Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste
Acties:
  • 214.869 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:39
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:48:
als je InterNLnet's pakketten weet te vinden (kostte me ook nogal wat tijd) dan staan daar geen prijzen
http://www.internlnet.nl/citynet

Tarieven? Klik links in de grijze balk op 'tarieven'
Specificaties? Klik links in de grijze balk op 'specificaties'
etcetc..

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
denan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:55:
[...]
Nope, maar dat heeft volgens mij meer met de natuur van het netwerk te maken.. Natuurlijk is het gebruik van meerdere IP-adressen eigenlijk een teken van luiheid ;) Ik kan me weinig opstellingen voorstellen waarbij je niet alles met een goede router kunt oplossen.
Ik vind het eigenlijk wel verstandig als mensen geen gebruik willen maken van de vieze ranzige hack die NAT heet. Native IPv6 zou nog beter zijn dan een handvol IPv4 adressen. Is er een eigenlijk een glasvezelprovider die dit technisch voor elkaar heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
deef- schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:45:
[...]

Ik vind het eigenlijk wel verstandig als mensen geen gebruik willen maken van de vieze ranzige hack die NAT heet. Native IPv6 zou nog beter zijn dan een handvol IPv4 adressen. Is er een eigenlijk een glasvezelprovider die dit technisch voor elkaar heeft?
NAT is inderdaad van nature een vieze oplossing, maar er bestaat ook zoiets als portforwarding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koolhoven
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:48:
Ik probeer een beetje het aanbod te vergelijken van de verschillende aanbieders, maar dat is gewoonweg onmogelijk. U [/rant off]
Tsja, je moet wel wat koop moeite doen :) Ik heb het allemaal wel gevonden, al kostte het wat tijd. Wat betreft providers ontloopt het elkaar im grunde niet zoveel qua kosten. De één biedt korting op aansluiting en de andere versleutelt het in de maandprijs.
Ik denk dat het onderscheid vooral zal moeten blijken uit klachten/storing afhandeling, en daarvoor zijn deze weer afhankelijk van BBned. En die relatie kun je niet goed verifiëren. Ik denk dat dat de een keer beter loopt dan de andere keer. Zelf kreeg ik het gevoel dat mijn ISP (concepts ICT) zich een beetje met een kluitje in het riet laat sturen door BBned. Op zich is met de helpdesk daar weinig mis, maar zo'n club is er vooral om een probleem op te nemen. Als het dan in je eigen LAN ligt kunnen ze helpen, anders wordt het vooral 'doorschuiven' van het ticket. 8)7

Ik weet te weinig en doe ook te weinig om de verschillende providers op hun technische know how of prestaties te beoordelen. Ik heb 10 mbit bij concepts ICT en dat doet het gewoon, dus ik ben tevreden. De de internetsite er niet uitziet, ach ja, dat boeit me niet zo.
Ik wil alleen maar internet, en op termijn eventueel wel TV via het glasnet. Eerst maar eens zien hoe stabiel internet wordt gefaciliteerd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook Glasvezel van interNLnet. Maar begin een beetje spijt te krijgen. Hopelijk kan iemand me helpen en blijkt dat ik het zelf allemaal fout doe...

Ik heb een netwerkje aangelegd met 3 clients. Omdat mijn huis iets te goed ge-isoleerd is het ik het deels bekabeld met UTP kabels en deels wireless.

Probleem is dat ik dan weer wel dan weer geen connectie heb, en dat ik geen idee heb wat dat veroorzaakt. Ben echt heel regelmatig offline.

Mijn configuratie:
Direct na het aansluitpunt van interNLnet staat mijn 1e wireless router. Vanaf deze router loopt een hele lang UTP (30 meter) naar boven in mijn huis. Deze is aangesloten op een andere wireless modem. Tussen het ene en andere wireless modem heb ik een UTP-hub staan. Anders blijkt het spulletje tot mijn verbazing de 30 meter niet te kunnen overbruggen. Ik het getest met een UTP kabel van 10 meter, dat is zonder UTP hub geen probleem.

Met deze configuratie heb ik dus heel erg vaak geen toegang tot het internet. Wel heb ik altijd en overal goed verbinding met mijn wireless netwerk.

Kan iemand me vertellen of dit een bekend probleem is, of dat het ligt aan mijn eigen configuratie. In dat laatste geval. Kan iemand me vertellen wat ik zou kunnen doen om het op te lossen? Als het een bekend probleem is van het Glasvezelnetwerk, is er dan hoop op een oplossing? Anders ben ik bang dat ik maar weer terug ga naar ADSL want ik wordt hier nogal gek van die onvoorspelbare verbinding.

Alvast erg bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koolhoven
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:03:

Mijn configuratie:
Direct na het aansluitpunt van interNLnet staat mijn 1e wireless router. Vanaf deze router loopt een hele lang UTP (30 meter) naar boven in mijn huis. Deze is aangesloten op een andere wireless modem. Tussen het ene en andere wireless modem heb ik een UTP-hub staan. Anders blijkt het spulletje tot mijn verbazing de 30 meter niet te kunnen overbruggen. Ik het getest met een UTP kabel van 10 meter, dat is zonder UTP hub geen probleem.

Met deze configuratie heb ik dus heel erg vaak geen toegang tot het internet. Wel heb ik altijd en overal goed verbinding met mijn wireless netwerk.
Hmmmm , kun je deze vraag niet beter hier stellen? Dat gaat specifiek in op netwerk issues. Daarentegen kan het natuurlijk ook uit het glasvezelmodem komen. Was het met je ADSL geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:03:
Mijn configuratie:
heb je al eens geprobeerd om een pc/laptop direct op het kabelmodem aan te sluiten om zo je verbinding te testen (bekabeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reply voor Koolhoven: Met ADSL werkte alles altijd zonder problemen. Maar sinds ik glasvezel heb heb ik wel mijn netwerk aangepast dus helemaal zeker weet ik het niet. Voor de zekerheid zal ik het ook op het door je genoemde forum te stellen, maar ik vermoed toch echt een glasvezelprobleem, dus hoop dat er iemand is die me er meer over kan vertellen.

reply voor reneverr: Rechtstreeks aansluiten op modem geeft geen probleem. Het probleem lijkt helemaal te verdwijnen als er maar 1 van de 3 clients rechtstreeks wordt aangesloten, vandaar dat ik een glasvezelprobleem vermoed.

Alvast erg bedankt voor jullie tips/oplossingen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:54:
reply voor reneverr: Rechtstreeks aansluiten op modem geeft geen probleem. Het probleem lijkt helemaal te verdwijnen als er maar 1 van de 3 clients rechtstreeks wordt aangesloten, vandaar dat ik een glasvezelprobleem vermoed.
Klinkt als een probleem dat consumentenrouters wel eens kunnen hebben, zeker als je ze zwaar zou belasten (misschien heb je wat peer-to-peer verkeer bijvoorbeeld voor downloaden of voor VoIP) waardoor de router snel overstuur raakt..
Je kunt eens proberen om een (digitale) tijdschakelklok tussen de router te hangen, die een of twee maal per dag een minuut de stroom van je router afgooit. Dan heb je scheduled interruptions maar da's niet zo erg als je dat op tijdstip(pen) plant dat je bijvoorbeeld toch altijd slaapt of aan het werk bent. (tussen 3 en 5 am bijvoorbeeld, of tussen 13 en 15u doordeweeks en tussen 8 en 9u in het weekend ;) )
In ieder geval, speel eens wat met dat paardemiddel. Heb er al heel wat positieve reacties op teruggehad van mensen die instabiele routers, verbindingen of andere netwerk-gerelateerde problemen willen oplossen..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carnager schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:33:
[...]

Klinkt als een probleem dat consumentenrouters wel eens kunnen hebben, zeker als je ze zwaar zou belasten (misschien heb je wat peer-to-peer verkeer bijvoorbeeld voor downloaden of voor VoIP) waardoor de router snel overstuur raakt..
Je kunt eens proberen om een (digitale) tijdschakelklok tussen de router te hangen, die een of twee maal per dag een minuut de stroom van je router afgooit. Dan heb je scheduled interruptions maar da's niet zo erg als je dat op tijdstip(pen) plant dat je bijvoorbeeld toch altijd slaapt of aan het werk bent. (tussen 3 en 5 am bijvoorbeeld, of tussen 13 en 15u doordeweeks en tussen 8 en 9u in het weekend ;) )
In ieder geval, speel eens wat met dat paardemiddel. Heb er al heel wat positieve reacties op teruggehad van mensen die instabiele routers, verbindingen of andere netwerk-gerelateerde problemen willen oplossen..
Helaas heb ik dat al regelmatig geprobeerd. Ik trek er tig keer per dag de stekker uit. Heb wel het idee dat dat iets helpt, maar dan nog zit ik telkens zonder verbinding. Dus dat werkt ook niet echt.

ps ik heb dus een UTP hub staan tussen 2 wireless access points in. Geen router dus. Weet eerlijk gezegd niet goed het verschil tussen een hub en router.
ps2: heb geen VOIP of Peer-to-peer toepassingen in gebruik als ik de problemen krijg...

Iemand nog verder tips/oplossingen of vergelijkbare ervaringen?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtstreeks aansluiten op modem geeft geen probleem. Het probleem lijkt helemaal te verdwijnen als er maar 1 van de 3 clients rechtstreeks wordt aangesloten, vandaar dat ik een glasvezelprobleem vermoed.
De meeste providers delen volgens mij nog steeds maar maximaal 1 IP adres uit, dus als je meerdere apparaten rechtstreeks (zonder router) aansluit zou dat best de oorzaak kunnen zijn van het probleem omdat misschien steeds een ander apparaat een lease krijgt, of leases afgebroken worden, etc.

Je zegt: 'rechtstreeks aansluiten op modem geeft geen probleem', waarom denk je dan dat het aan het (glas)modem ligt? Of heb je het over een ander modem?

Het Genexis kastje kan in ieder geval omgaan met UTP kabels tot honderd meter, mits ze wel van goede kwaliteit zijn (en er niet te veel storing langs de kabel is!). Als de kabels niet goed zijn of er storing is, kan het makkelijk dat 30 meter al te lang is.

Ik kan me als laatste ook voorstellen dat twee wireless modems (en zeker twee achter elkaar geplaatste routers) voor instabiliteit zorgen.

Een paardemiddel als carnager voorstelt is natuurlijk geen (mooie) oplossing, maar hij heeft zeker gelijk als hij zegt dat veel consumentenrouters de snelheden van glas niet gewend zijn, en daar problemen bij ondervinden. Denk aan vollopend geheugen of niet genoeg CPU kracht om alles af te handelen, waardoor allerlei 'vage' problemen kunnen ontstaan.

(edit): Het verschil tussen hub en switch enerzijds, en router anderzijds is wel erg belangrijk (zie ook mijn eerste opmerking). Ik schat dat als je meerdere apparaten wilt aansluiten, je (minimaal) 1 router moet aansluiten (en die ook als router moet gebruiken, niet als switch).

Er is ook een verschil tussen 'wireless router' en 'wireless accesspoint'. Een accesspoint kun je meer vergelijken met een hub of switch. Als je je hardware dus zo instelt/aansluit kan ook het bovenaan beschreven probleem optreden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:27:
[...]

De meeste providers delen volgens mij nog steeds maar maximaal 1 IP adres uit, dus als je meerdere apparaten rechtstreeks (zonder router) aansluit zou dat best de oorzaak kunnen zijn van het probleem omdat misschien steeds een ander apparaat een lease krijgt, of leases afgebroken worden, etc.

Je zegt: 'rechtstreeks aansluiten op modem geeft geen probleem', waarom denk je dan dat het aan het (glas)modem ligt? Of heb je het over een ander modem?

Het Genexis kastje kan in ieder geval omgaan met UTP kabels tot honderd meter, mits ze wel van goede kwaliteit zijn (en er niet te veel storing langs de kabel is!). Als de kabels niet goed zijn of er storing is, kan het makkelijk dat 30 meter al te lang is.

Ik kan me als laatste ook voorstellen dat twee wireless modems (en zeker twee achter elkaar geplaatste routers) voor instabiliteit zorgen.

Een paardemiddel als carnager voorstelt is natuurlijk geen (mooie) oplossing, maar hij heeft zeker gelijk als hij zegt dat veel consumentenrouters de snelheden van glas niet gewend zijn, en daar problemen bij ondervinden. Denk aan vollopend geheugen of niet genoeg CPU kracht om alles af te handelen, waardoor allerlei 'vage' problemen kunnen ontstaan.

(edit): Het verschil tussen hub en switch enerzijds, en router anderzijds is wel erg belangrijk (zie ook mijn eerste opmerking). Ik schat dat als je meerdere apparaten wilt aansluiten, je (minimaal) 1 router moet aansluiten (en die ook als router moet gebruiken, niet als switch).

Er is ook een verschil tussen 'wireless router' en 'wireless accesspoint'. Een accesspoint kun je meer vergelijken met een hub of switch. Als je je hardware dus zo instelt/aansluit kan ook het bovenaan beschreven probleem optreden.
Ik bedoel dat het probleem ook optreed in de volgende situatie:
UTP kabel gaat van Genixis kastje naar Wireless acces point. Vandaar trek ik 1 UTP kabel van 10 meter naar een PC. Ik werk dan met 1 PC via kabel aangesloten aan het Access point en 1 pc wireless. Ook hier valt tenminste één keer per uur de internet verbinding weg. Toen ik ADSL had (6 Mbit) werkte dit zonder problemen, maar ik heb geen idee wat ik nu moet doen om mijn netwerkje gewoon weer aan de praat te krijgen.

Wie heeft nog suggesties....

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-03-2023
Hallo,

sinds vandaag ook glasvezel. Ik ben enigszins een newbee; daarom even een vraag: hoe testen jullie de snelheid? Want ik deed dat altijd met Speedtest.nl, maar die zijn niet helemaal ingericht op glasvezel; dat gaat ze waarschijnlijk te snel.

Wat zijn andere sites waarmee je de snelheid kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even checken of ik het goed begrijp: je aansluiting is dus:

(fibernetwerk) <-> genexis modem <-> router (incl. wifi) <-> hub <-> PC's (sommigen verbonden via UTP aan hub, sommigen via wifi direct naar router)

En hierboven zeg je: als ik 1 PC direct aan de Genexis modem hang, dan werkt de verbinding vlekkeloos. Klopt dit?

Als dat klopt, en je zegt vervolgens "dus ik vermoed een glasvezel probleem" dan heb je volgens mij de basics van troubleshooting niet begrepen. ;) Je modem en glasvezelverbinding zijn niet veranderd, maar je hebt de router en hub uit de vergelijking verwijderd, en het probleem is opgelost. Waar zit het probleem dan dus hoogstwaarschijnlijk?

De stappen die ik zou nemen om dit te checken:

1) hub ertussenuit, geen clients via wifi connecten, 1 PC aan de router, kijken of het probleem nog steeds bestaat. Zo ja: kans is groot dat het de router zelf is. Ga naar stap 4. Zo nee: kan de hub zijn, kan wifi zijn, kan multiple clients zijn, en er zijn nog wat mogelijke oorzaken. Ga naar stap 2.
2) nog steeds hub ertussen uit, 1 client via UTP aan router, 1 client via wifi. Nu wel weer een probleem? Kans is erg groot dat Wifi in de router het veroorzaakt. Geen probleem? Stap 3.
3) hub er weer tussen, alleen 1 client aan de hub, geen wifi. Nu wel een probleem? Hub is hoogstwaarschijnlijk de boosdoener.
4) andere router aansluiten (kan je ergens iets lenen?) en nogmaals de verschillende setups proberen; werkt het nu wel of niet?

Nou ja, je snapt een beetje de stappen denk ik. Je moet gewoon elk element zoveel mogelijk apart testen, voor zover mogelijk, totdat je zoveel mogelijk elementen in gebruik hebt zonder problemen. Degene die je buiten gebruik hebt op dat moment is waarschijnlijk de oorzaak.

Het moeilijkste is het als het een combinatie van factoren is. Het kan gewoon zijn, zoals eerder gezegd, dat je router niet goed om kan gaan met de diber. Dan doet hij het dus wel prima op een ADSL verbinding, maar niet prima op de fiberverbinding. Dan zeg ik wel: de kans is heel groot dat de fout dan in de router zit, en niet in de fiberverbinding.
erniek schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:07:
sinds vandaag ook glasvezel. Ik ben enigszins een newbee; daarom even een vraag: hoe testen jullie de snelheid? Want ik deed dat altijd met Speedtest.nl, maar die zijn niet helemaal ingericht op glasvezel; dat gaat ze waarschijnlijk te snel.

Wat zijn andere sites waarmee je de snelheid kan testen?
Deze is eerder genoemd in deze thread: http://www.numion.com/YourSpeed3/index.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enigszins vergelijkbare problemen als Jorgen, maar iets minder ernstig. Is er misschien een methode (programmatje) waarmee ik kan meten hoe vaak de verbinding wegvalt - en hoe lang?

Dan test ik het ook even over een langere periode (overdag, 's nachts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gewoon even pingen naar een ipadres op het internet?

ping -t tweakers.net bijvoorbeeld. (al bedenk ik me net dat zij ICMP wel eens niet kunnen doorlaten) . Anders gewoon nu.nl of iets anders.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
ping -t ping.xs4all.nl
Die is ervoor bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:07:
[...]

Even checken of ik het goed begrijp: je aansluiting is dus:

(fibernetwerk) <-> genexis modem <-> router (incl. wifi) <-> hub <-> PC's (sommigen verbonden via UTP aan hub, sommigen via wifi direct naar router)

En hierboven zeg je: als ik 1 PC direct aan de Genexis modem hang, dan werkt de verbinding vlekkeloos. Klopt dit?

Als dat klopt, en je zegt vervolgens "dus ik vermoed een glasvezel probleem" dan heb je volgens mij de basics van troubleshooting niet begrepen. ;) Je modem en glasvezelverbinding zijn niet veranderd, maar je hebt de router en hub uit de vergelijking verwijderd, en het probleem is opgelost. Waar zit het probleem dan dus hoogstwaarschijnlijk?

De stappen die ik zou nemen om dit te checken:

1) hub ertussenuit, geen clients via wifi connecten, 1 PC aan de router, kijken of het probleem nog steeds bestaat. Zo ja: kans is groot dat het de router zelf is. Ga naar stap 4. Zo nee: kan de hub zijn, kan wifi zijn, kan multiple clients zijn, en er zijn nog wat mogelijke oorzaken. Ga naar stap 2.
2) nog steeds hub ertussen uit, 1 client via UTP aan router, 1 client via wifi. Nu wel weer een probleem? Kans is erg groot dat Wifi in de router het veroorzaakt. Geen probleem? Stap 3.
3) hub er weer tussen, alleen 1 client aan de hub, geen wifi. Nu wel een probleem? Hub is hoogstwaarschijnlijk de boosdoener.
4) andere router aansluiten (kan je ergens iets lenen?) en nogmaals de verschillende setups proberen; werkt het nu wel of niet?

Nou ja, je snapt een beetje de stappen denk ik. Je moet gewoon elk element zoveel mogelijk apart testen, voor zover mogelijk, totdat je zoveel mogelijk elementen in gebruik hebt zonder problemen. Degene die je buiten gebruik hebt op dat moment is waarschijnlijk de oorzaak.

Het moeilijkste is het als het een combinatie van factoren is. Het kan gewoon zijn, zoals eerder gezegd, dat je router niet goed om kan gaan met de diber. Dan doet hij het dus wel prima op een ADSL verbinding, maar niet prima op de fiberverbinding. Dan zeg ik wel: de kans is heel groot dat de fout dan in de router zit, en niet in de fiberverbinding.

[...]

Deze is eerder genoemd in deze thread: http://www.numion.com/YourSpeed3/index.html
Thanks voor de uitgebreide reactie.
- volgende mij heb je mijn netwerkje goed begrepen. Maar nog 1 keer voor de volledigheid:

fibernetwerk) <-> genexis modem <-> WIFI access point #1 router (incl. wifi) <-> hub <-> WIFI access point #2 (eerlijk gezegd weet ik niet zeker of dit dan ook een router is maar volgens mij zijn alle acess points toch ook routers ...toch? <->PC's
Sommige PC's maken contact met access point #1 en sommige met access point #2.

Vandaag heb ik bevoorbeeld vrij lang kunnen werken op een PC die connect met Access point #2 maar het lukte me niet om op hetzelfde moment met een 2e PC het internet op te gaan via access point #2. Wel hadden beide PC's een perfecte verbinding met het access point, maar eentje kon dus maar het internet op. Het was geen probleem bestanden te delen via met netwerk tussen deze 2 PC's.

Over je checks:
1. Met slechts 1 client draadloos werken op Access point #1 (terwijl alle andere stukje hardware losgekoppeld zijn) lijkt geen probleem op te leveren.
2. Éen client wireless op router/access point #1 en één via UTP (en de rest losgekoppeld) levert al problemen op. Dus als ik je goed begrijp denk jij dan dat het de router is. Maar die werkte met ADSL altijd vlekkeloos (het is een Linksys Wireless-N Broadband Router WRT300N).

Enig idee wat ik verder zou kunnen doen?

Alvast en alweer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koolhoven
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:43:
[...]

Over je checks:
1. Met slechts 1 client draadloos werken op Access point #1 (terwijl alle andere stukje hardware losgekoppeld zijn) lijkt geen probleem op te leveren.
2. Éen client wireless op router/access point #1 en één via UTP (en de rest losgekoppeld) levert al problemen op. Dus als ik je goed begrijp denk jij dan dat het de router is. Maar die werkte met ADSL altijd vlekkeloos (het is een Linksys Wireless-N Broadband Router WRT300N).

Enig idee wat ik verder zou kunnen doen?

Alvast en alweer bedankt!
MMm, meen ergens gelezen te hebben op een engelstalig forum dat iemand met een N type router van linksys (300 of 150 dacht ik) alleen maar een mix van wireless en bedraad kon gebruiken als ie in G modus draait. Wie weet helpt dat wat. Kan helaas de site niet meer vinden ... sorry ... ;(

Andere check: als je nu twee PC's met een UTP kabel aansluit, wat doet ie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:43:
Éen client wireless op router/access point #1 en één via UTP (en de rest losgekoppeld) levert al problemen op. Dus als ik je goed begrijp denk jij dan dat het de router is. Maar die werkte met ADSL altijd vlekkeloos (het is een Linksys Wireless-N Broadband Router WRT300N).
Dat het met ADSL werkt en glasvezel niet kan liggen aan het feit dat je bij ADSL vrijwel altijd de router functionaliteit gebruikt die in het modem zit, terwijl het verkeer via het glasmodem standaard geswitched wordt. Het kan dus zijn dat je zelf een router (naar keuze) aan het glasmodem moet hangen als je meerdere apparaten wilt aansluiten. Ik denk dat het in jouw geval hierdoor mis gaat. Kun je misschien eens kijken of je (eerste) wireless access point als access point (switch) functioneert, of dat je die ook als routed kunt instellen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:02:
[...]

Dat het met ADSL werkt en glasvezel niet kan liggen aan het feit dat je bij ADSL vrijwel altijd de router functionaliteit gebruikt die in het modem zit, terwijl het verkeer via het glasmodem standaard geswitched wordt. Het kan dus zijn dat je zelf een router (naar keuze) aan het glasmodem moet hangen als je meerdere apparaten wilt aansluiten. Ik denk dat het in jouw geval hierdoor mis gaat. Kun je misschien eens kijken of je (eerste) wireless access point als access point (switch) functioneert, of dat je die ook als routed kunt instellen?
Ok bedankt, ga ik doen. Ps ik heb net uitgevonden dat InterNL.net in sommige akties zelfs exact dit modem aanbied bij het glasvezelabbonnement. Dus dan zou je toch denken dat het zou moeten werken......

FF voor de duidelijkheid. Als het kan raad je dus aan om het als Router in te stellen toch?

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:51:
[...]

Ok bedankt, ga ik doen. Ps ik heb net uitgevonden dat InterNL.net in sommige akties zelfs exact dit modem aanbied bij het glasvezelabbonnement. Dus dan zou je toch denken dat het zou moeten werken......

FF voor de duidelijkheid. Als het kan raad je dus aan om het als Router in te stellen toch?
Het zal zelfs moeten.. je krijgt namelijk maar 1 ip adres dus als je hem als relay/accespoint gebruikt zal het niet goed werken zodra je meer computers aansluit.

• Koolhoven
@ jorgie:
En ff checken of DHCP wel aanstaat. :+ De WRT300 is een prima router volgens de recensies, die moet dat allemaal wel aankunnen.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Las in een nieuwsbrief dit artikel: Amsterdam CityNet klaar in 2008. Gaat nog alleen om de eerste fase. Blijf het jammer vinden, dat het allemaal wat traag lijkt te gaan. Volgens mij heeft het voornamelijk met de woningbouw verenigingen te maken, die niet de moeite wilt nemen om echt mee te werken of zie ik dat verkeerd?

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:45:
Las in een nieuwsbrief dit artikel: Amsterdam CityNet klaar in 2008. Gaat nog alleen om de eerste fase. Blijf het jammer vinden, dat het allemaal wat traag lijkt te gaan. Volgens mij heeft het voornamelijk met de woningbouw verenigingen te maken, die niet de moeite wilt nemen om echt mee te werken of zie ik dat verkeerd?
Ik vermoed eigenlijk dat het meer te maken heeft met planning en vergunningen. In Amsterdam is het best tricky om de stoep open te gooien (en voor een goede reden: moet je eens zien hoeveel teringzooi het oplevert als er weer een straat opengetrokken wordt). Daarbij heb je altijd problemen met planning en oplevering, wat altijd wat vertraging oplevert. Maar, volgens mij lopen ze, vergeleken met de allereerste planning, in het ergste geval maximaal 2 maanden achter, dus ik vind het allemaal nog best wel meevallen. Wel jammer dat ik toevallig net in dat laatste gebied zit, en dus nog tot april moet wachten. :(

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Is er ook concrete informatie, hoe en wanneer de rest van Amsterdam voorzien gaat worden van glasvezel vanuit dit project? Vraag me ook af waarom de andere stadsdelen steeds niet worden genoemd (ook al is het een nee), aangezien daar ook behoefte aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
Ik heb besloten om de verschillende aanbieders te vragen hoe het zit met IPv6 support:
* Concept ICT: vraag: Sep4 ; antwoord: Sep 6
geen IPv6 support, geen plannen
* Unet: vraag: Sep 6; antwoord: Sep 6
* Tweak: vraag: Sep 6; antwoord: Sep 7

* InterNLnet: vraag: Sep 6; antwoord: Sep 7
geen IPv6 support, wel plannen, maar nog niet concreet

* Qfast: vraag: Sep 6; antwoord: Sep 10
Ze weten het niet. Over 2 maanden is het glasvezel project uit de testfase en dan kunnen ze er wel antwoord op geven

Zodra ik meer antwoorden krijg post ik wel weer.

[ Voor 46% gewijzigd door deef- op 10-09-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:02
Marbo schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:07:
[...]

Ik heb het idee dat de grens van 100 Mbit alleen te bereiken is als je je pc rechtstreeks bedraad aansluit op het glasvezelmodem. Ik heb nu 2 routers getest, die Siemens SE551 en de Apple Airport Extreme. Ik gebruik voor de testen eigenlijk alleen de test download pagina van InterNLnet. Die is het meest betrouwbaar. Online speedtesten geven bij mij stuk voor stuk vreemde resultaten. De online test die JacquesS heeft gebruikt is denk ik het beste. Maar die geeft bij mij weer geen downloadsnelheid aan.

- Rechtstreeks bedraad op het glasvezelmodem haal ik snelheden van rond rond de 92 Mbit up en down.
- Bedraad via de Siemens haal ik 70 Mbit en via de Airport haal ik 63 Mbit (Edit: met wat aanpassingen haal ik inmiddels 77 Mbit via de Airport). Voor de Siemens moet ik dan wel o.a. de firewall uitzetten (Denan weet de technische details hierover), als ik die aanlaat haal ik nog geen 30 Mbit. Voor de airport maakt firewall aan of uit geen verschil.
- Draadloos haal ik met de Siemens 20 Mbit en met de Airport een (laagste) gemiddelde van 31 Mbit.

Opmerkelijk is dat vooral draadloos de snelheden erg fluctueren. Soms haal ik (met de Airport) met dezelfde instellingen snelheden van 60 Mbit, vergelijkbaar met bedraad dus.

Verder is opmerkelijk dat de downloads (draadloos via de Airport)) vaak beginnen met een snelheid van 90 Mbit maar al snel zakt naar een snelheid van 30 Mbit. Maar onder de 30 Mbit zakt het niet.

Tot zover....meer volgt nog.
Is het mogelijk om de Siemens als router te gebruiken op de glasvezel aansluiting?
Hoe moet de Siemens dan ingesteld worden om als router te functioneren?

Als we het protocol van de Siemens (SE551) op dynamische IP zetten dan kunnen we de verbindingsmodus niet 'aan' zetten. Die blijft op uitgeschakeld staan.

Wat doe ik fout?

gelukt - update:
1 - Glasvezel UTP zat niet in WAN port
2 - Glasvezel modem moest gereset worden voordat hij goed een IP (door)gaf aan de Gigaset

Tja.. dat kan je wel een's krijgen als je via de telefoon support geeft.

[ Voor 9% gewijzigd door RedHead op 08-09-2007 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jorgie en anderen

Dat van die routerfunctionaliteit klopt: het glasvezelmodem levert "raw undiluted 200% proof" (ahum) Internet met 1 IP-adres van je provider. Datzelfde kun je ook hebben met een ADSL modem als je het modem daar expliciet op instelt, normaal krijg je het ADSLmodem echter met NAT (network adress translation) en routing functionaliteit ingesteld. Dat is bij het glasvezelnetwerk expliciet niet gedaan. We denken dat routing en switching op deze snelheden zo snel gaat evolueren dat je niet vast wil zitten. Dus een "rauwe" verbinding is veel flexibeler en betrouwbaarder.

We raden iedereen aan om een router/switch van je favoriete merk (met NAT) erachter te zetten, en dan je netwerkje op te bouwen.

Waarom er dan 4 UTP poorten op zitten? Omdat het modem voorbereid is op meerdere connecties met eigen providers en IP-adressen (en facturen) parallel! Bijvoorbeeld: 1 werk, 1 fun, 1 IP-TV, 1 intranet voor bewaking.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:34:
Is er ook concrete informatie, hoe en wanneer de rest van Amsterdam voorzien gaat worden van glasvezel vanuit dit project? Vraag me ook af waarom de andere stadsdelen steeds niet worden genoemd (ook al is het een nee), aangezien daar ook behoefte aan is.
Voor zover ik weet (alleen Herman kan hier meer over zeggen) zijn de huidige wijken in het project de enige officieel aangekondigde en geplande gebieden. Ik dacht dat men nu bezig was met planning en funding, en ik denk dat je dan tussen nu en mei (als de laatste verbindingingen uit het huidige project opgeleverd worden, tenminste, ik dacht dat dat rond die tijd was) meer nieuws kan verwachten over de volgende fase (want ik kan me zo voorstellen dat GNA in een ruk door wil gaan, en niet tussentijds een pauze in de uitrol wil inlassen).

Maar officieel is er dus nog helemaal niets bekend over de volgende fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
deef- schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:11:
Ik heb besloten om de verschillende aanbieders te vragen hoe het zit met IPv6 support:
* Concept ICT: vraag: Sep4 ; antwoord: Sep 6
* Unet: vraag: Sep 6; antwoord: Sep 6
* Tweak: vraag: Sep 6; antwoord: Sep 7

* InterNLnet: vraag: Sep 6; antwoord: Sep 7
geen IPv6 support, wel plannen, maar nog niet concreet

* Qfast: vraag: Sep 6; antwoord: Sep 10
Ze weten het niet. Over 2 maanden is het glasvezel project uit de testfase en dan kunnen ze er wel antwoord op geven
Toch wel jammer dat ISP's hier kennelijk niet over nadenken. Natuurlijk kost het geld om iets dergelijks te implementeren, maar het komt er op de lange termijn toch wel van. Nu moet ik zeggen dat ik in de DSL wereld ook maar twee ISP's ken die IPv6 aanbieden: XS4ALL en surfsneladsl. Dan maar een tunneltje...

• Jan-E
Op de Frontpage staat het nieuws dat ook KPN gekozen heeft voor Genexis:

Het Eindhovense bedrijf Genexis heeft een grote order van KPN in de wacht gesleept. Het telecombedrijf gaat de FiberXport-gateway gebruiken om huishoudens een aansluiting te geven op een nog aan te leggen glasvezelnetwerk.

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:32
In voorbereiding op de oplevering van mijn 100mbit interNL lijn ben ik alvast op zoek gegaan naar routers die geschikt zijn voor dit type verkeer.Tijdens mijn zoektocht (die nog lang niet is afgelopen) kwam ik op de Linksys WRVS4400N uit als mogelijke kandidaat. Een mailtje naar www.routershop.nl gaf het volgende antwoord.

Geachte heer/mevrouw,

De WAN poort kan prima 100mbit aan. Het probleem zit in de firewall.
Deze is meestal niet snel genoeg om 100mbit throughput te krijgen. Ook
in het geval van de Linksys WRVS4400N is het de capaciteit van de
hardware niet voldoende om de firewall een hoge throughput te geven. Ik
denk dat de WRVS4400N rond de 40mbit doorvoer heeft.
Een router die wel de 100mbit aan kan is de Draytek Vigor 2950:
http://www.routershop.nl/...vpn-19-rack-mountable.htm

Dit is wel een wat duurder apparaat maar ook een apparaat met veel meer
capaciteiten qua geheugen en processor snelheid.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Art Molendijk
Routershop

prozak schreef:
> Live Support Message Delivery:
> -------------------------------------------
>
> Ondersteund de WAN poort van deze router ook snelheden tot 100mbit? Uit de documentatie blijkt nergens expliciet dat dit het geval is. Er wordt wel gehint in de produkt omschrijving naar snelheden boven de 20Mbit maar er staat nergens of de WAN poort ook 100mbit aan kan.
>

Als het inderedaad zo is dat 100mbit met werkende Firewall pas bij routers als de Draytek hierboven tot de mogelijkheden behoort dan is dat behoorlijk jammer. Afgezien van de prijs van de Draytek (bijna 550 euro) zit het ding boordevol functies die een consument nooit nodig zal hebben.

Mijn zoektocht gaat iig verder, mocht ik iets interessants tegen komen dat horen jullie dat uiteraard.

• yorrick
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06-2018
prozak schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:04:
In voorbereiding op de oplevering van mijn 100mbit interNL lijn ben ik alvast op zoek gegaan naar routers die geschikt zijn voor dit type verkeer.Tijdens mijn zoektocht (die nog lang niet is afgelopen) kwam ik op de Linksys WRVS4400N uit als mogelijke kandidaat.
(...)
Mijn zoektocht gaat iig verder, mocht ik iets interessants tegen komen dat horen jullie dat uiteraard.
Ik heb sinds kort een 30 MBit/s glasvezelverbinding van InterNLnet. I.v.m. mogelijk upgrade later naar hogere snelheden heb ik ook een snel wireless router uitgezocht. Ik ben uitgekomen op de D-Link DIR-655 802.11n Gigabit router. Deze ondersteunt wireless LAN tot 300 Mbit/s en kan WAN/LAN verkeer routeren met firewall en SPI aan tot 200 Mbit/s. Zowel de WAN als de 4 LAN poorten zijn 1 Gigabit Ethernet poorten. De router heeft ook goede QoS ondersteuning zodat je VOIP en videoverkeer voorrang kunt geven. Kan belangrijk zijn als de wireless snelheden inzakken op grotere afstand van de router.

Ik ben erg tevreden met dit apparaat.

[ Voor 5% gewijzigd door yorrick op 12-09-2007 15:38 ]

• prozak
yorrick schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:37:
[...]

Ik heb sinds kort een 30 MBit/s glasvezelverbinding van InterNLnet. I.v.m. mogelijk upgrade later naar hogere snelheden heb ik ook een snel wireless router uitgezocht. Ik ben uitgekomen op de D-Link DIR-655 802.11n Gigabit router. Deze ondersteunt wireless LAN tot 300 Mbit/s en kan WAN/LAN verkeer routeren met firewall en SPI aan tot 200 Mbit/s. Zowel de WAN als de 4 LAN poorten zijn 1 Gigabit Ethernet poorten. De router heeft ook goede QoS ondersteuning zodat je VOIP en videoverkeer voorrang kunt geven. Kan belangrijk zijn als de wireless snelheden inzakken op grotere afstand van de router.

Ik ben erg tevreden met dit apparaat.
Ja ik zag de review op http://www.smallnetbuilder.com

Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk of de SPI (Statefull Packet Inspection) precies hetzelfde is als de firewall. Indien dat het geval is dan heb je hiermee een winnaar wat het bedrade gedeelte betreft. Het draadloze deel (dat mij absoluut niet boeit overigens) is daarentegen vrij teleurstellend in vergelijking met de specs. De 300 Mbit/s die je hierboven quote bijvoorbeeld zijn in real life gewoon niet mogelijk (met encryptie aan en wie surft er nog zonder?). Overigens zijn de tests zoals je hier kunt zien: http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30087/96/1/3/ uitgevoerd met Qos uitgeschakeld. Ik durf daarom niet zomaar aan te nemen dat het wel goed zit met de doorvoersnelheid m.b.t. de firewall en de Qos.

Dat je tevreden bent begrijp ik maar zolang je op maar 30 Mbit/s zit heb je de DIR-655 nog niet echt aan de tand gevoeld imo.

Verwijderd

Ik heb vandaag een foldertje in de bus gekregen van Pilmo (Gefeliciteerd! U woont in de snelste wijk van Amsterdam!). Hierin staan de volgende twee opmerkingen in de eerste alinea:
Weet u al dat u in de snelste wijk van Amsterdam woont? Sinds kort is Pilmo Glasvezel namelijk bij u in de straat beschikbaar.
"Sinds kort" is tegenwoordig hetzelfde als "over een half jaartje of zo"?
De snelste ADSL-verbindingen van dit moment zijn zo'n 6 Mb per seconde (Mbps).
Tsja, als je de waarheid zou spreken en zou zeggen dat de snelste abonnementen zo'n 24 Mbit/sec leveren, dan is het verschil met die max. 50 Mbit/sec van Pilmo natuurlijk ineens een stuk minder indrukwekkend.

Wat een aanfluiting, zo'n folder.

• yorrick
prozak schreef op donderdag 13 september 2007 @ 00:07:
[...]

Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk of de SPI (Statefull Packet Inspection) precies hetzelfde is als de firewall. Indien dat het geval is dan heb je hiermee een winnaar wat het bedrade gedeelte betreft. Het draadloze deel (dat mij absoluut niet boeit overigens) is daarentegen vrij teleurstellend in vergelijking met de specs. De 300 Mbit/s die je hierboven quote bijvoorbeeld zijn in real life gewoon niet mogelijk (met encryptie aan en wie surft er nog zonder?). Overigens zijn de tests zoals je hier kunt zien: http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30087/96/1/3/ uitgevoerd met Qos uitgeschakeld. Ik durf daarom niet zomaar aan te nemen dat het wel goed zit met de doorvoersnelheid m.b.t. de firewall en de Qos.

Dat je tevreden bent begrijp ik maar zolang je op maar 30 Mbit/s zit heb je de DIR-655 nog niet echt aan de tand gevoeld imo.
Ik heb zelf de DIR-655 niet tot het uiterste aan de tand gevoeld. Mijn test kwam niet verder dan 100 Mbit/s Ethernet to wireless LAN verbindingssnelheid omdat mijn computer slechts een 100 Mbit/s Ethernetpoort heeft. Maar ik heb voor aanschaf deze zeer uitgebreide vergelijkende test gelezen. Met firewall en SPI aan haalt de WAN/LAN routering zelfs 300 Mbit/s.

De wireless performance varieert van 130 Mbps op korte afstand tot 35 Mbps op 30 meter afstand (mét obstakels).

Stateful Packet Inspection is onderdeel van de firewall en maakt het een stateful firewall.

Quote uit de test: "The impressive routing performance of the DIR-655 demonstrates that the Ubicom processor used in this product is number one in Gigabit-11n routing."

• prozak
yorrick schreef op donderdag 13 september 2007 @ 08:55:
[...]

Ik heb zelf de DIR-655 niet tot het uiterste aan de tand gevoeld. Mijn test kwam niet verder dan 100 Mbit/s Ethernet to wireless LAN verbindingssnelheid omdat mijn computer slechts een 100 Mbit/s Ethernetpoort heeft. Maar ik heb voor aanschaf deze zeer uitgebreide vergelijkende test gelezen. Met firewall en SPI aan haalt de WAN/LAN routering zelfs 300 Mbit/s.

De wireless performance varieert van 130 Mbps op korte afstand tot 35 Mbps op 30 meter afstand (mét obstakels).

Stateful Packet Inspection is onderdeel van de firewall en maakt het een stateful firewall.

Quote uit de test: "The impressive routing performance of the DIR-655 demonstrates that the Ubicom processor used in this product is number one in Gigabit-11n routing."
Erg uitgebreide review. Dit betekent dus dat je voor maar 140 euro inclusief verzendkosten inderdaad klaar bent en gewoon op volle snelheid je e-mail kan checken. Bedankt voor de uitleg en natuurlijk de link naar de review. Mijn zoektocht is bij deze afgerond.

Denan, is deze informatie van belang voor InternNL? Wel handig als jullie gebruikers ook bij kunnen staan met de aanschaf van hardware die met de maximale snelheid overweg kan. Oh en op jullie website verwijst de link onder "ondersteuning op thuisnetwerken" vrolijk naar het beleid t.a.v. eigen servers en poortfilters.
zie: http://www.internl.net/cm...er/control.cfm?ID=12615#3

[ Voor 13% gewijzigd door prozak op 13-09-2007 09:37 ]

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 00:21:
Ik heb vandaag een foldertje in de bus gekregen van Pilmo (Gefeliciteerd! U woont in de snelste wijk van Amsterdam!). Hierin staan de volgende twee opmerkingen in de eerste alinea:
[...]
"Sinds kort" is tegenwoordig hetzelfde als "over een half jaartje of zo"?
"Vanaf januari 2007 worden de eerste Amsterdammers aangesloten op een triple-play glasvezelaansluiting via Pilmo." Ze hebben niet eens de moeite genomen het 'vanaf ...' in 'sinds afgelopen januari' te veranderen. Inderdaad een aanfluiting.

• Koolhoven
prozak schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:29:
[...]

Denan, is deze informatie van belang voor InternNL? Wel handig als jullie gebruikers ook bij kunnen staan met de aanschaf van hardware die met de maximale snelheid overweg kan. Oh en op jullie website verwijst de link onder "ondersteuning op thuisnetwerken" vrolijk naar het beleid t.a.v. eigen servers en poortfilters.
zie: http://www.internl.net/cm...er/control.cfm?ID=12615#3
Twee linkjes hoger staat "Over thuisnetwerkapparatuur" . Daarin worden wel wat routers aanbevolen. Is dat wat je bedoelde ?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Jan-E schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:55:
[...]
"Vanaf januari 2007 worden de eerste Amsterdammers aangesloten op een triple-play glasvezelaansluiting via Pilmo." Ze hebben niet eens de moeite genomen het 'vanaf ...' in 'sinds afgelopen januari' te veranderen. Inderdaad een aanfluiting.
inderdaad..moet ook nog tot april wachten ofzo,dan wordt je dus erg vrolijk van dit soort folders waar inderdaad ook nog niets van klopt :P maar ja,weet ik in ieder geval dat ik niet bij hun moet gaan ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• prozak
Koolhoven schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:07:
[...]

Twee linkjes hoger staat "Over thuisnetwerkapparatuur" . Daarin worden wel wat routers aanbevolen. Is dat wat je bedoelde ?
Nee dat is niet wat ik bedoel, de aanbevolen routers kunnen (waarschijnlijk?) de volle 100mbit niet aan met de Firewall enabled. Mijn tweede opmerking staat daar los van en betreft een foutje op de interNL website. Click maar eens op de ondersteuning van thuisnetwerken link en dan zie je vanzelf wat ik bedoel.

Verwijderd

mrsar schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:24:
inderdaad..moet ook nog tot april wachten ofzo,dan wordt je dus erg vrolijk van dit soort folders waar inderdaad ook nog niets van klopt :P maar ja,weet ik in ieder geval dat ik niet bij hun moet gaan ;)
Heh, denk je dat dat veel uitmaakt? Pilmo zit in hetzelfde gebouw als BBned - dat zou dus juist een voordeel moeten zijn. Naja, blijkbaar niet, of in ieder geval niet als het gaat om slimme folders maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:09:
[...]

Heh, denk je dat dat veel uitmaakt? Pilmo zit in hetzelfde gebouw als BBned - dat zou dus juist een voordeel moeten zijn. Naja, blijkbaar niet, of in ieder geval niet als het gaat om slimme folders maken. ;)
tja,het grootste deel van een keuze is nog altijd emotioneel ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

De planning stopt op Jan 2008.

Wat gaat daarna gebeuren? Is er al een planning bekend voor de volgende wijken?
Ik ga namelijk eind van het jaar verhuizen. En ik wil dan een nieuwe Internet aansluiting aanvragen. Maar als er binnen een jaar bij mij in de buurt beginnen dan neem ik geen 2 jaarlijkse aanbieding.

Ze waren 2 of 3 weken geleden trouwens glas aan het aanleggen in de Keizersgracht, is dat voorbereidend werk voor de glasvezel van amsterdam? Of was het gewoon toeval en iets heel anders?

[ Voor 23% gewijzigd door LuCarD op 17-09-2007 13:40 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aanleg van onze infrastructuur voor de huidige fase loopt tot aan de zomer van 2008. Over eventuele volgende fases is nu nog niets aan te geven, wellicht wordt hier begin volgend jaar meer over bekend. Op de Keizersgracht zijn wij overigens niet bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Ik woon in een gebied (1095 postcode) waar glasvezel nu in de grond ligt maar nog niet in de woningen is aangesloten.

Gaat deze aansluiting ALTIJD in de meterkast komen of kan ik hem verwachten bij de coax of telefoon aansluiting.

Deze laatste 2 zijn voor mij namelijk makkelijk te bereiken met UTP, voor de meterkast zal ik een boel laminaat moeten verwijderen of een lelijke kabel over het plafond moeten laten lopen.

Daar heb ik uiteraard niet zoveel zin in.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Indien de meterkast zich niet in jouw woning bevindt, dus bijvoorbeeld op de gang, dan kun je de aansluiting gewoon bij je coax/telefoon aansluiting verwachten. De kabel wordt netjes doorgetrokken :)

Ik heb inmiddels ook radio en tv, de telefoon lijn laat nog op zich wachten. Ben tot nu toe erg tevreden over de verbinding zelf. Het enige nadeel is dat het niet wireless kan zonder grote investeringen of snelheidsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrick
xychix schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:17:
Gaat deze aansluiting ALTIJD in de meterkast komen of kan ik hem verwachten bij de coax of telefoon aansluiting.

Deze laatste 2 zijn voor mij namelijk makkelijk te bereiken met UTP, voor de meterkast zal ik een boel laminaat moeten verwijderen of een lelijke kabel over het plafond moeten laten lopen.
Als de meterkast zich in de woning bevindt, zal het glasvezelmodem altijd in de meterkast geplaatst worden.

Ik heb zelf de telefoonkabels naar slaapkamer en woonkamer vanuit de meterkast vervangen door UTP kabel. Twee kabels per PVC-buis. In de woonkamer en slaapkamer heb ik de inbouwdoos met telefoonaansluiting vervangen door een inbouwdoos met twee RJ45 connectoren. In de meterkast heb ik twee opbouwdozen geplaatst met elk twee RJ45 connectoren.

Over een van de twee kabels naar de woonkamer laat ik analoog telefoonverkeer lopen (RJ11 telefoonplugjes vervangen door RJ45 connectoren). De andere UTP kabel gebruik ik voor Ethernet verkeer.

In mijn meterkast bevindt zich naast het glasvezelmodem ook een wireless 802.11n gigabit ethernet router (D-Link DIR 655). Het VOIP modem dat ik gebruik (mijn oude Speedtouch 716v5 ADSL modem) dat analoog telefoonverkeer voor mijn DECT telefoon simuleert heb ik ook in de meterkast geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de plaatsbepaling van het modem zie:

http://www.glasvezelamste...aar_komt_het_aansluitpunt

Verwijderd

@ All.

De zender AT5 is 24 uur per dag zichtbaar op kanaal 34 (695.25 MHz).

Verwijderd

@ All:

Over de planning van de rest van de stad: daar wordt nu achter de schermen druk over gesproken en onderhandeld. Al zie je het niet, het neemt heel wat van mijn tijd in beslag ;-)

Verwijderd

Ik ben benaderd door mensen die een soort gebruikersgroep/consumentenbond willen vormen van glasgebruikers. Zowel delen van informatie zoals jullie dat nu doen (ik ga die D-Link router zelf bestellen, ben onder de indruk van de testresultaten), als feedback geven over ISP's en GlasvezelAmsterdam.
Een goed idee.

Liefhebbers om daar aan mee te doen kunnen zich via ons bekend maken.

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Eind 2008 alle huishoudens in amsterdam op glasvezel!
Veeg UPC van de kaart!
Geef ze een koekje van eigen deeg: "Glazvezel, tot xxxxx maal sneller dan uw lokale kabelboer!"

Herman for president!

Verwijderd

Heya MaCk- ;-) Ik heb geen ambities om president te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 21:43
Is het nou normaal dat de telefoon kwaliteit zo slecht is, vaak heb ik een echo en dan hoor ik mezelf gewoon terug praten, zeer irritant of er vallen woorden weg..

Ik wil op zich wel mee doen Herman maar wat houd het precies in?

UPC is wel grappig trouwens, vorige maand rekening van €1 en nu van €0 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:19:
@ All.

De zender AT5 is 24 uur per dag zichtbaar op kanaal 34 (695.25 MHz).
Herman heb jij een volledige lijst met de kanaal nr's en niet de frequenties zoals op de website.
Mijn oude tv kaart in de pc werkt nog met de kanaalnrs :*)
Bespaart mij een heleboel handmatig zoek werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem ondervonden met een 50mbit glasvezelverbinding op een draytek vigor 2900
deze kan max 2000 kbps aan en dan begrensd die. (16 mbit)
Ga ik rechtstreeks aan het net is die bijna 5500 kbps.
Nu ben ik ook opzoek naar een goede router in het verleden was ik zeer tevreden met deze router echter heb ik nu dus het probleem dat ik een dikke 3000 kbps mis.
Ik was bij het rondkijken ook al op de vigor 2950 uit gekomen echter ......??
kan deze wel die 50 mbit aan, en wat als ik wil upgraden naar 100.
Er hangt tenslotte wel een forse prijs aan die vigor 2950.
Wie oh wie heeft de oplossing, liefst blijf ik wel bij draytek hangen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 00:08:
Ik heb het zelfde probleem ondervonden met een 50mbit glasvezelverbinding op een draytek vigor 2900
deze kan max 2000 kbps aan en dan begrensd die. (16 mbit)
Ga ik rechtstreeks aan het net is die bijna 5500 kbps.
Nu ben ik ook opzoek naar een goede router in het verleden was ik zeer tevreden met deze router echter heb ik nu dus het probleem dat ik een dikke 3000 kbps mis.
Ik was bij het rondkijken ook al op de vigor 2950 uit gekomen echter ......??
kan deze wel die 50 mbit aan, en wat als ik wil upgraden naar 100.
Er hangt tenslotte wel een forse prijs aan die vigor 2950.
Wie oh wie heeft de oplossing, liefst blijf ik wel bij draytek hangen. :?
als je even hierboven leest zie je een post met de link: ftp://ftp10.dlink.com/pdfs/octoscope_report.pdf

en voor een Draytek kom je uit op: http://www.routershop.nl/...vpn-19-rack-mountable.htm

allemaal in dit topic terug te vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door prozak op 23-09-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draytek 2950

Heb ff verder zitten neuzen maar volgens de gegevens is dit wel een router die volgens mij een behoorlijke throughput heeft.
zie http://cambridge-networks...s/draytek-vigor-2950.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als daar bij de officiele specs staat 'WAN throughput up to 90Mbps' zou ik toch voorzichtig zijn. Waarschijnlijk komt deze met stateful packet inspection een stuk minder ver (zoals de meesten), en dit is natuurlijk one-way, dus kom je niet in de buurt van de 100Mbps full duplex. Als het genoeg is prima, maar als de vraagsteller al aangeeft al uit te kijken naar een 100Mbit verbinding denk ik niet dat deze voldoende doorschaalt.

Verwijderd

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een router:

http://www.smallnetbuilde...art/Itemid,189/chart,119/

• kadooosh
kadooosh schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:39:
Is het nou normaal dat de telefoon kwaliteit zo slecht is, vaak heb ik een echo en dan hoor ik mezelf gewoon terug praten, zeer irritant of er vallen woorden weg..

Ik wil op zich wel mee doen Herman maar wat houd het precies in?

UPC is wel grappig trouwens, vorige maand rekening van €1 en nu van €0 :D
Is dit nou normaal bij voip-knp, tweak zegt namelijk dat het in feite niet kan dat voip storing oplevert
nummermelding doet het ook niet, als ik van voip naar me mobiel bel zegt ie unkown nummer(niet eens private wat ie normaal zegt) is dit normaal?

Verwijderd

kadooosh schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:30:
[...]

Is dit nou normaal bij voip-knp, tweak zegt namelijk dat het in feite niet kan dat voip storing oplevert
nummermelding doet het ook niet, als ik van voip naar me mobiel bel zegt ie unkown nummer(niet eens private wat ie normaal zegt) is dit normaal?
ik heb precies dezelfde problemen, behalve dat bij mij de nummerherkenning niet werkt (4 verschillende telefoons geprobeert) de echo en wegvallende woorden komen bij mij ook voor :(

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:17:
[...]

ik heb precies dezelfde problemen, behalve dat bij mij de nummerherkenning niet werkt (4 verschillende telefoons geprobeert) de echo en wegvallende woorden komen bij mij ook voor :(
Aangezien elke provider een eigen voip dienst kan gebruiken, of de voip dienst van citynet is het verstandig om je provider te vermelden + de wijze waarop je telefoon is aangesloten. Ook is het verstandig om even te testen met een bedrade telefoon (geen wireless basisstation dus) direct op het aansluitpunt aangesloten.

Daarna is het waarschijnlijk het beste om deze problemen bij je provider aan te kaarten, wellicht is er een probleem in het netwerk of met de voicegateway.

• xychix
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

yorrick schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:05:
[...]

Als de meterkast zich in de woning bevindt, zal het glasvezelmodem altijd in de meterkast geplaatst worden.

Ik heb zelf de telefoonkabels naar slaapkamer en woonkamer vanuit de meterkast vervangen door UTP kabel. Twee kabels per PVC-buis. In de woonkamer en slaapkamer heb ik de inbouwdoos met telefoonaansluiting vervangen door een inbouwdoos met twee RJ45 connectoren. In de meterkast heb ik twee opbouwdozen geplaatst met elk twee RJ45 connectoren.

Over een van de twee kabels naar de woonkamer laat ik analoog telefoonverkeer lopen (RJ11 telefoonplugjes vervangen door RJ45 connectoren). De andere UTP kabel gebruik ik voor Ethernet verkeer.

In mijn meterkast bevindt zich naast het glasvezelmodem ook een wireless 802.11n gigabit ethernet router (D-Link DIR 655). Het VOIP modem dat ik gebruik (mijn oude Speedtouch 716v5 ADSL modem) dat analoog telefoonverkeer voor mijn DECT telefoon simuleert heb ik ook in de meterkast geplaatst.
KUT 2 jaar terug lanminaat gelegd. Vanuit mijn server kast naar UPC en Telefoon aansluiting wel utp onder het lanminaat doorgelegd. Echter niet naar de meterkast (zit er hemelsbreed maar 2 meter vandaan maar MET een deuropening waar het lanminaat is doorgelegd.
Dus als ik niets wil slopen moet ik ongeveer 20 meter rond (onder de plint) gaan leggen of het lanminaat in mijn hele hal uitklikken, UTP leggen en vervolgens weer vast klikken....

Dat laatste is t mooiste, maar als ik een plank breek of beschadig heb ik een stevig probleem :P

Ook zou ik grote problemen krijgen om gebruik te maken van de analoge TV aansluiting van het modem. hmmm t wordt allemaal steeds lastiger. (Coax en telefonie zitten niet in mijn meterkast maar in een buitenwand)

[ Voor 6% gewijzigd door xychix op 27-09-2007 15:04 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

kadooosh schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:30:
VoIP kan best storing opleveren, getuige de vele slechte ervaringen van mensen gedurende pakweg de laatste 10 jaar. Een van de lastige dingen bij VoIP is bijvoorbeeld echo, en dit veroorzaakt meteen een groot deel van de kwaliteitproblemen (echo zelf, maar ook soms wegvallen van korte woorden en andere problemen).

Een (analoge*) telefoon is zo opgezet dat er geen aparte zend en ontvang kanalen zijn. Dit was vroeger handig omdat het twee extra koperlijnen vanuit de centrale naar je huis bespaarde. Echter door dit zo te doen ontstaan er reflecties op de lijn die dus het ontvangen signaal enigszins verzwakt terugsturen (echo). Vroeger, op een 'echt' analoge lijn was dat niet zo'n probleem, omdat de vertraging in een circuit-switched netwerk erg klein is waardoor de menselijke hersenen de echo zelf niet opmerken. Tegenwoordig ontstaat er door de digitalisering en packet-switched netwerken echter een langere vertraging waardoor je de echo wel gaat merken.

Om dat op te vangen moet er dus iets aan 'echo cancelling' gedaan worden. Dit gebeurt als het goed is aan beide kanten van de verbinding** zodat geen van beide partijen last heeft van echo. Interessant detail hierbij is dat als persoon A naar persoon B belt, de echo die persoon A hoort dus bij B wordt gegenereerd, en dus ook bij B zou moeten worden gecancelled. Vaak nemen mensen (ten onrechte, maar begrijpelijk) aan dat degene die de echo hoort iets fout heeft zitten.

Dan nog een stukje over wat echo cancelling precies doet. Dit is in principe heel eenvoudig: het inkomende signaal wordt met een bepaalde verzwakking van het uitgaande signaal afgehaald, zodat de 'echo' er precies uitgehaald wordt. Maar door verschillende factoren (waaronder bijvoorbeeld de lengte van de telefoondraad thuis en de precieze eigenschappen van de telefoon) is de echo niet altijd precies hetzelfde. Soms is hij iets later, soms eerder, en soms iets harder of zachter. De echo canceller moet dus ingeregeld worden (meestal de eerste seconde van een gesprek).

Inregelen van B is best makkelijk als alleen A praat. Je kunt dan immers direct de link zien tussen inkomend signaal, en uitgaande echo. Kwestie van filtertje instellen, en klaar. In andere gevallen wordt het gevaarlijk. Als A niet praat, moet de echo canceller stoppen met regelen. Hij zou anders namelijk proberen op ruis te regelen, met een totaal verkeerd filter gedrag als resultaat. Nog iets moeilijker is als beide partijen praten: De echo canceller zou best willen regelen (immers A praat) maar het terugkomende signaal is totaal geen maat voor de echo (want wat B zegt zit er nu doorheen) dus moet hij ook niet regelen. Het meest complexe aan de zaak is het totaalbeeld, want er wordt voortdurend gewisseld tussen wie praat en wie niet, en ook nog met verschillende volumes, achtergrondgeluid, etc.

Als het inregelen (of juist stabiel houden) van het echo-filter niet precies goed gebeurt, krijg je dus te maken met echo, wegvallende woorden, of andere problemen. Sommige VoIP oplossingen hebben te weinig rekenkracht om de echo goed te filteren, andere hebben gewoon niet genoeg aandacht besteed aan het dynamisch gedrag. Tegenwoordig is het al een stuk beter dan 'vroeger', maar het gaat dus nog vaak genoeg mis.

Wil je dus zeker weten dat je een goede kwaliteit verbinding hebt, dan mag er dus maar aan 1 kant van de lijn tegelijk gepraat worden, en moet er steeds 'over' geroepen worden als de ander mag ;)

Tot slot nog een laatste opmerking: Bovenstaande over echo(-cancelling) is een redelijk algemeen verhaal. Tegenwoorig zijn telefonienetwerken best complex - van de ene provider naar het PSTN netwerk, dan naar de andere provider, eventueel met tussenpartijen, zodat er niet altijd meer sprake is van 'een' verbinding en het dus ook niet altijd makkelijk is de schuld bij de ene, of de andere kant te leggen, omdat het ook nog ergens in het midden zou kunnen zitten...

* Ook DECT valt hieronder, omdat de verbinding tussen aansluitpunt en basisstation nog steeds analoog is.

** In dit geval loopt de 'verbinding' van de PSTN-gateway van de service provider naar je VoIP gateway bij je thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Bedankt voor je uitleg _/-\o_
Ik gebruik nu een draadloos Dect telefoon en ga wel een normale proberen als ik die kan terug vinden.
Het is trouwens meestal als er naar Maastricht wordt gebeld(vanuit A'dam) maar ik heb het ook een keer lokaal gehad.

Ik hoop toch wel dat dit gemaakt kan worden, me moeder belt altijd naar Maastricht met haar zus en het is echt zeer irritant om jezelf de hele tijd te horen |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren (zaterdag 29/9) geen TV/radio-signaal meer via de glasvezel (woon op Java-eiland). Internet en telefonie werken normaal. Op het glasvezelmodem brandt het lampje R/T niet. Zijn er nog meer bewoners op het Java-eiland die last hebben van deze storing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op de kop van het Java-eiland ook geen TV-signaal meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrick
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:14:
Hier op de kop van het Java-eiland ook geen TV-signaal meer.....
Hier in het Borneo gebied ook geen TV-signaal meer. Ben blij dat ik UPC nog niet heb opgezegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik hier al eerder meldde: volstrekt idioot dat bbned (met wie je een contract hebt, en aan wie je betaalt) geen storingsnummer heeft, geen internetpagina met info, uberhaupt voor ons onbereikbaar is.
(overigens het knsm-eiland doet het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Snel vraagje,

Heb sinds eind april-begin mei, internet via tweak, niks over te klagen, maar heb het totaal pakket.
Dus ook televisie en telefonie, is er iemand hier die wel alles werkend heb via tweak?
Wil graag upc opzeggen,maar zo gaat dat niet lukken, heb wel een mobieltje, maar zou toch wel wat makkelijker zijn als ik ook gewoon huis telefoon heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
NeoSoulStar schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:00:
Snel vraagje,

Heb sinds eind april-begin mei, internet via tweak, niks over te klagen, maar heb het totaal pakket.
Dus ook televisie en telefonie, is er iemand hier die wel alles werkend heb via tweak?
Wil graag upc opzeggen,maar zo gaat dat niet lukken, heb wel een mobieltje, maar zou toch wel wat makkelijker zijn als ik ook gewoon huis telefoon heb.
mja ik maar het duurde een hele tijd voordat alles werkend was, tv werkt nu wel perfect, telefonie is echter wat anders, vindt het nogal slechte kwaliteit(zie hierboven)

Heb nu trouwens deze maand 2 facturen van ze ontvangen en man wat zijn ze onduidelijk, bijvoorbeeld:
TweakCityNet lite periode 24/07 t/m 30/09 € 64.4100 , ik geloof dat ze dus korting hebben gegeven aangezien mijn tel/tv het pas op 19-08 deed (betaal normaal 45 per maand).
Ik vind het best alleen het kan wel een stukje duidelijk vindt ik.

[ Voor 21% gewijzigd door kadooosh op 01-10-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrick
NeoSoulStar schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:00:
Snel vraagje,

Ik heb Internet en televisie via InterNLnet. Afgezien van de storing in het tv-signaal gisteren werkt alles prima.

Voor Internettelefonie (VOIP) ben ik bij Budgetphone uitgekomen. Daar heb je vanaf 10 euro per jaar al een 020 nummer. Mijn KPN vastelijn nummer heb ik laten porteren naar Budgetphone. Dat ging soepel in twee weken. De telefonie oplossing van InterNLnet (Optibel) vond ik te duur omdat ik niet zoveel bel via mijn vaste lijn.

Ik gebruik mijn oude ADSL modem (Speedtouch 716v5) als VOIP modem. Daar was een kleine configuratiewijziging voor nodig om hem via een LAN poort als VOIP modem te laten fungeren i.p.v. via de ADSL WAN poort. Op mijn Speedtouch heb ik een DECT telefoon aangesloten. Ik vind de spreekkwaliteit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorrick schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:49:
Voor Internettelefonie (VOIP) ben ik bij Budgetphone uitgekomen. [...] Ik gebruik mijn oude ADSL modem (Speedtouch 716v5) als VOIP modem.
Ik denk dat de meeste mensen hier (alhoewel, we zijn Tweakers) voor telefonie gewoon de eigen provider inschakelen, dus (m.u.v. Optibel) bellen via de telefoniepoorten op het Genexis modem. Het lijkt me interessant om meer feedback te krijgen over de kwaliteit hiervan tussen de verschillende providers. Ik vermoed namelijk dat via VoIP (op dit moment) meer onderscheid in kwaliteit te maken valt dan via andere diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abertje
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-06 10:32
Ik zit ook op het Java eiland, heb ook nog geen tv-signaal, mijn telefoonlijn is knudde (hap, hap, hap) en mijn internetverbinding is ook niet optimaal. Zijn er nog meer blije Pilmoklanten. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
kadooosh schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:35:
[...]

mja ik maar het duurde een hele tijd voordat alles werkend was, tv werkt nu wel perfect, telefonie is echter wat anders, vindt het nogal slechte kwaliteit(zie hierboven)

Heb nu trouwens deze maand 2 facturen van ze ontvangen en man wat zijn ze onduidelijk, bijvoorbeeld:
TweakCityNet lite periode 24/07 t/m 30/09 € 64.4100 , ik geloof dat ze dus korting hebben gegeven aangezien mijn tel/tv het pas op 19-08 deed (betaal normaal 45 per maand).
Ik vind het best alleen het kan wel een stukje duidelijk vindt ik.
Heb het zelfde, ook van die rare facturen waar ik geen ruk van snap..internet is perfect, werkt heerlijk die 100 mbit, nog maar een keertje bellen dan, om te vragen waneer ze denken dat ik in de planning lig.
Mag ik misschien vragen wat voor buurt je woont?
Woon zelf in 3e oosterparkstraat.
Als het bij jouw werkt, dan zou het bij mij ook moeten werken, lijk me dat het via de zelfde centrale gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 06:25
Vraagje voor Herman: enig idee wanneer Osdorp De Aker aan de beurt is? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
NeoSoulStar schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:42:
[...]

Heb het zelfde, ook van die rare facturen waar ik geen ruk van snap..internet is perfect, werkt heerlijk die 100 mbit, nog maar een keertje bellen dan, om te vragen waneer ze denken dat ik in de planning lig.
Mag ik misschien vragen wat voor buurt je woont?
Woon zelf in 3e oosterparkstraat.
Als het bij jouw werkt, dan zou het bij mij ook moeten werken, lijk me dat het via de zelfde centrale gaat?
Ik woon in de Vrolikstraat, vlakbij dus.
Maar jij hebt dus al sinds april/mei geen tv/tel ?!
Gaat wel erg traag dan, duurde hier ongeveer een maand voordat alles werkte midden juli ofzo kwamen ze het aansluiten.
Ze hebben trouwens hun abonnementskosten verhoogd naar 60, vraag me toch wel af of ik nou wel 45 per maand blij betalen(wat we hebben afgesproken).
Bij die 60 krijg je dan wel een hoop shit gratis.
Ik heb trouwens het 20mb abbo, snel genoeg voor mij :p
Ook zou ik een proef maand hebben wat helemaal niet is doorgegaan.. maar goed vindt ik niet zo erg.

De nieuwsserver van tweak is wel erg relaxed trouwens O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Je woont indeed vlak bij, zal nog eens naar tweak bellen dan, want wil nu dan toch ook wel eens tv en telefonie.
News server is zekers wel releaxed, haal daar ook de volle 100 mbit, dus alles is supersnel binnen, m`n hdd kan het nog net snel genoeg wegschrijven, maar dan moet ik ook geen andere dingen willen doen op de pc, anders wordt ie een beetje traag :-)
Betaal nu 70 geloof ik, maar het zou iets van 89 zijn voor het hele pakket.
Zag wel dat op de website dat de prijzen flink gestegen zijn voor de wat snellere verbindingen.

Ps. Heb je een xbox360, anders kan ik je ff een pak slaag geven met halo3 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:54:
[...]

Herman heb jij een volledige lijst met de kanaal nr's en niet de frequenties zoals op de website.
Mijn oude tv kaart in de pc werkt nog met de kanaalnrs :*)
Bespaart mij een heleboel handmatig zoek werk.
Sorry, die heb ik niet, ik zal eens rondvragen, maar houd je adem niet in ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@All : er blijkt zondagavond een apparaat in de TV keten uitgevallen te zijn door een automatische SW update, heeft een aantal uren geduurd voordat dat hersteld was, moet nu goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal dingen tegelijk.

In Koffiehuis KHL (Oostelijke Handelskade 44) is een glasvezelverbinding in het zaaltje geplaatst. Ik heb de D-Link router erop geplaatst (fantastisch apparaat zeg!), en een open wireless SSID gemaakt "Glasvezelnet@KHL". De gebruikers van het lokaaltje kunnen dus 50/50 internetten fixed, en de bezoekers van KHL kunnen via de wifi-link ook genieten. Het is maar een weet.
We hebben gisteravond daar een inloopavond gehad, druk bezocht, lekker live demo-en. Maar zelfs de 50 Mbps kregen we vol (op een gegeven moment telde ik 48 Mbps download en 30 Mbps upload (online-backup) tegelijk met zijn allen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Trouw kun je lezen dat Reggefiber en KPN samen geheel Almere gaan verglazen. Het lijkt erop dat de kentering in Nederland nu kompleet is. Ik hoop over niet al te lange tijd wat te kunnen laten weten hoe de rest van Amsterdam verglaasd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik heb XS4ALL in de nieuwsgroep xs4all.general tot maart 2008 de tijd gegeven om ook toe te treden tot Glasvezel Amsterdam ;) Als ze nu niet instappen missen ze de boot echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 07:28:
Ik hoop over niet al te lange tijd wat te kunnen laten weten hoe de rest van Amsterdam verglaasd gaat worden.
Daar ben ik heel erg benieuwd naar. Kan haast niet wachten op glasvezel (Rivierenbuurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HermanGlasvezel:

Enig idee waar ik een verzoeknummer kan indienen voor het toevoegen van een radiozender? Ik zou heel graag BBC Worldservice erbij willen hebben. N.m.m. de beste nieuwszender op de radio. Die is volgens mij gratis. Eigenlijk het enige wat ik mis uit het UPC-pakket.

Jazeera Engels had je ook zo vlot geregeld......(waarvoor dank: echt een goed alternatief voor CNN etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
NeoSoulStar schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:40:

News server is zekers wel releaxed, haal daar ook de volle 100 mbit, dus alles is supersnel binnen, m`n hdd kan het nog net snel genoeg wegschrijven, maar dan moet ik ook geen andere dingen willen doen op de pc, anders wordt ie een beetje traag :-)
Je harde schijf kan wel wat sneller dan met 100 mbit bestanden wegschrijven hoor. Als hij dat niet goed bij kan houden is het wellicht zaak om te kijken of er niet iets verkeerd staat ingesteld. Een beetje harde schijf doet 30 MB/s zonder enig probleem. Die 10 MB/s (100mbit) moet dan ook echt geen probleem zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prozak schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:14:
Je harde schijf kan wel wat sneller dan met 100 mbit bestanden wegschrijven hoor. Als hij dat niet goed bij kan houden is het wellicht zaak om te kijken of er niet iets verkeerd staat ingesteld. Een beetje harde schijf doet 30 MB/s zonder enig probleem. Die 10 MB/s (100mbit) moet dan ook echt geen probleem zijn lijkt me.
Sequentieel wel, maar als je 'wat anders' gaat doen, dan is er grote kans dat de harddisk veel tussen twee locaties heen en weer moet, en dan gaat je transferrate drastisch omlaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 07:25

Giblet

Dingen

Ik heb zojuist geprobeerd het hele topic door te lezen (een flinke klus!!) en er veel van opgestoken. Op dit moment worden er in osdorp net buiten het aangegeven gebied (volgens dit plaatje ) appartementen gebouwd (verwachte oplevering is 3e kwartaal 2008) waarvan er eentje van mij zal worden. Het gaat hier om het gebied tussen de pieter callandlaan en de baden powellweg.
HermanGlasvezel, ik neem aan dat er nog geen officiële datum is en dat je ook niks met zekerheid kan zeggen, maar is het aannemelijk dat deze appartementengebouwen (hof van osdorp) dan ook snel na oplevering zijn aan te sluiten wanneer de uitrol verder gaat met de rest van de stad?

Overigens, op de site van glasvezelamsterdam staat bij de planning van de huisaansluitingen bij Osdorp nu een plaatje waar helemaal geen indicatie van data bij staat. Tevens is het ook een veel kleiner gebied dan de afbeelding in de startpost. Wellicht een klein foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik zag zojuist dat de GNA kabels op de Javastraat de grond in gaan. Die kabel komt nu wel gevaarlijk dicht in mijn buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het toevallig zo zijn dat vanmorgen er geen radio ontvangst was op het java-eiland? Kreeg geen enkel signaal. Zit bij Prulmo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: op sommige adressen waren er storingen. De storingsdienst heeft die gisteravond getraceerd en (hoogstwaarschijnlijk voor alle adressen) opgelost. We horen graag feedback, zowel hersteld als nog niet werkend via info@glasvezelamsterdam.nl met vermelding van adres en postcode.Dank !

Op onze site stond al twee weken de aankondiging dat er vannacht van 0.00 - 6.00 uur grote werkzaamheden waren aan het TV-netwerk, en dat de dienst er dan uit kon liggen. Ik heb vanmorgen bij de netwerkmonitoringjongens direct nagevraagd of alles gelukt was en de signalen doorkwamen. Op hun monitoring-equipment komt alles goed door. Het ziet er dus naar uit dat alles goed gegaan is, maar voor de zekerheid zijn we eindklanten aan het benaderen en vragen of de TV het goed doet.
Dus: graag feedback zsm met adres via info@glasvezelamsterdam.nl.

Macondo: nog steeds niet goed? Kun je dat even laten weten?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Planning Osdorp. Door schade en schande wijs geworden geven we pas laat de echte data vrij op de kaartjes. Maar in de eerste werkgebieden in Osdorp gaan we in november echt aansluiten en leveren.

Rest van de stad: intensieve besprekingen, nog geen witte rook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu midden in een migratie van Unet naar Tweak. Zou deze week bericht krijgen over wanneer ik de gratis hardware van Tweak kan ontvangen en wanneer de installatie gepland is, ik ben benieuwd.
Hoop dat het allemaal goed gaat.

Heb nog wel even een vraagje over Mediacenter via Vista Ultimate. Ik doorloop de wizzard waarin onder andere naar kanalen gezocht wordt. Toen ik nog UPC had was dit eenvoudig, ik koos toen in de wizzard voor UPC en binnen een aantal seconden waren al mijn kanalen gevonden. Nu doorloop ik dezelfde wizzard maar dan met de aansluiting van het tvsignaal op het glasvezelmodem en kies dan niet voor UPC maar voor Analoge TV. Hij is nu al een kwartier aan het zoeken en is pas op 5% gereed en heeft nog geen kanalen gevonden. Doe ik wat verkeerd of kan het gewoon erg lang duren voor de kanalen gevonden zijn? Wie heeft hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:57:
Ik zit nu midden in een migratie van Unet naar Tweak. Zou deze week bericht krijgen over wanneer ik de gratis hardware van Tweak kan ontvangen en wanneer de installatie gepland is, ik ben benieuwd.
Hoop dat het allemaal goed gaat.

Heb nog wel even een vraagje over Mediacenter via Vista Ultimate. Ik doorloop de wizzard waarin onder andere naar kanalen gezocht wordt. Toen ik nog UPC had was dit eenvoudig, ik koos toen in de wizzard voor UPC en binnen een aantal seconden waren al mijn kanalen gevonden. Nu doorloop ik dezelfde wizzard maar dan met de aansluiting van het tvsignaal op het glasvezelmodem en kies dan niet voor UPC maar voor Analoge TV. Hij is nu al een kwartier aan het zoeken en is pas op 5% gereed en heeft nog geen kanalen gevonden. Doe ik wat verkeerd of kan het gewoon erg lang duren voor de kanalen gevonden zijn? Wie heeft hier ook ervaring mee?
Zou goed kunnen dat je tv het nog niet doet :p , duurde bij mij ook een maandje voordat ze het werkend kregen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik heb al acht maanden zo'n Genexis kastje hangen. Vandaag waren ze weer over de vloer in verband met de miserabele tv ontvangst. Conclusie was dat mijn kabels inderdaad prima zijn, en het probleem bij het glasvezelnet ligt. De firma Draka heeft een glasvezelkabel zoek gemaakt. Zoiets.

De problemen doen zich bij heel veel aansluitingen voor, aldus de monteurs. Het is een wonder dat ik uberhaupt televisie kan ontvangen, schijnt het. Binnenkort weer een ochtend vrij nemen voor nieuwe monteurs. Erg vervelend allemaal, zeker omdat het al de tiende keer is dat ik thuis moet blijven voor monteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Echt ik raad iedereen af om met Tweak in zee te gaan, heb er alleen maar gezeik mee.
Had ik ze een mailtje gestuurd over e echo in mijn telefoon en dat de nummermelder het niet doet en dat mijn nummer zelf ook niet werd mee verstuurd.

Mailtje terug gekregen dat mijn nummer nu wel wordt meegestuurd en of ik nog meer problemen heb, uhh ja heb je dat mailtje wel goed gelezen :( ..
Allemaal zeer amateuristisch hoe het daar gaat, ook hebben ze deze maand weer is 2x geld van me rekening afgehaald blijkt dat ze nu pas de aansluitkosten hebben geincasseert na 4 maanden :|

Enige positieve tot de andere providers is de usenet account..

[ Voor 5% gewijzigd door kadooosh op 28-10-2007 15:10 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.