Dat klinkt niet goed. Iemand anders ook deze ervaring. Volgens mij hebben de andere leveranciers allemaal een contractduur van tenminste één jaar en dat is me eigenlijk te lang.Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:27:
[...]
Alice zou ik zeker afraden. Geen enkele vorm van service of fatsoenlijke levering. Nu weer mijn telefoonlijn die er uit ligt. Absurde situatie dat je niet meer kan rekenen op dat soort zaken ; is bepaald niet de eerste keer en het is geen kwestie van uren maar van dagen dat het niet werkt.
Verwijderd
Ik weet niet wat je redenen zijn om niet voor een jaarcontract te gaan, maar stel dat je verhuist, buiten het dekkingsgebied, voordat je contract is afgelopen, dan kan je altijd van je contract af. Een ISP kan je moeilijk aan een contract houden als zij op je nieuwe locatie niet kunnen leveren.
Dat is helaas niet waar als verhuizing buiten het dekkingsgebied niet expliciet als ontbindende voorwaarde is opgenomen. Soms staat er zelfs expliciet dat je weliswaar eerder van het contract af kunt bij verhuizing, maar dat je het resterende abonnementsgeld ineens moet betalen bij opzegging.Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:24:
Ik weet niet wat je redenen zijn om niet voor een jaarcontract te gaan, maar stel dat je verhuist, buiten het dekkingsgebied, voordat je contract is afgelopen, dan kan je altijd van je contract af. Een ISP kan je moeilijk aan een contract houden als zij op je nieuwe locatie niet kunnen leveren.
Dit gold bijvoorbeeld voor de oude InterNLnet glasvezelcontracten. Inmiddels zijn die per maand opzegbaar na de minimale contractduur van een jaar.
Verwijderd
Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat dit wettelijk vol te houden is. Iemand kan toch zijn woonkeuze niet baseren op het contract dat hij met een ISP heeft? Dat zou een mooie boel worden. Het contract verplicht de ISP tot levering, en als ze dat niet kunnen (bijvoorbeeld omdat de klant verhuist), dan wordt het contract ontbonden.yorrick schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 07:57:
Dat is helaas niet waar als verhuizing buiten het dekkingsgebied niet expliciet als ontbindende voorwaarde is opgenomen. Soms staat er zelfs expliciet dat je weliswaar eerder van het contract af kunt bij verhuizing, maar dat je het resterende abonnementsgeld ineens moet betalen bij opzegging.
Dit gold bijvoorbeeld voor de oude InterNLnet glasvezelcontracten. Inmiddels zijn die per maand opzegbaar na de minimale contractduur van een jaar.
Verwijderd
Het is de keuze van de klant om te verhuizen, en een jaarcontract af te sluiten. Daar kun je redelijkerwijs ook de provider niet op aankijken. Wettelijk heb je waarschijnlijk geen enkel recht om je contract te ontbinden, alhoewel sommige bedrijven hier 'coulant' mee omgaan (of het expliciet in voorwaarden opnemen).Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:27:
Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat dit wettelijk vol te houden is. Iemand kan toch zijn woonkeuze niet baseren op het contract dat hij met een ISP heeft? Dat zou een mooie boel worden. Het contract verplicht de ISP tot levering, en als ze dat niet kunnen (bijvoorbeeld omdat de klant verhuist), dan wordt het contract ontbonden.
De leveringsplicht zal ook wel aan het adres hangen, en niet aan de persoon. Anders kan ik ook wel roepen dat ik op de camping ook internet wil hebben en ze daar niet kunnen leveren.
Er is laatst nog iets van in Kassa geweest over dezelfde issues bij sportscholen. De branche gaat daar zelf verbetering aanbrengen, maar dat wil dus wel zeggen dat wettelijk geen beperkingen zijn op dit soort contracten.
Verwijderd
Maandagavond na een uur of 22:00 kreeg ik plotseling een storing in mijn internetverbinding. Niets werkte meer, en vanochtend bleek het nog onveranderd te zijn. Telefoon doet het overigens wel weer, dus dat scheelt. Hebben meer mensen last van internetstoring bij Pilmo/Alice? (locatie Java eiland)
Verwijderd
Heel simpel: het tv signaal komt "vanaf de straat" via de glasvezel ja glasvezelmodem in. Daarop sluit je de bestaande UPC-kabel op aan, d.w.z. de laatste meters die al in je huis hebt zitten en loopt tot en met het aansluitpunt van tv en radio. In feite knip je de UPC kabel ter hoogte van de glasvezelmodem door, koopt een aansluitstekkertje (bij Polectro bijvoobeeld) en je draait dit vast op de glasvezelmodem. De laatste paar meters loopt het signaal dus via de "ouderwetse" UPC-kabel, maar dat is maar een miniem stukje t.o.v. de totale glavezel lengte waardoor kwaliteitsverlies te verwaarlozen is.AgeOfPanic schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:59:
Even een vraagje. Woon sinds kort in Oost/Watergraafsmeer en ben van plan om ook glasvezel te nemen. Heb nu nog UPC van de vorige bewoner. Mijn vraag is alleen hoe het laatste stuk van je modem naar je tv wordt geregeld. Ik woon namelijk twee hoog en de meterkast is buiten mijn appartement in de gang. Ik neem aan dat daar dan de modem wordt aangesloten. Heb natuurlijk wel een aansluiting voor mijn tv in de kamer. Kan ik daar dan gebruik van maken?
Is er iets bekend over een storing op de Zeeburgerdijk? Twee klanten aldaar hebben geen internet. Een Alice- en een Concepts-klant, dus het zal wel een storing in het net deel zijn.
Edit 13:24: Er komt hier net iemand binnenlopen met hetzelfde verhaal. Onderbroken sinds gistermiddag. Die keer een interNL-klant in de Jambistraat (vlakbij de Zeeburgerdijk).
Update 18:30: storing verholpen. Hebben die mensen toch een dag geen internet gehad.
Edit 13:24: Er komt hier net iemand binnenlopen met hetzelfde verhaal. Onderbroken sinds gistermiddag. Die keer een interNL-klant in de Jambistraat (vlakbij de Zeeburgerdijk).
Update 18:30: storing verholpen. Hebben die mensen toch een dag geen internet gehad.
[ Voor 47% gewijzigd door Jan-E op 17-10-2008 19:55 ]
Ik had ook last van de storing. De bereikbaarheid van de klantenservice van InterNLnet viel me zwaar tegen. Ik heb 2x een half uur in de wacht gestaan, en daarna een voicemail achtergelaten en een mailtje gestuurt, maar geen reactie gekregen.
Als er bij een volgende storing weer niet of erg traag wordt gereageerd wordt mijn jaar-abbo niet verlengt.
Als er bij een volgende storing weer niet of erg traag wordt gereageerd wordt mijn jaar-abbo niet verlengt.
Toch vreemd dat dit forum de enige plaats is waar je over dergelijke storingen leest. Waar blijfr die storingspagina?
Verwijderd
Heb begin september na een vergelijk van providers op het amsterdamse netwerk gekozen voor Internlnet. Daar werd als richtlijn gegeven dat er binnen een week of 3 tot 5 opgeleverd zou worden. Dat werd 2 oktober. Toen is keurig op tijd een monteur langsgekomen, kreeg het alleen niet aan de praat. Sinsdien zoek ik meerdere keren per week contact om te vernemen wat het probleem is. Hieronder een overzichtje van wachttijden:
2 oktober: 23 minuten
9 oktober: 36 minuten
17 oktober: 42 minuten
20 oktober: 23 minuten
20 oktober: 39 minuten (en heb net iemand aan de lijn gekregen, hoera! zelfs na sluitingstijd...)
(zijn ze overigens niet allemaal, maar goed, geeft een goed beeld)
Nu begrijp ik dat er ook medewerkers van InterNLnet op dit forum komen. Kunnen jullie er in ieder geval voor zorgen de volgende tekst op jullie website wordt gehaald, want dat vind ik pure misleiding van nieuwe klanten:
"Lange wachttijden zijn bij ons uit den boze en het kennisniveau van onze medewerkers is erg hoog. Onze servicedesk is vijf dagen per week telefonisch bereikbaar en per e-mail 24 uur per dag. Wij garanderen een antwoord op uw vraag binnen één werkdag".
2 oktober: 23 minuten
9 oktober: 36 minuten
17 oktober: 42 minuten
20 oktober: 23 minuten
20 oktober: 39 minuten (en heb net iemand aan de lijn gekregen, hoera! zelfs na sluitingstijd...)
(zijn ze overigens niet allemaal, maar goed, geeft een goed beeld)
Nu begrijp ik dat er ook medewerkers van InterNLnet op dit forum komen. Kunnen jullie er in ieder geval voor zorgen de volgende tekst op jullie website wordt gehaald, want dat vind ik pure misleiding van nieuwe klanten:
"Lange wachttijden zijn bij ons uit den boze en het kennisniveau van onze medewerkers is erg hoog. Onze servicedesk is vijf dagen per week telefonisch bereikbaar en per e-mail 24 uur per dag. Wij garanderen een antwoord op uw vraag binnen één werkdag".
hmmm die lange wachttijden zijn nieuw voor me, normaliter ligt dat ergens rond de 2-3 minuten.
Wellicht heeft het iets te maken met de tijden waarop je belt?
Van 0800-1000, 1200-1330 en 1700-1800 is het altijd erg druk, bel je daartussen dan is de wachttijd meestal een paar seconden. Dit heeft vooral te maken met het feit dat mensen dan op hun werk starten, pauze hebben.. of net thuis komen en dan massaal de helpdesk bellen.
Van 0800-1000, 1200-1330 en 1700-1800 is het altijd erg druk, bel je daartussen dan is de wachttijd meestal een paar seconden. Dit heeft vooral te maken met het feit dat mensen dan op hun werk starten, pauze hebben.. of net thuis komen en dan massaal de helpdesk bellen.
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 20-10-2008 18:57 ]
Ik ga er vanuit dat die persoon boven jou ook werk heeft en dus gebonden is aan kantooruren. Jou advies heeft voor die doelgroep dan ook bar weinig inhouddenan schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:57:
hmmm die lange wachttijden zijn nieuw voor me, normaliter ligt dat ergens rond de 2-3 minuten.
Verwijderd
Knettergek wordt ik er van. Van Pilmo naar Alice.
72!!!!!! euro aan helpdesktelefoontjes, 12 onbeantwoorde mails. Drie onbeantwoorde brieven. Ik heb gelukkig nog steeds internet anders was ik ik in alle staten. Maar 4 weken heb ik geen tv gehad....en nu 5 weken na de portatie nog steeds geen telefoon!!!!!! Ik weet niet meer wat ik doen moet. Ik heb in toaal twee keer contact gehad met de helpdesk (de meeste keren hang ik na een half uur onbeantwoord op, maar je moet er wel voor betalen). De eerste keer zouden ze me terugbellen (nooit gebeurd) en de tweede keer hingen ze op na de mededeling dat het kwam omdat ik geen geaard stopcontact gebruikte (ik heb al 1,5 jaar glasvezel via pilno en die werkte prima....en drie weken na die mededeling floepte in ene de telvisie weer aan....jottum
wie het weet mag het zeggen....
Marianne
72!!!!!! euro aan helpdesktelefoontjes, 12 onbeantwoorde mails. Drie onbeantwoorde brieven. Ik heb gelukkig nog steeds internet anders was ik ik in alle staten. Maar 4 weken heb ik geen tv gehad....en nu 5 weken na de portatie nog steeds geen telefoon!!!!!! Ik weet niet meer wat ik doen moet. Ik heb in toaal twee keer contact gehad met de helpdesk (de meeste keren hang ik na een half uur onbeantwoord op, maar je moet er wel voor betalen). De eerste keer zouden ze me terugbellen (nooit gebeurd) en de tweede keer hingen ze op na de mededeling dat het kwam omdat ik geen geaard stopcontact gebruikte (ik heb al 1,5 jaar glasvezel via pilno en die werkte prima....en drie weken na die mededeling floepte in ene de telvisie weer aan....jottum
wie het weet mag het zeggen....
Marianne
bart_020 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:12:
Pilmo beloofde het mooi: zonder problemen zouden we worden omgezet naar Alice, en alles zou blijven functioneren. Ik was tevreden over glasvezel, dus doe maar. Helaas, nu meer dan twee weken na de omzetting kan ik nog steeds niet bellen en gebeld worden. Het voordeel van Pilmo was dat het wel mogelijk was om je klacht door te geven. Bij Alice is dit een ander verhaal. Bij de telefonische klantenservice kom je er niet door heen en op email reageert de glasvezelafdeling niet.
Een voordeel heeft Alice nou weer wel; je kunt er iedere maand weg, maar ja naar wie? Je maakt niet echt een statement door naar het duurdere broertje over te lopen.
Zijn er meer klachten over de omzetting van Pilmo naar Alice?
Mijn ervaring is toch dat de meeste storings-calls prima vanaf de werkplek afgehandeld kunnen worden.. Geen verbinding is geen verbinding en zolang thuis een router aan staat kunnen ze die lijn prima uitmeten.DaannO schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:11:
[...]
Ik ga er vanuit dat die persoon boven jou ook werk heeft en dus gebonden is aan kantooruren. Jou advies heeft voor die doelgroep dan ook bar weinig inhoud
Ik zal in ieder geval eens bij de helpdesk-manager navragen of er iets aan de hand is geweest de afgelopen weken... wellicht is het een tijdelijke piek door de overname van de klanten van de failliete providers Abel & Fiberworld.
@heesbeek:
Email je gegevens + exacte probleemomschrijving eens naar denan@inter.nl.net dan zal ik dat bij iemand van Alice neerleggen... en laten uitzoeken waarom het niet wil vlotten.
We zijn nu bijna bij eind volgend jaarVerwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:52:
De aanleg van onze infrastructuur voor de huidige fase loopt tot aan de zomer van 2008. Over eventuele volgende fases is nu nog niets aan te geven, wellicht wordt hier begin volgend jaar meer over bekend. Op de Keizersgracht zijn wij overigens niet bezig!
Is er al wat meer bekend over de volgende gebieden?
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Verwijderd
Hmm, nou, mijn ervaring is dat dit niet juist is. Ik ben het er mee eens dat het sneller is tijdens die tijden, maar seconden, dat is gewoon niet eerlijk (nou ja, zal mischien wel een keer voorkomen, maar door het hier zo op te schrijven doe je voorkomen alsof het blijkbaar normaal is om slechts seconden te wachten, dat is echt niet waar. Het is mij toevallig vandaag voor het eerst gelukt om binnen 12 minuten iemand aan de lijn te krijgen).denan schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:57:
Ik word inmiddels geheel priegel van de dienstverlening. Iedere keer krijg ik na zo'n lange wachttijd hetzelfde verhaal. Er wordt eerst verteld dat het heel vreemd is wat er allemaal aan de hand is, dan wordt weer verteld dat er niets aan gedaan kan worden en eigenlijk is het standaard recept:
"Het wordt vanavond of uiterlijk morgen aangepast. Als het dan niet gebeurt is, neemt u dan weer even contact met ons op." In vrijwel alle gevallen wordt verwezen naar BBNed en dat ze daar ook niets aan kunnen doen.
Als een helpdesk niets kan doen, hef de helpdesk dan op...
Ik hou mezelf altijd aardig in tijdens de gesprekken, want ben optimist, maar ben nu toch wel erg vaak teleurgesteld en vind het dan ook tijd deze inzichten te delen met anderen.
(lucht trouwens ook lekker op
Ik kijk dan ook naar de Average_waiting time in de statistieken van voorgaande maanden. Al geef ik hierboven ook al aan dat de situatie nu wellicht anders is door de grote toestroom van Abel/Fiberworld klanten met vragen over de migraties en het faillissement van hun oude provider. Ik heb in ieder geval nog geen tijd gehad om eens bij de helpdesk langs te lopen en de huidige situatie te bekijken. Mocht het aan de instroom van Abel/FW liggen dan zal dit slechts een tijdelijke piek zijn.. maar het blijft natuurlijk vervelend.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:46:
[...]
Hmm, nou, mijn ervaring is dat dit niet juist is. Ik ben het er mee eens dat het sneller is tijdens die tijden, maar seconden, dat is gewoon niet eerlijk (nou ja, zal mischien wel een keer voorkomen, maar door het hier zo op te schrijven doe je voorkomen alsof het blijkbaar normaal is om slechts seconden te wachten, dat is echt niet waar. Het is mij toevallig vandaag voor het eerst gelukt om binnen 12 minuten iemand aan de lijn te krijgen).
Sommige dingen kan een helpdesk zelf oplossen, maar voor andere problemen is de helpdesk gewoon aangewezen op de netwerk-beheerder of bvb een technische dienst van KPN of BBNED (ADSL). Dat een helpdesk in jouw geval weinig kan doen wil niet zeggen dat ze voor de overige mensen ook niets kunnen doenIk word inmiddels geheel priegel van de dienstverlening. Iedere keer krijg ik na zo'n lange wachttijd hetzelfde verhaal. Er wordt eerst verteld dat het heel vreemd is wat er allemaal aan de hand is, dan wordt weer verteld dat er niets aan gedaan kan worden en eigenlijk is het standaard recept:
"Het wordt vanavond of uiterlijk morgen aangepast. Als het dan niet gebeurt is, neemt u dan weer even contact met ons op." In vrijwel alle gevallen wordt verwezen naar BBNed en dat ze daar ook niets aan kunnen doen.
Als een helpdesk niets kan doen, hef de helpdesk dan op...
Er is niks mis met een potje flink klagen.. en je doet het genuanceerd..Ik hou mezelf altijd aardig in tijdens de gesprekken, want ben optimist, maar ben nu toch wel erg vaak teleurgesteld en vind het dan ook tijd deze inzichten te delen met anderen.
(lucht trouwens ook lekker op
Btw.. wat is je probleem precies? Wellicht dat ik wat meer inzicht kan verschaffen in de achterliggende processen/problemen..
Verwijderd
Beste Denan,
Ik heb het probleem niet geheel duidelijk, daarom eerst even de huidige status, gevolgd door de historie met de helpdesk:
- Modem is aangesloten, lampjes branden die horen te branden, Ethernet (gewone kabel) aangesloten op poort 3 (bovenste), geeft groen en knipperend oranje. Totzover alles goed. Ook vwb Laptop, die is direct aangesloten en staat op dynamisch.
Nu de historie:
De Monteur ging op 2 oktober weg met de mededeling dat er geen potsjek (dat was amsterdams voor portcheck) gedaan kon worden. Even met Glasvezel Amsterdam bellen, die maken bij BBned een ticket aan en zou binnen no-time aangepast worden. Ik zou wel binnen een dag internet moeten hebben...
2 oktober contact gehad met Glasvezel Amsterdam en vervolgens Dhr. N.van de helpdesk het ticketnummer van BBned gegeven. Antwoord: Heel vreemd allemaal, kan niks vinden in de systemen. We gaan er achteraan. Binnen 1-2 dagen zou het moeten werken...
9 oktober: geen reactie ontvangen, geen internet. Contact gezocht met helpdesk. Was in verkeerde VLAN gehangen, in VLAN 130 en had 160 moeten zijn. BBNed moet dat aanpassen.
Vrijdag 17 oktober
Contact gehad met meneer P. van de helpdesk. Gaat er alles aan doen om het voor elkaar te krijgen. Komend weekend zou er een aanpassing gedaan worden door BBNed. Zou er persoonlijk op toezien dat het zou gaan werken. Zou maandag terugbellen als het niet werkt.
Zondag 19 oktober: Een ip-adres gekregen! Internet werkt
! Helaas maar enkele minuten tot de volgende restart... IP-adres vervolgens nooit meer teruggezien...
Maandagmiddag 20 oktober 15u contact gezocht met helpdesk wat nu de status was. gesproken met dezelfde meneer P. Die meldde dat de wijziging om 11.53 was doorgevoerd en nu zou het moeten werken.
Maandag eind van de middag 20 oktober. Werkt niet. contact gezocht met de helpdesk met meneer S. van de helpdesk, die meldde dat het allemaal heel vreemd was en dat er volgens hem alleen nog maar een internetadres aan de DHCP gekoppeld hoefde te worden. Mijn vraag: kunt u dat dan niet nu meteen even doen? antwoord: nee, dat is niet mogelijk is volledig geautomatiseerd, ik heb het gecontroleerd en gebeurt vanavond nog.
Vandaag contact gehad met meneer K. van de helpdesk, die vertelde dat de status is dat de portcheck niet werkt, dat hij dat opnieuw heeft gemeld bij BBNed, verder beloofde hij niets over opleverdatum, maar sprak over een wensdatum van 31 oktober. Hij zou er alles aan doen om te zorgen dat het ging werken. Lag verder bij BBNed.
Kortom, volgens mijn analyse ben ik weer helemaal terug bij af.
Ben benieuwd wat uit jouw analyse komt...
Ik heb het probleem niet geheel duidelijk, daarom eerst even de huidige status, gevolgd door de historie met de helpdesk:
- Modem is aangesloten, lampjes branden die horen te branden, Ethernet (gewone kabel) aangesloten op poort 3 (bovenste), geeft groen en knipperend oranje. Totzover alles goed. Ook vwb Laptop, die is direct aangesloten en staat op dynamisch.
Nu de historie:
De Monteur ging op 2 oktober weg met de mededeling dat er geen potsjek (dat was amsterdams voor portcheck) gedaan kon worden. Even met Glasvezel Amsterdam bellen, die maken bij BBned een ticket aan en zou binnen no-time aangepast worden. Ik zou wel binnen een dag internet moeten hebben...
2 oktober contact gehad met Glasvezel Amsterdam en vervolgens Dhr. N.van de helpdesk het ticketnummer van BBned gegeven. Antwoord: Heel vreemd allemaal, kan niks vinden in de systemen. We gaan er achteraan. Binnen 1-2 dagen zou het moeten werken...
9 oktober: geen reactie ontvangen, geen internet. Contact gezocht met helpdesk. Was in verkeerde VLAN gehangen, in VLAN 130 en had 160 moeten zijn. BBNed moet dat aanpassen.
Vrijdag 17 oktober
Contact gehad met meneer P. van de helpdesk. Gaat er alles aan doen om het voor elkaar te krijgen. Komend weekend zou er een aanpassing gedaan worden door BBNed. Zou er persoonlijk op toezien dat het zou gaan werken. Zou maandag terugbellen als het niet werkt.
Zondag 19 oktober: Een ip-adres gekregen! Internet werkt
Maandagmiddag 20 oktober 15u contact gezocht met helpdesk wat nu de status was. gesproken met dezelfde meneer P. Die meldde dat de wijziging om 11.53 was doorgevoerd en nu zou het moeten werken.
Maandag eind van de middag 20 oktober. Werkt niet. contact gezocht met de helpdesk met meneer S. van de helpdesk, die meldde dat het allemaal heel vreemd was en dat er volgens hem alleen nog maar een internetadres aan de DHCP gekoppeld hoefde te worden. Mijn vraag: kunt u dat dan niet nu meteen even doen? antwoord: nee, dat is niet mogelijk is volledig geautomatiseerd, ik heb het gecontroleerd en gebeurt vanavond nog.
Vandaag contact gehad met meneer K. van de helpdesk, die vertelde dat de status is dat de portcheck niet werkt, dat hij dat opnieuw heeft gemeld bij BBNed, verder beloofde hij niets over opleverdatum, maar sprak over een wensdatum van 31 oktober. Hij zou er alles aan doen om te zorgen dat het ging werken. Lag verder bij BBNed.
Kortom, volgens mijn analyse ben ik weer helemaal terug bij af.

Volgens mij heb ik iets langs zien komen over een outage in de portcheck-systemen.. dus waarschijnlijk ben je niet terug bij af maar konden ze de laatste keer gewoon de lijn niet testen vanuit de helpdesk. Email anders even je gegevens naar denan@inter.nl.net dan zal ik iemand laten checken wat de huidige status is... en: mocht er nog niets bij bbned gedaan moeten worden->dat met prioriteit laten inschieten.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:00:
[snip]
Kortom, volgens mijn analyse ben ik weer helemaal terug bij af.![]()
@jarret:
De dienst is inderdaad up, maar je lijn is in de laatste fase van activatie blijven hangen. Momenteel is men bij BBNED bezig om de lijn handmatig opnieuw in te richten. Als alles goed is aangesloten zou hij het op korte termijn moeten gaan doen.
De dienst is inderdaad up, maar je lijn is in de laatste fase van activatie blijven hangen. Momenteel is men bij BBNED bezig om de lijn handmatig opnieuw in te richten. Als alles goed is aangesloten zou hij het op korte termijn moeten gaan doen.
Verwijderd
Ik heb ook veel problemen met Alice. Vaak ligt de telefoonverbinding er uit, ik stuur dan een mailtje en krijg na drie dagen een standaard mailtje terug. In de tussentijd werkt het meestal wel weer. Gevolg is wel dat niemand meer belt want het werkt toch niet, denken ze dan.
Een ander eigenaardigheidje - dat misschien aan mijn netwerk ligt: Gisteren viel om 15:15 mijn internetverbinding er uit. Ik was niet thuis, maar zag het aan de logfile. Om 18:00 werkte het nog steeds niet, maar de electriciteit van de router en genexis modem halen en het draaide daarna weer gewoon. Ligt dat aan mij, of komt het door de provider?
Een ander eigenaardigheidje - dat misschien aan mijn netwerk ligt: Gisteren viel om 15:15 mijn internetverbinding er uit. Ik was niet thuis, maar zag het aan de logfile. Om 18:00 werkte het nog steeds niet, maar de electriciteit van de router en genexis modem halen en het draaide daarna weer gewoon. Ligt dat aan mij, of komt het door de provider?
Verwijderd
@Denandenan schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:20:
@jarret:
Dank voor de update. Klinkt alsof het inderdaad niet lang op zich zou moeten laten wachten. Maar, kun je iets preciezer zijn over wat je bedoelt met op korte termijn? Wellicht kun je aangeven tot wanneer het in ieder geval niet werkt, scheelt een boel op en neer gewandel en getest om te kijken of het werkt...
Ik ga er eigenlijk van uit dat dat vandaag door bbned verholpen is. Mocht hij rond 17:00 niet werken stuur me dan even een emailtje zodat ik dat bij de helpdesk neer kan leggen.Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:21:
[...]
@Denan
Dank voor de update. Klinkt alsof het inderdaad niet lang op zich zou moeten laten wachten. Maar, kun je iets preciezer zijn over wat je bedoelt met op korte termijn? Wellicht kun je aangeven tot wanneer het in ieder geval niet werkt, scheelt een boel op en neer gewandel en getest om te kijken of het werkt...
Vanaf 21.15 uur geen verbinding, geen internet, geen telefoon. Anderen ook geen verbinding, omgeving knsm eiland?
We hebben hier in Delft ook storing, het netwerk van InterNL net. Heeft er misschien iets mee te maken?
Het KPN netwerk doet het gelukkig dan weer wel, lang leve de backup
Het KPN netwerk doet het gelukkig dan weer wel, lang leve de backup
[ Voor 26% gewijzigd door Boss op 27-10-2008 21:38 ]
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
er lijkt een storing te zijn op de ams-ix of daaromtrend...Marbo schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:34:
Vanaf 21.15 uur geen verbinding, geen internet, geen telefoon. Anderen ook geen verbinding, omgeving knsm eiland?
Ik frut, dus ik epibreer
Jep oosterpark is ook down. Internl website ook overigens..
Intenetverbinding in Oostelijk Havengebied is via InterNLnet ook down
Via UMTS kan ik http://www.internl.net niet bereiken en alle andere sites die ik geprobeerd heb wel. Lijkt me dus een puur InterNLnet probleem.
stroomstoring bij AMS-IX, dus dat heeft wel wat impact...
Ik frut, dus ik epibreer
Verwijderd
Ik zit op KNSM-eiland en heb ook sinds dik 21:00 uur geen verbiding meer met internet en telefoon. De tv ontvangt wel signalen via de glasvezel. Ik zit bij InterNLnet. "Gelukkig" ben ik niet de enige met deze storing..........Marbo schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:34:
Verwijderd
Yep, hun site is ook down. Webmail is ook niet te bereiken. Andere sites zijn wel te op te roepen.DaannO schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:43:
(.....). Internl website ook overigens..
zoals gezegd ligt het grootste knooppunt van de wereld er gedeeltelijk uit. Komt van zelf dus wel weer.
Verwijderd
eh, het lijkt een beetje op mijn verhaal, in het kort:Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:00:
Beste Denan,
[..snip...]
- november 2007(!) bij ICT Concepts contract getekend en opgestuurd
- maand later contract teruggekregen (+ een mooi verhaal hoe/wat er allemaal gaat gebeuren)
- na wat ge-email met GVA(GNA?), moest ik opnieuw "toestemming om het modem te plaatsen document" verzenden (zoekgeraakt)
- een tijd hierna was het stil, wat ik niet erg vond want pilmo (en nog een andere provider) was ineens weg,
hier en daar las ik dat er toch best veel problemen waren, dus heb ik ff geen werk van gemaakt.
- ergens in augustus dit jaar, opnieuw contact gezocht met GNA, schijnt dat ze "toestemming om t modem te plaatsen document" nog niet in het bezit hadden,
uitgelegd dat het appartement mijn eigendom is, toch een afsprak kunnen maken
- modem geplaatst ergens begin september, maar geen port check konden doen, bij BBned moest men iets aansluiten.
Ik zou binnen 2 dagen werkende aansluiting hebben..ja, dooh, die kennen we,,
- 2 weken later nog steeds geen verb.
- met GNA gebeld, ze konden hier niets aan doen: moest het met mijn provider uitzoeken
- gebeld met ICT concepts, kreeg steeds snel iemaand aan de lijn, maar steeds weer verkeerd (ADSL afdeling of iemaand die niet over aansluitingen gaat etc. etc.)
- dag later weer gebeld, nu met wat meer geluk, schijnt dat het niet doorgegeven was dat ik al een modem had, binnen een paar dagen zou het in oorde zijn..yup, die kennen we ook al
- week later nog steeds no bananas, dus weer gebeld, zou binnen een week geregeld worden....sure..
- 2 weken later, nog steeds nix, dus gebeld en gevraagd hoe ik alles kon opzeggen,
- dag later een opzeg briefie geschreven: dat ik een jaar lang wachten wel leuk vond enzo...
- een week gewacht om vervolgens bij Alice een contract aftesluiten (tja, je mag daar alweer snel opzeggen)
- email gestuurd dat ik al een modem heb
- 5(!) dagen later mail van Alice gekregen dat het geen kabel modem betreft en dat bij Alice alles "automatisch" gebeurt;
mail gestuurd dat ik dat weet en dat het een "*real fiber modem*" betreft;
mail gekregen dat ze me niet verder konden helpen.eh.
- 2 keer naar Alice gebeld en na een half uur lang gesprek, uitendelijk kunnen uitleggen dat ik al een glasvezel modem had.
- vorige week door GNA een voicemail ingesproken dat alles zou moeten werken.
- vandaag terug gebeld, en gezegd dat het niet zo is, men vertelde me dat ik eerst 15 min lang het modem uit moest zetten..dan weer aan...maar ja, alweer no bananas,,
- morgen (28-1-2008) ga ik weer bellen....maar verwacht er zelf niet echt veel van..
any tips heeft om dit te versnellen?
Verwijderd
Om 23:13 zag ik de boel weer up komen. Zag al dat de gateway wel bereikbaar was, dus ik vermoedde al dat het niet echt een bbned of Concepts ICT probleem zou zijn (waar ik met mijn diensten zit). Fijn dat het weer werkt.
Verwijderd
Is het iemand al eens opgevallen dat het geluid van Discovery Science al een week ongeveer 4 seconden achterloopt bij het beeld?
Voor mijn gevoel is de snelheid wel minder de laatste tijd..
Verwijderd
Contact weten te krijgen met Alice. Bleek dat ik naar een andere poort op de modem moet worden aangesloten. Ze hadden me overgezet als oud-Pilmo klant. Daarna werkte het nog steeds niet, maar dat kwam omdat mijn router in de problemen leek te komen met de nieuwe aansluiting (iets met ip adressen enz). Alles opnieuw aangesloten en ingesteld en het werkt weer.Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:39:
sinds gisteren. Geen internet meer op java eiland (alice). Weet iemand meer?
Verwijderd
en vandaag werkt mijn telefoon weer eens niet (knsm-eiland internl.net).
altijd wat en vooral in het weekend
altijd wat en vooral in het weekend
Dat gevoel heeft een naam: gewenningDaannO schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:23:
Voor mijn gevoel is de snelheid wel minder de laatste tijd..
Verwijderd
Yep, al geruime tijd. Erg irritant. Vervelend en vreemd dat een beheerder zoeits niet opmerkt en de boel dan weer synchroon laat lopenVerwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:37:
Is het iemand al eens opgevallen dat het geluid van Discovery Science al een week ongeveer 4 seconden achterloopt bij het beeld?
Heeft iemand dit al bij hun providers gemeld dan? De beheerders hebben geen tijd om 24/7 alle zenders te controleren en als er geen klachten van klanten binnenkomen kunnen ze het ook niet oplossenVerwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:18:
[...]
Yep, al geruime tijd. Erg irritant. Vervelend en vreemd dat een beheerder zoeits niet opmerkt en de boel dan weer synchroon laat lopen
Verwijderd
Ik kreeg circa 6 weken geleden van InterNLnet mijn eerste nota voor Glasvezel-tv. Het eerste abonnementsjaar was gratis, vandaar dat het nu pas op de totale rekening vermeld. Men had de volle mep in rekening gebracht, dus gebaseerd op 39 zender. Heb bezwaar aangetekend, te meer omdat ze op hun site nog steeds pronken over 39 zender, terwijl er maar 36 worden aangeboden. Ik kreeg 2 dagen later keurig een mail dat men "(..) het intern aankaart; een rekening naar rato was niet mogelijk (...)". Na een maand maar weer eens gemaild "hoe het ermee zat". Men was er nog steeds mee bezig en ik werd vriendelijk verzocht nog even geduld te hebben.... Ben dus benieuwd wanneer we de 3 zenders krijgen en welke........Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:35:
Zou ik zeker doen, of wat ik eigenlijk zou doen: helemaal niet betalen, bezwaar maken tegen de faktuur, en ze zelf een nieuwe, verlaagde faktuur (naar rato) laten sturen. Dat kost effort bij bbned, en dat kan ze wel eens doen besluiten om toch iets beter naar dit verhaal te kijken.
[...]
Verwijderd
Goeie en terechte tip Denan. Totaal niet aan gedacht, onterecht. Ik zal het meteen even doen!denan schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:36:
[...]
Heeft iemand dit al bij hun providers gemeld dan? De beheerders hebben geen tijd om 24/7 alle zenders te controleren en als er geen klachten van klanten binnenkomen kunnen ze het ook niet oplossen
Verwijderd
Goed, dat was weer een week zonder enige voortgang. Ondanks meerdere emails, telefoontjes, etcetera ben ik nu echt weer terug bij af. De Internlnet helpdesk is er inmiddels wel van overtuigd dat het probleem niet bij mij zit, hoera!denan schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:20:
[...]
Ik ga er eigenlijk van uit dat dat vandaag door bbned verholpen is. Mocht hij rond 17:00 niet werken stuur me dan even een emailtje zodat ik dat bij de helpdesk neer kan leggen.
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat die Internlnet verbinding niet snel gaat komen...
Volgens mij is de verbinding nu in principe goed opgeleverd door BBNED en moet nu alleen nog de administratieve verwerking afgerond worden (aka: het signaal dat alles 'klaar' is moet bij InterNLnet binnen komen en alles moet op actief komen te staan). Ik zal morgen in ieder geval bij de helpdesk informeren wat de huidige status is van je lijn.Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:44:
[...]
Goed, dat was weer een week zonder enige voortgang. Ondanks meerdere emails, telefoontjes, etcetera ben ik nu echt weer terug bij af. De Internlnet helpdesk is er inmiddels wel van overtuigd dat het probleem niet bij mij zit, hoera!
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat die Internlnet verbinding niet snel gaat komen...
Verwijderd
godver... nu doet ned 1 2 en 3 het niet meer.... altijd wat... is het niet in het weekend dan wel na vijfen.... en ja Denan, ik heb het doorgegeven, althans dat probeer ik .... ik sta al 15 minuten in de wacht....
Update... na 25 min in de wacht heb ik het opgegeven... maar hij doet het weer... gelukkig... ik wil vannacht wel naar de verkiezingen kijken...
Update... na 25 min in de wacht heb ik het opgegeven... maar hij doet het weer... gelukkig... ik wil vannacht wel naar de verkiezingen kijken...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 17:30 ]
Ik zag inderdaad iets uitvallen, maar dat was thuis op mijn schotel.. lijkt me iets generieks, maar in ieder geval goed dat je het hebt proberen te melden.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:20:
godver... nu doet ned 1 2 en 3 het niet meer.... altijd wat... is het niet in het weekend dan wel na vijfen.... en ja Denan, ik heb het doorgegeven, althans dat probeer ik .... ik sta al 15 minuten in de wacht....
Verwijderd
Ik zit nu al vanaf het begin zo'n beetje op glasvezel in Amsterdam, ik had via Pilmo een goede verbinding zonder al te veel problemen.
Echter sinds September (!) dit jaar ben ik overgezet naar Alice, en het is een en al ellende.
Na heel veel telefoontjes naar hun helpdesk (op email reageren ze helemaal niet) heb ik eindelijk een werkende internet verbinding, echter TV en Telefoon werken nog steeds niet.
De helpdesk van Alice is ronduit slecht, ze lezen gewoon op wat op hun scherm staat en kunnen verder niets voor je doen, niet eens doorverbinden.
Ik raak hier echt gefrustreerd van, als iemand hier op dit forum mij verder kan helpen hoor ik dat graag.
Echter sinds September (!) dit jaar ben ik overgezet naar Alice, en het is een en al ellende.
Na heel veel telefoontjes naar hun helpdesk (op email reageren ze helemaal niet) heb ik eindelijk een werkende internet verbinding, echter TV en Telefoon werken nog steeds niet.
De helpdesk van Alice is ronduit slecht, ze lezen gewoon op wat op hun scherm staat en kunnen verder niets voor je doen, niet eens doorverbinden.
Ik raak hier echt gefrustreerd van, als iemand hier op dit forum mij verder kan helpen hoor ik dat graag.
Verwijderd
De verbinding werkt sinds afgelopen weekend! Het heeft wel even geduurd moet ik zeggen, waarbij de helpdesk me zo nu en dan het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald.denan schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:28:
[...]
Volgens mij is de verbinding nu in principe goed opgeleverd door BBNED en moet nu alleen nog de administratieve verwerking afgerond worden (aka: het signaal dat alles 'klaar' is moet bij InterNLnet binnen komen en alles moet op actief komen te staan). Ik zal morgen in ieder geval bij de helpdesk informeren wat de huidige status is van je lijn.
Denan, dank voor je bemoeienis, dat heeft in ieder geval wel geholpen. (ze zouden je een baan op de helpdesk moeten aanbieden
De verbinding, nu die er eenmaal is, is bijzonder goed. Stuk beter dan ieder ADSL dat ik eerder heb gehad. Zowel download als upload is er continu maximale bandbreedte. Ook de reactietijden voor browsen zijn veel beter.
Stuur je klantgegevens maar naar denan@inter.nl.net dan zal ik laten uitzoeken waarom het bij Alice niet vlot.Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:58:
Ik zit nu al vanaf het begin zo'n beetje op glasvezel in Amsterdam, ik had via Pilmo een goede verbinding zonder al te veel problemen.
@jarret: en het had eerder gewerkt als de engineers die glasvezel van je in het juiste poortje hadden gestoken. Nu was alles actief maar voor InterNLnet kwamen je verbindingspogingen van een andere ISP op een niet bestaande poort af
Verwijderd
Zijn er mensen dit ook last van het volgende verschijnsel hebben:
Sinds een week of 3 heb ik veel problemen met een wegvallende internetverbinding (2-3 keer per week).
Soms herstelt de verbinding zich weer na een paar uur, maar meestal gebeurt dit pas nadat het glasvezel model even is uitgezet.
Als ik bij een verbroken verbinding alleen m'n router uit en aanzet, dan krijg ik gewoon weer netjes een IP adres via DHCP toegewezen, maar er gaat nog steeds geen bit door het modem heen. Ook zie ik dat er nog steeds heel veel 'verkeer' op de WAN poort plaatsvindt, maar verder houdt alles op en het Optibel modem blijft proberen zich weer aan te melden.
Het lijkt me dat het glasvezel modem in een modus terechtkomt waaruit het zich niet zelfstandig kan resetten. Zo langzaam aan begint dit zwaar irritant te worden.
Nu kan ik wel weer met InterNLnet gaat bellen, maar meer dan 'Hier zien we niets vreemds' en 'Anderen hebben hier geen last van' komt er de laatste tijd ook niet meer uit.
Mocht iemand hier iets meer over weten, dan hoor ik dit graag.
Paul
Sinds een week of 3 heb ik veel problemen met een wegvallende internetverbinding (2-3 keer per week).
Soms herstelt de verbinding zich weer na een paar uur, maar meestal gebeurt dit pas nadat het glasvezel model even is uitgezet.
Als ik bij een verbroken verbinding alleen m'n router uit en aanzet, dan krijg ik gewoon weer netjes een IP adres via DHCP toegewezen, maar er gaat nog steeds geen bit door het modem heen. Ook zie ik dat er nog steeds heel veel 'verkeer' op de WAN poort plaatsvindt, maar verder houdt alles op en het Optibel modem blijft proberen zich weer aan te melden.
Het lijkt me dat het glasvezel modem in een modus terechtkomt waaruit het zich niet zelfstandig kan resetten. Zo langzaam aan begint dit zwaar irritant te worden.
Nu kan ik wel weer met InterNLnet gaat bellen, maar meer dan 'Hier zien we niets vreemds' en 'Anderen hebben hier geen last van' komt er de laatste tijd ook niet meer uit.
Paul
Als het goed is kan men gewoon het dataverkeer naar (en van) de genexis uitmeten.. zo zien ze redelijk snel dat er meerdere devices aanhangen met een IP-adres die geen data verzenden of ontvangen... en er dus een probleem is.Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:55:
Verwijderd
Volgens mij is in de begintijd eens een vergelijkbaar probleem geweest met enkele gebruikers (moet nog terug te vinden zijn in de eerste helft van deze threadVerwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:55:
Het glasvezel modem blijft als hij eenmaal 'online' is in principe ook gewoon doordraaien zonder problemen. Waarschijnlijk zorgt het powercyclen van de CPE er voor dat de access switch 'ziet' dat de link wegvalt, en dan zijn MAC-tabel en eventueel andere access lists wist zodat je daarna weer goed verbinding hebt.
Zoals denan al opmerkt moet de helpdesk (evt tweedelijns) poort status en counter informatie uit de CPE (en natuurlijk ook de access switch) kunnen lezen om te zien wat er gebeurt.
Zie je overigens onderscheid tussen up- en downstream verkeer in je router? Kan interessant zijn om te weten of je alleen upstream, alleen downstream, of toch wat van beide ziet...
Verwijderd
denan, _ep,
Bedankt voor de info zover. Ik weet dat er in het verleden soortgelijke problemen geweest zijn, maar had ook begrepen dat die opgelost zouden zijn.
Verder lijkt het erop dat zowel de up- als downstream beide tot een stilstand komen. Ik zal eens kijken of ik wat counters kan bijhouden.
Ik zal e.e.a. de komende tijd goed in de gaten houden en bij herhaling de helpdesk toch maar weer eens vragen of ze iets kunnen zien.
Bedankt voor de info zover. Ik weet dat er in het verleden soortgelijke problemen geweest zijn, maar had ook begrepen dat die opgelost zouden zijn.
Verder lijkt het erop dat zowel de up- als downstream beide tot een stilstand komen. Ik zal eens kijken of ik wat counters kan bijhouden.
Ik zal e.e.a. de komende tijd goed in de gaten houden en bij herhaling de helpdesk toch maar weer eens vragen of ze iets kunnen zien.
De engineers zijn er al mee bezig. Kun je nog wel een email sturen naar denan@inter.nl.net met een exacte omschrijving van je probleem? Dat zal helpen bij het onderzoek wat straks zal volgen.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:49:
het is weer zondag
het is weer telefoonstoringsdag
(knsm-eiland inter.nl.net)
Verwijderd
@ denan
Alle lampjes doen het - ik krijg ook een kiestoon - maar vanaf het kiezen van een nummer hoor ik niets meer. Resetten van router/ glasvezelkast helpt niets.
Dit is geloof ik al de derde zondag met hetzelfde probleem.
Alle lampjes doen het - ik krijg ook een kiestoon - maar vanaf het kiezen van een nummer hoor ik niets meer. Resetten van router/ glasvezelkast helpt niets.
Ook gebeld worden lukt niet meer, telefoon gaat wel over maar ik krijg niets te horen en de andere kant hoort mij ook niet. Ook na resetten van router en stekker uit glasvezelmodem nog steeds geen verbinding.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:52:
@ denan
Aanvulling: zondag 16.15 uur: nog steeds storing, er gaat van alles mis nog steeds, zowel met bellen als gebeld worden.Marbo schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:09:
[...]
Ook gebeld worden lukt niet meer, telefoon gaat wel over maar ik krijg niets te horen en de andere kant hoort mij ook niet. Ook na resetten van router en stekker uit glasvezelmodem nog steeds geen verbinding.
Is dat nu alleen iets dat bij inter.nl.net optreedt op het Amsterdamse glasvezelnet? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, want Optibel is gewoon VoIP. En dan zou het op moeten treden achter willekeurig welke internetverbinding dan ook.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:49:
het is weer zondag
het is weer telefoonstoringsdag
(knsm-eiland inter.nl.net)
Edit: Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Blij dat ik gewoon een losse VoIP-dienst heb (en niet Optibel, waar internl al vele jaren ervering mee heeft)
Bij mijn eigen VoIP-service kan ik trouwens instellen dat bij niet opnemen/in gesprek/geen bereik/geen verbinding na x seconden doorgeschakeld wordt naar mijn mobiel. Biedt Optibel dat ook?
[ Voor 13% gewijzigd door Jan-E op 16-11-2008 18:58 ]
Verwijderd
ja, ik ben alleen de laatste Nederlander zonder mobiel...Jan-E schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:51:
[...]
Bij mijn eigen VoIP-service kan ik trouwens instellen dat bij niet opnemen/in gesprek/geen bereik/geen verbinding na x seconden doorgeschakeld wordt naar mijn mobiel. Biedt Optibel dat ook?
de telefoon doet het weer trouwens
Wel glasvezel, geen mobiel?Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:01:
ja, ik ben alleen de laatste Nederlander zonder mobiel...
Ja, dat moet sinds 21:00h zijn. Zo ongeveer:de telefoon doet het weer trouwens
Verwijderd in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Klopt. Het probleem zat niet bij InterNLnet/Telio maar bij de partij die de gateway tussen ons voipnetwerk en het traditionele netwerk in beheer heeft. Voor Optibel klanten hebben we nog een failover naar een andere gateway maar door het omvallen van alle XMS klanten kreeg deze failover het ook zeer druk.Jan-E schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:17:
[...]
Wel glasvezel, geen mobiel?Zo heb ik wel glasvezel, maar geen TV. Behalve Nederland 1, 2 en 3 op een Chinees DVB-T mobieltje...
[...]
Ja, dat moet sinds 21:00h zijn. Zo ongeveer:
Verwijderd in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Hierdoor kon het dus zijn dat een aantal Optibel gebruikers geen outbound verkeer hadden, of wel konden bellen maar niets hoorden. De komende dagen zullen er gesprekken zijn met alle partijen over het hoe/waarom van de storing en hoe dit in de toekomst te voorkomen.
Ik zal ook proberen om (op korte termijn) voor InterNLnet klanten een storingsproces voor generieke storingen buiten CSD-openingstijden op te zetten. De fout lag in deze bij de gatewaybeheerder (die de storing al binnen een paar minuten had moeten detecteren) maar voor InterNLnet klanten is InterNLnet natuurlijk het eerste aanspreekpunt.
Verwijderd
Ja... als ik alle reacties zo eens lees, zijn er nog al wat problemen. Ik ben nieuwkomer op het knsm eiland, en heb sinds enige maanden het totaal pakket bij internl.net.nl (internet/30/30-telefoon-tv) Ook ik heb last van beschreven problemen; tv werkt nog steeds niet, dagelijks uitval van de verbinding. Testen via bbned speedtest halen bij lange na niet de beoogde 30Mbit (getest op willekeurige tijd stippen) Communicatie met de servicedesk van internnl.net.nl mbt de problemen verloopt zeer moeizaam, lange wachtrij, en uiteindelijk nog steeds geen oplossingen. Gaarne kom ik met gebruikers op het knsm eiland in kontakt om de problemen eens te vergelijken en misschien tot oplossingen te komen. janhaye@mcsasd.com
Verwijderd
qua speedtest kan ik aanraden:Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:26:
Ja... als ik alle reacties zo eens lees, zijn er nog al wat problemen. Ik ben nieuwkomer op het knsm eiland, en heb sinds enige maanden het totaal pakket bij internl.net.nl (internet/30/30-telefoon-tv) Ook ik heb last van beschreven problemen; tv werkt nog steeds niet, dagelijks uitval van de verbinding. Testen via bbned speedtest halen bij lange na niet de beoogde 30Mbit (getest op willekeurige tijd stippen) Communicatie met de servicedesk van internnl.net.nl mbt de problemen verloopt zeer moeizaam, lange wachtrij, en uiteindelijk nog steeds geen oplossingen. Gaarne kom ik met gebruikers op het knsm eiland in kontakt om de problemen eens te vergelijken en misschien tot oplossingen te komen. janhaye@mcsasd.com
http://www.numion.com/YourSpeed3/index.html
om logfiles te maken bij haperende verbinding:
http://www.colasoft.com/download/products/ping_tool.php
( ping 85.223.104.1 - de server van internlnet )
verder zou ik je aanraden ze schriftelijk op de hoogte te stellen van je problemen, en dat je je door het in ge breke bijven, niet gebonden acht aan het 2-jarig contract.
Zijn er nou eindelijk al eens verse plannen bekend voor de uitrol van de rest van Amsterdam?
UPC heeft nu z'n fiberpower al liggen, maar vanwege de lage upstream nog niet al te interessant voor mij...
Eigenlijk schandalig, nu is men al zo lang bezig met de aanleg, en nog altijd is het niet verder gekomen dan 3 buurtjes... *sigh*..
UPC heeft nu z'n fiberpower al liggen, maar vanwege de lage upstream nog niet al te interessant voor mij...
Eigenlijk schandalig, nu is men al zo lang bezig met de aanleg, en nog altijd is het niet verder gekomen dan 3 buurtjes... *sigh*..
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Verwijderd
Er is nog steeds geen go gegeven voor fase 2.carnager schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:54:
Zijn er nou eindelijk al eens verse plannen bekend voor de uitrol van de rest van Amsterdam?
Verwijderd
Ik woon op KNSM-eiland. Ik ontvang geen signaal meer van Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, Discovery Travel en Dsicovery Channel. Hebben meer mensen hier last van?
Als je merkt dat je een paar zenders mist (in tegenstelling tot: alle zenders) dan kun je het beste de helpdesk bellen. Zij zetten dan een storing uit bij de tv-leverancier. Zoals je merkt heeft een melding hier weinig nut, zo actief is deze thread niet
Mogelijk ben ik niet de enige die onderstaande artikelen met belangstelling las.
OPTA juicht investeringen in glasvezelnetwerk toe en waakt over concurrentie
Officiële publicatiedatum: 24-11-2008
Start consultatie beleidsregels over de tariefregulering van toegang tot glasvezelnetwerken
OPTA, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, heeft vandaag ontwerp beleidsregels over tarieven voor toegang tot glasvezelnetwerken van KPN-Reggefiber bekend gemaakt. KPN is samen met Reggefiber van plan glasvezelnetwerken aan te leggen.
Meer @ OPTA
Opta publiceert nieuwe glasvezelregels, KPN tevreden
Maandag 24 november 2008, 19:55 - KPN is tevreden over de beleidsregels rond glasvezeltoegang die Opta maandagavond voorstelde. Elke drie jaar bepaalt Opta of de prijzen nog eerlijk zijn.
Meer @ WebWereld
OPTA juicht investeringen in glasvezelnetwerk toe en waakt over concurrentie
Officiële publicatiedatum: 24-11-2008
Start consultatie beleidsregels over de tariefregulering van toegang tot glasvezelnetwerken
OPTA, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, heeft vandaag ontwerp beleidsregels over tarieven voor toegang tot glasvezelnetwerken van KPN-Reggefiber bekend gemaakt. KPN is samen met Reggefiber van plan glasvezelnetwerken aan te leggen.
Meer @ OPTA
Maandag 24 november 2008, 19:55 - KPN is tevreden over de beleidsregels rond glasvezeltoegang die Opta maandagavond voorstelde. Elke drie jaar bepaalt Opta of de prijzen nog eerlijk zijn.
Meer @ WebWereld
Ik was voormalig (tevreden) klant bij Pilmo. Maar die stopte er mee dus raadde ze Alice aan - waarmee ik akkoord ging. Vanaf dat moment was het al drama: ik wou geen Triple Play pakket (ik ben nooit zo tevreden geweest met telefonie over de glasvezelkabel) en gaf door dat ik het andere pakket wilde. Dit zou geen probleem zijn, maar werd uiteindelijk een administratief drama.
Maar nu, sinds vorige week dinsdag, heb ik geen Internet meer. Ik heb ongeveer elke dag met de helpdesk gebeld en is er mij meerdere malen beloofd dat het opgelost zou worden (zo zou het vandaag voor 9:30 opgelost zijn). Het ironische is dat ik over ben gestapt naar Alice omdat er in meerdere brieven gemeld werd dat er dan geen downtime zou voordoen en dan de verstap dan vlekkeloos zou verlopen. De helpdesk is niet helpende, en de aantal keren dat ik met de technische dienst mocht (want dat is een privilege bij Alice) spreken, waren deze ook niet al te behulpzaam. Het ergste is misschien nog wel dat mij meerdere malen beloofd werd dat er acties waren ondernomen, om een aantal dagen een belofte te krijgen dat er nu WEL iets ondernomen zou worden.
Het is alsof ik weer klant ben bij Chello, toen deze de diensten overnamen van A2000
Maar nu, sinds vorige week dinsdag, heb ik geen Internet meer. Ik heb ongeveer elke dag met de helpdesk gebeld en is er mij meerdere malen beloofd dat het opgelost zou worden (zo zou het vandaag voor 9:30 opgelost zijn). Het ironische is dat ik over ben gestapt naar Alice omdat er in meerdere brieven gemeld werd dat er dan geen downtime zou voordoen en dan de verstap dan vlekkeloos zou verlopen. De helpdesk is niet helpende, en de aantal keren dat ik met de technische dienst mocht (want dat is een privilege bij Alice) spreken, waren deze ook niet al te behulpzaam. Het ergste is misschien nog wel dat mij meerdere malen beloofd werd dat er acties waren ondernomen, om een aantal dagen een belofte te krijgen dat er nu WEL iets ondernomen zou worden.
Het is alsof ik weer klant ben bij Chello, toen deze de diensten overnamen van A2000
Even twee zaken naast elkaar zetten. Van Webwereld:Dirk-Gemeente schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:07:
Meer @ WebWereld
. En uit de voorwaarden van Inter.nl.net:Reggefiber heeft een indeling gemaakt van vijf gebiedscategorieën, afhankelijk van de hoogte de investeringskosten voor een glasvezelpaar naar één huis. Die kosten (capital expenditures) variëren van 775 tot 1025 euro per huis. De huur die een externe partij aan de glasvezelboer gaat betalen varieert van 12 tot 15 euro per maand per huis. Het voorgestelde tariefplafond ligt iets hoger: van 14,50 tot 17,50 euro in de 'duurste' gebieden.
Hoe verhouden die 2 bedragen zich tot elkaar? Is het voorstel van Reggefiber hoger of lager dan wat er thans in rekening wordt gebracht? Oftewel: is er op termijn een prijsverhoging dan wel -verlaging te verwachten?In de prijs van het maandtarief voor Flits Thuis Glasvezelinternet zit een Vastrechtcomponent t.w.v. € 23,80 inclusief btw. Het Vastrecht zijn de maandelijkse kosten die in rekening worden gebracht voor het in stand houden van de Glasvezel Basisaansluiting. Hierin zitten de kosten voor de aanleg van het netwerk (het basisnetwerk door de straten en de individuele verbinding inpandig bij de eindgebruiker) en de actieve apparatuur bij de eindgebruiker en in het netwerk.
Waar ze in dat artikel over praten is dus de huur van het glasvezeltje, niet de hardware die aan beide kanten hangt, de kosten van de wijkcentrales (of huur van rackspace) of de kosten van de backhaul (transport van het verkeer naar het netwerk van de ISP).Jan-E schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:51:
[...]
Even twee zaken naast elkaar zetten. Van Webwereld:
[...]
. En uit de voorwaarden van Inter.nl.net:
[...]
Hoe verhouden die 2 bedragen zich tot elkaar? Is het voorstel van Reggefiber hoger of lager dan wat er thans in rekening wordt gebracht? Oftewel: is er op termijn een prijsverhoging dan wel -verlaging te verwachten?
Verder geeft Kryz hierboven al aan dat je die twee niet kunt vergelijken
[ Voor 16% gewijzigd door denan op 26-11-2008 15:53 ]
Zolang als dat nog duurt...Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:11:
Hint: GNA != Reggefiber.
Dik kans dat de rest van Amsterdam door Reggefiber (en KPN) verglaasd gaat worden. KPN heeft die ambitie al eerder uitgesproken:
Daarnaast zal die 15 euro van Reggefiber wel trendsettend worden, verwacht ik. En blijft het interessant om te weten welk deel van die 23,80 vastrecht bij BBNed bestemd is voor 'kaal glas'.Amsterdam krijgt een glasvezelnet voor de hele stad. KPN is vol vertrouwen het daarover weldra eens te worden met telecomwaakhond Opta. KPN wil alle 400.000 woningen in Amsterdam in vier of vijf jaar van een glasvezelaansluiting voorzien.
Er zit meer in dan alleen het glasvezeltje, als ik het beleidsdocument goed begrijp, namelijk ook de Area Pop (maar dan weer exclusief elektriciteit).denan schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:52:
Waar ze in dat artikel over praten is dus de huur van het glasvezeltje, niet de hardware die aan beide kanten hangt, de kosten van de wijkcentrales (of huur van rackspace) of de kosten van de backhaul (transport van het verkeer naar het netwerk van de ISP).
[ Voor 24% gewijzigd door Jan-E op 26-11-2008 16:25 ]
Verwijderd
Ik kan het je sterker vertellen: ik weet wel bijna zeker dat het zo gaat gebeuren. Echter, dat wil niet zeggen dat de huidige locaties direct opgenomen zullen worden in die organisatie. Dat kan ook niet zomaar, want bbned heeft nog steeds een exclusiviteitscontract op die locaties (wat logischerwijs niet van toepassing is op de rest van A'dam, als KPN daar inderdaad in zit). De vraag is dan dus: wat is er eerst, het toepassen van de prijsstelling van de OPTA (die nu alleen geldt voor de joint venture tussen KPN en Reggefiber) op het huidige GNA netwerk (eventueel op initiatief van GNA, zonder dat de OPTA het afdwingt), of het integreren van het huidige GNA netwerk in de joint venture organisatie. Het eerste kan, maar hoeft niet, aangezien de OPTA alleen uitspraken doet over aanmerkelijke marktmachten, en dat kan je van het huidige GNA netwerk niet zeggen.Jan-E schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:08:
Zolang als dat nog duurt...
Dik kans dat de rest van Amsterdam door Reggefiber (en KPN) verglaasd gaat worden. KPN heeft die ambitie al eerder uitgesproken:
Sinds het begin van het glasvezelproject ben ik al voorzien van een Internl aansluiting (Oosterpark). Waar in de aanloop nogal wat fout ging, is het in de jaren daarna eigenlijk altijd feest geweest: nog nooit zo'n stabiele verbinding gehad. Helaas twee keer eruit gelegen doordat de AMS-IX problemen had en één keer omdat de switch van Internl kapot was gegaan.
De laatste twee, drie weken heb ik echter al enkele keren gehad dat ik opeens geen pakketjes meer krijg van het internet. In de router is niets vreemds te bespeuren, ook het releasen en renewen van de DHCP in de router gaat goed, maar zonder resultaat. Alleen een tijd wachten of het resetten van het modem helpt. Kent iemand anders dit probleem? Zo ja, wat is daaraan te doen?
De laatste twee, drie weken heb ik echter al enkele keren gehad dat ik opeens geen pakketjes meer krijg van het internet. In de router is niets vreemds te bespeuren, ook het releasen en renewen van de DHCP in de router gaat goed, maar zonder resultaat. Alleen een tijd wachten of het resetten van het modem helpt. Kent iemand anders dit probleem? Zo ja, wat is daaraan te doen?
Verwijderd
Je zal iets meer details moeten posten over het probleem, 'pakketjes niet ontvangen' is nogal een zeer ruim begrip.
Test in ieder geval de volgende keer of het ook helpt als je de router reset ipv de glasvezelswitch.Mr_Big schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:49:
Sinds het begin van het glasvezelproject ben ik al voorzien van een Internl aansluiting (Oosterpark). Waar in de aanloop nogal wat fout ging, is het in de jaren daarna eigenlijk altijd feest geweest: nog nooit zo'n stabiele verbinding gehad. Helaas twee keer eruit gelegen doordat de AMS-IX problemen had en één keer omdat de switch van Internl kapot was gegaan.
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd ook last gehad van hetzelfde verschijnsel. De afgelopen keer ben ik eens wat verder gaan testen met het volgende resultaat:Mr_Big schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:49:
1. Router uit en aan zetten: wel IP address via DHCP, nog steeds geen pakketjes
2. Direct vanaf de router een ping naar de default gateway van InterNLnet: Host unreachable
3. WAN kabel uit de router gehaald en op een PC aangesloten: direct werkende verbinding...
4. WAN kabel terug naar router: nog steeds geen pakketjes
5. Nieuwe vergelijkbare router aangesloten: internet zonder probleem...
Het probleem 'lijkt' in de router te zitten, maar als ik na punt 1 het glasvezelmodem reset dan heb ik ook weer gewoon verbinding.
Ik heb het vermoeden dat er op een of andere manier een (tijdelijke) blokkering in het glasvezel netwerk onstaat op basis van het MAC address van de router. Waarom dit gebeurt is mij een groot raadsel: teveel connecties, dubbel MAC address gevonden ??
Ik heb nu een van m'n andere Linksys routers aangesloten, de TCP/UDP connectie timeouts zo laag mogelijk gezet en wacht af wanneer het weer fout gaat.
Overigens: ik maak geen gebruik van p2p achtige software, maar draai wel een mail, web en vpn server.
Met pakketjes niet ontvangen bedoel ik dat niets op internet bereikbaar is. Interne netwerk werkt prima.
Alleen router resetten helpt niet. Ik krijg pas weer iets van het internet door als ik het glasvezelmodem reset, de router hoef ik niet te resetten.
Ik bedacht me net dat ik enkele weken geleden de firmware van mijn router heb geflashed. Het betreft een Linksys WRT54G v3.1 met Tomato 1.22. Het lijkt me vreemd dat het daar aan ligt, maar ga toch weer een oudere versie proberen.
R-man, gebruik jij toevallig ook een vergelijkbare Linksys + Tomato configuratie?
Alleen router resetten helpt niet. Ik krijg pas weer iets van het internet door als ik het glasvezelmodem reset, de router hoef ik niet te resetten.
Ik bedacht me net dat ik enkele weken geleden de firmware van mijn router heb geflashed. Het betreft een Linksys WRT54G v3.1 met Tomato 1.22. Het lijkt me vreemd dat het daar aan ligt, maar ga toch weer een oudere versie proberen.
R-man, gebruik jij toevallig ook een vergelijkbare Linksys + Tomato configuratie?
Verwijderd
Ik denk dat je in de juiste richting zit (maar ik weet ook niet waarom dat zou gebeuren). Als je het glasvezel modem reset, dan wordt in ieder geval de link naar de centrale verbroken. Behalve het modem wordt dan ook een deel van de status aan de centrale kant gereset waardoor kennelijk het probleem (tijdelijk) weg is.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:51:
[...]
Ik heb het vermoeden dat er op een of andere manier een (tijdelijke) blokkering in het glasvezel netwerk onstaat op basis van het MAC address van de router. Waarom dit gebeurt is mij een groot raadsel: teveel connecties, dubbel MAC address gevonden ??
Interessant is dat een andere router het wel weer doet - dan lijkt er inderdaad een MAC-based check/blokkade te zijn (security 'feature'?). Als de router expliciet een nieuwe lease krijgt, zou het kunnen zijn dat broadcast verkeer wel doorkomt, en alleen unicast verkeer 'in de knoop' raakt. Dit is echter ook verdere speculatie...
Verwijderd
Ik heb vanaf mei 2007 een WRT54G 2.0 (met later dd-wrt firmware) tot afgelopen september 7x24 zonder noemenswaardige problemen werkend gehad. Daarna ben ik overgestapt op een WRT160n met dd-wrt 1.24. Deze heeft een paar weken goed gewerkt voordat de problemen begonnen.Mr_Big schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:42:
Om er toch zeker van te zijn dat het geen router probleem is ik heb afgelopen zondag m'n WRT54G maar weer aangesloten. Tot op heden werkt alles nog.
Verwijderd
Achteraf realiseerde ik me dat ik een belangrijke test vergeten was: bij een 'blokkerende' verbinding het MAC adres op de router aan te passen (via clone MAC address) en vervolgens en DHCP renew te doen. Als alles nu weer zou werken, dan zou het iets met het MAC adres te maken kunnen hebben.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:47:
[...]Interessant is dat een andere router het wel weer doet - dan lijkt er inderdaad een MAC-based check/blokkade te zijn (security 'feature'?). Als de router expliciet een nieuwe lease krijgt, zou het kunnen zijn dat broadcast verkeer wel doorkomt, en alleen unicast verkeer 'in de knoop' raakt. Dit is echter ook verdere speculatie...
Waar ik zelf aan zit te denken als probleemmaker is het nieuwe "TCP Vegas", een manier om het dichtslibben van de verbinding tegen te gaan door de upstream beter te managen (niet echt van belang bij onze verbinding, maarja). In de nieuwste Tomato (1.22) gemod door Victek (de firmware die ik gebruik), zit dat standaard ingebakken en is het ingeschakeld. Ik heb gelezen dat dit ook in recentere versies van DD-WRT zit. Mogelijk zit in die functie het probleem. Misschien "snapt" het modem of een ander onderdeel in de keten niet precies wat de router nou allemaal wil?Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:25:
[...]
Ik heb vanaf mei 2007 een WRT54G 2.0 (met later dd-wrt firmware) tot afgelopen september 7x24 zonder noemenswaardige problemen werkend gehad. Daarna ben ik overgestapt op een WRT160n met dd-wrt 1.24. Deze heeft een paar weken goed gewerkt voordat de problemen begonnen.
Om er toch zeker van te zijn dat het geen router probleem is ik heb afgelopen zondag m'n WRT54G maar weer aangesloten. Tot op heden werkt alles nog.
Ik ben nu één versie teruggeschakeld, van een testversie naar een stabiele. Deze bevat nog wel TCP Vegas. Mocht ik het probleem nogmaals tegenkomen, dan ga ikt erug naar versie 1.21, zonder die functie. Kijken of dat het oplost.
heeft iemand ook last van het irritante probleem dat je steeds je verbinding kwijt bent en elke keer je router moet herstarten? ik heb een Gigaset SE551 die ik elke keer moet hersarten maar als ik mijn utp rechtstreeks aasluit dan lijkt dat probleem al uit de wereld
Dat probleem heb ik soms. Ik heb een linksys WRT54GL achter hangen en zodra ik een server en een PC erop mep dan wordt het soms mega traag en moeg ik of de router rebooten of hem direct op de NTU aansluitenDon_Zakaria schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:38:
heeft iemand ook last van het irritante probleem dat je steeds je verbinding kwijt bent en elke keer je router moet herstarten? ik heb een Gigaset SE551 die ik elke keer moet hersarten maar als ik mijn utp rechtstreeks aasluit dan lijkt dat probleem al uit de wereld
dus dan zou je zeggen dat het aan de router zelf ligt of verloopt die communicatie tussen router en NTU gewoon niet zoals die moet verlopen?DaannO schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:40:
[...]
Dat probleem heb ik soms. Ik heb een linksys WRT54GL achter hangen en zodra ik een server en een PC erop mep dan wordt het soms mega traag en moeg ik of de router rebooten of hem direct op de NTU aansluiten

Inderdaad, het is 1 van de 2 en ik denk toch die laatste want met de 54GL zijn bijna geen problemen over het algemeenDon_Zakaria schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:47:
[...]
dus dan zou je zeggen dat het aan de router zelf ligt of verloopt die communicatie tussen router en NTU gewoon niet zoals die moet verlopen?

Verwijderd
Simpel bekeken is de NTU een laag-2 switch, dus daar kan niet zo veel mee misgaan, tenzij het de link tussen NTU en router is (als die geen 100Mbit/full duplex is dan schiet het natuurlijk niet op, maar hoe vaak gebeurt dat nog tegenwoordig?)DaannO schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:13:
Inderdaad, het is 1 van de 2 en ik denk toch die laatste want met de 54GL zijn bijna geen problemen over het algemeenEn om nou een router te kopen van 150 euro die geschikt is voor dit soort zaken, gaat me ook wat ver
Voor glasnetwerken voldoen veel routers niet die het bij DSL prima doen, vanwege de hogere bandbreedte. Als zo'n router die snelheid niet aankan lopen over het algemeen buffers vol, waardoor - afhankelijk van de interne kwaliteit, situatie en ingestelde opties - allerlei vage klachten kunnen optreden.
Probeer anders eens de D-Link DIR-655, die wordt veel voor glasnetwerken gebruikt, en is vrijwel iedereen tevreden over. Kost ook 'maar' <100 euro...
Die was ik idd al een keer eerder tegengekomen maar t is zo zonde
Naja, we zullen zien

Het is inmiddels ruim twee maanden geleden dat ik een bericht postte in deze draad, waarin ik meldde dat er problemen waren met het bestellen van Alice Glasvezel Comfort Plus via de website van Alice. Ik heb nog steeds geen bericht ontvangen van Alice, en ik kan nog steeds niet Alice Glasvezel Comfort bestellen via de website van Alice. Nog steeds wegens het niet kunnen invullen van een aansluitingsdatum.
Ik had al drie email adressen van Alice geprobeerd. Heeft het nog zin dat ik het nog probeer met de twee overige email adressen:
Algemeen Email: info@nl.alice.nl
Voor vragen en opmerkingen over www.alice.nl E-mail: webmaster@nl.alice.nl
Of is het wellicht te vroeg om over te stappen van UPC/Chello Classic naar Alice Glasvezel Comfort Plus? Dus dat ik beter nog een jaar kan wachten. Ik neem aan dat die website van Alice ooit eens een keer gerepareerd wordt.
Ik had al drie email adressen van Alice geprobeerd. Heeft het nog zin dat ik het nog probeer met de twee overige email adressen:
Of is het wellicht te vroeg om over te stappen van UPC/Chello Classic naar Alice Glasvezel Comfort Plus? Dus dat ik beter nog een jaar kan wachten. Ik neem aan dat die website van Alice ooit eens een keer gerepareerd wordt.
Hmmm dat is inderdaad een vreemd verhaal. Wat betreft de site: een paar dagen geduld nog. Aangezien er een hoop dingen gaan veranderen heeft het voor mij momenteel niet veel nut om uit te gaan zoeken waar de bovenstaande bug vandaan komt.joop1960 schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:48:
Het is inmiddels ruim twee maanden geleden dat ik een bericht postte in deze draad, waarin ik meldde dat er problemen waren met het bestellen van Alice Glasvezel Comfort Plus via de website van Alice. Ik heb nog steeds geen bericht ontvangen van Alice, en ik kan nog steeds niet Alice Glasvezel Comfort bestellen via de website van Alice. Nog steeds wegens het niet kunnen invullen van een aansluitingsdatum.
Wat ik me afvraag, terugkomend op dit oudere nieuwsbericht: nieuws: 'Glasaansluiting van 1Gbps begin 2010 in Amsterdam beschikbaar'
Gaat InterNLnet dit ook testen bij bestaande klanten? Zo ja, kun je je daar dan voor opgeven? Heb nu namelijk een 100Mbit lijn bij InterNLnet via GNA en zou best wel een 1Gbit lijn af willen nemen.
Weet denan hier iets meer vanaf? Misschien ook over wat het eventueel zou gaan kosten?
Gaat InterNLnet dit ook testen bij bestaande klanten? Zo ja, kun je je daar dan voor opgeven? Heb nu namelijk een 100Mbit lijn bij InterNLnet via GNA en zou best wel een 1Gbit lijn af willen nemen.
Weet denan hier iets meer vanaf? Misschien ook over wat het eventueel zou gaan kosten?
Kosten .. geen idee.. testen.. wellichtdôh schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:23:
Wat ik me afvraag, terugkomend op dit oudere nieuwsbericht: nieuws: 'Glasaansluiting van 1Gbps begin 2010 in Amsterdam beschikbaar'
We zijn nog in 2008 (al zitten we bijna aan het einde) dus 2010 is nog een aardig eindje weg.
Let op:
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.