Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 13 ... 29 Laatste
Acties:
  • 214.871 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Mr_Big schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:12:
Misschien is het een tip om VoIP bij een 3e partij te halen?
Mijn zakelijke nummer is inmiddels geporteerd naar CallVoip. Dat is een reseller van Breezz, wat weer onderdeel is van Unet. De tariefverschillen zijn opvallend:

Unet biedt rechtstreeks een los VoIP abo aan voor 7,50 per maand:
http://www.unet.nl/?page=consument_voip

Het abonnementsgeld via CallVoip is echter maar 5 euro per maand:
http://www.callvoip.nl/callvoip_tarieven.php

De starttik bij Callvoip is iets duurder, maar de gesprekskosten daarna zijn weer duidelijk lager. Voordeel van een los VoIP-abo is natuurlijk ook dat je het elders ook gewoon kunt gebruiken. Als je maar ergens een internetaansluiting hebt...

Verwijderd

Mijn glasvezel ervaringen over de afgelopen 6 maanden (InterNLnet 20mb + Optibel) zijn met uitzondering van wat eerste probleempjes vrij positief. De snelheid is constant en over de kwaliteit van de telefonie heb ik niets te klagen. Ik heb onlangs wel een week gehad waarbij binnenkomende gesprekken niet altijd goed doorkwamen, maar ook dit lijkt weer verleden tijd.

Ik ben het met Mr_Big eens dat een goede router en goed geconfigureerd netwerk een hele hoop problemen kunnen voorkomen. In m'n dagelijks werk houd ik me ook met dit soort zaken bezig dus ik weet wat er allemaal mis kan gaan.

Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik ben overgestapt naar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:39:
Mijn glasvezel ervaringen over de afgelopen 6 maanden (InterNLnet 20mb + Optibel) zijn met uitzondering van wat eerste probleempjes vrij positief. De snelheid is constant en over de kwaliteit van de telefonie heb ik niets te klagen. Ik heb onlangs wel een week gehad waarbij binnenkomende gesprekken niet altijd goed doorkwamen, maar ook dit lijkt weer verleden tijd.

Ik ben het met Mr_Big eens dat een goede router en goed geconfigureerd netwerk een hele hoop problemen kunnen voorkomen. In m'n dagelijks werk houd ik me ook met dit soort zaken bezig dus ik weet wat er allemaal mis kan gaan.

Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik ben overgestapt naar glasvezel.
Over het internet gedeelte ben ik ook erg positief. 50 MB up en Down is gewoon super! maar de telefoon en TV ..................ja, wat zal ik zeggen! Hoop dat Tweak het via BBned nog voor elkaar krijgt om het werkend te krijgen. Geen telefoon is tot daaraan toe, maar geen TV!!!!!!! Ik ben zelf ook werkzaam in de IT en dan pas merk je hoe belangrijk goede communicatie is. Snap het nog steeds niet wat er zo moeilijk is aan het omzetten van de ene provider (unet) naar de andere provider (tweak). Maar zo lang ik nog geen factuur krijg, maak ik me ook nog niet zo heel erg druk....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds ongeveer juli een goed werkende aansluiting (met uiteraard de gebruikelijke kinderziekten, maar niets ernstigs). Het hele triple play pakket bij Unet.
Problemen:
  • Ik heb de stellige indruk dat het argument "concurrentie op het amsterdamse glasvezelnet" vooral is opgevoerd voor de tweede kamer en de EU om de deelname van de overheid in het kabelnet te rechtvaardigen.En deze oplossing doet de communicatie bij problemen geen goed.
  • Want als er een probleem is, dan is het enige wat de provider doet "een ticket uitzetten" bij BBNed. En het blijkt ook altijd dat de oorzaak bij BBned ligt. En het zijn altijd "configuratie" problemen.Maar je kan als consument niet rechtstreeks bij BBNed terecht. Wat dus kennelijk vooral verschilt is de prijs en (mede als gevolg daarvan) de kwaliteit van de servicedesk van jouw provider.
  • Problemen met internet zijn vaak configuratieproblemen binnen het netwerk thuis: geen goede breedbandrouter, port forwarding niet goed geregeld (bij mij werkt het uitstekend met een combinatie van DHCP over de router (een Draytek Vigor 200V) en dedicated IP nummers voor sommige devices (mijn IP cam werkt niet erg goed met DCHP).
  • De kwaliteit van het TV beeld: In de reclame wordt met ronkende taal gesproken over het "haarscherpe beeld", etc.etc. Dat is dus niet waar. Desgevraagd op een voorlichting vertelde Herman (BTW, niets dan lof over zijn inzet) dat het signaal analoog is, dus niet gecomprimeerd, maar dat is waar en het is niet waar. Weliswaar komt uit de gateway een analoog signaal maar ergens in het proces is het oorspronkelijke signaal digitaal geweest en dus heeft er enige vorm van compressie plaatsgevonden en dat is goed te zien. Het beeld is niet beter dan dat van Digitenne bijvoorbeeld.
    Het wachten is dus op HDTV voor de zenders die dat kunnen leveren. Vergeet voorlopig maar de publieke en nederlandstalige commercieele omroepen (behalve een testkanaaltje) want die zie ik de eerstkomende vijf jaar niet investeren in HD en dan zeker niet in 1080p maar max. 720p. Dus als je dat wilt moet je satelliet nemen, maar ja, al die duits nagesynchroniserde films.....
    Dus voorlopig zou ik al blij zijn met Discovery cs in HD, het kan nu al, maar wanneer komt het er van?
  • En soms wordt er wat vergeten.....(zie plaatje genomen op zondag 2 december 2007)hangt er nu al een week of drie..voor de buren....Afbeeldingslocatie: http://knsm-eiland.info/vergeten.jpg
knsm-eiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
bondje33 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:26:
Ik lees het al. Wacht wel effe een jaartje, tot de kinderziektes eruit zijn....
Als je alleen snel internet wil dan zou ik niet wachten. Bij mij doet internet het als een lier.
(Amsterdam Oost InterNLnet 30/30)
Kijk eens wat je bij XS4all of UPC moet betalen voor een "snelle" aansluiting.

En tsja als je telefoon en TV erbij gaat nemen, dan vraag je er ook wel een beetje om hoor.
Toevallig chello/UPC meegemaakt? Telefoon bij chello/UPC was in het begin ook een drama.

Als je een vaste lijn nodig hebt neem dan gewoon KPN, "kleeft nooit lukt altijd".

Het standaard UPC TV abonnementje gaat ook heel goed. (er komt toch steeds meer "poep" uit de treurbuis)

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedster schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:23:
En tsja als je telefoon en TV erbij gaat nemen, dan vraag je er ook wel een beetje om hoor.
Toevallig chello/UPC meegemaakt? Telefoon bij chello/UPC was in het begin ook een drama.
Toch zou dat niet moeten. Als een product aangeboden wordt als zijnde 'goed', dan moet het ook goed zijn. Tuurlijk kan er wel eens wat mis gaan (afgezien van problemen die in het domein van de eindgebruiker liggen), maar het mag geen test betreffen waarin de gebruikers als 'proefkonijnen' gebruikt worden.

Wat moeilijk in te schatten is, is in hoeverre de problemen op het glasvezel netwerk erger of minder erg zijn dan standaard. Bij vrijwel iedere ADSL/kabel provider zie je immers ook veel wisselende berichten over de kwaliteit. Bij de een werkt het al lange tijd prima stabiel, bij de ander wil het maar niet lukken.

De nieuwe manier waarop het netwerk ('open') is opgezet, met apart een netwerkbeheerder en los service providers betekent wel een extra communicatieschakel en dat lijkt voor alle betrokkenen toch even wennen te zijn om de processen daarvoor te stroomlijnen.

Verder kunnen we natuurlijk alleen blijven hopen (en de verantwoordelijke mensen blijven werken aan) dat de kinderziektes er voor het grootste deel nu of zeer binnenkort wel uit zijn.

offtopic:
Overigens, toen ik na vele jaren bij UPC naar tevredenheid telefonie gehad te hebben weer naar KPN overschakelde, lag binnen 2 weken al een keer een hele avond de telefonie er uit. Dus je kunt ook pech hebben :). Sindsdien werkt het echter weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-03-2023
Ik heb nu zo'n 3 maanden glasvezel (20mb via InterNLnet) en alles is prima. Ik was vantevoren nogal sceptisch en heb alles (telefoon, tv en ADSL) gewoon door laten lopen; je weet nooit. Maar 8 weken geleden mijn ADSL opgezegd (KPN direct) en deze week mijn vaste lijn van KPN, omdat alles prima werkt.

Ik ben liever per dienst onafhankelijk dus heb juist niet alle diensten bij 1 provider. Dus alleen internet via InterNLnet; geen telefoon, geen televisie. Telefoon heb ik via Budgetphone; mijn 2 ISDN-nummers laten porteren naar een abonnement van €9,95 per maand (onbeperkt bellen naar vaste nummers) en een prepaid nummer wat mij eenmalig €40,- kostte (€10 voor het prepaid nummer, €20 voor het porteren naar het prepaid nummer, €10,- voor het porteren naar het nummer met abonnement).
Ik kan nu 2 nummers ontvangen en bel maar met 1 nummer uit.
Budgetphone heeft wel wat moeite om het in één keer goed te doen, maar na een mail de volgende dag is het verholpen. Kosten voor bellen is nu minimaal gehalveerd per maand. Overigens moest ik wel wat investeren in een IP-telefoon (Siemens Gigaset S450IP) en is mijn ISDN-centrale nu niet meer bruikbaar. Maar die was na 10 jaar wel afgeschreven en verouderd.

Oh ja, ook nog een investering om mijn router en draadloosnetwerk sneller te krijgen. Een Siemens SE551. Eenvoudige installatie en werkt prima.

Televisie heb ik nog even via UPC vooral omdat ik digitaal kijk en ook Filmnet nog steeds wel aardig vindt. Filmnet gaat er denk ik op een gegeven moment wel af. Digitaal is met een groot LCD scherm veel mooiere kwaliteit dan analoog en ik verwacht dat analoog via glasvezel slechter zal zijn dan dat ik nu heb. Het is nog wel duur.

Grappig is dat KPN administratief nog steeds denkt dat ik ADSL heb, terwijl het signaal er al na een paar dagen af was.. Al diverse malen gebeld en gemaild, want elke maand werd nog steeds €30,- geïncasseerd; wat we natuurlijk gelijk bij de bank weer terug laten storten. Vorige week zijn we gebeld met 1000x excuses en dat het nu echt geregeld is. Maar wat blijkt gisteren na het opzeggen van de vaste lijn van KPN: we krijgen een brief in de bus dat ADSL Lite omgezet wordt naar ADSL Lite zonder vaste lijn. Kortom KPN denkt nog steeds dat we ADSL hebben.

Grootste probleem vind ik eigenlijk dat ik er 2 jaar aan vast zit en na die 2 jaar wordt het automatisch met 1 jaar verlengd. Ik ga zeker proberen om na 2 jaar een maandelijks opzegbaar abonnement te krijgen. Het liefst via InterNLnet, want hun helpdesk lijkt mij het best (alhoewel ik er bijna geen gebruik van heb hoeven te maken). Maar als zij niet naar een korter opzegbaar abonnement gaan, na 2 jaar dan ga ik toch om mij heen kijken of het ergens korter kan. Want je weet bijna zeker dat je een keer gaat verhuizen en doorverkopen naar de nieuwe bewoner....je weet nooit of dat lukt.

Dat zijn tot nu toe mijn, bijna allemaal positieve, ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op de Tweak Website nu het volgende:

----

Sinds 2002 is TweakDSL en later ook TweakFiber gericht op onder andere bbned als een van de toeleveranciers. Voor DSL is de andere leverancier GreenISP (Tiscali Wholesale/BabyXL) en vanaf 2008 KPN wholesale.

Als Tweak hebben wij gekozen voor kwaliteit en streven er naar om u dit in alle produktfacetten te laten merken. Dit betekend, dat eventuele verstoringen en leveringsproblemen voor DSL- en Fiber produkten voor alle toeleveranciers zo professioneel mogelijk worden opgepakt, om u, als klant een zo goed mogelijke dienstverlening te bieden.

Een van onze toeleveranciers, bbned, is naar mening van de directie van Tweak, structureel niet in staat om haar dienstverlening naar onze maatstaven en omgangsnormen op pijl te brengen en te houden. Dit heeft onderstaand besluit tot gevolg:

Per maandag 3 december 2007 is er besloten om de nieuwe levering van alle bbned produkten te staken, buiten de orders welke onderweg zijn.

Dit betekend, dat u voor bbned produkten, dus geen upgrades of nieuwe lijnen meer kunt bestellen. Wel zullen wij de storingsafhandelingen volgens de normale procedures volgen.
U als klant op het bbned netwerk kunt kosteloos gebruik maken van alle aanbiedingen, welke wij doen op DSL gebied. U kunt dus ook overstappen naar de verduivelde aanbiedingen.

TweakFiber abonnees ontvangen in de loop van december een apart schrijven met betrekking tot de fiberaansluiting. Nieuwe aansluitingen op TweakFiber zullen met ingang van 3 december 2007 niet meer in behandeling genomen worden.

----

Benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor mijn nog niet werkende Telefoon en TV aansluiting. Ik val hopelijk nog wel onder de al wel lopende contracten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:17:
kun je een link geven? Ik zie het niet nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Marbo schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:44:
[...]

kun je een link geven? Ik zie het niet nl.
Onderin de scrollbar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft Yapser goed! Staat onderaan de scrollbar. Ik heb vanmiddag nog wel contact gehad met Tweak waarin men mij verzekerde dat de bestaande klanten uiteindelijk wel hun triple fiberpakket werkend gaan krijgen. De samenwerking met BBNed is ook niet verbroken. Tweak durft het vanwege alle problemen bij BBNED even niet meer aan om nieuwe klanten te laten aansluiten. Het is immers altijd hetzelfde liedje als je Tweak belt. Je hoort dan iets van: " euhhhhhh we hebben hiervoor een ticket laten aanmaken bij BBNED en hopen dat het spoedig is opgelost." Ben benieuwd of ik dit jaar nog een werkende TV verbinding en Telefoon verbinding opgeleverd ga krijgen. Misschien krijg ik dat morgen wel kado van Sinterklaas, het is morgenavond immers pakjesavond.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las eergisteren dat iemand klaagde dat hij niet meer kon opnemen nu hij tv via glasvezel heeft. Ik kan me dat niet voorstellen want het is gewoon een analoog signaal.
Als het een windows MCE betreft dan moet je werken met de EPG van Microsoft, die wordt geregeld aangepast, maar een aantal kanalen moet toch nu al gewoon werken.
Ik zelf gebruik GBPVR (http://www.gbpvr.com/ is gratis makkelijk te installeren en heeft een grote gebruikersgroep met heel veel hardware mogelijkheden) op Windows XP .
Het probleem is een Nederlandse epg te maken.
Cask of Amontillado heeft hier een script (een z.g. grabber) staan dat prima werkt, inclusief instructies en dat resulteert in een .xml file dat gbpvr, sage en andere front ends voor HTPC's gebruiken om hun gids (EPG) te vullen. De gegevens worden opgehaald bij tvgids.nl.
Probleem is echter dat in dit script de laatste update van de zenders van 2004 is en dat schiet dus niet erg op.
Een andere bron met een zeer goede grabber is TVxB. Maar ook hier is het probleem dat de "ini" file; een lijst met de nederlandse zenders ook niet up to date (medio 2006) is en zeker niet aangepast een de zenders op het GNA.
Ikzelf heb niet echt de vaardigheid om die scripts te veranderen. Het zou mooi zijn als iemand hier dat zou kunnen.
Een bijkomend probleem is dat de kanalen met een klein progammaatje moeten worden gescand en dan met de hand moeten worden ingevoerd in jouw frontend. Daar heb ik overigens wel een instructie voor (alleen voor GBPVR) en ook een util. Werkt (voorzover ik weet) alleen met de Hauppage producten.

Maar goed, de bottom line is dat ik prima kan opnemen op mij HTPC en dat alleen de EPG voor de meer exotische zenders (Discovery science, travel en civilization bijvoorbeeld) en veranderde zenders als RTL 7 en 8 en Comedy central niet werkt. Wel kan ik gewoon die kanalen in programmeren en dan live bekijken en aldan opnemen. Maar niet van te voren zoals met een een video recorder. Dat gaat wel prima met de "oudere" kanalen.

knsm-eiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erniek schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:41:
...................................Grappig is dat KPN administratief nog steeds denkt dat ik ADSL heb, terwijl het signaal er al na een paar dagen af was.. Al diverse malen gebeld en gemaild, want elke maand werd nog steeds €30,- geïncasseerd; wat we natuurlijk gelijk bij de bank weer terug laten storten. Vorige week zijn we gebeld met 1000x excuses en dat het nu echt geregeld is. Maar wat blijkt gisteren na het opzeggen van de vaste lijn van KPN: we krijgen een brief in de bus dat ADSL Lite omgezet wordt naar ADSL Lite zonder vaste lijn. Kortom KPN denkt nog steeds dat we ADSL hebben. ............................
Hier precies hetzelfde, en met KPN TV ook, ook daar is het administratief een rotzooitje. Ik wacht de deurwaarder wel af en zal dan de bevestigingen van de opzeggingen dooor KPN wel laten zien....

knsm-eiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:31:

Maar goed, de bottom line is dat ik prima kan opnemen op mij HTPC en dat alleen de EPG voor de meer exotische zenders (Discovery science, travel en civilization bijvoorbeeld) en veranderde zenders als RTL 7 en 8 en Comedy central niet werkt. Wel kan ik gewoon die kanalen in programmeren en dan live bekijken en aldan opnemen. Maar niet van te voren zoals met een een video recorder. Dat gaat wel prima met de "oudere" kanalen.

knsm-eiland
WAt is een HTPC? Ik gebruik een pc met Windows Vista Mediacenter en in mijn PC zit een Hauppauge TV kaart. Wanneer ik binnen Mediacenter de kanalen wil scannen dan lukt dit niet. Kan dan alleen maar UPC selecteren en als ik op Analoge tv ga scannen dan duurt het een eeuwigheid en vind hij geen kanalen. Kan jouw oplossing hierboven ook dit probleem oplossen? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:24
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:40:
[...]

WAt is een HTPC? Ik gebruik een pc met Windows Vista Mediacenter en in mijn PC zit een Hauppauge TV kaart. Wanneer ik binnen Mediacenter de kanalen wil scannen dan lukt dit niet. Kan dan alleen maar UPC selecteren en als ik op Analoge tv ga scannen dan duurt het een eeuwigheid en vind hij geen kanalen. Kan jouw oplossing hierboven ook dit probleem oplossen? Zo ja, hoe?
HomeTheaterPC.. eigenlijk wat je al hebt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:09:
[...]

HomeTheaterPC.. eigenlijk wat je al hebt dus.
Ja maar, (naar mijn bescheiden opvatting) is MCE een systeem met behoorlijk wat beperkingen.Opgenomen bestanden van MCE kan je bijvoorbeeld alleen maar met MCE afspelen, niet met een andere speler (typisch Microsoft). Het feite dat je de kanalen niet kan scannen in MCE onderschrijft m.i. die stelling.

GBPVR (zie de link in mijn originele post) is veel flexibeler. Hoe dan ook, hier is een link naar het bestandje. Als je dat start dan zoekt het op de hauppagekaart alle kanalen af (noteer bij ieder gevonden kanaal het nummer (niet de frequentie, die heb je niet nodig) en die kan je dan wellicht invoeren in MCE. Ik ben geen MCE kenner. Je zou ook kunnen overwegen om een GBPVR te installeren, het is uiteindelijk gewoon software. Ik kan dat ook voor je doen, het programma is gratis, maar ik kost een uurtarief.

knsm-eiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:17:

----

Sinds 2002 is TweakDSL en later ook TweakFiber gericht op onder andere bbned als een van de toeleveranciers. Voor DSL is de andere leverancier GreenISP (Tiscali Wholesale/BabyXL) en vanaf 2008 KPN wholesale.

Als Tweak hebben wij gekozen voor kwaliteit en streven er naar om u dit in alle produktfacetten te laten merken. Dit betekend, dat eventuele verstoringen en leveringsproblemen voor DSL- en Fiber produkten voor alle toeleveranciers zo professioneel mogelijk worden opgepakt, om u, als klant een zo goed mogelijke dienstverlening te bieden.

Een van onze toeleveranciers, bbned, is naar mening van de directie van Tweak, structureel niet in staat om haar dienstverlening naar onze maatstaven en omgangsnormen op pijl te brengen en te houden. Dit heeft onderstaand besluit tot gevolg:

Per maandag 3 december 2007 is er besloten om de nieuwe levering van alle bbned produkten te staken, buiten de orders welke onderweg zijn.

Dit betekend, dat u voor bbned produkten, dus geen upgrades of nieuwe lijnen meer kunt bestellen. Wel zullen wij de storingsafhandelingen volgens de normale procedures volgen.
U als klant op het bbned netwerk kunt kosteloos gebruik maken van alle aanbiedingen, welke wij doen op DSL gebied. U kunt dus ook overstappen naar de verduivelde aanbiedingen.

TweakFiber abonnees ontvangen in de loop van december een apart schrijven met betrekking tot de fiberaansluiting. Nieuwe aansluitingen op TweakFiber zullen met ingang van 3 december 2007 niet meer in behandeling genomen worden.

----

Benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor mijn nog niet werkende Telefoon en TV aansluiting. Ik val hopelijk nog wel onder de al wel lopende contracten...
Alle glasvezelverbindingen worden toch geleverd via BBned toch? Ik vind deze mededeling van Tweak in ieder geval buitengewoon ernstig en verstrekkend. Zoiets breng je niet zomaar naar buiten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:32
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:38:
[...]

Alle glasvezelverbindingen worden toch geleverd via BBned toch? Ik vind deze mededeling van Tweak in ieder geval buitengewoon ernstig en verstrekkend. Zoiets breng je niet zomaar naar buiten lijkt mij.
Als ik kijk naar de klachten in dit topic lijkt het vooral een weergave van hetgeen hier al lang bekend is. De kinderschoenen kunnen nog niet uit. Ik zie er geen groot probleem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
prozak schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:29:
Als ik kijk naar de klachten in dit topic lijkt het vooral een weergave van hetgeen hier al lang bekend is. De kinderschoenen kunnen nog niet uit. Ik zie er geen groot probleem in.
De klachten van Tweak gingen over BBNed als totaal. Ook ADSL van BBNed leveren ze niet meer. En ADSL is allang uit de kinderschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of andere isp's zullen volgen. Daarnaast ben ik benieuwd naar de reactie van Glasvezelnet Amsterdam, zij zijn mooi in de aap gelogeerd met de wanprestaties van bbned. Het zou een flinke tegenslag kunnen betekenen voor hun mooie project en al hun inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:04:
[...]

Je zou ook kunnen overwegen om een GBPVR te installeren, het is uiteindelijk gewoon software. Ik kan dat ook voor je doen, het programma is gratis, maar ik kost een uurtarief.

knsm-eiland
Bedankt voor je info, ik moet me daar toch eens wat meer in MCE gaan verdiepen. Heb het ook veel te druk met het leren voor mijn CISSP en MCSE 2003 examens. Ik kost ook een uurtarief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:25:
Ben benieuwd of andere isp's zullen volgen.
Drie ISP's zeker niet, want die zijn van BBNed. Daar zul je geen kritiek van horen, naar buiten toe dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Overigens rommelt het wel bij de providers. Op de actueel-pagina staat nog dat Telebyte erbij gekomen is, maar op het tabblad aanbieders is die al weer weg. Bij Telebyte zelf staat het aanbod nog wel genoemd, maar bij de postcodecheck krijg je soms heel vreemde resultaten. Onder andere dat ze niet eens ADSL kunnen leveren op een plek waar de glasvezel al aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 07:36

Jan20

CMJJKFE

Jan-E schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:03:
Overigens rommelt het wel bij de providers. Op de actueel-pagina staat nog dat Telebyte erbij gekomen is, maar op het tabblad aanbieders is die al weer weg. Bij Telebyte zelf staat het aanbod nog wel genoemd, maar bij de postcodecheck krijg je soms heel vreemde resultaten. Onder andere dat ze niet eens ADSL kunnen leveren op een plek waar de glasvezel al aangesloten is.
Het rommelt inderdaad bij bbned, want anders zou Tweak zoiets niet zomaar doen. Het ging een tijdje geleden financieel ook niet fantastisch bij bbned. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat bieden.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan20 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:54:
Het rommelt inderdaad bij bbned, want anders zou Tweak zoiets niet zomaar doen.
Dan rommelt er iets tussen Tweak en bbned, dat wil niet direct zeggen dat het met bbned niet goed gaat.
Het ging een tijdje geleden financieel ook niet fantastisch bij bbned. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat bieden.
Sorry, maar dat is echt pure stemmingmakerij. Heb je bronnen waar uit blijkt dat het financieel niet goed gaat bij bbned? Want zonder betrouwbare achtergrondinformatie geloof ik daar eerlijk gezegd bar weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:32
Binnenkort is er weer een inloopavond van Citynet (12 december). Heeft het zin om erheen te gaan? Wordt er nog iets meer verteld dan wat je al uit dit forum kan halen of weten we hier eigenlijk alles al? Ik heb begrepen dat je de mogelijkheid hebt op de inlooopavond te ervaren hoe snel fiber is maar dat het snel is geloof ik wel daarvoor hoef ik niet tijd vrij te maken om in Cybersoek te gaan zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:11:

Sorry, maar dat is echt pure stemmingmakerij. Heb je bronnen waar uit blijkt dat het financieel niet goed gaat bij bbned? Want zonder betrouwbare achtergrondinformatie geloof ik daar eerlijk gezegd bar weinig van.
Telecom Italia zet Bbned in de etalage
dinsdag, 14 maart 2006, Bbned is niet langer één van de kernactiviteiten van Telecom Italia. Dat betekent dat het bedrijf kan worden verkocht.

Vorig jaar en volgens mij ook in 2005 ging het bar slecht met bbned. De kosten van de uitrol van adsl2 waren veel hoger dan verwacht en ze zaten dus ook dik in de min. Het (financieel) jaarverslag valt gewoon op te vragen bij de kvk of een aandeelhouders vergadering bijwonen ;)

Wij hebben vroeger wel eens zaken met bbned proberen te doen en dat viel ons toen vies tegen (onderlinge slechte communicatie, offertes ontvangen voor andere klanten, afspraken niet nagekomen). In dit forum zie je ook een duidelijk verschil in klachten bij tweak b en tweak t. Het lijkt mij dus logisch dat het niet helemaal top gaat met de communicatie onderling (tussen tweak en bbned)

Het zou best kunnen dat er ook een fout zit bij Tweak, maar als provider moeten er natuurlijk wel dingen gebeuren wil je geen nieuwe klanten meer aansluiten op het bbned netwerk.

Maar nu gaan wij helemaal offtopic, terug naar het glasvezel project :)

[ Voor 13% gewijzigd door Jan20 op 08-12-2007 19:03 ]

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan20 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:00:
Telecom Italia zet Bbned in de etalage
dinsdag, 14 maart 2006, Bbned is niet langer één van de kernactiviteiten van Telecom Italia. Dat betekent dat het bedrijf kan worden verkocht.
Mja, en? Geen kernactiviteit wil niet direct zeggen dat het financieel niet goed gaat.
Vorig jaar en volgens mij ook in 2005 ging het bar slecht met bbned. De kosten van de uitrol van adsl2 waren veel hoger dan verwacht en ze zaten dus ook dik in de min. Het (financieel) jaarverslag valt gewoon op te vragen bij de kvk of een aandeelhouders vergadering bijwonen ;)
Aandeelhoudersvergadering? Dan moet je wel bij Telecom Italia werken, want dat is de enige aandeelhouder van bbned. En de kosten van de netwerk rollout van ADSL2+ zullen vast stevig geweest zijn, maar die worden gewoon betaald door Telecom Italia. Denk je nou echt dat Telecom Italia nog geld steekt in de lancering van een ISP als Alice als ze geen toekomst zien in de basis van die ISP, namelijk bbned? Zolang zij erachter staan is de financiele buffer meer dan groot genoeg.
Wij hebben vroeger wel eens zaken met bbned proberen te doen en dat viel ons toen vies tegen (onderlinge slechte communicatie, offertes ontvangen voor andere klanten, afspraken niet nagekomen). In dit forum zie je ook een duidelijk verschil in klachten bij tweak b en tweak t. Het lijkt mij dus logisch dat het niet helemaal top gaat met de communicatie onderling (tussen tweak en bbned)

Het zou best kunnen dat er ook een fout zit bij Tweak, maar als provider moeten er natuurlijk wel dingen gebeuren wil je geen nieuwe klanten meer aansluiten op het bbned netwerk.
Jij zei in de vorige post: Tweak stopt met bbned, dus het zal wel slecht gaan met bbned. Ik zeg: Tweak stopt met bbned, dus er zal iets niet goed gaan tussen Tweak en bbned. Denk eens goed na over het verschil (hint: hoeveel van hun tientallen andere partners hebben de afgelopen tijd besloten bbned's diensten niet meer te verkopen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:11:
[...]

Mja, en? Geen kernactiviteit wil niet direct zeggen dat het financieel niet goed gaat.

[...]

Aandeelhoudersvergadering? Dan moet je wel bij Telecom Italia werken, want dat is de enige aandeelhouder van bbned. En de kosten van de netwerk rollout van ADSL2+ zullen vast stevig geweest zijn, maar die worden gewoon betaald door Telecom Italia. Denk je nou echt dat Telecom Italia nog geld steekt in de lancering van een ISP als Alice als ze geen toekomst zien in de basis van die ISP, namelijk bbned? Zolang zij erachter staan is de financiele buffer meer dan groot genoeg.

[...]

Jij zei in de vorige post: Tweak stopt met bbned, dus het zal wel slecht gaan met bbned. Ik zeg: Tweak stopt met bbned, dus er zal iets niet goed gaan tussen Tweak en bbned. Denk eens goed na over het verschil (hint: hoeveel van hun tientallen andere partners hebben de afgelopen tijd besloten bbned's diensten niet meer te verkopen?).
Jij trekt hieruit een conclusie die ik niet heb geuit. Ik weet uit eigen ervaring dat er in elk geval in het jaar 2006 problemen waren bij bbned en dat hierdoor een groot aantal problemen zijn ontstaan.

Hoe het nu precies staat bij bbned op financieel gebied zou ik op dit moment niet 1/2/3 weten, maar in 2005 / 2006 zaten ze dik in de rode cijfers. Als aandeelhouder wil je rendement maken, lukt dat niet probeer je de aandelen te verkopen. Als bbned zeer aantrekkelijke marges maakte zouden de aandeelhouders hun aandelen alleen tegen zeer aantrekkelijke marges verkopen. En op dat moment was dat nou niet echt makkelijk. Het is daarom ook een reden waarom Frans Telecom het netwerk heeft verkocht aan kpn.

De marges als netwerkleverancier zoals (tiswhosale overgenomen is door kpn en als bbned) is het lastig om geld te verdienen. Een mogelijke reden om een provider op te starten kunnen zijn om de de ratio's te verhogen en hun ROI hierdoor te kunnen vergroten.

Telecom Italie zal inderdaad niet zomaar hun aandelen meer verkopen. Het is in Nederland ook lastig een partij te vinden waaraan de aandelen uberhaupt nog verkocht hunnen worden omdat een partij niet te dominant mag worden, dat er geen concurrentie meer mogelijk is.

Maar deze discussie kan bijna oneindig doorgaan. Het lijkt mij handig dit topic niet verder te vervuilen omdat dit over het Glasvezel project in Amsterdam gaat......

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan20 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:40:
Jij trekt hieruit een conclusie die ik niet heb geuit. Ik weet uit eigen ervaring dat er in elk geval in het jaar 2006 problemen waren bij bbned en dat hierdoor een groot aantal problemen zijn ontstaan.
Bronnen alsjeblieft, niet eigen ervaringen.
Hoe het nu precies staat bij bbned op financieel gebied zou ik op dit moment niet 1/2/3 weten, maar in 2005 / 2006 zaten ze dik in de rode cijfers.
Investeringen zetten je vaak in de rode cijfers, maar bbned is een van de weinige DSL providers die winst gemaakt heeft (Versatel/Tele2 en Wanadoo/Orange hebben nog nooit een rooie cent verdiend en Tiscali deed het ook allesbehalve goed).
Als aandeelhouder wil je rendement maken, lukt dat niet probeer je de aandelen te verkopen. Als bbned zeer aantrekkelijke marges maakte zouden de aandeelhouders hun aandelen alleen tegen zeer aantrekkelijke marges verkopen. En op dat moment was dat nou niet echt makkelijk. Het is daarom ook een reden waarom Frans Telecom het netwerk heeft verkocht aan kpn.
France Telecom het netwerk verkocht aan KPN? Huh? Waar heb je het over. Je hele verhaal klinkt toch echt een beetje alsof je de kok hebt horen fluiten want hij weet niet waar de lepel hangt.
Maar deze discussie kan bijna oneindig doorgaan. Het lijkt mij handig dit topic niet verder te vervuilen omdat dit over het Glasvezel project in Amsterdam gaat......
Mja, zo kan je een discussie natuurlijk ook eindigen: terugkomen om je punt te maken en dan de stemming zo maken dat de ander er niet meer op zou moeten reageren. Wil je niet meer offtopic gaan, reageer dan niet offtopic. Vergeet niet dat je de discussie zelf in deze richting geduwd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:59:
[...]

Bronnen alsjeblieft, niet eigen ervaringen.

[...]

Investeringen zetten je vaak in de rode cijfers, maar bbned is een van de weinige DSL providers die winst gemaakt heeft (Versatel/Tele2 en Wanadoo/Orange hebben nog nooit een rooie cent verdiend en Tiscali deed het ook allesbehalve goed).

[...]

France Telecom het netwerk verkocht aan KPN? Huh? Waar heb je het over. Je hele verhaal klinkt toch echt een beetje alsof je de kok hebt horen fluiten want hij weet niet waar de lepel hangt.

[...]

Mja, zo kan je een discussie natuurlijk ook eindigen: terugkomen om je punt te maken en dan de stemming zo maken dat de ander er niet meer op zou moeten reageren. Wil je niet meer offtopic gaan, reageer dan niet offtopic. Vergeet niet dat je de discussie zelf in deze richting geduwd hebt.
In de plaats van France Telecom bedoelde ik ik Tiscali (mijn excuses).

Dat Tiscali/tele2/versatel nog nooit een rode cent hebben verdient, klopt natuurlijk voor een geen meter.

Tiscali Nederland: 2005 een brutowinst van 30 miljoen euro (exclusief verkoop deel klanten was de winst 13 miljoen)
Tele2:De winst voor belastingen, rentelasten en afschrijvingen (ebitda) steeg in een jaar tijd met 13 procent tot 1,87 miljard Zweede kronen (ruim 197 miljoen euro). Dit vertekent natuurlijk het beeld omdat het een internationaal bedrijf is. In de tijd dat versatel nog niet die te dure voetbalrechten had, maakte ze ook een prima winst.

Het klopt ook dat deze providers ook verlies hebben gemaakt en daarom is Tiscali ook verkocht, zoals ik al had vermeld.

Ik heb ook nergens vermeld dat bbned nooit winst heeft gemaakt? Ik weet alleen dat in het jaar 2005/2006 verlies hebben gemaakt, omdat ik toen de jaarrekening had opgevraagd voor een project. Deze rekening is ook door jou op te vragen dus, wat let je ;) Ik zou eens kijken of ergens online hierover iets te vinden is maar zo 1/2/3 was er niks online te vinden.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan20 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:19:
Dat Tiscali/tele2/versatel nog nooit een rode cent hebben verdient, klopt natuurlijk voor een geen meter.

Tiscali Nederland: 2005 een brutowinst van 30 miljoen euro (exclusief verkoop deel klanten was de winst 13 miljoen)
Ebitda positief dus? En hoeveel bleef daar echt van over?
Tele2:De winst voor belastingen, rentelasten en afschrijvingen (ebitda) steeg in een jaar tijd met 13 procent tot 1,87 miljard Zweede kronen (ruim 197 miljoen euro). Dit vertekent natuurlijk het beeld omdat het een internationaal bedrijf is.
Ik had het over de combinatie Versatel/Tele2, dus niet het internationale bedrijf Tele2.
In de tijd dat versatel nog niet die te dure voetbalrechten had, maakte ze ook een prima winst.
Versatel geld verdiend? Haha, ga eens met wat aandeelhouders praten. ;) Zoek eens op WebWereld op de term "versatel verlies", pure entertainment.
Ik heb ook nergens vermeld dat bbned nooit winst heeft gemaakt?
Ik liett alleen even het verschil zien tussen bbned en andere DSL telco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:32:
[...]

<snip>

Ik liet alleen even het verschil zien tussen bbned en andere DSL telco's.
@jan & kryz

Los van het feit dat dit een leuke discussie is begint hij wel steeds verder offtopic te raken.. (nieuwe thread in internet & hosting: Jan vs Kryz!? ;)) Wie er gelijk heeft maakt niet zoveel uit, maar het statement op de tweak site geeft wel aan dat er tussen tweak en bbned iets mis zit. Wat dat moge zijn zal voor ons allemaal giswerk zijn dus discussies hierover hebben weinig nut.

Uit persoonlijke ervaring (en ja dit zijn feiten :)) weet ik dat de aanleg van een glasvezelnetwerk een enorm complexe operatie is. De problemen ontstaan niet zozeer in het isp/beheersdomein maar eerder in de aanleg. De problemen waar wij mee te maken hadden lagen ook meer in de fases pre oplevering en de aantallen lagen zeker een stuk lager dan de pre-opleveringsproblemen die wij uit het XMS project kenden. (Let wel: ik heb het hier over de eerste fase van XMS, de pilot in soest/soesterberg.)

Je hebt bij een project van deze grootte gewoon te maken met enorm veel uitzonderingen. Met een pilot kun je je lichtelijk indekken, maar zoals herman eerder in dit topic al aangaf zijn er enorm veel uitzonderingssituaties die pas tijdens de werkelijke uitrol aan het licht kwamen. (denk hierbij aan onduidelijke eigendomssituaties, onmogelijke bouwconstructies, gebrek aan kabelbuizen etcetcetc)

Als ik naar het XMS project kijk zie je daar dat voor elke straat/huistype een ander type aansluiting bedacht moet worden. Voor een aannemer is dus bijna elke nieuwe straat 'maatwerk' en dat maakt het een lastig en tijdrovend proces. Gezien de bouwsituatie in de meeste straten van Amsterdam vermoed ik dat het daar alleen maar lastiger zal zijn.

Persoonlijk heb ik ook het vermoeden dat het hele conflict niet in dit probleemdomein te zoeken is. Wat het precies is zullen we ook pas weten als beide bedrijven hierover uitspraken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:11:
Gezien de ervaringen op dit forum lijkt het mij niet zo'n gewaagde stelling om te beweren dat het probleem echt zit bij bbned. En natuurlijk zal een isp als Pilmo de banden niet verbreken met het moederbedrijf bbned. De breuk die Tweak bekend heeft gemaakt is dermate verstrekkend dat je dat niet als een onderling probleempje af kan doen.

Nog steeds benieuwd naar de reactie van de arme jongens van Glasvezelnet Amsterdam op deze kwestie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie praat er nu over een breuk? Wat ik heb begrepen van Tweak is dat ze niet gebroken hebben met BBNed maar dat ze tijdelijk geen nieuwe aanvragen zullen accepteren omdat BBned de gewenste kwaliteit niet kan garanderen. Diegene die al wat afgesloten hebben zullen ook gewoon aangesloten worden, althans dast is mij verteld. Ik baal wel verschrikkelijk want ik had alles via UNET gewoon fantastisch aan de praat. Zelfs Telefoon en TV. Het ging mis op het moment dat Tweak me vroeg om nogmaals met Unet contact op te nemen omdat ze nog 'op de lijn zaten' . Ik had toen ook nog gewoon TV via Unet via BBned. Ik kan nog steeds niet begrijpen wat er van de kant van BBNED nu zo moeilijk is. Feitelijk werkte alles al goed maar lag het contract toen nog bij Unet. Ik stap vervolgens over naar Tweak en dan lijkt het mij niet meer dan het bestaande contract e.d. overhevelen naar Tweak. Misschien kan die persoon van BBned hier in het forum eens op reageren? Van hun kant is het ook wel erg stil hier op het forum......

Heb nu al een aantal weken geen TV meer en daar baal ik van!!! Ik ga maarweereens met Tweak bellen.....(kunnen ze me weer gaan vertellen dat er een ticket bij BBned ligt). (Het lijkt UPC wel!, maar dan een fractie 10 erger.....)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Uit de FAQ van Concepts:

Is het IP adres geregistreerd?
Ja, dit wordt altijd geregistreerd.

Is een VPN-verbinding mogelijk?
Ja, een VPN-verbinding is mogelijk bij een 20Mbps en 50Mbps verbinding.

Weet iemand wat ze met het eerste antwoord bedoelen? Vast IP-adres, reverse DNS lookup of nog iets anders? Voorheen stond daar als vraag en antwoord dat je bij een 10Mbits verbinding geen vast IP adres kreeg en bij een 20Mbits abo wel...

En waarom zou je bij een 10Mbps verbinding geen VPN kunnen opbouwen? Poortfiltering??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:25:
[...] Ik stap vervolgens over naar Tweak en dan lijkt het mij niet meer dan het bestaande contract e.d. overhevelen naar Tweak.
Er moet niet alleen 'een contract' overgeheveld worden, maar ook instellingen, verantwoordelijkheden, e.d. Voor televisie is dat niet zo veel (die heb je, of die heb je niet), maar VoIP en data zijn wat ingewikkelder, omdat iedere provider zijn eigen (VoIP, DHCP, etc.) servers heeft, die onafhankelijk ingesteld zijn of moeten worden. Dat kan dus sowieso meer impact hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
In de FAQ van Concepts zijn nu beide vragen over de registratie van het IP-adres en over een VPN-verbinding verdwenen. Ik had mijn vraag daarover ook aan de helpdesk van Concepts gericht.

Antwoord:

Geachte heer,

Vaste ip-adressen zijn door problemen niet meer mogelijk op glasvezel.
Omdat VPN altijd een vaste ip-adres nodig heeft wordt dit vanzelfsprekend niet meer ondersteunt.

We hebben de FAQ van de website aangepast om het wat duidelijker te maken.

Met vriendelijke groet,
[knip] | Account Manager | Concepts ICT

Nogal vage omschrijving: "problemen". Is dat alleen bij Concepts of ook bij andere providers? Denan: hoe zit dat bij InterNLnet? Wel of geen vast IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:25:

Heb nu al een aantal weken geen TV meer en daar baal ik van!!! Ik ga maarweereens met Tweak bellen.....(kunnen ze me weer gaan vertellen dat er een ticket bij BBned ligt). (Het lijkt UPC wel!, maar dan een fractie 10 erger.....)
Ik heb ook al een aantal weken (ineens) geen tv-signaal meer. Bijna dagelijks in contact geweest met de (overigens zeer behulpzame) servicedesk van InterNlnet. Laatste bericht dat ik afgelopen vrijdag kreeg van InterNLnet was dat BBNed iemand van Imtech op mij afstuurt om te kijken waarom ik geen tv- en radiosignaal heb. Ik zit nog steeds te wachten op het afspraaktelefoontje van Imtech. Je geduld wordt wel erg op de proef gesteld door BBNed. En elke avond geen tv en geen radio is op een gegeven moment erg vervelend. Hopelijk ben ik voor Kerst weer aangsloten, maar gelet op de snelheid van BBNed van de afgelopen 2 weken vrees ik het ergste......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:55:
[...]

Ik ga het onderzoeken, hier moet ik even induiken
@BBned_dhont
Weet je hier al meer van? Betrof het aanbieden van daadwerkelijk 39 zenders. Nu zijn het slechts 36 zenders (tenminste als je het tv-signaal ontvangt)........ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:59:
[...]

Ik heb ook al een aantal weken (ineens) geen tv-signaal meer. Bijna dagelijks in contact geweest met de (overigens zeer behulpzame) servicedesk van InterNlnet. Laatste bericht dat ik afgelopen vrijdag kreeg van InterNLnet was dat BBNed iemand van Imtech op mij afstuurt om te kijken waarom ik geen tv- en radiosignaal heb. Ik zit nog steeds te wachten op het afspraaktelefoontje van Imtech. Je geduld wordt wel erg op de proef gesteld door BBNed. En elke avond geen tv en geen radio is op een gegeven moment erg vervelend. Hopelijk ben ik voor Kerst weer aangsloten, maar gelet op de snelheid van BBNed van de afgelopen 2 weken vrees ik het ergste......
Je wilt het niet geloven maar gisteren kreeg ik telefoon van BBNED en heb ze het hele verhaal uitgelegd. Volgens de techneut die ik aan de telefoon had stond toch alles goed. Ik was helaas niet thuis en hij zou op mijn vrije dag, a.s. vrijdag weer contact met me opnemen om vervolgstappen te nemen. Hij zou ook Imtech inschakelen.

Ik kwam gisterenavond thuis en was blij verrast dat en mijn telefoon en mijn TV het opeens deed. Het vermoeden is dat men vergeten is te patchen. Net werd ik ook nog gebeld door imtech die een afspraak met me wilde maken om de thuissituatie door te nemen ivm mijn TV/telefoon probleem. Heb ze doorgegeven dat die afspraak niet door hoefde te gaan omdat nu (eindelijk) alles werkt.

Ik denk dat in jouw geval het ook niet noodzakelijk is dat er een monteur van Imtech langskomt omdat je volgens mij wel internet en Telefoon hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ontdekt dat UPC nog gewoon tv levert via de kabel bij mij. En ja, het beeld bleek velen malen beter dan het beeld via de glasvezel. Over exact dezelfde interne bekabeling hier in huis. Raar is ook dat mijn glasvezel tv de slaapkamer nauwelijks bereikte (20 meter) en UPC over hetzelfde kabeltje wel gewoon beeld levert. Mijn keuze is gemaakt, ik ga voor UPC. Wel jammer dat mailtjes naar mijn isp Pilmo gewoon niet beantwoord worden. Heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Jan-E schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:05:
In de FAQ
Nogal vage omschrijving: "problemen". Is dat alleen bij Concepts of ook bij andere providers? Denan: hoe zit dat bij InterNLnet? Wel of geen vast IP adres?
Gewoon een vast IP:

http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?ID=11638

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:23:
[...]

Ik denk dat in jouw geval het ook niet noodzakelijk is dat er een monteur van Imtech langskomt omdat je volgens mij wel internet en Telefoon hebt.
Het maffe is inderdaad dat telefoon en internet het wel (weer) doen. Alleen de tv- en radio-signaal bleef achterwege. Technisch zou dat mogelijk kunnen zijn aldus InterNlnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
FAQ's veranderen bij Concepts-ICT nogal regelmatig, dus vraag ik het maar even na ;)

Ik heb nu bij Concepts al 3 verschillende antwoorden zien staan over een vast IP-nummer. Wat hun problemen zijn weet ik echter nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:30:
[...]

Het maffe is inderdaad dat telefoon en internet het wel (weer) doen. Alleen de tv- en radio-signaal bleef achterwege. Technisch zou dat mogelijk kunnen zijn aldus InterNlnet.
Internet/Telefonie komt volgens mij ook over een apparte vezel binnen. Ik gok dat er inderdaad iets met de patching verkeerd is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:02:
Internet/Telefonie komt volgens mij ook over een apparte vezel binnen. Ik gok dat er inderdaad iets met de patching verkeerd is gegaan.
Klopt. Er is een 'CATV' vezel waarover het televisiesignaal gaat, en een aparte 'data' vezel voor de andere diensten (waaronder telefonie en internet). Als een van beide 'vezels' niet werkt kan dat inderdaad een patch/connector/vezel issue zijn (maar dat hoeft natuurlijk niet per se).

Normaal gesproken kun je aan de WAN en R/T leds op het modem zien of de vezels goed zijn aangesloten en er 'licht' doorkomt. Het WAN ledje zou in principe altijd aan moeten zijn (vanwege beheer), het R/T ledje gaat aan als er een goed CATV ingangssignaal is EN de TV dienst is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

goed nieuws voor gemeente amsterdam en dus ook gva neem ik aan :)
nieuws: Kroes geeft groen licht voor glasvezelinvestering Amsterdam

vandaag is de straat voor me deur opengehaald.lekker zanderig :P alleen wordt het wachten nu extra moeilijk gemaakt....nu duurt het voor me gevoel nog langer :P

[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 11-12-2007 18:14 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
mrsar schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:14:
Vandaag is de straat voor me deur opengehaald.lekker zanderig :P alleen wordt het wachten nu extra moeilijk gemaakt....nu duurt het voor me gevoel nog langer :P
Hmm. "Woonplaats: Muiden". Of toch 1e Atjehstraat, A'dam??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
Voor de compleetheid even het hele bericht van de Europese Commissie:

"Brussel, 11 december 2007

Staatssteun: de Commissie concludeert dat de investering van de gemeente Amsterdam in een glasvezelnetwerk geen staatssteun vormt

De Europese Commissie heeft de investering van de gemeente Amsterdam en andere aandeelhouders in een glasvezel-telecommunicatienetwerk in Amsterdam goedgekeurd. Na een grondig onderzoek dat in december 2006 werd ingesteld (zie IP/06/1872) kwam de Commissie tot de conclusie dat de gemeente onder dezelfde voorwaarden aan het project deelneemt als een particuliere investeerder in een markteconomie zou doen. Daarom is zij tot de conclusie gekomen dat de investering geen staatssteun inhoudt.

"Bedrijfsactiviteiten van openbare autoriteiten in de geliberaliseerde sector elektronische communicatie moeten nauwgezet worden onderzocht vanwege de potentieel concurrentieverstorende gevolgen van eventuele staatssteun voor de activiteiten van particuliere marktdeelnemers, met name in grootstedelijke gebieden", verklaarde Neelie Kroes, Commissaris voor concurrentie. "In dit specifieke geval heeft ons onderzoek evenwel uitgewezen dat de gemeente Amsterdam onder marktvoorwaarden investeert en dat verscheidene particuliere partijen aanzienlijke bedragen in het project investeren".

Amsterdam investeert samen met andere aandeelhouders in een onderneming die een "fibre-to-the-home"-breedbandtoegangsnetwerk aanlegt, waarop 37 000 huishoudens in Amsterdam zullen worden aangesloten. In totaal bedraagt de investering in het eigen vermogen van het project 18 miljoen euro. De gemeente Amsterdam bezit één derde van de aandelen, twee particuliere investeerders, ING Real Estate en Reggefiber samen nog eens een derde, terwijl vijf woningcorporaties het resterende derde deel in handen hebben. De wholesaleoperator van het nieuwe glasvezelnetwerk werd via een aanbestedingsprocedure geselecteerd en zal open, niet-discriminerende toegang verschaffen aan retailoperators die televisie-, breedband- en telefoniediensten aanbieden.

Volgens de EU-staatssteunregels kan worden aangenomen dat investeringen door openbare autoriteiten in ondernemingen die economische activiteiten verrichten geen steun inhouden, indien de voorwaarden waaronder deze investeringen worden verricht voor een particuliere investeerder in een markteconomie aanvaardbaar zouden zijn (het beginsel van de particuliere investeerder in een markteconomie).

Vanwege de aanvankelijke twijfels over de levensvatbaarheid van het businessplan en bepaalde voorinvesteringen die door de gemeente Amsterdam zijn verricht, stelde de Commissie in december 2006 een formeel onderzoek in (zie IP/06/1872).

Na opmerkingen van belanghebbenden en nadere toelichtingen van de Nederlandse autoriteiten te hebben ontvangen, kwam de Commissie tot de conclusie dat de twee particuliere ondernemingen die in de sector actief zijn onder gelijke voorwaarden als de gemeente geïnvesteerd hebben. Met name zouden alle investerende partijen bij tegenvallende bedrijfsresultaten de eventuele verliezen moeten dragen. De structuur van de nieuwe onderneming is van dien aard dat de particuliere investeerders aanzienlijke deelnemingen hebben in het project, terwijl geen enkele aandeelhouder zelfstandig een controlende zeggenschap over de onderneming heeft. Samen met de uitvoerige analyse van het businessplan vormden deze factoren volgens de Commissie voldoende bewijs om te kunnen concluderen dat de investering voldoet aan het beginsel van de particuliere investeerder in een markteconomie, en dat zij derhalve geen staatssteun omvat.

De Commissie heeft ruim 30 openbare steunmaatregelen voor breedbanddiensten en -netwerken aan de staatssteunregels getoetst. Wanneer overheidssteun gerechtvaardigd is omdat de markt als zodanig de gesteunde dienst niet zou aanbieden, zoals in plattelandsgebieden met een lage bevolkingsdichtheid en zonder breedbanddekking, wordt staatssteun doorgaans als verenigbaar beschouwd. De Commissie is voorzichtiger wanneer openbare autoriteiten steun verlenen in grootstedelijke gebieden, zoals Amsterdam, waar reeds commerciële breedbanddiensten beschikbaar zijn tegen concurrerende voorwaarden. Dergelijke steun kan namelijk bestaande en toekomstige investeringen door marktdeelnemers verdringen. In het onderhavige geval is er echter geen sprake van staatssteun omdat de gemeente als particuliere investeerder in een markteconomie handelt.

De Commissie benadrukt verder dat deze beschikking niet impliceert dat openbare autoriteiten aan projecten kunnen deelnemen louter door te beweren dat zij als normale marktinvesteerders optreden. De marktconformiteit van een openbare investering moet op deugdelijke gronden worden bewezen, in de regel op basis van een gezond businessplan en een aanzienlijke particuliere deelneming in het project. Bovendien moeten de particuliere partijen het zakelijke risico in verband met de investering onder dezelfde voorwaarden als de openbare investeerder aanvaarden.

De niet-vertrouwelijke versie van de beschikking zal onder nummer C 53 / 2006 worden opgenomen in het Staatssteunregister op de website van DG Concurrentie wanneer eventuele vertrouwelijkheidskwesties zijn opgelost. Een lijst van de meest recente beschikkingen op het gebied van staatssteun die in het Publicatieblad en op internet zijn gepubliceerd, is te vinden in "State aid Weekly e-News".

http://www.europa.eu/rapi...anguage=EN&guiLanguage=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Jan-E schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:29:
[...]
Hmm. "Woonplaats: Muiden". Of toch 1e Atjehstraat, A'dam??
Insulindeweg a'dam ;) moet het nog eens aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:03:
[...]
het R/T ledje gaat aan als er een goed CATV ingangssignaal is EN de TV dienst is ingeschakeld.
Het R/T ledje is bij mij uit. Ik ben nu al ruim 2 weken bezig met InterNLnet. zij schakelen elke keer BBNed in via een "ticket". Vrijdag werd mij gezegd dat iemand van Imtech moet langs komen. Ik zit nog steeds te wachten op een telefoon van iemand van Imtech om een afspraak te maken..... Werkelijk te gejk voor woorden dat dit zo lang moet duren. bij UPC heb ik zoeits nog nooit meegemaakt. Supervervelend om al ruim 2 weken geen tv en radio te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:33:
[...]

Het R/T ledje is bij mij uit. Ik ben nu al ruim 2 weken bezig met InterNLnet. zij schakelen elke keer BBNed in via een "ticket". Vrijdag werd mij gezegd dat iemand van Imtech moet langs komen. Ik zit nog steeds te wachten op een telefoon van iemand van Imtech om een afspraak te maken..... Werkelijk te gejk voor woorden dat dit zo lang moet duren. bij UPC heb ik zoeits nog nooit meegemaakt. Supervervelend om al ruim 2 weken geen tv en radio te hebben.
Hmm... dat zou inderdaad niet zo lang mogen duren.. heb je een debiteurnummer waarmee ik eens intern kan gaan rondvragen?

(edit: pcode/huisnummer vervangen door deb nummer :))

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 14-12-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij redelijk begint te irriteren is het (bij Unet bekende) probleem dat als ik ergens heen bel en ik nummers moet intoetsen dat die niet goed doorkomen. Nummerherkenning mijn kant op doet het overigens wel. Zoals gesteld Unet weet het, en BBned ook maar er schijnt geen oplossing voor te zijn.
Ik moet geregeld bellen naar de US, naar familie en doe dat via een 0900 nummer voor zeer weinig geld, maar moet na het 0900 nummer, als ik eenmaal hun centrale binnen ben het nummer in de US intoetsen en dat gaat altijd mis.
Gevolg is dat ik moet bellen via mijn GSM en dat is behoorlijk duurder. (0900 PLUS de mobiele telefoonkosten).
Unet antwoordde mij dat een en ander aan BBNed ligt en dat zij bezig zijn hun telefoondienst elders onder te brengen.
Overigens is er het een en ander aan aanbieders ook veranderd. O.M. Alice is er bij gekomen.
Verder hangt er voor mijn deur al drie weken een bundel kabels (voor de buren) en dat begint me ook te irriteren. Ik zal eens met De Key gaan bellen, dan moeten die het maar met de aannemers regelen.
Over HD (bijvoorbeeld Discovery) is nog niets bekend.

knsm-eiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:12:
Unet antwoordde mij dat een en ander aan BBNed ligt en dat zij bezig zijn hun telefoondienst elders onder te brengen.
Krijg je die telefonie van Unet via het glasvezelmodem binnen of via een aparte ATA (zoals bij InterNLnet)? Unet gebruikt Breezz voor de telefonie en dat heb ik nu al via een ATA achter een KPN Adsl lijn.Heb je een nummer waarbij het bij jou mis gaat, dan kan ik eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilmo biedt haar diensten niet langer actief aan. Bestaande klanten zullen de support en service die u van Pilmo gewend bent blijven ontvangen.

Ik begon mij al af te vragen waarom mijn provider Pilmo niet wil reageren op mijn vragen en verzoeken per e-mail. Op de site lees ik dat ze gestopt zijn. Nieuwe klanten kunnen zich wenden tot Alice, en de rest krijgt de support en service die we van ze gewend zijn. Fijn is dat. Als ze gewoon op zouden gaan in Alice zou ik daar service kunnen ontvangen - maar dat is blijkbaar niet het geval. Of zouden ze Pilmo laten sterven vanwege juridische claims? Ze hebben in ieder geval niet de moeite genomen om hun klanten op de hoogte te stellen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:02:
Pilmo biedt haar diensten niet langer actief aan. Bestaande klanten zullen de support en service die u van Pilmo gewend bent blijven ontvangen.

Ik begon mij al af te vragen waarom mijn provider Pilmo niet wil reageren op mijn vragen en verzoeken per e-mail. Op de site lees ik dat ze gestopt zijn. Nieuwe klanten kunnen zich wenden tot Alice, en de rest krijgt de support en service die we van ze gewend zijn. Fijn is dat. Als ze gewoon op zouden gaan in Alice zou ik daar service kunnen ontvangen - maar dat is blijkbaar niet het geval. Of zouden ze Pilmo laten sterven vanwege juridische claims? Ze hebben in ieder geval niet de moeite genomen om hun klanten op de hoogte te stellen.. :(
Nou, ik mag toch wel hopen dat het inderdaad gewoon is zoals ik al verwachtte: Alice neemt gewoon heel Pilmo over (waarom zou bbned 2 consumenten ISP's onderhouden). Ik denk dat je deze actie en het gebrek aan reacties op jouw e-mails niet aan elkaar moet relateren. Sterker nog, ik denk dat voor een groot deel het Pilmo en het Alice team uit dezelfde mensen bestaan.

Wat ik zou doen als ik jou was is alles per e-mail, fax en telefoon uit de doeken doen (dus het hele verhaal nog eens van voren af aan op papier zetten en via die 3 wegen bij Pilmo aan het verstand brengen). Als je dan niet direct de support krijgt die je nodig hebt: vragen naar de manager. Doet die ook nog niets? Volgende manager. Etc. Op een gegeven moment krijgen ze wel door dat je het meent - zo groot is bbned niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Verder hangt er voor mijn deur al drie weken een bundel kabels (voor de buren) en dat begint me ook te irriteren.
Zou jij niet eens een weekje de zon gaan opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:17:
[...]

Nou, ik mag toch wel hopen dat het inderdaad gewoon is zoals ik al verwachtte: Alice neemt gewoon heel Pilmo over (waarom zou bbned 2 consumenten ISP's onderhouden). Ik denk dat je deze actie en het gebrek aan reacties op jouw e-mails niet aan elkaar moet relateren. Sterker nog, ik denk dat voor een groot deel het Pilmo en het Alice team uit dezelfde mensen bestaan.

Wat ik zou doen als ik jou was is alles per e-mail, fax en telefoon uit de doeken doen (dus het hele verhaal nog eens van voren af aan op papier zetten en via die 3 wegen bij Pilmo aan het verstand brengen). Als je dan niet direct de support krijgt die je nodig hebt: vragen naar de manager. Doet die ook nog niets? Volgende manager. Etc. Op een gegeven moment krijgen ze wel door dat je het meent - zo groot is bbned niet namelijk.
Pilmoklanten zullen in de toekomst inderdaad gaan migreren naar bvb Alice of InterNLnet(afhankelijk van de oorspronkelijke diensten die de Pilmo klant afnam), maar dat kan nog wel even duren. Om de organisatie goed in kaart te kunnen brengen is momenteel de order intake bij Pilmo stopgezet, een ISP migreren is namelijk niet te doen als er dagelijks nieuwe orders binnenkomen voor het oude label.

* Ga dus niet nu al alice glassupport bellen voor supportvragen want de csd daar zal niets van Pilmo glasvezel afweten. Het zijn dus ook niet dezelfde mensen Kryz :)

Zodra men start met de migratie zal men alle klanten hiervan schriftelijk op de hoogte stellen en hen een aantal keuzes geven. Doelstelling is ook om alle eventuele openstaande vragen/problemen/etc ruim voor de migratie op te lossen zodat de nieuwe ISP's met een schone lei beginnen. Vanuit de verschillende betrokken providers zijn momenteel enkele teams bezig met dit traject.

add: @ macondo: stuur anders even een complete omschrijving van je huidige problemen naar het gebruikelijke Pilmo supportadres en markeer het subject met "pilmo - tav MS". Ik zal vragen of ze deze mail naar mij door kunnen zetten en zo wellicht het proces bespoedigen. Aub ook je complete NAW-gegevens in de pilmo email opnemen, dat maakt het doorzetten naar de juiste partijen net iets makkelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door denan op 17-12-2007 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:07:
[...]

Hmm... dat zou inderdaad niet zo lang mogen duren.. heb je een debiteurnummer waarmee ik eens intern kan gaan rondvragen?

(edit: pcode/huisnummer vervangen door deb nummer :))
1019 LG 345
Bedoel je dat? Postcode en huisnummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij redelijk begint te irriteren is het (bij Unet bekende) probleem dat als ik ergens heen bel en ik nummers moet intoetsen dat die niet goed doorkomen. Nummerherkenning mijn kant op doet het overigens wel. Zoals gesteld Unet weet het, en BBned ook maar er schijnt geen oplossing voor te zijn.
Voor mij is dit een nieuw probleem. Heb je dit bij een specifieke 0900-beldienst, of in het algemeen? Heb je een paar specifieke voorbeelden? Ik weet dat er veel verschillende van dit soort aanbieders zijn (gebruik ze zelf ook wel eens) en omdat de tarieven nog wel eens wisselen gebruik ik vaak andere. Weet je of er helemaal geen enkele toon doorkomt, of dat hij er af en toe eentje mist (of zelfs tonen dubbel detecteert)?

Het sturen van DTMF tonen heeft overigens niet zo veel met nummerherkenning (nummerweergave) te maken. Het signaal voor nummerweergave wordt nadat een 'call' binnenkomt door het modem op de telefoonlijn gezet. Zolang het nummer dus bij het modem binnenkomt in de call is daar maar 1 'doos' bij betrokken. DTMF de andere kant op is iets lastiger. Afhankelijk van de gekozen coderingsmethode (in-band of out-of-band) kan het hele netwerk hier effect op hebben.

Normaal moet met G.711 (de gebruikte codec) de kwaliteit goed zijn, en kunnen DTMF tonen gewoon in-band meegestuurd worden. Als er echter jitter of andere problemen in de rest van het netwerk zitten, dan kan alsnog de kwaliteit slechter worden zodat de tonen aan de andere kant niet meer goed herkend worden. Door out-of-band signalling te gebruiken worden de tonen door het modem herkend en op een andere manier door het netwerk gestuurd waardoor bijvoorbeeld jitter veel minder of zelfs geen effect meer moet hebben op de toondetectie aan de andere kant. De beperking is natuurlijk wel dat die andere kant* ook de out-of-band signalling ondersteunen, anders merkt die helemaal niet dat er DTMF tonen langskomen.

* Dit zal in het algemeen de PSTN-gateway zijn die bij de provider staat, niet de voice-response computer bij het 0900 nummer zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:53:
[...]
1019 LG 345
Bedoel je dat? Postcode en huisnummer..
You have mail. (op je main @inter.nl.net account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Speedster schreef op maandag 17 december 2007 @ 07:30:
[...]

Zou jij niet eens een weekje de zon gaan opzoeken...
Er zijn veel mensen die zich daar aan irriteren. "Het lijkt wel een slooppand" heb ik al als opmerking gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsertje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 18:26
Marbo schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:52:
Er zijn veel mensen die zich daar aan irriteren. "Het lijkt wel een slooppand" heb ik al als opmerking gehoord.
Waar je je al niet druk over kunt maken. Zo zijn er ook mensen die zich ergeren aan de constructie "zich daar aan irriteren". Immers, zeggen zij, "je ergert je ergens aan" en "iets of iemand kan je irriteren", maar "irriteren aan" is fout. Maar dit uiteraard geheel terzijde ;)

Uitleg van de Taalunie, voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
fietsertje schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:32:
[...]

Waar je je al niet druk over kunt maken.
Misschien mogen mensen zelf beslissen waar ze zich aan storen zonder eerst toestemming aan jou te vragen? Gelukkig dat mensen bij de woningbouwvereniging en GNA wel serieus luisteren naar bewonersklachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsertje
Sorry Marbo, en jammer dat je de smiley niet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davatr
  • Laatst online: 06-03-2022
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:02:

O O O wat een gepruts van Pilmo! Zelf heb ik na drie maanden narigheid (waarvan 1 1/2 zonder TV!) mijn abo bij pilmo per 1-1 opgezegd. Voor het eerst ook een reactie gekregen, opzegging akkoord, zonder kosten vanwege de problemen. Begrijp nu deze "coulante" opstelling wel wat beter. Heb nu digitenne en ga naar Unet, hoop er het beste van......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Marbo schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:52:
[...]

Sorry hoor maar dat zegt meer over "die mensen" dan over de staat van het pand.
Ach ja als je een rug hypotheek betaald of 600,00 huur dan ga je op de kleintjes letten.

Misschien "mag" ik ook wel op het eiland komen wonen maar mag ik dan nog wel mijn schotel op het dak c.q. balkon (oh nee "loggia") zetten? 8)

Natuurlijk mag iedereen zelf weten waar hij zich druk over maakt.

Maar Marbo misschien moet jij er ook ff tussen uit. Een weekje zuid Portugal, ik kan het je aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:13:
[...]

You have mail. (op je main @inter.nl.net account)
Yep. Thnx voor de service. Ik wacht telefoontje op mijn gsm van Imtech af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht van Pilmo:

"Uw gegevens zullen worden doorgezet naar de juiste storingsinstanties.
Zoals u merkt zijn wij momenteel bezig met een inhaalslag dus ik kan nog
geen vaste data geven m.b.t. de oplossingen van de individuele
problemen. Ik kan u wel garanderen dat deze op de hoogste
prioriteitenlijst komen te staan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:05:
Bericht van Pilmo:

"Uw gegevens zullen worden doorgezet naar de juiste storingsinstanties.
Zoals u merkt zijn wij momenteel bezig met een inhaalslag dus ik kan nog
geen vaste data geven m.b.t. de oplossingen van de individuele
problemen. Ik kan u wel garanderen dat deze op de hoogste
prioriteitenlijst komen te staan."
Je hebt alleen de gevraagde mail met je adresgegevens nog niet verzonden (met als subject TAV ms). Deze reactie geeft in ieder geval aan dat je op mijn escalatielijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Speedster schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 08:07:
[...]

Sorry hoor maar dat zegt meer over "die mensen"...
Als we nu eens gewoon mensen in hun waarde laten als ze andere mening hebben die misschien niet de jouwe is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt alles nu gelukkig. Wat ik wel grappig vind is dat mijn ouders, die wonen in de achterhoek tussen Ruurlo en Borculo, nu ook een folder in de bus kregen over Glasvezel. Ik weet dat dit forum over glasvezel in Amsterdam gaat maar vond het toch wel leuk om te melden dat er meerdere initiatieven beginnen op te komen in het land. Meer info staat op http://www.b3n-onsnet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
De monteurs hebben de straat opengegooid, en daarna werkte alles prima! 1ms delay naar mijn werk;-)

De dag hierna waren er echter weer twee monteurs bezig met het "hercoderen" van de lijn, en jahoor, het werkt niet meer.... Staat een case open, maar ik vraag me af hoe ze dit gaan oplossen met die bevroren bodem hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit een tevreden gebuiker met dit netwerk gehoord, echt iedereen is er niet blij mee!

Wel veel foldertjes gekregen van bedrijven die me aan kunnen sluiten op Glasvezel. Ik ga dit echt pas doen als ze een paar jaar stabiel draaien en iedereen teverden is. Want ik wil dit wel erg graag hebben als het werkt. Als kpn me aan kan sluiten hierop doe ik het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:40:
[...]

Misschien mogen mensen zelf beslissen waar ze zich aan storen zonder eerst toestemming aan jou te vragen? Gelukkig dat mensen bij de woningbouwvereniging en GNA wel serieus luisteren naar bewonersklachten.
Een woningbouwverening is er voor mensen die geen keuze hebben, je kiest niet voor een huurwoning (slooppand) in amsterdam lijkt me.
Het is dus goed dat een woningbouwvereniging opkomt voor zijn huurders bellangen. Alleen het fijt dat alles zo goed koop moet ligt aan de uitbesteding van dit project. Amsterdam wil el cheappo en krijgt el cheappo. Met alle overlast die daar bij hoort.
De woningbouwvereniging kan dit beter van te voren goed regelen dan achter af gaan zeuren!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 16:18 . Reden: spoetjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsertje
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:57:
Ik heb nog nooit een tevreden gebuiker met dit netwerk gehoord, echt iedereen is er niet blij mee!
Ernst020 meldde vrijdag nog dat alles bij hem werkt. En mensen zijn nu eenmaal vooral geneigd te posten als iets niet werkt. Stel je voor dat alle tevreden gebruikers hier komen melden dat ze geen problemen hebben.
Wel veel foldertjes gekregen van bedrijven die me aan kunnen sluiten op Glasvezel. Ik ga dit echt pas doen als ze een paar jaar stabiel draaien en iedereen teverden is. Want ik wil dit wel erg graag hebben als het werkt. Als kpn me aan kan sluiten hierop doe ik het meteen.
Ik heb internet nodig voor mijn werk (ik werk thuis) en kan dus geen gekloot hebben met de verbinding. Genoeg reden om inderdaad maar even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dan zal ik maar even wat van mij laten horen. Tot nu toe, maar ook pas sinds 2de week december aangesloten en geen klachten. Draaide allemaal meteen als een zonnetje. Let wel, we hebben momenteel alleen internet... Het lijkt wat traag, maar dat verwijt ik eerder de routerinstellingen - wlan lijkt sneller dat lan (?) - dan aan de isp of glasvezel.
Ach, het is vrij normaal dat je niets hoort van mensen waar het goed gaat, die hebben niets te klagen en zullen zich dus ook veel minder snel melden.
De enige reden voor mij zou kunnen zijn om mijn routerinstellingen goed te krijgen, maar dan moet ik volgens mij in een ander topic zijn. Ik denk overigens dat hier ook een paar klagers zijn die gewoon hun router niet optimaal werkend krijgen, maar dat is niet de schuld van glasvezel, gna of isp...

TV wacht ik denk ik nog maar ff mee, vooral de ervaringen daarmee lijken niet best... en telefoon is volgens mij veel goedkoper via andere voip-aanbieders dan de citynet-isps.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Dacht dat ik toch al meerder malen gepost had dat ik erg tevreden ben.
Een paar jaar stabiel draaien? Welnee gewoon zo snel mogelijk aanvragen, gaat hartstikke goed, is rete snel en je betaald minder. Kortom een win win situatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het organisatorisch een zootje is tussen providers (de mijne is InterNLnet), GNA, BBNed en BAM/Draka heb ik inmiddels al ruim 4 weken "aan den lijve" ondervonden. Vanaf 26 november krijg ik geen signaal meer voor tv en radio. Supervervelend is dat.
Het geklooi is begonnen nadat GNA in onze flat alle glaskabels heeft bijeengebracht in een soort verzamelkast. Herman Wagter van GNA hierover ook gemaild, maar krijg geen reactie. Meermalen per week contact met de provider, die alleen maar BBNed kan aansturen door middel van zogenaamde "tickets". Blijkt dat BBNed de eerste week gewoon mijn klachten opzij schuift omdat ik geen tv abonnement zou hebben. Is wel het geval dus, zo wist InterNLnet hen mee te delen. Even jezelf afvragen hoe het dan toch komt dat ik een klacht indien is er niet bij....Bijna dagelijk gebeld met InterNLnet.

Pas op 18 december stuurt BBNed iemand van Imtech aan om mijn modem te controleren. Blijkbaar zijn ze eindelijk wakker geworden. De 2 junior controleurs concludeerden wat ik allang wist: modem is in orde. Ik had immers al maanden radio en tv. Ze zouden iemand in de wijkcentrale aansturen of het signaal naar mij huis wel van voldoende sterkte is. Nou ik, wacht daar nog steeds op.

Inmiddels zou mijn klacht ook tot op hoog niveau bij BBNed zijn geëscaleereerd, aldus InterNLnet. De praktische betekenis hiervan blijkt weinig voor te stellen, zo is mijn ervaring. Bijna dagelijks contact gehad met mijn provider ten spijt. Gisteren kreeg ik van hun helpdesk te horen dat BAM/Draka, die een en ander zouden moeten controleren en door BBNed worden aangestuurd, tot 7 januari "gesloten" zijn.Kerstvakantie. "We kunnen verder even niks voor u doen". Hallo zeg, een godgeklaagd schandaal dat een zogenaamde storingsdienst er 2 weken tussen uit knijpt. Dit is wel het laatste wat ik had verwacht. Het wordt hoog tijd om de consumentenbond eens in te schakelen. Zelfs bij UPC, die nou niet bekend staat (beter gezegd stond) om zijn geweldige service zou dit niet hebben gepresteerd. Bij je abonnement kreeg ik allerlei voorwaarden (waaraan ik mij moest houden) toegestuurd. Een artikel daarin meld dat BBNed bij storing deze zo snel mogelijk zal verhelpen. Jaja, dat blijkt dus. Na ruim 4 weken geen tv en 4 weken lang dit bijna dagelijks melden, kan ik concluderen dat die voorwaarden meer de aanbieders van diensten in bescherming nemen dan dat belangen van (ook) de consumenten worden gediend. Er zitten te veel lagen in deze organisatie. De provider, GNA, BBNed, BAM/DRaka. Allemaal willen ze meevreten uit de ruif, maar ze vergeten hoe ze een efficiënte organisatie moeten optuigen die in 1e instantie een tevreden consument dient. Want op lange termijn is dat het meest profijtelijk. UPC mocht dat ook ondervinden.....

Mijn enthousiasme over glasvezel zal ik, als lid van bestuur van onze VvE, niet meer uitdragen aan bewoners die naar mijn ervaringen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het een idee voor GbdL om te proberen of je good old UPC coax kabel nog beeld levert. Bij mij bleek dit wel het geval, hoewel ik daar geen abonnement meer heb. De hoop op fatsoenlijke glasvezel-tv heb ik inmiddels opgegeven. Ik probeer nu geld terug te krijgen van Pilmo (niet leveren is niet betalen, lijkt mij) maar dat schiet niet op. Geen enkele reactie aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks de verhalen hier ga ik denk ik toch maar een abonnement nemen bij Alice, onder het motto, de 80% bij wie het werkt klaagt hier niet.

Toch nog een aansluitvraag. Volgens het schema van Glasvezel A'dam (pdf!) heb ik geen aansluitingen in mijn meterkast in mijn portiek, maar wel een UPC-aansluiting in de woonkamer. Volgens het schema gaan ze het modem dan daar plaatsen in de woonkamer. Ik woon echter op 4 hoog. Gaan ze dan de glasvezel door die buis trekken? Of gebruiken ze het laatste stukje koper van UPC? Het is mij niet helemaal helder. Heeft iemand ervaring hiermee?

Ook i.v.m. de opmerking van macondo hierboven, ik wil wel weer terug kunnen naar de kabel van UPC als het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:16:
Ondanks de verhalen hier ga ik denk ik toch maar een abonnement nemen bij Alice, onder het motto, de 80% bij wie het werkt klaagt hier niet.

Toch nog een aansluitvraag. Volgens het schema van Glasvezel A'dam (pdf!) heb ik geen aansluitingen in mijn meterkast in mijn portiek, maar wel een UPC-aansluiting in de woonkamer. Volgens het schema gaan ze het modem dan daar plaatsen in de woonkamer. Ik woon echter op 4 hoog. Gaan ze dan de glasvezel door die buis trekken? Of gebruiken ze het laatste stukje koper van UPC? Het is mij niet helemaal helder. Heeft iemand ervaring hiermee?

Ook i.v.m. de opmerking van macondo hierboven, ik wil wel weer terug kunnen naar de kabel van UPC als het fout gaat.
Ze brengen de glasvezel naast de UPC aansluiting aan, ze kunnen hiervoor het UPC koper niet gebruiken. Je krijgt namelijk 2 aansluitingen. 1 voor het internet en voip, de tweede is voor analoge TV. Die kunnen ze niet samen bundelen in een koperen kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:55:
Misschien is het een idee voor GbdL om te proberen of je good old UPC coax kabel nog beeld levert. Bij mij bleek dit wel het geval, hoewel ik daar geen abonnement meer heb. De hoop op fatsoenlijke glasvezel-tv heb ik inmiddels opgegeven. Ik probeer nu geld terug te krijgen van Pilmo (niet leveren is niet betalen, lijkt mij) maar dat schiet niet op. Geen enkele reactie aldaar.
Klopt, afgelopen week kwam ik tot de ontdekking dat UPC nog signaal levert via hun kabel. Heb destijds wel het abonnement opgezegd, maar als ze mij niet afsluiten is dat hun fout. Heb dus met kerst dus via UPC naar de tv gekeken....
Vanmiddag is een GNA monteur (onverwacht) langs geweest. Probleem zat hem in een lasverbinding in de centrale kast die een maand geleden in onze flat is geïnstalleerd. De lasverbinding was ondeugdelijk, waardoor het signaal vanuit die kast niet mijn modem bereikte. Dat probleem had hij binnen een half uur opgelost. Heb dus nu weer tv en radio. Blijft de vraag waarom dit allemaal zo lang heeft moeten duren. Vanaf het begin van mijn klachtmelding heb ik (als leek) op een mogelijke fout in deze kast gewezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:02:
Zelfs bij UPC, die nou niet bekend staat (beter gezegd stond) om zijn geweldige service zou dit niet hebben gepresteerd.
Of je hebt geen UPC gehad in het begin, of heel veel mazzel. De periode nadat UPC, A2000 had overgenomen is totaal onvergelijkbaar met de huidige "glas problemen".
Helpdesk onbereikbaar, mocht je ze eenmaal te pakken hebben: windows opnieuw installeren.
Iedere dag weer de gok: doet i het of doet i het niet. Hadden we ook nog FUP, niet werkende mail servers, niet werkende newsservers, slechte modems, spookrekeningen, etc.
En ik had alleen maar internet, mensen die TV en Telefoon hadden van UPC waren helemaal "in the monkey gelodged".

Natuurlijk is 4 weken "zwemmen" onacceptabel maar de vergelijking met UPC gaat gelukkig mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje terug heb ik al een berichtje in dit topic geplaatst waarin ik vertel dat mijn aansluiting (50Mbit internlnet) prima werkt, en dat wil ik best nog wel even herhalen. Een week na de oplevering van de internetverbinding kwam het VOIP-blokje, en nog twee weken later ging het lampje branden van het TV-signaal. Alles werkt, en ik ben er echt superblij mee! Inmiddels heb ik een DIR-655 router, en bij het (re)booten van dat ding zie ik in de logs het volgende heugelijke bericht voorbij komen:

"Rate estimation completed. Upstream speed is 50000 kbps" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

nieuw jaar...nieuwe kansen zullen we maar zeggen :P er vanuit gaande dat dit jaar de oplevering datum wel klopt en gehaald wordt en niet weer met een jaar wordt uitgesteld ;)
checkerdecheck
Uw locatie ligt in een werkgebied dat vanaf 2008-04-18 beschikbaar komt.
Voor alle duidelijkheid, dit is niet de dag dat uw abonnement daadwerkelijk geleverd wordt. Pas op met te vroeg opzeggen van uw huidige abonnement

2 dagen na mijn verjaardag kan ik het dus aanvragen \o/ wat een lief verjaardagskado :P al had ik het ook best graag van de paashaas/sinterklaas of de kerstman gekregen ;) naja,4 maanden zijn zoweer voorbij en ik kan met glasvezel 2009 in flitsen :P
En nu ga ik proberen dit topic niet meer te lezen tot ik het heb,anders blijft het maar zo lang duren.kan ik in ieder geval beginnen met mijn vpn netwerk voorbereiden voor als ik mijn servertje ga verplaatsen hiernaartoe tegen die tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:55:
Ik had gelukkig ook nog signaal op mijn UPC lijn! Een paar weken zonder telefoon is lastig, maar zonder TV zou ik gek worden. En nog een tip!!! Probeer 'iemand' te pakken te krijgen van binnen BBNED. Iemand die op de positie zit dat ie echt wat voor je kan betekenen. Je zult dan zien dat alles na een paar dagen werkt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:47:
[...]

Ik had gelukkig ook nog signaal op mijn UPC lijn! Een paar weken zonder telefoon is lastig, maar zonder TV zou ik gek worden. En nog een tip!!! Probeer 'iemand' te pakken te krijgen van binnen BBNED. Iemand die op de positie zit dat ie echt wat voor je kan betekenen. Je zult dan zien dat alles na een paar dagen werkt........
Ik heb macondo al meerdere keren aangeboden om te helpen (mailtje naar pilmo support met als subject "TAV Martijn S") maar tot op heden is hij daar niet op ingegaan.

@macondo: mocht je dit lezen->stuur dan aub een mail met bovenstaande subject zodat ik weet wie je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:04:
[...]

Ik heb macondo al meerdere keren aangeboden om te helpen (mailtje naar pilmo support met als subject "TAV Martijn S") maar tot op heden is hij daar niet op ingegaan.

@macondo: mocht je dit lezen->stuur dan aub een mail met bovenstaande subject zodat ik weet wie je bent.
Ik heb een mailtje gestuurd naar support@pilmo.nl. De grootste vragen waren inmiddels van administratieve aard (abonnement omzetten, geld terug ivm tv). Vandaag lijkt mijn internet er overigens uit te liggen. Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
Nog steeds niet voor elkaar gekregen dat er iemand komt om de lijn te repareren. Er is ondertussen wel een monteur langsgekomen om te controleren of ik niet toevallig aan het liegen was toen ik vertelde dat het WAN lampje echt niet aanstaat:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al trouwens wat bekend over welke stadsdelen na de huidige planning volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:13:
is er al trouwens wat bekend over welke stadsdelen na de huidige planning volgen?
Ik ben daar ook best benieuwd naar...
Wat is eigenlijk de inschatting van de GvA dat de complete stad aangesloten zal zijn?

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas kunnen we nu nog geen concrete planning voorleggen. Wel kunnen we melden dat we van plan zijn om in vijf jaar de rest van Amsterdam te gaan verglazen. De partijen die dit mogelijk kunnen maken zijn in onderhandeling. Zodra er meer bekend is zal het aangekondigd worden op www.glasvezelamsterdam.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:58:
Helaas kunnen we nu nog geen concrete planning voorleggen. Wel kunnen we melden dat we van plan zijn om in vijf jaar de rest van Amsterdam te gaan verglazen. De partijen die dit mogelijk kunnen maken zijn in onderhandeling. Zodra er meer bekend is zal het aangekondigd worden op www.glasvezelamsterdam.nl.
Erhm... wellicht een rare vraag, maar zouden jullie het niet leuk vinden om ook Amstelveen en Bovenkerk te verglazen? Lijkt mij een mooi punt om uit te breiden (en dat heeft niets te maken met het feit dat ik dit jaar ga verhuizen naar bovenkerk O-) )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 11:05
rally schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:18:
[...]

Erhm... wellicht een rare vraag, maar zouden jullie het niet leuk vinden om ook Amstelveen en Bovenkerk te verglazen? Lijkt mij een mooi punt om uit te breiden (en dat heeft niets te maken met het feit dat ik dit jaar ga verhuizen naar bovenkerk O-) )
Denk het persoonlijk niet, gemeente Amstelveen is natuurlijk heel anders dan Amsterdam...

Maar van mij mag het wel hoor :*)

* dôh woont ook in A'veen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 21:43
rally schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:18:
[...]

Omdat je het zo aardig vraagt dan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
Hier werkt alles nu ook. Wat een heerlijke verbinding, 1ms delay naar xs4all.nl :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

dôh schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:02:
[...]

Denk het persoonlijk niet, gemeente Amstelveen is natuurlijk heel anders dan Amsterdam...

Maar van mij mag het wel hoor :*)

* dôh woont ook in A'veen
Petitie starten dan maar ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Is er al een datum bekend dat de nieuwe planning word vrijgegeven....

De opzegdatum van mijn huidige verbinding komt er aan...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Pagina: 1 ... 13 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.