Telebyte had voor 1 februari iets moeten doen. Zowel richting Cambrium als richting hun klanten hebben ze dat nagelaten. Cambrium wilde in plaats van Telebyte iets doen, maar dat is expliciet verboden door Telebyte. Wie is daar nu de hoofdschuldige? Degene die wil of degene die dat verbiedt?TheOneLLama schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:17:
Mailtjes naar hun uit de lucht getrokken mail server?
Wat veel vreemder is dat sinds 19 januari Telebyte een paar BV's erbij heeft als aandeelhouders, en dat elk van die BV's behoorlijke bedragen uit lijkt te hebben staan, waarschijnlijk bij Telebyte. Dat is gebeurt nadat het eerste ultimatum van Cambrium afliep, en als je cynisch bent zou je denken dat dat gedaan is om zoveel mogelijk geld uit de BV te halen op het moment dat faillissement aangevraagd gaat worden over een paar weken.Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:32:
Ik weet niet waar het probleem echt ligt. Is het Cambrium die niet wil of is het TB die al maanden niet betaald of wat dan ook, ik weet het niet. Maar het is bijvoorbeeld wel raar dat TB rond 22 januari geen inkasso gedaan heeft en je een brief kreeg waar je niks mee kon.
Als je echt cynisch bent zou je nog gaan denken dat Telebyte al maanden een schuld van tonnen heeft (en dus een evengroot overschot aan cash in de kluis), dat er bewust aangestuurd is op het laten klappen van de bende en dat er voor gezorgd is dat dat met maximaal rendement (voor de aandeelhouders, die na 19 januari 2009 opeens grote bedragen in de boeken hebben staan) kan gebeuren, en dat het conflict met Cambrium uitgelokt is om dat voor elkaar te krijgen.
Het is 'maar' iets in de orde-grootte van een miljoen, maar met een beetje oppassen kunnen jij of ik van een miljoen euro een jaartje of 40 luieren. Zonder je rendement op investeringen is het 'maar' 2000 euro per maand.
Wat ik mis in al het gescheld en gevloek is waarom een leverancier zou moeten afzien van het innen van z'n vorderingen. Die leverancier heeft ook personeel wat wil eten en leveranciers die betaald willen worden of de kraan dichtdraaien. Als jij de bakker niet betaalt krijg je geen brood. Dat gaat een week lang goed, maar daarna ben je te zwak om te werken. En je baas gaat daar heel boos over worden, als jij thuisblijft omdat je 'honger' hebt omdat je te lam bent om de bakker te betalen. Waarom zouden er voor Telebyte andere regels gelden? Omdat ze internet leveren in plaats van brood? Wat heb je harder nodig, eten of internet?
I don't like facts. They have a liberal bias.