[Telebyte] Afgesloten door Cambrium

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet wat er met Telebyte aan de hand is?

Sinds vannacht 00:00 is de verbinding met hun news server verbroken.
Het helpdesk nummer op de website is niet bereikbaar (verbinding wordt direct verbroken).

Telebyte B.V.
Postbus 10254
1301AG Almere

Maandag t/m vrijdag 9:00- 21:00
Zaterdag en zondag 12:00 - 20:00 op:

Tel: 024-8800232
Fax: 024-8800238

Het e-mail adres van de helpdesk is niet meer beschikbaar:

servicedesk@telebyte.nl
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<servicedesk@telebyte.nl>:
host mx.telebyte.nl [213.211.133.162]: 550 5.1.1 <servicedesk@telebyte.nl>:
Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table

Het info e-mail adres is ook niet meer beschikbaar:

info@telebyte.nl
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<info@telebyte.nl>:
host mx.telebyte.nl [213.211.133.162]: 550 5.1.1 <info@telebyte.nl>:
Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table

Moet ik vrezen voor mijn internet connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Klinkt wel spannend ja, heb je gebeld via VoIP ? Zo ja zou het nog op een technisch iets van jouw kant kunnen zijn maar zelfs dat lijkt me hoogst waarschijnlijk.

edit, ik kan wel op hun smtp connecten e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 15-01-2009 20:15 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, gewoon met m'n mobiel.
Andere nummers kan ik wel bereiken.

mailservers van telebyte gebruik ik niet.
Heb m'n eigen (hosted) mail. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 23:23
Nu je het zegt, idd ligt de nieuwsserver er bij mij ook uit. Mailservers zijn mij niet bekend, gebruik ook een eigen server voor e-mail.

Zou wel jammer zijn, op zich bevalt me Telebyte wel. Ik wacht gewoon even af. Misschien is het ook wel een storing aldaar.

[ Voor 43% gewijzigd door MaartenPol op 15-01-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoop ook op een storing, maar een storing in zowel je telefonie als je e-mail services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dladano
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-01-2009
hun printers werken in ieder geval nog wel want ik vandaag nog mijn tweede contract van hun mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Dat usenet plat ligt, lijkt op een achterstallige betaling of bandbreedte overschrijding van telebyte aan een bandbreedte leverancier. Het mailprobleem lijkt dan weer te liggen aan een platte (bijv) MySQL backend op een mailserver die brak is geconfigureerd (hoort geen 550 te geven maar een 4xx).
Bovendien is er nog iets raars, want mx.telebyte.nl = node01.cambriumhosting.nl, waar www.cambriumhosting.nl op wordt gehost. Daarop vindt Apache het ook niet heel leuk om een 200 te geven, maar geeft een HTTP/1.x 304 Not Modified. Het erg raar in elkaar in elk geval.
Of zou telebyte hun e-mail en telefonie uitbesteden een Cambrium die nu op z'n gat ligt...
De whois vind ik ook beetje raar:
Registrant:
STI042775-TELEB
Stichting Telebyte
Toernooiveld 108
6525EC NIJMEGEN
Netherlands

Registrar:
TeleByte B.V.
Transistorstraat 60
1322CG ALMERE
Netherlands
Stichting Telebyte? :?

[ Voor 26% gewijzigd door gertvdijk op 15-01-2009 23:45 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dladano
weet er iemand al iets concreets?? want er zijn inderdaad een hoop gissingen en iedereen kan zien dat er iets mis is, de vraag rest alleen hoe ernstig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dladano
dladano schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:55:
weet er iemand al iets concreets?? want er zijn inderdaad een hoop gissingen en iedereen kan zien dat er iets mis is, de vraag rest alleen hoe ernstig??
hostmaster@telebyte.nl is bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail naar hostmaster@telebyte.nl verstuurd, deze lijkt idd de mail wel te accepteren in tegenstelling tot info@telebyte.nl en servicedesk@telebyte.nl

Nu maar hopen dat er iemand aanwezig is die dit mailadres zo af en toe bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Hun site werkt hier ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik lijk weer connectie te kunnen maken met de nieuwsgroepen via news.tweakdsl.nl,maar dat is met 5kbps :P dus dat schiet niet op :) gelukkig pakt 2e account het meeste nu op :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het blijft vreemd dat er complete stilte is, vanuit Telebyte..

Nu waren ze toch al niet gul met nieuws als het ging over bedrijfs info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dladano
Wel vreemd dat er nu bijna 48 uur geen contact valt te krijgen met telebyte.
Had gisteren ook een mailtje gestuurd naar BBned of er wat gaande is maar daar krijg ik geen antwoord op en natuurlijk ook want BBned is niet verantwoordelijk voor resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ja het is inderdaad wel vreemd,iemand naar cambrium gemaild? of tweakdsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de relatie tussen cambrium/tweakdsl en telebyte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dladano
Heb net de KVK nummers opgezocht bij Centraal Insolventieregister en geen vermelding gekregen. Dat is een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:25:
Wat is de relatie tussen cambrium/tweakdsl en telebyte?
daar zijn we geloof ik nooit echt helemaal achter gekomen.
de nieuwsgroepen zijn in ieder geval die van tweakdsl,en her en der zit er zooi gehoost bij cambrium (die geloof ik ook tweakdsl onder zich heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:48:
[...]

daar zijn we geloof ik nooit echt helemaal achter gekomen.
de nieuwsgroepen zijn in ieder geval die van tweakdsl,en her en der zit er zooi gehoost bij cambrium (die geloof ik ook tweakdsl onder zich heeft)
News en mail zijn idd ondergebracht bij Cambrium en die heeft idd ook tweakdsl... En volgens mij zit de helldesk er ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer sinds 15-01-09 Telebyte te bellen maar dat lukt niet steeds lijn dood of ingesprek, het fax nummer werkt ook niet meer.
De emails die je stuurt krijg je gelijk terug zodat het lijkt of de emailserver ook dood lijkt te zijn, dit is niet alleen bij mij zo, ook via andere providers werkt deze niet.
Ik heb Tiscali-whole sale gebeld of er iets mis is met Telebyte want ik heb via Telebyte een babyxl lijntje maar bij hun was er nog niets bekend over problemen met hun servers .
Ook hun news servers werken niet meer ik hoop niet dat ze er van door zijn en dat wij met de gebakken peren zitten.
Tot nu toe kan ik nog internetten en email ontvangen en verzenden maar ik vrees dadelijk het ergste.
BBned waar telebyte een lijntje heb zegt zouden ze verdwenen zijn, maar ik blijf het vreemd vinden en nog steeds werkt het telefoonnummer van de fax en het normale nummer niet en de emails worden nog steeds terug gebounced en ik vraag me echt af of ze verdwenen zijn, de kamer van koophandel geeft nog geen failisimenten door van hun op hun site
Ik hoop op reacties .
Ps internet en email werken nog wel en ik bel analoog en Tiscali heeft de zelfde resultaten .
Ik heb cambrium gebeld en die zeiden dat telebyte niet bij hun ondergebracht was, ik vertelde dat dit kwats was en dat ik een maand geleden nog doorgeschakeld was met telebyte, dit was volgens hun onmogelijk
Groeten Piet

:( :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 19:54
afaik zijn ze al een jaar geleden of zo overgenomen door Cambrium. Zaten eerst ook in Wijchen, nu in Almere.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dladano
In iedergeval weet ik wat ik nu wel ga doen. En dat is alle 2 de aanvragen voor nieuwe lijnen annuleren. Dit wekt niet echt veel vertrouwen en daarnaast had ik na 6 weken al gemigreerd moeten zijn wat nog steeds niet is. Fraaie boel zit ik een dezer dagen zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telebyte heeft nooit in Wijchen gezeten, maar in Nijmegen (bijsterhuizen)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister heb ik bij een klant mee gemaakt dat de verbinding is weggevallen.
De radius login geeft authenticatie fouten. Klant heeft sinds gister middag 13:30 geen internet meer.

Ik ben uiteindelijk ook bij cambriumhosting uitgekomen omdat ze vorig jaar daar ondergebracht zijn en ik ook al voor die klant contact met hun heb gehad. Toen moest ineens de settings gewijzigd worden op kort termijn zonder van te voren informeren. Ik heb destijds met mensen van cambium contact gehad omdat om redelijk wat verbindingen bij de klant ging !!
Het contact gister met cambriumhosting was waardeloos, ze deden eerst alsof hun neus bloede en zeiden nog net niet dat ze telebyte niet kennen. Uiteindelijk kreeg ik het antwoord dat de samenwerking zeer recentelijk is opgeschort maar ze weigeren me verder te helpen om in contact te komen met telebyte.

Ik zou serieus gaan zorgen dat je niet van deze provider afhankelijk bent, het is al jaren een rommel en nu lijkt het er toch op dat het einde verhaal is en klant is uiteraard de dupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 19:54
Afhankelijk van welk deel van Bijsterhuizen dat is, _is_ dat gemeente Wijchen ;) Moet maandag dan eens @ work kijken in adresboek waar ze precies zaten dan :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kun je van een situatie als deze nu melding maken zodat je als klant wellicht duidelijkheid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbegrijpelijk... waarom geven ze nou niet gewoon uitleg over de situatie op hun website.

In ieder geval nog geen bericht terug ontvangen via hostmaster@telebyte.nl (ook geen bericht dat mail niet ge-accepteerd wordt.. hij lijkt dus wel afgeleverd te worden)

Misschien dat er email adressen van medewerkers te achterhalen zijn door iemand?

Ik zit er nu toch wel heel sterk aan te denken om over te stappen naar een kabel internet boer.... Het niet kunnen communiceren en het geheel onthouden van informatie richting ons is gewoon niet acceptabel.

Via: http://network-tools.com/...twork&host=213.211.128.69 (router van telebyte welke comminuceerd met het netwerk waar de nieuwsgroepen server op zit) achter nog een mail adres gekomen welke lijkt te werken: noc@telebyte.nl

Ik ga ook maar ff mailen met Cambrium, http://network-tools.com/...ork&host=news.telebyte.nl geeft toch wel heel duidelijk aan waar de nieuwsgroepen server van Telebyte staat... IP technisch dan. En heel toevallig staat de nieuwsgroepen server van tweakdsl in hetzelfde segment.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 10:57 . Reden: Meer info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten om hetvolgende naar cambrium (ruben-ripe@cambrium.nl, info@cambrium.nl, ripe-gerrit@cambrium.nl, ripe-sander@cambrium.nl, ripe@cambrium.nl) te sturen:

Beste Cambrium,

Sinds een paar dagen is het voor ons (klanten van Telebyte) niet meer mogelijk om op enige wijze in contact te komen met onze ISP Telebyte. Enig speur werk geeft aan dat Telebyte reseller of partner is van uw bedrijf. (http://network-tools.com/...ork&host=news.telebyte.nl) Vandaar deze mail naar u.

Wij verzoeken u of ons te informeren over de status van uw partner/reseller of om ons in contact te brengen met Telebyte B.V.. De standaard methoden voor ons klanten lijkt niet te werken (info@telebyte.nl servicesdesk@telebyte.nl en het telefoonnummer 024 8800232 functioneren allemaal niet meer), graag zien wij een telefoonnummer of een mail adres welke wel functioneerd tegemoed.

Met vriendelijke groet,

Nu maar afwachten of ik iets terug ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Kamer van Koophandel vond ik dit terug

Naam: Telebyte B.V.
Vestigingsadres: Transistorstraat 60
Vestigingsplaats: 1322CG Almere
Internetadres: www.telebyte.nl
KvK-nummer: 09108995 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Misschien kan iemand aan een uittreksel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels tros radar een email gestuurd over deze problemen, en hoop dat zij mij zullen terug mailen.
Ik bel 19-01-09 met de redactie hoe we dit het beste kunnen aanpakken en of ze dit probleem kunnen oplossen.
Ik heb ook een link mee gestuurd van dit forum over deze provider.
Oja ik heb op het radar forum en vara kassa forum ook een vermelding over deze provider gezet
Groeten Piet

:(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal is kijken wanneer ik deze week op de zaak ben. Geloof dat de Transistorstraat vlak achter het bedrijf zit waar ik werk. Zal wel is kijken of er nog leven is daar of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Jemig, nu al Tros Radar ingeschakeld? Je weet nog niet eens wat er aan de hand is, laat staan dat je Telebyte gelegenheid hebt gegeven de boel in orde te krijgen.

Wat wil je precies dat Tros Radar gaat regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat ik een beetje mis. Hebben jullie een probleem of gaat het er alleen om dat jullie Telebyte niet kunnen bereiken?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

tja,het grootste probleem is natuurlijk dat de isp niet bereikbaar is.
hetgene waarom ik ze zou willen bereiken is omdat de nieuwsgroepen het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:49:
Zal is kijken wanneer ik deze week op de zaak ben. Geloof dat de Transistorstraat vlak achter het bedrijf zit waar ik werk. Zal wel is kijken of er nog leven is daar of niet.
Volgens mij zit daar een bedrijfsverzamelpand

BEZOEKADRES QUALITY CENTRE "ALMERE"
Transistorstraat 60
1322 CG Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah is een best groot industrie terrein. Dat pand zit 3 min bij mijn werk vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bedoeling is of tros radar er misschien iets meer licht over deze zaak kan krijgen,en laten we wel zijn het blijft toch vreemd dat je geen contact met deze provider kan krijgen en dat de news server ook down is.
Misschien kan tros radar het wel oplossen anders zou ik het niet weten.
En de reden waarom ik tros radar ga inschakelden is namelijk de reactie van cambrium, bbned en tiscali-whole sale dat ze misschien vertrokken zijn .
Maar natuurlijk hoop ik dat ze blijven bestaan en dat ze alleen technische problemen hebben, maar dan hadden ze dit natuurlijk per email of brief kunnen laten weten aan de klanten .

groeten piet
_/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:37:

Ben het hier mee eens. Mischien staan hier namen van verantwoordelijke personen en mischien wel een email adres waar wij wel wat mee kunnen. Bovenstaande kon ik ook makkelijk van de KvK site afhalen.
Ik vind het maar een vreemde zaak.

Als ik verder zoek naar de transistorstraat 60 dan kom ik ook het volgende tegen. http://www.mercuriusgids.nl/Telebyte+B.V. Hier staat nog wel onder de naam het kopje related maar denk dat dat alleen maar bedrijven zijn die op dat adres zitten.

Op een ander website kon ik dit vinden.
Telefoonnummer
Tel.024 - 7079999
Website
http://www.telebyte.nl
Bezoek adres
Transistorstraat 60
1322 CG - Almere
Post adres
Transistorstraat 60
1322 CG - Almere

Alleen het nummer is niet in gebruik. Kan me op dit moment ook nog maar 2 dingen bedenken of langs gaan in almere op dat adres of een brief sturen naar de verantwoordelijke of de directie. Het is vreemd dat telebyte niets van zich laat horen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou gewoon even het weekend afwachten. Wat wil je nu gaan doen als ze daadwerkelijk niet meer bestaan? Dit soort bedrijven worden niet zo maar opgedoekt. Die worden of verkocht door de eigenaar, of als het echt heel slecht gaat door de curator.

Misschien is iets "onbenulligs" als een stroomstoring in hun pand (zou verklaren waarom interne mailadressen en telefoonnummers niet meer werken).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een email die zojuist van Cambrium heb gekregen deze is als volgt.

Geachte
Wij zijn niet in de positie u mededelingen te doen tenaanzien van
de bereikbaarheid van TeleByte.
Wij verwijzen uw vriendelijk door naar
de directie TeleByte Transistorstraat 60 in Almere.
Onze excuses dat we u niet meer duidelijkheid kunnen bieden

Cambrium

En ja hoor we blijven maar in een kring rond draaien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel een aparte doorverwijzing. Je zou verwachten dat je een iets andere reactie zou krijgen als er niks aan de hand was.
In mijn ogen klinkt dit wel alsof er *iets* aan de hand is...

Ik ga in iedergeval maar eens kijken naar een andere ISP en een eventueel los news abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:12:
Wel een aparte doorverwijzing. Je zou verwachten dat je een iets andere reactie zou krijgen als er niks aan de hand was.
In mijn ogen klinkt dit wel alsof er *iets* aan de hand is...

Ik ga in iedergeval maar eens kijken naar een andere ISP en een eventueel los news abo.
Nee hoor. Wij zijn geen klanten van Cambrium, dus een nette en juiste reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dladano
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:43:
Ik heb inmiddels tros radar een email gestuurd over deze problemen, en hoop dat zij mij zullen terug mailen.
Ik bel 19-01-09 met de redactie hoe we dit het beste kunnen aanpakken en of ze dit probleem kunnen oplossen.
Ik heb ook een link mee gestuurd van dit forum over deze provider.
Oja ik heb op het radar forum en vara kassa forum ook een vermelding over deze provider gezet
Groeten Piet

:(
kijk eens op http://insolventies.rechtspraak.nl/Default.aspx daar zul je zien dat er geen vermeldingen zijn en onder hun ander KvK nummer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dladano
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:37:

kijk eens op http://insolventies.rechtspraak.nl/Default.aspx daar zul je zien dat er geen vermeldingen zijn en onder hun ander KvK nummer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier dezelfde problemen met Telebyte. Geen news server en geen contact te krijgen met Telebyte.
Wat mij trouwens ook opviel is de postcode check. Ik heb diverse bestaande postcodes+huisnummers gebruikt, maar krijg constant de volgende melding: "Op dit moment zijn er nog geen mogelijkheden voor Telebyte producten binnen jouw postcode gebied." :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:28:
Wat mij trouwens ook opviel is de postcode check. Ik heb diverse bestaande postcodes+huisnummers gebruikt, maar krijg constant de volgende melding: "Op dit moment zijn er nog geen mogelijkheden voor Telebyte producten binnen jouw postcode gebied." :(
Mijn postcode doet ie prima.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Proberen informatie te achterhalen is prima,
maar ga geen prive-gegevens lopen posten. Dat is hoogst ongewenst.

[ Voor 111% gewijzigd door IEF op 18-01-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk je dat het zou werken een email te sturen naar de oude eigenaar, ik ben bang dat het niet veel zal helpen als hij ziet wat er misschien aan de hand is met telebyte.
Ik heb informatie ingewonnen om evt bij andere providers een contract aan te gaan deze zeggen allemaal dat telebyte de verbinding moet verwijderen om een goede telco telco overgang te krijgen.
En als ze niet reageren op je anulering van je abo wordt het lastig .
Dan zeggen ze, stel dat ze falliet zijn dan wordt er een curator benoemd die de afwikkeling ter hand neemt en evt een overname naar een andere provider mogelijk maakt .
Ps stuur een aangetekende brief zowel naar het pand van telebyte als naar het postbus adres en maak een kopie van die brief als bewijs stuk mochten er problemen voordoen.

Groeten Piet

:O O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hun failliet waren, dan had je allang geen internet meer gehad lijkt mij. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij verschillende providers gekeken maar bij de goedkoopste zie je dat je apart beveiligings pakketten moet bij betalen of geen usenet groepen hebben.
Alleen bij speedxs zag ik een abo van 8mb onbeperkte data download met beveigings pakket en draadloos modem met voip (speedtouch)gratis voor 19,95
gratis en (met 1mb usenet gratis )of met korting hogere snelheden misschien is dat wat alleen speedxs is met caiway verbonden .

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:25:
Ik heb informatie ingewonnen om evt bij andere providers een contract aan te gaan deze zeggen allemaal dat telebyte de verbinding moet verwijderen om een goede telco telco overgang te krijgen.
Goed dat je dingen uitzoekt e.d., maar het is wel erg vaag. Voordat we allemaal lukraak dingen gaan roepen:
  • Waar heb je informatie ingewonnen?
  • Welke verbinding moet Telebyte verwijderen om
  • welke telco-telco overgang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel als je overstapt om te migreren moet Telebyte in de centrale je verbinding laten verwijderen voordat je opnieuw aangesloten kan worden bij een ander provider en dit noemen ze telco telco overname (migreren).
Als je niets zegt dan rekent je nieuwe provider een fors bedrag als zijnde nieuwe aansluiting .
En zou het zelfs kunnen zijn dat je nog voor je oude provider moet betalen, dus het heel belangrijk als je contract afloopt dat je vermeld dat je adsl lijn (teleco-telco )in stand blijft en als de lijn verbinding verwijderd is meld je oude provider dit af bij de kpn, :) en dan kan je nieuwe provider weer een adsl verbinding er oplaten zetten.
Als je zo als ik in de telecom en netwerkverbindingen zit dan moet je dit weten .

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:25:
Denk je dat het zou werken een email te sturen naar de oude eigenaar, ik ben bang dat het niet veel zal helpen als hij ziet wat er misschien aan de hand is met telebyte.
En als ze niet reageren op je anulering van je abo wordt het lastig .
Dan zeggen ze, stel dat ze falliet zijn dan wordt er een curator benoemd die de afwikkeling ter hand neemt en evt een overname naar een andere provider mogelijk maakt .
Ps stuur een aangetekende brief zowel naar het pand van telebyte als naar het postbus adres en maak een kopie van die brief als bewijs stuk mochten er problemen voordoen.

Groeten Piet

:O O-)
Wat een paniek zeg.... Er ligt effe wat uit en meteen al met andere providers aan de slag enz enz... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:53:
Ik bedoel als je overstapt om te migreren moet Telebyte in de centrale je verbinding laten verwijderen voordat je opnieuw aangesloten kan worden bij een ander provider en dit noemen ze telco telco overname (migreren).
Als je niets zegt dan rekent je nieuwe provider een fors bedrag als zijnde nieuwe aansluiting .
En zou het zelfs kunnen zijn dat je nog voor je oude provider moet betalen, dus het heel belangrijk als je contract afloopt dat je vermeld dat je adsl lijn (teleco-telco )in stand blijft en als de lijn verbinding verwijderd is meld je oude provider dit af bij de kpn, :) en dan kan je nieuwe provider weer een adsl verbinding er oplaten zetten.
Als je zo als ik in de telecom en netwerkverbindingen zit dan moet je dit weten .
Oh, je hebt het over je eigen ADSL lijntje... 8)7 Ik dacht dat je bedoelde dat Telebyte van telco (BBned/Tiscali Wholesale/KPN/Versatel) moet migreren om een duistere reden. Dat je als klant een overstap van aanbieder moet doorgeven aan je huidige ISP lijkt me duidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 18-01-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd ze beginnen al gelijk aan andere providers te denken. pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk maar dit zijn geen storingen in hun netwerk maar problemen in hun bedrijf en anders hadden ze ons via een brief beter moeten informeren, maar dat doen ze ook niet sinds 15-01-09 je betaalt natuurlijk wel voor een all in abo en niet voor een gedeelte.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten om af te wachten, maar er zit een luchtje aan.
En natuurlijk hoop ik dat het meevalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:19:
idd ze beginnen al gelijk aan andere providers te denken. pffff
Niet zo heel vreemd als je je provider wilt bereiken en je op geen enkele manier contact met ze kan krijgen... Mocht Telebyte volgende week nog niet bereikbaar zijn dan ga ik over naar de kabelboer hier in de buurt. Ik wil zekerheid... niet een provider die als er problemen zijn niet eens de moeite neemt om via zijn website te vermelden wat er aan de hand is.

Ik heb overgens dezelfde reactie van Cambrium gekregen:

Geachte

Cambrium

Ik heb hierop hetvolgende geantwoord:

Beste Cambrium,

Ik waardeer uw snelle antwoord, maar vindt het erg jammer dat u geen andere contactgegevens kunt geven dan het al bij mij bekende adres.
Kunt u wel aangeven wat voor relatie u heeft met Telebyte B.V.?

Met vriendelijke groet,

Wederom hopen we op een antwoord waar we iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen maar eens afwachten of ze dan wel bereikbaar zijn. Anders ga ik eens zoeken wie daar nu de baas is in de KvK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de kvk zie je deze vermeldigen staan.

Telebyte B.V. 09108995 0000
Transistorstraat 60, 1322CG Almere Hoofdvestiging

Telebyte Internet Services 10148111 0000
Spijkerhofplein 80, 6538SR Nijmegen Hoofdvestiging

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me dan de bovenste

Telebyte - Contactgegevens

Telebyte B.V.
Postbus 10254
1301AG Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Je kan tegen een kleine betaling ook een uittreksel krijgen bij de KvK waarop persoonlijke gegevens staan van de bestuurders/eigenaren. Ik denk dat shreek669 dat bedoelde en niet zozeer de algemeen verkrijgbare contactgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Ik ben tot de ontdekking gekomen dat freeonline.nl & fol.nl ook tot dezelfde mensen behoort als Telebyte. De whois voor freeonline.nl is nagenoeg gelijk aan die van telebyte.nl en heeft zelfs dezelfde mailserver. Daarop wordt helpdesk@freeonline.nl wel geaccepteerd.
 Registrant:
      FRE007701-TELEB
      FreeOnline
      Transistorstraat 60
      1322CG  ALMERE
      Netherlands

# telnet smtp.freeonline.nl 25
Trying 213.211.133.163...
Connected to smtp.freeonline.nl.
Escape character is '^]'.
220 node04.cambriumhosting.nl ESMTP
HELO <mijnhost>
250 node04.cambriumhosting.nl
MAIL FROM:<mijnmailadres>
250 2.1.0 Ok
RCPT TO:<helpdesk@freeonline.nl>
250 2.1.5 Ok

Er staat ook nog (oude) contactinformatie op aboutus.org, met een ander telefoonnummer.

[ Voor 55% gewijzigd door gertvdijk op 18-01-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt Freeonline is net als Telebyte vroeger ook van Hong geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist Freeonline gebeld de dame van de helpdesk vertelde dat alleen freeonline een gemeentelijke instelling en de bloedbank in het pand zitten en dat er ook geen naam van telebyte te lezen was in het pand en buiten op de voordeur.
ik vroeg of ze misschien in het zelfde kantoor zaten telebyte en freeonline maar dit was niet zo.
Ze vond het erg vreemd omdat ik vertelde dat ze met de mailserver als telebyte werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:27:
Zojuist Freeonline gebeld de dame van de helpdesk vertelde dat alleen freeonline een gemeentelijke instelling en de bloedbank in het pand zitten en dat er ook geen naam van telebyte te lezen was in het pand en buiten op de voordeur.
ik vroeg of ze misschien in het zelfde kantoor zaten telebyte en freeonline maar dit was niet zo.
Met welk telefoonnummer heb je gebeld? Dat 0900 nummer op de contactpagina van Freeonline staat?
En over welk pand ging het? Transistorstraat 60, Almere?
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:27:
Ze vond het erg vreemd omdat ik vertelde dat ze met de mailserver als telebyte werkten.
Nee, ik zei niet dat het de mailserver van telebyte was. Ik zei dat het dezelfde was als die telebyte.nl gebruikt. Dat kan prima als ze beide dezelfde hosting gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gebeld met het telefoonnummer op contact pagina 0900 nummer en het betreft inderdaad het pand aan de transistor straat 60 in Almere .
En ze zouden toch wel weten als telebyte daar gevestigd zou zijn met een kantoor?.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:36:
ik heb gebeld met het telefoonnummer op contact pagina 0900 nummer en het betreft inderdaad het pand aan de transistor straat 60 in Almere .
En ze zouden toch wel weten als telebyte daar gevestigd zou zijn met een kantoor?.
Je kan zelf eenvoudig nagaan dat wat die dame zei over wat er in het pand zit gewoon niet klopt.
Als zij inderdaad zei wat je net zegt, dan kan je de voorzichtige conclusie trekken dat ze bewust tegen je gelogen heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door gertvdijk op 18-01-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

hmm, dat telebyte is een usenet provider?

BREIN opent aanval op Usenet, is dit het einde?

coincidence?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar Telebyte belde kreeg je de helpdesk van Tweak aan de lijn. Hoe ik dit weet? Heb nogal wat problemen gehad met Tweakdsl en toen ik belde over Telebyte, begonnen ze over de problemen van Tweak. Op mijn vraag of ze Telebyte hadden overgenomen werd er verteld dat hun het telefoonverkeer uitbesteed hadden aan de betreffende party. Hier geloofde ik geen bal van, en als anti Tweak :P heb ik toen mijn contract beëindigd bij Telebyte.

Overigs wel vreemd hé als je belde met Telebyte kreeg je dezelfde dame aan de lijn als dat je naar Tweak belde (hoeveel wachtenden er nog waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad en dat zelfde bandje was ook bij cambrium te beluisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Ze leveren een usenet dienst, maar dat is niet hun primaire product.
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:42:
Overigs wel vreemd hé als je belde met Telebyte kreeg je dezelfde dame aan de lijn als dat je naar Tweak belde (hoeveel wachtenden er nog waren).
Helpdesks worden wel vaker uitbesteed aan derden. Dus daar kan je niet direct conclusies uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:42:
Als je naar Telebyte belde kreeg je de helpdesk van Tweak aan de lijn. Hoe ik dit weet? Heb nogal wat problemen gehad met Tweakdsl en toen ik belde over Telebyte, begonnen ze over de problemen van Tweak. Op mijn vraag of ze Telebyte hadden overgenomen werd er verteld dat hun het telefoonverkeer uitbesteed hadden aan de betreffende party. Hier geloofde ik geen bal van, en als anti Tweak :P heb ik toen mijn contract beëindigd bij Telebyte.

Omdat je bij Camrium uitkomt, waar ook Tweak diensten van afneemt. Cambrium kan (maar hoeft niet) ook je helpdesk op zich nemen.
En ook al maken ze geen gebruik van Camrium, kan het nog steeds van toepassing zijn .. outsourced helpdesks zijn meer regel dan uitzondering in de ISP-wereld..

Advies aan iedereen die begint over overstappen: het is weekend, wat verwacht je dan? Natuurlijk krijg je dan geen enkele info.
Wacht gewoon volgende week even af, en trek dan je plan..

[ Voor 7% gewijzigd door r0b op 18-01-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zijn bedrijven die ook in dit pand zitten.

Quality Centre Holding B.V.kvkkaartrelatededit
Transistorstraat 60, 1322CG ALMERE (Flevoland)

Tel. +31-(0)162-486351
Rubriek: Financiële holdings
www.qualitycentre.nl
3
Quality Centre Services B.V.kvkkaartrelatededit

Tel. +31-(0)162-486351
Rubriek: Zakelijke dienstverlening n.e.g.
www.qualitycentre.nl
4
Quality Centre Beheer B.V.kvkkaartrelatededit

Tel. +31-(0)162-486351
Rubriek: Beheer van onroerend goed
www.qualitycentre.nl
5
Komkids Quality Centre B.V.kvkkaartrelatededit

Tel. +31-(0)162-486351
Rubriek: Kinderopvang
www.qualitycentre.nl
6
Quality Centre Food & Beverages B.V.kvkkaartrelatededit

Tel. +31-(0)162-486351
Rubriek: Catering
www.qualitycentre.nl
7
Van Noort en Blom Holding B.V.kvkkaartrelatededit

en zoals je ziet wordt freeonline niet genoemd en telebyte wel andere bedrijven met internet zijn daar niet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:55:
dit zijn bedrijven die ook in dit pand zitten.
Valt je zelf ook niet op dat dat overzicht één en hetzelfde bedrijf is? Quality Centre is gewoon een bedrijf dat in verschillende branches actief is. Er zitten op dat adres wel degelijk andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan je daar kantoorrumte en flexplekken huren. Kijk maar op http://www.qualitycentre.nl TeleByte zal daar wel ruimte hebben gehuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whois Record
Domain name:
telebyte.nl

Status: active

Registrant:
STI042775-TELEB
Stichting Telebyte
Toernooiveld 108
6525EC NIJMEGEN
Netherlands

Administrative contact:
CRA001861-TELEB
H Crama
+31 (0)248800232

Registrar:
TeleByte B.V.
Transistorstraat 60
1322CG ALMERE
Netherlands

Technical contact(s):
HER012447-TELEB
MMW van Herpen
+31 (0)248800232

Domain nameservers:
ns1.telebyte.nl 213.211.128.51
ns2.telebyte.nl 87.233.183.68

Date registered: 20-04-1995
Record last updated: 28-05-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hier zie je dat freeonline de zelfde mensen hebben als telebyte

Domain name:
fol.nl

Status: active

Registrant:
FRE007702-TELEB
FreeOnline
Transistorstraat 60
1322CG ALMERE
Netherlands

Administrative contact:
CRA001862-TELEB
H Crama
+31 (0)9003733123

Registrar:
TeleByte B.V.
Transistorstraat 60
1322CG ALMERE
Netherlands

Technical contact(s):
HER012447-TELEB
MMW van Herpen
+31 (0)248800232

HER014759-TELEB
MMW van Herpen
+31 (0)9003733123

Domain nameservers:
ns1.freeonline.nl 213.211.128.50
ns2.freeonline.nl 87.233.183.67

Date registered: 27-08-1999
Record last updated: 04-04-2008

Record maintained by: NL Domain Registry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naam: eMarkt B.V.
Internetadres: www.freeonline.nl
KvK-nummer: 09107078 0000

Ook op de transistorstraat, alleen een ander bedrijf eMarkt B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Het heeft toch geen zin om dingen te herhalen en whois queries te posten die iedereen eenvoudig kan doen/opzoeken? Relevante informatie daaruit is al eerder in het topic gepost.
Daarnaast kan je volgens mij gerust stellen dat eMarkt B.V. = Free Online. Het heeft eenzelfde bezoek- en internetadres en ook nog eens hetzelfde kvk-nummer.

[ Voor 50% gewijzigd door gertvdijk op 18-01-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er word idd veel herhaalt en paniekerig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Bij FreeOnline zijn alle DSL abo's verdwenen van hun site. Alleen Dail-up is nog aanwezig.
Via de postcodecheck kom je automatisch uit op de dail-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:16:
Bij FreeOnline zijn alle DSL abo's verdwenen van hun site. Alleen Dail-up is nog aanwezig.
Via de postcodecheck kom je automatisch uit op de dail-up.
Ja dat is al een tijdje. Heeft niks met dit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

hopelijk stoppen ze morgen weer de stekker in het stopcontact zodat alle apparatuur weer werkt :P
en hopelijk werkt alles morgen weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:38

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:05:
Natuurlijk maar dit zijn geen storingen in hun netwerk maar problemen in hun bedrijf en anders hadden ze ons via een brief beter moeten informeren, maar dat doen ze ook niet sinds 15-01-09 je betaalt natuurlijk wel voor een all in abo en niet voor een gedeelte.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten om af te wachten, maar er zit een luchtje aan.
En natuurlijk hoop ik dat het meevalt.
Een beetje minder paniekerig mag ook wel. 15-01 t/m 18-01 is nou niet een schokkend lange storing in slechts een 'gedeelte' van hun aanbod. In elk geval geen reden om maar meteen aan te nemen dat ze failliet/vertrokken of wat dan ook zijn.

Ik ben benieuwd welke van hun diensten er op dit moment precies niet werken?
Als ik het goed begrijp werken hun DSL diensten normaal?

Voorlopig laat ik het topic open, in het geval dat er interessante ontwikkelingen zijn, onder het voorbehoud dat er ontopic wordt gereageerd en er geen paniek gezaaid wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door IEF op 18-01-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IEF schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:06:
[...]

Een beetje minder paniekerig mag ook wel. 15-01 t/m 18-01 is nou niet een schokkend lange storing in slechts een 'gedeelte' van hun aanbod. In elk geval geen reden om maar meteen aan te nemen dat ze failliet/vertrokken of wat dan ook zijn.

Voorlopig laat ik het topic open, in het geval dat er interessante ontwikkelingen zijn, onder het voorbehoud dat er ontopic wordt gereageerd en er geen paniek gezaaid wordt.
Ben het helemaal met je eens... ER is wat loos, maar wat? Weet nog niemand..
En idd de DSL werkt normaal, ook de onze mail werkt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IEF schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:06:
[...]

Op dit moment is alleen, tenminste voor mij, de nieuwsserver niet bereikbaar.... DSL functioneerd nog prima, en ook hun DHCP server doet het nog waardoor mijn modem een IP adres krijgt. Daarbuiten zijn dus de bekende contactproblemen... niet meer telefonisch of per email bereikbaar. Dit alles kan natuurlijk duiden op een probleem, al dan niet financieel, met Cambrium (waarschijnlijk degene die al deze items verzorgt) die zich tot nu toe van de domme houdt.

Het feit dat Telebyte op geen enkele manier snel (ouderwetse post werkt misschien nog wel) bereikbaar is is het geen mij de meeste zorgen baart. Dat ik, en een aantal met mij, dan hier ventileren te overwegen naar een andere ISP over te stappen vind ik niet paniekerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 06:02:
[...]

Op dit moment is alleen, tenminste voor mij, de nieuwsserver niet bereikbaar.... DSL functioneerd nog prima, en ook hun DHCP server doet het nog waardoor mijn modem een IP adres krijgt. Daarbuiten zijn dus de bekende contactproblemen... niet meer telefonisch of per email bereikbaar. Dit alles kan natuurlijk duiden op een probleem, al dan niet financieel, met Cambrium (waarschijnlijk degene die al deze items verzorgt) die zich tot nu toe van de domme houdt.

Het feit dat Telebyte op geen enkele manier snel (ouderwetse post werkt misschien nog wel) bereikbaar is is het geen mij de meeste zorgen baart. Dat ik, en een aantal met mij, dan hier ventileren te overwegen naar een andere ISP over te stappen vind ik niet paniekerig.
eens :) even rustig wachten tot 9:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, nrs nog steeds niet bereikbaar.
E-mail bounced ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

inderdaad,mail bounced nog steeds helaas.

mischien dat dna-ghost een kijkje kan nemen.denk dat dat nog 1 v/d weinige mogelijkheden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op LinkedIn kun je nog wel 2 medewerkers vinden.
Maar staan helaas geen contactgegevens bij, of dat ze inmiddels een andere baan hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof al lang niet meer dat dit nog goed komt. Mijn bedrijf heeft een SDSL lijn van 2.3 Mb met daar aan een z.g. TAIS van Telebyte. Die lijn is sinds zaterdag 10 januari dood. Dat is nu dus al meer dan een week geleden. Het probleem is dat het modem aan onze kant geen ip-adres krijgt toegewezen. De helpdesk van Telebyte heeft mij maandag, dinsdag en woensdag aan het lijntje gehouden met de bewering dat de kabelprovider binnen één of hooguit een paar dagen voor een oplossing zou zorgen. Waarschijnlijk wisten de helpdesk medewerkers toen nog helemaal niet dat er echt niets meer zou gebeuren. Vanaf donderdag zijn de telefoon lijnen dood.

Over en uit dus. Maar ik zit wel met een probleem. Een kabel die dood is, een Linux machine met software (met Webmin, SurgeMail en WebTAIS) die bij Telebyte in beheer was. En ons bedrijf voor weken lang geen internet en dus geen e-mail, want zo snel heb je niet een nieuwe kabel en internetservices geregeld.

Triest voor de medewerkers van Telebyte, maar het was fijn geweest wanneer ze de klant als laatste dienst een alternatief hadden gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:02:
En ons bedrijf voor weken lang geen internet en dus geen e-mail, want zo snel heb je niet een nieuwe kabel en internetservices geregeld.

Triest voor de medewerkers van Telebyte, maar het was fijn geweest wanneer ze de klant als laatste dienst een alternatief hadden gewezen.
De meeste technische ISP's kunnen binnen een week opleveren dmv een spoedoplevering, als je er zeker van bent dat telebyte verdwenen is (wat niemand nu met zekerheid schijnt te weten) zijn er genoeg mogelijkheden om binnen een paar dagen een SDSL lijn te nemen. Dit valt wel buiten de normale processen dus via de normale opleveringsprocessen zit je vast aan die 2-4 weken die providers standaard rekenen. Ik kan wellicht via InterNLnet (add: concepts/solcon en xs4all kunnen het ook als het goed is) zo'n spoedoplevering regelen maar ik zou als ik jullie was eerst eens uitzoeken wat er nu aan de hand is.. anders zit je straks met 2 dure sdsl lijnen :)

add: kleine toevoeging -> voor dsl zit je op 5 werkdagen, maar SDSL leveren ze schijnbaar alleen op NLS lijnen op. Inclusief de NLS zit je dan al snel op 10 werkdagen voor een spoedoplevering (mits alles goed gaat).

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 19-01-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppie gedaan denan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas de kpn heeft de lijnen nu ook afgekapt, en een medewerkster van de kpn vertelde mij dat dit sinds 19-01-09 definitief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een mail die ik stuurde naar noc@telebyte.nl het volgende antwoord gehad van info@cambrium.nl:

Geachte

Lijkt mij idd een gevalletje Telebyte heeft verzuimd (vul maar een reden in waarom) te betalen voor specifieke diensten die zij weldegelijk afnemen bij Cambrium.
Erg jammer dat wij, de klanten, nog niet geinformeerd zijn door Telebyte.

Overgens zijn ze nog niet hier vermeld: http://www.faillissementen.com/registernl.php
Officieel is er nog niets aan de hand....

Wel is als op http://www.kvk.nl/handels...OTz-sDzmpgCFQRcQgodkwzInQ zoekt naar Telebyte in Almere te zien dat er gisteren wijzigingen zijn geweest aangaande ConcernRelaties.. Dit is geworden: Marijt Beheer B.V. in Almere.
En via: http://mintportal.bvdep.c...-OJMJDIJIAIJIJIAIIIBI.urk kom je er dan weer achter dat dit een financiele instelling is.
Ik begin nu toch echt wel te denken dat er een aankomend faillisement in het verschiet ligt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 16:11 . Reden: Extra info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed... duidelijk...

En nu?

Kan ik nu zomaar gaan migreren naar een andere ISP?
Want officieel moet je nog per brief opzeggen en nog een x-bedrag neerleggen geloof ik.

Zit zelf te denken om maar over te stappen naar Alice (ook op het BBned netwerk geloof ik).
En d'r een los newsabo bij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies de vragen waar ik ook mee zit...
Er is overgens een telefoonnummer van Marijt Beheer B.V. beschikbaar: 020-8903765
Iemand zin om te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het nummer gebeld maar gaf niet thuis ging wel normaal over
morgen weer een dag.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb juridisch loket gebeld en deze adviseerde een aangetekende brief en een gewone brief naar het postbus nummer van telebyte te sturen met daarin een termijn dat ze weer de diensten moeten leveren, let wel zet in de brief duidelijk dat het een aangetekende brief en dat je ook nog 2e brief heb gestuurd met hezelfde als in de 1e natuurlijk .
En als ze deze diensten niet binnen deze termijn kunnen leveren, dat je dan de automatische incasso stopt en over gaat naar een andere isp en dat je hun contract ontbint ongeacht je opzeg termijn.
Reageren ze niet dan kun je het contract ontbinden.
PS hou dan rekening met je overstap die je andere isp moet hebben om je aan te sluiten.
Doe je niets dan komt er een curator die de moeite moet doen om evt het bedrijf opnieuw op te starten en of dat een andere provider het evt overneemt, dan moet je wel zelf de curator benaderen wat via de kvk bekend gemaakt wordt.
;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dan maar eens een briefje schrijven.
Of m'n ouders laten doen :P, die hebben ook Telebyte. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 17:36 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
AUB geen persoonlijke gegevens posten.
Flamegedrag of spammen zal worden aangepakt met een OW.