Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
1. Als je 1mbit upload hebt besteld, krijg je die nu wel of niet?
2. Zijn die afsluitkosten van 75 euro daar nog steeds?
IK heb de 8mbit lijn van telebyte ( bbned ) al sinds het 8mbit voor het eerst uit kwam .. en ben zeer tevreden..Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:48:
Ik heb een beetje rond zitten lezen over telebyte, en ik ben nu toch benieuwd hoe het zit met een aantal dingen.
de 1mbit upload haal je nooit .. maar je zit wel in de goede richting ik zit tijdens full upload snelheid rond de 90 tot 110 kByte/s ..
me modem was een aantal weken doorgebrand .. geen ide wrm maar binnen 3 dagen was er een postbode met een pakje
BabyXL haalt hier niet meer dan 80kb/sec up metTelebyte. Met mijn vorige BBNed-account (Cistron en XS4ALL) zat ik geregeld boven de 90kb/sec.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:48:
Ik heb een beetje rond zitten lezen over telebyte, en ik ben nu toch benieuwd hoe het zit met een aantal dingen.
Hangt er mijns inziens af welk netwerk je neemt bij Telebyte (en overal eigenlijk).
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Of je upstream SNR is ruimer geworden omdat de upstream iets lager synced. Of je lijn is ietsje slechter geworden.
[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 13-08-2005 17:44 ]
Ik heb dit probleem al eerder gehad, waarbij de noise margin, langzaam wegkwijnt.... en mijn downstream zo goed als halveert of erger.
Ik had toen Telebyte gebeld, maar toen zij de lijn aan het observeren waren, viel hij niet uit, daarna begon het weer uit te vallen. Na een tijdje ging dit probleem miraculeus zelf weg.
Nu is het probleem sinds een tijdje weer terug, alleen minder chronisch, tot vandaag, hij is alweer meer dan 5 keer uitgevallen op momenten, waar ik het niet kon gebruiken.
Ik heb de modem al een paar keer gereset, nu is hij enigzins stabiel getrained op "(kbit/s) up/down = 800 / 4192".
De noisemargin van de downstream van de lijn begon bij het begin van 800 / 4192, zo'n kwartier geleden op 6.0, hij is nu gezakt naar 3.5, en nu tijdens het typen van dit bericht, is de verbinding weer uitgevallen. De 6e keer vandaag.
Hij is net weer online op 736 / 3648
Noise Margin (dB) up/down = 6.0 / 6.5.
edit2: nu is het
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 15.5
Attenuation (dB) up/down = 13.0 / 25.0
Noise Margin (dB) up/down = 6.0 / 28.0
Alleen het probleem is dan dat mijn downstream met meer dan 50% verminderd is.
Ik heb nu een Telebyte Wide Open (BBned) abonnement sinds vorig jaar maart, alhoewel de downtime relatief veel minder was dan bij @Home, begin ik toch wat te ergeren aan dit probleem, want dit is een van de redenen dat ik van kabel naar ADSL ben overgestapt.
edit:
Ik heb overigens een Speedtouch 510v4 modem/router.
edit3:
Modem weer gerestart, wegens belachelijke downstream. De waarden zijn nu weer zoals "normaal", alhoewel de Noise Margin van de downstream nu alweer gezakt is naar 11.5, en dus de verbinding over een kwartier of minder weer eruitgaat.
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 864 / 8064
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 15.0
Attenuation (dB) up/down = 12.0 / 24.0
Noise Margin (dB) up/down = 8.0 / 12.0
[ Voor 29% gewijzigd door Tha_TE op 20-08-2005 20:55 ]
Verwijderd
Weet je zeker dat je niets voor je splitter hebt zitten? Dat veroorzaakt dit soort schommelingen in je DSL lijn vaak
Dat weet ik wel zeker, het is iets periodieks lijkt het wel. Een bepaalde tijd doet hij het prima, en dan plotseling begint de lijn weer te kutten, of de modem natuurlijk.bjck schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:42:
@Tha_TE
Weet je zeker dat je niets voor je splitter hebt zitten? Dat veroorzaakt dit soort schommelingen in je DSL lijn vaak
Vandaag was het weer raak, modem 7 keer gerestart
4 keer, omdat de lijn weer hevig zat te schommelen, en 3 keer omdat de DNS server, of hun DHCP server uitviel, en ik geen verbinding kon maken met het internet.
Ik kan ook wel proberen de modem en splitter af te schermen met aluminiumfolie...
Of op zoek naar een andere provider, Telebyte zegt namelijk elke keer dat er niets aan de hand is, "misschien de modem". Maar verder niets, waar ik iets mee kan, of het probleem op kan lossen.
Laat dit nou net de reden zijn dat ik van @Home ben weggegaan. @Home:"Ja, het ligt aan je PC, echt waar. Er zijn geen storingen, echt niet." en ondertussen ligt het internet van mij en een kerel, die 200 meter verderop woont, uitVerwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:04:
Ik heb dit probleem ook weleens, is heel normaal bij telebyte hoor. En verwacht maar niet al teveel van de helpdesk van telebyte zelf, want of volgens hun is het goed of het ligt aan bbned. Je zal er mee moeten leren leven
[ Voor 26% gewijzigd door Tha_TE op 06-09-2005 01:56 ]
Verwijderd
Ik zou graag wat advies willen bij mijn beslissing om over te stappen naar Telebyte/babyxl of lekker bij kpn te blijven. Bij voorbaat dank!
ik heb iig hier in muiden al een hele tijd geen problemen meer gehad (zie iets naar boven) dus van mijn kant eigenlijk niets dan goed
En grotere ISP's hebben meer klagers dan kleinere immers en zijn ze dan slechter
En veel problemen zijn individuele lijn/modem problemen. Zegt niets over een andere aansluiting vaak immers.
[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 06-09-2005 23:45 ]
Verwijderd
quote: "De snelheid is zeer goed" ...juist ja...
Natuurlijk zullen de tevreden klanten niet het forum volspammen, maar je kan wel zien wat je ongeveer te wachten staat.
Eerst even gemailed halverwege augustus of het nog mogelijk was om mij in te schrijven voor ADSL2+. Kreeg een mailtje binnen enkele uurtjes terug dat ik gewoon bij de voorinschrijving kan geplaats worden als ik een inschrijfforumulier toestuur. Ik dacht, netjes!
Gelijk maar die formulier uitgeprint en opgestuurd incl handtekening en kopie factuur KPN. Na 2 weken niks gehoord besloot ik hun maar eens op te bellen. Je raad het al, de ellende begint hier...
First try woensdag rond 16:30, belde met de afdeling helpdesk, deze verwees me naar Sales.
Nog een keer gebeld gelijk achteraan, ik toets (1?) om met de Sales afdeling te spreken, kreeg ik dezelfde gastje van de helpdesk aan de lijn en die zei dat er niemand bij de Sales afdeling is en dat ze over 10 min terug zijn.
15 minuten later nog een keer gebeld, kreeg ik WEER die gast van de helpdesk aan de lijn en die zei dit keer dat ze al naar huis gegaan zijn. Moet morgen maar weer terug bellen.
Second try donderdag ook rond 16:30. Bel naar de Sales afdeling, kreeg een dame aan de lijn. Ik vroeg hoe het zit met mijn formulier voorinschrijving voor ADSL2+. Kreeg ik dit als antwoord: "Ja, wij hebben het wel ontvangen, maar wij kunnen er niks mee doen omdat de voorinschrijving tot 1 juli geldt." Dan denk je toch ook van... #$(# en dat laat je ook niet even weten ofzo, 2 weken gewacht voor poep. Ik zei maar tegen die dame dat ik via mail contact met hun had opgenomen en dat ze het goedkeurde om mijn voorinschrijving te accepteren. Geloofde het mevrouwtje weer niet en moest ik het weer bewijzen en alle shit.
Sinds toen ben ik het vertrouwen kwijt voor Telebyte. Ze kunnen misschien wel perfecte lijnen leveren, maar support is gewoon kaa uu tee.
Lekker maar bij SpeedXS ingeschreven =)
Verwijderd
Als je modem ook echt op 4480Kbps verbinding heeft zal je het echt bij je zelf of je modem moeten zoeken.
Verwijderd
Mijn modem geeft inderdaad 4480/736 aan, echter is het niet zo dat ook de snelheid van de server(s) van mijn isp een partijtje meeblazen in de uiteindelijke snelheid? Beetje kort door de bocht, vind ik.bjck schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:25:Als je modem ook echt op 4480Kbps verbinding heeft zal je het echt bij je zelf of je modem moeten zoeken.
klikketieklik
Gelukkig is Telebyte zo servicegericht om dit even aan al haar huidige abonnees mee te delen

Zou jij dat doen als je Telebyte was dan? Dan ben je een dief van je eigen portemoneeesteis schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:35:
Voor de mensen die al langer dan 9 maanden een Telebyte abo hebben heeft Telebyte nu een speciale actie:
klikketieklik
Gelukkig is Telebyte zo servicegericht om dit even aan al haar huidige abonnees mee te delen
Verwijderd
Pingen naar names1.telebyte.nl [213.211.129.21] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 213.211.129.21: bytes=32 tijd=22 ms TTL=61
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.211.129.21: bytes=32 tijd=28 ms TTL=61
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.211.129.21: bytes=32 tijd=29 ms TTL=61
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.211.129.21: bytes=32 tijd=24 ms TTL=61
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.211.129.21: bytes=32 tijd=29 ms TTL=61
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.211.129.21: bytes=32 tijd=14 ms TTL=61
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.211.129.21: bytes=32 tijd=15 ms TTL=61
Ping-statistieken voor 213.211.129.21:
Pakketten: verzonden = 27, ontvangen = 11, verloren = 16
(59% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 14ms, Maximum = 29ms, Gemiddelde = 19ms
Kan het zo zijn dat dit (mede) de oorzaak ik van mijn problemen?
ik heb op het moment het probleem dat mijn internet beetje raar is. Ik kan niet op msn, wil niet connecten naar steam servers. Maar verder doet alles het goed, merk wel aan irc dat hij veel langzamer connect. Dit probleem hebben alle pc's binnen het netwerk. Ik heb router al keer naar factory defaults gezet en opnieuw geconfigt om problemen hier uit te sluiten.
Meer mensen dit probleem?
hmz...
Yahoo, MSN, Steam, Xfire, liggen er allemaal uit.
Bovendien kan hij www.xfire.com niet resolven.
[edit]
Ik heb dit probleem al sinds 2.54 vanochtend, maar toen was ik aan het slapen...
[edit2]
Ik heb nu even een andere DNS gebruikt, ik kan nu xfire.com wel resolven, maar nog steeds niet connecten.
[ Voor 49% gewijzigd door Tha_TE op 25-09-2005 14:24 ]
hmz...
alles doet het nu bij me tot zover ik kan zien behalve msn (icq doet het wel)
speedtest.nl is amper te bereiken. en bovengenoemde problemen spelen ook ja. :(((
Verwijderd
Ik ben vanacht nog even bezig geweest om te kijken wat er aan de hand was.
Eerst liep de dns server van telebyte op zijn zachts gezegd compleet in de soep, later was het niet eens meer mogelijk om verbindingen buiten het telebyte netwerk te maken.
Ik stap binnenkort op bij deze prutsers en ga echt internet afnemen bij een toko waar het iig mogelijk is om in het geval van een core meltdown (waar dit toch verdomde veel op leek vanacht) in ieder geval iemand aan te kunnen spreken.
De helpdesk gaat morgen pas open, grote kans dat het ze tot nu toe niet eens is opgevallen dat er iets enorm fout gaat (lees: Het overgrote deel van het internet is gewoon 'verdwenen'
om nog maar even iets te quoten van de website : "volwaardig internet", dit heeft volgens hun ook betrekking tot hun 'nieuwsserver'
Als RTLIV net zo up to date was met dezelfde compleetheid/retentie als hun nieuwsserver hadden we waarschijnlijk vorige week pas gehoord over ''iets met vliegtuigen tegen één hoge toren in new york, ofzo

iig het werkt weer...na dat ene nachtje downtime in 2 jaar
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 18:59 ]
Plaatsing nieuwe router
maandag 26 september 2005
Afgelopen zondag 25 september is er een core-router binnen ons netwerk vervangen. Deze was aan vervanging toe om de huidige groei van Telebyte ook de komende tijd te kunnen waarborgen. Deze nieuwe router draagt bij aan een stabieler netwerk met meer mogelijkheden voor de toekomst.
Hoewel het niet de bedoeling was dat u als eindgebruiker hier iets van zou merken, is het mogelijk geweest dat u zondagmiddag wat problemen had met het bereiken van enkele websites. Onze excuses hiervoor.
Ik vind het toch wel krom dat ze zeggen dat het alleen "zondagmiddag" was, terwijl het echt al rond 3 uur 's ochtends begon.mrsar schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:55:
dit is net op de site geplaatst
Plaatsing nieuwe router
maandag 26 september 2005
Afgelopen zondag 25 september is er een core-router binnen ons netwerk vervangen. Deze was aan vervanging toe om de huidige groei van Telebyte ook de komende tijd te kunnen waarborgen. Deze nieuwe router draagt bij aan een stabieler netwerk met meer mogelijkheden voor de toekomst.
Hoewel het niet de bedoeling was dat u als eindgebruiker hier iets van zou merken, is het mogelijk geweest dat u zondagmiddag wat problemen had met het bereiken van enkele websites. Onze excuses hiervoor.
Dat is dan dus een Wide Open (8/1) lijntje voor EUR 34,95 p.m.Actie bestaande abonnees Telebyte
dinsdag 23 augustus 2005
Telebyte heeft, als tegemoetkoming voor de verlaagde kosten voor nieuwe klanten, nu ook een actie voor bestaande BabyXL klanten.
Indien een klant minimaal 9 maanden abonnee is bij Telebyte, via het netwerk van BabyXL, kan men kosteloos overstappen naar een goedkoper abonnement met dezelfde of met een hogere snelheid.
Hiervoor dient u opnieuw een ADSL-aanvraag in te dienen via deze website en ook het aanvraagformulier op te sturen. Geef aan dat uw huidige provider Telebyte is en dat u een migratie wilt laten uitvoeren op de datum dat u 9 maanden klant bent.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Vul direct een nieuw ADSL-aanvraag formulier in. Klik hier voor het overzicht.
Als je al een Wide Open had (of wilt) dan is dit het moment om te migreren
[ Voor 4% gewijzigd door Aram op 27-09-2005 08:28 ]
Telebyte zuigt aan alle kanten, de actie voor bestaanden klanten geldt ALLEEN voor BabyXL abbonees en NIET voor BBNED!!!!!!!!!Aram schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 08:27:
Voor de mensen die niet vaak op de homepage van Telebyte kijken:
[...]
Dat is dan dus een Wide Open (8/1) lijntje voor EUR 34,95 p.m.
Als je al een Wide Open had (of wilt) dan is dit het moment om te migreren. Je kunt weleens waar hier en daar al ADSL2+ abo'tjes scoren voor onwaarschijnlijk lage prijzen, maar deze beloven vaak meer dan ze leveren.
Bovendien als je gaat klagen over je snelheid dan sturen ze gewoon een kopie van wat er ingesteld is op router met de melding van je snelheid is niks mis mee, nee da snap ik als ik alleen maar van de ingestelde waarden uitgaat maar de werkelijke performance is nog minder dan de aangeboden snelheid!!!!!!!
Verwijderd
Tja, da's wat ik nou al de hele tijd probeer duidelijk te maken, maar blijkbaar niet overkomt (ook niet bij de helpdesk -nou ja, hélpdesk, van Telebyte)schumi2004 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:45:
[...]
Telebyte zuigt aan alle kanten, de actie voor bestaanden klanten geldt ALLEEN voor BabyXL abbonees en NIET voor BBNED!!!!!!!!!
Bovendien als je gaat klagen over je snelheid dan sturen ze gewoon een kopie van wat er ingesteld is op router met de melding van je snelheid is niks mis mee, nee da snap ik als ik alleen maar van de ingestelde waarden uitgaat maar de werkelijke performance is nog minder dan de aangeboden snelheid!!!!!!!
Niet aan beginnen dus mocht je een nieuwe isp zoeken.
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Dan stap je toch gewoon over naar BabyXL? Als je bij BBNed blijft bij Telebyte ben je gewoon dom lijkt me...schumi2004 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:45:
[...]
Telebyte zuigt aan alle kanten, de actie voor bestaanden klanten geldt ALLEEN voor BabyXL abbonees en NIET voor BBNED!!!!!!!!!
De reden is waarschijnlijk dat Tiscali (BabyXL) niet beschikbaar is aldaar, denk ikVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:51:
[...]
Dan stap je toch gewoon over naar BabyXL? Als je bij BBNed blijft bij Telebyte ben je gewoon dom lijkt me...

Verder vind ik de reacties van schumi2004 en 4of9 enigzins overdreven. Ik begrijp dat jullie problemen ondervinden bij Telebyte, maar dat wil niet zeggen dat de overgrote deel van de gebruikers dezelfde problemen hebben of in de toekomst zullen krijgen. Ik hoop dat jullie (met constructief overleg) eruit kunnen komen.
Wel is mij opgevallen dat de afgelopen 9 maanden (veel) meer storingen zijn opgetreden bij BabyXL lijnen dan dat het geval was bij BBNed. En dan kijk ik verder dan enkel Telebyte, zoals de lijnen die opgeleverd zijn via Tiscali zelf.
Ik blijf erbij dat het aanbod van EUR 34,95 p.m. voor 8/1 lijn meer dan redelijk is.
Paar uur ofzo ... Weet dus alleen niet of het lag aan Telebyte of m'n modem/router... Iemand anders problemen gehad?
United we stand, and divided we fall
Verwijderd
Bij mij werkt het ook weer inmiddels (sinds woensdag eigenlijk), na het vervngen van de modem/router
United we stand, and divided we fall
Verwijderd
Weet niet wat er aan de hand is, maar gvd wat een prutsers zijn t.
Zit op t Babyxl netwerk en in veldhoven, omgeving eindhoven.
En hun telebyte.nl website is ook zo traag als een slak
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 15:51 ]
Verwijderd
Ben sinds 29-9-2005 aangesloten maar ik heb er behoorlijk spijt van. (babyxl)
Schelden heeft vast weinig zijn. Andere ISP's melden ook vertragingen op Tiscali/BaByXL netwerk momenteel regio Eindhoven. Blijkbaar is het bekend en zal het spoedig opgelost worden.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:47:
Bij wie is het internet nu ook kanker traag sinds vrijdag? downloaden vanaf mijn server ging vroeger met 600kb/s nu met 5kb/s!!!!
Weet niet wat er aan de hand is, maar gvd wat een prutsers zijn t.
Zit op t Babyxl netwerk en in veldhoven, omgeving eindhoven.
En hun telebyte.nl website is ook zo traag als een slak
Verwijderd
ik kom uit rotterdam maar daar is het ook slecht , met een wide open line haal ik s`avonds nog geen 50Kb (babyxl) ik zat bij demon bbnet maar daar had ik de volledige snelheid en ook nooit zo veel storing.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 10:51 ]
Wanneer de DHCP weer eens kuren heeft, is die dan van Telebyte of van BabyXL ?
BaByXL levert al het DSL verkeer af bij Telebyte. Doet verders niets aan servers/diensten etc.sorted.bits schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:14:
Waar ik wel een benieuwd naar ben is, wanneer is bijvoorbeeld Telebyte verantwoordelijk voor een outage? Welke servers/diensten zijn van telebyte en waar begint het BabyXL netwerk?
DHCP-server is onderdeel van ISP. Maar als jij geen IP van DHCP-server krijgt zegt dat niet dat die storing heeft omdat je aanvraag misschien wel niet eens aankomt bij Telebyte door storing in BaByXL netwerk.Wanneer de DHCP weer eens kuren heeft, is die dan van Telebyte of van BabyXL ?
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 24-10-2005 14:19 ]
meer info heb ik helaas niet. weet iemand hier meer over?
aangezien ik op zoek ben naar een goedkope provider vind ik de toekomst van het bedrijf wel interessant.
hmm aangezien de ervaringen hier kijk ik wel verder...
[ Voor 12% gewijzigd door PipoDeClown op 25-10-2005 23:58 ]
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Verwijderd
Klagen moet je bij Telebyte of BabyXL (Tiscali) doen en niet hier. Wat moeten wij er aan doen danVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:32:
en ja hoor na 2 dagen normaal is het weer zo traag als een slak. downloaden met 15kb/s. Waar ligt dat toch aan, krijg er schoongenoeg van.
Ik heb sinds eergisteren mijn BBNed (8192/1024 kbps) lijntje omgewisseld voor een BabyXL lijntje. Eerste ervaringen leren dat ik met dezelfde modem (SpeedTouch 510 v4) een stuk slechtere upload heb dan hiervoor bij BBNed. Lijnsync is nagenoeg hetzelfde maar de werkelijke doorvoer is ca. 25% minder. Download is nagenoeg hetzelfde als hiervoor.
Naja, ik wist eigenlijk bijna zeker dat het er niet beter op zou worden. Ik heb het voornamelijk gedaan voor de lagere prijs: 34,95 ipv 64,95. Al met al niet ontevreden, maar wil nog wel eens kijken of de upload nog ietsie hoger kan.
thanks voor de waarschuwing,kan ik me er iig al op voorbereidenAram schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:49:
[...]
Klagen moet je bij Telebyte of BabyXL (Tiscali) doen en niet hier. Wat moeten wij er aan doen dan![]()
Ik heb sinds eergisteren mijn BBNed (8192/1024 kbps) lijntje omgewisseld voor een BabyXL lijntje. Eerste ervaringen leren dat ik met dezelfde modem (SpeedTouch 510 v4) een stuk slechtere upload heb dan hiervoor bij BBNed. Lijnsync is nagenoeg hetzelfde maar de werkelijke doorvoer is ca. 25% minder. Download is nagenoeg hetzelfde als hiervoor.
Naja, ik wist eigenlijk bijna zeker dat het er niet beter op zou worden. Ik heb het voornamelijk gedaan voor de lagere prijs: 34,95 ipv 64,95. Al met al niet ontevreden, maar wil nog wel eens kijken of de upload nog ietsie hoger kan.

[ Voor 16% gewijzigd door mrsar op 27-10-2005 16:21 ]
Verwijderd
Voor upload speelt de modem een belangrijke rol. Alcatel SpeedTouch is een betrouwbare modem maar voor performance moet je niet voor SpeedTouch kiezen. E-Tech/Zyxel modems doen veel beter qua performance. BBNed gebruikt Alcatel DSLAM's terwijl BabyXL UTStar.com/Cisco DSLAM's gebruikt. Het is vanzelfsprekend dat SpeedTouch beter compatible is met Alcatel DSLAM's.Aram schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:49:
[...]
Klagen moet je bij Telebyte of BabyXL (Tiscali) doen en niet hier. Wat moeten wij er aan doen dan![]()
Maar ja, je bespaart nu 30 euro per maand. Een nieuwe modem kopen is een klein geintje.
Downloadsnelheid is ook lager, maar ik denk dat dit eerder aan BabyXL ligt dan aan de modem.
Verwijderd
Kan ook zijn dat BaByXL andere profielen gebruikt dan BBned en signaal-ruis verhouding dus ook beter/hoger is dan dat je had met BBned. Komt de stabiliteit van je lijn alleen maar ten goede opzich.
Verwijderd
tja, als je 8042/830 hebt is dat toch een perfecte verbinding? wat wil je nog meer?Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 05:51:
bij mij is die upload ook nog nooit boven de 85 gekomen. en klagen bij telebyte kun je schudden. die checken de lijn. zien dat er 8042kb/s en 830kb/a up staan en zeggen dat er geen probleem is.
Probleem is dat de werkelijke doorvoer veel lager is. Mijn upload synct op ca. 800 wat niet slecht is. De doorvoer komt hier helaas niet veel hoger dan 75 Kb/s. Met BBNed had ik met de zelfde sync waarden een doorvoer van tegen de 100 Kb/s.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:38:
[...]
tja, als je 8042/830 hebt is dat toch een perfecte verbinding? wat wil je nog meer?
Op zich wel raar want ik had een fax naar hun gestuurd fat ik vanaf 01-12-05 over wou stappen van Demon naar Telebyte.
Nadat ik de fax gestuurd had heb ik ze gebeld om te vragen wanneer ik Demon moest opzeggen.
Toen zeiden ze dat zij eerst gingen kijken of mn aanvraag goed zou komen, en als de accoord gegeven werd dan moest ik Demon faxen.
Tevens moets ik aangeven dat ik gebruik wilde maken van TELCO to TELCO . Dus de ADSL lijn moest niet opgeheven worden.
Nou gister is dus de brief van Telebyte binnen gekomen , en toen zag ik dat als overstapdatum 01-11-05 stond
Ben gelijk een TRACEROUTE gaan doen en zag dat ik al via telebyte surfde
Ik merkte wel dat ik een nieuwe IP had , maar dacht dat Demon deze veranderd had.
Ik vraag me nu af of ik nu dubbel ga betalen ,daar ik zelf Demon niet opgezegd heb.
Aan de andere kan , het lijkt me niet dat een provider zo maar zonder dat de ander het weet de lijn over kan nemen.
Zal morgen ochtend gelijk ff met ze bellen.
Tot nu toe is de lijn mooie stabil , newsgroepen ook. (wel lekker, 5 lijnen op max draaien tijdens het downloaden via Newsleecher)
Demon is wat ik lees wel heel flexibel/netjes en crediteert zelfs. Als je nu een nette brief stuurt dat je lijn is weggemigreed per XX (dag dat je ander IP kreeg) en je wenst op te zeggen per die datum gaan ze vaak daarmee accoord zonder de maand opzegtermijn.
Of als Demon je toch aan de maand opzegtermijn houdt heb je een dubbelle nota voor een maand. Je zou Telebyte dan kunnen aanspreken op het 'foutje' en van hun een maand geen factuur verzoeken ter compensatie.
[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 30-10-2005 09:42 ]
Mocht ik wel een rekening van Demon krijgen voor December dan mag Telebyte hun rekening een maand voor zich houden.
Ik heb namelijk hier de fax waarin staat dat ik vanaf 01-12-05 wil overstappen
Verwijderd
Demon gaat snel de opdracht aan KPN geven om het ADSL signaal te verwijderen. Zodra KPN de opdracht in de database invoert is telco-telco niet meer mogelijk. Je moet blij zijn met de snelle actie van Telebyte. Anders zat je waarschijnlijk een paar weken zonder internet.seninha schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:08:
Ben wel blij dat je bij Demon sinds een paar maanden je maandbedrag van te voren betaald. Dus als Demon er van weet fdan krijg ik geen rekening meer.
Mocht ik wel een rekening van Demon krijgen voor December dan mag Telebyte hun rekening een maand voor zich houden.
Ik heb namelijk hier de fax waarin staat dat ik vanaf 01-12-05 wil overstappen
Verwijderd
http://www.animalisvulgaris.nl
klik eens op fotos duurt eeuwen hier, post wel weer als het normaal werkt.
Zonet even gecheckt en het werk prima en best snel. Je problemen zijn wellicht enkel intern of zijn inmiddels al opgelost.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:12:
kan iemand met telebyte eens deze site checken, staat op mijn eigen server. maar zo traag als een kanarie maar bij vrienden niet. lijkt wel of ik afgeknepen wordt met een verbinding daarheen. ook via ftp die op de server staat download ik met 2kb/s.
http://www.animalisvulgaris.nl
klik eens op fotos duurt eeuwen hier, post wel weer als het normaal werkt.
En ik denk echt niet dat Telebyte jouw poort 80 afknijpt hoor
Verwijderd
vreemd, zo eens telebyte opbellen
en deze server staat ergens anders by een 10mbit verbinding.
Alleen via mijn telebyte verbinding heb ik moeite om erbij te komen.
Misschien xs4all die geintjes uithaalt? wat me ook sterk lijkt
edit: nu is die weer normaal, vreemde dipjes.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 14:13 ]
En het blijkt dat ik nu geroute word via New York en daarna weer naar London.
Toch best eigenaardig.
Dit gebeurt ook bij andere servers bijv in Zweden, ping is dan opeens 200ms hoger.

Verwijderd
Telia maakt ruzie met andere Telco's:Tha_TE schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:16:
Naja ik heb wat tracerts gedaan naar een server waar ik soms speel en lage ping heb.
En het blijkt dat ik nu geroute word via New York en daarna weer naar London.
Toch best eigenaardig.
Dit gebeurt ook bij andere servers bijv in Zweden, ping is dan opeens 200ms hoger.
1299 (Telia) depeered 286 (KPN) in Europe. Status = traffic goes to USA and back.
Verwijderd
Nadat er in Tilburg een aantal malen in zeer korte tijd onderhoud is gepleegd, hebben ze hun zaakjes hier weer op orde, naar het schijnt. Ook een aantal Demon/BabyXL abonnee's die ik ken bevestigen dit.
Het is jammer dat zowel Telebyte als Tiscali geen enkele moeite doen om hun service-pagina up-to-date te houden, maar gelukkig doet Demon dit wel goed.
Verwijderd
Groningen, 1536 meter van centrale BabyXL Wide Open
Download 773.9
Upload 58.4
Connection 913
Ping test Nederland 17
Lage up, maarjah, ISDN.
Dus eigenlijk geen problemen hier.
Vorige week wel af en toe, voor die 35 E 8mbit/1mbit is het toch een erg nette prijs kwaliteit,
vergeleken met andere aanbieders.
En vandaag weer een downtime van een aantal uur gehad.
Na de firmware update de helpdesk moeten bellen, want alle instellingen waren weg. Helpdesk heeft me prima kunnen helpen. Ik had nu iemand aan de lijn die er wél verstand van leek te hebben
Hij vroeg me verder ook nog waarom ik nog steeds bij BBNED zat. Hij adviseerde me om over te stappen op BabyXL (30 euro goedkoper).
Maar 't moment van de waarheid
'n paar bittorrent aangezet en kijken wat hij deed.... En ja hoor, géén verschil. Hij kan maximaal 1 minuut downloaden en dan lig de complete verbinding eruit.
En daarna lukt 't 'm ook niet meer om de verbinding stabiel te houden. Dus dan is 't modem uitzetten de enige oplossing.
Het lijkt wel of 't modem gebombardeerd wordt met gigantisch veel connecties en dan helemaal de fout in gaat. Terwijl ik 't maximum aantal verbindingen gewoon laag heb ingesteld.
De enige manier om bittorrent files te downloaden is steeds 1 file tegelijk. Maar ook dat gaat lang niet altijd goed
Nu ben ik aan 't denken om maar gewoon helemaal van adsl af te stappen en @home te gaan nemen.
Wat heeft dit dan met Telebyte of ADSL in het algemeen te maken? Lijkt meer op een bug in jouw modem-firmware.Flint schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:51:
Ik heb gister een nieuwe firmware op m'n modem gezet (SMC 7204BRA) omdat ik nog altijd problemen had met 't downloaden van bittorrent files (Meerdere files tegenlijk = wegvallen van de hele verbinding om de paar minuten)
<knip>
Probeer maar eens voor een paar tientjes een speedtouch 510 op de kop te tikken. Nog geen stabielere modem/router meegemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Aram op 24-11-2005 12:35 ]
Verwijderd
Dit is een bekend probleem van SMC. De nieuwe SpeedTouch 546 is een top en kan dit probleem zeker oplossen.Flint schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:51:
Ik heb gister een nieuwe firmware op m'n modem gezet (SMC 7204BRA) omdat ik nog altijd problemen had met 't downloaden van bittorrent files (Meerdere files tegenlijk = wegvallen van de hele verbinding om de paar minuten)
Na de firmware update de helpdesk moeten bellen, want alle instellingen waren weg. Helpdesk heeft me prima kunnen helpen. Ik had nu iemand aan de lijn die er wél verstand van leek te hebben
Hij vroeg me verder ook nog waarom ik nog steeds bij BBNED zat. Hij adviseerde me om over te stappen op BabyXL (30 euro goedkoper).
Maar 't moment van de waarheid
'n paar bittorrent aangezet en kijken wat hij deed.... En ja hoor, géén verschil. Hij kan maximaal 1 minuut downloaden en dan lig de complete verbinding eruit.
En daarna lukt 't 'm ook niet meer om de verbinding stabiel te houden. Dus dan is 't modem uitzetten de enige oplossing.
Het lijkt wel of 't modem gebombardeerd wordt met gigantisch veel connecties en dan helemaal de fout in gaat. Terwijl ik 't maximum aantal verbindingen gewoon laag heb ingesteld.
De enige manier om bittorrent files te downloaden is steeds 1 file tegelijk. Maar ook dat gaat lang niet altijd goed
Nu ben ik aan 't denken om maar gewoon helemaal van adsl af te stappen en @home te gaan nemen.
Verwijderd
De nieuwe E-Tech ADSL2+ modem werkt veel beter (hoger snelheid & stabieler verbinding) dan ADSL modem. Vooral de behaalde uploadsnelheid met deze modem is hoger dan b.v. SpeedTouch 546Smarron schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:44:
Ik heb ook regelmatig last van uitvallers met mijn E-Tech (jaja) ADSL-modem/router. Met Cistron/XS4ALL (BBNed) voorheen nooit problemen meegemaakt, maar met Telebyte (BabyXL) is het elke week wel raak. Ik heb de laatste firmware erop staan, want daarvoor werkte het internet helemaal niet, maar ik ga binnenkort wel overstappen naar een andere modem.
Ik zat te zoeken in de PW, maar ik kan deze E-Tech nergens vindenVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:54:
De nieuwe E-Tech ADSL2+ modem werkt veel beter (hoger snelheid & stabieler verbinding) dan ADSL modem. Vooral de behaalde uploadsnelheid met deze modem is hoger dan b.v. SpeedTouch 546
Inmiddels wel bij online shops gevonden, best goedkoop overigens.
[ Voor 11% gewijzigd door Smarron op 24-11-2005 19:31 ]
Verwijderd
www.routershop.nlSmarron schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:22:
[...]
Ik zat te zoeken in de PW, maar ik kan deze E-Tech nergens vinden
edit:
Inmiddels wel bij online shops gevonden, best goedkoop overigens.
of telebyte bellen en vragen of ze ook die modem los willen verkopen.
Die shop had ik inderdaad al gevondenVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:12:
www.routershop.nl
of telebyte bellen en vragen of ze ook die modem los willen verkopen.
En is mijn broer ook weer blij als hij weer thuiskomt en de draden niet meer door de kamer heen liggen. Het huidige netwerk naar boven toe hou ik verder nog wel met draad. Dat ligt er toch al.
Over 4 maanden zit ik dan eindelijk in m'n nieuwe appartement en kan ik alles draadloos doen (of alleen de hoofd-PC met bekabeling). Het is dan lekker om overal lekker te internetten en niet meteen alle muren te moeten doorboren.
De videokaart driver

Dat was echt 't laatste waar ik aan dacht.
En ik maar denken dat 't aan Telebyte/modem lag

Ik heb 3 PC's en een laptop op de router aangesloten. Ik kan me niet voorstellen het aan videokaartdrivers zou moeten liggen. Maar ik ben wel benieuwd!
Sowieso is het aan te raden om je netwerk kaart in ander PCI slot te gaan zetten als dat het geval is zodat hij geen IRQ shared met je AGP slot.
Stream Type
Actual Data Rate
Up Stream
704 (Kbps.)
Down Stream
3584 (Kbps.)
terwijl ik 1024 down en 512 up heb. ik haal de snelheden die nu in mijn modem staan ook op speedtest etc.
mij hoor je niet klagen maar meerdere die dit hebben?
[ Voor 9% gewijzigd door Snuffert op 05-12-2005 22:17 ]
hmz...
hmz...
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 10:25 ]
Ze zijn bijna altijd erg slecht bereikbaar.
Ik probeer nou al een paar dagen de administratie of sales te pakken
te krijgen en ze nemen maar niet op.
Ook heb ik al vanaf het begin af aan al geen dns hostname.
Er waren toen ik daar net nieuw was problemen om dit te realiseren op mijn ip.
Inmiddels zo goed als een heel jaar later, heb ik dit nog steeds niet en reageert
men ook gewoon niet meer op de mailtjes die ik hier over stuur.
En nee, dit zijn gewoon normale en nette mailtjes met de vraag of ze inmiddels
al iets meer weten.
hun antwoord op 14 april
Ik vroeg ook of ik niet zelf ergens mijn wachtwoord kon wijzigen.Beste ****,
Helaas is het zo dat het ip adres wat je hebt geen reverse dns op mogelijk
is, dit door een technisch mankement. Dit probleem zal worden verholpen
alleen kan ik je niet zeggen wanneer dit precies zal geschieden. Het
wachtwoord is door de gebruiker zelf niet te wijzigen, alleen op aanvraag
via de mail of telefonisch. Dit vanuit veiligheids overwegingen.
Met vriendelijke groet,
CSD
Telebyte Internet Services
Dan komen ze dus met dat dat niet veilig is? Nee het is lekker veilig
als iedereen daar mijn wachtwoord kan weten?
Ik blijf hier iig niet al te lang meer bij.
[ Voor 80% gewijzigd door SaiBork op 27-12-2005 15:27 ]
In het nieuwsbericht staat dat bestaande Babyxl klanten gratis kunnen overstappen. Ik heb nu een wideopen babyxl verbinding en betaal 35 euro per maand. Voor 5 euro minder heb ik straks een 12 megabit verbinding
InteressantVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:41:
Volgens de website van Telebyte: ADSL2+ vanaf 1 februari!
In het nieuwsbericht staat dat bestaande Babyxl klanten gratis kunnen overstappen. Ik heb nu een wideopen babyxl verbinding en betaal 35 euro per maand. Voor 5 euro minder heb ik straks een 12 megabit verbinding
Dat mag vaak weer niet. Misschien wel als je naar een duurder abonnement stapt, maar minder betalen zal vast niet mogen binnen de afgesproken minimale contracttermijn.Smarron schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:57:
[...]
InteressantIk neem aan dat het ook geldt voor de mensen die eerder de c't! aanbieding hadden? Binnenkort maar even contact opnemen.
Je mag nooit 'downgraden' binnen contractstermijnen die nog lopen bij veel ISP's. En ze zien meer snelheid met lagere prijs toch echt als downgraden vaak.
Dat blijft wel gewoon werken opzich, je kan dan later nog een modem aanschaffen. Modem verbindt dan natuurlijk wel gewoon op ADSL1Aram schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:07:
Er staat niet bij of bestaande BabyXL klanten ook een vervangende ADSL2+ modem krijgen, anders moet je die nog wel zelf aanschaffen. Zelf heb ik nog de orginele SpeedTouch 510 die door Telebyte werd geleverd in gebruik.
[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 26-01-2006 13:14 ]
Ik heb nog een oud coperjet modem van Telebyte, die is met de nieuwste firmware te flashen voor ADSL2+. Alleen dat modem heeft niet zo'n goede performance vind ik... Wat is tegenwoordig een betaalbaar goed ADSL2+ modem?