Denk niet dat jij in zo n mooie Tomb Raider gaat zagen, denk eerder dat je hem naast je in bed legt hihiTja, als ik zo'n ding betaalbaar kon vinden had ik er al eentje gekocht. Maar ze vragen er rond de 1200€ voor, dat vind ik dus net effe wat te duur enzo
Op verzoek verwijderd
EB cardetailing tot aan uw huis
Ohw dit was wel de waterval
Ik had een compleet andere mod in me kop. Krijg je met die wildgroei aan Tomb Raidermods hé
Ik had ook niet verwacht dat je ermee stopte maar de volgende wordt ongetwijfeld beter. Als je daarin al je plannen combineert zal het wel weer een leuk gevaarte worden
Ik had ook niet verwacht dat je ermee stopte maar de volgende wordt ongetwijfeld beter. Als je daarin al je plannen combineert zal het wel weer een leuk gevaarte worden
Da's wel veel te veel idd.Terw_Dan schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:21:
Tja, als ik zo'n ding betaalbaar kon vinden had ik er al eentje gekocht. Maar ze vragen er rond de 1200€ voor, dat vind ik dus net effe wat te duur enzo
spijtig dat je er mee stopt, kvond het namelijk wel tof worden
Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4
Gat er in maken en dan in bed leggen zul je bedoelenVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:34:
[...]
Denk niet dat jij in zo n mooie Tomb Raider gaat zagen, denk eerder dat je hem naast je in bed legt hihi

[ Voor 7% gewijzigd door Vaporized op 20-06-2007 11:35 ]
Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1
Tja, iets maken wat niet goed uit gaat pakken vind ik eigenlijk zonde van de tijd en moeite als ik het daarna toch niet mooi vind.Ediejo schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 06:37:
Erg jammer dat je ermee stopt. Had ik niet verwacht om eerlijk te zijn. Maar als iets niet naar je zin gaat dan houd het op.
In principe hetzelfde als dat ik nu heb, alleen iets kleiner. Het moederbord komt rechtop te staan zoals in een normale pc en wordt een kwartslag gedraaid. Aan de andere kant van de bodemplaat ga ik de hardeschijven monteren (ik wil namelijk makkelijk bij 6 disks kunnen en gezien ik door een meevaller 4 S-ata disks heb voor deze bak moet dat weg te werken zijn).Succes met je volgende Tomb Raider mod.
Ben erg benieuwd wat je nu gaat verzinnen.
In de ruimte tussen het moederborden en de hdds komt de voeding en de waterpomp. De pomp komt buiten het meer te liggen, waardoor dat minder diep hoeft te zijn (het is nu te groot vind ik). Het filter zoals ik het nu heb wil ik erin houden, gezien dat prima werkt.
Wat ik voornamelijk ga proberen is de hoogte in te perken, gezien hij nu zo hoog wordt, dat de kanten erg saai gaan worden, ik kan het wel volledig als rotswand gaan maken, maar dat is niet echt boeiend vind ik. Door het kleiner te houden en veel kleine niveauverschillen erin te houden hoop ik dat ik dingen als de DVD speler, de cardreader, de USB poorten e.d. op een goede manier kan wegwerken, iets wat nu niet helemaal naar m'n zin verloopt.
Wat water wil ik tussen het moederbord (links) en de stapel hdds (rechts) laten lopen. Het begint dus hoog en stroomt dan naar beneden, tot het in het meer terechtkomt.
Het is in ieder geval zo dat ik de ideeen die hier eerder in het topic genoemd zijn erin wil blijven gebruiken, alleen de constructie gaat wat anders worden.
Alleen de orientatie ervan he
Verwijderd
Je begint dus gewoon opnieuw alleen ga je de problemen van deze mod ontwijken.
positief!
Ik wil hem toch wel een keer zien met waterval en zo.
suc6 met je volgend project!
Ik heb ook nooit gezegd dat ik zou stoppen heVerwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:33:
Je begint dus gewoon opnieuw alleen ga je de problemen van deze mod ontwijken.positief!
Ik wil hem toch wel een keer zien met waterval en zo.
Ik ga nu dus gewoon verder met hetzelfde idee, alleen bouw er een nieuwe constructie voor waarin ik gewoon m'n ideeën beter kwijt kan dan in het ding dat ik nu heb.
en ik ga hem ook weer volgen in de hoop dat we een mooie (letterlijk van de grond af opgebouwde) casemod krijgen te zien als hij af is;
boomarked
boomarked
Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.
Ik ga van het weekend eerst een hdd rekje bouwen voor 6 hdds, eentje die makkelijk uit het systeem te halen is zodat ik de hdds kan vervangen. Ik heb 4 500GB S-ATA hdds liggen, die eigenlijk in de knuffelkubus gingen en dan zou ik 4x 320GB P-ATA in mijn werkbak hangen. Nu had ik 2 dooie 320GBs die ik geRMAed heb en kreeg er 2x 750GB voor terug. Dus die 2x 750GB is in de server gegaan en de 4x 500GB die ik er voor had besteld gaan nu in de werkbak. Dit scheelt dus flink wat geklooi met kabels, omdat ik straks 7 S-ATA devices in het systeem heb hangen en slechts 1 P-ATA ding.teunos93 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:08:
en ik ga hem ook weer volgen in de hoop dat we een mooie (letterlijk van de grond af opgebouwde) casemod krijgen te zien als hij af is;
boomarked
Echter, het feit dat er 6 hdds inkomen ipv de 4 die eerst gepland waren maakt dat ik aan de gang moet met een nieuwe manier om de hdds vast te zetten. Ik had er eerst 4 in het systeem voor een 120mm fan, maar op deze manier pasten er geen meer bij. De drives rechtop zetten zorgde er echter voor dat ik in de knoop kwam met de videokaart die er vlak boven zat (en dus naar boven stak).
Daarnaast het ik het idee dat die videokaart te heet wordt als hij op z'n kant wordt gezet (of zoals nu ondersteboven hangt). Waarschijnlijk werkt de heatpipe niet goeg genoeg en moet ik het passiefgekoelde ding alsnog koelen anders loopt het systeem vast.
Om geen risico te lopen ga ik het geval dus gewoon op de standaard manier monteren. De kast wordt dus de hoogte van het moederbord, gezien de voeding ernaast komt te liggen.
Van boven moet het ongeveer zoiets worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| [M][M] | [V][V] [H][H] [M][M] | [V][V] [H][H] [M][M] | --------| [H][H] [M][M] | [P][P] | __________________ ~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~ |
M is 't mobo, V de voeding, H de hdds en P de pomp. De lijntjes zijn de stukken waar het van elkaar gescheiden is en de mooie golvende ~~~~~~~~~~ is de plek waar het water komt. De pomp wil ik voor de voeding plaatsen, buiten het resevoir. De pomp is vrij groot als ik het ding in het meer zet, dus ga kijken of het te doen is die er buiten te plaatsen, waardoor ik het ding wat minder diep hoef te maken.
Het idee is om de kast in een soort van berg/tempel te maken, zodat het lijkt op een bouwwerk in de jungle, dat half vergaan is en uitkijkt of het water. Door de kast een stuk lager te houden kan ik nog wat moois op de bovenkant bouwen, zonder dat het ding veel te hoog is zoals nu het geval is.
Op deze manier kan ik veel meer detail erin verwerken waardoor de kast stukken boeiender is om naar te kijken. De zijkant waar het mobo zit zal wat minder boeiend zijn, gezien ik dat ding wel bereikbaar wil houden, maar de rest is op deze manier mooi weg te werken.
Doordat ik de voorkant nu hopelijk nog redelijk laag kan houden kan ik ook gelijkmatiger naar boven gaan, gevolg is dat ik de mogelijkheid heb om allerlei interessante hoekjes erin te bouwen waar ik fakkeltjes inzet, water laat stromen, een powerbutton induw of een USB poort instop.
De bedoeling is dat wat betreft powerbuttons en USBpoorten de kast net zo wordt als de vorige TRmod (waarbij volgens mij de helft die het ding gezien heeft nog steeds geen benul heeft waar de powerbutton eigenlijk zit).
Ik wil mijn aandacht vooral gaan vestigen op het detail en de afwerking van het geheel. De constructie vind ik minder boeiend, dus daar wil ik eigenlijk ook niet teveel tijd aan besteden. Een hdd rek hoeft er van mij niet volledig krasvrij uit te zien bijvoorbeeld, omdat ik dat stuk juist wegwerk terwijl dat bij andere mods stukken belangrijker is.
Welke merk zijn de schijven?Terw_Dan schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:44:
[...]
Ik ga van het weekend eerst een hdd rekje bouwen voor 6 hdds, eentje die makkelijk uit het systeem te halen is zodat ik de hdds kan vervangen. Ik heb 4 500GB S-ATA hdds liggen, die eigenlijk in de knuffelkubus gingen en dan zou ik 4x 320GB P-ATA in mijn werkbak hangen. Nu had ik 2 dooie 320GBs die ik geRMAed heb en kreeg er 2x 750GB voor terug. Dus die 2x 750GB is in de server gegaan en de 4x 500GB die ik er voor had besteld gaan nu in de werkbak. Dit scheelt dus flink wat geklooi met kabels, omdat ik straks 7 S-ATA devices in het systeem heb hangen en slechts 1 P-ATA ding.
Hopelijk gebeurt het ook bij mij dat die schijven kapot gaan en dan 750GB voor terug krijg.
Zijn Seagate disks. En ik denk dat ze echt gewoon een foutje hebben gemaakt, kan het me namelijk niet voorstellen dat ze alle 320GBtjes gewoon door 750GBtjes vervangen (gezien die 750GBs nieuw 3x zo duur zijn als de 320ers).Calamor schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:35:
[...]
Welke merk zijn de schijven?
Hopelijk gebeurt het ook bij mij dat die schijven kapot gaan en dan 750GB voor terug krijg.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Dus het gaat zoiets worden?

Klinkt opzich wel vet

Klinkt opzich wel vet
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dit is idd ongeveer dat ik wil hebben, een tempel achtig iets dat tegen een berg aanstaat en op het water uitkomt. Ik wil er zoiets van maken als in TR Legend het eerste level (Cambodia), maar gecombineerd met het Ghana level. Maar goed, het kan alle kanten uit op zich, ik zie wel welke stijl het precies als afwerking krijgt.Rakkerzero schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:40:
Dus het gaat zoiets worden?
[afbeelding]
Klinkt opzich wel vet
Als je dan nog plek hebt voor een (heel) klein watervalletje, kun je altijd nog zo`n bek achtig draak dingetje aan de tempel maken waar dan zo`n dun straaltje water uit piest, ook wel gaaf!
Zoiets zou op zich wel leuk zijn, maar daarvoor heb ik dan weer een apart pompje nodig (of ik moet de huidige afsplitsen op een of andere manier).HomegrownBGP schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:48:
Als je dan nog plek hebt voor een (heel) klein watervalletje, kun je altijd nog zo`n bek achtig draak dingetje aan de tempel maken waar dan zo`n dun straaltje water uit piest, ook wel gaaf!
Ik denk ook dat de beschikbare ruimte wat klein is om dat erin te bouwen, al kan ik natuurlijk wel zoiets maken in de grote waterstroom die er komt.
Verwijderd
De tempel een stuk onder water laten liggen zou ook wel vet zijn...verzonken tempel o.i.d.
Ik wil idd wel doorbouwen tot in het water, of een stuk afgebroken ruine erin leggen. Iets uitgebreids onder water bouwen gaat wat lastig, omdat ik het waterpeil maar een paar cm hoog wil hebben (omdat het anders snel onhandel baar wordt).Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:35:
De tempel een stuk onder water laten liggen zou ook wel vet zijn...verzonken tempel o.i.d.
Ja kan natuurlijk altijd het idee geven dat iets geheel onder water is komen te staan, zo staat er op de campus van de Universiteit Twente een kerktoren in het water.
Ben benieuwd wat het wordt, als je zoiets kan maken als op de foto van rakkerzero zou dat erg gaaf zijn.
Ben benieuwd wat het wordt, als je zoiets kan maken als op de foto van rakkerzero zou dat erg gaaf zijn.
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
Zoiets als op de foto van Rakkerzero wil ik wel gaan evenaren eigenlijk, vindt het een mooie foto en ziet er wel uit als iets dat ik kan nabouwenGodric schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:44:
Ja kan natuurlijk altijd het idee geven dat iets geheel onder water is komen te staan, zo staat er op de campus van de Universiteit Twente een kerktoren in het water.
Overigens gaat mijn idee om het mobo ondersteboven hangen zeker niet door. Zo'n passief gekoelde videokaart met heatpipes is leuk, maar op het moment dat die ondersteboven hangt moet je hem alsnog actief koelen, anders loopt de pc binnen 10 mins vast
[ Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 22-06-2007 15:33 ]
Terw_Dan
Ik hou van meedenken
Maargoed. Als je de tempel ietsje verzonken wilt doen, dan kun je ook nog ledjes onderwater in de tempel doen. Ziet er wel cool uit denk ik
Heb ff de vorige foto aangepast aan het idee.
Ik hou van meedenken
Maargoed. Als je de tempel ietsje verzonken wilt doen, dan kun je ook nog ledjes onderwater in de tempel doen. Ziet er wel cool uit denk ik
Heb ff de vorige foto aangepast aan het idee.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Ziet er idd wel vet uit zoals op de foto, vooral als er iets van een watervalletje is dat het water in beweging houdt. En ledjes die de tempel onder water verlichten, zodat je 'm beter ziet..:P
Zou het door de breking van licht door water niet zo moeten zijn dat de bodem dieper lijkt? Dat zou in dit geval wel goed uitkomen.
Zou het door de breking van licht door water niet zo moeten zijn dat de bodem dieper lijkt? Dat zou in dit geval wel goed uitkomen.
Dan moet je ook zo'n puzzel erin doen zoals in het spel, die je moet oplossen om de PC aan te krijgen
ja en dan onder een knopje de aan schakelaar.
Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.
Op verzoek verwijderd
Zoiets moet het worden idd, een soort van Atlantis ofzo. Leds kan misschien nog wel, hoewel ik op zich niet zo'n fan ben van overal lichtjes induwen, het zou wel tot een mooi resultaat kunnen leiden.Rakkerzero schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:41:
Terw_Dan
Ik hou van meedenken![]()
Heb ff de vorige foto aangepast aan het idee.![]()
[afbeelding]
Een waterloop hebben we sowieso van bovenaf (moet alleen nog kijken in hoeverre dat water gaat vallen of gewoon blijft stromen). Verder is het zo dat er ook een mistmaker inkomt te zitten, dat geeft ook wel een mooi effect aan het water.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:59:
Ziet er idd wel vet uit zoals op de foto, vooral als er iets van een watervalletje is dat het water in beweging houdt. En ledjes die de tempel onder water verlichten, zodat je 'm beter ziet..:P
De powerbuttons worden sowieso redelijk verstopt, dus wat dat betreft wordt het nog leuk om deze pc aan te gaan zetten straksabaart schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:23:
Dan moet je ook zo'n puzzel erin doen zoals in het spel, die je moet oplossen om de PC aan te krijgen
tof dat je er toch nog mee doorgaat
, dat hoor ik graag
Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4
Er staan er 5 in de planning.TEAMIKKE schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:11:
Hoeveel powerbuttons deze keer weer dan? 6,7 of toch maar 8?
Verwijderd
Je kunt hem strax vast niet aan zetten zonder natte handen te krijgen he
Iemand die de pc niet kent zal zich rot zoeken naar de powerbutton:P
Natte handen behoren waarschijnlijk wel tot de mogelijkheidVerwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:05:
Je kunt hem strax vast niet aan zetten zonder natte handen te krijgen heIemand die de pc niet kent zal zich rot zoeken naar de powerbutton:P
de bedoeling is idd dat je aardig moet zoeken naar de powerbuttons
Update - nieuwe kast design en logo
Ik heb de oude kast helemaal uit elkaar gehaald zodat ik het hout daarvan kon gebruiken voor een nieuwe constructie. Vind het zonde om alles weg te gooien en weer opnieuw te gaan zagen, gezien het oude hout nog stevig zat was en je het straks toch niet meer ziet.
Ik heb nu het compartiment waar het mobo inzit gemaakt en de latjes voor de voeding alvast geplaatst.

De 120mm fan is er om m'n videokaart koel te houden, zonder koeling loopt dat ding vast (is immers een passief gekoeld ding en totaal geen koeling kan niet goed zijn).

De kabels voor de fan controller komen er aan de bovenkant uit en worden nog wel mooi weggewerkt vanaf daar.
Het bouwen van die constructie is nogal saai op een gegeven moment, dus ben ik verder gegaan met het maken van het logo. In TRC zag het logo er zo uit:

Dit paste op zich prima in die mod, maar voor deze wilde ik wat anders.
Ik heb daarom het TR logo gedownload, uitgeprint en op 26mm MDF geplakt. Dit heb ik al een half jaar geleden gedaan ofzo, maar had nog steeds geen zin om de decoupeerzaag te pakken om te gaan zagen. Op het NKcasemodden heb ik een dremel scrollstation gewonnen en dat is werkelijk een ideaal stukje gereedschap om leuke dingen mee te zagen.
Het resultaat ervan is dit geworden:

En gezien dat best goed lukte, gelijk het 2e deel maar gemaakt:

De bedoeling is dat dit logo ongeveer zo geplaatst wordt als gedaan is in de Mars City mod.

In plaats van de leds die hier gebruikt zijn wil ik er fakkeltjes van maken, om het natuurlijk in TR stijl te houden. Uiteraard krijgen ze nog een leuk kleurtje enzo.
Tot zover deze update, ik ga volgende week de behuizing voor de hdds afmaken en gaten maken voor alle kabels.
Als dat gedaan is komt de nieuwe waterloop en meertje erin en ga ik de drives bevestigen.
Ik heb de oude kast helemaal uit elkaar gehaald zodat ik het hout daarvan kon gebruiken voor een nieuwe constructie. Vind het zonde om alles weg te gooien en weer opnieuw te gaan zagen, gezien het oude hout nog stevig zat was en je het straks toch niet meer ziet.
Ik heb nu het compartiment waar het mobo inzit gemaakt en de latjes voor de voeding alvast geplaatst.

De 120mm fan is er om m'n videokaart koel te houden, zonder koeling loopt dat ding vast (is immers een passief gekoeld ding en totaal geen koeling kan niet goed zijn).

De kabels voor de fan controller komen er aan de bovenkant uit en worden nog wel mooi weggewerkt vanaf daar.
Het bouwen van die constructie is nogal saai op een gegeven moment, dus ben ik verder gegaan met het maken van het logo. In TRC zag het logo er zo uit:

Dit paste op zich prima in die mod, maar voor deze wilde ik wat anders.
Ik heb daarom het TR logo gedownload, uitgeprint en op 26mm MDF geplakt. Dit heb ik al een half jaar geleden gedaan ofzo, maar had nog steeds geen zin om de decoupeerzaag te pakken om te gaan zagen. Op het NKcasemodden heb ik een dremel scrollstation gewonnen en dat is werkelijk een ideaal stukje gereedschap om leuke dingen mee te zagen.
Het resultaat ervan is dit geworden:

En gezien dat best goed lukte, gelijk het 2e deel maar gemaakt:

De bedoeling is dat dit logo ongeveer zo geplaatst wordt als gedaan is in de Mars City mod.

In plaats van de leds die hier gebruikt zijn wil ik er fakkeltjes van maken, om het natuurlijk in TR stijl te houden. Uiteraard krijgen ze nog een leuk kleurtje enzo.
Tot zover deze update, ik ga volgende week de behuizing voor de hdds afmaken en gaten maken voor alle kabels.
Als dat gedaan is komt de nieuwe waterloop en meertje erin en ga ik de drives bevestigen.
Op verzoek verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Ediejo op 05-07-2007 06:50 ]
Ik doe m'n best om erbij in de buurt te komen. De detaillering wil ik iig veel verder uitwerken dan in TRC al het geval was. De kast wordt ook meer open dan TRC, dus hoop ik daarmee toch een stapje hoger te komen als de vorige.Ediejo schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 06:36:
Als je het niveau van de Marscity mod haalt. Diep respect. Ik hoop ook oprecht dat je erbij in de buurt komt!
Vandaag verder gegaan met het hdd rekje. Omdat er nu 6 hdds in moeten komen was de oude manier van monteren niet echt makkelijk meer, dus heb ik besloten maar standaard rekjes te gaan gebruiken. Nu ghad ik nog wel een zooi losse rekjes liggen, maar geen meer waar er 6 in konden.
Gelukkig is het erg handig als je met een lasapparaat kan om gaan. De pech die ik dan weer heb is dat ik niet het geluk heb er mee om te kunnen gaan, maar wel weer het geluk heb dat ik een broertje heb die het kan.

Op deze manier kan ik mooi 6 disks in het rek duwen. Het bovenste rekje gaat de 2 320GB schijfjes uit de RAID0 array huisvesten en daaronder komen de 4 500GB disks te hangen.
Nu had ik weer een leuke fout gemaakt, waardoor het rek niet 15cm maar 12cm breed werd. Het nadeel daarvan is dat de 120mm fans niet gingen passen
.
Geen zin om nieuw hout te gaan halen, dat weer opnieuw te gaan zagen enzo heb ik de 120mm vervangen door 2 92mm fans.

De fans zijn tempgestuurd en vrij stil, en zijn prima in staat om de 6 disks op een fatsoenlijke temperatuur te houden, zeker omdat het in een redelijk kleine ruimte komt, wel zo wenselijk.

Omdat ik de hdds wel wil vervangen, wordt dit rekje volledig uitschuifbaar. Dat wordt waarschijnlijk wel een beetje priegelen met de kabels, maar als het echt een probleem wordt kan ik altijd nog langere kabels kopen of kijken of de zijkant open te klappen is met een scharniertje.

Er zit een magneetstripje aan de achterkant. Op deze manier kan ik ervoor zorgen dat de schijven vastklikken en niet uit de kast vallen als die ook maar een beetje verschuift.
Gelukkig is het erg handig als je met een lasapparaat kan om gaan. De pech die ik dan weer heb is dat ik niet het geluk heb er mee om te kunnen gaan, maar wel weer het geluk heb dat ik een broertje heb die het kan.

Op deze manier kan ik mooi 6 disks in het rek duwen. Het bovenste rekje gaat de 2 320GB schijfjes uit de RAID0 array huisvesten en daaronder komen de 4 500GB disks te hangen.
Nu had ik weer een leuke fout gemaakt, waardoor het rek niet 15cm maar 12cm breed werd. Het nadeel daarvan is dat de 120mm fans niet gingen passen
Geen zin om nieuw hout te gaan halen, dat weer opnieuw te gaan zagen enzo heb ik de 120mm vervangen door 2 92mm fans.

De fans zijn tempgestuurd en vrij stil, en zijn prima in staat om de 6 disks op een fatsoenlijke temperatuur te houden, zeker omdat het in een redelijk kleine ruimte komt, wel zo wenselijk.

Omdat ik de hdds wel wil vervangen, wordt dit rekje volledig uitschuifbaar. Dat wordt waarschijnlijk wel een beetje priegelen met de kabels, maar als het echt een probleem wordt kan ik altijd nog langere kabels kopen of kijken of de zijkant open te klappen is met een scharniertje.

Er zit een magneetstripje aan de achterkant. Op deze manier kan ik ervoor zorgen dat de schijven vastklikken en niet uit de kast vallen als die ook maar een beetje verschuift.

Zo staat het spul er nu bij. De behuizing voor het moederbord is ook vernieuwd, dit zat te gammel in elkaar, dus heb het opnieuw gemaakt. Incl de uitsparingen voor de kabels enzo. Morgen gaat het hele ding in elkaar, moet nu even wachten tot de lijm droog is namelijk en dan zal ik een update geven van hoe de indeling komt (dat is dan een stuk makkelijker te zien.
Zoals al wel te zien is heb ik behoorlijk veel ruimte voor het meer, en dat vind ik wel prettig omdat ik niet alle hardware op elkaar gepropt wil hebben, maar het mooi weg wil kunnen werken in de mod. En ik moet natuurlijk ruimte hebben voor het logo
Leuke updates 
offtopic:
Wat een takke zooi op je kamer, is dat altijd zo ?
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Neuh, maar vandaag werden de nieuwe kozijnen geplaatst, dus moest zorgen dat er ruimte wask8skaaay schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:33:
offtopic:
En weer een update 
Vandaag verder gegaan om alles in elkaar te lijmen en het is redelijk gelukt (al moet het op een paar plekjes nog bijgewerkt worden, het past eigelijk allemaal

De 2 compartimenten van de kast zijn af en in elkaar gezet. Op deze foto is de zijkant van het hdd compartiment nog open, maar dat komt omdat de zijkant mee uit te schuiven is.
Tussen de 2 compartimenten komt de voeding. De voeding wil ik in deze mod uitneembaar maken, maar toch zorgen dat deze vast zit. Wat ik daarom heb gedaan is hetzelfde gedaan als op het hddrek.

Dit magneetstripje wordt op de bodemplaat gemonteerd zodat de PSU er tegenaan kan schuiven. De voeding zit op deze manier goed genoeg vast voor vervoer en verschuiven terwijl hij toch nog los te laten is (de voeding weet nog geen kilo en het magneetding kan tot 3KG aan gewicht dragen).
Van de achterkant ziet het er nu zo uit:

En de voeding en hdds kunnen er zo uitgeschoven worden en het zijpaneel kan opengeklapt worden.

Het enige probleem dat ik nog heb is dat het niet helemaal aansluit, maar dat moet ik nog even bijwerken zodat het er mooi strak uitziet.
De kabels komen voor de voeding te liggen:
Het enige wat ik eigenlijk nog moet hebben is lange S-ATA kabes. Heb nu de standaard dingen van 45cm, maar dat is eigenlijk net tekort, gezien ik nu niet heel veel speling heb.
Voor nu heb ik het er zo bijliggen:
Ik heb nog niet echt een idee hoe ik de opticals wil gaan plaatsen en waar de knoppen moeten komen, maar op deze manier kan ik het systeem iig weer gebruiken, tot ik alles weet te plaatsen.
De volgende stap gaat worden om de pomp te plaatsen (die komt voor het HDD rek) en het meer te maken aan de voorkant.
Vandaag verder gegaan om alles in elkaar te lijmen en het is redelijk gelukt (al moet het op een paar plekjes nog bijgewerkt worden, het past eigelijk allemaal

De 2 compartimenten van de kast zijn af en in elkaar gezet. Op deze foto is de zijkant van het hdd compartiment nog open, maar dat komt omdat de zijkant mee uit te schuiven is.
Tussen de 2 compartimenten komt de voeding. De voeding wil ik in deze mod uitneembaar maken, maar toch zorgen dat deze vast zit. Wat ik daarom heb gedaan is hetzelfde gedaan als op het hddrek.

Dit magneetstripje wordt op de bodemplaat gemonteerd zodat de PSU er tegenaan kan schuiven. De voeding zit op deze manier goed genoeg vast voor vervoer en verschuiven terwijl hij toch nog los te laten is (de voeding weet nog geen kilo en het magneetding kan tot 3KG aan gewicht dragen).
Van de achterkant ziet het er nu zo uit:

En de voeding en hdds kunnen er zo uitgeschoven worden en het zijpaneel kan opengeklapt worden.

Het enige probleem dat ik nog heb is dat het niet helemaal aansluit, maar dat moet ik nog even bijwerken zodat het er mooi strak uitziet.
De kabels komen voor de voeding te liggen:

Het enige wat ik eigenlijk nog moet hebben is lange S-ATA kabes. Heb nu de standaard dingen van 45cm, maar dat is eigenlijk net tekort, gezien ik nu niet heel veel speling heb.
Voor nu heb ik het er zo bijliggen:

Ik heb nog niet echt een idee hoe ik de opticals wil gaan plaatsen en waar de knoppen moeten komen, maar op deze manier kan ik het systeem iig weer gebruiken, tot ik alles weet te plaatsen.
De volgende stap gaat worden om de pomp te plaatsen (die komt voor het HDD rek) en het meer te maken aan de voorkant.
Die verschillende compartimenten komen dus niet aan elkaar te zitten? Het geheel is me nog niet helemaal duidelijk maar het is wel een echte Terw_Dan mod
Nee, het zijn 2 losstaande delen, waartussendoor de waterloop moet komen (die boven de voeding begint en vanaf daar naar beneden loopt). De enige verbinding tusen die 2 zijn de 6 S-ATA kabels van het mobo naar de hdds.TEAMIKKE schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:56:
Die verschillende compartimenten komen dus niet aan elkaar te zitten? Het geheel is me nog niet helemaal duidelijk maar het is wel een echte Terw_Dan mod
mini-update.
Ik ben verder gegaan met de indeling van de kast, die niet meeviel, gezien de hoeveelheid kabels die ik er nu in heb zitten.
Er zitten 3 fansi n het systeem, 1 120mm in het front en 2 92mm aan de achterkant van het hddrek. Deze 3 fans ga ik regelen met een Zalman fanmate, die ieder ook een leuk plekkie krijgen in de kast.
Naast de fancontrollers komen er natuurlijk ook USB en firewire poorten op. Er zitten nu 3 USB poorten en 1 firewire poort op het mobo geprikt. Ik krijg van Carpento nog een frontmodule met 2x USB, 1x Firewire en front audio, welke er ook nog allemaal in gaan komen, waarmee de headers volzitten (voor de wijsneuzen, de 6e USBpoort gaat naar de cardreader toe
).
Om het allemaal weg te werken ben ik gaan werken met een plaat piepschuim die op maatg esneden wordt, dit omdat het licht is, makkelijk te gebruiken om een meertje van te bouwen en het beter tegen water kan dat MDF (met name dat laatste is belangrijk op sommige plekken).

Dit was bij het bouwen van m'n vorige TRmod, 6 maanden nadat ik klaar was met dat ding vodnen we nog overal piepschuim balletjes, die nog eens zo statisch als de pest waren en echt ondoenlijk waren om fatsoenlijk op te zuigen. Ik heb nu echter de hoeveelheid piepschuimrotzooi flink terug weten te dringen door nu gebruik te maken van m'n dremel scrollstation

in plaats van een zaagje zit er nu het standaard beschermijzertje in. Door de wrijving tegen het piepschuim wordt dat vrij heet en snijdt het prima door het spul heen, zonder te gaan kruimelen, waardoor ik niet meer dan een enkel piepschuim bolletje vind
. Daarbij gaat het ook heerlijk snel, binnen een paar seconden is het spul gesneden en nog mooi recht ook.
Met piepschuim heb ik de randen voor het meertje aangegeven, zodat ik daar de folie tegenaan kan zetten. De pomp moet voor de hdds komen (de bedoeling was die bij de voeding te plaatsen, maar daar is gewoonweg te weinig plek en hier kan ik hem ook netjes wegwerken). De pomp komt overigens wel weer in het water te liggen, al was ik dat eerst niet van plan, maar op deze manier komt het gewoon beter uit, zeker gezien ik over dat stuk de ingang van een ruine/tempel/gebouw wil gaan maken.

en zo komt de indeling er uit te zien voor de DVD en DVDRW. de DVD komt onder water te zitten (slot in drive) die ik op een leuke manier ga wegwerken. de DVDRW komt bovenin te zitten, die iets weg zal hebben van de manier waarop die in TRC weggwerkt is, alleen dan weer heel anders.
De zichtbare kabels die niet onder het middelste stuk piepschuim zitten zullen allemaal zichtbaar blijven. Dit om weer lekker tegen de draad in te gaan. Waar iedereen z'n kabels uit het zicht wil hebben, ga ik er zoveel mogelijk van in het zicht maken. De kabels worden dan wel mooi gecamoufleerd natuurlijk, zodat we zo'n effect krijgen:

dit is in TRC wat mij betreft niet duidelijk genoeg naar voren gekomen, dus dat wil ik met deze mod juist extra benadrukken.
Tot zover deze update. Ik heb nu in ieder geval weer een eigen camera (vandaag een A710 IS gehaald), dus kan weer lekker door fotograferen, iets wat nu nodig zal zijn, gezien ik straks lekker veel details wil laten zien.
Verder staat er al weer eea in bestelling. Naast de frontmodule die ik verwacht staan er ook 300 ledjes in bestelling samen met 5 meter aan fiberdraad die ik wil gaan gebruiken voor een boel leuke effecten in de kast.
Ik ben verder gegaan met de indeling van de kast, die niet meeviel, gezien de hoeveelheid kabels die ik er nu in heb zitten.
Er zitten 3 fansi n het systeem, 1 120mm in het front en 2 92mm aan de achterkant van het hddrek. Deze 3 fans ga ik regelen met een Zalman fanmate, die ieder ook een leuk plekkie krijgen in de kast.
Naast de fancontrollers komen er natuurlijk ook USB en firewire poorten op. Er zitten nu 3 USB poorten en 1 firewire poort op het mobo geprikt. Ik krijg van Carpento nog een frontmodule met 2x USB, 1x Firewire en front audio, welke er ook nog allemaal in gaan komen, waarmee de headers volzitten (voor de wijsneuzen, de 6e USBpoort gaat naar de cardreader toe
Om het allemaal weg te werken ben ik gaan werken met een plaat piepschuim die op maatg esneden wordt, dit omdat het licht is, makkelijk te gebruiken om een meertje van te bouwen en het beter tegen water kan dat MDF (met name dat laatste is belangrijk op sommige plekken).

Dit was bij het bouwen van m'n vorige TRmod, 6 maanden nadat ik klaar was met dat ding vodnen we nog overal piepschuim balletjes, die nog eens zo statisch als de pest waren en echt ondoenlijk waren om fatsoenlijk op te zuigen. Ik heb nu echter de hoeveelheid piepschuimrotzooi flink terug weten te dringen door nu gebruik te maken van m'n dremel scrollstation

in plaats van een zaagje zit er nu het standaard beschermijzertje in. Door de wrijving tegen het piepschuim wordt dat vrij heet en snijdt het prima door het spul heen, zonder te gaan kruimelen, waardoor ik niet meer dan een enkel piepschuim bolletje vind
Met piepschuim heb ik de randen voor het meertje aangegeven, zodat ik daar de folie tegenaan kan zetten. De pomp moet voor de hdds komen (de bedoeling was die bij de voeding te plaatsen, maar daar is gewoonweg te weinig plek en hier kan ik hem ook netjes wegwerken). De pomp komt overigens wel weer in het water te liggen, al was ik dat eerst niet van plan, maar op deze manier komt het gewoon beter uit, zeker gezien ik over dat stuk de ingang van een ruine/tempel/gebouw wil gaan maken.

en zo komt de indeling er uit te zien voor de DVD en DVDRW. de DVD komt onder water te zitten (slot in drive) die ik op een leuke manier ga wegwerken. de DVDRW komt bovenin te zitten, die iets weg zal hebben van de manier waarop die in TRC weggwerkt is, alleen dan weer heel anders.
De zichtbare kabels die niet onder het middelste stuk piepschuim zitten zullen allemaal zichtbaar blijven. Dit om weer lekker tegen de draad in te gaan. Waar iedereen z'n kabels uit het zicht wil hebben, ga ik er zoveel mogelijk van in het zicht maken. De kabels worden dan wel mooi gecamoufleerd natuurlijk, zodat we zo'n effect krijgen:

dit is in TRC wat mij betreft niet duidelijk genoeg naar voren gekomen, dus dat wil ik met deze mod juist extra benadrukken.
Tot zover deze update. Ik heb nu in ieder geval weer een eigen camera (vandaag een A710 IS gehaald), dus kan weer lekker door fotograferen, iets wat nu nodig zal zijn, gezien ik straks lekker veel details wil laten zien.
Verder staat er al weer eea in bestelling. Naast de frontmodule die ik verwacht staan er ook 300 ledjes in bestelling samen met 5 meter aan fiberdraad die ik wil gaan gebruiken voor een boel leuke effecten in de kast.
Wordt een mooie denk ik. Vind vooral de kabels als planten origineel, en vooral leuk. Zorg alleen wel dat het niet té wordt.. Overdaad schaad!
De kabels lijken natuurlijk nu nogal aanwezig, gezien er niet meer is dan een MDF en piepschuim constructie en ze natuurlijk erg opvallen. Maar als ze straks weggewerkt zijn dan zullen ze niet zo erg meer opvallen. Dus ik zal er iig voor zrogen dat het niet teveel wordt, want dat vind ik zelf ook niet mooi.endness schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 01:19:
Wordt een mooie denk ik. Vind vooral de kabels als planten origineel, en vooral leuk. Zorg alleen wel dat het niet té wordt.. Overdaad schaad!
Verwijderd
Kan niet wachten op het eind resultaat, ik ben ook behoorlijke TR Addict.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 10:20 ]
kan je daar geen touwbrug van maken over het water?de enige verbinding tussen de 2 zijn de 6 sata kabels
verder ben ik weer benieuwd naar het resultaat...
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
De S-ATA kabels zitten laag in de kast, juist omdat ik ze nog wel moet kunnen bewegen bij het vervangen van de hdds (ze zijn redelijk kort, dus kan de schijven niet helemaal uitschuiven als ze aan het mobo vastzitten).Geckoo schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:13:
[...]
kan je daar geen touwbrug van maken over het water?
verder ben ik weer benieuwd naar het resultaat...
De touwbrug gaat er wel komen, maar dan met de kabels van de fancontroller voor de 120mm fan.
update

Vandaag kwam m'n bestelling binnen.
100 rode leds, 100 gele leds en 100 oranje leds. Deze ga ik gebruiken voor de verlichting in m'n kast. Helaas zitten de weerstandjes er niet bij, dus hoop dat Ledsbuy die alsnog gaat nasturen, anders heb er ik er zo weinig aan
Verder zit er nog 5 meter fiberdraad bij. Dit ga ik gebruiken om onder water wat leuke lichteffectjes te maken.

Ik ben even gezellig in de weer gegaan met wat piepschuim om de randen van het meer aan te geven, en te zorgen dat ik de randen straks mooi kan afwerken met purschuim.

Dit wordt het nieuwe filtertje, weer bestaande uit een flesje, even bewerkt met de verfbrander zodat hij niet heel ver uitsteekt. Het water wordt aan de achterkant omhooggepompt en stroomt door de filterwatten heen, op die manier kan ik het water makkelijker schoon houden.
De pomp komt in het water te staan, maar daaroverheen wordt een stuk van de tempel gemaakt, de bedoeling is dus dat er vrij weinig te zien is van de pomp en van de slang.

Rechts komt de pomp te zitten, de slang loopt onder het geheel door en achterin zit het filter (achter het stuk piepschuim)
De kabels zijn weggewerkt achter de vijverfolie, om ervoor te zorgen dat het straks niet volzit met piepschuim en mocht er onverwachts wat gaan lekken, dan heb ik niet gelijk kortsluiting in m'n systeem, gezien ik daar ook niet echt veel zin in heb natuurlijk.
Morgen ga ik beginnen met het meer te vormen met purschuim en evt de zijkanten onder handen nemen als ik nog wat schuim overheb. Als het meer klaar is ga ik de ledjes aanleggen en hoop ik tegen die tijd ook de USB/firewire/audio header binnen te hebben zodat ik de kabels netjes kan wegwerken.

Vandaag kwam m'n bestelling binnen.
100 rode leds, 100 gele leds en 100 oranje leds. Deze ga ik gebruiken voor de verlichting in m'n kast. Helaas zitten de weerstandjes er niet bij, dus hoop dat Ledsbuy die alsnog gaat nasturen, anders heb er ik er zo weinig aan
Verder zit er nog 5 meter fiberdraad bij. Dit ga ik gebruiken om onder water wat leuke lichteffectjes te maken.

Ik ben even gezellig in de weer gegaan met wat piepschuim om de randen van het meer aan te geven, en te zorgen dat ik de randen straks mooi kan afwerken met purschuim.

Dit wordt het nieuwe filtertje, weer bestaande uit een flesje, even bewerkt met de verfbrander zodat hij niet heel ver uitsteekt. Het water wordt aan de achterkant omhooggepompt en stroomt door de filterwatten heen, op die manier kan ik het water makkelijker schoon houden.
De pomp komt in het water te staan, maar daaroverheen wordt een stuk van de tempel gemaakt, de bedoeling is dus dat er vrij weinig te zien is van de pomp en van de slang.

Rechts komt de pomp te zitten, de slang loopt onder het geheel door en achterin zit het filter (achter het stuk piepschuim)
De kabels zijn weggewerkt achter de vijverfolie, om ervoor te zorgen dat het straks niet volzit met piepschuim en mocht er onverwachts wat gaan lekken, dan heb ik niet gelijk kortsluiting in m'n systeem, gezien ik daar ook niet echt veel zin in heb natuurlijk.
Morgen ga ik beginnen met het meer te vormen met purschuim en evt de zijkanten onder handen nemen als ik nog wat schuim overheb. Als het meer klaar is ga ik de ledjes aanleggen en hoop ik tegen die tijd ook de USB/firewire/audio header binnen te hebben zodat ik de kabels netjes kan wegwerken.
update
Vandaag weer druk bezig geweest met een bus purschuim en wat m² vijverfolie. Al met al is het best aardig geworden, al is er nog een boel werk te doen (en het moet eigenlijk 18 augustus af zijn... gaat dus erg krap worden).
Ik heb met purschuim geprobeerd de randen wat afgeronder te maken in het meertje en te zorgen dat de folie er gelijk opgeplakt kon worden, zodat het goed te vormen was. Dit is niet helemaal uitgepakt zoals het de bedoeling was, maar ben er uiteindelijk wel gekomen waar ik moest wezen.

Zo stond het ding erbij, vol met plakkerig purschuim. Voor de zekerheid waren de fans, DVD speler etc afgeplakt, gezien ik weinig zin had om naderhand stukjes pur overal uit te pulken.

Dit is de waterloop van bovenaf. De slang loopt onder het schuim door naar het filter dat achterin zit.

En dat filter ziet hier achterin, je ziet het nu amper zitten en het ziet er nogal lelijk uit, maar straks komt dit er mooi genoeg uit te zien. Het filter bestaat dus weer uit een flesje water met filterwatten erin, zodat het water gefilterd gaat worden.

Een zoekplaatje voor de liefhebbers, wat zit hieronder?

Juist, de DVD speler. Ik heb het schuim hier weggesneden, zodat hier het Tomb Raider logo kan komen te staan, met daarachter de DVDspeler.

En dit was het geheel nadat de folie erop geplakt was. Nogal een rotwerk om te doen, gezien er vrij veel lijm in gaat zitten, en ik daar ook regelmatig m'n handen aan brandde
.
zoals hier ook te zien is ontbreekt de DVDRW. Wat ik heb gedaan is een gat aan de bovenkant gemaakt voor de IDE kabel, zodat die niet meer buitenlangs loopt en omdat daarom de DVDRW er toch vanaf was had ik weinig zin om die weer terug te zetten zolang ik bezig was met de waterloop.

En zo ziet hij er van voren uit, de pomp is op deze manier nog wel zichtbaar, maar over het water wordt daar de ingang van de tempel gebouwd, waardoor die niet meer goed zichtbaar is. De kap van de pomp is grijs, dus beter zichtbaar, dus dat ding ga ik eerst zwart schilderen zodat die niet heel erg opvalt.

En nog even het meertje gevuld met water om te zien hoeveel liter erin ging. Ik heb me dit keer ingehouden, het vorige ding kon 15 liter bevatten, wat wel erg veel was. Dit ding moet het doen met een goede 5 liter, wat ik eigenlijk al meer dan genoeg vind. Dit betekent wel dat de pomp in 30 seconden de hele inhoud van het meer rondpompt, maar op die manier blijft het water lekker schoon zullen we maar denken.
En vooralsnog heb ik geen lekkages. Nu moet ik natuurlijk nog wel even wachten tot de kit uitgehard is, maar als dat geen problemen geeft lijkt het eindelijk deugdelijk in elkaar te zitten.
Morgen ga ik de waterloop dus testen en dan ga ik beginnen met het decoreren van het ding. Ik wil een zooi stenen in de waterloop leggen, zodat het er natuurlijk uit ziet, alleen moet ik nog een manier bedenken om makkelijk steentjes erin te lijmen (ik heb genoeg grind liggen, alleen is het niet handig alles los te laten liggen). Dus mocht iemand nog een goede lijm weten die hiervoor te gebruiken is, let me know.
Verder ga ik de mistmaker ook nog plaatsen, ik denk dat ik die boven de DVDspeler zet, omdat het daar het ondiepste is en het een vlak gedeelte is. Daarbij ligt het mooi in het midden, wat mooi gaat worden als het water evenredig gevuld moet gaan worden met mist.
Het enige dat ik nog niet helemaal weet is waar ik Lara neer ga zetten. Het wordt of helemaal bovenop, of ze komt vooraan bij de tempel te staan, vlak bij het water.
Vandaag weer druk bezig geweest met een bus purschuim en wat m² vijverfolie. Al met al is het best aardig geworden, al is er nog een boel werk te doen (en het moet eigenlijk 18 augustus af zijn... gaat dus erg krap worden).
Ik heb met purschuim geprobeerd de randen wat afgeronder te maken in het meertje en te zorgen dat de folie er gelijk opgeplakt kon worden, zodat het goed te vormen was. Dit is niet helemaal uitgepakt zoals het de bedoeling was, maar ben er uiteindelijk wel gekomen waar ik moest wezen.

Zo stond het ding erbij, vol met plakkerig purschuim. Voor de zekerheid waren de fans, DVD speler etc afgeplakt, gezien ik weinig zin had om naderhand stukjes pur overal uit te pulken.

Dit is de waterloop van bovenaf. De slang loopt onder het schuim door naar het filter dat achterin zit.

En dat filter ziet hier achterin, je ziet het nu amper zitten en het ziet er nogal lelijk uit, maar straks komt dit er mooi genoeg uit te zien. Het filter bestaat dus weer uit een flesje water met filterwatten erin, zodat het water gefilterd gaat worden.

Een zoekplaatje voor de liefhebbers, wat zit hieronder?

Juist, de DVD speler. Ik heb het schuim hier weggesneden, zodat hier het Tomb Raider logo kan komen te staan, met daarachter de DVDspeler.

En dit was het geheel nadat de folie erop geplakt was. Nogal een rotwerk om te doen, gezien er vrij veel lijm in gaat zitten, en ik daar ook regelmatig m'n handen aan brandde
zoals hier ook te zien is ontbreekt de DVDRW. Wat ik heb gedaan is een gat aan de bovenkant gemaakt voor de IDE kabel, zodat die niet meer buitenlangs loopt en omdat daarom de DVDRW er toch vanaf was had ik weinig zin om die weer terug te zetten zolang ik bezig was met de waterloop.

En zo ziet hij er van voren uit, de pomp is op deze manier nog wel zichtbaar, maar over het water wordt daar de ingang van de tempel gebouwd, waardoor die niet meer goed zichtbaar is. De kap van de pomp is grijs, dus beter zichtbaar, dus dat ding ga ik eerst zwart schilderen zodat die niet heel erg opvalt.

En nog even het meertje gevuld met water om te zien hoeveel liter erin ging. Ik heb me dit keer ingehouden, het vorige ding kon 15 liter bevatten, wat wel erg veel was. Dit ding moet het doen met een goede 5 liter, wat ik eigenlijk al meer dan genoeg vind. Dit betekent wel dat de pomp in 30 seconden de hele inhoud van het meer rondpompt, maar op die manier blijft het water lekker schoon zullen we maar denken.
En vooralsnog heb ik geen lekkages. Nu moet ik natuurlijk nog wel even wachten tot de kit uitgehard is, maar als dat geen problemen geeft lijkt het eindelijk deugdelijk in elkaar te zitten.
Morgen ga ik de waterloop dus testen en dan ga ik beginnen met het decoreren van het ding. Ik wil een zooi stenen in de waterloop leggen, zodat het er natuurlijk uit ziet, alleen moet ik nog een manier bedenken om makkelijk steentjes erin te lijmen (ik heb genoeg grind liggen, alleen is het niet handig alles los te laten liggen). Dus mocht iemand nog een goede lijm weten die hiervoor te gebruiken is, let me know.
Verder ga ik de mistmaker ook nog plaatsen, ik denk dat ik die boven de DVDspeler zet, omdat het daar het ondiepste is en het een vlak gedeelte is. Daarbij ligt het mooi in het midden, wat mooi gaat worden als het water evenredig gevuld moet gaan worden met mist.
Het enige dat ik nog niet helemaal weet is waar ik Lara neer ga zetten. Het wordt of helemaal bovenop, of ze komt vooraan bij de tempel te staan, vlak bij het water.
Verwijderd
Zeker goed op weg 
Tip: Als ik jouw was zou ik eerst het hardware gedeelte helemaal afmaken of is dat al af? Kzie nog een heleboel draden her en der liggen
Tip: Als ik jouw was zou ik eerst het hardware gedeelte helemaal afmaken of is dat al af? Kzie nog een heleboel draden her en der liggen
Verwijderd
Wordt zo te zien weer een echte Terw_Dan (TM) creatie. Rommelig, hardstikke onhandig, maar uiteindelijk gewoon indrukwekkend. Al zal 18 augustus wel krap worden ben ik bang.
Enne... Lara hoort voor de ingang van de tempel, niet bovenop.
Het hardware gedeelte is afVerwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:39:
Zeker goed op weg
Het is juist de bedoeling dat je die draden ziet liggen namelijk, omdat ze allemaal weggewerkt worden op een manier waarbij ze niet opvallen in de mod als draden, maar eerder als planten, de touwen van een touwbrug en vast nog wel een paar dingen die ik ter plekke bedenk
Het begint nu idd al vorm te krijgen, dus nu gaat het leuk worden. MDF kistjes bouwen kan iedereen natuurlijk, het gaat om de afwerking die een mod goedmaakt.
Ik ben nou eenmaal van de houtjetouwtje modsVerwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:44:
Wordt zo te zien weer een echte Terw_Dan (TM) creatie. Rommelig, hardstikke onhandig, maar uiteindelijk gewoon indrukwekkend. Al zal 18 augustus wel krap worden ben ik bang.
Overigens denk ik ook dat ik Lara gewoon bij het water zet, al is de kans groot dat ik dan een ander figuurtje pak dan degene die ik nu in gedachten had, gezien ik die straks ook dubbel heb.
Gelukkig is gisteren het pakket verstuurd waar die dingen inzitten, dus met wat geluk is dat ook op tijd binnen
[ Voor 28% gewijzigd door TERW_DAN op 15-07-2007 22:58 ]
Hoe brand je jezelf aan lijm??
Voor de steentjes zou ik een lijmpistool gebruiken, als het plakt teminste.
Zie ik nu vitrines met Lara poppetjes?
[ Voor 16% gewijzigd door abaart op 15-07-2007 22:50 ]
zou wel ff je water filteren met wat "watten" voordat je pompje gesloopt wordt denk bv aan een watten rondje die je ma/vriendin gebruikt om hun gezicht schoon te maken van makeup ..
dus "vijver" --> "watten" --> "pompje" --> "waterval"
[ Voor 13% gewijzigd door vso op 15-07-2007 23:06 ]
Tja vanalles
Heel simpel, als dat lijmpistool al 3 uur aanstaat is die lijm echt bloedheet. En als je dan 2 stukken met flink veel lijm hebt ingesmeerd dan kun je daar best handig aan brandenabaart schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:49:
Hoe brand je jezelf aan lijm??![]()
en ja, dat is een vitrinekast met laras.

De constructie die ik heb is iets anders.vso schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:05:
zou wel ff je water filteren met wat "watten" voordat je pompje gesloopt wordt denk bv aan een watten rondje die je ma/vriendin gebruikt om hun gezicht schoon te maken van makeup ..
In de vijver ligt de pomp. Eheim heeft al een leuk filter bij de pomp zitten.

Dit zit direct voor de pomp en zal het grove vuil tegen houden.
Ik heb een tijd geleden echter ook dit spul gekocht:

rechts op de foto, filterwatten voor vijvers/aquaria. Dat komt aan het einde van de waterval, op een punt waar ik er makkelijk bijkan (in het flesje bovenin) dit filtert alle kleine vuil eruit, zodat het water schoon blijft.
Ik denk ook dat het gebruik van wattenschijfjes misschien wat onverstandig was geweest, die krengen verpulveren namelijk, zeker als ze goed nat worden en dan wordt het echt vies.
Verwijderd
Ervaring mee...Terw_Dan schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:07:
[...]
Heel simpel, als dat lijmpistool al 3 uur aanstaat is die lijm echt bloedheet.
[afbeelding]

Ik moet zeggen dat ik nu gelukkig een vrij goede heb. Heb hem ooit al eens in het water laten vallen, maar hij doet het nog steeds en hij brandt ook niet door als hij lang aanstaat. En ik was hem niet eens zozeer vergeten uit te zetten, ik heb dat ding gewoon continu gebruikt, zoveel lijm zit er in die modVerwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:35:
[...]
Ervaring mee...Aan het begin van de middag iets lijmen en dan vergeten om dat ding uit het stopcontact te trekken omdat dat cheape spul geen aan/uitknop heeft... Zo zijn er bij mij al 2 van die lijmapparaten doorgebrand
--
woei, krijg net een mailtje van ledsbuy over de missende weerstandjes, en die worden gelijk nagestuurd
[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 16-07-2007 15:10 ]
Update
Begin deze week een leuke slinger binnengekregen.

300 weerstandjes
genoeg om de verlichting voor elkaar te krijgen dus 
Na een weekje knutselen heb ik eindelijk een waterdichte waterval. Het ding ging continu lekken op de meest onmogelijke plaatsen, waardoor er continu plasjes water op m'n bureau ontstonden.
De eerste poging had een lekkende kitrand.

Dus nog wat meer kit:

En nog meer kit en lijm:

Dit laatste resulteerde eindelijk in een waterdichte afdichting (en een boze vader, omdat ik alle siliconenkit had opgemaakt en de ramen nog afgekit moesten worden
)
Het ziet er niet moooi uit, maar dit gedeelte wordt straks helemaal weggewerkt. Het vervelende was dat het kitlaag op kitlaag op kitlaag is waardoor de afwerking niet mooi strak is zoals ik het wilde hebben, maar goed, het is waterdicht en straks prima weg te werken.
Omdat ik toch de kitspuit had gelijk maar even de ondergrond afgekit.

Dit bleek ook wel nodig de eerste keer, omdat het water onder de folie doorliep. Gelukkig zat daaronder nog wel een laag purschuim (niet echt waterdicht, maar houdt het toch een beetje tegen) en een plaat piepschuim, waardoor niet alles direct de pc inliep.

zo licht de waterloop er nu bij. Het grind heb ik gelijk maar maar vastgelijmd omdat er toch lijm zat om de folie vast te plakken (er liggen daar nu 3 lagen op elkaar, dus dat lijkt me stevig genoeg). De bedoeling is dat er door de hele waterloop grind, stenen e.d. komen. zodat je in ieder geval de zwarte folie niet ziet.
Als laatste heb ik alvast 2 USB poorten geplaatst aan de voorkant.

Ze moeten natuurlijk nog wel worden weggewerkt, maar het idee is er al.
Overigens ben ik weer geswitched van Lara die gebruikt gaat worden.
De Lara die ik nu ga gebruiken wordt deze:

Ben er nog niet helemaal uit of ik haar aan de rand zet, of misschien wel in het water, maar ze ziet er wel toepasselijk uit
Begin deze week een leuke slinger binnengekregen.

300 weerstandjes
Na een weekje knutselen heb ik eindelijk een waterdichte waterval. Het ding ging continu lekken op de meest onmogelijke plaatsen, waardoor er continu plasjes water op m'n bureau ontstonden.
De eerste poging had een lekkende kitrand.

Dus nog wat meer kit:

En nog meer kit en lijm:

Dit laatste resulteerde eindelijk in een waterdichte afdichting (en een boze vader, omdat ik alle siliconenkit had opgemaakt en de ramen nog afgekit moesten worden
Het ziet er niet moooi uit, maar dit gedeelte wordt straks helemaal weggewerkt. Het vervelende was dat het kitlaag op kitlaag op kitlaag is waardoor de afwerking niet mooi strak is zoals ik het wilde hebben, maar goed, het is waterdicht en straks prima weg te werken.
Omdat ik toch de kitspuit had gelijk maar even de ondergrond afgekit.

Dit bleek ook wel nodig de eerste keer, omdat het water onder de folie doorliep. Gelukkig zat daaronder nog wel een laag purschuim (niet echt waterdicht, maar houdt het toch een beetje tegen) en een plaat piepschuim, waardoor niet alles direct de pc inliep.

zo licht de waterloop er nu bij. Het grind heb ik gelijk maar maar vastgelijmd omdat er toch lijm zat om de folie vast te plakken (er liggen daar nu 3 lagen op elkaar, dus dat lijkt me stevig genoeg). De bedoeling is dat er door de hele waterloop grind, stenen e.d. komen. zodat je in ieder geval de zwarte folie niet ziet.
Als laatste heb ik alvast 2 USB poorten geplaatst aan de voorkant.

Ze moeten natuurlijk nog wel worden weggewerkt, maar het idee is er al.
Overigens ben ik weer geswitched van Lara die gebruikt gaat worden.
De Lara die ik nu ga gebruiken wordt deze:

Ben er nog niet helemaal uit of ik haar aan de rand zet, of misschien wel in het water, maar ze ziet er wel toepasselijk uit
[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 21-07-2007 00:06 ]
Hey Terw_Dawn
Vette shit, ziet er weer lekker beunhazig uit maar het zal wel goed komen
.. gebruik aub wel even een andere lara.. deze ziet er niet uit..
Vette shit, ziet er weer lekker beunhazig uit maar het zal wel goed komen
Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1
update
Vandaag weer een paar kleine dingetjes gedaan. Ik heb een onderwater powerbutton zitten bouwen op een lekker simpele manier.

Door een stukje vijverfolie vast te lijmen zit het knopje waterdicht aan de binnenkant. Verder is het natuurlijk in te drukken omdat het spul lekker flexibel is.

Hier is het ding nog te zien, maar straks is het knopje helemaal weggewerkt en zie je niet waar het ding zit, dus dat wordt nog leuk om de pc aan te zetten.
Atlas is vandaag langsgeweest en we zijn bezig geweest met de verlichting. Ik had een hele zooi leds en na een tijdje solderen is dit het resultaat:

Een hele zut leds met weerstandjes. Nog niet alle kabels zitten er tegenaan, maar die ga ik van de week verder afsolderen, gezien dat er vandaag niet meer van gekomen is.
Als houder voor de kabels ga ik een oude IDE kabel gebruiken, een geniale ingeving van Atlas om dat ook te doen om 2 ledbars te maken:

Dit is er eentje, en heb er nog zo een. Deze ledbars komen bij de rand van de waterval en zullen niet zichtbaar zijn. De reden dat ze geplaatst worden is dat ik er stukken fiber aan ga zetten die onder water komen te zitten. Op die manier zijn er de nodige lichtpuntjes die ook bewegen door de stroming van het water, een leuke manier om het licht te laten zien.
Verder zijn er nog niet echt veel dingen verandert, maar heb weer een lekker dagje kunnen knutselen aan het ding. Ik ga nu eerst een soldeerstation bestellen voor mezelf. Vandaag met het ding van Atlas kunnen werken en zo'n ding werkt toch wel lekkerder dan een losse soldeerbout, dus wil het gelijk goed aanpakken en zo'n ding kopen, dan kan ik de verlichting verder zelf in elkaar gaan zetten.
De verlichting moet ik nog even kijken hoe ik die precies wil gaan maken.
Ik heb nu 2 leds naast elkaar zitten (1 geel, 1 rood) om het eruit te laten zien als een fakkeltje/vuurtje (en dat idee is schaamteloos gejat van Frenkie, uit zijn Dragons Lair mod.
). Nu zit ik alleen nog even te denken of ik de leds beide continu laat branden, of dat de rode leds moeten flakkeren net als een echt vuurtje (dat is immers niet continu). Ik ga het spul in elk geval zo aansluiten dat ik de rode leds altijd kan voorzien van een aangepaste stroom toevoer en dat komt allemaal in de kast te zitten waar het mobo zit, dus daar kan ik altijd nog makkelijk bij.
Vandaag weer een paar kleine dingetjes gedaan. Ik heb een onderwater powerbutton zitten bouwen op een lekker simpele manier.

Door een stukje vijverfolie vast te lijmen zit het knopje waterdicht aan de binnenkant. Verder is het natuurlijk in te drukken omdat het spul lekker flexibel is.

Hier is het ding nog te zien, maar straks is het knopje helemaal weggewerkt en zie je niet waar het ding zit, dus dat wordt nog leuk om de pc aan te zetten.
Atlas is vandaag langsgeweest en we zijn bezig geweest met de verlichting. Ik had een hele zooi leds en na een tijdje solderen is dit het resultaat:

Een hele zut leds met weerstandjes. Nog niet alle kabels zitten er tegenaan, maar die ga ik van de week verder afsolderen, gezien dat er vandaag niet meer van gekomen is.
Als houder voor de kabels ga ik een oude IDE kabel gebruiken, een geniale ingeving van Atlas om dat ook te doen om 2 ledbars te maken:

Dit is er eentje, en heb er nog zo een. Deze ledbars komen bij de rand van de waterval en zullen niet zichtbaar zijn. De reden dat ze geplaatst worden is dat ik er stukken fiber aan ga zetten die onder water komen te zitten. Op die manier zijn er de nodige lichtpuntjes die ook bewegen door de stroming van het water, een leuke manier om het licht te laten zien.
Verder zijn er nog niet echt veel dingen verandert, maar heb weer een lekker dagje kunnen knutselen aan het ding. Ik ga nu eerst een soldeerstation bestellen voor mezelf. Vandaag met het ding van Atlas kunnen werken en zo'n ding werkt toch wel lekkerder dan een losse soldeerbout, dus wil het gelijk goed aanpakken en zo'n ding kopen, dan kan ik de verlichting verder zelf in elkaar gaan zetten.
De verlichting moet ik nog even kijken hoe ik die precies wil gaan maken.
Ik heb nu 2 leds naast elkaar zitten (1 geel, 1 rood) om het eruit te laten zien als een fakkeltje/vuurtje (en dat idee is schaamteloos gejat van Frenkie, uit zijn Dragons Lair mod.

update
Vandaag lang bezig geweest om de lekkage te vinden in de case, maar dat is nu allemaal gefixed, dus is de waterval eindelijk waterdicht te noemen. En om dat te vieren heb ik er gelijk een filmpje van gemaakt:

En verder zijn er nog wat kleine dingetjes gedaan.

Firewirepoort is geplaatst, hier ga ik een of ander beeld van maken dat uitsteekt boven het einde van de waterloop, al weet ik nog niet precies wat het voor moet gaan stellen.

De fiber heb ik op maat geknipt. Deze worden straks vastgemaakt aan de ledbars om lichteffecten onder water te creeeren.

Even vlug een paar traptreden geplaatst voor het begin van de tempel die nu op het water ligt, weet nog niet of ik dit er zo inhoudt, maar het ziet er op zich wel aardig uit, en de pomp is niet meer te zien.

De kap van de pomp is zwartgeschilderd, zodat deze straks ook niet goed meer te zien is, nu hoop ik alleen dat het spul een beetje watervast is, gezien het nog vrij makkelijk loslaat (maar ik ben vast ongeduldig).

En als laaste heb ik Lara van haar voetstuk gehaald. Op deze manier kan ik er overal neerzetten en fatsoenlijk vastlijmen op de ondergrond.
Vandaag lang bezig geweest om de lekkage te vinden in de case, maar dat is nu allemaal gefixed, dus is de waterval eindelijk waterdicht te noemen. En om dat te vieren heb ik er gelijk een filmpje van gemaakt:

En verder zijn er nog wat kleine dingetjes gedaan.

Firewirepoort is geplaatst, hier ga ik een of ander beeld van maken dat uitsteekt boven het einde van de waterloop, al weet ik nog niet precies wat het voor moet gaan stellen.

De fiber heb ik op maat geknipt. Deze worden straks vastgemaakt aan de ledbars om lichteffecten onder water te creeeren.

Even vlug een paar traptreden geplaatst voor het begin van de tempel die nu op het water ligt, weet nog niet of ik dit er zo inhoudt, maar het ziet er op zich wel aardig uit, en de pomp is niet meer te zien.

De kap van de pomp is zwartgeschilderd, zodat deze straks ook niet goed meer te zien is, nu hoop ik alleen dat het spul een beetje watervast is, gezien het nog vrij makkelijk loslaat (maar ik ben vast ongeduldig).

En als laaste heb ik Lara van haar voetstuk gehaald. Op deze manier kan ik er overal neerzetten en fatsoenlijk vastlijmen op de ondergrond.
gebruik anders wat watervaste lak kleine potjes zijn wel te krijgen bij de doe het zelf zaak (of in de model bouw)Terw_Dan schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:32:
update
afbeelding
Tja vanalles
Daar zat ik ook al aan te denken. Ging er vanuit dat acryl verf wel goed genoeg was (immers, ik heb het ook op m'n bureau geknoeid, en daar wil het niet meer vanafvso schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:46:
[...]
gebruik anders wat watervaste lak kleine potjes zijn wel te krijgen bij de doe het zelf zaak (of in de model bouw)
Ik heb ook wel eens vijverfolie gezien met daarop al kant&klaar grind gelijmd. Was dat geen optie geweest? Nu kun je misschien ook wel gewoon zo'n spuitbus met spuittlijm kopen, zorgen dat de grind/steentjes goed droog zijn en dan uitstrooien. En met het afkitten kon je de dikke klodders met een natte vinger mooi gladstrijken, je gaat er toch niets van zien zei je, maar mocht het een keer wel in het zicht zijn....
Verder een heerlijke crea-bea mod
Lekker anders en leuk om te bekijken denk ik
Verder een heerlijke crea-bea mod
Heb ik aan zitten denken om die folie te pakken, maar het probleem is dat dat een stuk dikker is en gezien ik toch redelijk veel vouwen erin heb zitten wordt dat vrij lastig._ferry_ schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:19:
Ik heb ook wel eens vijverfolie gezien met daarop al kant&klaar grind gelijmd. Was dat geen optie geweest? Nu kun je misschien ook wel gewoon zo'n spuitbus met spuittlijm kopen, zorgen dat de grind/steentjes goed droog zijn en dan uitstrooien. En met het afkitten kon je de dikke klodders met een natte vinger mooi gladstrijken, je gaat er toch niets van zien zei je, maar mocht het een keer wel in het zicht zijn....
Verder een heerlijke crea-bea modLekker anders en leuk om te bekijken denk ik
Nu ga ik idd kijken naar lijm of kit om het mee vast te zetten, zodat de hele waterloop gevuld wordt met grind en dat er daarnaast ook de nodige grotere stenen in komen te zitten. Dat samen met wat takken moet het helemaal afmaken.
En het is idd een mod waarin er lekker aan te klooien is. Zeker nu de basis (kast + waterloop/meer) goed staat kan ik beginnen met het creatieve werk. Al moet ik nog bedenken wat voor spul ik ga gebruiken om het mee af te werken. Gips is leuk, maar niet als ik dat met water gebruik. Cement gaat dan weer te zwaar worden, dus moet eens kijken wat ik kan vinden.
Verwijderd
In 't water, of op z'n minst op een plek waar die linker voet niet te zien is. Die 'voet' ziet er nl. niet uit. En waar is Lara met borsten 'that defeat gravity'?Terw_Dan schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:52:
Rond de voeten zit nog een beetje plastic van het voetstuk, dat ziet er idd nog wat raar uit. De bedoeling is ook om dat dus zo neer te zetten dat je het namelijk niet ziet. Het vervelende met het spul waarvan het gemaakt is is dat het heel makkelijk breekt, dus ik ben erg voorzichtig met het schuren/zagen/slijpen van dat spul.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 01:20:
[...]
In 't water, of op z'n minst op een plek waar die linker voet niet te zien is. Die 'voet' ziet er nl. niet uit. En waar is Lara met borsten 'that defeat gravity'?
Enne, wat is er mis met haar borsten?
Overigens kwam ik er gisteren achter dat de DVDbrander loopt te buggen
update
Weer een week waar ik veel kleine dingetjes heb gedaan.
Deze week is er allereerst wat nodige hardware binnengekomen die ik nodig had.
Een nieuwe DVDRW, een Samsung S-ATA ding in dit geval. Nu ben ik helemaal van P-ATA af (op de Pioneer na, maar die is via een Serillel op S-ATA aangesloten).

Verder weinig boeiend enzo, maar had geen zin in een brakke brander die het begaf als de mod net klaar was, en voor die 3 tientjes ga ik dat risico niet nemen.
Carpento is zo aardig geweest om een oude frontpanel op te sturen.

En ook niet onbelangrijk, m'n soldeerstation is binnen

En daarmee worden alle ledjes gesoldeerd, evenals straks de powerbuttons.
Ik had 5 meter fiber gekocht en hier stukken van 25cm van geknipt om onder water te plaatsen voor een leuk effect.

op een plankje heb ik een paar spijkertjes gezet zodat ik het spul mooi in de juiste vorm kon leggen, dat verwarmen met de verfbrander en je krijgt het volgende

Het werkte op zich best goed, alleen valt er onder water niets van te zien. Om dat op te lossen heb ik wat kerstverlichting gepakt waar ook dit spul aanzat, alleen dan veel dunner. Maar ook dat is onderwater gewoonweg niet te zien. Dit idee laat ik dus varen (helaas, want het leek me leuk).

De frontpanel heb ik uit elkaar gehaald. De USB poorten, firewire poorten en de audiopoort ga ik op verschillende plekken in de kast verwerken. Dit betekent nogal veel kabelwerk, maar dat is het sowieso.
Ik ben ook druk bezig geweest om de leds te solderen. Daar is vrij veel werk in gaan zitten, (met name omdat ik soldeern00b ben
) maar het resultaat was er wel naar.

De gele leds zijn hier alleen aangesloten, de rode nog niet.
Omdat ik nog op zoek was naar een manier om de leds netjes te laten flakkeren zoals een echt vlammetje had ik de rode nog niet gesoldeerd. Ik heb er een oplossing voor gevonden. SA007 is zo aardig om een microcontrollertje in elkaar te zetten die de ledjes gaat aansturen. Daarvoor was het niet verstandig een gedeelde ground te gebruiken wat ik nu had, dus ben net bezig geweest om allemaal nieuwe leds te solderen
De bedoeling van het controllertje is dat er een semi-willekeurig patroon naar iedere led wordt uitgestuurd (17 leds max). Op deze manier moet het realistisch zijn. Er zal niet een duidelijk knipperpatroon te herkennen zijn.
Daarvoor ben ik dus opnieuw gaan solderen en heb net de gele leds even op de locaties vastgeplakt waar ze ongeveer moeten gaan komen. Dat in combinatie met de USB/Firewire/Audiodongle maakt deze kabelzooi:

De kabels gaan straks allemaal weggwerkt worden onder de lagen piepschuim, purschuim en gips. Op deze manier hoop ik dat het meevalt kwa draden die je nog ziet. De draden die evt zichtbaar blijven veranderen gewoon in plantjes.
De verdeling van de leds is zo gemaakt dat in principe de hele kast verlicht wordt door fakkeltjes en ook over het water fakkels schijnen (door de mist die straks op het meer komt te staan).
Iets wat ik namelijk mis in TRC is licht. Nu kan ik in een TRmod geen neon gaan duwen, maar het hele ding donker houden vind ik niet leuk, dus hoop op deze manier en meer detail aan te brengen en een sfeervollere kast te bouwen.
Weer een week waar ik veel kleine dingetjes heb gedaan.
Deze week is er allereerst wat nodige hardware binnengekomen die ik nodig had.
Een nieuwe DVDRW, een Samsung S-ATA ding in dit geval. Nu ben ik helemaal van P-ATA af (op de Pioneer na, maar die is via een Serillel op S-ATA aangesloten).

Verder weinig boeiend enzo, maar had geen zin in een brakke brander die het begaf als de mod net klaar was, en voor die 3 tientjes ga ik dat risico niet nemen.
Carpento is zo aardig geweest om een oude frontpanel op te sturen.

En ook niet onbelangrijk, m'n soldeerstation is binnen

En daarmee worden alle ledjes gesoldeerd, evenals straks de powerbuttons.
Ik had 5 meter fiber gekocht en hier stukken van 25cm van geknipt om onder water te plaatsen voor een leuk effect.

op een plankje heb ik een paar spijkertjes gezet zodat ik het spul mooi in de juiste vorm kon leggen, dat verwarmen met de verfbrander en je krijgt het volgende

Het werkte op zich best goed, alleen valt er onder water niets van te zien. Om dat op te lossen heb ik wat kerstverlichting gepakt waar ook dit spul aanzat, alleen dan veel dunner. Maar ook dat is onderwater gewoonweg niet te zien. Dit idee laat ik dus varen (helaas, want het leek me leuk).

De frontpanel heb ik uit elkaar gehaald. De USB poorten, firewire poorten en de audiopoort ga ik op verschillende plekken in de kast verwerken. Dit betekent nogal veel kabelwerk, maar dat is het sowieso.
Ik ben ook druk bezig geweest om de leds te solderen. Daar is vrij veel werk in gaan zitten, (met name omdat ik soldeern00b ben

De gele leds zijn hier alleen aangesloten, de rode nog niet.
Omdat ik nog op zoek was naar een manier om de leds netjes te laten flakkeren zoals een echt vlammetje had ik de rode nog niet gesoldeerd. Ik heb er een oplossing voor gevonden. SA007 is zo aardig om een microcontrollertje in elkaar te zetten die de ledjes gaat aansturen. Daarvoor was het niet verstandig een gedeelde ground te gebruiken wat ik nu had, dus ben net bezig geweest om allemaal nieuwe leds te solderen
De bedoeling van het controllertje is dat er een semi-willekeurig patroon naar iedere led wordt uitgestuurd (17 leds max). Op deze manier moet het realistisch zijn. Er zal niet een duidelijk knipperpatroon te herkennen zijn.
Daarvoor ben ik dus opnieuw gaan solderen en heb net de gele leds even op de locaties vastgeplakt waar ze ongeveer moeten gaan komen. Dat in combinatie met de USB/Firewire/Audiodongle maakt deze kabelzooi:

De kabels gaan straks allemaal weggwerkt worden onder de lagen piepschuim, purschuim en gips. Op deze manier hoop ik dat het meevalt kwa draden die je nog ziet. De draden die evt zichtbaar blijven veranderen gewoon in plantjes.
De verdeling van de leds is zo gemaakt dat in principe de hele kast verlicht wordt door fakkeltjes en ook over het water fakkels schijnen (door de mist die straks op het meer komt te staan).
Iets wat ik namelijk mis in TRC is licht. Nu kan ik in een TRmod geen neon gaan duwen, maar het hele ding donker houden vind ik niet leuk, dus hoop op deze manier en meer detail aan te brengen en een sfeervollere kast te bouwen.
Ligt 't aan mij of zijn die images kapot?
Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC
Op verzoek verwijderd
Ze zouden het nu weer moeten doen. Ze staan in m'n fotoalbum namelijk en de FPserver is iddeven down geweest net.Neoptolemos schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 08:59:
Ligt 't aan mij of zijn die images kapot?
M'kay, ziet er weer veelbelovend uit. Succes.
Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC
Ik ben vandaag en gisteren verder gegaan met de fakkeltjes. Rotwerk om te maken, maar het resultaat is best mooi. Nog niet echt een updatewaardig, maar wilde het alvast laten zien.

Het is niet meer dan een aftimmer latje dat geschuurd is en vervolgens met de dremel is uitgehold. Gaatje erachter in en een stukje tandenstoker en je hebt een fakkeltje.
Heb er nu 2 van, de bedoeling is dat er een stuk of 17 van komen.... ben dus nog wel effe bezig.

Het is niet meer dan een aftimmer latje dat geschuurd is en vervolgens met de dremel is uitgehold. Gaatje erachter in en een stukje tandenstoker en je hebt een fakkeltje.
Heb er nu 2 van, de bedoeling is dat er een stuk of 17 van komen.... ben dus nog wel effe bezig.
Na een dag hard werken heb ik ipv 1 fakkeltje, er 17 bij elkaar in verschillende soorten en maten.

Allemaal met de hand gemaakt van MDF of vurenhout en geschuurd, gedremeld en vervolgens geverfd:

De kleur die er nu op zit is uiteraard nog maar de ondergrond, maar dat is nog wel te doen met een kwastje als de leds erin zitten. Er gaat echt verdomd veel werk in zitten moet ik zeggen, maar het resultaat is er wel naar (in het echt ziet het er nog mooier uit moet ik zeggen).
Naast fakkeltjes heb ik ook geprobeerd om een medipack na te maken om ergens in de casemod te gooien. Wat ik heb gedaan is een houten blokje gepakt, die op de juiste maat gemaakt en geschuurd en vervolgens bekleed met stof dat gedrenkt was in een spul dat Keracoat heet.

Dit spul vervolgens geschilderd en voorzien van een logootje.

En daar hebben we een mooie medicpack.

En met een lineaal erlangs zodat de schaal duidelijk is.
Nu ik de houders voor de fakkeltjes heb ga ik verder met het solderen van de leds, zodat die straks aan de microcontroller gehangen kunnen worden.

Allemaal met de hand gemaakt van MDF of vurenhout en geschuurd, gedremeld en vervolgens geverfd:

De kleur die er nu op zit is uiteraard nog maar de ondergrond, maar dat is nog wel te doen met een kwastje als de leds erin zitten. Er gaat echt verdomd veel werk in zitten moet ik zeggen, maar het resultaat is er wel naar (in het echt ziet het er nog mooier uit moet ik zeggen).
Naast fakkeltjes heb ik ook geprobeerd om een medipack na te maken om ergens in de casemod te gooien. Wat ik heb gedaan is een houten blokje gepakt, die op de juiste maat gemaakt en geschuurd en vervolgens bekleed met stof dat gedrenkt was in een spul dat Keracoat heet.

Dit spul vervolgens geschilderd en voorzien van een logootje.

En daar hebben we een mooie medicpack.

En met een lineaal erlangs zodat de schaal duidelijk is.
Nu ik de houders voor de fakkeltjes heb ga ik verder met het solderen van de leds, zodat die straks aan de microcontroller gehangen kunnen worden.
I like it
Goede ideeën. Die fibers in het water zouden érg koel lijken. Wat je nog kan proberen is om zo'n UFO lamp te bemachtigen en daar al die fibers van af te halen incl. het gedeelte wat eronder zit. Als je daar jouw LED's in soldeert moet het lukken.
Medigeval ziet er ook leuk uit
Ben benieuwd naar het effect van de LED's in knipperstand. Ik hoop dat ze genoeg mengen.
Medigeval ziet er ook leuk uit
Van die fibers zie ik voorlopig even af, ik heb nu al dunnere geprobeerd van zo'n lamp, maar dat ziet er eigenlijk niet uit, veel te nep.TEAMIKKE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:36:
I like itGoede ideeën. Die fibers in het water zouden érg koel lijken. Wat je nog kan proberen is om zo'n UFO lamp te bemachtigen en daar al die fibers van af te halen incl. het gedeelte wat eronder zit. Als je daar jouw LED's in soldeert moet het lukken.
Medigeval ziet er ook leuk uitBen benieuwd naar het effect van de LED's in knipperstand. Ik hoop dat ze genoeg mengen.
Nu de fakkelhoudertjes af zijn kan ik de rest van de leds gaan solderen en erin vast zetten. Dat is wat ik vanavond ga doen als ik thuis ben. Als de kabels er allemaal aanzitten, dan ga ik ze vastmaken aan het dipvoetje waar de chip ingezet wordt. Als die af is dan zal ik een filmpje maken van de fakkels, ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het gaat worden, gezien ik zelf nog nooit met van die microcontrollers heb gewerkt
En ik wil vanavond beginnen met het bouwen van de powerknopjes en misschien nog wat kleine details die erin moeten komen, misschien wat schedels en botjes en dat soort zooi.
Van de week even gezellig bezig geweest met de soldeerbout om alle leds te voorzien van draadjes en krimpkousjes.

Het was echt een onnoemelijke rotwerkje om alle ledjes in de fakkeltjes te duwen, gezien de krimpkousjes toch nog best dik zijn (of de gaatjes aan de achterkant gewoon te dun
)
En een ander nadeel dat die dingen met zich meebrengen is draad... heel veel draad

Er hangen nu 68 kabels aan (17 fakkels met 2 leds, dus 2x ground en 2x 5V) dus een behoorlijke lengte in totaal.
En dat resulteert in een zooitje

Nu is de helft aangesloten, de gele leds die continu aan zullen staan. En het ziet er vrij aardig uit (de foto is beetje sucky, in het echt is het veel mooier). Het geeft in elk geval een idee hoe de verlichting moet komen te zitten.

Wat ook niet echt goed te zien is is hoe goed de kast verlicht wordt. Als het echt donker is dan zijn eigenlijk alle plekken in de kast goed zichtbaar, dus als er straks 2 leds per fakkel zijn er genoeg te zien is, ook al is het donker. Niet zoals bij TRC, dat je niet meer dan een zwarte vage vorm ziet waarin je niets kunt herkennen. Het geeft een hele leuke sfeer al aan de case en ik denk dat het er echt geweldig uit gaat zien als het af is.
Ik heb net alle draden van de gele leds aan elkaar gesoldeerd en geprobeerd ze netjes weg te werken. Er komt straks natuurlijk een laag gips oid overheen, maar de draden liggen iig niet meer kriskras door het ding heen

Deze leds zijn aangesloten op een molexje dat in de kast zit. Ik zou er dus nog wel een schakelaartje tussen kunnen zetten mocht ik de leds uit willen zetten.

Morgen ga ik verder met de rode leds, daarvan kan ik de grounds allemaal aan elkaar knopen, maar moet wel 17 aparte 5V lijnen hebben die van de microcontroller afkomen.
De fakkels zijn niet het enige waar ik mee bezig ben geweest. De DVDRW wilde ik ook nog onder handen nemen, om daar een alternatief ejectknopje voor te maken. De drives zijn tegenwoordig wonderbaarlijk simpel uit elkaar te halen, wat voor het modwerk natuurlijk ideaal is.

De onderkant van de drive, niet meer dan 2 printjes die beide los te klikken zijn. Het ging me voornamelijk om de 2 pins bij de ejectknop.

Daar 2 draadjes aan gesoldeerd, en geisoleerd met een drupje lijmpistool lijm.
Vervolgens de grote print losgemaakt, gaatje gedremeld in de behuizing, de draad erdoor gehaald en vervolgens het ding weer in elkaar gezet.

Voorlopig heb ik een draadje dat ik tegen elkaar kan houden om de drive te ejecten, maar er gaat natuurlijk een mooi knopje ergens in de kast gebouwd worden die dient als alternatieve knop.

Het was echt een onnoemelijke rotwerkje om alle ledjes in de fakkeltjes te duwen, gezien de krimpkousjes toch nog best dik zijn (of de gaatjes aan de achterkant gewoon te dun
En een ander nadeel dat die dingen met zich meebrengen is draad... heel veel draad

Er hangen nu 68 kabels aan (17 fakkels met 2 leds, dus 2x ground en 2x 5V) dus een behoorlijke lengte in totaal.
En dat resulteert in een zooitje

Nu is de helft aangesloten, de gele leds die continu aan zullen staan. En het ziet er vrij aardig uit (de foto is beetje sucky, in het echt is het veel mooier). Het geeft in elk geval een idee hoe de verlichting moet komen te zitten.

Wat ook niet echt goed te zien is is hoe goed de kast verlicht wordt. Als het echt donker is dan zijn eigenlijk alle plekken in de kast goed zichtbaar, dus als er straks 2 leds per fakkel zijn er genoeg te zien is, ook al is het donker. Niet zoals bij TRC, dat je niet meer dan een zwarte vage vorm ziet waarin je niets kunt herkennen. Het geeft een hele leuke sfeer al aan de case en ik denk dat het er echt geweldig uit gaat zien als het af is.
Ik heb net alle draden van de gele leds aan elkaar gesoldeerd en geprobeerd ze netjes weg te werken. Er komt straks natuurlijk een laag gips oid overheen, maar de draden liggen iig niet meer kriskras door het ding heen

Deze leds zijn aangesloten op een molexje dat in de kast zit. Ik zou er dus nog wel een schakelaartje tussen kunnen zetten mocht ik de leds uit willen zetten.

Morgen ga ik verder met de rode leds, daarvan kan ik de grounds allemaal aan elkaar knopen, maar moet wel 17 aparte 5V lijnen hebben die van de microcontroller afkomen.
De fakkels zijn niet het enige waar ik mee bezig ben geweest. De DVDRW wilde ik ook nog onder handen nemen, om daar een alternatief ejectknopje voor te maken. De drives zijn tegenwoordig wonderbaarlijk simpel uit elkaar te halen, wat voor het modwerk natuurlijk ideaal is.

De onderkant van de drive, niet meer dan 2 printjes die beide los te klikken zijn. Het ging me voornamelijk om de 2 pins bij de ejectknop.

Daar 2 draadjes aan gesoldeerd, en geisoleerd met een drupje lijmpistool lijm.
Vervolgens de grote print losgemaakt, gaatje gedremeld in de behuizing, de draad erdoor gehaald en vervolgens het ding weer in elkaar gezet.

Voorlopig heb ik een draadje dat ik tegen elkaar kan houden om de drive te ejecten, maar er gaat natuurlijk een mooi knopje ergens in de kast gebouwd worden die dient als alternatieve knop.
waarom heb je de gnd's van de leds zelf niet verbonden ? das bij elke fakkel al een draadje minder... maakt toch een verschil hoor:)
Ziet er wel mooi uit, maar nu liggen ze echt wel ongestructureerd verspreid. in films zie je aan elke paal een fakkel hangen, zoiets zou hier ook mooi staan
ga zo door zou ik zeggen..!
Ziet er wel mooi uit, maar nu liggen ze echt wel ongestructureerd verspreid. in films zie je aan elke paal een fakkel hangen, zoiets zou hier ook mooi staan
De schakelaar voor de dvd speler / powerknop: een reed-schakelaar onder water met een magnetisch rotsje dat er op moet worden gelegd. Misschien wel een leuk idee
High Powered Madness
gezamenlijke grounds had gekund, maar nu komen de vaste leds op 1 molex en degene die aan de microcontroller te hangen krijgen een eigen molex. En 2 ground draden trekken is eigenlijk nog het minste werktokesnugerd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:57:
waarom heb je de gnd's van de leds zelf niet verbonden ? das bij elke fakkel al een draadje minder... maakt toch een verschil hoor:)
En ja, ze liggen zwaar ongestructureerd verspreid, althans, zo het lijkt.
de fakkeltjes blijven natuurlijk niet zomaar in de lucht hangen zoals het nu blijft, maar om de draden straks netjes weg te kunnen werken is het handig als die er al liggen voordat de constructie er bovenop komt. De draden worden straks dus ook in de pilaren e.d. weggewerkt. De fakkels zitten daarom ook al op specifieke punten waar ze straks netjes weggewerkt kunnen worden en ook nog eens de kast mooi verlichten.
Dat is wel een leuk idee. Moet eens kijken of dat nog mooi in het water te zetten, het moet ook weer niet TE vol rakendalus schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 01:19:
De schakelaar voor de dvd speler / powerknop: een reed-schakelaar onder water met een magnetisch rotsje dat er op moet worden gelegd. Misschien wel een leuk idee
Op de 1 of andere manier moest ik direct aan deze mod denkenVerwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:01:
Click Zelf ook ooit een keer aangeschaft, maar het typen is waardeloos. Gamen al helemaal niet.
Het is leuk voor een stoffige omgeving, of waar veel water aanwezig is (je kan 'm zelf oprollen en in je broekzak frommelen) maar niet ter dagelijks gebruik.
Ik ken ze idd, maar ze typen rampzalig. Daarbij is het de bedoeling dat m'n keyboard dat naast de kast ligt NIET nat wordtTEAMIKKE schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:32:
[...]
Op de 1 of andere manier moest ik direct aan deze mod denkenEven klikken op het linkje.
update

Ik ben eindelijk klaar met het verbinden van alle kabels en het wegwerken ervan voor de ledjes. Alles zit nu aan elkaar gesoldeerd en is afgewerkt met krimpkousjes, zodat ik geen kortsluiting krijg oid.

Het omhulsel van de UTP kabel is voor stukken weer hergebruikt om de kabels door te leiden, zodat het daar waar mogelijk is zorgt voor niet al teveel losse kabels. Helaas lukt het niet overal en had geen zin om draden doormidden te knippen om er stukken omhulsel omheen te zetten.

De +5V draden van de rode leds zijn vastgesoldeerd aan een DIPvoetje dat ik van een oud So7 plankje af heb getrokken. In dit voetje komt straks de microcontroller te zitten.
Omdat ik toch bezig was met de soldeerbout en een moederbordje aan het plunderen was voor elcos heb ik gelijk de fanconnectoren er maar afgehaald en mezelf een Y-splitter gemaakt voor de 2 92mm fans bij de hdds. Er hingen 3 fancontrollers aan m'n systeem en dat was ietwat veel om netjes weg te werken.

Omdat ik voor deze mod nu een Lara heb in bikini heeft ze geen rugzakje. En Lara zonder rugzak kan natuurlijk niet, dus die heb ik er ook maar even bijgemaakt.

En naast het rugzakje ook een kleine medipack zoals in de game zit. De rugzak is gemaakt van een blokje hout en wat stof, de medipack bestaat uit een kleine condensator, met ook wat stof eromheen.

Ik ben eindelijk klaar met het verbinden van alle kabels en het wegwerken ervan voor de ledjes. Alles zit nu aan elkaar gesoldeerd en is afgewerkt met krimpkousjes, zodat ik geen kortsluiting krijg oid.

Het omhulsel van de UTP kabel is voor stukken weer hergebruikt om de kabels door te leiden, zodat het daar waar mogelijk is zorgt voor niet al teveel losse kabels. Helaas lukt het niet overal en had geen zin om draden doormidden te knippen om er stukken omhulsel omheen te zetten.

De +5V draden van de rode leds zijn vastgesoldeerd aan een DIPvoetje dat ik van een oud So7 plankje af heb getrokken. In dit voetje komt straks de microcontroller te zitten.
Omdat ik toch bezig was met de soldeerbout en een moederbordje aan het plunderen was voor elcos heb ik gelijk de fanconnectoren er maar afgehaald en mezelf een Y-splitter gemaakt voor de 2 92mm fans bij de hdds. Er hingen 3 fancontrollers aan m'n systeem en dat was ietwat veel om netjes weg te werken.

Omdat ik voor deze mod nu een Lara heb in bikini heeft ze geen rugzakje. En Lara zonder rugzak kan natuurlijk niet, dus die heb ik er ook maar even bijgemaakt.

En naast het rugzakje ook een kleine medipack zoals in de game zit. De rugzak is gemaakt van een blokje hout en wat stof, de medipack bestaat uit een kleine condensator, met ook wat stof eromheen.

Verwijderd
Vette Casemod,
Als die helemaal af is wil je dan een filmpje in wmv kwaliteit ofzoiets op internet zetten zodat wij het mooie resultaat kunnen zien !
Lijkt me leuk plan
Als die helemaal af is wil je dan een filmpje in wmv kwaliteit ofzoiets op internet zetten zodat wij het mooie resultaat kunnen zien !
Lijkt me leuk plan
Verwijderd
Hey, wat een priegel werk die kleine dingen. Zit er mooi uit, en je hebt oog voor detail!
terw_dan,
om je kast te verlichten.. wat dacht je van beamer ledjes van sunbeam? zoiets als dit:

is niet in geel verkrijgbaar, maar wel rood, groen en blauw. de ledjes geven bar weinig licht.. dan zie je alleen maar een paar verdwaalde ledjes..
/edit Bron
om je kast te verlichten.. wat dacht je van beamer ledjes van sunbeam? zoiets als dit:

is niet in geel verkrijgbaar, maar wel rood, groen en blauw. de ledjes geven bar weinig licht.. dan zie je alleen maar een paar verdwaalde ledjes..
/edit Bron
[ Voor 8% gewijzigd door BootVluchteling op 08-08-2007 09:24 ]
Het is inderdaad erg leuk opzet.
De fakkel heb ik ook paar meningen over.

Ik ben ook mee eens met andere over gezamelijke GND, dit scheelt al meer draden en gesoldeer.
LEDs met 2 kleuren erin zijn ook op die manier gebouwd.
Daarbij is fakkeleffect met 2 leds lastig weer te geven, dus waarom niet opgeruwd plexiglas vuurvorm bovenop? Dat steekt wat uit maar wordt wel verlicht door leds. De leds moeten wel helder versie zijn, en niet diffuse. Dat geeft zo meer licht in opgeruwd plexiglas zodat het zelf oplicht (als soort melkglas) en ook rondstraalt.
Daarbij kan je de 3 draden best draaien tot spiraalsnoer, dat is flexibeler weg te werken en houdt bij elkaar. Verder vraag ik me ook af waarom je tientallen lange draden maakt, terwijl je voor voeding en licht ook prima kan doen met rail systeem:

Kun je ineens veel makkelijker fakkels aansluiten en nog steeds 3 draden voor hele zaak. De schakeling dient alleen te voorzien van stevigere transistor (BD139 / BD140) als verbruik wat hoger komt. Alle fakkels branden wel samen, maar wil je dan niet, dan kun je 2 rails maken voor 2 groepen.
Als simulator kun je printplaat maken met 10-teller IC 4017.
Als schakeling is deze te gebruiken: http://www.kpsec.freeuk.com/projects/trafficlight.htm
Maar dan aanpassing op deze manier:

Hiermee maak je dan pattern aan achter diodearray en verbind elkaar wat moet branden. De snelheid van counter kan je met 555 timer instellen met juiste weerstanden en elco. Dat gaat zo over rail naar alle fakkels.
Tweede idee ipv counter is met ripple counter: http://www.kpsec.freeuk.com/projects/xmastree.htm
De knippersnelheid tussen geel en rood kan dan zo bepaald worden met juiste uitgangen.
Dat is dus mijn voorstel voor je fakkel. Als je al wat hebt gevonden, prima. Veel succes.

Ik ben ook mee eens met andere over gezamelijke GND, dit scheelt al meer draden en gesoldeer.
Daarbij is fakkeleffect met 2 leds lastig weer te geven, dus waarom niet opgeruwd plexiglas vuurvorm bovenop? Dat steekt wat uit maar wordt wel verlicht door leds. De leds moeten wel helder versie zijn, en niet diffuse. Dat geeft zo meer licht in opgeruwd plexiglas zodat het zelf oplicht (als soort melkglas) en ook rondstraalt.
Daarbij kan je de 3 draden best draaien tot spiraalsnoer, dat is flexibeler weg te werken en houdt bij elkaar. Verder vraag ik me ook af waarom je tientallen lange draden maakt, terwijl je voor voeding en licht ook prima kan doen met rail systeem:

Kun je ineens veel makkelijker fakkels aansluiten en nog steeds 3 draden voor hele zaak. De schakeling dient alleen te voorzien van stevigere transistor (BD139 / BD140) als verbruik wat hoger komt. Alle fakkels branden wel samen, maar wil je dan niet, dan kun je 2 rails maken voor 2 groepen.
Als simulator kun je printplaat maken met 10-teller IC 4017.
Als schakeling is deze te gebruiken: http://www.kpsec.freeuk.com/projects/trafficlight.htm
Maar dan aanpassing op deze manier:

Hiermee maak je dan pattern aan achter diodearray en verbind elkaar wat moet branden. De snelheid van counter kan je met 555 timer instellen met juiste weerstanden en elco. Dat gaat zo over rail naar alle fakkels.
Tweede idee ipv counter is met ripple counter: http://www.kpsec.freeuk.com/projects/xmastree.htm
De knippersnelheid tussen geel en rood kan dan zo bepaald worden met juiste uitgangen.
Dat is dus mijn voorstel voor je fakkel. Als je al wat hebt gevonden, prima. Veel succes.
[ Voor 5% gewijzigd door MrDummy op 08-08-2007 13:52 ]
Als er straks wat meer bewegende dingen inzitten komen er wel wat filmpjes van, maar nu stelt het nog niet veel voorVerwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 01:04:
Vette Casemod,
Lijkt me leuk plan
Priegelwerk is het zeker, maar ik wil dit ding supergedetailleerd gaan maken en daarom ieder klein dingetje zo goed mogelijk gaan maken. Kost tijd (veel tijd) maar dat is het ook wel weer waard.Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:56:
Hey, wat een priegel werk die kleine dingen. Zit er mooi uit, en je hebt oog voor detail!
Ik vind juist de leds die ik nu heb prima geschikt. Ze geven precies genoeg licht en ik wil er juist geen lichtshow van maken en eigenlijk ook niet echt m'n case gaan verlichten zoals de meeste dat doen met wat CCFLs enzo. Ik den kdat die beamleads overkill zijn.BootVluchteling schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:24:
terw_dan,
[afbeelding]
/edit Bron
Achteraf gezien had ik ook een gedeelde ground moeten pakken, maar dat bedacht ik me eigenlijk pas toch ik het allemaal al gesoldeerd hadMrDummy schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:22:
Het is inderdaad erg leuk opzet.
[afbeelding]
Dit wil ik misschien nog gaan doen. De leds zitten er nu los in en ik ga kijken hoe leuk dat eruit ziet. Ik heb nog een zooi plexi liggen waar ik ook mee ga experimenteren. Frenkie heeft dat ook in Dragon's Lair gedaan en dat ziet er prima uit. Niet dat ik hem direct wil imiteren, maar goede ideeen zijn altijd welkom.Daarbij is fakkeleffect met 2 leds lastig weer te geven, dus waarom niet opgeruwd plexiglas vuurvorm bovenop? Dat steekt wat uit maar wordt wel verlicht door leds. De leds moeten wel helder versie zijn, en niet diffuse. Dat geeft zo meer licht in opgeruwd plexiglas zodat het zelf oplicht (als soort melkglas) en ook rondstraalt.
Het idee van plexi is niet definitief of het er wel of niet komt, dat wordt gewoon uitproberen.
Ik pak de gele leds op meerdere punten samen, dus daar lopen al 2 draden naar toe (1 ground, 1 5V), zodat ik niet belachelijk veel draden had lopen.Daarbij kan je de 3 draden best draaien tot spiraalsnoer, dat is flexibeler weg te werken en houdt bij elkaar. Verder vraag ik me ook af waarom je tientallen lange draden maakt, terwijl je voor voeding en licht ook prima kan doen met rail systeem:
[afbeelding]
Kun je ineens veel makkelijker fakkels aansluiten en nog steeds 3 draden voor hele zaak.
De reden dat ik de rode leds niet aan elkaar knoop is dat iedere led straks onafhankelijk van de andere wordt aangestuurd door de microcontroller. Ze knipperen dus allemaal anders ipv allemaal tegelijkertijd.
Op zich had ik het ook op die manier kunnen aanpakken, maar in principe is alle soldeerwerk al klaar. Als de microcontroller werkt ga ik het op die manier houden, werkt het onverhoopt niet dan ga ik denk ik toch opnieuw solderen en dan ga ik zeker met gedeelde grounds werken.Dat is dus mijn voorstel voor je fakkel. Als je al wat hebt gevonden, prima. Veel succes.
Over vuursimulatie gesproken:
Van theelichten zijn er al patenten aangevraagd, maar toch zijn er schema's te vinden:
- http://members.shaw.ca/novotill/FireLightFlicker/
- http://ayershome.org/~eric/halloween/fauxcandles/
- http://www.srkconsulting.com/candles/howto.html
Tijdens zoekactie op Google is ook gebleken dat je ook effect kunt bereiken met meerdere knipperleds en 1 normale led. Want dat komt omdat elke led zelfstandig knippert, daardoor heb je altijd wisselend effect. Via http://www.johnnyspage.com/LED%20Flicker.htm kun je zien wat de effecten zijn.
Van theelichten zijn er al patenten aangevraagd, maar toch zijn er schema's te vinden:
Tijdens zoekactie op Google is ook gebleken dat je ook effect kunt bereiken met meerdere knipperleds en 1 normale led. Want dat komt omdat elke led zelfstandig knippert, daardoor heb je altijd wisselend effect. Via http://www.johnnyspage.com/LED%20Flicker.htm kun je zien wat de effecten zijn.
Tnx voor de tip, wellicht dat het nog bruikbaar gaat zijn als m'n eerste idee toch niet uitpakt zoals het hoort.MrDummy schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:32:
Over vuursimulatie gesproken:
Meerdere knipperleds is helaas geen optie, simpelweg omdat het niet gaat passen
Dit topic is gesloten.