Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 16 ... 29 Laatste
Acties:
  • 214.878 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:30:
I
Dus Herman (ik weet dat je het druk hebt, en de kans dat je hier nog leest acht ik klein, maar toch ;-): doe er wat aan! En denan, misschien kan jij het ook even rondbriefen, want dit is... minder dan handig. :)
Ik heb erg weinig te maken met GNA of Concepts.. je kunt je beter tot Herman wenden, al weet ik niet of hij dit forum nog actief leest. Wellicht is een email naar GNA een beter idee?
Speedtest.bbned.nl is trouwens ook niet echt geschikt voor snelheden boven de 30Mbit.. probeer speedtest.net anders even, al zijn de resultaten daar ook niet altijd correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:01:
Toen ze zo'n beetje klaar waren bleek dat de boel in de centrale niet gepatched was. Na een belletje bleek dat ze daar aan het schoonmaken waren, dus dat er vandaag niet gepatched kon worden (vanwege stof of zo? beetje apart verhaal).
Het blijft glasvezel he. Dat is een glasdraadje van zo'n 9 micrometer diameter waar het licht door moet. Als daar een stofje op komt dan kan dat mis gaan*. Voor korte afstanden bij fiber-to-the-home valt dat meestal nog wel mee, maar liever extra schoon dan een slechte verbinding.

Als er in een ruime stof ligt dan is dat nog niet zo erg, zolang het niet opwaait. Als je gaat stofzuigen dan waait juist heel veel stof op, en dan wil je dus niet direct daarna glasvezels gaan patchen :) Ik weet overigens niet of, en hoe vaak ze in zo'n patchruimte stofzuigen, want het zal daar van nature wel wat stof-arm zijn...

* Voor de echte high-power verbindingen zoals een CATV signaal aan de centralekant voordat het naar de huizen gesplitst wordt kan een stofje zelfs een groot deel van het vermogen blokkeren, waardoor de vezel ter plaatse opwarmt en gaat branden. De blokkering komt dan steeds een stukje dichterbij de bron te zitten, zodat de vezel als het ware als een lont opbrandt! Gelukkig zijn de vermogens aan de kant van het huis een stuk lager en dus veiliger. Zelfs als aan de kant van het huis de vezel helemaal wordt afgedekt met stof dan zal de vezel niet verbranden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:02:
Daarnaast moet ik ze ook hebben omdat de vriendelijke vrienden van de gemeente gisteren 'vergeten' zijn om de straat dicht te gooien. Die monteurs waren rond een uur of 8:30 bij mij of zo, en om 9:00 komt de gemeente langs (in A'dam doet de gemeente de stoep weer dicht, dat doen de monteurs die de boel opengooien niet), met de vraag: kan ik de boel al dichtgooien? Monteur: naja, zal ik de boel eerst opengooien? Lijkt me een handige volgorde. Monteurs waren om 12:45 klaar of zo, en om 18:30 loop ik het huis uit, en wat denk je: stoep ligt gewoon nog open (en de stoeptegels liggen gewoon los opgestapeld voor het huis).
O, dus dat was het gat waar ik gisteren mijn enkel in verzwikte. Pas je aanstaande donderdag wel op voor mijn deur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:38:
Ik heb erg weinig te maken met GNA of Concepts.. je kunt je beter tot Herman wenden, al weet ik niet of hij dit forum nog actief leest.
Er is daar toch wel iemand die met GNA praat? Gaat mij meer om het principe 'de telefoon niet opnemen' en het feit dat de boel niet geregeld is met de gemeente - mijn persoonlijke situatie wordt wel geregeld. Zou alleen een mooie boel worden als het hier iedere week raak was met een stoep die openligt, daar gaat het me meer om. Maar ik praat dinsdag nog wel met een aantal bbnotters, nog maar eens een andere ingang zoeken. :)
Wellicht is een email naar GNA een beter idee?
Mja, maar dat levert op zijn vroeg maandag een gemeentewerker op, en daar heb ik weinig aan, dan werkt een telefoontje ook wel.
Speedtest.bbned.nl is trouwens ook niet echt geschikt voor snelheden boven de 30Mbit.. probeer speedtest.net anders even, al zijn de resultaten daar ook niet altijd correct.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:15:
Het blijft glasvezel he. Dat is een glasdraadje van zo'n 9 micrometer diameter waar het licht door moet. Als daar een stofje op komt dan kan dat mis gaan*. Voor korte afstanden bij fiber-to-the-home valt dat meestal nog wel mee, maar liever extra schoon dan een slechte verbinding.

Als er in een ruime stof ligt dan is dat nog niet zo erg, zolang het niet opwaait. Als je gaat stofzuigen dan waait juist heel veel stof op, en dan wil je dus niet direct daarna glasvezels gaan patchen :) Ik weet overigens niet of, en hoe vaak ze in zo'n patchruimte stofzuigen, want het zal daar van nature wel wat stof-arm zijn...
Dat begrijp ik wel hoor, ben nog net niet helemaal fiber-stupid. ;)
Jan-E schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:51:
O, dus dat was het gat waar ik gisteren mijn enkel in verzwikte. Pas je aanstaande donderdag wel op voor mijn deur ;)
Excuses buurman. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:18:
Wederom lag de verbinding er net weer eens uit. Tweakers met dezelfde ervaringen?
Ook nu weer wordt mijn verbinding er regelmatig uitgekickt. Reconnecten via router gaat okee maar erg irritant is het wel. Zijn er anderen die de laatste tijd ook deze problemen hebben?
Ga maar eens een mailtje naar NLNet sturen.

2008/06/08 07:55:34 : DHCP Client : Receive Ack from 217.XXX.XXX.XXX, Lease time = 43200
2008/06/08 07:55:34 : DHCP Client : Send Discover
2008/06/08 07:55:29 : DHCP Client : Send Request, Request IP = 85.XXX.XXX.XXX
2008/06/08 07:55:26 : DHCP Client : Receive Ack from 217.XXX.XXX.XXXX, Lease time = 43200
2008/06/08 07:55:26 : DHCP Client : Send Discover
2008/06/08 07:55:18 : DHCP Client : Send Discover
2008/06/08 07:55:15 : DHCP Client : Send Request, Request IP = 85.XXX.XXX.XXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er nu echt elke minuut uitgegooid. Lijkt op die klote storing van vorig jaar.

Denan, mocht je toevallig online zijn, is er iets bekend van een storing op het Java-eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 10:20:
Wordt er nu echt elke minuut uitgegooid. Lijkt op die klote storing van vorig jaar.

Denan, mocht je toevallig online zijn, is er iets bekend van een storing op het Java-eiland?
Er staat niets in mijn storingsmeldingen mailbox, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niets aan de hand is. Voor ik op zondag mensen uit hun bed ga bellen moet het echter wel duidelijk een generieke storing zijn.. maar dat zouden de monitoringsystemen ook moeten oppikken.

@kryzz:
Kun je niet beter zelf de gemeente bellen voor dat dichtgooien van de stoep? Wellicht kan dat deel gaan uitmaken van de standaardinfo vanuit GNA. Al moet ik wel zeggen dat ik geen idee heb hoe dat in Amsterdam is geregeld met de gemeente. In een aantal XMS gebieden kwam het ook wel eens voor (slapende ambtenaar of stratenmaker met een slechte dag) maar dan was een telefoontje meestal voldoende. Het blijft in ieder geval een vreemde situatie dat dit soort graafploegen een stoep wel mag openbreken.. maar niet mag terugleggen... maar dat is volgens mij iets landelijks :)
note: gebruik btw nog steeds je backgrounds .. bass 1-0-1 om precies te zijn :)

[ Voor 36% gewijzigd door denan op 08-06-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan, ter info. De verbinding blijft ongeveer steeds een minuutje actief daarna ligt hij er weer uit. Glasvezel modem ook al een gereset, zonder resultaat.

Symptomen lijken erg op de storing van vorig jaar toen er in het wijkcentrum, meen ik, een storing in een netwerk component zat. Als het een algemene storing is hoop ik dat anderen ook even reageren.

"Voor ik op zondag mensen uit hun bed ga bellen"
Het is 12:00 sowieso tijd om op te staan met dit lekkere weer. Gewoon bellen dus ;-)
Dank voor de reactie Denan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:01:

Het is 12:00 sowieso tijd om op te staan met dit lekkere weer. Gewoon bellen dus ;-)
Prima weer inderdaad om uit bed te kruipen.. en in een hangmat weer in slaap te vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Ja ik heb hier ook storing (KNSM eiland), op dit ogenblik, zaterdag 8 juni 12.00 uur. Niets doet het meer, verbinding is helemaal weg, geen telefonie, geen internet. En als er al verbinding is met de telefoon, valt het na een minuut weg. (Het is dat er een stuk of 3 open netwerken hier zijn, dat ik dit nog kan melden)
Ik vind dat er erg veel storingen zijn de laatste paar weken. Bevalt me ook helemaal niet dat ik als klant ik na 18 uur en in het weekend niemand kan bereiken. Het is dat Denan hier heel goed werk verricht, maar daar kun je toch niet van afhankelijk zijn als klant, en voor Denan lijkt me dat ook niet echt ideaal...
En de telefoon deed het bij mijn vorige storing ook niet rechtsreeks op het glasvezelmodem.

[ Voor 5% gewijzigd door Marbo op 08-06-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Marbo schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:11:
Ja ik heb hier ook storing (KNSM eiland), op dit ogenblik, zaterdag 8 juni 12.00 uur. Niets doet het meer, verbinding is helemaal weg, geen telefonie, geen internet. En als er al verbinding is met de telefoon, valt het na een minuut weg. (Het is dat er een stuk of 3 open netwerken hier zijn, dat ik dit nog kan melden)
Ik vind dat er erg veel storingen zijn de laatste paar weken. Bevalt me ook helemaal niet dat ik als klant ik na 18 uur en in het weekend niemand kan bereiken. Het is dat Denan hier heel goed werk verricht, maar daar kun je toch niet van afhankelijk zijn als klant, en voor Denan lijkt me dat ook niet echt ideaal...
Klopt.. daarvoor heeft GNA/BBNED monitoringsystemen.. en InterNLNet natuurlijk ook. Binnen het InterNLnet netwerk is in ieder geval niets aangepast. Een snelle check op de router-interfaces laat ook duidelijk zien dat citynet 'leeft'.. er is geen dip in het dataverkeer te zien (stijgende lijn zelfs t.o.v. 04:00 vanmorgen). Dit wil echter niet zeggen dat er dan binnen het citynet netwerk niets aan de hand is, dit is alleen de InterNLnet interface naar citynet. Aan de InterNLnet kant ziet alles er in ieder geval relatief normaal uit.. voorzover ik kan zien met mijn interface en 'leken'-blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:56:
Er staat niets in mijn storingsmeldingen mailbox, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niets aan de hand is. Voor ik op zondag mensen uit hun bed ga bellen moet het echter wel duidelijk een generieke storing zijn.. maar dat zouden de monitoringsystemen ook moeten oppikken.
Als het generiek is, dan is het iig generiek voor Java-eiland, want hier heb ik geen problemen.
@kryzz:
Kun je niet beter zelf de gemeente bellen voor dat dichtgooien van de stoep? Wellicht kan dat deel gaan uitmaken van de standaardinfo vanuit GNA. Al moet ik wel zeggen dat ik geen idee heb hoe dat in Amsterdam is geregeld met de gemeente. In een aantal XMS gebieden kwam het ook wel eens voor (slapende ambtenaar of stratenmaker met een slechte dag) maar dan was een telefoontje meestal voldoende. Het blijft in ieder geval een vreemde situatie dat dit soort graafploegen een stoep wel mag openbreken.. maar niet mag terugleggen... maar dat is volgens mij iets landelijks :)
We hebben vrijdag ook gebeld met de gemeente, maar ja, omdat je slechts inwoner bent en geen aansturende instantie zeggen ze heel lief 'ja' en 'nou, dat is ook wat' en 'goh wat vervelend', maar gebeurt er vervolgens niets. Volgens mij is dit overigens een puur-Amsterdamse aangelegenheid; ik heb er ook wat andere fiberpartijen over horen klagen.
note: gebruik btw nog steeds je backgrounds .. bass 1-0-1 om precies te zijn :)
Nice, cool zijn die he? Kleine noot: ze zijn niet van mij he, ik heb ze ooit gecropped naar een formaat wat ik nodig had, maar zoiets kan ik niet maken, ben ik veel te stom voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:11:
En de telefoon deed het bij mijn vorige storing ook niet rechtsreeks op het glasvezelmodem.
Dank voor het bevestigen van de storing. Laatste weken is het inderdaad weer bal.
Gemeld aan InterNLNet

Geconstateerde storingen:
28-05-2008 Rond 18:30
05-06-2008 Rond 21:15
08-06-2008 Rond 10:00

Storingen lijken zich inderdaad met name in het weekend voor te doen. Misschien te makkelijk gezegd maar als ik het kan constateren dan moet het met monitoring systemen toch ook af te leiden zijn? Los van waar de storing zich nou precies voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:41:
[...]

Storingen lijken zich inderdaad met name in het weekend voor te doen. Misschien te makkelijk gezegd maar als ik het kan constateren dan moet het met monitoring systemen toch ook af te leiden zijn? Los van waar de storing zich nou precies voor doet.
Ja, dat wilde ook net gaan schrijven: als een totale uitval van de verbinding niet opgemerkt wordt door het monitor systeem, functioneert het dus niet goed. En, daarbij, wil je als klant ook bevestigd zien dat er op zijn minst een storing geconstateerd is, dat het ook bij de juiste persoon aangekomen is en dat er ook actie ondernomen wordt. Nu weet of zie je niets van dit alles. En het zelf ergens melden kun je ook al niet. En hoe meer mensen glasvezelaansluiting krijgen hoe urgenter dit wordt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er niet gewoon ter controle een afspraak gemaakt worden met een aantal klanten dat ze permanent gemonitord worden (en dan een paar per pop-regio)? Dan heb je tenminste een end-to-end beeld van de netwerkstatus, wat op dit moment denk ik niet inzichtelijk is. Als je 3 klanten per pop-regio in de gaten houdt, kan je altijd toevallige / klantzijde outage uitsluiten, maar als je dan een klacht krijgt uit een regio en je ziet alle 3 de klanten uit die regio ook down, dan weet je dat er iets mis is. De klanten die gemonitord worden moeten dat dan natuurlijk wel weten, zodat ze niet om de haverklapt hun router uitzetten en daarbij alarmbellen af laten gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:02
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:41:
[...]

Dank voor het bevestigen van de storing. Laatste weken is het inderdaad weer bal.
Gemeld aan InterNLNet

Geconstateerde storingen:
28-05-2008 Rond 18:30
05-06-2008 Rond 21:15
08-06-2008 Rond 10:00

Waar zit je? Het lijkt erop dat de verbinding klappert. Soms een paar minuten verbinding, dan weer niks.

Lijkt nu rond 14:30 weer goed te gaan (Ertskade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
RedHead schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:31:
[...]

Waar zit je? Het lijkt erop dat de verbinding klappert. Soms een paar minuten verbinding, dan weer niks.

Lijkt nu rond 14:30 weer goed te gaan (Ertskade)
Mmm... toch nu weer een hik-up.. 14:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHead schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:35:
[...]

Mmm... toch nu weer een hik-up.. 14:35
Hij klappert inderdaad. Verbinding blijft zo'n halve minuut actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gebeurt al vanaf 10:00 vanochtend. Kortom, dit gaat gewoon de hele zondag duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:38:
Dit gebeurt al vanaf 10:00 vanochtend. Kortom, dit gaat gewoon de hele zondag duren.
Vreemd op zich, in de routerinterface van InterNLnet zie ik nog steeds geen noemenswaardige verschillen tussen vandaag en andere dagen in de week. Het netwerkgebruik ligt ongeveer op hetzelfde niveau als de andere dagen van de week. Klinkt eigenlijk als een storing ergens in een GNA centrale.

@kryzz: op zich een goed idee, maar ik zou dan per locatie 1 glasvezel afmonteren en daar een router achter plaatsen. Valt die weg dan weet je in ieder geval dat er iets vreemds aan de hand is in het headend.. aan de andere kant zou dit niet nodig zijn met een goed werkend monitoringsysteem.. en dan nog ondervang je alleen de problemen bij 1 headend.. niet de eventuele problemen bij de verschillende providers... of problemen in de koppeling van een ISP naar GNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Even voor de iets minder ingewijden onder ons. Wat is een GNA?

Ik hou nu een log bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Glasvezel Netwerk Amsterdam (GNA (de eigenaar van het glasvezelnet))

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag ook veel problemen met me internet van internl.net (sporenburg)
eigenlijk de laatste 2 weken al regelmatig!!
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 10:06:
[...]

Ook nu weer wordt mijn verbinding er regelmatig uitgekickt. Reconnecten via router gaat okee maar erg irritant is het wel. Zijn er anderen die de laatste tijd ook deze problemen hebben?
Ga maar eens een mailtje naar NLNet sturen.

2008/06/08 07:55:34 : DHCP Client : Receive Ack from 217.XXX.XXX.XXX, Lease time = 43200
2008/06/08 07:55:34 : DHCP Client : Send Discover
2008/06/08 07:55:29 : DHCP Client : Send Request, Request IP = 85.XXX.XXX.XXX
2008/06/08 07:55:26 : DHCP Client : Receive Ack from 217.XXX.XXX.XXXX, Lease time = 43200
2008/06/08 07:55:26 : DHCP Client : Send Discover
2008/06/08 07:55:18 : DHCP Client : Send Discover
2008/06/08 07:55:15 : DHCP Client : Send Request, Request IP = 85.XXX.XXX.XXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storing lijkt verholpen...

Lamour, anderen. Stuur svp wel een mail naar InterNLnet over de storing. Bij de vorige storingen heb ik dit zelf niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:06:
@kryzz: op zich een goed idee, maar ik zou dan per locatie 1 glasvezel afmonteren en daar een router achter plaatsen. Valt die weg dan weet je in ieder geval dat er iets vreemds aan de hand is in het headend..
Kan ook, en is theoretisch ook beter, omdat je de klant-factor uitsluit, maar aan de andere kant ook duurder, en ook meer SPOF, aangezien je maar 1 lijn gebruikt, en als de router achter die fiber crasht om onverklaarbare redenen heb je geen controle-lijn meer. Magoed, iets in die richting kan iig nuttig zijn.
aan de andere kant zou dit niet nodig zijn met een goed werkend monitoringsysteem.. en dan nog ondervang je alleen de problemen bij 1 headend.. niet de eventuele problemen bij de verschillende providers... of problemen in de koppeling van een ISP naar GNA.
True, maar problemen tussen headends en ISP's zie je weer wel terug op de monitoring, dus dat is al afgedekt (tenminste, ik ga er vanuit dat ieder actief monitorbaar device ook gemonitord wordt). Zie je daar een alarm, dan zul je ook een alarm zien op de end2end lijn. Behalve als je die natuurlijk alleen monitort binnen de PoP, dan kijk je juist weer naar een heel specifiek deel.

Maar ongeacht de oplossing denk ik dat het wel waarde kan brengen. Dat er op dit moment een generiek probleem is (of een paar uur geleden iig) lijkt me evident, en toch is het niet gezien op de monitoring. Er is nu dus duidelijk een gat. Nu heb ik geen probleem op dit moment, maar als dit mij zou gebeuren dan zou ik er wel werk van maken. Ik betaal natuurlijk geen > 50e per maand voor een produkt dat in het weekend niet of verminderd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal ik zeker doen, want al me servers hier gaan steeds down, veel geld uitgegeven aan routers, ups-sen en weet ik veel wat en ook voor me mederoomies in een chat is dit vet balen, telkens om de paar minuten room weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Het is inderdaad verstandig om bij elke storing een email te sturen aan je ISP.. dan weet men er in ieder geval van af. Ik heb het vanmorgen nog even nagekeken, maar er zijn vanuit GNA ook geen storingsmeldingen geweest. Wellicht een temperatuursprobleem in een paar pop-locaties? Dat zou kunnen verklaren waarom het probleem vanzelf verdween tegen de avonduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
denan schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:10:
Het is inderdaad verstandig om bij elke storing een email te sturen aan je ISP.. dan weet men er in ieder geval van af. Ik heb het vanmorgen nog even nagekeken, maar er zijn vanuit GNA ook geen storingsmeldingen geweest. Wellicht een temperatuursprobleem in een paar pop-locaties? Dat zou kunnen verklaren waarom het probleem vanzelf verdween tegen de avonduren.
Begrijp ik nu uit jouw antwoord dat er niemand van GNA actief met de storing bezig is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:02
Neem geen glasvezel van Alice !
Ik heb glasvezel internet/tv/telefoon van alice aangevraagd in amsterdam en het is een ramp.
De televisie kunnen ze niet opleveren, de telefonie doet het niet en de helpdesk is in permanente staat van chaos. Je wordt voortdurend doorverbonden, ze kunnen je klantnummer niet vinden in het systeem, en als ze je al vinden dan kunnen ze niets voor je doen. Ook ben ik een keer teruggebeld door de helpdesk en toen kreeg ik het password van iemand anders!

Ook lukt het ze niet om eenvoudige dingen te doen zoals het versturen van een welkomstbrief of een handleiding. Het aansluiten van het modem heb ik moeten doen met een handleiding van een andere provider.

Het internet werkt overigens wel.

Overigens ben ik niet de enige met dergelijke problemen, bij me in de flat wonen meer mensen die problemen hebben met Alice glasvezel.

Voor de mensen die in hetzelfde schuitje zitten:
De SMTP is out.alice.nl
Het directe nummer van de glasvezel helpdesk is:
024-3653639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net gebeld naar internl.net over de storingen en na de geijkte vragen, die ik meteen maar ff terzijde heb geschoven en ze duidelijk heb gemaakt, dat ik niet helemaal achterlijk ben en al van alles heb uitgeprobeerd, en ze ook op dit forum heb gewezen met oog op de klachten wisten ze me in ieder geval te vertellen toen de naam Denan viel (Bekend bij internl) dat het wel klopte en dat ze serieus aan de slag zouden gaan, er is een ticket uitgevaardigd voor postcodegebied 1019.
Ze wisten me alleen te vertellen dat er een stroomstoring op zondag in amsterdam schijnt geweest te zijn, ik heb althans daar niks van gemerkt...geen enkele ups die begon te piepen hier (4 stuks)
hoop van jullie ook weer wat te horen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamour kreeg ook een standaardmail vanochtend met de gebruikelijke dooddoeners (ligt het aan uw router?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk een storing kan altijd natuurlijk maar ik vind inderdaad dat er de laatste weken iets niet klopt, dacht al dat het aan me router (draytek vigor 2950) lag. had gisteren nog firmware upgrade gedaan, maar nadat ik rechtstreeks dezelfde connectie problemen had....kon ik dat dus terzijde schuiven.
hoop we dat het weer zo stabiel wordt als tevoren.....is nu echt ff pet.
Zelfs me adsl van demon was nog stabieler.
Zit hier op de tindalstraat in dat rare gebouw. 1019tz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Denan. Vanaf 17:00 liep Internet weer als een zonnetje. Het was toen nog relatief warm.
@Lamour. Dacht zelf aan een brakke netwerkcomponent. Probleem doet zich in beperkte mate al voor sinds eind mei. Heb je nu nog steeds problemen? Zelf niet meer sinds 17:00 gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht nog, me chatroom was weer leeg qua mensen die zie ik dan vallen als bosjes, en me teamspeakserver was ik ook uitgegooid......dus dat betekent dat ook vannacht de internetverbinding verbroken is geweest!!

Tijden
2.40 uur
4.50 uur

dat zijn de 2 tijden die ik sowieso kan terugvinden in me logs.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Marbo schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:12:
[...]
Begrijp ik nu uit jouw antwoord dat er niemand van GNA actief met de storing bezig is geweest?
Niet op mijn verzoek, vanuit thuis heb ik ook maar beperkte toegang en zonder alle informatie te hebben ga ik geen storingen inschieten. Vanuit InterNLnet is er wel een storingsmelding ingeschoten bij BBNED (netwerkbeheer) en die hebben het probleem nu in onderzoek. Uit een controle van de beheerders van InterNLnet bleek in ieder geval dat er aan onze kant geen vreemde dingen te zien waren.. en zij kunnen toch een stuk meer zien dan ik :)

Add: net nog gesproken met een aantal collega's bij InterNLnet, en uit de telefoontjes/emails blijkt dat er vaak een verkeerd beeld bestaat van mijn "bemoeienis" op dit forum. Ter verduidelijking:
- Ik werk niet bij support en doe dus (meestal) niets met hier geuitte problemen.. tenzij ik duidelijk zeg van wel.
- Storingen hier aangemeld altijd aanmelden bij een ISP (internlnet/alice/concepts/etc) . Posts op een forum worden tenslotte niet door ISP's gelezen.

[ Voor 26% gewijzigd door denan op 09-06-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Posts op een forum worden tenslotte niet door ISP's gelezen."
Sterker, het lijkt er zelfs op dat er geen crossref van de mails wordt gedaan. Dit maakt dat er te snel naar de hardware van de klant gewezen wordt terwijl uit de emails al zou moeten blijken dat er iets niet goed zit.
Persoonlijk denk ik dat ISP's wel actief fora zouden moeten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:58:
Sterker, het lijkt er zelfs op dat er geen crossref van de mails wordt gedaan. Dit maakt dat er te snel naar de hardware van de klant gewezen wordt terwijl uit de emails al zou moeten blijken dat er iets niet goed zit.
Hier ook storing overdag op zondag 8 juni. Inderdaad heel prettig, msn dat om de minuut uitvalt. En op zondag kan ik volgens mij nergens terecht met mijn storingsmelding. Heeft iemand al reactie gehad van zijn/haar provider over de storing? (locatie Java eiland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:58:
Het is sowieso handig om in elke email naar een ISP alle voorgaande emails te quoten. Dat maakt het voor supporters ook makkelijker om problemen te detecteren en de geschiedenis te bekijken.
Ik denk dat het wel handig is, maar het probleem is wel vaak dat je een bepaald verwachtingspatroon schept. Stel iemand zou werkelijk uit naam van InterNLnet of Alice reageren op tweakers dan heeft dat tot gevolg dat mensen hier hun support gaan zoeken ipv via de normale kanalen. En wat is de grens die je stelt? Alleen tweakers? Techfora? ISP forums? Stadsforums? buurtforums?

Ook gaat het online 24/7 door, terwijl de helpdesk gebonden is aan openingstijden. Daar komt nog bij dat iemand die op fora post een redelijke 'olifantenhuid' moet hebben.. niet iedereen is even redelijk (en dat is nog heel mild) in zijn/haar posts en daar wil je de helpdesk toch niet aan blootstellen? :)

Note: hoe vaak komt het wel niet voor dat forumadmins van grote fora een burnout krijgen door 'zuigende' posts en vervolgens het hele forum affakkelen.. daar wil je als bedrijf toch niet je naam aan verbonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

maar als je weet dat ergens zoals hier,in een centraal topic van dat ene product (glasvezel amsterdam,dus niet per provider) dan kan iemand daar toch in ieder geval een kijkje nemen zoals jij doet ;) diegene bemerkt dat er wat problemen zijn en kan daar aktie op ondernemen,en dat gewoon op basis van best-effort zoals jij doet,lijkt best te werken zoals ik het zie,en doe dit dan niet voor altijd,maar in ieder geval in de "start periode" waar we mijn inziens nog steeds in zitten.

het voordeel hier op tweakers is dat je met mensen zit die er over het algemeen wat meer vanaf weten en waarmee gewoon afspraken gemaakt kunnen worden,en daarnaast heb je altijd nog de mods.

bv.
meld het hier gewoon als je problemen hebt,meld wat je allemaal gedaan hebt,zoals je afgelopen weekend kon zien,zullen mensen toch reageren dat ze er ook last van hebben,waarna er dus meerdere mensen zijn,en er dus wel mensen uit bed gebeld kunnen worden ;)

maar dit is hoe ik het zie hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor het gemak een teamspeak kanaal geopend voor mensen die op dit forum wat nauwer contact willen hebben via een live spraakverbinding met elkaar....
het enige wat je nodig hebt is een headset en het programma teamspeak client versie 2(http://www.goteamspeak.com/?page=downloads)
het is een vrij publiekelijk kanaal zonder paswoord (evt kan er een pass op)

instellingen:
-----------------

label: GlasvezelAmsterdam
serveradress: 85.223.104.83:8500

Dit is geheel een particulier initiatief van me...
Kijk maar wat jullie er eventueel mee doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:07:
Ik heb voor het gemak een teamspeak kanaal geopend voor mensen die op dit forum wat nauwer contact willen hebben via een live spraakverbinding met elkaar....
het enige wat je nodig hebt is een headset en het programma teamspeak client versie 2(http://www.goteamspeak.com/?page=downloads)
het is een vrij publiekelijk kanaal zonder paswoord (evt kan er een pass op)

instellingen:
-----------------

label: GlasvezelAmsterdam
serveradress: 85.223.104.83:8500

Dit is geheel een particulier initiatief van me...
Kijk maar wat jullie er eventueel mee doen!!!
Interessant, zal 's avonds eens een kijkje nemen. Of een IRC kanaal is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:31:
[...]

Het is sowieso handig om in elke email naar een ISP alle voorgaande emails te quoten. Dat maakt het voor supporters ook makkelijker om problemen te detecteren en de geschiedenis te bekijken.

[...]

Ik denk dat het wel handig is, maar het probleem is wel vaak dat je een bepaald verwachtingspatroon schept. Stel iemand zou werkelijk uit naam van InterNLnet of Alice reageren op tweakers dan heeft dat tot gevolg dat mensen hier hun support gaan zoeken ipv via de normale kanalen. En wat is de grens die je stelt? Alleen tweakers? Techfora? ISP forums? Stadsforums? buurtforums?

Ook gaat het online 24/7 door, terwijl de helpdesk gebonden is aan openingstijden. Daar komt nog bij dat iemand die op fora post een redelijke 'olifantenhuid' moet hebben.. niet iedereen is even redelijk (en dat is nog heel mild) in zijn/haar posts en daar wil je de helpdesk toch niet aan blootstellen? :)

Note: hoe vaak komt het wel niet voor dat forumadmins van grote fora een burnout krijgen door 'zuigende' posts en vervolgens het hele forum affakkelen.. daar wil je als bedrijf toch niet je naam aan verbonden hebben.
Lichtelijk off-topic, maar het is anno 2008 niet ongebruikelijk meer dan bedrijven (openlijk) werknemers inzetten om fora in de gaten te houden en in alle redelijkheid mensen proberen te helpen. Ik meen ook dat UPC dat tegenwoordig doet. Mensen worden tegenwoordig nu eenmaal razend als ze niet gehoord worden, geen telefonisch contact kunnen krijgen en er op e-mail niet gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Als er donderdagochtend een gemeenteman staat om mijn stoep voortijdig dicht te gooien, moet ik ze dan naar jouw stoep doorsturen? Want die ligt nog steeds open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:35:
[...]
Lichtelijk off-topic, maar het is anno 2008 niet ongebruikelijk meer dan bedrijven (openlijk) werknemers inzetten om fora in de gaten te houden en in alle redelijkheid mensen proberen te helpen. Ik meen ook dat UPC dat tegenwoordig doet. Mensen worden tegenwoordig nu eenmaal razend als ze niet gehoord worden, geen telefonisch contact kunnen krijgen en er op e-mail niet gereageerd wordt.
Is het niet gebruikelijk dat bedrijven wel reageren via de normale contacwegen? :)

Dat UPC team is voornamelijk opgezet omdat 'fora volstonden met incorrecte informatie over de diensten/dienstverlening van UPC'.. aldus die manager die er toen mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:15:
[...]

Is het niet gebruikelijk dat bedrijven wel reageren via de normale contacwegen? :)
Dat dacht ik ook, tot ik glasvezel bestelde bij Pilmo/Alice/BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ja hoor, ik kwam weer thuis van me werk, en zag dat het internet er weer heeft uitgelegen
deze nacht op het exacte tijdstip van 2.54 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer een storing (19:52). Vannacht trouwens ook eentje gehad.
Verzoek aan iedereen om de storingen te melden bij zijn/haar provider. In mijn geval: InterNLnet ;)

Er is nog geen nieuws van onderzoek BBNed.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:53:
Verzoek aan iedereen om de storingen te melden bij InterNLnet.
Storingen moet je bij de eigen provider melden, niet iedereen zal bij interNLnet zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:55:
Als er donderdagochtend een gemeenteman staat om mijn stoep voortijdig dicht te gooien, moet ik ze dan naar jouw stoep doorsturen? Want die ligt nog steeds open...
Mja, heb even een boze mail gestuurd gisteren, vandaag is ie dichtgemaakt. Moet je voor de gein eens kijken hoe. Wat een drama zeg, en daar betaalt GNA dus dik voor. Maak morgen wel ff een fotootje zodat iedereen het kan zien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:39:
Mja, heb even een boze mail gestuurd gisteren, vandaag is ie dichtgemaakt.
Bij mij kwamen ze ook te vroeg langs. De jongens van 'drechtsteden telecom' waren nog bezig een gat te boren in de dorpel (of hoe heet dat ding voor je deuringang?) want ze konden hem niet naast de waterleiding of de KPN-kabel prikken. Eerder hadden ze ook al een tijdje gezocht naar het 'rolletje' oftewel het stuk kabel dat specifiek voor jouw huis bedoeld is. Volgens de tekening zou die 1 meter naast de kavelscheiding moeten liggen. In werkelijkheid lag die ter hoogte van het huisnummer = zo'n 2 meter vanaf de kavelscheiding.

Maar terwijl de monteurs nog vezig waren met aanleggen kwam de gemeente (in persoon van een paar stratenmakers uit Velserbroek) opnieuw langs. Het gat lag dus eerder dicht dan dat ik internet had.

De aanleg zou tussen 8:00 en 12:00 geschieden. Uiteindelijk heeft het geduurd van 10:00 - circa 15:30 voordat ik internet had. Maar dat werkte dus wel in 1 keer. Nu eens kijken of die stabiel blijft, mijn servertje tijdelijk aan beide aansluitingen hangen en dan mijn KPN IPB nummer laten porteren. In goede KPN-traditie killen ze op het moment van porteren (of soms al zodra ze de aanvraag tot porteren binnen krijgen) gelijk je ADSL-verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Jan-E schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:51:
[...]

De aanleg zou tussen 8:00 en 12:00 geschieden. Uiteindelijk heeft het geduurd van 10:00 - circa 15:30 voordat ik internet had. Maar dat werkte dus wel in 1 keer. Nu eens kijken of die stabiel blijft, mijn servertje tijdelijk aan beide aansluitingen hangen en dan mijn KPN IPB nummer laten porteren. In goede KPN-traditie killen ze op het moment van porteren (of soms al zodra ze de aanvraag tot porteren binnen krijgen) gelijk je ADSL-verbinding...
Tegenwoordig heeft KPN toch redelijk wat non-linesharing fee abonnementen? Ik zou er in ieder geval niet van uitgaan dat je KPN DSL abonnement stopgezet is omdat het niets meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:39:
Mja, heb even een boze mail gestuurd gisteren, vandaag is ie dichtgemaakt. Moet je voor de gein eens kijken hoe. Wat een drama zeg, en daar betaalt GNA dus dik voor. Maak morgen wel ff een fotootje zodat iedereen het kan zien hier.
Nou zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://kryz.org/sitepics/stoep.jpg
Je ziet het niet heel goed, maar ze hebben gewoon tegels op zijn kop neergelegd, een tegel is gebroken, ze hebben ze niet zo teruggelegd als dat ze lagen ('hele' tegels richting het midden van de stoep, halve/afgekapte tegels tegen de stoeprand), er zit meer ruimte tussen de tegels, ze zijn niet goed aangestampt, etc. Ik vind het nogal lousy voor iets waar de gemeente speciaal voor langs komt en betaald wordt.
Jan-E schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:51:
Maar terwijl de monteurs nog vezig waren met aanleggen kwam de gemeente (in persoon van een paar stratenmakers uit Velserbroek) opnieuw langs. Het gat lag dus eerder dicht dan dat ik internet had.
Nou, in ieder geval op tijd dus. Ook netjes?
De aanleg zou tussen 8:00 en 12:00 geschieden. Uiteindelijk heeft het geduurd van 10:00 - circa 15:30 voordat ik internet had. Maar dat werkte dus wel in 1 keer. Nu eens kijken of die stabiel blijft, mijn servertje tijdelijk aan beide aansluitingen hangen en dan mijn KPN IPB nummer laten porteren. In goede KPN-traditie killen ze op het moment van porteren (of soms al zodra ze de aanvraag tot porteren binnen krijgen) gelijk je ADSL-verbinding..
Ik heb nog geen problemen gehad, is hier gewoon stabiel tot nu toe.
denan schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:24:
Tegenwoordig heeft KPN toch redelijk wat non-linesharing fee abonnementen? Ik zou er in ieder geval niet van uitgaan dat je KPN DSL abonnement stopgezet is omdat het niets meer doet.
Er zijn KPN ADSL producten die ontbundeld geleverd worden, maar dat is niet IPB - want anders is het niet meer internet+bellen meer namelijk, als je 1 van de 2 opzegt. ;) Dat klinkt als een grappige opmerking, maar dat is ook echt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagato1998
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05-2021
Ik heb glasvezel via InterNLnet. Veel aanloopproblemen 8)7 maar nu functioneert alles prima _/-\o_ , behalve de telefonie.= OPTIBEL. Heb daar erg veel problemen mee gehad. Ineens lag de lijn eruit. Het gaat nu veel beter. Het enige wat er nog vaak gebeurt dat tijdens een telefoongesprek de lijn ineens dood is. Een klacht die ik bij KPN nooit had. Wie weet waar dat mee te maken kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
hmmm zou niet mogen voorkomen... zit de Optibel adapter achter een router? en zoja: welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn routerlog zie ik dat precies om de 6 uur de verbinding verbroken wordt en weer opnieuw opgebouwd. Anderen op het Java/KNSM die hetzelfde constateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 08:32
Enig idee of het mogelijk is om van verschillende aanbieders intenet te betrekken. Laten we zeggen 1 aansluiting van 20 mbit van Alice en 1 van 100 mbit van InterNL? Uiteraard beide op het zelfde adres.

Denan?
denan schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:43:
[...]

Nope.. 1 aansluiting per adres.
Duidelijk, bedankt.

Dat betekent dus dat de 3 overgebleven poortjes van het Genexis kastje vooralsnog niet gebruikt kunnen worden? Is er overigens een speciale reden dat maar 1 aansluiting per adres gerealiseerd kan worden? Technische reden of is er niet gedacht aan de mogelijkheid van verschillende aansluitingen per adres?
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:17:
[...]

Dat lijkt me vrij simpel: 1 vezel voor ieder adres in de grond (dus tussen PoP en huis). Als je rekening wilt gaan houden met 2 vezels per adres moet je dus 2x zoveel glas in de grond leggen, en hoevaak zal dat gebruikt gaan worden? Daarbij is er nog steeds heel veel ontwikkeling om steeds meer data per kleur te kunnen versturen (vergelijk CWDM met DWDM), dus opschalen op 1 vezel blijft voorlopig nog wel mogelijk. Ja, je hebt minder redundancy, maar we hebben het wel over consumenten aansluitingen natuurlijk, en daarbij zou je voor echte fysieke redundancy via 2 kanten het huis binnen moeten komen... talk about overkill. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, wel duidelijker? ;-)

Logische uitleg inderdaad. Thanks!

[ Voor 93% gewijzigd door prozak op 13-06-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
prozak schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:42:
Enig idee of het mogelijk is om van verschillende aanbieders intenet te betrekken. Laten we zeggen 1 aansluiting van 20 mbit van Alice en 1 van 100 mbit van InterNL? Uiteraard beide op het zelfde adres.

Denan?
Nope.. 1 aansluiting per adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betekent dus dat de 3 overgebleven poortjes van het Genexis kastje vooralsnog niet gebruikt kunnen worden? Is er overigens een speciale reden dat maar 1 aansluiting per adres gerealiseerd kan worden? Technische reden of is er niet gedacht aan de mogelijkheid van verschillende aansluitingen per adres?
Dat lijkt me vrij simpel: 1 vezel voor ieder adres in de grond (dus tussen PoP en huis). Als je rekening wilt gaan houden met 2 vezels per adres moet je dus 2x zoveel glas in de grond leggen, en hoevaak zal dat gebruikt gaan worden? Daarbij is er nog steeds heel veel ontwikkeling om steeds meer data per kleur te kunnen versturen (vergelijk CWDM met DWDM), dus opschalen op 1 vezel blijft voorlopig nog wel mogelijk. Ja, je hebt minder redundancy, maar we hebben het wel over consumenten aansluitingen natuurlijk, en daarbij zou je voor echte fysieke redundancy via 2 kanten het huis binnen moeten komen... talk about overkill. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrick
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06-2018
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:17:
[...]

Dat lijkt me vrij simpel: 1 vezel voor ieder adres in de grond (dus tussen PoP en huis). Als je rekening wilt gaan houden met 2 vezels per adres moet je dus 2x zoveel glas in de grond leggen, en hoevaak zal dat gebruikt gaan worden?
Er gaan in Amsterdam 4 vezels voor elk adres de grond in! De meerkosten zijn namelijk beperkt. De boel in de toekomst weer moeten opgraven om extra vezels aan te leggen is veel duurder.

Momenteel worden er zeker 2 gebruikt. 1 voor Internet en 1 voor televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrick
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:20:
In mijn routerlog zie ik dat precies om de 6 uur de verbinding verbroken wordt en weer opnieuw opgebouwd. Anderen op het Java/KNSM die hetzelfde constateren?
Ik woon in het Oostelijk Havengebebied, maar niet op het Java- of KNSM-eiland. Mijn glasvezelverbinding (via InterNLnet) is erg stabiel. De uptime is momenteel 8 dagen. En dat zou langer zijn als mijn router 8 dagen geleden niet ff stroomloos zou zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Zagato1998 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:47:
Ik heb glasvezel via InterNLnet. Veel aanloopproblemen 8)7 maar nu functioneert alles prima _/-\o_ , behalve de telefonie.= OPTIBEL. Heb daar erg veel problemen mee gehad. Ineens lag de lijn eruit. Het gaat nu veel beter. Het enige wat er nog vaak gebeurt dat tijdens een telefoongesprek de lijn ineens dood is. Een klacht die ik bij KPN nooit had. Wie weet waar dat mee te maken kan hebben?
Ik had vanmiddag ook weer uitval van de telefonie, ik was totaal onbereikbaar via Optibel. Ik word het nu toch wel echt zat.
Wat gezegd wordt is dat Skype of een andere videochat (iChat) conflicten geeft. Maar bij mij heeft dat tijden lang goed gewerkt, nooit last gehad, en nu opeens de laatste 2 maanden heb ik erg veel storingen, ook als ik de optibel router rechtsreeks aan het glasvezelmodem hang. Dus aan mijn router ligt het echt niet. En andersom aansluiten, mijn pc via de optibel router is echt geen optie.

[ Voor 22% gewijzigd door Marbo op 13-06-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:20:
Klinkt als een DHCP renewing issue. Kijk eens of je ergens logging kan zien in je router over DHCP en of daar iets mis gaat?
[...]
In principe kan je via het Genexis modem vier onafhankelijke providers/diensten 'leveren', waarbij wel de voorwaarde is dat de totale bandbreedte niet boven de 100Mbps uit komt. Echter wordt hiervan in veel netwerken vanwege de complexiteit en de geringe vraag geen gebruik gemaakt. Je ziet wel soms dat (ook al gaat het over 1 provider) bijvoorbeeld internet en IP-TV worden aangeboden, en die komen dan meestal op aparte poorten binnen zodat ze elkaar niet in de weg zitten.

Het is wel opgezet met als doel om bij 1 klant verschillende onafhankelijke diensten te kunnen binnenbrengen, waaronder dus in principe ook meerdere internetdiensten. Vermoedelijk wordt deze mogelijkheid wel in de toekomst gebruikt voor nieuwe diensten zoals zorg, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier vanmiddag op een internl.net glasvezelverbinding om 14.03 een dip gehad op sporenburg, zijn er nog meer mensen op dit forum die nog steeds hier last van hebben??
Ik heb ook alweer een melding ervan gemaakt bij de provider.
Er lijkt niet echt een verbetering in te zitten sinds enkele weken nu al dit probleem.
van september 2007 tot en met zeg ff april 2008 misschien 2 a 3 keer ff een dipje gehad.
maar het schijnt nu schering en inslag te zijn soms wel 4 a 5 keer per dag.
Er is me gezegd , of dit werkelijk zo is weet ik niet,
dat ze weer een ticket zouden uitvaardigen naar BBNED net als de vorige keer.
Echter heb ik het idee dat er totaal niks veranderd aan de situatie.

Tindalstraat - Sporenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamour, wat betreft de grote storing van de betreffende zondag heeft InterNLnet me teruggekoppeld dat er een stroomstoring is geweest die in een aantal switches voor storingen heeft gezorgd. De dagen erna zijn er ook nog storingen geweest als gevolg van het nakijken van de switches.

Nul komma nul reactie gehad, per mail, op mijn vraag hoe dit voorkomen gaat worden en of er geen monitoring plaatsvind op het feit dat de stroom uitvalt.

Ik heb sinds kort last van wat lijkt 4 per dag vernieuwen van mijn DHCP lease. Dit is nieuw voor me en hiervoor gebeurde dit nooit zo vaak. Is dit waar jij ook last van hebt of heb je een echte drop-out?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorrick schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 18:28:
[...]

Er gaan in Amsterdam 4 vezels voor elk adres de grond in! De meerkosten zijn namelijk beperkt. De boel in de toekomst weer moeten opgraven om extra vezels aan te leggen is veel duurder.

Momenteel worden er zeker 2 gebruikt. 1 voor Internet en 1 voor televisie.
Het zou leuk zijn als je bij dit soort kreten ook gewoon onderbouwing leverde...
Dit zijn echt van die loze kreten die mensen in de war brengen.

Lees voor de grap Denan's post eens, daar wordt al heel wat in uitgelegd.

Als jij 2 fibers naar je huis had lopen, zou je ook 2 Genexis kastjes nodig hebben.

Die Genexis kastjes, van het type OCG-16m:
http://www.google.nl/search?q=OCG-16m

Ik zal al vast verklappen dat de OCG-16m slechts 1 module voor een fiber aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrick
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:41:
[...]

Als jij 2 fibers naar je huis had lopen, zou je ook 2 Genexis kastjes nodig hebben.
En waar haal je deze wijsheid vandaan? Heb je zelf een glasvezelaansluiting? Wie zegt dat alle aangelegde fibers door het huidige modem gebruikt moeten kunnen worden? Denk je dat het vervangen van een modem meer werk is dat het aanleggen van extra vezels in de toekomst? Heb je de berichten hier niet gelezen dat het tv-signaal over een aparte fiber binnen komt?

Kortom, als je niet weet waar je het over hebt kun je beter geen commentaar leveren.

Ik heb de aanleg in mijn meterkast gezien en weet dus dat er meer dan 1 fiber binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:41:
Die Genexis kastjes, van het type OCG-16m:
http://www.google.nl/search?q=OCG-16m
Ik zal al vast verklappen dat de OCG-16m slechts 1 module voor een fiber aansluiting heeft.
Dit is een ouder type CPE dan die in Amsterdam gebruikt wordt, maar op zich wel vergelijkbaar op belangrijke punten. De tweede vezel voor TV gaat inderdaad strikt genomen niet deze module in, maar een modulair uitbreidingsblok (dat in/achter het kastje zit). Uiteindelijk hangt het dus een beetje af van je definitie van 'kastje' of er nu twee vezels naar twee kastjes gaan, of dat ze allebei naar hetzelfde kastje gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:23:
Uiteindelijk hangt het dus een beetje af van je definitie van 'kastje' of er nu twee vezels naar twee kastjes gaan, of dat ze allebei naar hetzelfde kastje gaan :)
Klopt het dan dat mijn 'rolletje' bestond uit 8 vezels? Is dat dan 2 voor elk appartement? Of begreep ik de monteur verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorrick schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:14:
[...]

En waar haal je deze wijsheid vandaan?
Uit de datasheet van mijn Genexis.
Heb je zelf een glasvezelaansluiting?
Ja.
Ik heb de aanleg in mijn meterkast gezien en weet dus dat er meer dan 1 fiber binnenkomt.
Ja, maar 1 daarvan is voor TV, die heeft helemaal niks met internet te maken.
Er gaat maar 1 "internet" fiber je Genexis in, en die zit ook nog eens op een 100 Mbit/s module.
WAN interface OCG-18m (optical)
• Single mode fiber (ITU-T G.652)
• SC/PC connector
• 100Base-BX10 compliant
• IEEE 802.3ah (EFM) compliant
• TX 1310 nm
• RX 1550 nm
• 15 km range
• > 16 dB power budget
• Class 1 laser product
• Transmit power -8 ... -14 dBm
• Receive power -8 ... -31 dBm
Zoals te lezen is in http://www.genexis.eu/downloads/datasheet-ocg-18.pdf.
Dat wil zeggen dat zelfs wanneer jij 4 ISP's neemt, je nog steeds maar max 100 Mbit/s over je fiber heen kan sturen, totdat je Genexis wordt vervangen voor een model met 1 Gbit/s module.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:15:
Klopt het dan dat mijn 'rolletje' bestond uit 8 vezels? Is dat dan 2 voor elk appartement? Of begreep ik de monteur verkeerd?
Hoe de aanleg precies gaat heb ik geen kijk op, maar het netwerk is een point-to-point netwerk, waarbij iedere aansluiting zijn eigen 'dedicated' twee vezels krijgt.

Als er vier appartementen in een gebouw zijn die elk een eigen aansluiting krijgen, moeten er dus (minimaal) acht vezels het gebouw binnenkomen. Het zou best kunnen dat er voor 'de toekomst' meer vezels gelegd worden, maar niet minder.

Overigens wordt het CATV netwerk wel uitgevoerd met passieve splitters, dus bij een erg groot complex zou het kunnen dat de laatste splitter niet al ergens in een straat ligt, maar in of vlakbij het gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:46:
Lamour, wat betreft de grote storing van de betreffende zondag heeft InterNLnet me teruggekoppeld dat er een stroomstoring is geweest die in een aantal switches voor storingen heeft gezorgd. De dagen erna zijn er ook nog storingen geweest als gevolg van het nakijken van de switches.

Nul komma nul reactie gehad, per mail, op mijn vraag hoe dit voorkomen gaat worden en of er geen monitoring plaatsvind op het feit dat de stroom uitvalt.

Ik heb sinds kort last van wat lijkt 4 per dag vernieuwen van mijn DHCP lease. Dit is nieuw voor me en hiervoor gebeurde dit nooit zo vaak. Is dit waar jij ook last van hebt of heb je een echte drop-out?
Ik zou het niet weten, heb nogmaals afgelopen nacht het een en andere gechecked, config router en heb de adapter van het glasvezelmodem ook maar vervangen door een zwaarder type (notebookvoeding)
ik zie geen vreemde dingen verder...het enige wat me opviel was dat zowel gisterennacht als afgelopennacht om 4.15 de boel was uitgevallen!!
Of er hier spraken is van een vastgestelde release/ renew DHCP??? blijft een ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:54:
[...] en heb de adapter van het glasvezelmodem ook maar vervangen door een zwaarder type (notebookvoeding) [...]
De adapter van het modem moet je niet vervangen! Waarschijnlijk vervalt daarmee de garantie/support. De bijgeleverde adapter is (mits niet defect :) ) ruim voldoende bemeten om het modem te kunnen voeden, ook bij maximaal gebruik.

Een tweaker weet vast voldoende om geen verkeerde spanning en polariteit te gebruiken, maar ook details als piekspanningen die bij in/uitschakelen ontstaan en spannings-ripples kunnen voor problemen zorgen. (Disclaimer: ik ben geen electronicus, dus de details ken ik ook allemaal niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:54:
[...]

Ik zou het niet weten, heb nogmaals afgelopen nacht het een en andere gechecked, config router en heb de adapter van het glasvezelmodem ook maar vervangen door een zwaarder type (notebookvoeding)
ik zie geen vreemde dingen verder...het enige wat me opviel was dat zowel gisterennacht als afgelopennacht om 4.15 de boel was uitgevallen!!
Of er hier spraken is van een vastgestelde release/ renew DHCP??? blijft een ?
En als je zelf je DHCP release/renew eens op een andere tijdsinterval zet? Neem dan wel een ongelijk getal zodat je niet op 4:15 uit kunt komen, bvb 113 minuten.

Add: Krijg net een email over een nieuw glasvezelspel:
http://www.internl.net/amsterdam.. elke maand geven ze een wii weg.. en het is niet alleen voor internlnet klanten, maar wel beperkt tot inwoners van de glasvezelgebieden. Dat is ook direct de link met glasvezelamsterdam en de reden dat ik het hier post. (Ook al horen dit soort spelletjes hier imho niet echt thuis ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
denan schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:43:
Add: Krijg net een email over een nieuw glasvezelspel
Hmm, daar zeg je wat. Bij mijn internl-abo hoorde ook een mailadres. Doen jullie daar eigenlijk iets mee? Oftewel: heeft het zin dat te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.internl.net/amsterdam.. elke maand geven ze een wii weg.. en het is niet alleen voor internlnet klanten, maar wel beperkt tot inwoners van de glasvezelgebieden. Dat is ook direct de link met glasvezelamsterdam en de reden dat ik het hier post. (Ook al horen dit soort spelletjes hier imho niet echt thuis ;))
Misschien leuk om er bij te vermelden: huisnummer extensie niet invullen, want dan zegt ie namelijk dat glasvezel niet beschikbaar is bij je thuis. ;)

Overigens zit ik nu in de winnaarspoule, want ik had alle vragen goed! Jaja, ik ben me daar een slimmerd! :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Jan-E schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:31:
[...]
Hmm, daar zeg je wat. Bij mijn internl-abo hoorde ook een mailadres. Doen jullie daar eigenlijk iets mee? Oftewel: heeft het zin dat te checken?
Zou ik zeker doen.. minimaal een forward naar een emailaccount wat je wel leest. Je @internlnet email adres is namelijk de eerste vorm van contact bij abuseklachten/storingsmeldingen/vragen etc.

@kryz: ik zal vragen of ze alle aanmeldingen waar "kryz" in voorkomt willen wissen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
[...]

Dat is ook een fraaie zeg: "Jammer, bij jou ligt nog geen glasvezel, je kunt nog niet meedoen"....terwijl ik toch de eerste was die glasvezel had liggen.....
(Ook als ik geen huisnummer extensie intik krijg ik die melding overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
denan schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:06:
Zou ik zeker doen.. minimaal een forward naar een emailaccount wat je wel leest. Je @internlnet email adres is namelijk de eerste vorm van contact bij abuseklachten/storingsmeldingen/vragen etc.
Hmm. Moet ik toch ergens inloggegevens zien op te sporen. Ik kan me niets van een wachtwoord o.i.d. herinneren. En welk mailadres ik opgegeven heb weet ik ook niet meer uit het hoofd.
@kryz: ik zal vragen of ze alle aanmeldingen waar "kryz" in voorkomt willen wissen O-)
Moet je wel meer wissen, want in werkelijkheid heet hij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Marbo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:10:
[...]

Dat is ook een fraaie zeg: "Jammer, bij jou ligt nog geen glasvezel, je kunt nog niet meedoen"....terwijl ik toch de eerste was die glasvezel had liggen.....
Iin Firefox werkt het wel. In Safari kom je er niet doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:16:
Moet je wel meer wissen, want in werkelijkheid heet hij ...
Heb jij een beetje naar mijn naambordje bij de deur zitten koekeloeren, heer Jan? :P

En ik ben bang dat het denan niet veel tijd hoeft te kosten om erachter te komen hoe ik in het echt heet. Als ie in de kantine tijdens lunchtijd roept 'hoe heet Kryz in het echt' dan zijn er vast en zeker een aantal mensen die hem juist kunnen antwoorden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:43:
Heb jij een beetje naar mijn naambordje bij de deur zitten koekeloeren, heer Jan? :P
Ik struikelde daartegenaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand eigenlijk eens aan Concepts ICT gevraagd wat de prijs zou zijn na de 24 actiemaanden? Ik las dat namelijk net in het aanmeldingsformulier. Ik was zelf van plan om de 50/50 te nemen en de telefonie hoeft op zich nog niet, misschien later. Ik zal maandag eens bellen en de bevindingen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Marbo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:10:
[...]

Stuur mij even je postcode (je hebt mijn emailadres nog wel geloof ik?) en dan zal ik het even checken, in principe loopt dit via de postcodeDB van GNA.. maar ik sluit niet uit dat er ergens 'iets' mist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws, nieuws, nieuws:
Heel Amsterdam mogelijk in 2013 aan de glasvezel

Maandag 23 juni 2008, 09:10 - Het is mogelijk om alle Amsterdamse huishoudens voor eind 2013 te voorzien van een aansluiting op het glasvezelnet.

Eind dit jaar rondt CityNet de eerste fase af van de aanleg van glasvezel in Amsterdam. Dan zullen er 45.000 woningen in Zeeburg, Osdorp en Watergraafsmeer zijn aangesloten op een glasvezelverbinding. "We zijn de afgelopen negen maanden druk bezig om na te denken over de uitrol van glasvezel in de rest van de stad", vertelt Herman Wagter, projectleider van CityNet.

Of alle Amsterdammers over vijfenhalf jaar inderdaad gebruik kunnen maken van een glasvezelverbinding is afhankelijk van de aandeelhouders van CityNet (waaronder de gemeente Amsterdam). "De deelnemende partijen moeten daar eerst een ei over leggen", stelt Wagter.
Bron: WebWereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Het nieuws is dat er nog geen nieuws is blijkt uit dit stukje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Laatst online: 20-05 13:00
Ik heb een aardig deel van het topic doorgelezen maar nog niet kunnen vinden waar ik naar opzoek ben.

Eerst even een kort verhaaltje.

Mijn vriendin woont in Amsterdam-Osdorp en had problemen met internet (chello kabel). Dus ik naar amsterdam om het te fixen. Ik alles geprobeert met dat gare chello modem (oude docsis). Kreeg hem niet echt aan de praat. :( Komt m'n vriendin ineens aanlopen met een pvo van een monteur. "Heb je hier iets aan?" 8)7 |:(

Ik zie staan glasvezelamsterdam en denk,...even in de meterkast kijken. En jahoor, een mooi glasvezel modempje. Ik stroom op die glasmodem gezet en die wireless router eraan gehangen. Tot m'n verbazing had ik gelijk 20/20Mbit internet :? >:)

Hoe kan dit terwijl ik overal op de glasamsterdam websites lees dat er een abbo bij een provider afgesloten moet worden.

Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DJ-FreSh schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:32:
Ik heb een aardig deel van het topic doorgelezen maar nog niet kunnen vinden waar ik naar opzoek ben.

Eerst even een kort verhaaltje.

Mijn vriendin woont in Amsterdam-Osdorp en had problemen met internet (chello kabel). Dus ik naar amsterdam om het te fixen. Ik alles geprobeert met dat gare chello modem (oude docsis). Kreeg hem niet echt aan de praat. :( Komt m'n vriendin ineens aanlopen met een pvo van een monteur. "Heb je hier iets aan?" 8)7 |:(

Ik zie staan glasvezelamsterdam en denk,...even in de meterkast kijken. En jahoor, een mooi glasvezel modempje. Ik stroom op die glasmodem gezet en die wireless router eraan gehangen. Tot m'n verbazing had ik gelijk 20/20Mbit internet :? >:)

Hoe kan dit terwijl ik overal op de glasamsterdam websites lees dat er een abbo bij een provider afgesloten moet worden.

Weet iemand hoe dit zit?
Dan heeft je vriendin een abonnement genomen. Check anders even met een traceroute op welk netwerk je zit. Add: Het kan btw ook zijn dat ze in een appartementencomplex zit wat al helemaal aangesloten is, vaak krijg je dan een aantal maanden een actieve verbinding gratis.

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 24-06-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet het toch even laten zien, dat het werkt:

--- gathering.tweakers.net ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 9038ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.977/1.056/1.126/0.051 ms

Afbeeldingslocatie: http://kryz.org/sitepics/azureus_thumb.png

Ik werd hier gisteren best *O* *O* *O* van. Zat te kijken: hmm, Top Gear downloaden duurt nog 1 1/2 uur, dat ga ik niet meer redden voordat ik naar bed ga. Drie minuten later zag ik bovenstaand, en inderdaad, nog een seconde of 45 later, en hij was klaar... Toch nog maar even snel die aflevering gekeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Ja Kryz maak ons maar lekker! :9~
Waarom kan die uitrol niet eens wat sneller? ;/ De bestaande gebieden zijn vrijwel afgerond en nieuwe gebieden nog -altijd- niet aangekondigd! :S

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

nou,altijd handig die oude gebouwen :P
vandaag gebeld ivm aanvraag,moeten ze blijkbaar door alle huizen onder me heen :(
dus moet ik regelen dat er dus mensen thuis zijn voor mijn verbinding in 3 andere huizen :X dus dat maar eens proberen te regelen voor de bouwvak ;) yay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch zie ik dat ze bezig zijn met kabels langs bijvoorbeeld de plasmanlaan. Het zijn van die dikke blauwe kabels. Is dit iets van glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:46:
Toch zie ik dat ze bezig zijn met kabels langs bijvoorbeeld de plasmanlaan. Het zijn van die dikke blauwe kabels. Is dit iets van glasvezel?
Die nu in het water liggen bedoel je? ;)

Ik denk wel dat dat glasvezel is, wordt ook door van den berg gedaan, en ik zie ze in mijn buurt dezelfde put openmaken als waar ze mijn glasvezels ook heentrokken.

Het lijkt erop alsof ze Nieuw-Sloten via de bestaande infrastructuur in Osdorp aangesloten hebben, door fibers over de brug in de Louis Davidsstraat te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Die dikke blauwe kabels hebben ze hier een paar maanden geleden ook voor huis langs getrokken.. Denk dat het hoofdkabels zijn, waarschijnlijk glas, maar of het ook van GVA is?...
Herman, kun jij eens wat licht in de duisternis brengen? Ofwel signaal over de dark fiber :P

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carnager schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:55:
Waarom kan die uitrol niet eens wat sneller? ;/ De bestaande gebieden zijn vrijwel afgerond en nieuwe gebieden nog -altijd- niet aangekondigd! :S
De plannen worden nu uitgewerkt, maar ik denk dat dingen als business case en financiering nu onderwerp van gesprek zijn, en dat zijn natuurlijk belangrijke discussies, die veel tijd kunnen kosten. Daar is Herman volgens mij hard mee bezig, en volgens mij volgt hij het forum ook niet meer zo intensief vanwege deze drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:58:
[...]

Die nu in het water liggen bedoel je? ;)

Ik denk wel dat dat glasvezel is, wordt ook door van den berg gedaan, en ik zie ze in mijn buurt dezelfde put openmaken als waar ze mijn glasvezels ook heentrokken.

Het lijkt erop alsof ze Nieuw-Sloten via de bestaande infrastructuur in Osdorp aangesloten hebben, door fibers over de brug in de Louis Davidsstraat te trekken...
Haha ja die ook :P.

Lijkt erop dat ze toch bezig zijn met een begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
carnager schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 07:43:
Die dikke blauwe kabels hebben ze hier een paar maanden geleden ook voor huis langs getrokken.. Denk dat het hoofdkabels zijn, waarschijnlijk glas, maar of het ook van GVA is?...
Herman, kun jij eens wat licht in de duisternis brengen? Ofwel signaal over de dark fiber :P
Die blauwe kabels zijn ook in de Atjehstraat gelegd nadat mijn eigen glasvezel er al in lag. Volgens de monteurs waren het kabels van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
KPN is ook druk bezig met verglazing van zijn wijkkasten, dus in veel steden wordt daarom glasvezel aangelegd door KPN.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook glasvezel :9 ! Net in de middag alles door GNA in elkaar gezet. Internet werkt ook gelijk.

Hier zijn de resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/291691470.png

Alleen klopt er iets niet. Ik heb namelijk Alice, maar bij isp staat er internl :? iemand een idee hoe het komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:53:
Ik heb nu ook glasvezel :9 ! Net in de middag alles door GNA in elkaar gezet. Internet werkt ook gelijk.

Hier zijn de resultaten:

[afbeelding]

Alleen klopt er iets niet. Ik heb namelijk Alice, maar bij isp staat er internl :? iemand een idee hoe het komt?
Ze zitten op dezelfde AMS-ix interface.. Net zoals bvb een XMS (kijk maar eens naar alle mooie internlnet speedtests in de xms thread ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Inmiddels hangt mijn webservertje aan beide verbindingen: KPN IPB (3Mbits/512) en aan het Glas (20/20). DNS records zijn inmiddels gewijzigd zodat een naadloze overgang mogelijk is. Thuis is het wel hard nadenken, want daar is de situatie nu zo dat de KPN Experiabox weer aan de ADSL lijn hangt en mijn Fritz 7170 aan de glasvezel. Beide gebruiken hetzelfde 192.168.2 subnet, omdat ik zo weinig mogelijk wilde veranderen aan de IP-adressen van de webserver. Soms hang ik met mijn laptop bedraad aan de Fritz en draadloos aan de Experia of andersom. Dat is binnenkort afgelopen want mijn prive telefoonnummer gaat ook naar Callvoip. Wellicht wordt het zelfs een prepaid account bij Callvoip.

Volgende project wordt het vervangen van die Pentium III 450MHz webserver door een servertje met een Jetway 1,2Ghz processor en een eveneens fanless kastje:
http://linitx.com/viewproduct.php?prodid=11212
http://linitx.com/viewproduct.php?prodid=12068

Glasvezelmodem en Fritzbox gebruiken samen 13-16 watt. Met die Jetway erbij kom ik dan op een stroomverbruik van circa 30 watt voor het draaien van een webserver annex backupserver thuis.

Jammer van die Pentium III, want die haalde op zijn sloffen 7 maanden uptime.

Edit voor denan: ik heb een mailtje gestuurd naar jullie servicedesk, want accountgegevens heb ik nog steeds niet gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan-E op 04-07-2008 15:24 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.