Nee, hij staat nog steeds op "Afwachten oplevering"
Modem-instellingen:
Netwerk - Encapsulation - VPI VCI
BBNed : 1483 Bridged LLC - 0 / 35
BabyXL: 1483 Bridged LLC - 0 / 34
Netwerk - Encapsulation - VPI VCI
BBNed : 1483 Bridged LLC - 0 / 35
BabyXL: 1483 Bridged LLC - 0 / 34
Verwijderd
Mij is verteld dat ik het via BBNed geleverd krijg. Kan ook wel kloppen aangezien ik bij de ADSL status op m'n modem sinds afgelopen vrijdag andere waardes zie.
Ik zal iig vanavond nog 'ns ff de instellingen aanpassen, mischien dat ik stiekum toch 'n IP toegewezen krijg.
Ik zal iig vanavond nog 'ns ff de instellingen aanpassen, mischien dat ik stiekum toch 'n IP toegewezen krijg.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 13:02 ]
Verwijderd
Yes!!! Eindelijk weer online! Vreemd genoeg wel met VCI 34 (de oude Telebyte/BabyXL instelling) Via trace-routes zie ik wel dat ik nu via BBNed 'n verbinding heb.
Maar volgens mij kloppen er nog 'n aantal dingen niet, want als ik de status op EDPnet bekijk staat er nog steeds "Afwachten oplevering" & de snelheid is veel te laag. Ik krijg nu maar 2 MBit down, terwijl ik 20 MBit gekozen heb & nee ik zit niet te ver vd. centrale, want ik zit maar 'n km. vd. centrale.
Maar volgens mij kloppen er nog 'n aantal dingen niet, want als ik de status op EDPnet bekijk staat er nog steeds "Afwachten oplevering" & de snelheid is veel te laag. Ik krijg nu maar 2 MBit down, terwijl ik 20 MBit gekozen heb & nee ik zit niet te ver vd. centrale, want ik zit maar 'n km. vd. centrale.
Ook ik ben op 1 februari afgesloten. Heb me op 4 februari aangemeld bij ADSL!Totaal voor € 18,95
per maand tot 20 Mb. als je abonnee bent van Computer Totaal, dat was ik dus al.
Gratis modem, wel fup, geen usenet (ik neem een abo op een payserver), geen aansluitkosten.
Een goede helpdesk tegen normaal tarief en je krijgt ze direct aan de lijn.
Gisteren, 19 februari weer internet, snelheid gemeten tussen 13 en 14 Mb. Ik ben weer blij
per maand tot 20 Mb. als je abonnee bent van Computer Totaal, dat was ik dus al.
Gratis modem, wel fup, geen usenet (ik neem een abo op een payserver), geen aansluitkosten.
Een goede helpdesk tegen normaal tarief en je krijgt ze direct aan de lijn.
Gisteren, 19 februari weer internet, snelheid gemeten tussen 13 en 14 Mb. Ik ben weer blij
Verwijderd
Nou ja, da's dan 1 troost nu ik van andere mensen hoor dat 't bij hun ook meer dan 2 weken heeft geduurd voordat ze weer 'n aansluiting kregen. Ik hoor 't die ministers nog zeggen dat 'n overstap vlekkeloos zou verlopen & dat je binnen 'n dag van provider kunt switchen
Verwijderd
...en dat wij bij mij dan ook het geval met TweakDSL. 's zondags zonder internet, 's maandags afgewacht, dinsdag aangevraagd en diezelfde dag nog internet. En uitermate tevreden met een fijne 18 mbit, moe'k zeggen, geen fup en geen limiet, én gratis usenet met 130 dagen retentie.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 07:50:
Nou ja, da's dan 1 troost nu ik van andere mensen hoor dat 't bij hun ook meer dan 2 weken heeft geduurd voordat ze weer 'n aansluiting kregen. Ik hoor 't die ministers nog zeggen dat 'n overstap vlekkeloos zou verlopen & dat je binnen 'n dag van provider kunt switchen
van provider wel, maar van ADSL netwerk niet..., de KPN monteur die de draadjes in de centrale moet omwisselen daar moet je 8 dagen op wachten. Op het moment dat de KPN monteur de draadjes van mijn lijn omwisselde had ik weer internet, dus SpeedXS had alles al lang geregeld (alleen ging toen de analoge telefoon dood, dus de KPN monteur mocht de volgende dag weer opnieuw naar de draadjes kijken).Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 07:50:
Verwijderd
Goed te lezen dat 't in ieder geval werkt, bij mij ligt sinds gisteren de hele vaste verbinding eruit, probleem in de wijkcentrale volgens KPN, t zou vandaag opgelost moeten zijn.Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:28:
Yes!!! Eindelijk weer online! Vreemd genoeg wel met VCI 34 (de oude Telebyte/BabyXL instelling) Via trace-routes zie ik wel dat ik nu via BBNed 'n verbinding heb.
Over die 2mbit, ik heb ook voor 20 mbit gekozen, en ik zie in mijn testgegevens die ik gisteren van hun heb gekregen: Configured DMT profile: A-D2048_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT
(maar ik heb geen flauw idee of het uberhaupt iets te maken heeft met de echte verbinding, misschien is het alleen een test setting)
Verwijderd
Aan jouw DMT profile te zien heb je ook maar 2 MBit. Ik heb net de helpdesk aan de lijn gehad (ging trouwens heel snel) & ik werd keurig te woord gestaan & ze zagen idd. bij de lijncheck dat de snelheid niet klopte & ze maakten gelijk 'n ticket aan voor BBNed.
Vreemd genoeg zie ik via de postcodecheck van BBNed dat ze hier bij de centrale in Nijmegen geen ADSL2+ leveren?!? Heel vreemd aangezien BBNed als 1 vd. eerste in Nederland hier ADSL2+ opleverden in 't verleden!
Mocht dat idd. het geval zijn, dan moeten ze mij maar weer op 't KPN zetten, aangezien ik daar wel altijd ADSL2+ had.
Vreemd genoeg zie ik via de postcodecheck van BBNed dat ze hier bij de centrale in Nijmegen geen ADSL2+ leveren?!? Heel vreemd aangezien BBNed als 1 vd. eerste in Nederland hier ADSL2+ opleverden in 't verleden!
Mocht dat idd. het geval zijn, dan moeten ze mij maar weer op 't KPN zetten, aangezien ik daar wel altijd ADSL2+ had.
Verwijderd
Ik zat ook al jaren bij Telebyte maar die zijn nu dus ter ziele. Dat Edpnet lijkt mij een beetje een Hillbilly bedrijf. Ik hoor er tenminste veel gezeur over. Sinds 5 feb. een abo bij Tweakdsl. na insturen van een ondertekend contract binnen 2 uur weer in de lucht. Mooi snelle verbinding en Voip werkt ook goed. Alleen werkt mijn Email nog steeds niet. Ontelbare telefoontjes naar Tweak en iedere keer was het: "We hebben het nu verholpen, binnen 24 uur moet het werken. Niet dus!!.En dat krijg je dan iedere keer weer te horen. Kon ik eerst nog op de mailserver mijn mail bekijken...dan kan nu ook niet meer. Ook uit de lucht.
Ik heb al voorgesteld om mijn contract maar te verscheuren en het modem weer retourneren. Maar dat is out of the question, natuurlijk.
Hoeveel geduld mijnerzijds is redelijk? Kijken of zij straks net zoveel geduld hebben als het op het ontvangen van de maandelijkse abonnementskosten aankomt. Vrees van niet.
Ik heb al voorgesteld om mijn contract maar te verscheuren en het modem weer retourneren. Maar dat is out of the question, natuurlijk.
Hoeveel geduld mijnerzijds is redelijk? Kijken of zij straks net zoveel geduld hebben als het op het ontvangen van de maandelijkse abonnementskosten aankomt. Vrees van niet.
Je kan ze schriftelijk in gebreke stellen, en twee weken de tijd geven om de fout te herstellen. Daarna kun je het contract eenzijdig opzeggen wegens wanprestatie. Hopelijk voor jou hoeft het niet zo ver te komen.Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:29:Ik heb al voorgesteld om mijn contract maar te verscheuren en het modem weer retourneren. Maar dat is out of the question, natuurlijk.
Hoeveel geduld mijnerzijds is redelijk?
Ik heb zelf bij TweakDSL het probleem dat mijn snelheid na een week ineens terug ging van 16 naar één Mbit/s. De helpdesk heeft beloofd het te verhelpen. Ik ben benieuwd

Verwijderd
Ik zat met hetzelfde fenomeen, weliswaar niet zo extreem. In plaats van een normale 17 mbit trainde m'n modem niet hoger in dan 12 mbit. Eén telefoontje naar de helpdesk en een on-the-job port reset zorgde ervoor, dat ik weer back in business ben. Geen klagen, dus.joris_luik schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:18:
[...]
Je kan ze schriftelijk in gebreke stellen, en twee weken de tijd geven om de fout te herstellen. Daarna kun je het contract eenzijdig opzeggen wegens wanprestatie. Hopelijk voor jou hoeft het niet zo ver te komen.
Ik heb zelf bij TweakDSL het probleem dat mijn snelheid na een week ineens terug ging van 16 naar één Mbit/s. De helpdesk heeft beloofd het te verhelpen. Ik ben benieuwd
Verwijderd
Ik snap sowiezo niet dat mensen nu overstappen naar TweakDSL, aangezien het moederbedrijf Cambrium ons juist gedupeerd heeft, door de stekker eruit te trekken! Sowiezo vind ik de voorwaarden van TweakDSL nogal omstreden, omdat je flinke bedragen moet overmaken wil je 'n redelijk korting hebben (anders vind is 't sowiezo te duur).
Ik heb iig zitten te twijfelen tussen EDPNet & SpeedXS. EDPNet is prijstechnisch net iets aantrekkelijker dan SpeedXS (newsnet gebruik ik niet)
Wil niet zeggen dat EDPNet 'n supergoede provider is. Mijn ervaringen tot nog toe zijn redelijk, maar hoop wel dat ze zo snel mogelijk 't snelheidsprobleem oplossen (heb nu 2MBit, ipv 20 MBit) ik ben bang dat 't probleem bij BBNed ligt, aangezien 't blijkt volgens de postcodecheck dat ze geen ADSL2+ ondersteunen.
Ik ben benieuwd hoe ze straks gaan faktureren aangezien ik maar 'n halve maand internet van hun betrek & de snelheid te laag is.
Ik heb iig zitten te twijfelen tussen EDPNet & SpeedXS. EDPNet is prijstechnisch net iets aantrekkelijker dan SpeedXS (newsnet gebruik ik niet)
Wil niet zeggen dat EDPNet 'n supergoede provider is. Mijn ervaringen tot nog toe zijn redelijk, maar hoop wel dat ze zo snel mogelijk 't snelheidsprobleem oplossen (heb nu 2MBit, ipv 20 MBit) ik ben bang dat 't probleem bij BBNed ligt, aangezien 't blijkt volgens de postcodecheck dat ze geen ADSL2+ ondersteunen.
Ik ben benieuwd hoe ze straks gaan faktureren aangezien ik maar 'n halve maand internet van hun betrek & de snelheid te laag is.
ik ben van Telebyte naar SpeedXS overgegaan. Ervaringen zijn goed. Wat erg goed werkt is dat de supportmedewerkers op een IRC kanaal zijn ingelogd. Je kunt even op IRC inloggen en daar wordt je super geholpen (niks 20 minuten in de wacht of zo).Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:06:
Ik snap sowiezo niet dat mensen nu overstappen naar TweakDSL, aangezien het moederbedrijf Cambrium ons juist gedupeerd heeft, door de stekker eruit te trekken! Sowiezo vind ik de voorwaarden van TweakDSL nogal omstreden, omdat je flinke bedragen moet overmaken wil je 'n redelijk korting hebben (anders vind is 't sowiezo te duur).
Ik kon zo bijvoorbeeld even regelen dat poort 25 open werd gezet voor smtp.
Als je toch geen newsnet gebruikt kijk dan een bij ADSL!Totaal: www.adsltotaal.nlVerwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:06:
Ik snap sowiezo niet dat mensen nu overstappen naar TweakDSL, aangezien het moederbedrijf Cambrium ons juist gedupeerd heeft, door de stekker eruit te trekken! Sowiezo vind ik de voorwaarden van TweakDSL nogal omstreden, omdat je flinke bedragen moet overmaken wil je 'n redelijk korting hebben (anders vind is 't sowiezo te duur). ........
Je bent dan in ieder gaval ook van Cambrium af en je hoeft geen bedragen van te voren over te maken.
Verwijderd
Bij Tweak hoefde ik ook geen bedragen van te voren over te maken. Abo-tje 4-12MB/1MB voor €30,- per maand incl. Voip.
2x zo duur als Telebyte maar dat geeft niet als het goed werkt. En daar begin ik ook een beetje sceptisch over te worden.
Volgens een zeer vriendelijke medewerkster v/d helpdesk kampt Tweak met een griepepidemie en onderbezetting. Kan gebeuren...maar bijna 3 weken nodig hebben om een Emailprobleem op te lossen is toch wel het andere uiterste.
2x zo duur als Telebyte maar dat geeft niet als het goed werkt. En daar begin ik ook een beetje sceptisch over te worden.
Volgens een zeer vriendelijke medewerkster v/d helpdesk kampt Tweak met een griepepidemie en onderbezetting. Kan gebeuren...maar bijna 3 weken nodig hebben om een Emailprobleem op te lossen is toch wel het andere uiterste.
TweakDSL heeft z'n eigen topic: TweakDSL ervaringen topic - Deel 26
Wellicht dat daar iemand je kan helpen met je issue?
Wellicht dat daar iemand je kan helpen met je issue?
Verwijderd
Complete onzin. Je bent geenszins verplicht dat grote bedrag over te maken, kan ook gewoon (tegen een hoger bedrag, dat dan weer wel) per maand. Ik betaalde bij Telebyte € 29,95 per maand voor max. 12 mbit. Ik had daarnaast een Eweka abonnement à € 7,50 per maand, omdat de nieuwsgroepen van Telebyte helemaal niks voorstelde. Samen is dat dus € 37,45 per maand. Nu, bij TweakDSL, betaal ik voor 12-24 mbit (bij mij effectief 17-18 mbit) € 39,95 per maand, maar dat is inclusief een uitstekend nieuwsgroepen abonnement, max. 20 mbit snelheid, 8 lijnen en 130 dagen retentie. Eweka heb ik niet meer nodig, dus per saldo betaal ik nu € 2,50 per maand meer voor de extra snelheid, en natuurlijk geen fup of datalimiet. Tot op heden verschillende keren de helpdesk moeten inschakelen, en elke keer nog snel en correct geholpen, zowel via e-mail als telefonisch. Vergelijken is altijd goed, maar doe het dan op een grondige manier, en niet zoals het jou uitkomt.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:06:
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 15:25 . Reden: Prijs Eweka vermeld ]
Ik snap ondertussen echt niet meer waarom sommige mensen niet kunnen inzien dat wat Cambrium gedaan heeft gewoon zakelijk is en was.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:06:
Ik snap sowiezo niet dat mensen nu overstappen naar TweakDSL, aangezien het moederbedrijf Cambrium ons juist gedupeerd heeft, door de stekker eruit te trekken!
Verwacht jij nu heus van een cambrium dat ze jouw verbinding in de lucht laten ( en dus kosten maken ) als zij daar geen inkomsten voor krijgen?
Voor zover ik kan zien is cambrium gewoon geen partij in deze. Jij had een contract met telebyte,telebyte levert jouw geen dienst meer. Ik zie geen cambrium in dat plaatje...
Als Telebyte zijn betalingsverplichting aan cambrium niet meer kon voldoen hadden ze een andere provider moeten inschakelen die jouw verbinding geruisloos overnam.
Als Telebyte zijn electriciteitsrekening niet betaalt worden ze ook afgesloten en dan is Eneco / Nuon toch ook niet schuldig aan jouw internet verlies? Dan is het toch ook Telebyte die schuldig is?
Verwijderd
Precies!Gomez12 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:25:
[...]
Ik snap ondertussen echt niet meer waarom sommige mensen niet kunnen inzien dat wat Cambrium gedaan heeft gewoon zakelijk is en was.
Verwijderd
Normaal gesproken hoort de rechter hierover te beslissen & je kunt het niet maken om 't over de ruggen vd. gebruikers uit te vechten, aangezien die hier machteloos tegenover staan. Cambrium is mede-aandeelhouder & had aan de rechter kunnen verzoeken om beslag te leggen op 't kapitaal, of de goederen van Telebyte, dan hadden wij daar als eindgebruiker minder problemen door ondervonden, want dan was er ruim de mogelijkheid geweest om over te kunnen stappen naar 'n andere ISP.
Wie zegt dat dat al niet gedaan is?Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:56:
Normaal gesproken hoort de rechter hierover te beslissen & je kunt het niet maken om 't over de ruggen vd. gebruikers uit te vechten, aangezien die hier machteloos tegenover staan. Cambrium is mede-aandeelhouder & had aan de rechter kunnen verzoeken om beslag te leggen op 't kapitaal, of de goederen van Telebyte, dan hadden wij daar als eindgebruiker minder problemen door ondervonden, want dan was er ruim de mogelijkheid geweest om over te kunnen stappen naar 'n andere ISP.
Dat zou namelijk ook het hele gedoe omtrend de site verklaren: Als er beslag op ligt, mag je het niet verhuizen. Waarom zou het anders weken geduurd hebben als je een verhuizing in <1 dag rond kan hebben?
Maar goed, ook dat blijft gissen.
Feit blijft dat Telebyte het afsluiten had kunnen voorkomen, en dat hebben ze niet gedaan. Bij elk faillisement of vergelijkbaar is de toeleverancier de veroorzaker, en dat is niet geheel onlogisch. Als klant is dat lullig, maar dat kun je de toeleverancier niet verwijten imho.
Serieus, een rechter hoort dus te beslissen over elke niet betaalde rekening en elke afsluiting als gevolg daarvan? Probeer het eens in de herfst / lente met je energierekening, betaal hem niet en wacht totdat de rechter er een uitspraak over doet. Ik verwacht donkere koude nachten in afwachting van het proces.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:56:
Normaal gesproken hoort de rechter hierover te beslissen
Een rechter heeft afaik niets te maken met een service die alleen geleverd wordt zolang er betaald wordt en die geen noodzakelijk onderdeel is van een minimale levensstandaard, niet betalen geen service lijkt me hooguit een hamerstuk voor de rechter in dit soort gevallen.
Als ik een "luxe"-dienst afneem en hier niet voor betaal dan komt er geen rechter aan te pas om die af te sluiten afaik.
Ahum. Cambrium heeft het niet over de ruggen van de gebruikers uitgevochten.je kunt het niet maken om 't over de ruggen vd. gebruikers uit te vechten, aangezien die hier machteloos tegenover staan. Cambrium is mede-aandeelhouder & had aan de rechter kunnen verzoeken om beslag te leggen op 't kapitaal, of de goederen van Telebyte, dan hadden wij daar als eindgebruiker minder problemen door ondervonden, want dan was er ruim de mogelijkheid geweest om over te kunnen stappen naar 'n andere ISP.
Cambrium heeft een dienst afgesloten die wel geld koste maar die niet meer betaald werd... Dat Telebyte hier klanten aan had opgehangen is niet Cambrium zijn probleem, zij leverden gewoon een dienst aan Telebyte wordt deze dienst niet betaald dan wordt deze dienst afgesloten...
Wel of niet aandeelhouder is in de grote mensen wereld niet echt meer boeiend hoor. Bij kleine problemen kan het de oplossing iets versoepelen, maar bij grote problemen wordt het toch al snel Not My Department als de directie niet bereid is om enkele verliezen te incasseren...
En beslag leggen op welke goederen dan precies? Vziw waren deze core-diensten juist eigendom van cambrium en hooguit geleased / gehuurd door Telebyte. Beslag leggen op de laatste 10 meter koper naar de klant is niet echt boeiend ( omdat je hier geen eigenaar van bent en dit ook 0,0 oplevert ), de 1e 2 meter koper die van jezelf is afsluiten is dan gewoon veel effectiever, Daarmee maak je ook die laatste 10 meter waardeloos.
Jij zit de hele tijd te redeneren vanuit het standpunt van een eindgebruiker tegenover cambrium maar zakelijk bestaat deze link helemaal niet cambrium had geen link met jou / andere klanten. Cambrium had een contract met Telebyte, Telebyte had een contract met jou. Er is zakelijk gewoon geen directe link.
Als Telebyte op 1 januari van cambrium overgeschakeld was naar KPN was dit voor jou geen contractverandering geweest omdat jij gewoon geen contract hebt met cambrium...
Nogmaals simpel gezegd, Telebyte levert jou gewoon geen internet meer, dat is contractbreuk van TB. Als Cambrium TB geen internet wil meer leveren betekent dit nog geen contractbreuk met jou, alleen maar dat TB ( om jouw contract in ere te houden ) een andere inet provider moet zoeken.
Kijk, dat TB dan te beroerd / te slecht bij cash is om een andere inet provider te vinden dat betekent nog niet dat een cambrium dan maar verlies moet gaan maken omdat TB zijn zaakjes niet op orde heeft en jij inet te belangrijk vind om afgesloten te worden. Jouw inet-verbinding wordt gewoon niet geleverd door TB, daar is TB schuldig aan en niemand anders ( voor wat jouw contract betreft dan )
[ Voor 11% gewijzigd door Gomez12 op 23-02-2009 23:34 ]
Verwijderd
Afgezien van 't juridische aspekt blijft het vreemd dat 'n bedrijf die met een groot belang in een ander bedrijf dat ene bedrijf zomaar de nek kan omdraaien & de klanten hiervan de dupe zijn.
Het lijkt er gewoon op dat de eigenaars van Telebyte, FreeOnline, E-Markt & Cambrium (en waarschijnlijk nog meer vage BVtjes) een sterfhuis-constructie toepassen om maar zoveel mogelijk geld te redden/binnen te harken door het failliet te laten gaan van 1 of meerdere onderdelen & op die manier proberen te ontsnappen aan schuldeisers & de belasting. Dit zijn gebruikelijke praktijken van dubieuze investeerders & is helaas nog steeds mogelijk in Nederland.
Ik ben iig blij dat ik nu weer online ben, maar vind 't wel jammer dat er momenteel geen aanbieders zijn die zo'n aantrekkelijke verbinding biedt zoals 't (oude Nijmeegse) TeleByte.
Het lijkt er gewoon op dat de eigenaars van Telebyte, FreeOnline, E-Markt & Cambrium (en waarschijnlijk nog meer vage BVtjes) een sterfhuis-constructie toepassen om maar zoveel mogelijk geld te redden/binnen te harken door het failliet te laten gaan van 1 of meerdere onderdelen & op die manier proberen te ontsnappen aan schuldeisers & de belasting. Dit zijn gebruikelijke praktijken van dubieuze investeerders & is helaas nog steeds mogelijk in Nederland.
Ik ben iig blij dat ik nu weer online ben, maar vind 't wel jammer dat er momenteel geen aanbieders zijn die zo'n aantrekkelijke verbinding biedt zoals 't (oude Nijmeegse) TeleByte.
Verwijderd
Oh jawel hoor: TweakDSL!Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:38:...maar vind 't wel jammer dat er momenteel geen aanbieders zijn die zo'n aantrekkelijke verbinding biedt zoals 't (oude Nijmeegse) TeleByte.
Verwijderd
Ik zie het maar positief: ik was al lang van plan over te stappen maar hikte tegen die 75 euro opzeggingskosten aan. En die hebben we dus nu niet hoeven te betalen.
Verwijderd
Same here! Echter, als Telebyte het had volgehouden, was ik daar waarschijnlijk nog een hele tijd gebleven, want technisch gezien was het gewoon in orde.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:04:
Ik zie het maar positief: ik was al lang van plan over te stappen maar hikte tegen die 75 euro opzeggingskosten aan. En die hebben we dus nu niet hoeven te betalen.
Verwijderd
Hadden jullie geen borg betaald voor het modem? Dat was ook 75 euro. Per saldo kom ik dus helaas op nul uit, want ik reken er niet op dat ik die borg nog eens terug zal krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:10:
[...]
Same here! Echter, als Telebyte het had volgehouden, was ik daar waarschijnlijk nog een hele tijd gebleven, want technisch gezien was het gewoon in orde.
Edit: ook @fz1965
Verwijderd
Ik had in aanvang geen modem van Telebyte, want ik had zelf een goed modem. Toen ik in 2006 overstapte op ADSL2+ kon ik er een E-Tech modem bij kopen à € 45,-, maar dat ding was zo brak als de neten. Modem teruggestuurd, € 45,- gestorneerd en een SpeedTouch 546 gekocht, en die gebruik ik nu nog.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:21:
[...]
Hadden jullie geen borg betaald voor het modem?
Dat denk ik ook niet, nee.want ik reken er niet op dat ik die borg nog eens terug zal krijgen.

Verwijderd
Zou best kunnen dat ik toendertijd borg heb betaald voor dat SMC modem, eerlijk gezegd weet ik dat niet meer. Op zich geen ramp, aangezien het 'n goed modem is, want hij heeft al ruim 2 jaar overleefd
(kan ik van m'n oude Copperjet niet zeggen)
Niemand die iets weet van de afloop m.b.t. het kortgeding?
Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.
Verwijderd
Het is oorverdovend stil op de site van TB ...con1 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:47:
Niemand die iets weet van de afloop m.b.t. het kortgeding?
Zal wel het een indicatie zijn van het antwoord.
Maar zeker weten doen we nog steeds niet.
Zijn er ook nog TB gebruikers die weer internet hebben zonder het EDP contract the hebben ondertekend?
Zijn er ook nog TB gebruikers die weer internet hebben zonder het EDP contract the hebben ondertekend?
Is er sowieso wel een kort geding geweest, of heeft telebyte alleen maar geroepen dat ze het doen?
Ja, er is een kort geding geweest. En nee, ik heb ook niets gehoord over een uitspraak.Powermage schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:40:
Is er sowieso wel een kort geding geweest, of heeft telebyte alleen maar geroepen dat ze het doen?
[ Voor 16% gewijzigd door burne op 26-02-2009 00:26 ]
I don't like facts. They have a liberal bias.
Overigens zijn alle eisen van Cambrium ook afgewezen26/02/09 - Uitslag rechtszaak tegen Telebyte
Vonnis Cambrium - Telebyte
Op 6 februari j.l. heeft er een kortgeding plaatsgevonden, aangespannen door Telebyte BV om Cambrium c.s. te verplichten de dienstverlening te hervatten. In de uitspraak van 25 februari heeft de rechter de eisen van Telebyte BV afgewezen.
Voor inhoud van het vonnis verwijzen wij u naar het vonnis:
http://www.cambrium.nl/ne...nis_Cambrium-Telebyte.pdf
Directie Cambrium International BV
[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 26-02-2009 11:19 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn met een probleem zoals ik momenteel ondervind. Al jaren lang was ook ik een meer dan tevreden gebruiker van de diensten van Telebyte en daarom heb ik een aantal jaren terug bij Telebyte een website laten hosten die ik voor een kennis heb gemaakt.
Helaas was ik zo slim
om de mysql database van deze Joomla website niet lokaal actueel te houden. Veel informatie is daarom nu niet meer reproduceerbaar en ondanks dat de website weer bij EDPnet in de lucht is mis ik deze gepubliceerde content.
Is er al iemand in geslaagd zijn gehoste website bij Cambrium/ Ebiz/ Emarkt los te weken?
Helaas was ik zo slim

Is er al iemand in geslaagd zijn gehoste website bij Cambrium/ Ebiz/ Emarkt los te weken?
Wel eens gevraagd bij Cambrium, maar moest wachten op de 25e feb. Zag echter dat ik zelf nog een lokale backup had, dus is nu niet meer relevant.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:54:
De dame in kwestie bij Cambrium zei wel dat ik vanaf de 25e weer contact kon opnemen met Cambrium hoe dan verder te gaan, na het vonnis.
[ Voor 7% gewijzigd door etron op 26-02-2009 15:09 ]
Verwijderd
pfff, wat een naam ook in dat hele gebeuren van die ene partij, "doofpot beheer".
ben benieuwd of de ex telebyters nog schriftelijk bericht krijgen of zoiets.
Verwijderd
Zit ik niet op te wachten. Telebyte is voltooid verleden tijd, de rekening is geblokkeerd, einde verhaal. En zo moet het maar blijven ook.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:31:...
Maar hoe zit het nu met FreeOnline?
Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.
nieuws: Telebyte verliest kort geding tegen Cambrium
Vonnis: http://cambrium.nl/news/docs/vonnis_Cambrium-Telebyte.pdf
Vonnis: http://cambrium.nl/news/docs/vonnis_Cambrium-Telebyte.pdf
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 20:25 ]
De naam 'Doofpot Beheer' is ontstaan in een ver verleden. In 1996 is er een rechtzaak geweest van KPN Telecom tegen VuurWerk Internet. In de pleitnota van de KPN Advocaat is o.a. de naam Doofpot gebruikt als mogelijke 'schimmige' constructie.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:31:
pfff, wat een naam ook in dat hele gebeuren van die ene partij, "doofpot beheer".
De keuze voor die naam is later een parodie geweest op het feit dat VuurWerk internet in het verleden best wel succesvol is geworden, ook zonder het telefoonboek op internet.
[ Voor 7% gewijzigd door Ghandi op 26-02-2009 20:44 ]
Ik geef je er weinig hoop op. Maar sowieso zou ik het zo snel mogelijk navragen.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:54:
Ik denk niet dat een cambrium de backups van een niet betalende klant lang zal bewaren / veel moeite zal willen doen om ze terug online te brengen. Elke actie op Telebyte gegevens zijn gewoon 100% verlies kosten voor cambrium omdat zij er nooit meer voor betaald gaan worden, misschien dat ze vanuit klant-coulance het nog wel een beperkte periode openzetten, maar daar zou ik snel bij proberen te zijn. Lang zal het niet zijn
Verwijderd
Helaas blijkt er bij Cambrium tot op heden weinig begrip en bereidwilligheid te zijn deze klant te helpen om zijn gegevens die op een server staan vrij te geven. Het is tot nu toe een klassiek 'van het kastje naar de muur' geval aan het worden, ze blijven naar Telebyte verwijzen omdat zij als enige in staat zouden zijn de gegevens over te dragen.Gomez12 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 00:17:
[...]
Ik geef je er weinig hoop op. Maar sowieso zou ik het zo snel mogelijk navragen.
Ik denk niet dat een cambrium de backups van een niet betalende klant lang zal bewaren / veel moeite zal willen doen om ze terug online te brengen. Elke actie op Telebyte gegevens zijn gewoon 100% verlies kosten voor cambrium omdat zij er nooit meer voor betaald gaan worden, misschien dat ze vanuit klant-coulance het nog wel een beperkte periode openzetten, maar daar zou ik snel bij proberen te zijn. Lang zal het niet zijn
Mijn freeonline adsl verbinding werkt gewoon nogsteeds. Ik heb ze nog gebeld om te vragen hoe en wat, maar anders dan dat de e-mail niet meer te gebruiken is (waarvan ik toch al geen gebruik maakte) blijft de verbinding voorlopig nog wel werken.con1 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:05:
Maar hoe zit het nu met FreeOnline?
Zodra het mis ga wil ik iig geen Tweakdsl 40 euro per maand met een jaarcontract of vooruitbetalen voor 20 euro per maand. Er zijn er meer die 20 mbit voor 20 euro aanbieden, daarvan biedt Alice zelfs voor dat bedrag een abonnement aan zonder maandcontract. Voor mij geen ADSL met jaarcontract meer neem ik net zo lief Alice, mijn usenet abonnement was toch net verlengt.
Verwijderd
Dat ligt er maar net aan hoe zwaar je inzet op geen fup, geen datalimiet. Die isp's moet je met een lampje zoeken. Bij mijn weten bieden alleen PowerXS en TweakDSL dat. En dan blij zijn dat we niet in België wonen, want daar zijn de abonnementen een stuk beperkter dan hier. Voordat je aan Alice gaat beginnen, zou ik eerst eens op internet rondsnuffelen voor recensies...siknu schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:24:
[...]
Mijn freeonline adsl verbinding werkt gewoon nogsteeds. Ik heb ze nog gebeld om te vragen hoe en wat, maar anders dan dat de e-mail niet meer te gebruiken is (waarvan ik toch al geen gebruik maakte) blijft de verbinding voorlopig nog wel werken.
Zodra het mis ga wil ik iig geen Tweakdsl 40 euro per maand met een jaarcontract of vooruitbetalen voor 20 euro per maand. Er zijn er meer die 20 mbit voor 20 euro aanbieden, daarvan biedt Alice zelfs voor dat bedrag een abonnement aan zonder maandcontract. Voor mij geen ADSL met jaarcontract meer neem ik net zo lief Alice, mijn usenet abonnement was toch net verlengt.
Verwijderd
Van de Cambrium site
http://cambrium.nl/?page=newsflash#item0
Ik had geen data meer bij Telebyte, maar toch netjes van Cambrium.27/02/09 - Beschikbaarheid homepages telebyte/freeonline klanten
Homepages Telebyte/FreeOnline
Omdat nog onbekend is of en wanneer DNS settings door Telebyte en Emarkt worden aangepast zodat deze klanten weer bij hun homepages of email kunnen geven we hierbij de IP adressen van de betreffende services:
Telebyte FTP/POP/IMAP service: 213.211.133.162
FreeOnline FTP/POP/IMAP service: 213.211.133.163
Door deze adressen in plaats van de standaard hostnames (pop.freeonline.nl, pop.telebyte.nl etc.) in te vullen in de configuratie van uw programmatuur, kunt u met de oorspronkelijke login gegevens bij uw informatie.
Ik heb het idee dat Cambrium een stuk meer moeite doet en meerwerkt dan Telepruts...Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:33:
Van de Cambrium site
[...]
Ik had geen data meer bij Telebyte, maar toch netjes van Cambrium.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Net geprobeerd om op de Telebyte FTP site te komen, maar mijn inloggegevens werken niet?? POP werkt daarentegen weer wel.
Je username is toch alleen je naam wat voor de '@' staat in je email adres?
En er is toch maar 1 wachtwoord? Die ook voor je POP mail is?
Je username is toch alleen je naam wat voor de '@' staat in je email adres?
En er is toch maar 1 wachtwoord? Die ook voor je POP mail is?
Ik weet niet hoe het zit met mijn email account. Het lijkt gewoon te werken zowel met de oude instellingen als met het nieuwe pop adres wat cambrium heeft opgegeven. Ik krijg echter al een maand geen enkele mail meer binnen via mijn telebyte email account. Het lijkt erop alsof alle inkomende mail door cambrium geblokkeerd wordt.
EDP net heeft de MX pointers verplaatst naar haar eigen systemen. Cambrium kan geen email meer ontvangen voor Telebyte.Buusje schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 14:37:
Ik weet niet hoe het zit met mijn email account. Het lijkt gewoon te werken zowel met de oude instellingen als met het nieuwe pop adres wat cambrium heeft opgegeven. Ik krijg echter al een maand geen enkele mail meer binnen via mijn telebyte email account. Het lijkt erop alsof alle inkomende mail door cambrium geblokkeerd wordt.
als je authenticatie voor ftp niet werkt, kan je eens de volledige naam proberen, dus <gebruikersnaam>@telebyte.nl
Verwijderd
OP de website van Cambrium staat het resultaat vanhet kortgeding tussen Telebyte en Cambrium. Telebyte alles verloren.
Ook dat werkt niet. Al iemand connectie kunnen maken?Ghandi schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:02:
als je authenticatie voor ftp niet werkt, kan je eens de volledige naam proberen, dus <gebruikersnaam>@telebyte.nl
Heb dus nog geen FTP connectie kunnen maken naar Telebyte's ip adres.
[ Voor 11% gewijzigd door etron op 01-03-2009 08:53 ]
Lekker hoor, ik 3 feb bij HetNet een abb afgesloten voor SnelSurfen. Nu hebben ze bij de aanvraag niet gezien dat het een overname was. Ik 23 feb eens bellen hoe het zit met de order. Zegt KPN dat de order is geannuleerd ivm het niet vrij zijn van de lijn. Direct is een nieuwe order geplaatst via KPN voor overname van de lijn. Bel ik vandaag met KPN zeggen ze dat deze ook is geannuleerd en dat ze helemaal geen orders meer hebben van HetNet staan om de lijn op te leveren.
HetNet gebeld en die zegt, dat de 26e internet is opgeleverd (theoretisch) en dat de aanvraag gesloten is. Die zagen dat er de 23e een nieuwe aanvraag van KPN was geweest, die hebben hun 2 dagen later geannuleerd, daar hun in de veronderstelling waren dat de order van 3 feb goed was.
Na lang praten bij HetNet komt het er op neer dat nu alles teruggedraaid moet gaan worden en dat men niet weet hoe lang dit gaat horen. "Bel over twee weken maar eens terug", was wat er verteld werd. "Het kan ook 4 - 6 of 8 weken kunnen duren". Ook een aanvraag bij een andere adsl leverancier lijkt moeilijk te zijn daar Telebyte toestemming moet geven om overname van de lijn.
Denk, nou dan bel ik Telebyte om de lijn helemaal vrij te geven, krijg ik alleen maar een bandje.
Ik zit dus in de dikke sh*t.
Heeft niemand anders dit probleem? Iemand tips om dit op te lossen?
HetNet gebeld en die zegt, dat de 26e internet is opgeleverd (theoretisch) en dat de aanvraag gesloten is. Die zagen dat er de 23e een nieuwe aanvraag van KPN was geweest, die hebben hun 2 dagen later geannuleerd, daar hun in de veronderstelling waren dat de order van 3 feb goed was.
Na lang praten bij HetNet komt het er op neer dat nu alles teruggedraaid moet gaan worden en dat men niet weet hoe lang dit gaat horen. "Bel over twee weken maar eens terug", was wat er verteld werd. "Het kan ook 4 - 6 of 8 weken kunnen duren". Ook een aanvraag bij een andere adsl leverancier lijkt moeilijk te zijn daar Telebyte toestemming moet geven om overname van de lijn.
Denk, nou dan bel ik Telebyte om de lijn helemaal vrij te geven, krijg ik alleen maar een bandje.
Verwijderd
Hallo,Heeft niemand anders dit probleem? Iemand tips om dit op te lossen?
Je zou kunnen overstappen naar kabelinternet, dan hoeft er in ieder geval geen lijn vrijgegeven te worden.
Groet,
Mijn buurman moest eveneens vanwege het Telebyte debacle overstappen en heeft een vergelijkbare ervaring met HetNet gehad: bij hem werd "abusievelijk" een aanvraag gestart voor ADSL voor een onbekende persoon op een vreemd mobiel nummer ipv op zijn eigen vaste nummer, zoals hij overigens geheel correct had opgegeven. Rechtzetten via de helpdesk was er niet bij, hoewel HetNet zelf de fout had gemaakt; de enige remedie volgens HetNet was de aanvraag weer te annuleren en overnieuw te beginnen. Dat annuleren heeft hij uiteraard gedaan, maar heeft verder feestelijk bedankt om met zo'n slordige en onvriendelijke club opnieuw in zee te gaan. Hij heeft nu een abbonnement bij UPC (kabel) en dat functioneerde na de installatie van het welkomstpakket meteen.etron schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:15:
Lekker hoor, ik 3 feb bij HetNet een abb afgesloten voor SnelSurfen. Nu hebben ze bij de aanvraag niet gezien dat het een overname was. Ik 23 feb eens bellen hoe het zit met de order. Zegt KPN dat de order is geannuleerd ivm het niet vrij zijn van de lijn. Direct is een nieuwe order geplaatst via KPN voor overname van de lijn. Bel ik vandaag met KPN zeggen ze dat deze ook is geannuleerd en dat ze helemaal geen orders meer hebben van HetNet staan om de lijn op te leveren.
Ikzelf moest ook van Telebyte overstappen. Heb in de eerste week van februari Telebyte meteen aangetekend opgezegd, met melding van het feit dat de ADSLlijn beschikbaar moest blijven wegens "overstappen". Heb mij vervolgens bij ADSL!Totaal aangemeld. Daar op hun helpdesk uitgelegd wat het probleem was (daar wisten ze alles van Telebyte af) en vervolgens heb ik via een omweg per e-mail mijn bestelling bevestigd. De ADSL lijn bleef al die tijd actief en op 18/02 bleek ik keurig bij ADSL!Totaal aangesloten.
Mijn advies: als je snel internet weer op wil, regel dat via een kabelaar. Als er een winkel van ze bij je in de buurt is, kan je gewoon je pakket bij ze afhalen. Tegenwoordig zijn daar weinig storingen (tenminste: bij UPC).
Wat ook erg vervelend is, wij hadden wat servers via Telebyt gehost, die momenteel dus ook al compleet onbereikbaar zijn 
Backups waren er uiteraard wel, maar als je met dynamische websites werkt waarbij users input kunnen leveren lukt het uiteraard nooit om altijd lokaal een 100% backup te hebben (nu waren er wel backups naar een 2e server, maar die hing in hetzelfde rack).
Meer mensen ervaring hiermee? Telebyte blijft uiteraard onbereikbaar, dus daar heb je weinig aan (en connecten op IP is gewoonweg niet mogelijk).
Backups waren er uiteraard wel, maar als je met dynamische websites werkt waarbij users input kunnen leveren lukt het uiteraard nooit om altijd lokaal een 100% backup te hebben (nu waren er wel backups naar een 2e server, maar die hing in hetzelfde rack).
Meer mensen ervaring hiermee? Telebyte blijft uiteraard onbereikbaar, dus daar heb je weinig aan (en connecten op IP is gewoonweg niet mogelijk).
Ook ik heb goede ervaring met adsl!totaal. Ik heb een brief (niet eens aangetekend)en E-mail gestuurd naar Telebyte om op te zeggen en me aangemeld bij adsl!totaal via de website. Binnen twee weken was ik weer on-line.etron schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:15:
Als de ADSL lijn NIET kan worden overgenomen.
Kan je altijd nog de 2e lijn nemen.
KPN een belbasis abbo op laten zetten.
Kan je met iedere provider weer in zee.
Kan je altijd nog de 2e lijn nemen.
KPN een belbasis abbo op laten zetten.
Kan je met iedere provider weer in zee.
Waren het colocated servers van jezelf of gewoon gehuurde ruimte? Voor een klant van mij heb ik het nog wel voor elkaar gekregen om de colo servers gewoon op een andere routing te hangen ( hulde datacenter ), maar met 3 racks ( voor deze klant en 28 racks totaal ) heb je iets meer recht van spreken vermoed ik...Terw_Dan schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:34:
Wat ook erg vervelend is, wij hadden wat servers via Telebyt gehost, die momenteel dus ook al compleet onbereikbaar zijn
Gehuurde ruimte lijkt me vrij kansloos, apparatuur is dan van TB en die is niet meer te bereiken. Datacenter mag niet zonder toestemming aan de apparatuur van TB gaan zitten.
Verwijderd
Ja het is mij gelukkig wel gelukt een FTP connectie te maken met de "Telebyte Server"! Ik heb de opmaak van de Joomla Website via FTP van de website kunnen halen. Alleen nog niet de MYSQL database kunnen benaderen. Heeft iemand een idee hoe ik deze via FTP kan ophalen, Kan uit mijn Joomla config files dit niet achterhalenetron schreef op zondag 01 maart 2009 @ 08:53:
[...]
Ook dat werkt niet. Al iemand connectie kunnen maken?
Heb dus nog geen FTP connectie kunnen maken naar Telebyte's ip adres.
Wat heb jij dan als login gegevens gebruikt, dwz met of zonder @telebyte.nl in je gebruikersnaam?Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:11:
Ja het is mij gelukkig wel gelukt een FTP connectie te maken met de "Telebyte Server"!
Verwijderd
De gegevens die nog versleuteld in mijn FTP programma stonden heb ik hiervoor gebruikt. Het aanpassen van het Server adres was voldoende om weer (gedeeltelijk) over mijn gegevens te kunnen beschikken. In het FTP username veld heb ik zeker geen @telebyte.nl gebruikt.etron schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 08:07:
[...]
Wat heb jij dan als login gegevens gebruikt, dwz met of zonder @telebyte.nl in je gebruikersnaam?
Bovenstaande oplossing geldt voor een zakelijk account, misschien dat hier nog verschil inzit
Als je in de hostfile het eea aanpast kan je ook via de http de server weer bereiken.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:11:
[...]
Ja het is mij gelukkig wel gelukt een FTP connectie te maken met de "Telebyte Server"! Ik heb de opmaak van de Joomla Website via FTP van de website kunnen halen. Alleen nog niet de MYSQL database kunnen benaderen. Heeft iemand een idee hoe ik deze via FTP kan ophalen, Kan uit mijn Joomla config files dit niet achterhalen
Zie: http://www.ermeco.nl/uplo...en/hostfile_instellen.pdf
Verwijderd
Dank voor je reactie, helaas krijg ik na het vullen van de hostfile nog geen verbinding. Is het probleem niet dat het hier een FTP adres betreft (213.211.133.162)?Heineken schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:20:
Als je in de hostfile het eea aanpast kan je ook via de http de server weer bereiken.
Zie: http://www.ermeco.nl/uplo...en/hostfile_instellen.pdf
Verwijderd
FTP adressen bestaan niet. Wat wel kan is dat de server waar het adres naar verwijst alleen de poort voor FTP open heeft staan zodat alle andere verkeer gedropt wordt. Logisch is dit echter niet. Vermoedelijk staan ook nog andere poorten voor remote beheer etc. open maar zonder de poort / login gegevens kan je dan verder nog niks.Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:13:
[...]
Dank voor je reactie, helaas krijg ik na het vullen van de hostfile nog geen verbinding. Is het probleem niet dat het hier een FTP adres betreft (213.211.133.162)?
Verwijderd
Navraaag bij Cambrium over eventuele openstaande poorten om Http access te krijgen werd (uiteraard) niet gegeven. Mijn klant gaat nu een kort geding tegen Cambrium starten om alsnog weer over de eigen gegevens te kunnen beschikken.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:50:
FTP adressen bestaan niet. Wat wel kan is dat de server waar het adres naar verwijst alleen de poort voor FTP open heeft staan zodat alle andere verkeer gedropt wordt. Logisch is dit echter niet. Vermoedelijk staan ook nog andere poorten voor remote beheer etc. open maar zonder de poort / login gegevens kan je dan verder nog niks.
Ongelooflijk dat deze provider zo onwelwillend staat om alle gegevens weer ter beschikking te stellen.
Verwijderd
Volgens mij mag Cambrium deze gegevens niet beschikbaar stellen. De infra en apparatuur is van Telebyte.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:44:
[...]
Navraaag bij Cambrium over eventuele openstaande poorten om Http access te krijgen werd (uiteraard) niet gegeven. Mijn klant gaat nu een kort geding tegen Cambrium starten om alsnog weer over de eigen gegevens te kunnen beschikken.
Ongelooflijk dat deze provider zo onwelwillend staat om alle gegevens weer ter beschikking te stellen.
Misschien handig om eerst even een briefje te sturen, waarin je exact aangeeft wat je wilt hebben. Voorzie dit briefje van legitimatie en eventueel een kopie van de overeenkomst.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:44:
[...]
Navraaag bij Cambrium over eventuele openstaande poorten om Http access te krijgen werd (uiteraard) niet gegeven. Mijn klant gaat nu een kort geding tegen Cambrium starten om alsnog weer over de eigen gegevens te kunnen beschikken.
Geef Cambrium dan een redelijke termijn om je te helpen, dus bijvoorbeeld 5 werkdagen
Geef dus hierin ook aan welke login's het betreft; welke eventuele apparatuur; wat de databasenaam is etc. En geef even aan waar men dit kan controlleren (database X wordt aangeroepen vanuit script in /cgi-bin.
Door toegang open te zetten op bestaande apparatuur, kunnen mensen, zonder verdere controlle hun gegevens van de servers afhalen; mocht dit dus niet genoeg zijn, dan zal je moeten aantonen dat die informatie voor jou bestemd is. Het zou wel een beetje lullig zijn, als je middels deze weg de webshop gegevens van je conculega zou opvragen;)
Mocht het een eigen server betreffen ... dan is er ook een weg.
1. Je kan Cambrium vragen om deze server online te brengen. Dit betekend dat er kosten gemaakt worden en hier geef je dan accoord voor.
2. Je kan je wenden tot de directie Telebyte, in de hoop dat deze nog wat voor je kunnen betekenen.
Mocht het een telebyte hostingaccount zijn, wat niet op Cambrium apparatuur is ondergebracht, dan is er mogelijkerwijs een probleem.
Let wel: het spoedeisend belang is er ondertussen wel een beetje af, dus een kortgedingetje heeft niet zo veel zin meer; je start gelijk in een civiele procedure.
Mocht Cambrium om de een of andere reden de informatie niet beschikbaar kunnen of mogen stellen, dan zal dit gewoon worden aangegeven, lijkt me.
[ Voor 7% gewijzigd door Ghandi op 06-03-2009 10:33 ]
Telebyte lijkt wel verder haar kop in het zand te steken: Inmiddels is de uitspraak meer dan een week oud en op de website is er nog niets van terug te vinden. Het is toch eigenlijk van den gekke dat men hier meer informatie krijgt van Cambrium dan van Telebyte.
Weet niet wie er nog meer een aangetekende brief heeft gestuurd richting Telebyte.
Vandaag kreeg ik de mijne terug.
Dus communicatie met Telebyte = 0,0
Wellicht nog iemand die als klant zijnde wat tegen Telebyte wil beginnen?
Je hebt tenslotte een rechtsbijstandsverzekering, moet je er gebruik van maken ook.
Je hebt tenslotte een rechtsbijstandsverzekering, moet je er gebruik van maken ook.
T is inderdaad bedroevend slecht zoals telebyte hier mee om gaat.
Kennissen van mij zijn overgestapt naar xs4all, maar kwamen er vandaag achter dat de lijn door een ander was overgenomen. Morgen krijgen ze -misschien- te horen welke partij het was, op dit moment was dat niet te traceren. Zou dit telebyte zijn of heeft de rest van de overstappers hier geen last van?
Kennissen van mij zijn overgestapt naar xs4all, maar kwamen er vandaag achter dat de lijn door een ander was overgenomen. Morgen krijgen ze -misschien- te horen welke partij het was, op dit moment was dat niet te traceren. Zou dit telebyte zijn of heeft de rest van de overstappers hier geen last van?
Dit is waarschijnlijk EDPNet, als je op BBNed (VPI 0/35) was aangesloten.Largo schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:15:
T is inderdaad bedroevend slecht zoals telebyte hier mee om gaat.
EDPnet kan toch niet zomaar een contract overnemen na meer dan een maand uit de lucht te zijn geweest?Ghandi schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:17:
[...]
Dit is waarschijnlijk EDPNet, als je op BBNed (VPI 0/35) was aangesloten.
Derice:Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:39:
Weet niet wie er nog meer een aangetekende brief heeft gestuurd richting Telebyte.
Mijn aangetekende brief heb ik in de eerste week van februari gestuurd en tot dusver heb ik hem niet terug gekregen. Mogelijk heb je het "oude" adres in Nijmegen van Telebyte gebruikt; ik heb mijn brief naar de Transistorstraat in Almere gestuurd. In die brief heb ik per onmiddellijke ingang wegens wanprestatie opgezegd, met de melding dat ADSL in stand moest blijven wegens overstappen.
Ghandi:
Mijn ADSL is gedurende mijn overstaptijd naar ADSL!Totaal als signaal gewoon actief gebleven. Bij Telebyte zat ik op Baby XL (VPI 0/34) en ADSL!Totaal levert via BBNet (VPI 0/35). Ben zonder enige moeilijkheid aangesloten op 18/02. Deze overstap lijkt daarmee probleemloos, zonder strubbelingen en gewoon volgens het boekje verlopen te zijn.
Nope is naar Almere gestuurd.
Mijn ouders hebben die brief ook al retour gehad hoorde ik.
Dus vermoed dat jij de jouwe (mits aangetekend denk ik) ook wel retour zal krijgen.
Mijn ouders hebben die brief ook al retour gehad hoorde ik.
Dus vermoed dat jij de jouwe (mits aangetekend denk ik) ook wel retour zal krijgen.
Verwijderd
Telebyte is gewoon dood, accepteer dat maar. Het is inmiddels duidelijk dat ze niet van plan zijn oom ook nog maar iets van zich te laten horen. Lekker makkelijk, scheelt mij 75 pietermannen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:39:
Verwijderd
Ik heb mijn brief 19 januari aangetekend en op de normale manier verstuurd en is in ontvangst genomen (Niets retour gekregen). Nadien nog diverse pogingen ondernomen om contact te krijgen met Telebyte, allemaal zonder resultaat.
Het verbaasd mij echt ten volle dat Telebyte 1x een vage brief stuurd en daarna EDPNET de adressen van alle klanten geeft om hun een aanbieding aan ons te laten doen om het ADSL abo over te laten nemen.
Zelf was ik op 27 januari alweer de gelukkige bezitter van een kabel internet abo... ook de machtiging t.b.v. Telebyte is rond die tijd geblokkeerd. Ik ben zeer benieuwd wanneer ze dat doorhebben en contact met mij op gaan nemen.
Het verbaasd mij echt ten volle dat Telebyte 1x een vage brief stuurd en daarna EDPNET de adressen van alle klanten geeft om hun een aanbieding aan ons te laten doen om het ADSL abo over te laten nemen.
Zelf was ik op 27 januari alweer de gelukkige bezitter van een kabel internet abo... ook de machtiging t.b.v. Telebyte is rond die tijd geblokkeerd. Ik ben zeer benieuwd wanneer ze dat doorhebben en contact met mij op gaan nemen.
Verwijderd
Ik op 3 februari...Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:35:
Zelf was ik op 27 januari alweer de gelukkige bezitter van een kabel internet abo...

Op http://www.telebyte.nl komen ook geen updates meer, en op http://www.telebytenl.nl/ staat inmiddels ook een leuke melding. Zouden ze hun rekening niet meer betaald hebben? ;-)
Verwijderd
"Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources."Goh, over welke resources zouden ze het hebben??
Hoe staat het inmiddels met alle opzeggingen/heraansluitingen?
Hier hoor ik dat Edp rekeningen aan het versturen is naar oud Telebyte klanten, ook die inmiddels al ergens anders internet vandaan hebben.
Hier hoor ik dat Edp rekeningen aan het versturen is naar oud Telebyte klanten, ook die inmiddels al ergens anders internet vandaan hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Largo op 05-04-2009 19:01 ]
Verwijderd
Moeten ze proberen! Nee, bij mij is alles rustig, en ik ben meer dan tevreden over Tweak.Largo schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:41:
Hoe staat het inmiddels met alle opzeggingen/heraansluitingen?
Kvk geeft aan dat de status "Faillissement" is.
Verwijderd
Psssst.... nieuws: Telebyte is failliet verklaardlaurenshps2 schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:28:
Kvk geeft aan dat de status "Faillissement" is.
Let op:
AUB geen persoonlijke gegevens posten.
Flamegedrag of spammen zal worden aangepakt met een OW.
AUB geen persoonlijke gegevens posten.
Flamegedrag of spammen zal worden aangepakt met een OW.