Telebyte Ervaringen [deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 8.328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Weet iemand al iets meer over de voorwaarden voor het overstappen van een BabyXL ADSL naar een BabyXL ADSL2+ abo?

De prijzen voor ADSL2+ staan inmiddels wel op de website:

Personal ADSL2+ 12Mbit
EUR 29,95 p.m.
12Mpbs / 1024 kbps

Personal ADSL2+ 16Mbit
EUR 39,95 p.m.
16Mpbs / 1024 kbps

Personal ADSL2+ 16-24Mbit
EUR 44,95 p.m.
16-24Mpbs / 1024 kbps

De prijzen van ADSL2+ liggen dus inmiddels (her en der) lager dan die voor ADSL. Is dit gewoon promotie van het product of zijn de explatatiekosten werkelijk ook lager dan bij ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat je gewoon een modem kan bestellen wanneer je wilt upgraden naar ADSL2+. Iemand ervaringen met de ETech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Smarron schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:08:
Verklaar je nader ?

Ik heb 3 PC's en een laptop op de router aangesloten. Ik kan me niet voorstellen het aan videokaartdrivers zou moeten liggen. Maar ik ben wel benieuwd!
Ook de videokaart driver was 't idd niet. Dat leek eerst wel zo...
Het probleem zat dus idd bij 't modem.
Ik heb alle beveiliging die in 't modem zit uitgezet en probleem is opgelost. Sindsdien geen disconnects meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb net ook even het formulier ingevoerd om over te kunnen stappen naar het adsl2 16mbit abbo. Kon het 16-24mbit abbo niet aanvragen, woon daarvoor zeker te ver weg van de centrale. De maximale afstand voor dat abbo ligt zeker op maximaal 1km? (woon net 200meter te ver). Maarja, als ik rond de 15mbit haal ben ik ruim te vrede, en ben ook nog eens 15 euro per maand goedkoper uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Smarron

The bend

Flint schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:34:
Ook de videokaart driver was 't idd niet. Dat leek eerst wel zo...
Het probleem zat dus idd bij 't modem.
Ik heb alle beveiliging die in 't modem zit uitgezet en probleem is opgelost. Sindsdien geen disconnects meer gehad.
Bedankt voor de reactie nog! ;)

Dus de modem is de boosdoener. Ik heb er zelf geen last meer van gehad, aangezien de 4e PC nooit meer aangesloten is.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:14:
Inderdaad...
Ik heb nog een oud coperjet modem van Telebyte, die is met de nieuwste firmware te flashen voor ADSL2+. Alleen dat modem heeft niet zo'n goede performance vind ik... Wat is tegenwoordig een betaalbaar goed ADSL2+ modem?
Wat is goed is een 'ruime' vraag. Zou bij de modems blijven die je ISP je kan ondersteunen bij problemen.
Aram schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:48:

De prijzen van ADSL2+ liggen dus inmiddels (her en der) lager dan die voor ADSL. Is dit gewoon promotie van het product of zijn de explatatiekosten werkelijk ook lager dan bij ADSL?
Zal wel promotie prijs zijn voor de 'vroege bestellers/overstappers'.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:58:
Zo, heb net ook even het formulier ingevoerd om over te kunnen stappen naar het adsl2 16mbit abbo. Kon het 16-24mbit abbo niet aanvragen, woon daarvoor zeker te ver weg van de centrale. De maximale afstand voor dat abbo ligt zeker op maximaal 1km? (woon net 200meter te ver). Maarja, als ik rond de 15mbit haal ben ik ruim te vrede, en ben ook nog eens 15 euro per maand goedkoper uit :Y)
Ik heb hetzelfde probleem dat ik de 16-24 abbo niet aan kan vragen. Postcode check zegt "niet beschikbaar" en geschatte afstand tot de centrale is 1040 meter.
Het portiek naast me is één lettertje hoger in postcode en daar is het 16-24 abbo wel beschikbaar met als geschatte afstand tot de centrale 930 meter.

Volgens dit adsl2+ grafiekje op: http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=653855 zou ik de 23 Mbit naar alle waarschijnlijkheid toch wel moeten kunnen halen.

Ik heb nog gebeld naar de sales afdeling van Telebyte, maar toen kreeg een pinnige dame aan de telefoon die er duidelijk geen zin meer in had op de vrijdag middag. Op de vraag of ik niet toch het 16-24 abbo zou kunnen bestellen, werd vrij ongeduldig geantwoord dat als de postcode check niet beschikbaar gaf, dat dat dan ook echt niet mogelijk is. De reden die ze opgaf was dat Telebyte geen risico wil lopen klachten te krijgen over niet gehaalde snelheden. Toch wel een beetje jammer om zo net een portiek te ver te moeten wonen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:33:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem dat ik de 16-24 abbo niet aan kan vragen. Postcode check zegt "niet beschikbaar" en geschatte afstand tot de centrale is 1040 meter.
Het portiek naast me is één lettertje hoger in postcode en daar is het 16-24 abbo wel beschikbaar met als geschatte afstand tot de centrale 930 meter.
tjah, vind het eigenlijk ook wel onzin dat je het 16 - 24 mbit abbo niet kan bestellen als je verder dan 1000 meter weg woont. Ik zit namelijk op 1200 meter vanaf de centrale, en als ik het tweakdsl topic door lees zie ik mensen die rond de 1800 - 2000kB/s halen die zelfs verder (1500meter) van de centrale af zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ga morgen maar eens een e-mailtje sturen om mijn beklag hierover te doen. Ik zit met mijn 8 Mbit rond de 900 Kb/s downstream via BabyXL, dus mijn lijn voldoet ruimschoots mijns inziens. Het vervelende is dat ik net mijn abonnement bij Telebyte een jaar verlengd heb door van Bbned naar BabyXL over te stappen, met de belofte dat als ADSL2+ via BabyXL beschikbaar zou komen, ik zonder problemen gratis over zou kunnen stappen daar naar toe. Helaas kan dat nu dus niet naar het ADSL2+ abonnement van mijn keuze. Via Tweakdsl kan ik gewoon tot 24 Mbit krijgen, maar ja daar heb ik nu helaas niet veel aan, vanwege dat vernieuwde contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:00:
Ja ik ga morgen maar eens een e-mailtje sturen om mijn beklag hierover te doen. Ik zit met mijn 8 Mbit rond de 900 Kb/s downstream via BabyXL, dus mijn lijn voldoet ruimschoots mijns inziens. Het vervelende is dat ik net mijn abonnement bij Telebyte een jaar verlengd heb door van Bbned naar BabyXL over te stappen, met de belofte dat als ADSL2+ via BabyXL beschikbaar zou komen, ik zonder problemen gratis over zou kunnen stappen daar naar toe. Helaas kan dat nu dus niet naar het ADSL2+ abonnement van mijn keuze. Via Tweakdsl kan ik gewoon tot 24 Mbit krijgen, maar ja daar heb ik nu helaas niet veel aan, vanwege dat vernieuwde contract.
TweakDSL biedt je een abonnement tot 24Mbps inderdaad, maar je gaat net zoveel halen als je lijn aan kan natuurlijk. Neem je een Personal ADSL2+ 16Mbit abonnement bij Telebyte. Lijnlengte >1000m in een postcode tabel kan in werkelijkheid nog best nog 50% langer zijn en dan ga je dat misschien net aan of niet eens halen op je lijn.

Je kan het vooraf vervelend vinden dat je 16-24 niet kan bestellen, maar als achteraf er 15Mbps uit je lijn komt is het ook niet tof natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 08-02-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik zit helaas net op 1550 meter en dus kan ik ook niet de hogere abbos bestellen. Maar goed, dan maar veel voordeliger dan Xs4all (€ 30 tegen 80)...

Kan het niet op een ISDN lijn... Waarom is dat? Zit de KPN weer dwars met telefonie? Ik heb nu ook gewoon 12 Mb ADSL 2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook net te lezen, en ben wel geinterreseerd in die 12 Mbit adsl2+
Maar zijn er nog specieke min- en pluspunten van deze provider? Ze zijn niet duur namelijk
12 mbit voor 3 tientjes, daarvoor heb je bij tiscali maar 4 Mbit.
Zijn er ookal mensen die een ADSL2+ hebben werken, en zo ja wat zijn de ervaringen??

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
superduper schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:09:
Ik zit helaas net op 1550 meter en dus kan ik ook niet de hogere abbos bestellen. Maar goed, dan maar veel voordeliger dan Xs4all (€ 30 tegen 80)...

Kan het niet op een ISDN lijn... Waarom is dat? Zit de KPN weer dwars met telefonie? Ik heb nu ook gewoon 12 Mb ADSL 2+.
Omdat BaByXL geen ADSL2+ over ISDN aanbiedt.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:59:
Zijn er ookal mensen die een ADSL2+ hebben werken, en zo ja wat zijn de ervaringen??
Werkt prima. Is gewoon een DSL techniek, niets merkbaar anders aan behalve sneller.
Alex
Of je even de regels wilt lezen, dit is niet gewenst.

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 10-02-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:27
ADSL2+ is gewoonweg nog niet gemaakt voor ISDN, ik ken zelfs geen ISDN modem voor ADSL2+, daarbij zijn er dus ook geen centrales gereed voor. Overigens is ISDN ver achterhaald, beter gewoon op VoIP overstappen zonder die belachelijke hoge maandlasten, waar je niets, maar dan ook niets voor terugkrijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ADSL2+ kan wel icm ISDN gewoon. Zijn ook modems voor verkrijgbaar en zowel KPN-DSL als BBned levert over ISDN ADSL2+ verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:59:
Ik zit ook net te lezen, en ben wel geinterreseerd in die 12 Mbit adsl2+
Maar zijn er nog specieke min- en pluspunten van deze provider? Ze zijn niet duur namelijk
12 mbit voor 3 tientjes, daarvoor heb je bij tiscali maar 4 Mbit.

Alex
Eindelijk heb ik ADSL2+ gekregen:
----
Gemeten snelheid(d/u) = 18828/1196Kbps
---
I woon 800 meter van de telefooncentrale af. Niet slecht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:14:
Ik zie dat je gewoon een modem kan bestellen wanneer je wilt upgraden naar ADSL2+. Iemand ervaringen met de ETech?
Ik zou er liever vandaan blijven, maar wil je support op het modem dan is dit je enige keuze waarschijnlijk. Zelf ben ik meer gecharmeerd van de Zyxel's maar dat is persoonlijke voorkeur :)

Ik ben zelf weg gegaan bij deze provider, om de doodsimpele reden dat ik de nieuwsgroepen niet volwaardig vond. De verbinding zelf heb ik nooit te klagen over gehad, maar dit ligt eigenlijk niet bij hun.

[ Voor 21% gewijzigd door Sleejuhr op 19-02-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hoezo ligt dat eigenlijk niet bij hun?

Een ISP is de belangrijkste schakel in een breedband verbinding. De telco die het DSL-touwtje levert levert immers een soort 'rietje' wat verkeer van jouw verbinding bij het netwerk van de ISP aflevert, zonder ISP ben je nergens aan gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slee-er schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:06:
[...]

Ik zou er liever vandaan blijven, maar wil je support op het modem dan is dit je enige keuze waarschijnlijk. Zelf ben ik meer gecharmeerd van de Zyxel's maar dat is persoonlijke voorkeur :)
Ik gebruik E-Tech ADSL2+ wireless. De firmware moet wel geupgraded worden. Verder ben ik tevreden met deze modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf weg gegaan bij deze provider, om de doodsimpele reden dat ik de nieuwsgroepen niet volwaardig vond. De verbinding zelf heb ik nooit te klagen over gehad, maar dit ligt eigenlijk niet bij hun.
Wat zijn je ervaringen met de nieuwsserver van telebyte dan?? is die snel, compleetheid...enz..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 13:54 ]

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 07:41
Ik ben nu ruim 3 jaar lid bij telebyte en heb het volgende meegemaakt.

Mijn ervaring van het begin (3 jaar geleden):
Mijn eerste verbinding bij Telebyte was het wide open 8/1mbit via BBNed.
De download snelheid was altijd ruim 750kbp/s+ en de upload was ruim 100kbp/s+.
Toen in mei 2005 de voor inschrijving kwam voor ADSL2+ via BBNed heb ik me hiervoor gelijk ingeschreven. Omdat bij het overgaan naar een ADSL2+ een downtime zou zijn van ongeveer 3 weken en ik i.v.m. mijn werk niet zonder verbinding kon heb ik met telebyte gebeld voor een oplossing.
Hier werd mij verteld dat ik een 2e telefoonlijn kon aanvragen bij KPN en dan het ADSL2+ op de ene lijn en dan het ADSL op de andere. Als ADSL2+ dan actief was kon ik de andere verbinding opzeggen. Dus heb ik bij KPN een 2e telefoonlijn aangevraagd. Toen deze er was heb ik mijn ingeschreven voor ADSL2+ via BBNed en mijn andere abonnement opgezegd per ingang van de aansluiting van ADSL2+. Na het opsturen heb ik een paar dagen later gebeld of ik een bevestiging kon krijgen, deze heb ik toen ook gehad en er werd mij verteld dat ik per 1 augustus overging op ADSL2+ en dat de andere dan opgezegd zou worden. Aangezien dat ik in de week van 1 augustus niet thuis was i.v.m. werk kreeg ik op 2 augustus een telefoontje van mijn ouders dat internet het niet meer deed. Ik heb op dat moment van alles geprobeerd en het volgende bleek gebeurd te zijn.
De ADSL2+ oplevering is verplaatst naar 1 september maar wel hadden ze mijn huidge abonnement opgezegd. Hiermee heb ik gebeld en werd ik op dat moment heel onbeschoft geholpen door Paul van de Vlier. Na een aantal dagen bellen en doen werd mij verteld dat ik mijn verbinding het snelst terug kon krijgen via het BabyXL netwerk omdat die snel konden leveren. Zo gezegd zo gedaan en inderdaad ik had binnen een week weer internet. Ook werd mij beloofd dat als ADSL2+ zou komen in september ik dan gratis overgezet zou worden. Hiermee ben ik akkoord gegaan omdat het overal wel eens fout kan gaan. Echter had ik vanaf dat ik op het BabyXL netwerk zat, dus per 9 augustus ongeveer, het volgende probleem. De snelheid was maximaal 600kbp/s en de upload maximaal 60kbp/s waar het voorheen dus veel hoger was. Ook viel elke dag mijn verbinding wel een keer of 7 a 8 weg, het modem reset zichzelf en ik had weer verbinding, echter was dit vrij hinderlijk. Hierom heb ik weer met telebyte gebeld en ze vertelde mij dat dat kwam door het modem, op dat moment had ik een Speedtouch 570. Om verder te onderzoeken heb ik een andere modem geregeld, dit keer een Zyxel 650. Deze had echter hetzelfde probleem. Om uit te zoeken of het niet aan mijn stroomvoorziening lag dat het modem zichzelf reset heb ik er een UPS aangehangen. Dit heeft helaas niet geholpen het modem bleef zichzelf resetten. Ondertussen was de maand september al voorbij en nog steeds geen ADSL2+ en nog steeds geen correct verbinding. T/m december belde ik bijna wekelijks omdat de verbinding slecht bleef, onder tussen heb ik van alles gedaan maar geen oplossing. In December ontving ik een ADSL2+ modem die het probleem zou moeten verhelpen. De verbinding viel inderdaad niet meer weg maar er zat nog wel een fout in de firmware want na verloop van tijd werkte de DNS in het modem niet meer. Als ik het DNS adres van telebyte statisch instelde werkte het wel. Maar goed daarmee kan ik leven. Nu deze maand heb ik ADSL2+ via BabyXL. De snelheid was echter heel slecht voor een ADSL2+ verbinding. Ik heb het 12mbit abonnement omdat ik te ver van de centrale woon voor een sneller abonnement. De upload en download waren beide redelijk tot slecht, de download was maximaal 700kbp/s en de upload 90kbp/s. Hierover heb ik weer gebeld en kreeg ik een firmware aangeboden. Deze stond echter nog NIET op de e-tech site en hierover heb ik e-tech ook aangesproken waarom deze er nog niet opstaat, maar dit even terzijde. Na de update bleek de upload snelheid goed te zijn: 120kbp/s maar de download nog stees niet: 700kbp/s. Hierop heb ik weer gebeld en werd mij verteld dat het kan doordat het een nieuwe techniek is en er nog bugs in kunnen zitten. Nu valt mijn verbinding weer steeds weg maar moet ik zelf het modem resetten. Hierover moet ik nog bellen |:(

Nieuwsgroepen:
Deze zijn bijna nooit compleet, ik heb er een een betaalde nieuwsserver bij genomen anders was er geen beginnen aan.

Helpdesk:
Helpdesk is goed bereikbaar en tegen lokaal tarief.

Conclusie:
Ik heb 2 jaar lang geen enkel probleem gehad met telebyte en sinds 1 augustus heel veel problemen.
Al met al ben ik toch wel tevreden alleen jammer van de laatste tijd.

• Smarron

Smarron

The bend

Even inhaken op bovenstaand verhaal. Ik heb deels dezelfde ervaringen sinds ik over ben gestapt van BBNed naar BabyXL:

- Downloadsnelheid van 860kb/s gedaald naar ongeveer 700kb/s, upload van 95kb/s naar 70kb/s.
- Modem reset zich regelmatig (E-Tech, laatste firmware op aanraden van Telebyte.) Zonder de update deed BabyXL het helemaal niet, dus was dat noodzaak. Ik heb dat probleem nooit gehad met BBNed.
- Wel het wide-open abo, dus geen ADSL2+

Ik verhuis binnenkort toch en zal richting TweakDSL (nieuwsgroepen) gaan of Versatel (voetbal), maar ben daar nog niet echt over uit.

Verwijderd

KoBolD schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:18:
Nu deze maand heb ik ADSL2+ via BabyXL. De snelheid was echter heel slecht voor een ADSL2+ verbinding. Ik heb het 12mbit abonnement omdat ik te ver van de centrale woon voor een sneller abonnement. De upload en download waren beide redelijk tot slecht, de download was maximaal 700kbp/s en de upload 90kbp/s. Hierover heb ik weer gebeld en kreeg ik een firmware aangeboden. Deze stond echter nog NIET op de e-tech site en hierover heb ik e-tech ook aangesproken waarom deze er nog niet opstaat, maar dit even terzijde. Na de update bleek de upload snelheid goed te zijn: 120kbp/s maar de download nog stees niet: 700kbp/s. Hierop heb ik weer gebeld en werd mij verteld dat het kan doordat het een nieuwe techniek is en er nog bugs in kunnen zitten.
Dit is helaas niets minder dan waar. Misschien toch andere ADSL modems, Linksys b.v., proberen. Wat je ook kan doen is de modem in GDMT (ADSL1) mode zetten en kijken of de lijn stabieler wordt. Zo ja, dan zijn er inderdaad bugs in de ADSL2+ code van de modem. Of andere modem aanschaf of wacht op nieuwe firmware.

• bjck
Dan zou ik zeker geen Linksys proberen op BaByXL, hoor ik niet al te positieve geluiden over en ook de upstream die dit modem weet te realiseren is ver ondermaats. Wat je wel zou kunnen doen is een ADSL2+ modem die een goede linesync wil opbouwen in bridge mode zetten en er een andere router achter plaatsen zoals bijvoorbeeld een Linksys WRT54G bijvoorbeeld. Dan kan je van beide kampen de goede punten gebruiken ;)

Wat een hele simpele is om zo'n 'powered by BBned' CJT 816-2P te 'regelen'. Moet je op marktplaats.nl eens zoeken op "816-2P", kosten niet heel veel zo te zien. Iedereen kreeg hem gratis bij een abonnement en er lijken er nogal wat niet meer in gebruik of over te zijn her en der.

Die met laatste firmware uitrusten en in bridge mode (even opletten op de DSL instellingen nog, zijn wat anders dan default voor optimaal resulataat) zetten en een losse router erachter. Gebruik niet het modem als router, zijn ze 'niet zo goed' in is mijn ervaring (vastlopers).

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 23-02-2006 21:51 ]

Verwijderd

Smarron schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:17:
Even inhaken op bovenstaand verhaal. Ik heb deels dezelfde ervaringen sinds ik over ben gestapt van BBNed naar BabyXL:

- Downloadsnelheid van 860kb/s gedaald naar ongeveer 700kb/s, upload van 95kb/s naar 70kb/s.
Het is niet altijd de schuld van BabyXL. Heb nu 3 jaar BBNed Wide Open. Downstream is van 7616Kbps naar nu 5400 gegaan. Het is ook logisch. De telefooncentraal van KPN wordt steeds drukker en meer storingen op de lijn. Misschien toch ADSL2+ modem proberen die veel beter ruis kan onderdrukken dan die oudgediende.

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:49:
Dan zou ik zeker geen Linksys proberen op BaByXL, hoor ik niet al te positieve geluiden over en ook de upstream die dit modem weet te realiseren is ver ondermaats. Wat je wel zou kunnen doen is een ADSL2+ modem die een goede linesync wil opbouwen in bridge mode zetten en er een andere router achter plaatsen zoals bijvoorbeeld een Linksys WRT54G bijvoorbeeld. Dan kan je van beide kampen de goede punten gebruiken ;)

Wat een hele simpele is om zo'n 'powered by BBned' CJT 816-2P te 'regelen'. Moet je op marktplaats.nl eens zoeken op "816-2P", kosten niet heel veel zo te zien. Iedereen kreeg hem gratis bij een abonnement en er lijken er nogal wat niet meer in gebruik of over te zijn her en der.

Die met laatste firmware uitrusten en in bridge mode (even opletten op de DSL instellingen nog, zijn wat anders dan default voor optimaal resulataat) zetten en een losse router erachter. Gebruik niet het modem als router, zijn ze 'niet zo goed' in is mijn ervaring (vastlopers).
bjck schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:49:

Inderdaad, zo'n ADSL2+ modem/router heeft de routing capaciteit gewoon niet. Als je toch die ADSL 2+ modem/router als router gebruik zorg je in ieder geval dat die firewall uitgeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een telco-telco migratie aangevraagd, ik heb nog een speedtouch 716G liggen. Gebruik die dan wel ipv. het e-tech modem.
Ik neem aan dat de 719G (geen V5) wel goed werkt met tiscali adsl2+ 12 mbits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
KoBolD schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:18:
Nu valt mijn verbinding weer steeds weg maar moet ik zelf het modem resetten. Hierover moet ik nog bellen |:(
Nu heb ik via de e-mail contact gehad en word mij ook inderdaad het volgende verteld:

[email]
Het probleem ligt echt niet aan de lijn. Ik heb een paar keer gezien dat de
lijn gewoon goed sync had maar de modem geen IP had. Zo'n E-Tech
modem/router van euro 40,- per stuk is simpelweg niet gemaakt voor zwaar
taken zoals die nu heeft (port forwarding, NAT, routing etc.). Deze lijn is
heel stabiel nu:

*************************** LOOKING GLASS ******************************

Aansluiting = 04984595/S001
Tijdstip meting = wo 01 mrt 2006 08:29

Gewenste status = Unlock
Huidige status = Up
Status dslam = No Defect
Status CPE = No Defect
Laatste statuswijziging = 0 days 09:55:45

CPE IP Adres = 213.211.185.7

Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 12288/1024M7
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 7120/1156

Voor het professioneel gebruik van ADSL lijn moet je de ADSL modem als
bridged modem configuren en daarachter een eigen router aansluiten of een
zakelijke ADSL modem/router met voldoende routing capaciteit kopen.
[email]

Nu heb ik dus al op advies een copperjet 816-2p gekocht en ga eens kijken of dat werkt.
Ook zal ik mijn modem/router als bridge instellen.
Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
KoBolD schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:54:
[...]

Nu heb ik via de e-mail contact gehad en word mij ook inderdaad het volgende verteld:

[email]
Opzich moet een modem het wel kunnen gewoon natuurlijk... Maar kan mij voorstellen dat het een keer een beetje teveel wordt voor een kastje van €40.
Nu heb ik dus al op advies een copperjet 816-2p gekocht en ga eens kijken of dat werkt.
Ook zal ik mijn modem/router als bridge instellen.
Hier is de allernieuwste firmware voor een 816-2P, soort van test versie. Hier zit een hele nieuwe versie in van de software die de dsl-chip aanstuurt wat een optimale linesync geeft. Mogelijk dat je nog iets moet 'tweaken' aan de advanced DSL instellingen. Hij moet op FDM en niet op EC bijvoorbeeld.

Deze zou je eens moeten proberen en vergeet vooral niet na een firmware update:

• Resetten naar vendor defaults en opnieuw/juist instellen.
• Save config te klikken na het instellen. Anders ben je na elke keer herstarten weer terug bij af.

Als ik die snelheid zo zie heb je vast ook een behoorlijk hoge attenuation op je downstream wat een lange lijnlengte aangeeft.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 01-03-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
bjck schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:56:
Als ik die snelheid zo zie heb je vast ook een behoorlijk hoge attenuation op je downstream wat een lange lijnlengte aangeeft.
Bedankt voor de nieuwste firmware, ik ga het proberen als ik het nieuwe modem heb.

De afstand tot mijn centrale is 1930 meter en de afstand van het modem tot de telefoon aansluiting is al verkort tot 20cm zonder splitter er tussen anders zakt de snelheid nog naar 6.5mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
Hebben meer mensen (sinds enige maanden en wie weet.. wel langer aangezien ik geen tijd/zin had om te zeuren) met Telebyte bbned meer last van een relatief hoge ping naar servers in de UK?

Ik heb maar een paar tracerts gedaan naar de betreffende servers...
Bijvoorbeeld deze:
http://img221.imageshack.us/my.php?image=tracert9jc.png

Hier word ik eerst naar de VS geroute en daarna weer terug naar Europa. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Tha_TE op 09-05-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Toevallig gebruikt dat doel netwerk waar die server in hangt bandbreedte via Level3. Blijkbaar gebruikt Telebyte bandbreedte via Cogentco (beide wel meer waarschijnlijk, maar voor de heenweg wordt deze route gekozen). En de koppeling tussen beide netwerken gebeurt zo te zien op 'jfk' wat NewYork is.

Twee keer de oceaan over geeft wel zo'n latency inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over Telebyte tussendoor:
Hier in het overzicht staat een ADSL2+ 12Mbit abo voor 29,95. ( ik betaal nu 32,95 voor 4Mbit bij een andere provider).
http://www3.telebyte.nl/ADSL_overview.php

Ik ben eigenlijk opzoek naar 'de catch'. Het kan toch niet dat het zo goedkoop is?

Nu vond ik een pagina (na goed zoeken) waar staat dat ze korting geven op de eerste 3 maanden.
http://www3.telebyte.nl/prod_home.php?show=1&s=1

Echter na het doorlopen van de aanmeld wizard wordt er niets over de abonnementsprijzen gezegd en staat nergens dat je na 3 maanden meer moet gaan betalen.

Oftwel, wat is 'de catch' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:33:
Even een vraagje over Telebyte tussendoor:
Hier in het overzicht staat een ADSL2+ 12Mbit abo voor 29,95. ( ik betaal nu 32,95 voor 4Mbit bij een andere provider).
http://www3.telebyte.nl/ADSL_overview.php

Ik ben eigenlijk opzoek naar 'de catch'. Het kan toch niet dat het zo goedkoop is?

Nu vond ik een pagina (na goed zoeken) waar staat dat ze korting geven op de eerste 3 maanden.
http://www3.telebyte.nl/prod_home.php?show=1&s=1

Echter na het doorlopen van de aanmeld wizard wordt er niets over de abonnementsprijzen gezegd en staat nergens dat je na 3 maanden meer moet gaan betalen.

Oftwel, wat is 'de catch' ?
Er is geen catch. PUNT. Waar de korting voor 3 maanden van toepassing is, wordt het erbij vermeld. Is momenteel enkel van toepassing op de lijnen van bbned. Je hebt tegenwoordig wel te maken met afsluitkosten bij het beeindigen van je abonnement.

De prijs van 29,95 is niet meer zo ongewoon voor ADSL2+. Kijk ook maar eens bij de producten van Tiscali ter vergelijking.

[ Voor 8% gewijzigd door Aram op 10-05-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€29,95 voor 12 mbit is inderdaad gaan catch, en gewoon een snelle en stabiele verbinding. Dus wat dat betreft kun je Telebyte gerust nemen. Maar let op: als je de helpdesk nodig hebt of je probeert via e-mail met hun in contact te komen (wat volgens Telebyte's algemene voorwaarden de geprefereerde manier is) ben je klaar: op e-mail wordt NOOIT gereageerd en de helpdeskmedewerkers zijn een toonbeeld van arrogantie. Zij weten alles en jij weet niks. Bij hun is altijd alles in orde en bij jou niet. Zij hebben altijd gelijk en jij niet. En als je een schriftelijke, aangetekende klacht bij Telebyte's directeur neerlegt, zelfs dán wordt er niet gereageerd. Mijn advies: pas ermee op. Op Telebyte's site staat: "De sfeer binnen Telebyte is technisch en vooruitstrevend, wat zich uit in een drang om voor iedere klant een perfect werkende oplossing te vinden.". Je reinste kul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Mijn ervaringen met de telefonische helpdesk zijn echt anders Polar Monk, keurige mensen die goed weten waar ze over praten zonder arrogant of onbeleefd over te komen - schatten je kennisniveau goed in... Maar goed, zó vaak heb ik ze ook niet gebeld. :)

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over te denken om over te stappen naar ADSL2+ 24mbit (zit nu via 8mbit bij Telebyte). 361 meter van de centrale dus dat moet wel goed komen lijkt mij.. (heb ook al een ADSL2+ modem van ze mogen ontvangen bij het aansluiten van dit abo).

Iemand die ervaring heeft met het omzetten van een abonnement naar ADSL2+ bij Telebyte? Qua snelheid van handelen etc?

Nog een vaag iets: de ingebouwde DNS-server die in het ADSL2+ modem (incl wireless) zit is erg traag. Weet iemand om die aan te passen zodat er naar andere DNS-servers wordt verwezen? Ik heb hier nu een DNS opgezet voor m'n eigen PC, maar de rest van het huis heeft soms nog steeds te maken met een erg trage DNS.

En nog een klein puntje (mochten hier mensen van Telebyte meelezen): waarom reageert er niemand op mijn request om te peeren op onze feeders? De helpdesk zegt dat ik moet mailen, maar op de mail wordt niet gereageerd (al maanden).. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb ze een paar keer aan de lijn gehad en ben prima geholpen. Ook mijn email met vragen is keurig en snel beantwoord. Ik heb dus geen slechte ervaringen met de helpdesk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:28:
Ik heb ze een paar keer aan de lijn gehad en ben prima geholpen. Ook mijn email met vragen is keurig en snel beantwoord. Ik heb dus geen slechte ervaringen met de helpdesk gehad.
Hmm, dan nog maar een keertje bellen en zeggen dat hun newsmaster adres niet werkt :)

PS. Altijd goede verbinding met Telebyte, 840KB/sec strak op elk moment van de dag.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blizt schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:22:
Mijn ervaringen met de telefonische helpdesk zijn echt anders Polar Monk...
Tuurlijk, ik snap ook wel dat mijn ervaring niet eenieders ervaring hoeft te zijn. Maar om een concreet voorbeeld te geven: tot tweemaal toe had ik wekenlang last van een belabberde download, waar die voorheen wel gewoon in orde was. Tot tweemaal toe deed men niet meer dan een lijnmeting, om vervolgens te constateren dat de lijn goed is. Inderdaad, modem traninde keurig in op 13501/1024 kbps. Na onderhoud in de bewuste centrale bleek telkens het probleem te zijn opgelost, ik bedoel maar. Een ander probleem met een steeds wegvallend signaal op de E-Tech router werd ook mij verweten. Er werd mij ineens begin maart heel snel nieuwe firmware beloofd, maar E-Tech wist daar niks van af. Uiteindelijk de E-Tech teruggezonden en een SpeedTouch 546 aangeschaft: probleem over. Een schriftelijke, goed gefundeerde klacht is nimmer beantwoord. Telebyte is voor mij een goede verbinding, maar de rest is pet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:27:
Iemand die ervaring heeft met het omzetten van een abonnement naar ADSL2+ bij Telebyte? Qua snelheid van handelen etc?
Daarvan kan ik zeggen: dat gaat gewoon probleemloos. Voor je het weet zit je op ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:05:
[...]

Daarvan kan ik zeggen: dat gaat gewoon probleemloos. Voor je het weet zit je op ADSL2+.
Ok, dan gaan we dat volgende week maar eens even regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
Tha_TE schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:04:
Hebben meer mensen (sinds enige maanden en wie weet.. wel langer aangezien ik geen tijd/zin had om te zeuren) met Telebyte bbned meer last van een relatief hoge ping naar servers in de UK?

Ik heb maar een paar tracerts gedaan naar de betreffende servers...
Bijvoorbeeld deze:
http://img221.imageshack.us/my.php?image=tracert9jc.png

Hier word ik eerst naar de VS geroute en daarna weer terug naar Europa. :'(
ik heb dit zelfde probleem, heb je er al een oplossing of een reactie van gehad van telebyte.

Over de telefonische helpdesk ben ik wisselend te spreken.
Over Paul ben ik zeer ontevreden, die denkt inderdaad dat je dom bent en dat het altijd bij jou ligt.

Over de directeur zelf, Hong, kan ik zeggen dat hij heel druk is maar altijd wel zijn best probeerd te doen. Ik denk dat telebyte met een beetje meer management een heel goede internet provider kan worden.

Tot nu toe heb ik bijna 1 jaar een 12mbit ADSL2+ verbinding bij hun en ben er toch wel positief over te spreken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2022
Nu valt mijn verbinding weer steeds weg maar moet ik zelf het modem resetten. Hierover moet ik nog bellen |:(
pcies daar heb ik dus ook al enige tijd last van. Ik raak best geirriteerd om telkens me modem te resetten na een aantal uur..

als ik in de modem cp kijk zie ik wel dat ik verbinding heb en een ip alleen bij de up/down staat er 0kbps/0kbps, dus had ik gebeld en werd mij gezegd dat de afstand tussen de splitter en modem niet meer dan 50cm mocht zijn :r wat dus totaal @$#@ is :X

mjah ik hoop dat jij meer geluk hebt in het vinden van een oplossing :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
emus schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:57:
[...]

pcies daar heb ik dus ook al enige tijd last van. Ik raak best geirriteerd om telkens me modem te resetten na een aantal uur..

als ik in de modem cp kijk zie ik wel dat ik verbinding heb en een ip alleen bij de up/down staat er 0kbps/0kbps, dus had ik gebeld en werd mij gezegd dat de afstand tussen de splitter en modem niet meer dan 50cm mocht zijn :r wat dus totaal @$#@ is :X

mjah ik hoop dat jij meer geluk hebt in het vinden van een oplossing :O
dat van die afstand zou best kunnen, ik heb nu 20cm en geen splitter want dan is mijn snelheid nog eens 100kbp/s hoger. Mijn verbinding valt nu met een copperjet nog steeds 4 tot 8 keer per dag weg. Heb net gebeld en er is een ticket voor aangemaakt. Binnen 1 a 2 werkdagen zou ik antwoord krijgen.

edit:

Nou nooit geen reactie meer gehad dus zelf maar ff bellen.
Ze gaan mijn lijn knijpen van 9mbit naar 8mbit op de stabiliteit te kunnen garanderen.
Ik zeg dat het niets zal helpen maar we zullen zien! :Z

[ Voor 13% gewijzigd door KoBolD54 op 27-06-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zo, even een kick.

Ik heb destijds meegedaan aan de C't actie van Telebyte. Dat jaarcontract is voorbij en krijg nu een acceptgiro voor nog een jaar. Was deze actie verplicht voor 2 jaar of kan ik nu ook opzeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mijn geheugen zegt 2 jaar, maar dat weet Telebyte vast het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers.not
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik heb vandaag ook de accept giro gekregen.
Was inderdaad een 2 jarig contract. En ook nog een afkoopsom a 75E als je stop.(kijk je contractje maar na ;) )
Die 2 jaar zullen ze vast nog wel weten bij Telebyte. Of ze ook daadwerkelijk die 75E nog factureren mocht je er ook weg gaan, geen idee.

Natuurlijk kan je wel altijd , kostenloos, overstappen naar een sneller abonnenment als deze goedkoper is. Ik zou bijvoorbeeld naar een adsl2 12 mbit kunnen voor 29,95. Echter, ik heb hier ISDN en dan kan het weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
tweakers.not schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 00:12:
Ik heb vandaag ook de accept giro gekregen.
Was inderdaad een 2 jarig contract. En ook nog een afkoopsom a 75E als je stop.(kijk je contractje maar na ;) )
Die 2 jaar zullen ze vast nog wel weten bij Telebyte. Of ze ook daadwerkelijk die 75E nog factureren mocht je er ook weg gaan, geen idee.

Natuurlijk kan je wel altijd , kostenloos, overstappen naar een sneller abonnenment als deze goedkoper is. Ik zou bijvoorbeeld naar een adsl2 12 mbit kunnen voor 29,95. Echter, ik heb hier ISDN en dan kan het weer niet.
Nog niet. BaByXL werkt wel aan ADSL2+ voor ISDN momenteel begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

:)

Ik doelde eigenlijk eerder het op abonnement van C't niet het ADSL-abo zelf. Was die ook 2jaar? Ik heb voor ADSL reeds een wijziging aangevraagd, we gaan lekker naar 1mbit voor € 20,- aangezien ik er geen gebruik meer van maak en het alleen voor mijn moeder is. € 20,- vond ze snel zat voor haar Hotmail en MSN .. :D

offtopic:
Woon niet meer thuis en heb de het contract daar nog liggen. Om 21.51u werken ze niet meer bij Telebyte en ik ben nu pas thuis. Morgen overdag even aan denken en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers.not
Op mijn acceptgiro staat abonnementsverlenging vanaf 9/2006. Waarschijnlijk wordt het abonnement steeds stilzwijgend verlengd met een jaar, tenzij je tijdig opzegt. En wat is tijdig. In de meeste gevallen dien je 1 of 2 maanden voor het aflopen van je abonnement schriftelijk aan te geven dat je bedankt voor het aankomende jaar.

Als je al een ander abonnement hebt bij Telebyte, zou ik gewoon c't bellen (F&L Technical Publications dus, zie de brief) om aan te geven dat je dat adsl-abonnement niet meer hebt en of je je abonnement kunt stoppen.

Toen je bent overgestapt naar 1mbit, ging dat zonder problemen of begon telebyte over dat je in feite een 2 jarig abonnement bent aangegaan en werd de 75E nog genoemd, of ging het allemaal probleemloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

tweakers.not schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:46:
Op mijn acceptgiro staat abonnementsverlenging vanaf 9/2006. Waarschijnlijk wordt het abonnement steeds stilzwijgend verlengd met een jaar, tenzij je tijdig opzegt. En wat is tijdig. In de meeste gevallen dien je 1 of 2 maanden voor het aflopen van je abonnement schriftelijk aan te geven dat je bedankt voor het aankomende jaar.

Als je al een ander abonnement hebt bij Telebyte, zou ik gewoon c't bellen (F&L Technical Publications dus, zie de brief) om aan te geven dat je dat adsl-abonnement niet meer hebt en of je je abonnement kunt stoppen.

Toen je bent overgestapt naar 1mbit, ging dat zonder problemen of begon telebyte over dat je in feite een 2 jarig abonnement bent aangegaan en werd de 75E nog genoemd, of ging het allemaal probleemloos?
Ja, ik denk dat het een jaarabo is, dus nu opzeggen betekent over een jaar geen magazine meer.

De migratie is er nog niet doorheen. Ik heb afgelopen week een brief verstuurd, nog geen reactie gehad.

Ik heb het naar aanleiding van het volgende verstuurd:
Actie bestaande abonnees Telebyte
dinsdag 23 augustus 2005

Telebyte heeft, als tegemoetkoming voor de verlaagde kosten voor nieuwe klanten, nu ook een actie voor bestaande BabyXL klanten.
Indien een klant minimaal 9 maanden abonnee is bij Telebyte, via het netwerk van BabyXL, kan men kosteloos overstappen naar een goedkoper abonnement met dezelfde of met een hogere snelheid.

Hiervoor dient u opnieuw een ADSL-aanvraag in te dienen via deze website en ook het aanvraagformulier op te sturen. Geef aan dat uw huidige provider Telebyte is en dat u een migratie wilt laten uitvoeren op de datum dat u 9 maanden klant bent.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Jij gaat wil toch naar een lagere snelheid dan nu? Dat wijkt wel af van wat ze stellen in die tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers.not
Precies,
...kan men kosteloos overstappen naar een goedkoper abonnement met dezelfde of met een hogere snelheid
Mij leek dat dus bijvoorbeeld adsl2+ 12mbit voor 30E, maar niet overstappen naar een goedkoper abonnement als de snelheid lager ligt.

Echter weet ik niet hoe moeilijk Telebyte hierin is. Ben benieuwd hoe het afloopt. Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

bjck schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:14:
Jij gaat wil toch naar een lagere snelheid dan nu? Dat wijkt wel af van wat ze stellen in die tekst.
Je hebt helemaal gelijk .. :( Helemaal niet goed gelezen!

Naja, even afwachten dan maar, misschien dat het alsnog kan, maar waarschijnlijk niet dus. Ik voel me echt dom. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er zit bij providers een verschil tussen up- en downgraden (snelheid) en up- en downpricen (prijs per maand) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 20:04
Ik wil graag een nieuwe internet verbinding hebben, heb nu een jaartje Wanadoo Family (ow my god.). Wil nu graag een nieuwe verbinding bestellen met vooral een goeie ping + geen storingen etc. Hoe zit dit met Telebyte (BabyXL netwerk)? Zal ik voor dit netwerk gaan of BBned, heb een beetje gelezen over de twee en in principe zijn ze het zelfde (pingwise) alleen BBned heeft wat meer storingen en is een stuk duurder dan BabyXL (voor ADSL2 maakt het niet veel uit, maar voor gewone ADSL zijn ze een stuk duurder dan een BabyXL provider)

Dacht er ook aan om een ADSL pakket te bestellen inplaats van een ADSL2 omdat dit dus een hogeren ping geeft (dat werdt mijn verteld iig).

Wat zal ik doen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Migratieverzoek trouwens afgewezen zoals verwacht. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers.not
Volgens mij is er (weer) een storing. Kom al een paar uur via telebyte niet op internet.

Ligt in ieder geval niet aan mij.

Diagnostic Test e-tech modem:
Alles PASS behalve
Test IP connect to Ethernet - FAIL
Ik krijg dus geen extern ip.

De website van telebyte is voor bij ook onbereikbaar via dial up. Kan er iemand wel op de site van telebyte.nl komen? Zo ja, wat is het nummer van de helpdesk. Vindt het nu te lang duren.
Maar nogmaals, iemand het nummer van de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.emailgids.net/...mes/providers.php3?net=11
Telebyte http://www.telebyte.nl webmaster@telebyte.nl 024-3528809
of deze telefonische helpdesk: 024-8800231 of deze Tel: 024-8800232

hoop dat dit em is

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers.not
Dank je AlwaysConnected.

024 8800232 it is. Alleen dan hoor je een bandje dat ze open zijn van ma tot vrij tijdens kantooruren en voor dringende zaken op 0621596999. ( Altijd handig als ik dat nummer weer nodig heb ;) )
Echter op 06 nummer krijg je vodafone service dat de mailbox vol is. Zucht, altijd als je net niet zonder breedband kunt.

We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakers.not schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:17:
Dank je AlwaysConnected.

024 8800232 it is. Alleen dan hoor je een bandje dat ze open zijn van ma tot vrij tijdens kantooruren en voor dringende zaken op 0621596999. ( Altijd handig als ik dat nummer weer nodig heb ;) )
Echter op 06 nummer krijg je vodafone service dat de mailbox vol is. Zucht, altijd als je net niet zonder breedband kunt.

We wachten af.
ze zullen wel dood gebeld/smst worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers.not
De boel is weer up and running sinds 5 minuten. www.telebyte.nl doet het ook weer zie ik.
Jammer dat ze nog niet melden wat er aan de hand was op de storingspagina. Vorige week (woensdag zo uit mijn hoofd) was het ook al een paar uur mis. Daarvoor tijden geen problemen trouwens. Maar ik ben weer een blij mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even downtime gehad ivm upgraden van centrale..

Us Rate (Kbps) 896
Ds Rate (Kbps) 9120

Dat gaat een stuk rapper zeg.. 950KB/sec :)

Nu nog even ADSL2+ regelen en klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
tweakers.not schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:54:
De boel is weer up and running sinds 5 minuten. www.telebyte.nl doet het ook weer zie ik.
Jammer dat ze nog niet melden wat er aan de hand was op de storingspagina. Vorige week (woensdag zo uit mijn hoofd) was het ook al een paar uur mis. Daarvoor tijden geen problemen trouwens. Maar ik ben weer een blij mens.
Niet gewoon onderhoud bij BaByXL/Tiscali? Dan lig je er een paar uur uit inderdaad.

Hier staat de planning van deze week, vast dat je daar tussen zit ;-)

bjck in "Het grote TweakDSL topic - Deel 23"
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:04:
Vandaag even downtime gehad ivm upgraden van centrale..

Us Rate (Kbps) 896
Ds Rate (Kbps) 9120

Dat gaat een stuk rapper zeg.. 950KB/sec :)

Nu nog even ADSL2+ regelen en klaar :D
Als het een BaByXL/Tiscali lijn betreft is elke snelheid nu ADSL2/ADSL2+ geschikt ook (na dat onderhoud). Als je dus in plaats van een ADSL1 modem een ADSL2+ geschikt modem aansluit (zoals je hebt zo te zien) krijg je dus bij 8/1 nu 9100/1100 (als je lijn dat aankan) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

knakworst

Get more sats!

blix schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:29:

Dacht er ook aan om een ADSL pakket te bestellen inplaats van een ADSL2 omdat dit dus een hogeren ping geeft (dat werdt mijn verteld iig).

Wat zal ik doen? Alvast bedankt!
Mijn ervaring is dat de pingtijden van ADSL2+ van tiscali erg goed zijn. Ik zit zelf sinds vorige week op ADSL2+ en mijn ping naar nu.nl is hooguit 15 ms, circa 3 ms hoger dan met ADSL _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bij Tiscali is het straks allemaal hetzelfde overal. Er wordt binnenkort weer gestart met het ombouwen van de laatste centrales naar ADSL2+ geschikte apparatuur. En ondertussen wordt er op de reeds omgebouwde centrales een update gedaan zodat alle snelheden die je bestelt ook met ADSL2/ADSL2+ techniek kunenn werken en 10% extra snelheid hebben.

Een ADSL modem kan je ook gewoon blijven gebruiken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:42:
[...]

Niet gewoon onderhoud bij BaByXL/Tiscali? Dan lig je er een paar uur uit inderdaad.

Hier staat de planning van deze week, vast dat je daar tussen zit ;-)

bjck in "Het grote TweakDSL topic - Deel 23"

[...]

Als het een BaByXL/Tiscali lijn betreft is elke snelheid nu ADSL2/ADSL2+ geschikt ook (na dat onderhoud). Als je dus in plaats van een ADSL1 modem een ADSL2+ geschikt modem aansluit (zoals je hebt zo te zien) krijg je dus bij 8/1 nu 9100/1100 (als je lijn dat aankan) ;)
Ik heb een BabyXL lijn (8mbit) met een ADSL2+ router. Met 451 meter tot de centrale (letterlijk om de hoek hier) ben ik benieuwd wat ik ga trekken op 24mbit :)

Iemand ervaring met het switchen naar een ander abo? Ben vooral benieuwd naar de periode dat dit duurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben mensen trouwens nog last van random disconnected ? vandaag was het weer 2x raak, moet de router resetten om weer verbinding te krijgen. Kan het misschien aan de goedkope e-tech router liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 02:41:
hebben mensen trouwens nog last van random disconnected ? vandaag was het weer 2x raak, moet de router resetten om weer verbinding te krijgen. Kan het misschien aan de goedkope e-tech router liggen?
Als jij jouw router moet herstarten om weer verbinding te krijgen zou ik ook aan het apparaat gaan twijfellen. Maar het kan ook zo simpel zijn als een een windows DHCP client die even niet meewerkt en het herstarten van je router forceert een 'deze kabel is niet verbonden' situatie daardoor. Zijn nog tal van die scenario's te bedenken die ontstaan en zich oplossen bij een routerherstart zonder dat het aan je router zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 02:49:
[...]

Als jij jouw router moet herstarten om weer verbinding te krijgen zou ik ook aan het apparaat gaan twijfellen. Maar het kan ook zo simpel zijn als een een windows DHCP client die even niet meewerkt en het herstarten van je router forceert een 'deze kabel is niet verbonden' situatie daardoor. Zijn nog tal van die scenario's te bedenken die ontstaan en zich oplossen bij een routerherstart zonder dat het aan je router zelf ligt.
ik zal het wat uitgebreider uitleggen. Vroeger had ik redelijk vaak last van wegvallend internet. Als ik naar de router page ging, en keek bij de download / upload snelheid, stond er 0 / 0 kbps. Om weer internet te krijgen was een router reset nodig. Er stond wel bij status "connected" maar had geen internet. Sindskort valt het ook af en toe weg (2 a 3x in de week), maar nu staat er connected en ook de snelheid staat ook nog juist aangegeven. In de router log staat
"DSL Carrier is down
DSL Carrier is up"

Zo gauw het internet weg is moet ik even een tijd wachten (down) en na een tijdje is het weer up. Ik heb nog een hele oude splitter, echt van 6 jaar geleden. Ook is de kabel vanaf de splitter naar de modem onnodig lang. Zou het daar ook aan kunnen liggen ? Toen ik een verbinding had van xs4all had ik nooit last van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 02:41:
Zeker weten. Had die in eerste instantie ook, maar die E-Tech is gewoon enorm bagger. Een SpeedTouch 546 gekocht en voilá: geen wegvallende verbindingen meer. De E-Tech teruggestuurd en het bedrag laten storneren. Doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Us Rate (Kbps) 1180
Ds Rate (Kbps) 21259

Upgrade voltooid :) Woensdag papieren verstuurd, nu al in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:00
grrrrr.. :( ligt mijn adsl er weer voor twee dagen uit (zaandam)...en weer niks te lezen bij telebyte..
alles gereset (mijn wireless modem, mijn adsl modem) ..niks nada nopped..

't zal morgen wel weer (hopelijk) op zijn...

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:05
Grappig, ik heb mijn Telebyte abo opgezegt om over te stappen naar Tiscali. 1 november loopt mijn abo af en ik heb mijn modem van Tiscali al binnen. Ik heb even geprobeerd hem aan te sluiten en het werkt ook nog. Grappig is ook nog dat ik nu dus iets van 12mbit heb ipv de standaard 8mbit die ik normaal heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik voorheen ook (voor m'n upgrade). Ipv modem op GDMT op ADSL2PLUS gezet en jahoor, hij traint in op 9100 zoveel kbit. Sinds de upgrades van de centrales is dat zo :)

/me downloadt lekker verder met 2085KB/sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tiscali upgrade/update de centrales in haar netwerk inderdaad. Nu wordt op alle snelheden ook ADSL2/ADSL2+ toegelaten als techniek naast GDMT. Heb je dus een ADSL2+ geschikt modem en een 8/1 verbinding heb je dan 9100/1100 (upstream maximaal 1100 natuurlijk en je lijn moet het aankunnen wel).

Maar 2085kByte/s haal je dan niet hoor ;)

Dus 8/1 is dan echt 8/1 omdat ze die 10% die je normaal verliest er nu bijgeven. Als je dus een 12/1 lijn hebt zie je ook een lijnsnelheid (mits je lijn het aankan) van 13500/1150 ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 23-10-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:58:
Tiscali upgrade/update de centrales in haar netwerk inderdaad. Nu wordt op alle snelheden ook ADSL2/ADSL2+ toegelaten als techniek naast GDMT. Heb je dus een ADSL2+ geschikt modem en een 8/1 verbinding heb je dan 9100/1100 (upstream maximaal 1100 natuurlijk en je lijn moet het aankunnen wel).

Maar 2085kByte/s haal je dan niet hoor ;)

Dus 8/1 is dan echt 8/1 omdat ze die 10% die je normaal verliest er nu bijgeven. Als je dus een 12/1 lijn hebt zie je ook een lijnsnelheid (mits je lijn het aankan) van 13500/1150 ofzo.
Ik HAD een 8mbit lijn, getrained op 9100 kbit/sec, maar sinds vrijdag heb ik een 24mbit abo, dus wel met 2085KB/sec downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:56:
[...]
Ik HAD een 8mbit lijn, getrained op 9100 kbit/sec, maar sinds vrijdag heb ik een 24mbit abo, dus wel met 2085KB/sec downloaden ;)
Dan snap ik hem, anders was het een beetje onlogisch inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:26
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de DNS server van telebyte hapert? Al een paar keer gehad dat de DNS server er mee kapt , even de modem resetten en het is weer oke.

Is hier wat aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:35:
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de DNS server van telebyte hapert? Al een paar keer gehad dat de DNS server er mee kapt , even de modem resetten en het is weer oke.

Andere DNS gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
Dancis schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:35:

Als jij je modem reset en het probleem is verholpen, dan ligt het probleem waarschijnlijk aan jouw modem cq. de instellingen en niet aan de DNS servers van Telebyte.

Ik heb trouwens zelf tot nu toe geen DNS problemen bij Telebyte ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Iemand enig idee of er ongeplande storingen zijn met Telebyte? Mijn moeder heeft al 3 dagen last van geen verbinding. Paar keer modem gereset, kabels gecontroleerd etc. Gisteren ben ik zelf even gaan kijken, maar ook direct vanuit de muur krijgt de modem geen signaal meer.

Morgen bel ik ze sowieso op. De site geeft geen info over storingen of werkzaamheden in mijn omgeving. (En de werkzaamheden zouden een half uurtje downtime moeten hebben). Locatie: Ede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt er bij iemand ook de nieuwsgroep van telebyte niet? newsbin.telebyte.nl doet helemaal niks. Unable to connect. En met pingen krijg ik een time out.

Enig idee wat er loos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:04:
Werkt er bij iemand ook de nieuwsgroep van telebyte niet? newsbin.telebyte.nl doet helemaal niks. Unable to connect. En met pingen krijg ik een time out.

Enig idee wat er loos is?
Nope die doet ut inderdaad niet meer, misschien even de helpdesk een mailtje sturen.
Maar los hiervan, je gebruikt toch niet de nieuwsserver van telebyte? Die is zwaaaaaaaar incompleet, dus eigenlijk waardeloos, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ze zeggen op hun website dat die voor 90% vol is, nouja ik gebruik die zooi normaal eigenlijk nooit. Maar wilde even wat opzoeken.

Moet ze toch bellen, mn router begint t te begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze ISP staat bij mij op de lijst om eventueel naar toe te migreren (vanaf Demon).
Gezien de weinige posts in dit topic, zijn er dan weinig tweakers bij deze ISP?

Is deze nou zo goed? Of zijn die andere nou zo slecht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:48:
Deze ISP staat bij mij op de lijst om eventueel naar toe te migreren (vanaf Demon).
Gezien de weinige posts in dit topic, zijn er dan weinig tweakers bij deze ISP?

Is deze nou zo goed? Of zijn die andere nou zo slecht? ;)
Weinig posts :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, in vergelijking met de topics over Demon etc. Die zijn allang bij deel 10 ofzo.
Deze pas bij deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik zit er nu 3 jaar bij,en moet zeggen dat ik geen probleem met ze heb :) tot dusver eigenlijk een stabiele verbinding,vorig jaar is de verbinding er in totaal 2 dagen uitgeweest denk ik dat ik het heb gemerkt(hele zondag omdat een bepaalde switch het had begeven oid) verder weinig problemen :)

Teleb yte is een wat kleinere ISP,dus minder mensen,dus minder klachten etc waardoor dus ook weer minder topics ;)

[ Voor 16% gewijzigd door mrsar op 02-02-2007 13:30 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:21:
Ja, in vergelijking met de topics over Demon etc. Die zijn allang bij deel 10 ofzo.
Deze pas bij deel 2.
Ach so. Vergeleken met is het dan wel weinig ja. Demon was ook iets bekender.

Maar in mijn oude huis ligt Telebyte nog. Prima verbinding. Snel en redelijk stabiel. Niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esteis
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:03
Ik zit zelf nu alweer een jaar of 3 bij telebyte. Eerst ADSL Wide Open (8Mb) via BabyXL gehad en sinds januari de overstap gewaagd naar ADSL2+ 12Mb.

Helaas heb ik nu een maximale down-snelheid die zo'n 200 KB/s lager ligt dan bij m'n oude 8Mb abo (het was ruim 700 en nu dus ca. 500). M'n geschatte afstand tot de centrale is 696 meter.

Volgens telebyte is de lijn helemaal goed en zou het probleem bij mij thuis liggen. Ik heb de router (Draytek Vigor 2800G) al op een halve meter van m'n ISRA geplugd maar dit heeft nog niks geholpen.

Heeft er iemand tips wat ik nog zou kunnen doen om de snelheid te verbeteren? Ben nu een beetje verdrietig (ok, ben wel minder gaan betalen maar ik had toch een beetje gehoopt dat 12 Mb sneller zou zijn dan 8 Mb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... apart.
Ik had eerst Demon (8Mbit, BabyXL), toen overgestapt naar Telebyte.
Die belden me dat ze ook 12Mbit konden leveren bij mij, nou doe maar.

Bij Demon haalde ik met mijn Zyxel 650HW (ASDL 1 modem) zo'n 600KB/sec (ding trainde op iets van 6200/820).
Toen ik over was op Telebyte veranderde dat niet.
Vervolgens kreeg ik van hun een nieuw modem, de Linksys WAG200 (ASDL 2 modem) en die trainde op 8300/1150).
Nog geen 12Mbit, maar in iedergeval sneller dan met mijn oude DSL modem!

Afstand bij mij is zo'n 1800 meter tot de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je em wel trainen op ADSL2+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan wie stel je die vraag? Aan mij of aan esteis?
Ik heb dat linksys geval gewoon aangesloten en verder niks ingesteld.
Staat op Multimode ofzo, neem aan dat dat goed genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esteis
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:03
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:32:
Laat je em wel trainen op ADSL2+ ?
Heb 'm sowieso op ADSL2+ laten trainen, maar ik zag vandaag dat ie maar traint op 5400/1195. Ik zal dit wel eens naar Telebyte mailen want het lijkt me dan toch een probleempje met de lijn.

[ Voor 30% gewijzigd door esteis op 14-02-2007 16:36 ]

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:56
esteis schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:16:
Ik zit zelf nu alweer een jaar of 3 bij telebyte. Eerst ADSL Wide Open (8Mb) via BabyXL gehad en sinds januari de overstap gewaagd naar ADSL2+ 12Mb.

Helaas heb ik nu een maximale down-snelheid die zo'n 200 KB/s lager ligt dan bij m'n oude 8Mb abo (het was ruim 700 en nu dus ca. 500). M'n geschatte afstand tot de centrale is 696 meter.

Volgens telebyte is de lijn helemaal goed en zou het probleem bij mij thuis liggen. Ik heb de router (Draytek Vigor 2800G) al op een halve meter van m'n ISRA geplugd maar dit heeft nog niks geholpen.

Heeft er iemand tips wat ik nog zou kunnen doen om de snelheid te verbeteren? Ben nu een beetje verdrietig (ok, ben wel minder gaan betalen maar ik had toch een beetje gehoopt dat 12 Mb sneller zou zijn dan 8 Mb).
Dit is inderdaad een vreemd probleem. Ik heb hier dezelfde situatie, eerst een 8mbit nu een 12mbit, de snelheid is hier wel degeijk vooruit gegaan.
Trek hier zo'n 1200KB/s weg. Het probleem is hier, dat ik te ver van de centrale zit (1827 meter)., waardoor de lijn af en toe wegpluurt en niet van zelf opkomt.
Om dit op te lossen zet ik mijn modem instellingen op gdmt, dit levert een lagere snelheid op en hogere uptime. Blijft mijn mailserver tenminste nog in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een telebyte klant met DNS problemen, ik heb ondertussen een heel techno-mail gestuurd naar ze, met waar het probleem ligt, inmiddels heb ik lekker een andere dns-server ingesteld, want het was echt niet fijn om 30 seconden op een dns-query te wachten. Morgen maar eens wachten op de reply van telebyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In z'n algemeenheid kan ik zeggen dat ik prima tevreden ben over mijn verbinding via Telebyte. Ik ben nu bijna twee jaar abonnee. Ik ben begonnen met 4 mbit, later naar 8 mbit en nu ADSL2+ 12 mbit. Vlak na de overschakeling naar ADSL2+ wel veel gedoe gehad, mede te wijten aan een ongelooflijk brak E-tech modem. Verder deed men in zijn geheel geen moeite om me te helpen. Maar nu heel weinig downtime of storingen anderszins, maar als je daadwerkelijk met die lui wilt communiceren ben je de klos, dat gaat gewoon echt niet. E-mails worden nagenoeg nooit beantwoord, en de helpdesk(?) medewerkers blinken uit in arrogantie. Maar goed, 12 mbit met snelheden op Eweka die structureel boven de 1300 KB/s komen voor € 29,95 per maand, da's gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 12:46 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste