Vraag aan andere klanten van Telebyte.
Wie heeft er nog meer hetzelfde 'probleem' als ik?
Begin 2007 een 12Mbit abo afgesloten á 29,95 p/m.
Als ik nu op hun website kijk, staat ditzelfde abonnement voor 24,95 p/m.
Kortom, een verschil van 5,- per maand. Niet veel, maar op jaarbasis scheelt dit toch.
Uiteraard verhaal gaan halen bij Telebyte en gevraagd waarom ik niet zoals op de site vermeld staat 24,95 voor mijn abonnement betaal, want het lijkt mij dat een prijs wijziging gewoon wordt doorbrekend aan de klant. Dus ik heb verzocht mij een correcte factuur toe te zenden en ik zou ook graag het door mij teveel betaalde abonnementsgeld (sinds de wijziging uiteraard) gecrediteerd zien.
Als antwoord kreeg ik het volgende:
Geachte klant,
onder elke mail stond van u kunt als u wilt overstappen. Als iemand niet reageer kunnen we heleaas niks aan doen. U kunt nu een brief naar ons opsturen dat u wilt overstappen dan zetten we u over.
Met vriendelijke groet
Uw helpdesk
Brief schrijven? Overstappen?
Hallo

Telebyte voert een prijs wijziging door, dan hoor ik als klant dat toch vanzelf te merken zonder dat ik hiervoor in de pen moet klimmen.
Dus ik wedrom om meer duidelijkheid gevraagd, wat ik niet echt heb gekregen:
Mijn collega bedoelde: hebben wij u ooit een mail gestuurd met het bericht dat u naar dit abonnement kunt overstappen? Uit uw mail maak ik op dat dit niet het geval is. Wij hebben een tijdje geleden de abonnementen aangepast. Aangezien u een lopend contract heeft hebben wij u hier niet over geïnformeerd. Er staat ook in de algemene voorwaarden dat tussentijdse wijzigingen niet op u van toepassing zijn zolang het contract loopt. Zodra het lopende contract is beëindigd kunt u overstappen naar een andere of goedkopere abonnementsvorm. Op dit moment is dat nog niet mogelijk.
Leuke uitspraak, maar in hun AV vind ik hier niks over terug, dat tussentijdse wijzigingen niet voor bestaande contracten van toepassing zijn.
http://www.telebyte.nl/ds...neVoorwaardenTelebyte.pdf
Ook al was dat zo, vraag ik me af of dit waar zou zijn. Want in het omgekeerde geval (een verhoging) zou dit vermoedelijk wel direct worden doorberekend.
Ik heb een contact afgesloten in Februari 2007, dat zou 1 jaar duren, daarna was het contact per maand opzegbaar (contract werd omgezet in onbepaalde tijds vorm). Maar aangezien ik tevreden ben over de geleverde dienst, had ik geen reden om 't na 1 jaar op te zeggen.
Het antwoord van Telebyte op mijn vraag waarom ik niet het nieuwe bedrag doorberekend krijg blijft dan ook:
U wordt niet automatisch over gezet u dien dit schriftelijk in te dienen zo dat wij u abonnement kosten kunnen aanpassen.
Erg vreemde gang van zaken.
Nog meer Tweakers bij Telebyte die dit is opgevallen?
-edit-
Nog een leuke uit de AV:
Artikel 18 Klachten, Geschillen
18.2 In afwijking van het in het vorige lid bepaalde worden
Klachten en Geschillen waarop de klachten- en geschillenregeling van de NILIP (
http://www.nlip.nl) van toepassing is, conform (die klachten- en geschillenregeling behandeld.
URL is van een niet bestaande geschillen commissie. Kortom, bestaat niet meer.
Zo'n leuke reclame portal van Blixem Internet waar je op terecht komt.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 26-08-2008 22:48
]