Als TB morgen niet online is cq als de adsl-aansluitingen niet werken, dan heeft die brief geen zin denk ik. Dan is het contract bij voorbaat afgelopen.[b][message=31439559,noline]
e.e.a doet me een beetje denken aan het fast-xs, dutchweb, fiberworld feestje van enkele jaren geleden.
Bah bah bah. Geschillen uitvechten over de rug van betalende klanten.![]()
Morgen gaat er een aangetekende brief richting Almere waarin ik Telebyte B.V. officieel in gebreke stel.
Ondertussen gaat ik maar eens zoeken naar een goed alternatief.
Verwijderd
Er is natuurlijk ook nog altijd die verhaal:
nieuws: Provider Telebyte mogelijk verder als Edpnet
Heel leuk, dat verhaal, maar ze mogen anders wel op schieten met het doorstarten als EdPetNet, want mijn geduld is ondertussen ERG klein aan het worden.Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:53:
Er is natuurlijk ook nog altijd dit verhaal:
Ik zit bij FreeOnline en heb geen problemen.. . . . Wel vreemd overigs dat in het topic van freeonline niet geklaagd wordt. De website http://www.freeonline.nl/ is ook nog online. Staat ook gehost bij cambrium. . . .
Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.
Verwijderd
Als je op bbned zit zou ik een bbned provider kiezen als je bij Tiscali zit zou ik een tiscali / bbxl provider kiezen.. dan is het geen fysieke migratieVerwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:37:
Wat is een goed alternatief met een niet te lang aansluittijd ?
Als TB echt 'einde-oefening' is, dan heb ik geen zin om 6 weken op een nieuwe aansluiting te wachten. Wat een ellende allemaal ...
Na het plaatsen van de order ff bellen naar $isp, en misschien kunnen ze het dan versneld doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 23:11 ]
Verwijderd
THX,Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:11:
[...]
Als je op bbned zit zou ik een bbned provider kiezen als je bij Tiscali zit zou ik een tiscali / bbxl provider kiezen.. dan is het geen fysieke migratie
Na het plaatsen van de order ff bellen naar $isp, en misschien kunnen ze het dan versneld doen.
ik zal het onthouden. Ik heb nml geen zin om 6 weken te wachten om de boel over te zetten. Kijken wat morgen gaat brengen. De ellende is dat je niet weet wat het contract met TB nu nog inhoudt. Bij mij is in januari geen termijn afgeschreven. Ik ga er daarom vanuit dat TB feitelijk 'history' is.
Verwijderd
Heb je toevallig ook al gekeken naar de voorwaarden op de websiteVerwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:53:
Er is natuurlijk ook nog altijd die verhaal:
van edpnet ? O.a een (un)fair use policy en zag iets staan van 10gig aan data op usenet server
van EDP. Als je dan een 20Mbit accountje hebt, is dat een kort nachtje downloaden.
Fair use policy sucks!
Heb een hekel aan limieten
Telebyte , TelebyteNL, Cambrium, EDP adieu!
Vooral het "niet communiceren" vanuit Telebyte heeft mij over de streep getrokken.
Ik moet nu via een 'geleend' wifi klote 1.5 Mbit lijntje op internet lezen dat ik en met mij waarschijnlijk
100'en of misschien wel 1000'en Telebyte gebruikers geen verbinding meer hebben.
Schandalig Telebyte! Schandalig!
Gaat weer even verder loeren op internetten.nl
@daddi:
Klaag toch niet over je 1,5 mb verbinding man, ben blij dat je IETS hebt :-\
Ik zit helemaal zonder en moet via gprs af en toe kijken of via mijn werk.
EDPNet is Belgisch en de Belgen houden gemiddeld genomen de normen flink wat strakker dan de Nederlandse providers. Datalimiet is daar net zo gewoon als bij UPC in Nederland 5 jaar geleden.....
Ik hoop dat Telebyte vandaag iets gaat bekendmaken, anders ga ik ook andere provider zoeken....
Overigens is het nummer op de website afwijkend van het eerder hier geposte telefoonnummer. De een eindigt op 65, de ander op 66
Klaag toch niet over je 1,5 mb verbinding man, ben blij dat je IETS hebt :-\
Ik zit helemaal zonder en moet via gprs af en toe kijken of via mijn werk.
EDPNet is Belgisch en de Belgen houden gemiddeld genomen de normen flink wat strakker dan de Nederlandse providers. Datalimiet is daar net zo gewoon als bij UPC in Nederland 5 jaar geleden.....
Ik hoop dat Telebyte vandaag iets gaat bekendmaken, anders ga ik ook andere provider zoeken....
Overigens is het nummer op de website afwijkend van het eerder hier geposte telefoonnummer. De een eindigt op 65, de ander op 66
Domeinnaam telebyte.nl
Status actief
Houder STI042775-TELEB
Stichting Telebyte
Toernooiveld 108
6525EC NIJMEGEN
Netherlands
Administratieve contactpersoon CRA001861-TELEB
H Crama
+31 (0)248800232
info@telebyte.nl
Deelnemer TeleByte B.V.
Transistorstraat 60
1322CG ALMERE
Netherlands
Technische contactpersonen HER012447-TELEB
MMW van Herpen
+31 (0)248800232
hostmaster@telebyte.nl
Domeinnaamservers ns2.edpnet.be
ns1.edpnet.be
Datum registratie 20-04-1995
Datum laatste wijziging 01-02-2009
Administratie door NL Domain Registry
Status actief
Houder STI042775-TELEB
Stichting Telebyte
Toernooiveld 108
6525EC NIJMEGEN
Netherlands
Administratieve contactpersoon CRA001861-TELEB
H Crama
+31 (0)248800232
info@telebyte.nl
Deelnemer TeleByte B.V.
Transistorstraat 60
1322CG ALMERE
Netherlands
Technische contactpersonen HER012447-TELEB
MMW van Herpen
+31 (0)248800232
hostmaster@telebyte.nl
Domeinnaamservers ns2.edpnet.be
ns1.edpnet.be
Datum registratie 20-04-1995
Datum laatste wijziging 01-02-2009
Administratie door NL Domain Registry
en vannochtend op telebyte.nl (dus niet de nl.nl website)
quote: http://www.telebyte.nlTelebyte is gelukkig weer met haar website in de lucht. Hierdoor kunnen wij weer op een correcte wijze onze bereikbaarheid kenbaar maken.
Telebyte is helaas niet is staat om een duidelijke tekst en uitleg aan haar klanten te geven. Telebyte zal eerst de gang naar de voorzieningenrechter maken. Het kortgeding zal 6 februari dienen. Wij zullen u medio deze datum middels de website op hoogte houden.
De directie van Telebyte betreurt de gang van zaken ten zeerste en hoopt op zeer korte termijn de zaken te hebben rechtgezet.
Dit staat op de telebytenl.nl site.
Cambrium sluit onrechtmatig klanten Telebyte af Tot grote ontzetting heeft de directie van Telebyte, een 50 procent dochter van Cambrium International, moeten constateren dat haar eigen aandeelhouder eenzijdig heeft besloten de service verlening aan de klanten van Telebyte op te zeggen. Nadat eerder in de maand januari, naar aanleiding van een onderling geschil, gedreigd was met een dergelijke maatregel, heeft de directie van Telebyte gemeend, in het belang van al haar relaties een kortgeding aan te spannen om deze maatregel te voorkomen. Dit kortgeding zal vrijdag 6 februari a.s plaatsvinden. Op deze, voor een rechtstaat, verantwoorde wijze, ging Telebyte ervan uit dat Cambrium van haar maatregel, gedurende de tijd dat de zaak onder de rechter was, zou afzien. Helaas heeft de aandeelhouder van Telebyte anders gemeend te moeten handelen en heeft men de belangen van velen op deze wijze ernstig gedupeerd. Iets dat Telebyte ten zeerste afkeurt en betreurt. De directie is echter niet van plan te zwichten voor deze vorm van handelen en ziet het oordeel van de rechter met vertrouwen tegemoet. Uiteraard zal Telebyte morgen, in overleg met haar juridische adviseurs, er alles aan doen om deze handelswijze van Cambrium een halt toe te roepen. Wij zullen U hierover, middels deze site, verder informeren. De directie van Telebyte
Cambrium sluit onrechtmatig klanten Telebyte af Tot grote ontzetting heeft de directie van Telebyte, een 50 procent dochter van Cambrium International, moeten constateren dat haar eigen aandeelhouder eenzijdig heeft besloten de service verlening aan de klanten van Telebyte op te zeggen. Nadat eerder in de maand januari, naar aanleiding van een onderling geschil, gedreigd was met een dergelijke maatregel, heeft de directie van Telebyte gemeend, in het belang van al haar relaties een kortgeding aan te spannen om deze maatregel te voorkomen. Dit kortgeding zal vrijdag 6 februari a.s plaatsvinden. Op deze, voor een rechtstaat, verantwoorde wijze, ging Telebyte ervan uit dat Cambrium van haar maatregel, gedurende de tijd dat de zaak onder de rechter was, zou afzien. Helaas heeft de aandeelhouder van Telebyte anders gemeend te moeten handelen en heeft men de belangen van velen op deze wijze ernstig gedupeerd. Iets dat Telebyte ten zeerste afkeurt en betreurt. De directie is echter niet van plan te zwichten voor deze vorm van handelen en ziet het oordeel van de rechter met vertrouwen tegemoet. Uiteraard zal Telebyte morgen, in overleg met haar juridische adviseurs, er alles aan doen om deze handelswijze van Cambrium een halt toe te roepen. Wij zullen U hierover, middels deze site, verder informeren. De directie van Telebyte
Verwijderd
Vanochtend:
http://www.telebytenl.nl/
http://www.telebytenl.nl/
Verwijderd
zie reactie Telebyte hierboven
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 08:57 . Reden: Tales was wat eerder ]
Wat ik my af vraag, is of ik zonder financiele problemen kan overstappen naar een andere ISP?Tales schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:45:
en vannochtend op telebyte.nl (dus niet de nl.nl website)
[...]
Weet iemand dat?
Als dat kan, is de volgende vraag natuurlijk: "Wie is de andere ISP?"
A dead heealer can't heal you.
Sjesus wat een toestand zeg pffffffffffff
"even" opzeggen en naar andere provider gaan is geen optie omdat Cambrium niet mee zal werken om lijnen vrij te geven en Telebyte verwijst naar Cambrium.
Nou, daar sta je dan als consument: flink genaaid want je internetverbinding ligt er uit. Ik kan niks meer thuis, niet internetten, mailserver niet te bereiken, website offline, remote acces is foetsie en ik kan niet bellen (al 3 weken niet trouwens).
Is het nou zo verschrikkelijk moeilijk om even met elkaar om de tafel te gaan zitten en dit ALLEEN via de rechter uit te vechten? @#)&$^@#!)&^$&*!^ de klant wordt de dupe hiervan, ongeacht wie er gelijk heeft.
Ik reken het Cambrium zeer zwaar aan dat zij hierin bepaald hebben dat de klant de dupe moet worden. Ongeacht het geschil, wacht met dit soort klotestreken tot het bij de rechter is geweest. Als consument mag je hier niet de dupe van worden!
"even" opzeggen en naar andere provider gaan is geen optie omdat Cambrium niet mee zal werken om lijnen vrij te geven en Telebyte verwijst naar Cambrium.
Nou, daar sta je dan als consument: flink genaaid want je internetverbinding ligt er uit. Ik kan niks meer thuis, niet internetten, mailserver niet te bereiken, website offline, remote acces is foetsie en ik kan niet bellen (al 3 weken niet trouwens).
Is het nou zo verschrikkelijk moeilijk om even met elkaar om de tafel te gaan zitten en dit ALLEEN via de rechter uit te vechten? @#)&$^@#!)&^$&*!^ de klant wordt de dupe hiervan, ongeacht wie er gelijk heeft.
Ik reken het Cambrium zeer zwaar aan dat zij hierin bepaald hebben dat de klant de dupe moet worden. Ongeacht het geschil, wacht met dit soort klotestreken tot het bij de rechter is geweest. Als consument mag je hier niet de dupe van worden!
Het zal niet eenvoudig gaan, want Cambrium zal hier vast niet aan meewerken.Rochette schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:57:
[...]
Wat ik my af vraag, is of ik zonder financiele problemen kan overstappen naar een andere ISP?
Weet iemand dat?
Als dat kan, is de volgende vraag natuurlijk: "Wie is de andere ISP?"
Misschien is het een idee om een provider te benaderen en gezamelijk (!!!!) in een keer over te stappen. Dus dat de Telebyte klanten hier naar dezelfde nieuwe provider gaan. Misschien dat de nieuwe provider wel iets kan doen als het om tien man gaat?!
Zojuist aan een zooi adressen bij Cambrium verstuurd:
Geachte Cambrium directie,
Als Telebyte klant ben ik momenteel ernstig gedupeerd door het afsluiten van mijn internetverbinding!
Ik wil in het geschil tussen Telebyte en Cambrium geen partij kiezen, nog een oordeel vellen, echter ben ik van mening dat Cambrium het over de hoofden van de onschuldige consumenten uitspeelt door deze zonder meer af te sluiten van Internet. Ik krijg het idee dat u zich niet realiseert hoe belangrijk een internetverbinding voor sommigen van ons is.
Het gaat er mij niet om wie er gelijk heeft in jullie geschil, echter zou het een normale zaak zijn dat Cambrium de verbindingen in stand houdt voor de consumenten tot een rechter een uitspraak heeft gedaan waarbij deze beslist wat er met de verbindingen moet gebeuren. Hoe kan het immers zijn dat de betalende consument nu de dupe wordt van een zakelijk geschil tussen zijn provider en zijn zakenpartner? Dit lijkt mij geen normale manier van zaken doen, laat staan van een geschil uitvechten.
Het ligt voor de hand dat jullie terug melden dat ik bij Telebyte moet gaan klagen, maar jullie weten bij voorbaat al dat die mijn aansluiting niet kunnen herstellen zonder jullie medewerking.
En zo is de "gedupeerde-klant-zonder-internetverbinding-cirkel" weer helemaal rond en sta ik als gedupeerde volkomen alleen.....
Ik vind het diep en diep bedroevend dat het blijkbaar op deze manier moet gaan.
En het meest vervelende is dat ik, als consument, helemaal NIETS kan. Machteloos is hier het juiste woord voor.... Ik kan niet eens overstappen naar een andere provider, want daar moet Cambrium de lijn voor vrijgeven en ik heb niet het idee dat deze hieraan wil meewerken....
Met vriendelijke en internetloze groet,
(naw)
Geachte Cambrium directie,
Als Telebyte klant ben ik momenteel ernstig gedupeerd door het afsluiten van mijn internetverbinding!
Ik wil in het geschil tussen Telebyte en Cambrium geen partij kiezen, nog een oordeel vellen, echter ben ik van mening dat Cambrium het over de hoofden van de onschuldige consumenten uitspeelt door deze zonder meer af te sluiten van Internet. Ik krijg het idee dat u zich niet realiseert hoe belangrijk een internetverbinding voor sommigen van ons is.
Het gaat er mij niet om wie er gelijk heeft in jullie geschil, echter zou het een normale zaak zijn dat Cambrium de verbindingen in stand houdt voor de consumenten tot een rechter een uitspraak heeft gedaan waarbij deze beslist wat er met de verbindingen moet gebeuren. Hoe kan het immers zijn dat de betalende consument nu de dupe wordt van een zakelijk geschil tussen zijn provider en zijn zakenpartner? Dit lijkt mij geen normale manier van zaken doen, laat staan van een geschil uitvechten.
Het ligt voor de hand dat jullie terug melden dat ik bij Telebyte moet gaan klagen, maar jullie weten bij voorbaat al dat die mijn aansluiting niet kunnen herstellen zonder jullie medewerking.
En zo is de "gedupeerde-klant-zonder-internetverbinding-cirkel" weer helemaal rond en sta ik als gedupeerde volkomen alleen.....
En het meest vervelende is dat ik, als consument, helemaal NIETS kan. Machteloos is hier het juiste woord voor.... Ik kan niet eens overstappen naar een andere provider, want daar moet Cambrium de lijn voor vrijgeven en ik heb niet het idee dat deze hieraan wil meewerken....
Met vriendelijke en internetloze groet,
(naw)
[ Voor 3% gewijzigd door IEF op 02-02-2009 15:28 ]
Aangezien het niet duidelijk is hoelang de problemen al lopen kan je Cambrium niet zomaar hierop afrekenen. Als telebyte zijn zaakjes niet voor elkaar had is het gewoon hun schuld.Olgeros schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:04:
Sjesus wat een toestand zeg pffffffffffff
Het zal het in ieder geval makkelijker maken, maar wholesale leveranciers als BBNED en BabyXL hebben contractuele afspraken met cambrium/telebyte die ze na zullen moeten komen. Zelfs als deze partijen vanwege een zakelijk geschil (wie er fout is blijkt vast over een paar weken wel) de ADSL verbindingen van al deze klanten dicht zetten. Je beste kans is waarschijnlijk NLS zodat een nieuwe provider op een ander aderpaar kan opleveren. Het enige nadeel hiervan is dat KPN hiervoor werk moet verzetten dus je zit al snel met een extra week bovenop de default 3 weken oplevertijd.Olgeros schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:06:
[...]
Het zal niet eenvoudig gaan, want Cambrium zal hier vast niet aan meewerken.
Misschien is het een idee om een provider te benaderen en gezamelijk (!!!!) in een keer over te stappen. Dus dat de Telebyte klanten hier naar dezelfde nieuwe provider gaan. Misschien dat de nieuwe provider wel iets kan doen als het om tien man gaat?!
Verwijderd
Olgeros,Olgeros schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:22:
Zojuist aan een zooi adressen bij Cambrium verstuurd:
.....
Waarom wil je je lijn eerst vrij hebben ?
2 weken voor het vrijgeven van de lijn , en daarna 3 -4 weken voor een nieuwe aanleg ?
Op het moment dat jij met een bestaande lijn overstapt naar een nieuwe provider ben je met een paar dagen weer in de lucht (zie ook reactie itsmatijs)
Cambrium kan/mag hier niets aan tegenhouden, hooguit dat telebyte je aan je contract probeert te houden. (dat heb je nl. niet met Cambrium)
Zie ook mijn mail een post hoger....jjbstolk schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:25:
[...]
Aangezien het niet duidelijk is hoelang de problemen al lopen kan je Cambrium niet zomaar hierop afrekenen. Als telebyte zijn zaakjes niet voor elkaar had is het gewoon hun schuld.
Ik wil geen oordeel vellen over wie ergens schuld aan is, ik vind echter wel dat Cambrium niet zomaar gebruikers af had moeten sluiten. Dat ze zich verschuilen achter het feit dat ze geen contact met gebruikers op mochten nemen doet daar niet aan af. Als klant ben je 100% machteloos
Het was zeker zo netjes geweest om te wachten tot de rechtzaak, ipv van vooruitlopend de klanten maar af te sluiten. *DAT* neem ik Cambrium wel kwalijk....
Net even gekeken, en ik zag dat TweakDSL en Tiscali (Telfort) ook partners zijn van Cambrium. Misschien dat overstappen naar bv Telfort de snelste weg zou zijn.....
Wat ik begrepen heb is dat de lijn nu "bezet" is door Telebyte en een andere provider hem dus niet kan inrichten met ADSL. Op die manier moet de lijn eerst door Telebyte "vrijgegeven" worden voordat er een nieuwe provider er op los kan gaan.Olgeros,
Waarom wil je je lijn eerst vrij hebben ?
2 weken voor het vrijgeven van de lijn , en daarna 3 -4 weken voor een nieuwe aanleg ?
Op het moment dat jij met een bestaande lijn overstapt naar een nieuwe provider ben je met een paar dagen weer in de lucht (zie ook reactie itsmatijs)
Cambrium kan/mag hier niets aan tegenhouden, hooguit dat telebyte je aan je contract probeert te houden. (dat heb je nl. niet met Cambrium)
Als ik dit verkeerd zie hoor ik dat uiteraard graag!!!
Ik weet dat Cambrium hier niets aan tegen mag houden, maar ik heb niet het idee dat Cambrium zich momenteel iets aantrekt van wat Telebyte wil....
[ Voor 32% gewijzigd door Olgeros op 02-02-2009 10:01 ]
Verwijderd
Als (áls) we hier uiteindelijk doorheen zijn, vrees ik voor Telebyte dat ze te maken gaan krijgen met een storm aan opzeggingen, in elk geval wel met de mijne. Ik vind het ongelooflijk dat Telebyte en Cambrium elkaar de zwarte piet toespelen, en dat wij als afnemer uiteindelijk de klos zijn. Je mag dat Cambrium kwalijk nemen, maar Telebyte evenzeer. Zíj hebben het zover laten komen en als zodanig niet in het belang van hun klanten gehandeld, wat onvergeeflijk is.
Je hebt nog altijd geen flauw idee wat er speelt. Wie weet zit Cambrium al een jaar op inmiddels een paar ton te wachten. Ergens komt het punt dat je er mee moet stoppen voordat het verlies zo ver oploopt dat er meer omvalt dan alleen telebyte.Olgeros schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:37:
ik vind echter wel dat Cambrium niet zomaar gebruikers af had moeten sluiten.
De wetgever verbiedt dat een toeleverancier over een ondernemer heen contact opneemt met de klanten van die ondernemer. Het is geen smoes ofzo, het mag simpelweg niet. Stel je eens voor dat KPN jou opbelt over de onbetaalde telefoonrekening van je woningbouw-vereniging? Dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn?Dat ze zich verschuilen achter het feit dat ze geen contact met gebruikers op mochten nemen doet daar niet aan af. Als klant ben je 100% machteloos
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik heb net Cambrium gebeld, en ze verzekeren mij dat er geen obstakels zijn om te migreren naar een andere ISP.
Telebyte hanteert een opzegtermijn van 1 maand. Dus in het ergste geval betaal je 1 maand dubbel. Het opzeggen van de lijn van de oude provider kun je vaak door de nieuwe provider laten regelen (*schuif het probleem naar de nieuwe provider*).
Wat dan nog rest is: wat is de beste provider als je servers wilt draaien (inclusief smtp), geen limieten wil en liefst een contract dat per maand op te zeggen is.... ? Iemand advies wat een goed alternatief is voor Telebyte?
Wat dan nog rest is: wat is de beste provider als je servers wilt draaien (inclusief smtp), geen limieten wil en liefst een contract dat per maand op te zeggen is.... ? Iemand advies wat een goed alternatief is voor Telebyte?
Verwijderd
Ik zit te denken aan SpeedXS. Geen limiet, geen FUP en 34,95/mnd voor 12-24 mbit. Ik betaal nu 29,95/mnd voor 12 mbit. Alleen heb ik al jaren een abo bij Eweka voor Usenet, dus zijn nieuwsgroepn via mijn ISP minder belangrijk.LinuxMan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:20:
Telebyte hanteert een opzegtermijn van 1 maand. Dus in het ergste geval betaal je 1 maand dubbel. Het opzeggen van de lijn van de oude provider kun je vaak door de nieuwe provider laten regelen (*schuif het probleem naar de nieuwe provider*).
Verwijderd
Tiscali wholesale (voorheen Baby XL) is tegenwoordig Green ISP of wel Telfort. Als Telfort ook een incasso doet gebeurt dit onder de naam Green ISP.Olgeros schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:37:
[...]
Net even gekeken, en ik zag dat TweakDSL en Tiscali (Telfort) ook partners zijn van Cambrium.
Verwijderd
Zijn er hier mensen die inmiddels (vandaag) contact hebben kunnen krijgen met de helpdesk van TelebyteNL ?
Ik hang op dit moment al 40 minuten in de wacht. Op de achtergrond een bijzonder iritant loopje en een dame die maar blijft vertellen dat iedereen in gesprek is.
Kan me voorstellen dat men nu extreem druk is door alle toestanden.
Kan me echter ook voorstellen dat men gewoon een bandje plaatst zonder dat er daadwerkelijk
mensen achter zitten.
Groeten
Koos internetloos
Ik hang op dit moment al 40 minuten in de wacht. Op de achtergrond een bijzonder iritant loopje en een dame die maar blijft vertellen dat iedereen in gesprek is.
Kan me voorstellen dat men nu extreem druk is door alle toestanden.
Kan me echter ook voorstellen dat men gewoon een bandje plaatst zonder dat er daadwerkelijk
mensen achter zitten.
Groeten
Koos internetloos
Verwijderd
Ik zelf zat te denken aan ict-concepts voor klanten die ADSL2 hebben via BBnet, goede toko en nette mensen aan de telefoon aldaar die je teminste fatsoenlijk benaderen. En ja ze hebben een FUB so what er blijven niet veel alternatieven over als je ook nog een ADSL over ISDN hebt.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:28:
[...]
Tiscali wholesale (voorheen Baby XL) is tegenwoordig Green ISP of wel Telfort. Als Telfort ook een incasso doet gebeurt dit onder de naam Green ISP.
BBnet die telebyte als zaken partner heeft gaf zelf vanmorgen te kennen via telefoon gesprek dat het een lastig pakketje word om via EDPnet verbindingen te realiseren omdat BBnet ( en ja indirecte klanten ) de lijn hebben via BBnet en het vrijwel onmogelijk is een Belgisch bedrijf concessies te bieden voor een toegang op Nederlandse infrastructuur zoals BBnet. Ook bij BBnet was er niets bekent dat telebyte verbindingen met EDPnet ging overzetten. Als ik lieg lieg ik in concessie mee met BBnet.
Zover ik begreep is het contract met telebyte toch afgelopen omdat ze het abbo geld niet hebben afgeboekt , dit geeft aan dat telebyte het contract zelf niet kan na komen dus einde verhaal, een brief heb ik ook nooit mogen ontvangen over de problemen wat te beschamen valt na 4,5 jaar klant te zijn geweest. Je mag alles maar via internet zelf opzoeken en de gedane toezeggingen blijven toch uit die in dit forum gedaan zijn.
De algemene voorwaarden kunnen zo het putje in van die tele tubbies met opzeg termijn etc , alles vrij nutteloos. En met een kort geding heb ik ook niets te maken of problemen tussen de partijen.
De maat is denk wel vol zo.
Verwijderd
Als je concepts ict wilt zou ik als ik jou was hier eens kijken https://www.adsltotaal.nl/bestellen/aanbod
Samenwerkingsverband concepts en bbned.
Samenwerkingsverband concepts en bbned.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 11:07 ]
Let even op het nummer dat je belt. Het nummer op de site eindigt met ....65 en dat nemen ze niet op. Het nummer op de brief eindigt met 66 en die nemen ze wel op.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:41:
Groeten
Koos internetloos
Dit uit mijn hooft dus ik hoop dat je nummers goed zijn.
Inhoudelijk heb je volkomen gelijk, geen discussie over mogelijk.burne schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:02:
[...]
Je hebt nog altijd geen flauw idee wat er speelt. Wie weet zit Cambrium al een jaar op inmiddels een paar ton te wachten. Ergens komt het punt dat je er mee moet stoppen voordat het verlies zo ver oploopt dat er meer omvalt dan alleen telebyte
[...]
De wetgever verbiedt dat een toeleverancier over een ondernemer heen contact opneemt met de klanten van die ondernemer. Het is geen smoes ofzo, het mag simpelweg niet. Stel je eens voor dat KPN jou opbelt over de onbetaalde telefoonrekening van je woningbouw-vereniging? Dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn?
Enige die ik verantwoordelijk kan stellen is Telebyte.
Neemt niet weg dat Cambrium medeverantwoordelijk is en op eigen initiatief ons afsluit.
Stel je voor dat dit met de stroomleverantie zou gebeuren....
De reactie van Cambrium op mijn mail:
-------------------------------------------------------
Op 2 februari 2009 10:44 schreef support <support@cambrium.nl> het volgende:
Wij zijn niet in de positie u mededelingen te doen ten aanzien van TeleByte.
Wij verwijzen uw vriendelijk door naar
Telebyte B.V.
Transistorstraat 60,
1320CG Almere
036-7111165
Onze excuses dat we u niet meer duidelijkheid kunnen bieden.
--
Cambrium
-------------------------------------------
Cambrium [url title="http://tweakers.net/nieuws/58189/cambrium-sluit-klanten-telebyte-af.html"]gaat[/url] het internetverkeer in ieder geval niet meer doorgeven voor 6 februari. Helaas heb ik Telebyte niet kunnen bereiken of er snel een andere oplossing uit de hoge hoed komt.
Jij bent niet de enige die ze niet kan bereiken. @ werk hebben we zo'n 70 minuten in de wacht gestaan en toen maar opgegeven. Blijkbaar krijg je niet meer dan een bandje, maar neemt er niemand op (of het is dermate druk dat het callcenter het niet meer aankan, maar dan zou je verwachten dat je na 70 minuten er toch wel door was).Olaf schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:04:
Cambrium gaat het internetverkeer in ieder geval niet meer doorgeven voor 6 februari. Helaas heb ik Telebyte niet kunnen bereiken of er snel een andere oplossing uit de hoge hoed komt.
Vraagje:
Hoe kan je zien of je BBned of BabyXl net hebt?
Overigens zie ik bij providers minimaal 15 dagen voor aansluiting gerealiseerd kan wroden dat wordt dus geen internet deze week, noch bij Telebyte, nog bij nieuwe provider....
Overigens zie ik bij providers minimaal 15 dagen voor aansluiting gerealiseerd kan wroden dat wordt dus geen internet deze week, noch bij Telebyte, nog bij nieuwe provider....
Verwijderd
Zojuist even contact gehad met speedXS.
SpeedXS geeft aan de lijn sneller op te kunnen leveren wanneer je je "Service ID" kan aangeven.
Dit 'Service ID" kan Telebyte B.V. afgeven aan haar klanten. (Kan)
Dat word de komende weken dus geen breedband internet
SpeedXS geeft aan de lijn sneller op te kunnen leveren wanneer je je "Service ID" kan aangeven.
Verwijderd
Als Telebyte wordt overgenomen door EDPnet en zelfs die naam aanneemt, heb ik dan -juridisch gezien- nog steeds te maken met de contractvoorwaarden zoals ik daar destijds mijn handtekening onder heb gezet? Ik vraag dat met het oog op de € 75,- opzegkosten die nu in het Telebyte contract staan vermeld.
Verwijderd
Hallo mede-slachtoffers,
Telebyte ligt er dus uit sinds 1-2-2009 0:00u, ook hier in Apeldoorn.
Wel DSL-signaal maar geen Internet.
Telebyte is niet bereikbaar. De website is weer in de lucht maar daar word je niet wijzer van.
Cambrium houdt zich op de vlakte. Er werd tegen me gezegd: 'we hebben geen relatie meer met Telebyte'.
Dus ik ben op zoek gegaan naar een snelle oplossing. Inmiddels order geplaatst bij Solcon voor een 12 Mbit/1 Mbit ADSL-connectie, vergelijkbaar met wat ik had. Omdat ze ook BabyXL doen is wellicht een snelle overstap te realiseren. Er hoeft immers fysiek niets te gebeuren, alleen administratief.
Solcon geeft aan dat Telebyte dit niet kan tegenwerken. Telebyte kan alleen je aan het contract houden als je binnen de contracttermijn vertrekt. Maar ja, gezien de recente ontwikkelingen sta je als consument vrij sterk.
Solcon doet zijn uiterste best voor een snelle overstap is mij verzekerd. Ik ben benieuwd...
Hoe is geholpen werd geeft mij daar wel vertrouwen in.
Een latere migratie van BabyXL naar Bitstream behoort bij Solcon tot de mogelijkheden.
Solcon 088-0032222, optie 1, optie 1
Jeroen
PS: Nee, ik heb geen aandelen Solcon oid.
Telebyte ligt er dus uit sinds 1-2-2009 0:00u, ook hier in Apeldoorn.
Wel DSL-signaal maar geen Internet.
Telebyte is niet bereikbaar. De website is weer in de lucht maar daar word je niet wijzer van.
Cambrium houdt zich op de vlakte. Er werd tegen me gezegd: 'we hebben geen relatie meer met Telebyte'.
Dus ik ben op zoek gegaan naar een snelle oplossing. Inmiddels order geplaatst bij Solcon voor een 12 Mbit/1 Mbit ADSL-connectie, vergelijkbaar met wat ik had. Omdat ze ook BabyXL doen is wellicht een snelle overstap te realiseren. Er hoeft immers fysiek niets te gebeuren, alleen administratief.
Solcon geeft aan dat Telebyte dit niet kan tegenwerken. Telebyte kan alleen je aan het contract houden als je binnen de contracttermijn vertrekt. Maar ja, gezien de recente ontwikkelingen sta je als consument vrij sterk.
Solcon doet zijn uiterste best voor een snelle overstap is mij verzekerd. Ik ben benieuwd...
Hoe is geholpen werd geeft mij daar wel vertrouwen in.
Een latere migratie van BabyXL naar Bitstream behoort bij Solcon tot de mogelijkheden.
Solcon 088-0032222, optie 1, optie 1
Jeroen
PS: Nee, ik heb geen aandelen Solcon oid.
Service-ID kan KPN ook geven, alleen zullen ze dat niet aan een losse eindgebruiker doen. Een KPN dealer kan wel een infraoverzicht opvragen (telecomscan) bij KPN. Kost iets van 20-25 eur ofzo, en je krijgt dan een overzicht van je hele ISRApunt, incl nummers, msn nummers (isdn) en de hele rommel. Ook je service-ids staan hierop vermeld.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:59:
Verwijderd
Je moet sowieso Telebyte eerst formeel in gebreke stellen. Op die manier heb jij alle redelijke moeite genomen om je aan je contract te houden en heeft Telebyte een redelijke periode gehad om de problemen op te lossen.
Denk dat je op die manier minder problemen kan verwachten als je overstapt en Telebyte toch opeens geld wil zien.
Wij zijn vorige week overgestapt naar Cambrium, 2 dagen na ondertekening contract waren we over, het hoeft dus geen 6 weken te duren om over te stappen.
Denk dat je op die manier minder problemen kan verwachten als je overstapt en Telebyte toch opeens geld wil zien.
Wij zijn vorige week overgestapt naar Cambrium, 2 dagen na ondertekening contract waren we over, het hoeft dus geen 6 weken te duren om over te stappen.
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:01:
Als Telebyte wordt overgenomen door EDPnet en zelfs die naam aanneemt, heb ik dan -juridisch gezien- nog steeds te maken met de contractvoorwaarden zoals ik daar destijds mijn handtekening onder heb gezet? Ik vraag dat met het oog op de € 75,- opzegkosten die nu in het Telebyte contract staan vermeld.
Verwijderd
Dat is alleen als je geen linesharing hebt.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:59:
Volgens mij kan KPN je ook wel voorzien van je serice id.. het staat in elk geval in hun administratie. Veel partijen (telco's) kunnen ook gewoon inloggen in dat systeem
ik kan met een postcode en huisnummer op die site gewoon zien welk service ID er op de lijn staat.
uhm.. waarnaar toe moet ik mijn opzegging sturen ?..naar edpnet?
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
100?? ik kom alleen maar 10 GB als limiet voor Nieuwsgroepen tegen. Dat is wel erg weinig. Daar zijn we hier in huis in no-time doorheen. De rest is bij EDPnet Fair Use.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:20:
Trafiek 100Gb???? Het zal toch niet waar zijn hè?
[ Voor 16% gewijzigd door MaartenPol op 02-02-2009 14:42 ]
Verwijderd
De FUP is 100Gb, zie de uitleg.100?? ik kom alleen maar 10 GB tegen. Dat is wel erg weinig. Daar zijn we hier in huis in no-time doorheen. Trouwens is die 10 gb alleen voor de nieuwsgroepen. De rest is bij EDPnet Fair Use.
Verwijderd
Die 100GB staat op de belgische site, de nederlandse zegt iets anders:
EDPnet hanteert op alle ADSL abonnementen “Fair Use Policy”. Dit houdt in dat er geen vaste limiet bepaald is op de hoeveelheid dataverkeer die u als abonnee mag verbruiken, maar EDPnet kan ingrijpen als u regelmatig relatief meer verbruikt dan de gemiddelde abonnee. EDPnet zal dan de betreffende abonnee hiervan op de hoogte brengen.
EDPnet behoudt echter het recht voor om in extreme gevallen zonder waarschuwing en met onmiddellijke ingang de snelheid van het abonnement tijdelijk terug te schroeven, om op die manier de kwaliteit van het netwerk voor de overige abonnees te kunnen blijven waarborgen. EDPnet behoudt het recht om klanten tijdelijk te blokkeren als blijkt dat na voorafgaande waarschuwingen het verbruik niet wijzigt.
SDSL maakt geen gebruik van "Fair Use Policy”
http://www.edpnet.nl/
EDPnet hanteert op alle ADSL abonnementen “Fair Use Policy”. Dit houdt in dat er geen vaste limiet bepaald is op de hoeveelheid dataverkeer die u als abonnee mag verbruiken, maar EDPnet kan ingrijpen als u regelmatig relatief meer verbruikt dan de gemiddelde abonnee. EDPnet zal dan de betreffende abonnee hiervan op de hoogte brengen.
EDPnet behoudt echter het recht voor om in extreme gevallen zonder waarschuwing en met onmiddellijke ingang de snelheid van het abonnement tijdelijk terug te schroeven, om op die manier de kwaliteit van het netwerk voor de overige abonnees te kunnen blijven waarborgen. EDPnet behoudt het recht om klanten tijdelijk te blokkeren als blijkt dat na voorafgaande waarschuwingen het verbruik niet wijzigt.
SDSL maakt geen gebruik van "Fair Use Policy”
http://www.edpnet.nl/

Is het niet zo dat je de voorwaarden van TB mee overneemt?
als het goed is wel.Olgeros schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:46:
zo niet,dan kan je het opzeggen aangezien er dan een wijziging is.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Bij overname altijd, anders kun je je contract per de overgangsdatum laten ontbinden. InterNLnet heeft afgelopen jaar ook de voorwaarden van Fiberworld en Abel 1 op 1 overgenomen. Ik hoorde net btw dat we bij InterNLnet redelijk wat verzoeken binnen krijgen van tb klanten om over te gaan. Als het een BBNED lijn is zijn isp-isp migraties namelijk mogelijk en zou het relatief snel kunnen (denk aan 5-10 werkdagen maximaal). Nadeel is echter wel dat bestaande contracten gewoon blijven gelden, ook al zet BBNED je lijn om naar een andere BBNED isp. Indien je contract tot 1-1-2010 loopt zul je tot 1-1-20010 moeten blijven betalen aan TB.Olgeros schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:46:
add: om het geheel wat onpartijdiger te maken-> isp-isp migraties zijn natuurlijk mogelijk bij elke technische ISP die diensten afneemt van BBNED.
[ Voor 8% gewijzigd door denan op 02-02-2009 14:57 ]
Net TweakDSL gebeld, normaal 2 weken, maar voor dit soort gevallen aanzienlijk korter.
Nadeel: Servicedesk wordt door Cambrium verzorgd.
(daar heb ik slechte ervaringen mee toen ze dat nog voor Telebyte deden)
Nadeel: Servicedesk wordt door Cambrium verzorgd.
(daar heb ik slechte ervaringen mee toen ze dat nog voor Telebyte deden)
Verwijderd
Nee, het is een nieuw contract waar je niet mee akkoord hoeft te gaan. Opzeggen is hierbij gratis! als Telebyte dezelfde contractvoorwaarden hanteert weet ik het niet zeker. Je zou de juridische lijn voor kunnen bellen.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:01:
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 15:14 ]
Dit is toch op z'n minst opvallend: http://www.telebyte.nl/~klepper/
86 32 128 19 185 23 94 127 63 3 47
De website www.telebyte.nl verwijst naar de website en ip-adres van www.edpnet.nlTeasar schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:12:
Dit is toch op z'n minst opvallend: http://www.telebyte.nl/~klepper/
Traceren van de route naar www.telebyte.nl [212.71.0.99]
Traceren van de route naar www.edpnet.net [212.71.0.99]
Dus de DNS van www.telebyte.nl is nu omgezet naar het adres van www.edpnet.nl
Door effe in de webinterface van je modem te kijken. Je hebt nog altijd een ATM-link, dus dat moet er in staan. 0/34 is babyxl/tiscali, 0/35 is BBNed.Olgeros schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:18:
Vraagje:
Overigens: als je echt haast hebt met het herstellen van je internet-verbinding kun je natuurlijk leep doen en even TweakDSL bellen. Volgens mij kun je dan binnen een paar uur overgezet worden.
Verwijderd
Hier verwijst de website www.telebyte.nl gewoon naar cambrium hoor. (ip 213.211.135.220)speedhaste schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:44:
[...]
De website www.telebyte.nl verwijst naar de website en ip-adres van www.edpnet.nl
Traceren van de route naar www.telebyte.nl [212.71.0.99]
Traceren van de route naar www.edpnet.net [212.71.0.99]
Dus de DNS van www.telebyte.nl is nu omgezet naar het adres van www.edpnet.nl
Wellicht omdat het 24 uur duurt voordat de meeste DNS servers geupdate zijn met de nieuwe route?Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:53:
[...]
Hier verwijst de website www.telebyte.nl gewoon naar cambrium hoor. (ip 213.211.135.220)
Ik zit met een dubbel probleem dan nu.
Op dit moment geen internet, maar als ik nu overstap naar een andere provider krijg ik vast weer een jaarcontract voor de kiezen. En da's nou net het probleem: ik heb het huis te koop staan, en geen zin om een nieuw contract af te sluiten (vraag liever een nieuwe lijn + ASDL aan dan een verhuizing) en ze zijn ondertussen in de straat al aan het graven voor de aanleg van glasvezel, welke met een maandje of 2 opgelevert moet zijn.
Dus dat wordt toch maar gewoon de hele boel opzeggen en de buren lief aankijken of ik op hun netwerk mee mag liften?
Op dit moment geen internet, maar als ik nu overstap naar een andere provider krijg ik vast weer een jaarcontract voor de kiezen. En da's nou net het probleem: ik heb het huis te koop staan, en geen zin om een nieuw contract af te sluiten (vraag liever een nieuwe lijn + ASDL aan dan een verhuizing) en ze zijn ondertussen in de straat al aan het graven voor de aanleg van glasvezel, welke met een maandje of 2 opgelevert moet zijn.
Dus dat wordt toch maar gewoon de hele boel opzeggen en de buren lief aankijken of ik op hun netwerk mee mag liften?
Bij Alice heb je een maandcontract, misschien is dat wel een optie?
Iemand nog ideeën voor een andere provider waar je je eigen emailserver kan draaien? Dus poort 25 open. En waar poort 119 niet wordt geknepen?
Ik vind TweakDSL net iets te duur, Telfort en Tele2 zijn goed betaalbaar, maar heb geen idee of poort 25 open staat en of poort 119 niet wordt geknepen.
Iemand nog ideeën voor een andere provider waar je je eigen emailserver kan draaien? Dus poort 25 open. En waar poort 119 niet wordt geknepen?
Ik vind TweakDSL net iets te duur, Telfort en Tele2 zijn goed betaalbaar, maar heb geen idee of poort 25 open staat en of poort 119 niet wordt geknepen.
[ Voor 69% gewijzigd door sfilipowicz op 02-02-2009 16:08 ]
Verwijderd
Ik heb voor usenet een abo bij Eweka, waarbij je kunt gebruikmaken van SSL via poort 563. Die wordt niet geknepen.sfilipowicz schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:04:En waar poort 119 niet wordt geknepen?
Hetnet bied adsl met maandelijkse opzegging aan.misschien dat dat iets voor je is om de verhuizing te overbruggenarnoud_h schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:02:
Ik zit met een dubbel probleem dan nu.
Alice had ik gebeld, maar die konden je pas overzetten op een minimum van 20-25 dagen.
TweakDSL gaat hun best doen (omdat ze ook bij Cambrium zitten) om dit deze week nog te realiseren.
Kortom, ik heb mijn aanvraagd gedaan bij TweakDSL, ook voor mijn ouders.
Dus hopelijk is alles vlot geregeld. Kan ik aan het einde van de week wellicht weer vrolijk surfen.
Incasso van Telebyte heb ik laten blokkeren bij ABN en een opzegbrief had Telebyte al aangetekend van mij ontvangen vorige maand (geen reactie op gehad).
TweakDSL gaat hun best doen (omdat ze ook bij Cambrium zitten) om dit deze week nog te realiseren.
Kortom, ik heb mijn aanvraagd gedaan bij TweakDSL, ook voor mijn ouders.
Dus hopelijk is alles vlot geregeld. Kan ik aan het einde van de week wellicht weer vrolijk surfen.
Incasso van Telebyte heb ik laten blokkeren bij ABN en een opzegbrief had Telebyte al aangetekend van mij ontvangen vorige maand (geen reactie op gehad).
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 16:22 ]
HetNet is KPN en Alice is BBNed toch? Hebben we ook nog BabyXL providers die eenzelfde maandelijks abbo aanbieden? Dit voor een snelle overstap?
Ik zit sinds het einde van Demon bij Telebyte, dus dat jaarcontact hebben we wel uitgediend. Ik ben ook benieuwd of TB een poging gaat doen om de 75 euro opzegkosten te gaan claimen?
Ik zit sinds het einde van Demon bij Telebyte, dus dat jaarcontact hebben we wel uitgediend. Ik ben ook benieuwd of TB een poging gaat doen om de 75 euro opzegkosten te gaan claimen?
Ik denk niet dat ze 75 opzegkosten kunnen gaan vragen,aangezien ze nu helemaal geen internetdiensten aan je leveren en jij dus niets van ze afneemt.arnoud_h schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:24:
HetNet is KPN en Alice is BBNed toch? Hebben we ook nog BabyXL providers die eenzelfde maandelijks abbo aanbieden? Dit voor een snelle overstap?
Bij de budgetleveranciers (tele2/Alice/Telfort/Hetnet) zit je vast aan bestaande leveringsprocessen (3-4 weken). Alleen technische ISP's kunnen handmatig zo'n oplevering versnellen.. of je moet met een flinke batch gebruikers bij een prijsvechter aankloppen, wellicht dat ze dan de tijd kunnen investeren om dat buiten de processen om te doen. Ik kan je in ieder geval nu al zeggen dat dat bij Alice niet zomaar mogelijk zal zijn.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:21:
Alice had ik gebeld, maar die konden je pas overzetten op een minimum van 20-25 dagen.
Verwijderd
Telfort, 25 open en 119 niet geknepen.sfilipowicz schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:04:
Bij Alice heb je een maandcontract, misschien is dat wel een optie?
Verwijderd
Van http://www.telebyte.nl
Telebyte BV
Telebyte BV is per februari 2009 door haar technische partner afgesloten van internet. Hiermee komt een einde aan een zelfstandige periode van Telebyte B.V. sinds 1995 in de internetmarkt actief, maar is ook sprake van een nieuw begin. EDPnet BV is een volwaardige Internet Service Provider met een breed scala aan internetdiensten. EDPnet BV levert internetdiensten en toepassingen aan particulieren en bedrijven sinds 1999.
Wat betekent het voor u?
De klanten van Telebyte BV zullen voortaan onder de naam EDPnet BV, vanuit het huidige kantoor te Amsterdam worden geholpen. Ieder klant die over wil stappen naar EDPnet BV zal een nieuwe overeenkomst voor minimaal een jaar worden aangeboden.
Voor de verschillende ADSL paketten kunt u onze website raadplegen:
Voor PARTICULIEREN klanten van Telebyte BV;
Hier vind u alle technische specificaties van onze producten terug: ADSL Max Starter; ADSL Max Starter + bellen; ADSL Max 8; ADSL Max 8 + bellen; ADSL Max 20; ADSL Max 20 + bellen
LET OP: u dient hier met de link hieronder uw bestelling voor alle ADSL diensten te plaatsen:
http://extra.edpnet.nl/config_adsl_nl.aspx?TB=y&CC=nl
Wat zal met uw webmail gebeuren? EDPnet neemt ook de domeinnaam telebyte.nl over. Zo is het voor EDPnet mogelijk om e-mailadressen met @telebyte.nl aan te bieden. Zo kan u na bestelling bij EDPnet opnieuw uwemailadres@telebyte.nl aanvragen.
Voor ZAKELIJKE klanten van Telebyte BV;
Hier vind u alle technische specificaties van onze producten terug: ADSL Max Biz Starter; ADSL Max Biz Starter + bellen; ADSL Max Biz 8; ADSL Max Biz 8 + bellen; ADSL Max Biz 20; ADSL Max Biz 20 + bellen
LET OP: u dient hier met de link hieronder uw bestelling voor alle ADSL diensten te plaatsen:
Wat zal met uw webmail gebeuren? EDPnet neemt ook de domeinnaam telebyte.nl over. Zo is het voor EDPnet mogelijk om e-mailadressen met @telebyte.nl aan te bieden. Zo kan u na bestelling bij EDPnet opnieuw uwemailadres@telebyte.nl aanvragen.
U kunt onze producten online bestellen en u hoeft GEEN setup te betalen. Na uw toestemming zal EDPnet BV zorgdragen voor een zo spoedig mogelijk herstel van uw internetdiensten.
Wenst u meer diensten van EDPnet BV?
Raadpleeg andere pagina's op SDSL 512; SDSL 1024; SDSL 2048; SDSL 2355; Bundled SDSL; EDPnet Traveller; inberlverbindingen: Free EDPnet; Hosting; EDPnet Online Backup
Heeft u vragen?
Op onze online support-pagina's kunt u antwoorden vinden op veel vragen. Klik op devolgende link om te zien of uw vraag erbij staat: http://wiki.edpnet.nl
U kunt ook ons bellen op 020 712 9400, elke werkdag tussen 09:00 - 12:30 of 13:00 - 17:00. Faxen kan ook naar 020 712 9401
Telebyte BV
Telebyte BV is per februari 2009 door haar technische partner afgesloten van internet. Hiermee komt een einde aan een zelfstandige periode van Telebyte B.V. sinds 1995 in de internetmarkt actief, maar is ook sprake van een nieuw begin. EDPnet BV is een volwaardige Internet Service Provider met een breed scala aan internetdiensten. EDPnet BV levert internetdiensten en toepassingen aan particulieren en bedrijven sinds 1999.
Wat betekent het voor u?
De klanten van Telebyte BV zullen voortaan onder de naam EDPnet BV, vanuit het huidige kantoor te Amsterdam worden geholpen. Ieder klant die over wil stappen naar EDPnet BV zal een nieuwe overeenkomst voor minimaal een jaar worden aangeboden.
Voor de verschillende ADSL paketten kunt u onze website raadplegen:
Voor PARTICULIEREN klanten van Telebyte BV;
Hier vind u alle technische specificaties van onze producten terug: ADSL Max Starter; ADSL Max Starter + bellen; ADSL Max 8; ADSL Max 8 + bellen; ADSL Max 20; ADSL Max 20 + bellen
Voor ZAKELIJKE klanten van Telebyte BV;
Hier vind u alle technische specificaties van onze producten terug: ADSL Max Biz Starter; ADSL Max Biz Starter + bellen; ADSL Max Biz 8; ADSL Max Biz 8 + bellen; ADSL Max Biz 20; ADSL Max Biz 20 + bellen
U kunt onze producten online bestellen en u hoeft GEEN setup te betalen. Na uw toestemming zal EDPnet BV zorgdragen voor een zo spoedig mogelijk herstel van uw internetdiensten.
Wenst u meer diensten van EDPnet BV?
Raadpleeg andere pagina's op SDSL 512; SDSL 1024; SDSL 2048; SDSL 2355; Bundled SDSL; EDPnet Traveller; inberlverbindingen: Free EDPnet; Hosting; EDPnet Online Backup
Heeft u vragen?
Op onze online support-pagina's kunt u antwoorden vinden op veel vragen. Klik op devolgende link om te zien of uw vraag erbij staat: http://wiki.edpnet.nl
U kunt ook ons bellen op 020 712 9400, elke werkdag tussen 09:00 - 12:30 of 13:00 - 17:00. Faxen kan ook naar 020 712 9401
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 17:40 . Reden: tekst op de telebyte website gewijzigd ]
Verwijderd
denan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:58:
[...]
Wellicht omdat het 24 uur duurt voordat de meeste DNS servers geupdate zijn met de nieuwe route?

Ik ben al lang over het 1e jaar heen van Telebyte en kan elke maand opzeggen. Dat is wat ik wil. In Almere zit glasvezel er aan te komen. Dan wil ik geen jaarcontract, ik wil overstappen zodra er glas ligt bij me.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:55:
Ieder klant die over wil stappen naar EDPnet BV zal een nieuwe overeenkomst voor minimaal een jaar worden aangeboden.
Lijkt mij gewoon niet kunnen opnieuw een jaar er aan vast te zitten.
Een nieuw jaarcontract? Zijn ze dol geworden?
Dat is in ieder geval duidelijk. Tot nooitweerziens Telebyte...
Dat is in ieder geval duidelijk. Tot nooitweerziens Telebyte...
ja,dat wordt even kijken wat het gaat worden inderdaad.in ieder geval een andere provider
[ Voor 24% gewijzigd door mrsar op 02-02-2009 17:19 ]
Ik kreeg wonder boven wonder na 14 minuten wachten iemand aan de helpdesk.
Mij werd verteld dat ze bezig zijn om zo snel mogelijk internet te leveren (kon zelfs morgen zijn). Echter had ik hier niet zoveel vertrouwen in en vroeg dus ook over de opzegopties (en of ik dus een maand zou moeten wachten). Toen is mij ook verteld dat ze daar heel soepel mee om zouden gaan en dat ze volledig zouden meewerken en ook dat cambrium die lijnen niet zouden vasthouden. Voor mij betekend dit dat ik morgen opgezegd kan hebben, en ik vermoed dat ook als je nog een jaarcontract hebt gewoon kan opzeggen.
Mij werd verteld dat ze bezig zijn om zo snel mogelijk internet te leveren (kon zelfs morgen zijn). Echter had ik hier niet zoveel vertrouwen in en vroeg dus ook over de opzegopties (en of ik dus een maand zou moeten wachten). Toen is mij ook verteld dat ze daar heel soepel mee om zouden gaan en dat ze volledig zouden meewerken en ook dat cambrium die lijnen niet zouden vasthouden. Voor mij betekend dit dat ik morgen opgezegd kan hebben, en ik vermoed dat ook als je nog een jaarcontract hebt gewoon kan opzeggen.
Verwijderd
Het lijkt er eerder op dat je niks hoeft/kan doen om op te zeggen.
Ze willen dat je een nieuw contract afsluit, wat dus betekend dat het huidige is beeindigd.
Ze willen dat je een nieuw contract afsluit, wat dus betekend dat het huidige is beeindigd.
en ook ik ben (was) klant van telebyte.
heb alle berichten goed in de gaten gehouden de laatste tijd, en vandaag stel ik vast dat telebyte niet meer terug komt. was zelf wel een tevreden klant van hun en vind het jammer hoe het tot nu toe gegaan is.
de show must go on,
wat mijn duidelijk is geworden is dat de snelste manier om weer internet te krijgen, is door een abbo
bij tweakdsl (cambrium) of bij edpnet af te sluiten. de keus voor ons consumenten word niet echt makkelijk gemaakt door beide providers.
tweakdsl:
-punten.
cambrium helpdesk, is niet het beste en kunnen regelmatig bot zijn.
+punten.
geen fup
en gelijkwaardige voorwaarde die telebyte ook gebruikte.
gratis news server.
edpnet:
-punten.
voorwaarde waar door je achter uit gaat, vergeleken met die je eerder had bij telebyte.
fup
data limiet op de news server
+ punten
(mogelijk sneller weer online kunnen)
maandelijkse kosten.
jaar contract.
tiscali netwerk.
zo als jullie begrijpen is de keus erg lastig voor mij om te kiezen tussen deze twee providers.
omdat ik geen spijt wil hebben achteraf, wil ik graag jullie raad vragen wat voor mij de beste keus
is en mogelijk help jullie raad ook andere mensen met hun keuze.
heb alle berichten goed in de gaten gehouden de laatste tijd, en vandaag stel ik vast dat telebyte niet meer terug komt. was zelf wel een tevreden klant van hun en vind het jammer hoe het tot nu toe gegaan is.
de show must go on,
wat mijn duidelijk is geworden is dat de snelste manier om weer internet te krijgen, is door een abbo
bij tweakdsl (cambrium) of bij edpnet af te sluiten. de keus voor ons consumenten word niet echt makkelijk gemaakt door beide providers.
tweakdsl:
-punten.
cambrium helpdesk, is niet het beste en kunnen regelmatig bot zijn.
+punten.
geen fup
en gelijkwaardige voorwaarde die telebyte ook gebruikte.
gratis news server.
edpnet:
-punten.
voorwaarde waar door je achter uit gaat, vergeleken met die je eerder had bij telebyte.
fup
data limiet op de news server
+ punten
(mogelijk sneller weer online kunnen)
maandelijkse kosten.
jaar contract.
tiscali netwerk.
zo als jullie begrijpen is de keus erg lastig voor mij om te kiezen tussen deze twee providers.
omdat ik geen spijt wil hebben achteraf, wil ik graag jullie raad vragen wat voor mij de beste keus
is en mogelijk help jullie raad ook andere mensen met hun keuze.
[ Voor 4% gewijzigd door badboynova op 02-02-2009 19:35 . Reden: incorrecte minpunten weg gehaald ]
Verwijderd
Even op volgende klikken onderaan de abonnementen, dan zie je de maandabonnement.badboynova schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:25:
Tweakdsl:
De kosten die in één keer in rekening word gebracht, en de loop tijd van 2 jaar.
Zover ik weet maak Tweak gebruik van Green ISP wat vroeger Tiscali was.badboynova schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:25:geen tiscali netwerk.
[quote]Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:50:
[...]
Even op volgende klikken onderaan de abonnementen, dan zie je de maandabonnement.
[...]
je heb inderdaad gelijk over een maandelijks abbo, maar die is wel een tientje duurde dan ik voor heen betaalde. maar toch bedank voor de tip, ik ga de site van tweakdsl verder uit pluisen.
vorige post aangepast na de tip van wissertje.
ik ga toch even bellen met tweak want die is nu wel in het voordeel dan edpnet
[...]
Even op volgende klikken onderaan de abonnementen, dan zie je de maandabonnement.
[...]
je heb inderdaad gelijk over een maandelijks abbo, maar die is wel een tientje duurde dan ik voor heen betaalde. maar toch bedank voor de tip, ik ga de site van tweakdsl verder uit pluisen.
vorige post aangepast na de tip van wissertje.
ik ga toch even bellen met tweak want die is nu wel in het voordeel dan edpnet
[ Voor 14% gewijzigd door badboynova op 02-02-2009 19:37 . Reden: toevoeging ]
Ik heb me zjuist aangemeld voor Tweakdsl. Duurt ongeveer vijf werkdagen.
Aangezien Telebyte op hun website zelf aangeeft dat je een nieuw contract aan moet gaan ga ik er eigenlijk van uit dat je huidige contract niet op hoeft te zeggen immers zeggen zij dit nu eenzijdig op. Edpnet is toch wel wat duurder.
Tweekdsl is oke qua prijs als je voor twee jaar betaald, geen FUP en eigen newsserver.
Verbinding was hier prima en blijft nu zelfde als bij Telebyte.
Aangezien Telebyte op hun website zelf aangeeft dat je een nieuw contract aan moet gaan ga ik er eigenlijk van uit dat je huidige contract niet op hoeft te zeggen immers zeggen zij dit nu eenzijdig op. Edpnet is toch wel wat duurder.
Tweekdsl is oke qua prijs als je voor twee jaar betaald, geen FUP en eigen newsserver.
Verbinding was hier prima en blijft nu zelfde als bij Telebyte.
Verwijderd
Beste mede-gedupeerden,
Ook ik was gister spontaan afgesloten door Telebyte. Ik heb het als volgt opgelost: Ik heb tweak dsl gebeld en het probleem uitgelegd. Ook heb ik aangegeven dat het, volgens mij, niet zo moeilijk moet zijn om mij over te zetten omdat Tweak dsl ook gebruik maakt van Cambrium. De mevrouw aan de telefoon kende het verhaal van Telebyte en zou haar best doen. Ze heeft me direct een contract gefaxt wat ik ook zo snel mogelijk heb ingevuld (kopie ID er bij) en weer retour heb gefaxt. Ongeveer een half uurtje later had ik een mail waarin stond dat ik aangesloten was. Als extra service werd ik ook nog door de mevrouw terug gebeld dat ze had geconstateerd dat mijn verbinding online was. Toen ik om 1700 uur thuis kwam uit mijn werk was Tweak inderdaad online en kon ik weer internetten! Super service natuurlijk van Tweak en de gouden tip is (volgens mij) om even te bellen.
Hopelijk hebben jullie er wat aan!
Succes, YDV
Ook ik was gister spontaan afgesloten door Telebyte. Ik heb het als volgt opgelost: Ik heb tweak dsl gebeld en het probleem uitgelegd. Ook heb ik aangegeven dat het, volgens mij, niet zo moeilijk moet zijn om mij over te zetten omdat Tweak dsl ook gebruik maakt van Cambrium. De mevrouw aan de telefoon kende het verhaal van Telebyte en zou haar best doen. Ze heeft me direct een contract gefaxt wat ik ook zo snel mogelijk heb ingevuld (kopie ID er bij) en weer retour heb gefaxt. Ongeveer een half uurtje later had ik een mail waarin stond dat ik aangesloten was. Als extra service werd ik ook nog door de mevrouw terug gebeld dat ze had geconstateerd dat mijn verbinding online was. Toen ik om 1700 uur thuis kwam uit mijn werk was Tweak inderdaad online en kon ik weer internetten! Super service natuurlijk van Tweak en de gouden tip is (volgens mij) om even te bellen.
Succes, YDV
net ook even tweakdsl gebeld, die 5 werkdagen gaan pas in als zij het contract terug hebben ontvangen van je. het gaat als volg, je meld je aan op de site en binnen 1 á 2 dagen heb je het contract met de post binnen.Olgeros schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:39:
Ik heb me zjuist aangemeld voor Tweakdsl. Duurt ongeveer vijf werkdagen.
Het contract onder teken je, en die stuur je samen met een kopie van je i.d terug naar hun met de post of je mailt het naar info@tweakdsl.nl en dan pas gaan de 5 werk dagen in.
Niet helemaal waar.
Ik heb me telefonisch kunnen registeren en op verzoek kunnen ze je het contract ook per mail/fax sturen.
Dat kun je dan ondertekenen en terug sturen per fax/e-mail.
Zo heb ik het althans gedaan.
Hopelijk gaat het net zo vlot als bij "yvries".
Ik heb me telefonisch kunnen registeren en op verzoek kunnen ze je het contract ook per mail/fax sturen.
Dat kun je dan ondertekenen en terug sturen per fax/e-mail.
Zo heb ik het althans gedaan.
Hopelijk gaat het net zo vlot als bij "yvries".
Verwijderd
Dat is idd wel erg snel. Ik ga het zelf bij SpeedXS proberen. Zal waarschijnelijk allemaal niet zo snel gaan als Cambrium (Telebyte) naar Cambrium (TweakDSL) migratie, maar ik denk dat gezien de gang van zaken met Telebyte ik voorlopig ver van Cambrium's manier van handelen wil zijn. Weinig mensen weten wat er nou precies aan de hand is tussen de directie van Cambrium en die van Telebyte (ik ook niet hoor), maar als ik zie op welk manier Cambrium zijn eigen dochter maatschappij (al dan voor 50%) de grond in wil (laten) boren, lijkt me dat niet een gezond partij om mee verder te gaan. Wie weet gebeurd met TweakDSL ook over een tijdje hetzelfde (al geef ik toe dat ik niet weet of tweakdsl niet toevallig voor 100% van Cambrium is, maar goed/). Ik denk ook dat mensen die bij Telebyte zaten wel een reden hadden om niet eerder bij TweakDSL te gaan, of, zoals ik, bij hun weg te gaan (toen ik verhuisde mocht ik, ja ja, een afsluit en aansluit betalen, en bedankt hoor)! ;-).Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:51:
Beste mede-gedupeerden,
Succes, YDV
Wat objectiever en back to the point, de voorwaarden van de abo's lijken mij bij SpeedXS ook beter, de prijslijst bij Twekdsl is wel erg volledig (lees, je moet voor alles betalen). Ik heb vanmiddag met een ardige helpdesk medewerker gesproken, die niets van de telebyte debakel wist, en hij gaf een overstap tijd van 2 weken aan. Je kan het proces versnellen door de "service id" te communiceren (als iemand mij trouwnes kan zeggen hoe ik achter zo een service id kan komen, graag). Als je al bij Telebyte een BBNed verbinding had, dan is dat ook gunstig voor de overstap tijd (ze gebruiken bbned lijnen). Ik heb een beetje op GoT gekeken over SpeedXS ervaringen, maar niets wat erg recent is. Iemand goede/slechte ervaringen?
Verwijderd
Nee, heb ik nagevraagd. Is een fout op de website.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:29:
ze hebben wel 2 Mb upload daar..hmmm
moeilijk moeilijk, welke isp nu kiezen inderdaad,wordt eigenlijk nergens echt vrolijk,of een fup,of geen news,of toch weer cambrium....pfffffffffff en met 2mbit fouten op de site hoeft dat ook niet meer van mij
[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 02-02-2009 21:01 ]
Verwijderd
Waarom mensen terug naar af met die cambrium toko , ze belazeren de boel gewoon en dan ga je terug naar af met dat zooitje , ik ben helemaal klaar met dat zooitje , nooit geen cambrium , edpnet/telebyte of aanverwante van deze toko zooi , en ook geen diensten die via hun lopen zal ik betrekken , krijgen ze de pest er dadelijk in en na een jaar de boel bij anderen der uit trekken als er een scheet dwars zit nee dank je wel zeg.mrsar schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:01:
moeilijk moeilijk, welke isp nu kiezen inderdaad,wordt eigenlijk nergens echt vrolijk,of een fup,of geen news,of toch weer cambrium....pfffffffffff en met 2mbit fouten op de site hoeft dat ook niet meer van mij
Ga wel naar concepts ict ook niet helemaal naar mijn smaak maar toch redelijk goedkoop en een leuke helpdesk / salesdesk zover ik nu kan horen. betaalde ook al 29.90 voor een 10 mbit bij TB toko , nu 22 mbit voor 24.50 ok een jaar vast maarja wat moet je dan dan heb je teminste nog 5.50 voor een newsserver bij een andere partij , dus op zich niet zo heel slecht. De FUP is niet zo heel erg strak bij hun werd gezegd dus zeker de moeite waard binnen het bbnetwerk.
Kan iemand dit bevestigen? Ik denk eraan een aantal maanden HetNet te nemen tot de glasvezel er is.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:17:
Het lijkt er eerder op dat je niks hoeft/kan doen om op te zeggen.
Verwijderd
Als ik bij Tweak via de website aanvraag kan ik er van uit gaan dat het geen ISP-migratie is en dus ook geen service-ID nodig is? Want het lijkt me dat we nu geen ISP hebben op dit moment.
Solcon is erg goed, maar het zijn Gristenen, dus je moet wel aardig blijven aan de telefoon. Voor wowpow zou het niets zijn. Een van mijn ex-collega's is ooit een keer over de schreef gegaan in dat opzicht en een uur later lag er een fax van directeur aan directeur met het verzoek betreffende collega geen contact meer op te laten nemen met Solcon vanwege z'n grievende taalgebruik.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:14:
Solcon schijnt wel goed te zijn.
Correct. Hoe het nu zit weet ik niet, maar in mijn tijd was een aanpassing in een tekstbestand genoeg. Dat zal inmiddels vervangen zijn door een database, maar veel werk is het nog steeds niet.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:17:
Als ik bij Tweak via de website aanvraag kan ik er van uit gaan dat het geen ISP-migratie is en dus ook geen service-ID nodig is? Want het lijkt me dat we nu geen ISP hebben op dit moment.
[ Voor 32% gewijzigd door burne op 02-02-2009 21:26 ]
ServiceID was/is niet zo boeiend. Ze kunnen er op meerdere manieren achter komen.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:17:
Ik heb op mijn aanvraag ABC1234 staan (door TweakDSL telefonisch zelf ingevuld).
Het is wel een ISP-ISP migratie, je lijn is er tenslotte nog.
Zo staat het ook op mijn aanvraag formulier.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 21:25 ]
Verwijderd
Ach burne weet je er is overal wel wat, wat ik zo om me heen hoor over Solcon is alleen maar
positief.
En met aardig blijven aan de telefoon is niks mis mee.
positief.
En met aardig blijven aan de telefoon is niks mis mee.
Verwijderd
Op http://www.edpnet.nl/NL/Producten/Meer-info/Telebyte-BV kan u meer info vinden over een mogelijke oplossing voor Telebyte klanten.
Een intekening via de website van EDPnet op één van de EDPnet abonnementen (speciaal voor telebyte klanten zonder setup) zorgt ervoor dat u 4 werkdagen na intekening (geen garantie maar EDPnet tracht er alles aan te doen om het binnen de 4 werkdagen om te zetten) terug online komt.
Als u intekent via EDPnet kan u ook terug uw mailbox met @telebyte.nl activeren.
Ik begrijp dat het relevant is voor het topic, maar spam wordt hier niet gewaardeerd.
Deze ene post zullen we daarom maar oogluikend toestaan.
Een intekening via de website van EDPnet op één van de EDPnet abonnementen (speciaal voor telebyte klanten zonder setup) zorgt ervoor dat u 4 werkdagen na intekening (geen garantie maar EDPnet tracht er alles aan te doen om het binnen de 4 werkdagen om te zetten) terug online komt.
Als u intekent via EDPnet kan u ook terug uw mailbox met @telebyte.nl activeren.
Ik begrijp dat het relevant is voor het topic, maar spam wordt hier niet gewaardeerd.
Deze ene post zullen we daarom maar oogluikend toestaan.
[ Voor 12% gewijzigd door IEF op 05-02-2009 17:36 ]
Dus als ex-TB klant kún of moet je je op die site inschrijven?
Wat als je dat niet doet? Wordt je dan automatisch overgezet? Of blijf je dan als klant in de kou staan?
En hoe worden klanten van TB geinformeerd die niet op dit forum lezen?
Ik lees hieruit dat er dus verwacht wordt dat men een nieuw contract gaat afsluiten? Die ook nog eens een stuk duurder zijn dan het bij TB was?!
Ik herhaal mezelf nooit, maar in dit geval:

Hoe krijg ik mijn website terug? Ik had op de webspace mijn website staan. Deze files wil ik nog wel even kunnen benaderen.
Er is vanuit Telebyte ook niet een stappenplan wat te doen. Ik denk morgen maar eens te bellen. (en in de wacht ga staan) Zullen ze misschien nog een brief schrijven? Daar zijn ze immers goed inVerwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:43:
Wat als je dat niet doet? Wordt je dan automatisch overgezet? Of blijf je dan als klant in de kou staan?
En hoe worden klanten van TB geinformeerd die niet op dit forum lezen?

Uhm... Als ik het goed begrijp.. Hoef ik mijn abo niet op te zeggen? Maw ik kan morgen een abo bij een ander provider afsluiten zonder een opzeggingbrief te schrijven?
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Let op:
AUB geen persoonlijke gegevens posten.
Flamegedrag of spammen zal worden aangepakt met een OW.
AUB geen persoonlijke gegevens posten.
Flamegedrag of spammen zal worden aangepakt met een OW.