Opzeggen en over naar adsl met een maandcontract?
mja kaartje is nog van oktober,ik ga nu uit dat het eind april aangevraagd kan worden en hopelijk ergens mei werkend
(ik ga trouwens alleen voor internet) pas als ik een werkende verbinding heb voor een maand ofzo zeg ik mijn huidige op,aangezien ik vanwege consignatie-dienst niet echt zonder internet kan.(als backup altijd nog mobiel,maar liever niet)
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Heb nu sinds juni vorig jaar glasvezel via tweak en ben dik tevreden, nog nooit een storing gehad en 100 mbit is ook echt 100 mbit, uncapped snelheid op hun nieuws servers, telefoon gebruik ik weinig tot niet, bel meestal met mobieltje van werk en tv signaal gebruik ik in de slaapkamer, woonkamer nog steeds upc digital.
Heb je wel eens uitgeprobeerd of je die 100Mbit ook full duplex haalt? Dus tegelijkertijd met 100Mbit up en down? Ben ik razend benieuwd naar namelijk,,,,,,NeoSoulStar schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:12:
100 mbit is ook echt 100 mbit,
[Edit]
Bedankt neosoulstar, ik zal moeten wachten totdat mijn lijn is opgeleverd
[ Voor 12% gewijzigd door prozak op 18-01-2008 10:12 ]
Nope, waarom zou ik dat willen, wil alleen snel kunnen downloaden:-)
Uploaden doe ik bijna nooit, heb wel een ftp servertje voor wat vrienden opgezet thuis op de computer, maar die hebben allemaal max 20-24 Mbit thuis, dus voor hun halen ze de max downlaod speed, wel eens vand ie testen gedaan, upload speed bleef een beetje hangen tussen de 85-95 mbit.
Uploaden doe ik bijna nooit, heb wel een ftp servertje voor wat vrienden opgezet thuis op de computer, maar die hebben allemaal max 20-24 Mbit thuis, dus voor hun halen ze de max downlaod speed, wel eens vand ie testen gedaan, upload speed bleef een beetje hangen tussen de 85-95 mbit.
Verwijderd
Vijf jaarVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:58:
Helaas kunnen we nu nog geen concrete planning voorleggen. Wel kunnen we melden dat we van plan zijn om in vijf jaar de rest van Amsterdam te gaan verglazen. De partijen die dit mogelijk kunnen maken zijn in onderhandeling. Zodra er meer bekend is zal het aangekondigd worden op www.glasvezelamsterdam.nl.
Bas, jullie kunnen ons momenteel dan wel geen concrete planning voorleggen, maar zouden jullie ons misschien in elk geval meer duidelijkheid kunnen geven over hoe de uitrol ongeveer plaats gaat vinden?
Ik bedoel: moet ik meer aan een olievlek denken (huidige dekkingsgebieden groeien geleidelijk, ongeacht eventuele stadsdeelgrenzen) of strak per stadsdeel en/of wijk?
Ik woon namelijk weliswaar in Stadsdeel Centrum, maar wel vlak tegen het dekkingsgebied in Zeeburg aan. Wat is (met wat jullie nu weten) waarschijnlijker: dat dit gunstig is, omdat het dekkingsgebied in Zeeburg uiteindelijk zodanig groeit dat mijn wijk eronder valt, of dat het juist ongunstig is, omdat ik op de rest van Stadsdeel Centrum (inclusief de Grachtengordel) moet wachten, wat naar verwachting heel lang zou gaan duren?
Wat is volgens jullie waarschijnlijker?
Hebben meer ondernemers in Amsterdam centrum de "aanbieding" van KPN ontvangen?
Nu op Uw locatie glasvezel mogelijk.
Toch maar eens gebeld wat dat kosten mag.
Tweehonderd vijfen veertig euro per maand!
Voor 10 mbit!
Maar meneer dan zit er wel een hele lage overboeking op.
Blijf nog maar ff door kloten met mijn "20 mbit" ADSL lijn.
(die stijf staat van de overboeking en nooit verder komt dan 10 mbit voor maar €79,95 per maand)
Nu op Uw locatie glasvezel mogelijk.
Toch maar eens gebeld wat dat kosten mag.
Tweehonderd vijfen veertig euro per maand!
Voor 10 mbit!
Maar meneer dan zit er wel een hele lage overboeking op.
Blijf nog maar ff door kloten met mijn "20 mbit" ADSL lijn.
(die stijf staat van de overboeking en nooit verder komt dan 10 mbit voor maar €79,95 per maand)
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Ik heb net een aabieding van Alce gekregen, erg prettige voorwaarden maar er zit tv en telefoon bij en kost samen voor 20/20 45 pm. Iemand enig idee of het ook mogelijk is om alleen internet bij Alice te nemen 20/20? En is het glasnet bij ons nu wel stabiel genoeg volgens jullie?
Nope, alice heeft één product: tv/telefonie/internet.DaannO schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:36:
Ik heb net een aabieding van Alce gekregen, erg prettige voorwaarden maar er zit tv en telefoon bij en kost samen voor 20/20 45 pm. Iemand enig idee of het ook mogelijk is om alleen internet bij Alice te nemen 20/20? En is het glasnet bij ons nu wel stabiel genoeg volgens jullie?
Verwijderd
Er is op dit moment echt nog heel weinig te zeggen over de verdere uitrol van Amsterdam. Wat ik je in ieder geval wel kan aangeven is dat we niet middels een olievlektaktiek werken, maar dat gebieden onafhankelijk van elkaar worden ontwikkeld. Er spelen natuurlijk veel factoren een rol bij de keuze van gebiedsgrenzen, o.a. geografische barrieres en beschikbaarheid van wijkcentrales.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:13:
[...]
Vijf jaar
Bas, jullie kunnen ons momenteel dan wel geen concrete planning voorleggen, maar zouden jullie ons misschien in elk geval meer duidelijkheid kunnen geven over hoe de uitrol ongeveer plaats gaat vinden?
Ik bedoel: moet ik meer aan een olievlek denken (huidige dekkingsgebieden groeien geleidelijk, ongeacht eventuele stadsdeelgrenzen) of strak per stadsdeel en/of wijk?
Ik woon namelijk weliswaar in Stadsdeel Centrum, maar wel vlak tegen het dekkingsgebied in Zeeburg aan. Wat is (met wat jullie nu weten) waarschijnlijker: dat dit gunstig is, omdat het dekkingsgebied in Zeeburg uiteindelijk zodanig groeit dat mijn wijk eronder valt, of dat het juist ongunstig is, omdat ik op de rest van Stadsdeel Centrum (inclusief de Grachtengordel) moet wachten, wat naar verwachting heel lang zou gaan duren?
Wat is volgens jullie waarschijnlijker?
Zodra er wat meer bekend wordt zal ik een bericht posten, tot die tijd moet je echt nog even geduld hebben!
Kwam er idd achter dmv een erg trage klantenservice. Is er werkelijk geen 1 aanbieder die internet only aanbied met een 1 jarig contractdenan schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:16:
[...]
Nope, alice heeft één product: tv/telefonie/internet.
Ben ik blind of zijn de tarieven/snelheden verdwenen van de tweak site??
http://tweak.nl/?page=fiber/home
Postcode check is ook al kapot
beetje raar.
Postcode check is ook al kapot
[ Voor 18% gewijzigd door kadooosh op 22-01-2008 10:03 ]
tweak wilde toch geen nieuwe diensten meer leveren?kadooosh schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:00:
Ben ik blind of zijn de tarieven/snelheden verdwenen van de tweak site??
Postcode check is ook al kapotbeetje raar.
Hmm waar heb je dat gelezen?denan schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:08:
[...]
tweak wilde toch geen nieuwe diensten meer leveren?
Stond ergens in dit topic... en er was nog een eigen tweak topic.
Verwijderd in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic"
Edit: link ge-add
Verwijderd in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic"
Edit: link ge-add
[ Voor 41% gewijzigd door denan op 22-01-2008 11:34 ]
Rofl, ik alles en iedereen bellen en niemand weet of iemand een 1 jarig internet only aanbied op het glasnet. Zelfs 0900-glasvezel verwijst mij door naar alle providers, of ik ze even allemaal wil na bellen om het te vragen.
So much voor het aanbod op het glasnet
So much voor het aanbod op het glasnet
Vandaag zijn ze begonnen met het graven in de straat waar ik woon. En een man heeft even foto's gemaakt van de meterkasten, zodat ze weten hoe ze het kunnen aansluiten en dergelijke.
Ik heb volgens mij niet zoveel mensen/meningen gezien over Concepts ICT. Ik was namelijk van plan om daar een aanvraag te doen, omdat ik namelijk alleen maar internet wil op dit moment en ik wil meer dan 20/30 mbit(wat de rest voornamelijk aanbiedt).
Ik heb de search even gebruikt voor dit topic om de meningen erover te lezen en die waren er niet echt veel. Dus ik vroeg me af of er in de tussentijd meer mensen zijn die Concepts ICT hebben?
Ik heb volgens mij niet zoveel mensen/meningen gezien over Concepts ICT. Ik was namelijk van plan om daar een aanvraag te doen, omdat ik namelijk alleen maar internet wil op dit moment en ik wil meer dan 20/30 mbit(wat de rest voornamelijk aanbiedt).
Ik heb de search even gebruikt voor dit topic om de meningen erover te lezen en die waren er niet echt veel. Dus ik vroeg me af of er in de tussentijd meer mensen zijn die Concepts ICT hebben?
Ik heb een 20/20 abbo van concepts. Bevalt prima, delay en doorvoer zijn super. Het heeft een tijd geduurd voordat het werkte, maar dit lag aan bbned/glasvezelnet. Ze hebben me daar goed mee geholpen.
Volgens mij heeft elke provider wel een 'internet only' bundel trouwens, op alice na dan.455451n schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:46:
Vandaag zijn ze begonnen met het graven in de straat waar ik woon. En een man heeft even foto's gemaakt van de meterkasten, zodat ze weten hoe ze het kunnen aansluiten en dergelijke.
Oke, aangezien niemand intern only levert voor 1 jaar vroeg ik mij het volgende af. Als ik volgend jaar ga verhuizen naar een locatie die geen glas heeft. Wordt het dan gewoon omgezet naar een 20/1 op die locatie?
Er zijn wel wat providers bezig met het opzetten van een dergelijke constructie, maar dan verliezen ze volgens mij veel op de kosten van de aanleg van de vezel. Ik neem aan dat GNA voornamelijk koopwoningen aansluit dus je zou de kosten voor de vezel (of resterende abonnementskosten) mee kunnen laten tellen in de verkoopwaarde van je woning. Binnen het XMS gebied zijn er een aantal mensen die dat gedaan hebben (volgens een onderzoek in de volkskrant steeg de taxatiewaarde van een woning met vezel ook met 1400-2800 euro)DaannO schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:10:
Oke, aangezien niemand intern only levert voor 1 jaar vroeg ik mij het volgende af. Als ik volgend jaar ga verhuizen naar een locatie die geen glas heeft. Wordt het dan gewoon omgezet naar een 20/1 op die locatie?
Dat is dus ook geen optie. In andere woorden iedereen die niet zeker is over hoe lang hij hier woont omdat je naar een ander huis opzoek bent kan dus geen glas nemen. Right
Verwijderd
Even voor de goede orde: in onze dekkingsgebieden sluiten wij iedereen aan die een bestelling plaatst (en waar wij toestemming van de gebouweigenaar hebben voor de aanleg)denan schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:09:
[...]
Ik neem aan dat GNA voornamelijk koopwoningen aansluit
klopt maar dan heb je volgens mij net over mijn 2e criterium gelezen namelijk dat ik meer dan 20/20 30/30 wil en qua maandlasten is Concepts ICT nu nog het beste. InterNLnet biedt volgens mij ook iets aan van 50mbit maar dan betaal je wel meer.denan schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:21:
[...]
Volgens mij heeft elke provider wel een 'internet only' bundel trouwens, op alice na dan.
En voor mij is de upload meer waard dan de download. En we betalen nu rond de 50 euro per maand(kheb nog de oude xs4all) dus qua geld blijft het hetzelfde maar qua snelheden is het
Ik lees dit:
En volgens mij is internl de goedkoopste met zijn 6 maanden gratis toch?
Hoe moet ik in hemelsnaam weten of de Key dat in ons pand heeft zittenEen belangrijk aandachtspunt is een praktisch element. U dient over een 230V stroompunt te beschikken binnen een 1,5 meter van het Glasvezel IS/RA punt dat normaliter in uw meterkast wordt geplaatst. U dient hier zelf voor te zorgen. De monteur kan en zal dit niet voor u kunnen en mogen aanbrengen. Zonder stroompunt, geen glasvezel!
Verwijderd
Het gaat niet echt goed met Glasvezel Amsterdam. Gaf eerst Tweak aan dat ze geen nieuwe aansluitingen meer realiseren, nu is dan ook op de site van Unet te lezen (met ongeveer dezelfde motivatie als Tweak):
"Helaas heeft UNET moeten besluiten om te stoppen met de levering van glasvezel aansluitingen op het glasvezel netwerk van Amsterdam. De reden hiervoor is dat het support- en leveringsprocessen van onze leverancier ons niet in staat stelt om de kwaliteit te waarborgen die onze klanten van ons gewend zijn.
Wij adviseren u om een bestelling te plaatsen bij onze collega internet provider InterNLnet via www.internl.net. Voor lopende en reeds opgeleverde aansluitingen zullen wij een passende oplossing zoeken. Wij zullen onze abonnees hierover persoonlijk informeren.
Onze excuses voor het ongemak. "
Voor die leverenacier moet je dan lezen: BBNED
Mij dunkt dat het eens tijd wordt dat Glasvezel Amsterdam (lees je dit Herman?) in overleg gaa met BBNed over hun producten.
knsm-eiland
Aanvulling na telefoontje met Unet:
We worden als abonnees van Unet overgeheveld naar NLned en die zijn een inmddels een volle dochter van BBNED/Telecom Italia...............
"Helaas heeft UNET moeten besluiten om te stoppen met de levering van glasvezel aansluitingen op het glasvezel netwerk van Amsterdam. De reden hiervoor is dat het support- en leveringsprocessen van onze leverancier ons niet in staat stelt om de kwaliteit te waarborgen die onze klanten van ons gewend zijn.
Wij adviseren u om een bestelling te plaatsen bij onze collega internet provider InterNLnet via www.internl.net. Voor lopende en reeds opgeleverde aansluitingen zullen wij een passende oplossing zoeken. Wij zullen onze abonnees hierover persoonlijk informeren.
Mij dunkt dat het eens tijd wordt dat Glasvezel Amsterdam (lees je dit Herman?) in overleg gaa met BBNed over hun producten.
knsm-eiland
We worden als abonnees van Unet overgeheveld naar NLned en die zijn een inmddels een volle dochter van BBNED/Telecom Italia...............
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 12:18 ]
Volgens mij gaat het met GNA wel goed, maar gaat het niet zo goed met BBNed...Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:05:
Het gaat niet echt goed met Glasvezel Amsterdam. Gaf eerst Tweak aan dat ze geen nieuwe aansluitingen meer realiseren, nu is dan ook op de site van Unet te lezen (met ongeveer dezelfde motivatie als Tweak):
knsm-eiland

Verwijderd
Nu, het lijkt me toch dat als de hoofdleverancier van de diensten (BBNED) het niet goed doet, dat je niet kan stellen dat het goed gaat met GNA (de hoofdverantwoordlijke).dôh schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:14:
[...]
Volgens mij gaat het met GNA wel goed, maar gaat het niet zo goed met BBNed...
knsm-eiland
Daar zit wel wat in, alleen is bijv. Tweak niet alleen gestopt met het leveren van fiber, maar ook van xDSL diensten via BBNed... Vandaar dat ik deze opmerking maakteVerwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:20:
[...]
Nu, het lijkt me toch dat als de hoofdleverancier van de diensten (BBNED) het niet goed doet, dat je niet kan stellen dat het goed gaat met GNA (de hoofdverantwoordlijke).
knsm-eiland

Inderdaad... Ik sta al vanaf het begin op het punt om te bestellen. Eerst leek Tweak me de beste aanbieder, maar vond hun lease-apparatuur constructie beetje vaag (je zou namelijk door moeten blijven betalen, ook als ze hun internet verbinding verplichtingen niet meer na zouden (kunnen) komen). Vervolgens lees ik hier over veel problemen met TV. Daarna trekt Tweak zich geheel terug, gevolgd door Unet nu. En de discussiefrequentie hier ligt lager dan voorheen, een ander teken dat de interesse en betrokkenheid afzwakken.Mij dunkt dat het eens tijd wordt dat Glasvezel Amsterdam (lees je dit Herman?) in overleg gaa met BBNed over hun producten.
Internet (en TV) zijn voor mij dusdanig belangrijk dat ik geen early adapter hoef te zijn. Ik wil graag mijn geld naar glasvezel brengen ipv ADSL maar dan is het hoog tijd dat er een betrouwbare aanbieder opstaat, die niet alleen techniek maar ook klantenservice en communicatie beheerst. Ik vind het in ieder geval vreemd dat Glasvezel A'dam/BBNed niet wat meer openheid van zeken geven, in deze tijd van blogs, feeds & forums wordt er gecommuniceerd als een 20e eeuws bedrijf...
of dat er gewoon minder problemen zijn. Op een forum als dit posten toch vooral mensen die een probleem hebben met hun dienst/aansluiting. Wat ik de laatste tijd zie is dat het aantal problemen dat bij ons langskomt sterk afneemt. Er zijn wel wat fouten gemaakt over en weer, maar aan de hand daarvan zijn storingsprocedures aangepast en nieuwe afspraken met monteurs/installateurs gemaakt.jeroen11 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:49:
[...]
Inderdaad... Ik sta al vanaf het begin op het punt om te bestellen. Eerst leek Tweak me de beste aanbieder, maar vond hun lease-apparatuur constructie beetje vaag (je zou namelijk door moeten blijven betalen, ook als ze hun internet verbinding verplichtingen niet meer na zouden (kunnen) komen). Vervolgens lees ik hier over veel problemen met TV. Daarna trekt Tweak zich geheel terug, gevolgd door Unet nu. En de discussiefrequentie hier ligt lager dan voorheen, een ander teken dat de interesse en betrokkenheid afzwakken.
Men leert dus wel van de gemaakte fouten ipv ze slechts op te lossen.
Volgens mij communiceren ze redelijk open via dit forum, Herman en een paar anderen van bbned/de gemeente postten hier redelijk regelmatig updates of opmerkingen. Mochten zij niet reageren dan is het nog altijd mogelijk om mij een vraag te stellen.. Mijn kennis beperkte zich in eerste instantie voornamelijk tot het XMS-glasvezel netwerk maar ik heb me al een paar keer verdiept in InterNLnet glasvezelproblemen. Ondertussen kan ik de meeste glasvezelamsterdam vragen waarschijnlijk wel beantwoorden.Internet (en TV) zijn voor mij dusdanig belangrijk dat ik geen early adapter hoef te zijn. Ik wil graag mijn geld naar glasvezel brengen ipv ADSL maar dan is het hoog tijd dat er een betrouwbare aanbieder opstaat, die niet alleen techniek maar ook klantenservice en communicatie beheerst. Ik vind het in ieder geval vreemd dat Glasvezel A'dam/BBNed niet wat meer openheid van zeken geven, in deze tijd van blogs, feeds & forums wordt er gecommuniceerd als een 20e eeuws bedrijf...
Wanneer komt XMS met hun diensten in Amsterdam dan? Want op de site staat dat het nog niet mogelijk is en dat Amsterdam "snel" zal volgen
Geen idee.. volgens mij zijn daar ook geen plannen voor. (het is veels te druk met het uitrollen in de nieuwe steden momenteel). De support/voipdienst en internetverbinding zijn echter exact gelijk aan die van InterNLnet op glasvezelamsterdam.DaannO schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:01:
Wanneer komt XMS met hun diensten in Amsterdam dan? Want op de site staat dat het nog niet mogelijk is en dat Amsterdam "snel" zal volgen
Verwijderd
het gaat om de stroom in JOUW meterkast, dat kun je dan toch zelf bekijken?DaannO schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:05:
Ik lees dit:
[...]
Hoe moet ik in hemelsnaam weten of de Key dat in ons pand heeft zittenEn volgens mij is internl de goedkoopste met zijn 6 maanden gratis toch?
Denan, je hebt een goed punt, jij bent (als enige zo'n beetje) wel echt regelmatig actief, en verdient daarvoor veel respect. Ook heb je een punt dat het aantal issues met TV en telefonie (schijnbaar) is afgenomen, want daar wordt de laatste maand weinig meer over geklaagd.Volgens mij communiceren ze redelijk open via dit forum, Herman en een paar anderen van bbned/de gemeente postten hier redelijk regelmatig updates of opmerkingen. Mochten zij niet reageren dan is het nog altijd mogelijk om mij een vraag te stellen.
Maar dat neemt niet weg dat ik de algehele trend toch als negatief ervaar. BBNed/De gemeente laten zich hier minder zien dan voorheen. Het aantal aanbieders neemt af, met daarbij zorgwekkende geruchten/verhalen over het waarom. Misschien moet ik maar weer eens bij een voorlichtingsavond langs, maar ik ben van mening dat als je anno 2007/2008 een innovatieve dienst introduceert, je ook gebruik dient te maken van de middelen die via die innovatie toegevoegde waarde bieden. Een forum is goed, maar extern en het leest onprettig, zeker voor nieuwkomers (54 pagina's...); waarom is er geen weblog, regelmatige nieuwsbrief, video presentaties/instructies en vooral een snelle reactie van de verantwoordelijken (of hun woordvoerders) op 'moeilijke' of onrust veroorzakende vragen. De site van Glavezel Amsterdam had in 10 jaar geleden exact zo gemaakt kunnen worden, zeer tekst intensief en beperkt actueel.
Met de techniek zal het, gezien de investeringen en know-how, heus wel goed komen uiteindelijk, en als early adopter zal ik zodra ik dat voel heus wel mee gaan. Maar ik kan me indenken dat een deel van de potentiele klanten door de communicatie die het product geen recht aan doet aarzelt of uitstelt...
Idd, dat was me ff niet duidelijk. Overigens vraag ik me dan weer het volgende af: mijn meterkast zit op de gang (gemeenschappelijk), hoe trekken ze dat door naar je woonkamer dan?
Hm, ik kom er net achter dat er geen stroom aansluiting zit in mijn meterkast. Iemand enig idee of er dan nog een andere oplossing is of heb ik dan gewoon pech en dus geen glas
Hm, ik kom er net achter dat er geen stroom aansluiting zit in mijn meterkast. Iemand enig idee of er dan nog een andere oplossing is of heb ik dan gewoon pech en dus geen glas
[ Voor 33% gewijzigd door DaannO op 28-01-2008 17:38 ]
Verwijderd
Beste Jeroen,
Je mist (met alle respect) de essentie van wat er nu gaande is.
Het gaat er niet om of er veel mensen tevreden zijn of niet maar wat voor niveau de kwaliteit van de de dienstverlening aan de diverse providers is.
Tweak en Unet zijn beiden opgehouden met BBNED omdat zij vonden dat zij niet die kwaliteit van dienstverlening konden handhaven die zij wilden. Ik heb meermalen een probleem gehad, ik accepteer dat ook, ik ben wel een early adapter en was daarbij buitengewoon tevreden met de houding en bereikbaarheid van Unet's helpdesk. Maar het was wel zo dat zij af en toe dagen tot weken een "ticket"bij BBNED hadden openstaan. En dat zij vervolgens besluiten om als "klant" van BBNED dat niet meer te accepteren en doen wat een ontevreden klant doet: weggaan bij de leverancier. Helaas kan Unet ons niet meenemen omdat zij een verplichte winkelnering op GNA bij BBNED hebben. Ik begrijp ook wel dat er de indruk moest worden gewekt dat er concurrentie op het GNA zat, maar dat is natuurlijk maar een schijnconstructie want uiteindelijk komt alles van BBNED.
Ik voorspel hier, dat als het zo door gaat, dat we een herhaling krijgen van het de cyclus "Amsterdams gemeentelijk kabelnet->A200->UPC/Chello.
Marktpartijen die niet rechtstreeks een band heben met BBNED zullen afhaken omdat zij de klachtenstroom zat zijn, of het kan ze niet schelen en de klanten (wij) lopen dan weg en ze verdwijnen ook geruisloos. Uiteindelijk wordt alles van BBNED/Telecom Italia (zie: http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?id=14417
, die trekken het ook niet meer (want ze willen toch redelijk snel de investeringen terug hebben, en dat lukt nu niet) en dan komt er een echt grote marktpartij (ik gok op KPN) die neemt het zaakje over en we gaan veel meer betalen voor hetzelfde of krijgen veel minder voor hetzelfde geld.
Wedden?
knsm-eiland
Het gaat er niet om of er veel mensen tevreden zijn of niet maar wat voor niveau de kwaliteit van de de dienstverlening aan de diverse providers is.
Tweak en Unet zijn beiden opgehouden met BBNED omdat zij vonden dat zij niet die kwaliteit van dienstverlening konden handhaven die zij wilden. Ik heb meermalen een probleem gehad, ik accepteer dat ook, ik ben wel een early adapter en was daarbij buitengewoon tevreden met de houding en bereikbaarheid van Unet's helpdesk. Maar het was wel zo dat zij af en toe dagen tot weken een "ticket"bij BBNED hadden openstaan. En dat zij vervolgens besluiten om als "klant" van BBNED dat niet meer te accepteren en doen wat een ontevreden klant doet: weggaan bij de leverancier. Helaas kan Unet ons niet meenemen omdat zij een verplichte winkelnering op GNA bij BBNED hebben. Ik begrijp ook wel dat er de indruk moest worden gewekt dat er concurrentie op het GNA zat, maar dat is natuurlijk maar een schijnconstructie want uiteindelijk komt alles van BBNED.
Ik voorspel hier, dat als het zo door gaat, dat we een herhaling krijgen van het de cyclus "Amsterdams gemeentelijk kabelnet->A200->UPC/Chello.
Marktpartijen die niet rechtstreeks een band heben met BBNED zullen afhaken omdat zij de klachtenstroom zat zijn, of het kan ze niet schelen en de klanten (wij) lopen dan weg en ze verdwijnen ook geruisloos. Uiteindelijk wordt alles van BBNED/Telecom Italia (zie: http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?id=14417
, die trekken het ook niet meer (want ze willen toch redelijk snel de investeringen terug hebben, en dat lukt nu niet) en dan komt er een echt grote marktpartij (ik gok op KPN) die neemt het zaakje over en we gaan veel meer betalen voor hetzelfde of krijgen veel minder voor hetzelfde geld.
Wedden?
knsm-eiland
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 17:42 ]
Verwijderd
als je aansluiting voor kabel in je woonkamer uitkomt sluiten ze daar ook wel het glaskastje aan, hebben ze bij mij ook zo gedaan (vriendelijk vragen) en dan komt alles goedDaannO schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:31:
Idd, dat was me ff niet duidelijk. Overigens vraag ik me dan weer het volgende af: mijn meterkast zit op de gang (gemeenschappelijk), hoe trekken ze dat door naar je woonkamer dan?
Oke, maar hoe weet je dat dan? Volgens de telefoon lijn oidVerwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:02:
[...]
als je aansluiting voor kabel in je woonkamer uitkomt sluiten ze daar ook wel het glaskastje aan, hebben ze bij mij ook zo gedaan (vriendelijk vragen) en dan komt alles goed
Verwijderd
Er is wel degelijk concurrentie op het netwerk. Natuurlijk is er maar 1 netwerkbeheerder, want je wil immers niet dat iedereen zijn eigen vezel neer gaat leggen. Daar is je meterkast straks niet groot genoeg voor, en daardoor wordt alles veel te duur. De oplossing is dan om 1 partij te vinden die (op een beperkte manier) het netwerk beheert, en waar allerlei andere partijen echt diensten over kunnen leveren.
Natuurlijk ontstaat er een wat vreemde situatie als de netwerkbeheerder ook min-of-meer dienstverlener is - iets dat KPN bij ADSL natuurlijk ook volop doet. Je moet dan immers uitkijken of de concurrentie nog wel eerlijk is. Als het goed is hebben we allerlei organisaties zoals de NMA om dat in de gaten te houden.
Typisch zou de taak van netwerkbeheerder aan de overheid toevallen omdat het om een monopoliepositie gaat. Echter hebben wij in Nederland en Europa gekozen voor een vrije markt die zodanig is dat ook veel monopolieposities commercieel gemaakt worden, en dan vervolgens door de overheid in de gaten gehouden worden.
Of het nu spoorwegen, stroom of glasvezelnetwerken zijn, deze staan of vallen uiteindelijk met de kwaliteit van de netwerkbeheerder, en de prijzen die hij/zij mag rekenen (rekent) - of dit nu een overheidspartij is of niet. Als die kwaliteit niet is zoals die zou moeten zijn is daar niet veel aan te doen, tot het zo erg is dat een toezichthouder ingrijpt of iemand anders wel een extra glasvezel gaat leggen. Laten we hopen dat het zo ver niet komt.
Ik ben het wel eens met knms-eiland die stelt dat het op dit moment weinig hoopgevend is dat inmiddels twee providers afgehaakt hebben. Ik hoop (net als vrijwel iedereen hier neem ik aan) dat nu het dieptepunt gepasseerd is, en het vanaf nu alleen maar beter kan gaan. Fingers crossed!
Natuurlijk ontstaat er een wat vreemde situatie als de netwerkbeheerder ook min-of-meer dienstverlener is - iets dat KPN bij ADSL natuurlijk ook volop doet. Je moet dan immers uitkijken of de concurrentie nog wel eerlijk is. Als het goed is hebben we allerlei organisaties zoals de NMA om dat in de gaten te houden.
Typisch zou de taak van netwerkbeheerder aan de overheid toevallen omdat het om een monopoliepositie gaat. Echter hebben wij in Nederland en Europa gekozen voor een vrije markt die zodanig is dat ook veel monopolieposities commercieel gemaakt worden, en dan vervolgens door de overheid in de gaten gehouden worden.
Of het nu spoorwegen, stroom of glasvezelnetwerken zijn, deze staan of vallen uiteindelijk met de kwaliteit van de netwerkbeheerder, en de prijzen die hij/zij mag rekenen (rekent) - of dit nu een overheidspartij is of niet. Als die kwaliteit niet is zoals die zou moeten zijn is daar niet veel aan te doen, tot het zo erg is dat een toezichthouder ingrijpt of iemand anders wel een extra glasvezel gaat leggen. Laten we hopen dat het zo ver niet komt.
Ik ben het wel eens met knms-eiland die stelt dat het op dit moment weinig hoopgevend is dat inmiddels twee providers afgehaakt hebben. Ik hoop (net als vrijwel iedereen hier neem ik aan) dat nu het dieptepunt gepasseerd is, en het vanaf nu alleen maar beter kan gaan. Fingers crossed!
Verwijderd
Zie het aansluitschema op http://www.glasvezelamste...aar_komt_het_aansluitpunt (ook al eerder in deze thread genoemd, maar alweer een tijdje geleden).DaannO schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:19:
Oke, maar hoe weet je dat dan? Volgens de telefoon lijn oid
Verwijderd
zo is het bij mij ook aangesloten, kabels liepen wel door de meterkast, maar direct door naar de woonkamerDaannO schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:19:
[...]
Oke, maar hoe weet je dat dan? Volgens de telefoon lijn oid
[ Voor 89% gewijzigd door bjck op 30-01-2008 14:32 ]
Volgens mij zeggen we wel ongeveer hetzelfde, alleen jij redeneert vanuit de aanbieders, ik vanuit de klant.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:39:
Als klant interesseert het me niet of het nu mijn aanbieder, of de leverancier van mijn aanbieder is die verantwoordelijk is voor bepaalde mogelijkheden, beperkingen of onzekerheden in het product of de dienst die ik afneem. Ik wil weten waar ik aan toe ben, wat ik krijg voor mijn contractueel aangegane verplichting, en hoe betrouwbaar de betrokken partij is.
Dat er daarachter allerlei ingewikkelde discussies zijn over netwerken, investeringen, economische belangen, monopolies en concurrentie is erg interessant, maar voegt weinig toe aan wat je als glasvezelklant nu echt kunt verwachten en ervaren. De 'achter de schermen' discussie wordt hier op GoT (terecht) veel gevoerd, maar is daarmee is nog geen duidelijke, up-to-date en geruststellende bron van informatie die past bij het product. GNA verwijst op haar site immers actief en exclusief naar deze thread en belooft dat zij reageert op de hier geplaatste berichten. In dat kader denk ik dat GNA en haar partners/afnemers moet werken aan betere en frequentere informatievoorziening en communicatie met de (potentiele) klanten.
Ik had eerder begrepen dat Unet zich zou gaan concentreren aansluitingen voor het midden- en kleinbedrijf. InterNLnet is overigens nog steeds een zelfstandig bedrijf, vergelijkbaar met de aparte positie die XS4All heeft tov KPN.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:05:
En, het in het kader van de voor ambtenaren noodzakelijk transparantie, sinds vorige week heb ik prive ook een Genexis doosje hangen. Ben nu in blijde verwachting van de brief van InterNLnet dat het werkt
Ik denk ook dat dat de beste instelling is. Het maakt voor de eindklant weinig uit wie verantwoordelijk is voor een bepaald probleem. Het enige belang dat een klant heeft is dat zijn probleem zo snel mogelijk opgelost is en de partij waarbij hij een contract heeft mag dat gaan regelen (linksom of rechtsom).jeroen11 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:56:
Als klant interesseert het me niet of het nu mijn aanbieder, of de leverancier van mijn aanbieder is die verantwoordelijk is voor bepaalde mogelijkheden, beperkingen of onzekerheden in het product of de dienst die ik afneem. Ik wil weten waar ik aan toe ben, wat ik krijg voor mijn contractueel aangegane verplichting, en hoe betrouwbaar de betrokken partij is.
In het begin van deze thread heb ik al een keer gepost dat de problemen tijdens de opleveringsfase van glasvezelamsterdam me enorm meevielen. Als ik het vergelijk met de situatie bij XMS in het eerste jaar dan zijn de problemen in Amsterdam zelfs te verwaarlozen.
(note: het is een vergelijking in cijfers.. het blijft natuurlijk vervelend voor mensen die een probleem ervaren)
Het aanleggen van een glasvezelnetwerk is en blijft pionierswerk en is niet te vergelijken met Xdsl of kabelopleveringen. Voor die diensten ligt het netwerk er namelijk al en hoeft er (meestal) niets te gebeuren bij de klant thuis. In de meeste gevallen is het een kwestie van een schakelaar omzetten.
Als ik kijk naar de problemen die wij tegenkwamen bij glasvezelamsterdam dan beperkt dat zich voor 90% tot opleveringsproblemen. Dit komt vooral door de vele onvoorziene problemen die je tegenkomt als je een nieuw netwerk aanlegt en woningen daarop aansluit.
De problemen varieerden van 'onbekende eigenaar woning' tot 'onderburen geven geen toestemming voor doortrekken vezel'. Staan de diensten eenmaal 'aan' dan komen er over het algemeen geen
klachten of vragen meer van onze klanten (InterNLnet). Wat betreft de problemen in de opleveringsfase is er lering getrokken uit de problemen die we tegenkwamen. Aan de hand van een aantal cases (bvb die van Gbdl) hebben wij aan BBNED gevraagd om eens goed naar de procedures te kijken en de afspraken met installateurs te herzien.
Ik denk ook dit soort glasvezelprojecten (vooral in het startjaar) een leerschool zijn voor alle betrokken partijen, providers/netwerkbeheerder en aannemers. Het belangrijkste punt tijdens een dergelijke startfase is dat alle partijen actief meedenken bij het oplossen en voorkomen van
problemen.
Wij kunnen als provider natuurlijk ook alleen problemen melden maar wij kiezen ervoor om ons iets actiever op te stellen en mee te denken over alle mogelijke problemen die kunnen ontstaan bij de aanleg van een glasvezelnetwerk. Vooral de ervaring die wij hebben uit de beginperiode van XMS helpt ons hierbij enorm.
(note2: met het bovenstaande verhaal zeg ik NIET dat andere providers zich niet zo opstellen!
Wat dat betreft vind ik de vergelijking van Dirk_gemeente wel een goede: ik zie onze positie t.o.v. bbned ook zoals xs4all t.o.v. KPN staat. Zelfs als dochteronderneming hoeven wij het niet altijd eens te zijn met BBNED, maar bij het leveren van kritiek proberen we ook actief mee te denken door met mogelijke oplossingen te komen.
/endofwaslijst
Verwijderd
Geheel mee eens!jeroen11 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:56:
[...]........ In dat kader denk ik dat GNA en haar partners/afnemers moet werken aan betere en frequentere informatievoorziening en communicatie met de (potentiele) klanten.
Verder ben ik nu erg benieuwd of InterNLnet de contractvoorwaarden die ik heb afgesproken met Unet 1 op 1 overneemt. Ik zal hier teruge komen met details daar over.
knsm-eiland
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 14:43 ]
Verwijderd
Ger Bakker, directeur van Unet:Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:36:
[...]
Geheel mee eens!
Verder ben ik nu erg benieuwd of InterNLnet de contractvoorwaarden die ik heb afgesproken met Unet 1 op 1 overneemt. Ik zal hier teruge komen met details daar over.
knsm-eiland
"Klanten die al een aansluiting hebben, houden die aansluiting"
zie webwereldartikel:
http://www.webwereld.nl/a...ncier-dupeert-klant-.html
Verwijderd
Begin december heb ik een mailtje gestuurd naar mijn provider Pilmo - dat tegenwoordig ook al niet meer bestaat. Gelukkig gaat de dienstverlening verder zoals we van ze gewend zijn (zoals aangekondigd). Ik wilde graag weten hoe het zit met de dubbele betalingen, rekeningen voor niet geleverde diensten en hoe ik mijn contract omzet naar internet en telefoon only.
Vrij snel een berichtje terug gehad, ze hadden het druk maar ik kreeg de volle aandacht. Anderhalve maand verder : niets van ze gehoord. Het is een grof schandaal hoe men met de klanten omgaat bij BBned en haar dochters. Eenvoudige administratieve vraagjes, verdwijnen blijkbaar gewoon in de prullebak.
Sinds augustus 2007 elke maand weer een verrassing wat ze van mijn rekening afschrijven. Soms een keer 170 euro, soms 2 euro (yeah) en soms 50, 65 en 60. En dan soms ook in meerdere delen (49 + 15 bijvoorbeeld). Heb overigens geen idee of ik per saldo te veel of te weinig heb betaald. Ik betaal graag voor geleverde diensten - dit is echter een onbeschrijfelijke puinhoop. Kost ook redelijk veel tijd om het uit te spitten. Bah.
Vrij snel een berichtje terug gehad, ze hadden het druk maar ik kreeg de volle aandacht. Anderhalve maand verder : niets van ze gehoord. Het is een grof schandaal hoe men met de klanten omgaat bij BBned en haar dochters. Eenvoudige administratieve vraagjes, verdwijnen blijkbaar gewoon in de prullebak.
Sinds augustus 2007 elke maand weer een verrassing wat ze van mijn rekening afschrijven. Soms een keer 170 euro, soms 2 euro (yeah) en soms 50, 65 en 60. En dan soms ook in meerdere delen (49 + 15 bijvoorbeeld). Heb overigens geen idee of ik per saldo te veel of te weinig heb betaald. Ik betaal graag voor geleverde diensten - dit is echter een onbeschrijfelijke puinhoop. Kost ook redelijk veel tijd om het uit te spitten. Bah.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 00:14 ]
Er heeft schijnbaar iemand naar je geluisterd daanODaannO schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:10:
nieuwe contractvoorwaarden InterNLnet glasvezel-amsterdam aansluitingen
---
12 maanden; daarna per maand opzegbaar
Eerste drie maanden gratis en vrijblijvend proberen;
Geen aansluitkosten
---
Heb je toch een jaarcontract
nice,dan weet ik waar ik het ga aanvragen in april,daar ik verwacht iets na een jaar te verhuizendenan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:55:
[...]
Er heeft schijnbaar iemand naar je geluisterd daanO
---
Geen aansluitkosten
---
Heb je een link want ik heb net mijn contract opgestuurd en dan wil ik dat even omzetten
Geen probleem: bestaande orders zullen gewijzigde a.v. krijgen zodat ze na de eerste 12 maanden ook per maand kunnen opzeggen. Vandaag of morgen zal de informatie op de website aangepast worden.DaannO schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:59:
Heb je een link want ik heb net mijn contract opgestuurd en dan wil ik dat even omzetten
Heb net even lopen bellen en volgens de medewerker is er een kans dat ik opnieuw de aanvraag moet doen. Is niet erg maar zou mooier zijn als ze dat kunnen aanpassen.denan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:01:
[...]
Geen probleem: bestaande orders zullen gewijzigde a.v. krijgen zodat ze na de eerste 12 maanden ook per maand kunnen opzeggen. Vandaag of morgen zal de informatie op de website aangepast worden.
Kun je iets vertellen over de 6 maanden korting en aansluitkosten. Ik neem aan dat dit helemaal verandert zal worden
edit:
Het wordt dus niet omgezet (
[ Voor 11% gewijzigd door DaannO op 31-01-2008 15:13 ]
Ho ...nee ..hu..Ho (2e keer) dat ik het weet wil niet zeggen dat elke 1e lijner op de servicedesk het weet.DaannO schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:05:
[...]
Heb net even lopen bellen en volgens de medewerker is er een kans dat ik opnieuw de aanvraag moet doen. Is niet erg maar zou mooier zijn als ze dat kunnen aanpassen.
Kun je iets vertellen over de 6 maanden korting en aansluitkosten. Ik neem aan dat dit helemaal verandert zal worden
edit:
Het wordt dus niet omgezet (), ik moet hem nu annuleren en opnieuw aanvragen. Ik hoor dat het 3 maanden gratis is en 50 euro aansluitkosten. Prima
Niet opzeggen aub. Bestaande contracten zullen gewoon de aanbieding krijgen met een nieuw contracttermijn van 12 maanden.
Add: heb je liever het nieuwe aanbod qua kortingsacties.. dan kun je inderdaad het beste opzeggen.
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 31-01-2008 15:18 ]
Dus wat op mij contract staat, 24 maanden en 6 maande gratis wordt nu omgezet automagisch in 3 maanden gratis en 12 maanden contract. Daar hou ik je aan 
Oke, nu snap ik het niet. Als ik het zo laat, wat voor korting krijg ik dan wel of niet en wat worden mijn voorwaarden.denan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:16:
[...]
Ho ...nee ..hu..Ho (2e keer) dat ik het weet wil niet zeggen dat elke 1e lijner op de servicedesk het weet.
Niet opzeggen aub. Bestaande contracten zullen gewoon de aanbieding krijgen met een nieuw contracttermijn van 12 maanden.
Add: heb je liever het nieuwe aanbod qua kortingsacties.. dan kun je inderdaad het beste opzeggen.
[ Voor 65% gewijzigd door DaannO op 31-01-2008 15:22 ]
Als je het zo had gelaten: had je je oude aanbieding gehad met een contractstermijn van 12 maanden... maarja.. nu is het te laatDaannO schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:19:
Dus wat op mij contract staat, 24 maanden en 6 maande gratis wordt nu omgezet automagisch in 3 maanden gratis en 12 maanden contract. Daar hou ik je aan
[...]
Oke, nu snap ik het niet. Als ik het zo laat, wat voor korting krijg ik dan wel of niet en wat worden mijn voorwaarden.
Uhhh, dus dan had ik een 12 maanden contract waarvan er 6 gratis zouden zijn? Ik ben inmiddels al doorgevoerd als klant, maar ik moet de opzeg brief nog faxen.denan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:24:
[...]
Als je het zo had gelaten: had je je oude aanbieding gehad met een contractstermijn van 12 maanden... maarja.. nu is het te laatVraag in deze is wel of je al klant bent of niet als je order nog niet verwerkt is. Zo nee, zal je aanvraag automatisch omgezet worden naar de nieuwe aanbieding. (3 maanden gratis + 12 maanden contract)
hmmm nvm , als ik het begrijp,wel faxen als je al in het systeem bent gezet,niet faxen als je nog niet in het systeem staat (toch?) 
maarre nu kan ik helemaal niet meer wachten
is er trouwens al een beter inzicht vanaf wanneer het zou gaan werken op de insulindeweg,nu de kabel in de grond ligt en dus de kasten nog aangepast moeten worden + doortrekken woning
ik hoop nog steeds half april aanvragen,een verbinding ergens in mei
maarre nu kan ik helemaal niet meer wachten
[ Voor 107% gewijzigd door mrsar op 31-01-2008 15:48 ]
Mjah, echter heb ik hier dus geen zekerheid omdat er niks op papier staat en de klantenservice het nog niet weet. Ik kan het nog wel even afwachten (in de av staat dat je binnen 7 werkdagen moet annuleren) echter wil ik wel wat zekerheid
Als je al een aanvraag hebt lopen: gewoon laten lopen.
Oke, maar hoe weet ik dat zeker. Of komt er morgen op de site te staan: "alle huidige abonnee 's zullen worden omgezet naar de nieuwe voorwaarden". Zo meteen zit ik er namelijk wel echt aan vast 2 jaardenan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:53:
Als je al een aanvraag hebt lopen: gewoon laten lopen.
You have my wordDaannO schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:09:
[...]
Oke, maar hoe weet ik dat zeker. Of komt er morgen op de site te staan: "alle huidige abonnee 's zullen worden omgezet naar de nieuwe voorwaarden". Zo meteen zit ik er namelijk wel echt aan vast 2 jaar
Geldt dit ook voor bestaande contracten? Voordat ik mijn contract met InterNLnet afsloot, had ik al mijn bedenkingen bij ze geuit over de jaarlijkse verlengingsclausule. Ik had geen problemen met een minimum contractstermijn van 24 maanden, maar wel met dat je er daarna nog steeds maar eens per 12 maanden vanaf zou kunnen. Ooit ga ik namelijk weer eens verhuizen.denan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:55:
[...]
---
Geen aansluitkosten
---
Ik ben toch akkoord gegaan omdat ik van plan was om na 24 maanden pro-forma op te zeggen en dan eens te kijken of er inmiddels aanbieders zouden zijn met betere voorwaarden.
Met deze aanpassing in mijn contract zou ik helemaal tevreden over InterNLnet. Na wat problemen bij de aansluiting (waarvoor ik vanwege de complexiteit van het pand begrip heb) werkt mijn glasvezelverbinding sinds november 2007 vrijwel probleemloos.
Yup, zoals ik hierboven al postte zullen de voorwaarden voor bestaande contracten aangepast worden.yorrick schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:42:
[...]
Geldt dit ook voor bestaande contracten?
Ondanks mijn hier geuite kanttekeningen heb ik inmiddels toch besteld ;-)
Bij Alice, vanwege de korte contractduur. De service moeten we nog maar afwachten maar de dure Xs4all service waar ik nu voor betaal heb ik de afgelopen 3 jaar geen een keer nodig gehad.
Heb wel meteen een vraag - wat zijn op dit moment de routers die jullie zouden aanbevelen? Zou het liefst een hebben met 4 (of
x 1 gbit/s poorten en 802.11n, ben ik meteen klaar qua connectiviteit. Neem aan dat de 20 mbit/s van de glasvezel geen probleem gaat opleveren, maar mocht ik in de toekomst opschalen naar 100 mbit/s dan zou het fijn zijn als de router dat ook nog goed ondersteunt.
Bij Alice, vanwege de korte contractduur. De service moeten we nog maar afwachten maar de dure Xs4all service waar ik nu voor betaal heb ik de afgelopen 3 jaar geen een keer nodig gehad.
Heb wel meteen een vraag - wat zijn op dit moment de routers die jullie zouden aanbevelen? Zou het liefst een hebben met 4 (of
Al vaker gepost.. maar de dlink 655 is een zeer prettig stuk hardwarejeroen11 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:09:
Heb wel meteen een vraag - wat zijn op dit moment de routers die jullie zouden aanbevelen? Zou het liefst een hebben met 4 (ofx 1 gbit/s poorten en 802.11n, ben ik meteen klaar qua connectiviteit. Neem aan dat de 20 mbit/s van de glasvezel geen probleem gaat opleveren, maar mocht ik in de toekomst opschalen naar 100 mbit/s dan zou het fijn zijn als de router dat ook nog goed ondersteunt.
add: linkje http://www.dlink.com/products/?sec=1&pid=530
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 31-01-2008 21:23 ]
Blijft die 2 jaar, 6 maanden gratis aanbieding wel in stand? Hij staat er nog steeds:denan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:55:
---
Geen aansluitkosten
http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?ID=12458
Dat moet nog aangepast worden. Alle contracttermijnen gaan terug naar 12 maanden maximaal.Jan-E schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:22:
[...]
Blijft die 2 jaar, 6 maanden gratis aanbieding wel in stand? Hij staat er nog steeds:
http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?ID=12458
Als ik nu aanvraag (18 april is de geplande datum), krijg ik dan nog wel die 6 maanden gratis?denan schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:38:
Dat moet nog aangepast worden. Alle contracttermijnen gaan terug naar 12 maanden maximaal.
Worden de voorwaarden voor bestaande klanten (ben zelf al weer bijna een jaar aangesloten) ook veranderd?
Wat mij betreft is die 2 jaar prima, maar daarna per maand opzegbaar lijkt me wel een pluspunt.
Wat mij betreft is die 2 jaar prima, maar daarna per maand opzegbaar lijkt me wel een pluspunt.
Ja, die worden ook voor bestaande dus verandert
Thanks, ziet er goed uit!denan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:22:
Al vaker gepost.. maar de dlink 655 is een zeer prettig stuk hardware
Hoe zou het staan met het toekomstig digitaal televisie-aanbod? Vooralsnog is er niet veel reden om over te stappen van UPC naar tv via de glasvezel. Ben echter wel zeer benieuwd naar de plannen, maar hoor er weinig over. Iemand die meer informatie heeft?
Vanwege de transparantie
http://www.numion.com/You...urement.php?ID=62,810,091
http://www.numion.com/You...urement.php?ID=62,810,091
[ Voor 3% gewijzigd door Dirk-Gemeente op 26-02-2008 08:50 ]
Wat voor router/modem krijg je eigenlijk geleverd van internl?
Geen, iedereen binnen het GNA-netwerk krijgt hetzelfde glasvezel-aansluipunt(genexis-fiberswitch). Hierop moet je dan je eigen computer/netwerk aansluiten (utp).DaannO schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:20:
Wat voor router/modem krijg je eigenlijk geleverd van internl?
[ Voor 3% gewijzigd door denan op 13-02-2008 10:24 ]
Hoeveel utp aansluitingen heeft die dan, dus hoeveel pc's kan je erop aansluiten?denan schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:24:
[...]
Geen, iedereen binnen het GNA-netwerk krijgt hetzelfde glasvezel-aansluipunt(genexis-fiberswitch). Hierop moet je dan je eigen computer/netwerk aansluiten (utp).
4 vlan-aansluitingen waarvan er op 1tje internet staat, met 1 ip adres.DaannO schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:31:
[...]
Hoeveel utp aansluitingen heeft die dan, dus hoeveel pc's kan je erop aansluiten?
Wil je meer PC's aansluiten dan zul je dus een router moeten aansluiten.
Verwijderd
Ik ben vanmorgen aangesloten (Amsterdam-Osdorp), netjes een Genexis modem in de meterkast.
Aangezien ik nog niks van InterNLnet had gehoord verwachtte ik eigenlijk niet dat de lijn al zou werken, echter dat doet ie wel.
En hoe, ik heb het 30 Mbit/s abo en ik trek de volle 30 Mbit/s over de lijn, met een simpel WRT54GL routertje. Zowel up als down en met een ping van <2 ms binnen NL.
Het enige wat ik eigenlijk nog mis is een reversed hostname, mijn IP resolved nu naar niks.
En das lastig voor het draaien van een eigen mailserver, aangezien veel MX's een reversed hostname eisen.
Maar volgens de meneer van de klantenservice moet ik even wachten tot ik alle papieren enzo van ze heb gekregen, ik ben benieuwd.
edit:
Ik heb nu een mooie citynet.ftth.internl.net hostname.
Aangezien ik nog niks van InterNLnet had gehoord verwachtte ik eigenlijk niet dat de lijn al zou werken, echter dat doet ie wel.
En hoe, ik heb het 30 Mbit/s abo en ik trek de volle 30 Mbit/s over de lijn, met een simpel WRT54GL routertje. Zowel up als down en met een ping van <2 ms binnen NL.
Het enige wat ik eigenlijk nog mis is een reversed hostname, mijn IP resolved nu naar niks.
En das lastig voor het draaien van een eigen mailserver, aangezien veel MX's een reversed hostname eisen.
Maar volgens de meneer van de klantenservice moet ik even wachten tot ik alle papieren enzo van ze heb gekregen, ik ben benieuwd.
edit:
Ik heb nu een mooie citynet.ftth.internl.net hostname.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 17:47 ]
Zijn er al geruchten bekend over wat ze na deze eerste gebieden (Zeeburg, klein stukje Oost, klein stukje Osdorp) gaan beglasvezelen? Ik woon nu in de Indische Buurt (bijna aangelegd), maar overweeg om naar de Transvaalbuurt te verhuizen. Alleen... dat ligt echt net buiten het glasvezelgebied. Om daarom nou niet te verhuizen is weer wat overdreven, maar ik wil wel erg graag glasvezel.
Kunnen ze niet een beetje opschieten, misschien?
Kunnen ze niet een beetje opschieten, misschien?
Verwijderd
In tegenstelling tot de bekende DSL-modems is het Genexis glasvezel-modem bedoeld om vier onafhankelijke diensten te kunnen leveren. Je hebt dus niet 4 LAN-poorten zoals bij DSL, maar 4 service-poorten. Zoals denan al aangeeft wordt normaal gesproken 1 poort gebruikt voor de internet dienst.DaannO schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:31:
Hoeveel utp aansluitingen heeft die dan, dus hoeveel pc's kan je erop aansluiten?
Deze methode is gekozen om zo flexibel mogelijk diensten te kunnen leveren. In tegenstelling tot DSL waarbij je (vrijwel) altijd de geintegreerde router moet gebruiken kunnen zo allerlei Ethernet-gebaseerde diensten geleverd worden zonder NAT en andere router-gerelateerde problemen. Ook kun je als gebruiker dan zelf een router kiezen die bij je past - of dat er nu een is die er heel mooi uit ziet, of een die gewoon lekker snel is, of zelfs een die je al hebt (
hoorde net op de radio in het nieuws dat het schijnbaar groot nieuws is dat er een woonboot is aangesloten in zeeburg
grrrrr nog 3 maanden
Verwijderd
Zeker weten?
Sweex is nou niet echt kwalitatief....
Als je een budget-oplossing wil, een Linksys WRT54GL, flash hem met OpenWRT, overclock hem en monteer er zelf een heatsinkje op.
Dan heb je een volwaardige 300 Mhz/16 MB ram router met Linux als OS.
Klopt, ik ga er eerst is lekker mee testen en als ik niet alles eruit haal dan neem ik idd een Linksys
net ook even gepost in de XMS thread:
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/
Hij is al vaker langsgekomen, maar het blijft de beste vergelijking van routers/prestaties.
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/
Hij is al vaker langsgekomen, maar het blijft de beste vergelijking van routers/prestaties.
Dank voor de extra info over de routers. Ben ook voor de D-Link 655 gegaan, via internet besteld dus hopelijk snel in huis.
Vanochtend zijn de heren van de kabels bezig geweest, en ik hoop dat ik in de loop van deze week de groene lampjes zie zodat Alice/BBNed in de lucht is. Opzienbarende ervaringen zal ik doorgeven.
Vanochtend zijn de heren van de kabels bezig geweest, en ik hoop dat ik in de loop van deze week de groene lampjes zie zodat Alice/BBNed in de lucht is. Opzienbarende ervaringen zal ik doorgeven.
Je wordt dus niet gelijk aangesloten zodra alles geïnstalleerd is? Hoe lang moet je dan nog wachten hiernajeroen11 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:34:
Dank voor de extra info over de routers. Ben ook voor de D-Link 655 gegaan, via internet besteld dus hopelijk snel in huis.
Verwijderd
Bij mij werkte alles zodra de fiber in de Genexis ging...DaannO schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:35:
[...]
Je wordt dus niet gelijk aangesloten zodra alles geïnstalleerd is? Hoe lang moet je dan nog wachten hierna
Week later kreeg ik pas officiele papieren van InterNL...
Lampjes op de Genexis zijn trouwens amber/oranje, niet groen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 02:26 ]
Na de fysieke installatie moeten de systemen van het glasvezelnetwerk je nog herkennen. Dit duurt (meestal) een paar uur. Zodra daar een bevestiging van komt gaat pas er een bericht naar de provider. Dat is ook de reden dat de verbinding al werkt voordat je de papieren van de provider krijgt.DaannO schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:35:
[...]
Je wordt dus niet gelijk aangesloten zodra alles geïnstalleerd is? Hoe lang moet je dan nog wachten hierna
Veel plezier met je D-Link.. ik heb er nog steeds geen spijt vanjeroen11 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:34:
Ik ben wel nieuwsgierig naar de Alice oplevering. De lijnen tussen InterNLnet en Alice zijn redelijk kort dus als je iets vreemds tegenkomt hoor ik dat graag.
De D-Link komt in de trapkast, dus dat zou geen punt moeten zijn...denan schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:37:
Veel plezier met je D-Link.. ik heb er nog steeds geen spijt van(al wil je hem niet in je woonkamer hebben, die 8 blauwe ledjes kunnen de complete woonkamer verlichten)
Ik ben wel nieuwschierig naar de Alice oplevering. De lijnen tussen InterNLnet en Alice zijn redelijk kort dus als je iets vreemds tegenkomt hoor ik dat graag.
Heb alleen nog even met Alice gebeld om de gang van zaken te bespreken, helpdesk kwam goed op me over maar het uitdagende werk (daadwerkelijk werkend opleveren verbinding, migreren telefoonnummer, TV signaal) moet nog komen natuurlijk, dus opmerkelijke zaken zal ik hier melden.
Voor mij was de doorslag toch de flexibele opzegtermijn bij Alice. Als glasvezel bevalt en andere providers op termijn meer/betere dienstverlening ontwikkelen (usenet, meerdere IP adressen, HDTV/IPTV etc) dan kan ik eenvoudig overstappen.
OK, internet en telefoon werken, de D-Link 655 was eenvoudig aan te sluiten en eerste indrukken zijn positief. Nog geen nadere instructies of bevestiging van Alice gehad en TV nog niet kunnen checken, dat zal ik dit weekend gaan doen.
Ik heb wat online speedtests gegoogled en kom op wisselende resultaten, opmerkelijk in ieder geval dat de upload vaak hoger is dan de download. Da's natuurlijk het grote voordeel van glas...
Affijn, niets opzienbarends, maar een klant met een goede, tot dusverre probleemvrije eerste indruk van glas.
Ik heb wat online speedtests gegoogled en kom op wisselende resultaten, opmerkelijk in ieder geval dat de upload vaak hoger is dan de download. Da's natuurlijk het grote voordeel van glas...
Affijn, niets opzienbarends, maar een klant met een goede, tot dusverre probleemvrije eerste indruk van glas.
Verwijderd
De meeste speedtesten zijn niet berekend op glasvezel, en geven daarom vaak onbetrouwbare (lees vooral: te lage) resultaten weer. Als je even door de thread bladert/zoekt kom je wel een paar links tegen van speedtests die speciaal voor dit netwerk beschikbaar zijn.jeroen11 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:51:
Overigens kunnen andere speedtesten natuurlijk wel een interessante maat zijn als 'praktijktest' wat je over het internet kan halen naar bepaalde servers.
Zo, ik ben inmiddels "aangesloten" zoals dat zo mooi heet. Was nog best een operatie, hele pand ging eraan en ze zijn al met al de hele dag hier bezig geweest 
Overigens brand bij mij nu 1 groen lichtje en twee oranje lichtjes en de router zegt dat hij internet heeft maar heeft dat nog niet. Iemand enig idee hoe je kunt zien wanneer je wel echt internet hebt, afgezien van de pc de hele tijd aan te sluiten
Inmiddels heb ik een verbinding en god wat is het snel
Overigens brand bij mij nu 1 groen lichtje en twee oranje lichtjes en de router zegt dat hij internet heeft maar heeft dat nog niet. Iemand enig idee hoe je kunt zien wanneer je wel echt internet hebt, afgezien van de pc de hele tijd aan te sluiten
[ Voor 7% gewijzigd door DaannO op 10-03-2008 15:58 ]
Jammer alleen dat het veels te snel went!DaannO schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:39:
Zo, ik ben inmiddels "aangesloten" zoals dat zo mooi heet. Was nog best een operatie, hele pand ging eraan en ze zijn al met al de hele dag hier bezig geweest
Hmm heeft iemand anders ook problemen met het internet?
Bijna geen enkele site doet het behalve tweakers/got
Bijna geen enkele site doet het behalve tweakers/got
Let op:
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.