Ik had het gisterenavond volgens mij even. Maar het was met vlagen.kadooosh schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:51:
Hmm heeft iemand anders ook problemen met het internet?
Bijna geen enkele site doet het behalve tweakers/got
bah heb net me router en de modem gereset en nu doet niks het meer behalve tvDaannO schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:54:
[...]
Ik had het gisterenavond volgens mij even. Maar het was met vlagen.
Moet gellukig tot 8 werken marja hopelijk doet ie het dan weer.
Ah hij doet het alweer
[ Voor 3% gewijzigd door kadooosh op 12-03-2008 11:27 ]
Bijna alle geplande gebieden zijn al opgeleverd, nog steeds niets bekend over de aansluiting van de rest van Amsterdam?
Ben ik ook wel benieuwd naar, gezien ik naar het kaartje kijk voor Amsterdam Oost en ze NET voor mijn deur de hoek omgaan
(ik woon op de Gijsbrecht van Aemstelstraat, zij straat van de Wibautstraat
)
Tot die tijd lekker Orange houden die met 1400 kb/s ook voorlopig snel zat is
Tot die tijd lekker Orange houden die met 1400 kb/s ook voorlopig snel zat is
Ik ben nu al even aan het vergelijken tussen de verschillende providers die mij glas kunnen leveren. Ik kan echter bij de meeste providers niet mijn eisen terug vinden op de site.
(heb nu tweakdsl naar alle tevredenheid)
mijn eisen:
- vast IP, bijvoorkeur minstens 2
- 20/20 mbit
hmm eigenlijk is dat alles hier naast zal kwaliteit (lees: reviews en menigen van tweakers) samen met de prijs de doorslag geven.
Alleen Alice en overige providers zeggen allemaal niets over vaste ip's laat staan over meerdere ip's.
De meeste zakelijke providers zeggen niets over prijzen (en ik ben bang dat die VEEEEL duurder zijn)
Heeft iemand al een overzicht gefebriceerd? ik kan me ontdanks mijn zoekinspanning niet voorstellen dat ik de enige ben met bovenstaande eisen voor amsterdam glasvezel.
(heb nu tweakdsl naar alle tevredenheid)
mijn eisen:
- 20/20 mbit
hmm eigenlijk is dat alles hier naast zal kwaliteit (lees: reviews en menigen van tweakers) samen met de prijs de doorslag geven.
Alleen Alice en overige providers zeggen allemaal niets over vaste ip's laat staan over meerdere ip's.
De meeste zakelijke providers zeggen niets over prijzen (en ik ben bang dat die VEEEEL duurder zijn)
Heeft iemand al een overzicht gefebriceerd? ik kan me ontdanks mijn zoekinspanning niet voorstellen dat ik de enige ben met bovenstaande eisen voor amsterdam glasvezel.
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
2 IP-adressen krijg je bij mijn weten nergens. En InterNLnet is de enige die duidelijk stelt dat je een vast IP-adres krijgt. Unet deed het ook, maar die zijn exit. Concepts heeft zijn oorspronkelijke tekst dat ze een vast IP-adres boden bij 20/20 later weer ingetrokken. "Nee, van Alice ontvangt u een dynamisch IP-adres." Die zakelijke providers zijn inderdaad supervaag, zeker BBeyond zelf die je in cirkeltjes rondleidt langs dezelfde pagina's.xychix schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:07:
mijn eisen:
- 20/20 mbit
Kortom, de keus is zeer beperkt. Wil je een zwarte of een zwarte Ford-T?
Klopt, ze leveren vanuit het netwerk maar 1 IP adres af op de poort die voor internet verkeer geprovisioned is. Of dat dynamisch of static is hangt van de provider af. InterNLnet is static, alice is inderdaad dynamisch (exact gelijk aan de adsl portfolio).
Persoonlijk zie ik het nu van meerdere IP's trouwens niet in, een goed geconfigureerd netwerk kan alle servers/services aan die je je maar kunt voorstellen. Zelfs voor meerdere servers op dezelfde poort zijn 'truukjes' uit te halen om, afhankelijk van het verzoek (mail.henk.com/mail.piet.com/mailtjes.liesje.nl), een bepaalde server binnen je thuisnetwerk aan te spreken.
Persoonlijk zie ik het nu van meerdere IP's trouwens niet in, een goed geconfigureerd netwerk kan alle servers/services aan die je je maar kunt voorstellen. Zelfs voor meerdere servers op dezelfde poort zijn 'truukjes' uit te halen om, afhankelijk van het verzoek (mail.henk.com/mail.piet.com/mailtjes.liesje.nl), een bepaalde server binnen je thuisnetwerk aan te spreken.
Eind december ook glasvezel aangevraagd (als bewoner van de Dapperbuurt); eerlijk gezegd met een klein stemmetje dat zei doe dat nou niet. Inmiddels ruim drie maanden later zit ik met de vervelende situatie dat de boel totaal gestagneerd is doordat de buren nooit thuis zijn - en op de eerste verdieping misschien verhuisd.
Het begon allemaal redelijk voortvarend: na de aanvraag was er binnen twee weken iemand van Glasvezel Amsterdam om het huis te inspecteren; allemaal geen probleem, er moest alleen ook iemand thuis zijn op de tweede verdieping. Die buurman aangesproken - allemaal geen probleem, ze waren gewoon thuis. Toen de monteurs er echter waren waren ze gewoon niet thuis en wat erger: de monteurs moesten ook per se door de eerste verdieping. Goed, ze hebben de zaken aangelegd die wel aangelegd konden worden en daarna heb ik eigenlijk niets meer gehoord. Internl.net zegt dat ik bij Glasvezel Amsterdam moet zijn en GA zegt dat de buren thuis moeten zijn en dat ze af en toe een brief naar desbetreffende bewoner(s) sturen. Nu ben ik niet geheel op de hoogte van de situatie van de overige bewoners hier, er is wat hoognodig contact en er is verder geen gezeik, maar of het allemaal helemaal legaal bewoond wordt weet ik niet; ze staan in ieder geval niet te springen om monteurs in huis te halen. De situatie op de eerste is helemaal onduidelijk. Het kan in ieder geval nog wel een tijdje zo duren - bij internl.net konden ze het helaas niet anders omschrijven dan 'dat ik een probleem had'.
Ik vraag me eigenlijk af: waarom kunnen ze die kabel niet gewoon omleggen, buiten de eerste en tweede verdieping om? Zoveel hoeven ze niet te verwachten van toekomstige klandizie: dit pand staat op de nominatie om verbouwd of gesloopt te worden (iets waar ymere wel erg vaag over doet, maar het moet wel gezien de staat).
Weet iemand waar dit nu eigenlijk voor nodig is, dat de lijn dwars door de meterkasten van de buren moeten gaan?
Het begon allemaal redelijk voortvarend: na de aanvraag was er binnen twee weken iemand van Glasvezel Amsterdam om het huis te inspecteren; allemaal geen probleem, er moest alleen ook iemand thuis zijn op de tweede verdieping. Die buurman aangesproken - allemaal geen probleem, ze waren gewoon thuis. Toen de monteurs er echter waren waren ze gewoon niet thuis en wat erger: de monteurs moesten ook per se door de eerste verdieping. Goed, ze hebben de zaken aangelegd die wel aangelegd konden worden en daarna heb ik eigenlijk niets meer gehoord. Internl.net zegt dat ik bij Glasvezel Amsterdam moet zijn en GA zegt dat de buren thuis moeten zijn en dat ze af en toe een brief naar desbetreffende bewoner(s) sturen. Nu ben ik niet geheel op de hoogte van de situatie van de overige bewoners hier, er is wat hoognodig contact en er is verder geen gezeik, maar of het allemaal helemaal legaal bewoond wordt weet ik niet; ze staan in ieder geval niet te springen om monteurs in huis te halen. De situatie op de eerste is helemaal onduidelijk. Het kan in ieder geval nog wel een tijdje zo duren - bij internl.net konden ze het helaas niet anders omschrijven dan 'dat ik een probleem had'.
Ik vraag me eigenlijk af: waarom kunnen ze die kabel niet gewoon omleggen, buiten de eerste en tweede verdieping om? Zoveel hoeven ze niet te verwachten van toekomstige klandizie: dit pand staat op de nominatie om verbouwd of gesloopt te worden (iets waar ymere wel erg vaag over doet, maar het moet wel gezien de staat).
Weet iemand waar dit nu eigenlijk voor nodig is, dat de lijn dwars door de meterkasten van de buren moeten gaan?
Omdat glasvezel erg lastig te buigen is.. en als ze het via de buitenkant van het pand of de gemeenschappelijke gang zouden laten lopen is het te gevoelig voor vandalisme.r_mnk schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:49:
hmm ik woon zelf op de 3e etage op de insulindeweg,en dit zou eventueel een toekomstig probleem kunnen zijn bij mij (aanvraagbaar eind april geloof ik) , degene op de 2e zie ik zo goed als nooit,post blijft meestal een week of langer op de trap liggen.maar volgens mij kan er makkelijk via bepaalde ramen naar buiten die her en der zitten en niemand van buitenaf bij kan (soms ook van binnenaf niet) maar ik ga er maar vanuit dat het bij mij wel goed komt
.
hoop dat eind april aanvraagfase en mei ergens aansluiten nog steeds het schema is voor de insulindeweg(richting molukken)
hoop dat eind april aanvraagfase en mei ergens aansluiten nog steeds het schema is voor de insulindeweg(richting molukken)
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Iemand last van zijn verbinding bij internl? Ik krijg sinds een paar uur at random time outs op verschillende pagina's
Je kunt best eerder aanvragen. Je krijgt dan van Glasvezel A'dam een mailtje dat ze je VVE niet kennen (indien dat zo is), dat ze daar toestemming van moeten hebben, wie ze moeten benaderen etc. Dan zet je het hele proces dus al in gang.mrsar schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:50:
hmm ik woon zelf op de 3e etage op de insulindeweg,en dit zou eventueel een toekomstig probleem kunnen zijn bij mij (aanvraagbaar eind april geloof ik)
Verwijderd
Werkt de hele dag al prima hier, maar ik heb wel een lokale eigen DNS, dus wellicht doet de DNS van InterNL het niet helemaal goed?DaannO schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:03:
Iemand last van zijn verbinding bij internl? Ik krijg sinds een paar uur at random time outs op verschillende pagina's
Geen problemen gezien hier.. wellicht iets met een firewall/virusscanner/vaag netwerkprobleem?Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 02:57:
[...]
Werkt de hele dag al prima hier, maar ik heb wel een lokale eigen DNS, dus wellicht doet de DNS van InterNL het niet helemaal goed?
Het gaat om een huurwoningJan-E schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:09:
[...]
Je kunt best eerder aanvragen. Je krijgt dan van Glasvezel A'dam een mailtje dat ze je VVE niet kennen (indien dat zo is), dat ze daar toestemming van moeten hebben, wie ze moeten benaderen etc. Dan zet je het hele proces dus al in gang.
Verwijderd
Je hebt altijd Alice ook nogmrsar schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:39:
[...]
Het gaat om een huurwoningmaar dan ga ik maar eens beginnen met me verdiepen in de huidige aanbieders
hoef eigenlijk alleen het internet,rest hoef ik niet (heb mobiel en tv kijken doe ik niet) en geen 2 jarig contract aangezien de kans er in zit dat ik over een jaar verhuis.Dus volgens mij blijft alleen internl over
maar die had volgens mij geen los internet abbo,maar ik moet alles nog even checken
Nope, alleen internet+telefonie & internet+tel+tv.mrsar schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:18:
[...]
maar die had volgens mij geen los internet abbo,maar ik moet alles nog even checken
Voor internlnet is de contracttermijn ook aangepast btw:
(vooraf sorry voor een C&P van marketing tekst)
Amsterdam, 2 april 2008 – InterNLnet heeft alle diensten die zij aanbiedt via het Amsterdamse glasvezelnetwerk Citynet, flexibeler, voordeliger en completer gemaakt. Zo is onder meer de contractduur van Flits Thuis Glasvezelinternet en het TV/Radio pakket ingekort naar 12 maanden, waarna het abonnement elke maand opzegbaar is. Tevens kunnen Amsterdammers nu gratis en vrijblijvend drie maanden lang glasvezelinternet proberen, zonder contractuele verplichtingen.
Verwijderd
Schijnt nu van wel, of het moet alleen voor dsl zijn, maar je moet natuurlijk ook de prijs in de gaten houden, als alleen internet duurder is dan internet+tel dan wist ik het welmrsar schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:18:
[...]
Alice Easy is alleen voor dsl, voor glasvezel zal dat niet komen.Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:28:
[...]
Schijnt nu van wel, of het moet alleen voor dsl zijn, maar je moet natuurlijk ook de prijs in de gaten houden, als alleen internet duurder is dan internet+tel dan wist ik het wel
Add: iig niet op korte termijn.
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 04-04-2008 13:38 ]
Verwijderd
Wie heeft er ervaringen met een aansluiting via Alice in Zeeburg? Werkt TV nu wel goed? Wat ik niet kan vinden op de site van Alice of het abonnement inclusief nieuwsgroepen is.
Als het er niet staat leveren ze het nietVerwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:55:
Wie heeft er ervaringen met een aansluiting via Alice in Zeeburg? Werkt TV nu wel goed? Wat ik niet kan vinden op de site van Alice of het abonnement inclusief nieuwsgroepen is.
Voor nieuwsgroepen kun je het beste naar tweaknews/xsnews of een van de andere aanbieders gaan. Voor een paar euro heb je dan onbeperkte toegang.
Verwijderd
4 januari heb ik een aanvraag gedaan bij Alice en sinds vorige week vrijdag (4 april) heb ik glasvezelinternet! :-) De telefoon moet nog geregeld worden, maar de verbinding ligt dus. Het duurde zo lang omdat ik boven in een portiekwoning woon, en ook in de woning goten gelegd moesten worden. In totaal heb ik 2 ochtenden en 1 bijna hele dag mensen over de vloer gehad. Gister heb ik met Alice gebeld en ze verwachtten de telefoonaansluiting binnen 5 werkdagen na oplevering.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:16:
Ondanks de verhalen hier ga ik denk ik toch maar een abonnement nemen bij Alice, onder het motto, de 80% bij wie het werkt klaagt hier niet.
De TV werkt nog niet. En de medewerker van Alice vertelde doodleuk dat ik dat nog wel weken kan gaan duren omdat ze bij mij (Dapperbuurt) een probleem zouden hebben met de aanleg van een verdeelkastje! Beetje jammer dus.
Begrijp ik het nou goed dat het glasvezelmodem wel een IP-adres uitdeelt, maar geen firewall is? En dat ik als gebruiker ook niks in kan stellen zoals bij een regulier modem/router?
En weet iemand of ik mijn huidige ADSL modem/router/firewall/accesspoint naast als accesspoint ook als firewall kan gaan gebruiken? Of heb ik iets anders nodig?
Het is geen glasvezelmodem maar een FTU. Dat kastje deelt geen IP-adressen uit, dat doet het netwerk. In principe is het te vergelijken met een bridge.. volledig transparant en er is niets te configureren. Je kunt hierop elke gangbare router/firewall aansluiten. Een accespoint zal niet werken aangezien deze geen routerfunctionaliteit bezitten en dus maar 1 ip adres uitdelen.. (of je moet maar 1 computer hebben).Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:37:
[...]
Begrijp ik het nou goed dat het glasvezelmodem wel een IP-adres uitdeelt, maar geen firewall is? En dat ik als gebruiker ook niks in kan stellen zoals bij een regulier modem/router?
En weet iemand of ik mijn huidige ADSL modem/router/firewall/accesspoint naast als accesspoint ook als firewall kan gaan gebruiken? Of heb ik iets anders nodig?
Verwijderd
Hi, I live in the Beethovenstraat in Amsterdam and I have UPC Extreme. 24/2.5 mbps, although it works fine I am seeking for a faster upload.
Does anyone know when UPC is planning to start selling the Eurodocsis 3.0 modems that can reach symetric 100mbits, or else when is the gemente planning to install fiberoptics in my area "oud-zuid"?
Thanks
Does anyone know when UPC is planning to start selling the Eurodocsis 3.0 modems that can reach symetric 100mbits, or else when is the gemente planning to install fiberoptics in my area "oud-zuid"?
Thanks
Verwijderd
Don't expect it before 2010. UPC is also looking into the fiber optics.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:23:
Hi, I live in the Beethovenstraat in Amsterdam and I have UPC Extreme. 24/2.5 mbps, although it works fine I am seeking for a faster upload.
Thanks
Verwijderd
Geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt, maar UPC is juist een van de tegenstanders van glasvezel.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:40:
[...]
Don't expect it before 2010. UPC is also looking into the fiber optics.
Zie http://www.google.nl/search?q=upc+glasvezel
Denk dat EuroDOCSIS 3.0 niet lang meer op zich gaat laten wachten, aangezien UPC die troep het liefst eerder heeft liggen dan glasvezel, omdat ze anders niet meer kunnen concureren. Er zijn al pilots met 120 Mbit/s in Amsterdam, en 100 Mbit/s in Nijmegen.
Zie daarvoor http://www.google.nl/search?q=eurodocsis+3.0+upc
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 14:29 ]
Verwijderd
Publiek in ieder geval wel. Ze willen hun infrastructuur zo lang mogelijk uitmelken voor (grote) nieuwe investeringen te doen. Of DOCSIS 3 er grootschalig komt zal afhangen van de kosten, de moeite, de interesse erin, en wat de concurrentie op glasvezel doet. Het is op dit moment nog vooral belangrijk om veel marketing over hoge snelheden de wereld in te sturen (lees: speciaal opgezette kleinschalige pilots met onder ideale omstandigheden een hoge snelheid), om een beeld te creeren dat glasvezel niet nodig is, en zodat de consument niet zo snel overweegt weg te lopen.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:29:
Geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt, maar UPC is juist een van de tegenstanders van glasvezel.
Is er sinds die pilot/aankondiging nog iets meer gebeurd? Het is immers al weer een half jaar geleden...
Als UPC niet uitkijkt heeft de concurrentie straks overal vezel liggen, en daar is de opstap naar gigabit bovendien ook lang niet zo groot. Bovendien is de vraag of de maximum snelheden ook gehaald/aangeboden gaan worden. Immers kan DOCSIS 2.0 ook 50Mbit down en 27Mbit up halen, en (zeker up) wordt dat vrijwel nergens aangeboden, terwijl op glas al weer een tijdje 100Mbit symmetrisch aangeboden wordt op diverse plaatsen.
Verwijderd
Het leggen van een landelijk glasnetwerk is duurder dan het upgraden van DOCSIS 2 naar 3 hoor.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:44:
[...]
Publiek in ieder geval wel. Ze willen hun infrastructuur zo lang mogelijk uitmelken voor (grote) nieuwe investeringen te doen. Of DOCSIS 3 er grootschalig komt zal afhangen van de kosten, de moeite, de interesse erin, en wat de concurrentie op glasvezel doet.
Daarom heeft UPC ook geprobeerd om de aanleg van citynet in Amsterdam te dwarsbomen.
Het is toch allang bewezen dat kabel makkelijk boven de 100 Mbit/s kan?Het is op dit moment nog vooral belangrijk om veel marketing over hoge snelheden de wereld in te sturen (lees: speciaal opgezette kleinschalige pilots met onder ideale omstandigheden een hoge snelheid), om een beeld te creeren dat glasvezel niet nodig is, en zodat de consument niet zo snel overweegt weg te lopen.
Met de huidige infrastructuur?
Dat is toch niet zo raar, ze hebben nu al moeite om aan de bandbreedtevraag te voldoen, laat staan als ze de snelheden nog eens omhoog zouden gooien.Is er sinds die pilot/aankondiging nog iets meer gebeurd? Het is immers al weer een half jaar geleden...
Als UPC niet uitkijkt heeft de concurrentie straks overal vezel liggen, en daar is de opstap naar gigabit bovendien ook lang niet zo groot. Bovendien is de vraag of de maximum snelheden ook gehaald/aangeboden gaan worden. Immers kan DOCSIS 2.0 ook 50Mbit down en 27Mbit up halen, en (zeker up) wordt dat vrijwel nergens aangeboden, terwijl op glas al weer een tijdje 100Mbit symmetrisch aangeboden wordt op diverse plaatsen.
Daarom blijft het steeds bij pilots.
Glasvezelnetwerken zoals in Amsterdam zijn vanaf de grond opgezet, met voldoende capaciteit en schaalbaarheid, de kabel infrastructuur ligt er al 10tallen jaren.
Either way, UPC is screwed, wat ze ook doen, het gaat ze veel geld kosten, en in tegenstelling tot citynet worden ze niet gesubsidieerd.
Volgens mij lukte dat alleen goed in een lab-testopstelling waarbij alles onder controle was, of op een enkele testverbinding waarbij alles exact uitgemeten was. In de praktijk is het nog steeds niet gelukt om dit op grote schaal (lees: meer dan 10 mensen) te doen.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:01:
Het is toch allang bewezen dat kabel makkelijk boven de 100 Mbit/s kan?
Met de huidige infrastructuur?
De glasvezelnetwerken van bvb XMS worden ook niet gesubsidieerd maar ze krijgen flink wat tegengas vanuit UPC. Vergeet niet dat ze alle klanten al jaren teveel hebben kunnen rekenen voor de diensten die ze aanbieden en de startinvesteringen al lang terugverdiend zijn.Glasvezelnetwerken zoals in Amsterdam zijn vanaf de grond opgezet, met voldoende capaciteit en schaalbaarheid, de kabel infrastructuur ligt er al 10tallen jaren.
Either way, UPC is screwed, wat ze ook doen, het gaat ze veel geld kosten, en in tegenstelling tot citynet worden ze niet gesubsidieerd.
Vaak zetten kabelaars in nieuwe/te ontsluiten glasvezelgebieden agressieve marketingcampagnes op, zoals bijvoorbeeld 'voor alle bewoners van wijk/plaats X zal voor altijd het abonnementsgeld gehalveerd worden' . Mijn mening zou dan zijn 'Dan heb ik dus al jaren teveel betaald!' en ik zou nooit meer een dienst bij ze afnemen.
We zien zelfs in sommige gebieden dat 'niet nader te noemen bedrijven' door2door teams langssturen om te melden dat het glasvezelnetwerk 1000 euro kost per bewoner, of dat de abonnementsprijzen naar 120 euro/maand gaan over een jaar.
Note: beiden zijn niet waar.
Het geeft alleen maar aan dat ze heel goed begrijpen dat glasvezel een grote bedreiging is voor het verouderde kabelnetwerk.
Note2: Om het bovenstaande verhaal in het juiste perspectief te plaatsen->Ik werk voor InterNLnet/Alice/XMS, dus wellicht is mijn mening weinig waard
Verwijderd
Ik heb zelf InterNLnet, glasvezel, en jij wil dus zeggen dat zij de 2 kerels die hier 3 uur bezig zijn geweest om die glasvezel tot in mijn meterkast te trekken zelf betaald hebben?denan schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:23:
[...]
Note2: Om het bovenstaande verhaal in het juiste perspectief te plaatsen->Ik werk voor InterNLnet/Alice/XMS, dus wellicht is mijn mening weinig waard
Er waren namelijk geen aansluitkosten omdat ik al heel vroeg ingetekend had...
En ze waren niet alleen bij mij bezig, tegelijk met mij werden nog een stuk of 10 andere huizen ook aangesloten.
Das dus iets van 120 euro per uur maal 20 = 2400 euro per uur voor InterNLnet?
Dat verdienen ze de komende 2 jaar echt niet terug hoor, aangezien ik 6 maanden voor niks kan internetten, en daarna nog steeds vrij weinig betaal.
Wat zou InterNLnet voor een mbit betalen? 15 euro?
Al die glasvezelklanten moeten toch echt ook nog eens voor ontzettend veel extra Gbits/maand zorgen..
Verwijderd
Ah Sorry haal weer mijn info door elkaar.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:29:
[...]
Geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt, maar UPC is juist een van de tegenstanders van glasvezel.
Zie http://www.google.nl/search?q=upc+glasvezel
Denk dat EuroDOCSIS 3.0 niet lang meer op zich gaat laten wachten, aangezien UPC die troep het liefst eerder heeft liggen dan glasvezel, omdat ze anders niet meer kunnen concureren. Er zijn al pilots met 120 Mbit/s in Amsterdam, en 100 Mbit/s in Nijmegen.
Zie daarvoor http://www.google.nl/search?q=eurodocsis+3.0+upc
Ik had het over XMS netwerkenVerwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 01:41:
[...]
Ik heb zelf InterNLnet, glasvezel, en jij wil dus zeggen dat zij de 2 kerels die hier 3 uur bezig zijn geweest om die glasvezel tot in mijn meterkast te trekken zelf betaald hebben?
Er waren namelijk geen aansluitkosten omdat ik al heel vroeg ingetekend had...
Add: daarop betaal je trouwens ongeveer dezelfde kosten. Vergeet niet dat het een lange termijn investering is die over 20-30 jaar uitgestreken is door de investeerders in het netwerk. De aanleg kost inderdaad erg veel, maar het is niet zo dat dat binnen 6-12 maanden terugverdiend moet worden.
[ Voor 26% gewijzigd door denan op 18-04-2008 09:12 ]
jeuh
ik kan aanvragen 
Gefeliciteerd!
Op uw locatie is Flits Thuis glasvezel beschikbaar.
Uw locatie ligt in een werkgebied dat vanaf 2008-04-18 beschikbaar komt.
Voor alle duidelijkheid, dit is niet de dag dat uw abonnement daadwerkelijk geleverd wordt. Pas op met te vroeg opzeggen van uw huidige abonnement.
Gefeliciteerd!
Voor alle duidelijkheid, dit is niet de dag dat uw abonnement daadwerkelijk geleverd wordt. Pas op met te vroeg opzeggen van uw huidige abonnement.
Welk gebied is dat???mrsar schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:34:
jeuhik kan aanvragen
Gefeliciteerd!
Programmer - an organism that turns coffee into software.
insulindeweg net voor molukkenstraat vanaf muiderpoort station gezien
Verwijderd
Als investering wel, maar daarna heb je er wel veel langer plezier van. Je kunt ook zeggen dat het stutten van een huis dat op instorten staat goedkoper is dan een nieuw huis bouwen. Echter voor dat nieuwe huis zijn de onderhoudskosten vervolgens veel lager, zodat dat toch op termijn terugverdiend wordt. Zo is het ook met glasvezel.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:01:
Het leggen van een landelijk glasnetwerk is duurder dan het upgraden van DOCSIS 2 naar 3 hoor.
Misschien gokt UPC er op dat de koperprijzen blijven stijgen zodat ze in de toekomst nog flink verdienen aan het upgraden van hun netwerk naar glas, omdat het koper dan meer oplevert dan al het graafwerk bij elkaar kost
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 16:00 ]
Waar kan ik informatie vinden over de ontsluiting van andere stadsdelen van Amsterdam? Ik woon in Amsterdam West (rembrandtpark) en kan voor zover ik kan nagaan geen glasvezel krijgen. Voor mijn gevoel duurt het erg lang. Dit glasvezel amsterdam project loopt als sinds 2006 toch?
mvg,
nicolai
mvg,
nicolai
Verwijderd
Klopt maar ze concentreren zich nu op 3 gebieden, Amsterdam Osdorp, Amsterdam Oost-Watergraafsmeer en Zeeburg. Dit zijn momenteel de enige 3 gebieden waar glasvezel word aangeboden in Amsterdam volgens de webstitenicolai schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:44:
Waar kan ik informatie vinden over de ontsluiting van andere stadsdelen van Amsterdam? Ik woon in Amsterdam West (rembrandtpark) en kan voor zover ik kan nagaan geen glasvezel krijgen. Voor mijn gevoel duurt het erg lang. Dit glasvezel amsterdam project loopt als sinds 2006 toch?
mvg,
nicolai
Binnenkort ga ik verhuizen naar IJburg. Nu heb ik gezien dat in mijn meterkast, al een BBASP aansluiting zit. Ik ben nu aan het twijfelen, Zal ik bij ADSL van XS4ALL blijven, of toch overstappen naar glas van Alice.
Mag ik bij Alice bv een server hebben draaien?
20MB up en down voor 29 euro is wel erg goed en snel.
Wat zijn jullie ervaringen van Alice?
Mag ik bij Alice bv een server hebben draaien?
20MB up en down voor 29 euro is wel erg goed en snel.
Wat zijn jullie ervaringen van Alice?
Bij Alice krijg je geen vast IP-nummer, dus een server draaien is wat onhandig (hangt een beetje van het type server af). Als je een server wilt draaien kun je beter kiezen voor InterNLnet.
helaas is het nog niet bekend bij InterNLnet dat ze ook leveren in IJburg, ook bij www.glasvezelamsterdam.nl wisten ze nog van niks .
Dus laat ik voorlopig maar XS4all verhuizen, als het dan kan zeg ik de boel op en ga lekker naar InterNLnet op glas
Dus laat ik voorlopig maar XS4all verhuizen, als het dan kan zeg ik de boel op en ga lekker naar InterNLnet op glas
Als InterNLnet daar niet levert, doet Alice het ook niet. Broer en zus...
Gezien de 'eerste fase' zich beperkt tot Zeeburg, Osdorp en Oost-Watergraafsmeer, en ik helaas in geen van deze pracht buurten woon - heeft iemand enig idee wanneer de 'tweede fase' van het aanleggen begint? En wellicht een indicatie van welke buurten in deze fase zitten?
Ik neem al genoegen met een wazig gerucht hoor
Ik neem al genoegen met een wazig gerucht hoor
eindelijk aan kunnen vragen \o/ kan niet wachten
tis trouwens internl geworden,daar ik die later nog kan upgraden indien nodig + vast ip
Verwijderd
Ben van plan om glasvezel te nemen, maar heb ik daar ook een KPN lijn voor nodig, of kan ik mijn kpn lijn opzeggen?
Opzeggen die hap, heb je niet nodig
Pas wel op met opzeggen als je je huidige telefoonnummer wilt behouden, meer informatie daarover kun je vinden op de websites van de providers.
Zijn er al enige plannen bekend over HDTV, eventueel via de kabel? Ik vind het jammer dat UPC wel enkele HD-kanalen aanbiedt, en dat met glas -nog- niks gebeurt. Natuurlijk is het erg moeilijk met de rechten enzovoort, maar een aantal kanalen moet toch wel mogelijk zijn dacht ik zo? Heeft iemand hier wat meer info over?
Zijn er al enige plannen bekend over HDTV, eventueel via de kabel? Ik vind het jammer dat UPC wel enkele HD-kanalen aanbiedt, en dat met glas -nog- niks gebeurt. Natuurlijk is het erg moeilijk met de rechten enzovoort, maar een aantal kanalen moet toch wel mogelijk zijn dacht ik zo? Heeft iemand hier wat meer info over?
Verwijderd
SLECHTS 36 TV-ZENDERS OP GLASVEZEL
Ik vind het vreemd dat een provider als InerNlnet op hun site in in hun mailings steeds spreken over 39 zenders bij de glasvezel TV. Laatst kreeg ik weer een flyer in de bus waarin men melding maakte van dit aantal. Sinds juni vorig jaar ontvang ik er maar 36.
Heb hen er al eens een paar maanden geleden op gewezen. "Men houdt het in de gaten....en is afhankelijk van BBNed....", was de reactie.
Ik begrijp niet waarom (na bijna een jaar) het zenderaanbod niet daadwerkelijk met 3 zenders kan worden aangevuld tot 39. Mede op basis van 39 zenders ben ik vorig jaar een contract aangegaan. Het wordt hoog tijd dat men het beloofde waar gaat maken. Ik zit nu nog in de "gratis periode", maar ben erg benieuwd of de eerste nota in juni naar rato gebasereerd zal zijn op het lagere aantal zenders.
Destijds kon binnen een paar dagen Al Jazeera in het Engels op glasvezel worden gezet. De slaapverwekkende perpetuum mobile reclame van BBNed wil ik geen zender noemen. In Leiden bijvoorbeeld wordt via XMS glasvezel WDR Köln en NDR Niedersachsen doorgegeven. Verder is er nog TVE. Wellicht is een aantal commerciële Belgische zenders een alternatief....? Keuze genoeg lijkt me, daar kan het niet aan liggen. Waar wel aan dan.....?
Ik vind het vreemd dat een provider als InerNlnet op hun site in in hun mailings steeds spreken over 39 zenders bij de glasvezel TV. Laatst kreeg ik weer een flyer in de bus waarin men melding maakte van dit aantal. Sinds juni vorig jaar ontvang ik er maar 36.
Heb hen er al eens een paar maanden geleden op gewezen. "Men houdt het in de gaten....en is afhankelijk van BBNed....", was de reactie.
Ik begrijp niet waarom (na bijna een jaar) het zenderaanbod niet daadwerkelijk met 3 zenders kan worden aangevuld tot 39. Mede op basis van 39 zenders ben ik vorig jaar een contract aangegaan. Het wordt hoog tijd dat men het beloofde waar gaat maken. Ik zit nu nog in de "gratis periode", maar ben erg benieuwd of de eerste nota in juni naar rato gebasereerd zal zijn op het lagere aantal zenders.
Destijds kon binnen een paar dagen Al Jazeera in het Engels op glasvezel worden gezet. De slaapverwekkende perpetuum mobile reclame van BBNed wil ik geen zender noemen. In Leiden bijvoorbeeld wordt via XMS glasvezel WDR Köln en NDR Niedersachsen doorgegeven. Verder is er nog TVE. Wellicht is een aantal commerciële Belgische zenders een alternatief....? Keuze genoeg lijkt me, daar kan het niet aan liggen. Waar wel aan dan.....?
Verwijderd
Ik heb een week of 2 geleden bij Concepts ICT op de site aangegeven dat ik graag gebeld zou worden over ftth in A'dam. Dat terugbelidee is aardig, alleen als ze er niets mee doen, is het nogal jammer natuurlijk.
Maar goed, genoeg onderzoek gedaan op zich, en ik wil wel via hun die verbinding aangaan (55e voor 50Mbit/sec incl. VoIP is volgens mij een prima prijs). Maar inschrijven gaat dus alleen via papier. Wat ont-zet-tend ouderwets!
Goed, boeiend, antwoordnummer dus het kost je ook nog eens geen postzegel, dus wat zou ik hierover zeuren.
Vorige week op de bus gedaan, nog geen reactie (maar vorige week was een vreemde week natuurlijk, met poststakingen en vrije dagen). Ik ben benieuwd! Mijn Orange verbinding zeg ik voorlopig nog niet op.
Vorige week op de bus gedaan, nog geen reactie (maar vorige week was een vreemde week natuurlijk, met poststakingen en vrije dagen). Ik ben benieuwd! Mijn Orange verbinding zeg ik voorlopig nog niet op.
@Kryz: bij mijn weten krijg je bij Concepts geen vast IP-adres. Draai je geen servers of doe je dat dan met dyndns o.i.d.?
Verwijderd
Jan-E: op zich niet heel belangrijk. Ik heb wel een server draaien, maar de keren dat ik die van buiten moet benaderen heb ik de afgelopen jaren op 1 hand kunnen tellen. En toen had het ook nog wel even kunnen wachten. Maar aan de andere kant: hoevaak zal er opnieuw een IP adres uitgegeven worden? Ik bedoel, mijn verbinding zal always-on zijn, dus bij constante renewal van het IP adres wordt er niet ineens een nieuwe uitgegeven, en als het IP adres 1x in het jaar verandert door een DHCP hiccup bij Concepts, dan verander ik gewoon mijn DNS.
Verwijderd
Zijn er meer mensen met tv via glasvezel en waarbij het Guide Plus systeem niet meer wordt ontvangen. Mijn dvd-recorder ontvangt sinds een paar maanden geen Guide Plus meer. Wel worden de tv-zenders getoond in het opgebouwd overzicht, maar de vulling van de programma's ontbreekt. Is dit bij meer mensen het geval?
Don't look directly into the fiber optics, it might damage your eyes!Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:40:
[...]
Don't expect it before 2010. UPC is also looking into the fiber optics.
Inderdaad, ik heb precies hetzelfde probleem, dacht dat het aan mijn recorder lag, maar dat is dan gelukkig niet zo. Heb Pilmo gebeld, maar daar ontkennen ze dat er iets was veranderd aan het tv-signaal. Nog maar een keer klagen?!Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:13:
Zijn er meer mensen met tv via glasvezel en waarbij het Guide Plus systeem niet meer wordt ontvangen. Mijn dvd-recorder ontvangt sinds een paar maanden geen Guide Plus meer. Wel worden de tv-zenders getoond in het opgebouwd overzicht, maar de vulling van de programma's ontbreekt. Is dit bij meer mensen het geval?
Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn concepts-ict FTTH verbinding. Alleen jammer dat er nog steeds niets over IPv6 support bekend is.
Verwijderd
Ik zit bij InterNLnet. Als jij precies hetzelfde probleem hebt sinds een week of 6 dan ligt het dus aan het tv signaal en niet aan de recorders. Dan wordt dus via Eurosport2 de Guide+ programmering niet meer doorgegeven. Ik heb gebruiksaanwijzing doorgevlast, verschillende forums bezocht en weet zeker dat ik niks fouts doe. Alle mogelijkheden zijn uitgeprobeerd. Ligt dus wel aan signaal van BBNed.bart_020 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:37:
[...]
Inderdaad, ik heb precies hetzelfde probleem, dacht dat het aan mijn recorder lag, maar dat is dan gelukkig niet zo. Heb Pilmo gebeld, maar daar ontkennen ze dat er iets was veranderd aan het tv-signaal. Nog maar een keer klagen?!
Ik zal InterNLnet dit weekend hierover mailen
Kan sinds zaterdag niet meer bellen, gebeld worden kan wel. Vervelend als dit in het weekend gebeurt, niemand bereikbaar natuurlijk. Iemand anders daar ook last van, via InterNLnet?
Er was een storing in het onnet->offnet verkeer, maar deze zou afgelopen nacht verholpen moeten zijn.Marbo schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:12:
Kan sinds zaterdag niet meer bellen, gebeld worden kan wel. Vervelend als dit in het weekend gebeurt, niemand bereikbaar natuurlijk. Iemand anders daar ook last van, via InterNLnet?
Ik heb het vanochtend nog even geprobeerd maar er was nog steeds een storing. Kan het nu niet checken omdat ik op mijn werk zit.denan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:31:
[...]
Er was een storing in het onnet->offnet verkeer, maar deze zou afgelopen nacht verholpen moeten zijn.
Upate: ben weer thuis en ik kan weer bellen. Storing opgelost.
[ Voor 8% gewijzigd door Marbo op 19-05-2008 17:08 ]
Wat zijn jullie ervaringen mbt de snelheid van het daadwerkelijk verbinding hebben na aanvraag van het product? Ik wil 50 of 100mbit aanvragen in IJburg en zo snel mogelijk online.
Ioniq 5 P45
Hangt vast van de provider af. Voor het netwerk van InterNLnet weet ik in ieder geval dat 100/100Mbit te halen is. We hebben recentelijk het XMS netwerk naar 50/50Mbit geupgrade inclusief een aantal 100/100Mbit testklanten en dat werkt prima.Spiller schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:50:
Wat zijn jullie ervaringen mbt de snelheid van het daadwerkelijk verbinding hebben na aanvraag van het product? Ik wil 50 of 100mbit aanvragen in IJburg en zo snel mogelijk online.
Add: volgens mij heeft Marbo ook 100/100Mbit maar dat weet ik niet 100% zeker.
[ Voor 7% gewijzigd door denan op 19-05-2008 20:45 ]
Hoe lang duurt het voor een nieuwe verbinding na aanvraag neergelegt wordt? 
heb 26 april ofzo aangevraagd en nog noppes vernomen (insulindeweg)
zou toch wel fijn zijn als ik iets weet van het wanneer ongeveer enzo
dat ik iets zie gebeuren
internl btw
zou toch wel fijn zijn als ik iets weet van het wanneer ongeveer enzo
internl btw
[ Voor 3% gewijzigd door mrsar op 19-05-2008 22:17 ]
Ik zou ze maar bellen; ik heb al rare dingen met internlnet meegemaakt. Internet ging ok, maar bijgevraagde telefonie was 'niet aangekomen' en dus kon ik het opnieuw gaan aanvragen. Gevolg, geen nummerbehoud, extra kosten. Toen er nog wat meer misging (en dat volgens de helpdesk allemaal aan mij lag) een klachtenbrief gestuurd en zelfs die bleek na een paar weken niet aangekomenmrsar schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:55:
Hoe lang duurt het voor een nieuwe verbinding na aanvraag neergelegt wordt?
zou toch wel fijn zijn als ik iets weet van het wanneer ongeveer enzodat ik iets zie gebeuren
internl btw
hmm ok,morgen eens proberen dan.
ik heb btw alleen internet.
ik heb btw alleen internet.
Verwijderd
Ik zit op de 1e Atjeh, dus vlak om de hoek bij jou, mrsar, en ik heb, zoals ik gepost had, ergens begin mei mijn aanvraag naar Concepts ICT op de bus gedaan. Ik ontving afgelopen zaterdag de bevestiging.Helaas wel voor 20 Mbit/s, terwijl ik 50 had aangevraagd, en helaas met aansluitkosten a 45,- terwijl de aansluitkosten gratis zouden zijn, maar daar gaan we nog wel even over corresponderen.
Anyway, ik kreeg gisteren direct een belletje van GNA voor de afspraak met een monteur, en dat kon op 3 of 5 juni. Dan heb je een klein beetje een idee van de doorlooptijd.
Verwijderd
Werd eerder vandaag 2x gebeld door Concepts ICT. Eerste telefoontje: ja, die 20 Mbit/s, dat klopt niet inderdaad, dat heb ik denk ik verkeerd overgenomen. En die 45e, ik snap niet helemaal waar die vandaan komen, maar die horen er niet te zijn inderdaad. We gaan het regelen. Mijn reactie: okay, bedankt! Tweede belletje: ik snap het al, u heeft de brief van Rotterdam gekregen, maar dat klopt natuurlijk niet! Dat verklaart zowel de 20 Mbit/s als de 45e. Dus dat gaat goedkomen, morgen of overmorgen krijgt u een nieuwe bevestigingsbrief. Ik: okay, bedankt!Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:51:
Ik ontving afgelopen zaterdag de bevestiging.Helaas wel voor 20 Mbit/s, terwijl ik 50 had aangevraagd, en helaas met aansluitkosten a 45,- terwijl de aansluitkosten gratis zouden zijn, maar daar gaan we nog wel even over corresponderen.
Mijn gedachte: tsja, dat krijg je ook met PAPIERHANDEL.
Dan ga ik voor InterNLnet. Iemand die ik blij kan maken met de Klant-werft-klant actie? PM maar mocht iemand hier interesse in hebben.denan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:45:
[...]
Hangt vast van de provider af. Voor het netwerk van InterNLnet weet ik in ieder geval dat 100/100Mbit te halen is. We hebben recentelijk het XMS netwerk naar 50/50Mbit geupgrade inclusief een aantal 100/100Mbit testklanten en dat werkt prima.
Add: volgens mij heeft Marbo ook 100/100Mbit maar dat weet ik niet 100% zeker.
Ioniq 5 P45
Verwijderd
Dan ga ik voor InterNLnet. Iemand die ik blij kan maken met de Klant-werft-klant actie? PM maar mocht iemand hier interesse in hebben.Spiller schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:26:
[...]
Dan ga ik voor InterNLnet. Iemand die ik blij kan maken met de Klant-werft-klant actie? PM maar mocht iemand hier interesse in hebben.
[/quote]
Ja, je kunt mij wel blij maken je de "klant-werft-klant-actie". Krijg jij ook nog eens korting op je eerste rekening. Ik zit ook bij InterNLnet, sinds juni vorig jaar met internet, telefoon en tv.
mail mij: g.bijdeleijatinter.nl.net ?
dan geef ik je mijn naam en debiteurennummer door, die jij vervolgens kunt melden bij het online aanmelden bij InterNL........ Thnx
Gerrit
Ik woon in Zeeburg en heb glasvezel van Alice. Het is nu anderhalve week opgeleverd, Televisie doet het nog steeds niet en het lukt me niet om in te loggen op de pagina waar je je webmail en je rekeningen kan bekijken en het adres van de SMTP kan vinden. De helpdesk is moeilijk te bereiken en als je ze al spreekt dan kunnen ze je niet helpen omdat ze je klantnummer niet kunnen vinden of omdat ze niet bij machte zijn om iets te doen. Ik ben benieuwd of het ze lukt om ook de telefoon aan de praat te krijgen maar ik heb er weinig geloof in.
Internet loopt prima, ik heb gelukkig een authorized SMTP ergens anders.
Vooral de upload is lekker snel , de download is goed, maar bij normaal browsen merk je er niet veel van.
Vooral de upload is lekker snel , de download is goed, maar bij normaal browsen merk je er niet veel van.
Voor Alice is inderdaad een aparte helpdesk ingericht, glasvezel is tenslotte een stuk complexer dan DSL. Daardoor kan het voorkomen dat de wachttijden anders zijn dan bij AliceDSL. Voor Televisie is men momenteel met de netwerkbeheerder bezig, op een aantal locaties (volgens mij ook Zeeburg) is men het signaal aan het 'tweaken'.Captain00 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:02:
Ik woon in Zeeburg en heb glasvezel van Alice. Het is nu anderhalve week opgeleverd, Televisie doet het nog steeds niet en het lukt me niet om in te loggen op de pagina waar je je webmail en je rekeningen kan bekijken en het adres van de SMTP kan vinden. De helpdesk is moeilijk te bereiken en als je ze al spreekt dan kunnen ze je niet helpen omdat ze je klantnummer niet kunnen vinden of omdat ze niet bij machte zijn om iets te doen. Ik ben benieuwd of het ze lukt om ook de telefoon aan de praat te krijgen maar ik heb er weinig geloof in.
smtp is out.alice.nl.
Telefonie neemt Alice af via een platform van de netwerkleverancier, net zoals de anders ISP's (behalve InterNLnet, die gebruiken Optibel). Over het algemeen zie je hierbij geen problemen dus als het nu nog niet werkt ga ik er van uit dat er een storing is aangemaakt?
Dank voor je antwoord, het lijkt of je er meer van weet : ) Telefoon duurt langer, dat staat ook netjes in de brief, het probleem is dat juist de glasvezel helpdesk niets kan doen omdat ze computerproblemen hebben. Weet jij of alice poorten blokkeert?, het lukt me maar niet om een wolfenstein enemy territory server van buitenaf zichtbaar te krijgen.
1) Alice zit hier een paar verdiepingen lager.Captain00 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:47:
Dank voor je antwoord, het lijkt of je er meer van weet : ) Telefoon duurt langer, dat staat ook netjes in de brief, het probleem is dat juist de glasvezel helpdesk niets kan doen omdat ze computerproblemen hebben. Weet jij of alice poorten blokkeert?, het lukt me maar niet om een wolfenstein enemy territory server van buitenaf zichtbaar te krijgen.
2) Nope.. alles staat gewoon wide-open bij Alice. Wellicht iets met je router?
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 23-05-2008 10:50 ]
Email adres levert een Failure Notice op.Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:08:
[...]
Ja, je kunt mij wel blij maken je de "klant-werft-klant-actie". Krijg jij ook nog eens korting op je eerste rekening. Ik zit ook bij InterNLnet, sinds juni vorig jaar met internet, telefoon en tv.
mail mij: g.bijdeleijatinter.nl.net ?
dan geef ik je mijn naam en debiteurennummer door, die jij vervolgens kunt melden bij het online aanmelden bij InterNL........ Thnx
Gerrit
Ioniq 5 P45
Ben niet helemaal achterlijk hoor

g.bijdeleij@internlnet.nl
bijdeleij@internl.net werken beide niet. Als je nou niet zo moeilijk doet en je adres gewoon in je profiel zet... Wacht nu al 4 dagen met aanmelden zodat iemand die ik niet ken €50 kan verdienen... Morgen ga ik gewoon aanmelden.
Ioniq 5 P45
inter.nl??
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
*kucht* atinter.nl.net (bijna goed)Spiller schreef op maandag 26 mei 2008 @ 00:40:
[...]
Ben niet helemaal achterlijk hoor![]()
g.bijdeleij@internlnet.nl
bijdeleij@internl.net werken beide niet. Als je nou niet zo moeilijk doet en je adres gewoon in je profiel zet... Wacht nu al 4 dagen met aanmelden zodat iemand die ik niet ken €50 kan verdienen... Morgen ga ik gewoon aanmelden.
Ik blijf het lastig vinden, al die punten in dat email adres. Vooral als ik het moet opzeggen, ik raak zelf ook steeds in de war. Internlnet.nl zou het meest logische zijn nog, maar ook ingewikkeld.
Ik vond die .nl.net ook al vreemd, heb zelfs nog een whois gedaan voor nl.net waar InterNLnet toch echt niet als eigenaar uit kwam, maargoed. Mail sent.
Ioniq 5 P45
Och.. na een jaar of 10 went hetMarbo schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:11:
[...]
Ik blijf het lastig vinden, al die punten in dat email adres. Vooral als ik het moet opzeggen, ik raak zelf ook steeds in de war. Internlnet.nl zou het meest logische zijn nog, maar ook ingewikkeld.
Verwijderd
Is ontvangen en heb gereageerd. Thnx.Spiller schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:40:
Ik vond die .nl.net ook al vreemd, heb zelfs nog een whois gedaan voor nl.net waar InterNLnet toch echt niet als eigenaar uit kwam, maargoed. Mail sent.
Kan iemand bevestigen of het tv-signaal van GNA is te ontvangen op HD-tv's met een ingebouwde dbv-c tuner
?
Prima te ontvangen, maar die DVB-c tuner staat dan niets te doen. Het is namelijk een analoog signaal.EmRuTToY schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:27:
Kan iemand bevestigen of het tv-signaal van GNA is te ontvangen op HD-tv's met een ingebouwde dbv-c tuner?
Verwijderd
Storing op het netwerk (InterNLNet)? Vanaf wordt ik 18:30 na zo'n minuut er uit geknikkerd.
Verwijderd
Volgende stap in het aansluitingsproces is voor mij genomen: er was iemand in de buurt die een voorinspectie deed of zo - ik had geen idee dat dit gebeurde, maar die belde aan, ik was erg toevallig thuis (11:15 op een doordeweekse dag, normaliter ben ik dan toch echt op het werk), en hij heeft even gekeken. Voordeel: vanaf de kruipruimte bij de voordeur van mijn huis loopt een PVC buis naar mijn meterkast op de 3e verdieping, waar al een stopcontact zit. Dus, dat is aansluiten en wegwezen, volgens mij!
Nu nog een routertje, denk ik. Ik heb hier in het verleden al eens wat voorbij zien komen, dus daar ga ik maar eens naar kijken. Ik had eerst een linux pc in gedachten, maar het blijkt toch dat ik geen zin heb om dat te onderhouden.
Nu nog een routertje, denk ik. Ik heb hier in het verleden al eens wat voorbij zien komen, dus daar ga ik maar eens naar kijken. Ik had eerst een linux pc in gedachten, maar het blijkt toch dat ik geen zin heb om dat te onderhouden.
Verwijderd
Heb tijdens mijn vakantie een brief ontvangen van Pilmo dat ze er mee stoppen. Voor 15 euro minder kan ik nu verder bij Alice. Hoop dat er daar wel sprake is van iets van service, want bij Pilmo was het om te huilen : mailtjes werden structureel niet beantwoord. Gelukkig kan je bij Alice elke maand opzeggen, dus wie weet dat ik na de zomer probeer te switchen naar iets fatsoenlijks. Ik betaal nu ook voor tv die ik niet afneem, maar het lukt niet om daar vanaf te komen.
hmm dan wens ik ze veel succes om mij te pakken te krijgen rond die tijden,aangezien ik dan gewoon op mijn werk zitVerwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:47:
Volgende stap in het aansluitingsproces is voor mij genomen: er was iemand in de buurt die een voorinspectie deed of zo - ik had geen idee dat dit gebeurde, maar die belde aan, ik was erg toevallig thuis (11:15 op een doordeweekse dag, normaliter ben ik dan toch echt op het werk), en hij heeft even gekeken. Voordeel: vanaf de kruipruimte bij de voordeur van mijn huis loopt een PVC buis naar mijn meterkast op de 3e verdieping, waar al een stopcontact zit. Dus, dat is aansluiten en wegwezen, volgens mij!
volgens mij woonde je bij mij om de hoek,redelijk dezelfde huizen,aangezien ik ook stopcontact al heb,en tot zover ik weet ook een pvc buis
[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 02-06-2008 13:49 ]
Verwijderd
Aangezien ik in Diemen woon vroeg ik me af of Glasvezel gelijk de randgemeente's gaat meenemen, net zoals destijds met A2000 of dat ze zich beperken tot Amsterdam op het moment ? En de planning op de site en progress info vind ik nogal summier. Aangezien ik nu bij UPC zit en graag naar iets anders/sneller wil overstappen is alleen glasvezel een optie, aangezien voor ADSL de wijkcentrale te ver zit, 2.8 kilometer.
Ik ben UPC liever kwijt maar als het nog ruim een jaar gaat duren voor glasvezel hier word neergelegd kan ik beter een nieuw kontrakt bij UPC nemen ivm. hun aanbiedingen. Ik begrijp natuurlijk dat alles niet in een dag gerealiseerd kan worden, helaas, maar het zou prettig zijn als de website wat meer info over de planning weer zou geven.
En hoe sneller het glasvezelnet aangelegd word des te sneller zijn we UPC kwijt, aangezien die heel uitgekookt een spelletje spelen met abbo prijzen en snelheidsverhogingen, prijzen omhoog en de snelheidsverhoging stelt weinig voor na al die jaren, 4mbit
Ik ben UPC liever kwijt maar als het nog ruim een jaar gaat duren voor glasvezel hier word neergelegd kan ik beter een nieuw kontrakt bij UPC nemen ivm. hun aanbiedingen. Ik begrijp natuurlijk dat alles niet in een dag gerealiseerd kan worden, helaas, maar het zou prettig zijn als de website wat meer info over de planning weer zou geven.
En hoe sneller het glasvezelnet aangelegd word des te sneller zijn we UPC kwijt, aangezien die heel uitgekookt een spelletje spelen met abbo prijzen en snelheidsverhogingen, prijzen omhoog en de snelheidsverhoging stelt weinig voor na al die jaren, 4mbit
Verwijderd
In het algemeen kun je aannemen dat als er nog niets bekend is voor je regio, het dan nog minstens 6-12 maanden gaat duren voor er iets geinstalleerd kan zijn (en meestal langer).Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:40:
Aangezien ik in Diemen woon vroeg ik me af of Glasvezel gelijk de randgemeente's gaat meenemen, [...] maar als het nog ruim een jaar gaat duren [...]
Voor zover ik weet is het van dit project de bedoeling om Amsterdam aan te sluiten, en geen randgemeenten. Wat niet is kan natuurlijk komen, maar het lijkt me sterk dat dat dan op een korte termijn is.
Ook als wel planningen gemaakt zijn dat zie je nog wel eens dat deze uitlopen omdat de meeste organisaties nog ervaring aan het opdoen zijn met de aanleg van glasnetwerken. Mocht je een organisatie tegenkomen die elders al een netwerk heeft aangelegd of daar al mee bezig is, is de kans wel groter dat het niet of minder ver zal uitlopen
Verwijderd
Was er al bang voor, maar had graag wat servers willen draaien. Het is jammer, even in het verlengde, dat de uitrol traag gaat en dat de overheid nog steeds niets doet aan het huidige kabelbeleid. We zitten nu met "maar" 2 kabelboeren in Nederland, UPC en het nieuwe Ziggo en thats it. Docsis 3.0 zal nog wel even op zich laten wachten, waarom upgraden als je klanten nu toch al een kluif geld neerleggen voor de schamele 24Mbit down en 2,5Mbit up. En dat is ook een beetje mijn probleem. Misschien Neelie maar eens aanschrijvenVerwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:28:
[...]
In het algemeen kun je aannemen dat als er nog niets bekend is voor je regio, het dan nog minstens 6-12 maanden gaat duren voor er iets geinstalleerd kan zijn (en meestal langer).
Verwijderd
Kun je beter de mensen in de buurt aanschrijven en een initiatief op poten zetten. De 'community' spirit is op dit moment nog steeds de belangrijkste succesfactor bij glasvezel netwerken, en de meesten worden aangelegd op plaatsen waar sterke lokale initiatieven zijn!
Verwijderd
Nou, vandaag waren ze hier om het fiber aan te sluiten. Vanwege mijn zeer nette in-house voorzieningen (pvc buis van kruipruimte bij voordeur begane grond naar meterkast op de derde verdieping) was het allemaal best makkelijk. Toch zijn ze hier een goeie 4 uur bezig geweest met zijn tweeen, maar ja, de straat moest open, de kruipruimte (die met een plank met 11 schroeven afgedekt is - waarom, niemand weet het) moest open, daar moesten allerlei koppelpunten geplaatst worden, de fiber moest door de PVC buis getrokken worden, boven moest gepatched worden, het Genexis doosje moest geplaatst worden... Dat kost allemaal wat tijd natuurlijk. Mooie is wel dat alles er nu is, dus als een andere bewoner uit dit pand fiber wil, dit gewoon met een fibertje trekken en een Genexis kastje plaatsen geregeld is.
Toen ze zo'n beetje klaar waren bleek dat de boel in de centrale niet gepatched was. Na een belletje bleek dat ze daar aan het schoonmaken waren, dus dat er vandaag niet gepatched kon worden (vanwege stof of zo? beetje apart verhaal). Vervolgens bleek ook dat de standaard-patcher op vakantie was in Spanje en dat het daarom ook niet voorgepatched was (mkay...). Dus nog geen licht aan het einde van de tunnel.
Tijdens hun werkzaamheden nog even het nieuwe routertje opgehaald (de hier al genoemde D-link DIR-655 WiFi b/g/n 4-poorts Gbit LAN router), dus die hangt nu ook. Morgen komt de patch als het goed is, dus dan gaan we zien of het functioneert! Ik zal blij zijn als het werkt, en als ik mijn Orange verbinding de deur uit kan trappen (en ook KPN telefonie, en de hele bekabeling die op ranzige wijze onder mijn deur door over de overloop via het plafond naar de breakout gaat...).
Toen ze zo'n beetje klaar waren bleek dat de boel in de centrale niet gepatched was. Na een belletje bleek dat ze daar aan het schoonmaken waren, dus dat er vandaag niet gepatched kon worden (vanwege stof of zo? beetje apart verhaal). Vervolgens bleek ook dat de standaard-patcher op vakantie was in Spanje en dat het daarom ook niet voorgepatched was (mkay...). Dus nog geen licht aan het einde van de tunnel.
Tijdens hun werkzaamheden nog even het nieuwe routertje opgehaald (de hier al genoemde D-link DIR-655 WiFi b/g/n 4-poorts Gbit LAN router), dus die hangt nu ook. Morgen komt de patch als het goed is, dus dan gaan we zien of het functioneert! Ik zal blij zijn als het werkt, en als ik mijn Orange verbinding de deur uit kan trappen (en ook KPN telefonie, en de hele bekabeling die op ranzige wijze onder mijn deur door over de overloop via het plafond naar de breakout gaat...).
ik wil ook
heb alleen nog niets gehoord van internl....nog maar ff afwachten
Schreef ik op 18 mei nog het volgende: "Kan sinds zaterdag niet meer bellen, gebeld worden kan wel."
Nu is de situatie weer precies andersom: Kan nu wel zelf bellen, maar als anderen naar mij bellen, hoor ik ze niet, terwijl ze mij wel horen. Irritant. Helpdesk van de KPN was af en toe wel moeilijk bereikbaar, maar wel 's avonds ook.
Nu is de situatie weer precies andersom: Kan nu wel zelf bellen, maar als anderen naar mij bellen, hoor ik ze niet, terwijl ze mij wel horen. Irritant. Helpdesk van de KPN was af en toe wel moeilijk bereikbaar, maar wel 's avonds ook.
Verwijderd
Net even geprobeerd te bellen met Concepts-ICT over de patch. Die zou theoretisch vandaag geplaatst worden, maar dat wil ik wel graag wat zekerder weten, want het zou leuk zijn als de boel voor het weekend werkt (of dat ik voor het weekend weet dat er iets niet goed is gegaan bij de aanleg). Ik kreeg iemand aan de lijn en zou doorverbonden worden. Na 10 minuten in de wacht belde ik maar even opnieuw, want dat vond ik toch wat lang duren. Gingen ze het nog eens proberen, via een andere weg. Dat lukte niet, dus weer via dezelfde weg doorverbonden. 7 minuten later nog niemand aan de lijn. Dat irriteert me mateloos, daar scoort Concepts even geen goede punten mee bij mij. 
Daarnaast moet ik ze ook hebben omdat de vriendelijke vrienden van de gemeente gisteren 'vergeten' zijn om de straat dicht te gooien. Die monteurs waren rond een uur of 8:30 bij mij of zo, en om 9:00 komt de gemeente langs (in A'dam doet de gemeente de stoep weer dicht, dat doen de monteurs die de boel opengooien niet), met de vraag: kan ik de boel al dichtgooien? Monteur: naja, zal ik de boel eerst opengooien? Lijkt me een handige volgorde. Monteurs waren om 12:45 klaar of zo, en om 18:30 loop ik het huis uit, en wat denk je: stoep ligt gewoon nog open (en de stoeptegels liggen gewoon los opgestapeld voor het huis). Niet echt handig. Daar wil ik Concepts dus ook wel even over spreken.
We gaan het zien. Glas voor het weekend lijkt me erg leuk!
Daarnaast moet ik ze ook hebben omdat de vriendelijke vrienden van de gemeente gisteren 'vergeten' zijn om de straat dicht te gooien. Die monteurs waren rond een uur of 8:30 bij mij of zo, en om 9:00 komt de gemeente langs (in A'dam doet de gemeente de stoep weer dicht, dat doen de monteurs die de boel opengooien niet), met de vraag: kan ik de boel al dichtgooien? Monteur: naja, zal ik de boel eerst opengooien? Lijkt me een handige volgorde. Monteurs waren om 12:45 klaar of zo, en om 18:30 loop ik het huis uit, en wat denk je: stoep ligt gewoon nog open (en de stoeptegels liggen gewoon los opgestapeld voor het huis). Niet echt handig. Daar wil ik Concepts dus ook wel even over spreken.
We gaan het zien. Glas voor het weekend lijkt me erg leuk!
Ik heb niets aan te merken op InterNLnet, kwaliteit verbinding en service is echt prima in orde. Alleen 1 ding begrijp ik nog steeds niet: waarom moet dat bellen via optibel nu via zo'n niet-adequaat routertje gaan die de snelheid van glasvezel absoluut niet aankan? Nu heb ik opeens toch weer vaak problemen met de telefonie, en dan wordt er aangeraden om mijn apple airport maar weg te halen de internet verbinding via de optibel router te laten verlopen. Zoiets kun je toch pas echt serieus als advies geven als je een volwassen router aanbiedt? Als je geen eigen router hebt ben je sowieso verplicht die optibel router te gebruiken voor je PC, omdat de telefonie niet via de telefonie poort op het glasvezelmodem loopt.Voor een 2 MB ADSL lijn is dat waarschijnlijk voldoende, maar voor glasvezel..? Nee.
hmmm ligt eraan.. Een VoIP ata is natuurlijk iets anders dan een router die 100/100Mbit kan verstouwen. Wat voor problemen heb je trouwens met je telefonie? En: heb je al geprobeerd om in je router harde portfwd's te plaatsen?Marbo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:45:
Ik heb niets aan te merken op InterNLnet, kwaliteit verbinding en service is echt prima in orde. Alleen 1 ding begrijp ik nog steeds niet: waarom moet dat bellen via optibel nu via zo'n niet-adequaat routertje gaan die de snelheid van glasvezel absoluut niet aankan? Nu heb ik opeens toch weer vaak problemen met de telefonie, en dan wordt er aangeraden om mijn apple airport maar weg te halen de internet verbinding via de optibel router te laten verlopen. Zoiets kun je toch pas echt serieus als advies geven als je een volwassen router aanbiedt? Als je geen eigen router hebt ben je sowieso verplicht die optibel router te gebruiken voor je PC, omdat de telefonie niet via de telefonie poort op het glasvezelmodem loopt.Voor een 2 MB ADSL lijn is dat waarschijnlijk voldoende, maar voor glasvezel..? Nee.
Verwijderd
Ik ben verglaasd! Hij doet het! En wel prima ook! Check maar:

Naja, misschien klopt daar iets niet aan... nog eens proberen:

Dat ziet er al iets meer betrouwbaar uit. Dus ze hebben gewoon netjes gepatched vandaag. /me = blij!
Echter, er zijn ook nog wat kleine puntjes. Ten eerste natuurlijk de wachttijden bij het bellen van Concepts-ICT, en ten tweede het verhaal met de gemeente. Die zijn dus vandaag ook niet geweest. Seriously! Stel je voor: de aannemer die de boel opengooit heeft geen vergunning om de boel dicht te gooien, hij moet daar een fix bedrag voor aan de gemeente dokken zodat de gemeente iemand kan sturen. Een mannetje. Dat hebben ze gedaan omdat veel aannemers de boel als een zooitje achterlieten (gevaarlijke hobbels in de stoep en zo). Begrijpelijk, op zich. Echter, als de gemeente dan eerst te vroeg komt, en later helemaal niet meer, dan ligt ineens mijn stoep 4 dagen (incl. weekend) open! Is dat dan niet gevaarlijk?
En ja, dan is Concepts-ICT wel zo netjes om me om 17:15 nog even te bellen: we hebben contact gehad met bbned, maar misschien is het handig om direct even met GNA te bellen voor die stoep, want dan zijn de lijntjes wat korter. Vind ik geen probleem. Ik bel (om 17:50, had nog een meeting): 'dit telefoonnummer is open van 8 tot 6'. Ik denk: mooi, net op tijd. Na een tijdje wachten: er is nog 1 wachtende voor u. Mkay... Na 25 minuten wachten (dus tot 18:15): er is nog 1 wachtende voor u. Maw: die lui zijn gewoon om 17:30 de deur uitgewandeld, in de veronderstelling dat toch niemand meer ging bellen of zo? Heel bizar vond ik dat.
Dus Herman (ik weet dat je het druk hebt, en de kans dat je hier nog leest acht ik klein, maar toch ;-): doe er wat aan! En denan, misschien kan jij het ook even rondbriefen, want dit is... minder dan handig.
Voor de rest ben ik aardig tevreden! Ik vind dat de aannemer de boel erg netjes heeft achtergelaten hier. Geen troep in huis, geen rommel achtergelaten, de verschillende patchdozen en NT's en what not zijn zeer netjes afgewerkt... En het werkt ook direct. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
En nu de stabiliteit meten. Volgens mij zit er wat logging en notificatie functionaliteit in die D-Link router, dus eens kijken of ik daar wat mee kan.

Naja, misschien klopt daar iets niet aan... nog eens proberen:

Dat ziet er al iets meer betrouwbaar uit. Dus ze hebben gewoon netjes gepatched vandaag. /me = blij!
Echter, er zijn ook nog wat kleine puntjes. Ten eerste natuurlijk de wachttijden bij het bellen van Concepts-ICT, en ten tweede het verhaal met de gemeente. Die zijn dus vandaag ook niet geweest. Seriously! Stel je voor: de aannemer die de boel opengooit heeft geen vergunning om de boel dicht te gooien, hij moet daar een fix bedrag voor aan de gemeente dokken zodat de gemeente iemand kan sturen. Een mannetje. Dat hebben ze gedaan omdat veel aannemers de boel als een zooitje achterlieten (gevaarlijke hobbels in de stoep en zo). Begrijpelijk, op zich. Echter, als de gemeente dan eerst te vroeg komt, en later helemaal niet meer, dan ligt ineens mijn stoep 4 dagen (incl. weekend) open! Is dat dan niet gevaarlijk?
En ja, dan is Concepts-ICT wel zo netjes om me om 17:15 nog even te bellen: we hebben contact gehad met bbned, maar misschien is het handig om direct even met GNA te bellen voor die stoep, want dan zijn de lijntjes wat korter. Vind ik geen probleem. Ik bel (om 17:50, had nog een meeting): 'dit telefoonnummer is open van 8 tot 6'. Ik denk: mooi, net op tijd. Na een tijdje wachten: er is nog 1 wachtende voor u. Mkay... Na 25 minuten wachten (dus tot 18:15): er is nog 1 wachtende voor u. Maw: die lui zijn gewoon om 17:30 de deur uitgewandeld, in de veronderstelling dat toch niemand meer ging bellen of zo? Heel bizar vond ik dat.
Dus Herman (ik weet dat je het druk hebt, en de kans dat je hier nog leest acht ik klein, maar toch ;-): doe er wat aan! En denan, misschien kan jij het ook even rondbriefen, want dit is... minder dan handig.
Voor de rest ben ik aardig tevreden! Ik vind dat de aannemer de boel erg netjes heeft achtergelaten hier. Geen troep in huis, geen rommel achtergelaten, de verschillende patchdozen en NT's en what not zijn zeer netjes afgewerkt... En het werkt ook direct. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
Let op:
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.