[Telebyte] Afgesloten door Cambrium

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ach, dan toch nog 75 euro besparen...

Ik heb in ieder geval mijn router in bridge mode zo lang in de meterkast van de buren gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
shaowoo schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:52:
Uhm... Als ik het goed begrijp.. Hoef ik mijn abo niet op te zeggen? Maw ik kan morgen een abo bij een ander provider afsluiten zonder een opzeggingbrief te schrijven?
Ik ga ze voor de zekerheid wel een opzeggingsbrief sturen maar niet aangetekend.

Ik ben geen jurist, maar Telebyte stelt expliciet dat er een nieuw contract moet worden afgesloten voor EDPnet. Die hebben andere prijzen en voorwaarden, waardoor het volgens mij het voorgaande contract per omgaande komt te vervallen. Immers zegt Teleyte eenzijdig het contract met directe ingang op en dus ben je contractloos.

Tweak heeft zich volgens mij wel bewezen en eerlijk is eerlijk, ik werd keurig geholpen door de servicedesk. Geeft mij moed voor de toekomst. En ik heb verder de servicedesk vrijwel nooit nodig en kan meeste dingen zelf wel....

Bij het pakket zit ook bellen, maar ik heb mijn igen SIP provider....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:21:
Klopt Freeonline is net als Telebyte vroeger ook van Hong geweest.
Die zette me aan het denken. Hong Zhou is nog altijd aandeelhouder in iBiz B.V., een van de (kapitaal?)-partners in Telebyte B.V. (Ik zie alleen de gedeponeerde stukken, en niet de exacte inhoudelijke verbanden..)

Z'n voorlopige jaarcijfers zijn op z'n minst opvallend:
Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/wp-content/images/20090202221804.jpg
Minsten zo interessant als de voorlopige jaarcijfers van Telebyte B.V.:
Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/wp-content/images/20090202221135.jpg

En daar heeft hun arme overwerkte boekhouder maar 2 respectievelijk 1 jaar de tijd voor gehad.
Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/wp-content/images/20090202222341.jpg
(ja, daar staat echt 19 JAN 2009)

Strikt genomen mag dit. Er is sprake van voorlopige cijfers die dus later aangepast kunnen worden en dit op zichzelf is geen strafbaar feit of aanwijzing van gesjoemel. Maar het viel me wel op. Weinig boekhouders zullen zo duidelijk laten blijken dat het ze geen bal kan schelen wat men van hun 'boekhouding' denkt.

(Hadden jullie Verwijderd in 'nieuws: Cambrium sluit klanten Telebyte af' op de frontpage gezien?)

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 02-02-2009 22:41 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olgeros alleen tweakdsl is ook onderdeel van Cabrium toch ,als we gaan intekenen op EDPnet dan zit je er weer een jaar aanvast neem ik aan, ne dus een reden om van isp te veranderen op goedkope manier .enige is misschien dat je eind van de week weer kan inetten , had ook @home jaja aan de lijn vandaag ,die gaan verhogen naar 50/5 in de zomer en eind van het jaar jaar 80/10 :P ( abbonementsgeld blijft hetzelfde ),dus is het 3in1 pakket toch interesant misschien . Alles met alles na een halve dag allerlei forums te hebben gelezen ben ik nog niet zeker welke ik ga kiezen maar met die Cabrium wil ik niks van doen hebben ,hebben toch maar even de knop omgezet om wat voor reden dan ook , Tweakdsl lijkt me ook betrouwbaar maarja was TB ook jaren voor mij . Opzegkosten betalen wil ik zeker niks van weten want dan mogen ze mij alle tel kosten betalen die ik voor informatie vergaderen nodig had terugbetalen en mijn dure uren , Ga morgen maar TB weer eens opbellen en of het ook nodig is om op tezeggen uberhaubt ,misschien was het ook makkelijker om ons allen samen te bundelen voor het geval dat ,heb bij kassa ookal een berichtje achtergelaten dat het hier niet om een klein gevalletje gaat ,nu hebben we in elk geval weer ens tijd voor de vrouw ipv altijd achter de pc te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys,

Dit zonet naar Tb gestuurd:

===
Mijn Internetverbinding is op 1-2-2009 om 0:00u opeens uitgevallen. De datum en het tijdstip deden mij vermoeden dat er een administratief probleem was en niet zozeer een technische storing. Uw helpdesk was niet bereikbaar, ook vandaag niet. De website van Telebyte was uit de lucht en blijkt vandaag naar EDPNet te wijzen. Als ik wat verder zoek kom ik erachter dat er een conflict is tussen Telebyte en een andere partij. Wat me steekt is dat het conflict al twee weken speelt en dat u heeft geweten of heeft kunnen weten dat de connecties van uw klanten in gevaar zouden kunnen komen. Ik ben echter op geen enkel moment geinformeerd en nu word ik geconfronteerd met een situatie die niet op korte termijn opgelost lijkt te gaan worden. Daarom heb ik vandaag een spoedmigratie in gang gezet van Telebyte naar Solcon. Het contract dat ik met Telebyte heb beschouw ik als beeindigd gezien het feit dat u ernstig tekortschiet in het naleven van de verplichtingen die voortvloeien uit het leveringscontract. Ik behoud mij het recht voor alle schade die ik lijd op u of uw rechtsopvolger te verhalen. Als op een of andere wijze een migratie naar Solcon tegenwerkt, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen.
===

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Vandaag de hele dag bezig geweest 2 klanten te helpen de problemen te omzeilen.
Deze klanten zijn dusdanig getergd in de behandeling dat ze morgen een advocaat opdracht geven om in ieder geval totdat het kort geding speelt tussen Cambrium en Telebyte as vrijdag, via een kort geding as woensdag beide partijen de opdracht te laten geven via de rechtbank in Arnhem om de mail etc. vrij te geven en ook de internet verbinding open te zetten, zodat ze normaal met hun klanten kunnen communiceren.
Zij verzoeken medestanders te reageren en deze kunnen reageren naar mijn mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
wat mij toch aan het denken zet is dat TB wist dat er 31/1/09 iets zou gebeuren vanaf de kant van cambrium.
met deze gedachte in het achter hoofd zijn ze naar de rechter gestapt voor een kort geding om te zorgen dat cambrium de klanten niet zou afsluiten. Maar zo als we allemaal weten is de stekker er uit getrokken, en zitten we zonder internet. Maar waarom neemt TB geen stappen tot een spoed kort geding en wachten ze af tot vrijdag, ondanks ze zelf denken dat ze sterk in hun schoenen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teasar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05-2024

Teasar

usererror

Wat een sneue bedoening... die lui komen zelfs hierheen om te adverteren met hun pakketjes :(

Als ze echt wat willen doen moet EDP de gebruikers weer online helpen. Of op het allerminst de emailadressen en website/bestanden beschikbaar stellen aan de TB gebruikers.

Dat we via EDP weer 'automatisch' online komen, zoals bij een echte overname, kunnen we hoogstwaarschijnlijk wel op onze buik schrijven... TB schrijft toch al geen geld af sinds 1 januari?

86 32 128 19 185 23 94 127 63 3 47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:30:
[...]

Die zette me aan het denken. Hong Zhou is nog altijd aandeelhouder in iBiz B.V., een van de (kapitaal?)-partners in Telebyte B.V. (Ik zie alleen de gedeponeerde stukken, en niet de exacte inhoudelijke verbanden..)

Z'n voorlopige jaarcijfers zijn op z'n minst opvallend:
[afbeelding]
Minsten zo interessant als de voorlopige jaarcijfers van Telebyte B.V.:
[afbeelding]

En daar heeft hun arme overwerkte boekhouder maar 2 respectievelijk 1 jaar de tijd voor gehad.
[afbeelding]
(ja, daar staat echt 19 JAN 2009)
Dit is echt onmogelijk, dat lijkt mij gewoon duister, maar dan ook zeer duistere boekhouding, of sjoemelen met de cijfers.

ps: Een nieuw contract aansmeren bij EDP zegt al voldoende hoe Telebyte met haar klanten wil omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teasar

Teasar

usererror

Gezien de ontwikkelingen op de EDP website geloof ik niet dat het kort geding van 6 februari ook daadwerkelijk plaats gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:40:
Op http://www.edpnet.nl/NL/Producten/Meer-info/Telebyte-BV kan u meer info vinden over een mogelijke oplossing voor Telebyte klanten.
Een intekening via de website van EDPnet op één van de EDPnet abonnementen (speciaal voor telebyte klanten zonder setup) zorgt ervoor dat u 4 werkdagen na intekening (geen garantie maar EDPnet tracht er alles aan te doen om het binnen de 4 werkdagen om te zetten) terug online komt.
Als u intekent via EDPnet kan u ook terug uw mailbox met @telebyte.nl activeren.

Het EDPnet team.
Ik ga dit niet doen, maar aangezien ik mijn mail altijd via IMAP benaderd heb, staat alles nog op de server. Ik wil wel graag mijn mail nog kunnen binnenhalen.
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:38:
...met die Cabrium wil ik niks van doen hebben ,hebben toch maar even de knop omgezet om wat voor reden dan ook...
Nogmaals, NIET mee eens. Telebyte is overduidelijk in gebreken gebleven, niet Cambrium. Als jij je telefoonrekening niet betaalt en je krijgt twee waarschuwingen dat ze je gaan afsluiten als je niet aan je betalingsverplichting voldoet, wie is dan schuld als de afsluiting daadwerkelijk plaatsvindt?

Ik hoef jou niet te vertellen waar de edit-knop zit mag ik aannemen?

[ Voor 27% gewijzigd door IEF op 05-02-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
En zojuist mijn opzegging de deur uit gedaan:

* Ik kan sinds 3 weken niet meer bellen door een of andere limiet. (?!?!?!?!?!?)
* Helpdesk sinds 3 weken niet te bereiken.
* Newsserver onbereikabaar.
* Email naar helpdesk wordt direct geretourneerd.
* Verbinding zonder aankondiging of opgave van reden afgesloten.

Verder vermeld dat ik uit de media moet halen dat er problemen zijn met netwerkleverancier, en dat ik uit de media moet halen dat Telebyte niet langer bestaat en ik een contract aan kan gaan onder andere voorwaarden en prijzen.
Dat is eenzijdige opzegging van het contract.

Jammer, ik WAS erg tevreden voorheen. Mijn verhuizing half jaar geleden was een grote ellende van fouten van hun kant :-\ Nu dit erbij is gewoon te veel. Ik ben behoorlijk trouw aan een goede leverancier, maar het heeft zijn grenzen....

Wat ik echt heel triest vindt is dat de klanten NIET geinformeerd zijn. er wordt gewoon van uitgegan dat alle klanten tweakers zijn, die hun informatie wel ergens vandaan halen. Een compleet foute aanname!!!!!!!!!!
Ik zou ze de kost niet willen geven die echt niet weten wat er aan de hand is en niet in staat zijn om dit te achterhalen zoals wij dat hier wel kunnen en gedaan hebben.

Stel je voor dat je 0,0 kennis hebt over internet en alleen beetje wil surfen :(

Ik hoop dat TweakDSL het snel mogelijk maakt dat ik weer verbinding heb...

PS: en ja ik realiseer me dat ik gemoppert heb op Cambrium en ik nu weer zaken met ze ga doen. Ik ben nog steeds van mening dat ook (!!) Cambrium het wat netter had kunnen doen, maar zoals ik al eerder schreef wil ik verder niet oordelen over de redenen van het geschil.
Ik werd gisteren uitstekend te woord gestaan doro de helpdesk en dat gaf me voldoende vertrouwen. Daarnaast hoop ik nu snel internet te hebben en hebben ze geen FUP, iets wat ik wel belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 19:32
TweakDSL zit gewoon op het Tiscali netwerk daar hoef je het niet voor te laten. Toen er wat met mijn lijn was heb ik contact gehad met een Tiscali medewerker die mijn lijn heeft gerepareerd voordat ik naar TweakDSL stapte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riverblue
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-09 13:53
Enkele pagina's terug wordt gesproken over een aanbieding van Concepts ICT met een 20mb lijn van BBned voor 18,95 met modem, niet-leden van computertotaal betalen 5 euro meer maar dan is het nog steeds niet duur.
https://www.adsltotaal.nl/bestellen/aanbod

Als we met een hele groep gaan aanmelden bestaat volgens mij de kans dat je het voor 18.95 kan krijgen, wat volgens mij een buitenkansje is, en BBned is toch zo slecht nog niet ??
ICT is nu aan het uitzoeken hoe snel zij mij kunnen aansluiten, wordt dus vervolgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Riverblue op 03-02-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:37
Jeetje, en nu kan ik niet kiezen welke provider ik moet pakken :\ Zit sterk te twijfelen tussen TweakDSL, Solcon en InterNL. Allen hebben zo hun voordelen en nadelen. In princiepe zal TweakDSL vast het snelste zijn m.b.t. het overzetten (Cambrium, etc etc). Terwijl de rest aardig lang kan duren(waar ik geen zin in heb). Dilemma dilemma... suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfilipowicz
  • Laatst online: 14-05-2009
Ik snap je dilemma, ik zit er ook mee.....

Als ik lees op http://www.edpnet.nl/NL/P...Particulieren/ADSL-Max-20 dan komt dat eigenlijk wel goed overeen met wat ik al had bij Telebyte.

Maar ja, TweakDSL is ook interessant en als ik hier lees dat iemand binnen 1 dag alweer verbinding had. Jammer is wel dat TweakDSL een stukje duurder is, je krijgt daar sowieso een gratis telefoonnummer (VoIP) wat ik niet echt nodig heb.

Solcon geeft mij max 8Mbit, terwijl ik bij Telebyte een 15mbit verbinding haalde. Dus Solcon is geen optie.

Mijn ouders hadden/hebben ook Telebyte, voor hun heb ik een abonnement afgesloten bij Telfort. Volgens de postcode check gaf die 19Mbit/s aan.

Alice daar heb ik ook naar zitten kijken, maar die geeft max 4Mbit/s aan!!! No way dus hé!

Ik denk dat ik TweakDSL ga bellen vandaag en het formulier laat faxen zodat ik asap online ben. Gisteren ook met ze gebeld en werd heel netje te woord gestaan. Die jongen nam goed zijn tijd om alles uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_lutters
  • Laatst online: 24-08-2024
En ik ook zit/zat bij Telebyte.

Hier staan 2 persberichten
http://www.cambrium.nl/

Nu opzoek naar een nieuwe provider.
Weet iemand toevallig een provider die ongeveer 2mb upload heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wordt het definitief TweakDSL, een 12/24 mbit abo voor € 39,95. Ik had bij Telebyte een abo van 12 mbit voor €29,95. Op mijn lijn is een snelheid van zo'n 17 mbit mogelijk., dus ga ik er in snelheid op vooruit. Bij TweakDSL krijg ik bovendien gratis usenet met een retentie van 130 dagen. Als dat goed blijkt te werken, kan ik mijn Eweka abo à €7,50/mnd de deur uit doen. Per saldo betaal ik dus €2,50/mnd meer voor een hogere snelheid, geen datalimiet of fup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal, lees sinds paar dagen mee. ben blij dat ik dit topic gevonden heb want ik snapte er geen hol van dat ik ineens geen internet meer had.

ik twijfel of ik per direct moet over stappen naar een ander provider zoals tweakDSL. heeft iemand al reactie gehad van telebyte op het feit dat hij of zij overgestapt is? ik heb geen zin om een paar maanden bij twee providers te betalen omdat ik een overhaaste beslissing genomen heb en de kleine lettertjes van tele-f*ing-byte ergens niet gelezen heb.

of hoef ik me daar geen zorgen over te maken?

groeten van een mede-gedupeerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
[b][message=31447593,noline]Jammer is wel dat TweakDSL een stukje duurder is, je krijgt daar sowieso een gratis telefoonnummer (VoIP) wat ik niet echt nodig heb.
Ik heb bij Tweak een 2 jarig abbo afgesloten en betaal daar 499,= voor (in 2 termijnen te betalen). Dat is omgerekend: € 20,79 per maand. Lijkt mij niet duur voor 24mb lijn.... In ieder geval minder dan ik bij Telebyte betaalde. Betaal je in 4x dan komt er 25 euro bij aan administratiekosten. Modem wordt in bruikleen gegeven.
Per maand betalen is duurder en is TweakDSL € 39,95.

Bij EDPnet kost de ADSL + bellen 20mb € 39,95 per maand en zonder bellen € 29,95 per maand.

Voip krijg je er inderdaad bij bij TweakDSL, maar hoef je geen gebruik van te maken. Ik meen dat als je niet belt het na x maanden sowieso gedeactiveert wordt.
TweakDSL heeft geen FUP, wat ik wel prettig vind, het is ongelimiteerd dataverkeer.
Ik denk dat ik TweakDSL ga bellen vandaag en het formulier laat faxen zodat ik asap online ben. Gisteren ook met ze gebeld en werd heel netje te woord gestaan. Die jongen nam goed zijn tijd om alles uit te leggen.
Hier hetzelfde.
Wat ik gedaan heb is me telefonisch aangemeld, daarna kreeg ik formulier per email, welk ik op mijn werk ondertekend en terug gestuurd heb. er moet wel kopie van paspoort bij.

edit:
niet onbelangrijk: bij EDPnet krijg je 10gb per maand om van de newsserver te halen. Oftwel 2 1/2 DVD per maand en het is op. Bij Tweak is dit unlimited inbegrepen in je abbo.

[ Voor 6% gewijzigd door Olgeros op 03-02-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olgeros schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:28:
[...]
Ik heb bij Tweak een 2 jarig abbo afgesloten en betaal daar 499,= voor (in 2 termijnen te betalen). Dat is omgerekend: € 20,79 per maand. Lijkt mij niet duur voor 24mb lijn.... In ieder geval minder dan ik bij Telebyte betaalde. Betaal je in 4x dan komt er 25 euro bij aan administratiekosten. Modem wordt in bruikleen gegeven.

Bij EDPnet kost de ADSL + bellen 20mb € 39,95 per maand en zonder bellen € 29,95 per maand.

Voip krijg je er inderdaad bij bij TweakDSL, maar hoef je geen gebruik van te maken. Ik meen dat als je niet belt het na x maanden sowieso gedeactiveert wordt.
TweakDSL heeft geen FUP, wat ik wel prettig vind, het is ongelimiteerd dataverkeer.

[...]
Hier hetzelfde.
Wat ik gedaan heb is me telefonisch aangemeld, daarna kreeg ik formulier per email, welk ik op mijn werk ondertekend en terug gestuurd heb. er moet wel kopie van paspoort bij.

edit:
niet onbelangrijk: bij EDPnet krijg je 10gb per maand om van de newsserver te halen. Oftwel 2 1/2 DVD per maand en het is op. Bij Tweak is dit unlimited inbegrepen in je abbo.
Heb extra niet voor die cambrium toko gekozen die iedereen in de kou als TB laat staan en mensen op deze manier als klant trekt , mag allemaal leuk zijn wat ze aanbieden en nu nog vriendelijk zijn en behulpzaam maar nu als de hele zaak rond is en ze hebben van TB weer een heel zooitje klanten hebben binnen getrokken op deze manier , ik denk ook trouwens dat het daar om te doen was , en als ik TB zou zijn maakte ik daar ook een recht zaak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:52
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:48:
[...]

Heb extra niet voor die cambrium toko gekozen die iedereen in de kou als TB laat staan en mensen op deze manier als klant trekt , mag allemaal leuk zijn wat ze aanbieden en nu nog vriendelijk zijn en behulpzaam maar nu als de hele zaak rond is en ze hebben van TB weer een heel zooitje klanten hebben binnen getrokken op deze manier , ik denk ook trouwens dat het daar om te doen was , en als ik TB zou zijn maakte ik daar ook een recht zaak van.
Beetje een vaag verhaal, snap niet wat je probeert te zeggen. Misschien moet je hem nog een keer doorlezen en aanpasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij vind cambrium een vervelende partij die op onrechtmatige manier klanten van Telebyte afsnoept.
Ik weet niet of ik het daarmee eens kan zijn aangezien wie vast niet alle informatie hebben over het geschil tussen Cambrium en Telebyte.
jjbstolk schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:53:
[...]

Beetje een vaag verhaal, snap niet wat je probeert te zeggen. Misschien moet je hem nog een keer doorlezen en aanpasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jjbstolk schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:53:
[...]

Kijk als andere mensen begrijpen wat er staat dan hoef ik niks aan te passen.
Er is inmiddels al wel weer een verbinding via EDPnet voor de gene die het nog niet weten.
Ook weer zonder de klant te informeren en zonder enige toesteming van de klant.
Ben toch weg bij TB dit heeft geen zin zo wil er ook niks mee te maken hebben meer ook.

Ik wens iedereen het beste met zijn/haar ADSL aanvraag bij je nieuwe cambrium toko en hoop dat het voor die gene goed uitpakt als TB dadelijk cambrium aanklaagt voor het onrechtmatig aannemen van TB klanten en cambrium deze zonder meer aanneemt , dit muisje zal zeker nog een staartje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riverblue
Riverblue schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:35:
Enkele pagina's terug wordt gesproken over een aanbieding van Concepts ICT met een 20mb lijn van BBned voor 18,95 met modem, niet-leden van computertotaal betalen 5 euro meer maar dan is het nog steeds niet duur.
https://www.adsltotaal.nl/bestellen/aanbod

Als we met een hele groep gaan aanmelden bestaat volgens mij de kans dat je het voor 18.95 kan krijgen, wat volgens mij een buitenkansje is, en BBned is toch zo slecht nog niet ??
ICT is nu aan het uitzoeken hoe snel zij mij kunnen aansluiten, wordt dus vervolgt.
Net een mail terug gekregen van Concepts ICT, het overzetten duurt max. 5 werkdagen, contract voor één jaar, incl. draadloze modemrouter van Siemens Gigaset, voor 23,95 euro, gratis aansluiten en geen kosten bij het beeidigen van het abbo.
Lijkt mij een goede deal, probeer alles in de lunch-pauze te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riverblue schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:21:
[...]

Net een mail terug gekregen, het overzetten duurt ± 5 werkdagen, contract voor één jaar, incl. draadloze modemrouter van Siemens Gigaset, voor 23,95 euro, gratis aansluiten en geen kosten bij het beeidigen van het abbo.
Lijkt mij een goede deal, probeer alles in de lunch-pauze te regelen.
Yup heb helemaal het zelfde gedaan en een goede keuze leek mij. :Y

https://www.adsltotaal.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Net met een medewerker van Solcon gesproken (Dhr. Bronswijk). Volgens die persoon is het overzetten echt een kwestie van uren aangezien de lijn etc er al ligt, het is een puur administratief iets. Hij zou vanmiddag wat meer weten m.b.t. een snelle overzet.

Edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:18:
[...]
Er is inmiddels al wel weer een verbinding via EDPnet voor de gene die het nog niet weten.
Ook weer zonder de klant te informeren en zonder enige toesteming van de klant.
Wat bedoel je hier precies mee? Dat iedere Telebyte klant nu weer een verbinding heeft? Of dat de mensen die zich aangemeld hebben bij EDPnet nu de verbinding weer als actief zien?

[ Voor 48% gewijzigd door Dutchy007 op 03-02-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfilipowicz
  • Laatst online: 14-05-2009
Net aan de telefoon gehangen met TweakDSL, ze sturen mij via de fax het contract en die fax ik weer terug. Hij zei dat met een beetje geluk mijn verbinding vandaag al zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
sfilipowicz schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:02:
Net aan de telefoon gehangen met TweakDSL, ze sturen mij via de fax het contract en die fax ik weer terug. Hij zei dat met een beetje geluk mijn verbinding vandaag al zou werken.
Bijzonder, gisteren werd nog 5 werkdagen verteld.
Wel tof voor je als het idd zo snel zou werken!

Ik dnek dat ik vanmiddag als ik thuis ben modem maar eens ga resetten, misschien heb ik mazzel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Ik heb zojuist toch maar even naar Telebyte gebeld of het echt nodig is om het hele circus van aangetekende brieven op te starten. Dat was niet nodig en een normale brief was voldoende.

Ze krijgen laatste dagen meer opzeggingen en hij had er alle begrip voor....

Mijn tip is dan ook om in ieder geval even een brief naar Almere te sturen met daarin je aankondiging dat je per direct het abbo opzegt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy007 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:39:
Net met een medewerker van Solcon gesproken (Dhr. Bronswijk). Volgens die persoon is het overzetten echt een kwestie van uren aangezien de lijn etc er al ligt, het is een puur administratief iets. Hij zou vanmiddag wat meer weten m.b.t. een snelle overzet.

Edit:

[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Dat iedere Telebyte klant nu weer een verbinding heeft? Of dat de mensen die zich aangemeld hebben bij EDPnet nu de verbinding weer als actief zien?
Ja bij heldere hemel kreeg ik via EDPnet weer internet en een IP toegewezen.
Dus klanten bestanden etc zijn ze waarschijnlijk aan het overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olgeros schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:19:
Ik heb zojuist toch maar even naar Telebyte gebeld of het echt nodig is om het hele circus van aangetekende brieven op te starten. Dat was niet nodig en een normale brief was voldoende.

Ze krijgen laatste dagen meer opzeggingen en hij had er alle begrip voor....

Mijn tip is dan ook om in ieder geval even een brief naar Almere te sturen met daarin je aankondiging dat je per direct het abbo opzegt.....
Het punt is natuurlijk dat men alsnog kan zeggen jouw brief niet ontvangen te hebben oid.
Wij hebben nooit meer reactie gehad op onze opzegging en vordering van teveel betaalde bedragen.
Nee bij heldere hemel kreeg ik via EDPnet weer internet en een IP toegewezen.
Ik hoop voor Telebyte en gedupeerden dat alles snel weer up and running is.

Voor jou geldt hetzelfde. Meteen posten een paar minuten na je vorige is not done.
EDIT-knop gebruiken aub.

[ Voor 43% gewijzigd door IEF op 05-02-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riverblue
T.B. deze ochtend ook gesproken, en het is niet vanzelfsprekend dat je nu direct wordt overgezet, hiervoor moet je toch echt wel een schriftelijke bevestiging sturen via de fax of brief naar EDPnet met het verzoek tot overzetten van de lijn.
Voor degene die een andere provider zoeken zal Telebyte alle medewerking verstrekken, zo werd ook mee gedeeld. Zelf ben ik inmiddels bezig met Concepts ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:24
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:24:
Het punt is natuurlijk dat men alsnog kan zeggen jouw brief niet ontvangen te hebben oid.
Wij hebben nooit meer reactie gehad op onze opzegging en vordering van teveel betaalde bedragen.

[...]
Kun je voor een groot deel oplossen door het aangetekend te versturen. Dan moet Telebyte bewijzen dat de opzegging niet in die brief stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ons geval hebben we het per brief, aangetekende brief en per email aangeboden.
Cave_Boy schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:37:
[...]

Kun je voor een groot deel oplossen door het aangetekend te versturen. Dan moet Telebyte bewijzen dat de opzegging niet in die brief stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riverblue schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:32:
T.B. deze ochtend ook gesproken, en het is niet vanzelfsprekend dat je nu direct wordt overgezet, hiervoor moet je toch echt wel een schriftelijke bevestiging sturen via de fax of brief naar EDPnet met het verzoek tot overzetten van de lijn.
Voor degene die een andere provider zoeken zal Telebyte alle medewerking verstrekken, zo werd ook mee gedeeld. Zelf ben ik inmiddels bezig met Concepts ICT.
Dan zijn ze ook niet op de hoogte van hun eigen werkwijze of wat hun nieuwe partner aan het doen is als dat zo is.

77.109.72.xxx - Geo Information
IP Address 77.109.72.xxx
Host 77.109.72.xxx
Location NL NL, Netherlands
City -, - -
Organization EDPnetADSLNL

Dit is mijn huidige IP.

http://cqcounter.com/whois/ en geef maar 77.109.72.00 in.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet door Solcon gebeld dat de lijn is overgezet en de verbinding hersteld is. De migratie Telebyte > Solcon heeft dus nog geen 24 uur geduurd. Super service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfffff,

Nu zit ik met een probleem.
Huis staat te koop, en meeste vragen een jaar contract.
Iemand een idea om dit op te lossen, zodat ik zo snel mogelijk weer internet heb>?

gr Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hen ik niet eerder ergens gelezen dat je bij Alice per maand kan afsluiten?
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:18:
pfffff,

Iemand een idea om dit op te lossen, zodat ik zo snel mogelijk weer internet heb>?

gr Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
[...]

Wat zijn je VCI waardes? 0\34 of 0\35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:20:
Hen ik niet eerder ergens gelezen dat je bij Alice per maand kan afsluiten?

[...]
Ow tnx, zal eens informeren!

ai ai: De levertijd van Alice diensten is gemiddeld 4 tot 6 weken.

dus eff nie internette...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy007 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:21:
[...]

Wat zijn je VCI waardes? 0\34 of 0\35?
VCI waarde is 0\35

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y148/Pinto-Arito/teletubbies.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

OK, dus het werkt allemaal weer? Ik vraag mij wel af of ze dit juridisch gezien kunnen maken. Ik heb toch helemaal geen overeenkomst met EDPnet (en wil dit ook niet)? De problemen van de afgelopen dagen, de onprofessionele houding van Telebyte en het gebrek aan communicatie hebben er bij mij voor gezorgd dat ik helemaal niets meer met dit bedrijf te maken wil hebben. En ook niet met het bedrijf dat de diensten overneemt. Ik zal ze niet betalen, mochten ze mij weer hebben aangesloten, want daar vraag ik niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren formulieren van Tweak ingevuld. Diezelfde dag gefaxt.Vanmorgen een telefoontje en was over van TB naar Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riverblue
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:31:
[...]

OK, dus het werkt allemaal weer? Ik vraag mij wel af of ze dit juridisch gezien kunnen maken. Ik heb toch helemaal geen overeenkomst met EDPnet (en wil dit ook niet)? De problemen van de afgelopen dagen, de onprofessionele houding van Telebyte en het gebrek aan communicatie hebben er bij mij voor gezorgd dat ik helemaal niets meer met dit bedrijf te maken wil hebben. En ook niet met het bedrijf dat de diensten overneemt. Ik zal ze niet betalen, mochten ze mij weer hebben aangesloten, want daar vraag ik niet om.
Dit gaan ze ook niet doen, voor je daadwerkelijk kunt internetten zal toch eerst een nieuw contract worden gemaakt. Zelf heb ik net een mail verstuurd met vermelding van beëindiging welke vanavond ook nog eens aangetekend wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Olgeros schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:28:
[...]
[...]
Dat is gek, ik krijg precies dezelfde diensten maar dan via Free Online; 20 mbit met voice nummer en gratis onbeperkte usenet maar dan voor EUR 13,95 zonder jaarcontract dus per maand opzegbaar. Volgens mij is het dezelfde partij, ik zou daar even contact mee opnemen als je over wilt stappen.

[ Voor 31% gewijzigd door siknu op 03-02-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prive ben ik zelf de laatste tijd erg tevreden over Ziggo. Ik dacht zelfs dat je die pakketten in de winkel kan kopen. Ben je dus ook ksnel online.
siknu schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:59:
[...]

Dat is gek, ik krijg precies dezelfde diensten maar dan via Free Online; 20 mbit met voice nummer en gratis onbeperkte usenet maar dan voor EUR 13,95 zonder jaarcontract dus per maand opzegbaar. Volgens mij is het dezelfde partij, ik zou daar even contact mee opnemen als je over wilt stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 23:12
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:18:
speedXS heeft vergelijkbare voorwaarden als Telebyte, heeft opzegtermijn van een maand, en is nog goedkoper ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Krijg net van TweakDSL een opleverings mail.
Als ik thuis ben kan ik dus weer lekker m'n ding doen. :)

:W Telebyte/EDPnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Laatst online: 22-08 19:15
siknu schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:59:
[...]

Hoe heb je Free Online besteld? Als ik op hun website kijk zie ik geen ADSL meer staan en uit een ander topic over Free Online begreep ik dat ze op dit moment geen nieuwe ADSL aansluiting meer zouden doen.
Als je hun url aanpas, kun je nog wel hun ADSL abonnements gegevens zien.

zie: http://www.freeonline.nl/?page=prodspec&prodid=601
Of: http://www.freeonline.nl/?page=prodspec&prodid=602

Het ziet er wel aantrekkelijk uit, behalve de administratiekosten van € 29,95 en de afsluitkosten van € 69,95.

Zou je hierover iets meer over kunnen vertellen?

Edit: ze hebben ondertussen de Product specificaties van hun ADSL verwijderd van hun website

[ Voor 8% gewijzigd door speedhaste op 03-02-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:28:
Krijg net van TweakDSL een opleverings mail.
Als ik thuis ben kan ik dus weer lekker m'n ding doen. :)

:W Telebyte/EDPnet.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
[...]
Hier nog niks. Mijn modem al een paar keer gereset. DSL is OK, maar geen IP adres (ik had Telebyte via BBned).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist mijn aangetekende opzegging teruggekregen van de postbode!!!
Ze hebben de brief niet opgehaald op het postkantoor. Lekker zooitje is het daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_lutters
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb rond 1uur een aanvraag de deur uit gedaan bij tweakdsl en verteld hoe het zat.
Nu heb ik om 16:30 opleveringsmail gehad en heb ik internet via tweakdsl erg snel!

Mocht je ook snel over willen raad ik tweakdsl aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Epdnet neemt niet automatisch verbindingen over van Telebyte. De onderhandelingen zijn bij lange na niet afgerond en het enige dat Epdnet nu kan doen is versneld een overzetting bieden, net als andere isp's in principe kunnen doen. Pas als de uitspraak in het voordeel van Telebyte uitvalt bestaat de mogelijkheid dat Epdnet de verbindingen overneemt, maar zelfs dan zel het nog wel even duren is mijn inschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb maar een alles in 1 pakket besteld bij Ziggo kost wat maar heb je ook wat , 20/3 nu en in de zomer voor hetzelfde geld 50/5 en eind van het jaar 80/10 , nu maar op de monteur w88 volgende week . Stuur gewoon een brief naar TB en niks aangetekend alles met alles kost het al genoeg , Tweakdsl ( Cambrium )voor 2 jaar wel goedkoop , hopen dat ze daar niet foutgaat dan anders ben je je knaken wel kwijt ,sommigen hebben daar hun vraagtekens wel bij ,ik stap bij deze maar eens weer op kabel over en is zonder vast contract , hadden we ons niet met zijn allen ergens kunnen aanmelden voor het geval dat , gaat er nu wat fout staan we nog alleen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Olaf schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:38:
Epdnet neemt niet automatisch verbindingen over van Telebyte. De onderhandelingen zijn bij lange na niet afgerond en het enige dat Epdnet nu kan doen is versneld een overzetting bieden, net als andere isp's in principe kunnen doen. Pas als de uitspraak in het voordeel van Telebyte uitvalt bestaat de mogelijkheid dat Epdnet de verbindingen overneemt, maar zelfs dan zel het nog wel even duren is mijn inschatting.
Dan vind ik het wel erg raar dat ik van Edpnet nu een e-mail krijg met daarin een aanbieding.
Telebyte heeft dus blijkbaar zonder toestemming al gegevens van zijn klanten door gegeven/verkocht aan Edpnet.

Hopelijk blijft het dan bij die ene spam mail.

Vraag me af hoeveel mensen die e-mail uberhaupt zullen lezen, zonder internet / webmail / etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• 9.35 uur: TweakDSL gebeld. Gegevens zijn genoteerd, zal worden teruggebeld
  • 10.00 uur: TweakDSL belt met het verzoek on-line (op m'n werk dus...) de aanvraag voor 12/24mbit in te dienen, en daarna even te bellen dat het is gebeurd
  • 11.10 uur: Aanvraag ingevuld en gebeld (± 3 min. in de wacht), men zou het contract faxen, met het verzoek deze te ondertekenen en samen met een kopie van mijn paspoort terug te faxen
  • 11.45 uur: de fax rolt binnen... Meteen ondertekend en teruggestuurd
  • 12.20 uur: een telefoontje dat de fax is gearriveerd aldaar (!)
  • 14.40 uur: 3 e-mails tegelijk: 1) aanvraag is in behandeling, 2) DSL zal 03-02-2009 worden opgeleverd, en 3) DSL is opgeleverd. Ik ben on-line!
Natuurlijk, Cambrium speelt handig op de situatie in door ex-Telebyte abonnees snel te migreren, maar ze doen het wel! Chapeau!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook heel snel over naar Tweak.
Wel opvallend was toen ik thuis kwam mijn modem een edpnet adres had. Na een DHCP renew kreeg ik een nieuwe van tweak/cambrium.
Blijkbaar is edpnet dus wel eigenhandig lijnen aan het overzetten ook zonder dat je je aanmeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Maar dat overzetten door EDpnet zal wel alleen op BBNed lijnen gebeuren denk ik? Ze hebben geen BabyXL in hun pakket zitten, dan heeft de overdracht toch meer voeten in de aarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben vandaag op dezelfde manier overgestapt naat Tweakdsl. Contract via de fax verstuurd en om 16:15 was ik online...

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net thuis en mijn internet doet het weer, iemand ook 'last' van?

Het verhaal:
net als iedereen, abbo bij TB, afgesloten etc. omdat ik mijn huis te koop heb wil ik geen jaarcontract dus om half vijf een bestelling bij Het Net gedaan, snel internet voor 19,95 (8/1), maandelijks opzegbaar. Om 16.56 een bevestigingsmail. De lieve mevrouw zei dat het maximaal 20 dagen duurt voor ik zou zijn aangesloten 8)7 .
Nu, 19.05 uur kan ik internetten...

(Nu heb ik om 1600 uur ook gebeld met EDPnet en een beetje irritant lopen doen, maar ze hebben van mij geen gegevens genoteerd... hmmm...)

Hoe kan ik zien wie mijn internet connectie levert?

(ps. en nee, ik surf niet lekker mee op de buurman, het is mijn eigen router...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Provider: 72.189
En wie zit daar achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou kunnen proberen hier je ip adres in te vullen http://network-tools.com/ en dan whois kiezen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whois query for ...

Query error: No whois server known for the given domain

HAHA... nou breekt mijn klomp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En deze: http://www.cqcounter.com/whois/ Je moet wel je ip adres invoeren. Die is toch niet zo kort? Staat bovenaan op de site bij mijn ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch bekend:

Organization EDPnetADSLNL
ISP EDPNET
AS Number AS9031 INTICOnet
Latitude 52°50'00" North
Longitude 5°75'00" East
Distance 1702.85 km (1058.10 miles)

Heel vreemd omdat ik ze wel verzocht heb mij weer aan te melden maar ik kreeg antwoord dat ik netjes een jaarcontract moest afsluiten, ik heb ze vriendelijk bedankt.

Maar zolang hij het doet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaat nergens op dit. Aansluiten zonder berichtgeving. Ze proberen je gewoon een jaarcontract aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me nu bedenk is dat ik destijds een aansluiting van TB via mijn werkgever had. Ik ben geswitched van job waarna ik privé ben doorgegaan met TB om niet 3 weken offline te zijn. Wellicht dat mijn oude werkgever iedereen weer heeft laten aansluiten en dat ik nog op de lijst voorkom...

(Heb al een oud collega gebeld om te vragen of hij ook weer online is, werd niet opgenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDPnet is volgens mij op eigen houtje aan het aansluiten. Ik vind het allemaal maar heel rommelig gaan. Volgens de website moet je een nieuw contract afsluiten maar ondertussen sluiten ze dus wel mensen ongevraagd aan. Op zich aardig dat ze mensen snel weer online willen helpen maar zet dat dan op je website en vertel het mensen die de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat strookt ook niet met wat ik om 1600 nog hoorde van een medewerker van EDPnet, als ik direct contract tekende kon ik vrijdag op zijn vroegst weer aangesloten zijn...

daarom verneem ik graag of er nog meer mensen 'spontaan' zijn aangesloten!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:18:
dat strookt ook niet met wat ik om 1600 nog hoorde van een medewerker van EDPnet, als ik direct contract tekende kon ik vrijdag op zijn vroegst weer aangesloten zijn...

ikke niet, heb net nog mijn modem/router gereset en niks. Wel snelheden maar geen IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:18:
[..]
hier nog steeds niks. net nog getest. Ik heb het forum nog even teruggezocht en er is nog 1 ander (wowpow) waar het weer zou werken, verder niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuxMan schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:41:
[...]

hier nog steeds niks. net nog getest. Ik heb het forum nog even teruggezocht en er is nog 1 ander (wowpow) waar het weer zou werken, verder niemand.
oftewel reden 1231238 om snel over te stappen. Ik heb al een bestelling uitstaan bij tweakDSL.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teasar

Teasar

usererror

[...]

Hier ook niets... BabyXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
hier ook geen internet, modem al enkele keren gereset na de eerste melding dat er bij sommige internet was.

het enige licht puntje van dit alles is, dat ik me pc helemaal opnieuw aan het instaleren ben na een chrash van xp. en dat mag wel met zo een bende dat het was, het kost me wel twee dagen om hem weer helemaal naar me hand te zetten. maar als voordeel heb ik straks als het internet weer doet, snelle pc en sneller internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03-2022
Zelf vandaag ook een aangetekende brief de deur uit gedaan en een nieuw abonnementje bij HetNet afgesloten. Deze is maandelijks opzegbaar en nu 19,95 pm (1e 12 mndn daarna 5 eur meer) voor 8 Mb.

Ik las hierboven (macton) dat zijn aangetekende brief terug is... Hoop dat ze de mijne wel accepteren.
Ik heb hem naar de Transistorstraat gestuud in Almere.

[ Voor 1% gewijzigd door etron op 03-02-2009 21:30 . Reden: typo in adres ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etron schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:06:
Zelf vandaag ook een aangetekende brief de deur uit gedaan en een nieuw abonnementje bij HetNet afgesloten. Deze is maandelijks opzegbaar en nu 19,95 pm (1e 12 mndn daarna 5 eur meer) voor 8 Mb.

Ik las hierboven (macton) dat zijn aangetekende brief terug is... Hoop dat ze de mijne wel accepteren.
Ik heb hem naar de Antennestraat gestuud in Almere.
ik heb vandaag contact gehad met TB en die gaven mij als adres:

Telebyte BV

Transistorstraat 60
1322 CG Almere
telefoon: 036-71 111 65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03-2022
Dan moet het goed komen

[ Voor 93% gewijzigd door etron op 03-02-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
TweakDSL heeft alle aanvragen die voor 16 uur binnen waren verwerkt en die zijn als het goed is online.

Uiteraard is er bij mij weer iets mis gegaan (shit happens) en ik kan morgenvroeg bellen. als goed is ben ik morgenochtend online....

Tot nu toe: Prima service van TweakDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja klopt inderdaad sinds vanmiddag denk ergens om 12:00 weer internet zonder dat ik opdracht of contract heb getekend en niet eens mijn modem heb hoeven resetten. Dit geld wel denk alleen voor BBnet lijnen zover ik kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:53:
[...]
Ja klopt inderdaad sinds vanmiddag denk ergens om 12:00 weer internet zonder dat ik opdracht of contract heb getekend en niet eens mijn modem heb hoeven resetten. Dit geld wel denk alleen voor BBnet lijnen zover ik kan kijken.
ja of ze hebben bij 2 personen een administratieve fout gemaakt en ze denken dat jullie een EDPnet aanvraag hebben gedaan (zou me nou niks verbazen als de administratie een zootje is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet heb ik steeds een Tiscali/BabyXL aansluiting gehad en heb ook een edpnet adres gekregen zonder dat ik het aangevraagd had. Zit nu via Tweak en alles werkt afgezien van email wat nog gereject wordt wegens onbekend domain. Maar dat zit denk ik in een update-batch of zo en zie morgen wel.
In ieder geval ben ik snel en duidelijk geholpen door Tweak. Voor zover ik kan nagaan van een belletje richting helpdesk tot online zijn binnen 1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuxMan schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:01:
[...]

ja of ze hebben bij 2 personen een administratieve fout gemaakt en ze denken dat jullie een EDPnet aanvraag hebben gedaan (zou me nou niks verbazen als de administratie een zootje is)
Zou mogelijk zijn maar ik heb die toko aldaar nooit benaderd nog dat ik telebyte benaderd heb voor het omzetten , alleen een aangetekende brief naar die gestoordestraat in almere over de opzeg.
Als die fouten maken heb ik misschien heel eff geluk dan, ga toch wel over dus dat is niet het probleem..
Kan goed hoor dat ze ook daar de werkwijze hebben van TB niets is tegenwoordig onmogelijk zoals we gezien hebben , spreekwoord luid dan ook soort zoek soort toch ?
Maar heb nooit maar dan ook met geen woord met die EDPnep getelefoneerd / contract afgesloten of dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 23:23
Olgeros schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:33:
TweakDSL heeft alle aanvragen die voor 16 uur binnen waren verwerkt en die zijn als het goed is online.

Uiteraard is er bij mij weer iets mis gegaan (shit happens) en ik kan morgenvroeg bellen. als goed is ben ik morgenochtend online....

Tot nu toe: Prima service van TweakDSL
Inderdaad goede service van TweakDSL... Ik had slechts enkele minuten voor 16 uur aangevraagd en ben vandaag nog niet online.. Dit zal dus morgen worden.

Telebyte kan helemaal de stront inzakken. Hoe makkelijk was het geweest om even een paar mailtjes richting de klanten te doen en wat duidelijkheid te verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

MaartenPol schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:30:

Telebyte kan helemaal de stront inzakken. Hoe makkelijk was het geweest om even een paar mailtjes richting de klanten te doen en wat duidelijkheid te verschaffen.
Mailtjes naar hun uit de lucht getrokken mail server?
Ik weet niet of het bij anderen zo is, maar ik heb wel zo rond 22 januari een brief ontvangen van Telebyte waarin ze schrijven met een andere partner te gaan werken. Wie wat of waarom staat er niet in.

Maar laat 1 ding duidelijk zijn, Cambrium is de schuldige hier waarom wij geen internet hebben, want die heeft de stekker eruit getrokken. Als het hier ging om stroom, water of gas en het "tussenbedrijf" gaat failliet dan zou men de levering ook nooit zomaar gestopt hebben. Het gaat hier om gebruikers die best bereid zijn te betalen, en de consument zou niet het slachtoffer moeten worden van een dispuut tussen 2 bedrijven, laat die het lekker voor de rechter uitvechten. Mocht Telebyte echt in gebreke zijn, dan zullen ze geen probleem hebben om beslag te laten leggen.

Laten we ook niet doen alsof het Cambrium bakken met geld kost ons in de lucht te houden, de capaciteit hebben ze, de lijnen zijn overal al aangesloten. Het lijkt me met name een truc zoveel mogelijk klanten weg te krijgen bij Telebyte en bij hunzelf binnen te halen.. te zien aan het aantal mensen wat naar bv TweakDSL overstappen slagen ze daar ook nog in.

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar het probleem echt ligt. Is het Cambrium die niet wil of is het TB die al maanden niet betaald of wat dan ook, ik weet het niet. Maar het is bijvoorbeeld wel raar dat TB rond 22 januari geen inkasso gedaan heeft en je een brief kreeg waar je niks mee kon. Dan is een afsluiting door Cambrium in mijn ogen niet zo onverwacht voor TB als TB wil doen voorkomen. Want als je uit gaat van continuiteit dan laat je die inkasso toch gewoon doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheOneLLama schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:17:
[...]

Mailtjes naar hun uit de lucht getrokken mail server?
Ik weet niet of het bij anderen zo is, maar ik heb wel zo rond 22 januari een brief ontvangen van Telebyte waarin ze schrijven met een andere partner te gaan werken. Wie wat of waarom staat er niet in.

Maar laat 1 ding duidelijk zijn, Cambrium is de schuldige hier waarom wij geen internet hebben, want die heeft de stekker eruit getrokken. Als het hier ging om stroom, water of gas en het "tussenbedrijf" gaat failliet dan zou men de levering ook nooit zomaar gestopt hebben. Het gaat hier om gebruikers die best bereid zijn te betalen, en de consument zou niet het slachtoffer moeten worden van een dispuut tussen 2 bedrijven, laat die het lekker voor de rechter uitvechten. Mocht Telebyte echt in gebreke zijn, dan zullen ze geen probleem hebben om beslag te laten leggen.

Laten we ook niet doen alsof het Cambrium bakken met geld kost ons in de lucht te houden, de capaciteit hebben ze, de lijnen zijn overal al aangesloten. Het lijkt me met name een truc zoveel mogelijk klanten weg te krijgen bij Telebyte en bij hunzelf binnen te halen.. te zien aan het aantal mensen wat naar bv TweakDSL overstappen slagen ze daar ook nog in.
Helemaal gelijk maar ik heb geen brief gezien nog de buren, mensen zien alleen nu op het moment de voordelen nog , lekker snel weer online en een goeie service ( voor effetjes want elke klant is er een ) maar wat als dadelijk een rechter bepaalt dat al die nieuwe migreerde klanten via cambrium onrechtmatig zijn geweest en cambrium hierover een claim krijg van heb ik jouw daar,en ja telebyte bestaat nog steeds dus het is niet onmogelijk dat ze claimen. ik zeg altijd maar zo haastige spoed is zelden goed en het muisje zal heus een staartje hebben ben ik niet bang voor.

Vandaar ik geen van beide partijen heb gekozen ook al heb ik dan nu geen newsserver so what genoeg aanbieders die voor een leuk klein bedrag dat ook aanbieden met een 12 mbit accountje voor 7.45 per maand en dan ben ik net zo veel kwijt als bij tweakdsl alleen loop ik minder gevaar en heb dan niet het probleem van cambrium. })

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 23:36 . Reden: wat vergeten :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaartenPol schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:30:
[...]Telebyte kan helemaal de stront inzakken.
hhehehehehe

Kunnen we er toch nog een beetje om lachen ...

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:32:
Ik weet niet waar het probleem echt ligt. Is het Cambrium die niet wil of is het TB die al maanden niet betaald of wat dan ook, ik weet het niet. Maar het is bijvoorbeeld wel raar dat TB rond 22 januari geen inkasso gedaan heeft en je een brief kreeg waar je niks mee kon. Dan is een afsluiting door Cambrium in mijn ogen niet zo onverwacht voor TB als TB wil doen voorkomen. Want als je uit gaat van continuiteit dan laat je die inkasso toch gewoon doorgaan?
Nou echt helemaal raar niet , cambrium zal zeker de administratie zaken onder hun beleid hebben geregeld want uiteindelijk hadden ze de hele infrastructuur van TB in handen ik denk dat administratie/helpdesk vrij aan elkaar gekoppeld zijn geweest , zie klanten gegevens voor het oplossen van problemen ten bate je verbinding enzo , dit zo maar even als gok genomen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allereerst wil ik iedereen bedanken voor de informatie die hier gepost werd .

dit heeft mij geholpen in het maken van mijn overstap keuze .

ik ben overgestapt naar tweakdsl aangezien ze dit binnen 4 uur voor mij konden regelen .
een vriend van mij was nog sneller dan die 4 uur.

hulde aan de toppers bij tweakdsl voor hun snelle aansluit/migratie service

mag wel eens gezegt worden denk ik zo.

ik heb tevens gemerkt dat telebyte mail niks meer doorlaat inkomende en uitgaande mail .

tevens reageren ze niet op vragen , dit geld ook voor de edpnet crew die heeft na 1 mail van mijn kant ook nergens meer op gereageerd.

morgen gaat de opzeg brief richting telebyte ik wens ze heel veel sterkte toe in deze zware tijd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joris_luik
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-12-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:33:
[...]

wat als dadelijk een rechter bepaalt dat al die nieuwe migreerde klanten via cambrium onrechtmatig zijn geweest en cambrium hierover een claim krijg van heb ik jouw daar,en ja telebyte bestaat nog steeds dus het is niet onmogelijk dat ze claimen. ik zeg altijd maar zo haastige spoed is zelden goed en het muisje zal heus een staartje hebben ben ik niet bang voor.
Telebyte levert geen diensten meer aan me, en uit de melding op hun website maak ik op dat ze dat ook niet meer gaan doen. Ze bieden alleen de mogelijkheid om een nieuw contract af te sluiten bij een andere partij, EPDnet, tegen andere (ongunstiger) voorwaarden. Telebyte heeft dus eenzijdig zijn contractuele verplichtingen met mij opgezegd.

Daarom staat het mij volkomen vrij om bij welke andere partij dan ook, in dit geval TweakDSL, een nieuw contract aan te gaan. Dat is een rechtsgelding contract. Jammer voor Telebyte maar daar komt geen rechter tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
We hebben nu, als gedupeerden, meer als 20 pagina's volgeschreven met de meest fantastische verhalen en oplossingen.
Maar is het niet schandalig dat we als gewoon normaal betalende klant, zo behandeld worden door 2 particuliere bedrijven die ruzie hebben over, ik weet niet eens waarover.
Internet is in deze tijd in alle sectoren een must in betalings verkeer, in het mail verkeer en je kunt het zelf wel verzinnen waar het voor nodig is.
Nee, wat er nu gebeurt is, lijkt op mafia praktijken, "ik ben het niet eens met jou" dus stekker eruit en bekijk het maar. Zonder scrupules en verantwoording naar de klant, en ze vinden en ook niet belangrijk, dat je als klant zwaar in de problemen komt. Internet hebben we tegenwoordig gewoon dagelijks nodig om te communiceren, net als stroom gas en water. Of je wilt of niet. Wij, als klant hebben destijds gekozen voor Telebyte om allerlei redenen. Ik, zonder meer, tevreden over de diensten die ze leverden. Maar daar betaalde ik voor. Door deze situatie waar we zonder enige schuld in terecht zijn gekomen, zijn we in het gunstigste geval een paar uur, en in het meest beroerde geval een week of 3 zonder internet faciliteiten gedwongen.
Bedrijven geen mail, kunnen er niet eens bij. Overzeese contacten met kinderen, niet mogelijk. Alleen omdat er een paar mensen ruzie hebben, en dat in Nederland, het lijkt wel een bananen republiek.
Ik hoop dat hier leering uit getrokken wordt. Zowel particulier als bedrijfsmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:46:
Hallo allemaal,
We hebben nu, als gedupeerden, meer als 20 pagina's volgeschreven met de meest fantastische verhalen en oplossingen.
Maar is het niet schandalig dat we als gewoon normaal betalende klant, zo behandeld worden door 2 particuliere bedrijven die ruzie hebben over, ik weet niet eens waarover.
Internet is in deze tijd in alle sectoren een must in betalings verkeer, in het mail verkeer en je kunt het zelf wel verzinnen waar het voor nodig is.
Nee, wat er nu gebeurt is, lijkt op mafia praktijken, "ik ben het niet eens met jou" dus stekker eruit en bekijk het maar. Zonder scrupules en verantwoording naar de klant, en ze vinden en ook niet belangrijk, dat je als klant zwaar in de problemen komt. Internet hebben we tegenwoordig gewoon dagelijks nodig om te communiceren, net als stroom gas en water. Of je wilt of niet. Wij, als klant hebben destijds gekozen voor Telebyte om allerlei redenen. Ik, zonder meer, tevreden over de diensten die ze leverden. Maar daar betaalde ik voor. Door deze situatie waar we zonder enige schuld in terecht zijn gekomen, zijn we in het gunstigste geval een paar uur, en in het meest beroerde geval een week of 3 zonder internet faciliteiten gedwongen.
Bedrijven geen mail, kunnen er niet eens bij. Overzeese contacten met kinderen, niet mogelijk. Alleen omdat er een paar mensen ruzie hebben, en dat in Nederland, het lijkt wel een bananen republiek.
Ik hoop dat hier leering uit getrokken wordt. Zowel particulier als bedrijfsmatig.
Dit zal nog wel een tijdje blijven. Komt door die contracten van adsl-boeren waar je niet onderuit komt, wet- en regelgeving, de rol (lees: macht) van KPN in het spel als netwerkleverancier, mini-marges op diensten, valse concurrentie, etc.

Het is, helaas, de overheid (aandeelhouder van KPN) die dit mogelijk maakt.

Ik denk dat de financiele huishouding van TB de afgelopen maanden een puinhoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal allemaal wel Wanula,en ik geloof het ook "bijna" allemaal maar als je morgen de straat niet uit kan om naar je werk te gaan, omdat er een paar ruzie hebben, dan wordt je denk ik wel een beetje kwaad. En deze situatie gaat wel veel verder. Bedrijven kunnen gewoon geen klanten te woord staan. En aan wie kun je tegenwoordig nog uitleggen, zeker als bedrijf, nee, internet hebben we even niet, doe maar een fax. En dat met de achterliggende gedachte dat jou geen schuld treft, en er wel de volle mep voor betaald. Business adsl tot over de €200. per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 01:24:
Het zal allemaal wel Wanula,en ik geloof het ook "bijna" allemaal maar als je morgen de straat niet uit kan om naar je werk te gaan, omdat er een paar ruzie hebben, dan wordt je denk ik wel een beetje kwaad. En deze situatie gaat wel veel verder. Bedrijven kunnen gewoon geen klanten te woord staan. En aan wie kun je tegenwoordig nog uitleggen, zeker als bedrijf, nee, internet hebben we even niet, doe maar een fax. En dat met de achterliggende gedachte dat jou geen schuld treft, en er wel de volle mep voor betaald. Business adsl tot over de €200. per maand.
Dan heb je als bedrijf nog altijd de mogelijkheid om naar de rechter te stappen. Verder zijn er natuurlijk nog wel wat noodoplossingen te bedenken (mobiel internet, noodlijntje), en mag je bij een goede bedrijfsvoering niet zo makkelijk plat te leggen zijn. Je overdrijft imo nogal. Dat het vervelend is, is duidelijk, maar wat is je oplossing dan?

Internet is nu eenmaal geen essentiele levensbehoefte, hoogstens een genotmiddel.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 04-02-2009 01:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joris_luik schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:32:
[...]

Telebyte levert geen diensten meer aan me, en uit de melding op hun website maak ik op dat ze dat ook niet meer gaan doen. Ze bieden alleen de mogelijkheid om een nieuw contract af te sluiten bij een andere partij, EPDnet, tegen andere (ongunstiger) voorwaarden. Telebyte heeft dus eenzijdig zijn contractuele verplichtingen met mij opgezegd.

Daarom staat het mij volkomen vrij om bij welke andere partij dan ook, in dit geval TweakDSL, een nieuw contract aan te gaan. Dat is een rechtsgelding contract. Jammer voor Telebyte maar daar komt geen rechter tussen.
Nee niet aan jouw meer ja maar door wie zou dat nou komen denk je ? , ik denk dat die rechter er heus wel aan te pas gaat komen. En als deze er niet aan te pas komt op 6 feb dan toch zeker op een later tijdstip.
Maar goed we zien wel :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit zo te denken doordat wij nu gedupeerd zijn door telebyte en cambrium wij worden gedwongen te migreren dan hebben wij toch recht op kompensatie .

bv: als wij ooit bij tweakdsl weg willen dat we geen afsluit kosten krijgen ?

neem aan dat dit voor telebyte klanten wel een redelijke compensatie zou wezen ?

tis maar een idee ,

input welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou gambieter, ik zie aan je reactie dat je geen bedrijf hebt waar een aantal mensen dagelijks hun brood mee moeten verdienen.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Let op:
AUB geen persoonlijke gegevens posten.
Flamegedrag of spammen zal worden aangepakt met een OW.