Je hoeft toch niet over op TV en telefonie over glas? Je kan gewoon kiezen welke dienst je over glas wilt nemen, en welke niet. Uitval van telefonie is wat mij betreft eerder VoIP-problematiek dan glas-problematiek (maw, deze problemen heb je ook als je VoIP over de kabel of over DSL hebt, en zeker als je een instabiele internetverbinding hebt), en VoIP is nog steeds een redelijk 'nieuwe' technologie als je dat vergelijkt met POTS van KPN. Dus ja, de kwaliteit/betrouwbaarheid is misschien iets minder, maar dat wordt langzaamaan beter, en de prijs is wel lager, gemiddeld genomen.
TV over glas heb ik zelf ook niet genomen. Hier waren meerdere redenen voor, maar een is dat het gewoon niet betrouwbaar lijkt te zijn, gezien de reacties hier. Kabelexploitanten kunnen dit toch een stuk beter, en dan heb je ook nog allemaal digitale mogelijkheden.
Dat terwijl er
vermoedelijk volgend jaar glas mijn pand in geschoten wordt
Oost-zijde Centrum praten we dan over..

Er zijn toch nog geen planningen gepubliceerd voor gebieden buiten de pilotgebieden?
Tenzij er volgend jaar te kiezen is uit 2 volwaardige glasnetten (KPN & BBNed)
Aangezien de gemeente & KPN meestal de verkeerde beslissingen maken, ga ik nog geen geld apart leggen voor 'n glasabo'tje..
Huh? Je wilt wachten tot ook KPN een uitrol doet, want KPN maakt nogal eens verkeerde beslissingen? Ik heb hier een aantal opmerkingen over:
- Nu doet bbned het, dus waarom wachten op KPN die het toch fout gaat doen in jouw optiek?
- Ik denk niet dat KPN hier in A'dam zelf uit gaat rollen - dat wordt heel moeilijk met vergunningen (aangezien de straat op veel plekken nu al opengaat), de gemeente zal het niet stimuleren (die hebben namelijk al een aandeel in een bestaand glasnet), en er ligt al een glasnet, dus commercieel gezien is het voor KPN minder interessant dan dat het in aandere plaatsen is, waar nu nog geen glas ligt.
- Waarom zou je geen geld neerleggen voor een glasabootje als het gewoon doet wat je wilt? Bijvoorbeeld een snelle internetverbinding.
het kan nog wel 2,5 jaar duren voordat A'dam e.o aan glas kan gaan denken...

Dit snap ik niet helemaal in relatie tot je vorige opmerking over de planning.
& er is voor mij nog 'n "andere voorwaarde", ik ga niet zomaar meer van provider wisselen
ik zit hier heerlijk.

Da's natuurlijk een belangrijk onderdeel van je keuze.
Daar bovenop zou het geen slecht idee zijn - vanuit mijn optiek - als d'r n's 'n flinke keuze aan andere zenders bij komt.
Niet alle huidge zenders vallen binnen mijn interesse-/smaakgebied.
Maar nogmaals, dan neem je toch geen TV via glas? Wat mij betreft is het analoge TV aanbod er slechts als een lokkertje om klanten geheel bij KPN en/of de kabel weg te trekken, en om een volwaardig triple play productportfolio aan te kunnen bieden. Echter, analoge TV heeft natuurlijk de toekomst niet, dus veel nadruk zal er niet liggen op het aanbod daarvan. Je ziet dat nu ook met de wijze waarop er omgesprongen wordt met zenderaanbod: er zijn al vanaf dag 1 minder zenders beschikbaar dan beloofd, en daar lijkt weinig verandering in te komen. Ook is de kwaliteit niet heel denderend (veel uitval, blijkbaar).
Het is de bedoeling dat aanbieders op het glasnet gezien worden als TV aanbieders, zodat als de technologie zover is om digitale TV aan te bieden, mensen niet meer hoeven te twijfelen om daarvoor te kiezen, omdat ze de leverancier niet als TV aanbieder zien. Een stukje drempelverlaging. Maar ik denk dat dat nog wel eens tricky kan zijn, zeker gezien de kwaliteit van het huidige ATV aanbod.