Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 10 ... 29 Laatste
Acties:
  • 214.867 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:08
Aangezien dat voor alle ISP's gelijk is kan ik daar wel weer antwoord op geven :)

De TV-contracten lopen inderdaad via BBned, maar de support/klachtenafhandeling verloopt via de ISP's. Zij hebben ook de tools om een storing te controleren en deze via BBned bij de signaalleverancier aan te kaarten. BBned levert geen support aan eindgebruikers op TV-problemen dus de enige ingang is de ISP waarvan je de glasvezeldiensten afneemt.
Het is inderdaad te vergelijken met het ADSL aanbod: BBned levert ADSL diensten aan providers, maar als er iets mis is met je BBned ADSL-lijn kaart je dat aan bij je ISP, niet direct bij BBNED.

* De reden dat er een centrale organisatie verantwoordelijk moet zijn voor de TV-contracten is dat de partij waaraan men kosten afdraagt (voor het leveren van de TV-dienst) ook de rechten moet bezitten van het programma-aanbod. Het aankopen van de uitzendrechten en de kosten per individuele klant kunnen aardig uit de klauwen lopen. Als elke ISP dat voor haar eigen klantgroep zou doen zouden de abonnementstarieven waarschijnlijk 30x hoger liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 09-08-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Denan, maar het is een kletsverhaal wat volstrekt voorbijgaat aan het feit dat je nu als klant een contract en een factuur hebt bij en van BBned.
Het ADSL verhaal gaat ook niet op, want bbned levert niet alleen een kabel, maar het volledige product.

Naar mijn ervaring is de enige "tool" die Unet heeft een telefoonnummer van bbned. Ze bellen mijn klacht door, en een week later vraagt Unet aan mij of het nu verholpen is.

Nogmaals (en dan hou ik erover op): bbned levert het volledige product, ik betaal aan bbned, dan moeten zij ook de service leveren. De rest is onzinnige overhead (lees: bullsh*t).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:46:
Sorry Denan, maar het is een kletsverhaal wat volstrekt voorbijgaat aan het feit dat je nu als klant een contract en een factuur hebt bij en van BBned.
Het ADSL verhaal gaat ook niet op, want bbned levert niet alleen een kabel, maar het volledige product.
Kletsverhaal?
Ja je krijgt een factuur van BBNED voor je tv diensten, maar alleen omdat het wettelijk gezien niet anders kan.
En in mijn ogen gaat het ADSL verhaal wel degelijk op. Het enige dat je provider levert is een connectie tussen het BBned netwerk en het internet. De fysieke aansluiting, het netwerk etcetc worden door bbned gelevert. Het is dus een vergelijkbare situatie.
Naar mijn ervaring is de enige "tool" die Unet heeft een telefoonnummer van bbned. Ze bellen mijn klacht door, en een week later vraagt Unet aan mij of het nu verholpen is.

Nogmaals (en dan hou ik erover op): bbned levert het volledige product, ik betaal aan bbned, dan moeten zij ook de service leveren. De rest is onzinnige overhead (lees: bullsh*t).
En zo werkt het dus niet.

BBned levert alleen de 3e lijns support voor TV diensten aan providers. Dat houd in dat de 1e en 2e lijn van je provider via de "tools" die ze hebben, oa:

- Toegang tot het ticketingsysteem van de dienstenleverancier
- Storingsgeschiedenis
- Checklists voor tv-problemen/knowledgebase

erachter moeten komen of een storing slechts voor 1 klant is of generiek van aard. Daarna schakelen ze het probleem pas op naar de 3e lijn/bbned.

Dus:
- Je krijgt een TV dienst
- Daarvoor betaal je aan BBned (omdat men nu eenmaal gebonden is aan deze constructie)
- Je belt je ISP voor support en niet bbned.

Of je het met de constructie eens bent of niet, of dat je het niet eens bent met de gefactureerde kosten, is een persoonlijke keuze. Maar dat is het nemen van een abonnement ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Even vraagje,
Pilmo is opgeleverd bij een kennis van me, maar die was er niet met computer toen, maar nu plugt hij de kabel in en krijgt hij geen ip adres toegewezen.
Hoe werkt dat internet van Pilmo (DHCP ?) en zo ja moet er nog wat ingesteld worden ? Is er een handleiding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

easydisk schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:04:
Even vraagje,
Pilmo is opgeleverd bij een kennis van me, maar die was er niet met computer toen, maar nu plugt hij de kabel in en krijgt hij geen ip adres toegewezen.
Hoe werkt dat internet van Pilmo (DHCP ?) en zo ja moet er nog wat ingesteld worden ? Is er een handleiding ?
Heb je de kabel in de juiste poort gestoken? Op het Genexis kastje zijn normaal niet alle poorten gelijk. Kijk even of je op het kastje de link/activity leds ziet. Als die uit zijn, dan is er geen dienst ingesteld op die poort. (Overigens kan je dan aan de PC kan nog wel een 'link' zien, dus je moet echt op het kastje kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 21:43
heeft iemand anders ook een zender met windows media speler 24/7 vastgelopen ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De handleiding voor het installeren van de pilmo glasvezelaansluiting kan je hier downloaden:

http://help.pilmo.nl/downloads/pilmoglasvezelinstallatie.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadooosh schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:20:
heeft iemand anders ook een zender met windows media speler 24/7 vastgelopen ? _/-\o_
Je bedoelt het info-kanaal van BBned, waarmee dat bedrijf laat zien wat een geweldige, dynamische, competente en innoverende toko het eigenlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@all.

Ondergetekende is weer terug van vakantie, bijgewerkt, en zal weer met enige regelmaat posten.
Ik heb een Slingbox geplaatst bij een van jullie, zodat we voor demo-doeleinden en om snel zelf even te controleren kunnen zien wat qua TV ontvangen wordt.
(Wat ik zie is dat alle kanalen er zijn, maar dat de kabelkrant inderdaad vastgelopen lijkt te zijn. Wordt gechecked).

Over de TV facturering aan BBned: dat is een eis van de zenders zelf, en niet een wettelijke regel. Hemel en aarde is bewogen om te proberen een vorm te vinden waarbij er 1 factuur kwam via de ISP, maar is geweigerd op straffe van intrekken van de doorgifte licentie. Daar zijn we niet gelukkig mee, maar er is geen ruimte gegeven. Het alternatief, dat iedere ISP individueel licentieovereenkomsten afsluit met de alle zenders is niet werkbaar.

en, @ Jacques: je bent blijkbaar ongelukkig te lezen aan je toon, maar ik zou graag 1-op-1 van je horen waar je ergernis zit dan kan ik er meer mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:17:
@all.
<knip>
en, @ Jacques: je bent blijkbaar ongelukkig te lezen aan je toon, maar ik zou graag 1-op-1 van je horen waar je ergernis zit dan kan ik er meer mee.
Ik? Helemaal niet :-)
Ik stoor me alleen een beetje aan die ellenlange verhalen die niets toevoegen aan wat ik al weet, maar steeds voorbijgaan aan mijn kritiek: BBned zou ook de service moeten leveren (klachtenkanaal en info).

Mijn provider Unet zegt zelf ook ongelukkig te zijn met de situatie. Ik betaal overigens hetzelfde voor tv als anderen. E 10,33 met 6 maanden gratis is hetzelfde als 2 jaar 7,55.
Ik had even beter moeten rekenen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:20:
Ik? Helemaal niet :-)
Ik stoor me alleen een beetje aan die ellenlange verhalen die niets toevoegen aan wat ik al weet, maar steeds voorbijgaan aan mijn kritiek: BBned zou ook de service moeten leveren (klachtenkanaal en info).
Maar waarom moet BBned de service leveren? BBned's business model is compleet gebaseerd op wholesale, i.e. geen contact met eindgebruikers. Dat ze nu door de leverancier(s) van TV kanalen gedwongen worden om direct te factureren gaat hier al helemaal tegenin, maar goed, wat kan je eraan doen. Maar dat je toevallig ook aan bbned moet betalen wil toch niet zeggen dat ze daar de support voor moeten doen? Daar zijn ze helemaal niet op ingericht, en er zijn afspraken met de ISP's dat zij die support voor hun rekening nemen.

Ik zie echt niet wat je probleem hiermee is. Als het probleem is dat je klachten / storingen niet snel genoeg opgepakt worden, dan is de oplossing niet het business model aanpakken, maar simpelweg de rootcause aanpakken (bijvoorbeeld dat ISP's en bbned sneller en beter met elkaar communiceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:20:
[...]

Ik stoor me alleen een beetje aan die ellenlange verhalen die niets toevoegen aan wat ik al weet
Ik probeer gewoon volledig te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kryz
Iemand achter een telefoon of achter een email-adres zetten en een paginaatje met aktuele info in de lucht houden, heeft weinig met "BBned's business model" te maken. Het lijkt mij voor iedereen gewoon eenvoudiger en goedkoper.
Maar ik moet tot mijn schande voor de 2de keer zeggen dat ik er over op hou. Basta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Dinsdag komen ze hopelijk aansluiten, ik ben er in ieder geval klaar voor:

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/tweaker/Liantec_open.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/tweaker/Liantec_top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/tweaker/Liantec_back.jpg

Zoals je kunt zien op http://www.kd85.com/liantec.html kan deze kombi (pfSense icm een Liantec) zeker 100 mbit aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet goed waarom de Arabische variant van Al Jazeera op glasvezel wordt aangeboden. Waarom niet de Engelse Al Jazeera. In België bijvoorbeeld wordt die zender gewoon via de kabel doorgegeven. Leuk hoor Al Jazeera, vooral ook om nou eens niet de Amerikaanse wereldvisie opgedrongen te krijgen. Alleen jammer dat het overgrote deel van de glasvezelontvangers het Arabisch niet kan verstaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ HermanGlasvezel

De kabelkrantzender is inderdaad vastgelopen. Ook op de Salto1 en Salto2 kanalen (711,25 en 719,25) is niks te ontdekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:36:
Ik begrijp niet goed waarom de Arabische variant van Al Jazeera op glasvezel wordt aangeboden. Waarom niet de Engelse Al Jazeera. In België bijvoorbeeld wordt die zender gewoon via de kabel doorgegeven. Leuk hoor Al Jazeera, vooral ook om nou eens niet de Amerikaanse wereldvisie opgedrongen te krijgen. Alleen jammer dat het overgrote deel van de glasvezelontvangers het Arabisch niet kan verstaan.....
Zeeburg, Osdorp en Oost-Watergraafsmeer... Mwoh, ik weet niet, maar misschien is er toch wel een afzetmarkt voor. ;)

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
denan schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:30:
Waarschijnlijk zal InterNLnet hierop een uitzondering vormen aangezien wij recentelijk overgenomen zijn door BBned. Hoe dat in de praktijk zal lopen durf ik nu nog niet te zeggen.
Je bedoelt natuurlijk dat iemand in het vervolg een contract zal hebben met InterNLnet, de rekening krijgt van BBned en de support van www.alice.nl })

• denan
Jan-E schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:03:
[...]
Je bedoelt natuurlijk dat iemand in het vervolg een contract zal hebben met InterNLnet, de rekening krijgt van BBned en de support van www.alice.nl })
Nope.. Alice is Alice.. InterNLnet is een andere firma en dat zullen wij ook blijven ook. Wel leveren wij bepaalde diensten aan Alice, vandaar dat wij ook in de persconf. genoemd werden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:38:
@ HermanGlasvezel

De kabelkrantzender is inderdaad vastgelopen. Ook op de Salto1 en Salto2 kanalen (711,25 en 719,25) is niks te ontdekken....
En daar wordt nu aan gewerkt.
Salto: die staan niet (meer) op de zenderlijst, zie de lijst op http://www.glasvezelamsterdam.nl/gegevens.php downloads.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:36:
Goeie suggestie. Dat ga ik eens navragen of dat niet kan, de engelse variant.

• Jan-E
denan schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:08:
Nope.. Alice is Alice.. InterNLnet is een andere firma en dat zullen wij ook blijven ook.
Hmm. Van de frontpage: "Alice zal volgens Smets nog dit jaar haar diensten ook via glasvezel gaan aanbieden, al is nog onduidelijk in welke plaatsen dit precies zal zijn." InterNLnet en Alice allebei op de Amsterdamse vezel, ja gezellig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koolhoven
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-12-2024
Een procesmatig vraagje naar ervaringen van andere gebruikers:
Het modem in de meterkast is inmiddels aangesloten. Hoe lang duurt het dan normaal gesproken voordat de verbinding daadwerkelijk functioneert? heb nu een verbinding met beperkte mogelijkheden (= nogal eufemistisch... ). Ik had eigenlijk gehoopt dat installatie ook gelijk verbinding betekende.

De vraag is vooral gegeven het feit dat de aanvraag voor de glasvezelaansluiting nu al naar 2 maanden+ loopt en nu eindelijk wel weer eens wil kunnen internetten thuis ipv alleen op m'n werk ..... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koolhoven schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:59:
Een procesmatig vraagje naar ervaringen van andere gebruikers:
Het modem in de meterkast is inmiddels aangesloten. Hoe lang duurt het dan normaal gesproken voordat de verbinding daadwerkelijk functioneert?
je kunt het beste even contact opnemen met je provider, die zouden het snel kunnen regelen als het nog niet goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koolhoven
Been there .... Mijn provider verwijst weer naar BBned. Een beetje kafkaiaans ... :(
Al met al maakt het op mij een weinig slagvaardige indruk en lijken de partijen niet heel erg op elkaar ingespeeld. Maar hey, we wachten maar even rustig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Koolhoven schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:24:
Been there .... Mijn provider verwijst weer naar BBned. Een beetje kafkaiaans ... :(
Welke provider is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koolhoven
Ik hoef zelf niet te bellen hoor, ze verzorgen het contact met BBned, dus dat doen ze wel goed :)
En ik weet niet of ik te snel dingen verwacht, duszzz vandaar mijn vraag over wat een normale termijn zou zijn van het kastje en de verbinding .... ;)

Ik wil hier niet publiek gaan flamen, dus (nog) geen naam. Als ze overigens het nu wel goed/snel regelen zal ik dat ook hier melden ...

[ Voor 33% gewijzigd door Koolhoven op 17-08-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 21:43
Als het goed is had je twee afspraken met hun namelijk 1 voor het aansluiten van het kastje met het glas en dan nog een voor het activeren, ze zeiden mij dat ze normaal 2 weken het willen testen en dat ze dan pas het gaan activeren.
Dus ik ben bang dat je nog 2 weken moet wachten :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koolhoven
Hmmmmm.... 2 weken testen? Jezus tering 8)7 Dat zal dan wel volgens voorwaarden zijn. Ik kan me trouwens zo voorstellen dat ze e.e.a. willen testen, maar kunnen ze dat niet beter gewoon tijdens gebruik doen? Kan ik gelijk wat feedback leveren :P
En daarnaast: het lijkt mij (als leek) óf goed óf fout. Dan neem ik wel genoegen met een iets minder stabiele verbinding tijdens de eerste twee weken.
Ik kom nu zeker erg zuur over trouwens... Zal me tot de feiten beperken en mijn hart hier niet gaan leegstorten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gebeld naar mijn provider waarom de oplevering van TV toch zo lang duurt. Begin juli (ruim maand terug) is mijn modem geplaatst - ik woon overigens op Sporenburg - en internet en telefoon doen het sindsdien, alhoewel de nummerportering van KPN ook nog op zich laat wachten, dus echt bruikbaar is de telefoon niet. De factuur is ook nog achterwege gebleven, dus dat is wel netjes iig.

TV blijkt echter een verhaal apart. "Kan nog wel 2 maanden gaan duren voordat de kwaliteit goed genoeg is dat we het aan u kunnen opleveren. Technische kinderziekten enzo.." kreeg ik te horen. Niet zo mooi om te horen, want tot die tijd zit ik dus nog gewoon vast aan UPC. Gelukkig kon de nummerportering wel geforceerd worden, zodat ik in elk geval van KPN en mijn ADSL af kan :)

Zijn er mensen met dezelfde ervaring of kennis waarom het opleveren van de TV zo lang moet duren? Ik lees op dit forum vooral verhalen van mensen die al WEL TV hebben, en al werkt dat ook niet perfect het is in elk geval een begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koolhoven schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:38:
En daarnaast: het lijkt mij (als leek) óf goed óf fout. Dan neem ik wel genoegen met een iets minder stabiele verbinding tijdens de eerste twee weken.
Dat is op zich interessant aan glasvezel. Natuurlijk kan het altijd een beetje tussen goed en fout vallen (als het licht-vermogen bijvoorbeeld op de rand valt van wat volgens de specificaties mag), maar glasvezel is vele malen stabieler dan koper. Omdat bij ADSL al dicht op de rand gewerkt wordt van wat technisch haalbaar is (denk aan de 'tot' 20Mbit abonnementen die vrijwel niemand haalt omdat veel mensen te ver van de centrale wonen) is bij glasvezel 100Mbit full duplex nog maar het begin en kan deze snelheid zonder problemen ook over vele kilometers afstand gehaald worden.

Natuurlijk kunnen er ook configuratie fouten gemaakt worden, of elders in het netwerk problemen ontstaan (en ja, als er een graafmachine door de vezel gaat is je verbinding toch echt weg :)) maar zoveel 'klapperende lijnen' als je bij ADSL ziet zou met glasvezel echt verleden tijd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koolhoven
Hallo dan, ben ik weer ;)

The aansluiting -the sequel continues. Zoals het er nu uitziet is de status als volgt:
1. BBned heeft vorige week het glasvezelmodem in mijn meterkast gehangen en de verbinding getest. Die zou het moeten doen.
2. UTP kabeltje ingeplugd en ik krijg wel een IP adres, maar geen werkende verbinding. Gateway, WINS en DNS wordt niet toegewezen, dus geen internet.
3. Bellen met de helpdesk van concepts-ict leert dat de verbinding wel zou moeten werken volgens hun info. Over noodzakelijke testen en periodes wordt niet gesproken. BBned moet de zaak volgens hen fixen.
4. Een deadline wordt echter niet gegeven, want dat schijnt niet te kunnen, want BBned geeft geen deadlijes. De helpdesk van concepts is behulpzaam, maar kan niet veel uitrichten ...

Duszz, als het een beetje tegenzit wacht ik tot sint juttemis voordat ik eindelijk weer kan internetten thuis. |:( Mijn ervaring is: Als er geen deadlines worden gegeven, wordt er ook niet doorgewerkt. Zijn er mensen die me nog een beetje gerust kunnen stellen over timing en snelheid van BBned, of wordt het een 'helaas, maar waar' ? :|

Vooral het feit dat ik niet weet waar in aan toe ben is nogal irritant. Daarnaast maakt mijn provider nou niet een slagvaardige indruk. Andere ervaringen iemand?

[ Voor 14% gewijzigd door Koolhoven op 23-08-2007 13:24 . Reden: Typo's en onduidelijkheden ]

Verwijderd

Hallo allen, nog niet eerder gepost hier, maar twee dagen geleden is mijn glasvezel aansluiting dan toch eindelijk een feit geworden :)

KNSM eiland, het inmiddels bij GNA beruchte Piraeus gebouw.

Na aanleg gelijk verbinding met InterNL, alleen een probleem, waarschijnlijk met de router
(linksys WRT300N, via utp dus niet draadloos in gebruik).

Als ik de comp direct op het modem aansluit, geen problemen, continu verbinding, echter via de router krijg ik een DHCP lease van (slechts) tien minuten en iedere keer bij het verversen valt de verbinding even weg. Zeer irritant bij gamen en streaming video e.d.

Iemand hier een clou wat er aan de hand kan zijn? Router al gereset naar factory default, andere hardware (synology-NAT) losgekoppeld, geen resultaat.

Telefoontje naar InterNL helpdesk, volgens hen is de lease minstens een uur (of zelfs een dag?)

Bij voorbaat dank voor evt reacties.

NB Ik heb deze router nu plm 6 maanden in gebruik, zowel op chello-kabel als ADSL, dit probleem is nieuw voor mij...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 13:08 . Reden: NB ]

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met een DTMF-nummerherkenning telefoon op het glasvezelnet?
Ik krijg deze niet (de nummerherkenning) aan de praat, ook niet met de EX700 DTMF-FSK converter.
Een modelnummer van een werkende DECT-telefoon wordt ook gewaardeerd ;)

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:18:

Als ik de comp direct op het modem aansluit, geen problemen, continu verbinding, echter via de router krijg ik een DHCP lease van (slechts) tien minuten en iedere keer bij het verversen valt de verbinding even weg. Zeer irritant bij gamen en streaming video e.d.
Probeer eens je dhcp-lease op onbeperkt te zetten, wellicht helpt dat.

Verwijderd

denan schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:49:
[...]

Probeer eens je dhcp-lease op onbeperkt te zetten, wellicht helpt dat.
Dit is de lease die ik van buiten (internl) opgelegd krijg toch?

De enige lease die ik m.i. kan aanpassen is de lokale dhcp, die staat op 0 (zero)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:40:
Heeft iemand ervaring met een DTMF-nummerherkenning telefoon op het glasvezelnet?
Ik krijg deze niet (de nummerherkenning) aan de praat, ook niet met de EX700 DTMF-FSK converter.
Een modelnummer van een werkende DECT-telefoon wordt ook gewaardeerd ;)
Misschien is het handig te vermelden welk merk/type telefoon je precies gebruikt. Er zijn inderdaad sommige telefoons die zich niet netjes gedragen, zie bijvoorbeeld eerder in dit topic.

Via een websearch op EX700 zie ik alleen een apparaat van Artech uit Taiwan (ook op een Nederlandse site aangeboden). Het kan op zich zijn dat deze de Taiwanese variant van DTMF caller ID ondersteunt, en niet de Nederlandse - als ik het goed heb zijn die niet precies hetzelfde. Dit zou een reden kunnen zijn waarom dat in ieder geval niet werkt. Verder moet je opletten dat je voor de FSK (uitgang) de ETSI FSK variant pakt, in Europa moet je meer kans hebben dat die werkt, dan de Bellcore FSK. (Alhoewel beide proberen geen kwaad kan lijkt me)

Verder moet Caller ID wel geactiveerd zijn op het modem, maar als ik het goed heb is dat in Amsterdam standaard voor iedereen zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:02:
[...]

Misschien is het handig te vermelden welk merk/type telefoon je precies gebruikt. Er zijn inderdaad sommige telefoons die zich niet netjes gedragen, zie bijvoorbeeld eerder in dit topic.

Via een websearch op EX700 zie ik alleen een apparaat van Artech uit Taiwan (ook op een Nederlandse site aangeboden). Het kan op zich zijn dat deze de Taiwanese variant van DTMF caller ID ondersteunt, en niet de Nederlandse - als ik het goed heb zijn die niet precies hetzelfde. Dit zou een reden kunnen zijn waarom dat in ieder geval niet werkt. Verder moet je opletten dat je voor de FSK (uitgang) de ETSI FSK variant pakt, in Europa moet je meer kans hebben dat die werkt, dan de Bellcore FSK. (Alhoewel beide proberen geen kwaad kan lijkt me)

Verder moet Caller ID wel geactiveerd zijn op het modem, maar als ik het goed heb is dat in Amsterdam standaard voor iedereen zo.
Ik gebruik twee verschillende Philipsen de Dect 225 en de Dect 613, beide werken niet met FSK.
De EX700 schijnt goed te werken via de kabel, maar er is buiten mij :( blijkbaar nog niemand met ervaring met glas. Volgens Tweak is calkler-id geactiveerd en werken ze met FSK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koolhoven
Hallo dan, Het vervolg van de aansluit problemen...

Zou graag een positief verhaal brengen, maar dat kan (nog) niet

Mijn opgeleverde glasvezel aansluiting werkt dus niet, zoveel is duidelijk :9 . IP en Subnet komen wel door, maar gateway, WINs en DNS worden niet toegewezen, of laten het afweten (of iets anders ..?) . Concpets -ICT & BBned hebben dit inmiddels ook geconstateerd maar weten niet waar het aan ligt, dus het blijft afwachten wanneer er daadwerkelijk een werkende verbinding ligt. :O

Een paar vraagjes aan de aanwezige specialisten hier (ik krijg de indruk dat die hier wel rondhangen):
- wie heeft nu welke verantwoordelijkheden in de hele glasvezel gebeuren?
- ben ik nu uniek met probleem of zijn er meer mensen in mijn buurtje (Vrolikstraat) die hier mee te maken hebben ? :(
- zijn er andere wegen die naar Rome leiden (i.e. hoe zijn BBned en Conpcets te bewerken )

Hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:48:
[...]

Dit is de lease die ik van buiten (internl) opgelegd krijg toch?

De enige lease die ik m.i. kan aanpassen is de lokale dhcp, die staat op 0 (zero)
Je router doet zelf ook een DHCP-request aan onze servers en die heeft ook een maximum lease time. Als je iets dieper graaft komt er vast een wan-dhcp config naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,

ik ben een collega van HermanGlasvezel en houd mij voornamelijk bezig met de fysieke aanleg van het glasvezelnetwerk. Ik zal zo nu en dan eens inloggen en eea proberen te verduidelijken waar ik dat kan.
Koolhoven schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:04:

Een paar vraagjes aan de aanwezige specialisten hier (ik krijg de indruk dat die hier wel rondhangen):
- wie heeft nu welke verantwoordelijkheden in de hele glasvezel gebeuren?
Kortgezegd bestaat het Amsterdamse glasvezelnetwerk uit 3 lagen:
1) het passieve glasvezelnetwerk
2) de actieve laag
3) de diensten

1) legt Glasvezel Amsterdam aan
2) wordt uitgevoerd door operator BBned
3) zijn de verschillende ISP's, hier heb je als klant contact mee.

@ Koolhoven: wat is je adres precies, dan kan ik er achteraan gaan (je kunt ook een mail naar info@glasvezelamsterdam.nl sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:19:
[...]

Je router doet zelf ook een DHCP-request aan onze servers en die heeft ook een maximum lease time. Als je iets dieper graaft komt er vast een wan-dhcp config naar boven.
Helaas, Denan, ik heb echt alle tabs doorgelopen in de router config maar kan niets vinden dat lijkt op een Wan dhcp config.
Het blijft een lastig probleem.
Dank voor je reacties overigens, als je meer ideeen hebt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:47:
[...]

Helaas, Denan, ik heb echt alle tabs doorgelopen in de router config maar kan niets vinden dat lijkt op een Wan dhcp config.
Het blijft een lastig probleem.
Dank voor je reacties overigens, als je meer ideeen hebt hoor ik het graag.
Wat voor merk/type router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:52:
[...]

Wat voor merk/type router heb je?
Linksys WRT300N

(via UTP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
In een linksys moet je dit zeker kunnen aanpassen. Bij de wan-config moet ergens connection type (ppp/dhcp/etc) staan.. en daar kun je de DHCP-lease time aanpassen. Aangezien de productguide link op de site van linksys dood is kan ik niet kijken waar het precies staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
Afgelopen dinsdag zijn de monteurs hier lang geweest, zij hadden in eerste instantie wat problemen om de vezel het appartementencomplex binnen te krijgen.
Maar dit is door hard werken van de monteurs uiteindelijk gelukt.
Ik moet zeggen petje af voor de monteurs, zij hebben enorm hun best gedaan en gingen pas om 19:30 naar huis.
(Misschien dat Herman of Bas dit kan doorgeven aan de mannen van Datacom?)

De verbinding werkte direct en de snelheid is om te smullen.
Ik heb diverse tests uitgevoerd en 12MegaByte up en down (zelfs tegelijkertijd) is makkelijk haalbaar. Alleen komt er nog geen RTV signaal binnen, het ledje op het kastje brandt ook niet.
Hopelijk wordt dit snel opgelost alsook de afmontage in de garage beneden (daar waar de vezel het appartementencomplex binnenkomt) dit hangt er nog een beetje zielig bij namelijk.

Desalniettemin i am happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:33:
Ik gebruik twee verschillende Philipsen de Dect 225 en de Dect 613, beide werken niet met FSK.
De EX700 schijnt goed te werken via de kabel, maar er is buiten mij :( blijkbaar nog niemand met ervaring met glas. Volgens Tweak is calkler-id geactiveerd en werken ze met FSK.
Hmm, ik ben redelijk (maar niet 100%) zeker dat in Amsterdam de (Nederlandse) DTMF caller ID gebruikt wordt op de Genexis kastjes. Ik weet dat er een provider is met eigen telefonieoplossing die (wellicht) anders werkt, maar als je de telefoon rechtstreeks op het Genexis kastje aansluit, zou er DTMF caller ID uit moeten komen.

Misschien moet je de telefoon omprogrammeren. Het zou kunnen dat hij nu op FSK staat en (dus) niet ziet wat er gebeurt. Zoeken op Philips dect 225 levert wat kieskeurig links waar mensen het er over hebben (schijnt niet in de handleiding te staan). Voor de 613 ('Kala') zag ik wel iets in de handleiding, lijkt er op dat je daar 4 opties voor hebt. Probeer ze eens alle vier (als je dat nog niet gedaan hebt).

Verder is het belangrijk dat de telefoon 'voor de Nederlandse markt' bedoeld is. Als je bijvoorbeeld een Belgisch of Duits model hebt zou dat ook kunnen verklaren waarom de Caller ID niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:42:
[...]

Hmm, ik ben redelijk (maar niet 100%) zeker dat in Amsterdam de (Nederlandse) DTMF caller ID gebruikt wordt op de Genexis kastjes. Ik weet dat er een provider is met eigen telefonieoplossing die (wellicht) anders werkt, maar als je de telefoon rechtstreeks op het Genexis kastje aansluit, zou er DTMF caller ID uit moeten komen.

Misschien moet je de telefoon omprogrammeren. Het zou kunnen dat hij nu op FSK staat en (dus) niet ziet wat er gebeurt. Zoeken op Philips dect 225 levert wat kieskeurig links waar mensen het er over hebben (schijnt niet in de handleiding te staan). Voor de 613 ('Kala') zag ik wel iets in de handleiding, lijkt er op dat je daar 4 opties voor hebt. Probeer ze eens alle vier (als je dat nog niet gedaan hebt).

Verder is het belangrijk dat de telefoon 'voor de Nederlandse markt' bedoeld is. Als je bijvoorbeeld een Belgisch of Duits model hebt zou dat ook kunnen verklaren waarom de Caller ID niet werkt.
met kpn (dtmf) heeft het altijd gewerkt. volgens tweak werken ze met fsk (zoals alle glasproviders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:16:
met kpn (dtmf) heeft het altijd gewerkt. volgens tweak werken ze met fsk (zoals alle glasproviders)
Als er inderdaad FSK gebruikt wordt, dan kan het ook nog zin hebben te wachten tot de *tweede* ring van de telefoon. Het FSK signaal kan namelijk ook behalve voorafgaande aan de eerste ring, ook tussen de eerste en tweede ring verstuurd worden (en dan heb je eventueel nog een paar seconden vertraging door de telefoon). Het kan natuurlijk zijn dat deze telefoons die variant juist weer niet ondersteunen.

Geldt in ieder geval nog steeds dat als het FSK is, je de telefoon(s) misschien moet instellen. Heb je alle mogelijkheden daarvoor al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:54:
[...]

Als er inderdaad FSK gebruikt wordt, dan kan het ook nog zin hebben te wachten tot de *tweede* ring van de telefoon. Het FSK signaal kan namelijk ook behalve voorafgaande aan de eerste ring, ook tussen de eerste en tweede ring verstuurd worden (en dan heb je eventueel nog een paar seconden vertraging door de telefoon). Het kan natuurlijk zijn dat deze telefoons die variant juist weer niet ondersteunen.

Geldt in ieder geval nog steeds dat als het FSK is, je de telefoon(s) misschien moet instellen. Heb je alle mogelijkheden daarvoor al geprobeerd?
ik heb die kieskeurig links gevonden, alleen niet de toetsen waar ze het over hebben :(
ik denk dat ik maar aan een nieuwe telefoon ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:26:
ik heb die kieskeurig links gevonden, alleen niet de toetsen waar ze het over hebben :(
ik denk dat ik maar aan een nieuwe telefoon ga
Voor de 613 stond wel gewoon iets in de officiele handleiding van Philips. Zie pdf handleiding 6133 hoofdstukje 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:51:
[...]

Voor de 613 stond wel gewoon iets in de officiele handleiding van Philips. Zie pdf handleiding 6133 hoofdstukje 9.
Bedankt voor het pdf-je, maar deze lijkt niet op mijn 613 en de mijne heeft dus ook die programmer toets niet, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:16:
[...]

Niet dat jij er veel aan maar mijn ervaring met nummerherkennig: ik had ook geen nummerherkenning meer bij de overgang naar glasvezel. Bij de KPN icm DTMF werkte dat uitstekend, maar op Glasvezel met DTMF werkte het niet meer. Volgens mijn informatie werken de providers op glasvezel juist met dtmf. Ze (optibel iig) werken er wel met een ander protocol (bell south) dan de kpn doet. Ik heb een panasonic die zowel dtmf als fsk ondersteunt. Panasonic houdt bij hoog en laag vol dat het niet aan hun toestellen ligt.
Inmiddels ondersteunt de provider waar ik telefonie bij heb (InterNLnet/optibel) nu de zowel dtmf als fsk, en nu, via fsk werkt mijn nummerherkenning weer wel. Het lijkt misschien niet zo belangrijk, maar als je het niet meer hebt is het zeer onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:13:
[...]

Niet dat jij er veel aan maar mijn ervaring met nummerherkennig: ik had ook geen nummerherkenning meer bij de overgang naar glasvezel. Bij de KPN icm DTMF werkte dat uitstekend, maar op Glasvezel met DTMF werkte het niet meer. Volgens mijn informatie werken de providers op glasvezel juist met dtmf. Ze (optibel iig) werken er wel met een ander protocol (bell south) dan de kpn doet. Ik heb een panasonic die zowel dtmf als fsk ondersteunt. Panasonic houdt bij hoog en laag vol dat het niet aan hun toestellen ligt.
Inmiddels ondersteunt de provider waar ik telefonie bij heb (InterNLnet/optibel) nu de zowel dtmf als fsk, en nu, via fsk werkt mijn nummerherkenning weer wel. Het lijkt misschien niet zo belangrijk, maar als je het niet meer hebt is het zeer onhandig.
volgens tweak hebben ze fsk, maar ik zal de helpdesk weer eens bellen, misschien werkt het voor mij dan ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er toevallig een storing in het glasvezel internet op het java-eiland? Acquiring network adress wil namelijk niet lukken, dus nu noodgedwongen op het netwerk van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:02:
Is er toevallig een storing in het glasvezel internet op het java-eiland? Acquiring network adress wil namelijk niet lukken, dus nu noodgedwongen op het netwerk van de buren.
Ik zit op KNSM-eiland en heb geen storing ondervonden vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:13:
[...]

En ik heb bij Optibel geen kiestoon sinds ik bel via glasvezel, maar is te overzien. Gemaild met InterNL.net hierover maar antwoorden en retourvragen waren te vaag: hoeveel aansluitnummers, probeer eens met een ander toestel.....etc). Zal allemaal wel, ik heb gewoon geen kiestoon met het huidige toestel (had ik bij KPN wel) en dat wilde ik opgelost hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Even een mededeling van mijn kant: er is een nieuwe website opgezet over glasvezel in amsterdam: snelamsterdam.nl
De bedoeling van deze website is dat het op een overzichtelijke manier informatie geeft voor alle gebruikers van het glasvezelnetwerk. Het is opgezet als een site van gebruikers voor gebruikers. Het is geen concurrentie voor dit forum, of er een vervanging ervoor. Alles wat hier besproken wordt kan ook in korte samenvatting op de website komen, zodat het ook voor niet-tweakers toegankelijk wordt. Verder blijven we ook hier natuurlijk actief posten.
We willen dat de website laagdrempelig is, dat iedereen met een glasvezelaansluiting er kan en wil reageren en bijdragen. Zodat we op die manier een mooi overzicht krijgen van ervaringen die nu nog erg verspreid op het net staat.
De basis van de website is er, en het is nu de bedoeling dat gebruikers het zelf verder gaan invullen. Omdat het nogal veel werk is, zoek ik nog mensen die actief stukken willen schrijven op de site. Of de stukken die mensen opsturen op de site willen zetten. Willen redigeren. Of gewoon je ervaring tot nu toe delen met een groter publiek. Zelf informatie verzamelen over een onderwerp en willen publiceren op de website. Het kan van alles zijn. Misschien zijn hier op tweakers mensen die dat willen? Het hoeft niet veel tijd te kosten, af en toe wat schrijven, dingen samenvatten, informatie geven, enz. Kijk even rond als je wilt, en laat even weten of je ook actief wilt zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Marbo op 26-08-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:34:
[...]

Ik zit op KNSM-eiland en heb geen storing ondervonden vanavond.
Ik heb de stroom van de Genexis modem en mijn rouer afgehaald voor een minuutje en nu werkt het weer. Heb ik wel vaker gehad overigens, vraag me af of het aan mijn router ligt of aan de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:25:
[...]

Ik heb de stroom van de Genexis modem en mijn rouer afgehaald voor een minuutje en nu werkt het weer. Heb ik wel vaker gehad overigens, vraag me af of het aan mijn router ligt of aan de provider.
Ik moet wel drie keer per week mijn router resetten. Iets te goedkope keus gemaakt vrees ik. (Edimax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:25:
[...]

Als je storing hebt gehad is veelal de stroom van je Genexismodem afhalen en een minuutje later er weer opzetten de oplossing. Waarom de modem zichzelf niet reset wordt uitgezocht. Zie eerdere topics n dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:52:
[...]

Goeie suggestie. Dat ga ik eens navragen of dat niet kan, de engelse variant.
@HermanGlasvezel
Inmiddels sinds een paar dagen de Engels-talige Al Jazeera op de tv. Weer eens wat anders dan alleen maar die eeuwige Amerikaanse CNN. Mijn dank en hulde aan Herman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:53:
[...]

@HermanGlasvezel
Inmiddels sinds een paar dagen de Engels-talige Al Jazeera op de tv. Weer eens wat anders dan alleen maar die eeuwige Amerikaanse CNN. Mijn dank en hulde aan Herman!
Als Hermans hand het wil, staat gansch het raderwerk stil!
Inderdaad een grote verbetering.
Nu TV5 nog weg. Van de pakweg 100 mensen in Amsterdam die ik ken is er misschien 1 die het Frans kan volgen, maar die is niet geinteresseerd in die slappe spelletjes-zender.
Inruilen voor National Geographic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:38:
[...]
Zal allemaal wel, ik heb gewoon geen kiestoon met het huidige toestel (had ik bij KPN wel) en dat wilde ik opgelost hebben...
En die hoor je ook gewoon te hebben.. dus waarschijnlijk is het raadzaam om gewoon de retourvragen van de helpdesk te beantwoorden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 06:45:
[...]

Als Hermans hand het wil, staat gansch het raderwerk stil!
Inderdaad een grote verbetering.
Nu TV5 nog weg. Van de pakweg 100 mensen in Amsterdam die ik ken is er misschien 1 die het Frans kan volgen, maar die is niet geinteresseerd in die slappe spelletjes-zender.
Inruilen voor National Geographic?
Een heel goed idee, NatGeo mis ik wel heel erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koolhoven
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:29:

@ Koolhoven: wat is je adres precies, dan kan ik er achteraan gaan (je kunt ook een mail naar info@glasvezelamsterdam.nl sturen)
@bas: Tnx voor de reply. De lokatie is op de vrolikstraat 152-2. Ik heb inmiddels ook een mailtje verstuurd met een tel nummer, dus mocht je willen bellen: feel free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt nu alles en ik ben best tevreden met de service van Unet. Telefoon, internet en bellen werkt nu vanaf 1 augustus en dat is ook de dag dat mijn abonnement ingaat. De eerste 6 maanden bij Unet is gratis en binnen 3 maanden moet ik beslissen of ik met Unet door wil gaan.

Ten tijde dat ik het abonnement afsloot was er nog niet de aanbieding van Tweak. Ik vind het toch wel aantrekkelijk om het abonnement van 79,95 euro te nemen. Dit is dan inclusief de TweakNewsserver, de gratis Ipod, de gratis Netgear mediaspeler, externe netwerkschijf, Pavilion PC en netgear wirelessrouter.

Bij Unet ga ik straks 69,95 euro betalen. Inclusief mijn eweka account zit ik dan ook aan zo'n 79 euro.

Al met al zijn deze abonnementen qua prijs zo ongeveer gelijk. Bij Tweak heb ik in de toekomst ook nog de mogelijkheid om naar 50 mb te upgraden of naar 100. Dit kan bij Unet (nog) niet. Ik hoor wel verschillende berichten over de service bij Tweak. Wie heeft er van jullie al ervaring met de nieuwe Tweak pakketten, inclusief de gratis hardware? Is de helpdesk van Tweak al wat beter bereikbaar? Gaat Unet binnenkort ook 50 MB leveren?

Graag hoor ik wat van jullie.

Groetjes Collin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:52:
[...]

In een linksys moet je dit zeker kunnen aanpassen. Bij de wan-config moet ergens connection type (ppp/dhcp/etc) staan.. en daar kun je de DHCP-lease time aanpassen. Aangezien de productguide link op de site van linksys dood is kan ik niet kijken waar het precies staat.
Even for the record,

vanmorgen was ik even glasvezel-internetloos, (blij met veel draadloze buren), vanavond bij thuiskomst weer internet en, blij verrast, een lease van 12 uur, ipv 10 minuten de eerste week.

Ligt dus toch bij de provider mi, een instelling waarschijnlijk.

Ik ben blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koolhoven
Na de eerdere aansluitproblemen is er dan eindelijk verbinding. Dus ook hier de conclusie: als galsvezelamsterdam het wil, staat alles stil (of dus niet ... ) _/-\o_

Wat nu precies het probleem was, is mij niet duidelijk geworden. De verbinding die direct zou moeten werken gaf alleen een IP, maar geen gateway of WINns en dat is toch niet echt praktisch .. Ik begreep iets van een heropstart (?) van een of ander door BBned; dat heeft de klus wel geklaard. De ondersteuning door de specialisten van glasvezelamsterdam bleek hier toch wel aanzienlijk snelheidsverhogend te werken 8) .

Mijn conclusies: bij problemen blijkt dat het glasvezelproject nog in opstartfase is. De communicatie tussen de ISP's (in ieder geval Concepts-ict) en BBned loopt voor mijn gevoel stroef en er wordt met verantwoordelijkheden heen en weer geschoven. Bij de afhandeling maakt concepts alleen een 'ticket' aan voor BBned en dan moet BBned het maar fixen. Een extra ingang bij glasvezelamsterdam (en misschien wat extra druk) geeft dan wel een extra push bij BBned om zaken snel op te pakken. De helpdesk van concepts-ict is zeer behulpzaam, maar of ze echt iets uit konden richten? Ik vraag het me af :?

Wat betreft de verbinding: 10 Mbit betekent in praktijk dus iets van 9,5 tot 9,7 Mbit, en da's snel zat voor mijn simpele behoeftes. I'm happy now :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:50:
[...]

Even for the record,

vanmorgen was ik even glasvezel-internetloos, (blij met veel draadloze buren), vanavond bij thuiskomst weer internet en, blij verrast, een lease van 12 uur, ipv 10 minuten de eerste week.

Ligt dus toch bij de provider mi, een instelling waarschijnlijk.

Ik ben blij. :)
Waarschijnlijk een wat domme vraag, maar wat is het voordeel van een lange lease tijd? Ik dacht dat de lease tijd betekent hoe lang je met een netwerk kaart vast zit aan de aansluiting - dat er dus geen andere computer met een andere netwerkkaart op kan. Tot de lease tijd om is. Maar ik heb blijkbaar alleen de klok horen luiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vandaag is de totale installatie van de NTU eindelijk gereed bij mij thuis :) Er moest nog een meting gebeuren en dat is vandaag dan eindelijk gelukt. Volgens de monteur zou ik binnen twee dagen dan eindelijk een werkende verbinding moeten hebben, dit moet mijn provider (Tweak) regelen. Ik zal na de verbinding getest te hebben in ieder geval een verslag doen van de snelheden met mijn apparatuur (wireless e.d.) en de nieuwsservers van Tweak voor de belanghebbenden. Het is nu nog even wachten, het WAN en T1 lampje branden nog oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOTC
  • Laatst online: 31-03-2022
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:26:
Ik hoor wel verschillende berichten over de service bij Tweak. Wie heeft er van jullie al ervaring met de nieuwe Tweak pakketten, inclusief de gratis hardware? Is de helpdesk van Tweak al wat beter bereikbaar?
Ik heb het triple pakket van Tweak.
De helpdesk van Tweak is goed bereikbaar. Maar dan houdt het op. Vanaf 1 juli heb ik problemen met én mailbox én voicemailbox gehad. Ze hebben ongeveer 8 maal mijn login/wachtwoord/telefooonnummer/emailadres veranderd. Geen enkele keer hebben ze me daarvan verwittigd: ik moest zelf bellen en die veranderingen per toeval horen. Nu twee maanden later, werkt mijn voicemailbox nog niet.
Ik heb zelfs sinds twee weken helemaal geen internet en telefoon meer, en het enige wat de helpdesk zegt: ja de ticket is naar BBNed, wij kunnen er verder niets aan doen. Maar ik krijg niet echt de indruk dat er druk op BBNed wordt uitgeoefend.
Kan HermanGlasvezel misschien wat druk uitoefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:50:
Kreeg je eigenlijk elke keer hetzelfde IP-adres? Zo ja, is er dan geen mogelijkheid dat IP-adres vast te koeken in de configs van het modem of -indien het modem als bridge werkt- in het eerste apparaat achter het modem? Ben je van al het gedoe van DHCP-leases af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:58:
Waarschijnlijk een wat domme vraag, maar wat is het voordeel van een lange lease tijd?
Het hangt een beetje van de situatie af. In principe is bij DHCP de bedoeling dat je een lease hebt, die na een tijdje verloopt zodat het adres ook voor iemand anders gebruikt kan worden als je hem niet (meer) gebruikt. Dit betekent dus dat je nadat de lease verloopt een ander adres zou kunnen krijgen. Normaal is het wel zo dat de computer na de helft van de tijd om een verlenging vraagt, en die ook toegewezen krijgt (tenzij bijvoorbeeld het nummer-plan van de ISP veranderd is).

Als je lease iedere keer inderdaad gewoon verlengd wordt, maakt een korte en lange leasetijd in de praktijk niet uit, behalve dat het wat verkeer scheelt (bijna niets). Als er bij het verlengen wat mis gaat, of dat pas erg laat gedaan wordt, kan het zijn dat de lease officieel is verlopen voor de nieuwe 'klaar' is. Dan ben je natuurlijk je verbinding wel steeds even kwijt.

Of je bij een lange lease tijd aan een bepaald 'apparaat' vast zit hangt van de situatie af. Providers geven vaak maar 1 adres uit, en dan kan het inderdaad zijn dat je tweede apparaat dus geen adres krijgt. Om dit te voorkomen kan je netjes je eerste lease opgeven voordat je het apparaat vervangt; of je kunt soms het MAC adres van het eerste apparaat overnemen waardoor je gewoon dezelfde lease krijgt. Mogelijkheden hangen natuurlijk van de gebruikte apparaten/drivers/etc. af.
EmRuTToY schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:23:
Het is nu nog even wachten, het WAN en T1 lampje branden nog oranje.
De LEDs hebben maar 1 kleur. Als WAN brandt betekent dit dat de glasvezel aan beide kanten goed aangesloten is en er 'licht' is. Het T1 lampje geeft normaal de telefonie-status weer voor de eerste lijn, als het knippert is de unit nog aan het opstarten (en is mogelijk inderdaad nog niet alles geconfigureerd). Meer hierover is ook eerder in het topic te vinden.
Jan-E schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:13:
Kreeg je eigenlijk elke keer hetzelfde IP-adres? Zo ja, is er dan geen mogelijkheid dat IP-adres vast te koeken in de configs van het modem of -indien het modem als bridge werkt- in het eerste apparaat achter het modem? Ben je van al het gedoe van DHCP-leases af...
Het is niet netjes om 'zomaar' een IP adres van een provider te pakken. Als je geen geldige lease hebt (en onderhoudt dmv DHCP renewals!) kan het zijn dat dat adres aan iemand anders toegewezen wordt, met alle problemen van dien. Waarschijnlijk is het netwerk hier ook tegen beveiligd, dwz zolang de lease nog officieel geldig is zal je misschien niets merken, maar daarna ben je misschien ineens je verbinding kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:58:
[...]

Waarschijnlijk een wat domme vraag, maar wat is het voordeel van een lange lease tijd? Ik dacht dat de lease tijd betekent hoe lang je met een netwerk kaart vast zit aan de aansluiting - dat er dus geen andere computer met een andere netwerkkaart op kan. Tot de lease tijd om is. Maar ik heb blijkbaar alleen de klok horen luiden?
De leasetijd werkt net andersom; je krijgt voor een bepaalde tijd een ip-adres (meestal hetzelfde adres in dit geval) toegewezen. Als de lease tijd voorbij is wordt weer een 'nieuw' IP-adres opgevraagd. Dit houd in dat de verbinding even wegvalt (in mijn geval soms tot een halve minuut) en als je lease dan maar tien minuten geldt is dat vrij snel irritant vooral bij online gamen of streaming video bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:13:
[...]
Ik krijg inderdaad steeds hetzelfde IP-adres en heb ook geprobeerd dit als vast adres in de router te zetten maar dit had geen invloed, dan verloor ik na de lease mijn verbinding om hem niet meer terug te krijgen. Geen optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:01:
Het is niet netjes om 'zomaar' een IP adres van een provider te pakken. Als je geen geldige lease hebt (en onderhoudt dmv DHCP renewals!) kan het zijn dat dat adres aan iemand anders toegewezen wordt, met alle problemen van dien. Waarschijnlijk is het netwerk hier ook tegen beveiligd, dwz zolang de lease nog officieel geldig is zal je misschien niets merken, maar daarna ben je misschien ineens je verbinding kwijt...
Ik heb het herhaalde malen meegemaakt dat ook een vast IP-adres per DHCP werd uitgedeeld. Bijvoorbeeld bij A2000 zakelijk, later Prioritytelecom. Daar stond het IP-adres zelfs op de maandelijkse factuur. Als je provider zegt dat je een vast IP-adres hebt zie ik niet in waarom je DHCP zou moeten gebruiken. Als de provider het IP-adres dan toch aan een ander uitdeelt, kun je dat aan de provider verwijten en niet aan de klant. Bij A2000/PT heb ik 1 keer een verandering van IP-adres meegemaakt, maar dat werd lang van tevoren per brief aangekondigd.

Ik verbaas me er zelfs een beetje over dat kennelijk niet alle GNA-aansluitingen een vast IP-adres hebben. Bij Concepts moet je het apart bestellen en is het zelfs niet eens mogelijk met een 10Mbit abo. Een direct linkje naar #EXTRA DIENSTEN lukt in IE helemaal niet, in Firefox wel en in Opera slechts met deze URL: [url=http://www.fiberenwireless.nl/index.php?mod=pagemanager&com=showSingleItem&id=264#EXTRA DIENSTEN]. Slechte reclame voor Concepts ICT.

[ Voor 50% gewijzigd door Jan-E op 29-08-2007 06:22 . Reden: URL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 01:03:
De leasetijd werkt net andersom; je krijgt voor een bepaalde tijd een ip-adres (meestal hetzelfde adres in dit geval) toegewezen. Als de lease tijd voorbij is wordt weer een 'nieuw' IP-adres opgevraagd. Dit houd in dat de verbinding even wegvalt (in mijn geval soms tot een halve minuut) en als je lease dan maar tien minuten geldt is dat vrij snel irritant vooral bij online gamen of streaming video bekijken.
Zijn punt is dat als de lease gebaseerd is op MAC adres, en als er een beperking is van 1 IP adres per fiberverbinding, dat je dan geen IP adres op een andere PC kan krijgen zolang de lease nog geldig is op je oude PC. Of dit overigens het geval is vraag ik me af - IP adressen uitgeven op basis van MAC adres is in breedband netwerken erg achterhaald.
[b]_ep schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:01:
Het heeft weinig met netjes te maken, het heeft gewoon te maken met de technische werking. Als de provider idd besluit je IP adres aan iemand anders uit te geven omdat jij het blijkbaar niet gebruikt (lease verlopen), dan zal de routing niet meer goed gaan bij jou, en raak je dus je traffic kwijt.
Jan-E schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 05:59:
[...]
Ik heb het herhaalde malen meegemaakt dat ook een vast IP-adres per DHCP werd uitgedeeld. Bijvoorbeeld bij A2000 zakelijk, later Prioritytelecom. Daar stond het IP-adres zelfs op de maandelijkse factuur. Als je provider zegt dat je een vast IP-adres hebt zie ik niet in waarom je DHCP zou moeten gebruiken. Als de provider het IP-adres dan toch aan een ander uitdeelt, kun je dat aan de provider verwijten en niet aan de klant. Bij A2000/PT heb ik 1 keer een verandering van IP-adres meegemaakt, maar dat werd lang van tevoren per brief aangekondigd.
Ik ga er een beetje vanuit dat dit hetzelfde zal werken bij de glasvezelverbindingen, maar het is wel afhankelijk per ISP.
Ik verbaas me er zelfs een beetje over dat kennelijk niet alle GNA-aansluitingen een vast IP-adres hebben. Bij Concepts moet je het apart bestellen en is het zelfs niet eens mogelijk met een 10Mbit abo. Een direct linkje naar #EXTRA DIENSTEN lukt in IE helemaal niet, in Firefox wel en in Opera slechts met deze URL: [url=http://www.fiberenwireless.nl/index.php?mod=pagemanager&com=showSingleItem&id=264#EXTRA DIENSTEN]. Slechte reclame voor Concepts ICT.
Let wel: er is een nuance verschil tussen het niet expliciet aanbieden van een vast IP adres en het constant veranderen van een IP adres. Dynamische IP adressen waren eigenlijk tot en met de dial-up produkten interessant om uit te geven - inbellers zijn nooit allemaal tegelijkertijd actief, en je kan dus IP adressen delen, waardoor je minder adressen nodig hebt dan dat je klanten hebt. Dat is voordelig, want men is al jaren bang dat de IPv4 adressen op aan het raken zijn. Voor alle flatrate internetprodukten, zoals ADSL, kabel en sommige WiFi verbindingen, is het echter zo dat de klant 24/7 online kan zijn zonder dat het meer gaat kosten, en gezien het feit dat het IP adres al vaak op een modem of router getermineerd wordt dat meestal 24/7 aan staat, moet er 24/7 een IP adres tot de beschikking staan van de klant. Dus er moeten minstens evenveel IP adressen als klanten beschikbaar zijn. Veranderende IP adressen heeft dan ineens geen voordeel meer: je wint er niets mee.

Dan de toewijzing: veel mensen denken "DHCP, dus da's een dynamisch IP adres". Niet helemaal waar. "Dynamic" in "Dynamic Host Configuration Protocol" staat niet voor het dynamisch zijn van het IP adres, maar voor de dynamische toewijzing ervan. Met andere woorden: je hebt een pool aan IP adressen en die stel je ter beschikking aan je klanten. Als je iets in die pool zou willen wijzigen, dan zal dat "dynamisch" gepropageerd worden richting de klanten, maw: je hoeft de klant niet te bellen en te zeggen: pas je configuratie eens aan. Middels DHCP kan je echter zeer simpel afdwingen dat er een vast IP adres uitgegeven worden. Daarbij mag je er vanuit gaan dat bij een 24/7 verbinding de lease constant renewed wordt (renewal gebeurt altijd al op de helft van de leasetijd he, dus het is niet zo dat als er net rond renewal tijd iets mis gaat dat je dan direct je routing en IP adres kwijt bent), en dan kan een ISP echt niet zomaar afdwingen dat je een ander IP adres krijgt, behalve als ze gaan kloten met de DHCP server. Gaan ze toch kloten, dan is dat een dienstonderbreking (want al jouw TCP/IP sessies zullen afbreken op zo'n moment) en moeten ze dat eerst netjes melden.

Dan over de situatie van het hard ingeven van je IP adres ipv DHCP doen: tsja, dat gaat dus niet werken - lease weg, IP adres weg, routing weg, verbinding weg. Het belangrijkste punt hierin: welk eventueel probleem los je hiermee op? Ik heb nergens kunnen lezen dat iemand problemen had met de DHCP toewijzing. En over de voordelen van een lange of korte leasetijd: een lange leasetijd is handig omdat als je even de DHCP server niet kan bereiken (in geval probleempje met DHCP server), dat je niet direct je routing kwijt bent; ook scheelt het een hoop renewal requests, dus zorgt het voor minder load op de DHCP server (al kan ik me niet voorstellen dat er ergens in NL ISP's zijn die problemen hebben met de load van hun DHCP server). Een korte leasetijd is handig als je IP adres vast zit aan je MAC adres - dan kan je sneller wisselen van machine direct achter het modem. Zoals ik al eerder zei is dit echter achterhaalde techniek, en mag ik hopen dat niemand van de ISP's zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 08:46:
Zijn punt is dat als de lease gebaseerd is op MAC adres, en als er een beperking is van 1 IP adres per fiberverbinding, dat je dan geen IP adres op een andere PC kan krijgen zolang de lease nog geldig is op je oude PC. Of dit overigens het geval is vraag ik me af - IP adressen uitgeven op basis van MAC adres is in breedband netwerken erg achterhaald.
Bij Unet gebeurt dat wel degelijk op basis van MAC-adres. Zie Verwijderd in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic"
Dan over de situatie van het hard ingeven van je IP adres ipv DHCP doen: tsja, dat gaat dus niet werken - lease weg, IP adres weg, routing weg, verbinding weg.
De keren dat ik het toegepast heb werkte het prima. Je moet dan uiteraard wel wat meer invullen dan alleen het IP-adres (ook DNS-en en gateway), maar het werkte probleemloos.
Het belangrijkste punt hierin: welk eventueel probleem los je hiermee op? Ik heb nergens kunnen lezen dat iemand problemen had met de DHCP toewijzing.
Niet met de toewijzing op zich, maar wel met een haperende verbinding op het moment van de vernieuwing. Zie Verwijderd in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic". Dat zou wellicht opgelost kunnen worden met het vastspijkeren van je IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 01:03:
Met DHCP hoort de lease 'naadloos' verlengd te worden. Je zou dus nooit je verbinding 'even kwijt' moeten zijn als alles goed werkt - tenzij je inderdaad een ander adres toegewezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koolhoven
Nu alles goed werkt is de volgende stap een mixed draadloos/vast netwerk te klussen. Na wat research zie ik door de bomen het bos niet meer, dus ik wil mijn gedachten even stroomlijnen en hoop dat jullie daar mee kunnen helpen. Wil een laptop wireless op het balkon kunnen hebben, maar heb m'n vaste PC naast de router staa. Ik heb nu een 10 Mbit verbinding, maar wie weet wordt dat ooit nog 20 Mbit. De router moet een VPN wel toelaten trouwens.

Als ik het goed begrijp doen de 'standaard' wireless routers niet meer dan 10Mbit aan de modem (WAN) kant, en leveren ze bedraad een 100Mbit LAN en wireless 54 Mbit. Zijn er ook routers die meer kunnen aan de WAN kant (als ik ooit nog over ga naar 20 Mbit is 10 Mbit WAN wel jammer :) )of gaat dat heel veel extra kosten t.o.v. de normale routers die zo 60 tot 100 € kosten.

Hier wordt een linksys WRT54G getest en die doet het wel aardig lijkt me zo. Of zijn er betere opties te bedenken voor goeie prijs ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koolhoven schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:59:

Als ik het goed begrijp doen de 'standaard' wireless routers niet meer dan 10Mbit aan de modem (WAN) kant, en leveren ze bedraad een 100Mbit LAN en wireless 54 Mbit. Zijn er ook routers die meer kunnen aan de WAN kant (als ik ooit nog over ga naar 20 Mbit is 10 Mbit WAN wel jammer :) )of gaat dat heel veel extra kosten t.o.v. de normale routers die zo 60 tot 100 € kosten.

Hier wordt een linksys WRT54G getest en die doet het wel aardig lijkt me zo. Of zijn er betere opties te bedenken voor goeie prijs ? 8)
Zojuist nog even een snel testje gedaan achter mijn Linksys WRT300N via utp:
Verbinding 20 Mbit, internl

(http://www.numion.com)

---------------------------------kilobit/sec--------kilobyte/sec
Download speed:---------17,500.38-------------2,187.54.............97%
Upload speed:.............16,838.00.............2,104.75.............91%
Surfspeed inside Netherlands: 1,783.66 (222.95) 94%
Latency: 8 milliseconds

Of bedoelde je dat niet?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik weet het natuurlijk niet uit mijn hoofd voor alle providers, maar het klinkt mij in de oren als een technisch achterhaalde manier van IP toekenning. Ik weet dat een van mijn vriendelijke vrienden van Unet meeleest, dus dan maar even zo: los dat eens netjes op, dit is echt een aanfluiting! :)
De keren dat ik het toegepast heb werkte het prima. Je moet dan uiteraard wel wat meer invullen dan alleen het IP-adres (ook DNS-en en gateway), maar het werkte probleemloos.
Nogmaals: het werkt, totdat de lease verloopt. Behalve als het verlopen van de lease niet direct resulteert in het verwijderen van de route, maar ook dat zou een erg slordige implementatie van DHCP zijn.
Niet met de toewijzing op zich, maar wel met een haperende verbinding op het moment van de vernieuwing. Zie Verwijderd in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic". Dat zou wellicht opgelost kunnen worden met het vastspijkeren van je IP-adres.
Zoals ik al zei, bij het vernieuwen van je lease verbreekt je verbinding niet. Als de leasetijd X is, wordt de vernieuwing van je lease op X/2 tijd na het verkrijgen of vernieuwen van je lease getriggered. Dit wil dus zeggen dat je, als de route inderdaad aan het einde van je lease verwijderd wordt, de helft van de leasetijd hebt om de vernieuwing voor elkaar te krijgen. In het oude geval van pegeka was dat dus 5 minuten, en nu is dat dus 6 uur. Een "haperende" verbinding is wat anders, in mijn optiek, dan een verbinding die 5 minuten down is (zeker als het fiber is), en even more so als het meer dan 6 uur betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
Bij internlnet krijg je een vast ip adres in ieder geval, ik heb deze dan ook keihard op mijn WAN interface geklopt. Geen problemen hiermee ondervonden tot nu toe.
Bij mij surfsneladsl verbinding kreeg ik destijds een /29 (5 vrije ip adressen), dit zou ik ook graag op mijn glasvezel willen hebben. Dit zou erg makkelijk zijn gezien er hier aardig wat apparatuur staat, die dezelfde poorten gebruiken. Het meeste kan ik wel op andere poorten configureren (ssh bv) maar makkelijker is het om meerdere ip adressen te hebben.
Denan weet jij of dit mogelijk is bij internlnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
LPiC schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:07:
Bij internlnet krijg je een vast ip adres in ieder geval, ik heb deze dan ook keihard op mijn WAN interface geklopt. Geen problemen hiermee ondervonden tot nu toe.
Bij mij surfsneladsl verbinding kreeg ik destijds een /29 (5 vrije ip adressen), dit zou ik ook graag op mijn glasvezel willen hebben. Dit zou erg makkelijk zijn gezien er hier aardig wat apparatuur staat, die dezelfde poorten gebruiken. Het meeste kan ik wel op andere poorten configureren (ssh bv) maar makkelijker is het om meerdere ip adressen te hebben.
Denan weet jij of dit mogelijk is bij internlnet?
Nope, maar dat heeft volgens mij meer met de natuur van het netwerk te maken.. Natuurlijk is het gebruik van meerdere IP-adressen eigenlijk een teken van luiheid ;) Ik kan me weinig opstellingen voorstellen waarbij je niet alles met een goede router kunt oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koolhoven
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:42:
[...]

(http://www.numion.com)

---------------------------------kilobit/sec--------kilobyte/sec
Download speed:---------17,500.38-------------2,187.54.............97%
Upload speed:.............16,838.00.............2,104.75.............91%
Surfspeed inside Netherlands: 1,783.66 (222.95) 94%
Latency: 8 milliseconds

Of bedoelde je dat niet?

:)
Nice, maar dat bedoelde ik niet helemaal, of wel natuurlijk, als ik die van jou zou kopen ;)

Met een 10 Mbit van concepts-ict doe ik bij numion dit:
Download speed: 9,374,015 (1,171,752)
Upload speed: 9,457,196 (1,182,150)
Surfspeed Netherlands 611,643 (76,455)
Surfspeed Average: 611,643 (76,455)
Surfspeed Worldwide: not measured
Latency: 4 milliseconds

dus da's zeker leuk :) . Nu nog een routertje kopen die dat ook leuk vind :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:53:
[...]

@HermanGlasvezel
Overschat me niet, het enige wat ik doe is de communicatiestappen in de keten volgen, te beginnen bij de gebruikers, en bijsturen/extra communiceren. Dit was een simpele, de Engelse Al Jazeera was vanaf het begin de bedoeling, maar was bij de technici die de TV instelden niet doorgekomen. Daarom was dit snel te regelen. Zo maar een zenderpakket aanpassen, dat is een heel andere zaak.
(Overigens, ik vind die Engelse Al Jazeera verrassend goed).

Verwijderd

@All.
Zoals jullie merken doen wij ons best om issues op te lossen en het raderwerk beter te laten lopen. Info@glasvezelamsterdam.nl wordt echt wel gevonden en gebruikt, waarvoor dank.
Om processen en systemen telkens te verbeteren vraag ik jullie om de start van probleemmelding (en de herhaalde vraag om opvolging) systematisch bij je provider neer te leggen. Dan is er een trace. Dat wij dan op de hoogte gehouden worden als het minder goed loopt dan je verwacht, graag. Dan kunnen we onze rol beter vervullen, door bijvoorbeeld aan de achterkant de tickets en de trace daarvan even te checken. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multi-touch interface....leuk kijkje naar de nabije toekomst, de prijzen komen razendsnel naar benden, dus over een jaar of 3-4.....(plus glasvezel)
http://www.popularmechani...ogy/industry/4217348.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn internet verbinding van Tweak doet het eindelijk. Ik heb de draadloze snelheid nog niet getest omdat ik een draadloze router moet kopen, in mijn huidige router zit een adsl modem geintegreerd helaas. Over de snelheid ben ik dik tevreden, op numion.com heb ik de volgende resultaten gehad;

kilobit/sec (kilobyte/sec)
Download speed: 32,067.52 (4,008.44) 100%
Upload speed: 30,149.08 (3,768.63) 100%
Surfspeed inside Netherlands: 4,761.74 (595.21) 100%
Latency: 25 milliseconds

De nieuwsservers van Tweak zijn dik in orde. De snelheid is uncapped, en gaat ongeveer met 3.3 Mb/s. Ook de retentie is prima (files van 35 dagen oud nog binnengehaald).

Mijn tv en telefoon verbinding doen het momenteel niet, de helpdesk zal me daar vast meer informatie over kunnen geven. Al met al ben ik dik tevreden met mijn verbinding, het is een groot verschil van 3 mbit naar 30 mbit :)

Fiber O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOTC
  • Laatst online: 31-03-2022
EmRuTToY schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:48:
Mijn internet verbinding van Tweak doet het eindelijk. Over de snelheid ben ik dik tevreden, op numion.com heb ik de volgende resultaten gehad;

kilobit/sec (kilobyte/sec)
Download speed: 32,067.52 (4,008.44) 100%
Upload speed: 30,149.08 (3,768.63) 100%
Surfspeed inside Netherlands: 4,761.74 (595.21) 100%
Latency: 25 milliseconds
Wat voor abonnement heb je dan? 100, 50, 30, 20, 10 Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOTC schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 00:14:
Wat voor abonnement heb je dan? 100, 50, 30, 20, 10 Mbit?
EmRuTToY schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:48:
het is een groot verschil van 3 mbit naar 30 mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je als je weken op vakantie bent of van huis bent gewoon je genexis modem van de stroom afhalen? En bij thuiskomst gewoon weer aansluiten zodat alles (internet, tv en telefoon) weer werkt....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:35:
Kun je als je weken op vakantie bent of van huis bent gewoon je genexis modem van de stroom afhalen? En bij thuiskomst gewoon weer aansluiten zodat alles (internet, tv en telefoon) weer werkt....?
Dat moet geen probleem zijn. In ieder geval voor het modem zelf niet en ik neem aan dat de providers hier ook mee om kunnen gaan. Als genoeg mensen dit doen hebben die dynamische IP adressen ineens weer zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een beetje het aanbod te vergelijken van de verschillende aanbieders, maar dat is gewoonweg onmogelijk. Unet's aanbiedingen zijn onvindbaar (lijkt wel of ze maar 1 of 2 pakketten aanbieden), Tweak's pakketten kostte me 10 minuten om te vinden, als je InterNLnet's pakketten weet te vinden (kostte me ook nogal wat tijd) dan staan daar geen prijzen bij, Qfast biedt zo te lezen maar 1 snelheid aan (al vond ik dit wel in 1x, fantastisch :)), en bij Pilmo moet ik, zoals bijna op al die sites, eerst mijn postcode invoeren. Waarom in hemelsnaam? Mensen die niet in het dekkingsgebied zitten en toevallig geen postcode uit hun hoofd kennen mogen toch ook wel het aanbod zien? Nee, er is geen enkele site die gewoon overzichtelijk het aanbod laat zien via een of twee keer klikken. Belachelijk. [/rant off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:42:
Multi-touch interface....leuk kijkje naar de nabije toekomst, de prijzen komen razendsnel naar benden, dus over een jaar of 3-4.....(plus glasvezel)
http://www.popularmechani...ogy/industry/4217348.html
Multi-touch is allang geen toekomst muziek meer. Multi-touch interfaces bestaan al veel langer maar het is (nog) duur bijvoorbeeld de DiamondTouch van Mitsubishi (http://www.merl.com/projects/DiamondTouch/) of het is betaalbaar maar er zijn te weinig geinteresseerden bijvoorbeeld de TouchStream van FingerWorks (http://fingerworks.com/)...
En dan is deze er ook nog http://cs.nyu.edu/~jhan/ftirtouch/
Ohh, en Apple heeft veel kennis (hoogst waarschijnlijk binnengehaald (FingerWorks)) aangaande multi-touch technologie, maar veel doen ze er nog niet mee....

Ik ben een happy user van de Dvorak TouchStream, het duurt even voor je het in de vingers hebt, maar dat is het helemaal geweldig!

@Marbo, goed initiatief dat snelAmsterdam.nl, ik ben heel blij ervaringen met een aantal routers te zien. Helaas zit ik nog ff op tijdelijk adsl...

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
@Kryz: zeker niet gestart op http://www.glasvezelamsterdam.nl/index2.php ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Dan snap ik veel van je opmerkingen over onvindbaarheid e.d. niet. Neem Pilmo. Zonder een postcode in te voeren zie je gelijk 3 pakketten. En voor de meeste andere providers geldt iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilmo kan het wel goed verkopen, volgens mij doen ze het wat dat betreft best goed als ik zo mijn buren spreek. Helaas, want verder is Pilmo brandhout. Gelukkig zit ik er maar een jaar aan vast.

* Mijn internetverbinding valt heel vaak eventjes weg. Erg vervelend bij streaming video enzovoort. Ik ga eens kijken waar het nu aan ligt en hoe vaak het nu echt voor komt. Haal mijn router er tussenuit om te kijken of het daar aan zou kunnen liggen ipv de lease.

* De kwaliteit van de telefoonverbinding is heel mager, een beetje Skype achtig. Bij mijn buren overigens ook, en die hebben weer andere telefoon toestellen dus daar lijkt het niet aan te liggen.
Pagina: 1 ... 10 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.