Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 12 ... 29 Laatste
Acties:
  • 214.870 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadooosh schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:09:
Echt ik raad iedereen af om met Tweak in zee te gaan, heb er alleen maar gezeik mee.
Had ik ze een mailtje gestuurd over e echo in mijn telefoon en dat de nummermelder het niet doet en dat mijn nummer zelf ook niet werd mee verstuurd.

Mailtje terug gekregen dat mijn nummer nu wel wordt meegestuurd en of ik nog meer problemen heb, uhh ja heb je dat mailtje wel goed gelezen :( ..
Allemaal zeer amateuristisch hoe het daar gaat, ook hebben ze deze maand weer is 2x geld van me rekening afgehaald blijkt dat ze nu pas de aansluitkosten hebben geincasseert na 4 maanden :|

Enige positieve tot de andere providers is de usenet account..
Pilmo is nog veel erger, dat is pas een afrader. Daar zijn alle Pilmo klanten wel over eens. Overigens gisteren op de vrije zondag geen internet. Niets. En de televisie geeft ook slecht beeld. Zijn er al meer mensen uit ellende terug gegaan naar UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels al drie dagen geen internet van die prutsers. :( Meer mensen hetzelfde probleem op het java eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:36:
Inmiddels al drie dagen geen internet van die prutsers. :( Meer mensen hetzelfde probleem op het java eiland?
Macondo, het lijkt (nog geen zekerheid) dat ooit een ordercancel is ingevoerd in systemen die nu doorgevoerd is, waardoor je internetprofiel uitgeschakeld zou kunnen zijn. Op meerdere fronten wordt onderzocht waarom je geen internet hebt. Het ligt niet aan glasvezels of centrales oid. Een heel venijnige storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de TV-issues, de grote update van afgelopen weken heeft veel opgelost...en helaas nieuwe problemen geintroduceerd. Daar wordt nu hard aan gewerkt. Ik heb Dennis van BBned, die diep in de TV-techniek zit , gevraagd om op het forum te komen posten. Dat zal vandaag of morgen starten. Hij kan dat beter dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht. Morgenochtend komt er weer een monteur van installatiebedrijf Imtech kijken naar mijn aansluiting vlak voordat ik naar mijn werk ga. Durf te wedden dat ze te laat komen - gezien mijn ervaring met de monteurs die gestuurd worden door glasvezelamsterdam. En er is niets te zien: een modem met een laptop er aan.

Het is een puinhoop met al die verschillende organisaties. Pilmo weet niets en kan niets, behalve storingsmeldingen doorgeven naar bbned. Imtech weet ook niets, maar krijgt haar opdrachten van bbned. Bbned zelf is niet mogelijk te bereiken. Glasvezelnet Amsterdam (GNA) gebeld, die had nog geen storing in het systeem staan. :(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Macondo,

Mocht het opgelost worden, laat dan even weten wat er aan de hand was, misschien hebben anderen er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:47:
Zucht. Morgenochtend komt er weer een monteur van installatiebedrijf Imtech kijken naar mijn aansluiting vlak voordat ik naar mijn werk ga. Durf te wedden dat ze te laat komen - gezien mijn ervaring met de monteurs die gestuurd worden door glasvezelamsterdam. En er is niets te zien: een modem met een laptop er aan.

Het is een puinhoop met al die verschillende organisaties. Pilmo weet niets en kan niets, behalve storingsmeldingen doorgeven naar bbned. Imtech weet ook niets, maar krijgt haar opdrachten van bbned. Bbned zelf is niet mogelijk te bereiken. Glasvezelnet Amsterdam (GNA) gebeld, die had nog geen storing in het systeem staan. :(
Macondo,
- we hebben vanaf zondagavond dagelijks contact met je gehad, vanuit verschillende organisaties, die zijn gaan zoeken naar de oorzaak
- en die hebben dagelijks met elkaar gesproken, en gezocht naar de oorzaak (heb dat zelf gemonitord)
- we hebben je een tijdelijke UMTS-verbinding aangeboden
- ik hoor net dat je zelf de monteur die vanmorgen zou komen afgezegd hebt, want het probleem zou opgelost zijn en niet in de glasvezelverbinding gelegen hebben, maar in het huisdomein. (Hoor van jou dat je niks gewijzigd zou hebben en e.e.a het weer deed)

Mooi dan dat je weer Internet hebt, maar vind je dan je post niet een beetje onredelijk?

Klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:08:
[...]

Macondo,
- we hebben vanaf zondagavond dagelijks contact met je gehad, vanuit verschillende organisaties, die zijn gaan zoeken naar de oorzaak
- en die hebben dagelijks met elkaar gesproken, en gezocht naar de oorzaak (heb dat zelf gemonitord)
- we hebben je een tijdelijke UMTS-verbinding aangeboden
- ik hoor net dat je zelf de monteur die vanmorgen zou komen afgezegd hebt, want het probleem zou opgelost zijn en niet in de glasvezelverbinding gelegen hebben, maar in het huisdomein.

Mooi dan dat je weer Internet hebt, maar vind je dan je post niet een beetje onredelijk?

Klopt?
Nee, dat klopt helaas niet. Het probleem was dat er vanuit de glasvezel op zondag, maandag en dinsdagochtend er geen ip adres werd doorgegeven.

Maandag heb ik een mailtje gestuurd vanaf mijn werk naar Herman en Pilmo. Ben wel gebeld 's middags (door BBned) met de vraag of ik thuis was om te controleren of het nu wel werkte. Ik was niet thuis, maar 's avonds kreeg ik dus geen ip.

Dinsdagochtend heb ik gebeld naar Pilmo en die heeft een ticket doorgegeven aan BBned. Die is er volgens hen ergens in de middag mee aan de slag gegaan, ze belden mij om een uur of vijf. Verder is het niet mogelijk om als particulier zelf te bellen met bbned. Er is geen mogelijkheid om officieel te horen te krijgen wat de stand van zaken is - alleen Herman kan je helpen.

Thuis gekomen van werk kreeg ik dinsdagavond gewoon een ip adres. Aan het huisdomein is niets veranderd - daar zet het probleem echt niet.

Bbned/Pilmo/GNA/Draka/Imtech wilde overigens een monteur langs sturen om de televisie aansluiting te controleren. Mijn vriendin wist gelukkig nog te herinneren dat de monteur vorige week alles al in orde had bevonden, en het probleem bij Draka lag. Toen kon BBned zich dat ook weer herinneren. Blijkbaar staat dat niet in een systeem of administratie. Ik hoop dat Draka snel belt om een afspraak te maken - ze schijnen nu iets vanuit ons huis te moeten meten om te kunnen traceren waar een kabel (kabelbreuk?) ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals door Herman gisteren aangegeven zal ik gaan posten op dit Forum. Ik ben werkzaam bij BBned als Project manager voor Citynet. Ik zal mijn best doen om jullie vragen te beantwoorden. In bepaalde gevallen zal ik bekijken wat ik kan ondernemen om jullie van dienst te zijn. In beginsel is het altijd zo dat een storing eerst via de ISP aangemeld wordt.

Ik heb een groot aantal berichten gelezen. Sommige opmerkingen / klachten zijn verwijtbaar en moeten opgelost worden; veel andere klachten horen niet in het BBned domein thuis.

Een slecht TV beeld of geen internetverbinding is uiteraard iets wat opgelost moet worden. Als je achter de NTU een draadloos netwerk niet aan de gang krijgt, daar kan ik weinig mee.

Ik hoop jullie van dienst te kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

D. d'Hont
BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het melden van een storing bij de ISP zoals Pilmo begrijp ik. Helaas is het daarna afwachten geblazen. De ISP kan niet vertellen wat het probleem is, hoe lang het gaat duren enzovoort. Als je als klant niet op dit forum aanwezig bent sta je volkomen met lege handen. Dat is frustrerend, zeker als de samenwerking tussen de organisaties niet altijd naadloos op elkaar aan lijkt te sluiten.

Enig idee wanneer de televisiebeelden die verslechtert zijn sinds de laatste werkzaamheden, verbetert kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
@BBned_dhont
Bij verschillende providers nagevraagd of het mogelijk is om gebruik te maken van native IPv6 connectivity (dus geen tunnel). Nu al van verschillende providers gehoord dat ze dit wel willen maar niet kunnen aanbieden omdat BBned dit niet support. Kun je hier op reageren en eventueel aangeven wanneer dit wel mogelijk zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:32:
Het melden van een storing bij de ISP zoals Pilmo begrijp ik. Helaas is het daarna afwachten geblazen. De ISP kan niet vertellen wat het probleem is, hoe lang het gaat duren enzovoort. Als je als klant niet op dit forum aanwezig bent sta je volkomen met lege handen. Dat is frustrerend, zeker als de samenwerking tussen de organisaties niet altijd naadloos op elkaar aan lijkt te sluiten.

Enig idee wanneer de televisiebeelden die verslechtert zijn sinds de laatste werkzaamheden, verbetert kunnen worden?
Beste Macondo,

Ten aanzien van je eerste punt: de geboden dienst is gebaseerd op een zgn Economy dienst. Dat betekend contractueel dat de storing binnen een vastgestelde tijd opgelost moet zijn. Dit is afhankelijk van het type storing 2 tot 4 werkdagen.

Voor wat betreft de samenwerking: Iedere ISP kijkt eerst of het probleem in het eigen domein ligt. Is dit niet het geval dan wordt BBned benaderd. Via zogenoemd ticketverkeer wordt dde storing in de organisatie doorgezet. Het voordeel van een ticketsysteem is dat er vaste termijnen aan vasthangen vwb de oplosbaarheid. Ik ken jouw geval niet; normaliter werkt dit systeem goed. Uitgangspunt blijft natuurlijk wel het aanmeldmoment van de ISP naar BBned toe en daarin kunnen wij niet echt sturen.

Je zou de ISP kunnen vragen of ze de melding doorgezet hebben; dan hebben ze ook een referentie / ticketnummer.

Vwb het slechte beeld: dit is lang niet bij iedereen het geval. Het overgrote deel van de klanten heeft gewoon goed beeld en een goed radiosignaal. Wij zijn nu aan het onderzoeken wat er bij een aantal circuits niet helemaal lekker gaat. ALLE meldingen van slecht beeld die bij ons (BBned) binnenkomen worden onderzocht en in 99% van de gevallen opgelost. Ik heb daar een dedicated engineer voor beschikbaar. Een slecht signaal zou dus na melding op zeer korte termijn opgelost moeten zijn.

Zoals gezegd zijn we met een algemeen onderzoek bezig. Ik verwacht over twee weken een volledig uitgewerkt plan te hebben.

Groeten,
Dennis d'Hont
BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deef- schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:10:
@BBned_dhont
Bij verschillende providers nagevraagd of het mogelijk is om gebruik te maken van native IPv6 connectivity (dus geen tunnel). Nu al van verschillende providers gehoord dat ze dit wel willen maar niet kunnen aanbieden omdat BBned dit niet support. Kun je hier op reageren en eventueel aangeven wanneer dit wel mogelijk zal zijn?
Hi Deef,

Bij welke ISP zit je aangesloten? We ondersteunen het nu niet, bij voldoende vraag uit de markt kan het bekeken worden.

Het moet wel rendabel zijn, zoals je waarsschijnlijk begrijpt. Als je dit soort termen bezigt dan neem ik aan dat je je ook realiseert dat de implementatie hiervan complex is en goed doordacht moet worden.

Dus, bij welke ISP ben je aangesloten en kan je aangeven welke ISP's dit wensen volgens jou?

Groeten,
'D. d'Hont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:07:
Hi Deef,
[...]
Groeten,
'D. d'Hont
offtopic:
Welkom Dennis. Ik denk dat veel van de lezers (en posters) hier je reacties en informatie op prijs stellen. Ik wil alleen even het volgende vermelden:
* Op Tweakers is het niet gebruikelijk je posts te beginnen/af te sluiten met een groet, aangezien Tweakers elkaar altijd al impliciet groeten. Het neemt dus eigenlijk alleen maar extra ruimte in.
* Je kunt ook op meerdere posts tegelijk reageren: In het reactiescherm staan onderaan de posts nog, en daar zitten ook 'quote' knopjes bij zodat je een extra reactie in je respons kunt quoten. (Dit is vooral van toepassing als je een korte reactie op meerdere berichten hebt, anders kan het weer onduidelijker worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:07:
[...]

Hi Deef,

Bij welke ISP zit je aangesloten? We ondersteunen het nu niet, bij voldoende vraag uit de markt kan het bekeken worden.

Het moet wel rendabel zijn, zoals je waarsschijnlijk begrijpt. Als je dit soort termen bezigt dan neem ik aan dat je je ook realiseert dat de implementatie hiervan complex is en goed doordacht moet worden.

Dus, bij welke ISP ben je aangesloten en kan je aangeven welke ISP's dit wensen volgens jou?

Groeten,
'D. d'Hont
Allereerst sluit ik mij aan bij de vorige poster dat je reacties hier zeer op prijs gesteld worden, bedankt voor de moeite. Ik ben nog niet aangesloten, maar de aansluiting is op dit moment in behandeling bij Concepts ICT. Mochten jullie een testcase nodig hebben, meld ik me bij deze aan:)

Concepts ICT heeft expliciet aangegeven dit te ondersteunen maar niet op glasvezelnet amsterdam aangezien BBned dit niet ondersteunt.

InterNLnet en pilmo hebben aangegeven dat deze partijen ermee bezig zijn (maar als BBned dit niet ondersteunt zal dit natuurlijk ook niet voor glasvezel amsterdam gelden).

Verder snap ik dat de implementatie geld kost, maar het moet er zowiezo een keer van komen en dat kan beter nu in alle rust dan straks onder druk van oprakende IPv4 adressen/eisen van de overheid/.. . En echt rocket science is het nu ook weer niet:-) Maargoed, ik weet verder ook niet hoe jullie netwerk in elkaar steekt en op hoe isp's met jullie interconnecten, dus ik heb makkelijk praten.

In deze context is het volgende filmpje opgenomen op de RIPE meeting erg vermakelijk:
http://www.youtube.com/watch?v=_y36fG2Oba0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het implementeren van IPv6 heeft verregaande gevolgen voor ons netwerk. Het is niet zondermeer zo dat de vendors (Cisco, Alcatel) alle funtionaliteiten nu ondersteunen onder IPv6, Daar komt bij dat het in gevallen nodig kan zijn om hardware te vervangen.

Ik ga je niet in detail vertellen hoe ons netwerk in elkaar steekt, maar het is absoluut een groot project met aardig wat impact om te realiseren. Tegelijkertijd zijn ook wij ons bewust van de noodzaak om op een bepaalt moment over te gaan.

Misschien kan je Concepts bewegen om dit verzoek bij BBned in te dienen...

Berichtje op Nu.nl:
http://www.nu.nl/news/129...rnet_is_bijna_vol%27.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:37:
[...]
Ik ga je niet in detail vertellen hoe ons netwerk in elkaar steekt, maar het is absoluut een groot project met aardig wat impact om te realiseren. Tegelijkertijd zijn ook wij ons bewust van de noodzaak om op een bepaalt moment over te gaan.

Misschien kan je Concepts bewegen om dit verzoek bij BBned in te dienen...
Concepts is al op de hoogte dat ik graag (en met mij vast anderen) native IPv6 zou willen gebruiken. Jullie zijn dit nu ook. Ik zie niet in wat ik verder nog zou moeten doen. Aangezien jullie je bewust zijn van de noodzaak om op een bepaald moment over te gaan, neem ik aan dat dit tzt wel wordt gecommuniceerd. Tot die tijd gebruik ik wel een tunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik lees regelmatig deze topic over Glasvezel, om zo een beetje bij te houden hoever de planning over de aanleg gaat.

Ik zelf woon op de Keizersgracht (vlak bij de Westermarkt), dus Amsterdam-centrum . Sinds vandaag zie ik 2 zeer grote rollen met glasvezel op de Westermarkt staan. Zijn die grote rollen glasvezel voor de aanleg van de GNA ?? of van KPN ??

Heb tijd geleden gelezen dat KPN ook glasvezelverbindingen aan consumenten wil leveren.

Op de website over de gehele aanleg staat ook zoiets over slim aanleggen. Aangezien er glasvezel getrokken gaat worden hier in de buurt van de Westermarkt, zou het dan niet "slim"zijn dat de GNA (als het niet de GNA is) tegelijk glasvezel gaat trekken ??

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 05:57 . Reden: iets te snel getypt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
zou het dan niet "slim"zijn dat de GNA (als het niet de GNA is) tegelijk glasvezel gaat trekken ??
Die vraag komt met grote frequentie uit vele delen van de stad. Te begrijpen, je zal maar net aan de verkeerde kant van de straat wonen. Alleen kunnen Herman en anderen er even niets over zeggen. Wel is het zo dat de Gemeente (B&W en Gemeenteraad) bij herhaling hebben uitgesproken glas in de hele stad te willen. De 19e eeuw met duinwater en riolering in Zuid, maar cholera in de Jordaan, ligt echt achter ons. Qua glas overal kost het alleen ff wat tijd om de ambities ook waar te maken. En wat betreft slim graafwerk, dat is in de praktijk niet in 100% van de gevallen ook financieel slim. Vergelijk het maar met een schilder die in een keer alle kamers in je huis doet of verschillende die elke maand een kamer doen. Maar als je een kamer dringend nodig hebt wegens iets dringends, dan kan je er toch voor kiezen (en betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'n tijdje niet gepost & heb dus ook niet pagina's 25~44 goed doorgelezen..
enfin on-to topic: Kan er in de start post(s) 'n goede/uitgebreide lijst compatible Routers worden neer geplant?
Wanneer komt deel 2 van dit topic van de grond? Aangezien men meestal rond pagina 45 meestal de boel dicht timmert..

Even 'n aparte vraag aan Herman & andere BBned/porvider medewerkers:
Hoe zijn die ticket nummers samengesteld? Is het wellicht geen idee, om die nummers te specificeren per moment, provider & probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:46:
Ik heb 'n ...
...die nummers te specificeren per moment, provider & probleem?
De ticketnummers worden volgens mij door het systeem gegenereerd. Als je vervolgens op het ticketnummer zoekt, dan komt alle relevante informatie zoals bijvoorbeeld provider, probleem e.d. naar boven.

Binnen het systeem zijn mmogelijkheden om inhoudelijk te zoeken op gemene delers zoals alle tickets van ISP X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal de komende week geen reactie kunnen geven op jullie berichten; ik ga morgen voor 8 dagen naar de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aangesloten bij InterNL.net. Een paar weken geleden bericht gekregen dat de levering van tv- en radio-kanalen nu officieel door hen ondersteund wordt. In de brief werd melding gemaakt van "maar liefst 39 tv-zenders". Ook hun website meldt dat aantal.

Ik kom echter niet verder dan 36 zenders. Het kanaal op 711,25 is zichzelf herhalend slaapverwekkend reclamefilmpje van BBNed. Dat kan ik dus met de beste wil van de wereld niet worden geplaatst onder de leus van "maar liefst 39 tv-zenders". De kanalen op 719,25 en 727,25 zijn beide volledig leeg.

Glasvezel via XMSnet levert in Nijmegen, Arnhem, Utrecht tv-zenders als WDR Köln, NDR Niedersachsen, TVE, SAT1, Rai Uno. Keuze zat dus om tot een echt aanbod van 39 zenders te komen. Ik vraag mij dus af wanneer wij 39 tv-zender geleverd krijgen. Kan BBned_dhont hier wellicht iets meer over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:38:
Ben aangesloten bij InterNL.net. Een paar weken geleden bericht gekregen dat de levering van tv- en radio-kanalen nu officieel door hen ondersteund wordt. In de brief werd melding gemaakt van "maar liefst 39 tv-zenders". Ook hun website meldt dat aantal.

Ik kom echter niet verder dan 36 zenders. Het kanaal op 711,25 is zichzelf herhalend slaapverwekkend reclamefilmpje van BBNed. Dat kan ik dus met de beste wil van de wereld niet worden geplaatst onder de leus van "maar liefst 39 tv-zenders". De kanalen op 719,25 en 727,25 zijn beide volledig leeg.

Glasvezel via XMSnet levert in Nijmegen, Arnhem, Utrecht tv-zenders als WDR Köln, NDR Niedersachsen, TVE, SAT1, Rai Uno. Keuze zat dus om tot een echt aanbod van 39 zenders te komen. Ik vraag mij dus af wanneer wij 39 tv-zender geleverd krijgen. Kan BBned_dhont hier wellicht iets meer over zeggen?
Sluit ik mij bij aan (mn WDR & NDR) en misschien kan ik dan nog een reactie krijgen op mijn een maand geleden geposte verzoek:

@HermanGlasvezel:

Enig idee waar ik een verzoeknummer kan indienen voor het toevoegen van een radiozender? Ik zou heel graag BBC Worldservice erbij willen hebben. N.m.m. de beste nieuwszender op de radio. Die is volgens mij gratis. Eigenlijk het enige wat ik mis uit het UPC-pakket.

Jazeera Engels had je ook zo vlot geregeld......(waarvoor dank: echt een goed alternatief voor CNN etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davatr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-03-2022
Pilmo, zucht
twee maanden gelden abo afgesloten, nog steeds werkt niets naar behoren. Aanvankelijk slecht TV beeld, inmiddels al een week helemaal geen beeld (zit op Java 1019 hele postcodegebeid zou zelfde probleem hebben). Er zou vandaag een monteur "naar gaan kijken". Internet haalt bij lange na niet de beloofde (30/30) snelheid en de nummerportering vanaf KPN is mislukt (uw nummer is.....eeehhh ...weg).

Pilmo helpdesk doet eigenlijk niets anders dan tickets aanmaken en wachten tot je belt waarna ze een status update gaan opvragen. Zelf kan men totaal niets oplossen, er is geen kennis en erger nog men luistert niet naar de klant en zoekt geen oplossingen.

BBNed en/of glasvezelamsterdam zou toch bepaalde kwaliteitseisen moeten stellen aan een provider? iig is dat bij Pilmo niet gebeurd, echte een stel cowboys volgens mij.
is er iemand wel tevreden over andere provider? bij pilmo ga ik... eehhh....weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders ook telefoon-problemen? Behalve dat ik sinds het begin (eind juni) nog geen nummerherkenning heb (dat ligt aan uw telefoon) kan ik sinds vandaag alleen nog tweakfibernummers bellen en ben zelf onbereikbaar. over de nummerherkenning, mijn toestel heeft nummerherkenning bij een andere tweak-abbonnee, diens toestel doet het niet bij mij thuis. het enige antwoord is dan : bij ons staat nummerherkenning aan, dus het ligt aan uw toestel. aardige helpdesk hoor, maar de technische mensen.....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davatr schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:27:
Pilmo, zucht
twee maanden gelden abo afgesloten, nog steeds werkt niets naar behoren. Aanvankelijk slecht TV beeld, inmiddels al een week helemaal geen beeld (zit op Java 1019 hele postcodegebeid zou zelfde probleem hebben). Er zou vandaag een monteur "naar gaan kijken". Internet haalt bij lange na niet de beloofde (30/30) snelheid en de nummerportering vanaf KPN is mislukt (uw nummer is.....eeehhh ...weg).

Pilmo helpdesk doet eigenlijk niets anders dan tickets aanmaken en wachten tot je belt waarna ze een status update gaan opvragen. Zelf kan men totaal niets oplossen, er is geen kennis en erger nog men luistert niet naar de klant en zoekt geen oplossingen.

BBNed en/of glasvezelamsterdam zou toch bepaalde kwaliteitseisen moeten stellen aan een provider? iig is dat bij Pilmo niet gebeurd, echte een stel cowboys volgens mij.
is er iemand wel tevreden over andere provider? bij pilmo ga ik... eehhh....weg!
Zit in hetzelfde postcode gebied. Televisie was prima tot de werkzaamheden drie weken geleden. Anderhalve week geleden is een monteur langsgeweest om de coax aansluiting te controleren, wacht nu op afspraak van Draka. Nummerherkenning doet het niet bij mij, maar ook niet bij mijn buren. Ligt aan het toestel.Right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davatr schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:27:
Pilmo, zucht
twee maanden gelden abo afgesloten, nog steeds werkt niets naar behoren. Aanvankelijk slecht TV beeld, inmiddels al een week helemaal geen beeld (zit op Java 1019 hele postcodegebeid zou zelfde probleem hebben).
Ik woon ook in postcode 1019 (KNSM-eiland) maar heb sinds de levering (3 maanden geleden) altijd perfect beeld gehad. Beter als destijds bij UPC..... Wel 1 keer storing gehad.... Maar was na een paar uur weer verholpen.

Verder zit ik tot grote tevredenheid bij InterNL.net. Internet is snel, telefoon werk goed en tv is perfect signaal..... En beantwoording van e-mails is binnen 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

eindelijk goed nieuws voor me :P eind deze maand en in december gaan ze bij mij de straat openbreken,ben wel beniewd hoelang het daarna nog duurt voordat echt de verbinding werkend kan zijn (21 december staat als einde werkzaamheden).
Hoorde trouwens in de wandelgangen dat xs4all ook glasaanbieder gaat worden,dat zou wel fijn zijn :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:37:
eindelijk goed nieuws voor me :P eind deze maand en in december gaan ze bij mij de straat openbreken,ben wel beniewd hoelang het daarna nog duurt voordat echt de verbinding werkend kan zijn (21 december staat als einde werkzaamheden).
Hoorde trouwens in de wandelgangen dat xs4all ook glasaanbieder gaat worden,dat zou wel fijn zijn :)
En waar woont jouw huis :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

mijn huis bivakkeerd aan de insulindeweg tussen muiderpoort en molukkenweg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie gebruikt er ook Vista Mediacenter? Ik heb problemen met het vinden van TV kanalen binnen Mediacenter als ik de wizzard doorloop.

Ik heb een Hauppauge TV kaart en daar wil ik dus graag via BBNED (nu nog via unet) op TV kijken. In de wizzard moet je dan je postcode invullen en dan geeft Vista aan dat je bepaalde opties kunt kiezen en wel de volgende: " Amsterdam UPC analoog, Amsterdam UPC digitaal, Analoge TV, Digitale TV. Ik kies hierbij voor Analoge TV en vervolgens probeerd Vista om zenders te vinden. Dit zou volgens de wizzard enkele minuten kunnen duren, probleem is dat dit bij mij zo'n 3 uur duurt en dat er helemaal geen kanalen gevonden worden. Weet iemand hoe dit komt? Hoe kan ik dit oplossen? Is het een known issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrick
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06-2018
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:44:
Wie o wie gebruikt er ook Vista Mediacenter? Ik heb problemen met het vinden van TV kanalen binnen Mediacenter als ik de wizzard doorloop.

Ik heb een Hauppauge TV kaart en daar wil ik dus graag via BBNED (nu nog via unet) op TV kijken.
Volgens de voorwaarden van BBned is het vreemd genoeg verboden om tv te kijken via een pc. Althans er staat:
De Eindgebruiker zal de televisiesignalen van de Televisie & Radio Dienst slechts via een
televisietoestel bekijken en niet via een personal computer.
Maar wat nou als je een pc (bijvoorbeeld een Windows Media Center) aansluit op een tv?! Dan kijk je toch via een tv?

Heeft iemand enig idee waarom dit in de voorwaarden staat? Kabelaar UPC heeft dit niet in de voorwaarden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de brief is hier ook binnen: mijn gebied wordt ontsloten tussen 26 nov en 21 dec, toch nog een maandje of 3 / 4 eerder dan ik verwachtte. Dus gaan we maar eens een goed aanbod opzoeken.

En over dat verhaal van die tv voorwaarden van bbned: leuk verhaal, maar hoe kunnen ze dat in hemelsnaam controleren? Maw: ik zou me er niet aan storen. Misschien is er een technische reden dat het niet goed zou werken of zo, maar ik kan me niet voorstellen wat dat dan zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die voorwaarden van BBned over TV ga ik navragen, komt me ook vreemd voor.

Iets anders, hoor net van een van mijn vrienden dat het signaal bij SBS-6, BBC World en TVMonde erg zwak is. Heeft iemand anders daar ook last van ? Zo ja, mail effe naar info@glasvezelamsterdam.nl.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:32
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:06:
Zo, de brief is hier ook binnen: mijn gebied wordt ontsloten tussen 26 nov en 21 dec, toch nog een maandje of 3 / 4 eerder dan ik verwachtte. Dus gaan we maar eens een goed aanbod opzoeken.
Uiteraard willen we graag weten welk gebied dat is :-).

Wat het goede aanbod betreft; Dat kan toch alleen InterNL zijn @ 100mbit of niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prozak schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:13:
Uiteraard willen we graag weten welk gebied dat is :-).
Die vraag had ik me van te voren kunnen bedenken ja. ;) Quote:

De aanleg in stadsdeel Zeeburg (tussen de Sumatrastraat - Insulindeweg - Molukkenstraat - Javaplein en de Borneostraat) duurt van 26 november t/m 21 december 2007.
Wat het goede aanbod betreft; Dat kan toch alleen InterNL zijn @ 100mbit of niet? :D
Nou, dat weet ik niet zeker. Klein vergelijk tussen InterNLnet en Concepts ICT:

http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?ID=12458

http://www.fiberenwireles...com=showSingleItem&id=259

Ik hoef niet de 100 Mbit/sec aansluiting, dat is me nog te duur. 50 Mbit/sec vind ik nog wel te behappen. Bij InterNLnet is dat 18x69,95 (abonnementsprijs, 6 maanden gratis) + 49,95 (aansluitkosten) + 29,95 (afsluitkosten) +12x15,50 (TV/Radio, 12 maanden gratis) + 24x9,95 (Optibel VoIP) = 1763,80 voor 2 jaar. Bij Concepts ICT is het wat simpeler: 24x60 = 1440 euro. Daarbij ga ik er bij de laatste wel vanuit dat de televisiekosten in de prijs zitten verwerkt (hoewel je natuurlijk een deel hiervan direct aan bbned moet betalen) en dat het inclusief BTW is, wat ik nergens op de site kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:24
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:38:
[...]

Ik hoef niet de 100 Mbit/sec aansluiting, dat is me nog te duur. 50 Mbit/sec vind ik nog wel te behappen. Bij InterNLnet is dat 18x69,95 (abonnementsprijs, 6 maanden gratis) + 49,95 (aansluitkosten) + 29,95 (afsluitkosten) +12x15,50 (TV/Radio, 12 maanden gratis) + 24x9,95 (Optibel VoIP) = 1763,80 voor 2 jaar. Bij Concepts ICT is het wat simpeler: 24x60 = 1440 euro. Daarbij ga ik er bij de laatste wel vanuit dat de televisiekosten in de prijs zitten verwerkt (hoewel je natuurlijk een deel hiervan direct aan bbned moet betalen) en dat het inclusief BTW is, wat ik nergens op de site kan vinden.
Volgens mij vergeet je de beltikken die bij Optibel in het pakket zitten, bij de bundel van ConceptsICT vallen die er buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:04:
Volgens mij vergeet je de beltikken die bij Optibel in het pakket zitten, bij de bundel van ConceptsICT vallen die er buiten.
Dat zou heel goed kunnen, ik heb me daar niet zoveel in verdiept, maar dat vind ik ook wat minder spannend - ik heb zo'n lijn meer voor noodgevallen en voor mensen die me perse op een vaste lijn willen bellen, voor de rest gebruik ik mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Ik heb wel de 100 mbit verbinding bij Tweak en sinds deze week is nu alles werkend, telefoon, internet als sinds april en televisie, ben er wel tevreden over, zekers de newsserver snelheid, 100 mbit uncapped, staat sneller op mn hdd dan dat ik de files kan uitpakken en branden enzo :-)

Heb wel enigzinds het voordeel dat werk mn internet verbinding vergoed, in verband voor mn werk.

Vind alleen de tv kanalen enigzinds slecht van qualiteit, heb nog upc digital, maar beeldqualiteit lijkt veel scherper op de lcd in de woonkamer dan die op de slaapkamer die aangesloten is nu via tweak glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:06:
@ Kryz: even ter verduidelijking, de aanleg van onze basisinfrastructuur loopt in jouw gebied voorspoediger dan gedacht. Dit betekent echter helaas niet dat ook het daadwerkelijk activeren van de verbindingen sneller loopt aangezien hier een andere planning aan hangt (o.a. afhankelijk van inrichting wijkcentrale bijvoorbeeld). Voor jouw gebied is het plaatsen van bestellingen naar verwachting mogelijk vanaf half februari, de eerste aansluitingen worden volgens huidige planning half april gerealiseerd. Je hebt dus nog even de tijd om een goed aanbod uit te zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:26:
[...]

@ Kryz: even ter verduidelijking, de aanleg van onze basisinfrastructuur loopt in jouw gebied voorspoediger dan gedacht. Dit betekent echter helaas niet dat ook het daadwerkelijk activeren van de verbindingen sneller loopt aangezien hier een andere planning aan hangt (o.a. afhankelijk van inrichting wijkcentrale bijvoorbeeld). Voor jouw gebied is het plaatsen van bestellingen naar verwachting mogelijk vanaf half februari, de eerste aansluitingen worden volgens huidige planning half april gerealiseerd. Je hebt dus nog even de tijd om een goed aanbod uit te zoeken!
hmm dat is weer erg jammer,had toch gehoopt in januari online te zijn via glasvezel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:26:
Oi! Waarom zegt men dat dan niet in die brief! Ben ik een beetje blijgemaakt met een dooie mus!

Het begint er op te lijken dat ik mid-december mijn contacten eens moet gaan aanspreken om de boel ietwat te bespoedigen, want dit schiet niet op natuurlijk! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vervelend dat dit wellicht tot verkeerde verwachtingen leidt, maar het versturen van de "graafbrief" zoals hij wordt genoemd is om de bewoners te informeren over onze graafwerkzaamheden en is mede verplicht gesteld vanuit de vergunning van het stadsdeel. Communicatie over de mogelijkheden van bestellen en daadwerkelijke activaties loopt formeel via de ISP's, dus daar hebben wij geen directe invloed op.

Ik zal hier overleggen of dit in de volgende graafbrieven wat duidelijker naar voren kan komen zodat geen verkeerde verwachtingen worden geschapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsertje
  • Laatst online: 21-07 18:26
Hallo, ik hoop dat ik niet meteen gebanned wordt door in m'n eerste post hier meteen een link te plaatsen, maar het leek me relevant nieuws: Alice biedt nu ook internet/telefonie/televisie aan op het Amsterdamse glas. http://comfortplus.alice.nl/

Groot voordeel (wat mij betreft) boven de andere aanbieders is dat je niet twee jaar aan een contract vast zit, maar per maand op kunt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Broadbandcities amsterdam 2007 congres live te volgen: http://www.evenementgemist.nl/bbc/.. alleen vandaag dus :)

Vooral veel glasvezel wat de klok slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fietsertje schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:26:
Hallo, ik hoop dat ik niet meteen gebanned wordt door in m'n eerste post hier meteen een link te plaatsen, maar het leek me relevant nieuws: Alice biedt nu ook internet/telefonie/televisie aan op het Amsterdamse glas. http://comfortplus.alice.nl/

Groot voordeel (wat mij betreft) boven de andere aanbieders is dat je niet twee jaar aan een contract vast zit, maar per maand op kunt zeggen.
ik zit bij InterNL.net. Zit inderdaad twee jaar aan het contract vast, maar daarná kan ik maandelijks opzeggen. Voor zover ik weet geldt dat ook bij de andere providers. Dus het voordeel van Alice is minder groot dan het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar toch, Alice biedt dit volgens mij vanaf het begin aan, dus alle twijfelaars die moeite hebben met een 24 maanden contacten pakken zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsertje
Precies, dat bedoelde ik. Voor mij aantrekkelijk omdat ik hoop binnen een jaar te verhuizen en het (vziw) nog onbekend is wanneer er in de rest van de stad uitgerold gaat worden. Heb weinig zin om voor twee jaar te betalen als ik maar een jaar gebruik.

Maar ja, wie is Alice ;) Weer een provider met een mooi plaatje maar vooralsnog onbekende dienstverlening. Op de site kan ik bijvoorbeeld niets vinden over webruimte, spamfilters, virusscanners en usenetgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fietsertje schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:13:
Precies, dat bedoelde ik. Voor mij aantrekkelijk omdat ik hoop binnen een jaar te verhuizen en het (vziw) nog onbekend is wanneer er in de rest van de stad uitgerold gaat worden. Heb weinig zin om voor twee jaar te betalen als ik maar een jaar gebruik.

Maar ja, wie is Alice ;) Weer een provider met een mooi plaatje maar vooralsnog onbekende dienstverlening. Op de site kan ik bijvoorbeeld niets vinden over webruimte, spamfilters, virusscanners en usenetgroepen.
webruimte: geen
Spamfilters: ja
virusscanners: nope (dacht ik)
usenet: nope
email: 1 mailbox

Het is puur een aanbieder van de connectie + telefonie, dus geen uitgebreide opties of keuzemogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrick
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06-2018
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:26:

ik zit bij InterNL.net. Zit inderdaad twee jaar aan het contract vast, maar daarná kan ik maandelijks opzeggen.
Dat is helaas niet waar. Ik heb dit nagevraagd bij InterNLnet omdat ik de formulering in hun voorwaarden niet helemaal duidelijk vond. Na de twee jaar wordt het contract per jaar verlengd. Je kunt dus niet maandelijks opzeggen. Als je middenin een jaar opzegt krijg je de resterende maanden in één keer gefactureerd en betaal je dus voor een verder niet meer geleverde dienst. Dit geldt ook bij verhuizing naar een buurt/regio waar geen glasvezelverbinding te krijgen is. Op mijn bezwaar hier tegen kreeg ik als antwoord: "Dan moet u maar proberen om uw contract aan de nieuwe bewoners van uw woning over te dragen". Daarnaast rekent InterNLnet € 29,95 kosten voor opzegging van het abonnement (zie hier).

Ik ben toch klant geworden van InterNLnet. Ben van plan na twee jaar pro forma op te zeggen als deze voorwaarde dan nog steeds geldt en goed rond te kijken of er dan aanbieders zijn met flexibelere voorwaarden. Ik heb bewust geen providerspecifieke e-mailadressen in gebruik genomen zodat ik straks makkelijker over kan stappen als dat nodig.

Herman, is er al nieuws over de BBned voorwaarden die gebruik van hun tv signaal op een pc verbieden?

• cadat
  • Laatst online: 14-11-2022
InterNLnet: in maart 2007 ben ik naar InterNLnet overgestapt (Tijdelijk ADSL). De provider beloofde glasvezel per 1 september 2007. In september nog niets gehoord van het bedrijf. Helpdesk gebeld. Na lang wachten aan de lijn kon men alleen melden dat men niets wist van de ontwikkelingen in mijn gebied (Amsterdam Zeeburg, Zeeburgerdijk, tussen Molukkerstraat en Kramatweg). Na zoeken op www.internl.net/citynet kon ik een postcode-check doen. Daar bleek dan glasvezel beschikbaar zou zijn vanaf half december 20007. Gisteren nog even gecheckt en tja... het datum was nu verschoven naar februari 2008 (sic!).
Voor technische problemen en vertragingen bij de aanleg kan ik wel begrip hebben... wat ik niet leuk vind is dat InterNLnet haar klanten verleidt tot overstap met beloften (precieze data) om vervolgens haar klanten (en haar eigen helpdesk!) niet adequaat op de hoogte te stellen van veranderingen. Maar dat bedrijf stelt wel in de bevestigingsbrief van mijn aanvraag Flits Thuis Glasvezelinternet (november 2006): "InterNLnet vindt het belangrijk dat u goed op de hoogte wordt gehouden over status van uw aanvraag"... Leuk is anders. Afijn, zij komen in de buurt (KHL en Cybersoek) om hun diensten aan de buurtbewoners te presenteren. Ik ben er zeker om een woordje te doen....

Mellouki

• cadat
  • Laatst online: 14-11-2022
Op de plaatjes van dit forum wordt aangegeven dat glasvezel in mijn buurt (Indische Buurt, kwadrant Noord-Oost) in nov-okt 2007 wordt aangelegd. Bij het checken van de fasering van de postcode via citynet wordt aangegeven februari 2008. Wat klopt? Wat klopt niet?

[ Voor 85% gewijzigd door cadat op 15-11-2007 08:06 ]

Mellouki

• mrsar
  • Nu online

mrsar

die plaatjes zijn al wat ouder,als je op de vorige pagina kijkt,dan kan je zien dat er bij ons in de buurt nu wel egraven gaat worden,maar voordat de wijkcentrale is aangepast en je daadwerkelijk kan bestellen we al in feb-mrt-apr. zullen zitten :( helaas
Voor de nieuwe plaatjes moet je even op de gva site kijken,dan zal je zien dat alles bij ons "ingepland" staat.

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:32
cadat schreef op donderdag 15 november 2007 @ 07:59:
InterNLnet: in maart 2007 ben ik naar InterNLnet overgestapt (Tijdelijk ADSL). De provider beloofde glasvezel per 1 september 2007. In september nog niets gehoord van het bedrijf. Helpdesk gebeld. Na lang wachten aan de lijn kon men alleen melden dat men niets wist van de ontwikkelingen in mijn gebied (Amsterdam Zeeburg, Zeeburgerdijk, tussen Molukkerstraat en Kramatweg). Na zoeken op www.internl.net/citynet kon ik een postcode-check doen. Daar bleek dan glasvezel beschikbaar zou zijn vanaf half december 20007. Gisteren nog even gecheckt en tja... het datum was nu verschoven naar februari 2008 (sic!).
Voor technische problemen en vertragingen bij de aanleg kan ik wel begrip hebben... wat ik niet leuk vind is dat InterNLnet haar klanten verleidt tot overstap met beloften (precieze data) om vervolgens haar klanten (en haar eigen helpdesk!) niet adequaat op de hoogte te stellen van veranderingen. Maar dat bedrijf stelt wel in de bevestigingsbrief van mijn aanvraag Flits Thuis Glasvezelinternet (november 2006): "InterNLnet vindt het belangrijk dat u goed op de hoogte wordt gehouden over status van uw aanvraag"... Leuk is anders. Afijn, zij komen in de buurt (KHL en Cybersoek) om hun diensten aan de buurtbewoners te presenteren. Ik ben er zeker om een woordje te doen....
Ik ben het met je eens dat het niet fraai is dat er aan de ene kant wordt verteld dat het belangrijk is dat je goed op de hoogte wordt gehouden en er bij uitstel geen bericht volgt. Aan de andere kant zie ik in dat het voor InterNL een lastige situatie is. Zij zijn niet de partij die de kabels legt noch de partij die de wijkcentrales gereed maakt. Ze zijn in deze volledig afhankelijk van een derde partij. Het gevolg is dat iedere toezegging met betrekking tot de daadwerkelijke opleverdatum aan verandering onderhevig is. Ik dacht ook rond/na half december een werkende verbinding te hebben. Maar het is en blijft een planning en streefdata worden niet altijd gehaald. Ik ga er al lang vanuit dat ook de nieuwe data zullen worden verschoven (uitgesteld). InterNL heeft natuurlijk geen zin om iedere 6 weken een brief de deur uit te doen waarin staat dat de opleverdatum wederom is uitgesteld. Het kost alleen maar tijd en geld en levert ze niets op. Het feit dat je bent overgestapt op hun adsl dienst maakt natuurlijk dat je het gevoel krijgt een beetje in de maling te zijn genomen. Ik hoop voor je dat je in ieder geval niet slechter af bent met adsl via InterNL vergeleken met je vorige provider. Mijn advies is: Let niet op kaarten met een planning maar wacht tot er een brief komt voor de installatie van je glasvezel modem (brief van GNA). Wanneer je die brief ontvangt weet je namelijk zeker dat het *echt* gaat gebeuren.

Verwijderd

yorrick schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:45:
[...]
Dat is helaas niet waar. Ik heb dit nagevraagd bij InterNLnet omdat ik de formulering in hun voorwaarden niet helemaal duidelijk vond. Na de twee jaar wordt het contract per jaar verlengd. Je kunt dus niet maandelijks opzeggen. Als je middenin een jaar opzegt krijg je de resterende maanden in één keer gefactureerd en betaal je dus voor een verder niet meer geleverde dienst.
Je hebt gelijk. Artikel 11.2 van de Algemen Voorwaarden meldt het duidelijk. Heb tot nu toe een ander beeld van "maandelijks opzeggen" gehad. Dan denk je niet meteen aan het feit dat je nog wel voor het resterende deel van het abonnementsjaar moet dokken terwijl ze niks leveren. Erg sneaky om alleen maar te vertellen dat je maandelijks kunt opzeggen en over de rest hou je je mond.......Gelukkig wordt vanuit Den Haag nu nagedacht op welke wijze dit soort geldklopperij en langdurige contracten, dat bovendien de keuzevrijheid van consumenten belemmerd (bij verzekeringen kom je dezelfde langdurige contracten tegen), kan worden stop gezet. In vraag mij ook af of een rechter dit zou pikken: je mag opzeggen, maar je moet nog wel een tijdje betalen en wij gaan lekker niks leveren dan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de monteur langs gehad om de tv ontvangst te repareren. We hebben vier weken slecht beeld gehad. Vanochtend bleek het nog erger te kunnen, we hebben nu helemaal geen tv meer door de reparatiewerkzaamheden. Het hele weekend geen tv :(. Volgende week een nieuwe afspraak maken :(. Ga ze aanklagen wegens al die verloren vakantiedagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
Miro bandwidth killer app?

Vandaag Miro player (> 2.700 kanalen, veel in H264 of nabij kwaliteit) getest. Alle content is legaal en DRM-vrij, zie bijv. http://tinyurl.com/2ge22l of http://tinyurl.com/25jkqh. Zuigt met gemak mijn huidige ADSL2+ leeg, zie image. Ben benieuwd wat het resultaat is als je er met 50 of 100 Mb tegenaan gaat (click het image voor een grotere graph).

ps: @ Macondo: bovenstaande is zeker niet bedoeld als stille hint of zo. Ik stap in een maand of twee zelf over op glas TV en hoop van harte dat dat meteen goed werkt, krijg anders mega gelazer hier thuis ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.citynet.nl/upload/Miro-Bandwidth-Hog-2.0-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsertje
Hm, Pilmo is verdwenen uit het lijstje aanbieders op http://www.glasvezelamsterdam.nl/index2.php . Tikje gekregen van Alice of slordigheidje van de webmaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fietsertje schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:23:
Hm, Pilmo is verdwenen uit het lijstje aanbieders op http://www.glasvezelamsterdam.nl/index2.php . Tikje gekregen van Alice of slordigheidje van de webmaster?
Pilmo is van bbned, en Alice is van bbned. Dus bbned kiest er vast voor om het merk dat ze het hardst willen promoten naar voren te schuiven - ik denk niet dat het zin heeft als bbned met zichzelf gaat concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 02:25:
[...]

Pilmo is van bbned, en Alice is van bbned. Dus bbned kiest er vast voor om het merk dat ze het hardst willen promoten naar voren te schuiven - ik denk niet dat het zin heeft als bbned met zichzelf gaat concurreren.
Wat een vreemde constructie is dat: InterNLnet, Pilmo en Alice allemaal onderdeel van BBned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:22:
Wat een vreemde constructie is dat: InterNLnet, Pilmo en Alice allemaal onderdeel van BBned?
Ach, wat is vreemd. BBned heeft Pilmo gecreeerd als gevolg van de overname van Ritstele.com in 2005 om voor het eerst ook echt een in-house op consumenten gerichte ISP te voeren (bbeyond bestaat al sinds 2001, maar levert voornamelijk aan MKB en groot-zakelijke gebruikers). InterNLnet is gekocht om fiber kennis in huis te halen en voor het call-center om Alice te kunnen ondersteunen. Alice is opgezet als gevolg van de pan-europese strategie van Telecom Italia.

Ik zou me zo voor kunnen stellen dat uiteindelijk de namen Pilmo en InterNLnet verdwijnen, waardoor er nog 3 bedrijfsnamen overblijven: bbned, bbeyond en Alice. Alledrie dienen ze een ander marktsegment, wat dus wel logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:49:
[...]

Ach, wat is vreemd. BBned heeft Pilmo gecreeerd als gevolg van de overname van Ritstele.com in 2005 om voor het eerst ook echt een in-house op consumenten gerichte ISP te voeren (bbeyond bestaat al sinds 2001, maar levert voornamelijk aan MKB en groot-zakelijke gebruikers). InterNLnet is gekocht om fiber kennis in huis te halen en voor het call-center om Alice te kunnen ondersteunen. Alice is opgezet als gevolg van de pan-europese strategie van Telecom Italia.

Ik zou me zo voor kunnen stellen dat uiteindelijk de namen Pilmo en InterNLnet verdwijnen, waardoor er nog 3 bedrijfsnamen overblijven: bbned, bbeyond en Alice. Alledrie dienen ze een ander marktsegment, wat dus wel logisch is.
Ik vind het vreemd dat de netwerkbeheerder van het glasvezelnet tevens eigenaar is van drie verschillende providers op datzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:50:
Ik vind het vreemd dat de netwerkbeheerder van het glasvezelnet tevens eigenaar is van drie verschillende providers op datzelfde netwerk.
Je bedoelt zoals bij KPN BUCS, KPN ADSL, KPN All IP, KPN WBA, KPN Tiscali/Telfort, XS4ALL, Planet Internet, HetNet, Freeler, en Speedlinq? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat in de Indische buurt de datum van invoering van glasvezel alweer is uitgesteld is vreselijk irritant voor gebruikers, zoals ik, die al een tijd wachten. Maar het geeft wel de mogelijkheid om nog langer te kijken wat de meest interresante providor is. Daarom vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met Telebyte glasvezel. Zij hebben de nieuwsserver van Tweakers voor maar 4 euro per maand extra en een laag maandbedrag. Maar door de acties die ze hebben, zoals het weggeven van vliegtickets, krijg ik weer het idee dat het niks kan zijn. Is er hier iemand met ervaring met Telebyte glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:29:
Je bedoelt zoals bij KPN BUCS, KPN ADSL, KPN All IP, KPN WBA, KPN Tiscali/Telfort, XS4ALL, Planet Internet, HetNet, Freeler, en Speedlinq? ;)
Ja, zo denkt de consument dat er lekker veel concurrentie is, maar die is er natuurlijk veel minder. Aan de andere kant is KPN dan wel fiks aan het concurreren met zichzelf :) Ben benieuwd waar dit allemaal heen gaat: de EU die drukt op de scheiding, en de commercie ziet dat natuurlijk liever niet gebeuren.
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 11:24:
[...] iemand ervaring heeft met Telebyte glasvezel [...]
Er is een telebyte ervaringen topic waar je vast informatie over ervaringen met telebyte kunt vinden ;) Ik verwacht niet dat een provider zich ineens heel anders gaat gedragen over een ander medium (glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 11:24:
Dat in de Indische buurt de datum van invoering van glasvezel alweer is uitgesteld is vreselijk irritant voor gebruikers, zoals ik, die al een tijd wachten.
Even een kleine opmerking hierover: het feit dat de Indische Buurt pas vanaf april komend jaar aan de beurt is, is al heel lang bekend, en dat is voor zover ik weet niet veranderd. Het enige was dat er nu een brief kwam die leek te melden dat het allemaal veel eerder staat te gebeuren, maar dat wordt dus tegengesproken door BasGlasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagato1998
  • Laatst online: 05-05-2021
Ik heb sinds een half jaar Glasvezel van InterNLnet in Amsterdam Zeeburg.
Ik ga jullie niet vervelen met alle problemen rond de aanleg en het werkend krijgen. De tip die ik op dat punt kan geven is: heb geduld en hou je adsl abo zo lang mogelijk aan.

Na een half jaar heb ik nog steeds problemen en dat komt echt niet door de draadloze router die ik gebruik van Linksys (WRT-300N) maar een of twee keer in de week valt de verbinding weg. Niet alleen bij mijn PC maar ook bij de andere gezinsleden. We beginnen er een beetje mee te leven maar het blijft natuurlijk belachelijk. Ik heb tientallen malen contact gehad met InterNL. Aardige mensen die het ook niet meer weten. (dat is op zich al triest). Volgens de systeembeheerder van m'n werk ligt het gewoon aan de glasvezel zelf. Die is nog instabiel en klapt er gewoon zo af en toe uit. Nu hoop ik dat er iemand van BBned of Glasvezel Amsterdam meeleest, dan kunnen we het daar eens over hebben. De snelheid (20Mb) is prima alhoewel ik al gauw liever naar 50mb zou willen gaan.

Het grootste probleem en een bron van verschikkelijk veel ellende is Optibel. Het internetbellen van InterNL. Goed getest dus ik dacht. Daar gaan we voor. Nee, dus. Alleen maar ellende, Om de dag ligt de verbinding eruit. Ja, je leest het goed 3 tot 4 maal per week!!!! Dan moet je naar de meterkast lopen (waar het hele spul staat) en de stroom van de Sipura eraf halen en na een paar minuten er weer op doen. Soms werkt het dan. Soms ook niet en dan moet de stroom van alles eraf (router en UTP) en werkt het weer. Als je dat vergelijkt met de oude KPN lijn wordt je helemaal gek. Ik heb nu besloten als het over een maand of 2 nog niet werkt, maar gewoon weer een KPN lijn te nemen voor inbellen. Kost wel € 10 per maand maar je bent wel bereikbaar. En voor veel mensen (incl. mezelf) is dat wel een belangrijk issue. Het grootste probleem is namelijk dat niemand ons meer over de vaste lijn (via het bekende nummer) belt want je vrienden weten dat het er meestal uit ligt, Dat kan dus echt niet langer. Met bellen naar InterNL ben ik niet verder gekomen, Het Optibel (Sipura) kastje is ook al vervangen en InterNL kan me niet helpen want ze hebben geen monteurs.

Gaan we terug naar de KPN. Ik houd jullie op de hoogte en sta open voor tips en suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Zagato1998

Ik heb vrijwel dezelfde opstelling als jij met de Linksys WRT-300N en Optibel.

Mijn internet verbinding is stabiel maar ook bij mij valt de Optibel verbinding af en toe uit. Dit heeft in mijn gevoel te maken met het verversen van de IP-lease (1x per 12 uur bij mij).
Het gebeurt mij plm 1x per week dat de verbinding niet opnieuw tot stand komt.

Het herstarten van de router via de webpage zorgt voor het opnieuw in de lucht komen van de Sipura en lost dus bij mij het probleem op. Ik doe dus niets met de Sipura zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:29:
[...]

Inderdaad, allemaal vreemd, of vind jij van niet? Het is vooral vreemd dat het allemaal zo ondoorzichtig is vind ik, in de praktijkd blijk je met 1 en hetzelfde bedrijf te maken te hebben, terwijl ze er alles aan doen om dat niet zo te laten lijken. Vreemd. Daar mag wel eens wat meer openheid in komen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:44:
Inderdaad, allemaal vreemd, of vind jij van niet? Het is vooral vreemd dat het allemaal zo ondoorzichtig is vind ik, in de praktijkd blijk je met 1 en hetzelfde bedrijf te maken te hebben, terwijl ze er alles aan doen om dat niet zo te laten lijken. Vreemd. Daar mag wel eens wat meer openheid in komen vind ik.
Bij bbned vind ik het nog wel meevallen met de mate van "vreemdheid". Zoals ik al zei, zijn sommige merken in bezit gekomen van bbned door overname, en Pilmo is gecreeerd voordat het idee van Alice op tafel kwam. Als ik inderdaad gelijk krijg heb je straks 3 bedrijfsnamen die alledrie een ander doel hebben: 1 wholesale, 1 zakelijk en 1 consumenten breedband leverancier. Bedrijven met verschillende doelgroepen hebben verschillende namen en images, dat is logisch, dus ik snap wel dat ze onderscheid maken op die gebieden. En dat de netwerkleverancier toevallig ook zelf aan eindgebruikers levert: maakt dat wat uit? Voordeel voor hun is dat ze dicht bij de haard zitten.

Bij KPN is het iets meer ordinair monopolisten gedrag: je koopt gewoon alle concurrenten op. Sommige merknamen laten ze bestaan, anderen laten ze verdwijnen. Dat heeft voor een deel met goodwill te maken (het is zonde om een merk op te doeken dat veel bekendheid heeft, dat is in principe kapitaalvernietiging, en meestal heeft KPN wel voor die goodwill betaald), voor een deel met marktsegmentatie (XS4ALL heeft een andere doelgroep dan Planet Internet, en die weer een andere doelgroep dan HetNet), en voor een deel inderdaad met de schone schijn dat er meer concurrentie lijkt te zijn dan er misschien is. Maar ja, dat is natuurlijk wel slim zakendoen (als het werkt).

En over de openheid: dit is allemaal publiek beschikbare informatie. Het is maar net afhankelijk van hoe geinteresseerd je ergens in bent of je dit soort dingen weet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Zagato1998 schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:03:
Ik heb sinds een half jaar Glasvezel van InterNLnet in Amsterdam Zeeburg.
Ik ga jullie niet vervelen met alle problemen rond de aanleg en het werkend krijgen. De tip die ik op dat punt kan geven is: heb geduld en hou je adsl abo zo lang mogelijk aan.

Na een half jaar heb ik nog steeds problemen en dat komt echt niet door de draadloze router die ik gebruik van Linksys (WRT-300N) maar een of twee keer in de week valt de verbinding weg. Niet alleen bij mijn PC maar ook bij de andere gezinsleden. We beginnen er een beetje mee te leven maar het blijft natuurlijk belachelijk. Ik heb tientallen malen contact gehad met InterNL. Aardige mensen die het ook niet meer weten. (dat is op zich al triest). Volgens de systeembeheerder van m'n werk ligt het gewoon aan de glasvezel zelf. Die is nog instabiel en klapt er gewoon zo af en toe uit. Nu hoop ik dat er iemand van BBned of Glasvezel Amsterdam meeleest, dan kunnen we het daar eens over hebben. De snelheid (20Mb) is prima alhoewel ik al gauw liever naar 50mb zou willen gaan.
Naar mijn weten zou de internet verbinding gewoon stabiel moeten zijn. Bel anders eens de servicedesk op het moment dat je lijn eruit klapt. Zij kunnen (volgens mij) de lijn direct uitmeten en kijken of er een verbinding over opgezet is. Het zal niet de eerste keer zijn dat een router oid aan het buggen is bij een klant.
Het grootste probleem en een bron van verschikkelijk veel ellende is Optibel. Het internetbellen van InterNL. Goed getest dus ik dacht. Daar gaan we voor. Nee, dus. Alleen maar ellende, Om de dag ligt de verbinding eruit. Ja, je leest het goed 3 tot 4 maal per week!!!! Dan moet je naar de meterkast lopen (waar het hele spul staat) en de stroom van de Sipura eraf halen en na een paar minuten er weer op doen. Soms werkt het dan. Soms ook niet en dan moet de stroom van alles eraf (router en UTP) en werkt het weer. Als je dat vergelijkt met de oude KPN lijn wordt je helemaal gek. Ik heb nu
&
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:58:
@ Zagato1998

Ik heb vrijwel dezelfde opstelling als jij met de Linksys WRT-300N en Optibel.

Mijn internet verbinding is stabiel maar ook bij mij valt de Optibel verbinding af en toe uit. Dit heeft in mijn gevoel te maken met het verversen van de IP-lease (1x per 12 uur bij mij).
Het gebeurt mij plm 1x per week dat de verbinding niet opnieuw tot stand komt.

Het herstarten van de router via de webpage zorgt voor het opnieuw in de lucht komen van de Sipura en lost dus bij mij het probleem op. Ik doe dus niets met de Sipura zelf.
Dit soort problemen komen puur voort uit de router. Reset inderdaad maar eens je router ipv je sipura en je zult zien dat telefonie weer gaat werken. Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn in je router:

1) Een slecht werkende SIP-ALG - > (schakel de alg en upnp eens uit)
2) Een probleem met de routing table/nat problemen

bij het inloggen op de sip-server geeft je sipura een ip + poortnummer door (82.x.x.x:5060). Er zijn routers die de interne tabel af en toe resetten. De sipura krijgt dan een ander poortnummer(bvb 5062), maar de sipserver weet hier natuurlijk niets van->ergo.. de sipserver raakt de sipura kwijt. Op het moment dat je je router of sipura reset zal hij zich opnieuw aanmelden op de sipserver, dit keer met het juiste poortnummer, en zal alles weer moeten werken.

Dit probleem is het best op te lossen door een harde portforward in te stellen. Volgens mij was het extern:5060->intern:5060 extern 5061->intern5061.. maar dat zal de helpdesk je het beste kunnen vertellen. Tevens is het mogelijk om de poortrange vanuit de sip-server aan te passen zodat de sipura minder last heeft van slechtwerkende NAT-oplossingen, ook dit zal de helpdesk voor je kunnen uitvoeren.

Mocht hij blijven uitvallen dan kan de helpdesk een trace van je verbinding maken. Het is wel belangrijk dat ze dit doen tijdens de uitvalperiode van de sipura. Ga hem dus niet resetten zodat hij weer werkt want dan ziet de helpdesk niet wat het probleem is.

(note: Ik zou eigenlijk verwachten dat de helpdesk het bovenstaande verhaal al afgestoken had.. dit is namelijk het eerste dat ze leren over VoIP/Optibel :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:00:

Naar mijn weten zou de internet verbinding gewoon stabiel moeten zijn. Bel anders eens de servicedesk op het moment dat je lijn eruit klapt. Zij kunnen (volgens mij) de lijn direct uitmeten en kijken of er een verbinding over opgezet is. Het zal niet de eerste keer zijn dat een router oid aan het buggen is bij een klant.
Aangezien ik een baan heb internet ik thuis meestal 's avonds of in het weekend. En dan is de servicedesk dicht. Ik neem aan dat dit voor de meeste glasvezel gebruikers geldt. Zelfs met drie merken kan er geen klantvriendelijkheid vanaf bij bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:51:
[...]

Aangezien ik een baan heb internet ik thuis meestal 's avonds of in het weekend. En dan is de servicedesk dicht. Ik neem aan dat dit voor de meeste glasvezel gebruikers geldt. Zelfs met drie merken kan er geen klantvriendelijkheid vanaf bij bbned.
No offence macondo, maar zoek eens terug op je eigen reacties in dit forum.
Het hele "bbned is de netwerkbeheerder" VS "isps zijn de dienstenleveranciers" -verhaal hebben we toch al lang besproken! :)
BBned heeft niets te maken met de ISP's (al zijn een aantal ISP's tegenwoordig wel dochters van BBNED) of het supportbeleid dat de verschillende ISP's voeren. Ben je het niet eens met de support van een bepaalde ISP, dan zoek je gewoon een andere waar je het wel mee eens bent.

Verder wist je vooraf wat de openingstijden van de helpdesk waren van de provider die je nam.. dan weet je ook dat je in het geval van storing/problemen tijdens die openingstijden contact op kunt nemen. Heb je dan toch een storing: regel dan iets dat je tijdens de helpdesktijden van je provider thuis kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:14:
[...]

No offence macondo, maar zoek eens terug op je eigen reacties in dit forum.
Het hele "bbned is de netwerkbeheerder" VS "isps zijn de dienstenleveranciers" -verhaal hebben we toch al lang besproken! :)
BBned heeft niets te maken met de ISP's (al zijn een aantal ISP's tegenwoordig wel dochters van BBNED) of het supportbeleid dat de verschillende ISP's voeren. Ben je het niet eens met de support van een bepaalde ISP, dan zoek je gewoon een andere waar je het wel mee eens bent.
Mijn isp Pilmo is onderdeel van BBned. Pilmo lijkt niet meer te zijn dan een marketingbureautje met een loket om klachten aan te nemen en door te geven aan BBned. Als er problemen zijn heb ik voornamelijk contact met BBned.
Verder wist je vooraf wat de openingstijden van de helpdesk waren van de provider die je nam.. dan weet je ook dat je in het geval van storing/problemen tijdens die openingstijden contact op kunt nemen. Heb je dan toch een storing: regel dan iets dat je tijdens de helpdesktijden van je provider thuis kunt zijn.
Ik kon vooraf niet bevroeden dat er zo veel problemen zouden zijn, en ik zo vaak zonder televisie of internet zou komen te zitten. Even niet naar mijn werk gaan is eigenlijk niet zo'n optie, zeker niet als dit 10 keer per jaar moet gebeuren. Het repareren van de televisieverbinding is vandaag, na drie sessies, gelukt. Wellicht denk je "daar heb je die zeikerd van een Macondo weer", maar ik kan je verzekeren : mijn buren (die hier niet posten) hebben vergelijkbare problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben terug van vakantie en zal mijn best doen om eventuele vragen van jullie te beantwoorden. Zoals eerder aangegeven ben ik project manager bij BBned en momenteel belast met het project Citynet. Als ik de postings lees dan zie ik dat sommige mensen erg grote problemen schijnen te hebben, daar waar andere mensen dit in mindere mate hebben. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de achterliggende redenen hiervoor.

Er wordt ook veel geschreven over de samenstelling van BBned en haar dochterondernemingen. Het is onwaar dat InterNLnet is overgenomen vanwege haar fiberspecialisme? BBned levert al sinds tijden zgn FttB en FttC diensten over eigen netwerken. Het is wel zo dat de overname van InterNLnet heeft voorzien in een reeds goed toegeruste helpdesk waar met name de Alice klanten van profiteren.

Ten aanzien van een bericht wat ik gelezen heb over bepaalde zenders met minder goed beeld:

TV storingen Citynet Amsterdam

Doordat er in Amsterdam twee krachtige DVB-T (beter bekend als KPN Digitenne) zenders staan opgesteld welke gebruik maken van de kanalen 24, 39, 57 en 64, kunnen er bij abonnees met een slechte “in huis” antenne verdeelinstallatie storingen ontstaan bij:

• BBC World (TV kanaal 24 / 495,25 MHz.)

Doordat er in Amsterdam een krachtige DAB (Digital Audio Broadcasting) zender staat opgesteld welke gebruik maakt van het kanaal 12C, kunnen er bij abonnees met een slechte “in huis” antenne verdeelinstallatie storingen ontstaan bij:

• SBS 6 (TV kanaal 12 / 224,25 MHz.)

De eventuele storingen kunnen worden herkend in een ruis beeld op bovengenoemde TV kanalen.

Een goede “in huis” antenne verdeelinstallatie bestaat uit:

• Dubbel afgeschermde coaxkabels,
• Dubbel afgeschermde coax aansluitkabels,
• Hoogfrequent dichte connectoren
• Hoogfrequent dichte verdeelcomponenten (versterkers, splitters, multitaps e.d.)

Ik zie jullie vragen / opmerkingen graag tegemoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zagato1998 schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:03:
Ik heb sinds een half jaar Glasvezel van InterNLnet in.

Gaan we terug naar de KPN. Ik houd jullie op de hoogte en sta open voor tips en suggesties
Wat is je klant / ordernummer? Ik zou graag eens via onze management server een history van je Genexis NTU bekijken. Ik heb zelf enige ervaring in deze materie en kan niet zondermeer een link leggen tussen het wergvallen van een draadloos signaal tussen componenten en het klapperen van een fiberverbinding, wat nagenoeg niet voorkomt.

Maar wellicht is er iets aan de hand wat opgelost kan worden.

Je opmerking mbt de helpdeskmedewerkers raakt kant noch wal; je kan niet van een helpdeskmedewerker verwachten dat deze jou gaat helpen met problemen die in jouw domein liggen; doen ze dat wel dan is dat mooi meegenomen; reken ze er niet op af als ze dat niet doen.

Dus graag het ordernummer zodat we eens kunnen kijken wat hier aan de hand kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:38:
Ben aangesloten bij InterNL.net. . Kan BBned_dhont hier wellicht iets meer over zeggen?
Ik ga het onderzoeken, hier moet ik even induiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:54

rally

Deyterra Consultancy

Gezien de plannen om glazvezel in Amsterdam uit te rollen, ben ik benieuwd of dit ook kan uitstromen naar "buurgemeenten"?

Volgend jaar hoop ik in Bovenkerk (Gemeente Amstelveen) te komen wonen in een nieuwbouwwijk. Ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn om daar glazvezel te krijgen of hoe dat voor elkaar te krijgen.

Eigenlijk hoopte ik dat iemand zo "slim" zou zijn om in nieuwbouwwijken meteen glasvezel neer te leggen :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

rally schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:05:
Gezien de plannen om glazvezel in Amsterdam uit te rollen, ben ik benieuwd of dit ook kan uitstromen naar "buurgemeenten"?

Volgend jaar hoop ik in Bovenkerk (Gemeente Amstelveen) te komen wonen in een nieuwbouwwijk. Ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn om daar glazvezel te krijgen of hoe dat voor elkaar te krijgen.

Eigenlijk hoopte ik dat iemand zo "slim" zou zijn om in nieuwbouwwijken meteen glasvezel neer te leggen :P
Laten ze eerst de rest van amsterdam maar eens afmaken :P
Ik woon nu hemelsbreed 100meter buiten het gebied in amsterdam. :X

Ik volgende maand verhuizen en dan word de afstand vergroot naar hemelsbreed 500 meter. |:(

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:05:
Niet onder de paraplu van GNA - dit is een initiatief dat afkomstig is, en voor een deel gesponsord wordt door de Gemeente Amsterdam. En dat is een andere gemeente dan Gemeente Amstelveen. ;)
Misschien kan je eens een briefje schrijven. De kans is echter groot dat er wel over nagedacht wordt, maar dat er of nog geen concrete plannen zijn, of dat er gewacht wordt op commerciele partijen. Gezien de ontwikkelingen in de markt zou dat echter allemaal nog wel eens sneller kunnen gaan gebeuren dan waar het nu op lijkt (en dan bedoel ik dat als er nog geen geruchten gaan over een glasvezelnet in een bepaalde stad, dat je dan uit moet gaan van tenminste 2 tot 3 jaar voordat er klanten aangesloten zullen worden).
In sommige wijken doen 'ze' dat inderdaad, maar dat gebeurt nog niet overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Voor de mensen met Optibel, bij mij werkt het echt perfect.
In het begin had ik ook wat probleempjes, maar die zijn opgelost (na zelf gezocht te hebben op de Optibel site) door poort forwardings in mijn firewall/router te zetten.
Wat ik heb gevonden is:

UDP 5060 - 5063
UDP 10000 - 20000
en eventueel tftp (voor updates) poort 69

Ook is UPNP uitgezet.

Dit werkt hier perfect.

Edit lol: Dank je _ep hehehe
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:37:
[...]

:D Volgens mij heb je het over een heel ander product, LPiC...
Sorry, kon het deze keer echt niet laten

[ Voor 29% gewijzigd door LPiC op 19-11-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LPiC schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:00:
Voor de mensen met Optimel, bij mij werkt het echt perfect.
:D Volgens mij heb je het over een heel ander product, LPiC...
Sorry, kon het deze keer echt niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davatr
  • Laatst online: 06-03-2022
Update van een pilmo klant (sinds begin september 2007)

Telefonie - portering van kpn naar pilmo is mislukt vanwege nalatigheid van pilmo. Ik wacht nu alweer een week op het telefoonnummer wat ik kan gebruiken
TV - Na twee maanden slecht beeld heb ik sinds 30 oktober geen enkel beeld. Vrijdag monteur van glasvezel amsterdam over de vloer gehad, die wist wel wat er aan de hand was en zou het regelen (vandaag niets van gehoord).
Internet - prima, de snelhed komt echter niet verder van 17 ipv 30

Pilmo helpdesk slaagt er niet in opvolging te geven aan klachten. Er wordt geen actie ondernomen, Pas als je zelf fanatiek nabelt krijgt jouw klacht prioriteit. Het serviceniveau van de helpdesk is bedroevend. 20 minuten wachten is normaal en buiten werktijden niet bereikbaar is eigenlijk niet acceptabel. Natuurlijk wist je dat van tevoren zoals iemand opmerkt, maar je gaat er niet van uit dat je meerdere malen per week een beroep op de helpdesk moet doen.

Dit forum lezen biedt veel inzicht maar ik weet zeker dat een fractie van de mensen met problemen dit ook doet.

Met de overstap naar een high-end product als glasvezel had ik het idee met professionelere partijen te maken te krijgen. Wat ik meegemaakt heb en wat ik in dit forum lees lijkt meer op pionieren en cowboy verhalen.

Macondo hoe en door wie is jouw probleem met TV opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-03-2023
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:25:
Dat van die voorwaarden van BBned over TV ga ik navragen, komt me ook vreemd voor.
Herman, heb je al uitsluitsel over de voorwaarden van BBned over het TV kijken op je PC? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden. Zou het te maken hebben met het opnemen van TV-programma's en dus met TV rechten? Hoewel....vroeger kon je ook gewoon TV programma's op video opnemen en ik doe het nu ook met mijn harddiskrecorder.

Ben benieuwd.

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds gisteren ben ik aangesloten op het glasvezelnet (Zeeburg), en ik moet zeggen, het bevalt prima! Omdat we de eerste waren in het gebouw zijn ze een tijdje aan het klussen geweest. Maar de verbinding deed het meteen! (ik heb een 50Mbit bij Internlnet). Momenteel gebruik ik een airport extreme router en dat werkt prima, maar de D-link DIR-655 heb ik al besteld :-)

Het is wel oppassen met zo'n dikke aansluiting, verschillende vrienden hebben al gevraagd of ze niet bij me kunnen komen inwonen of een werkkamer huren ;-)

Vergeleken met mijn oude ADSL verbinding (xs4all basic) vind ik het vooral prettig dat ik nu van alles tegelijk kan doen: xbmc internet-radio, wat podcasts en dergelijke downloaden, beetje surfen, updates downloaden (ook steeds meer een dagtaak), geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:46:
Het is wel oppassen met zo'n dikke aansluiting, verschillende vrienden hebben al gevraagd of ze niet bij me kunnen komen inwonen of een werkkamer huren ;-)
Dat lijkt me juist geen probleem - als ik op mijn werk zit (waar toch echt gewoon wat zwaardere glasvezelverbindingen liggen dan wat je nu thuis kan krijgen) mag er best iemand in mijn huis achter zijn/haar laptopje werken hoor... Voor een stevig dagtarief natuurlijk, vooral gezien de uitstekende voorzieningen. Maar dan moeten ze ook wel bereid zijn af en toe een wasje te draaien en hier en daar wat strijken of zo, het moet wel praktisch blijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsertje
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:46:
Sinds gisteren ben ik aangesloten op het glasvezelnet (Zeeburg), en ik moet zeggen, het bevalt prima! Omdat we de eerste waren in het gebouw zijn ze een tijdje aan het klussen geweest. Maar de verbinding deed het meteen! (ik heb een 50Mbit bij Internlnet). Momenteel gebruik ik een airport extreme router en dat werkt prima, maar de D-link DIR-655 heb ik al besteld :-)
Heb je ook tv en telefoon via de glasvezel, en zoja, werkt dat naar wens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fietsertje schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:51:
[...]

Heb je ook tv en telefoon via de glasvezel, en zoja, werkt dat naar wens?
Ik heb inderdaad ook tv en telefoon aangevraagd. Het telefonie pakket met de voip adapter zal ik ergens in de komende dagen ontvangen, dit staat in een brief die ik daags na het opleveren van de aansluiting heb ontvangen. Ook zal in de komende twee weken het televisiesignaal worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagato1998
  • Laatst online: 05-05-2021
[quote]Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:49:
[...]

Wat is je klant / ordernummer? Ik zou graag eens via onze management server een history van je Genexis NTU bekijken. Ik heb zelf enige ervaring in deze materie en kan niet zondermeer een link leggen tussen het wergvallen van een draadloos signaal tussen componenten en het klapperen van een fiberverbinding, wat nagenoeg niet voorkomt.

Maar wellicht is er iets aan de hand wat opgelost kan worden.

Hierbij nummer. Veel succes en ik wacht af of je iets vind.

Debiteurnummer: 91602
------------------------------------------------------------------------
Betreft abonnement InterNLnet
------------------------------------------------------------------------
Flits Thuis Glasvezelinternet - Prinsengracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten langen leste ben ik erachter gekomen waar die clausule vandaan komt dat je geen TV op je PC mag kijken. De (met name commerciele) omroepen zijn nogal benauwd dat alles wat op IP-basis beschikbaar komt overal verspreid wordt zonder dat ze er controle op hebben. Zelfs het idee dat je met een capturecard MPEG-files maakt vinden de juristen al eng. Daarom worden distributeurs verplicht allerlei voorwaarden op te nemen, zoals ook in dit geval.
Hoe je dat als omroep gaat controleren is me een raadsel. Een coax kabel doorlussen en aansluiten op een tunercard is natuurlijk technisch uitermate simpel, en je kunt het niet detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ja, dat klinkt logisch. Moraal van dat verhaal denk ik dan: gewoon aansluiten op je PC, maar als je wilt capturen en vervolgens doorstreamen, zorg dan wel dat men er niet achter komt dat jij dat bent, want dan ben je de l*l. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:42:
Ik ben terug van vakantie en zal mijn best doen om eventuele vragen van jullie te beantwoorden. Zoals eerder aangegeven ben ik project manager bij BBned en momenteel belast met het project Citynet. Als ik de postings lees dan zie ik dat sommige mensen erg grote problemen schijnen te hebben, daar waar andere mensen dit in mindere mate hebben. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de achterliggende redenen hiervoor.

Ik zie jullie vragen / opmerkingen graag tegemoet
Ik zit (nog steeds) in een migratie van Unet naar Tweak. Mijn internet verbinding werkte al vrij snel, ook kreeg ik al vrij snel mijn hardware binnen. Het probleem is echter dat de telefoon het nog steeds niet doet via Tweak en ik had nog TV via Unet. Tweak klaagde dat de Unet nog steeds bepaalde poorten bezet hielden op mijn modem waardoor ze de telefoon en de TV niet konden overzetten. Ik had gelukkig nog wel TV via Unet. Nu kom ik vandaag thuis en merk ik dat mijn TV het niet meer doet. Dat ik al maanden geen telefoon heb vind ik een minder groot probleem dan geen TV. Het vreemde vind ik dat zowel Unet en Tweak allebei de telefoon afnemen van BBNED.

Hier dan een vraag van mij: " Hoe lang zal het duren voordat ik weer TV kan ontvangen? (Tweak kan me het antwoord niet geven en zegt dat het weer afhankelijk is van BBNED) . " Het lijkt mij immers vrij eenvoudig omdat er naar mijn idee alleen administratief maar iets hoeft te veranderen, of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bondje33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik lees het al. Wacht wel effe een jaartje, tot de kinderziektes eruit zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:45:

Hier dan een vraag van mij: " Hoe lang zal het duren voordat ik weer TV kan ontvangen? (Tweak kan me het antwoord niet geven en zegt dat het weer afhankelijk is van BBNED) . " Het lijkt mij immers vrij eenvoudig omdat er naar mijn idee alleen administratief maar iets hoeft te veranderen, of zie ik dit verkeerd?
ik heb zo'n probleem met mijn telefoon, werkte maanden goed en sinds begin deze maand niet meer.
ik kan alleen gebeld worden, probleem ligt ook bij bbned (hoelang het nog gaat duren .....) :'(

Verwijderd

Ben nu trouwens wel benieuwd wanneer ik weer TV heb, ga er maar weereens achteraan bellen...

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 09:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:19:
Ten langen leste ben ik erachter gekomen waar die clausule vandaan komt dat je geen TV op je PC mag kijken. De (met name commerciele) omroepen zijn nogal benauwd dat alles wat op IP-basis beschikbaar komt overal verspreid wordt zonder dat ze er controle op hebben. Zelfs het idee dat je met een capturecard MPEG-files maakt vinden de juristen al eng. Daarom worden distributeurs verplicht allerlei voorwaarden op te nemen, zoals ook in dit geval.
Hoe je dat als omroep gaat controleren is me een raadsel. Een coax kabel doorlussen en aansluiten op een tunercard is natuurlijk technisch uitermate simpel, en je kunt het niet detecteren.
Bedankt voor deze info Herman. Het lukte me op geen enkele manier om de zenders toch via Windows Mediacenter te bekijken wat ik echt heel jammer vind. Heb natuurlijk niet voor niets Vista Mediacenter! Ben eigenlijk wel benieuwd of het iemand toch gelukt is om de zenders via mediacenter te bekijken.

Net weer even met Tweak gebeld of ze al wat meer weten over mijn Telefoon en TV aansluiting. Krijg nu echt het gevoel dat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt en heb sterk het idee dat ze het zelf ook niet weten. Ze verwijzen elke keer naar een 'ticket' dat aangemaakt is bij BBNED. Da's natuurlijk wel makkelijk zeggen maar ik heb als klant van Tweak in feite niets te maken met BBNED. Volgens mij wordt het tijd dat de providers onderling ereens voor gaan zorgen dat de communicatie wat beter gaat verlopen, dan weet je als 'klant' ook waar je aan toe bent. Dit begint allemaal wel erg te lijken op mijn ervaringen in de beginjaren van UPC....... :?

Verwijderd

bondje33 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:26:
Ik lees het al. Wacht wel effe een jaartje, tot de kinderziektes eruit zijn....
Zeer verstandig plan. Hoewel je op zich best alleen internet zou kunnen nemen. Doet het meestal wel goed - maar van telefoon en televisie moet je voorlopig zeker afblijven. Dat kastje naar de muur effect dat Ernst beschrijft herken ik volkomen.

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mijn ervaringen op het gebied van glasvezel zijn ook wisselend.

Ik heb internet bij InterNLnet en dat gaat nu al maanden goed. Het aansluiten en werkend krijgen aan het begin was wel een crime, want ik heb daar veel telefoontjes, mails aan moeten wijden en heb regelmatig te maken gehad met niet goed geinformeerde personen. Was de ene monteur net wezen kijken, werd ik gebeld voor een afspraak om te komen kijken. Ik gooi dit soort problemen er maar op dat ik aan het begin van het hele traject werd aangesloten, want woon in één van de eerst ontsloten gebieden.

Toen het allemaal werkte werd ik na twee weken opeens afgesloten, omdat men dacht dat de aansluiting nog niet werkende was en er wat tests moesten worden gedaan o.i.d.

Toen ik eindelijk duidelijk had gemaakt heeft het sindsdien prima gewerkt. Nooit gehad dat er uitval was, op doe ene keer na toe de router van InterNL het had begeven, en de snelheid is, zowel up- als downstream, altijd maximaal. Maakz elf gebruik van VoIP van Voipbuster en heb daar nooit problemen mee. Misschien is het een tip om VoIP bij een 3e partij te halen?

Veel van de problemen die ik hier lees hebben volgens mij mee te maken met de apparatuur van de gebruikers zelf:
- Te langzame router, waardoor maximale snelheid niet wordt gehaald
- Slecht geconfigureerd netwerk, waardoor verbinding wegvalt
- "Goedkope" router, waardoor verbinding dichtslibt bij downloaden en de VoIP er mee uitscheidt.

Ik weet niet hoe het aansluiten nu gaat voor de meeste mensen (mensen zijn natuurlijk eerder geneigd de negatieve dan de positieve verhalen te posten), maar internet via glasvezel kan ik jullie sowieso aanraden. Zorg ervoor dat je enige tijd je ADSL- of kabelverbinding er naast houdt en laat dat abbo pas aflopen als alles goed werkt.

Verwijderd

Ik had al maanden tv en radio (via InterNLnet en dus via BBNed) werd ik afgelopen maandag opeens afgesloten. Verschillende malen op verschillende dagen hierover gebeld met InterNLnet. Vandaag blijkt dan ineens dat de door de provider aangemaakte tickets door BBNed telkens terzijde zijn gelegd omdat ik mij niet opgegeven zou hebben voor tv en radio. Dat laatste is wel het geval, zo benaamde de provider mij ook vandaag. Daarnaast vraag je je af waarom je dan al sinds juni tv en radio ontvangst hebt gekregen.

Vervolgens denk je een "kwestie van ergens een knop om draaien" om mij weer tv- en radio signaal te verstrekken. Nee, daar gaat weer een paar dagen overheen. Nou maar hopen dat ik tijdens het weekend wel tv en radio heb.

De onderlinge communicatie tussen providers en BBNed verloopt nog niet wat je er als consument van mag verwachten. Hoewel de mensen van InterNLnet uiterst vriendelijk en behulpzaam waren.
Pagina: 1 ... 12 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.