[Telebyte] Afgesloten door Cambrium

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:21:
[...]

Welke tonnen en wat heeft dat er mee te maken? Als het klanten van Telebyte zijn dan klopt de manier waarop Tweak ze overneemt niet helemaal (dezelfde dag soms opgeleverd lees ik hier, dat is gewoon onmogelijk als je het eerlijk speelt. Maar wel mogelijk als je er gebruik van maakt dat de klanten op de infrastructuur van Cambrium zitten).
Ben het niet helemaal met je eens. Als je op exact het zelfde netwerk blijft zou dat toch moeten kunnen. Als ik het goed heb zijn er hier ook mensen naar solcon binnen 1 dag. Het is natuurlijk anders als je op een ander netwerk zit. Maar goed dat is mijn mening.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acinfo64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:03
Is er iemand die het contract wel heeft getekend of zelfs zonder en al weer is aangesloten? In ieder geval als je het contract ondertekend heb zou ik dat wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acinfo64 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:05:
Is er iemand die het contract wel heeft getekend of zelfs zonder en al weer is aangesloten? In ieder geval als je het contract ondertekend heb zou ik dat wel verwachten.
Ja ik zonder contract weer aangesloten maar wel opzeg brief verstuurd aangetekend poosje geleden.
Ik migreer toch dus dat is het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buusje
  • Laatst online: 31-03-2023
Ik keek nog eens op de site van EDPnet en er wordt niets meer vermeld van telebyte.
Naar mijn idee is er een spelletje gespeeld met de telebyte klanten. Ik vind het toch uitermate vreemd dat er nu helemaal niets meer van een eventuele samenwerking te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acinfo64
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:16:
[...]

Ja ik zonder contract weer aangesloten maar wel opzeg brief verstuurd aangetekend poosje geleden.
Ik migreer toch dus dat is het probleem niet
Bedankt voor je reactie. Dan maak ik kans weer aangesloten te worden. Ga ik nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
acinfo64 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:48:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dan maak ik kans weer aangesloten te worden. Ga ik nog even afwachten.
Waarop denk je weer aangesloten te worden? Vziw moet je voor elke provider ( edpnet / cambrium / tweak ) een nieuw contract afsluiten.

Als je geen nieuw contract hebt afgesloten ben ik benieuwd waar je verwacht weer aangesloten te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buusje schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:29:
Ik keek nog eens op de site van EDPnet en er wordt niets meer vermeld van telebyte.
Naar mijn idee is er een spelletje gespeeld met de telebyte klanten. Ik vind het toch uitermate vreemd dat er nu helemaal niets meer van een eventuele samenwerking te vinden is.
Voor een ieder die het wel eff wil bewaren :D

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y148/Pinto-Arito/edipetje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teasar
  • Laatst online: 01-05-2024

Teasar

usererror

Is/was TB niet 'gewoon' een bv-tje van Cambrium dat ze nu kwijt willen vanwege o.a. geen f.u.p. etc.

Hoe dan ook, blijft weird dat Cambrium hun website enigzins heeft vernieuwd, er nu op edpnet niks meer over TB te vinden is, en Telebyte weer z'n oude look heeft op het originele domein.

Hier overigens nog geen prik op het (BabyXL) lijntje. Geen opzegging gedaan en geen nieuw contract aangegaan.

86 32 128 19 185 23 94 127 63 3 47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oude abonnees van Telebyte hebben nog steeds geen internet, terwijl de oude freeonline account van Telebyte nu edpnet op hun lijn hebben zonder iets te doen. Ik zelf was binnen 1 dagen over naar Tweak van Cambrium. De wedsites van freeonline die een ieder had met een subdomein onder fol.nl worden nog gehost door Cambrium, terwijl het domein fol.nl al over is naar edpnet volgens de domeinregistratie www.nic.nl. Een heel vreemde zaak. Het is nu zaterdag, 1 dag na het kort geding en het blijft stil. Ik denk dat telebyte een stille dood sterft en edpnet abonnees overneemt. Telebyte zal zijn adressenbestand wel verkocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles in ogenschouw nemende, ben ik blij dat ik naar Tweak ben overgestapt, en dat ik zonder de 75 euro's kosten van Telebyte af ben. De zaak wordt steeds vreemder. Inderdaad, na de deadline van EDPnet (vrijdag 6 februari 20.00 uur) wordt op hun site met geen woord met over Telebyte gerept. Telebyte houdt gewoon op te bestaan, en van dat kort geding zullen we wel niks meer horen. Mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kort geding is geweest afgelopen vrijdag is er al nieuws ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telebyte had iedere maand een wedstrijd je kon er 500 euro te goed bon van media markt mee winnen.

wie was de winaar van januari :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:51:
telebyte had iedere maand een wedstrijd je kon er 500 euro te goed bon van media markt mee winnen.

wie was de winaar van januari :+
jij (en ik) in ieder geval niet !

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:53:
[...]

Ben het niet helemaal met je eens. Als je op exact het zelfde netwerk blijft zou dat toch moeten kunnen. Als ik het goed heb zijn er hier ook mensen naar solcon binnen 1 dag. Het is natuurlijk anders als je op een ander netwerk zit. Maar goed dat is mijn mening.
Exact. Waarom zou bij een zgn. ISP hop een overname niet snel kunnen? Nu ken ik de infrastructuur van Telebyte niet echt (als die er al is), maar als de complete infrastructuur van Cambrium gebruikt wordt dan zie ik niet in waarom dit niet zou kunnen.
Je kunt natuurlijk debatteren over de vraag of het geheel eerlijk is gezien de banden van Tweak met Cambrium (dus snel kunnen inspelen op een situatie i.t.t. andere niet-Cambrium providers), maar persoonlijk vind ik dat voornamelijk een slimme zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03-2022
IEF schreef op zondag 08 februari 2009 @ 03:21:
Waarom zou bij een zgn. ISP hop een overname niet snel kunnen?
Ik ga naar Het Net. Dat doe ik omdat ik binnenkort glas krijg en dan kan ik per maand opzeggen, geen jaar contract. Is zeker een ander netwerk. Ik moet 20 werkdagen wachten en heb pas 6 maart weer internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:57:
[...]

jij (en ik) in ieder geval niet !

;)
Ik heb net voor kerstmis 2007 een iPod video 30Gb gewonnen bij Telebyte. Ze hadden destijds een anekdote wedstrijd op touw gezet, en ze hebben mij eruit gepikt. Zo koester ik toch nog warme herinneringen aan Telebyte... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 08:21:
[...]

Ik heb net voor kerstmis 2007 een iPod video 30Gb gewonnen bij Telebyte. Ze hadden destijds een anekdote wedstrijd op touw gezet, en ze hebben mij eruit gepikt. Zo koester ik toch nog warme herinneringen aan Telebyte... O-)
Geluksvogel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vandaar dat ze geen geld meer hadden om de rekeningen van Cambrium te betalen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:37
[...]

Ik had ook een aantal maanden geleden een fles (toch wel redelijke dure, in een houten kistje) champagne gewonnen. Die was wel lekker @ oudjaar moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy007 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:55:
[...]

Ik had ook een aantal maanden geleden een fles (toch wel redelijke dure, in een houten kistje) champagne gewonnen. Die was wel lekker @ oudjaar moet ik zeggen :)
Zucht, we zullen ze missen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mee eens 6 jaar telebyte was gewoon perfect.

voor die tijd meerdere isp,s gehad deze stak er met kop en schouders boven uit. ( voor mij dan )

trieste zaak hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 15:17
agree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:43:
mee eens 6 jaar telebyte was gewoon perfect.

voor die tijd meerdere isp,s gehad deze stak er met kop en schouders boven uit. ( voor mij dan )

trieste zaak hoor
Afgezien van wat akkefietjes met de help(?)desk en de levering van een bijzonder triest E-Tech modem, was het technisch altijd dik in orde. Cambrium, hè? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etron
Heeft iemand al nieuws over het kort geding, of uberhaubt iets meer dan dat de website zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de Helpdesk belt, dan krijg je een ingesproken boodschap waarin gemeld wordt dat één van de uitkomsten van het kortgeding is dat beide partijen tot maandag 12:00 uur de tijd krijgen om er onderling uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze er eerst in 6 weken tijd niet uitkomen zal in het nu in 3 dagen ook niet gaan lukken lijkt me.
Daarbij is het kwaad voor Telebyte toch al ver geschiedt, vraag me af hoe je er nu nog uit zou moeten komen.
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:47:
Als je de Helpdesk belt, dan krijg je een ingesproken boodschap waarin gemeld wordt dat één van de uitkomsten van het kortgeding is dat beide partijen tot maandag 12:00 uur de tijd krijgen om er onderling uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpdesk net weer gebeld. Ze melden nu dat Telebyte in overleg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Rare volgorde hoor. Straks gaat Cambrium Telebyte toch weer van Internet voorzien, maar is TB de meeste klanten kwijt?

Maar als er echt zo'n gat als wordt gemeld in de begroting zit zie ik nog niet echt iets gebeuren. We zullen voor de grap vanavond 't modem weer een keertje aanzetten en kijken wie we aan de lijn krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buusje
  • Laatst online: 31-03-2023
Joepie, EDPnet vermeld weer dat we kunnen overstappen van telebyte naar EDPnet.
Gelukkig was het overstappen voor 6 februari geen verplichting. Wat een opluchting.
Ik was al zo teleurgesteld dat ik niet meer kon overstappen naar hun supernetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Heeft iemand al contact gehad met de helpdesk m.b.t. het kortgeding? Of zitten ze nog steeds in vergadering :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn nog steeds in overleg. "In ieder geval doet de rechter op 25 februari uitspraak". Dat doet vermoeden, dat Telebyte tot die tijd geen diensten levert. Tijd om mijn abonnement op te zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die verbinding heeft gekregen via EDPnet?

Mijn bestelling staat nog steeds op 'afwachting goedkeuring'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
Gisteren middag ook mijn opzegging van Telebyte de deur uitgedaan met een rode kaart voor intrekking van de betalings machteging. Vandaag aanvraag bij een provider op een ander netwerk gedaan, ben benieuwd hoe lang het duurt voor de aansluiting gedaan is. Ik ga uit van de maximaal opgegeven 20 werkdagen, alles wat ik eerder aangesloten ben valt dan wel mee. Ik heb gelukkig nog de beschikking over andere verbindingen die ik kan gebruiken zodat ik niet zonder internet zit.

Ieder iig suc6 met z'n (nieuwe) internet provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:58:
Is er al iemand die verbinding heeft gekregen via EDPnet?

Mijn bestelling staat nog steeds op 'afwachting goedkeuring'
Nee, nog steeds niet helaas (voorheen op 't BabyXL netwerk), bij mijn status staat ook nog steeds "Afwachten goedkeuring" Ik heb mijzelf vorige week dinsdag aangemeld & heb telefonisch verzocht om mij weer zo snel mogelijk aan te sluiten. Degene die ik toen aan de lijn had, verzekerde mij dat ik voor 't weekend weer aangesloten zou zijn.

Dit konden ze dus niet waarmaken, dus besloot ik vanochtend er nog maar eens 'n telefoontje aan te wagen & na 'n half uur iritante muziek werd ik eindelijk te woord gestaan door 'n dame van een of ander callcenter & die vertelde mij vriendelijk dat ze de afgelopen dagen storing op het BBNed netwerk hadden waardoor ze mij nog niet konden aansluiten. Ze vertelde mij ook dat ik waarschijnlijk mijn modem-instellingen moet veranderen, omdat ik nu op 'n ander netwerk aangesloten wordt & ze verwees me naar de Wiki-pagina's van EDP net voor de juiste instellingen. Zo te zien hoef ik alleen maar de VCI aan te passen naar "35". De dame aan de andere kant vd. lijn dacht dat ik binnen 2 dagen weer online zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:25:
[...]

Nee, nog steeds niet helaas (voorheen op 't BabyXL netwerk), bij mijn status staat ook nog steeds "Afwachten goedkeuring" Ik heb mijzelf vorige week dinsdag aangemeld & heb telefonisch verzocht om mij weer zo snel mogelijk aan te sluiten. Degene die ik toen aan de lijn had, verzekerde mij dat ik voor 't weekend weer aangesloten zou zijn.

Dit konden ze dus niet waarmaken, dus besloot ik vanochtend er nog maar eens 'n telefoontje aan te wagen & na 'n half uur iritante muziek werd ik eindelijk te woord gestaan door 'n dame van een of ander callcenter & die vertelde mij vriendelijk dat ze de afgelopen dagen storing op het BBNed netwerk hadden waardoor ze mij nog niet konden aansluiten. Ze vertelde mij ook dat ik waarschijnlijk mijn modem-instellingen moet veranderen, omdat ik nu op 'n ander netwerk aangesloten wordt & ze verwees me naar de Wiki-pagina's van EDP net voor de juiste instellingen. Zo te zien hoef ik alleen maar de VCI aan te passen naar "35". De dame aan de andere kant vd. lijn dacht dat ik binnen 2 dagen weer online zou zijn...
Zo te zien sluit EPD de (nieuwe)klanten aan op een BBned verbinding. I.m.o. zou het veel klantvriendelijker geweest zijn als de verbindingen gewoon overnomen waren van Tiscali. Dit kan wel eens achterlijk lang gaan duren. Achja, ik ben verlost van ze i.i.g. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:25:
[...]
Thanks, dan hoop ik dat het voor mij ook binnen 2 dagen in orde is ... Ik had ook gehoopt eind vorige week weer online te zijn maar helaas. Ik zal de modem instellingen alvast uitprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het is jammer dat Telebyte failliet is (lijkt er iig wel op...) Toen ze nog in Nijmegen zaten was 't 'n goede provider, maar blijkbaar zijn ze zo'n 1 1/2 jaar geleden verkocht aan 1 of ander dubieus bedrijf ergens in 't westen van 't land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele verhaal wordt ondertussen blijkbaar nog eens dunnetjes overgedaan bij klanten van FreeOnline. Zie http://www.freeonline.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etron
En hoe is het met onze webspace? Ik had daar het eea staan dat nu weg is. Ik kan er niet meer bij. Nu maar even snel wat in elkaar geflanst met Google Pages, maar dat haalt het niet met wat ik had. Hier baal ik wel van. Misschien dat ik Cambrium hier nog even een mailtje over stuur.

Iemand anders ook zijn website kwijt en zijn data weer teruggehad? Zo ja laat je me dan even weten hoe, dan volg ik jouw voetsporen.

[update]Vandaag 11-2-09 Cambrium maar gemaild met deze vraag[/update]

[ Voor 8% gewijzigd door etron op 11-02-2009 07:20 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 21:44
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:59:
Het hele verhaal wordt ondertussen blijkbaar nog eens dunnetjes overgedaan bij klanten van FreeOnline. Zie http://www.freeonline.nl/
Idd, sind vanmorgen geen ADSL meer :(
Ben dus nu aan het kijken wat is zo even snel kan regelen, ex telebyte klanten tips :'(

(Edit: ADSL is ineens weer terug dus zal met iets anders te maken hebben gehad)

[ Voor 10% gewijzigd door shaiwa887 op 11-02-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cambrium had problemen met een router. Zie hun website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

merkte dat vanmorgen de oude telebyte mail ook niet meer toegankelijk is.gelukkig had ik alles er al uitgetrokken

[ Voor 38% gewijzigd door mrsar op 11-02-2009 09:51 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Laatst online: 23:12
Dutchy007 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:12:
[...]
Zo te zien sluit EPD de (nieuwe)klanten aan op een BBned verbinding. I.m.o. zou het veel klantvriendelijker geweest zijn als de verbindingen gewoon overnomen waren van Tiscali. Dit kan wel eens achterlijk lang gaan duren. Achja, ik ben verlost van ze i.i.g. :)
Ik ben naar SpeedXS overgestapt, ook naar een BBned verbinding, en die wordt morgen opgeleverd :) Dus het hoeft niet heel erg lang te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 21:44
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:59:
Zie nu het laaste nieuws bericht op de Cambrium site, lijkt erop dat er gedoe is om de freeonline en fol domeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Hm, Emarkt lijkt een soort van overkoepelende organisatie te zijn, adres is zelfde als van Telebyte?

Ben toch wel nieuwschierig aan het worden wat er in hemelsnaam allemaal loos is.....

Cambrium/Tweakdsl had idd problemen met een router, van half 7 tot half elf ongeveer geen internet beschikbaar. Inmiddels alles opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telebyte, Freeonline, Emarkt ... allemaal op één adres en blijkbaar aan elkaar gelieerd. Het lijkt wel een Koninklijk Huis belasting constructie ..... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:43
burne schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 01:38:
[...]

Wat veel vreemder is dat sinds 19 januari Telebyte een paar BV's erbij heeft als aandeelhouders, en dat elk van die BV's behoorlijke bedragen uit lijkt te hebben staan, waarschijnlijk bij Telebyte. Dat is gebeurt nadat het eerste ultimatum van Cambrium afliep, en als je cynisch bent zou je denken dat dat gedaan is om zoveel mogelijk geld uit de BV te halen op het moment dat faillissement aangevraagd gaat worden over een paar weken.

Als je echt cynisch bent zou je nog gaan denken dat Telebyte al maanden een schuld van tonnen heeft (en dus een evengroot overschot aan cash in de kluis), dat er bewust aangestuurd is op het laten klappen van de bende en dat er voor gezorgd is dat dat met maximaal rendement (voor de aandeelhouders, die na 19 januari 2009 opeens grote bedragen in de boeken hebben staan) kan gebeuren, en dat het conflict met Cambrium uitgelokt is om dat voor elkaar te krijgen.
Wat me logischer lijkt is dat Telebyte in allerijl nieuwe aandeelhouders heeft gezocht (die naast geld voor aandelen, misschien ook leningen hebben geboden) om de ontstane liquiditeitsproblemen het hoofd te bieden en dat dit deels is gelukt, maar kennelijk nog niet genoeg. Het hoeft niet noodzakelijkerwijs te kwader trouw geweest te zijn. Dit kan ook nog reden van dispuut zijn voor bestaande aandeelhouders. Ik weet niet wat het belang van Cambrium in Telebyte is geweest, maar nieuwe aandeelhouders leidt tot verwatering van het bestaande belang. Dan is je openstaande vordering op je dochter misschien betaald, maar is de waarde van je belang gehalveerd.

De handelswijze van Telebyte roept misschien vragen op, maar die van Cambruim kan ik ook niet helemaal volgen. Als aandeelhouder zijn er wel andere middelen om zo'n conflict af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Voor wie zijn Telebyte mailadres terugwil:

Je kunt bij EDPNET voor 3 euro per jaar een mailbox afnemen (ook als je geen edp adsl hebt).

Als je als alias username@telebyte.nl opgeeft worden je telebyte mails netjes opgepikt.
Het order proces is geheel geautomatiseerd, hier werkte alles binnen een uur.

Vooral voor mensen die Cambrium even niet kunnen luchten is dit wel een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

__fred__ schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:06:
Wat me logischer lijkt is dat Telebyte in allerijl nieuwe aandeelhouders heeft gezocht
Die BV's zijn direct of indirect in handen van de reeds veel vaker genoemde mevrouw Marijt, die ook vingers in de pap lijkt te hebben bij Emarkt en Ecube, beiden voorheen in Nijmegen gevestigd, maar tegenwoordig te vinden op de transistorweg in Almere. Je weet wel: die zijn aandeelhouder van FreeOnline. Wat geen conflict heeft met Cambrium maar wel spontaan en zonder waarschuwing vooraf z'n klantenbestand aan EDPnet overdoet.

Waar je ook kijkt: overal zie je M.H. Marijt opduiken.

Nieuwe aandeelhouders kun je vinden als er een kans is dat je de komende jaren geld gaat verdienen. Het is nu 2009. In 2012 trekt KPN de stekkers uit de laatste telefooncentrale en is ADSL officieel over en uit in Nederland. Die laatste drie jaar ga je investeringen echt niet meer terug verdienen.

Misschien moet ik het dan maar eens duidelijker zeggen: ik denk dat Telebyte BV en FreeOnline BV qua geld netjes leeggeklopt zijn, dat er ook nog eens een paar ton aan diensten voorgeschoten door Cambrium uit de kas van Telebyte richting bepaalde aandeelhouders gegaan is, en dat het klantenbestand ook nog wat geld opbracht bij de verkoop ervan aan EDPnet. Telebyte en FreeOnline hebben geen klanten meer, kunnen geen diensten leveren en hebben enkel een stapeltje onbetaalde rekeningen achtergelaten. De curator kan hooguit nog het tapijt op de transistorweg ten gelde maken. Het faillissement is een kwestie van tijd en rechtszaken, en over een jaar of vijf kunnen we alle vonnissen naast elkaar leggen en precies uitzoeken hoe het zat. Tot die tijd zal het wel gissen blijven.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• joris_luik
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-12-2019
Wat ik dan ook niet snap: mijn modem/router van TweakDSL is binnengekomen en de begeleidende brief eindigt met:
Wij wensen u veel plezier met uw DSL-aansluiting!

Met vriendelijke groet,

Customer Operations
Tiscali Wholesale
Ben ik nou dus eigenlijk bij Tiscali beland? 8)7

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Mijn vader was in november overgestapt van een 12mb lijn naar 20mb + voip bij TB.
Hij kreeg zijn nieuwe modem/router binnen met een begeleidende brief van Telfort :P
Dat zijn allemaal bedrijven die hun netwerk via Cambrium geregeld hebben.

Is ook niet erg, maar je staat wel ff raar op je neus te kijken ja. :+

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• speedhaste
  • Laatst online: 22-08 19:15
joris_luik schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:30:
Wat ik dan ook niet snap: mijn modem/router van TweakDSL is binnengekomen en de begeleidende brief eindigt met:

[...]

Ben ik nou dus eigenlijk bij Tiscali beland? 8)7
Wolfje666 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 07:56:
Mijn vader was in november overgestapt van een 12mb lijn naar 20mb + voip bij TB.
Hij kreeg zijn nieuwe modem/router binnen met een begeleidende brief van Telfort :P
Dat zijn allemaal bedrijven die hun netwerk via Cambrium geregeld hebben.

Is ook niet erg, maar je staat wel ff raar op je neus te kijken ja. :+
Tiscali Wholesale is niet gelijk Tiscali de internet provider, deze is ook nog bekend met de vormalige naam BabyXL en is een breedbandnetwerk die breedbanddiensten aan internet service providers leverd. En is in eigendom van KPN. meer info zie: Tiscali Wholesale Dit netwerk wordt ook gebruikt door Telfort. (ook in eigendom van KPN) Tiscali Wholesale is te vergelijken met een netwerk zoals BBned.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

burne schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:49:
[...]
Nieuwe aandeelhouders kun je vinden als er een kans is dat je de komende jaren geld gaat verdienen. Het is nu 2009. In 2012 trekt KPN de stekkers uit de laatste telefooncentrale en is ADSL officieel over en uit in Nederland. Die laatste drie jaar ga je investeringen echt niet meer terug verdienen.
Klok / Klepel?

Het stoppen met het aanbieden van analoge lijnen heeft echt niet te betekenen dat ADSL verdwijnt. Integendeel, want KPN gaat telefonie alleen nog maar via VOIP aanbieden over een xDSL lijn. De centrales blijven ook gewoon allemaal staan hoor...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Ook Freeonline-klanten dupe van conflict Telebyte en Cambrium

Door Olaf van Miltenburg, woensdag 11 februari 2009 17:31, views: 4.555

Klanten van inbel-provider Freeonline kunnen niet meer bij hun mailbox en hun websites zijn offline. Opnieuw ligt het conflict tussen de directie van Telebyte, tevens directie van Freeonline, en Cambrium ten grondslag aan de problemen.

Free OnlineFreeonline is een handelsnaam van Emarkt, dat op zijn beurt onder de bv Ibiz uit Almere valt. Ook Telebyte valt onder Ibiz en de directie van beide bedrijven is in handen van M.H. Marijt. Netwerkleverancier Cambrium verzorgde niet alleen technische diensten aan Telebyte, maar beheerde ook de helpdesk en de technische systemen van Freeonline. Het conflict tussen Cambrium en Telebyte blijkt niet alleen laatstgenoemde provider te betreffen: Cambrium lijkt vooral ruzie te hebben met Marijt, en daarvan lijken de klanten van inbelprovider Freeonline nu ook de gevolgen van te ondervinden.

"Om onduidelijke redenen heeft de directie van Emarkt het domein van FreeOnline verhuisd naar EDPnet. Deze verhuizing was ons niet bekend", laat Cambrium weten. Gevolg is dat klanten geen gebruik meer kunnen maken van hun e-mailboxen en hun homepages niet meer online zijn. "Dit terwijl alle technische systemen functioneren en uw gegevens bevatten", volgens Cambrium. Simpelweg verhuizen naar een nieuw domein zou juridisch onrechtmatig zijn.

EDPnet was met Telebyte in onderhandeling over een vorm van samenwerking. De Belgische provider biedt klanten van Freeonline nu, net als die van Telebyte, een mogelijkheid om over te stappen. De website van Freeonline wijst ook door naar die van EPDnet. De provider biedt geen gratis e-mailaccounts en kan geen e-mail-adressen op subdomein overnemen. EPDnet raadt gedupeerde gebruikers die nog een gratis e-mailaccount willen hebben, aan om over te stappen op Gmail of Hotmail.

Bron: nieuws: Ook Freeonline-klanten dupe van conflict Telebyte en Cambrium

:( En bedankt voor alle rompslomp en ellende....... :(
Lekker is dat, wordt je opeens geporteerd naar andere "provider" voor je mail, ben je alle mail en website kwijt....

[ Voor 4% gewijzigd door Olgeros op 12-02-2009 10:21 ]

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Cambrium zegt dat alle diensten technisch nog werken. Als je het ipadres van de homepage en e-mail nog kan achterhalen dan zou je nog bij die info moeten kunnen komen.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

TFHfony schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:50:
Het stoppen met het aanbieden van analoge lijnen heeft echt niet te betekenen dat ADSL verdwijnt.
Zeker klok en klepel. KPN gaat 1350 van de 1550 centrales sluiten en de gebouwen verkopen. Google maar. KPN ALL-IP is een aardige zoekterm. Verder is het offtopic. Feit blijft dat 99.8% van alle ADSL-lijnen verdwijnt tussen nu en 2012 en vervangen wordt door een volkomen nieuw netwerk en dat een partij als Telebyte niet de 350.000.000.000 tot 550.000.000.000 euro heeft liggen die nodig is om na 2012 door te gaan met ADSL. Investeringen van een paar ton zijn kansloos.

Verwijderd

Het ziet er nu naar uit dat ik eindelijk weer online kom :) De status bij EDPnet is nu veranderd in "Afwachten oplevering".

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

burne schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:41:
[...]

Zeker klok en klepel. KPN gaat 1350 van de 1550 centrales sluiten en de gebouwen verkopen. Google maar. KPN ALL-IP is een aardige zoekterm. Verder is het offtopic. Feit blijft dat 99.8% van alle ADSL-lijnen verdwijnt tussen nu en 2012 en vervangen wordt door een volkomen nieuw netwerk en dat een partij als Telebyte niet de 350.000.000.000 tot 550.000.000.000 euro heeft liggen die nodig is om na 2012 door te gaan met ADSL. Investeringen van een paar ton zijn kansloos.
Waarna KPN via het ALL IP Netwerk gewoon via VDSL doorgraat. Providers migreren gewoon doodleuk hun klanten naar dat platform, net zoals veel providers hun klanten indertijd van ADSL naar ADSL2 gebracht hebben.
Niets spannends aan.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• acinfo64
Zijn er al mensen weer aangesloten en met name welke instellingen voor de modem moet je daarvoor gebruiken?

Is er iemand die Telebyte zelf nog te pakken heeft gekregen deze week, ipv alleen het antwoordapparaat met we zijn in gesprek?

• LinuxMan
  • Laatst online: 23:12
TFHfony schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:34:
[...]

Waarna KPN via het ALL IP Netwerk gewoon via VDSL doorgraat. Providers migreren gewoon doodleuk hun klanten naar dat platform, net zoals veel providers hun klanten indertijd van ADSL naar ADSL2 gebracht hebben.
Niets spannends aan.
maar voor BBned en Tiscali betekent dit dat ze lijnen van KPN moeten gaan afnemen in plaats van dat ze zelf bandbreedte naar elke telefooncentrale hebben. Dus toch loopt het monopolie van KPN weer omhoog....

• etron
etron schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:20:
En hoe is het met onze webspace? Ik had daar het eea staan dat nu weg is. Ik kan er niet meer bij. Nu maar even snel wat in elkaar geflanst met Google Pages, maar dat haalt het niet met wat ik had. Hier baal ik wel van. Misschien dat ik Cambrium hier nog even een mailtje over stuur.

Iemand anders ook zijn website kwijt en zijn data weer teruggehad? Zo ja laat je me dan even weten hoe, dan volg ik jouw voetsporen.

[update]Vandaag 11-2-09 Cambrium maar gemaild met deze vraag[/update]
Vandaag gebeld met Cambrium. Moeten wachten tot de 25e, dan is er meer nieuws over de uitkomst van het kort geding werd me verteld. Tot die tijd staat alles dicht en kunnen we er niet bij.
Aldus een Cambrium telefoniste.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:01:
Het ziet er nu naar uit dat ik eindelijk weer online kom :) De status bij EDPnet is nu veranderd in "Afwachten oplevering".
Ben nu thuis & zie dat 't ADSL signaal eraf is, dus blijkbaar heeft BabyXL nu pas de lijn vrijgegeven. Ben zeer benieuwd of ik dan morgen 't signaal van BBNed/EDPnet erop heb zitten, anders blijf ik hier in de buurt de mensen lastig vallen met hun "open" WiFi connectie dit weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:52:
[...]

Ben nu thuis & zie dat 't ADSL signaal eraf is, dus blijkbaar heeft BabyXL nu pas de lijn vrijgegeven. Ben zeer benieuwd of ik dan morgen 't signaal van BBNed/EDPnet erop heb zitten, anders blijf ik hier in de buurt de mensen lastig vallen met hun "open" WiFi connectie dit weekend...
Gisteren is bij mij ook de lijn vrijgegeven, en vanmorgen zag ik dat het groene lampje weer brandde, dus ik hoop dat 't nu in orde is ... (heb nog geen tijd gehad om de nieuwe instelling in het modem te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Gaat weer lekker zo, ik bel met EDPnet om zo m'n @telebyte.nl adres alsnog te laten aanmaken. Krijg ik na 5 minuten wachten te horen dat ik "first in line" ben. Gevolgd door "You are now caller number 4" 25 minuten later. (Ja, ik sta al 35 minuten in de wacht.) Absurd, ben IK blij dat ik niet voor deze toko heb gekozen voor m'n internet te verzorgen.
Edit: na 40 minuten ben ik '3rd in line'. Één minuut later opeens "First in line (alweer?)". We zullen zien...

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchy007 op 13-02-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy007 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:34:
...ben IK blij dat ik niet voor deze toko heb gekozen voor m'n internet te verzorgen...
Ben nu anderhalve week bij Tweak, works like a charm... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Dutchy007 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:34:
Gaat weer lekker zo, ik bel met EDPnet om zo m'n @telebyte.nl adres alsnog te laten aanmaken. Krijg ik na 5 minuten wachten te horen dat ik "first in line" ben. Gevolgd door "You are now caller number 4" 25 minuten later. (Ja, ik sta al 35 minuten in de wacht.) Absurd, ben IK blij dat ik niet voor deze toko heb gekozen voor m'n internet te verzorgen.
Edit: na 40 minuten ben ik '3rd in line'. Één minuut later opeens "First in line (alweer?)". We zullen zien...
Gewoon in My EDPnet in je mailbox een alias toevoegen: naam@telebyte.nl.
Half uur verwerkingstijd voordat de mails doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Largo schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:07:
[...]

Gewoon in My EDPnet in je mailbox een alias toevoegen: naam@telebyte.nl.
Half uur verwerkingstijd voordat de mails doorkomen.
Ik heb (en wil) dus geen EDPnet internet abbonement... ik wil gewoon mijn @telebyte.nl adres hebben :) Enige tips daarvoor?

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy007 op 13-02-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Dutchy007 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:54:
[...]

Ik heb (en wil) dus geen EDPnet internet abbonement... ik wil gewoon mijn @telebyte.nl adres hebben :) Enige tips daarvoor?
Voor 3 euro per jaar kan je een "mailbox NL" krijgen:
http://extra.edpnet.nl/sh...P_C=AI&SHOP_A=1126&HS=249

Bestellen, activeren, alias invullen en je telebyte mail komt binnen op dit nieuwe account.

3 euro vond ik zelf niet de moeite om over te gaan steggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Largo schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:40:
[...]

Voor 3 euro per jaar kan je een "mailbox NL" krijgen:
http://extra.edpnet.nl/sh...P_C=AI&SHOP_A=1126&HS=249

Bestellen, activeren, alias invullen en je telebyte mail komt binnen op dit nieuwe account.

3 euro vond ik zelf niet de moeite om over te gaan steggelen.
Ergens snap ik het bold stukje wel, maar aan de andere kant lijkt het mij ook redelijke waanzin dat je nu extra moet gaan betalen voor je eigen emailadres als de andere partij ermee stopt en geen reddings mogelijkheid biedt.

Telebyte is ermee gestopt, moet jij dan extra gaan betalen om je eigen emails terug te krijgen?

Alhoewel ik inderdaad die 3 euro eenmalig zou betalen, eenmalige mailing versturen dat het email adres veranderd is en dan nog een maand of 2 afwachten wat er nog op binnenkomt ( wie je nog gemist hebt met je mailing )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEWSFLASH

Telebyte voorlopig uit de lucht ... duh ...

Na uitvoerig overleg met de juristen die Telebyte terzijde staan in de kwestie met Cambrium International, heeft de directie moeten besluiten al haar activiteiten voorlopig te moeten stopzetten. Dit vanwege de vijandige wijze waarop Cambrium International, voor 50% aandeelhouder in Telebyte, meent te moeten handelen jegens Telebyte en de velen gedupeerden.

Nu dat Telebyte middels een kortgeding het geschil aan de rechter heeft voorgelegd en deze voor 25 februari tot een uitspraak zal komen, kan Telebyte niet anders doen dan het oordeel van de rechter af te wachten. Vooral ook niet omdat Cambrium International, ondanks het voorstel van de rechter, heeft gemeend niet op een constructieve wijze over een voorzetting van haar services te onderhandelen, maar in tegenstelling hiermee haar áconstructieve houding jegens Telebyte te moeten voortzetten door te komen met een pakket van eisen waarvan men vooraf al zeker wist dat deze onaanvaardbare eisen Telebyte ernstig zouden schade en haar cliënten niet blijvend van diensten zouden voorzien.

In overleg met de advocaten is daarom besloten om in de komende dagen c.q weken alle beschikbare middelen die de wet ons toelaat te zullen gebruiken om het onrecht dat Telebyte, de cliënten, de leveranciers en het personeel is aangedaan te zullen verhalen. Dit om geen gelegenheid onbenut te laten om, op den duur, alle belanghebbende te kunnen vrijwaren voor de geleden schade.

Directie Telebyte

- klinkt veelbelovend! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- klinkt veelbelovend! -
Bull! Telebyte zit ernaast en dat weten ze verrekte goed. En dan nu de verloren onschuld spelen. Cambrium zal goed weten waar ze mee bezig zijn, en drijven het gewoon op de spits. Telebyte is RIP, O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joris_luik
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-12-2019
Wat ik eruit lees, is dat Telebyte nog maar op een ding inzet, en dat is een maximale schadevergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:21:
[...]

Bull! Telebyte zit ernaast en dat weten ze verrekte goed. En dan nu de verloren onschuld spelen. Cambrium zal goed weten waar ze mee bezig zijn, en drijven het gewoon op de spits. Telebyte is RIP, O-)
Yo !

da' was een geitje man ... ik heb niet voor niks mijn accounts overgeheveld naar TweakDSL. TB is een toko die z'n verplichtingen niet meer na kan komen. Kwestie van tijd & papierwerk en er wordt een mooie sticker op geplakt: Failliet.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:55:
[...]

Yo !

da' was een geitje man ... ik heb niet voor niks mijn accounts overgeheveld naar TweakDSL. TB is een toko die z'n verplichtingen niet meer na kan komen. Kwestie van tijd & papierwerk en er wordt een mooie sticker op geplakt: Failliet.

:+
Phoewee, you got me there! 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcoorn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Cambrium is de andere helft van Telebyte.
Cambrium host ook tweakdsl (of is zelfs (mede)eigenaar)

Juist zij hebben onze internetstekkers eruit getrokken.

Als de Nuon of Essent dit zou doen met jou als jouw energie-tussenbedrijf een conflict heeft met ze zou je nu zonder stroom zitten. Ik dacht dat dit zelfs onwettig is.
Omdat beide partijen uitblinken in het niet-communiceren behalve wat vage brieven of persberichten die meer vragen oproepen dan beantwoorden weten we niet wie er gelijk heeft of krijgt.

Ik ben ook overgestapt, en beslist niet naar een bedrijf wat met Telebyte of Cambrium mijn internet gaat verzorgen.
Beide hebben in mijn visie aangetoont niet juist met klanten om te kunnen gaan.

Want op 25 februari als de rechter uitspraak doet, kan er nog een hoger beroep komen, enz enz.

Vraag me toch echt af hoeveel gedupeerden er zijn die netjes blijven wachten op hun internet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcoorn schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:05:

Want op 25 februari als de rechter uitspraak doet, kan er nog een hoger beroep komen, enz enz.
Na een 'kort geding' kan dat volgens mij niet ... Hoger beroep kan na een 'reguliere procedure'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:20:
Na een 'kort geding' kan dat volgens mij niet ... Hoger beroep kan na een 'reguliere procedure'.
Correct. Een kort geding gaat altijd over een te treffen tijdelijke voorziening. Los van het kort geding moet er tegelijkertijd of vlak daarna een normale rechtszaak volgen over een te treffen permanente voorziening, de zogeheten bodemprocedure. Ik gok dat er weinig rechters te vinden zullen zijn die Telebyte het recht willen geven betaling permanent op te schorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de Nuon of Essent dit zou doen met jou als jouw energie-tussenbedrijf een conflict heeft met ze zou je nu zonder stroom zitten. Ik dacht dat dit zelfs onwettig is.
Omdat beide partijen uitblinken in het niet-communiceren behalve wat vage brieven of persberichten die meer vragen oproepen dan beantwoorden weten we niet wie er gelijk heeft of krijgt.

Ik ben ook overgestapt, en beslist niet naar een bedrijf wat met Telebyte of Cambrium mijn internet gaat verzorgen.

Vraag me toch echt af hoeveel gedupeerden er zijn die netjes blijven wachten op hun internet.....
Helemaal mee eens. Ook ik wil er niets meer mee te maken hebben.

Juist ervaren dat EDPnet die bepaalde mensen ( waarschijnlijk BBnet lijnen ) die internet hadden van hun nu dwingen tot 17:00 Uur vandaag hun contract te tekenen anders worden ze afgesloten.

Vandaag nieuwe lijn geleverd gekregen ben ik gelukkig van ze af d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cambrium's actie is verre van onwettig. En als jij je rekening bij Nuon of Essent niet betaalt zit je ook in de kou. Bovendien weet niemand hier de exacte inhoud van het conflict. Telebyte kan schoon lullen, zou ik ook doen. Wij doen zaken met Telebyte, Telebyte doet zaken met Cambrium. Telebyte komt haar verplichtingen niet na, Cambrium trekt de stekker eruit, wij zijn de sjaak. Telebyte had deze situatie moeten afwenden, hebben ze niet gedaan. Telebyte schuld. Die horen voor hun klanten te zorgen, niet Cambrium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:36:
[...]

Cambrium's actie is verre van onwettig. En als jij je rekening bij Nuon of Essent niet betaalt zit je ook in de kou. Bovendien weet niemand hier de exacte inhoud van het conflict. Telebyte kan schoon lullen, zou ik ook doen. Wij doen zaken met Telebyte, Telebyte doet zaken met Cambrium. Telebyte komt haar verplichtingen niet na, Cambrium trekt de stekker eruit, wij zijn de sjaak. Telebyte had deze situatie moeten afwenden, hebben ze niet gedaan. Telebyte schuld. Die horen voor hun klanten te zorgen, niet Cambrium.
TB doet me denken aan een grote gesubsidieerde instelling (met dikbetaalde directeur) die geen redundante power, adequate backups en redundante disken, etc. heeft. Een serieus probleem en alles ligt plat cq is weg.

De schuld van alles ? De computerfabrikant en de automatiseerder !

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:36:
[...]

Wat waarschijnlijk ook nog meespeelt ( omdat cambrium ook via andere namen inet aanbied ) is dat cambrium waarschijnlijk gewoon volgens het contract met TB nog niet eens contact met de TB-klanten mag hebben.

Komt vaak genoeg voor en in zo'n geval is het enige wat cambrium kan doen als een TB-klant opbelt hem doorverwijzen naar TB( gebeurde hier dus ).
En dan krijg je dus de situatie dat Cambrium geld tegoed heeft van TB maar vanwege contractuele verplichtingen hier niets over mag zeggen tegen de klanten van TB waardoor het enige redmiddel is om gewoon de stekker eruit te trekken. TB zal vaak genoeg gewaarschuwd zijn en gevraagd zijn om de klanten in te lichten, maar als TB dat niet doet, tja.
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:49:
[...]

TB doet me denken aan een grote gesubsidieerde instelling (met dikbetaalde directeur) die geen redundante power, adequate backups en redundante disken, etc. heeft. Een serieus probleem en alles ligt plat cq is weg.
Ach, ik gok dat TB dit allemaal wel had hoor. Alleen hadden ze de rekeningen ervoor niet betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 17:40

con1

Energiefreak

Eigenlijk wel vreemd, je kunt geen onderwerp verzinnen of er lekt wel iets bij de regering of liggen belangrijke zaken op straat.

Bij onderhavige clubs lekt helemaal niets uit en is het slechts wachten op de uitspraak en dan weet je eigenlijk nog steeds niets.

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:14:
[...]

Wat waarschijnlijk ook nog meespeelt ( omdat cambrium ook via andere namen inet aanbied ) is dat cambrium waarschijnlijk gewoon volgens het contract met TB nog niet eens contact met de TB-klanten mag hebben.

Komt vaak genoeg voor en in zo'n geval is het enige wat cambrium kan doen als een TB-klant opbelt hem doorverwijzen naar TB( gebeurde hier dus ).
En dan krijg je dus de situatie dat Cambrium geld tegoed heeft van TB maar vanwege contractuele verplichtingen hier niets over mag zeggen tegen de klanten van TB waardoor het enige redmiddel is om gewoon de stekker eruit te trekken. TB zal vaak genoeg gewaarschuwd zijn en gevraagd zijn om de klanten in te lichten, maar als TB dat niet doet, tja.

[...]

Ach, ik gok dat TB dit allemaal wel had hoor. Alleen hadden ze de rekeningen ervoor niet betaald...
Dat geeft Cambrium nog steeds niet 't recht om de consument er de dupe van te laten zijn, maar had daarvoor de rechter moeten inschakelen! Telebyte gaat zeker niet vrijuit, maar wat Cambrium heeft geflikt kan gewoon niet. Dat zou hetzelfde zijn als Nuon 'n conflict zou hebben met Electrabel & Electrabel levert geen stroom meer aan de Nuon, als men dat zou flikken dan staat iedereen op z'n achterste poten & dan wordt Electrabel wel degelijk gedwongen om stroom te leveren! Het is gewoon onbegrijpelijk dat allerhand instanties zoals de Opta hierbij niet ingrijpen!

Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn bij als 'n grote provider zoiets zou overkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 06:32:
[...]

Dat geeft Cambrium nog steeds niet 't recht om de consument er de dupe van te laten zijn, maar had daarvoor de rechter moeten inschakelen! Telebyte gaat zeker niet vrijuit, maar wat Cambrium heeft geflikt kan gewoon niet. Dat zou hetzelfde zijn als Nuon 'n conflict zou hebben met Electrabel & Electrabel levert geen stroom meer aan de Nuon, als men dat zou flikken dan staat iedereen op z'n achterste poten & dan wordt Electrabel wel degelijk gedwongen om stroom te leveren! Het is gewoon onbegrijpelijk dat allerhand instanties zoals de Opta hierbij niet ingrijpen!

Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn bij als 'n grote provider zoiets zou overkomen...
Stroom wordt toch als iets belangrijker geacht dan internet...
Je kan ook zeggen: Als AH zijn rekeningnen van Calve niet betaald, moet Calve dan ook maar door blijven leveren omdat jij graag hun pindakaas op brood wilt? Tuurlijk niet.. Ze stoppen gewoon de levering aan AH.

Maargoed, vergelijkingen met andere producten lopen in principe altijd mank.

Cambrium heeft de stekker er uit getrokken en gezien het feit de rechter geen voorlopige aansluiting heeft gelast, is de kans dat ze in hun recht staan erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een grotere provider wordt meestal overgenomen door een grotere provider voor zoiets als dit gebeurd en gebruikt geen extra tussenpartij als Cambrium (dat is alleen nodig hebt als je niet genoeg volume hebt om zelf goede deals te sluiten met netwerkoperators).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:09:
[...]

Stroom wordt toch als iets belangrijker geacht dan internet...
In de huidige maatschappij is internet ook 'n essentiele dienst, net zoals telefoon. Het is dat ik via m'n werk & via onbeveiligd WiFi bij mij in de buurt enigzins kan internetten, anders was ik helemaal gehandicapped geweest. Ik ga nu iig 'n goedkoop 3G abootje afsluiten om ellende zoals dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:40:
[...]

In de huidige maatschappij is internet ook 'n essentiele dienst, net zoals telefoon. Het is dat ik via m'n werk & via onbeveiligd WiFi bij mij in de buurt enigzins kan internetten, anders was ik helemaal gehandicapped geweest. Ik ga nu iig 'n goedkoop 3G abootje afsluiten om ellende zoals dit te voorkomen.
Voor een particulier licht internet meer in de lijn van TV en telefoon. Lastig als je het niet hebt, maar zeker niet onoberkomelijk als je dat een weekje niet niet hebt en verre van essentieel. Hele volksstammen in deze maatschappij overleven zonder. Als je niet een weekje zonder kan, moet je jezelf toch afvragen of er niet iets anders mis is.

Lees eens een boek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:49:
[...]

Voor een particulier licht internet meer in de lijn van TV en telefoon. Lastig als je het niet hebt, maar zeker niet onoberkomelijk als je dat een weekje niet niet hebt en verre van essentieel. Hele volksstammen in deze maatschappij overleven zonder. Als je niet een weekje zonder kan, moet je jezelf toch afvragen of er niet iets anders mis is.

Lees eens een boek :)
Beroepsmatig gebruik ik het, voor m'n bankzaken gebruik ik het & niet te vergeten (en voor mij ook tevens 't grootste probleem) voor het onderhoud van 4 websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:53:
[...]

Beroepsmatig gebruik ik het, voor m'n bankzaken gebruik ik het & niet te vergeten (en voor mij ook tevens 't grootste probleem) voor het onderhoud van 4 websites.
Ik gebruik het niet beroepsmatig, maar het is verrekte onhandig wanneer je niet bij je e-mails kan of je bankzaken kan regelen. Pas als je het niet hebt weet je wat je mist. Maar echt onmisbaar? Neuh, voor mij in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 22:01
[...]

Als je er zo afhankelijk van bent, waarom heb je dan geen backup? 12x20 eur voor een elcheapo backup is nog altijd goedkoper dan downtime zoals nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Dan is het dus je eigen schuld dat je geen backup hebt liggen, liefst nog over een andere infrastructuur. Een goedkoop kabel abbo bijvoorbeeld. En als je het dan helemaal mooi wilt doen, hang je er ook nog een dual-WAN poort routertje tussen. Kost ook niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In al die jaren dat ik bij Telebyte zat heb ik nog nooit noemenswaardige uitval gehad, omdat 't 'n zeer betrouwbare provider was. En ja ik had 'n backup via Telfort (via GSM) maar dat werd ineens veel duurder & werd zeer gelimiteerd, bovendien was de ontvangst op m'n nieuwe adres 'n stuk slechter. Nu ga ik iig via T-Mobile UMTS aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riverblue
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-09 13:53
Aangezien ik bijna nooit contact heb met mijn IP (Telebyte) kwan ik pas achter de overname toen ik wat meer info wilde over een nieuwe abo. De klantvriendelijkheid van het Telebyte uit Nijmegen was ver te zoeken bij een gesprekje met de helpdesk en ik had toen al besloten mijn email-adressen langzamerhand over te zetten naar een internet-account met in het achterhoofd een andere IP te zoeken. Ik was dus eigenlijk niet verbaasd maar wel verrast met de snelheid waarmee zij kapot gingen.

De maandag na het faillissement moest ik dus noodgedwongen direct gaan zoeken naar een nieuwe IP, en ben ik de dinsdag daarna ingegaan op een aanbieding van ADSL!Totaal via Concepts-Ict (BBNed).
Afgelopen maandag had ik weer mijn eigen aansluiting op het internet, de overzetting van BabyXL naar BBNed duurde bij mij in totaal 9 werkdagen, en alles werkt naar grote tevredenheid, eindelijk weer een klantvriendelijke en behulpzame helpdesk ( en ook nog s'avonds en weekends).

Verwijderd

Sinds vanachtend heb ik weer internet. Vorige week dinsdag, 10 februari, heb ik telefonisch bij CompuServe internet aangevraagd. Afgelopen dinsdag ontving ik het modem en vanochtend, 19 februari, had ik weer internet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:52:
Sinds vanachtend heb ik weer internet. Vorige week dinsdag, 10 februari, heb ik telefonisch bij CompuServe internet aangevraagd. Afgelopen dinsdag ontving ik het modem en vanochtend, 19 februari, had ik weer internet.
En via EDPnet heb ik nog steeds geen verbinding ... ik had toch beter voor een andere provider kunnen kiezen om snel weer online te zijn. Een 'snelle oplossing voor Telebyte klanten' noemen ze dat. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:21:
[...]

En via EDPnet heb ik nog steeds geen verbinding ... ik had toch beter voor een andere provider kunnen kiezen om snel weer online te zijn. Een 'snelle oplossing voor Telebyte klanten' noemen ze dat. :(
Ik heb ook nog steeds geen lijn opgeleverd gekregen van EDPnet, terwijl ik gelijk de dinsdag na de uitval mij heb aangemeld. Mij werd verzekerd dat ik binnen 3 dagen weer verbinding zou hebben (van BabyXL naar BBNed) blijkbaar worden 't nu dus 3 weken :( Ik ga vanmiddag maar weer 'n half uur in de wacht staan, want ik heb geen zin om van 't weekend weer zonder internet te zitten!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:01:
In al die jaren dat ik bij Telebyte zat heb ik nog nooit noemenswaardige uitval gehad, omdat Cambrium 'n zeer betrouwbare provider was.
:D

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:33:
[...]

Ik heb ook nog steeds geen lijn opgeleverd gekregen van EDPnet, terwijl ik gelijk de dinsdag na de uitval mij heb aangemeld. Mij werd verzekerd dat ik binnen 3 dagen weer verbinding zou hebben (van BabyXL naar BBNed) blijkbaar worden 't nu dus 3 weken :( Ik ga vanmiddag maar weer 'n half uur in de wacht staan, want ik heb geen zin om van 't weekend weer zonder internet te zitten!
Heb net antwoord gehad op m'n support ticket van gisteren, ze zeggen dat de lijn wel opgeleverd is maar mijn modem het probleem is. VPI/VCI zou toch 0/34 moeten zijn als ik die testgegevens goed lees, maar volgens mij heb ik dat ook getest. Vanavond maar weer ff testen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:45:
[...]

Heb net antwoord gehad op m'n support ticket van gisteren, ze zeggen dat de lijn wel opgeleverd is maar mijn modem het probleem is. VPI/VCI zou toch 0/34 moeten zijn als ik die testgegevens goed lees, maar volgens mij heb ik dat ook getest. Vanavond maar weer ff testen.
Volgens de support wiki van EDPnet moet het 0/35 zijn. Zie je bij jouw opleverings status dan dat de lijn opgeleverd is?
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
AUB geen persoonlijke gegevens posten.
Flamegedrag of spammen zal worden aangepakt met een OW.