat dit systeem gewoon mijn werkbak wordt, het idee erachter is ook dat de hardware die erin zit volledig te vervangen is (op de opticals na eigenlijk). Dus dan is het wel te doen om er 7 hdds in te duwen (dat had ik bij TRC echt nooit kunnen doen, niet alleen vanwege de plaats, maar ook vanwege het feit dat ze er niet uitkunnen op een makkelijke manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Ik vind die letter niet super netjes uitgezaagd om eerlijk te zijn, maar daar staat tegenover dat ik het niet eens netjes zou willen hebben. Laat het een beetje grof en roffelig en het zal goed aansluiten bij het geheel van de kast. Een berg is tenslotte ook verre van geometrisch en symmetrisch.

@ hiernonder:
Dat was ook wat ik verwacht had ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The Godsha op 27-01-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
The Godsha schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:00:
Ik vind die letter niet super netjes uitgezaagd om eerlijk te zijn, maar daar staat tegenover dat ik het niet eens netjes zou willen hebben. Laat het een beetje grof en roffelig en het zal goed aansluiten bij het geheel van de kast. Een berg is tenslotte ook verre van geometrisch en symmetrisch.
Ik heb de letters ook niet geschuurd of wat dan ook, juist omdat ik de bovenkant nog wat wil bewerken (het juist wat ruwer maken enzo). Ik had het netter af kunnen ronden, maar dat was niet echt het effect waar ik naar op zoek was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
update

Niet alleen het logo heb ik zwart gespoten, omdat het watervaste verf is leek het me een strak plan om ook daarmee de kap van de pomp te spuiten en moet zeggen dat het resultaat niet slecht is
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UkuFZ1OUej05ytlBy0a8sf8Z/full.jpg
De pomp komt onderwater, uit het zicht, dus die zie je niet zitten, alleen was de kap ervan wel zichtbaar vanaf de zijkant. Door deze zwart te spuiten valt hij onder water bijna niet meer op, omdat het toch vrij donker moet worden, om een beetje spooky te lijken en het idee van een behoorlijke diepte te geven.
Al met al moet ik zeggen dat het er best aardig uitziet.

Verder was het zo dat ik een groene slang had waar het water doorgepompt was, en deze was nog gedeeltelijk zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XcZCGMW4iM4lAWjp0FyJH4fC/full.jpg
Omdat ik toch met de spuitbus aan de gang was gelijk maar even een mooi zwart laagje over deze slang gespoten
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OpJA2U72UShUrODMbbgug1Wa/full.jpg
Er komt nog wel eea hieroverheen te hangen kwa stenen, takken of planten oid, maar het leek me mooier dit ding ook gewoon tegen de achtergrond weg te laten vallen, en denk dat het me aardig is gelukt :)

Een ander stuk dat ik heb gemaakt is een mechanisme dat getriggerd wordt op het moment dat de DVDRW wordt opengemaakt. Ik wilde iets doen met de beweging van het apparaat om de mod wat extra's te geven, en minder statisch te maken (voor zover deze dat al zou zijn, met alle mogelijkheden die er straks inzitten).
Daarvoor moesten er eerst wat gaatjes worden geboord:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qEmZ8DD39dUmcz0rU0gH8Qvq/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LuJ1Bv9O7NqmRRHwBeEwJYVm/full.jpg

En daarna de drive weer in elkaar gezet worden. De oplettende kijker ziet dat er een stuk visdraad in de gaatjes is vastgemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6i6CMNafvJq8QIZte0KgBa4q/full.jpg

Dit draadje loopt naar beneden, loopt via een draadje overdwars voor het gat waar eerst de fan zat en verdwijnt in een stuk PVCpijp waar een gewichtje inzit
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UJHxJC4cwFJMfxuwiI6z3Oqw/full.jpg
ja, het zit scheef, maar het is ook maar een testopstelling natuurlijk

Het idee is dat het draadje straks helemaal rechtloopt en een blokje, stuk rots of iets dergelijks laat bewegen. Ik heb van de week zitten testen in hoeverre dat de drive het gewicht kon tillen. Tot zo'n 80gram kan een optical optillen als de lade opschuift. Het gewichtje dat ik er nu aan heb zitten (dat dus in het buisje zit) is zo'n 20 gram, wat betekent dat ik er nog zo'n 60gram aan druk op uit kan oefenen, voordat de drive gaat haperen. Gezien de styrofoam waarvan ik het geheel wil gaan maken weinig weegt, verwacht ik verder geen problemen.

Natuurlijk is het duidelijker te zien in een filmpje. Ik heb een stukje afplaktape aan het visdraad gemaakt, om te laten zien dat er beweging inzit, maar het geeft al enigszins een idee hoe het ongeveer gaat worden.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NM5foHs8DAw]
In dit filmpje wordt de drive overigens opengemaakt door de kabels die aan de ejectknop zijn gesoldeerd, vandaar dat niemand op het knopje drukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahah fantastisch maar ik denk als je vaker cd,s in en uit werpt dat toch wel slijt dat visdraadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Allemaal leuke ideeën erg origineel. btw al een schakelaar onderwater geplaatst voor de aan/uit knop

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:43:
hahahah fantastisch maar ik denk als je vaker cd,s in en uit werpt dat toch wel slijt dat visdraadje
Is idd wel iets om rekening mee te houden. Maar het ding is altijd nog te vervangen (ik zorg dat ik er nog wel fatsoenlijk bij kan komen).
dalus schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:07:
Allemaal leuke ideeën erg origineel. btw al een schakelaar onderwater geplaatst voor de aan/uit knop
Er zit er eentje aan de voorkant van het meertje, en er komt er nog eentje in de buurt van de waterval en nog op een paar andere plekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Terw_Dan schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:14:
[...]

Is idd wel iets om rekening mee te houden. Maar het ding is altijd nog te vervangen (ik zorg dat ik er nog wel fatsoenlijk bij kan komen).

[...]

Er zit er eentje aan de voorkant van het meertje, en er komt er nog eentje in de buurt van de waterval en nog op een paar andere plekjes.
Allemaal in serie >:)

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
ehh, nee ;) Dat is me toch echt veel teveel werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
update - logo

Als eerste ben ik begonnen met de onderkant van het stuk af te maken dat aan de DVDRW komt te hangen. De letters zweefden een beetje en dat zag er niet heel gaaf uit. Heb van styrofoam een paar stenen gesneden die eronder komen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EekpxAbINKvJEXLW3px3o9NE/full.jpg
Deze moeten een rand voorstellen waarop de letters staan, uiteraard een beetje verweerd, het moet er immers oud uitzien :P

Vervolgens heb ik het frontje van de speler vastgelijmd aan deze letters
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/knIKrLdHSTlEgoEQR09kpOYg/full.jpg
Wat dat betreft zijn die Samsung drives ideaal, want je kunt ze zeer gemakkelijk demonteren, wat bij het modden alleen maar handig is :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XW0dYKSW1aWoMPSVNUQVEB9R/full.jpg
Zo komt het eruit te zien als alles straks vastgezet is (uiteraard moet het nog geschilderd worden). En als de drive open is ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O957HbwsfsACF6alghfChhv8/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
update - logo met kleurtjes :D (jeej).

Dit keer niet veel woorden, maar eigenlijk alleen plaatjes. Het logo is geschilderd, heb geprobeerd om het een beetje te laten lijken op het oude TRlogo, dat is jammerlijk gefaald, maar ben niet ontevreden over het voorlopige resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RcVhPCAUTEVuORtIRCCEpWff/full.jpg
Eerst een geel grondlaagje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YdbRvclNKann7Y4ylrdQWhX1/full.jpg
Kleurtje weer daaroverheen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GKoEcgWBuKPrsmtuEO5IQel1/full.jpg
met blaadjes :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NZVPiWJWkAM2HIP24QwZZXoL/full.jpg
En de steentjes onder het logo wat grijzer gemaakt, zodat het leuker gekleurd was.

Ik moet de achtergrond nog schilderen (zoals je kunt zien is er nog vrij veel blauw zichtbaar van het styrofoam, maar dat doe ik met een klein kwastje, omdat ik daar met de spuitbus niet bij ben gekomen.

Verder ben ik nog niet veel verder gekomen met de kast, dat komt morgen wel weer een keertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Niet goed gelukt? meen je dat nu serieus. Ik vind het toch best goed erop lijken, en goed bij de mod passen.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123

Frenkie123

Lets Mod the World !

Ja Dalus heeft gelijk, het is prachtig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 19:56
Weet niet waar je het op wilde lijken precies :x Maar zie er wel mooi uit.
Suc6 verder. Ik blijf hem volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik vind hem ook niet lelijk geworden, sterker nog, op een paar kleine details ga ik er weinig aan veranderen. Maar de bedoeling was meer om het op dit logo te laten llijken, van de originele Tomb Raider
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/95/Tomb_Raider_1_Box.jpg/256px-Tomb_Raider_1_Box.jpg dat is het niet helemaal geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Laatst online: 09-09 21:55
hehe, ik vind die van jou, mooier dan diegene die je na wilde maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 09:35
Ja je hebt de kleuren dan ook wel een beetje andersom gedaan bij jou is "Tomb" juist heel licht
Maar ik denk dat als je dat donkerder maakt met misschien ook echt dat steenreliëf
en "raider" nog wat pimpt (niet helemaal dus) met wat geel ongeveer de kleur
zoals nu bij "tomb" ziet het er cool uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
update
Klein updateje, ik ben verder gegaan met de waterval, dit was voorheen zwart plastic, wat er dus niet uitziet als waterval.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QaowPPfhRNvN5RTJizN48t3p/full.jpg
Die paar steentjes die er al opzaten waren het gevolg van een vastplak actie met het lijmpistool om alles waterdicht te maken (er liggen 3 lagen op elkaar die verlijmd zijn, zodat het niet kan lekken, mocht de eerste laag scheuren ofzo). Maar natuurlijk wilde ik meer.

Ik heb met lijmspray (goedkope meuk van de action) de waterval ingespoten en vervolgens overladen met steentjes.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZgYu3XGwy6pi1MBhuRIr4UgQ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v8JPxWm75Nf5OcETgxRGmkKB/full.jpg
Dat heb ik laten drogen en het overtollige grind er weer uitgeschept. Het resultaat ziet eruit zoals hierboven, wat me dus een mooie ondergrond geeft, ipv het lelijke zwarte plastic. Dit wilde ik eerst uit de weg hebben, gezien het nogal lastig is met die zooi te gaan spuiten als de hele kast al opgebouwd is.

Verder heb ik bij de action nog wat meer rotzooi meegenomen, in de vorm van plantjes :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aPg3y0vmIYRlsxJX3yPPhzRS/full.jpg
Gezien het feit dat het onmogelijk is dat allemaal zelf te maken is het plunderen van nepplantjes een goede mogelijkheid. Ze zien er nog wel wat plastic achtig uit, maar dat is prima op te losse door er een laagje verf overheen aan te brengen (of iets anders, zodat het niet meer glimt).

Nu ga ik beginnen met het verder afwerken van de dingen die op de kast moeten komen, ingang van de tempel en dergelijke, al ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik het wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Volgens mij gaat het echt een oerwoud worden met al die planten :P

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ziet er erg goed uit! Zijn dat echte planten? Ik zou maar nep nemen als het gaat reageren met het hout oid ben je verder van huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Megamind schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:57:
Ziet er erg goed uit! Zijn dat echte planten? Ik zou maar nep nemen als het gaat reageren met het hout oid ben je verder van huis...
Misschien tijd voor een opfriscursus begrijpend lezen? ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
dalus schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:56:
Volgens mij gaat het echt een oerwoud worden met al die planten :P
Dat is ook wel de bedoeling, hij zal in elk geval groener worden dan TRC.

En die planten zijn uiteraard nep, ik ga dan wel echt water gebruiken, maar echte planten is niet te doen (moet ik er rekening mee houden ze water te geven enzo... dat wordt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 10:27
Je bent weer lekker bezig gegaan. Gaat zo te zien weer de goede kant op :). Vind het toch wel zo mooi om te zien wat voor een zooi die kast nu is, en dan straks het contrast met het eindresultaat! :Y

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Godric schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:21:
Je bent weer lekker bezig gegaan. Gaat zo te zien weer de goede kant op :). Vind het toch wel zo mooi om te zien wat voor een zooi die kast nu is, en dan straks het contrast met het eindresultaat! :Y
Net als bij TRC zal het zo zijn dat voordat hij geverfd is mensen het niet meer vinden dan een lompe lelijke bak. TRC was lelijk en grijs, voordat hij geschilderd was, maar na de paintjob zag het er stukken beter uit. Mensen die hem in het echt gezien hebben kunnen zeker een goed oordeel vellen over het verschil.

Ik ben nu met de constructie bezig (te maken uit styrofoam platen). Het is niet meer dan blauwe meuk, maar je kunt er heel leuk mee bouwen. Als dat straks af is dan ziet het er nog niet uit, tot het de nodige decoratie krijgt, maar goed, dat duurt nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
update

Ik ben momenteel bezig met het moeilijkste gedeelte, het vormen van de kast. Het lastige is dat ik ongeveer een beeld in m'n hoofd heb hoe het moet worden, maar voorals nog niet helemaal weet hoe ik het het beste kan bouwen. Ik heb mezelf in elk geval beperkt door de leds al op vaste plaatsen neer te zetten, en daarvan afwijken gaat wat lastig, doordat de draden daarvoor niet lang genoeg zijn.

Om te beginnen heb ik wat pilaartjes gemaakt uit blokjes foam. In m'n vorige case waren ze voornamelijk rond, hierbij wil ik ze vierkant maken, om toch een wat andere stijl te kiezen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IkrDc37d1v3kum2HZulKNVEQ/full.jpg
Het gat dat er bovenin zit is om de draadjes van de led door te trekken.

Dit pilaartje komt boven het stukje dat over de pomp hangt, zodat deze niet meer zichtbaar is (zoals je op de onderstaande foto kunt zien is hij nog wel zichtbaar, maar valt het straks niet meer op onder water.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6cTdue9EDa3Np7qWWDLvgxHe/full.jpg
En vanaf de zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JBwKUVMzgITMiMiDrJRa9uQK/full.jpg
Het is niet geheel recht, maar dat is ook de bedoeling, het moet er vervallen en verweerd uit komen te zien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IKvF1temjBJuhbehN1g79pHe/full.jpg
Deze pilaren hebben de tand des tijds minder goed overleefd en zijn dus gedeeltelijk afgebrokkeld, en zullen op deze manier ook omgevallen liggen, overwoekerd door planten.

Een ander dingetje dat ik nog heb gemaakt is een stukje waar de schakelaar voor de DVDRW in komt te zitten die onderin de kast zit. Het logo komt voor deze knop te zitten, dus is het niet mogelijk om deze op de normale manier open te doen. Vandaar dit omhulseltje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mf1nfNwdwS75WuHX3Eubm2Qu/full.jpg

En hierin wordt de volgende constructie gezet.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PEgGqSNcywX7zWibTiFH6Is8/full.jpg
Het is niet meer dan een schakelaartje dat naar beneden te trekken is om een drukknopje in te drukken waar de DVDRW aangeknoopt zit. Gedetailleerde foto komt nog wel bij het vastsolderen.

Aan de voorkant van de kast zat ik met een probleem, de DVDRW zat te ver naar achteren, waardoor het een gedoe was om hier wat leuks voor te bedenken. Daarom heb ik deze speler maar een eindje naar voren geplaatst, op deze manier is er ook maar ruimte voor de touwbrug die erachter moet komen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PEgGqSNcywX7zWibTiFH6Is8/full.jpg

Doordat de DVD speler nu wat verder naar voren uitsteekt, wil ik dit gedeelte als een soort altaar gebruiken om iets op te zetten (dat moet ik nog even ontwerpen :P). Vanaf de waterspiegel loopt er een trap naar boven, op het punt waar eerst nog de 120mm fan zat. Dat gat wordt nu gebruikt om wat diepte te creeeren, howel dat voornamelijk uit een optische illusie moet bestaan, echt veel ruimte is er niet, wil ik niet met het mobo in de knoop komen :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wy4RpZk6gQgG4MYFp4CrHu3P/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8lGFa5MGXF4ikJhROILYOjZp/full.jpg
Er komt nog 1 tree onder de trap te zitten, die in het water komt te liggen, zodat daar niet een lelijke ruimte tussen komt te hangen.

En als laatste nog een bak vol met blokjes die ik nog wil gebruiken voor andere stukjes e.d.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dpBxbfvFfTNhdIK0I66xuRQn/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Ben benieuwd hoe het uit gaat zien na een likje verf :9~

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
dalus schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:49:
Ben benieuwd hoe het uit gaat zien na een likje verf :9~
In elk geval minder blauw ;) Ik ga het zaakje een kleur gevan die ergens tussen terracotta en okergeel inzit (mede omdat ze die kleuren bij de action hadden :+) en het wat lichter is dan m'n vorige casemod, er moet natuurlijk wel verschil te zien zijn tussen de 2. Dus ongeveer de kleuren die het logo nu al hebben. Verder is het zo dat er gewoon heel veel groen in de casemod komt te zitten, het moet nog meer een jungle lijken dan dat het al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Geniaal!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Fantastische mod zeg! Ipv een gewichtje op te tillen met de DVD lade, kun je misschien een deur open laten gaan in de tempel?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
@zonoskar
het gewichtje is voorlopig even weggehaald, nu de speler verplaatst is. Ik weet niet of ik er nog wat mee ga doen of niet.

update
Ik heb nog even de ejectknop van m'n DVDRW vastgezet, en wat pics ervan gemaakt. De trigger is het volgende ding:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8poGP0x9SEUMAkkMoZgrHhN7/full.jpg
Het uitstekende stokje scharniert over het boutje en wordt teruggetrokken door het veertje. Het houten palletje drukt tegen het knopje aan waar de 2 draadjes aanvast zitten en die draadjes zitten weer in de drive gesoldeerd.

En het ding wordt hier geplaatst:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OKGRI9KFNle1ewbuV7RvJFCE/full.jpg

Zodat je op deze manier de drive kunt openen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5gKndsZRBVZKhO0i9SuHUlww/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Oh mijn GoT, dit ziet er heel professioneel uit, wat jij, ongetwijfeld, nu wel bent.
Welk OS ga je er op knallen? (sorry ik heb geen zin om 15 pagina's uit te kammen :{P)

Gentoo TR version?:P

Als het echt niet anders kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
ChevyVanDude schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:53:
Oh mijn GoT, dit ziet er heel professioneel uit, wat jij, ongetwijfeld, nu wel bent.
Welk OS ga je er op knallen? (sorry ik heb geen zin om 15 pagina's uit te kammen :{P)

Gentoo TR version?:P
Voorlopig gaat er gewoon XP SP2 op (ben sinds een half jaartje overgestapt naar XP). De bedoeling is om nog wel een keertje hier een linuxdistro op te zetten, maar goed, dat boeit me iets minder eigenlijk, een OS installeren is niet zo belachelijk veel werk als deze kast bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 22:45

QinX

Shai-Hulud

Terw_Dan schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:02:
[...]

Voorlopig gaat er gewoon XP SP2 op (ben sinds een half jaartje overgestapt naar XP). De bedoeling is om nog wel een keertje hier een linuxdistro op te zetten, maar goed, dat boeit me iets minder eigenlijk, een OS installeren is niet zo belachelijk veel werk als deze kast bouwen :P
Met windows ben je nergens zeker van :Y)

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
QinXi schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:12:
[...]

Met windows ben je nergens zeker van :Y)
Huh? Windows is een goed os, de gebruiker maakt het erna dat windows soms vreemd gaat doen.

Mijn server heeft een uptime van ruim 2 weken dus.

Anyway. Back ontopic.
Vind de casemod nog een beetje rommelig, weet nog niet echt wat ik er van moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek de CIP van zijn vorige tombraider case op en je weet precies wat je kan verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
update

In de vorige update was al te zien dat ik een nieuwe voorkant had gemaakt, er moet uiteraard ook iets inkomen. Ik kan er niet echt een ingang van maken, daarvoor is te weinig ruimte (en een grote ingang die leidt naar een ruimte van nog geen 3m2 is geen gezicht natuurlijk).

Daarom heb ik een beeld gemaakt dat erin moet komen. Ik wilde een beetje de stijl namaken die je veel ziet in de verschillende Tomb Raider games.
Dus zoiets als:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5eNe0FwYsz8jyOunmOHVNnLz/full.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ULhIjBzzG6qe9t7eWHu2fhJo/full.jpg
Het zal een kruising tussen Inca en Maya worden, maar ach, als ik toch creatief bezig ben, waarom dan niet gelijk een complete verloren civilisatie erbij bedenken :+

Begonnen met de bovenkant uit te snijden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RTVRANs3xBagkg3GbYwsjcal/full.jpg

Vervolgens een soort van ogen ervoor gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y03SILXVfOjxbSQDDW8DWKJL/full.jpg

En voor het lichaam dat eronder komt heb ik besloten dat dit beeld wel 2 USB poorten mocht gaan huisvesten :)
Waarbij het er grofweg zo uit gaat zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CT67ohB2N6lidOuJxADZZSpk/full.jpg
De onderkant lijkt wat scheef, maar dat komt doordat deze niet is vastgelijmd. Als ik dat doe past het precies (maar ik ga eerst het beeld schilderen, alvorens ik het erin zet).

En over USB poorten gesproken, in het stuk dat naast de trap zit, komt nog een derde USBpoort te zitten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6sFidDUtRJUnxt2kOZmq8jNO/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 19-02-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
updateje
Na gisteren het beeld af te hebben gemaakt heb ik het ding eerst wit geschilderd en vervolgens zwart gespoten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WgUr2sroCnPKyW093orvQ1yy/full.jpg
Hier lagen ze te drogen in de garage (waar het overigens stervenskoud is :P)

En vervolgens nog een laagje met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8CB4n0OM5SypKIkXfSzUmK59/full.jpg

De zwarte laag is express niet egaal gespoten, hierover komt namelijk nog een keer een witte laag, om te laten lijken alsof het echt ruw gesteente is waar het ding is uitgehakt. Daarna zal ik zorgen dat ook de kleine stukjes blauw die nu nog zichtbaar zijn weggewerkt worden, maar daar ga ik geen spuitbus voor gebruiken. Te dikke verf zorgt er namelijk voor dat het foam weggevroten wordt, dus dat is ook weer iets om rekening mee te houden.

• diedazz
  • Niet online
de Terwdanaya's?
Ik zie het over een jaar of 20 al voor me, hele tempels en graanvelden vol met casemods :D
Het ziet er een beetje prehistorisch sci-fi uit nu met die vormen, uniek op zich

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Klinkt wel leuk als een bedachte beschaving :P, lijkt me een mooie beschaving om de uitvinding van de hamer aan toe te schrijven :+
Het ziet er een beetje prehistorisch sci-fi uit nu met die vormen, uniek op zich
Die USB poorten zorgen natuurlijk voor de sci-fi look :P
Maar goed, de Maya's en Inca's waren op zich best ver gevorderde beschavingen, dus op zich geen probleem dat het ietwat futuristisch overkomt, dat maakt het alleen maar leuk.

• Frenkie123

Frenkie123

Lets Mod the World !

Ik vind hem prachtig ! Een heel leuke mod om naar te kijken als ie helemaal klaar is.

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Deze mod wordt mooier en mooier! Heb daarnet ook even de tijd genomen om je eerste tomb raider CM te bekijken en die ziet er ook zeer goed uit! Het viel me trouwens op bij het bekijken van de startpost voor deze mod dat je lijstje met updates niet meer up-to-date is, misschien even aanvullen voor de mensen die later pas mee kwamen lezen?

Gemberthee: water met een smaakje.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
anonimoes schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:10:
Deze mod wordt mooier en mooier! Heb daarnet ook even de tijd genomen om je eerste tomb raider CM te bekijken en die ziet er ook zeer goed uit! Het viel me trouwens op bij het bekijken van de startpost voor deze mod dat je lijstje met updates niet meer up-to-date is, misschien even aanvullen voor de mensen die later pas mee kwamen lezen?
Dat is idd een hele goede, zal ze vanaf nu weer bij gaan houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
update

Aan de onderkant van de kast wilde ik nog iets maken om het fatsoenlijk mee af te werken. Het leek me wel leuk om onder het logo gewoon 1 rand te maken die over de hele breedte van de kast doorloopt en op deze manier de lelijke houten rand verbergt. De kleur is nog niet helemaal optimaal (dit is de ondergrond) maar ik vind het er best leuk uitzien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CjYBfjmrYCav55GbIvnjjEge/full.jpg

En iets verder ingezoomd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DrHRt5h0XX4ae47IFTArG0hY/full.jpg

Daarna ben ik verder gegaan met het beeld in de verf te zetten, het licht was ietwat brak (TL-licht in de garage) maar in het echt is het een stuk donkerder en is de verflaag wat gespikkelder, dus niet egaal grijs/zwart, wat het best realistisch maakt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F9kAkkgDyCQt2GhPJmuLtEdS/full.jpg

Verder is het natuurlijk zo dat de DVDRW die erboven zit ook een fatsoenlijk uiterlijk moet krijgen, je mag immers niet zien dat er een speler zit. De speler wordt verder op eenzelfde manier aangestuurd als de vorige, door middel van een tweetal draadjes die aan de ejectknop zitten, zodat ik de volledige mogelijkheid heb om de voorkant weg te werken. Om een beetje in stijl te blijven van het beeld heb ik ook hier gewerkt met de trapeziumvormige uitsteeksels.

Lade dicht:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5POxtQzfKUiHC2U3PNCVxVUv/full.jpg

Lade open:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FMsZxkKhFW0nweXQN5hMiOxU/full.jpg

En vervolgens nog wat details aanbrengen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NlJr0gAbdZNSV7KDlyvqhhpJ/full.jpg

En het resultaat hiervan (en nog een paar andere dingen, is dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sP7J4xJsGuxk0npzWDGuX2wE/full.jpg

eea lijkt nog scheef te zitten, maar dat is omdat de helft nog niet vastgelijmd is :P dat leek me nog niet verstandig, gezien ik eerst het spul van verf wil voorzien, maar op deze manier is er toch al een indruk hoe het gaat worden.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.