Juist niet: een Wii haal je voor 249 euro en klaar ben je. Als je met anderen wil gamen dan zul je inderdaad andere controllers moeten kopen, maar dat "probleem" hebben alle consoles. Of een Wii nu wel of niet meer partygames hebben/beter geschikt zijn voor multiplayer, dat doet er dan niet toe. Overigens geef ik wel toe dat je voor GameCube en VC games vaak niet uit de voeten kunt met je Wii-mote, maar het overgrote deel van de Wii-games gebruikt gewoon de Wii-mote (en daar gaat het om).
Overigens is het verhaal van de component-/scartkabels ook prima te vergelijken met een 360: wil je het beste beeld wat je console eruit kan persen, dan zul je gewoon een ander kabeltje moeten kopen.
Hoe dan ook, het is en blijft appels met peren vergelijken. Iedereen kan voor zichzelf beslissen of de prijs het wel of niet waard is.
Wat betreft savegames op de Wii: de Wii heeft standaard een stuk of wat MBs geheugen. Je kunt dus gewoon je savegames op de Wii zelf opslaan als je dat liever hebt. Voordeel van SD-kaartjes zijn echter een uitbreiding van de opslagruimte en je savegames zijn mobiel (ff snel in een andere Wii pluggen). Noodzakelijk zijn ze echter zeker niet.
Edit: er zijn verschillende soorten SD-kaartjes te verkrijgen, zoals mini-SD, micro-SD en gewone SD. Die laatste gebruikt de Wii, maar mini- en micro-SD leveren standaard een klein adaptertje mee die je gebruikt om het alsnog in een normale SD-slot te kunnen passen. Zo heeft mij smartphone b.v. een mini-SD kaartje incl. een kleine adapter, waarmee ik dus gewoon dat ding ook in de Wii kan stoppen. Het merk maakt verder helemaal niks uit, die Wii slikt alles wat volgens de SD-specificatie werkt.
[
Voor 15% gewijzigd door
Cleetje op 28-11-2006 15:55
]