[Telebyte] Afgesloten door Cambrium

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:52:
Helaas de kpn heeft de lijnen nu ook afgekapt, en een medewerkster van de kpn vertelde mij dat dit sinds 19-01-09 definitief was.
Wat bedoel je met 'de lijnen zijn afgekapt' ? Doel je daarmee op het servicenummer van Telebyte?
Volgens mijn informatie zijn dat geen 'KPN' nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn de telefoonnummers waaronder het fax nummer die op hun website staan .
Oftewel ze zijn afgesloten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:24:
Dit zijn de telefoonnummers waaronder het fax nummer die op hun website staan .
Oftewel ze zijn afgesloten .
Oh :o Ik dacht dat je bedoelde de [SA]DSL-via-KPN lijnen. Wil je voortaan iets duidelijker zijn? Dit is heel verwarrend.
Daarnaast is het waar wat IEF zegt. Het is geen KPN nummer geweest en dat is het na portering nog steeds niet, dat servicenummer. KPN kan dus nooit beweerd hebben dat het betreffende nummer is afgesloten. Hooguit dat het niet (meer) in hun beheer is.

[ Voor 42% gewijzigd door gertvdijk op 19-01-2009 19:50 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kpn heeft de mogelijkheid om ook dit te checken werk zelf bij netwerkbeheer kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb opgezegt... heb er wel genoeg van. Alle aanwijzingen duiden op een faillisement of in ieder geval geld problemen bij Telebyte.
Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

maar stel,je zegt nu op,en krijgt niets terug te horen.....
betekend dit dat je overstap naar een andere isp moeilijker is ivm vrijgeven v/d lijn? hoeveel downtime betekend dit etc?
voordat ik aan zoiets begin,zou ik dat wel willen weten :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het zou moeilijker kunnen worden want je lijn kan niet vrijgemaakt worden en dat betekent dat een andere isp een nieuwe aansluiting moet gaan maken (een ander ader paar van je telefoon kabel wordt gebruikt) en als het tegen zit heb je 2 adsl aansluitingen omdat, als bv een andere provider het overneemt die gewoon gaat leveren over dezelfde adsl lijn als telebyte.
Het beste wat je kan gaan doen is wachten tot dat een ander provider het overneemt dan evt het contract ontbinden en dan bij een provider van jou keuze te gaan .
Om verdere problemen te voorkomen hoorde ik dit zojuist van een andere isp waar ik naar toe wilde gaan dat dit de beste manier is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard, is zeker belangrijke info... ware het niet dat ik overstap naar de lokale kabelboer hier... 0,0 downtime voor mij. En mocht ik niets horen van ze binnen, laten we zeggen, twee weken... dan wordt de automatische incasso ingetrokken.. Ik heb tenslotte een aangetekende brief verstuurd waarin ik aangeef geen gebruik meer te willen maken van hun diensten en deze per direct opzeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:12:
Uiteraard, is zeker belangrijke info... ware het niet dat ik overstap naar de lokale kabelboer hier... 0,0 downtime voor mij. En mocht ik niets horen van ze binnen, laten we zeggen, twee weken... dan wordt de automatische incasso ingetrokken.. Ik heb tenslotte een aangetekende brief verstuurd waarin ik aangeef geen gebruik meer te willen maken van hun diensten en deze per direct opzeg..
Wel effe het bonnetje van TPG en copy van brief goed bewaren... Mochten ze de post niet ophalen heb je bewijs van verzending... Anders kan je alsnog in problemen komen..

<off topic, maar wel relevant>
Heb het toevallig vandaag weer mee gemaakt met een opzegging, waar het bedrijf de aangetekende post niet ophaalde / accepteerde.. En toen was het opzeg termijn dus verlopen.. Weer een boel ellende en een heen en weer ge-fax om van een belachelijk duur reclame abo af te komen..

<on topic>
Ik neem aan dat we toch wel binnen kort iets gaan horen... Al is het van de curator...
Dat ik news mis is irritant, maar zolang me DSL maar OP blijft is het goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... de bereikbaarheid van de helpdesk is aangepast op de website.
D'r staat nu in ene 09:30 ipv 09:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:11:
ja het zou moeilijker kunnen worden want je lijn kan niet vrijgemaakt worden en dat betekent dat een andere isp een nieuwe aansluiting moet gaan maken (een ander ader paar van je telefoon kabel wordt gebruikt) en als het tegen zit heb je 2 adsl aansluitingen omdat, als bv een andere provider het overneemt die gewoon gaat leveren over dezelfde adsl lijn als telebyte.
Het beste wat je kan gaan doen is wachten tot dat een ander provider het overneemt dan evt het contract ontbinden en dan bij een provider van jou keuze te gaan .
Om verdere problemen te voorkomen hoorde ik dit zojuist van een andere isp waar ik naar toe wilde gaan dat dit de beste manier is .
Klopt, alleen als ze de diensten waarvoor een contractuele overeenkomst bestaat niet leveren mag je weggaan. Heb je geen ADSL signaal door een storing en kun je een ISP niet bereiken omdat ze in een faillissement zitten->dan mag je op zoek naar een andere. Heb je wel gewoon ADSL dan is dat niet mogelijk.
Telco-telco en isp/isp migraties zullen in ieder geval niet mogelijk zijn, als werkelijk een faillissement betreft zullen ze ook betalingsproblemen hebben met hun leveranciers (babyxl/bbned/tiscali?) en zullen deze geen modify's uitvoeren op hun netwerk totdat het faillissement afgerond is en de boedel is opgedoekt (of overgedragen naar een andere provider). De enige mogelijkheid om een verbinding te krijgen als je huidige lijn down is zal een NLS(NewLineService) oplevering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Inmiddels telefonisch nog steeds niet bereikbaar en ook de standaard mail adressen info / servicedesk / helpdesk@telebyte.nl werken nog steeds niet. Heb half december opzegbrief gestuurd en ik heb ze woensdag nog wel gesproken dat ze deze brief niet gehad hebben. Ik mocht ze mailen en dan zou het alsnog geregeld worden. Ook hier heb ik niets meer van mogen vernemen.

Is er iemand anders die nog verder is gekomen? Anders ga ik denk ik maar de rekening blokkeren, daar ik ruim op tijd opgezegd heb.

**zo groot was dat mailtje toch ook weer niet >:) **

[ Voor 5% gewijzigd door SaiBork op 20-01-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net 10 minuten geleden met BBnet gebeld , volgende constellatie is gegeven.

Alle lijnen die geleverd worden door BBnet blijven tot nu toe bestaan daar ook bij BBnet niets bekent is van faillissement of dergelijke ( alhoewel ook BBnet het raar vind dat er niks meer te bereiken valt ) , als Telebyte de diensten niet kan opleveren die ze aanbieden mag je opstappen , zeker aan te bevelen is schriftelijk dit contract te ontbinden met een bijgaande brief ( aangetekend ) zoals eerder vermeld.

Tevens word er geprobeerd met Telebyte in contact te komen door BBnet en er word geprobeerd dat Telebyte mij belt ( wat ik dus niet geloof ) anders via account manager van BBnet proberen je lijn te migreren naar een andere Provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Afgelopen woensdag, 14 januari hield mijn telefoon er mee op. Iets met "limiet bereikt (????) bel servicedesk". Dondagochtend gebeld en kreeg de bekende bezet toon.
Email aan diverse adressen (servicedesk@ en info@) kreeg ik binnen een paar seconden retour. Uit de headers kon ik opmaken dat de rejects van de servers van Cambrium afkomen.

Telebyte heeft de helpdesk uitbesteedt aan Cambrium, een partij die ook de helpdesk doet voor o.a. TweakDSL. Ik kreeg bij installatie van mijn modem een brief van Tweak erbij (erg slorig, maar vooruit).

Vrijdag heb ik eerst de servicedesk van Tweak gebeld en die bleef stug volhouden dat ze Telebyte verder niet kenden.

Daarop de servicedesk van Cambrium gebeld. Ik werd keurig te woord gestaan en hij zij in eerste instantie dat ze Telebyte niet kenden. Ik hem uitgelegd wat ik aan info had, en hij gaf direct toe dat dat klopte en dat Cambrium de servicedesk voor Telebyte host.
Hij wist absoluut niet wat de status was van Telebyte.

Terwijl ik hem aan de telefoon had hoorde ik iemand iets roepen op de achtergrond. De servicedesk medewerker vroeg of ik het gehoord had en hij herhaalde de woorden van zijn leidinggevende: "vanaf nu doen wij geen enkele zaken meer met Telebyte".

Telebyte zelf is uiteraard totaal niet te bereiken, en het servicedesk nummer blijft onbereikbaar.

Ik weet niet wat er aan de hand is of durf er niet naar te raden. Wat ik wel weet is dat ik niet kan bellen en serieus ga rondkijken naar een andere provider. Ik zal dan ook vrij snel mijn machtiging naar Telebyte in gaan trekken, laat ze maar komen.....

Overigens doet Telebyte niet exclusief zaken met BBned, maar leveren ze (in mijn geval) ook BabyXL netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist rechtbank gebeld in zwolle (district waar tellebyte bij hoort ) ivm uitspraken faillisimenten er was van ochtend uitspraken maar nog niet van telebyte en dit gebeurt 2* per week, werd geadviseer op www.rechtspraak.nl te kijken.
na de evt uitspraak wordt direct door de rechter een curator aangesteld die ook evt schuld eisers gaat benaderen, mits je natuurlijk een aangetekende brief hebt opgestuurd met je gegevens.
zet daarin duidelijk dat je genoeg doening wil van de diensten die ze niet meer leveren volgens het contract en dat je duidelijkheid wil over je abonnement .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is een voorbeeld brief.

EIGEN NAAM]
[STRAATNAAM]
[POSTCODE EN WOONPLAATS]
[EVT. TELEFOONNUMMER]
[EVT. E-MAILADRES]
[CONTRACTNUMMER]

[NAAM BEDRIJF]
[STRAATNAAM]
[POSTCODE EN WOONPLAATS]
[EVT. TELEFOONNUMMER]
[EVT. E-MAILADRES]

[WOONPLAATS, DATUM]

Geachte heer, mevrouw,

Op [DATUM] nam ik bij u een abonnement om van het internet gebruik te kunnen maken. Volgens de overeenkomst behoort een helpdesk tot uw dienstverlening.
Inmiddels heb ik [AANTAL POGINGEN] getracht uw helpdesk te bereiken, doch zonder een bevredigend resultaat. Ik heb [SOORT PROBLEEM; BIJVOORBEELD GEEN GOED ADVIES GEKREGEN/LANG GEWACHT OF KREEG GEEN CONTACT]. Mijn telefoonrekening tikt echter wel door en ik lijd dan ook steeds verder oplopende schade.
Mijns inziens hoort bij een goede dienstverlening een adequate helpdesk. Aangezien dit niet het geval is verlang ik langs deze weg dat uw bereikbaarheid wordt verbeterd. Voor het geval ook na deze brief een merkbare verbetering uitblijft behoud ik mij het recht voor u aansprakelijk te stellen voor de schade die ik lijd als gevolg uw tekortschieten.
Uw reactie zie ik graag binnen twee weken tegemoet.

[HANDTEKENING]

[EIGEN NAAM]

Copy en paste in word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Laatst online: 22-08 19:15
Ook ik als bezitter van een ADSL verbinding van Telebyte (via BabyXL) heb geconstateerd dat de eerder genoemde news groups, helpdesk telefonie en e-mail niet meer functioneren. Na de door jullie eerder geposte berichten lijkt het er idd erg sterk op dat Telebyte (financiele) afspraken met Cambrium niet zijn nagekomen en hun diensten zijn stopgezet. Ik heb voorlopig een maand abo bij een externe pay news server genomen, zodat ik nog steeds gebruik van nieuwsgroepen kan maken en ga als deze situatie langer gaat aanhouden zonder enig bericht van Telebyte, ook maar opzoek naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzegging is voldoende wegens onvolledige diensten ( ook je betalingen stoppen ) , gelet op de leverings voorwaarden van telebyte deze stelt helpdesk , aangeboden newsserver , internet , maildiensten als deze diensten in het contract , je kan het contract ontbinden door middel aan te geven dat helpdesk diensten , newsserver diensten niet meer aangeboden worden zonder opgaaf van reden zijdens Telebyte.

standaard brief.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Telebyte B.V.
Postbus 10254
1301AG Almere

Datum: XX-XX-2009 AANGETEKEND

Contract / Fractuur nummer:

Geachte Dames & Heren,

Naar aanleiding van het door U verzuimde levering van diensten ten bate mijn contract voor het leveren van ADSL/ADSL+ en de aangevoegde diensten het volgende:

Daar U uw helpdesk en Newsserver activiteiten deze zonder opgaaf van reden niet meer te bereiken zijn ga ik er vanuit dat U deze diensten heeft geannuleerd, U heeft het stop zetten van deze diensten niet , per brief , telefonisch of elk andere manier of media bekent gemaakt en is sedert 15 Januari 2009 als zijnde niet meer actief.

Ik ontbind mij van het contract per direct daar U noch telefonisch onder de aangegeven telefoonnummers/ Fax nummers ,of per E-mail niet bereikbaar bent, noch dat U in de media of op welke andere wijze dan ook bekent maak onder welke omstandigheden U deze service en diensten niet meer levert.

Dit is onacceptabel en niet conform het afgesloten contract en grond voor de per directe opzegging van het huidige contract.
Eventuele vorderingen van abonnementsgeld van uw zijde worden per incasso direct gestorneerd.

Ik hoop U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mvg

Naam:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker, heb ik net mijn voip aan het werk, kan ik dat ook weer op mijn buik schrijven. Maar heeft iemand ook een idee hoe het dan gaat met overzetten van ADSL en VOIP Nummer.... dat wil ik graag meenemen naar de volgende. Een brief sturen is 1, maar je nummer behouden is 2. En als we nu worden doorgestart door IBIS bv, CC consultancy, Marijt Beheer, Tweak, Cambrium of Free online.... ik wil wel iets degelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:40:
Opzegging is voldoende wegens onvolledige diensten ( ook je betalingen stoppen ) , gelet op de leverings voorwaarden van telebyte deze stelt helpdesk , aangeboden newsserver , internet , maildiensten als deze diensten in het contract , je kan het contract ontbinden door middel aan te geven dat helpdesk diensten , newsserver diensten niet meer aangeboden worden zonder opgaaf van reden zijdens Telebyte.

standaard brief.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Telebyte B.V.
Postbus 10254
1301AG Almere

Dit is inacceptabel en niet conform het afgesloten contract en grond voor de per directe opzegging van het huidige contract.
Eventuele vorderingen van abonnementsgeld van uw zijde worden per incasso direct gestorneerd.

Mvg

Naam:
inacceptabel moet onacceptabel zijn neem ik aan :)

ik merk trouwens net dat news payserver ook niet meer werkt (max 5kbps :( ) is dat bij anderen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:51:
Lekker, heb ik net mijn voip aan het werk, kan ik dat ook weer op mijn buik schrijven. Maar heeft iemand ook een idee hoe het dan gaat met overzetten van ADSL en VOIP Nummer.... dat wil ik graag meenemen naar de volgende. Een brief sturen is 1, maar je nummer behouden is 2. En als we nu worden doorgestart door IBIS bv, CC consultancy, Marijt Beheer, Tweak, Cambrium of Free online.... ik wil wel iets degelijks!
Normaal kan je migreren met behoud van je nummer ( zo ver ik weet ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wowpow goede opzeggings brief heb dit direct in word gezet, brief van mij is als je nog even wilt afwachten.

Ik heb Cambrium gebeld en deze ontkende contacten met telebyte maar na doorzagen gaf hij toe dat hij van de directie niets mocht zeggen, daar op zij ik als ik nu zeg of telebyte falliet of in zwaar weer zit is dit correct, toen zij hij dat dit inderdaad was.
dus het lijkt mij nu duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:57:
[...]

inacceptabel moet onacceptabel zijn neem ik aan :)

ik merk trouwens net dat news payserver ook niet meer werkt (max 5kbps :( ) is dat bij anderen ook?
Yup zo moest die zijn :D ,dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:01:
Wowpow goede opzeggings brief heb dit direct in word gezet, brief van mij is als je nog even wilt afwachten.

Ik heb Cambrium gebeld en deze ontkende contacten met telebyte maar na doorzagen gaf hij toe dat hij van de directie niets mocht zeggen, daar op zij ik als ik nu zeg of telebyte falliet of in zwaar weer zit is dit correct, toen zij hij dat dit inderdaad was.
dus het lijkt mij nu duidelijk.
Ik heb je brief gezien , ook goed maar er is geen herkenbare verbetering dat ze de diensten ooit zullen voortzetten lijkt mij toch , dus gewoon per direct opzeggen nu het nog kan , betalingen stop zetten, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb met Business Consultants Europe gebeld, dat de administratie doet voor Telebyte en volgens de vrouw die opnam is Telebyte niet failliet, maar zijn er 'alleen' technische problemen met het telefoonnummer. Verder wist ze van niets. Het nieuwe telefoonnummer van de helpdesk wist ze wel: 036-7111166. Deze zou al functioneren en vandaag of morgen gecommuniceerd worden. Ik zit echter al drie kwartier in de wacht, beetje vreemd voor een nummer dat niemand nog kent 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

standaard brief.
Telebyte B.V.
Postbus 10254
1301AG Almere

Geachte Dames & Heren,

Naar aanleiding van het door U verzuimde levering van diensten ten bate mijn contract voor het leveren van ADSL/ADSL+ en de aangevoegde diensten het volgende:

Daar U uw helpdesk en Newsserver activiteiten deze zonder opgaaf van reden niet meer te bereiken zijn ga ik er vanuit dat U deze diensten heeft geannuleerd, U heeft het stop zetten van deze diensten niet , per brief , telefonisch of elk andere manier of media bekent gemaakt en is sedert 15 Januari 2009 als zijnde niet meer actief.

Ik ontbind mij van het contract per direct daar U noch telefonisch onder de aangegeven telefoonnummers/ Fax nummers ,of per E-mail niet bereikbaar bent, noch dat U in de media of op welke andere wijze dan ook bekent maak onder welke omstandigheden U deze service en diensten niet meer levert.

Dit is onacceptabel en niet conform het afgesloten contract en grond voor de per directe opzegging van het huidige contract.

Mvg

Naam:
Nette brief, alleen verander even nog in noch... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik weer contact met Telebyte via nummer 036-7111166 de Hr van Rhenen gaf aan dat er technische problemen bij hun zijn, maar dat sommige mensen wel kunnen mailen en andere niet de news server gaan ze ook weer in de benen helpen.
ze gaan op de website iedereen op de hoogte houden ook van dit telefoon nummer want dit is speciaal in het leven geroepen hiervoor .
Ze wisten ook van de telebyte problemen op dit forum, op mijn vraag of dit een overname is kon hij op dit moment nog niet zeggen maar hij dacht van niet.
Ze zijn zeker niet falliet zij hij mij, je belt wel de technische helpdesk .

Ps alle lof voor Olaf dat hij dit nummer boven water haalde _/-\o_ :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup ook die zelfde mr. aan de telefoon gehad ( binnen 2 minuten ) , zelfde verhaal.

Heb aangeraden dat er wat op die site moest komen van hun en zo snel mogenlijk.

@Olaf bedankt voor het nummer , ben nu al iets meer op me gerust gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de zekerheid toch maar een aangetekende brief verzonden dat ze binnen 1 week alles weer op orde moeten hebben met wat in mijn contract staat en idem de email en telefoon nummers en zij ook een voorstel voor schade vergoeding voor het ingebreken blijven door hun problemen, aan mij doen toekomen .
En binnen 2 weken een antwoord op mijn brief moeten geven .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vaag gedoe.
Al een week een deel van de diensten niet leveren zonder communicatie.
Reden voor mij om toch maar naar wat anders opzoek te gaan, zoiets kun je gewoon niet maken richting je klanten.
Daarnaast het feit dat als je wel contact had (in het verleden) met de helpdesk, je vaak bot en arrogant te woord werd gestaan.

Ga ze ook zo een brief sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op kassa forum van de vara dit tegen gekomen

yabba 15-01-08

plus dat ze nogeens over zijn genomen door een andere firma zonder het de klanten mede te delen.

prima service bij telebyte , maar comunicatief is het een waardeloos bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedateerd 15-01-08 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas werk ik ook voor een bedrijf waar het TAIS product (Email/firewall/VPN) wordt gebruikt icm SDSL lijnen. We hebben geen acuut probleem nu maar de onbereikbaarheid van de helpdesk sinds vrijdagochtend (het 036 nummer is in gebruik maar sta al een half uur in de wacht) is kwalijk.

Bijna alle stappen die jullie ondernomen hebben, klachtbrief, cambrium bellen, Quality Centre bellen hebben wij ook gedaan. Verder dan ene Priscilla en dhr van Renen zijn wij niet gekomen.

Heeft iemand al daadwerkelijk een oplossing voor zijn/haar probleem gekregen of uberhaupt reactie op emails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op de FP staat een artikel: nieuws: Klanten Telebyte dupe van conflict met dienstverlener

Refresh :X

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 21-01-2009 14:13 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Telebyte zou vanochtend nog terugbellen maar dat is niet gebeurd. Als ik meer nieuws hoor dat mogelijk relevant is voor jullie (ook als dat niet FP-waardig is) laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Titelfix gezien de nieuwspost op de FP.
Blijft natuurlijk gelden: We weten nog niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telebyte heeft vanmiddag om 14.00 een vergadering website wordt aangepast,probleem news server en bereikbaarheid telefoon en email wordt besproken daarna wordt ik teruggebeld hier over door telebyte.
De Hr van Rhenen vond het een goed idee om een aangetekende brief te sturen, want dan weten we wat er precies aan de hand is .
Mij lijkt het me wel duidelijk wat er aan de hand is dus telebyte kan er tegen aan gaan met herstellen van alles wat in het contract staat waar je recht op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bericht op de FP geeft ons in ieder geval meer info dan wij tot nu toe zelf hebben uitgevonden... Vooral het commentaar van Cambrium is verhelderend.

Blijft het voor mij wel een uitgemaakte zaak; een bedrijf dat niet aan zijn verplichtingen voldoet, al dan niet expres, en niet de moeite neemt om zijn klanten in te lichten terwijl daar wel de gelegenheid toe geboden is (lees het artikel op de FP), al was het maar met een smoesje dat wegens onderhoud 1 en ander niet bereikbaar zal zijn, heeft voor mij afgedaan...

Voor het geval er, net als ik, mensen zijn die er geen vertrouwen meer in hebben en via een andere weg dan DSL internet gaan regelen hieronder een voorbeeld van een opzegbrief:

[DATUM]

Telebyte B.V.
Transistorstraat 60
1322CG Almere

Betreft: Opzegging [ABONNEMENT_NAAM]

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit schrijven verzoek ik u mijn contract met abonnementnummer: [ABONNEENUMMER] per heden dan wel per eerstvolgende vervaldatum te beëindigen.

Indien, om wat voor reden dan ook, u van mening bent dat dit (nog) niet mogelijk is dan verzoek ik u mij hierover per omgaande te berichten met vermelding van reden(en) en correcte datum van opzegging. In dat geval geldt de opzegging per die datum.

Ik verzoek u vriendelijk mij een schriftelijke bevestiging te sturen van deze opzegging.

Dit kan eventueel ook naar mijn volgend e-mailadres: [E-MAILADRES]. Tevens ga ik er van uit dat mijn e-mailadres niet voor andere doeleinden gebruikt zal worden.

Deze brief is zowel met de reguliere post als aangetekend verstuurd.

Met vriendelijke groet,

[NAAM]
Klantnummer: [KLANTNUMMER]
Abonnementnummer: [ABONNEENUMMER]
[ADRES]
[TELEFOONNUMMER]

Iedereen die wel doorgaat met Telebyte veel succes gewenst, voor jullie hoop ik dat Telebyte haar diensten snel weer op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:*Als* dit daadwerkelijk een account is, aangemaakt vanuit Telebyte voor GoT, lees dan aub de policy even door. GoT is niet jullie persoonlijk persbureau. Reageren mag natuurlijk wel, graag zelfs.

Cambrium International, het bedrijf waar Telebyte diensten en helpdesk afneemt, heeft gemeend onterecht en onaangekondigd de dienstverlening te moeten staken. Over eventueel openstaande facturen is Telebyte niets bekend.

Op dit moment is Telebyte voor vragen weer bereikbaar onder telefoonnummer 036-7111166. Telebyte hoopt in de komende uren de eventuele andere dienst verleningen voor gebruikers te hebben opgelost.

De directie van Telebyte betreurt de gang van zaken ten zeerste en hoopt op zeer korte termijn de zaken te hebben rechtgezet.

[ Voor 15% gewijzigd door IEF op 21-01-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22
reactie cambrium: http://www.cambrium.nl/persbericht_tb_20090121.pdf

@telebyte: als er werkelijk geen openstaande facturen zijn is er sprake van contractbreuk, ik neem aan dat jullie daarmee naar de rechter stappen? Of valt dit onder die vage eigendomsconstructie van Cambrium/telebyte? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Telebyte dat u hier een reactie geeft na overleg met u, misschien dat het nu duidelijk is en wij weer vertrouwen krijgen in Telebyte .
Helaas zijn wij nog steeds de dupe over het conflict dat jullie hebben, maar ik hoop op een goede afloop .
En dat we weer kunnen genieten van wat in ons contract staat vermeld over de diensten die jullie aanbieden.

Groeten Piet

_/-\o_ _/-\o_ :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Inmiddels ook contact gehad met Telebyte over mijn telefoon probleem en werd uitstekend te woord gestaan en zelfs twee keer terug gebeld.

Complimenten voor deze service, en ik hoop dat dit nivo van dienstverlening weer helemaal terug gaat komen....

DIT is dus de service die Telebyte voorheen had (voor ze de helpdesk naar Cambrium hadden verhuisd) en waarom ik al die jaren zo tevreden was! Een half jaar geleden eindeloos met de helpdesk gebeld omdat ze fout na fout maakten waardoor ik 3 maanden (!!!) zonder internet zat bij een verhuizing. Van enige rede was toen geen sprake en de klachten werden vrijwel allemaal genegeerd..... Toen op het punt gestaan weg te gaan, maar de toegezegde data waren sneller dan een nieuwe provider. Achteraf gezien was een nieuwe provider een heel stuk sneller geweest, maar ja....

Overigens was men bij Telebyte prima op de hoogte van de berichtgeving hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat we deze topic voorgoed kunnen afsluiten wanneer alles weer werkt, en ik ben het volledig met je eens .
Dus Telebyte nooit meer een helpdesk uit besteden en terug naar je roots.

Piet
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Ik heb verder niets met Telebyte of Cambrium te maken, maar ik snap niet hoe mensen nu kunnen juichen, terwijl hun ISP al een week niet telefonisch of per mail bereikbaar is, geen meldingen op de website neerzet wat er aan de hand is (lijkt mij een hele kleine moeite) of een brief stuurt om de klanten te informeren (brief mailmergen in een uurtje gebeurd en op de post ermee, klantenbestand zal echt niet bij Cambrium liggen).

Nu wordt er een flauw bericht neergezet, waarbij de bal bij de andere partij wordt neergelegd, maar dat is vrij logisch als er nog een juridisch steekspel kan volgen, dus eigenlijk weet je nog niets over de werkelijke reden en de tegenpartij houdt er ook wijselijk zn mond over.

Ik zou zsm vertrekken naar een andere provider, je kan toch niet zo staan juichen als ze je ruim een week niets laten weten ? Wat een manier om met je klanten om te gaan zeg...

[ Voor 8% gewijzigd door ParaNoiMia op 21-01-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal maar bedrijfs afhankelijk zijn van je internet verbinding en een week lang niet horen.
Op de website wordt nog steeds alleen maar "Telebyte schenkt televisie aan verstandelijk gehandicapte jongen" onder nieuws verstaan. En het oude helpdesk nummer staat er nog steeds......

Pfff.... Ik ben blij dat ik geen klant van ze ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Ik kan niet voor anderen spreken, amar ik ben al lange tijd klant van Telebyte.
Vroeger vond ik de dienstverlening om door een ringetje te halen. Je kreeg iemand aan de telefoon die er verstand van had en je snel en adequaat met je probleem hielp. Daardoor hebben ze bij mij de nodige credits opgebouwd.

Los daarvan is Telebyte een van de weinigen die ECHT geen datalimiet hebben, dat scheelt ook.

Die credits zorgen er voor dat ik niet meteen naar een andere provider ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De werkelijke inhoud zullen we toch nooit weten , en als de zaak plat gaat dan ben je niet meer gebonden ook en zullen BBnet alle noodzakelijke accounts van Telebyte afsluiten.

De KPN zal dan alle DSL lijnen vrij moeten maken.

Dit is ook wel interessant stukje van de FP "de website te hosten en te onderhouden" dus zal Telebyte helemaal de kans niet hebben om iets te melden op de website maak ik hier uit op.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook wel interessant stukje van de FP "de website te hosten en te onderhouden" dus zal Telebyte helemaal de kans niet hebben om iets te melden op de website maak ik hier uit op.
Dat lijkt me inderdaad ook niet. Vandaar dat er natuurlijk niks op de website staat. Cambrium is waarschijnlijk de enige die dit kan doen, en die doet dit niet. Waarom zou TeleByte anders niet het helpdesk nummer daar aanpassen?

En waarom zegt de gebruiker 'telebyte' dat de dienstverlening hervat zal worden? Een andere nieuwsgroepen partij zoeken is misschien nog wel mogelijk, maar om de helpdesk email adressen weer actief te krijgen zonder meewerking van Cambrium lijkt me heel erg knap.

Dus hoe de gebruiker 'telebyte' hier kan beweren dat alle dienstverlening binnen een paar uur hervat wordt is mij een raadsel. In ieder geval is dat al een paar uur geleden en de emails naar de helpdesk bouncen nog steeds. Netzoals de nieuwsgroepen server die het niet doet.

Cambrium zal de enige zijn die de boel weer draaiende kan krijgen denk ik, en als cambrium de boel plat legt dan kan telebyte daar weinig aan doen. Cambrium zal dat denk ik niet zomaar doen, omdat het artikel op de frontpage zegt dat ze ook aandeelhouder zijn. Maar tot nu toe vind ik telebyte maar dom bezig.. Laat je klanten dan iets weten wat klopt, in plaats van hier op dit forum een simpel berichtje te plaatsen waar ze zich niet aan (kunnen) houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Nette brief?? Heb je hem wel gelezen?

Er zitten extreem veel fouten in deze brief. Ik weet niet precies wie hem heeft opgesteld maar die persoon had hem beter even kunnen (laten) nakijken.

1) U moet niet overal met een hoofdletter, of werken er alleen maar goden bij Telebyte? ;)
2) Heel veel random gebruik van hoofdletters. (Fax nummers?)
3) "Dat U in de media bekenT maak" Gebruik een D en zet de t eens achter het woordje 'maak'
4) "Naar aanleiding van HET verzuimde levering" ??
5) " niet , per brief , " onnodig komma en spatie gebruik.

Dus voordat mensen onderstaande brief gaan sturen controleer hem eerst goed op zinsopbouw, typo's, verkeerde lidwoorden, layout en andere creatieve oplossingen !

standaard brief.
Telebyte B.V.
Postbus 10254
1301AG Almere

Geachte Dames & Heren,

Mvg

Naam:
Nette brief, alleen verander even nog in noch... ;)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:25:
[...]

En waarom zegt de gebruiker 'telebyte' dat de dienstverlening hervat zal worden? Een andere nieuwsgroepen partij zoeken is misschien nog wel mogelijk, maar om de helpdesk email adressen weer actief te krijgen zonder meewerking van Cambrium lijkt me heel erg knap.

Dus hoe de gebruiker 'telebyte' hier kan beweren dat alle dienstverlening binnen een paar uur hervat wordt is mij een raadsel. In ieder geval is dat al een paar uur geleden en de emails naar de helpdesk bouncen nog steeds. Netzoals de nieuwsgroepen server die het niet doet.

Cambrium zal de enige zijn die de boel weer draaiende kan krijgen denk ik, en als cambrium de boel plat legt dan kan telebyte daar weinig aan doen. Cambrium zal dat denk ik niet zomaar doen, omdat het artikel op de frontpage zegt dat ze ook aandeelhouder zijn. Maar tot nu toe vind ik telebyte maar dom bezig.. Laat je klanten dan iets weten wat klopt, in plaats van hier op dit forum een simpel berichtje te plaatsen waar ze zich niet aan (kunnen) houden.
Niet helemaal mee eens , ligt er aan wie beheer heeft over het domain telebyte , DNS aanpassen op een domain en de round trip ( versturen van de ip wereld wijd ) kan even duren maar zeker niet langer dan 72 uur , ook aangevoegde subs zoals news.telebyte.nl en mail.telebyte.nl kunnen enige tijd nodig hebben SID domains zijn niet echt de snelste met dns :)

Modbreak:Kun je je een beetje inhouden?

[ Voor 1% gewijzigd door IEF op 21-01-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:13:
Niet helemaal mee eens , ligt er aan wie beheer heeft over het domain telebyte , DNS aanpassen op een domain en de round trip ( versturen van de ip wereld wijd ) kan even duren maar zeker niet langer dan 72 uur , ook aangevoegde subs zoals news.telebyte.nl en mail.telebyte.nl kunnen enige tijd nodig hebben SID domains zijn niet echt de snelste met dns :)
Ik weet niet wat je bedoeld met round trip of sid domains :/ maar dat gaat telebyte nooit lukken. Mijn homepagina bij telebyte is http://www.telebyte.nl/~gebruikersnaam/. En als telebyte de dns aanpast zodat www.telebyte.nl ergens anders naartoe gaat, is mijn homepagina niet meer bereikbaar omdat telebyte die vast niet heeft, maar cambrium. En dat vind ik veel erger dan dat de nieuwsgroepen server het niet doet.

En dat zal ook wel voor de email adressen zo zijn, al weet ik niet precies hoe die opgeslagen worden. Maar cambrium heeft gewoon het helpdesk adres afgesloten, de rest draait nog wel. In ieder geval de mijne wel. Dus als ze daar ook het dns adres van de email adressen wijzigen zodat het helpdesk adres het doet, dan werkt mijn email adres vast niet meer. En dat is ook veel erger dan dat het helpdesk email adres niet meer werkt.

Zowieso vraag ik me ook af of telebyte wel de DNSsen kan aanpassen, als ze zelf hun eigen website niet eens kunnen hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hachy schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:07:
Dus voordat mensen onderstaande brief gaan sturen controleer hem eerst goed op zinsopbouw, typo's, verkeerde lidwoorden, layout en andere creatieve oplossingen !
Wat had je gedacht van 'm nakijken op juridische geldigheid? Een contract is nooit en te nimmer direct opzegbaar. Je moet eerst vaststellen dat iemand in gebreke blijft en 'm de kans geven dat verhelpen. De brief die je citeert kan zo de prullenbak in. Als je wilt opzeggen: in gebreke stellen met een redelijke termijn (een dag mag dus niet en zal door een rechter als 'onredelijk' verworpen worden.) Pas als dat geen resultaat heeft mag je je contract eenzijdig ontbinden.

De AV van Telebyte zijn niet helemaal duidelijk. Als Telebyte zich beroept op overmacht door het conflict met Cambrium heb je een ontbindingstermijn van 6 maanden en je zult van goede huize moeten komen wil je een rechter een voorwaarde waar je zelf destijds mee ingestemd hebt laten negeren:
4) in geval een relevante Overmachtsituatie zich langer dan 6 maanden aaneengesloten voordoet
Lullig maar je bent zelf een overeenkomst onder die voorwaarden aangegaan.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag wil ik even mijn mening geven over de veelal onjuiste berichtgeving in dit topic.
Er zijn mensen die het nodig vinden om hier hun zegje te doen zonder enige kennis.
Zo wordt er geroepen dat wij, Telebyte klanten, niet zouden kunnen internetten en mailen.
Terwijl alleen de newsserver en de helpdesk niet bereikbaar is!
Er zijn zat providers die geen eens een gratis newsserver aanbieden voor dit geld!
De meeste providers hebben wel een helpdesk maar die zijn te bereiken via dure 0900 nummers of je moet 3 uur in de wachtrij hangen om vervolgens nog niet geholpen te worden.
Als je niet bij Telebyte zit heb je hier dus ook niets toe te voegen, jouw mening is niet interessant.

Mensen die om deze redenen meteen hun contract opzeggen omdat ze uit eigen vermoedens hebben geconcludeerd dat Telebyte failliet zou zijn wens ik dan ook veel succes bij Ziggo ofzo dan weet je tenminste wel zeker dat je nooit een beroep op de helpdesk kunt doen. (Zie de vele topics over dit soort providers.)

Met nog als mooie quote van de webmaster hier:
Graag een inhoudelijke discussie, ontopic, zonder direct paniek te zaaien.
Wat mij betreft kan een moderator hier dus flink wat werk verrichten want paniek zaaien is bijna de naam van dit topic geworden.

En ja ik baal ook dat ik (even) geen beschikking heb over newsservers, maar hee, 5 jaar lang zonder enig probleem en volgens mij hooguit 2 dagen downtime, prima snelheden, geen limieten voor een goede prijs vind je niet snel ergens anders.
Ik geef ze in ieder geval nog de kans om dit kleine probleem te fixxen, daarna ben ik namelijk gewoon weer een zeer tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeez, onnodig paniek zaaien in dit forum.

Telebyte heeft altijd goede service gehad, helaas is sinds vorige week de helpdesk en Usenet offline, maar Internet doet het nog ;)

Zoals ik het begrijp uit de berichtgevingen zijn de openstaande vorderingen te hoog opgelopen, dan moet Telebyte voor einde maand wat centen overmaken naar haar leveranciers en lijkt me alles oke.

Offtopic:
Cambrium/Tweak levert zeer betrouwbare en goede diensten; Ik kan TweakDsl en TweakNews aandragen als zeer goed voorbeeld. Nooit gezeik gehad en altijd goede service. Ik geloof daarom totaal niet dat Cambrium even ergens de stekker uit trekt, zonder daar een goede en legitieme reden voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als zakelijke gebruiker kan ik zeggen dat het technische personeel (Lars, als je dit leest) uitermate vakkundig en correct is.
Waar ik moeite mee heb is het gebrek aan communicatie, er is tot op heden nog steeds geen actie richting zakelijke of particuliere klanten ondernomen om mensen te informeren over de situatie en de gevolgen.
Niet elke klant leest hier, niet elke klant weet van de connectie met cambrium.
Dus, ben ik als klant wel gedwongen om te speculeren over oorzaak en gevolg en als zakelijke klant zelfs gedwongen om actie te ondernemen op enig moment.

Ik heb onderzocht hoeveel dagen het kost om services als websites, email, applicatieservers en verbindingen naar andere partijen over te zetten en je zit aan een absoluut minimum van 5 werkdagen.....als je veel geluk hebt.
Welk bedrijf kan zich dat tegenwoordig nog permitteren. Wij in ieder geval niet.

Zorg als Telebyte dus dat je geruchten voor bent en communiceer!! Eigenlijk geldt dit voor alle bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:49:

Zorg als Telebyte dus dat je geruchten voor bent en communiceer!! Eigenlijk geldt dit voor alle bedrijven.
en hier ben ik het helemaal mee eens,dat de news eruit ligt...kan ik omheen,maar het totale gebrek aan communicatie is gewoon verschrikkelijk,geen mailtje/brief of iets op de site....het had zo makkelijk kunnen zijn (we hebben wat problemen,we verwachten dit in X dagen opgelost te hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:01:
[...]

en hier ben ik het helemaal mee eens,dat de news eruit ligt...kan ik omheen,maar het totale gebrek aan communicatie is gewoon verschrikkelijk,geen mailtje/brief of iets op de site....het had zo makkelijk kunnen zijn (we hebben wat problemen,we verwachten dit in X dagen opgelost te hebben.)
vergeet niet dat Cambrium de website en mailservers van Telebyte schijnt te beheren.
Misschien heeft Telebyte zelf geen mogelijkheid meer om de site aan te passen/ te communiceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higgins28
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01-2009
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 02:20:
Jeez, onnodig paniek zaaien in dit forum.

Telebyte heeft altijd goede service gehad, helaas is sinds vorige week de helpdesk en Usenet offline, maar Internet doet het nog ;)

Zoals ik het begrijp uit de berichtgevingen zijn de openstaande vorderingen te hoog opgelopen, dan moet Telebyte voor einde maand wat centen overmaken naar haar leveranciers en lijkt me alles oke.
Lees al vanaf donderdag de 15de het gehele verhaal aangezien op woensdag de 14de ik mijn aanvraag ingediend heb voor internet + telefonie.

Kan je dus vertellen dat er op dat ogenblik weinig vertrouwen is in Telebyte wanneer ze op geen enkele wijze bereikbaar zijn!

Jouw ervaring is dus blijklbaar altijd goed geweest wat niet wil zeggen dat dat voor een ieder geld. Heb ook nog geen terug koppeling gehad behalve dan van dhr van Renen dat mijn aanvraag nog niet gevonden is!
Lijkt mij dus logisch dat er bij mij twijfels zijn gerezen of dat ik wel door wil gaan met deze aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike-
  • Laatst online: 30-01-2018
Vroeger vond ik de dienstverlening om door een ringetje te halen. Je kreeg iemand aan de telefoon die er verstand van had en je snel en adequaat met je probleem hielp. Daardoor hebben ze bij mij de nodige credits opgebouwd.

Los daarvan is Telebyte een van de weinigen die ECHT geen datalimiet hebben, dat scheelt ook.
Die credits zorgen er voor dat ik niet meteen naar een andere provider ga.
hier ben ik totaal mee eens.
voordat de helpdesk door cambrium werd gedaan kwam de helpdesk altijd na wat er toegezegd werdt en de wachttijd was hoogstens 2 minuten en altijd correct geholpen.
sindsdien heeft deze helpdesk(cambrium) mij totaal niet naar tevredenheid geholpen en moest ik elke keer mailen met mijn problemen.
hierna werdt ik door iemand terug gemaild dat ik de helpdesk moest bellen(van de kastje naar de muur)
ik ben al 3 jaren klant van telebyte naar tevredenheid mede omdat ze geen datalimiet hebben en een goede newsserver.
nu hebben ze problemen en ik ben het mee eens dat ze de klanten op de hoogte moesten stellen maar ik ga niet gelijk hier weg.
wel hoop ik dat de newsserver z.s.m weer online komt en communicatie naar de klanten toe hersteld worden zodat we weten waar we aan toe zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door IEF op 22-01-2009 12:07 . Reden: Tabel weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke gebruikers hier zijn zakelijke klanten?
Welke mogelijkheden hebben jullie al bekeken als op 31 januari de stekker uit Telebyte getrokken wordt door Cambrium.
Hebben jullie al juridische mogelijkheden bekeken, klachtbrieven gestuurd, de directie van Telebyte gesproken, derde partijen benaderd?

Chance favours the prepared!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Wie zegt er dat er stekkers uitgetrokken worden?
Dat gezever over failliet gaan ben ik onderhand wel beu, niemand heeft een reden om aan te nemen dat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

Ik heb contact gehad met Telebyte en die heeft mij verzekerd dat ze niet failliet zijn of op korte termijn zullen zijn. Een onenigheid met een leverancier staat alles behalve gelijk aan failliesement, en ik ben eerder geneigd Telebyte te geloven dan een paar mensen hier die de inhoud verder niet kennen en op basis van aannames een flinke geruchtenstroom op gang helpen....

Tip: kijk uit wat je zegt, want er zijn al sommigen hier die op het randje zitten van smaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 17:43

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:17:
[...]

vergeet niet dat Cambrium de website en mailservers van Telebyte schijnt te beheren.
Misschien heeft Telebyte zelf geen mogelijkheid meer om de site aan te passen/ te communiceren!
Voordat je dat soort zaken gaat roepen, kijk dan ook even hoe ze dat spul geregistreerd hebben staan bij de SIDN ;) Als ze echt dingen willen aanpassen dan kunnen ze dit best.
Domeinnaam telebyte.nl
Status actief
Houder STI042775-TELEB
Stichting Telebyte
Toernooiveld 108
6525EC NIJMEGEN
Netherlands
Administratieve contactpersoon CRA001861-TELEB
H Crama
+31 (0)248800232
info@telebyte.nl
Deelnemer TeleByte B.V.
Transistorstraat 60
1322CG ALMERE
Netherlands

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olgeros, ik heb in een eerder bericht al verteld dat als Telebyte niks uit eigen beweging vrijgeeft mensen gaan speculeren, logisch mensen maken zich zorgen en nemen het ergste aan.
Zijn er hier klanten die door Telebyte geinformeerd zijn over de situatie zonder dat ze daar zelf achteraan moesten gaan?
Ik durf nog even niet aan klanten te denken die nog van niks weten en mogelijk straks voor een voldongen feit staan.

Misschien heb jij als particuliere gebruiker de luxe niet van de verbindingen afhankelijk te zijn, wij als zakelijke gebruiker wel. Het lijkt me dan ook niet verstandig om een helpdeskmedewerker op zijn of haar woord te geloven dat er niks aan de hand is, zou het nou een geschreven verklaring van mevrouw Marijt (directie telebyte) zijn dan vind ik dat iets anders. Ik ben het aan mijn werkgever verplicht om van het ergste uit te gaan en voorbereid te zijn op calamiteiten en niet op iemands blauwe ogen te vertrouwen, dat heet verantwoordelijkheid.

Ik wil ook geen paniek hier zaaien, ik wil voorbereid zijn. Telebyte heeft naar mijn inzicht voldoende middelen duidelijkheid te scheppen......je bent per slot van rekening internet provider.....als je dat niet kan......hoeveel vertrouwen moet ik dan hebben in de rest van de dienstverlening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
@hodi:
Inhoudelijk heb je volkomen gelijk en begrijp ik je standpunt. Ik wil enkel aangeven dat ik (ik persoonlijk dus) niet kies vind om al iets te roepen of impliceren als er geen feiten zijn.

Heb jij als zakelijk gebruiker al gebeld en om informatie gevraagd? Of een aangetekende brief verstuurd om opheldering te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike-
  • Laatst online: 30-01-2018
Mw. M.Marijt heb ik 16 jan gemaild (geen telebyte mailadres) en helaaas nog niets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Olgeros,

Ik heb zowel dagelijks gebeld als de klachtbrief verstuurd gisteren.
Helaas wordt elke belofte teruggebeld te worden met de stand van zaken niet nagekomen, dat blijft zorgelijk.
Ik heb per email, telefonisch en per klachtbrief het voorstel gedaan om in persoon te spreken over het probleem en een project dat onderhanden is.

Ik wil van mijn kant alles gedaan hebben om de relatie voort te kunnen zetten. Naar mijn gevoel krijg ik daar weinig voor terug.

Je zegt tevens dat er geen feiten zijn om het ergste aan te nemen, ik ben het daar niet mee eens. Het persbericht van Cambrium (een partij die inzicht heeft in de situatie) is een feit. Het ontbreken van elke schriftelijke actie van Telebyte is een feit. Het down zijn van newsserver(s) is een feit.

Ik hoop dat alles een storm in een glas water blijkt te zijn en dat ik teveel tijd en energie in dit hele verhaal heb gestopt maar vooralsnog heeft de helpdesk van Telebyte mij niet van zulks kunnen overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Foamy schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:25:
[...]

Voordat je dat soort zaken gaat roepen, kijk dan ook even hoe ze dat spul geregistreerd hebben staan bij de SIDN ;) Als ze echt dingen willen aanpassen dan kunnen ze dit best.

[...]
Er is een BV en een stichting. De stichting staat geregistreerd in Nijmegen (waar Telebyte vroeger ook al zat) en de BV staat in Almere geregistreerd, de plaats waar Cambrium ook zit. Daarnaast heeft Cambrium een aandeel in Telebyte. Het kan dus best zijn dat het personeel van Telebyte Nijmegen niet bij het dns van telebyte.nl kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Heineken schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:34:
[...]

Er is een BV en een stichting. De stichting staat geregistreerd in Nijmegen (waar Telebyte vroeger ook al zat) en de BV staat in Almere geregistreerd, de plaats waar Cambrium ook zit. Daarnaast heeft Cambrium een aandeel in Telebyte. Het kan dus best zijn dat het personeel van Telebyte Nijmegen niet bij het dns van telebyte.nl kan.
dan nog hadden ze brieven kunnen sturen,vrijdag de deur uit (eventueel maandag) dan was dat maandag of dinsdag bij de klanten geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Hr van Rhenen (Telebyte) vanmiddag gesproken en deze zei dat einde deze week de email server en usenet server weer operationeel zullen zijn .
Alle clienten krijgen een brief van Telebyte met uitleg van de problemen die er zijn, Cambrium komt niet meer voor als hosting en ze gaan weer terug zoals het vroeger was dus, eigen mensen aan de telefoon als je hun belt .
Bij wie de usenet server ondergebracht wordt wist hij nog niet, daar zijn ze mee bezig.
Ik heb nu het idee dat alles weer goed komt en dat we alles kunnen gebruiken zoals het hoort.

Piet
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil heel erg graag positief zijn over het bericht dat Telebyte apart gaat en dat er een brief naar klanten wordt gestuurd maar ik zou graag zien dat Telebyte zelf eens mensen informeert in plaats van dat men altijd achter Telebyte aan moet. Daarbij heeft men al heel wat geroepen en tot dusver is er nog niks van terecht gekomen.

Maar ik wil zeker positief zijn....hoop dat men mij als afgesproken vandaag nog terugbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mensen die gebeld hebben met Telebyte worden terug gebeld als je jou nummer hebt achtergelaten .
Ik`begrijp je persimisme maar ik geloof ook dat ze echt druk bezig zijn om de boel weer op orde te krijgen.
En stel dat alles weer goed komt dan krijgen we teminste weer een echte helpdesk en niet zo'n callcenter van div lijns nivo's voordat je echt geholpen wordt.

Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:32:
De mensen die gebeld hebben met Telebyte worden terug gebeld als je jou nummer hebt achtergelaten .
Ik`begrijp je persimisme maar ik geloof ook dat ze echt druk bezig zijn om de boel weer op orde te krijgen.
En stel dat alles weer goed komt dan krijgen we teminste weer een echte helpdesk en niet zo'n callcenter van div lijns nivo's voordat je echt geholpen wordt.

Piet
Ze hebben zowel mijn kantoornummer als mijn gsm nummer.

Ik wil het zeker graag geloven, scheelt mij nogal wat werk om straks geen firewalls, emailservers, applicatieservers, ftp server en webservers over te zetten. Om nog maar even niet over de SDSL en ADSL verbinding te spreken.

Ik heb overigens wel vorige week vrijdagmiddag nog een email ontvangen van een telebyte medewerker, het is dus zeker niet zo dat ze niet via email kunnen communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dladano
  • Laatst online: 22-01-2009
ik vind deze ook leuk om eens door te lezen, zie nieuws: Klanten Telebyte dupe van conflict met dienstverlener

Zelf ben ik ook niet tevreden over de afhandeling van telebyte. Ik heb 8 weken geleden een migratie aangevraagd en 4 weken geleden een tweede lijn. Telebyte zou mij bellen wanneer de lijnen zouden worden ingeschoten, tot op heden niets vernomen van hun. Ik zit nu nog op mijn oude abo-tje en deze begint me steeds meer te bevallen. Helaas voor Telebyte maar een migratie stoot ik nu af en blijf lekker bij mijn huidige ISP.

Een ding is zeker Telebyte is niet netjes bezig de rest is up2U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Heineken schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:34:
Er is een BV en een stichting. De stichting staat geregistreerd in Nijmegen (waar Telebyte vroeger ook al zat) en de BV staat in Almere geregistreerd, de plaats waar Cambrium ook zit.
Weet jij hoe ver het lopen is van de Transistorstraat naar Almere CS? Als dat soort dingen de onderbouwing moeten vormen van theorieen zijn we toch wel een heel stuk afgezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volledig mee eens met bovenstaande ondanks mis communicatie van Telebyte heeft deze topic toch ons wat opgeleverd, en laten we nu eerst afwachten hoe Telebyte nu ons verder gaat helpen.
Ik heb nog steeds een goed gevoel hier over hoe Telebyte dit gaat oplosssen.
En waar vind je een provider met echt geen datalimiet en 4 lijntjes usenet gratis en voor 4mb voor 14,95 ik vind dat bij weinig providers deze aanbiedingen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

burne schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:31:
[...]

Weet jij hoe ver het lopen is van de Transistorstraat naar Almere CS? Als dat soort dingen de onderbouwing moeten vormen van theorieen zijn we toch wel een heel stuk afgezakt.
Vanaf Almere naar Nijmegen lopen is een stuk verder, Google Maps is er niet voor nodig om dat te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:38:

Ik heb zowel dagelijks gebeld als de klachtbrief verstuurd gisteren.
WTF... als alle klanten van Telebyte dat doen, vindt je het dan gek dat ze geen tijd hebben om terug te bellen??

Persoonlijk zou ik je dan ook niet terug bellen ;>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Higgins28 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:26:
[...]

Lees al vanaf donderdag de 15de het gehele verhaal aangezien op woensdag de 14de ik mijn aanvraag ingediend heb voor internet + telefonie.

Kan je dus vertellen dat er op dat ogenblik weinig vertrouwen is in Telebyte wanneer ze op geen enkele wijze bereikbaar zijn!
Enigzins offtopic: kan je die in het kader van koop-op-afstand niet meer ontbinden? (Is krap aan, moet volgens mij eigenlijk binnen 7 dagen.)

offtopic:
Ook ik heb niet alle berichten hier gelezen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 23-01-2009 09:21 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
pven schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:21:
[...]

Enigzins offtopic: kan je die in het kader van koop-op-afstand niet meer ontbinden? (Is krap aan, moet volgens mij eigenlijk binnen 7 dagen.)

offtopic:
Ook ik heb niet alle berichten hier gelezen. ;)
Het betreft werkdagen, geen kalenderdagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:12:
[...]

WTF... als alle klanten van Telebyte dat doen, vindt je het dan gek dat ze geen tijd hebben om terug te bellen??

Persoonlijk zou ik je dan ook niet terug bellen ;>
Schijnbaar ben jij niet afhankelijk van je verbindingen. Bedenk eens wat het voor een bedrijf betekent als ze 1 of meerdere dagen zonder email, internet, applicatieservers zitten.
En daarbij, zeg dan niet dat je terug gaat bellen als je het toch niet doet, kan toch ook, dan weet ik waar ik aan toe ben en hoef ik inderdaad niet meer elke dag te bellen maar de concurrent te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 20:53
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:48:
[...]

Schijnbaar ben jij niet afhankelijk van je verbindingen. Bedenk eens wat het voor een bedrijf betekent als ze 1 of meerdere dagen zonder email, internet, applicatieservers zitten.
En daarbij, zeg dan niet dat je terug gaat bellen als je het toch niet doet, kan toch ook, dan weet ik waar ik aan toe ben en hoef ik inderdaad niet meer elke dag te bellen maar de concurrent te bellen.
Helemaal met je eens, maar als jij zo afhankelijk bent van je internet lijn, dan zorg je toch voor een goede backup lijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimmerd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:50:
[...]

Helemaal met je eens, maar als jij zo afhankelijk bent van je internet lijn, dan zorg je toch voor een goede backup lijn? :)
Klopt Pimmerd, we hadden een project lopen bij telebyte om zaken redundant uit te voeren. Project liep al sinds de KPN storing van vorig jaarr april.....mag jij raden of het opgeleverd is.....
Maar het is duidelijk gevaarlijk om al je zaken bij een partij uit te besteden, dat is de les die wij nu geleerd hebben. En als MKB bedrijf kun je nu eenmaal niet zelf alle kennis in huis hebben dus vertrouw je op je provider waar je al jaren zaken mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:09:
[...]

Klopt Pimmerd, we hadden een project lopen bij telebyte om zaken redundant uit te voeren. Project liep al sinds de KPN storing van vorig jaarr april.....mag jij raden of het opgeleverd is.....
Maar het is duidelijk gevaarlijk om al je zaken bij een partij uit te besteden, dat is de les die wij nu geleerd hebben. En als MKB bedrijf kun je nu eenmaal niet zelf alle kennis in huis hebben dus vertrouw je op je provider waar je al jaren zaken mee doet.
Wie gaat er dan ook 'bepaalde zaken redundant uitvoeren' bij dezelfde ISP als waar je al zat?
Verder, je hebt dan ook zakelijke diensten bij Telebyte? Met een SLA?

Zo ja, al vergoedingen aangevraagd? :+

Zo nee, wil je dan even stoppen met 'zakelijk gebruik' als argument aan te voeren? Blijkbaar is het _zo_ belangrijk dan ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Wil je ophouden met oneliners te posten?

We proberen eens zinnige discussie te voeren. Aan iemand die alleen maar instemmende oneliners post hebben we niets.

[ Voor 84% gewijzigd door IEF op 26-01-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Last update Telebyte stuurt vandaag afhankelijk van de postcode de brieven naar de clienten, het contract is rond met een usenet provider en uiterlijk over 5 dagen of korter moet alles weer werken .
Dit zei de Hr van Rhenen vanmiddag tegen mij.
Ze zijn volop bezig met de omzetting .
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:16:
Wat voor de een niet belangrijk is kan het voor de ander wel zijn he.
Als je je verbinding zakelijk gebruikt vraag je geen consumenten-DSL aan. Diverse providers hebben dat met nadruk in hun overeenkomst staan, dat iedere aanspraak op wat dan ook gedaan door iets anders dan een natuurlijk persoon en in context van prive-gebruik bij voorbaat uitgesloten is.

Bedrijfsmatig gezien is consumenten-DSL zakelijk gebruiken een hele domme beslissing. Als door verwijtbaar nalatig handelen je bedrijf schade oploopt ben je om wille van een paar tientjes besparing per jaar iedere vorm van verhaal kwijt.
IEF schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:55:
Wie gaat er dan ook 'bepaalde zaken redundant uitvoeren' bij dezelfde ISP als waar je al zat?
Nouja, het beschermt je tegen een stuk modem of een stukke lijnkaart. De rest van de 250 mogelijke storingen die ik met even denken wel uit m'n mouw kan schudden betreffen ofwel iedereen op de koperleiding naar je bedrijfspand of gedeelde infrastructuur van je telco. Redundancy doe je met geen gedeelde infrastructuur. ADSL, kabel, glasvezel of desnoods UTMS, als het maar zo min mogelijk gemeen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:17:
Graag wil ik even mijn mening geven over de veelal onjuiste berichtgeving in dit topic.
Er zijn mensen die het nodig vinden om hier hun zegje te doen zonder enige kennis.
Zo wordt er geroepen dat wij, Telebyte klanten, niet zouden kunnen internetten en mailen.
Terwijl alleen de newsserver en de helpdesk niet bereikbaar is!
Er zijn zat providers die geen eens een gratis newsserver aanbieden voor dit geld!
De meeste providers hebben wel een helpdesk maar die zijn te bereiken via dure 0900 nummers of je moet 3 uur in de wachtrij hangen om vervolgens nog niet geholpen te worden.
Als je niet bij Telebyte zit heb je hier dus ook niets toe te voegen, jouw mening is niet interessant.

Mensen die om deze redenen meteen hun contract opzeggen omdat ze uit eigen vermoedens hebben geconcludeerd dat Telebyte failliet zou zijn wens ik dan ook veel succes bij Ziggo ofzo dan weet je tenminste wel zeker dat je nooit een beroep op de helpdesk kunt doen. (Zie de vele topics over dit soort providers.)

Met nog als mooie quote van de webmaster hier:

[...]

Wat mij betreft kan een moderator hier dus flink wat werk verrichten want paniek zaaien is bijna de naam van dit topic geworden.

En ja ik baal ook dat ik (even) geen beschikking heb over newsservers, maar hee, 5 jaar lang zonder enig probleem en volgens mij hooguit 2 dagen downtime, prima snelheden, geen limieten voor een goede prijs vind je niet snel ergens anders.
Ik geef ze in ieder geval nog de kans om dit kleine probleem te fixxen, daarna ben ik namelijk gewoon weer een zeer tevreden klant.
Helaas gaat het bij mij niet alleen om de news servers, bij de klant waar ik tegen het probleem aanliep is dat deze een niet werkende internet verbinding hebben sinds 15-01.
Begin deze week heeft de klant iemand van telebyte gesproken, de klant zou terug gebeld worden. Nu aantal dagen later nog steeds geen internet en telebyte laat ook niets van zich horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, vandaag brief binnen van telebyte, staat dat ik per heden geruisloos ben overgezet naar een nieuwe partner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys,

Zojuist aan het Googlen geweest, en kwam Telebyte tegen in de volgende voorwaarden?!

http://bc-europe.nl/docs/BCE_Algemene_voorwaarden.pdf

Op de website http://bc-europe.nl bieden ze dezelfde zakelijke producten aan als voorheen op Telebyte?

Toeval of...?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:25:
hmm, vandaag brief binnen van telebyte, staat dat ik per heden geruisloos ben overgezet naar een nieuwe partner..
Via een traceroute kan je zien of dat ook echt gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit krijg ik te zien via trace route

base record name ip reverse route as
home2.telebyte.nl a 213.211.135.220
Apache/2.0.54 (Debian GNU/Linux) - 213.211.128.0/18 AS25596
CAMBRIUM-AS CAMBRIUM BV.
telebyte.nl home2.telebyte.nl
ptr 213.211.128.0 -
213.211.129.0
213.211.130.0
213.211.133.0
213.211.161.0
213.211.185.0
ns ns1.telebyte.nl 213.211.128.51
ns2.telebyte.nl 87.233.183.68 87.233.128.0/18
True GlobalVoice (AMS7) netblock AS15703
TrueServer-AS TrueServer BV AS number
mx mx.telebyte.nl 213.211.133.162
220 node02.cambriumhosting.nl ESMTP node.telebyte.nl 213.211.128.0/18 AS25596
CAMBRIUM-AS CAMBRIUM BV.
nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:46:
Guys,

Zojuist aan het Googlen geweest, en kwam Telebyte tegen in de volgende voorwaarden?!

http://bc-europe.nl/docs/BCE_Algemene_voorwaarden.pdf

Op de website http://bc-europe.nl bieden ze dezelfde zakelijke producten aan als voorheen op Telebyte?

Toeval of...?
Heeft wel eea met elkaar te maken, maar dat is ook al eerder gemeld
Olaf schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:44:
Ik heb met Business Consultants Europe gebeld, dat de administratie doet voor Telebyte en volgens de vrouw die opnam is Telebyte niet failliet, maar zijn er 'alleen' technische problemen met het telefoonnummer. Verder wist ze van niets. Het nieuwe telefoonnummer van de helpdesk wist ze wel: 036-7111166. Deze zou al functioneren en vandaag of morgen gecommuniceerd worden. Ik zit echter al drie kwartier in de wacht, beetje vreemd voor een nummer dat niemand nog kent 8)7
BCE:
Transistorstraat 60
1322CG Almere
036-7111165

Zelfde adres, zelfde nummerblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:25:
Ik heb nog niks gehad.
Heb je de mogelijkheid om die in te scannen en online te gooien?
(excl. je persoonlijke gegevens uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:27:
Via een traceroute kan je zien of dat ook echt gebeurt is.
http://www.watismijnip.nl/ is een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:42:
[...]

Als je je verbinding zakelijk gebruikt vraag je geen consumenten-DSL aan. Diverse providers hebben dat met nadruk in hun overeenkomst staan, dat iedere aanspraak op wat dan ook gedaan door iets anders dan een natuurlijk persoon en in context van prive-gebruik bij voorbaat uitgesloten is.

Bedrijfsmatig gezien is consumenten-DSL zakelijk gebruiken een hele domme beslissing. Als door verwijtbaar nalatig handelen je bedrijf schade oploopt ben je om wille van een paar tientjes besparing per jaar iedere vorm van verhaal kwijt.

[...]

Nouja, het beschermt je tegen een stuk modem of een stukke lijnkaart. De rest van de 250 mogelijke storingen die ik met even denken wel uit m'n mouw kan schudden betreffen ofwel iedereen op de koperleiding naar je bedrijfspand of gedeelde infrastructuur van je telco. Redundancy doe je met geen gedeelde infrastructuur. ADSL, kabel, glasvezel of desnoods UTMS, als het maar zo min mogelijk gemeen heeft.
Kijk Burne snapt het.......op de opemerking van consumenten DSL na dan. We nemen epacity SDSL lijnen af (1:10 overboekt). Wel even alle posts lezen voordat je conclusies trekt.

We hebben dan ook Ziggo verbindingen, SDSL, UMTS en ADSL. Wat we verder inkopen van Telebyte is dat deze lijnen middels een server als fallback verbinding werken. Denk dat wee dan toch aardig op weg zijn zaken redundant uit te voeren.
Zelf hebben we bepaalde kennis niet in huis, lijkt me in een normaal geval ook overdreven om deze kennis bij 2 partijen onder te brengen (concurrenten werken niet altijd lekker samen).

Een update van ons verhaal, Telebyte heeft gisteren telefonisch uitleg gegeven. Open en eerlijk.
We hebben nu van alle kanten (Cambrium en Telebyte) het verrhaal gehoord en moeten straks een beslissing nemen.

Ik wil de mensen hier wel nog eens vragen om eerst alles te lezen voordat je reageert, scheelt mij een stuk uitleg.
Misschien moet een moderator een feitenoverzicht maken, misschien doe ik at straks nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag brief gekregen van Telebyte daar stond alleen in van moeilijke tijden en per heden een geruisloze overgang met een partner met wie ze gaan samen werken.
Klant heeft hoogste prioriteit voor de service en continuteit.
Persoonlijk had ik meer verwacht van deze brief (excuus hoe en waarom) welke partner en welke usenet ondersteuning ook voor de instellingen daarvan om te kunnen downloaden.
Maar helaas niets daarvan, ik hoop dat Telebyte ons via een 2e brief ons beter zal informeren en deze brief vind ik een terleurstelling om je clienten zo te informeren .
Leren zij dan echt niet te communiceren met hun clienten.
Ps de helpdesk is in het weekend niet meer te bereiken in tegen stelling tot voorheen .

:'( :? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brief is binnen.
Inderdaad lekker vaag, en roept volgens mij meer vragen op dan antwoorden.

Maar vergeet ook niet dat er vele vele klanten zijn die niet eens weten dat er iets aan de hand was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik volledig mee eens, het is dat ik weet van dit forum anders was dit alles nog onduidelijker.
Je zal maar willen emailen en willen bellen naar de helpdesk tot nu toe was er eigelijk niet veel overbekend om hun te bereiken.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
AUB geen persoonlijke gegevens posten.
Flamegedrag of spammen zal worden aangepakt met een OW.