Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 9 ... 29 Laatste
Acties:
  • 214.860 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:39:
[...]

Thx. Even mijn router gereboot. Deed wonderen. Tweede maal in relatief korte tijd. Kortom het lijkt er op dat ik net zo'n brakke router heb als interNLnet >:)
Als ie net zo duur was als onze 10Gb cisco krijg je er waarschijnlijk wel garantie op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er soms nu een storing via Pilmo? Ik moet nu noodgedwongen internettten via het onbeschermde netwerk van de buren... En natuurlijk is er niemand die je kan bellen op zo'n moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren geen storing gehad. Als je je modem een kwartier uit zet, haalt hij daarna altijd eerst een nieuwe config op. Misschien is dat een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:36:
Ik heb gisteren geen storing gehad. Als je je modem een kwartier uit zet, haalt hij daarna altijd eerst een nieuwe config op. Misschien is dat een oplossing.
Hij hoeft geen kwartier uit hoor - als we het over de Genexis hebben in ieder geval. Een paar seconden is in principe voldoende. Meestal wordt een wat langere tijd genoemd om te zorgen dat alle componenten ontladen zijn (als je de adapter uittrekt in plaats van de voedingsplug kan je nog een seconde of wat stroom hebben afhankelijk van wat allemaal wel of niet aangesloten is), maar een kwartier is echt niet nodig.

Als je zeker wilt zijn dat hij goed uit is geweest zou ik langzaam tot tien tellen voor je de stekker weer terug steekt :)

Overigens neem ik aan dat de configuratie die dan opgehaald wordt dezelfde is die al aanwezig is omdat het kastje zelf ook regelmatig controleert of er iets gewijzigd is of moet worden. Of het iets uitmaakt betwijfel ik dus, maar proberen kan niet zo veel kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:36:
Ik heb inderdaad alles uitgeschakeld en daarna werkte het gewoon weer. Vandaag is het overigens vier maanden dat we er mee bezig zijn. Nog steeds geen televisie en geen telefoon over de glasvezel. _/-\o_

Voor de mensen die dit lezen twijfelen over het bestellen van een glasvezelaansluiting ; gewoon niet doen, de dienstverlening en de service is nog gruwelijker dan de ergste UPC verhalen uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:42:
Voor de mensen die dit lezen twijfelen over het bestellen van een glasvezelaansluiting ; gewoon niet doen, de dienstverlening en de service is nog gruwelijker dan de ergste UPC verhalen uit het verleden.
Generaliseer je je ervaringen met Pilmo nu niet een beetje te veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:45:
Generaliseer je je ervaringen met Pilmo nu niet een beetje te veel?
Helemaal eens. Daarbij betreft het, helaas, nog steeds een pilot, en hoewel de meeste providers het zo niet communiceren, zijn de bezoekers hier daar wel van op de hoogte, dus weet je wat je kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:23:
Daarbij betreft het, helaas, nog steeds een pilot, en hoewel de meeste providers het zo niet communiceren, zijn de bezoekers hier daar wel van op de hoogte, dus weet je wat je kan verwachten.
Je zegt het zelf al: 'hoewel de meeste providers het zo niet communiceren'. Dat is dus niet goed. Belangrijk is dat als het een pilot betreft waar e.e.a. wellicht niet meteen goed werkt dat duidelijk door de providers gecommuniceerd wordt bij het aanbieden zodat de klant weet (kan weten) wat hem te wachten staat. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat in dit geval is gedaan, maar 4 maanden is natuurlijk ook wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:23:
[...]

Helemaal eens. Daarbij betreft het, helaas, nog steeds een pilot, en hoewel de meeste providers het zo niet communiceren, zijn de bezoekers hier daar wel van op de hoogte, dus weet je wat je kan verwachten.
Zo is de glasvezel Internet verbinding in ieder geval niet verkocht. Had ik ook niet voor getekend. Tijdens de grote interNLnet storing (die niet zo heel veel met het glasvezelnet te maken had) hebben ze zich gelukkig ook niet verschuild achter "pilot".
Waar maak jij uit op dat het een pilot is (contract?) ? Glasvezel ligt al op vele plekken in Nederland. Het is een, grote, uitrol van een netwerk. En ja, dat gaat met problemen gepaard.

Televisie en telefoon kan ik niet over oordelen want die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
de dienstverlening en de service is nog gruwelijker dan de ergste UPC verhalen uit het verleden.
Als ik je goed begrijp hoeft Herman_Glasvezel niet meer van vakantie terug te komen. Want wat 'ie ook doet, het is toch slechter dan je kennelijk niet goede ervaringen met kabel?
Duidelijke taal en een hoog gelegde meetlat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik denk dat de discussie momenteel totaal de verkeerde hoek in gaat:

- Het is GEEN pilot. Het netwerk is getest, gepilot.. en men rolt het nu als produkt uit.
- De mensen van glasvezelamsterdam, de aannemers en de ISP's bevinden zich nog wel in een "leerfase" waarin ze af en toe problemen tegenkomen waar ze niet op gerekend hebben. Dit neemt niet weg dat alle partijen de verantwoordelijkheid hebben om de problemen die eventueel in hun gebied opkomen zo snel mogelijk op te lossen.
- Het netwerk, en alle andere ISP's op dat netwerk, afrekenen op je slechte ervaringen met 1 ISP is niet kies :)
- Had ik al gezegd dat het GEEN pilot is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe inderdaad niet mee aan een pilot, ik wil gewoon geleverd krijgen wat ik besteld heb. En inderdaad heb ik als consument logischerwijze maar ervaring met een ISP. Of het niet lukken van de aansluiting aan Pilmo, aan Glasvezel Amsterdam of aan de aannemer ligt is mij niet bekend. Ik gok dat iedereen naar elkaar zal wijzen. Ik ben consument, wie er precies schuldig is boeit mij maar weinig.

Dat men niet in staat is op een fatsoenlijke wijze te communiceren is voor mij de druppel. Het enige lichtpuntje is natuurlijk Herman (onze inside man). Door rechtstreeks contact met hem is in ieder geval het internet gelukt. Voor een professioneel project is dat echter een wankele basis. Bij buren op het java eiland bleek het eveneens in de soep te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:31:
Ik doe inderdaad niet mee aan een pilot, ik wil gewoon geleverd krijgen wat ik besteld heb. En inderdaad heb ik als consument logischerwijze maar ervaring met een ISP. Of het niet lukken van de aansluiting aan Pilmo, aan Glasvezel Amsterdam of aan de aannemer ligt is mij niet bekend. Ik gok dat iedereen naar elkaar zal wijzen. Ik ben consument, wie er precies schuldig is boeit mij maar weinig.

Dat men niet in staat is op een fatsoenlijke wijze te communiceren is voor mij de druppel. Het enige lichtpuntje is natuurlijk Herman (onze inside man). Door rechtstreeks contact met hem is in ieder geval het internet gelukt. Voor een professioneel project is dat echter een wankele basis. Bij buren op het java eiland bleek het eveneens in de soep te lopen.
Dan kan ik je er alleen maar op wijzen dat je ISP de verantwoordelijkheid heeft om de problemen in haar domein op te lossen. Ligt het probleem niet in het domein van je ISP dan kunnen ze je ook vertellen waar het probleem dan ligt, waarna ze (je ISP dus) het probleem moet aankaarten bij de juiste partijen.

Dat Herman en ik hier actief zijn om af en toe bij vragen/problemen te helpen is handig, maar Herman krijgt het vast steeds drukker en kan waarschijnlijk niet persoonlijk problemen blijven oplossen (gokje, ik praat hier niet voor Herman terwijl hij op vakantie is :)).

Ik kan alleen helpen met dingen die met InterNLnet/GNA te maken hebben dus mijn invloed & kennis is ook maar beperkt. Het is wellicht frustrerend, maar als je een probleem hebt met je verbinding kun je het beste bij je ISP klagen. Zij zijn tenslotte de partij met wie je een contract aan gaat en zij zijn verantwoordelijk voor je diensten/aansluiting. Mochten zij daar niet goed op ingaan dan kun je dat waarschijnlijk weer bij de GNA aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad zou ik opnieuw mijn ISP moeten bellen, of het GNA of een aannemer. Of mailen. Maar er komt een moment dat je daar geen zin meer in hebt, na vier maanden lang zeuren. Het is ten slotte 2007 en ik woon niet in Albanië. Dus zou ik iemand glasvezel willen aanraden, als niet werknemer van een ISP of GNA? Neuh, niet doen. Misschien als de leerervaringen die men opdoet over een paar jaar resulteren in klantvriendelijkheid en service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:27:
Inderdaad zou ik opnieuw mijn ISP moeten bellen, of het GNA of een aannemer.
Zoals denan aangeeft: je moet bij je ISP zijn. Ik snap je frustraties best, maar je generaliseert je ervaringen met Pilmo echt te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:27:
Inderdaad zou ik opnieuw mijn ISP moeten bellen, of het GNA of een aannemer. Of mailen. Maar er komt een moment dat je daar geen zin meer in hebt, na vier maanden lang zeuren. Het is ten slotte 2007 en ik woon niet in Albanië. Dus zou ik iemand glasvezel willen aanraden, als niet werknemer van een ISP of GNA? Neuh, niet doen. Misschien als de leerervaringen die men opdoet over een paar jaar resulteren in klantvriendelijkheid en service.
Nogmaals: klaag bij je ISP.. het heeft geen zin om een netwerk (glasvezel) af te fakkelen als je problemen hebt met je ISP. Je klaagt tenslotte ook niet dat 'het internet slecht is en niemand het moet nemen' als je een slechte ervaring hebt met een internet provider.

Ben je niet tevreden over je ISP of over de diensten, kaart dat dan daar aan. Reageren ze niet, escalleer het dan naar een manager/supervisor. Krijg je nog steeds geen reacties of antwoorden, neem dan een andere ISP of een ander netwerk.

(edit: waardeloze vergelijking vervangen :))

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 17-07-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb hele slechte ervaringen met Pilmo.
Over het netwerk daarintegen ben ik zeer tevreden, de snelheid is goed en stabiel.
En over GNA kan ik alleen goede dingen zeggen, zonder hun had ik nog steeds in een eindeloze loop bij Pilmo gezeten.
Het succes van glasvezel ligt voor mij in ieder geval bij GNA.

Pilmo mogen ze wat mij betreft in de fik steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:31:
[...]
Zoals denan aangeeft: je moet bij je ISP zijn. Ik snap je frustraties best, maar je generaliseert je ervaringen met Pilmo echt te veel.
Ik spreek mijn buren regelmatig, laatst nog bij de VvE vergadering. Doe eens een klanttevredenheidsonderzoek. Ik voorspel je dat de resultaten beroerd zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:02:
[...]

Ik spreek mijn buren regelmatig, laatst nog bij de VvE vergadering. Doe eens een klanttevredenheidsonderzoek. Ik voorspel je dat de resultaten beroerd zullen zijn.
En hebben zij allemaal dezelfde isp/dezelfde klachten? Je blijft in mijn ogen teveel generaliseren. Er is niets met kritiek, vooral niet indien het constructieve kritiek is, maar zolang je niet duidelijk zegt:

a) wat het probleem is
b) waar het ontstaat (isp/aannemer/etc)
c) hoe lang het al loopt
d) wat de ISP zelf als reactie geeft
e) etcetcetc

zijn het ietwat loze opmerkingen als je zegt dat je buren niet tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:43
ze hebben het bij mij vanochtend geactiveerd(ik was zelf niet thuis) alleen me tv en telefoon doen het nog niet, en ook heeft tweak me niet het beloofde 50mb proefabbo gegeven :( maar goed als ze me 45 euro gaan rekenen per maand vind ik dat wel ok, tenminste zolang hij het maar goed gaat doen... drom was een proefabbo wel handig
ik krijg trouwens wel een kiestoon op me telefoon maar als ik iets bel krijg ik zon ingesprek toon

ik heb ook geen gebruiksaanwijzing of wat dan ook gekregen, is er niet een config pagina waar ik me voip instellingen kan invoeren ?

[ Voor 30% gewijzigd door kadooosh op 17-07-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
denan schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:04:
- Had ik al gezegd dat het GEEN pilot is? :)
Over hoeveel abonnees praten we inmiddels? Ik zat bij de eerste 2000 klanten van KPN InternetPlusBellen. Daarvan was nog zo ongeveer duidelijk dat het om een pilot ging. Maar daarna werd het gebracht als een normaal product. Sommige mensen beweren echter dat het zelfs met die 750.000 (?) abonnees nog steeds een pilot is })

Zijn er gegevens bekend over het aantal GNA aansluitingen? Of wil iemand (denan, Dirk-Gemeente) een klein tipje van de sluier oplichten? Zit het totaal al over de duizend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadooosh schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:28:

ik krijg trouwens wel een kiestoon op me telefoon maar als ik iets bel krijg ik zon ingesprek toon

ik heb ook geen gebruiksaanwijzing of wat dan ook gekregen, is er niet een config pagina waar ik me voip instellingen kan invoeren ?
kwestie van even de helpdesk bellen, dan regelen ze het wel, ik zit trouwens al bijna 3 weken op mijn papieren te wachten, maar voor de rest werkt het ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadooosh schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:28:
Je hoeft als gebruiker helemaal niets aan het kastje in te stellen. De provider/netwerk beheerder zorgt (moet zorgen) dat alle instellingen goed staan.

Dit probleem kan aan een aantal dingen liggen. Je moet zoals reneverr zegt contact opnemen met je provider, maar als je iets meer wilt weten kun je door het topic zoeken, want dit probleem is al eens eerder langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s463042
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dag allemaal,
Ik hoop dat ik niet teveel off-topic ben, want het gaat hier over het algemeen veel over practische problemen bij de aansluiting oplossen.

Ik heb een ander vraagje. Voor een onderzoek aan de TU Eindhoven ben ik geïnteresseerd wat voor soort netwerkinfrastructuur citynet/glasvezelamsterdam gebruikt.
  • Wordt er gebruik gemaakt van 'Home run fiber' of worden er architecturen gebruikt zoals PON òf active star?
  • Ontkoppel laag? (Is dark fiber beschikbaar, is er een datalink verbinding (ATM oid) of geheel IP)
  • Ontkoppel plaats? Glas tot de huis/bedrijfsaansluiting lijkt me?
  • Beschikbare bandbreedte?
Als iemand hier informatie over heeft dan hoor ik dit (heel) graag.
Bedankt alvast,
Olaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 8:50 bemerk ik weer een storing (interNLnet). Er wordt geen IP adres toegewezen door de DHCP.

InterNLnet is vandaag afwezig ivm de 4 daagse. Kom op zeg, heb ik een contract met een wandelclub of een ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:15:
Vanaf 8:50 bemerk ik weer een storing (interNLnet). Er wordt geen IP adres toegewezen door de DHCP.

InterNLnet is vandaag afwezig ivm de 4 daagse. Kom op zeg, heb ik een contract met een wandelclub of een ISP.
De reden is voornamelijk dat de vierdaagse langs ons pand op komt en wij het pand niet kunnen bereiken. Ik ben er in ieder geval wel (fiets& woon dichtbij) maar er lijkt niets mis te zijn. Bel anders even 0800 555 2 555 en vraag naar martijn.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 20-07-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 22:35
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:15:

HAHAHAHA, sorry maar dit is te grappig! Ik heb mijn aanvraag voor InterNL hier liggen, wist niet dat het inclusief 'wandelabbonement' kwam :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb internet, telefoon en tv via Unet en sinds vanmorgen werkt het internetten en bellen niet meer. Ik krijg wel gewoon een ipadres van de DHCP server maar kan de gateway niet pingen. Wie van jullie heeft er nog meer problemen sinds vanmorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:46:
Ik heb internet, telefoon en tv via Unet en sinds vanmorgen werkt het internetten en bellen niet meer. Ik krijg wel gewoon een ipadres van de DHCP server maar kan de gateway niet pingen. Wie van jullie heeft er nog meer problemen sinds vanmorgen?
Hmm.. dat lijkt een beetje op de problemen die floris ook heeft.. aan de kant van InterNLnet staat alles goed en er is ook dataverkeer (al is het niet veel). Ik zal de storingsdienst van citynet laten bellen, wellicht is er een probleem met een wijkrouter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is echt iets heel vreemds aan de hand. Ik krijg wel een ipadres maar kan mijn eigen gateway niet pingen. Bij een traceroute naar een internetserver stopt ie ook al gelijk bij de gateway. De gateway is echter wel vanaf een chello account vanaf het internet te pingen. Nu heb ik Unet gebeld en die denken nu dat er iets met mijn genesis glasvezelrouter aan de hand is. Ik heb hier echter zeer mijn twijfels over. Naar mijn idee zou ik helemaal geen ipadres moeten krijgen als die Genesis router defect zou zijn. Wat denk jij Denan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:23:
Er is echt iets heel vreemds aan de hand. Ik krijg wel een ipadres maar kan mijn eigen gateway niet pingen. Bij een traceroute naar een internetserver stopt ie ook al gelijk bij de gateway. De gateway is echter wel vanaf een chello account vanaf het internet te pingen. Nu heb ik Unet gebeld en die denken nu dat er iets met mijn genesis glasvezelrouter aan de hand is. Ik heb hier echter zeer mijn twijfels over. Naar mijn idee zou ik helemaal geen ipadres moeten krijgen als die Genesis router defect zou zijn. Wat denk jij Denan?
Het lijkt mij een routeringsprobleem binnen citynet. Ik heb hun storingsdienst al gebeld en zij zouden het naar het NOC doorspelen. Laat in ieder geval je eigen ISP ook even contact met ze opnemen, hoe meer meldingen er binnen komen hoe sneller te zien is of het probleem op wijkniveau/straatniveau/stadsniveau speelt.. of dat het aan bepaalde accounts gebonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik al gedaan, zij gaan ook contact opnemen. Heb Herman ook even een emailtje gestuurd! Mocht je iets meer weten dan hoor ik het graag!!

Groetjes Collin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:33:
Heb ik al gedaan, zij gaan ook contact opnemen. Heb Herman ook even een emailtje gestuurd! Mocht je iets meer weten dan hoor ik het graag!!

Groetjes Collin
Herman is volgens mij nog op vakantie dus doe dat maar niet :)

Add: de storingen zijn in ieder geval gemeld bij citynet en er is niets met het netwerk van InterNLnet/de andere ISP's aan de hand dus ik ga lekker naar huis toe :) Aub dat 0800 nummer niet bellen dus, daar zitten nu alleen mensen die iets afweten van het XMS glasvezelnetwerk, niet van citynet.

[ Voor 30% gewijzigd door denan op 20-07-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochten even met Martijn gesproken over het probleem. Mijn direct aan de glasvezel gehangen laptop kwam er ook niet door.

Even een uur gewacht omdat er misschien een blokkade op MAC adres zat. Doet het nog steeds niet. 1 ping kwam echter wel door! Storing in een wijkstation lijkt dus niet zo'n gek idee.

Zit zelf overigens op het Java eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn, reset router naar factory settings + upgrade firmware (V1.00.015 > V1.00.20) had geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lopen er nog kabelaars op het eiland rond die er naar kunnen kijken?
Kans dat er vandaag, dit weekend, nog naar gekeken kan worden?

We mogen het 0800 nummer toch wel bellen voor de uitslag van de vierdaagse >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik woon ook op het Java Eiland. Het is naar mijn idee gewoon een defecte switch of router in het wijkstation. Vind het trouwens wel slecht dat het nog steeds niet opgelost is. Als er bij mij op het werk een netwerkcomponent uitvalt dan wordt dat gelijk gemonitord en wordt er gelijk actie op ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woon eveneens op Java-eiland; sinds vanochtend eveneens geen internet meer via de glasvezel...kabelmodem maar weer aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net thuis en merk dat ook mijn internet verbinding eruit ligt. Er doet zich een vreemde situatie voor welke ik al een keer eerder gehad heb:

- Ik krijg van het glazvezel modem netjes alle dhcp informatie toegewezen (ook na een renew), maar er gaat vervolgens geen bit door het modem heen....
- Even het glasvezel modem uit en aanzetten en alles werkt weer normaal.

Dat er ergens een storing geweest is lijkt me duidelijk, maar het is vreemd dat het modem niet in staat is om zich hierna automatisch te herstellen. Aangezien dit de tweede keer is dat dit gebeurt, vraag ik me af of hier meer mensen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:37:
Ik kom net thuis en merk dat ook mijn internet verbinding eruit ligt. Er doet zich een vreemde situatie voor welke ik al een keer eerder gehad heb:

- Ik krijg van het glazvezel modem netjes alle dhcp informatie toegewezen (ook na een renew), maar er gaat vervolgens geen bit door het modem heen....
- Even het glasvezel modem uit en aanzetten en alles werkt weer normaal.

Dat er ergens een storing geweest is lijkt me duidelijk, maar het is vreemd dat het modem niet in staat is om zich hierna automatisch te herstellen. Aangezien dit de tweede keer is dat dit gebeurt, vraag ik me af of hier meer mensen last van hebben.
Resetten van modem werkt nu inderdaad. Begin van de middag was dit niet het geval. Ik meen dat ik rond drie uur een kabelauto op het eiland heb zien rondrijden.

Het is inderdaad raar dat het modem zich niet zelf kan herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb citynet proberen te bereiken vanmiddag rond 14.00 uur. Kreeg toen iemand van de gemeente Amsterdam aan de telefoon die me het nummer gaf van Glasvezel Amsterdam. Hier wist men nog niets van een storing en men zou het oppakken. Nu heb ik net ook mijn glasvezelmodem gereset en werkt het bij mij ook weer. Blijkbaar toch iets in de centrale.
Vind het alleen raar om te horen dat na een melding bij mijn provider en ook al na het telefoontje van Denan er blijkbaar nog niets bekend was bij Glasvezel Amsterdam. Maar goed, het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier op het Javaeiland heb ik in de ochtend en een deel van de middag geen internet gehad. Radio/TV en telefoon deden het naar behoren.
Ik heb zowel van de gateway als de router de stroom erafgehaald, bij poging 3 deed alles het weer.
En aangezijn mijn ISP UNet is lijkt het dus een algemene storing te zijn.
Voor mij is dit de eerste keer, en hopelijk ook de laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:49:
Ik heb citynet proberen te bereiken vanmiddag rond 14.00 uur. Kreeg toen iemand van de gemeente Amsterdam aan de telefoon die me het nummer gaf van Glasvezel Amsterdam. Hier wist men nog niets van een storing en men zou het oppakken. Nu heb ik net ook mijn glasvezelmodem gereset en werkt het bij mij ook weer. Blijkbaar toch iets in de centrale.
Vind het alleen raar om te horen dat na een melding bij mijn provider en ook al na het telefoontje van Denan er blijkbaar nog niets bekend was bij Glasvezel Amsterdam. Maar goed, het werkt weer.
Mijn melding was ook bij het noc gemaakt.. als jij een probleem met de mailserver van je ISP hebt en dat meld , zal de helpdesk van je ISP weten dat er een probleem is. De mensen van sales/administratie of het management natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik al vanaf vrijdag een storing. Geen telefoon, geen internet. al drie dagen niet. Televisie en radio doen het goed. InterNlnet is vanaf vrijdag niet bereikbaar geweest. Mooi kloten met zo'n storing en je kunt je provider niet (weekends en na 18.00 uur) bereiken. Woon op het KNSM-eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:12:
Zelf heb ik al vanaf vrijdag een storing. Geen telefoon, geen internet. al drie dagen niet. Televisie en radio doen het goed. InterNlnet is vanaf vrijdag niet bereikbaar geweest. Mooi kloten met zo'n storing en je kunt je provider niet (weekends en na 18.00 uur) bereiken. Woon op het KNSM-eiland.
Zoals je kunt lezen had de rest ook al een storing sinds vrijdag. Heb je het modem gereset? Dat lostte het bij de anderen namelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net telefonisch contact gehad met InterNL.net. Er was inderdaad een storing in de wijk (Oostelijk Havengebied) afgelopen vrijdag. Is verholpen. Om probleem van "geen verbinding" op te lossen is het een kwestie van de glasvezelmodem (in de meterkast) uit te zetten en na ongeveer een minuut weer aan te zetten (gewoon stekker uit en in stopcontact). Resetten dus. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Vanavond na mijn werk maar ff proberen. De modem configureert helaas niet zichzelf na een storing. Dat moet je zelf beïnvloeden door de stekker uit en daarna weer in het stopcontact te steken. Had ik (dit simpele trucje) vrijdagmiddag maar geweten. Nu zaterdag en zondag daardoor geen telefoon en internet gehad......

@Kryz: ik lees net je bericht vlak voordat ik dit bericht wilde posten. Thnx. Ik ga het vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:12:
Dat de helpdesk dicht is (het is tijdens de vierdaagse fysiek onmogelijk om het pand te bereiken voor 99% van de werknemers) wil niet zeggen dat er geen monitoring op onze systemen is. Tevens is het mogelijk om een voicemail achter te laten indien de helpdesk gesloten is. Deze zal dan afgeluisterd worden en in het geval van generieke storingen (lees: geen storing voor slechts 1 klant) schakelen wij de juiste partijen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
doet de telefoon het pas als het lampje bij t1 of t2 en de TV het lampje r/t gaat branden? hoef ik het tenmniste niet elke x te testen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:50:
[...]

Dat de helpdesk dicht is (het is tijdens de vierdaagse fysiek onmogelijk om het pand te bereiken voor 99% van de werknemers) wil niet zeggen dat er geen monitoring op onze systemen is. Tevens is het mogelijk om een voicemail achter te laten indien de helpdesk gesloten is. Deze zal dan afgeluisterd worden en in het geval van generieke storingen (lees: geen storing voor slechts 1 klant) schakelen wij de juiste partijen in.
Denan: bedankt. Goed om te weten voor een volgende keer: vooral het kunnen inspreken van de voicemail! Dacht dat het geen zin had omdat jullie die pas maandagochtend afluisteren.Dat is dus niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:20:
[...]

Denan: bedankt. Goed om te weten voor een volgende keer: vooral het kunnen inspreken van de voicemail! Dacht dat het geen zin had omdat jullie die pas maandagochtend afluisteren.Dat is dus niet zo :)
Los daarvan houden wij het netwerk zelf ook in de gaten dus mocht er aan onze kant iets misgaan dan grijpen we natuurlijk direct in.. Zien wij iets aan de kant van citynet misgaan dan melden wij dat direct, dus wij hebben niet snel klantinput nodig om een storing op te pakken en op te lossen.
Note: Blijf het wel altijd melden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadooosh schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:44:
doet de telefoon het pas als het lampje bij t1 of t2 en de TV het lampje r/t gaat branden? hoef ik het tenmniste niet elke x te testen :p
De T1 en T2 lampjes knipperen tijdens het opstarten op verschillende manieren om aan te geven hoe ver hij is. Als het opstarten klaar is (typisch na een paar seconden al), geven T1 en T2 de telefonie registratie status weer. In het algemeen betekent dit dat als de lampjes (of 1 ervan als je maar 1 lijn hebt) continu aan staan de telefonie beschikbaar is en je zou moeten kunnen bellen. Als er iets niet goed geconfigureerd is, kan het zijn dat de lampjes uit zijn, maar je wel een dialtone hoort tijdens het opnemen. In dat geval moet je contact opnemen met je service provider.

@denan, ben jij ergens bereikbaar? Ik zou wel wat meer willen weten over deze storing. Normaal moet het glasvezelmodem zelf periodiek zijn instellingen controleren en automatisch wijzigingen doorvoeren als dat nodig is. Het is dus interessant om te achterhalen waarom daar in dit geval schijnbaar iets mee mis is gegaan. Je kan me eventueel een prive berichtje sturen via Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:01:
[...]
@denan, ben jij ergens bereikbaar? Ik zou wel wat meer willen weten over deze storing. Normaal moet het glasvezelmodem zelf periodiek zijn instellingen controleren en automatisch wijzigingen doorvoeren als dat nodig is. Het is dus interessant om te achterhalen waarom daar in dit geval schijnbaar iets mee mis is gegaan. Je kan me eventueel een prive berichtje sturen via Tweakers.
Gewoon via dit forum, maar de storing lag binnen de systemen van citynet zelf, niet in het domein van de ISP's. Waarschijnlijk krijgen wij binnenkort een uitgebreide rapportage van het citynet NOC maar ik kan nu al wel zeggen dat bij een outage de verbindingen eigenlijk automatisch weer "up" zouden moeten komen. Waarom dit nu niet het geval is zal men zeker ook gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:40:
[...]

Los daarvan houden wij het netwerk zelf ook in de gaten dus mocht er aan onze kant iets misgaan dan grijpen we natuurlijk direct in.. Zien wij iets aan de kant van citynet misgaan dan melden wij dat direct, dus wij hebben niet snel klantinput nodig om een storing op te pakken en op te lossen.
Note: Blijf het wel altijd melden.. :)
Heb de modem gereset en gelukkig doet alles nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:50:
[...]
Het is niet mogelijk om een bericht achterlaten bij interNLnet, je kunt alleen je adresgegevens inspreken. De belofte om dan teruggebeld te worden is bij mij vooralsnog niet nagekomen.

Het treft natuurlijk ook niet dat de laatste twee storingen in het weekend en tijdens een Nijmeegse feestdag vielen. Maar het is wel erg vervelend dat je nul komma nul feedback kan krijgen bij zo'n storing. Kreeg ik maar een SMS-je of zo op het moment ik mijn genexis-kastje weer kan resetten, of was er maar een berichtje op dat antwoordapparaat in de trand van "Op dit moment is er een storing daar en daar".

Mijn internetverbinding en telefonische bereikbaarheid zijn belangrijk voor mijn werk en ik wil graag weten waar ik aan toe ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:23:
[...]

Het is niet mogelijk om een bericht achterlaten bij interNLnet, je kunt alleen je adresgegevens inspreken. De belofte om dan teruggebeld te worden is bij mij vooralsnog niet nagekomen.

Het treft natuurlijk ook niet dat de laatste twee storingen in het weekend en tijdens een Nijmeegse feestdag vielen. Maar het is wel erg vervelend dat je nul komma nul feedback kan krijgen bij zo'n storing. Kreeg ik maar een SMS-je of zo op het moment ik mijn genexis-kastje weer kan resetten, of was er maar een berichtje op dat antwoordapparaat in de trand van "Op dit moment is er een storing daar en daar".

Mijn internetverbinding en telefonische bereikbaarheid zijn belangrijk voor mijn werk en ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
Ben het helemaal eens met Dr. C. Is er een storing in het weekend dan kun op dit moment nergens informatie verkrijgen. Intenet doet het niet. De telefoon van de provider staat op de "weekendstand" en zijn dus ook niet bereikbaar. Het zou handig zijn als je (mobiel) belt naar InterNLnet dat er dan een voicemail is met een storingsmelding. Je wordt daarmee al een stuk gerust gesteld. Vervolgens later een berichtje wanneer de storing is verhoklpen en dat je er slim aan doet om je glasvezelmodem even aan en uit te zetten". Heel simpel en stukken klantvriendelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Je kunt geen boodschap inspreken, maar als wij plotseling allemaal voicemailberichten uit één postcode gebied krijgen dan is voor de storingsdienst natuurlijk snel duidelijk dat er een generiek probleem is.

verder:
storings aan/afmeldingen via sms buiten sluitingstijd..
het idee is leuk.. ik zal dit op een 'wish-list' laten zetten.. wellicht is het een leuke extra dienst om te gaan leveren.

Mensen bellen als de storing verholpen is:
Dat kan prima met 30-40 klanten, maar wat als het er een paar duizend zijn??? Dit lijkt me technisch niet haalbaar.

Verder is het zo dat het netwerk zo in elkaar zit dat het vanzelf weer 'up' zou moeten komen na een storing, waarom dat in dit geval niet gebeurt is is nog in onderzoek maar in principe zou je zelf eerder moeten merken dat een storing voorbij is dan een ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag aan mensen die ook een Unet account hebben. Begin Mei van dit jaar is mijn Genexis modem geplaats. Rond die tijd kreeg ik van Unet ook in tweefout een welkomsbrief. Hierin wordt gevraagd een handtekening te zetten waarin je Unet machtigd om het abonnementsgeld e.d. te gaan innen. Deze zou ik dan moeten terugsturen. Dit heb ik echter toen niet gedaan. Toendertijd werkte namelijk mijn telefoon en mijn TV nog niet. Ik heb hierover de helpdesk van Unet gebeld en die vertelde mij dat mijn gratis 6 maanden pas ingaan op het moment dat alles werkt en ik zou hierover een nieuwe brief krijgen. Door mijn voorinschrijving heb ik recht op de eerste 6 maanden gratis waarvan 3 maanden opzeg termijn. Bevalt het niet dan kan ik dus binnen 3 maanden kosteloos opzeggen. De telefoon werkt vanaf halverwege juni en de t.v. vanaf begin Juli. Eigenlijk werkt mijn triple play dus pas vanaf begin deze maand. Ik heb begin deze maand Unet gebeld dat ik nu wel weereens een nieuwe brief zou willen ontvangen waarin de contractvoorwaardes e.d. instaan en wanneer mijn proeftijd e.d. voor het abonnement ingaat. Dit zou volgens de helpdeskmedewerker binnenkort opgestuurd worden. Ik heb dit nog niet ontvangen.
Wat schets nu mijn verbazing dat ik zojuist alwel een factuur heb ontvangen voor de gesprekskosten over de maand Juni. Het volgende staat er over de betaling "Conform uw incassomachtiging zal het verschuldigde bedrag binnenkort worden afgeschreven van uw bankrekening"
Dit lijkt me allemaal heel raar want ik heb Unet nooit een machtiging gegeven om het geld van mijn rekening te halen. Ik wil immers eerst horen wanneer het abonnement ingaat. Zeker omdat mijn telefoon en t.v. in het begin nog niet werkten. Wie van jullie heeft deze ervaring ook met Unet? Ik vind dit allemaal erg raar. Dat ik de gesprekskosten moet betalen lijkt me duidelijk maar dit kan toch niet zonder mijn handtekening voor de incasso? Ik heb ook al telefonisch aan Unet aangegeven dat ik duidelijkheid wil over wanneer het account ingaat. Ik wil niet dat ik na 3 maanden ergens aanvast zit. Hoe is dit bij de andere Unet gebruikers gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:17:
Even een vraag aan mensen die ook een Unet account hebben. <knip>
Hoe is dit bij de andere Unet gebruikers gegaan?
De machtiging heb je gegeven door je gironummer in te vullen voor automatische afschrijving. Bij mij worden de gesprekskosten sinds maart afgeschreven.
Ik heb een maand of twee geleden eens gebeld wanneer mijn contract nu inging.
Ze zeiden dat het contract pas inging als alle diensten als werkend zijn opgeleverd. En dat was volgens hen nog niet het geval. De zes maanden gratis zijn dus nog niet ingegaan :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze vertelden mij ook dat het pas ingaat op het moment dat het allemaal goed werkt. Wil alleen nog nergens aan vast zitten. Niet dat men straks gaat rekenen vanaf bijv. Mei.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond afgelopen maandag een folder van Pilmo. Staat er bij. De snelste ADSL-verbindingen van dit moment zijn zo'n 6 Mb per seconde . Erm zover ik weet is het 20. PLus ze hebben eht alleen over ADSL. zwakke inzet van Pilmo in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Even een update over de nummerherkenning. Ik heb een panasonic toestel dat zowel DTMF als FSK ondersteunt. Mijn nummerherkenning werkte echter niet met het DTMF protocol dat InterNLnet gebruikt. InterNLnet heeft nu bij mij het protocol veranderd in FSK, en voila, nummerherkenning werkt weer als vanouds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Ik begin me toch echt vreselijk aan tweak te irriteren, mijn glasvezel was de 17de geactiveerd alleen de telefoon en tv deden het niet, ik dus bellen en zeiden ze dat bbned de 23ste het zou activeren...
niet dus, ik mail ze maar en krijg geen reactie... ga maar maandag weer is bellen.

Ook had ik een proefabonnement aangevraagd en hebben ze mij echter het gewone 20mb abonnement gegeven, nou vindt ik dat wel oke zo lang ik de 45 euro per maand moet betalen die we hadden afgesproken(inmiddels kost het 60 per maand maar dan krijg je een hele hoop apparatuur).
Maar alsnog vindt ik toch wel trieste service, zeker van een ISP verwacht je dat die per mail toch wel goed bereikbaar is(er zijn nu al 5 dagen verstreken sinds me mail).

Als ze niet zon goeie news server hadden, had ik het hele abonnement al geannuleerd, ik had het voor 15 juni aangevraagd en pas 17 juli kreeg ik het maar alleen internet....

Ze hebben ook nog niks geïncasseerd vreemd genoeg, maar goed daar heb ik geen problemen mee :p.

Als je dus een ISP zoekt en je gebruikt geen usenet zou ik dus niet naar tweak gaan :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
Wat ik jammer vind is dat ik alleen maar kan kiezen tussen kleine providers. Als ik zo'n beetje in de publieke memberlist van AMS-IX kijk, zie ik dat alleen Concepts ICT een dubbele verbinding op AMS-IX heeft. Ik zou het prettiger vinden om bijvoorbeeld een XS4ALL of Orange verbinding te kunnen afnemen, daar heb ik toch iets meer vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:36

Jan20

CMJJKFE

deef- schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:23:
Wat ik jammer vind is dat ik alleen maar kan kiezen tussen kleine providers. Als ik zo'n beetje in de publieke memberlist van AMS-IX kijk, zie ik dat alleen Concepts ICT een dubbele verbinding op AMS-IX heeft. Ik zou het prettiger vinden om bijvoorbeeld een XS4ALL of Orange verbinding te kunnen afnemen, daar heb ik toch iets meer vertrouwen in.
NIKHEF, 20000ER
Address AS# Switch LAN RS
195.69.145.169 25596 pxc-nik-104 ISP yes
SARA, 1000LX
Address AS# Switch LAN RS
195.69.144.159 25596 edge-sar-001 ISP yes

Dan nog 10.000 nl-ix lijn plus een transit van 10 gbit (volgens mij). Volgens mij is Tweak(cambrium) de grootste provider in de rij.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou zeggen schrijf orange of Xs4all een brief. Het is een open netwerk in Amsterdam, dus iedereen kan diensten aanbieden. Start een inschrijfwebsite, als er genoeg inschrijvingen zijn komen ze echt wel over de brug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
deef- schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:23:
Beetje een vreemde redenatie.. juist kleinere providers zullen met afwijkende technische oplossingen komen als er een probleem is (thinking out of the box).. Bij een grote provider zul je gewoon 'op de stapel' komen. Volgens mij zijn de providers voor citynet juist geselecteerd op technische know-how en flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
@Jan20
Ze hebben dus een 20000ER (dus 2x10GE geaggregeerd) en een 1000LX connectie. Het lijkt me niet dat de gigabit connectie als backup kan dienen voor de 20Gbit connectie.

@fibby
Ik heb het al eens bij Orange geprobeerd, maar het marketing department ziet er geloof ik niet echt een grote markt in. Maargoed, je weet maar nooit.

@denan
Dat ben ik wel met je eens, maar als een provider zijn connectivity naar AMS-IX serieus neemt en ervoor zorgt een backup connectie te nemen op een andere locatie lijkt mij dat een goed teken (redundantie aan zowel de AMS-IX kant en hopelijk ook kwa hardware/verbindingen aan de ISP kant). En andersom een minder goed teken. (hoewel het uiteindelijk niet alles over de kwaliteit van een netwerk zegt natuurlijk). Dit zegt idd ook niets over de rest van de dienstverlening.

[ Voor 3% gewijzigd door deef- op 30-07-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:26:
Volgens mij zijn de providers voor citynet juist geselecteerd op technische know-how en flexibiliteit.
Uhm, volgens mij zijn Citynet providers geselecteerd op "wie wil er mee doen". Grote partijen wilden alleen nog niet meedoen omdat dat niet rendabel is op dit moment - te weinig dekking, dus te weinig potentiele klanten, dus is de investering groter dan de mogelijke opbrengst. Voor kleine bedrijven geldt dat misschien minder, en die zijn eerder geneigd om een project te doen omdat het gewoon leuk en interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds anderhalve week is Discovery Civilisation op zwart gegaan.
Vorige week een mailtje gestuurd aan Unet, daar BBned particulieren niet te woord staat.
Unet heeft het "doorgestuurd naar de afdeling die hier over gaat". Zouden ze daar een hele afdeling hebben voor de televisieproblemen van 7 glasvezelklanten?
Zoveel kan het me nu ook niet schelen, maar dit soort non-communicatie is wel vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 08:49:
[...]

Uhm, volgens mij zijn Citynet providers geselecteerd op "wie wil er mee doen". Grote partijen wilden alleen nog niet meedoen omdat dat niet rendabel is op dit moment - te weinig dekking, dus te weinig potentiele klanten, dus is de investering groter dan de mogelijke opbrengst. Voor kleine bedrijven geldt dat misschien minder, en die zijn eerder geneigd om een project te doen omdat het gewoon leuk en interessant is.
Ik denk persoonlijk eerder dat "grote" providers geneigd zijn om minder flexibel te zijn. 1 vast produkt, geen uitzonderingen. Met een paar honderdduizend klanten is dat ook bijna niet te doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:18:
Vorige week een mailtje gestuurd aan Unet, daar BBned particulieren niet te woord staat.
Unet heeft het "doorgestuurd naar de afdeling die hier over gaat". Zouden ze daar een hele afdeling hebben voor de televisieproblemen van 7 glasvezelklanten?
Zoveel kan het me nu ook niet schelen, maar dit soort non-communicatie is wel vermoeiend.
Een "afdeling" is een groot woord. De storing/klacht is dan waarschijnlijk doorgezet naar de leverancier van het televisiesignaal voor Citynet.

en als laatste nieuwtje: BBned neemt InterNLnet over

Dit zal verders geen gevolgen hebben voor de diensten of service die InterNLnet levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:29:
Ik denk persoonlijk eerder dat "grote" providers geneigd zijn om minder flexibel te zijn. 1 vast produkt, geen uitzonderingen. Met een paar honderdduizend klanten is dat ook bijna niet te doen.
Daar ging het mij niet om. Het ging mij erom dat iedere provider die wilde mee kon doen met Citynet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:52:
[...]

Daar ging het mij niet om. Het ging mij erom dat iedere provider die wilde mee kon doen met Citynet.
Mee willen doen, of mee kunnen doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:58:
Mee willen doen, of mee kunnen doen? ;)
Pfft, dit wordt zo echt een lange discussie. Nog een keer dan:
denan schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:26:
Volgens mij zijn de providers voor citynet juist geselecteerd op technische know-how en flexibiliteit.
Nee. Ze zijn niet geselecteerd. Als een provider bij bbned aanklopte en zei: ik wil meedoen met fiber, dan zei bbned: graag, hier tekenen aub.

Makkelijker kan ik het echt niet uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:06:
[...]

Pfft, dit wordt zo echt een lange discussie. Nog een keer dan:

[...]

Nee. Ze zijn niet geselecteerd. Als een provider bij bbned aanklopte en zei: ik wil meedoen met fiber, dan zei bbned: graag, hier tekenen aub.

Makkelijker kan ik het echt niet uitleggen.
Makkelijker niet.. genuanceerder wel ;)

*het is vakantie.. en duidelijk komkommertijd.. en je weet hoe leuk ik de discussies met Kryz vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:18:
Bij mij is Discovery Civilisation ook op zwart gegaan. Heb glasvezel via InterNL.net. Echter nog niet de tv en radio. Hoewel de tv- en radio-kanalen inmiddels wel worden doorgegeven is dit nog niet via een officiële brief bevestigd. Technisch zou een en ander wellicht nog niet perfect zijn, zo liet men mij weten. Ik kan dus nog niet klagen bij InterNL.net, want ik zit officieel nog bij UPC.....hoewel ik tv kijk via glasvezel, met een veel beter beeld..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:57:
[...]

Bij mij is Discovery Civilisation ook op zwart gegaan. Heb glasvezel via InterNL.net. Echter nog niet de tv en radio. Hoewel de tv- en radio-kanalen inmiddels wel worden doorgegeven is dit nog niet via een officiële brief bevestigd. Technisch zou een en ander wellicht nog niet perfect zijn, zo liet men mij weten. Ik kan dus nog niet klagen bij InterNL.net, want ik zit officieel nog bij UPC.....hoewel ik tv kijk via glasvezel, met een veel beter beeld..... :)
Ik zag net inderdaad een storingsmelding van de leverancier van Citynet langskomen. Een monteur is ter plaatse om de storing te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:17:
[...]

Ik zag net inderdaad een storingsmelding van de leverancier van Citynet langskomen. Een monteur is ter plaatse om de storing te onderzoeken.
Thnx Denan. Discovery Civilisation is weer op het glasvezel te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Denan, ik heb over een aantal weken een afspraak met de glasvezel monteur.
Weet jij hoe het met bestaande (surfsneladsl/Optibel) klanten gaat, met het migreren naar glas?
Mijn email adressen kan ik behouden neem ik aan (misschien ook wel mijn /29 subnetje wat bij een surfsneladsl zit?) en hoe gaat dat met de Sipura die ik hier nu nog heb staan?
Er is nog niet een echt duidelijk antwoord van jullie kant hierover gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
LPiC schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:02:
Denan, ik heb over een aantal weken een afspraak met de glasvezel monteur.
Weet jij hoe het met bestaande (surfsneladsl/Optibel) klanten gaat, met het migreren naar glas?
Mijn email adressen kan ik behouden neem ik aan (misschien ook wel mijn /29 subnetje wat bij een surfsneladsl zit?) en hoe gaat dat met de Sipura die ik hier nu nog heb staan?
Er is nog niet een echt duidelijk antwoord van jullie kant hierover gekomen.
1) De emailadressen kun je inderdaad behouden, maar het is wel verstandig om dit aan te geven. De administratie moet ze namelijk handmatig overzetten naar het nieuwe abonnement.

2) Je optibel abonnement blijft gewoon doorlopen, dus er veranderd niets aan je sipura/opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat anders met die tv. Nu wordt Discovery Travel & Living met een Pools geluidskanaal uitgezonden. Geen idee of dat de verantwoordelijkheid van BBned is, maar zo ja, dan is het wel erg knullig. Het zou wel prettig zijn als BBned een tv-infopaginaatje had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:40:
Weer wat anders met die tv. Nu wordt Discovery Travel & Living met een Pools geluidskanaal uitgezonden. Geen idee of dat de verantwoordelijkheid van BBned is, maar zo ja, dan is het wel erg knullig. Het zou wel prettig zijn als BBned een tv-infopaginaatje had.
Meld de storing bij je ISP, dan schieten die dat in bij de tv-leverancier. Ik heb toevallig toegang tot de storingsmeldingen, maar ik kan niet zomaar voor Citynet een tv storing inschieten aangezien InterNLnet officieel nog geen TV dienst aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:40:
Grappig. Ik heb dat een paar jaar geleden ook eens gehad, gewoon bij UPC. Was volgens mij ook Pools inderdaad (Poolse reclame, en Poolse aankondigingen van Discovery zelf). In eerste instantie zou ik dus aan Discovery zelf denken, maar zoals denan zegt: melden bij je provider kan geen kwaad, dan wordt er in ieder geval naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was benieuwd naar jullie ervaringen met Concepts ICT. Ons bedrijf zit er namelijk over te denken over te stappen naar glasvezel en Concepts klonk als een verstandige optie. Doen wij hier verstandig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:17:
[...]

Grappig. Ik heb dat een paar jaar geleden ook eens gehad, gewoon bij UPC. Was volgens mij ook Pools inderdaad (Poolse reclame, en Poolse aankondigingen van Discovery zelf). In eerste instantie zou ik dus aan Discovery zelf denken, maar zoals denan zegt: melden bij je provider kan geen kwaad, dan wordt er in ieder geval naar gekeken.
Ik denk toch echt dat ze het verkeerde geluidskanaal doorsturen, want er staan wel gewoon Ned. ondertitels onder, en je hoort op de achtergrond het Engels, maar er zit zo'n halfzachte Pool doorheen te kwekken.
Ik heb het gemeld aan Unet. Van het quasi-officiele, in krom Nederlands gestelde antwoord word ik een beetje moe. Het moet toch niet zo moeilijk zijn voor BBNed om een pagina te maken met aktuele info over storingen, wijzigingen en plannen. Ik zou bijvoorbeeld ook wel willen weten of er plannen zijn om Discovery HDtv door te geven. Geen mens aan wie ik het vragen kan (nou ja, vragen kan ik het wel, maar op nietszeggende antwoorden zit ik niet te wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:33:
[...]
Discovery HDtv door te geven. Geen mens aan wie ik het vragen kan (nou ja, vragen kan ik het wel, maar op nietszeggende antwoorden zit ik niet te wachten).
Bij deze dan: HD uitzendingen zijn niet mogelijk via het huidige analoge netwerk, tenminste: niet in de huidige vorm (zonder settop-box).

HD kanalen zullen waarschijnlijk gebroadcast worden bij de digitale diensten die de ISP's in de toekomst op zullen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
zucht 3 weken verder en nog steeds geen tv+tel :(
fijne van tweak is dat ze ook nog amper op emails reageren en geen informatie geven wat er wordt gedaan :|
en aangezien ik een prepay mobiel heb, heb ik geen zin om elke x maar weer te gaan bellen wat me dan weer een euro + kost

al 2x zou het gemaakt moeten zijn maar nope :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@denan
Bedankt voor het antwoord. Toch 1 mens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Ik denk dat ik maar naar een andere ISP ga, dit is echt belachelijk, dan maar geen usenet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadooosh schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:05:
Ik denk dat ik maar naar een andere ISP ga, dit is echt belachelijk, dan maar geen usenet..
Unet heeft ook een (binary)newsserver. Weliswaar afgeknepen tot 10mbps (naar mijn ervaring), maar toch...
En ze reageren altijd dezelfde dag op mailtjes, in elk geval dat ze het ontvangen hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:40:
En ze reageren altijd dezelfde dag op mailtjes, in elk geval dat ze het ontvangen hebben :-)
Ja, die autoresponders slapen nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg net een mailtje dat we tv apart aan BBned moeten betalen. Maar klagen mag je alleen bij je ISP.... rare constructie.
Ik kan begrijpen dat er maar 1 instantie kan onderhandelen met de tv-zenders, ik vind het ook logisch dat je dan aan die ene instantie betaalt, maar wat mijn ISP er dan nog mee te maken heeft begrijp ik niet.
Het duurt bijvoorbeeld dagen voor dat een klacht via mijn ISP tot resultaten leidt (Discovery Civilisation heeft gelukkig weer Engels geluid).
BBned moet gewoon flink zijn en een eigen infokanaal en klachtenservice opzetten.
Het contract dat ik (digitaal) moet tekenen doet het ergste vermoeden:
"BBned heeft te allen tijde het recht de specificaties van de Televisie & Radio Dienst – waaronder in ieder geval begrepen het kanalenpakket – met onmiddellijke te wijzigen."
Met "onmiddellijke" wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een bericht gekregen dat ik apart moet betalen bij BBnet. Daar wordt ik een beetje moe van. Nu is het zogenaamd "vanwege wet- en regelgeving niet mogelijk is om het abonnementsgeld van het Radio- en TV deel via UNET te betalen". En dat is pas nu bekend ? Zijn we hier in Amsterdam de eerste die deze constructie hebben?
Ik heb juist gekozen voor Triple play onder andere dat ik dan maar 1 aanspreekpunt heb en 1 rekening krijg. Maar met de Radio/TV is altijd wat. Eerst duurde het weken voordat Radio/TV werkte (en nog steeds geen hele dag AT5 !) en dat was heen en weer bellen en mailen tussen allerlei partijen.
En nu kan ik apart gaan betalen bij BBnet voor de Radio/TV. Ik heb een afspraak met mijn provider voor levering van Internet, RTV en telefonie, niet met een of andere onbekende club.

Ik vraag me trouwens ineens af, zou het een Phishing mail zijn ? Ik vind het wel een raar bericht, is er niet een slimmerik die op die manier ons probeert geld af te troggelen ? Ik wacht wel tot ik een officieel schrijven hiervan krijg. Met aangepaste voorwaarden van zowel UNET als BBned.

Ik citeer van de Unet site bij het kopje RTV : "En de toekomst belooft nog meer moois. " Als dit een voorproefje is wat de toekomst beloofd dan heb ik een ander idee van moois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Unet betaal je voor tv nu E 10,33 aan bbned
Bij ConceptsICT betaal je voor tv E 7,75 aan bbned.
Hetzelfde product, hetzelfde contract, dezelfde leverancier...
All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:05:
Ook ik heb een bericht gekregen dat ik apart moet betalen bij BBnet. Daar wordt ik een beetje moe van. Nu is het zogenaamd "vanwege wet- en regelgeving niet mogelijk is om het abonnementsgeld van het Radio- en TV deel via UNET te betalen". En dat is pas nu bekend ? Zijn we hier in Amsterdam de eerste die deze constructie hebben?
Wettelijk gezien moeten de kosten inderdaad afgedragen worden aan het bedrijf dat de rechten bezit voor de uitzendingen. In dit geval is dat BBned als overkoepelende organisatie/netwerkeigenaar.
Waarschijnlijk zal InterNLnet hierop een uitzondering vormen aangezien wij recentelijk overgenomen zijn door BBned. Hoe dat in de praktijk zal lopen durf ik nu nog niet te zeggen.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:53:
Bij Unet betaal je voor tv nu E 10,33 aan bbned
Bij ConceptsICT betaal je voor tv E 7,75 aan bbned.
Hetzelfde product, hetzelfde contract, dezelfde leverancier...
All animals are equal, but some animals are more equal than others.
De kosten bij InterNLnet zijn het eerste jaar gratis, daarna 15,50 per maand voor het 2e jaar. (Gelijk aan ConceptsICT dus)

Ik vermoed dat Unet de geschatte supportkosten meeberekend in de tarieven voor het televisieabonnement. Vergeet niet dat het leveren van een extra dienst niet zomaar een kwestie is van een knopje omzetten en de dienst activeren. Hoe goed je documentatie ook is, een nieuwe dienst zal altijd vragen en/of problemen bij klanten teweegbrengen waarvoor men contact zoekt met de helpdesk.
Unet zal dit waarschijnlijk beter kunnen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:30:
<knip>
Ik vermoed dat Unet de geschatte supportkosten meeberekend in de tarieven voor het televisieabonnement. Vergeet niet dat het leveren van een extra dienst niet zomaar een kwestie is van een knopje omzetten en de dienst activeren. Hoe goed je documentatie ook is, een nieuwe dienst zal altijd vragen en/of problemen bij klanten teweegbrengen waarvoor men contact zoekt met de helpdesk.
Unet zal dit waarschijnlijk beter kunnen beantwoorden.
....? Ik moet 10,33 betalen aan BBned, niet aan Unet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:24:
[...]
Volgens mij kunnen de ISP's zelf bepalen wat ze factureren voor de TV dienst. De kosten zelf moeten betaald worden aan BBNED ivm de wet/regelgeving inzake uitzendrechten. Volgens mij staat het de providers zelf verder vrij hoe ze hier mee omgaan. Concepts berekend 2 jaar 7.75, InterNLnet 1 jaar gratis en 1 jaar 15,50.

Echter: ik werk voor InterNLnet dus ik wil me niet teveel in deze discussie mengen.. aangezien het hier kosten/service van andere providers betreft zou ik niet echt 'onpartijdig' zijn. De enige partij die je vragen hierover kan beantwoorden is Unet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:06:
[...]

Volgens mij kunnen de ISP's zelf bepalen wat ze factureren voor de TV dienst.
Met respect voor de moeite die je doet, maar we vallen een beetje in herhalingen.
De ISP's factureren nu niets meer.
BBned rekent de ene klant 10,33 en de andere klant 7,75

Ik vind dat volstrekt idioot. Maar ik heb Unet gemaild, ik zal laten weten wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:24:
Ik denk dat je vanwege de regelgeving aan BBned moet betalen, die het doorsluist naar de provider omdat je daar eigenlijk zaken mee doet, zodat die het vervolgens terug aan BBned kan betalen omdat BBned de service daadwerkelijk levert :X

In de praktijk denk ik dat de provider misschien het bedrag bepaalt omdat zij de (eerste lijns) support afhandelen. Je betaalt het hele bedrag aan BBned, die dan wellicht een deel daarvan naar de provider doorsluizen voor die support. Dan kunnen providers inderdaad verschillende bedragen in rekening brengen via BBned. Eigenlijk net andersom als het met ADSL gebeurt waar je (soms) de lijnhuur via de provider aan KPN betaalt (wat overigens wel logischer is vanuit de klant gezien).

't Is inderdaad ingewikkeld zo, maar wettelijke regels doe je niet zo veel aan - behalve in Den Haag protesteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBned levert direct aan de klant, de klant heeft een contract met BBned, BBned int het abonnementsgeld van de klant, dan moet BBned ook de service en de info leveren aan de klant. Simpel. Geen speld tussen te krijgen.
Als Unet mijn klachten over tv niet goed behandeld, dan moet ik maar ophouden met betalen aan BBned? Hier klopt juridisch iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:12:
BBned levert direct aan de klant, de klant heeft een contract met BBned, BBned int het abonnementsgeld van de klant, dan moet BBned ook de service en de info leveren aan de klant. Simpel. Geen speld tussen te krijgen.
Als Unet mijn klachten over tv niet goed behandeld, dan moet ik maar ophouden met betalen aan BBned? Hier klopt juridisch iets niet.
Ik weet het ook niet hoor... Ik woon niet in Amsterdam, en heb die contracten nog nooit gezien. De vraag is of je een contract voor TV met BBned hebt of met je provider, ik dacht uit voorgaande berichten namelijk dat laatste, maar nu zeg je eigenlijk het eerste.

Als je echt een direct contract met BBned hebt lijkt het me logisch dat zij alles afhandelen. Als ze de support 'outsourcen' aan je provider dan lijkt me dat ook best kunnen (zoals grote bedrijven vaak een deel van de support outsourcen aan callcenters). Dat is dan echter een zaak van BBned. In dat opzicht is het dus normaal dat als Unet ('het callcenter') je klacht niet goed zou behandelen, je de betaling aan BBned stop zet. Het blijft immers de verantwoordelijkheid van BBned.

Maar goed, het hangt allemaal af van de precieze contractvorm en de wettelijke regels daar rondomheen en aangezien ik de details daarvan niet ken zal ik ook maar ophouden verwarring te zaaien ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.