[Telebyte] Afgesloten door Cambrium

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben blij dat de meeste mensen nu inzien dat het weinig hoopvol is.
Ik sympatiseer overigens wel met Telebyte en de plannen die ze hebben, ik heb gisteren een half uur aan devlijn gehangen met ze. Vrees alleen dat sympathie niet voldoende is.

31 januari / 1 februari weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:03:
Wel even alle posts lezen voordat je conclusies trekt.
[---8<---]
Ik wil de mensen hier wel nog eens vragen om eerst alles te lezen voordat je reageert, scheelt mij een stuk uitleg.
Pot, ketel, zwart, want burne in "[Telebyte] Diensten onbereikbaar (Helpde..." ging niet over jouw zakelijk gebruik van een consumentenlijn :>

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:37
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:44:
[...]

Ik heb nog niks gehad.
Heb je de mogelijkheid om die in te scannen en online te gooien?
(excl. je persoonlijke gegevens uiteraard).
"De brief"
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:25:
hmm, vandaag brief binnen van telebyte, staat dat ik per heden geruisloos ben overgezet naar een nieuwe partner..
Ik heb nog steeds hetzelfde IP adres, alsmede de andere gegevens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy007 op 24-01-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steekt hand in eigen boezem.......de hele zaak heeft mijn bloed aan het koken gebracht en ik reageer mijn frustratie op de onschuldige tweakert af.

Een mea culpa aan burne...
burne schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:35:
[...]

Pot, ketel, zwart, want burne in "[Telebyte] Diensten onbereikbaar (Helpde..." ging niet over jouw zakelijk gebruik van een consumentenlijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 22:01
Dutchy007 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:02:
[...]

"De brief"

[...]

JPGje van ruim 5Mb 8)7

Heb m ff als PDF omgezet, 20 Kb ;)

www.djsmiley.com/got/pics/telebytebrief.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Oef, niet eens naar gekeken. Scanner instellingen stonden op foto (extra hoge resolutie :>)

Heb even mijn linkje vervangen door de jouwe, if you don't mind :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dutchy007 op 24-01-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dutchy007 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:02:
[...]

"De brief"

[...]

Vage brief. Volgens mij snappen mensen die niet op de hoogte zijn van problemen (als je geen usenet gebruikt en niet geprobeerd hebt de helpdesk te bellen weet je van niks?) daar helemaal niks van en levert het alleen maar vragen op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds bijna vijf jaar tevreden klant van Telebyte, waarvan de laatste drie jaar met een ADSL2+ 12 Mbit abonnement. Tevreden, omdat ik vrijwel altijd een bijzonder stabiele verbinding heb gehad, weinig downtime en geen gezeur in de maanden dat ik via Eweka >400Gb naar binnen slurpte. En dat voor een nette € 29,95 per maand. De helpdesk is weliswaar niks en nooit geweest ook, maar allez, als de techniek in orde is heb je ze gelukkig ook niet nodig. Maar door alle berichtgeving van de laatste weken begin ik nu toch te denken aan een overstap naar een andere isp. Maar welke? Natuurlijk, genoeg sites waar prijzen, snelheden e.d. met elkaar vergeleken kunnen worden, maar hoe zijn ze in de praktijk? Wat als ik inderdaad nog eens een paar maanden dergelijke downloads wil doen? Bij Telebyte staat gewoon zwart op wit vast dat ze nooit zeuren, maar hoe zit dat met andere isp's met (in de regel) geen datalimiet, maar wel een fup? Als iemand mij nog een goede tip uit eigen ervaring kan geven, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf gewoon waar je nu bij bent(isp) ik heb ook gekeken en wat je ziet bij bv speedxs daar staat duidelijk geen data limiet maar kijk je naar de voorwaarden (caiway) wordt er duidelijk over fup gepraat.
Vraag je door bij hun blijkt het gratis modem ook alleen bij een jaar contract te zijn en niet volgens de web page gratis zonder jaar contract.
En zo zijn er legio voorbeelden, Tweaknews bv downgraden verhuiskosten ect dit zijn zomaar voorbeelden.
Ik heb jaren bij xs4all gezeten maar ook daar waren problemen met bereikbaarheid en snelheid van het internet wat ze uiteindelijk ook onderkende.
Ik vind dat Telebyte de komende week duidelijkheid moet brengen naar ons toe en ja per telefoon zeggen ze dat ook wel toe maar sinds verleden week beloven ze al dat alles voor het weekeinde weer werkt.
Maar bel je vrijdag dan hoor je weer over 5 dagen of korter dit vind ik een gemiste kans voor hun en waarom is hun webpage nog niet aangepast nog steeds 024 nummers voor de helpdesk en ook het email contact werkt totaal niet.
Ik vind dit schande naar de client toe en getuigd niet van veel fatsoen en die brief was ook bull shit.
Problemen in hun toko moeten ze direct oplossen waardoor wij niet de dupe ervan worden van dit alles.
Want als zij problemen met Cambrium hebben dan verondersteld ik dat dit al eerder bekend is bij hun en als dan cambrium ineens de stekker er uit trekt van sommige onderdelen dan zal dat wel een reden hebben .
Als we weglopen naar een andere (isp) dan veranderd er nooit wat met providers als deze
:( ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien maar als mensen naar een andere (isp) gaan kijken heeft dat wel met de problemen van wat je overkomt te maken .
En ze moeten het maar oplossen onze provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een Telebyte abo. en wist niks van het verhaal af waar dit topic over gaat; tot op heden werkt alles (nog) perfekt.

Ik kwam er gisteren pas achter na dat ik de "wazige" brief van hun had binnen kreeg en zo via wat googlen op deze site terecht kwam.

Echter heb ik nu een probleem; ik ben al langer bezig om over te stappen op kabel internet en wou juist gisteren telebyte bellen / mailen over de beeinding van mijn abbonement, echter werken de mailadressen / telefoonnr;s niet meer. Hoe kan ik hun nu bereiken ivm het beeindigen van mijn abbonement ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer het alternatieve telefoonnummer dat al in dit topic is vermeld. Of stuur ze een (aangetekende) brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:03:
[...]
Kijk Burne snapt het.......op de opemerking van consumenten DSL na dan. We nemen epacity SDSL lijnen af (1:10 overboekt). Wel even alle posts lezen voordat je conclusies trekt.

We hebben dan ook Ziggo verbindingen, SDSL, UMTS en ADSL. Wat we verder inkopen van Telebyte is dat deze lijnen middels een server als fallback verbinding werken.
Ik wil de mensen hier wel nog eens vragen om eerst alles te lezen voordat je reageert, scheelt mij een stuk uitleg.
Misschien moet een moderator een feitenoverzicht maken, misschien doe ik at straks nog wel.
Mijn opmerking was gericht puur om je wat te temperen. Het laatste wat we hier willen zien is flamegedrag of mensen die zich in een dergelijk topic gaan afreageren. GoT != Telebyte en we zijn hier puur om een volwassen discussie te voeren over het wel en wee van Telebyte.

Gebeurt dat niet, dan gaat een topic zoals dit op slot en is daarmee een mogelijk klankbord meteen weg.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:18:
steekt hand in eigen boezem.......de hele zaak heeft mijn bloed aan het koken gebracht en ik reageer mijn frustratie op de onschuldige tweakert af.
Blij dat we het erover eens zijn. O-)

[ Voor 12% gewijzigd door IEF op 26-01-2009 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

IEF schreef op maandag 26 januari 2009 @ 01:00:
Blij dat we het erover eens zijn. O-)
Overigens hoeven jij noch Hodi bang te zijn om mij op m'n teentjes te trappen. Ik heb m'n asbest ondergoed aan, dus ik kan er wel tegen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben vanochtend ook de brief ontvangen.
Ik zet mijn vraagtekens bij het woord "geruisloos". Ik hoop dat dit voor alle betrokkenen ook echt het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer deze link maar (tracert) en je ziet dat je nog steeds bij cambrium uit komt .
http://ping.eu/ klik op traceroute en tik www.telebyte.nl in en zie daar je komt bij cambrium uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:56:
Probeer deze link maar (tracert) en je ziet dat je nog steeds bij cambrium uit komt .
http://ping.eu/ klik op traceroute en tik www.telebyte.nl in en zie daar je komt bij cambrium uit.
8)7
Ja, dûh. Het is zinniger om een traceroute te doen naar een *ander* adres dan telebyte.nl op een telebyte verbinding.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het gaat erover dat je wilt weten waar je uitkomt als als je weet dat telebyte bij cambrium zit, dus dan moet je wel het ip nummer of www nummer van telebyte intikken .
En anders kom je nooit bij de server uit die gehost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn freeonline verbinding is ook sinds gisterenmiddag weggevallen. Bellen van de helpdesk geeft mij een modem/fax toon (verschillende keren geprobeerd). Wat is er loos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraag me af hoeveel klanten inmiddels dat URL kennen.
Van Telebyte zelf heb ik daar geen enkel bericht over ontvangen.

Hoe kom jij aan dat URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:15:
Vraag me af hoeveel klanten inmiddels dat URL kennen.
Van Telebyte zelf heb ik daar geen enkel bericht over ontvangen.

Hoe kom jij aan dat URL?
Waarschijnlijk een tikfout :+
Maar die website is verder compleet under construction (staat ook nog niks) dus terecht dat die nog niet gecommuniceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike-
deze website is door Telebyte doorgegeven. O-)

traceroute to www.telebytenl.nl (193.200.56.235), 30 hops max, 40 byte packets

3 xe-4-1-0.fra.routeserver.net 85.25.225.5 0.172 ms 0.220 ms 0.197 ms
4 1-2.r1.fr.hwng.net 80.81.192.224 0.753 ms 0.492 ms 0.637 ms
5 3-1.r1.am.hwng.net 69.16.191.81 7.427 ms 7.409 ms 7.192 ms
6 1-1.r2.am.hwng.net 69.16.191.122 7.431 ms 13.920 ms 17.280 ms
7 10g-2-1.colo1.eweka.nl 81.171.40.38 16.371 ms 16.553 ms 15.103 ms
8 193.200.56.235 7.604 ms 7.473 ms 7.639 ms

[ Voor 100% gewijzigd door mike- op 26-01-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het nieuwe email adres van de helpdesk
helpdesk@telebytenl.nl

En het email adres voor de info
info@telebytenl.nl

Om misschien de overbelasting van de lijnen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 23:23
mike- schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:46:

7 10g-2-1.colo1.eweka.nl 81.171.40.38 16.371 ms 16.553 ms 15.103 ms
Zie ik daar Eweka.nl staan?? Dat zou goed nieuws zijn voor de nieuwsgroepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
MaartenPol schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:48:
Zie ik daar Eweka staan?? Dat zou goed nieuws zijn voor de nieuwsgroepen...
Die traceroute zegt alleen wat over de webserver waar telebytenl.nl op draait. Als ze die nu bij een hostingbedrijfje hebben ondergebracht die hun servert heeft hangen in het Eweka datacentert trek je onzinnige conclusies. :P
Wat wél interessant is, is een traceroute vanaf een Telebyte verbinding (dus niet via een vage website) naar een willekeurige website op het internet. Dan zie je via welke 'partner'/'telco' de boel loopt kwa DSL of Telebyte in de rol als ISP.

[ Voor 23% gewijzigd door gertvdijk op 26-01-2009 17:53 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Last update

Helaas geen eweka als usenet provider, Telebyte gaat samenwerken met edpnet link http://www.edpnet.nl/
en edpnet heeft als usenet provider giganews.
En onze contracten worden 1 op 1 overgenomen door edpnet (dus geen data limiet (usenet) en geen fup) .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Laatst online: 15-09 23:23
gertvdijk schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:51:
[...]

Die traceroute zegt alleen wat over de webserver waar telebytenl.nl op draait. Als ze die nu bij een hostingbedrijfje hebben ondergebracht die hun servert heeft hangen in het Eweka datacentert trek je onzinnige conclusies. :P
Ja, daar heb je gelijk in. Ik ben voorbarig, maar het zou eventueel kunnen betekenen dat Telebyte als nieuwe partner voor de nieuwsgroepen contact heeft gezocht met Eweka.

eerst refreshen voor plaatsen is handig
gertvdijk schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:51:
[...]
Wat wél interessant is, is een traceroute vanaf een Telebyte verbinding (dus niet via een vage website) naar een willekeurige website op het internet. Dan zie je via welke 'partner'/'telco' de boel loopt kwa DSL of Telebyte in de rol als ISP.
tracert www.tweakers.net

Traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     3 ms     2 ms     6 ms  . [192.168.2.1]
  2    39 ms    51 ms    41 ms  sub1.nag7.asd-inx.nl.babyxl.dsl.telebyte.nl [213
.211.160.1]
  3    76 ms    35 ms    30 ms  213.211.128.69
  4    67 ms    37 ms    51 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  5    48 ms    52 ms    30 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

vanaf mijn verbinding met Telebyte

[ Voor 1% gewijzigd door MaartenPol op 26-01-2009 18:09 . Reden: foute info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Last update

Helaas geen eweka als usenet provider, Telebyte gaat samenwerken met edpnet link http://www.edpnet.nl/
En onze contracten worden 1 op 1 overgenomen door edpnet (dus geen data limiet (usenet) en geen fup) .

_/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:10:
Last update

_/-\o_ :D
Bron?

Wat ik alleen niet snap.. waarom telebytenl.nl en waarom verhuizen ze telebyte niet gewoon? Ook al hebben ze een meningsverschil met Cambrium, je zorgt toch dat je domeinnaam op je eigen naam staat? En dan is het een keer een dagje om je domein te verhuizen, simple-as-that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu het komt omdat de servers van Telebyte bij Cambrium staan en ze mogen het gebouw niet binnen, en alles werd gehost door Cambrium dus ook de website en daar kunnen ze niet meer bij om deze aan te passen .
Zodoende is dit het alternatief wat ze bedacht hebben.
Als alles achter de rug is kunnen ze weer opnieuw met de oude website en servers opstarten.

Dit is de informatie van Telebyte zelf en niet van ergens horen zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:56:
Nu het komt omdat de servers van Telebyte bij Cambrium staan en ze mogen het gebouw niet binnen, en alles werd gehost door Cambrium dus ook de website en daar kunnen ze niet meer bij om deze aan te passen .
Zodoende is dit het alternatief wat ze bedacht hebben.
Als alles achter de rug is kunnen ze weer opnieuw met de oude website en servers opstarten.
Dat heeft niks, maar dan ook *niks* te maken met servers van Telebyte of Cambrium. Het SIDN heeft een aantal .nl 'rootservers'/tld-DNSservers (ik weet, het zijn geen DNS root servers) staan die pointen naar de nameserver (kan je zelf hosten of bij je registrar) bij een bijbehorend .nl domeinnaam. Als je kan aantonen dat je eigenaar bent van een domein (d.m.v. overhandigen kvk+identificatie behorende bij de tenaamstelling), kan je geforceerd je domein 'verhuizen'. Zeker een ISP moet dit kunnen en ik snap dan ook totaal niets van het tweede domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon Telebyte Bellen voor info
:z

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je verhaal klopt niet helemaal pa0pvv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

gertvdijk schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:18:
[...]

Dat heeft niks, maar dan ook *niks* te maken met servers van Telebyte of Cambrium. Het SIDN heeft een aantal .nl 'rootservers'/tld-DNSservers (ik weet, het zijn geen DNS root servers) staan die pointen naar de nameserver (kan je zelf hosten of bij je registrar) bij een bijbehorend .nl domeinnaam. Als je kan aantonen dat je eigenaar bent van een domein (d.m.v. overhandigen kvk+identificatie behorende bij de tenaamstelling), kan je geforceerd je domein 'verhuizen'. Zeker een ISP moet dit kunnen en ik snap dan ook totaal niets van het tweede domeinnaam.
Dat snap ik ook niet. Desnoods pleur je hem tijdelijk op een shared hosting accountje met dezelfde boodschap als er nu op die andere domeinnaam staat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer mensen die hun connectie via Telebyte nu kwijt zijn?
Mijn verbinding ligt er sinds 20:00 uit. :/

(Toch handig zo'n mobiel met internet, maar echt ideaal is het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:26:
Nog meer mensen die hun connectie via Telebyte nu kwijt zijn?
Mijn verbinding ligt er sinds 20:00 uit. :/

(Toch handig zo'n mobiel met internet, maar echt ideaal is het niet).
Ik heb nog steeds verbinding via telebyte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 17:40

con1

Energiefreak

"De link was naar "Mijn freeonline verbinding is ook sinds gisterenmiddag weggevallen. Bellen van de helpdesk geeft mij een modem/fax toon (verschillende keren geprobeerd). Wat is er loos?"
Ik heb FreeOnline en geen problemen gehad, wel even 30seconden uit de lucht, verders verbinding.

[ Voor 46% gewijzigd door con1 op 26-01-2009 21:18 ]

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Traceroute vanuit een BBNED verbinding:

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/6627/tracerrtyl9.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Dutchy007 op 26-01-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:56:
[..]
Dit is de informatie van Telebyte zelf en niet van ergens horen zeggen.
1: telebyte.nl is door telebyte zelf aangevraagd, niet door Cambrium. Kijk maar in de whois op www.sidnl.nl, de registrar is telebyte zelf. Aanpassen van de DNS is even door DRS heenklikken en in een paar minuten klaar.

2: verhuizen is even iets beter opletten met in-zone nameservers, maar het is door iemand met een klein beetje ervaring in minder dan een halve dag te doen. Als ik _nu_ ga bellen (01:15) heb ik over een kwartier zwart op wit dat ik ergens anders terecht kan met m'n website en morgenochtend voor tien uur ben ik weer online.

Dit soort uitlatingen vind ik eigenlijk het vrijwillig afgeven van een brevet van onvermogen. Het is wel duidelijk dat wat er nu nog zit geen kaas gegeten heeft van de techniek waar ze zo afhankelijk van zijn. En in mijn ervaring zijn de techneuten van een bedrijf de eersten die opstappen en weglopen als het mis lijkt te gaan. Dus dat zal hier ook wel het geval zijn, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike-
Jammer nog geen newsserver ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week een aangetekende brief gestuurd (met handtekening retour).
Nog geen reactie op mogen ontvangen (zelfs geen handtekening).

Al staat de status bij Track & Trace wel op "afgeleverd". :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je brief is wel aangekomen maar Cambrium had de sleutels van de postbus, en deze heeft de brief van jou in ontvangst genomen zodoende heeft telebyte hem niet gekregen.
De sleutels heeft Telebyte afgelopen vrijdag pas terug gekregen, tegen mij werdt gezegd door telebyte om een gewone brief te sturen naar het volgende adres met een copie van handtekening retour :
Telebyte BV
T.a.v priscilla
Transistorstraat 60
1322 CG Almere

Zo heb ik het ook moeten doen en toen kwam de brief wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telebyte is inmiddels wel bereikbaar, het is mij ook gelukt na enig speurwerk en tegen enkele |:(

De oorzaak ligt bij een conflict met hun zakenpartner Cambrium, die voor hun enkele diensten had overgenomen. 8)7
Inmiddels hebben zij een nieuwe partner : EDPNET :9~
Maar goed , voor hun die het willen weten : de contact gegevens.

Telebyte BV
Postbus 10254
1301AG Almere

TEL :036 - 711 11 65
info@telebytenl.nl
http://www.telebytenl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:58:
Telebyte is inmiddels wel bereikbaar, het is mij ook gelukt na enig speurwerk en tegen enkele |:(

De oorzaak ligt bij een conflict met hun zakenpartner Cambrium, die voor hun enkele diensten had overgenomen. 8)7
Inmiddels hebben zij een nieuwe partner : EDPNET :9~
Maar goed , voor hun die het willen weten : de contact gegevens.

Telebyte BV
Postbus 10254
1301AG Almere

TEL :036 - 711 11 65
info@telebytenl.nl
http://www.telebytenl.nl
Misschien had je het topic moeten lezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gekopieerd uit deze topic.
LOL
:D :z

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor , van Telebye zelf gekregen.

Maar ik vindt nergens hun nieuwe Telefoonnummer dus hoezo gekopieert ?

En 10 pages telebyte , wie leest nou alles ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Provider Telebyte mogelijk verder als Edpnet

nieuws: Provider Telebyte mogelijk verder als Edpnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 07:42:
Maar ik vindt nergens hun nieuwe Telefoonnummer dus hoezo gekopieert ?
Het was al eerder genoemd.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 07:42:
En 10 pages telebyte , wie leest nou alles ? O-)
Er zijn 10 pagina's, omdat iedereen maar lukraak post zonder dat het meerwaarde heeft of het allang bekend is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joris_luik
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-12-2019
Rood lampje op mijn modem. Geen internet-verbinding. Ik heb een bang voorgevoel dat Cambrium de stekker eruit heeft getrokken. Zijn er meer Telebyters zonder verbinding? (Ja ik weet het, beetje lastig reageren als je eerst een andere verbinding moet zoeken.)

//edit Mijn verbinding is nu terug (zaterdag, 12:00). Ben benieuwd of de storing er was omdat ik ben "overgezet"?

[ Voor 18% gewijzigd door joris_luik op 31-01-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
joris_luik schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:38:
Rood lampje op mijn modem. Geen internet-verbinding. Ik heb een bang voorgevoel dat Cambrium de stekker eruit heeft getrokken. Zijn er meer Telebyters zonder verbinding? (Ja ik weet het, beetje lastig reageren als je eerst een andere verbinding moet zoeken.)
Alles werkt hier nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ligt ook mijn adsl plat....
Gelukkig hebben de buren wifi (wat ik zelf heb aangelegd) dus maar effe de laptop gepakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 00:23:
Nu ligt ook mijn adsl plat....
Gelukkig hebben de buren wifi (wat ik zelf heb aangelegd) dus maar effe de laptop gepakt....
Yup hier ook (vanaf 0:00)... ik wacht af... (gelukkig heb ik ook niet zo'n snuggere buren :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
joris_luik schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:38:

//edit Mijn verbinding is nu terug (zaterdag, 12:00). Ben benieuwd of de storing er was omdat ik ben "overgezet"?
Geen internet verbinding meer (gelukkig kan ik de nodige zaken via de verbinding van m'n buren doen met andere provider) Tevens kan ik via deze verbinding de websites www.telebyte.nl en www.telebytenl.nl niet meer bereiken.

Hopelijk is dit van korte duur en worden momenteel enige zaken omgezet naar een nieuwe volledig werkende situatie (met een nieuwe partner EDPnet)

Laat ik maar het beste er van hopen, maar ben ondertussen helaas wel het nodige vertrouwen in telebyte verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Hier ook een rood lampje "internet" op de linksys...

De DSL status is wel "connected" en ik heb een Downstream Rate & Upstream rate, maar de modem (in router modus) krijgt geen IP adres.

Bij mensen die het nog wel werkt, wat is jullie VP/VCI? (bij mij 0/34)

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulliex
  • Laatst online: 09-09 13:44
Hier in Drunen ging hij er om 0:01 uit, bij een collega van mij in Den bosch ook op hetzelfde tijdstip ;o(
Had vorige week toen de geruchten rondgingen, gelijk al maar alvast een verhuizing aangevraagd. Hopelijk is dat snel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 17-09 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ben nu naar huis onderweg en door de berichten even na gekeken en kan vanaf mijn mobiel ook mijn server niet meer overnemen,dus gok dat die verbinding er ook uit ligt :( nu scheelt het voor mij dat die verbinding bij mijn ouders is en niet bij mij thuis. maar nog steeds niet fijn.mijn broertje zal me straks dan wel bellen als hij thuis komt :p

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trace naar IP geeft aan dat Cambrium de stekker eruit heeft getrokken
Afbeeldingslocatie: http://www.jip-arnhem.nl/cambrium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guztav
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Hier in Hilversum ook om strak 00:00 de stekker eruit..
Wat is de beste/snelste manier om weer internet te krijgen?
Ik zou wel glasvezel willen, maar KPN vraagt er 1500,- en 225,- per maand voor, en dat zal wel even duren; een andere ADSL provider wordt waarschijnlijk ook een lang verhaal ivm met dat de kabel bezet is.

Gelukkig hebben mijn buren ook een onbeveiligde WiFi voor de time being :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Ongelooflijk......
Ik ben ook mijn internet kwijt. Ik kan niet snappen dat een bedrijf zoveel klanten bewust en moedwillig dupeert! Dit is een smerige rattenstreek eerste klas van Cambrium. Vecht het lekker bij de rechtbank uit maar naai niet de onschuldige klanten een oor aan!!!!!

Ik had echt niet verwacht dat een bedrijf zo verschrikkelijk laag zou kunnen zinken. Wat een waardeloze toko pfffffft

EN wat nu??????

Heb alleen mijn iPhone nu zonder 3G dekking thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook niks meer.. we zien wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lang leve de mobiel met HDSPA internet en Vodafone internet.
Want Telebyte heeft het ook hier laten afweten. :(

Heb trouwens eens gekeken op mijn afschriften, daar is niks afgeschreven van Telebyte in januari.
December nog wel.

Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allen,

Ik ook ben sinds 00:00 uur afgesloten. Wel DSL signaal, maar geen IP meer.
Dus ook zonder Voip. Gelukkig Wifi via de buren.

De helpdesk (nieuwe nummer) is pas maandag weer bereikbaar.
Ik mag toch hopen dat eea snel opgelost wordt.

Wel tries dat je inderdaad zomaar afgeloten wordt.

Bij mij is in Jan 2009 ook niets afgeschreven van Telebyte.
Mocht dit wel gebeuren zal ik het laten storneren.
Ik weet niet of het mogelijk is nu over te stappen naar een andere provider. Denk aan VOIP nummer portering nu Telebyte in gebreken blijft. Ik weet niet of het nummer dan vrij gegeven kan worden.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij was ook niks afgeschreven, nouja, ik wilde toch opzeggen, hou ik misschien de 75 euries opzegkosten in mijn zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Hier idem (wordt saai zo) : Sinds middernacht vandaag geen verkeer meer over de lijn. Wel DSL sync.

Zal het toeval zijn dat het precies op de 1e van de maand om middernacht is gebeurt? Ben bang van niet...

Gelukkig nog een T-Mobile W'n'W stick met een KPN sim, maar mijn mailserver is per direct offline, oh bugger..

En de glasvezel ligt voor het huis te wachten om aangesloten te worden, wat weer een onhandig timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalvinio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-02-2009
Ook bij mij was de laatste afschrijving op 22 december. Sinds gisteren wel een verbinding (link dan) maar geen IP connectivity. Ik ga binnenkort verhuizen en in m'n appartement ligt al een nieuwe anologe lijn. Denk dat ik maar gewoon een nieuwe verbinding aanvraag...

't is wel jammer, want ik was tot nu toe heel tevreden (ben daar klant sinds eind 2003) :-|

edit:
met 'gisteren' bedoel ik natuurlijk 'vannacht', net na twaalven :-D. Dat krijg je als je pas na 3en gaat slapen...

[ Voor 15% gewijzigd door Dalvinio op 01-02-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die hier boven roepen dat de helpdesk vanaf morgen pas weer bereikbaar is. Volgens mij is dat niet juist. Ik heb op www.telebytenl.nl gezien (toen die website het nog deed) dat ze in het weekend van 12 tot 20 uur open zijn. Google geeft dat namelijk ook aan.

Telebyte Service Desk Tel. 036-71 111 65 ma-vr: 09:30u - 21:00u za-zo: 12:00u - 20:00u info@telebytenl.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Olgeros schreef op zondag 01 februari 2009 @ 08:33:
Ongelooflijk......
Ik ben ook mijn internet kwijt. Ik kan niet snappen dat een bedrijf zoveel klanten bewust en moedwillig dupeert! Dit is een smerige rattenstreek eerste klas van Cambrium. Vecht het lekker bij de rechtbank uit maar naai niet de onschuldige klanten een oor aan!!!!!

Ik had echt niet verwacht dat een bedrijf zo verschrikkelijk laag zou kunnen zinken. Wat een waardeloze toko pfffffft

EN wat nu??????

Heb alleen mijn iPhone nu zonder 3G dekking thuis.
Ik vraag me af in hoeverre Cambrium hier de schuldige in is.
Ok, het lijkt erop dat hun de stekker eruit getrokken hebben. Maar ja, als een winkel (op de rand van) faillisement oid staat, is de toeleverancier dan te verwijten dat ze niet meer leveren als er (weetikveel) aan kosten nog openstaat? Dat is dan een logisch gevolg, en volledig de oorzaak van winkel. Zo ook hier...

Als ik het hele topic zo een beetje volg lijkt het er gewoon op dat Telebyte op ploffen staat.
- Cambrium deed de diensten voor Telebyte. Telebyte komt zn verplichtingen niet na. Cambrium sluit de diensten af die niet essentieel zijn en houd voor de klanten de DSL verbindingen online, en geeft Telebyte (bv) 2 weken (kijk maar naar datum topicstart). Ondertussen legt Cambrium beslag op Telebyte.
- Telebyte begint gekke acties met alternatieve sites (telebyte.nl kunnen ze los van Cambrium verhuizen dus de rest is allemaal gewoon gelul over camrium, TENZIJ cambrium beslag heeft laten leggen, dan valt daar ook de domeinnaam onder
- 2 weken later nog geen actie, cambrium trekt ook de stekker uit de DSL.

Uiteraard gissen, maar daar lijkt het gewoon op. Als Cambrium onterecht handelt, had Telebyte allang juridisch hun domeinnaam kunnen claimen, alles kunnen overzetten naar edpnet en dit afsluiten kunnen voorkomen.

(niet gebaseerd op feiten, maar mijn idee van de gang van zaken als ik zo het topic doorlees)
NNF schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:33:
Ik begrijp Cambrium heel goed. Zij leverden diensten voor Telebyte terwijl Telebyte hier blijkbaar al een tijd niet meer voor betaalt. Wat kun je na een tijdje nog anders doen dan de stekker er gewoon uittrekken? Heel vervelend voor de klanten, maar de enige schuldige in dit verhaal is Telebyte.
Of het een financieel issue is weten we niet. Zo ja, dan is wel (imho) alles te verklaren. Maar zowel Cambrium als Telebyte houden het (logischerwijs) op een zakelijk conflict. (immers, de echte reden is voor de gebruiker ook totaal niet relevant). Alleen zijn die wel de dupe nu.

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 01-02-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlijn85
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
In Den Haag exact hetzelfde probleem als bij alle anderen. Cambrium zal vast de stekker eruit hebben getrokken.

Net toch geprobeerd de helpdesk te bellen op het nieuwe nummer, echter krijg ik daar van een bandje te horen dat ze bereikbaar zijn van ma-vr 08:00 tot 19:00. Ik weet niet welke informatie ik moet geloven, maar ik mag toch hopen dat telebyte nu heel vlug gaat zorgen voor een oplossing.

Wanneer het morgen ochtend nog niet werkt weet ik wel dat mijn eerste telefoontje niet naar Telebyte gaat, maar naar Cambrium om te vragen of zij de adsl lijn over kunnen nemen met zo min mogelijk vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
@sjsmiley;
Klopt wat je vertelt, alleen had cambrium dit wel iets netter mogen doen. WIJ weten ongeveer wat er aan de hand is, alle andere klanten niet. Met stroomvoorziening kan exact hetzelfde gebeuren, stel je voor wat de damage dan zou zijn als de transporteur opeens zou besluiten om geen stroom meer te transpoteren.

Wij als consumenten kunnen nu helemaal niets, we kunnen niet eens naar andere provider omdat cambrium niets meer doet dus ook de lijn niet vrijgeven. Als er een geschil is mag dat niet over de rug van de consument uitgebochten worden.

Ik pleit zeker Telebyte niet vrij!!!!! Maar cambrium mag zich eens goed achter de oren krabben wat ze de eindconsument en bedrijven nu aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 08:20
Het word voor jullie tijd voor een andere provider.Als ik jullie was zal ik niet met een provider in zee gaan die zijn diensten bij Cambrium betrekt,aangezien die zakelijke coonflicten over de klant uitspeelt.Sterkte de komende dagen met het proberen te bereiken van de helldesk van telebyte(want die worden straks helemaal gek gebeld).en ik zal toch maar jullie betalingsafschriften in de gaten houden en alles laten storeren ivm het niet leveren van diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik begrijp Cambrium heel goed. Zij leverden diensten voor Telebyte terwijl Telebyte hier blijkbaar al een tijd niet meer voor betaalt. Wat kun je na een tijdje nog anders doen dan de stekker er gewoon uittrekken? Heel vervelend voor de klanten, maar de enige schuldige in dit verhaal is Telebyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

NNF schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:33:
Ik begrijp het gedeeltelijk. Als ze voor een groot deel aandeelhouder zijn van Telebyte (en dus eigenaar) dan is het een vreemde gang van zaken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merlijn85 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:46:
In Den Haag exact hetzelfde probleem als bij alle anderen. Cambrium zal vast de stekker eruit hebben getrokken.

Net toch geprobeerd de helpdesk te bellen op het nieuwe nummer, echter krijg ik daar van een bandje te horen dat ze bereikbaar zijn van ma-vr 08:00 tot 19:00. Ik weet niet welke informatie ik moet geloven, maar ik mag toch hopen dat telebyte nu heel vlug gaat zorgen voor een oplossing.

Wanneer het morgen ochtend nog niet werkt weet ik wel dat mijn eerste telefoontje niet naar Telebyte gaat, maar naar Cambrium om te vragen of zij de adsl lijn over kunnen nemen met zo min mogelijk vertraging.
Niet helemaal waar denk ik , telebyte is partner van BBnet ik heb een BBnet verbinding dus zou betekenen dat een DHPC server in de hand is van cambrium ( als dienst voor telebyte/cambrium ) en zou dan ook betekenen dat cambrium verplicht is diensten oprecht te houden voor BBnet producten. Neem dan ook aan dat BBnet hiervan op de hoogte is dat telebyte/cambrium als cambrium aandeelhouder zou zijn deze een aandeel in de licentie heeft . Je bent uiteindelijk indirect klant van BBnet. Tenminste dit lijk me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

merlijn85 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:46:
Dus je gaat je aanmelden bij de partij die zonder pardon de stekker er bij jou heeft uitgetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlijn85
  • Laatst online: 29-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:46:
[...]

Niet helemaal waar denk ik , telebyte is partner van BBnet ik heb een BBnet verbinding dus zou betekenen dat een DHPC server in de hand is van cambrium ( als dienst voor telebyte/cambrium ) en zou dan ook betekenen dat cambrium verplicht is diensten oprecht te houden voor BBnet producten. Neem dan ook aan dat BBnet hiervan op de hoogte is dat telebyte/cambrium als cambrium aandeelhouder zou zijn deze een aandeel in de licentie heeft . Je bent uiteindelijk indirect klant van BBnet. Tenminste dit lijk me logisch.
Je maakt er een nogal vaag verhaal van, waarvan een hoop niet klopt. Toen ik bij Telebyte kwam (ergens in 2001/2) had ik een verbinding via bbned. Later bij de verhuizing (overname?) van heel Telebyte kwam ik op een BabyXL verbinding terecht.

BabyXL en bbned zijn concurrenten op het gebied van de data naar de klant te krijgen, en Cambrium evenals alle andere adsl providers in nederland betalen BabyXL/bbned ervoor om de data de transporteren naar de klant. Hoe dit gebeurd en door wie is verder transparant voor de klant (gelukkig wel, vroeger was het een ramp met apart de kpn betalen voor het adsl signaal op de lijn).

BabyXL/bbned zullen dus waarschijnlijk betaald worden door Cambrium, en ik neem aan dat zij de rekeningen wel gewoon door blijven betalen, in de hoop het geld van Telebyte toch terug te kunnen vorderen.

@Largo:

Ik wil zo snel mogelijk weer internet terug, een verhuizing naar een hele andere provider kan mogelijk dagen gaan duren. Ik ben zeer benieuwd wat Cambrium mij aan kan bieden om dat te versnellen, aangezien zij mijn verbinding al 'beheren'.

Verder kan ik me de reactie van Cambrium prima begrijpen, en lijkt het me niet meer dan logisch dat wanbetalers worden afgesloten, ook al heeft dit vervelende consequenties voor derden. Het was aan Telebyte om actie te ondernemen en dit te voorkomen, als zij gelijk na de claims van Cambrium waren gaan praten dan hadden ze eruit kunnen komen of op zn minst een regeling kunnen treffen voordat het zo ver had moeten komen.

[ Voor 18% gewijzigd door merlijn85 op 01-02-2009 13:04 . Reden: reactie aan Largo toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de mededeling zoals die bij cambrium op het web staat:

Almere, 1 februari 2009
Betreft: Telebyte B.V.
In het verleden hebben een aantal Cambrium-dochters diverse diensten voor TeleByte uitgevoerd. Om
Cambrium moverende redenen heeft zij besloten per 15 januari een aantal diensten niet langer voor
TeleByte B.V. uit te voeren.
Per 1 februari is ook de overige dienstverlening gestaakt, zoals reeds begin januari gemeld aan de
directie van TeleByte.
Cambrium c.s. heeft de eindklanten hierover 16 januari 2009 willen informeren, maar de directie van
TeleByte B.V. heeft ons uitdrukkelijk verzocht/gemaand geen klanten van TeleByte B.V. over het
voorstaande te benaderen. In verband met vragen kunt u het beste contact opnemen met de directie van
TeleByte B.V., mevrouw M.H. Marijt.
Telebyte B.V.
Transistorstraat 60,
1320CG Almere
036-7111165
Om de overlast voor u nog enigszins te beperken, heeft Cambrium c.s. besloten uw mailboxen nog
toegankelijk te houden voor het ophalen van de mail.
Het spijt ons ten zeerste dat ons de mogelijkheden zijn ontnomen om u beter vooraf te informeren.
Directie Cambrium International B.V.

http://www.cambrium.nl/

Alleen de webmail is nog toegangelijk, vraag me af hoelang dat nog zo blijft

:( Maar snel een andere provider opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merlijn85 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:00:
[...]

Je maakt er een nogal vaag verhaal van, waarvan een hoop niet klopt. Toen ik bij Telebyte kwam (ergens in 2001/2) had ik een verbinding via bbned. Later bij de verhuizing (overname?) van heel Telebyte kwam ik op een BabyXL verbinding terecht.

BabyXL en bbned zijn concurrenten op het gebied van de data naar de klant te krijgen, en Cambrium evenals alle andere adsl providers in nederland betalen BabyXL/bbned ervoor om de data de transporteren naar de klant. Hoe dit gebeurd en door wie is verder transparant voor de klant (gelukkig wel, vroeger was het een ramp met apart de kpn betalen voor het adsl signaal op de lijn).

BabyXL/bbned zullen dus waarschijnlijk betaald worden door Cambrium, en ik neem aan dat zij de rekeningen wel gewoon door blijven betalen, in de hoop het geld van Telebyte toch terug te kunnen vorderen.
Niks vaag , mijn adres ( isp naam ) telebyte.bbnet dus helemaal niks vaag. BBnet geeft licenties aan resellers en als ( zoals hier verluid word ) dat cambrium zakelijke belangen heeft aan telebyte moet dat ergens vermeld staan bij BBnet in een licentie overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
merlijn85 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:00:
[...]

Vroeger (geen idee of dat nu nog zo is) moest de betreffende dsl leverancier (BBNed, BabyXL, whatever), het jaarbedrag direct aan KPN betalen, als lijnhuur. Dit bedrag werd door de provider per maand doorbelast aan de gebruiker. Dat was toen ook de reden dat je, ook al ging je verhuizen, altijd per jaar doorbetaalde, ook al woonde je er nieteens meer. (de koperhuur ging per huisadres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:46:
[...]

Telebyte is begin vorig jaar (of misschien nog eerder zelfs) volledig overgestapt naar het netwerk van BabyXL. Als het goed is heb ook jij een brief thuis gekregen waar je de vpi and vci waarden moest veranderen wanneer ook jij op het netwerk van BabyXL werd gezet.

Ik heb verder ook geen internet dus morgen maar eens de helpdesk bellen en kijken hoe snel ik kan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:34
Ook ik ben getroffen door de huidige problemen had al een tijdje geen usenet. Maar nu ook geen internet meer. 8)7 Ik hoop toch dat er morgen weer internet op zit of een mailing ontvang met de nieuwe settings ... (maar dat zal wel bij hopen blijven)

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yankovic schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:22:
[...]

Telebyte is begin vorig jaar (of misschien nog eerder zelfs) volledig overgestapt naar het netwerk van BabyXL. Als het goed is heb ook jij een brief thuis gekregen waar je de vpi and vci waarden moest veranderen wanneer ook jij op het netwerk van BabyXL werd gezet.

Ik heb verder ook geen internet dus morgen maar eens de helpdesk bellen en kijken hoe snel ik kan overstappen.
BabyXL ( Tiscali ) Tiscali Wholesale Sinds BabyXL begin 2002 failliet ging en werd ... zie ook Tweakers Topic , dus ook niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lobotm schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:46:
Ook ik ben getroffen door de huidige problemen had al een tijdje geen usenet. Maar nu ook geen internet meer. 8)7 Ik hoop toch dat er morgen weer internet op zit of een mailing ontvang met de nieuwe settings ... (maar dat zal wel bij hopen blijven)
zal wel bij hopen blijven ja
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 17-09 19:54
Lekkere actie van Telebyte :| Cambrium sommeren niks naar buiten te brengen. Er draaien gelukkig ook helemaal geen servers/website van ons bij Cambrium via Telebyte waar ze begin dit jaar lomp veel reclame voor zijn gaan maken en die dit weekeinde een grote actie hadden :r

Gelukkig werkten de noodmaatregelen... Cambrium heeft inderdaad de stekker er (figuurlijk) uitgetrokken, servers draaien nog/weer, zei het op een ander IP.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan Cambrium geen ongelijk geven. Lullig voor jullie, maar had Telebyte maar moeten betalen. Dat Telebyte jullie verder niet op de hoogte brengt zegt alleen maar genoeg. Blij dat ik er afgelopen jaar weggegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DJSmiley schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:05:
Dat was toen ook de reden dat je, ook al ging je verhuizen, altijd per jaar doorbetaalde, ook al woonde je er nieteens meer. (de koperhuur ging per huisadres).
Je kon en kunt voortijdig opzeggen, maar de laatste keer dat ik prijzen zag was dat 300 euro voor een voortijdige opzeggen. Als je 6 maanden te gaan hebt is doorbetalen gewoon goedkoper.

En dat is gelijk de reden dat je geen ADSL op proef kunt krijgen. Het is een gok van een jaar kale lijnprijs voor de telco. 'We' hebben wel eens zitten rekenen of je er met verhuizen (wat 75 euro kost) wel een haalbaar business-model voor kunt maken maar dat viel ook wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Marzman schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:43:
Als ze voor een groot deel aandeelhouder zijn van Telebyte (en dus eigenaar) dan is het een vreemde gang van zaken.
Wie zegt dat ze een meerderheidsbelang hebben? Voor hetzelfde geld zitten ze er enkel met 10% niet-preferente aandelen in. Voldoet nog altijd aan 'heeft een belang in' maar opeens heb je dan geen stemrecht en dus geen zeggenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was tot halverwege deze maand tevreden over mijn internet. Ik hoop dat het goed komt maar zal toch voorzichtig eens verder kijken in geval het niet goed gaat komen. Maar of er een provider te vinden is die voor een enigszins vergelijkbare prijs dezelfde dingen levert... vraag ik mij af. Onbeperkt internet zonder fair use, en een news server die vergelijkbaar is (en helaas al een halve maand plat ligt)

Vanwege de lijn hier kan ik toch niet sneller dan 6 Mbit, dus zit ik zo een beetje vast aan het goedkoopste abonnement. Dus mochten er adviezen zijn ;-)

Maar ik hoop dat het goed komt. Een week geleden was er wel een brief waarin gezegd werd dat ze met een partner bezig waren. En dat ze de continuïteit belangrijk vonden en een goede partner gevonden hadden. Maar verder was de brief weinig zeggend. Ik hoop dat daar wat uit komt dan. Misschien zijn ze nu wel bezig de boel om te zetten naar de nieuwe partner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31439033,noline]Misschien zijn ze nu wel bezig de boel om te zetten naar de nieuwe partner?
Lijk mij twijfelachtig dat ze dat aan het doen zijn , zekers nadat precies om 00:00 uur verbindingen dood zijn.
Als dat geruisloos is dan hebben ze aan de ene kant gelijk , geen communicatie van beide partijen dat ze de boel stop zetten dus inderdaad geruisloos naar de klant toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:04:
Hierbij de mededeling zoals die bij cambrium op het web staat:
International B.V.

http://www.cambrium.nl/

Alleen de webmail is nog toegangelijk, vraag me af hoelang dat nog zo blijft

:( Maar snel een andere provider opzoeken.
Webmail toegang werkt bij mijn ouders nog wel, maar mails die ik naar hen stuur komen niet meer aan. Iemand bij wie dit nog wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 17-09 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vind het ook erg jammer dat ze niet even hebben gewacht tot morgen 9:00 als ze het echt zo nodig willen doen,daar wij nu ook nergens terecht kunnen :/
was fijn geweest als ik consignatie dienst gehad zou hebben deze week en bij me ouders zou zitten.had ik dus weer een collega moeten vragen mijn dienst over te nemen etc etc

[ Voor 37% gewijzigd door mrsar op 01-02-2009 15:46 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen webmail ook hier http://webmail.cambrium.nl als dit de webmail zou zijn voor telebyte klanten.

Ik denk dit maar eens een NOS verhaaltje moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:48:
Geen webmail ook hier http://webmail.cambrium.nl als dit de webmail zou zijn voor telebyte klanten.

Ik denk dit maar eens een NOS verhaaltje moet gaan worden.
http://webmail.telebyte.nl/ al eens geprobeerd ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier komt dus helemaal geen mail aan dus cambrium zuigt ook maar wat uit zijn duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd overigs dat in het topic van freeonline niet geklaagd wordt. De website http://www.freeonline.nl/ is ook nog online. Staat ook gehost bij cambrium. Als ik me niet vergis was het toch van dezelfde eigenaar als Telebyte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telebyte site under construction

Door de gerezen geschillen met Cambrium International, de internet-partner van Telebyte, zijn wij een aantal dagen minder goed bereikbaar. Middels deze site zullen wij u zo spoedig mogelijk informeren over de voortgang. Inmiddels draait de helpdesk, tot tevredenheid van onze klanten, op volle toeren. Naar verwachting zullen wij overigens vanaf maandag ook weer per telefoon bereikbaar zijn en staan onze medewerkers weer klaar om u verder te informeren en of vragen van uw kant te beantwoorden.

Bij deze bieden wij u onze verontschuldigingen aan voor de overlast en betreuren wij de gang van zaken ten zeerste.

http://www.telebytenl.nl/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:03:
Telebyte site under construction

Door de gerezen geschillen met Cambrium International, de internet-partner van Telebyte, zijn wij een aantal dagen minder goed bereikbaar. Middels deze site zullen wij u zo spoedig mogelijk informeren over de voortgang. Inmiddels draait de helpdesk, tot tevredenheid van onze klanten, op volle toeren. Naar verwachting zullen wij overigens vanaf maandag ook weer per telefoon bereikbaar zijn en staan onze medewerkers weer klaar om u verder te informeren en of vragen van uw kant te beantwoorden.

Bij deze bieden wij u onze verontschuldigingen aan voor de overlast en betreuren wij de gang van zaken ten zeerste.

http://www.telebytenl.nl/

:)
Dat stond er 2 weken geleden ook al op...
Heeft iemand al met de helpdesk gebeld eigenlijk? (of zijn ze gewoon niet bereikbaar?) Zou wel erg graag een status update willen anders is het Bye Bye Telebyte morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees in deze topic over onjuiste berichtgeving, paniek zaaien, etc etc.

Dat was rond de 22e Januari. Het moment dat Telebyte gebruikers een vreemde onduidelijke brief
ontvingen waarin geroepen werd "Wij denken dan ook met uw instemming te handelen door u per heden,
geruisloos over te zetten zodat u op geen enkele wijze nadelige gevolgen zult ondervinden".

Nou geruisloos is het zeker. Het is doodstil tussen mijn router en mijn interne netwerk. En nadelige gevolgen ? welnee. Alles ligt onderuit sinds gisteren 30/01/09
(hier althans). Ik krijg geen ip meer toegewezen. Static mijn oude ip pakken werkt ook niet meer.

Een trace naar telebytenl.nl : (waarnaar word verwezen op het 036 helpdesk bandje)

Tracing route to www.telebytenl.nl [193.200.56.235]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 217 ms 6 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 11 ms 13 ms 12 ms 195.190.249.32
3 15 ms 16 ms 15 ms iawxsrt-dc2-bb21-ge-1-1-0.306.wxs.nl [213.75.1.169]
4 21 ms 24 ms 25 ms ams-ix.hwng.net [195.69.144.94]
5 20 ms 16 ms 18 ms 10g-2-1.colo1.eweka.nl [81.171.40.38]
6 16 ms 16 ms 17 ms 193.200.56.235

Trace complete.

Eweka ??

Zou Telebyte uberhaupt nog touwtjes hebben om aan te trekken op dit moment?

Ik heb er bijzonder weinig vertrouwen in dat het nog goed gaat komen.

Voor mij is in ieder geval de maat vol. De waardeloze ondersteuning (uitzonderingen daargelaten, 4 van de 5 gespreksmomenten waren zeer ondermaats), de amateuristische (brieven) communicatie en eveneens het knijpen van de lijnsnelheid afgelopen jaar zijn voor mij een reden om te kappen met deze provider die tot ongeveer een jaar geleden echt een betrouwbare en degelijke provider was.

e.e.a doet me een beetje denken aan het fast-xs, dutchweb, fiberworld feestje van enkele jaren geleden.
Bah bah bah. Geschillen uitvechten over de rug van betalende klanten. :(

Morgen gaat er een aangetekende brief richting Almere waarin ik Telebyte B.V. officieel in gebreke stel.
Ondertussen gaat ik maar eens zoeken naar een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een goed alternatief met een niet te lang aansluittijd ?

Als TB echt 'einde-oefening' is, dan heb ik geen zin om 6 weken op een nieuwe aansluiting te wachten. Wat een ellende allemaal ...

:'(
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Let op:
AUB geen persoonlijke gegevens posten.
Flamegedrag of spammen zal worden aangepakt met een OW.