Welke voeding heb ik nodig? Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.515 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Ik heb een Enermax Whisper EG465AX-VE(W) voeding van enkele jaren oud. Dit is geen ATX 2 voeding, dus geen 24 pins mobo-connector. Ik had hem voorheen op een moederbord aangesloten met 20 pins aansluiting, en hij draaide zeer stabiel. Specificaties:
Total power: 433W
+3.3V: 38A
+5V: 44A
+12V: 33A

Nu heb ik een ander moederbord met 24 pins aansluiting. Speedfan toont nu op de 12v lijn maar 11,71v (zowel idle als full load met prime95). Bij mijn vorige moederbord was dit +0,25v meer.

Kan het kloppen dat mijn voeding niet genoeg kan leveren vanwege de 20 pins aansluiting op 24 pins moederbord? Of ligt dit aan een ander sensor uitlezing van mijn nieuwe moederbord?

Kan deze voeding het volgende systeem nog aan:
AMD 3400+ Newcastle s754(2400) @ 2600, 1.56v
768mb ram
250gb sata
120gb ata
dvd writer
Audigy 2
Binnenkort: Sapphire x1950xt pci express

Of moet ik een recentere voeding aanschaffen vanwege de moederbord connector? Op dit moment heb ik tijdelijk een pci videokaartje, dus nog geen stabiliteitsproblemen.

[ Voor 14% gewijzigd door _Oldie_ op 30-01-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:16:
Ik ben van plan om een systeem samen te stellen. De behuizing (Antec nsk4400 met 380watt voeding) heb ik al. Op de voeding staat dat ie 25A kan leveren op de 12v lijn.

- Intel core 2 duo E6600
- Asus p5b
- 1x 320gb sata HD
- 2x1 gb Kingston
- Ati X1950XT

De vraag is of deze voeding voldoende power heeft voor deze opstelling?
Ben niet van plan om te gaan overclocken.

Zo niet, welke voeding heb ik dan nodig en past er in de kast van de Antec nsk4400
Je systeem heeft zonder overklok 240 watt nodig. De 12 volt lijn moet hierbij 15 amperres leveren. Je voeidng kan je systeem dus makkelijk aan.
Mocht je ooit van plan zijn de pc wat over te klokken dan kan dat ook makkelijk op de voeding. Als je de cpu goed overklok (50% OC zodat de cpu synchroon loopt met pc6400 geheugen) en je klokt je videokaart wat over (20% is echt maximaal) dan zal je systeem 80 watt meer gaan verbruiken. Totaal moet je voeding dan 320 watt en 22 amperres leveren, en dat kan hij ook aan.

Ofwel, je voeindg is best ruim voor je systeem en je heb met deze voeding veel ruimte over voor een upgrade, uitbreding of overklok
_Oldie_ schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:45:
Ik heb een Enermax Whisper EG465AX-VE(W) voeding van enkele jaren oud. Dit is geen ATX 2 voeding, dus geen 24 pins mobo-connector. Ik had hem voorheen op een moederbord aangesloten met 20 pins aansluiting, en hij draaide zeer stabiel. Specificaties:

Nu heb ik een ander moederbord met 24 pins aansluiting. Speedfan toont nu op de 12v lijn maar 11,71v (zowel idle als full load met prime95). Bij mijn vorige moederbord was dit +0,25v meer.

Kan het kloppen dat mijn voeding niet genoeg kan leveren vanwege de 20 pins aansluiting op 24 pins moederbord? Of ligt dit aan een ander sensor uitlezing van mijn nieuwe moederbord?

768mb ram
250gb sata
120gb ata
dvd writer
Audigy 2
Binnenkort: Sapphire x1950xt pci express

Of moet ik een recentere voeding aanschaffen vanwege de moederbord connector? Op dit moment heb ik tijdelijk een pci videokaartje, dus nog geen stabiliteitsproblemen.
Een moederbord is een complex ding met veel schakelingen en chips erop. Eén van die vele chips is een klein gevalletje dat spanning meet. Echter doet deze chip dat vaak niet correct, hij leest een incorrecte spaning af. Speedfan haalt zijn gegevens van dat chippie. Als dat chipje onjuiste spaningen meet dan geeft Speedfan deze ook onjuist.
Ofwel, een meting vanuit Speedfan of de bios is niet betrouwbaar. Zo'n chip op het moederbord kost enkele centen voor de moederbordbouwers. Een goede multimeter is vele malen duurder, ook omdat deze veel nouwkeuriger is.

Omdat je systeem maar 280 watt nodig heeft en maar 19 amperres is je voeding echt niet te licht voor je systeem. De reden dat je een andere spanning meet is omdat zo'n chipje op het moderbord niet echt betrouwbaar is (je moederbord is niet stuk).
Wil je zeker weten dat je voeidng niet te licht is voor je systeem? Pak (of leen) ergens een goede multimeter (een ding van de aldi/gamma/kruidvat van een tientje is geen goede meter) en meet de spanning op de 12 volot. Je zal zien dat de spanning afwijkt van wat Speedfan aangeeft. Ook zal je zien dat je 12 volt nog (royaal) binnen de marges ligt, hij is hoger dan 11.4 volt..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

theodouma schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:52:
[...]

Je systeem heeft zonder overklok 240 watt nodig. De 12 volt lijn moet hierbij 15 amperres leveren. Je voeidng kan je systeem dus makkelijk aan.
Mocht je ooit van plan zijn de pc wat over te klokken dan kan dat ook makkelijk op de voeding. Als je de cpu goed overklok (50% OC zodat de cpu synchroon loopt met pc6400 geheugen) en je klokt je videokaart wat over (20% is echt maximaal) dan zal je systeem 80 watt meer gaan verbruiken. Totaal moet je voeding dan 320 watt en 22 amperres leveren, en dat kan hij ook aan.

Ofwel, je voeindg is best ruim voor je systeem en je heb met deze voeding veel ruimte over voor een upgrade, uitbreding of overklok

[...]

Een moederbord is een complex ding met veel schakelingen en chips erop. Eén van die vele chips is een klein gevalletje dat spanning meet. Echter doet deze chip dat vaak niet correct, hij leest een incorrecte spaning af. Speedfan haalt zijn gegevens van dat chippie. Als dat chipje onjuiste spaningen meet dan geeft Speedfan deze ook onjuist.
Ofwel, een meting vanuit Speedfan of de bios is niet betrouwbaar. Zo'n chip op het moederbord kost enkele centen voor de moederbordbouwers. Een goede multimeter is vele malen duurder, ook omdat deze veel nouwkeuriger is.

Omdat je systeem maar 280 watt nodig heeft en maar 19 amperres is je voeding echt niet te licht voor je systeem. De reden dat je een andere spanning meet is omdat zo'n chipje op het moderbord niet echt betrouwbaar is (je moederbord is niet stuk).
Wil je zeker weten dat je voeidng niet te licht is voor je systeem? Pak (of leen) ergens een goede multimeter (een ding van de aldi/gamma/kruidvat van een tientje is geen goede meter) en meet de spanning op de 12 volot. Je zal zien dat de spanning afwijkt van wat Speedfan aangeeft. Ook zal je zien dat je 12 volt nog (royaal) binnen de marges ligt, hij is hoger dan 11.4 volt..
Dus het is geen enkel probleem dat ik een 20 pins voedingsconnector gebruik op een 24 pins atx aansluiting op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige voeding een Premier LC-B300Atx is kapot.
Hij kon aan de 3,3V 28A leveren.
Ik wil de voeding vervangen door een Coolermaster 380.
Qua vermogen is deze iets groter, behalve de 3,3V. Dit is maar 20A. Zelfs de Coolermaster 450 haalt maar 25A.

Waarom deze hoge stroom voor de 3,3V?
Ik heb een P4 2,.....GHz
MSI 865GM3 moederbord
160GB Hitachi SATA
Floppydrive
2x DVD rom
2x 512 MB geheugen

Marien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:05:
Qua vermogen is deze iets groter, behalve de 3,3V. Dit is maar 20A. Zelfs de Coolermaster 450 haalt maar 25A.

Ik heb een P4 2,.....GHz
MSI 865GM3 moederbord
160GB Hitachi SATA
Floppydrive
2x DVD rom
2x 512 MB geheugen

Marien
Je systeem verbruikt met je huidige specs 170 watt op je 12V en moet hij 14,6 ampaires leveren.

Met de 380watt coolermaster voeding zal je prima af zijn, wel raad ik je aan om de versie met de 12CM fan te kopen, die levert meer 'power' én is aanzienlijk stiller.
Wel raad ik je aan een voeding te nemen die minimaal 21 ampaires kan leveren op de 12v zodat je nog altijd ruimte hebt voor upgrades aan je videokaart bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe zit dit dan met die, volgens mij, abnormale hoge waarde voor de 3,3V?
28A bij een 300W B-merk voeding en 20A bij een 350W A-merk vind ik vrij groot.

In de pc zit trouwens ook een Radeon 7000 64MB grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:01:
Maar hoe zit dit dan met die, volgens mij, abnormale hoge waarde voor de 3,3V?
28A bij een 300W B-merk voeding en 20A bij een 350W A-merk vind ik vrij groot.

In de pc zit trouwens ook een Radeon 7000 64MB grafische kaart.
Op de B-merk voeding zal waarschijnlijk de ''peek-load'' staan, dat vermogen houd hij maar een paar seconden vol, tot hij ermee kapt.

tevens zal je systeem 190watt verbruiken daarbij moet hij 15 ampaires leveren op de 12volt.. dat kan je nieuwe voeding ook gewoon aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

PnD schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:53:
Welke voeding heb ik nodig?

- Asus AV8 Deluxe
- AMD 64 Winchester 3200+
- 512MB DDR400
- Asus ATI Radeon 9250 128MB
- Maxtor 250GB IDE Maxline II
- NEC 3200(?) DVD-RW

Draai momenteel op een Aopen 300watt voeding ATX-300GTF.
Is dit erg onverstandig of niet?
Heb het systeem pas net en heb hem nog niet stabiel. Geeft errors mbt de videokaart aan (deze heeft goed gewerkt in een eerder systeem). Zou dit door de voeding kunnen komen?

edit:
- Tijdens windows xp setup werkt ie wel stabiel, kan ik hierdoor iets uitsluiten?
- Geen temperatuurprobleem
N.a.v. bovenstaand probleem een andere videokaart geprobeerd. Het systeem draait nu al 1,5 dag stabiel en staat lekker te downloaden..Lijkt dus goed te gaan..
Met Speedfan zie ik echter dat er maar 11,25v gaat over de 12v lijn gaat..Is dit een kwalijke zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
PnD schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:42:
[...]

N.a.v. bovenstaand probleem een andere videokaart geprobeerd. Het systeem draait nu al 1,5 dag stabiel en staat lekker te downloaden..Lijkt dus goed te gaan..
Met Speedfan zie ik echter dat er maar 11,25v gaat over de 12v lijn gaat..Is dit een kwalijke zaak?
Speedfan heeft niet altijd zulke betrouwbare voltages, je zegt dat hij 1,5 dagen stabiel draait. Probeer je pc eens een tijdje met een stresstest te laten lopen om er zeker van te zijn.

Prime95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 12:36
Voedingsvraag naar aanleiding van een discussie in het coolers en stilte-topic hier op Tweakers. Ik ben van plan het volgende systeem aan te schaffen. Ik wil verzekerd zijn van a) een krachtig systeem b) een stil systeem c) het geheel wordt niet te warm en d) alles is compatible.

a is dit niet het topic voor, b/c/d hopelijk wel.

Mijn gekozen setup:

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)

Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Geheugen: Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2

Videokaart : Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/SILENT/2DHT/256M

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Behuizing: Antec LifeStyle Sonata II

Koeler: Scythe CPU Koeler Ninja Rev.B

Nu wordt mij door iemand de volgende voeding aangeraden, terwijl deze me door een ander persoon weer pertinent wordt afgeraden:

Voeding: Silverstone SST-30NF, 300W (Fanless)

Mijn vraag is nu, wie van de twee heeft er gelijk? Is deze voeding, met deze setup, geschikt? Of wordt het met deze setup te warm/te weinig watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

_Oldie_ schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:58:
[...]

Dus het is geen enkel probleem dat ik een 20 pins voedingsconnector gebruik op een 24 pins atx aansluiting op het moederbord?
Als je gebruik maak van ene converter (kost enkele euro's) is het geen enkel probleem
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:05:

Ik heb een P4 2,.....GHz
MSI 865GM3 moederbord
160GB Hitachi SATA
Floppydrive
2x DVD rom
2x 512 MB geheugen

Marien
De reden dat je oude voeidng een hogere 3.3 volt lijn had heeft te maken dat hij ook een lage 12 volt lijn had
Alle pc's van nu halen het meeste vermogen van de 12 volt lijn af. Vroeger haalde cpu's hun spanning ook van de 3.3 volt af. Nu hoeft dat niet meer, daarom horeft de 3.3 volt lijn niet zo enorm veel te leveren. De 12 volt is de de lijn die meer moet leveren. Bij een voeding is de 12 volt lijn ook daarom veruit de belangrijkste voeindgslijn..
NomadTitan schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:18:
[...]

Je systeem verbruikt met je huidige specs 170 watt op je 12V en moet hij 14,6 ampaires leveren.

Met de 380watt coolermaster voeding zal je prima af zijn, wel raad ik je aan om de versie met de 12CM fan te kopen, die levert meer 'power' én is aanzienlijk stiller.
Wel raad ik je aan een voeding te nemen die minimaal 21 ampaires kan leveren op de 12v zodat je nog altijd ruimte hebt voor upgrades aan je videokaart bijvoorbeeld.
Je begint het te leren :) Het vermogen klopt aardig (je heb een Presscot cpu van 90 watt genomen) alleen klopt de 12 volt lijn niet helemaal. In Windows moet de 12 volt lijn de cpu (90 watt+dcdc omvormers op het mobo =100 watt), de HD (15W) en twee dvd's (20 watt/stuk max) voorzien van stroom. totaal kom je dan uit op max 155 watt, ofwel 13 amperres.

Tijden shet opstarten is de 14.6 amperres wel goed te verklaren, alleen ben je waarschijnlijk de dc-dc converter op het mobo vergeten, want ik kom een kleine 1 amperre hoger uit dan waar jij op uitkomt, namelijk op 15.1 amperes. Afgerond zal dit dan 15.5-16 anmperers worden wat de voeindg als piepstroom moet leveren.
PnD schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:42:
[...]

Je moet van Speedfan helemaal niets aantrekken. De spanninge worden gemeten door een chipje op het moederbord van enkele centen. Je kan niet verwachten dat zo'n chipje zo nouwkeurig is dat hij de perfect de spanning afleest. Als je ergens ene goede multimeter vandaan kan halen (ene ding van een tientje is geen goede multimeter!) dan zal; je zien dat de spanning wel wat hoger ligt.

welke videokaart heb je nu in je systeem zitten?? (als deze meer stroom nodig heeft dan je 9250 dan kun je namelijk met 100% zekerheid uitsluiten dat je voeindg niet goed meer is)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Speefan klopt voor geen drol :P
Mijn 12v zou ook 12,65 zijn met een Hiper type R 580watt maar die is gewoon stabiel (12,10v) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Hmm ok :) Gebruik nu een Geforce MX440 ofzo met 64MB dus dat verbruikt wel wat minder stroom, maar niet veel lijkt me ivm de ATI 9250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

lvanhoe schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:29:
Voedingsvraag naar aanleiding van een discussie in het coolers en stilte-topic hier op Tweakers. Ik ben van plan het volgende systeem aan te schaffen. Ik wil verzekerd zijn van a) een krachtig systeem b) een stil systeem c) het geheel wordt niet te warm en d) alles is compatible.

a is dit niet het topic voor, b/c/d hopelijk wel.

Mijn gekozen setup:

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)

Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Geheugen: Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2

Videokaart : Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/SILENT/2DHT/256M

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Behuizing: Antec LifeStyle Sonata II

Koeler: Scythe CPU Koeler Ninja Rev.B

Nu wordt mij door iemand de volgende voeding aangeraden, terwijl deze me door een ander persoon weer pertinent wordt afgeraden:

Voeding: Silverstone SST-30NF, 300W (Fanless)

Mijn vraag is nu, wie van de twee heeft er gelijk? Is deze voeding, met deze setup, geschikt? Of wordt het met deze setup te warm/te weinig watt?
Je systeem lijkt te gaan werken mocht je alles in elkaar hebben gezet. Wil je echter 100% zekerheid dan zul je dit even in CLS moeten nagaan. Dit topic is er alleen voor vragen over voedingen (computervoedingen, ik ga je niet adviseren over je avondeten :P ).
Gewzien er bij de videokaart staat dat dit de Silet versie is mag ik aannemen dat deze passief gekoeld is. Verder is je HD ook redelij kstil, als zijn Samsung HD's stiller, die hoor je echt niet (heb er zelf één en die hoor je echt niet)

Dan je voeidng.
Gezien je geheugen ben je van plan over te klokken, je wilt de cpu op een fsb van 400 laten draaien. Als je dit doe dan zal je systeem maximaal 250 watt nodig hebben. De 12 volt lijn moet hierbijn 17 amperres leveren.Daarom is een 300 watt voeidng die minimaal 19 amperres kan leveren goed voor je systeem.
De Silverstone SST-30NF kan echet maar 17 amperres leveren op de 12 volt. Je systeem zal daarom nog wel kunnen draaien op je voeing, maar ik raad het je echt helemaal niet aan. Je voeindg moet dan namelijk echt het absolute maximum leveren van wat hij kan. Bovendien heeft de voeidng "maar" een rendement van 68%, want dus inhoud dat je voeding zelf maximaal 120 watt aan warmte genereerd, en dit is best heel veel.

Voor jouw systeem is het daarom ook handiger als je een andere voeindg neem. De Antec NeohE serie zijn zeer stille voeingen die ook nog eens een hoger rendement heeft. Een rendement van 88% is best reeel te noemen (bij 250 watt belasting). Dit houd in dat de voeindg zelf nu maar 35 watt aan warmte genereet, bijna 80 watt minder dus dan je Silverstrone voeidng! De NeoHE voedingenzijn er vanaf ongeveer 65 euro (380 watt) en 70 euro (430 watt).

Wil je echt een fanless voeding hebben dan kun je de Silentmaxx Fanless 400 Watt overwegen. Deze 400 watt voeidng heeft wel een 80 mm fan, maar deze gaat alleen aan in noodgevallen. Nadeel van deze voeindg is wel dat hij 150 euro kost.

Conclusie: Je voeidng is te licht voor je systeem. Wil je een stille voeidng dan is de Antec NeoHE 430 watt (70 euro) een goede keuze. wil je echt helemaal geen fan in je systeem dan kun je voor meer dan het dubbele van de Antec de Silentmaxx Fanless 400 Watt nemen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

PnD schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:48:
Hmm ok :) Gebruik nu een Geforce MX440 ofzo met 64MB dus dat verbruikt wel wat minder stroom, maar niet veel lijkt me ivm de ATI 9250
Je zal het niet snel willen geloven, maar de GF 4 mx440 verbruikt oneveer net zoveel energie als je 9250. De coolers van beide kaarten zijn ook ongeveer net zo groot (omdat ze beide evenveel energie moeten afvoeren)
. Omdat je voeidng helemaal geen enkel verschil merkt of er een 9250 of een mx440 in je systeem hangt kun je daarom de voeidng uitsluiten, je voeidng is niet verantwoordelijk voor je probleem met de 9250 in je systeem :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ondertussen een aantal maanden de Spire Rocketeer IV 600 watt draaien en hij bevalt zeer goed.
De 12 v lijn blijft zeer stabiel :) (met 100% cpu load ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
Dan je voeidng.
Gezien je geheugen ben je van plan over te klokken, je wilt de cpu op een fsb van 400 laten draaien. Als je dit doe dan zal je systeem maximaal 250 watt nodig hebben. De 12 volt lijn moet hierbijn 17 amperres leveren.Daarom is een 300 watt voeidng die minimaal 19 amperres kan leveren goed voor je systeem.
Nee, ik ben niet van plan om over te klokken, ik heb voor dit geheugen gekozen (2x een 1 gig reepje) omdat in de tweakers maandtest stond dat dit goed werkt, ik niet echt heel strak aan een budget gebonden ben en ik een flink aantal jaar vooruit wil kunnen.
Voor jouw systeem is het daarom ook handiger als je een andere voeindg neem. De Antec NeohE serie zijn zeer stille voeingen die ook nog eens een hoger rendement heeft. Een rendement van 88% is best reeel te noemen (bij 250 watt belasting). Dit houd in dat de voeindg zelf nu maar 35 watt aan warmte genereet, bijna 80 watt minder dus dan je Silverstrone voeidng! De NeoHE voedingenzijn er vanaf ongeveer 65 euro (380 watt) en 70 euro (430 watt).

Wil je echt een fanless voeding hebben dan kun je de Silentmaxx Fanless 400 Watt overwegen. Deze 400 watt voeidng heeft wel een 80 mm fan, maar deze gaat alleen aan in noodgevallen. Nadeel van deze voeindg is wel dat hij 150 euro kost.
Wat win ik voor die dubbele prijs aan stilte? Het 'probleem' is dat de pc in mijn studentenkamer staat, wat tevens mijn slaapkamer is. Ik wil het dus echt zo stil mogelijk, waarbij prijs niet echt een heel groot obstakel is.
Conclusie: Je voeidng is te licht voor je systeem. Wil je een stille voeidng dan is de Antec NeoHE 430 watt (70 euro) een goede keuze. wil je echt helemaal geen fan in je systeem dan kun je voor meer dan het dubbele van de Antec de Silentmaxx Fanless 400 Watt nemen.
Verandert het niet willen overklokken iets aan je advies? Overigens zit er in de behuizing (Sonata II) ook al een standaard voeding van 450W (Specially designed low-noise SmartPower 2.0 450W ATX12V v2.01 power supply). Zou die eventueel ook al voldoen?

Alvast bedankt, voor een complete leek op hardwaregebied zijn dit soort duidelijke adviezen echt heel erg prettig om te krijgen. Dit wordt mijn eerste 'zelf' samengestelde pc na altijd een vobisje te hebben aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

lvanhoe schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:40:
[...]

Nee, ik ben niet van plan om over te klokken, ik heb voor dit geheugen gekozen (2x een 1 gig reepje) omdat in de tweakers maandtest stond dat dit goed werkt, ik niet echt heel strak aan een budget gebonden ben en ik een flink aantal jaar vooruit wil kunnen.

[...]

Wat win ik voor die dubbele prijs aan stilte? Het 'probleem' is dat de pc in mijn studentenkamer staat, wat tevens mijn slaapkamer is. Ik wil het dus echt zo stil mogelijk, waarbij prijs niet echt een heel groot obstakel is.

[...]

Verandert het niet willen overklokken iets aan je advies? Overigens zit er in de behuizing (Sonata II) ook al een standaard voeding van 450W (Specially designed low-noise SmartPower 2.0 450W ATX12V v2.01 power supply). Zou die eventueel ook al voldoen?

Alvast bedankt, voor een complete leek op hardwaregebied zijn dit soort duidelijke adviezen echt heel erg prettig om te krijgen. Dit wordt mijn eerste 'zelf' samengestelde pc na altijd een vobisje te hebben aangeschaft.
Als je niet gaat overklokken dan is de 300 watt voeidng voldoende. Zonder overklok heeft je systeem namelijk maar 190 watt nodig en 12 amperres. Je voeding kan 300 watt en 17 amperres leveren, en dat is wel genoeg voor je systeem

Als je niet gaat overklokklen adviseer ik je wel om dat pc6400 geheugen te vervangen voor pc 5300 of pc 4200 geheugen. het voordeel van pc 6400 geheugen merk je alleen als je gaat overklokken. Zonder overklok presteert pc6400 gheeugen net zo goed al spc5300 of pc4200 geheugen. Het enige merkbare verschil is de prijs, pc6400 geheugen is zomaar 40 euro duuder dan pc5300 of pc4200 geheugen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
Alright, dan ga ik dat nog even aanpassen, scheelt toch weer wat geld.

Laatste vraag die ik dan heb gaat over de voeding die al in de behuizing zit, linkje ernaar toe staat in mijn post hierboven.

Voldoet die ook al? Als die namelijk ook al mooi stil is, dan ga ik denk ik geen extra geld uitgeven aan een voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

lvanhoe schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:09:
Alright, dan ga ik dat nog even aanpassen, scheelt toch weer wat geld.

Laatste vraag die ik dan heb gaat over de voeding die al in de behuizing zit, linkje ernaar toe staat in mijn post hierboven.

Voldoet die ook al? Als die namelijk ook al mooi stil is, dan ga ik denk ik geen extra geld uitgeven aan een voeding.
De voeding die standaard in de kast zit kan zeer makkelijk je systeem aan. Ook is deze voeidng stil, zoals je ook in deze grafiek kan zien.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Blijf een instabiel systeem houden, toch het idee dat de oorzaak de voeding kan zijn.

Nu weer deze error na bluescreen (driver error):
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/4471/erroril4.jpg

Het rare is dat ie met die ATI 9250 kaart die ik eerst had ook deze melding gaf sysdata.xml

Ik heb ook al jaren een harde schijf met 1 bad sector, die aangeeft dat ie vervangen moet worden (doet ie al jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Driver problemen van een voeding zal je niet heel erg snel krijgen :)
heb je aleen reinstall gedaan van je OS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Vraagje:

Ik ben van plan mijn systeem te upgraden

Van:
AMD 64 3000+
Epox AMD S754 8KDA3
X800 pro @ XT speeds
1,5 GB DDR RAM
2 IDE HDD's

naar

Intel E4300 1,8 GHZ @ 2.6GHZ (of zoiets)
asus P5B
X1950pro pci-e
2GB DDR2 RAM
1 IDE HDD
1 s-ata HDD

ALs ik het uitreken via

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Kom ik op een 330watt uit

Via

http://web.aanet.com.au/SnooP/psucalcnew.php

Op een 300 watt

echter voor

Recommended 12V combined amps for decent brand PSU 20.2 A

Ik heb nu een chieftec 340 watt:

Spannungen +5V +12V +3.3V -5V -12V +5VSB
Chieftec 340 Watt 30A 15A 28A 0,5A 1A 2A

Zou dit dus werken (denk van wel) maar is dit aan te raden? Of is het beter veiliger te spelen en een betere PSU te kopen?

De chieftec is ook 20 pins, ipv de 24 nodig voor dit moederbord.

[ Voor 4% gewijzigd door k995 op 01-02-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wil weten of je voeding goed is, kijk dan hier
Vooral dit en dit. Zeer verhelderend als je dus leest dat de Tagan 1100w eigenlijk nogal brak is.

Zou eigenlijk in de TS moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb het volgende systeem:

AMD Athlon 64 3000+ 2.00GHz s754
Asus CD-ROM CD-S520/A4 52x
Liteon DVD-brander
Asus K8N-E Deluxe nForce3 250Gb, Firewire, GLAN
HIS ATI Radeon 9800Pro ICEQ 128MB DDR DVI/TV
Creative Geluidskaart Audigy 2 ZS 7.1 Retail
Kingston 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL3.0
2xPapst Casefan 8412NGLE 80mm, 12dB, 4 Pin
Western Digital 36,7GB 10000rpm SATA150 8MB Raptor
Maxtor 60GB IDE

Nu wil ik het mobo en de grafische kaart vervangen door:

Asus K8N4-E SE nForce4
XFX Videokaart PCI-e GeForce 7900GS XXX 256MB 2xDVI/HDTV

Mijn huidige voeding is een Chieftec ATX-1136H 360W:

+3.3V +5V +12V -5V -12V +5Vsb
28A 35A 18A 0.5A 0.8A 2A

Voor wat ik hierboven gelezen moet deze upgrade wel mogelijk zijn, maar ik wil toch om advies vragen. Ook vraag ik mij af of de voeding wel aangesloten kan worden op het moederbord en op de grafische kaart. Kortom bijna dezelfde vragen als hierboven, maar dat lees ik nu net pas :S

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wil weten of je voeding goed is, kijk dan hier
Vooral dit en dit. Zeer verhelderend als je dus leest dat de Tagan 1100w eigenlijk nogal brak is.

Zou eigenlijk in de TS moeten.
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

PnD schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:29:
Blijf een instabiel systeem houden, toch het idee dat de oorzaak de voeding kan zijn.

Nu weer deze error na bluescreen (driver error):
[afbeelding]

Het rare is dat ie met die ATI 9250 kaart die ik eerst had ook deze melding gaf sysdata.xml

Ik heb ook al jaren een harde schijf met 1 bad sector, die aangeeft dat ie vervangen moet worden (doet ie al jaren)
Ik denk dat je je probleem beter bij V&B kan posten. Dit topic is voor computervoedingen, niet voor problemen met een videokaart. Het topic zal namelijk erg onoverzichtelijk worden als iedereeen hier zijn non voeindg prolemen gaat posten. Gelukkig is GoT groter dan alleen dit voedingentopic ;)
k995 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:19:
Vraagje:

Ik ben van plan mijn systeem te upgraden

Van:
AMD 64 3000+
Epox AMD S754 8KDA3
X800 pro @ XT speeds
1,5 GB DDR RAM
2 IDE HDD's

naar

Intel E4300 1,8 GHZ @ 2.6GHZ (of zoiets)
asus P5B
X1950pro pci-e
2GB DDR2 RAM
1 IDE HDD
1 s-ata HDD

ALs ik het uitreken via

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Kom ik op een 330watt uit

Via

Op een 300 watt

echter voor

Recommended 12V combined amps for decent brand PSU 20.2 A

Ik heb nu een chieftec 340 watt:

Spannungen +5V +12V +3.3V -5V -12V +5VSB
Chieftec 340 Watt 30A 15A 28A 0,5A 1A 2A

Zou dit dus werken (denk van wel) maar is dit aan te raden? Of is het beter veiliger te spelen en een betere PSU te kopen?

De chieftec is ook 20 pins, ipv de 24 nodig voor dit moederbord.
Je systeem heeft met overklok 280 watt nodig, dit zal hij echt uit de voeding halen. De 12 volt lijn moet het meeste hiervan leveren, namelijk 19 amperres. Voor je systeem is darom een voeidng die minimaal 22 amperres en 330 watt kan leveren echt een minimum.
Jouw voeindg kan helaas geen 22 amperres leveren, maar slecht 15. Dit is echt veel te weinig voor je systeem, je moet de voeding dus vervangen.
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:29:
Hoi,

Ik heb het volgende systeem:

AMD Athlon 64 3000+ 2.00GHz s754
Asus CD-ROM CD-S520/A4 52x
Liteon DVD-brander
Asus K8N-E Deluxe nForce3 250Gb, Firewire, GLAN
HIS ATI Radeon 9800Pro ICEQ 128MB DDR DVI/TV
Creative Geluidskaart Audigy 2 ZS 7.1 Retail
Kingston 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL3.0
2xPapst Casefan 8412NGLE 80mm, 12dB, 4 Pin
Western Digital 36,7GB 10000rpm SATA150 8MB Raptor
Maxtor 60GB IDE

Nu wil ik het mobo en de grafische kaart vervangen door:

Asus K8N4-E SE nForce4
XFX Videokaart PCI-e GeForce 7900GS XXX 256MB 2xDVI/HDTV

Mijn huidige voeding is een Chieftec ATX-1136H 360W:

+3.3V +5V +12V -5V -12V +5Vsb
28A 35A 18A 0.5A 0.8A 2A

Voor wat ik hierboven gelezen moet deze upgrade wel mogelijk zijn, maar ik wil toch om advies vragen. Ook vraag ik mij af of de voeding wel aangesloten kan worden op het moederbord en op de grafische kaart. Kortom bijna dezelfde vragen als hierboven, maar dat lees ik nu net pas :S

Bij voorbaat dank.
Je nieuwe moederbord heeft 10 watt meer nodig dan je oude moederbord. De 9800 PRO verbruikt ongeveer net zoveel energie als de 7900 GS. Ofwel, je nieuwe systeem heeft maar 10 watt meer nodig dan je oude systeem, en deze 10 watt komt niet van de 12 volt lijn af.

Je nieuwe systeem heeft ongeveer 250-260 watt nodig. De 12 volt lijn moet hierbij 14 amperres leveren. Jouw voeding kan 18 amperres en 360 watt leveren en is daarmee een goede voeding voor je pc.

Helaas gaat niet alles direct op je voeding passen. Jouw oude moederbord heeft een 20 pins voedingstekker nodig. Jouw voeding heeft ook zo'n 20 pins stekker. Helaas heeft jouw nieuwe mobo een 24 pins stekker nodig. Je zal dus van een verloopstekkertje gebruik moeten maken (kost 3 euro).
Ook je videokaart werkt niet zomaar. Jouw 9800 heeft een molex aansluiting voor extra stroom. De 7900 heeft geen molex nodig, maar een speciale 6 pins PCI-e connector. Heel vaak geven fabrikanten bij hun videokqaat een klein verloopje mee om van een molex een PCI-e stekker te maken. mocht XFX dit niet doen dan kun je zo'n los verloopstekkertje kopen, deze zal ook niet duurder zijn dan 5 euro.
Waaron neem je eigelijk de duurste variant van de 7900 GS? Voor de 220 euro dat jouw videokaart kost kun je ook een 7950 GT of ene 7900 GT nemen. Ook zijn er zal 7900 GS kaarten van rond de 180 euro die je zelf evt iets hoger kan klokken..

Conclusie: Alles gaat gewoon werken, alleen heb je wel een 20-24 pins verloopstekker voor het mobo nodig en een molex-PCI-e verloopje als dit niet bij je videokaart zit.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

He ik heb verschillende Problemen met mijn USB controller die bij het aanhangen van een Harddisk MP3speler of Cardreader na enkele overdrachten Compleet Blind is.

De USB1.0 Camera blijft wel actief wanneer deze verbonden is.

Het lijkt wel of er een overload ontstaat op de NEC USB 2.0 Controller, nu wil ik dus een nieuwe voeding aan gaan schaffen die gelijk een stuk stiller is. Maar niet gelijk te duur, Tagan trok me wel aan maar is gelijk 70 euro voor 350W

Op het moment zit er een 250W NoName voeding in.

Systeem
http://tweakers.net/gallery/118279/sys

2USB 1.0 Poorten / 2 Bezet (Webcam
5USB 2.0 poorten / 4 Bezet (Bluetooth Dongle, Logitech MX1000, CardReader, Kabel voor PSP en Camera ed.)

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ theodouma

Ten eerste bedankt voor je reactie!
quote: theodouma
Waaron neem je eigelijk de duurste variant van de 7900 GS? Voor de 220 euro dat jouw videokaart kost kun je ook een 7950 GT of ene 7900 GT nemen.
Bij 4launch is de 7900gs xxx voor €180 te krijgen, dus overclock in de garantie :) . Ik zou ook eerst voor een 7600GT AGP gaan tot ik de 7900 zag voor hetzelfde geld. Toen besloot ik over te gaan op PCI-E.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 14:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

theodouma schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:43:
[...]

Ik denk dat je je probleem beter bij V&B kan posten. Dit topic is voor computervoedingen, niet voor problemen met een videokaart. Het topic zal namelijk erg onoverzichtelijk worden als iedereeen hier zijn non voeindg prolemen gaat posten. Gelukkig is GoT groter dan alleen dit voedingentopic ;)

[...]

Je systeem heeft met overklok 280 watt nodig, dit zal hij echt uit de voeding halen. De 12 volt lijn moet het meeste hiervan leveren, namelijk 19 amperres. Voor je systeem is darom een voeidng die minimaal 22 amperres en 330 watt kan leveren echt een minimum.
Jouw voeindg kan helaas geen 22 amperres leveren, maar slecht 15. Dit is echt veel te weinig voor je systeem, je moet de voeding dus vervangen.

[...]

Je nieuwe moederbord heeft 10 watt meer nodig dan je oude moederbord. De 9800 PRO verbruikt ongeveer net zoveel energie als de 7900 GS. Ofwel, je nieuwe systeem heeft maar 10 watt meer nodig dan je oude systeem, en deze 10 watt komt niet van de 12 volt lijn af.

Je nieuwe systeem heeft ongeveer 250-260 watt nodig. De 12 volt lijn moet hierbij 14 amperres leveren. Jouw voeding kan 18 amperres en 360 watt leveren en is daarmee een goede voeding voor je pc.

Helaas gaat niet alles direct op je voeding passen. Jouw oude moederbord heeft een 20 pins voedingstekker nodig. Jouw voeding heeft ook zo'n 20 pins stekker. Helaas heeft jouw nieuwe mobo een 24 pins stekker nodig. Je zal dus van een verloopstekkertje gebruik moeten maken (kost 3 euro).
Ook je videokaart werkt niet zomaar. Jouw 9800 heeft een molex aansluiting voor extra stroom. De 7900 heeft geen molex nodig, maar een speciale 6 pins PCI-e connector. Heel vaak geven fabrikanten bij hun videokqaat een klein verloopje mee om van een molex een PCI-e stekker te maken. mocht XFX dit niet doen dan kun je zo'n los verloopstekkertje kopen, deze zal ook niet duurder zijn dan 5 euro.
Waaron neem je eigelijk de duurste variant van de 7900 GS? Voor de 220 euro dat jouw videokaart kost kun je ook een 7950 GT of ene 7900 GT nemen. Ook zijn er zal 7900 GS kaarten van rond de 180 euro die je zelf evt iets hoger kan klokken..

Conclusie: Alles gaat gewoon werken, alleen heb je wel een 20-24 pins verloopstekker voor het mobo nodig en een molex-PCI-e verloopje als dit niet bij je videokaart zit.
Ik heb vernomen dat het juist beter is om geen connector van 20->24 pins te gebruiken, omdat dit een extra weerstand heeft. Klopt dit? Op dit moment heb ik een 20 pins aansluiting op mijn 24 pins aansluiting op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 01:50
Ik kom er totaal niet uit, ik snap vrij weinig van dat hele voedingen, volt, wattages gebeuren (had natuurkunde en scheikunde ook als eerst laten vallen vroeger)

Ik heb de PSU calculator gedaan maar dan kom ik over de 1000 watt!?

Ik wil dus gaan draaien rond april...

Nvidia 680i SLI Moederbord
Intel Q6600 Quad Core Cpu
Geforce 8800 GTX x2 in SLI
2x 1GB PC6400 Corsair 800mhz C4 Geheugen
Processor Koeler (zal wel een zalman worden)
X-Fi Fatality
DVD / DVD-RW Combo Drive
DVD-ROM Drive
2 OF 3 HDD's (Ligt eraan of ik op een raptor Vista ga laten draaien)

Dat was het wel zo een beetje volgens mij, wat voor voeding heb ik daar nou in godsnaam voor nodig, ik had heel leuk een Antec LifeStyle Sonata II besteld, maar daar ga ik het niet mee redden met die 450 Watt volgens mij.

Ik zoek echt een GOEDE voeding die zo MAX ongeveer 200 euro mag kosten. Maar het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Maar alles moet het trekken, met die calculator kom ik over de 1000 watt...dat lijkt me toch niet?!

Wie oh wie kan mij hier mee helpen, want ik heb zoveel gelezen maar begrijp er nog steeds vrij weinig van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Oldie_ schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:03:
Ik heb vernomen dat het juist beter is om geen connector van 20->24 pins te gebruiken, omdat dit een extra weerstand heeft. Klopt dit? Op dit moment heb ik een 20 pins aansluiting op mijn 24 pins aansluiting op het moederbord.
In theorie wel. In praktijk is dit verwaarloosbaar. Het is pas bij echt grote stromen dat deze bijkomende weerstand een rol gaat spelen. Gewoon zorgen dat je je connector stevig aanduwt en dat hij goed contact heeft.

@JEIzenaar
Ik kom op 409W met 31.3A op de 12V lijn met deze calculator:
Ik zou zeker meer nemen als hier wordt aangeraden, maar 1000W lijkt me toch een foutje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben van plan binnenkort het volgende systeem aan te schaffen:

Behuizing Silverstone SST-TJ08
Voeding Zalman ZM360B-APS
Moederbord Asus P5B-VM
Processor Intel Core 2 E6400, E6420 of E6600
Geheugen 2048MB (2x 1GB) Twinmos Memory Kit DDR2 PC5300 CAS5
Videokaart onboard
Geluidskaart onboard
Harde schijf 250GB Seagate Barracuda 7200.10 16MB SATA
CD/DVD NEC 18x AD-7170S SATA

Momenteel heb ik gekozen voor een 360W zalman ZM360B-APS. Ik ben niet van plan er veel meer hardware in te proppen, misschien een audigy 4 en wil later wel de onboard vga upgraden naar de opvolger van GF7600 series oid. Is dit te doen met 360W? En is er dan nog ruimte voor bescheiden overklokken? Ik heb de Zalman gekozen met het oog op stilte en de kosten. Deze is rond de 50 eu al te krijgen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
JElzenaar schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:01:
Ik kom er totaal niet uit, ik snap vrij weinig van dat hele voedingen, volt, wattages gebeuren (had natuurkunde en scheikunde ook als eerst laten vallen vroeger)

X-Fi Fatality
DVD / DVD-RW Combo Drive
DVD-ROM Drive

Dat was het wel zo een beetje volgens mij, wat voor voeding heb ik daar nou in godsnaam voor nodig, ik had heel leuk een Antec LifeStyle Sonata II besteld, maar daar ga ik het niet mee redden met die 450 Watt volgens mij.

Ik zoek echt een GOEDE voeding die zo MAX ongeveer 200 euro mag kosten. Maar het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Maar alles moet het trekken, met die calculator kom ik over de 1000 watt...dat lijkt me toch niet?!

Wie oh wie kan mij hier mee helpen, want ik heb zoveel gelezen maar begrijp er nog steeds vrij weinig van!
Je systeem zal ongeveer 780 watt gebruiken, daarbij moet hij 65 ampaires kunnen leveren
Daarom raad ik je een Coolermaster realpower PRO 850watt hij kan 108 ampaires leveren op de 12volt.

Coolermaster Realpower PRO 850watt bij Azerty

Als je gaat overclocken zal het wel wat krapper worden...
whizchris schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:32:
Ik ben van plan binnenkort het volgende systeem aan te schaffen:

Behuizing Silverstone SST-TJ08
Voeding Zalman ZM360B-APS
Moederbord Asus P5B-VM
Processor Intel Core 2 E6400, E6420 of E6600
Geheugen 2048MB (2x 1GB) Twinmos Memory Kit DDR2 PC5300 CAS5
Videokaart onboard
Geluidskaart onboard
Harde schijf 250GB Seagate Barracuda 7200.10 16MB SATA
CD/DVD NEC 18x AD-7170S SATA

Momenteel heb ik gekozen voor een 360W zalman ZM360B-APS. Ik ben niet van plan er veel meer hardware in te proppen, misschien een audigy 4 en wil later wel de onboard vga upgraden naar de opvolger van GF7600 series oid. Is dit te doen met 360W? En is er dan nog ruimte voor bescheiden overklokken? Ik heb de Zalman gekozen met het oog op stilte en de kosten. Deze is rond de 50 eu al te krijgen namelijk.
Zonder videokaart zal je systeem 165 watt nodig hebben van de 12v Daarvoor moet hij 13,75 ampaires leveren.
Dat kan hij aan, een Geforce 7600 verbruikt +- 40 watt dan heb je 205 watt nodig én zal dan 17 ampaires nodig hebben op de 12v.

Dit kan hij ook aan, áls je je cpu overclockt dan zal hij ongeveer 40% meer stroom verbruiken je voeding hoeft dan 196 watt te leveren( zonder extra videokaart) én zal dat nog makkelijk trekken hij moet dan 15.75 ampaires leveren.

[ Voor 29% gewijzigd door NomadTitan op 01-02-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:23:
[...]

In theorie wel. In praktijk is dit verwaarloosbaar. Het is pas bij echt grote stromen dat deze bijkomende weerstand een rol gaat spelen. Gewoon zorgen dat je je connector stevig aanduwt en dat hij goed contact heeft.
Maar kan ik het niet net zo goed zonder connector doen? Dit doe ik nu (4 pins blijven dus "leeg"). Krijgt het moederbord dan minder stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
yori1989 dank je! daar heb ik nog is wat aan...aangezien ik geen tweaker ben, en dus ook geen verstand heb van overclocken (wil het wel gaan leren overigens) zal dat geen probleem zijn. Jezus wat een zware voeding heb ik nodig, zal wel een lekkere stroomrekening worden elke maand!

Als ik ga overclocken heb ik dus een 1000 watt ding nodig zowat? pff

Wat voor voeding raad jij aan als ik zou gaan overclocken? budget maakt trouwens niet veel meer uit, mag ook over de 200 zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jeffoz op 01-02-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@yori1989, ik heb net even de PSU calculator gedaan en kom als ik het iets bonter maak qua randapperaatuur en overklok en een te dikke VGA erin zet (7900GTX) net boven de 300... conclusie is dus dat het wel zal lukken?

Na lezen reactie:
Oke, bedankt voor het wegnemen van mijn onzekerheid. Dan wordt het de Zalman! Bedankt voor de moeite en snelle reactie...

[ Voor 24% gewijzigd door SqnLdr op 02-02-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
whizchris schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:45:
@yori1989, ik heb net even de PSU calculator gedaan en kom als ik het iets bonter maak qua randapperaatuur en overklok en een te dikke VGA erin zet (7900GTX) net boven de 300... conclusie is dus dat het wel zal lukken?
Dat zou moeten lukken, áls je de alles stock laat draaien.. met een overclock heb je kans dat hij het niet trekt.

Met 7900GTX zal je met een overgeclockt systeem 200 watt komen een 7900GTX verbruikt 85 watt, daarbij zal je voeding 285 watt moeten leveren (max op 12v = 312) daarbij moet hij 24 ampaires moeten leveren.

Aangezien je voeding 25 ampaires kan leveren zal je niet genoeg hebben, hij kan het dan dus niet aan.
JElzenaar schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:45:
yori1989 dank je! daar heb ik nog is wat aan...aangezien ik geen tweaker ben, en dus ook geen verstand heb van overclocken (wil het wel gaan leren overigens) zal dat geen probleem zijn. Jezus wat een zware voeding heb ik nodig, zal wel een lekkere stroomrekening worden elke maand!

Als ik ga overclocken heb ik dus een 1000 watt ding nodig zowat? pff

Wat voor voeding raad jij aan als ik zou gaan overclocken? budget maakt trouwens niet veel meer uit, mag ook over de 200 zijn :)
:) Oke.. die coolermaster gaf beste prijs/prestatie :)

Eigenlijk ontkom je er niet aan om een voeding van 1KW++ te nemen

Hier staan een aantal Dual 8800GTX certified voedingen.

http://www.slizone.com/ob...l#certified_powersupplies

Hiermee moet het lukken :) Zoek in de pricewatch waar je ze kan krijgen

Deze lijkt mij een goede voeding voor jou http://www.topower.com/pwr_top_1000W.html :)

[ Voor 9% gewijzigd door NomadTitan op 01-02-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
yori1989 is het mogelijk dat ik die voeding bijvoorbeeld bestel in Amerika, aangezien hij hier nergens verkrijgbaar is. Zit je dan niet met het 110V, 220V verschil?

input Voltage 100 - 240 V

staat erbij, moet lukken dan toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Jeffoz op 01-02-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
JElzenaar schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:19:
yori1989 is het mogelijk dat ik die voeding bijvoorbeeld bestel in Amerika, aangezien hij hier nergens verkrijgbaar is. Zit je dan niet met het 110V, 220V verschil?

input Voltage 100 - 240 V

staat erbij, moet lukken dan toch?
Zou ik mezelf niet aan wagen..
Probeer één van deze te vinden in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
Silverstone OP1000, 1000 Watt (ATX 12V 2.2, EPS 12V)
Enermax EGA1000EWL Galaxy, 1000W (EPS12V 2.8)
Tagan TurboJet TG1100-U95, 1100W (ATX, EPS12V 2.9)

Geen van deze voedingen staan op die SLI lijst, de Tagan moet de U96 zijn ipv de U95 en ik had gelezen dat die voeding een beetje brak was.

Zou ik er zomaar eentje uit kunnen kiezen van die 3?

Ik moet me toch eens verdiepen in al die voltages en dat soort zaken...

Weet wel hoe ik een aardig systeempje moet bouwen, maar kwa voedingen enzo totaal geen verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoe moet ik de PEAK UTILIZATION van de cpu instellen? (en de rest)

http://img369.imageshack.us/img369/6885/screenshot006cj3.gif

Kom namelijk niet helemaal gzellig uit, de calculator raadt me een voeding van 650w aan :S
ach zal daarvan ook nog een shotje doen.

http://img245.imageshack....mage=screenshot007yw0.gif

Heb eigenlijk nog meer hardware erin, maar dat reken ik al niet mee. 8)7

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz

Ik ga voor die voeding, kost me een kast + voeding alleen alweer 550 euro...eind mei moet alles af zijn dus ik heb nog ff gelukkig! wacht ff op de prijsverlaging van de Q6600. yori bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een voeding van 420WP

+12v->17A
+3.3v->25A
+5v->33A

Is dit voldoende voor een

core 2 E4300 (zou hem op 2.6-2.9ghz willen zetten)
Gigabyte 965P-DS3
x1950pro pcie kaartje
sata2 HDD
1gb DDR2 800mhz

volgens mij zal de 17A niet voldoende zijn en zou het best 19A zijn, juist?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

11,96v over de 12v lijn is dat voldoende lijkt me?
Nu ik toch de meter bij de hand heb, moet ik ook nog andere belangrijke waardes meten? En wat moeten ze zijn?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Powrskin schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:59:
Hoe moet ik de PEAK UTILIZATION van de cpu instellen? (en de rest)

http://img369.imageshack.us/img369/6885/screenshot006cj3.gif

Kom namelijk niet helemaal gzellig uit, de calculator raadt me een voeding van 650w aan :S
ach zal daarvan ook nog een shotje doen.

Heb eigenlijk nog meer hardware erin, maar dat reken ik al niet mee. 8)7
Post eerst je specs eens voordat ik wat kan uitrekenen voor je :)
JElzenaar schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:18:

Ik ga voor die voeding, kost me een kast + voeding alleen alweer 550 euro...eind mei moet alles af zijn dus ik heb nog ff gelukkig! wacht ff op de prijsverlaging van de Q6600. yori bedankt voor je hulp!
Graag gedaan !
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:00:
Heb een voeding van 420WP

+12v->17A
+3.3v->25A
+5v->33A

Is dit voldoende voor een

core 2 E4300 (zou hem op 2.6-2.9ghz willen zetten)
Gigabyte 965P-DS3
x1950pro pcie kaartje
sata2 HDD
1gb DDR2 800mhz

volgens mij zal de 17A niet voldoende zijn en zou het best 19A zijn, juist?
Je met deze specs kom je uit op ongeveer uit met een overclock van 50% op 225 watt daarbij moet je een voeding hebben die 18,75 ampaires kan leveren op de 12V

Zonder overclock zal je systeem 190 watt verbruiken en moet hij 16 ampaires kunnen leveren op de 12v.

Persoonlijk raad je een Coolermaster Igreen 500 watt aan, hij kost ongeveer 99 euro bij een bekendere retail winkel én kan meer als genoeg power leveren voor jou systeem.
PnD schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:20:
11,96v over de 12v lijn is dat voldoende lijkt me?
Nu ik toch de meter bij de hand heb, moet ik ook nog andere belangrijke waardes meten? En wat moeten ze zijn?

Thanks
11,96 op de 12V is prima, in de OP staan de minimale én de maximale waardes... de 12v mag 5% afwijken en dan is het minimun 11,4 tot 12,6V, Je hoeft je dus geen zorgen te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkiej90
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02-2022
Theodouma raadde me dit aan:
theodouma schreef op maandag 29 januari 2007 @ 01:46:
Je begint het te leren :) Ik kom uit op ongeveer hetzelfde (210 watt en 11 amperres). Waarom je 520 watt aanraad is mij niet helenmaal duidelijk. Een 300 watt voeding van minimaal 13 amperres op de 12 volt is ook voldoende.
Met dit systeem:

Harde schijf: Western Digital 250 GB (IDE, 7200 RPM) (WD2500JB)
Moederbord: Asus A8V Deluxe (rev 2.00, socket 939, AGP)
Videokaart: XFX nVidia 6800 GT (AGP)
Videokaart koeler: Zalman VF700 Cu
Processor: Amd Athlon 64 3000+ (1800 mhz) (Venice, Boxed)
Koeler: wórd een Zalman CNPS7000B Al-cu
Wifi kaart: SMC WBR14T-G
Geheugen: 4x Corsair 512 MB (type: VS512mb400, PC3200)
Geluidskaart: 7.1 onboard
Voeding: Aan jullie
Cardreader: Apacer 15 in 1
Dvd-speler: LG GDR-8163RBB, 16x
Dvd-brander: Aopen DUW1616L
Behuizing: Aopen HQ08

Maar nu word der 3000+ vervangen door een 3800+ waar wel de koeler van Zalman op zal komen te zitten. Wat ik me nu afvraag is of de Antec NeoHe 430 W daar ook in kan gebruiken.

Extra: Er zitten ook nog in totaal 3x 80 mm koelers in, er komt een intake met een 120 mm, en er zitten 2 60 mm koelertjes. + nog een CCFL buisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainpoeder
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2021
hallo,

ik wil mijn systeem gaan upgraden naar een
a8n sli premium moederbord
amd64 4000+ processor
videokaart xfx 7800GT (pci-e)
met 1024MB dual channel ddr geheugen
120GB seagate hardeschijf (ultra ata/100)
120GB Maxtor hardeschijf (ultra ata /133)
dvd brander samsung super-writemaster
dvd brander LG (weet niet welke)
nou is mijn vraag net als iedereen hier :o
´´wat voor voeding heb ik nodig´´ en wat raden jullie me aan (merk , vermogen en amperes)

alvast bedankt

[ Voor 19% gewijzigd door Brainpoeder op 02-02-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het of het verschil tussen de Coolermaster 430 W Extreme Power en de Coolermaster 450 W Real Power alleen in de capacitiet zit en het metertje bij de 450? Aangezien het prijsverschil behoorlijk is vroeg ik me dit af.

Voor alle 'welke voeding heb ik nodig' mensen:
Linkje!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
[quote]NomadTitan schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:55:
[...]Post eerst je specs eens voordat ik wat kan uitrekenen voor je :D [...]

Me specs staan in de (onderste) link, het is een beetje klein. Ok ik type het er ook nog wel even bij.

deze dus:

am2 4000+ (@2900mhz 1.41v)
8800gts (overklok nog niet nodig)
overklokt/overvolt mb (voltage 20% mhz fsb etc 30/50%)
7fans
3 uv lampenbalkjes
ddr2 x2
2hhd's, 1x 10k rpm hdd
das het belangrijkst.

Draait allemaal op een 550w 6550gp.
Het is niet dat ik problemen qua stabiliteit ofzo heb (totaal niet zelfs), maar vraag me af waarom de calculator me zo'n mega voeding aanraad.

[ Voor 5% gewijzigd door Powrskin op 02-02-2007 21:11 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
rikkiej90 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:15:
Theodouma raadde me dit aan:

[...]

Met dit systeem:

Harde schijf: Western Digital 250 GB (IDE, 7200 RPM) (WD2500JB)
Moederbord: Asus A8V Deluxe (rev 2.00, socket 939, AGP)
Videokaart: XFX nVidia 6800 GT (AGP)
Videokaart koeler: Zalman VF700 Cu
Processor: Amd Athlon 64 3000+ (1800 mhz) (Venice, Boxed)
Koeler: wórd een Zalman CNPS7000B Al-cu
Wifi kaart: SMC WBR14T-G
Geheugen: 4x Corsair 512 MB (type: VS512mb400, PC3200)
Geluidskaart: 7.1 onboard
Voeding: Aan jullie
Cardreader: Apacer 15 in 1
Dvd-speler: LG GDR-8163RBB, 16x
Dvd-brander: Aopen DUW1616L
Behuizing: Aopen HQ08

Maar nu word der 3000+ vervangen door een 3800+ waar wel de koeler van Zalman op zal komen te zitten. Wat ik me nu afvraag is of de Antec NeoHe 430 W daar ook in kan gebruiken.

Extra: Er zitten ook nog in totaal 3x 80 mm koelers in, er komt een intake met een 120 mm, en er zitten 2 60 mm koelertjes. + nog een CCFL buisje.
Dit kan makkelijk de cpu verbrijkt praktisch hetzelfde. De fan is .5 watt.. is ook verwaardeloosbaar.
Brainpoeder schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:10:
hallo,

amd64 4000+ processor
´´wat voor voeding heb ik nodig´´ en wat raden jullie me aan (merk , vermogen en amperes)

alvast bedankt
Zonder overclock zal je systeem 215 watt verbruiken, Daarvoor moet je voeding 18 ampaires leveren.

Aanvankelijk zal ik je een voeding aanraden met een minimaal vermogenv van 450 watt die 25 ampaires kan leveren zodat je in de toekomst met upgrades/overclocks nog ruim zit.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:39:
Weet iemand het of het verschil tussen de Coolermaster 430 W Extreme Power en de Coolermaster 450 W Real Power alleen in de capacitiet zit en het metertje bij de 450? Aangezien het prijsverschil behoorlijk is vroeg ik me dit af.

Voor alle 'welke voeding heb ik nodig' mensen:
Linkje!
De Coolermaster 450watt Realpower levert 22 ampaires op de 12v.

De Extremepower levert daarintegen 29 ampaires op de 12v lijn waardoor je beter een Extremepower 430 watt kan nemen

[quote]Powrskin schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:09:
NomadTitan schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:55:

Me specs staan in de (onderste) link, het is een beetje klein. Ok ik type het er ook nog wel even bij.

deze dus:

7fans
3 uv lampenbalkjes
ddr2 x2
2hhd's, 1x 10k rpm hdd
das het belangrijkst.

Het is niet dat ik problemen qua stabiliteit ofzo heb (totaal niet zelfs), maar vraag me af waarom de calculator me zo'n mega voeding aanraad.
Zoals het er nu uit ziet verbruikt je systeem 340watt(334) met je overclock, Je voeding moet 28 ampaires leveren Ik raad je een voeding van minimaal 450 watt die minimaal 30 ampaires kan leveren op de 12v...
Mocht je je kaart willen overclocken of een nieuwe dualcore cpu dan raad ik je een voeding aan van minimaal 500 watt die minimaal 34 ampaires kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainpoeder
  • Laatst online: 05-05-2021
Ok bedankt Yori maar wat is dan een goede keuze welke voeding raden jullie me aan ?
(merk vermogen amperes) prijs moet niet te veel zijn

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:09
Ik wil binnenkort mijn computer gaan upgraden, naar:

Intel Core 2 Duo 6400
Asus P5N-E SLI mobo
1024MB DDR667 (DDRII)
En een nieuwe videokaart (7600GT of een X1650)
Misschien nog een nieuwe S-ATA Hdd, als m'n budget het toelaat.

Nu heb ik:

Duron Applebred 1400+
Abit KD7-Raid mobo
Gigabyte R9800 Pro
512mb PC2700 geheugen.
2 U/ATA 133 schijven...
DVD Brander,
CDR Brander...

Dat was het zo ongeveer wel, dit draait nu allemaal op een Enermax 350W voeding.

Is deze voeding nog voldoende voor mijn nieuwe setup denken jullie?

Cheers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Brainpoeder schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:05:
Ok bedankt Yori maar wat is dan een goede keuze welke voeding raden jullie me aan ?
(merk vermogen amperes) prijs moet niet te veel zijn

alvast bedankt
Coolermaster ExtremePower 430 watt is een goede voeding, kan 27 ampaires leveren op de 12v.. én is stil.. als je een hogere efficiëncy van de voeding wilt dan kan je voor een Igreen500 watt gaan.
Is niet al te duur, en is erg stil
De_Bastaard schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:22:

Intel Core 2 Duo 6400
Asus P5N-E SLI mobo
1024MB DDR667 (DDRII)

Nu heb ik:

Duron Applebred 1400+
Abit KD7-Raid mobo
Gigabyte R9800 Pro
512mb PC2700 geheugen.
2 U/ATA 133 schijven...
DVD Brander,
CDR Brander...

Dat was het zo ongeveer wel, dit draait nu allemaal op een Enermax 350W voeding.

Ik denk dat je beter een nieuwe voeding ga halen, Kijk hierboven ^ die raad ik jou ook aan met je nieuwe setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[specs]

Die Enermax moet het makkelijk trekken, allemaal redelijk energiezuinige dingen die er aan hangen.
3 schijven+zuinige processor+zuinige videokaart.
300w kan dat misschien nog wel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort wil ik de saphire radeon X1950 pro 512 MB AGP kopen, nu schijnt het dat daar nogal wat ellende aan voorafgaat i.v.m voeding(hoeveelheden ampere op de 12 volt). Dus, welke voeding heb ik nodig?

Alvast enom bedankt!

P.s: ik heb het liefst een voeding rond de €60,-

System specs:

1 x DVD +/- RW
1 x DVD +/-
1 x front usb enz.
1 x apacer 6 in 1 card reader
1 x Asus p4p800 S SE
1 x creative audio live 2.1
1 x E-tech sound card (wordt alleen voor gameport gebruikt)
1 x Tv kaart (merk weet ik zo niet)
1 x 80 mm led fan
1 x nvidea GeForce fx 5600 AGP ---moet door de X1950 pro vervangen worden ---
1 x maxtor 320 GB HDD
1 x onbekende 100 GB HDD
1 x 512 mb ram (onbekend)
1 x 512 mb ram kingston
1 x component pro 300 w voeding (met 13A op de 12 volt)
1 x sharkoon CFFL kit (2 staven)

EDIT: De CPU is met een multiplier overgeklokt...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Bedankt Yori ik zit dus nog wel ff goed :P

Die 334w trekt ie trouwes ook niet volges mijn Wattage meter.
W8 ff zal ff prime en atitool stressen. Daarmee kom ik tot om en nabij de 280W
(pcies settings zoals gegeven post eerder).
Dus 300w is wel echt de max die ik nu kan halen (defragje+ nog wat fans erbij). Volges mij trekt een overklokte 8800 ook niet veel meer omdat hij ook niet minder doet bij onderklok ach ja test ik ook gwoon ff :P

Neej idd maakt niets uit. Blijft rond de 280w steken (vga op 600/2kmhz)

Wel veel verschil trouwes had eerst gdaan met cpu onderklokt met Rightmark tot 1100mhz op .9v
op full load scheelt het 80w (idle 20 ofzo). Ook veel verschil maakt het met mijn 1900xt omdat die kan ondervolten. Ik gebruik nu in idlle mode iets van 55w meer, en in load 25/30 ofzo.

Daarom ook mijn vraag al in verschilllende topics gestelt, is het ook mogelijk de 8800 te ondervolten door een bios aanpassing? Je kan in bv Nibitor een 2d voltage instelling doen tot 1.1v (normaal 1.3).
De 8800 klokt zichzelf niet onder (onderklokken zonder voltage verandering helpt maar 5w max), dus lijkt me wel gaaf om het zelf te doen. Het is vast al wel door een tweaker hier geprobeert, maar heb hem nog niet gevonden :P. W8 nog ff af en anders moet ik het zelf maar proberen he :9

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NomadTitan schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:44:

De Extremepower levert daarintegen 29 ampaires op de 12v lijn waardoor je beter een Extremepower 430 watt kan nemen
Maar de 430 is wel ff bijna de helft goedkoper! Bedankt voor je reactie, nu is kiezen niet meer moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Ik heb een nieuwe voeding nodig. Geen idee wat ik precies nodig heb. Specs staan in de sig.

Draai nu op een Aopen 300watt wat even een tijdelijke oplossing zou zijn na 3 keer zware problemen met antec voedingen.

Budget 50 tot 100

edit: zou je hier ook eens naar kunnen kijken, daniel?

[ Voor 10% gewijzigd door CRAM op 05-02-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 16:31
Mijn core 2 duo systeem

10 watt volledig uit
37 watt volledig idle (HD's slapen)
60 watt idle + 3 x 3.5" seagate 300GB + 1 x 2.5" Hitachi
85 watt full load
110 watt peak bij het een voor een wakker worden van de HD's
130 watt peak bij het inschakelen

Dit alles met een oude zeer in-efficiente ACT300 PSU
Tijdens "altijd aan" is het gemiddelde verbruik 62.5 watt

Als ik dit zo zie zal een 110 watt PicoSPU net gaan
De HD's trekken 99% van hun stroom uit de 12 volt

Wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:05:

Je kan iedere voeding nemen die je maar wilt als deze maar van een A merk is (geen qtec, sweex oid) en meer is dan 250 watt. Je systeem zal nooit meer dan 220 watt uit je voeding halen, en dat is al een beetje afgerond naar boven. Persoonlijk zou ik daarom niet voor de 400 watt Zalman voeding gaan maar voor één die wat goedkoper is, zoals Coolermaster eXtremepower 380 watt (39 euro, alternate) of een Antec Basic 350 watt (35 euro azerty)
Coolermaster Extreme Power 430 watt bij de Paradigit, ook voor €39!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woodski schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:42:
Mijn core 2 duo systeem

10 watt volledig uit
37 watt volledig idle (HD's slapen)
60 watt idle + 3 x 3.5" seagate 300GB + 1 x 2.5" Hitachi
85 watt full load
110 watt peak bij het een voor een wakker worden van de HD's
130 watt peak bij het inschakelen

Dit alles met een oude zeer in-efficiente ACT300 PSU
Tijdens "altijd aan" is het gemiddelde verbruik 62.5 watt

Als ik dit zo zie zal een 110 watt PicoSPU net gaan
De HD's trekken 99% van hun stroom uit de 12 volt

Wat denken jullie ?
Een 110 watt psu'tje voor je core2duo systeempje? Zou ik je niet aanraden.. Je geeft zelf toch al aan dat je pc 130 watt peak verbruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:26:
[...]

Een 110 watt psu'tje voor je core2duo systeempje? Zou ik je niet aanraden.. Je geeft zelf toch al aan dat je pc 130 watt peak verbruikt...
:/ 110 watt voeding ? Nieuwe kopen ! Zie hierboven.. Coolermaster Extrempower 380/430 watt.. Erg goedkoop én goed vermogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 16:31
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:26:
[...]

Hij is 85 watt full load met een T2500

Alleen het opspinnen van de HD's gaat pijn doen
Die voeding is trouwens 120 watt en 94% efficient
Ik denk eigenlijk dat het gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Dit is een gewijzigde versie van een vorige post van mij, aangezien ik een andere videokaart heb besteld en meer geheugen:

2 x 1gb pc3200 @1.85v
250gb sata
120gb ata
dvd writer
Audigy 2
Enkele usb apparaten zoals printer, cardreader/usb hub, mobiele 2.5" hd
Binnenkort: Nvidia 7900gtx 512mb

[ Voor 4% gewijzigd door _Oldie_ op 05-02-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woodski schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:56:
[...]

Hij is 85 watt full load met een T2500

Alleen het opspinnen van de HD's gaat pijn doen
Die voeding is trouwens 120 watt en 94% efficient
Ik denk eigenlijk dat het gaat werken
Succes dan! Maar als het niet lukt, denk aan de Coolermaster van e40 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil binnekort ook een nieuwe pc aanschaffen, alleen zit ik nog even naar de voeding te kijken!

systeem
AMD Athlon 64 X2 3800+ 89 watt boxed
2 x 1048mb ram kingston pc 5300
1 x Samsung SpinPoint P120, 250GB (7200 rpm)
MSI K9N Neo-F, nForce 550
1x asus geforce 7600gt silent 256mb

verder komen er 1 dvd brander in en 1 dvdspeler.

ik ga niet overklokken. Ik zat zelf te denken aan een aopen kast met 350 watt voeding, maar ik twijfel of dit goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

_Oldie_ schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:00:
Dit is een gewijzigde versie van een vorige post van mij, aangezien ik een andere videokaart heb besteld en meer geheugen:

2 x 1gb pc3200 @1.85v
250gb sata
120gb ata
dvd writer
Audigy 2
Enkele usb apparaten zoals printer, cardreader/usb hub, mobiele 2.5" hd
Binnenkort: Nvidia 7900gtx 512mb

De 7900 heeft maar 20 watt meer nodig dan je X1950. Je geheugen heeft eigelijk niets extra's meer nodig zodat je systeem totaal 300 watt en 21 amperres nodig heeft. Ik zou daarom ook een voeidng van minimaal 350 met 24 amperres anraden. Jouw voeding zit met het vermogen en de stroom goed, dus je voeindg is nog steeds erg geschikt voor je systeem.
Zoals ik eerder ook schreef zit er op een moederbord een erg eenvoudig IC'tje dat de spanning meet. Dit chipje is absoluut niet precies genoeg om nauwkeurig de spanning te meten., Een afwijking is dus ook heel normaal. Als je een goede multimeter zal pakken en je meet de 12 volt lijn op dan zal je zien dat er eigelijk helemaal niets aan de hand is.
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:16:
ik wil binnekort ook een nieuwe pc aanschaffen, alleen zit ik nog even naar de voeding te kijken!

systeem
AMD Athlon 64 X2 3800+ 89 watt boxed
2 x 1048mb ram kingston pc 5300
1 x Samsung SpinPoint P120, 250GB (7200 rpm)
MSI K9N Neo-F, nForce 550
1x asus geforce 7600gt silent 256mb

verder komen er 1 dvd brander in en 1 dvdspeler.

ik ga niet overklokken. Ik zat zelf te denken aan een aopen kast met 350 watt voeding, maar ik twijfel of dit goed is?
Je systeem heeft maximaal 210 watt nodig. De 12 volt lijn hoeft maar 14 amperres te leveren. Als je Aopen voeindg meer dan 16 amperers kan leveren dan is de voeindg goed voor je systeem.[quote]

[ Voor 11% gewijzigd door Theo op 05-02-2007 22:03 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Zoo.. Theo jij ook weekendje weg geweest ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

NomadTitan schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:44:
[...]

Dit kan makkelijk de cpu verbrijkt praktisch hetzelfde. De fan is .5 watt.. is ook verwaardeloosbaar.

helemaal mee eens

Brainpoeder schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:10:
hallo,

amd64 4000+ processor

alvast bedankt

Zonder overclock zal je systeem 215 watt verbruiken, Daarvoor moet je voeding 18 ampaires leveren.

Aanvankelijk zal ik je een voeding aanraden met een minimaal vermogenv van 450 watt die 25 ampaires kan leveren zodat je in de toekomst met upgrades/overclocks nog ruim zit.
Ik kom anders uit op 250 watt en 15 amperres. Een 300+ voeding met minimaal 17 amperres is dus voldoende. 450 watt is hier zwaar overdreven

[....]

yori1989 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:55:

deze dus:

7fans
3 uv lampenbalkjes
ddr2 x2
2hhd's, 1x 10k rpm hdd
das het belangrijkst.

Zoals het er nu uit ziet verbruikt je systeem 340watt(334) met je overclock, Je voeding moet 28 ampaires leveren Ik raad je een voeding van minimaal 450 watt die minimaal 30 ampaires kan leveren op de 12v...
Mocht je je kaart willen overclocken of een nieuwe dualcore cpu dan raad ik je een voeding aan van minimaal 500 watt die minimaal 34 ampaires kan leveren.
Ik kom uit op 24 amperres en een 355 watt. een 400 watt voeding die mimimaal 27 amperres kan leveren moet dus ook voldoende zijn
Ik vind dat je hier wel een beetje hoog zit met je adviezen. Je schattingen kloppen wel aardig :) maar je adviezen zijn wel wat akelig hoog. Een systeem dat 215 watt en 18 amperres verbruikt heeft ook voldoende aan een 300 watt voeding met 20 amperres, 450 watt is wel een beetje overdreven. Ook 450 watt als minimum voor een systeem wat 340 watt nodig heeft is wel erg royaal. Een 380+ watt voeding kan ook makkelijk.
Ook met de amperres klopt het (nog) niet helemaal. Je raad iemand 18 amperres nodig heeft minimaal 25 amperres aan (7 amperres extra, 40% extra) terwijl iemand die 28 amperres nodig heeft een advies krijgt van maar 30 amperres (2 amperres extra, 7% extra). Kijk je bovendien naar je laatste advies dan schrijf je dat het systeem 334 watt nodig heeft waarvan 28 amperres van de 12 volt komt. echter is 28 amperres op 12 volt al 336 watt, dus daarmee verbruikt het systeem op de 12 volt lijn al meer dan het totale systeem uit de voeindg haalt, dat kan ook niet helemaal.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

NomadTitan schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:06:
Zoo.. Theo jij ook weekendje weg geweest ? :P
Combinatie van veel werken, moe zijn, 80 km mountainbiken en soms even geen zin om te posten (doe het immers ook maar voor de lol)

Intel Core 2 Duo 6400
Asus P5N-E SLI mobo
1024MB DDR667 (DDRII)

Nu heb ik:

Duron Applebred 1400+
Abit KD7-Raid mobo
Gigabyte R9800 Pro
512mb PC2700 geheugen.
2 U/ATA 133 schijven...
DVD Brander,
CDR Brander...

je oude systeem heeft 200 watt nodig en 12 amperres. Je nieuwe systeem zal met totaal 3 HD's en zonder overklok ongeveer 210 watt nodig hebben waarvan er 13 amperres van de 12 volt lijn moet komen.
Als je voeindg minimaal 15 amperres kan leveren dan kan je voeindg met gemak je nieuwe systeem aan. Wil je de cpu gaan overklokken (OC van 25% zodat de cpu synchroon kan lopen aan het geheugen) dan zal je systeem totaal 240 watt en 16 amperres nodig hebben. Als je voeindg dan 18 amperres kan leveren is hijniet aan vervanging toe
JElzenaar schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:01:

X-Fi Fatality
DVD / DVD-RW Combo Drive
DVD-ROM Drive

Ik kom uit op totaal 730 watt als je de cpu goed overklokt. De 12 volt lijn moet totaal 55 amperres leveren. Ik raad je daarom een voeidng aan van minimaal 800 watt en 65 amperres.

[ Voor 99% gewijzigd door Theo op 05-02-2007 22:36 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
hm jah maar nu over de psu calculator, het blijkt dus wel dat de hulp hier een stuk realistischer is als van die tool

Nou ik hoop toch dat ik aan 34A op 12v genoeg heb want meer krijg ik niet van me voeding :D
Ik heb geen stabiliteits problemen gehad met men vga op 700/2200, dus goed geschat :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Powrskin schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:07:
hm jah maar nu over de psu calculator, het blijkt dus wel dat de hulp hier een stuk realistischer is als van die tool

Nou ik hoop toch dat ik aan 34A op 12v genoeg heb want meer krijg ik niet van me voeding :D
Ik heb geen stabiliteits problemen gehad met men vga op 700/2200, dus goed geschat :P
Met 34 amperres heb je echt voldonde.

De calculatoren zijn best reeel. Als ik bijvoorbeeld jouw systeem in de Extreme Outervision calculator stop kom ik uit (met oc en met een GTX) op 445 watt. Jij kwam uit op meer dan 600 watt in deze test (jouw resultaat). Helaas is je printscreen net niet groot genoeg om te zien wat je bovenaan allemaal heb ingevuld. waarschijnlijk heb jij aangegven hoeveel PCI-e sloten jij heb, en daar ga je de fout in. Deze optie mag je alleen aanvinden/selecteren als je kaarten in gebruik heb in één van deze sloten die je nog nergens heb aangegeven. Als je bijvoorbeeld een 16 x sata raidkaart heb die j eop een PCI-E x8 slot heb zitten moet je hem daar invoeren. Waarschijnlijk heb jij hier gewon j eaantal PCI-e sloten ingevuld, en daarmee krijg je zo'n extreem hoog advies, de calculator gaat er vauit dat jij veel meer in je systeem heb zitetn dat dat jij echt heb.
Een tweede wat ook fout gegaan kan zijn is dat jij heb aangegeven dat jij een "Dual processor" heb. Deze optie betekend dat je twee cpu's heb, en dus ook twee cpu coolers en twee cpu-sockets. Een dual core cpu (wat jij heb) valt hier niet onder, dat is namelijk gewoon één cpu.

Ook als ik deze calculator gebruik kom ik uit op een advies van 385 watt met 28 amperres.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb nu een Zalman 400W APS voeding (AMD64/6800GT/1GB/2x sata hdd), en ik vroeg me af of ik die moet upgraden voor mijn nieuwe systeem. Dit wordt:

Intel Core 2 Duo 6600
2 GB geheugen (Kingston 667)
Asus P5B Deluxe moederbord
3x Raptor 36GB in raid 0
2x bestaande 160GB SATA HDD's (intern) als opslagschijven
ATI X1950XTX 512MB PCI
Audigy 2
NEC dvd brander

Is een upgrade van mijn Zalman nodig? Zo ja, hoeveel Watts raden jullie minimaal aan? Volgens de bekende calculator kom ik uit op 268W tijdens gamen, ze raden een 368W voeding aan van een goed merk. Hoe zien jullie dit? Ik ben niet voornemens te gaan overclocken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:52:
Ik heb nu een Zalman 400W APS voeding (AMD64/6800GT/1GB/2x sata hdd), en ik vroeg me af of ik die moet upgraden voor mijn nieuwe systeem. Dit wordt:

Intel Core 2 Duo 6600
2 GB geheugen (Kingston 667)
Asus P5B Deluxe moederbord
3x Raptor 36GB in raid 0
2x bestaande 160GB SATA HDD's (intern) als opslagschijven
ATI X1950XTX 512MB PCI
Audigy 2
NEC dvd brander

Is een upgrade van mijn Zalman nodig? Zo ja, hoeveel Watts raden jullie minimaal aan? Volgens de bekende calculator kom ik uit op 268W tijdens gamen, ze raden een 368W voeding aan van een goed merk. Hoe zien jullie dit? Ik ben niet voornemens te gaan overclocken.
400W is in pricipe voldoende, maar... De zalman 400w voedingen kunnen relatief weinig (vgl met recentere atx2 voedingen) stroom of the 12v lijn leveren.

Vermits je zegt dat je "ZM400B-APS" hebt en niet de "ZM400A-APF" zou je in principe toch wel nipt moeten toekomen. 18A op de 12V lijn zou voldoende moeten zijn voor die setup, maar overschot heb je dan niet bij volledige belasting.

(de 15A van de "ZM400A-APF" zou te krap geweest zijn).

Als je echt op zeker wil spelen, zal je een recentere atx2 (of later) voeding moeten kopen ipv je huidige zalman die nog atx1.3 is. Sinds die tijd wordt de 5v lijn veel minder gebruikt en de 12v lijn veel meer, recentere voeding reflecteren deze veranderingen. Een recente voeding van een goede kwaliteit met 400w is voldoende, vermits het niet het wattage is wat een probleem zou kunnen zijn maar de stroom op de 12v lijn. Persoonlijk zou ik het eerst met de zalman proberen.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment overweeg ik volgende configuratie aan te schaffen:
  • XFX Videokaart PCI-e GeForce 8800GTX 768MB
  • Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 HyperX
  • Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz
  • Asus P5W DH Deluxe i975X
  • Arctic Processor Koeler F7-PRO Intel
  • Antec Midi Tower Sonata II Life Style ATX 450W (zwart) behuizing + voeding
  • NEC ND-4570A DVD-brander
  • Creative Geluidskaart X-Fi XtremeGamer
Harddisks:
  • Western Digital 74GB SATA150 16MB Raptor, WD740ADFD
  • Seagate 250GB SATA300 8MB FDB, ST3250820NS
  • Maxtor DiamondMax 10 160GB SATA (overzetten vanuit oude systeem)
In de Antec Sonata II zit standaard een Antec voeding van 450W. Wat ik uit de specificaties van NVidia opmaak is dat de 8800GTX een voeding nodig heeft welke 30A kan leveren op de 12V lijn. Dat haalt de Sonata II voeding niet en ook volgens de webshop waar ik deze onderdelen wil gaan aanschaffen is de voeding in de Sonata II te zwak voor de door mij gekozen componenten. Alleen zal het allemaal volgens de PSU calculator op http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp wel moeten kunnen. Hoe betrouwbaar is die PSU Calculator?

Is het toch het proberen waard met de 450W voeding of is het verstandiger te kijken voor een alternatief. En zo ja wat voor alternatief. SLI wil ik in de toekomst niet gaan gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:27:
Op het moment overweeg ik volgende configuratie aan te schaffen:
  • XFX Videokaart PCI-e GeForce 8800GTX 768MB
  • Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 HyperX
  • Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz
  • Asus P5W DH Deluxe i975X
  • Arctic Processor Koeler F7-PRO Intel
  • Antec Midi Tower Sonata II Life Style ATX 450W (zwart) behuizing + voeding
  • NEC ND-4570A DVD-brander
  • Creative Geluidskaart X-Fi XtremeGamer
Harddisks:
  • Western Digital 74GB SATA150 16MB Raptor, WD740ADFD
  • Seagate 250GB SATA300 8MB FDB, ST3250820NS
  • Maxtor DiamondMax 10 160GB SATA (overzetten vanuit oude systeem)
In de Antec Sonata II zit standaard een Antec voeding van 450W. Wat ik uit de specificaties van NVidia opmaak is dat de 8800GTX een voeding nodig heeft welke 30A kan leveren op de 12V lijn. Dat haalt de Sonata II voeding niet en ook volgens de webshop waar ik deze onderdelen wil gaan aanschaffen is de voeding in de Sonata II te zwak voor de door mij gekozen componenten. Alleen zal het allemaal volgens de PSU calculator op http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp wel moeten kunnen. Hoe betrouwbaar is die PSU Calculator?

Is het toch het proberen waard met de 450W voeding of is het verstandiger te kijken voor een alternatief. En zo ja wat voor alternatief. SLI wil ik in de toekomst niet gaan gebruiken.
Zonder overklok zal je systeem ongeveer 350 watt nodig hebben waarvan er 23 amperres van de 12 volt moet komen. Volgens de site van Antec zit er een Smartporwer 450 watt in. Deze voeidng kan 450 watt leveren waarvan er max 32 amperres van de 12 volt lijn kunnen komen. Je systeem heeft lang niet de 32 amperers nodig, dus je voeindg kan makkelijk je systeem aan.
Wil je de cpu ook een beetje overklokken (OC van 25% zodat de cpu synchroon loopt aan het geheugen) dan gaat je systeem totaal 380 watt nodig hebben en 26 amperres. Ook dit kan je voeidng makkelijk aan.
Kom je ook nog op het idee om de videokaart over te klokken (OC van 20%) dan zal de voeindg 410 watt moeten leveren en 28 amperers. En ook dit vindt de voeindg allemala best :)

Ofwel, de voeding kan het systeem makkelijk aan, ook als je alles wilt overklokken..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik ga nieuwe hardware aanschaffen maar ik wil graag weten of mijn hudige voeding dat gaat trekken en of ik anders misschien een nieuwe nodig heb. Zo gaat het eruit zien:

• Core 2 Duo E4300 @ 2.5/3 ghz (oc`d dus)
• 2* 1GB PC5300 DDR2
• Gigabyte GA-965P-DS3(p)
• XFX GeForce 6200 LE 256MB DDR2 (om mee te beginnen later misschien iets van een 7900ultra)
• 160gb hd
• 250gb hd
• 3 extra fans voor de airflow

Welke voeding heb ik?
Een Chieftec 360wat voeding. Die werkt met mijn huidge systeem perfect.

Dus ga ik het hier mee redden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

DaannO schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:03:
Ik ga nieuwe hardware aanschaffen maar ik wil graag weten of mijn hudige voeding dat gaat trekken en of ik anders misschien een nieuwe nodig heb. Zo gaat het eruit zien:

• Core 2 Duo E4300 @ 2.5/3 ghz (oc`d dus)
• 2* 1GB PC5300 DDR2
• Gigabyte GA-965P-DS3(p)
• XFX GeForce 6200 LE 256MB DDR2 (om mee te beginnen later misschien iets van een 7900ultra)
• 160gb hd
• 250gb hd
• 3 extra fans voor de airflow

Welke voeding heb ik?
Een Chieftec 360wat voeding. Die werkt met mijn huidge systeem perfect.

Dus ga ik het hier mee redden of niet?
Een 7900 ultra bestaat niet, dus ga ik er vanuit dat je een 7900 GT ga nemen. Met deze videokaart heeft je systeem ongeveer 270 watt nodig. De 12 volt lijn moet hierbij 17 amperres leveren. Ik wet niet hoeveel amperres je Chieftec voeding kan leveren, maar als hij op 12 volt meer kan leveren dan 19 amperres dan zit je wel goed met je voeding. Hoeveel de voeding kan leveren kun je vinden op een tabelletje dat op de voeindg staat.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:34
Hey mensen ik sta op t punt om nieuwe hardware te kopen.
Ik vroeg me af of me huidige voeding het aankan.

nieuw systeem :

Core 2 Duo E6600
ASUS 8800GTX
Kingston 2 gig Dual Channel
Asus Moederbord P5B
WD Caviar Sata 2 250 gb
1 NEC 4550A dvdbrander
1 Asus dvd lezer

Me huidige voeding is een Zalman ZM400B-APS. 400 watt

ik meen hier btw te lezen dat hij 18 a geeft op de 12 v lijn. maar ik weet dus niet neit zker, correct me if i am wrong :)

BTW hij trekte mijn vorige systeem wel. dat was een:

AMD 3500+
ASUS 7800GTX 256 mb
Geil 1 gig Dual Channel
Asus Moederbord A8n SLI
WD Caviar Sata 2 250 gb
1 NEC 4550A dvdbrander
1 Asus dvd lezer

[ Voor 17% gewijzigd door bisselke op 06-02-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

bisselke schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:24:

nieuw systeem :

Core 2 Duo E6600
ASUS 8800GTX
Asus Moederbord P5B
WD Caviar Sata 2 250 gb
1 NEC 4550A dvdbrander
1 Asus dvd lezer

ik meen hier btw te lezen dat hij 18 a geeft op de 12 v lijn. maar ik weet dus niet neit zker, correct me if i am wrong :)

AMD 3500+
ASUS 7800GTX 256 mb
Geil 1 gig Dual Channel
Asus Moederbord A8n SLI
WD Caviar Sata 2 250 gb
1 NEC 4550A dvdbrander
1 Asus dvd lezer
Je oude systeem had ongeveer 250 watt nodig waarvan 17 amperres van de 12 volt lijn moest komen. Zoals je zelf ook al schreef kan j voeindg maar 18 amperres leveren op de 12 volt. Je voeding had het daarom al echt zeer zwaar met je oude systeem, ondanks dat hij lang niet de 400 watt leverde.

Je nieuwe systeem heeft meer stroom nodig dan je oude. Totaal zal het zonder enige overklok een kleine 300 watt nodig hebben waarvan de 12 volt lijn 20 amperres moet leveren. Voor dit systeem is een 350+ watt voeding met 22 amperres echt een minimum. Jouw huidige voeindg kan dit systeem absoluut niet aan.
De E6600 staat echter bekend omdat hij zeer goed over te klokken valt. Als je dit ook gaat doen dan zal je systeem (met een OC van 25%, voor een E6600 is dat heel "normaal") 330 watt en 23 amperres nodig hebben. Dan is een 380+ watt voeding met minimaal 25 amperres echt het minimum.
Misschien wil je verder overklokken, of ook de videokaart een beetje overklokken. Ik kan nu wel van iedere situatie een lap tekst schrijven wat je minimaal nodig heb, alleen denk ik dat het onderstaande duidelijker is.

Dus Standaard is een 350 watt voeindg met 22 amperres voldoende.
Klok je de cpu 25% over dan moet je voeding 30 watt en 3 amperres zwaarder zijn dan Standaard
Klok je de cpu 50% over dan moet je voeiding 60 watt en 5 amperres zwaarder zijn dan Standaard
Ga je de videokaart goed overklokken (20% sneller) dan komt er nog eens 40 watt en 3 amperres bovenop.
Klok je de videokaart maar een beetje over (10%) dan komt er maar 20 watt en 2 amperres bij.
Dus wil je de cpu 50% overklokken en de gpu wat sneller maken (20%) dan heb je een voeding nodig van 350 + 60 + 40 = 450 watt met totaal 22 + 5 + 3 = 30 amperres.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bisselke schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:24:

nieuw systeem :

Core 2 Duo E6600
ASUS 8800GTX
Asus Moederbord P5B
WD Caviar Sata 2 250 gb
1 NEC 4550A dvdbrander
1 Asus dvd lezer

AMD 3500+
ASUS 7800GTX 256 mb
Geil 1 gig Dual Channel
Asus Moederbord A8n SLI
WD Caviar Sata 2 250 gb
1 NEC 4550A dvdbrander
1 Asus dvd lezer
Onderaan de vorige pagina stelde ik dezelfde vraag over dezelfde voeding. Onze toekomstige systeemconfiggen lijken op elkaar, misschien heb je iets aan het antwoord linkje wat daaronder staat :)

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 06-02-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:01:
Ofwel, de voeding kan het systeem makkelijk aan, ook als je alles wilt overklokken..
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Daar kan ik wat mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik draai nu:

Asus P4P800SE
Pentium 4 Prescott 3,0 GHz @ 3,4 GHz (15x227)
2 GB (4x512 MB) DDR400 RAm Kingston
1 200 GB Maxtor 7200 RPM
1 80 GB WD 7200 RPM
1 80 GB Maxtor 7200 RPM
Asus 6600GT TOP
NEC 4570 DVDR
SB Audigy
3COM 10-100 NIC

Op een 350W Enhance voeding, stabiel.

Ik wil echter iets meer overclocken, en een x1950Pro van Club3D erin hangen.
Ik wil hiervoor een voeding uit een andere PC in huis halen, een Enermax 460W. Ik weet de amperages niet, maar ik vermoed dat deze zal volstaan...

Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Exorcist schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:52:
Ik draai nu:

Asus P4P800SE
Pentium 4 Prescott 3,0 GHz @ 3,4 GHz (15x227)
2 GB (4x512 MB) DDR400 RAm Kingston
1 200 GB Maxtor 7200 RPM
1 80 GB WD 7200 RPM
1 80 GB Maxtor 7200 RPM
Asus 6600GT TOP
NEC 4570 DVDR
SB Audigy
3COM 10-100 NIC

Op een 350W Enhance voeding, stabiel.

Ik wil echter iets meer overclocken, en een x1950Pro van Club3D erin hangen.
Ik wil hiervoor een voeding uit een andere PC in huis halen, een Enermax 460W. Ik weet de amperages niet, maar ik vermoed dat deze zal volstaan...

Wat jullie?
Je systeem heeft nu 270 watt nodig, waarvan 17 amperres van de 12 volt lijn moet komen. Klok je de cpu nog wat over (3.9 Ghz en 0.100 hogere corespanning) en zet je er een X1950 PRO in dan heeft je systeem totaal 315 watt nodig waarvan 21 amperres van de 12 volt moet komen. Wil je ook de videokaart een beetje overklokken dan zit je al snel aan de 330 watt en 22 amperres wat je systeem nodig heeft. Een voeding die minimaal 25 amperres kan leveren en minimaal 380watt is dan eigelijk wel een minimum.
Als de Enermax dus 25 amperres kan leveren dan zit je goed.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu draaien:

- AMD Athlon64 3500+ (Winchester) die op 2,45 Ghz draait.
- 4x 512mb Geil geheugen (PC3200)
- 4x Maxtor 200Gb in Raid-10
- Nec DVD-brander
- MSI 7900GTO videokaart
- 2 fancontrollers met 6 120mm Papst fans

Dit alles draait op een Asus A8N sli-deluxe moederbord met een OCZ Voeding GameXStream 600 Watt voeding.

Nu wil ik alleen een Highpoint rocketraid 2320 kaart erin hangen en er 8 harde schijven erin hangen.
Ik heb al 6 Hitachi 250gb schijven in mn server hangen, maar dit wil ik dus in deze pc gaan draaien, onder Raid-5.

De maxtor schijven wil ik beperken tot 2, ipv 4. Nu is mijn vraag, wat voor voeding heb ik hiervoor nodig. Ik vond via de topicstart een calculating programmaatje, die gaf aan dat ik rond de 1100 Watt nodig zou hebben. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

En ik heb dus al een OCZ voeding van 600 Watt, en heb hier ook nog een Antec 480 Watt voeding liggen. Kan ik die eventueel aan elkaar koppelen of gaat dat niet voldoende power leveren.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 20:53
Je OCZ voeding moet het makkelijk aankunnen. Het totaal belastbaar vermogen van dat systeem kwam op 484 dus ver onder de 1100 die jij suggereerde.

Kijk hier eens:

http://extreme.outervision.com/PSUEngine

[ Voor 17% gewijzigd door robvanderaart op 07-02-2007 13:33 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:27:
Ik heb nu draaien:

- AMD Athlon64 3500+ (Winchester) die op 2,45 Ghz draait.
- 4x 512mb Geil geheugen (PC3200)
- 4x Maxtor 200Gb in Raid-10
- Nec DVD-brander
- MSI 7900GTO videokaart
- 2 fancontrollers met 6 120mm Papst fans

Dit alles draait op een Asus A8N sli-deluxe moederbord met een OCZ Voeding GameXStream 600 Watt voeding.

Nu wil ik alleen een Highpoint rocketraid 2320 kaart erin hangen en er 8 harde schijven erin hangen.
Ik heb al 6 Hitachi 250gb schijven in mn server hangen, maar dit wil ik dus in deze pc gaan draaien, onder Raid-5.

De maxtor schijven wil ik beperken tot 2, ipv 4. Nu is mijn vraag, wat voor voeding heb ik hiervoor nodig. Ik vond via de topicstart een calculating programmaatje, die gaf aan dat ik rond de 1100 Watt nodig zou hebben. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

En ik heb dus al een OCZ voeding van 600 Watt, en heb hier ook nog een Antec 480 Watt voeding liggen. Kan ik die eventueel aan elkaar koppelen of gaat dat niet voldoende power leveren.

Alvast bedankt :)
Ik kan niet helemaal opmaken of je 8 schijven bij wilt plaatsen en dus het toaal aantal schijven uit wilt breiden naar 12 of dat je vier schijven bij wilt plaatsen zodat je toaal 8 schijven heb. Ik ga uit van het eerste (12 schijven totaal)

zonder je schijven heeft je systeem 240 watt nodig waarvan er 14 amperres van de 12 volt lijn moet komen. Iedere HD heeft 15 watt nodig, en dit moet grotendeels van de 12 volt lijn komen (1 A per schijf). Totaal hebben je harde schijven dus max 180 watt nodig waarvan er 12 amperres van de 12 volt lijn moet komen. Gezien het coolertje op de raidkaart zal deze ongeveer 15 watt nodig hebben.

Totaal kom je dan uit op 240 + 180 + 15 = 435 watt welke je systeem maximaal nodig gaat hebben. De 12 volt lijn moet hierbij 14 + 12 = 26 amperres leveren. Dit moet dus één van je voeindgen makkelijk kunnen leveren..

Echter hebben HD's een groot nadeel. Als de pc net opstart dan moeten de HD's ook beginnen te draaien (van 0 naar 7200 rpm) Als de schijven net draaien dan hebben ze ongeveer 2.5 amperres per stuk nodig om te kunnen draaien. Daardoor vragen je HD's dus tijdens het opstarten heel even 30 amperres ipv 12 A wat ze in Windows nodig hebben. Kleine compensatie is dat als de pc net aangaat de videokaart bijna neits hoeft te doen (bios beeld weergeven) is dus ook niet zo heel veel stroom nodig heeft. Je videokaart heeft daardoor 5 amperres minder nodid dan dat hij nodig heeft in games. Ofwel, tijdens opstarten hebben de HD's 18 amperres extra nosdig, en je videokaart 5 minder. totaal komt dit erop neer dan je voeindg max 39 amperres moet leveern.

Zowel de Antec Truepower als de bluepoewer 480 watt kunnen dit niet aan. De Truepower kan max 36 amperres leveren, en de trueBlue maar 28.

Echter ga je gebruik maken van een redelijke high end raidkaart. Deze kaart heeft een heleboel functies. Hij kan er ook voor zorgen dat de HD's die aangesloten zijn op deze kaart niet allemaal tegelijkertijd opstarten. je kan dan een delay instellen van bij 0.5 of 1 seconde, Dit houdt in dat de schijven één voor één aangaan, ipv allemaal tegelijkertijd. Dit zorgt ervoor dat je voeindg niet 30 ampere voor een halve seconde hoeft te leveren voor je HD's maar misschien 22 amperres voor4 seconde. Door dit "verlaat opstarten" hoeft je voeindg dus geen 39 amperres te leveren, maar "slechts" 32 amperres als piek, en dit kan de truePower 480 watt wel weer aan :)

De GameXStream 600 watt voeidng kan minimaal 45 amperres leveren (misschien nog wel meer) en is daamee ook geschikt als voeindg voor je systeem.

Conclusie: Je hoeft maar één voeidng te gebruiken. Als je op de raidkaart voor een HD boot delay kan zorgen dan kan zelfs je 480 watt Antec (Truepower 480 watt) je complete systeem aan. :)
De Trueblue 480 watt kan je systeem niet aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Theo op 07-02-2007 13:46 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
theodouma schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:30:
[...]

De calculatoren zijn best reeel.
Neej had verder niets ingevult, ook niet bij pci express. Ik kreeg alles niet in beeld vandaar.

Die andere tester is dan beter, want die heeft mijn verbruik bijna pcies goed.
Thanx voor de link.

Een overklokte 8800 gebruikt NIETS meer als een standaard,tenminste 5w omschrijf ik als niets gezien het totaal. helaas helpt onderklokken dus ook niet :( .

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:35:
[...]

Ik kan niet helemaal opmaken of je 8 schijven bij wilt plaatsen en dus het toaal aantal schijven uit wilt breiden naar 12 of dat je vier schijven bij wilt plaatsen zodat je toaal 8 schijven heb. Ik ga uit van het eerste (12 schijven totaal)

zonder je schijven heeft je systeem 240 watt nodig waarvan er 14 amperres van de 12 volt lijn moet komen. Iedere HD heeft 15 watt nodig, en dit moet grotendeels van de 12 volt lijn komen (1 A per schijf). Totaal hebben je harde schijven dus max 180 watt nodig waarvan er 12 amperres van de 12 volt lijn moet komen. Gezien het coolertje op de raidkaart zal deze ongeveer 15 watt nodig hebben.

Totaal kom je dan uit op 240 + 180 + 15 = 435 watt welke je systeem maximaal nodig gaat hebben. De 12 volt lijn moet hierbij 14 + 12 = 26 amperres leveren. Dit moet dus één van je voeindgen makkelijk kunnen leveren..

Echter hebben HD's een groot nadeel. Als de pc net opstart dan moeten de HD's ook beginnen te draaien (van 0 naar 7200 rpm) Als de schijven net draaien dan hebben ze ongeveer 2.5 amperres per stuk nodig om te kunnen draaien. Daardoor vragen je HD's dus tijdens het opstarten heel even 30 amperres ipv 12 A wat ze in Windows nodig hebben. Kleine compensatie is dat als de pc net aangaat de videokaart bijna neits hoeft te doen (bios beeld weergeven) is dus ook niet zo heel veel stroom nodig heeft. Je videokaart heeft daardoor 5 amperres minder nodid dan dat hij nodig heeft in games. Ofwel, tijdens opstarten hebben de HD's 18 amperres extra nosdig, en je videokaart 5 minder. totaal komt dit erop neer dan je voeindg max 39 amperres moet leveern.

Zowel de Antec Truepower als de bluepoewer 480 watt kunnen dit niet aan. De Truepower kan max 36 amperres leveren, en de trueBlue maar 28.

Echter ga je gebruik maken van een redelijke high end raidkaart. Deze kaart heeft een heleboel functies. Hij kan er ook voor zorgen dat de HD's die aangesloten zijn op deze kaart niet allemaal tegelijkertijd opstarten. je kan dan een delay instellen van bij 0.5 of 1 seconde, Dit houdt in dat de schijven één voor één aangaan, ipv allemaal tegelijkertijd. Dit zorgt ervoor dat je voeindg niet 30 ampere voor een halve seconde hoeft te leveren voor je HD's maar misschien 22 amperres voor4 seconde. Door dit "verlaat opstarten" hoeft je voeindg dus geen 39 amperres te leveren, maar "slechts" 32 amperres als piek, en dit kan de truePower 480 watt wel weer aan :)

De GameXStream 600 watt voeidng kan minimaal 45 amperres leveren (misschien nog wel meer) en is daamee ook geschikt als voeindg voor je systeem.

Conclusie: Je hoeft maar één voeidng te gebruiken. Als je op de raidkaart voor een HD boot delay kan zorgen dan kan zelfs je 480 watt Antec (Truepower 480 watt) je complete systeem aan. :)
De Trueblue 480 watt kan je systeem niet aan.
Bedankt voor je duidelijke reactie! Ik ga in totaal inderdaad 10 of 12 schijven draaien. Moet ik nog even bekijken.. Maar dan weet ik in ieder geval dat mijn OCZ voeding het moet kunnen trekker, wel een prettige gedachte!!

En die online calculator, heb alleen maar ingevuld wat erin kwam :) toen kwam er zo'n 1100 watt uit.
Vond het nogal veel, dus vandaar ben ik blij met deze reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Ik heb een pc met de volgende eigenschappen:

MOBO: MSI MS-6577
Front Side Bus 533 Mhz

CPU: Intel Pentium 4A, 2666 MHz

Geheugen: 512 MB ddr sdram geheugen (333 mhz effectief)

Videokaart: x1650pro 256 mb

1x DVD/cd-rw combo drive
1x alleen-DVD drive

Harde schijf: 80 GB western digital (WD800BB)

diskettestation

toetsenbord en muis met draad

een 56 k modem kaart

Kan 250 watt dit aan of moet ik voor meer watts op pad?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Murk schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:43:

Front Side Bus 533 Mhz

1x DVD/cd-rw combo drive
1x alleen-DVD drive

diskettestation

een 56 k modem kaart

Normaal gezien lijkt 250W me wel genoeg. Ligt wel aan de kwaliteit van de voeding, zoals wellicht bekend levert niet elke 250W voeding ook daadwerkelijk de verwachte hoeveelheid power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Deze is van het merk Bestec.

http://www.power-on.com/atx12v250bt.html

Dit is hem, precies hetzelfde :)

kan iemand misschien aan de specs op die site zien of hij de x1650pro gaat trekken?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

DC Outputs
Voltage Max Current Min Current Load Line
+3.3V 18 A 0.3 A +5% +1%
+5V 25 A 0.5 A +5% +1%
+12V 14 A 0.0 A +5% +1%
-12V 0.8 A 0.0 A +10% +1%
+5VSB 2.0 A 0.0 A +5% +1%
Notes: (1) +3.3V and +5V total output not to exceed 165W, (2) +5V and +12V total output not to exceed 218W, (3) Load and line refer to regulation.

Weet iemand wat een x1650pro aan ampere nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
theodouma schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:52:
[...]

Een 7900 ultra bestaat niet, dus ga ik er vanuit dat je een 7900 GT ga nemen. Met deze videokaart heeft je systeem ongeveer 270 watt nodig. De 12 volt lijn moet hierbij 17 amperres leveren. Ik wet niet hoeveel amperres je Chieftec voeding kan leveren, maar als hij op 12 volt meer kan leveren dan 19 amperres dan zit je wel goed met je voeding. Hoeveel de voeding kan leveren kun je vinden op een tabelletje dat op de voeindg staat.
Maar de setup met 6200le kaartje kan de voeding dus makkelijk aan. Ook met de OC?

Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Murk schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:43:

Front Side Bus 533 Mhz

1x DVD/cd-rw combo drive
1x alleen-DVD drive

diskettestation

een 56 k modem kaart

Je systeem zal ongeveer 210-220 watt nodig hebben waarvan er 13 amperres van de 12 volt moet komen. Jouw 250 watt 14 A voeding zal je systeem wel aankunnen, alleen krijgt hij het wel erg zwaar en heb je helemaal geen ruimte om ook maar één HD bij te plaatsen.
Ik raad je daarom ook aan om een andere voeindg te halen. Een 300 watt voeidng met minimaal 15 amperres is echt het minimum, en meer is natuurlijk beter. Voor hetzelfde geld dat je kwijt ben voor een 300 W 15A voeindg heb je ook een 350+ watt voeding met 20+ amperres. Ik raad je daarom ook aan om zo'n voeindg te halen
Murk schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:19:
DC Outputs
Voltage Max Current Min Current Load Line
+3.3V 18 A 0.3 A +5% +1%
+5V 25 A 0.5 A +5% +1%
+12V 14 A 0.0 A +5% +1%
-12V 0.8 A 0.0 A +10% +1%
+5VSB 2.0 A 0.0 A +5% +1%
Notes: (1) +3.3V and +5V total output not to exceed 165W, (2) +5V and +12V total output not to exceed 218W, (3) Load and line refer to regulation.

Weet iemand wat een x1650pro aan ampere nodig heb?
Een 1650 PRo heeft 45 watt nodig, dit is ongeveer 4 amperres op de 12 volt ;)
DaannO schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:12:
[...]

Maar de setup met 6200le kaartje kan de voeding dus makkelijk aan. Ook met de OC?

Bedankt ;)
Die 270 watt is met de 7900 en met de overklok :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 15:13
Binnekort wil ik een modulaire voeding aanschaffen, en ik heb hier een vraagje over.
Mocht er nou een kabel kapot gaan, iets doorbranden of whatever.

Zijn deze kabels dan los te krijgen?
of heeft elke fabrikant aparte aansluitingen.
Ik ben trouwens van plan een Corsair 620 aan te schaffen.

De aansluitingen er bij die zo uit:
http://www.silentpcreview...s/corsair_psu/outputs.jpg

Die aansluitingen zien er anders uit dan bijv deze (SilverStone ST60F):
http://images.planetamd64...ne%20Strider1.1/front.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

RelaXXinG schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:23:
Binnekort wil ik een modulaire voeding aanschaffen, en ik heb hier een vraagje over.
Mocht er nou een kabel kapot gaan, iets doorbranden of whatever.

Zijn deze kabels dan los te krijgen?
of heeft elke fabrikant aparte aansluitingen.
Ik ben trouwens van plan een Corsair 620 aan te schaffen.

De aansluitingen er bij die zo uit:
http://www.silentpcreview...s/corsair_psu/outputs.jpg

Die aansluitingen zien er anders uit dan bijv deze (SilverStone ST60F):
http://images.planetamd64...ne%20Strider1.1/front.JPG
Naar mijn weten is er geen universele standaard voor modulaire kabels. fabrikanten zijn dus echt helemaal vrij om te bepalen wat voor aansluiting zij gebruiken tussen de voeindg en de kabels. Als je bijvoorbeeld naar de Hiper R580 kijk dan zie je dat deze weer een totaal andere aansluiting heeft.

Je mag er vanuit gaan dat de voedingskabel in je pc ongeveer het laatste is wat stuk kan gaan. Ook de aansluitingen op de voeindg gaan eigelijk nooit stuk, of je moet wel hele rare dingen doen met je voeding. Je hoeft je dus niet ongerust te maken dat je kabels stuk kunnen gaan. Om eerlij kte zijn, ik heb er ook nog nooit iemand over gehoord dat zijn modulaire voeindgskabels of connectoren het hadden begeven.

Mocht je het toch voor elkaar krijgen om een kabel stuk te krijgen dan denk ik eigelijk dat een beetje fabrikant niet zo moeilijk doet en je gewoon een nieuwe kabel toezend, helemaal als dit binnen de twee jaar garantie gebeurt

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
Mijn pc heeft de volgende specs:

Aopen 300watt
X2 3800+
Asus M2N-e
512mb 533mhz ram (tijdelijk ;))
250gb spinpoint sp2504c
NEC 3540A
2 x 120mm
3x 80mm
2x ccfl
Heb er momenteel een pci videokaartje in,
zou hij een 7900gt wel trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

theodouma schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:16:
[...]

Je systeem heeft nu 270 watt nodig, waarvan 17 amperres van de 12 volt lijn moet komen. Klok je de cpu nog wat over (3.9 Ghz en 0.100 hogere corespanning) en zet je er een X1950 PRO in dan heeft je systeem totaal 315 watt nodig waarvan 21 amperres van de 12 volt moet komen. Wil je ook de videokaart een beetje overklokken dan zit je al snel aan de 330 watt en 22 amperres wat je systeem nodig heeft. Een voeding die minimaal 25 amperres kan leveren en minimaal 380watt is dan eigelijk wel een minimum.
Als de Enermax dus 25 amperres kan leveren dan zit je goed.
Thanks!

Heb het nu draaien, de Enermax blijkt 33A te geven op de 12V lijn, dus ik heb nog ruimte. Bedankt voor je reactie! :D

(Jammer genoeg haal ik niet hoger dan 3,5 GHz, op bijv. 15x240=3600 MHz crasht mijn systeem, ondanks een hogere vCore en fixed DDR/AGP/PCI snelheden).
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.