Toon posts:

Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 18 ... 29 Laatste
Acties:
  • 215.596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Verwijderd

Hier in Amsterdam zuid gaat vanaf maandag de straat open voor aanleg van Fiber. Ik vraag me alleen af hoe dat kan aangezien, alleen 4 andere stadsdelen op de kaarten staan.

Weet iemand hier toevallig meer van. Is alles opgeleverd of werken ze simultaan nu ook in andere stadsdelen?

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12 08:39
Kan zijn dat het van KPN is. Hier in de Atjehstraat ging een paar maanden na GNA ook KPN nog eens spitten.

Verwijderd

gaat lekker dat "slim" graven. NIET DUS

Verwijderd

Ik heb nog even een tijdje gelogd (ongeveer 24 uur) om te kijken of er nog problemen zijn:

Een traceroute naar nu.nl (je moet wat kiezen):

My traceroute [v0.73]
orcrist (0.0.0.0) Wed Aug 27 13:45:17 2008
Keys: Help Display mode Restart statistics Order of fields quit
Packets Pings
Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. 213.197.62.1 0.0% 97668 0.7 0.7 0.4 178.2 1.1
2. 213.197.27.133 0.0% 97667 0.9 0.8 0.6 88.5 9.3
3. br1.ams.terremark.net 0.0% 97667 108.8 1.1 0.8 359.9 27.6
213.197.27.133
4. 85.112.0.73 0.0% 97667 1.3 1.3 1.1 392.2 27.2
br1.ams.terremark.net
5. 85.112.0.73 100.0 97667 1.5 14.8 1.4 209.8 47.2
6. 62.69.179.208 0.0% 97667 1.4 1.1 1.0 25.1 0.5

Helaas geeft deze niet als eindresultaat een absoluut aantal verloren packets, dus 0.0% zou net zo goed nog inclusief packetloss kunnen zijn.

De volgende pingresultaten zijn echter naar de 2e hop in die traceroute, dus in het bbned of Concepts domein (IP is van Concepts, maar dat kan op zich nog een bbned machine zijn, ken de netwerkarchitectuur niet):

--- 213.197.27.133 ping statistics ---
97710 packets transmitted, 97709 received, 0% packet loss, time 98088631ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.632/1.939/81.254/6.124 ms

1 pakket verloren, en dat kan bij ping altijd het pakketje zijn wat je net verstuurd hebt, en waar je bij het cancellen niet op het antwoord gewacht hebt. Kan dus theoretisch 0 zijn.

Ik had ook nog een controle-ping lopen naar mijn eigen router, om te laten zien dat daar het packetloss niet optreedt:

--- 192.168.0.1 ping statistics ---
97728 packets transmitted, 97728 received, 0% packet loss, time 98105858ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.068/0.153/8.567/0.054 ms

Dat klopt dus ook.

Ik zou eigenlijk langer willen monitoren, maar de vorige keer is mijn machine tussendoor gecrashed (server is instabiel vanwege harddisk problemen), waardoor 4 dagen pingen / tracen weg was. Dat ging ik niet nog een keer riskeren. :)

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Hallo allen. Ik ben op zoek naar mensen met glasvezel die daarop een gameserver hebben draaien en die de informatie willen delen met andere glasvezel gebruikers zodat je op hoge snelheid bij & met elkaar kunt gamen.

Op deze manier probeer ik een compleet overzicht te maken op http://www.glasvezel.nu/gameservers . Dus mocht je een gameserver hebben dan hoor ik het graag.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Verwijderd

Het gaat weer lekker met de glasvezelverbinding op zeeburg
het zal weer eens niet op zondag zijn, altijd hetzelfde geduvel!!!!!
Zijn er nog meer mensen met problemen NU

Verwijderd

13:02:46 HaagseBullDoGG873_43756 has left
13:02:46 Roy20488_58173 has left
Verbinding weg

13:02:52 #c1#gabi522_48856 has left
13:02:52 64chevy_on_laptop305_32059 has left
13:02:52 #c60#Theetje460_56706 has left
13:02:52 Kor204_45262 has left
13:02:52 Edjotur765_51050 has left
13:02:52 Bolle711_47472 has left
13:02:52 H.R.F.C.phoenix603_37310 has left
13:02:52 johanvandenberg281_14218 has left
13:02:52 HFMT_Piotr_000_34824 has left
13:02:52 elvis6727_53012 has left

En weer de room leeg >>>

13:18:37 johanvandenberg281_14218 has left
13:18:37 Brian627_63877 has left
13:18:43 Wiel_(lim)_711_56525 has left
13:18:43 **HCP**negenkids2611_62502 has left
13:18:43 Mp3Peter107_30499 has left
13:18:43 will254_17178 has left
13:18:43 HDC_RJ_(Het_Download_Cafe)_112_20843 has left
13:18:43 louiske570_45773 has left

weer verbinding

en weer hoppa weg
13:23:32 #c?#©opYcat491_45472 has left
13:23:32 wim223_64443 has left
13:23:57 #c60#Theetje460_56706 has left

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-12 07:30
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:22:
Het gaat weer lekker met de glasvezelverbinding op zeeburg
het zal weer eens niet op zondag zijn, altijd hetzelfde geduvel!!!!!
Zijn er nog meer mensen met problemen NU
Hier ook weer problemen. Verbinding valt weer constant weg. Net een telefoongesprek proberen te voeren, de verbinding is in 5 minuten tijd 3 keer weggevallen. Internetverbinding op pc valt ook constant weg, en als de verbinding er wel is, gaat het heel erg traag.
Het wordt nu echt tijd dat er serieus iets aan deze problemen gedaan wordt. Ik ga wel eens kijken wat we kunnen doen hieraan.

Verwijderd

Pinging 85.223.104.1 with 64 bytes of Data through WAN1:
Request timed out !!!
Request timed out !!!
Request timed out !!!
Request timed out !!!
Request timed out !!!
Packets: Sent = 5, Received = 0, Lost = 5 (100% loss)

Nu wil ik niet zeuren, maar volgens mij is het net als de vorige keer,
kijk ff naar buiten MOOI WEER en hogere temperaturen.
Was dat de vorige keer ook niet dat de verbinding steeds weg viel???
Het lijkt toch echt op een probleem met hogere temperaturen dat dit zich telkens voordoet

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 14:11 ]

Verwijderd

kutverbinding... kost me weer een pokertoernooi... (knsm-laan)

Verwijderd

Marbo schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:45:
Het wordt nu echt tijd dat er serieus iets aan deze problemen gedaan wordt. Ik ga wel eens kijken wat we kunnen doen hieraan.
Er is al serieus naar gekeken, maar zoals je hier hebt kunnen lezen was er niets te vinden omdat het probleem zich niet meer voordeed. Dat is lastig troubleshooten natuurlijk. Ik zal zelf wat monitoring aanzetten en de juiste mensen informeren als ik ook weer problemen tegenkom.

Verwijderd

denan schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:10:
Het is inderdaad verstandig om bij elke storing een email te sturen aan je ISP.. dan weet men er in ieder geval van af. Ik heb het vanmorgen nog even nagekeken, maar er zijn vanuit GNA ook geen storingsmeldingen geweest. Wellicht een temperatuursprobleem in een paar pop-locaties? Dat zou kunnen verklaren waarom het probleem vanzelf verdween tegen de avonduren.

• Marbo
Dit was het antwoord van InterNLnet over de klachten die zich een tijdje geleden op de zondag voordeden:

"Deze systemen hebben geen meldingen gegeven over een generieke storing en ook op eindgebruikers niveau is er in het netwerk geen storing te traceren. Met GNA is eveneens gekeken naar mogelijke bronnen van outage in haar deel. Ook daar is geen storing of bron van een outage uitgekomen. Als laatste hebben wij bij InterNLnet tijdens en na het betreffende weekend geen meldingen van andere klanten binnengekregen over de vermelde storing. "

Ik dacht toch te weten dat een aantal mensen hun klachten hadden doorgegeven? Mijn verzoek is dan ook: meld hier even als je ook problemen hebt met de verbinding en laat het aub ook InterNLnet weten, omdat zij zeggen dat ze geen klachten binnen hebben gekregen. Alleen bij meldingen kan er ook daadwerkelijk verder onderzoek komen.

Verwijderd

InterNLNet heeft geen ruk gedaan sinds de vorige storingen. Dit keer gaat er een officiele klacht van mijn kant komen en ga ik geld terug eisen. Dit is UPC gedrag.

Verwijderd

Het is vandaag wel echt bar en boos en gewoon niet leuk meer........
tis nu al bijna 3 uur bezig....wel...geen...wel..... geen internet, en ze bereiken in het weekend
ook HO maar!!!!!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:05:
InterNLNet heeft geen ruk gedaan sinds de vorige storingen. Dit keer gaat er een officiele klacht van mijn kant komen en ga ik geld terug eisen. Dit is UPC gedrag.
@marbo/jaques/gordon/lamour:
Ik heb de problemen de vorige keer aangekaart bij de netwerkadmins van InterNLNet. Wat daar duidelijk bleek was dat het geen ISP probleem is, maar een probleem binnen het GNA netwerk. Dat maakt het troubleshooten voor ISP's een stuk lastiger, bij Concepts/InterNLnet/Alice zullen er namelijk geen waarschuwingslampjes gaan branden.. Die partijen kunnen voornamelijk naar hun eigen netwerk kijken. Na onderzoek is de zaak wel aangekaart bij BBNED, en naar mijn weten is de case daar nog steeds in onderzoek.

Gezien de aard van de problemen vermoed ik een koelingsprobleem in de POP's. Bij XMS hebben we dat ook wel eens gehad doordat de airco's niet goed ingesteld stonden (met dank aan een monteur die aan een knop had gezeten waar hij vanaf moest blijven) in combinatie met een slechte opstelling in de POP (slechte luchtstromen). Dat resulteerde in dezelfde problemen als ik hierboven zie staan, zodra het warmer dan 27 graden werd.

Sinds de vorige melding weet ik wel dat men bij de netwerkbeheerder bezig is met een extra monitoring-oplossing dus wellicht dat dat de problemen binnen het netwerk sneller kan aantonen. Blijf in ieder geval meldingen naar je ISP sturen!

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 31-08-2008 15:46 ]

Verwijderd

Wubinator schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:47:
Ik ben een beetje naar de verschillende providers wezen kijken en interNL klinkt voor mij het interessants. Hoe zijn de ervaringen ermee, nog steeds veel storingen (waar ik hier over lees), of valt dat over het algemeen wel mee?
Volgens mij klagen hier alleen de mensen die problemen hebben, en het lijkt erop dat die niet in Osdorp wonen.
Ik woon zelf in Osdorp en ik heb nu al flink wat maanden InterNL, zonder ook maar ooit 1 hikje gehad te hebben.

Verwijderd

Ik was in 1e instantie ook zeer tevreden, nooit problemen.
Echter begonnen de eerste problemen in april/ mei 2008
(zeeburg)
Er is geen peil op te trekken, het enige wat mij opvalt is dat het gebeurt op de momenten dat de temp buiten omhoog gaat.
Dit kan verklaren waarom het in april / mei zich voor het eerst openbaarde.
Ook vandaag is het een mooie dag en doet het verschijnsel zich weer voor.
De afgelopen weken was de temp een stuk lager en het weer slechter en toen heb ik nergens last van gehad.
Toen was de verbinding dus ook super stabiel.

Verwijderd

Om een uur of 2 heb ik een ping aangezet. Dit is het resultaat:

--- 213.197.62.1 ping statistics ---
10262 packets transmitted, 10261 received, 0% packet loss, time 10301789ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.351/0.502/28.580/0.500 ms

Hier heb ik het dus nog niet kunnen reproduceren.
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:05:
Doe anders eens normaal of zo. UPC-gedrag is mensen 2 jaar factureren voor iets wat ze niet hebben, ook na tientallen klachten. UPC-gedrag is 4 jaar lang een klote-verbinding (zodanig klote dat hij niet bruikbaar is) leveren en er niets aan doen. UPC-gedrag is algehele chaos in je klantenbestand genereren en mensen na anderhalf uur in de wacht gestaan te hebben simpelweg niet (kunnen) helpen.

We hebben het hier over hiccups van 30 - 60 seconden per keer, een aantal keren per dag, waarbij het probleem wekenlang niet voor komt. Dat vertelt mij 2 dingen:

1) Het is lastig, dus zomaar even fixen gaat hem gewoon niet worden. Dat er geen ruk aan gedaan is, is falikant onjuist en het zou je sieren als je dit soort domme, trollerige reacties voor je hield.
2) Als je dit wilt vergelijken met UPC-gedrag dan heb je nooit een verbinding bij UPC gehad.En indien je dit wel gehad hebt, dan is je geheugen een beetje kapot, want dit lijkt in de verste verte niet op elkaar.
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:31:
Het is vandaag wel echt bar en boos en gewoon niet leuk meer........
tis nu al bijna 3 uur bezig....wel...geen...wel..... geen internet, en ze bereiken in het weekend
ook HO maar!!!!!
Zoek een ISP die wel bereikbaar is in het weekend. Je zal dan wel bij een zakelijke provider terecht komen, en een factor 10 van je huidige abonnementskosten betalen, maar dan heb je ook wat. Voor ons ook prettig, want gezien het feit dat dit probleem over het gehele netwerk heen lijkt te gaan, betekent het dat ons probleem ook in het weekend gefixed wordt. Alvast bedankt!

Disclaimer: ik werk niet bij bbned, GNA, Concepts, Alice, InterNLnet of een van de andere leveranciers hier in A'dam.Ik word gewoon pissig van mensen die maar random in de rondte gaan bleren. Zeker met dit weer.

Verwijderd

Kryz, xcuse me? Ik zal je de mails van vorige storing besparen maar het komt er wel degelijk op neer dat InterNLnet zijn beloften naar mij toe niet is nagekomen. Als het faliekant onjuist is dat er niets aan gedaan is dan hadden ze me daar (zoals beloofd) van op de hoogte kunnen stellen. InterNLnet communiceert amper over de vrij forse storingen. Noch in haar mails, noch op haar site.

Mijn indruk (voor wat het waard is) is dat ze het spel met BBNed niet aankunnen. Ik geloof direct dat het probleem zich niet bij de ISP afspeelt. Maar het is wel zo dat ik een contract met InterNLnet heb en verwacht dat zij hun totale keten kunnen (laten) beheren. Dus niet.
Bekend met XS4all? Kent wel een helpdesk in het weekend. Sorry maar als je mij van blaten gaat beschuldigen (klopt misschien want het is warm) maar dan moet je het zelf ook niet doen. En ja, ik ga weer overstappen naar XS4all. Zal de bandbreedte missen maar een bepaalde kwaliteit is mij ook wat waard.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:27:
Kryz, xcuse me? Ik zal je de mails van vorige storing besparen maar het komt er wel degelijk op neer dat InterNLnet zijn beloften naar mij toe niet is nagekomen. Als het faliekant onjuist is dat er niets aan gedaan is dan hadden ze me daar (zoals beloofd) van op de hoogte kunnen stellen. InterNLnet communiceert amper over de vrij forse storingen. Noch in haar mails, noch op haar site.
Vrij forse storingen? Ik ben benieuwd.
Mijn indruk (voor wat het waard is) is dat ze het spel met BBNed niet aankunnen. Ik geloof direct dat het probleem zich niet bij de ISP afspeelt. Maar het is wel zo dat ik een contract met InterNLnet heb en verwacht dat zij hun totale keten kunnen (laten) beheren. Dus niet.
Bekend met XS4all? Kent wel een helpdesk in het weekend. Sorry maar als je mij van blaten gaat beschuldigen (klopt misschien want het is warm) maar dan moet je het zelf ook niet doen. En ja, ik ga weer overstappen naar XS4all. Zal de bandbreedte missen maar een bepaalde kwaliteit is mij ook wat waard.
Ik zei tegen lamour dat hij naar een andere ISP moest zoeken met een helpdesk in het weekend. Tegen jou zei ik dat je blert, niet dat je blaat. En dat deed je ook. Of ben je al vergeten wat je geschreven hebt?

• denan
Kom op heren.. wel aardig blijven he.. het is veels te drukkend weer voor dergelijke reacties ;)

@gordon:
Er is wel degelijk wat gedaan en gecontroleerd, maar deze sporadische outages spelen zich op een hardware niveau af dat niet onder het directe beheer van een ISP valt. Wat betreft de communicatie en verantwoordelijkheid heb je weer gelijk: De ISP waarmee je een contract hebt moet dit soort outages melden bij de netwerkbeheerder. Echter, gezien het feit dat:

- De outages maar zeer sporadisch voorkomen
- De outages schijnbaar in een zeer beperkt geografisch gebied voorkomen
- Er geen duidelijke interval/storingsbron aan te wijzen is door ISP's
- Het niet gefocussed is op de diensten van één ISP, maar alle ISP's betreft
- etc

Is het troubleshooten/detecteren van dit soort problemen lastiger dan bij generieke storingen. Voor Alice/InterNLnet weet ik dat er 24/7 monitoring is door netwerkbeheerders, en bij generieke storingen kunnen zij direct opschakelen naar de netwerkeigenaar (of dat nou een BBNED is of bvb een cogentco). Voor andere ISP's op het GNA netwerk zal dit zeker ook gelden.

Dit zijn echter geen generieke storingen die door de ISP's pro-actief gedetecteerd kunnen worden, daarvoor is de outage te kort, de groep te klein en het gedrag te onvoorspelbaar. BBNED als netwerkbeheerder kan dit weer wel, en aangezien er een case open staat voor deze issue's doen ze dat ook. Wellicht zijn er al fixes uitgevoerd aan de hand van de vorige reeks klachten (het is tenslotte al veel vaker warm geweest de afgelopen weken) maar doen er zich nu andere problemen voor?

Je vergelijking met UPC gedrag gaat in ieder geval een beetje ver.. ik krijg nu al 4 jaar lang dreigbrieven van UPC terwijl ik nooit een dienst van ze afgenomen heb :) (ben ik even blij dat ik de UPC kabels op de erfgrens heb afgeknipt O-) )

Verwijderd

Is er helemaal niemand te bereiken van internlnet of bbned die nu er een blik op kan werpen, Het is namelijk nog steeds sinds +- 13.15 vanmiddag, dat er om de paar minuten internetuitval is.
Toch wel goede service in een 24 uurs economie alleen niet te schrijven met een grote S

• NOTC
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-03-2022
Marbo schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:21:

Mijn verzoek is dan ook: meld hier even als je ook problemen hebt met de verbinding
Hier op Sporenburg ook al de hele dag problemen. En inderdaad meestal in het weekend en bij warm weer.
Mijn provider is Tweak.

• Marbo
denan schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:25:
[...]

Wellicht zijn er al fixes uitgevoerd aan de hand van de vorige reeks klachten (het is tenslotte al veel vaker warm geweest de afgelopen weken) maar doen er zich nu andere problemen voor?
Het lijken oppervlakkig gezien vanuit gebruikersperspectief exact dezelfde problemen als vorige keer.
- constant wegvallen van de verbinding
- ook zo'n warme dag inderdaad (maar toeval bestaat ook)
- zelfde buurt: ksnm-eiland, java-eiland, sporenburg.

Wat me wel behoorlijk stoort is dat BBned niets van zich laat horen. Het is duidelijk dat providers er niets aan kunnen doen, des te meer reden voor BBNed om met een verklaring te komen wat ze tot nu toe eraan gedaan hebben en wat ze nog in de planning hebben om te gaan doen.

Verwijderd

Wat me nog het meeste stoort is dat er geen monteur (s) zijn die oproepdienst hebben
en op enige manier dan ook te bereiken is, Hetzij via een storingsdienst van internl net hetzij via een storingsdienst van BBNED gewoon een telefoonnummer waar je ook voor serieuze problemen kan bellen in het weekend en na 2100 uur s avonds.
Elk normaal bedrijf heeft een storingsdienst of het nu een loodgietersbedrijf betreft of de ANWB,
liftmonteur, of gewoon een doktersdienst.
Ze prefereren dan zo professioneel te zijn als ik BBNED moet geloven, maar gewoon klachten aannemen buiten de normale uren schijnt niet in hun spoorboekje voor te komen.
Ik snap best als het een enkele keer gebeurd dat i-net weg kan vallen dat je dan niet meteen aan de bel hoeft te trekken.
Maar zoals nu op de zondag is het de hele dag gewoon pet, en je kan niemand erop aanspreken.
Morgenochtend kunnen we dan gaan bellen en dan zeker weer de bekende verhalen, meneer kan de router ertussenuit en dat soort story's.
Los eerst liever alle probs in de eigen organisatie op alvorens men de eindgebruiker met het welbekende kluitje in het riet probeert te sturen.
Tenslotte loop ik ook niet te eikelen als er betaalt moet worden

Verwijderd

Knap waardeloos weer op een warme zondag. Dit is geen gevalletje van hikjes in de verbinding, dit is echt serieus heel slecht. En reken er maar niet op dat je ooit ook maar een mailtje of berichtje van BBNED krijgt. Gewoon helemaal niets. Locatie Java eiland.

• Jan-E
Duit, zakje. Niets gemerkt van onderbrekingen. Net als buur Kryz. Atjehstraat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:51:
Maar zoals nu op de zondag is het de hele dag gewoon pet, en je kan niemand erop aanspreken.
Morgenochtend kunnen we dan gaan bellen en dan zeker weer de bekende verhalen, meneer kan de router ertussenuit en dat soort story's.
Los eerst liever alle probs in de eigen organisatie op alvorens men de eindgebruiker met het welbekende kluitje in het riet probeert te sturen.
Als je een goed verhaal hebt, waarin je kunt aantonen dat je interne netwerk en je router het probleem niet zijn, dan hoef je die discussie niet steeds te voeren. Zorg dus dat je kan laten zien dat je router prima functioneerde tijdens de hiccups. Zorg voor logs en zorg dat je je verhaal klaar hebt. Als er dan niet acceptabel op gereageerd wordt, vraag naar een manager. Maar blijf netjes, redelijk, en vriendelijk. Tuurlijk, dat is niet altijd simpel, en ik word er ook flink ongeduldig van - ik had het er na 3 e-mails heen en weer ook mee gehad, en heb toen mijn probleem bij de bron neergelegd. Als je die ingang echter niet hebt, moet je het toch via de voordeur blijven proberen.

Ik heb overigens mijn Outlook een paar keer zien melden dat hij weer 'online' was (connected met exchange), wat mogelijk kan betekenen dat de verbinding weggevallen was. Ik heb dit overigens niet gemerkt, dus ik weet niet of ik nu wel ineens problemen had.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 16:18:
De afgelopen weken was de temp een stuk lager en het weer slechter en toen heb ik nergens last van gehad.
Toen was de verbinding dus ook super stabiel.
En het ligt niet aan je eigen PC? Als de southbridge chipset te heet wordt kunnen er ook rare dingen gebeuren... Ik heb ook een el cheapo switch gehad die niet tegen de warmte kon.

[ Voor 8% gewijzigd door bouwfraude op 01-09-2008 06:18 ]

Verwijderd

Laat ik dit zeggen:
Ik heb hier een homeserver staan daar draait windows server 2003 op GEIL 4 gig ram geheugen en een 3.6 GHZ intel cpu, daarop staan 2 teamspeakservers te draaien, een mailserver, FTP server, webserver met php, mysql waar ik sites op host voor vrienden enz, verder draai ik een chatroom en kan dus op al die servers constateren als er mensen in en uit rooms ploffen, of dat connecties van teamspeak worden verbroken, daarbij heb ik van alle servers logs draaien en ook daar constateer ik veel op.
Verders heb ik overal cat 6 cables tussen hangen, een draytek vigor 2950 router.
me eigen machine is een dp35dp met een q6600 processor en 2 Gig Geil geheugen met een up to date bios waar ik ook weer allerlei controle meganisme heb draaien qua temperatuur enz, al die logs laten zien dat er in dat verhaal geen probleem zit.
ook na een 3 uur dat ge-hiccup probleem heb ik alles uitgezet in de goede volgorde nl:
eerst de machines uit, dan de router uit en vervolgens alle stroom van i-net kastje afgehaald.
Toen heb ik alles ontladen, paar minuten gewacht en vervolgens de omgekeerde weg bewandeld.
stroom op i-net kastje, minuut gewacht, de Draytek 2950 router aangezet, en vervolgens daarna eerst de server aangezet toen die was opgestart alle overige machines aangezet,
(Daarbij wil ik opmerken dat er niks ivm de beveiliging draadloos is, maar alles via cat 6 loopt,
en dat alle machines 4 stuks aparte UPS-en eraan hebben hangen)
dit maakte totaal geen verschil, met voor het rebooten van de systemen, verders volgens mij log in de router was die constant uptime, echter zie ik wel connectie hiccups, en heb hier een waslijst aan reconnectie-logs van de teamspeakserver.
Van ellende heb ik de chatroom maar uitgezet.....
Ik kan nog wel ff verder gaan maar ik weet voor 200% zeker dat het niet hier ligt het probleem,
Omdat de weken daarvoor alles gewoon perfect draaide, en mijn systeem geen invloed heeft op andere die er ook last van hebben dus....
Me internet verbinding loopt via internl en betreft een 50 mb verbinding.
Ik hoop jullie een klein beetje inzicht te hebben gegeven in mijn situatie hier

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 08:59 ]

Verwijderd

Zo net gebeld met Internl net over de storing en er in 2e instantie melding van gemaakt,
de 1e instantie liep mis doordat meneer ene mr. najib van internl net volgens het protocolleboekje te werk ging en ik in zijn ogen niet wilde meewerken de telefoon er maar opgooide.
De 2e persoon een mevrouw waarvan de naam me even ontschoten is heeft wel serieus geluisterd en heeft inderdaad meer klachten inmiddels uit postcodegbied 1019 gehad, en hebben er ook al melding van gemaakt bij BBNED, naar men zegt?????
Nu maar hopen dat er inderdaad serieus naar word gekeken, ook heb ik er ze erop gewezen dat een storingsnummer in het weekend geen overbodige service zou wezen, het antwoord daarop was, we hebben toch mail..........
ja inderdaad lekker die service

Mochten er nog meer mensen zijn, deponeer serieus je klacht bij InterNL, en laat ze maar merken dat je het ook niet eens bent met het gebeurde.
Tenslotte kunnen ze daar ook alleen maar zitten omdat ze afhankelijk zijn van klanten zoals jij en ik.

• Jan-E
Commentaar van een GNA-monteur, die bezig is wat gekruiste draden in de Atjehstraat recht te leggen: bullshit, dat verhaal over die warmte. Of hij dan wist waar het wel aan lag? Nee, dat ook niet. Ik weer: die klanten constateren alleen maar dat het vaak optreedt als het buiten warm is.

Die gekruiste draden leidden er trouwens toe dat het internet in een paar huizen niet aan kwam. Dat had hij nog nooit meegemaakt, naar eigen zeggen. Ik meen me te herinneren dat ergens anders de straat om dezelfde reden ook al eerder weer eens open geweest is, maar kan dat zo snel niet meer vinden.

Die monteur mompelde trouwens ook iets over 'het analoge signaal er af halen, maar dat gaat over TV'. Omdat ik geen TV heb lette ik niet echt op, maar zou het een voorbode zijn van de introductie van digitale TV?

• Wubinator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11 10:09
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 16:01:
[...]

Volgens mij klagen hier alleen de mensen die problemen hebben, en het lijkt erop dat die niet in Osdorp wonen.
Ik woon zelf in Osdorp en ik heb nu al flink wat maanden InterNL, zonder ook maar ooit 1 hikje gehad te hebben.
Thanks voor je reactie. Ik dacht al dat inderdaad alleen degenen met klachten het hier zouden melden, het is een beetje onzin om elke dag een post te plaatsen als je weer een probleemloze dag hebt gehad :)

Ik denk dat het voor mij inderdaad interNL gaat worden dan. Nou alleen nog wachten op de brief dat ik me aan kan melden!

Verwijderd

op mijn mailtje over de storing van zondag kreeg ik van inter.nl het volgende antwoord:
----------------------
Wij hebben enkele meldingen hierover ontvangen. Er wordt nog onderzoek gedaan naar de reden hiervan. Inmiddels lijkt het probleem verholpen, mocht u nog problemen hebben met internet of telefonie, dan hoor ik het graag.

Inzake uw opmerking over pokertoernooien moet ik u helaas teleurstellen: u maakt hiervoor gebruik van een consumentenproduct. Indien u meer garanties van ons wenst zoals een SLA en mogelijkheid tot melden van een storing 's nachts en in het weekend, kunt u misschien eens kijken naar onze zakelijke produkten (Flits in Bedrijf ADSL/SDSL).
----------------------------
excuses: geen enkele
verbeteringen voor de toekomst: geen idee
suggesties: terug naar XS4all

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:01:
excuses: geen enkele
verbeteringen voor de toekomst: geen idee
suggesties: terug naar XS4all
Mja, dat je de schade niet op hen kan verhalen mbt dat pokerspel had je kunnen verwachten - dat was ook raar geweest. ;) Geen excuses: had misschien wel netjes gestaan, maar ja, dat vind ik altijd zo hol klinken... 'excuses voor het ongemak'. Ik moet dan altijd denken aan de NS, en een stel grappenmakers die voorop de stoptreinen 'Excuses voor het ongemak...' gespoten hadden - een soort van automatisch voorbehoud, dat de excuses altijd al gemaakt zijn mocht er iets fout gaan. ;)

Ik heb zelf nog even contact gezocht met mijn ingang, en die zou kijken of er wat aan 'incidentbundeling' gedaan kon worden, zodat er een relatie gelegd kan worden. Dat helpt zowel bij de prioriteitsstelling als bij de oplossingsrichting, verwacht ik.

Verwijderd

Dit slaat dus helemaal nergens op. Flamen ga je maar ergens anders doen.

[ Voor 69% gewijzigd door IEF op 02-09-2008 11:56 ]

Verwijderd

Ook even een reactie over het wegvallen de verbinding. Zelf zit ik op Javaeiland (postcode gebied 1019). glasvezel sedert 15/4/07 triple play.
Provider is Pilmo, die zit nu al een tijdje in exit modus, ben doorverwezen naar Alice maar die kan voorlopig nog niks vanwege technische problemen.

Zondag 31 aug kon ik haast geen website meer benaderen of VPN naar mijn werk opzetten, ik kreeg aldoor time-out meldingen.
Met router zonder router direct met mijn Powermac of Windows vista laptop allemaal geen verschil. Kon dus ook geen incident melden, geen mail en op zondag is de provider helemaal niet thuis.
Overigens lukte het telefoneren ook niet geen verbinding te krijgen dus er is toch wat mis op het netwerk.

Vanavond 1/9 alles oke tot zo even rond 23:00 zag ik in mijn P2P client alle verbindingen naar 0 MB teruglopen en ja hoor even ook geen websites meer benaderen.

Een call loggen bij Pilmo, reageren ze met heeft u het probleem nu ook, nee dan is er niets aan de hand dan sluiten we de call. Bovendien zijn ze nu helemaal een frontend naar nergens.

Gezien de meldingen uit hetzlefde gebied met verschillende ISP's ligt het voor de hand dat er iets mis is in de onderliggende infrastructuur. en ja dat is lastig betekent een hoop werk om dat uit te zoeken. Maar als bbned moet je dat dan maar doen.

• Marbo
even een kleine update: van InterNLnet heb ik de reactie gekregen dat ze het probleem zeer serieus nemen en dat een hernieuwd onderzoek bij BBNed uitgezet hebben over deze storing.
Op de brief die de Glasbond rondgestuurd heeft over de vorige grote storing heeft alleen InterNLnet gereageerd. (zie www.glasbond.nl)
Omdat nu wel duidelijk is dat het probleem niet bij de providers ligt gaan we nu een gerichte brief sturen aan BBNed, waarin we vragen wat ze met de klachten over de vorige storing gedaan hebben, wat ze aan de laatste storing gedaan hebben en wat ze denken te gaan doen om dit in de toekomst te voorkomen.

• denan
@allen:
Er is uitgebreid contact geweest vanuit InterNLnet met BBNED inzake de kortstondige outages van het afgelopen weekend. Als reactie op de outages van een tijd geleden heeft BBNED de monitoring op de pop-locaties sterk uitgebreid. Een 'temperatuur-issue' kon dan ook snel uitgesloten worden. Ook zijn alle verbindingen gewoon 24/7 online gebleven dus in principe is er geen 'outage' geweest in de traditionele zin van het woord.

Echter: bij diepere controle zijn er wel wat dingen te vinden die de verbindingsproblemen kunnen verklaren. Het lijkt er namelijk sterk op dat er op een aantal locaties binnen het netwerk klanten actief zijn met een slechte netwerkconfiguratie (of kapotte hardware). Op de glasvezelrouters is te zien dat een aantal aansluitingen gedurende korte periodes enorme hoeveelheden data-packages uitsturen. Helaas zijn dit geen normale 'send and forget' packages, maar requests waarbij de glasvezelrouters het verkeer/route moeten onthouden tot er een reactie komt. In een normale situatie zou dit geen probleem mogen zijn, maar deze klanten verzenden enkele tienduizenden requests per minuut. Doordat er op al die requests maar een handvol reacties (per minuut) terug komt blijven er dus een enorm aantal sessies open staan tot er een timeout komt. (In lekentaal: er staan een paar klanten zo hard te schreeuwen dat de overige klanten niet te horen zijn.)

Note: Dit is geen bandbreedte issue, want per locatie is duidelijk te zien dat er maar een verbruik is van 1-5% van de maximale netwerkcapaciteit.

Nu men weet waar de problemen vandaan komen kan men actief de verbindingen monitoren, en aanpassingen in het netwerk maken om dit soort problemen te voorkomen. Men heeft bij BBNED al een eerste patch klaar staan die dit weekend op een aantal locaties toegepast zal worden. Ook zal men de ISP's benaderen van de klanten die blijkbaar een probleem hebben met hun configuratie of hardware.

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Vandaag een 1Gbps glasvezel demonstratie van het GNA, InterNLnet en BBned geweest in theater de Meervaart. Verslag en foto's zijn te lezen op http://www.glasvezel.nu/n...el-demonstratie-amsterdam en nieuwspagina van Tweakers.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Laten we hopen dat GNA snel z'n plannen bekend maakt over de uitrol van de rest van Amsterdam..
Of indien niet geheel amsterdam, dan in ieder geval de tweede fase..
De eerste gebieden zijn nagenoeg volledig ontsloten nu..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• denan
heeft er iemand btw nog last gehad van een uitvallende verbinding? De patches staan nu nl live in het netwerk en uit de monitoring blijkt dat alles stabiel blijft.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik heb in het verleden wel eens met een projectleider van het glasvezelnetwerk gesproken en die zei dat het erg lastig was om alle netwerk apparatuur in de wijk te koelen. Dat de problemen bij warm weer, op lokaal niveau en bij alle ISP's voorkomen klinkt mij dan ook niet heel gek in de oren. Onder andere door een veel grotere vraag dan verwacht lijkt de koeling te kort te schieten. Hier kunnen de ISP's niks aan doen, dit moet volgens mij de gemeente regelen.

Verwijderd

denan schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:34:
heeft er iemand btw nog last gehad van een uitvallende verbinding? De patches staan nu nl live in het netwerk en uit de monitoring blijkt dat alles stabiel blijft.
Geen problemen meer ervaren, als ik wel wat merk, dan meld ik het direct.
SSH schreef op donderdag 11 september 2008 @ 03:43:
Ik heb in het verleden wel eens met een projectleider van het glasvezelnetwerk gesproken en die zei dat het erg lastig was om alle netwerk apparatuur in de wijk te koelen. Dat de problemen bij warm weer, op lokaal niveau en bij alle ISP's voorkomen klinkt mij dan ook niet heel gek in de oren. Onder andere door een veel grotere vraag dan verwacht lijkt de koeling te kort te schieten. Hier kunnen de ISP's niks aan doen, dit moet volgens mij de gemeente regelen.
Als koeling het probleem zou zijn, dan ligt dit niet bij de gemeente, maar bij bbned - de actieve apparatuur is van hen namelijk. Ik heb van mensen zeer dicht bij de bron echter vernomen dat dit het zeker niet is - dat zou simpel te zien geweest zijn in de monitoring. Temperatuurstatistieken worden gewoon bijgehouden, en als daar problemen uit voortkomen dan komen daar netwerk alarmen uit voort.

Over de verdere rollout van A'dam: ik hoor via onofficiele kanalen dat het allemaal nog niet heel erg hard loopt. Waarom dit is weet ik niet, en ik heb ook geen idee over hoeveel vertraging we het dan hebben, maar het gaat niet geheel volgens plan tot nu toe.

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 07:11:
Als koeling het probleem zou zijn, dan ligt dit niet bij de gemeente, maar bij bbned - de actieve apparatuur is van hen namelijk. Ik heb van mensen zeer dicht bij de bron echter vernomen dat dit het zeker niet is - dat zou simpel te zien geweest zijn in de monitoring. Temperatuurstatistieken worden gewoon bijgehouden, en als daar problemen uit voortkomen dan komen daar netwerk alarmen uit voort.
Maar het was dus geen koelingsprobleem :)

Verwijderd

denan schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:44:
Maar het was dus geen koelingsprobleem :)
Hmm, ik vraag me af wat ik precies bedoelde met "Ik heb van mensen zeer dicht bij de bron echter vernomen dat dit het zeker niet is". ;)

• denan
I know, maar de reactie daarboven had het weer over koelingsproblemen.. Beter twee keer uitsluiten dan onduidelijkheid laten bestaan :)

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 07:11:
Over de verdere rollout van A'dam: ik hoor via onofficiele kanalen dat het allemaal nog niet heel erg hard loopt. Waarom dit is weet ik niet, en ik heb ook geen idee over hoeveel vertraging we het dan hebben, maar het gaat niet geheel volgens plan tot nu toe.
Er kan natuurlijk meespelen dat KPN via Reggefiber ook een stem in het kapittel heeft gekregen. En KPN voelt er niets voor om glasvezel uit te rollen zolang de Opta nog geen uitspraken heeft gedaan over de vraag of glasvezelboeren ook anderen op hun netwerk moeten toelaten.

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:29:
Er kan natuurlijk meespelen dat KPN via Reggefiber ook een stem in het kapittel heeft gekregen.
Amsterdam is BBned (in ieder geval 'het' glasvezelproject in Amsterdam), en dat staat helemaal los van KPN en Reggefiber.

De samenwerking tussen Reggefiber en KPN zal overigens de uitrol niet per se vertragen: Als Reggefiber passief doet, en KPN actief, dan heeft reggefiber belang bij snel veel vezels leggen, en vervolgens KPN belang bij het snel aansluiten van die verbindingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:16:
Amsterdam is BBned (in ieder geval 'het' glasvezelproject in Amsterdam), en dat staat helemaal los van KPN en Reggefiber.
Ho, wacht. Amsterdam is niet bbned. Amsterdam = GNA, en GNA heeft tot nu toe bbned het exclusieve recht tot exploitatie gegund. Echter:
The Amsterdam municipality owns one third of the shares, two private investors, ING Real Estate and Reggefibre together another third, while five housing corporations own the remaining third.
Bron
Aangezien KPN weer een 41% aandeel in Reggefiber heeft, is daar dus wel degelijk een link.

Wat KPN's intenties zijn mbt glasvezel is me overigens niet bekend, dus of ze een positieve, passieve of negatieve invloed hebben op de uitrol zou ik niet durven zeggen.

• Marbo
Ik heb inmiddels antwoord gekregen van InterNLnet over de storingen:

Over de outages op glas. We hebben inmiddels het e.e.a. weten uit te sluiten en een andere oorzaak mogelijk weten te traceren. BBNED heeft na de vorige keer de monitoring op de pop-locaties sterk uitgebreid. We hebben dan ook inmiddels kunnen uitsluiten dat er iets met de temperatuur speelt. Daarnaast is er geen sprake van een 'outage' geweest in de traditionele zin van het woord. Want uit metingen blijkt dat alle verbindingen gewoon 24/7 online gebleven. Er zijn inmiddels wel "vreemde" zaken aangetroffen na verder zoeken. Op bepaalde locaties binnen het netwerk zijn gebruikers aanwezig die op een of andere wijze een slechte netwerkconfiguratie (of kapotte hardware) hebben. Op de glasvezelrouters zie je dat met pieken behoorlijke hoeveelheden data-packages worden uitgestuurd. Normaal gesproken geen probleem alleen in deze gevallen worden tienduizenden verzoeken per minuut gedaan. Buitensporig met in begrijpelijke taal het beeld dat een paar users zo hard staan te schreeuwen dat de overige klanten niet te horen zijn. Je ziet dan ook slechts een verbruik is van 1-5% van de maximale netwerkcapaciteit, dus er zijn geen bandbreedte problemen.

Vandaag blijkt dat afgelopen vrijdag het probleem opnieuw op een van de switches in SDP1 is opgetreden en na analyse bleek dat het inderdaad het verwachte probleem was dat een te hoge CPU load veroorzaakte. Op die switch en op een tweede switch is een workaround configuratie toegepast. Gedurende het weekend zijn deze twee switches intensief gemonitored en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. In de loop van morgen (dinsdag) zullen de overige switches in het GNA netwerk ook van de work around configuratie voorzien worden. Inmiddels wordt met de leverancier gewerkt aan de deifinitieve oplossing van deze problemen’.

Verwijderd

Marbo schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:09:
Ik heb inmiddels antwoord gekregen van InterNLnet over de storingen:
Interessant, dat verhaal klinkt heel erg alsof ik het eerder gehoord heb... Zou degene die hier post wel eens praten met de persoon die jou antwoord gegeven heeft? ;)

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:21:
[...]

Interessant, dat verhaal klinkt heel erg alsof ik het eerder gehoord heb... Zou degene die hier post wel eens praten met de persoon die jou antwoord gegeven heeft? ;)
Hij zit drie meter van me af :)

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:57:
Wat KPN's intenties zijn mbt glasvezel is me overigens niet bekend, dus of ze een positieve, passieve of negatieve invloed hebben op de uitrol zou ik niet durven zeggen.
Zo maar wat quotes:

nieuws: KPN maakt werk van glasvezelaanbod

KPN-woordvoerder Stefan Simons erkent dat het glasvezelaanbod van de telco nog in de kinderschoenen staat. "De plaatsen waar we nu actief zijn, zijn een beetje onze pilotprojecten. De uitrol in de rest van Nederland is een meerjarenplan." Overigens is die uitrol in andere delen van het land nog allerminst zeker. Hoewel KPN zeker de wens heeft om heel Nederland te verglazen, zegt de aanbieder nog geen knoop te hebben doorgehakt over zijn investeringen in ftth. Telecomwaakhond Opta verplichtte KPN eerder deze maand zijn vdsl-netwerk open te stellen voor concurrenten. KPN wil met betrekking tot zijn glasvezelnet de zekerheid hebben dat investeringen kunnen worden terugverdiend, en wacht dus op regulering van de Opta om te zorgen dat KPN zijn concurrenten voor toegang tot het netwerk een in hun ogen billijke vergoeding in rekening kan brengen.

http://www.trouw.nl/hetnieuws/economie/article1044943.ece
Glasvezelnet in heel Amsterdam

KPN wil alle 400.000 woningen in Amsterdam in vier of vijf jaar van een glasvezelaansluiting voorzien. Maar de investering van een paar honderd miljoen euro is volgens het bedrijf alleen verantwoord als er enige zekerheid is dat het geld kan worden terugverdiend. Gesprekken hierover met de Opta zullen binnen enkele maanden resultaat hebben.

(...)

Een tweede probleem lijkt lastiger. De Opta moet van Brussel elke drie jaar de telecommarkt onderzoeken en desnoods regels aanpassen. Investeerders in glasvezel rekenen echter in lange termijnen, twintig jaar of meer. Als een net in drie jaar zijn geld zou moeten opbrengen, wordt glasvezel voor gebruikers onbetaalbaar. KPN hoopt daarom dat Opta eventuele regels minstens zes of zeven jaar wil laten gelden. De Opta zegt een nieuw glasvezelnet heel belangrijk te vinden en ’zeker rekening te zullen houden met de investeringszekerheid die daarvoor nodig is’. De KPN-bestuurders denken dat een akkoord hierover ook in de lucht zit.

Enige haast is geboden, zo erkent KPN. Het huidige glasproject in Amsterdam is bijna klaar. Als men de bedrijven die daarbij betrokken zijn aan het werk wil houden, dan moet er snel groen licht gegeven worden voor het vervolg.

[ Voor 7% gewijzigd door Jan-E op 11-09-2008 17:55 . Reden: Inleiding Trouw artikel toegevoegd ]

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
Jan-E schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:45:
[...]
Enige haast is geboden, zo erkent KPN. Het huidige glasproject in Amsterdam is bijna klaar. Als men de bedrijven die daarbij betrokken zijn aan het werk wil houden, dan moet er snel groen licht gegeven worden voor het vervolg.
Heeft iemand enig idee wat ze met "bijna klaar" bedoelen? Ik bedoel, hebben ze het hier over enkele maanden of meer dan een jaar? En zijn er al enige indicaties welke buurten in de volgende fase van het project zitten?

Dat nieuwsbericht over 1Gbps ftth in 2010 is natuurlijk niets minder dan geweldig, maar dan moeten ze wel eerst de rest van Amsterdam aansluiten, en op de huidige pas gaat dat nog zeker 5 jaar duren :P

Verwijderd

jacobvdm schreef op zondag 14 september 2008 @ 09:46:
Heeft iemand enig idee wat ze met "bijna klaar" bedoelen? Ik bedoel, hebben ze het hier over enkele maanden of meer dan een jaar? En zijn er al enige indicaties welke buurten in de volgende fase van het project zitten?
Er is op dit moment volgens mij geen relatie (meer) tussen wanneer fase 1 klaar is, en wanneer de volledige uitrol van A'dam plaats gaat vinden. Men had daar al mee kunnen beginnen, maar heeft dat, volgens mij vooral vanuit financieel oogpunt, nog niet gedaan.

• Jan-E
Maar verder is fase 1 bijna klaar. Alleen in Osdorp zijn er enkele blokken waar glasvezel nog niet leverbaar is.

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37
vind het slecht geregeld in Osdorp. ze plaastsen de modem in een meterkast waar geen stroom aansluiting is.
ben benieuwd of er mensen zijn die dit zelf hebben geregeld?

Verwijderd

murata schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:04:
vind het slecht geregeld in Osdorp. ze plaastsen de modem in een meterkast waar geen stroom aansluiting is.
ben benieuwd of er mensen zijn die dit zelf hebben geregeld?
Zie 'Plaatsing Breedbandaansluiting' op deze link:

http://www.glasvezelamsterdam.nl/gegevens.php

Onderaan staat "Aanbrengen wandcontactdoos altijd door of in opdracht van bewoner; lengte aansluitsnoer netvoeding = 1,5 m". Dit was duidelijk aangegeven in de brief die ik kreeg hierover (en ik wist het natuurlijk stiekem al). Mijn meterkast had gelukkig al genoeg stopcontacten, dus dat was geen probleem. Overigens heeft dit helemaal niets met Osdorp te maken, dit geldt voor iedereen (ook voor glasvezelnetten buiten A'dam).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 15:13 ]

• murata
dat had ik op laatste moment gelezen, anders had ik glasvezel aangevraagd, persoonlijk vind ik van als ze mensen op glasvezel willen laten overstappen dat ze rekening moeten houden met oude panden.

Verwijderd

murata schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:18:
dat had ik op laatste moment gelezen, anders had ik glasvezel aangevraagd, persoonlijk vind ik van als ze mensen op glasvezel willen laten overstappen dat ze rekening moeten houden met oude panden.
Dat doen ze ook, door aan te geven dat je rekening moet houden met een wandcontactdoos. Wat had je dan gewild, dat ze een dieselaggregaat meeleveren? :)

• Jan-E
@murata: dus je stapt niet over op glasvezel vanwege het ontbreken van een stopcontact? Is zelfs het aanleggen van een verlengsnoer te veel werk? Het enige dat het modem nodig heeft is 12 volt en weinig amperes. Ik heb zelfs de voeding vervangen door 1 nieuwe voeding die tegelijkertijd mijn glasvezelmodem, mijn Fritz, mijn servertje en mijn simbox van 12 Volt voorziet. 35 watt verbruik, alles bij elkaar.

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd veel last van grote en kleine telefoonstortingen. Hij lag er nu zelfs een week uit bij Alice/Pilmo. Na een mailtje werkte het plotseling weer (blijkbaar stekkertje ergens er in gestopt in hun centrale). Hebben meer mensen telefoonproblemen over de glasvezel?

Ook een hilarisch mailtje gekregen van Alice hierover.
Om uw eventuele storing te kunnen analyseren zal onze helpdesk samen met u enkele metingen moeten doen. Iets waarvoor u ttelefonisch contact met hun moet opnemen.
Vanwege het grote succes van Alice is het momenteel vrij druk op onze telefonische helpdesk.
Veel klanten met problemen = succes 8)

Verwijderd

Hey buum, die huizen in onze straat zitten wel behoorlijk vol met hout en zo, pas je een beetje op met dat soort geintjes? Straks staat de hele straat in lichterlaaie door een op Jan-E-boerenfluitjes provisorisch gebouwde stroomvoorziening...

• murata
@Jan-E
was van plan om triple pakket te nemen, kan de router en telefoon wel kwijt in de meterkast maar dan moet ik de coax kabel naar de woonkamer doortrekken.
misschien dat ik in de toekomst wel overstap. dan maar zien hoe ik het ga oplossen.

• Jan-E
@macondo: dit is precies de reden, waarom ik VoIP los heb. Kan ik overal bellen en gebeld worden waar ik maar internetverbinding heb. Als mijn glasvezelverbinding 'up' is kan ik hem thuis opnemen, maar tegelijkertijd (parallel call) belt mijn Fritz via de simbox uit naar mijn mobiel. Kan ik hem daar opnemen ...

Als mijn glasvezel down ligt, zorgt de Callvoip centrale er voor dat het telefoontje rechtstreeks op mijn mobieltje uitkomt.

Mocht mijn huis affikken, dan ga ik helemaal hier in de Ponteneur wonen.

Verwijderd

Even 'n vraagje tussendoor:
was 't niet besloten dat "heel Amsterdam" rond 2010 van glas voorzien zou moeten zijn? ('t is inmiddels bijna 2009 alweer)

heb na bekijken van verscheidene bronnen inmiddels gespot dat 't langer gaat duren.. ;( |:(

@Jan: Ik wil niet eens telefonie meer.. (gezeur met KPN & tele -2 :P)
Ik neem halverwege komend jaar 'n nieuw mobiel abonnement, dat scheelt afhankelijkheid van voip instabiel internet & bovendien is die mogelijkheid via skype e.d er altijd nog O-) :X

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 06:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 05:06:
Even 'n vraagje tussendoor:
was 't niet besloten dat "heel Amsterdam" rond 2010 van glas voorzien zou moeten zijn? ('t is inmiddels bijna 2009 alweer)

heb na bekijken van verscheidene bronnen inmiddels gespot dat 't langer gaat duren.. ;( |:(
'Verschillende bronnen' was niet dit topic dan denk ik? ;)
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:17:
Er is op dit moment volgens mij geen relatie (meer) tussen wanneer fase 1 klaar is, en wanneer de volledige uitrol van A'dam plaats gaat vinden. Men had daar al mee kunnen beginnen, maar heeft dat, volgens mij vooral vanuit financieel oogpunt, nog niet gedaan.

Verwijderd

vrijdag 7 oktober 2005 :

Diverse kranten melden vandaag dat Amsterdam aan de slag kan met het aansluiten van de woningen op glasvezel. Doel is om in 2010 alle woningen op glasvezel aangesloten te hebben. Er wordt begonnen met 40.000 woningen in Zeeburg+.

Dat 2010 verhaal stond ook op www.citynet.nl : Amsterdam is hard aan het werk om voor 2010 alle 450.000 huishoudens ... Thursday october 12, 2006 is the day the company Glasvezel Amsterdam CV (GNA) ...

Het is jammer dat HermanGlasvezel de laatste tijd niet veel meer schrijft wat er precies gaat gebeuren

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:33:
vrijdag 7 oktober 2005 :

Diverse kranten melden vandaag dat Amsterdam aan de slag kan met het aansluiten van de woningen op glasvezel. Doel is om in 2010 alle woningen op glasvezel aangesloten te hebben. Er wordt begonnen met 40.000 woningen in Zeeburg+.

Dat 2010 verhaal stond ook op www.citynet.nl : Amsterdam is hard aan het werk om voor 2010 alle 450.000 huishoudens ... Thursday october 12, 2006 is the day the company Glasvezel Amsterdam CV (GNA) ...
Ja precies, en het punt is dus dat dit in de tussentijd veranderd is. ;) Niet heel gek met projecten van deze omvang.
Het is jammer dat HermanGlasvezel de laatste tijd niet veel meer schrijft wat er precies gaat gebeuren
Je mag 3x raden waarom niet - het antwoord is overigens tweeledig, als ik het goed inschat. :)

• denan
Even een kort verzoek:

Zouden de mensen die op GNA zitten en de shared folders van andere gebruikers zien hun NAW-gegevens + ISP kunnen doorgeven aan denan@inter.nl.net? Dan kan ik dit bij de netwerkbeheerders van BBNED neerleggen.

• jacobvdm
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:57:
Ja precies, en het punt is dus dat dit in de tussentijd veranderd is. ;) Niet heel gek met projecten van deze omvang.
Wat is er precies in de tussentijd veranderd? Als je iets weet wat wij niet weten, please share :)
Je mag 3x raden waarom niet - het antwoord is overigens tweeledig, als ik het goed inschat. :)
Ik heb zelden iemand zo erg om een antwoord heen zien rennen.

Dus, ok, worst case scenario; 2020 :?

Verwijderd

jacobvdm schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 07:27:
Wat is er precies in de tussentijd veranderd? Als je iets weet wat wij niet weten, please share :)
Reggefiber is intussen voor 41% eigendom van KPN geworden, een aangezien Reggefiber samen met de ING 33.3% van de aandelen GNA in bezit heeft, heeft KPN nu ook wat in de melk te brokkelen. Daarnaast heeft de OPTA uitspraken gedaan mbt het open karakter van glasvezelnetwerken (het moeten toestaan van concurrerende netwerkaanbieders). Dat soort nieuwe ontwikkelingen hebben major impact op de beslissingen die aandeelhouders moeten maken mbt investeringen. En je moet ook niet vergeten dat het 2010-verhaal een intentie was, waarbij de resultaten van het aanleggen van fiber in de pilotgebieden als ervaringstraject meegenomen zou worden. Ik weet niet hoe de aandeelhouders de resultaten waarderen, maar voor 400.000 huishoudens aan de glasvezel hangen krijg je niet zomaar funding, intentie of niet.
Ik heb zelden iemand zo erg om een antwoord heen zien rennen.
Ik geloof dat ik dit niet helemaal begrijp. Magoed, ik geef het antwoord wel: Herman kan weinig uitspraken doen over de voortgang van het proces, omdat dat allemaal strikt vertrouwelijk is. Daarnaast heeft hij het stervensdruk vanwege de onderhandelingen, en dus vermoed ik dat hij erg weinig tijd heeft om zich hier nog in de discussie te mengen. Twee goede redenen waarom hij hier niet reageert, denk ik.
Dus, ok, worst case scenario; 2020 :?
Ik vind het moeilijk om een termijn in te schatten - ik ken de plannen op het hoogste niveau ook niet. 2020 is denk ik wat laat, maar er wordt op zijn vroegst gestart in 2009, lijkt me zo. Hoelang men dan bezig is, dat vraag ik me echt af. Met de huidige ervaring en bestaande organisatie moet het een stuk sneller kunnen dan tijdens de pilot, maar je zit met:

- Vertragende factoren zoals bouwwerkzaamheden (denk aan de noord-zuidlijn, wegwerkzaamheden)
- Complexe gebieden zoals centrum, waar hele strakke regels zijn mbt het openhalen van de stoep
- Veel water, wat spoorlijnen, en andere beperkende fysieke factoren waardoor je niet zomaar kan graven, en in de winter al helemaal veel minder
- Je kan niet ongelimiteerd monteurs opschakelen, want het gaat om redelijk specialistisch werk waar toch opleidingen voor gedaan moeten worden
- Ook al heb je genoeg monteurs, dan nog is de wijze van werken van de gemeente A'dam mogelijk beperkend: de gemeente doet namelijk de stoep dicht, daar vertrouwen ze de aannemers niet mee; dat kost veel geld, en ook die monteursgroep is beperkt natuurlijk (hoewel de gemeente zelf ook baat heeft bij het kunnen opschalen, aangezien ze aandeelhouder zijn)

Over 40.000 huishoudens heeft met zo'n 2 1/2 jaar gedaan, als ik me niet vergis. Ik kan me niet voorstellen dat men binnen 5 jaar 400.000 huishoudens kan doen. Gokje: tussen 2015 en 2017 klaar. Maar misschien ben ik veel te pessimistisch. :)

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11 21:28
Je zegt verstandige dingen Kryz, al overschat je de doorlooptijden ;-)

Verwijderd

Dirk-Gemeente schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:28:
Je zegt verstandige dingen Kryz, al overschat je de doorlooptijden ;-)
Ik hoop dat je gelijk hebt, en hoor graag wat het echt moet worden als de afspraken rond zijn! :)

Verwijderd

Hebben meer mensen op dit moment een haperende internetverbinding? Nu gaat het erg stotterend (woensdag, 18:20)

• jacobvdm
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:51:
[...]

Reggefiber is intussen voor 41% eigendom van KPN geworden, een aangezien Reggefiber samen met de ING 33.3% van de aandelen GNA in bezit heeft, heeft KPN nu ook wat in de melk te brokkelen. Daarnaast heeft de OPTA uitspraken gedaan mbt het open karakter van glasvezelnetwerken (het moeten toestaan van concurrerende netwerkaanbieders). Dat soort nieuwe ontwikkelingen hebben major impact op de beslissingen die aandeelhouders moeten maken mbt investeringen. En je moet ook niet vergeten dat het 2010-verhaal een intentie was, waarbij de resultaten van het aanleggen van fiber in de pilotgebieden als ervaringstraject meegenomen zou worden. Ik weet niet hoe de aandeelhouders de resultaten waarderen, maar voor 400.000 huishoudens aan de glasvezel hangen krijg je niet zomaar funding, intentie of niet.
Zeker niet als je er zo laat mee begint dat de concurrentie (UPC) met je hele klantenbasis wegloopt :P Maargoed bedankt, dat is concrete informatie die ik als fiber-noob nog niet had gehoord en nergens gelezen, ondanks dat ik de sites in de gaten houd.
Ik geloof dat ik dit niet helemaal begrijp. Magoed, ik geef het antwoord wel: Herman kan weinig uitspraken doen over de voortgang van het proces, omdat dat allemaal strikt vertrouwelijk is. Daarnaast heeft hij het stervensdruk vanwege de onderhandelingen, en dus vermoed ik dat hij erg weinig tijd heeft om zich hier nog in de discussie te mengen. Twee goede redenen waarom hij hier niet reageert, denk ik.
Het was ironisch bedoelt, niet ten koste van jou hoor :) Al moet ik wel zeggen dat GNA een steeds slechtere indruk begint te geven. De website is al tijden onveranderd en nog net zo weinig informatief, en de vooruitgang van het project is om bizarre en onverklaarbare redenen een 'staatsgeheim' geworden (meestal geen goed teken).
Ik vind het moeilijk om een termijn in te schatten - ik ken de plannen op het hoogste niveau ook niet. 2020 is denk ik wat laat, maar er wordt op zijn vroegst gestart in 2009, lijkt me zo. Hoelang men dan bezig is, dat vraag ik me echt af. Met de huidige ervaring en bestaande organisatie moet het een stuk sneller kunnen dan tijdens de pilot, maar je zit met:

- Vertragende factoren zoals bouwwerkzaamheden (denk aan de noord-zuidlijn, wegwerkzaamheden)
- Complexe gebieden zoals centrum, waar hele strakke regels zijn mbt het openhalen van de stoep
- Veel water, wat spoorlijnen, en andere beperkende fysieke factoren waardoor je niet zomaar kan graven, en in de winter al helemaal veel minder
- Je kan niet ongelimiteerd monteurs opschakelen, want het gaat om redelijk specialistisch werk waar toch opleidingen voor gedaan moeten worden
- Ook al heb je genoeg monteurs, dan nog is de wijze van werken van de gemeente A'dam mogelijk beperkend: de gemeente doet namelijk de stoep dicht, daar vertrouwen ze de aannemers niet mee; dat kost veel geld, en ook die monteursgroep is beperkt natuurlijk (hoewel de gemeente zelf ook baat heeft bij het kunnen opschalen, aangezien ze aandeelhouder zijn)

Over 40.000 huishoudens heeft met zo'n 2 1/2 jaar gedaan, als ik me niet vergis. Ik kan me niet voorstellen dat men binnen 5 jaar 400.000 huishoudens kan doen. Gokje: tussen 2015 en 2017 klaar. Maar misschien ben ik veel te pessimistisch. :)
Ik las laatst dat Amsterdam een van de weinige moderne steden is waarvan er geen blauwdrukken bestaan van alles wat onder de grond zit; kabels, leidingen etc. - dat kan je er dan ook nog bijrekenen ;)

Maargoed, dan heeft het weinig zin om te wachten op glasvezel, als de concurrentie snelheden tot 300Mbps belooft, en voor 't eind van dit jaar 100-200Mbps. Ik weet niet eens of ik tegen 2015 nog in Amsterdam woon :P

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12 06:59

xychix

FreeBSD Rules !

Ik was van plan bij DSDeurne een abbo af te nemen met een QoS L2.
Kan ik dan de zelfde instabiliteit verwachten als de rest?

(locatie molukkerstraat/zeeburgerdijk)

Aangezien het een zakelijk aansluiting zal worden heb ik daar geen zin in en blijf ik indien nodig liever adsllen.

[ Voor 7% gewijzigd door xychix op 25-09-2008 13:31 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Jan-E
jacobvdm schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:36:
Ik las laatst dat Amsterdam een van de weinige moderne steden is waarvan er geen blauwdrukken bestaan van alles wat onder de grond zit; kabels, leidingen etc.
Zelfs GNA weet niet waar de eigen kabels liggen. Volgens hun tekening zou het 'rolletje' (de 8 vezels voor mijn huis) 1 meter uit de erfscheiding moeten liggen. Het lag echter ter hoogte van mijn huisnummer = 1 meter verderop.

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb zelf geprobeerd via de website van Alice Glasvezel Comfort Plus te bestellen. Ik klik daar dus op Direct bestellen. Dan typ ik mijn postcode en huisnummer zonder toevoeging. Op het volgende scherm dat getoond wordt kloppen de adresgegevens. En er staat: Alice is bij U leverbaar. "Ja, ik wil Alice via Glasvezel" is daarbij al aangevinkt. Dan selecteer ik Comfort Plus en geen Opties.

Op het scherm daarna "Abonneenummers en aansluiting" gaat het fout. De getoonde adresgegevens zijn nog steeds juist. Maar bij Aansluitings afspraak zijn de opties "Ik wil mijn Alice aansluiting zo snel mogelijk gebruiken" en "Ik wil de volgende aansluitingsdatum" zijn licht-grijs. De aansluitingsdatum die daar staat is altijd de huidige datum, die ik dus niet kan wijzigen.

Ik had dit op 3 augustus 2008 bij Alice doorgegeven via e-mail info@comfortplus.alice.nl Toen ik daar geen reactie op kreeg, stuurde ik dezelfde vraag op 5 september 2008 nogmaals naar klantenservice@nl.alice.nl

Daar kreeg ik dezelfde dag eerst een automatisch gegenereerd antwoord op, dat de vraag ontvangen was. En drie dagen later een e-mail van Alice dat ze de vraag betreffende een glasvezelverbinding niet in behandeling kunnen nemen, en de vraag nogmaals te sturen naar klantenservice@comfortplus.alice.nl Dit heb ik twee dagen later op 10 september 2008 gedaan.

En daar heb ik tot op vandaag nog geen reactie op gekregen. Dus zelfs geen automatisch gegenereerd antwoord.

Ik vraag me af of het bestellen via de Alice website wel mogelijk is vanuit een UPC account.

Verwijderd

Pfft, ze spammen de hele buurt met reclamefolders, en dan wil je een aansluiting, geven ze niet thuis. Behoorlijk frustrerend, joop1960. Nog niet het idee opgevat om maar ergens anders te bestellen?

Verwijderd

@Kryz: Thnx voor de duidelijke en verhelderdende uitleg (ookal klopt die ook niet voor de volle 100%)
M'n vorige post had ik idd. nogal verwarrend & slecht opgesteld.. 8)7
Kwam/komt er kortweg op neer dat ik me redelijk irriteer aan het feit hoe men met de planning van het "amsterdamse glasnet" omgaat..
& dat zal best om centen gaan.. (wanneer niet?)
Idee dat ik krijg - mede omtrent de problemen van de N/Z-lijn - is dat de Amsterdamse gemeente(raadsleden) zich maar al te graag (o.a met snoepreisjes) van de verkeerde adviezen laat(/laten) voorzien..

Je moet geen adviesbureau's in dienst nemen die toch alleenmaar kosten verhogend werken..
Wat me inderdaad ook "shockeert" is dat je kunt zeggen dat we qua logica de stad nogsteeds 17e eeuws van infrastructuur voorzien. :(

Een van die oorzaken zal ongewtijfeld zijn: het niet in kaart brengen van "het amsterdamse ondgrondse"; en daar laat ik niet alleen kabels onder vallen..
& inderdaad over +- 10 jaar pas aan 't glas, verergert de concurrentie positie alleen nog maar verder.. :+
'k heb zolangzamerhand 't idee om naar Irak te verhuizen over 10 jaar; dat leeft vast prettiger.. ;(

Mijn bron was overigens begroting 2008 ;) (maar echt verstandig is die linkse gemeenteraad niet geloof ik.. :'( )

Ff goed ideetje m.b.t tekort werknemers:
Glaslassers kunnen blijkbaar ook op LBO-niveau gevonden worden, geef die werkloze criminelen uit west (excuses voor de generalisatie) wat te doen I'd say..
Kunnen ze ook wat leren om daadwerkelijk & legitiem geld op 1,5X minimum binnen te scheppen/lassen; polen kunnen excellent straten opnbreken. (zie het bussen debacle afgelopen zomer :P)
Ik zie de prijzen dalen & de snelheid stijgen.. 8)7
Bovendien zie ik het complimentjes & de waardering voor de t***Criminelen omhoog gaan O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 04:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 04:24:
Kwam/komt er kortweg op neer dat ik me redelijk irriteer aan het feit hoe men met de planning van het "amsterdamse glasnet" omgaat..
Hoe gaat men er mee om dan? Welke details zijn zo irritant? Ken je de volledige inhoud van de discussie en de volledige reden achter de vertraging waardoor je met recht kan zeggen dat je geen begrip kunt opbrengen voor de situatie?
Idee dat ik krijg - mede omtrent de problemen van de N/Z-lijn - is dat de Amsterdamse gemeente(raadsleden) zich maar al te graag (o.a met snoepreisjes) van de verkeerde adviezen laat(/laten) voorzien..
Ongefundeerd vooroordeel. Je weet niet of dit zo is, en je weet niet of, stel dat het gebeurt, er ook maar enige relatie met de status van het project is.
Je moet geen adviesbureau's in dienst nemen die toch alleenmaar kosten verhogend werken..
Dat is natuurlijk het doel van de gemeenteraad! Goh, we hebben geld teveel, laten we een adviesbureau inhuren dat alleen maar kostenverhogend werkt! Daarbij zullen ze zeggen: we doen niets met die adviezen, want we weten zelf prima wat goed voor de stad is, en we trekken ons eigen plan wel. Je hoeft namelijk totaal niet te weten waar je het over hebt om er uitspraken over te doen, toch?
Wat me inderdaad ook "shockeert" is dat je kunt zeggen dat we qua logica de stad nogsteeds 17e eeuws van infrastructuur voorzien. :(
Waar heb je het hier in hemelsnaam over?
Een van die oorzaken zal ongewtijfeld zijn: het niet in kaart brengen van "het amsterdamse ondgrondse"; en daar laat ik niet alleen kabels onder vallen..
En wat wil je hiermee zeggen?
& inderdaad over +- 10 jaar pas aan 't glas, verergert de concurrentie positie alleen nog maar verder.. :+
Amsterdam loopt op dit moment nog voor op een zeer groot deel van de steden in NL. Daarbij zei Dirk-Gemeente dat mijn tijdslijnen mogelijk niet kloppen, dus waarom je op basis van mijn schatting (met vette disclaimer erbij) een dergelijke uitspraak doet is me een compleet raadsel.
'k heb zolangzamerhand 't idee om naar Irak te verhuizen over 10 jaar; dat leeft vast prettiger.. ;(
Uhm, tsja, wat moet iemand hier nou op zeggen.
Mijn bron was overigens begroting 2008 ;) (maar echt verstandig is die linkse gemeenteraad niet geloof ik.. :'( )
Ach ja, alles maar aangrijpen om 'links' aan te vallen. Zit jij in het TON / PVV kamp? Zeker LPF gestemd, op een dode lijsttrekker wat de Nederlandse belastingbetaler ettelijke miljoenen aan inactiviteit van de regering gekost heeft?
Ff goed ideetje m.b.t tekort werknemers:
Glaslassers kunnen blijkbaar ook op LBO-niveau gevonden worden, geef die werkloze criminelen uit west (excuses voor de generalisatie) wat te doen I'd say..
Kunnen ze ook wat leren om daadwerkelijk & legitiem geld op 1,5X minimum binnen te scheppen/lassen; polen kunnen excellent straten opnbreken. (zie het bussen debacle afgelopen zomer :P)
Ik zie de prijzen dalen & de snelheid stijgen.. 8)7
Bovendien zie ik het complimentjes & de waardering voor de t***Criminelen omhoog gaan O-)
Hiermee maak je je relaas al wel af: dit gaat nergens over.

Ik heb geen idee wat je probeerde te doen met deze post, maar ik mag wel concluderen dat je ten eerste geen idee hebt wat er speelt mbt de tweede fase van GNA en ten tweede dat je denk ik beter op nujij kan gaan posten, daar wordt dit niveau misschien wat meer gewaardeerd.

Verwijderd

Ik heb een pakket thuis gekregen van BBned met instructies hoe een een of andere demper te plaatsen. Het lijkt te maken te hebben met televisie. Ik heb door het slechte signaal een half jaar geleden mijn tv via de glasvezel opgezegd - dus ik vond het een beetje raar. Ook vreemd dat er geen brief bij het pakket zat. Alleen twee metalen dingetjes en een FAQ. Heeft iedereen dit ontvangen?

• yorrick
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:10:
Ik heb een pakket thuis gekregen van BBned met instructies hoe een een of andere demper te plaatsen. Het lijkt te maken te hebben met televisie. Ik heb door het slechte signaal een half jaar geleden mijn tv via de glasvezel opgezegd - dus ik vond het een beetje raar. Ook vreemd dat er geen brief bij het pakket zat. Alleen twee metalen dingetjes en een FAQ. Heeft iedereen dit ontvangen?
Ik heb dit pakket ook ontvangen mét brief. De info spreekt over plaatsing voordat er werkzaamheden plaatsvinden aan het netwerk i.v.m. het televisiesignaal op 8 oktober. Het tv-signaal uit mijn glasvezelmodem was al goed, maar nieuwsgierig als ik ben heb ik de demper geplaatst. Er blijft dan niets van het signaal over en ik zie praktisch alleen maar ruis op de tv. Demper er dus meteen weer afgehaald. Als dat maar goed gaat op 8 oktober...

Verwijderd

yorrick schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:29:
Er blijft dan niets van het signaal over en ik zie praktisch alleen maar ruis op de tv. Demper er dus meteen weer afgehaald. Als dat maar goed gaat op 8 oktober...
Vanaf 8 oktober staat je televisie dus HEEL HARD en zijn alle kleuren zwaar oversaturated. ;)

Verwijderd

yorrick schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:29:
[...]

Ik heb dit pakket ook ontvangen mét brief. De info spreekt over plaatsing voordat er werkzaamheden plaatsvinden aan het netwerk i.v.m. het televisiesignaal op 8 oktober. Het tv-signaal uit mijn glasvezelmodem was al goed, maar nieuwsgierig als ik ben heb ik de demper geplaatst. Er blijft dan niets van het signaal over en ik zie praktisch alleen maar ruis op de tv. Demper er dus meteen weer afgehaald. Als dat maar goed gaat op 8 oktober...
Begin september heb ik dit pakket toegestuurd gekregen met een keurige brief (inclusief plaatjes) van interNLnet over het hoe en waarom, inclusief kleurenfoto's hoe de demper te plaatsen .
Medio september zouden ze de boel in onze buurt (KNSM-eiland; 1019) aanpassen. Ik heb de demper vóór de aanpassingsdatum (ergens omstreeks 10 september) van het signaal geplaatst, maar ik heb totaal geen verschil kunnen ontdekken in tv-signaal voor en na deze datum. Heb de demper dus maar laten zitten.....

• bart_020
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-04-2023
Pilmo beloofde het mooi: zonder problemen zouden we worden omgezet naar Alice, en alles zou blijven functioneren. Ik was tevreden over glasvezel, dus doe maar. Helaas, nu meer dan twee weken na de omzetting kan ik nog steeds niet bellen en gebeld worden. Het voordeel van Pilmo was dat het wel mogelijk was om je klacht door te geven. Bij Alice is dit een ander verhaal. Bij de telefonische klantenservice kom je er niet door heen en op email reageert de glasvezelafdeling niet.

Een voordeel heeft Alice nou weer wel; je kunt er iedere maand weg, maar ja naar wie? Je maakt niet echt een statement door naar het duurdere broertje over te lopen.
Zijn er meer klachten over de omzetting van Pilmo naar Alice?

Verwijderd

bart_020 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:12:
Een voordeel heeft Alice nou weer wel; je kunt er iedere maand weg, maar ja naar wie? Je maakt niet echt een statement door naar het duurdere broertje over te lopen.
Ik heb geen ervaring met het overstappen van Pilmo naar Alice, maar volgens mij kan je ook naar Concepts gaan:

http://www.concepts.nl/glasvezel-amsterdam/tarieven

35,- voor 20 Mbit/sec en voip. Vijf euro per maand duurder dan Alice, maar ja, als het dan _wel_ werkt...

• denan
bart_020 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:12:
Pilmo beloofde het mooi: zonder problemen zouden we worden omgezet naar Alice, en alles zou blijven functioneren. Ik was tevreden over glasvezel, dus doe maar. Helaas, nu meer dan twee weken na de omzetting kan ik nog steeds niet bellen en gebeld worden. Het voordeel van Pilmo was dat het wel mogelijk was om je klacht door te geven. Bij Alice is dit een ander verhaal. Bij de telefonische klantenservice kom je er niet door heen en op email reageert de glasvezelafdeling niet.

Stuur je alice klantnummer en je telefoonnummer eens naar denan@inter.nl.net dan zal ik bij Alice laten uitzoeken waar het blijft steken (ook de emails/ticketverwerking).

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:31:
Stuur je alice klantnummer en je telefoonnummer eens naar denan@inter.nl.net dan zal ik bij Alice laten uitzoeken waar het blijft steken (ook de emails/ticketverwerking).
Hey, niet vals spelen he, deze klant moet gewoon netjes naar de concurrent overstappen, anders komt de boodschap bij Alice nooit aan.

:P

• denan
Valsspelen en uitzoeken waarom iets fout gaat zijn twee verschillende dingen :) Is het niet om deze case op te lossen dan wel om te voorkomen dat het nog een keer fout gaat.

[ Voor 37% gewijzigd door denan op 05-10-2008 14:26 ]

Verwijderd

denan schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:26:
Valsspelen en uitzoeken waarom iets fout gaat zijn twee verschillende dingen :) Is het niet om deze case op te lossen dan wel om te voorkomen dat het nog een keer fout gaat.
Afbeeldingslocatie: http://media.lvrj.com/images/1764881.jpg

• denan
*grmbl* :P

• Jan-E
Even over die stroomstoring in Oost van afgelopen zaterdag. Mijn servertje startte uit zichzelf weer om 16:41h. Vanaf 16:43h zie ik pogingen van mijn Fritzbox om mijn telefoonnummers te registreren. Maar dan krijg ik pas om 17:00:44 de melding: "Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt."

Doen die routers er 20 minuten over om weer op te starten? Of kregen die later stroom dan mijn huis?

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:57:
Even over die stroomstoring in Oost van afgelopen zaterdag. Mijn servertje startte uit zichzelf weer om 16:41h. Vanaf 16:43h zie ik pogingen van mijn Fritzbox om mijn telefoonnummers te registreren. Maar dan krijg ik pas om 17:00:44 de melding: "Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt."

Doen die routers er 20 minuten over om weer op te starten? Of kregen die later stroom dan mijn huis?
Het nieuwsbericht op nu.nl zei: "Het overgrote deel had rond 17.00 uur weer stroom". Nou is het natuurlijk de vraag wat 'rond 17:00' dan wel niet is, maar het kan natuurlijk makkelijk dat de pop-lokatie later weer up was dan de buurt zelf.

Het ging overigens echt ver. Van onze buurt tot aan het Meester Visserplein deden de stoplichten het niet (muv de stoplichten op de Plantage Middenlaan vlakbij de Hortus).

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:49
Even een vraagje. Woon sinds kort in Oost/Watergraafsmeer en ben van plan om ook glasvezel te nemen. Heb nu nog UPC van de vorige bewoner. Mijn vraag is alleen hoe het laatste stuk van je modem naar je tv wordt geregeld. Ik woon namelijk twee hoog en de meterkast is buiten mijn appartement in de gang. Ik neem aan dat daar dan de modem wordt aangesloten. Heb natuurlijk wel een aansluiting voor mijn tv in de kamer. Kan ik daar dan gebruik van maken? Kan ik dan alleen via Wifi gebruik maken van het internet? Mijn HTPC/download box staat namelijk ook in de kamer en die heb ik het liefst ook bedraad verbonden aan de modem.
Zit verder te denken aan Alice, omdat ik niet precies weet hoe lang het abbonement moet lopen. Hoe zijn de ervaringen daar mee?

Verwijderd

AgeOfPanic schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:59:
Even een vraagje. Woon sinds kort in Oost/Watergraafsmeer en ben van plan om ook glasvezel te nemen. Heb nu nog UPC van de vorige bewoner. Mijn vraag is alleen hoe het laatste stuk van je modem naar je tv wordt geregeld. Ik woon namelijk twee hoog en de meterkast is buiten mijn appartement in de gang. Ik neem aan dat daar dan de modem wordt aangesloten. Heb natuurlijk wel een aansluiting voor mijn tv in de kamer. Kan ik daar dan gebruik van maken? Kan ik dan alleen via Wifi gebruik maken van het internet? Mijn HTPC/download box staat namelijk ook in de kamer en die heb ik het liefst ook bedraad verbonden aan de modem.
Zit verder te denken aan Alice, omdat ik niet precies weet hoe lang het abbonement moet lopen. Hoe zijn de ervaringen daar mee?
Alice zou ik zeker afraden. Geen enkele vorm van service of fatsoenlijke levering. Nu weer mijn telefoonlijn die er uit ligt. Absurde situatie dat je niet meer kan rekenen op dat soort zaken ; is bepaald niet de eerste keer en het is geen kwestie van uren maar van dagen dat het niet werkt.

• Jan-E
Even iets dat me vandaag opviel: bij Concepts is het triple pakket (inc. TV) "Tijdelijk niet beschikbaar". Wat de oorzaak is, daar mag je naar raden.
Pagina: 1 ... 18 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.