Ik zag dat het modem ff off-line was.....
Dit is al de 2e keer in een paar maanden, dit moet niet vaker gebeuren.
Ben je net aan het CS én, weg verbinding....4 x vanavond.....
btw ik heb de 8192/1024 verbinding via BBNet
[ Voor 10% gewijzigd door dynax op 15-04-2005 01:12 ]
Verwijderd
Alleen jammer dat het qua nieuwsgroepen niet altijd even goed is.
Verwijderd
Eén rariteitje: Dr. SpeedTouch (diagnosetool voor de Thomson SpeedTouch 510) rapporteert een down- en upload van resp. 4480 en 768 kbps, wat een download van zo'n 475 KBps verklaart.
Natuurlijk wordt er gezegt dat je upload 512 - 1024 kbit is, maar dit is wel heel raar

Verwijderd
emus, wil je a.u.b. voor de volledigheid even vermelden of je een BBned of BabyXL abonnement hebt?emus schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:23:
Bah... 8mbit en 1 down en heb de laatste tijd alleen maar 20 kb up .. ik lees op de site dat het een mogelijke storing is ik w8 nog ff anders wordt het klagen en denk zelf om over te stappen naar naar een andere
... zit al 2 jaar bij telebyte, maar de laatste tijd gaat het steeds slechter met de snelheden
bbnedVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:15:
[...]
emus, wil je a.u.b. voor de volledigheid even vermelden of je een BBned of BabyXL abonnement hebt?

Verwijderd
Dan even die storing van BBNED van afgelopen week niet meetellen.
oh die zijn prima ik zit al namelijk een tijd bij telebyte: down 650kb ~ 750kb en up 70kb ~ 80kbSamplex schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 10:57:
Telebyte 8Mbit adsl goed? Wat zijn de speeds op BBNED netwerk?
Dan even die storing van BBNED van afgelopen week niet meetellen.
maar zoals je zei ff niet naar de storing gekeken

maar jah, ik zit ook ver van de centrale, zit volgens mij net op de grens voor een 8mbit lijn
En die storingen worden die snel gefixed? Niet dat het 's aovnd heel traag is hun adsl en overdag top.emus schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:42:
[...]
oh die zijn prima ik zit al namelijk een tijd bij telebyte: down 650kb ~ 750kb en up 70kb ~ 80kb
maar zoals je zei ff niet naar de storing gekeken![]()
maar jah, ik zit ook ver van de centrale, zit volgens mij net op de grens voor een 8mbit lijn

Nu had ik vandaag (omdat het internet er toch weer 'ns uitlag) even de nieuwe C'T gehaald en zag ik hierin een aanbieding voor C'T abo's, voor €34,95 per maand heb ik dan dus 8192/1024 tegen 1600/512 bij XS4ALL voor 40 euro per maand.
C'T-abo kost (met studentenactie) 42 euro per jaar.
Dat is dus (jaarlijks):
XS4ALL - 480 euro
Telebyte - 420 euro + 42 euro = 462 euro...
Voor minder geld heb ik dan dus meer
Nu vraag ik me alleen af hoe het zit met service bij Telebyte (heb Telebyte adsl wide open, iemand al ervaring? al openstaan om de ervaringen te lezen
Zie nu wel dat ik geen gratis modem krijg als voor zo'n migratie kies, zou ik mijn E Tech Multipc modem hiervoor kunnen gebruiken?
United we stand, and divided we fall
Overstappen gaat tegenwoordig heel gemakkelijk volgens mij, dus het lijkt me niet uitmaken wat voor ADSL verbinding je nu hebt. En je krijgt van Telebyte ook een E Tech modem (heb ik ook) dus lijkt me dat je die gewoon kunt gebruiken.blizt schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:30:
Ik zit nu bij Versatel met 'n family-abo'tje, maar hier wil ik zo snel mogelijk weg
Nu had ik vandaag (omdat het internet er toch weer 'ns uitlag) even de nieuwe C'T gehaald en zag ik hierin een aanbieding voor C'T abo's, voor €34,95 per maand heb ik dan dus 8192/1024 tegen 1600/512 bij XS4ALL voor 40 euro per maand.
C'T-abo kost (met studentenactie) 42 euro per jaar.
Dat is dus (jaarlijks):
XS4ALL - 480 euro
Telebyte - 420 euro + 42 euro = 462 euro...
Voor minder geld heb ik dan dus meer
Nu vraag ik me alleen af hoe het zit met service bij Telebyte (heb Telebyte adsl wide open, iemand al ervaring? al openstaan om de ervaringen te lezen) en of ik makkelijk kan overstappen. Ze zeggen namelijk dat het geen probleem is als je al ADSL hebt, maar dat zeiden ze bij XS4ALL ook en toen ik mailde om te vragen of dat ook gold als je connected by Verstatel bent (dus niet KPN) werd het ineens een ander verhaal ... Iemand die dat toevallig weet of moet ik ze even bellen/mailen?
Zie nu wel dat ik geen gratis modem krijg als voor zo'n migratie kies, zou ik mijn E Tech Multipc modem hiervoor kunnen gebruiken?
Ben ik het niet mee eens, je kan namelijk niet overstappen van BBNED naar KPN netwerk..Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:17:
[...]
Overstappen gaat tegenwoordig heel gemakkelijk volgens mij, dus het lijkt me niet uitmaken wat voor ADSL verbinding je nu hebt. En je krijgt van Telebyte ook een E Tech modem (heb ik ook) dus lijkt me dat je die gewoon kunt gebruiken.
Verwijderd
Ik verwacht betere aanbiedingen dan dit toch zeker binnen 24 maanden
Verwijderd
Als ik nou 1 abonnementje had, van 20 Euro, dan kan ik me voorstellen dat je niet prio 1 krijgt, maar als je toch een aardige som geld per maand moet betalen, dan verwacht je ook daadwerkelijk een beetje service...
Over de kwaliteit en snelheid ben ik wel goed te spreken. Niet al teveel problemen, hooguit een storing op zijn tijd, maar dan is BBned vaak de oorzaak.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 16:01 . Reden: Typfoutjes ]
Net even gekeken bij Versatel. Helaas niet beschikbaar op mijn adres. Ik denk dat ik het gewoon maar ga doen.
Oh ja. Over de opzegging. Hoe zit dat precies met de lijn. Ik las ergens dat ik bij het opzeggen wel moest vermelden dat de ADSL-lijn beschikbaar moest blijven ofzo
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Beter twee weken dubbel betalen als het moet lijkt mij dan een twee weken zonder DSL zitten. Een gesloopte lijn (of die gepland staat voor sloop) kan niet gemigreerd worden immers. Misschien kun je bij de overstap een wensdatum opgeven. (plan niet stipt op dezelfde dag, geef het een paar dagen overlap).
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Volgens mij is 't 't modem ofzo. Zodra ik iets start van bittorrent vliegt de hele verbinding eruit.
De snelheid is ook niet meer wat 't geweest is. Haalde ik eerst nog 850K, nu mag ik blij zijn met 550K.
Ik ben blij als mijn jaar voorbij is, dan stap ik mooi over op iets anders.
Als het je modem/lijn is die niet hoger wil verbinden heb je hetzelfde bij een andere ISP natuurlijk.Flint schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:41:
Ik heb de laatste paar dagen weer een en al problemen. Ik word dr helemaal gek van.
Volgens mij is 't 't modem ofzo. Zodra ik iets start van bittorrent vliegt de hele verbinding eruit.
De snelheid is ook niet meer wat 't geweest is. Haalde ik eerst nog 850K, nu mag ik blij zijn met 550K.
Ik ben blij als mijn jaar voorbij is, dan stap ik mooi over op iets anders.
Het modem geeft wel gewoon de goeie snelheid aan, maar waar ik vorig jaar nog 850K stabiel had bij zo'n 100MB testfile van UTwente haal ik nu nog maar 550K.bjck schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:48:
[...]
Als het je modem/lijn is die niet hoger wil verbinden heb je hetzelfde bij een andere ISP natuurlijk.
Ik heb ook veel last van time-outs.
Ook direct even over dat telco-to-telco verhaal. Ze zeiden dat dit helemaal goed ging komen en ik op de afsluitdag van XS4ALL direct via Telebyte kon gaan internetten. Ben zeer benieuwd!
* Smarron gaat gewoon € 45,- p/maand besparen op z'n internetverbinding! Woeii!
Het kan technisch, het moet kunnen door de opta. Dat KPN het zelf niet doet/aanbiedt is natuurlijk iets anders.Samplex schreef op donderdag 21 april 2005 @ 00:03:
[...]
Ben ik het niet mee eens, je kan namelijk niet overstappen van BBNED naar KPN netwerk..
[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 17-05-2005 16:45 ]
Maar vriendelijk & behulpzaam. M'n vragen goed beantwoord, dus dat zit wel goed.
Snelheid wil ik ook wel weten, aangezien ik vanaf (eind
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 17:39 ]
Verwijderd
Ik heb een 4096/1024 abo via BabyXL bij Telebyte. Werkelijke download ligt op 4480 kb/s (i.v.m. overhead compensatie die Tiscali standaard toepast), upload op 768 kb/s.Lord_Dain schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:44:
Iemand die hier wat over kan vertellen?
In KB's zit ik down op 470~475 KB/s (dik voldoende dus) en up op 75~80 KB/s (ook niet slecht).
Ping zit gemiddeld op 12 ms.
Ik zit 1515 mtr van de centrale (Tilburg-C) af.
Alles gemeten via www.speedtest.nl.
De metingen wijken zelden af, dus is de verbinding imho erg stabiel.
Ja, ik ben (nog steeds) blij met Telebyte.
Vandaag was 1e keer dat ik een storing
Het is al een keer eerder gebeurd maar na het "spelen" met de configuratie deed alles het weer, vandaag hielp dit niet maar na een aantal uren had ik weer internet.
Zijn er trouwens meerdere mensen die na het "spelen" instellingen hun internet verbinding weer "terug kregen"?
(heb trouwens de wide open versie)
Ik kreeg ook een brief met daarop met 2cm dikke letters "Modem is reeds geconfigureerd!" Nou mooi niet dus, zelf eerst alles instellen op BabyXL (Tiscali).
Vanavond lag ik er ook af... vanaf half 6 tot half 8. Lijn was goed maar kreeg geen ip van dhcp meer. Van half 8 tot half 9 ging het na een reset weer goed. Daarna er weer 3 uur afgelegen. Heb lopen pielen met instellingen, maar niets hielp verder.
Dan mis ik wel de helpdesk die om half 6 al dicht is of een bericht op hun website. Maarjah.
Ik heb trouwens de CT aanbieding, dus 34,95 per maand boor 8mbit/1mbit, ipv 54,95 p.m. Voorwaarde is wel dat je dus lid moet zijn/worden van CT magazine, maar dat kost je maar 5 E per maand. Contractduur is wel 2 jaar en abonnement afsluiten 75E 'opzegkosten'.
Hoop dat de praktijken van vanavond zich niet snel herhalen.
De helpdesk vind ik erg professioneel en helpen je echt. Verder dus geen enkel probleem gehad met de migratie. En nu ga ik € 45,- p/m besparen op exact dezelfde snelheid!
Wat bleek het geval?
Grappenmakers hebben vanochtend een DDoS aanval op een van de Telebyte servers gedaan, waardoor de verbinding erg traag wordt.
Ze zijn er mee bezig om het op te lossen. (valt er hier wat aan op te lossen dan?)
Hiet het orginele bericht op de Telebyte site:
Sinds vanochtend is er een zogenaamde DDoS (Distributed Denial of Service) aanval aan de gang op een van onze NRP's voor het BBNed netwerk. Hierdoor is het mogelijk dat u last heeft van een trage verbinding. Wij proberen dit zo snel mogelijk te verhelpen. Onze excuses
Hopen dat ze die klojo's gauw pakken en nooit meer op het net laten.
Wat bleek het geval?
Grappenmakers hebben vanochtend een DDoS aanval op een van de Telebyte servers gedaan, waardoor de verbinding erg traag wordt.
Ze zijn er mee bezig om het op te lossen. (valt er hier wat aan op te lossen dan?)
Hiet het orginele bericht op de Telebyte site:
Sinds vanochtend is er een zogenaamde DDoS (Distributed Denial of Service) aanval aan de gang op een van onze NRP's voor het BBNed netwerk. Hierdoor is het mogelijk dat u last heeft van een trage verbinding. Wij proberen dit zo snel mogelijk te verhelpen. Onze excuses
Volgens mij is het nu opgelost, ik heb weer redelijk normale verbinding.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Wat wil je daar uit halen? Als Telebyte een peering heeft met openpeering of met True gaat het rechtstreeks. Hebben ze dat niet zitten er van beide kanten een paar hopjes transit leverancier tussen.Sm0k3r schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:56:
Kan a.u.b. iemand met een 8Mbit BabyXL lijn een tracert uitvoeren naar www.tweakers.net en hier posten, dan kan ik een keuze maken tussen verschillende providers.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops: 1 * * * Request timed out. 2 12 ms 12 ms 12 ms 213.211.186.1 3 13 ms 13 ms 13 ms 213.211.128.185 4 13 ms 14 ms 14 ms 213.211.128.185 5 13 ms 13 ms 13 ms 213.211.128.2 6 13 ms 14 ms 14 ms telebyte.customer.openpeering.nl [217.170.0.241] 7 14 ms 18 ms 17 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163] 8 14 ms 14 ms 15 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] Trace complete. |
De 1e trace kan hij tot nu toe niet vinden. Ik heb het 5 keer geprobeerd. BabyXL, 8mbit/1mbit (Ct' actie)
[ Voor 3% gewijzigd door Smarron op 06-06-2005 15:19 ]
Over die opzegkosten ... Wij kwamen daar dus net ook achter (dat zie je pas als je de PDF uitprint die je moet ondertekenen), daar had ik dus ook ff 'n vraagje over.tweakers.not schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:23:
Contractduur is wel 2 jaar en abonnement afsluiten 75E 'opzegkosten'.
Stel nu dat ik na die 2 jaar nog wel tevreden ben, maar niet die 55 euro p/m kan/wil betalen, maar een Personal ADSL 2048 BabyXL voor 35 euro p/m. Weet iemand dan of ik gratis kan downgraden?
En, als ik dat abo dan opzeg na een jaar, betaal je dan nog afsluitkosten? Ik kon er niets over vinden in de AV en ga ze morgen maar ff bellen denk ik, maar misschien is er nog 'n tweakertje die me iets kan vertellen.
Zo niet, post ik morgen het helpdeskantwoord.
Nu net 'ns zitten denken.
75/24 = 3,125... Dat is dus €3,125 wat ik m'n ouders zou kunnen betalen, om aan na 2 jaar perfect de opzeggingskosten gedekt te hebben. €3,125 p/m heb ik wel over voor 8/1 ADSL
Volgens mij dacht bjck ook al zo, of niet?
[ Voor 19% gewijzigd door blizt op 06-06-2005 22:55 . Reden: Nagedacht :P ]
Hoe kom je aan die 55 euro p/m ? Je blijft na 2 jaar gewoon het tarief betalen dat je voorheen betaalde of je moet zelf je abonnement willen wijzigen. Die contractperiode van 2 jaar wil gewoon zeggen dat je daarna op kunt zeggen of van abonnement kan veranderen. Maar als je dat niet wilt blijf je ook na die 2 jaar gewoon 34,95 per maand betalen lijkt me. Er staat toch ook 'blijvend tarief' en niet 'de eerste 2 jaar voor 34,95'.blizt schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:48:
Stel nu dat ik na die 2 jaar nog wel tevreden ben, maar niet die 55 euro p/m kan/wil betalen, maar een Personal ADSL 2048 BabyXL voor 35 euro p/m. Weet iemand dan of ik gratis kan downgraden?
Verwijderd
Ik ben blij voor je dat je dezelfde ervaring hebt als ik met Telebyte. Gewoon goed dus.Smarron schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:36:
Zo, vandaag ben ik omgezet van Cistron/XS4ALL (BBNed) naar Telebyte (BabyXL). De migratie heb ik niet mee gemaakt, aangezien ik aan het werk was. Helaas deed de verbinding het niet toen ik thuis kwam. Na een bellertje bleek dat ik in ieder geval de modem van een nieuwe firmware moest voorzien. Zo gedaan, daarna nog even gebeld om een aantal wijzigingen aan te brengen in de modem en een kwartiertje later was de verbinding daadwerkelijk rond. Ik zit nu echt op het maximale volgens mij. Downloadsnelheid van 889kb/sec. Ik had 600-700 verwacht. De upload valt me nog ietwat tegen, zon rond de 70kb/sec.
De helpdesk vind ik erg professioneel en helpen je echt. Verder dus geen enkel probleem gehad met de migratie. En nu ga ik € 45,- p/m besparen op exact dezelfde snelheid!
Verwijderd
http://www3.telebyte.nl/adsl2faq.php
Personal ADSL2+ BBNed
EUR 39,95 p.m.
24576/1024 kbps
Netwerk van BBNed
Gratis ADSL2+ ethernet modem
Op die faq pagina staat dat je kunt overstappen als je nu op het babyxl netwerk zit, en dat zit ik dus. Erg interessante aanbieden, wie gaat de stap maken?
Verwijderd
Dan heb ik het ofwel verkeerd begrepen, of ergens toch gelezen. Zal zo het aanmeldformulier e.d. ook nog eens lezen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:10:
[...]
Hoe kom je aan die 55 euro p/m ? Je blijft na 2 jaar gewoon het tarief betalen dat je voorheen betaalde of je moet zelf je abonnement willen wijzigen. Die contractperiode van 2 jaar wil gewoon zeggen dat je daarna op kunt zeggen of van abonnement kan veranderen. Maar als je dat niet wilt blijf je ook na die 2 jaar gewoon 34,95 per maand betalen lijkt me. Er staat toch ook 'blijvend tarief' en niet 'de eerste 2 jaar voor 34,95'.
Mocht je gelijk hebben, is het helemaal geweldig natuurlijk.
De prijs blijft 35 p/m. Helaas wel die opzegkosten, mocht je willen stoppen. Wellicht zijn die te verdoezelen door naar hun ADSL2 abo over te stappen en andere voorwaarden te krijgen?blizt schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:35:
Dan heb ik het ofwel verkeerd begrepen, of ergens toch gelezen. Zal zo het aanmeldformulier e.d. ook nog eens lezen.
Mocht je gelijk hebben, is het helemaal geweldig natuurlijk.
Meer mensen die er last van hebben? Is het telebyte of weer babyxl en is hierover ergens nieuws te vinden?
Geplaatst door: Beheer
Status: in behandeling
Sinds gisteravond was er een probleem met een DHCP server voor het BabyXL netwerk. Dit is inmiddels opgelost. Vanwege problemen met ons storingsnummer waren wij hiervan pas laat op de hoogte. Onze excuses.
'problemen met ons storingsnummer'.... hmmm
Ik heb dus weer internet. Ben ook pas net uit bed
Is er een trouwens een storingsnummer voor klanten? Kan er niets over vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door tweakers.not op 21-06-2005 10:34 ]
Mijn broer was behoorlijk aan het afkicken, is later maar naar mijn neef gegaan om daar ff te internetten. En ik dacht dat ik verslaafd was.

Weet het ook niet.
Ik wil iig wel iets anders want hier word ik helemaal gek van:

Dit is trouwens helemaal nieuw voor mij... Ik was gewend dat de up en download op het zelfde moment eruit vlogen. Om een of andere vage reden stopte ie net eerst met downloaden, en vervolgens stopte het uploaden ook ineens...
(paar minuten later doet ie het dan weer zoals normaal)
Heb nog geen 2 maanden Telebyte, en lig er nu al voor de 3de keer er voor langere tijd af.
Maar volgens mij geven ze BabyXL steeds de schuld.
Nog meer mesen problemen (gehad)?
Dat klopt ooktweakers.not schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:12:
Het is alweer zover...
Heb nog geen 2 maanden Telebyte, en lig er nu al voor de 3de keer er voor langere tijd af.
Maar volgens mij geven ze BabyXL steeds de schuld.
Nog meer mesen problemen (gehad)?
Ik heb Telebyte nu 1 jaar via bbned en no problemo at all
Dus, niet te snel de provider afschieten.
Prijzen zijn trouwens weer verlaagd, 8mbit is nu via BabyXL iets van 44 euro. Helaas zal dat wel niet voor bestaande klanten gelden.
Mjah, binnen nog geen 2 maand 3x en als eerste denk je aan je provider he, maar had nog niet uitgesloten dat het (wederom) babyxl was.Aram schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:44:
[...]
Dat klopt ook![]()
Ik heb Telebyte nu 1 jaar via bbned en no problemo at allterwijl een vriend van me in Amsterdam ook bij Telebyte zit via Tiscali (BabyXL) en dus net als jij downtime heeft.
![]()
Dus, niet te snel de provider afschieten.
Alleen jammer dat Telebyte er niets over meldt op de servicepagina, weet je wat meer over waar je aan toe bent.
Voor de rest ben ik ook best tevreden met Telebyte, zeker qua snelheden.
@depl0y
Ik heb de Wide Open 8/1mbit voor 34,95.
Personal ADSL C'T actie
EUR 34,95 p.m.
8192/1024 kbps
Netwerk van BabyXL
- Alleen voor C'T abonnees
Dus je moet wel lid zijn/worden van CT magazine, voor 51 euro per jaar. Maar dan betaal je uiteindelijk nog geen 40 euro per maand.
Wel een 2-jarig contract.
Ik zou zeggen, bel ze even en vraag er naar, volgens mij valt er veel te regelen.
[ Voor 24% gewijzigd door tweakers.not op 05-07-2005 11:06 ]
Ben er verder niet achteraan gegaan, als er niets afgeschreven wordt, is het wel prima eigenlijk.
Af en toe wat downtime is irritant, maar voor die prijs kan ik er wel mee leven. Ik heb trouwens niks gemerkt van die laatste keer.
De ct actie van 35pm voor wide open is erg aantrekkelijk dus aangezien we al dat blad hebben
Het probleem is echter dat me pa erg veel gebruik maakt van de newszilla server
Kan iemand mij daarom vertellen hoe de nieuwsserver van telebyte is ten opzichte van die van xs4all?
Of in het algemeen: volledigheid, retentie.
En hoe bevalt telebyte in het algemeen: goed, voldoende, matig of slecht?
Met xs4all/kpn heb ik echt praktisch nooit een downtime gehad of enige andere problemen dus sta er een beetje huiverig tegenover aangezien je er gelijk 2 jaar aan vastzit
En las ik het goed dat ze je verplichten om 75 euro te betalen als je na die 2 jaar wegwilt???????
Ik heb hiervoor XS4ALL gehad (8192/1024, ex-CistronStriker2k2 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:03:
Ik zit momenteel bij xs4all met een 3200/768 abbo voor 60 pm
De ct actie van 35pm voor wide open is erg aantrekkelijk dus aangezien we al dat blad hebben
Het probleem is echter dat me pa erg veel gebruik maakt van de newszilla server
Kan iemand mij daarom vertellen hoe de nieuwsserver van telebyte is ten opzichte van die van xs4all?
Of in het algemeen: volledigheid, retentie.
En hoe bevalt telebyte in het algemeen: goed, voldoende, matig of slecht?
Met xs4all/kpn heb ik echt praktisch nooit een downtime gehad of enige andere problemen dus sta er een beetje huiverig tegenover aangezien je er gelijk 2 jaar aan vastzit

Over de newsserver kan ik kort zijn: Slechter dan Newszilla. Kortere retentie in ieder geval. Wel veel groepen beschikbaar (alle dumpgroepen).
1 advies: Als je nu al € 60,- p/m betaalt, zou ik die Telebyte-actie nemen voor € 34,95 (als het nog kan) en een payserver voor € 11,- p/m (bijv. usenetserver). Je bent dan:
- goedkoper uit
- je hebt een sneller abo
- en een veel betere retentie dan newszilla. De server die ik hierboven noemde is bovendien nog iets sneller (2,5mb/sec max.
Tel uit je winst.
Waar las je dat precies? Wat ik las, is dat deze prijs niet aangepast wordt, ook niet na 2 jaar. Blijvend dus.En las ik het goed dat ze je verplichten om 75 euro te betalen als je na die 2 jaar wegwilt???????
Als je op de site kijkt, zie je dat de normale prijs voor 8/1mbit ook gezakt is naar 44 euro.tweakers.not schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:58:
@depl0y
Ik heb de Wide Open 8/1mbit voor 34,95.
Personal ADSL C'T actie
EUR 34,95 p.m.
8192/1024 kbps
Netwerk van BabyXL
- Alleen voor C'T abonnees
Dus je moet wel lid zijn/worden van CT magazine, voor 51 euro per jaar. Maar dan betaal je uiteindelijk nog geen 40 euro per maand.
Wel een 2-jarig contract.
Ik zou zeggen, bel ze even en vraag er naar, volgens mij valt er veel te regelen.
Nu is me nog iets opgevallen, wanneer ik met newsleecher 8 connecties open zet, dan valt er niet meer normaal te surfen, want dan krijg ik iedere keer in mijn browser de melding dat de host niet gevonden kan worden. Dit heeft volgens mij niet met bandbreedte te maken, maar meer met het aantal connecties wat het modem aan kan (??). Want als ik 4 connecties open zet heb ik dezelfde snelheid maar dan kan ik wel normaal browsen.
Misschien dat dit een bekend probleem is met die modems die ik heb.. (effe de naam kwijt, zwart doosje, euhm...).
ik bedoel dus afsluitkosten wanneer je van provider wilt wisselen na die 2 jaarSmarron schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:45:
Waar las je dat precies? Wat ik las, is dat deze prijs niet aangepast wordt, ook niet na 2 jaar. Blijvend dus.
helaas kan je niet en telco-telco migratie gratis en een modem gratis
in het gunstigste geval een paar dagen downtime dan
zit zelf nu zwaar te twijfelen tussen telebyte en tweakdsl (die nieuwsserver zou wel beter als newszilla zijn??)
en als ik dan toch een modem moet kopen heb ik bij tweak voor 5 euro meer adsl2+ over een tijdje
[ Voor 36% gewijzigd door Striker2k2 op 12-07-2005 14:23 ]
Ja, dat is wel een nadeeltje mocht je op willen zeggen. Alleen zie ik het zo: Afsluitkosten over 2 jaar verdeeld ben ik ongeveer 23 maanden goedkoper uit dan met XS4ALL voorheen.Striker2k2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:04:
ik bedoel dus afsluitkosten wanneer je van provider wilt wisselen na die 2 jaar
helaas kan je niet en telco-telco migratie gratis en een modem gratis
in het gunstigste geval een paar dagen downtime dan
zit zelf nu zwaar te twijfelen tussen telebyte en tweakdsl (die nieuwsserver zou wel beter als newszilla zijn??)
en als ik dan toch een modem moet kopen heb ik bij tweak voor 5 euro meer adsl2+ over een tijdje
Ik heb wel een telco-telco migratie gekregen. Ik ging van BBNed naar BabyXL. Nog geen 15 minuten heeft het geduurd.
moet dus ff een nieuw modem/router op de kop tikken
smarron klopt de info die telebyte voorspiegelt over een retentie van 3 dagen of is het nog minder?
en klopt die 90% compleetheid of is er veel incompleet?
het gaat vnl om de besparing als het uiteindelijk hetzelfde kost snapt me ma nog niet waarvoor het nodig is
[ Voor 5% gewijzigd door Striker2k2 op 12-07-2005 16:51 ]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik die hele newsserver niet eens geprobeerd heb, aangezien ik een payserver heb, ook toen ik nog XS4ALL had. Deze kost mij € 11,- per maand. Opgeteld heb je voor € 46,- een 8192/1024 verbinding. Blijft volgens mij in alle gevallen goedkoper en sneller dan XS4ALL.Striker2k2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:50:
ja die migratie krijg ik ook wel maar ik heb nog zon speedtouch home crap ding
moet dus ff een nieuw modem/router op de kop tikken
smarron klopt de info die telebyte voorspiegelt over een retentie van 3 dagen of is het nog minder?
en klopt die 90% compleetheid of is er veel incompleet?
het gaat vnl om de besparing als het uiteindelijk hetzelfde kost snapt me ma nog niet waarvoor het nodig is
ISP betaalt aan een telco (BBned & BaByXL) vaak kosten voor aansluiten van lijnen, en kosten voor afsluiten (opheffen) van lijnen.Striker2k2 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:03:
En las ik het goed dat ze je verplichten om 75 euro te betalen als je na die 2 jaar wegwilt???????
Er zijn wel meer ISP's waar je ook bij opzeggen die €75 nog gefactureerd krijgt via BBned en BaByXL. Of ze kunnen het vooraf factureren, maar dan heb je geen gratis modem of TT-migratie bijvoorbeeld.....
Dus daar kan het verschil in 'gratis' wel eens zitten mede tussen ISP's mbt aansluitkosten en modems.
[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 12-07-2005 18:12 ]
reden: voor 5 euro meer adsl2+ en goeie nieuwsserver
nieuw modem krijg ik toch via me stage vergoed
kost het me alleen 75 euro voor de migratie
Ik heb 't vermoeden dat mijn problemen veroorzaakt worden door het modem.
het zou goed kunnen dat problemen te wijten zijn aan je modem
Het zou dus kunnen dat 't modem daar problemen mee heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Flint op 12-07-2005 20:28 ]
Probeer eens een SpeedTouch v510i op de kop te tikken. Deze gebruik ik nu en ik ben er zeer tevreden mee. Waarom;Flint schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:27:
Het gaat alleen fout als ik veel verbindingen op hetzelfde moment heb (paar bittorrent files bijvoorbeeld)
Het zou dus kunnen dat 't modem daar problemen mee heeft.
- Nooit een crash / lockup gehad, dus uptimes van 3 a 4 maanden zijn bij mij "normaal"
- Geen probleem met P2P apps icm veel connecties. Draait bij mij op mijn server 24/7 zonder problemen
- Blijft goed presteren onder zware load.
- Is redelijk goedkoop te verkrijgen en is dus zeer stabiel
Kosten bijn niets en in grote getalen tekoop aangeboden.
Vandaag sinds een uurtje of 18:00 lig ik er alweer af, het is nu zo'n 4 uur verder. Gelukkig heb ik er nog een isdn-kaart in zitten dus kan ik nog wel inbellen. Maar goed, da's niet de bedoeling natuurlijk.
Nu zit ik met een aantal zaken.
Zijn er meer mensen die er momenteel af liggen?
Is het dit keer Telebyte of BabyXL?
Hoe kan ik zien/onderzoeken of het babyxl is of telebyte. Heeft babyxl bijv. een storingspagina of nummer?
Telebyte heeft wel een helpdeskpagina, maar die informatie is vrij summier. Ook is de helpdesk van ma-vrij van 9:00 tot 17:30 bereikbaar. Maar het is nu natuurlijk net weekend. Is er toch nog een manier (noodnummer ofzo) of telebyte te bereiken?
Wanneer mag ik (een deel van) mijn abonnementsgeld terugvragen? (Ze leveren immers niet iets wat ik wel mag verwachten. Een kleine storing kan voorkomen, maar ik lig er vaak uren tot dagen af)
Kan ik dit contract eventueel ontbinden als het slecht blijft? (ook al is BabyXL misschien regelmatig de schuldige, maar goed, ik neem een product af bij TeleByte, en telebyte laat hun diensten weer lopen via BabyXL (en BBned).
Verdere opmerking: Ja ik heb alles al uit/aangezet, etc etc. Maar ik krijg gewoon geen IP.
En inderdaad, het ergste om te overkomen is op vrijdagmiddag na sluitingstijd een downtime.
Zo-lang duren apparatuur migraties niet hoor. Die zijn ergens in de ochtend al afgerond en starten ergns na middernacht. Misschien kreeg je geen IP van Telebyte in de periode daarna.tweakers.not schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:26:
De vorige keer dat ik er af lag was het na een migratie van de centrale hier in de buurt naar ADSL2. Ik lag er toen 48 uur af, maar dat kwam dus door BabyXL.
'k Vermoed BaByXL. Melding dat een aantal centrales geen verbinding hebben naar 't netwerk toe door problemen blij een glasleverancier. Is natuurlijk al vanaf begin duidelijk en wordt hard aan gewerkt.Vandaag sinds een uurtje of 18:00 lig ik er alweer af, het is nu zo'n 4 uur verder. Gelukkig heb ik er nog een isdn-kaart in zitten dus kan ik nog wel inbellen. Maar goed, da's niet de bedoeling natuurlijk.
Nu zit ik met een aantal zaken.
Zijn er meer mensen die er momenteel af liggen?
Is het dit keer Telebyte of BabyXL?
Je hebt toch geen abonnement bij BaByXL? Je kan wel bij andere ISP's kijken of die al de meldingen hebben geplaatst zoals XS4all, TweakDSL of Speedlinq etc.Hoe kan ik zien/onderzoeken of het babyxl is of telebyte. Heeft babyxl bijv. een storingspagina of nummer?
'k Vermoed dat je het toevallig gewoon niet treft op dit moment. Apparatuur migratie is 1x per centrale en duurt niet langer dan van 00.00 tot maximaal 12.00, nu toevallig een keer storing.Telebyte heeft wel een helpdeskpagina, maar die informatie is vrij summier. Ook is de helpdesk van ma-vrij van 9:00 tot 17:30 bereikbaar. Maar het is nu natuurlijk net weekend. Is er toch nog een manier (noodnummer ofzo) of telebyte te bereiken?
Wanneer mag ik (een deel van) mijn abonnementsgeld terugvragen? (Ze leveren immers niet iets wat ik wel mag verwachten. Een kleine storing kan voorkomen, maar ik lig er vaak uren tot dagen af)
Kan ik dit contract eventueel ontbinden als het slecht blijft? (ook al is BabyXL misschien regelmatig de schuldige, maar goed, ik neem een product af bij TeleByte, en telebyte laat hun diensten weer lopen via BabyXL (en BBned).
Verdere opmerking: Ja ik heb alles al uit/aangezet, etc etc. Maar ik krijg gewoon geen IP.
Als je nooit plat wilt gaan, iemand wilt kunnen bellen en een directe oplossing wordt het misschien tijd voor een zakelijk abonnement met duidelijke afspraken (SLA)? Trek je portemonee maar open alvast voor ongeveer zeker 't 10 voudige. En dan nog steeds natuurlijk kan een verbinding waar je afspreekt dat deze het tenminste 99% van de tijd moet doen 4 dagen per jaar plaatliggen volledig bijna.
Maar nogmaals, je treft het even niet.
* bjck ook via BaByXL en nog niet noemens waardige storingen gehad. Eén keer een deel van een avond en een deel van een ochtend door apparatuur migratie voor toekomstige ADSL2+ diensten.
Je zal aangesloten zijn op een van onderstaande centrales, wordt aan gewerkt:
Zwolle-Stadshagen, Heerlen-Kerkrade, Den Helder-Centrum, Heerlen-Brunssum, Heerlen-Hoensbroek, Sneek-Centrum, Veendam, Heerlen-Centrum, Heerlen-Nieuwenhagen, Heerlen-Heerlerbaan, Leeuwarden-Centrum, Groningen-Centrum, Groningen-Selwerd, Drachten-Centrum.
[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 22-07-2005 23:32 ]
Die migratie heeft misschien niet zo lang geduurd, maar ik kreeg geen ip, ook niet na uit/aan, reset, ip renew requests. Helpdesk gemaild, gebeld, stappen doorgelopen maar bleef geen ip krijgen. Toen hebben ze een melding van het probleem gedaan bij BabyXL, welke de volgende dag er mee aan de slag is gegaan. 's Avonds laat had ik weer een verbinding. Na bijna 48 uur dus.
Je zei dat er een melding dat een aantal centrales geen verbinding hebben naar 't netwerk toe, en in je edit wat centrales er bij (groningen-centrum). Hoe kom je aan die info, want daar was/ben ik juist naar op zoek. Dan heb ik in ieder geval het idee dat het bekend is en dat men er mee bezig is.
En het is niet dat ik per se altijd online moet zijn. Alleen is het sinds ik bij telebyte zit in die nog geen 3 maand wel erg vaak raak geweest, vaak van lange duur. Ik zal het inderdaad wel even niet getroffen hebben deze periode.
Die info wordt door de engineers van Tiscali-Wholesale (BaByXL) naar alle ISP's verstuurd. Ze hebben het natuurlijk direct door als er ergens uitval is. Een individuele lijn niet natuurlijk, maar grotere dingen vallen direct op.tweakers.not schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 01:49:
Inderdaad, ben weer online...
Die migratie heeft misschien niet zo lang geduurd, maar ik kreeg geen ip, ook niet na uit/aan, reset, ip renew requests. Helpdesk gemaild, gebeld, stappen doorgelopen maar bleef geen ip krijgen. Toen hebben ze een melding van het probleem gedaan bij BabyXL, welke de volgende dag er mee aan de slag is gegaan. 's Avonds laat had ik weer een verbinding. Na bijna 48 uur dus.
Je zei dat er een melding dat een aantal centrales geen verbinding hebben naar 't netwerk toe, en in je edit wat centrales er bij (groningen-centrum). Hoe kom je aan die info, want daar was/ben ik juist naar op zoek. Dan heb ik in ieder geval het idee dat het bekend is en dat men er mee bezig is.
En het is niet dat ik per se altijd online moet zijn. Alleen is het sinds ik bij telebyte zit in die nog geen 3 maand wel erg vaak raak geweest, vaak van lange duur. Ik zal het inderdaad wel even niet getroffen hebben deze periode.
Telebyte heeft die informatie ook, maar publiceert het niet online bij ontvangst blijkbaar. Misschien ook door het tijdstip. De eerste die ik zag die het online had staan was TweakDSL en daarna XS4all.
XS4all meldde het op het moment dat het weer over was overigens, maar melding is er.
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 23-07-2005 10:15 ]
Het vreemde is dat ook niet inloggen op mijn modem / router (e-tech ADRT03) pas na het uit en aan doen + reset doet alles het weer...om vervolgens na verloop van tijd weer uit te vallen.
Ik heb het volgende draaien:
-windows XP
-windows XP firewall uitgeschakeld
-Kaspersky antivirus gedraaid en geen virus gevonden (draaid ook constant op de achtergrond mee)
-Hitman pro gedraaid geen problemen gevonden
-SP2 is geïnstalleerd met alle extra kritische updates tot en met 28 juli 2005
Het volgende zelf geprobeerd:
-modem aan / uit doen + reset (alles werkt dan maar na verloop van tijd valt het internet verbinding weer weg)
-Volledige virusscan gedaan
-HD geformatteerd en Windows opnieuw geïnstalleerd (met updates e.d.) probleem blijft zich voor doen
-Voor de rest draait er niks extra’s op de achtergrond, mijn systray is leeg op viruscanner na. (het uitschakelen van de virusscanner helpt ook niet)
- Telebyte adsl wide open, iemand al ervaring? doorzocht op "verbinding" (het enige wat ik erover kon vinden was splitter probleem of firmware update...) EN deze [rml]Telebyte Ervaringen [ deel 2][/rml] op "verbinding"...
Het is alleen zo vreemd dat ik er nu pas echt last van heb en hiervoor was sporadisch!...
Je PC heeft op dat moment nogwel een IP van je modem? En kan je IP van je modem nog pingen?
Totaal niet benaderen...een simpele aan / uit + reset en alles doet het weer perfect!
Nooit last van gehad op deze manier (om de x mintuen / x uren) een uitval...
Misschien zou het contactje kunnen zijn bij de UTP aansluiting in de modem of zo? Of een contactje in de modem? Of misschien toch de Splitter?
Ik ga in iedere geval kijken of ik ergens een andere splitter kan kopen... En ik ga morgen de kabel van begin tot eind langs een gemene knik kan ook voor veel ellende zorgen... Maandag maar bellen...
Dit soort problemen heb ik ook gehad, zie dit of vorige telebyte topic.guardian-spirit schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:32:
Laatste dagen heb ik last van het constant uitvallen van mijn internet verbinding niet op vaste frequente tijden maar random (na 10min, na half uur, na een uur, sinds vandaag en gisteren na 12 uur).
Uiteindelijk opgelost door een ander modem te nemen. Andere chipset, een alcatel.
Ik had ook een sweex geprobeert, maar daar zat dezelfde chipset in. En die had hetzelfde.
Ik zou zeggen probeer een goedkope alcatel te scoren van marktplaats.nl. Had mijne voor 10 euro ofzo
Je heb trouwens ook ergens een soort packet loss / signal loss in het web-menu. Weet niet meer previes hoe dit heet. Maar deze liep helemaal op bij mij als me verbinding er uit vloog toen.
Is dit niet voor de rekening van de provider, dat het modem niet werkt ?admiral schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:36:
[...]
Dit soort problemen heb ik ook gehad, zie dit of vorige telebyte topic.
Uiteindelijk opgelost door een ander modem te nemen. Andere chipset, een alcatel.
Ik had ook een sweex geprobeert, maar daar zat dezelfde chipset in. En die had hetzelfde.
Ik zou zeggen probeer een goedkope alcatel te scoren van marktplaats.nl. Had mijne voor 10 euro ofzo
Je heb trouwens ook ergens een soort packet loss / signal loss in het web-menu. Weet niet meer previes hoe dit heet. Maar deze liep helemaal op bij mij als me verbinding er uit vloog toen.
Verder.. ben ik de enige met Telebyte BabyXL die op dit moment geen internet heeft (gisteravond al).
Verwijderd
Ook al ben ik zeer positief over Telebyte, vanaf 1 september stap ik over naar Versatel. Dit omdat de snelheid hoger is en de prijs lager. Daar komt dan nog gratis ere divisie voetbal bij, maar daar kijk ik toch niet na :-)
Sinds gisteravond tot vanochtend inderdaad.sorted.bits schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:19:
Verder.. ben ik de enige met Telebyte BabyXL die op dit moment geen internet heeft (gisteravond al).
Ik ben inderdaad jou post tegengekomen en was al een beetje aan het zoeken. Maar nu blijkt alles het wel te doen. Ongeveer een half uur nadat ik gisteren emule had opgestart viel alles weer uit (?)
En toen pas viel mij op dat de keren dat ik het bij mij uitviel emule op de achtergrond draaide...alles werkt nu en alleen mijn bittorent client draaid nu en alles werkt nog....ben alleen bang dat als ik mijn emule weer aan doe dat alles er weer uit ligt...Het enige wat ik heb gedaan is het portforwarden optie (virtual server) ingesteld. Daar zou het toch niet aan kunnen liggen...?? (ik heb die poorten ook goed aangeven in mijn client!)
Qua snelheid heb ik echt niks te klagen!
Vervelend voor je, maar dit lijkt toch enkel voor te komen met BabyXL/Tiscali lijnen. Zelf heb ik ook Telebyte via BBNed en zo goed als 0% downtime.Smarron schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:32:
En vandaag was het wederom raak. Ik vind 4x een downtime in 1 maand wel een beetje veel worden. Dan mag het wel goedkoop zijn, bij Cistron/XS4all had ik in 2 jaar tijd geen enkele downtime meegemaakt.
Klopt, je hebt helemaal gelijk. BabyXL was de schuldige.Aram schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:37:
Vervelend voor je, maar dit lijkt toch enkel voor te komen met BabyXL/Tiscali lijnen. Zelf heb ik ook Telebyte via BBNed en zo goed als 0% downtime.
- Versatel 20Mbit (+Voetbal) 39,95 p/m
- Telebyte 24Mbit 39,95 p/m
Beide zonder datalimiet en met een downtime van gemiddeld een maand (heb nu een BBned 8Mbit).
Prijzen van 39,95 is alleen eerste jaar en niemand weet nog hoeveel het gaat kosten na een jaar, maar zal wel niet hoger dan 59,95 uitkomen. Betaal nu gewoon 65,00 voor een verbinding dat 3x zo sloom is.
Bij Versatel heb ik nog geen ervaringen en ze noemen het 20Mbit+Voetbal. Aangezien de maximale haalbare snelheid van een ADSL2+ lijn op 24Mbit ligt, is die 4Mbit wel gereserveerd voor het voetbal (tv decoder) gedeelte. Ik ben geen fan van voetbal en ben ook niet van plan die decoder aan te sluiten.
Telebyte schijnt al ADSL2+ te leveren via het BBned-netwerk maar op hun site staat er nog "geldt alleen voor aanmeldingen voor 1 juli" en de voorinschrijvingsformulier. Weet iemand hoe dit zit? Is ADSL2+ al officieel leverbaar door Telebyte via BBned?
Zo ja, wil iemand ervaringen posten van een werkende ADSL2+ verbinding via Telebyte/BBned? Ben erg nieuwsgierig hiernaar.