Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 68 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:18:
Even een Red Steel poll omdat er zoveel verschillende meningen over zijn:
<knip>POLL<knip>
Mis de 2opties:
Ja, maar nu nog niet.
Nee, misschien later nog eens.

* Dutchie! stempt op: "Nee, misschien later nog eens

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Aap schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:15:
[...]

Mis de 2opties:
Ja, maar nu nog niet.
Nee, misschien later nog eens.
Dat komt toch imho gewoon neer op: Misschien en Ja. Alleen minder sterk uitgedrukt.

Na eerst voor Zelda (tuurlijk) en Red Steel 'gekozen' te hebben ga ik toch maar voor Zelda en MonkeyBall. Als Red Steel dan toch OK, blijkt te zijn koop ik die wel eens als Players Choice (of hoe ze het nu gaan noemen) mochten er tegen die tijd geen betere games zijn (wat natuurlijk erg teleurstellend zou zijn)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Wel grappig om te zien hoe veel mensen Red Steel toch maar laten liggen nu. Overigens heb ik hetzelfde: gezien de reviews en het gebrek aan online multiplayer (toch een belangrijk onderdeel van een FPS) laat ik hem voorlopig ook links liggen. Gelukkig is er voorlopig dan ook genoeg keus. Hoop alleen wel dat ik een exemplaar van Zelda kan bemachtigen 8 december :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnve schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:56:
[...]

Ik heb op de gameplay CoD gespeelt en wat ik er heel kort over zijn:

Het is lelijk! RedSteel en Exitetruck en vele anderen zijn veel mooier.
De controlls zijn tergend, als je dat ding 5 centimeter naar rechts beweegt draait je camera erg langzaam, maar als je meer draait flipt de cursor hem alle kanten op (echt: recht,links,boven,onder) en dan kost het heel wat moeite tot hij weer normaal doet. En dit lag niet aan mij want iedereen had het.
Als je wilt zoomen moet je dat ding zegmaar naar voren stabben maar dat paktie de helft van de tijd niet.
En hij zat constant te klagen dat speler 1 te dicht bij het scherm stond terwijl je er iets van 3 meter vanaf stond :S
Tevens had de CoD wii best de award voor de meeste crashes kunnen krijgen. 8)7

edit:
Aan de andere kant had Red Steel dit veel minder, controlls waren soepel en het zag er vet strak uit. Zo af en toe raakte hij nog wel de weg kwijt maar dat was veel minder vaak als bij cod3.
Ik had ook wel wat moetje met controls in CoD3, maar volgens mij is het ff wennen.

Je kan ook de gevoeligheid veranderen van de wiimote, dus dan kan je het ook nog even beter afstellen. Verder leek die mij wel leuk.

Wiimote is verder wel goed, ff wennen niet alleen bij cod3 maar erg leuk.

Ben nu ook zeker dat ik er 1 ga halen, kijken of ik nog preorder kan regelen anders iets later.

Jammer btw dat de ps3 stand zo lange rij had, wou ook wel ff ps3 proberen maar die rij was zolang dat ik het maar liet zitten. Toch alleen betere graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:07
Ik hoor nog maar weinig over de Gamecube-versie van Zelda, lijkt wel alsof iedereen meteen voor de Wii gaat. Op de controls/breedbeeldfunctie na is alles nog hetzelfde voor de GC mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Steel zag er op zich erg cool uit. Qua graphics, maar ook wel qua gameplay. Alleen vind ik die besturing een beetje raar. Het is echt zoiets als wanneer je met bijvoorbeeld Goldeneye of Perfect Dark voor de N64 in de zoom mode zat te richten. Zo zijn ook een beetje de controls voor Red Steel voor zover ik het heb kunnen zien. Het draaien en zo gaat ook wel langzaam vind ik. Daarnaast draait dat handje van je personage de hele tijd zo spastisch. Maar ja, das blijkbaar gangster-achtig of zoiets volgens de makers... En dat zwaardvechten valt me ook wel tegen! Het is echt een afknapper vind ik om maar in acht verschillende richtingen te kunnen slashen met je zwaardje.

Al met al kun je gewoon stellen dat de game op zich wel leuk is, maar de controls gewoon niet goed zijn. En dat maakt de game gewoon niet wat het had moeten zijn. En op zich had UbiSoft dat makkelijk kunnen tweaken het afgelopen half jaar! Er zijn waarschuwingen genoeg gegeven richting de makers wat de controls betreft. Na afloop van de E3 waren er namelijk nogal wat mensen teleurgesteld in de controls, maar er werd gewoon verwacht dat dit opgelost zou worden.

Maar goed, er komen nog genoeg FPS games in de toekomst. En wellicht dat daar ook een Red Steel 2 bij zal zitten... Er komt in ieder geval een dag waarop dé FPS voor de Wii uit zal gaan komen! :)

Daarnaast wil ik nog eventjes kwijt dat ik de nieuwe Monkey Ball eigenlijk een beetje langzaam vind in tegenstelling tot de voorgaande delen. Ook op de wat langere rechte stukjes ging het balletje niet bepaald hard op zich. En dat was in de voorgaande delen toch wel anders. Misschien dat de makers dit ook wel express hebben gedaan om de controls niet al te moeilijk te maken, en het gewoon lekker speelbaar te houden. Zonder 100 keer het level opnieuw te moeten spelen omdat je weer eens te hard over de baan aan het rossen was :Y) Verder vind ik het echt wel een cool spel van wat ik er van ervaren heb!

Of heb ik niet de "lekker hard rollen mode" gespeeld, en zit die optie toch wél in de game?

Trouwens, bedankt voor het advies rondom de aanschaf van een extra Nunchuckje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Weet iemand of Super Paper Mario nog voor de Gamecube gaat uitkomen? Daar werd ie wel oorspronkelijk voor gemaakt namelijk... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Het Fantoom schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:21:
Ik hoor nog maar weinig over de Gamecube-versie van Zelda, lijkt wel alsof iedereen meteen voor de Wii gaat. Op de controls/breedbeeldfunctie na is alles nog hetzelfde voor de GC mag ik hopen?
Ja, maar de meeste mensen gaan toch een Wii kopen. Daarnaast blijkt uit alle reviews dat de Wii controls gewoon beter zijn, dus dan is de keuze makkelijk gemaakt. Overigens zijn dat de grootste verschillen. Ik weet niet zeker hoe dat zit met de content, zoals bijv. het vissen...
Cartman! schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:23:
Weet iemand of Super Paper Mario nog voor de Gamecube gaat uitkomen? Daar werd ie wel oorspronkelijk voor gemaakt namelijk... :?
Nee, Nintendo Japan heeft al een voorlopige releaselijst (2007) met spellen naar buiten gebracht. SPM komt alleen voor de Wii uit!

[ Voor 24% gewijzigd door Hoedje op 26-11-2006 22:26 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ga wel Red Steel kopen, ook Wii Play voor de wiimote en hopelijk ook DBZ bij launch (maar iig zo snel as mogelijk), dit omdat ik niet meteen @ launch Zelda ga spelen.
Aangezien ik samen met mijn huisgenoot een Wii ga kopen en hij begint met Zelda ga ik eerst een andere game spelen.
Denk na een maand na launch ook die Marvel RPG kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:07
Hoedje schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:24:
[...]

Ja, maar de meeste mensen gaan toch een Wii kopen. Daarnaast blijkt uit alle reviews dat de Wii controls gewoon beter zijn, dus dan is de keuze makkelijk gemaakt. Overigens zijn dat de grootste verschillen. Ik weet niet zeker hoe dat zit met de content, zoals bijv. het vissen...
Het is de eerste keer dat ik pas voor een nieuwe Nintendo-console ;(
Met de Cube heb ik vrij weinig gedaan, kwamen te weinig toppers op uit naar mijn mening.
En een Wii aanschaffen speciaal voor Zelda gaat me iets te ver, maar ik ben wel benieuwd of alles hetzelfde is op de Cube zoals het vissen(kan toch gewoon op de ouderweste OoT manier lijkt me?).
Zijn er ook al reviews waar over de Cubeversie gesproken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

wii plus zelda! :9 verder zien we dan wel weer

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Heeft iemand van julliwe weleens een Time Trial Ghost met F-Zero GX verslagen?

Die gasten van de allereerste cup krijg ik geeneens verslagen. WTF ben ik voor iemand?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vandaag dus ook op de gameplay rond gelopen, en hier dan ook mijn "verslag"!

Al met al was de beurs wel aardig, maar veel duurder dan 15 euro moesten ze het ook niet maken wat mij betreft. Aangezien de gigantische drukte stonden er overal hele lange rijen, en wat je dus grotendeels deed op _game play_ was..._game watch_, iets wat dus nogal een minpuntje was in mijn optiek.

Als je binnenkomt dus eerst een rondje over de zaal, beetje kijken wat voor "vlees" er in de "booth" eh...kuip..okay genoeg verwijzingen! Gewoon ff booth babes checken dus. En dat viel ook zeker niet tegen. Maar omdat ondergetekende vergeten was zijn camera mee te nemen (die overigens wel helemaal opgeladen was...thuis dus), kan ik ook geen visuele ondersteuning bieden. Bij de Wii tennisbaan hadden ze een viertal lieve meisjes met witte rokjes met Wii erop, nou Wii wil dat nou nii. Ook bij de xbox360 / FHM / Maxim en "alle" andere stands was het goed te vertoeven. En ja "alle", want bij de medieval war hebben ze denk ik gekozen voor een iets te realistisch beeld van de middeleeuwen, want die griet had ook niet van tandheelkunde gehoord. Maargoed ik zal niemand bashen, het zag er leuk uit.

En dan nu, de hands-on experience! Wat betreft de Wii was dat niet zoveel; ik heb samen met een vriend duck hunt gedaan, of althans iets wat op duckhunt leek en ongetwijfeld in het wii play bundel zit. Dit was ontzettend grappig, niet alleen vanwege het feit dat je nu met z'n tweeen kan mikken en dus ook elkaar beetje kan duwen zodat je tegenstander mis schiet, maar ook omdat het zien van duckhunt, nogal nostalgisch aanvoelde :').

Wat betreft de controls, het voelde niet goed aan. Maar voordat je denkt dat het aan het spel lag, dat is dus niet zo. Die controllers die we kregen waren VEEEELS te gevoelig afgesteld, dat ten eerste. En ten tweede, dit was de 3e dag van gameplay, dus je kan niet bedenken hoeveel mensen dat ding in hun handen hebben gehad, hoe vaak het gevallen is etc etc, ik weet zeker dat dat er ook iets mee te maken had, want als je soms omlaag mikte, ging de cursor omhoog...nogal vaag dus.

Maar voor die kleine 3 minuutjes dat we gespeeld hebben, hebben we ongeveer 10 minuten staan wachten, dit was dan ook de kortste rij. En zelda wilde ik zowiezo niet spelen, want dat wil ik niet spoilen voor mezelf ^_^, maar als je zag hoe LANG die rij was daar...alsjeblieft zeg, ik ga niet de helft van die dag staan wachten om 1 spel te doen !

Andere dingen die me opvallen was dat de controller echt als een verlenging van je arm voelt. Ik was toch enigzins bang dat ie in mijn -nogal westerse- grote handen zou verdwijnen, maar dit was totaal niet het geval. Alhoewel die wel klein was! En ook valt het pas op hoe klein die nintendo wii is zodra je er naast staat, iets wat meerdere mensen hier hebben gezegd.

Nu weet ik zelf niet wat voor kabels en tv's ze hebben gebruikt bij die stands, het zal wel component + 480...weet ik ut allemaal zijn, in ieder geval hoogste kwaliteit. Maar ik was zo verrast door de pracht wat die wii toch nog op het scherm tovert. Toegegeven, het zijn niet de meest realistische spellen die je op de wii hebt, meeste hebben toch wel een 'cartoony' feel. Maar dat stijltje werd wel heel goed weergegeven, vooral monkeyball en zelda was ik heel erg van onder de indruk (jah ik heb wel even naar zelda gekeken ja :P).

Nahja wat betreft de andere stands die ik bezocht heb, dat waren vooral xbox360 games, waaronder Tony Hawk Project 8, Rainbow Six Vegas, WWFE Smackdown Deluxe Ultra of iig dat worstel spel :P. Ik vond de games mooi, dat zeker weten, maar bij elke game zeiden we tegen elkaar: "nou, dit stelt ook niet echt veel voor", en dan hebben we het dus over de gameplay.

De PS3 tent ben ik niet ingegaan, zo achterlijk vond ik dat. Elke stand daar heeft gigantische schermen zodat je kan kijken hoe en wat er allemaal gebeurd, en wat hebben ze bij de PS3...een afgesloten ruimte waarbij je onwijs lang in de rij moet gaan staan om iets te kunnen _zien_. Nou ik vind in de rij staan om iets te kunnen spelen al vervelend, maar in de rij staan om iets te kunnen ZIEN..kom op zeg doe's normaal :D.

Al met al, ik was al van plan om een wii te gaan kopen, maar nu kan ik dat doen zonder de twijfels die ik had wat betreft controller, graphics etc.

En voor de mensen die niet naar gameplay geweest zijn, tjah...ZOVEEL heb je nou ook niet gemist ^_^.

ps. sorry voor de wall of text

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Ik was gisteren ook op de gameplay, maar ik heb Zelda helemaal neit gezien. Voor de rest vond ik er eerlijk gezeg ook geen donder aan. 15 Eypo is echt geldklopperij.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik Red Steel ook maar oversla, echt zo een titel die in de bladen komt omdat het een begintitel is. Als het alleen maar 9's had gehad ok maar sommige bladen geven een 5! Jammer dat ook Super Monkey Ball niet zo goed schijnt te zijn, het was toch mijn favoriete spel op de GameCube naast RE4.
Al met al zijn er maar twee spellen de moeite waard imo, Zelda en WiiSports. Laatste zou ik ook los hebben gekocht als die niet bij de bundel zat. Daarna komt snel Wario en dan een tijdje niks denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 20-09 23:07
die gameplay was trouwens 5 euro. Wel geweest maar het was minder dan de vorige keer. En dan nog betalen ook, was in 5 min weer uitgekeken.Wat me idd verbaasde was de goede beeldkwaliteit van bv cod3 voor zo'n niet next gen, best wel goed beeld idd, waarschijnlijk wel component.
Ik zag zelfs wuivend gras op de grond, dus viel me reuze mee, textures waren soms minder, maar zoals eerder gezegd het zit hem niet alleen in mooie textures maar hoe een het spel speelt cq ervaart en die leek goed bij red steel, dan vallen mindere graphics niet op. Zag wel elk mannetje doodgaan op dezelfde manier alsof er maar 1 animatie beschikbaar was.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 08:54
Overigens is pre-orderen bij de V&D ook het proberen waard. Klasgenoot van me is daar eergisteren langs geweest en hij was de eerste. Ik ga morgen dan toch ook maar even pre orderen, want als ik het hier zo lees wordt het vrij onmogelijk om zonder één te bemachtigen.

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38
Heej uLu, jij hier? :w :+
GZ schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:51:
Ik was gisteren ook op de gameplay, maar ik heb Zelda helemaal neit gezien. Voor de rest vond ik er eerlijk gezeg ook geen donder aan. 15 Eypo is echt geldklopperij.
Ευρώ [ΕΥΡΩ] is met een omega, niet een omikron ;)
ErikRo schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:03:
die gameplay was trouwens 5 euro.
Da's alleen als je een HCC kaartje had.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het Fantoom schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:21:
voordeel van de cubeversie is dat het spel niet gespiegeld is natuurlijk. Ik ben al aardig wat Midna fanart tegengekomen en het valt iedere keer hard op hoe haar ander oog bedekt is dan in de Wii beelden die ik al gezien heb :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar Red Steel gekocht op ebay voor 36 euro, daar wil ik 'em wel even voor proberen. Als die niet bevalt gaat ie weer op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:58:
Al met al zijn er maar twee spellen de moeite waard imo, Zelda en WiiSports. Laatste zou ik ook los hebben gekocht als die niet bij de bundel zat. Daarna komt snel Wario en dan een tijdje niks denk ik.
Rayman... en dan krijgen we voor eind maart nog MP3, MSF, BW2 en de nieuwe Mario.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Nou ik ben ook overtuigd. Ben altijd gek op zelda dus ga ook volgende week proberen er 1 op de kop te tikken. Hebben hier bartsmit/intertoys/dixons/free record + nog een game shop in dit gehucht dus hoop dat er wel eentje over is.

Ben van plan om idd volgende aan te schaffen:
Wii pack
Clasic controller
RGB scart
Zelda (wie neemt deze eigenlijk niet ^^)
Wii play
Extra nunchuck
Wii Lan Adapter (ben niet zo liefhebber van Wifi ;) )
Mischien Red Steel of andere launch game extra.

Heb ik het goed dat wii play het volgende bevat?
Air-hockey, Table Tennis, Tanks, Charge!, Find Mii, Pose Mii, Poolen, Duckhunt en Vissen + Remote controller.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hem toch nog 45 betaald. Is echt een game die alle kanten uit kan. Een waarvan je je niet van je stuk moet laten brengen door reviews.

Dat lijkt me trouwens iets wat voor alle Wii games het geval gaat zijn. De speelervaring wordt echt voor iedereen anders, en iedereen gaat op een andere manier van games 'genieten'. De manier van reviewen gaat totaal moeten veranderen voor Wii games, willen ze nog enig nut hebben.

Vind dit overigens wel weer typisch nederlands hoor. "Red Steel: wordt bangelijk, ga ik zeker preorderen!" Nu krijgt hij een paar slechte subjectieve reviews (dat zijn reviews altijd, maar wordt bij Wii reviews dus des te belangrijker) en ineens daalt dat percentage naar 18%...

Precies alsof je geen eigen mening hebt, komop zeg!

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

alsof je mening baseren op reviews van journalisten zo vreemd is? Als ik genoeg geld heb voor 1 game en je hebt Red Steel en game B, beide hebben mijn interesse, maar game B scoort stabiel 8/10 en Game A tussen 5 en 8, dan weet ik het wel :)

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*edit* bah, maandagochtend :p

[ Voor 97% gewijzigd door boe2 op 27-11-2006 11:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Boeboe schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:38:
[...]

Ik ben al aardig wat Midna fanart tegengekomen en het valt iedere keer hard op hoe haar ander oog bedekt is dan in de Wii beelden die ik al gezien heb :)
En nu wordt er in fanart ook erg veel gespiegeld. Wat maakt het uit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Little Bear schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:46:
Aangezien (op het moment van schrijven) 67% van de mensen hier eerst het spel even willen proberen alvorens te beslissen of ze het spel willen kopen, lijkt me dat juist getuigen van een eigen mening. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
Nog wat interessant Virtual Console nieuws: volgens de help-functie in de Shop Channel zal het in de toekomst mogelijk zijn om upgrades te downloaden voor Virtual Console spellen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:12

Smoonshine

Feyenoord!!

Little Bear schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:46:
Vind dit overigens wel weer typisch nederlands hoor. "Red Steel: wordt bangelijk, ga ik zeker preorderen!" Nu krijgt hij een paar slechte subjectieve reviews (dat zijn reviews altijd, maar wordt bij Wii reviews dus des te belangrijker) en ineens daalt dat percentage naar 18%...

Als er nu 1 reviewer is die het spel niet goed vindt, maar het is zo'n beetje de hele USA gamepers die het spel slecht beoordelen. Daarnaast staan er in de reviews gewoon objectieve minpunten, die wel degelijk van belang zijn.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50
Zo was gister even met een vriend naar de Gameplay geweest. Had nog bijna een wii muts te pakken maar helaas :(

Al met al hebben we wii tennis _/-\o_ gedaan en dat speelde verbazingwekkend goed, vond ik. De controlls reageerden zonder vertraging en herkende zelfs het verschil tussen forehand en backhand! Het zag er ook beter uit dan ik had verwacht. De bewegingen voelde ook heel natuurlijk aan, ik had in no time door hoe k een hele lange rally uithield. Had uiteindelijk natuurlijk ook wel gewonnen 8) .

Verder heb ik ook nog ExiteTruck gedaan, dat spel zag er ook vrij goed uit. Maar de besturing werkte ook hier heel goed. Wel ff wennen maar daarna ging het perfect! Ook heb k nog trauma center gedaan, maar daar was denk ik ook die gevoeligheid wat te gevoelig ingesteld. Als dat een echte arm was dan zaten zn hechtingen over zn hele arm heen :P

Voor de rest niet echt veel boeiends gezien, rayman zag er trouwens wel lelijker uit dan ik had verwacht, maar wel onwijs grappig om alleen al naar te kijken. Kortom Kan niet wachten tot 8 dec :)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Moshe85 schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:00:
Voor de rest niet echt veel boeiends gezien, rayman zag er trouwens wel lelijker uit dan ik had verwacht, maar wel onwijs grappig om alleen al naar te kijken. Kortom Kan niet wachten tot 8 dec :)
volgens IGN ondersteunt rayman geen progressive, wat best wel nefast is wanneer de games op zo'n groot HD scherm vertoond worden -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50
Boeboe schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:06:
[...]

volgens IGN ondersteunt rayman geen progressive, wat best wel nefast is wanneer de games op zo'n groot HD scherm vertoond worden -O-
Dat zou een heleboel verklaren, t werd ook op een HUGE scherm bij de Ubi stand geshowt. Wel erg jammer geen progressive :|

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
ja maar ik post niet zo vaak, zit er al sinds deel 50 oid hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Moshe85 schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:10:
[...]

Dat zou een heleboel verklaren, t werd ook op een HUGE scherm bij de Ubi stand geshowt. Wel erg jammer geen progressive :|
Volgends de handleiding zit het er wel in, maar blijkbaar mist de switch in het menu om het aan te zetten. Vreemd, dat wel.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 23:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ben dus gisteren ook naar de HCC + Gampelay geweest, maar _ongelofelijk_ wat een domper ! (en dan niet alleen de beurzen zelf)

Ik ben zo teleurgesteld geraakt in de Wii, dat ik meteen mijn pre-order gecancelled heb. Ik weet dat je moet inleveren bij de Wii voor graphics, maar dit was gewoon te erg. Daarnaast ben ik niet enthousiast geraakt over de besturing in het algemeen en werd ik niet echt wild van de games (Excite Truck, Red STeel, Rayman en CoD 3)

Ben dus bij deze_enorm_ teleurgesteld. Dan maar een x360 met GoW. Jammer maar helaas!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Notna schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:07:
Ben dus gisteren ook naar de HCC + Gampelay geweest, maar _ongelofelijk_ wat een domper ! (en dan niet alleen de beurzen zelf)

Ik ben zo teleurgesteld geraakt in de Wii, dat ik meteen mijn pre-order gecancelled heb. Ik weet dat je moet inleveren bij de Wii voor graphics, maar dit was gewoon te erg. Daarnaast ben ik niet enthousiast geraakt over de besturing in het algemeen en werd ik niet echt wild van de games (Excite Truck, Red STeel, Rayman en CoD 3)

Ben dus bij deze_enorm_ teleurgesteld. Dan maar een x360 met GoW. Jammer maar helaas!
mag ik vragen waarom je niet erg enthousiast bent over de besturing
en even over de games die je daar noemt
ik ken geen enkele concole die gelanceerd is met echt goede games en ik vind de line up voor de wii heel sterk zelda :9~ maar ja dat is in mijn ogen ook eigenlijk de enige
ik heb dus wii sports pack+ zelda + wii play met wiimote + nunchuck gepreordered :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik ben zo teleurgesteld geraakt in de Wii, dat ik meteen mijn pre-order gecancelled heb. ...
Is de beurs toch nog ergens goed voor geweest ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 27-11-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Toch twijfel ik nog steeds of ik een Wii ga kopen.

De gamecube viel mij qua spellen zo enorm tegen.
- Luigi's mansion was mijn eerste spel, zeer mee vermaakt, maar 2x uitgespeeld, daarna heb je het wel gezien.
- Starfox Adventures heb ik toen gekocht en was ik al veel langer mee bezig. 1x uitgespeeld dan heb je het spel ook gezien.
- Mario Sunshine was wel aardig, maar ik vind 3d mario toch stuk minder leuk dan 2d mario. Noem me ouderwets, maar die camera blijft gewoon irritant.
- Zelda was goed! 1x uitgespeeld, (maar wel lekker lang over gedaan) verder niet meer aangeraakt.
- Metroid heb ik ook gekocht, maar die viel me echt tegen. Heb ik denk ik 3 uurtjes mee gespeeld.
- Paper Mario 2, vond ik redelijk, ik ben ongeveer tot de helft gekomen, daarna interesse in het spel verloren. Vond het maar langzaam gaan.
- Mario Kart: super tof! Maar dit moet je echt multiplayer spelen, en beter nog online en dat kan niet :(

Waar ik erg naar uitkeek/uitkijk: zelda TP en Super Paper Mario.

Maar nu las ik hierboven ergens dat Paper Mario niet meer op GC uitkomt? Zou behoorlijk matig zijn.

Al met al maar een paar spellen die leuk zijn. Achteraf dus spijt van de aankoop.
Maar om nu straks een Wii te kopen, puur voor Zelda: Ik denk van niet. De andere Wii spellen kunnen mij nog niet echt warm krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dan wacht je toch gewoon nog even? Even kijken of hij aanslaat, dan komen de spellen vanzelf wel, en kijken of er spellen komen die je wel voldoende aanspreken. Ik zou hem ook niet blind kopen als ik niet voldoende vertrouwen had dat er genoeg leuke spellen voor uitkomen. In mijn geval vind ik Mario Kart Wii (of wat de naam ook zal zijn) al voldoende rechtvaardiging om hem aan te schaffen. Dat spel gaat ongetwijfeld ook wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 22-09 10:32
Kurios schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:28:

- Luigi's mansion was mijn eerste spel, zeer mee vermaakt, maar 2x uitgespeeld, daarna heb je het wel gezien.
- Starfox Adventures heb ik toen gekocht en was ik al veel langer mee bezig. 1x uitgespeeld dan heb je het spel ook gezien.
- Mario Sunshine was wel aardig, maar ik vind 3d mario toch stuk minder leuk dan 2d mario. Noem me ouderwets, maar die camera blijft gewoon irritant.
- Zelda was goed! 1x uitgespeeld, (maar wel lekker lang over gedaan) verder niet meer aangeraakt.
- Metroid heb ik ook gekocht, maar die viel me echt tegen. Heb ik denk ik 3 uurtjes mee gespeeld.
- Paper Mario 2, vond ik redelijk, ik ben ongeveer tot de helft gekomen, daarna interesse in het spel verloren. Vond het maar langzaam gaan.
- Mario Kart: super tof! Maar dit moet je echt multiplayer spelen, en beter nog online en dat kan niet :(

Maar nu las ik hierboven ergens dat Paper Mario niet meer op GC uitkomt? Zou behoorlijk matig zijn.

Al met al maar een paar spellen die leuk zijn. Achteraf dus spijt van de aankoop.
Maar om nu straks een Wii te kopen, puur voor Zelda: Ik denk van niet. De andere Wii spellen kunnen mij nog niet echt warm krijgen!
wat dacht je op de cube van:

- resident evil 4
- f-zero gx
- animal crossing
- chibi robo
- super smash brothers
- mario party reeks

voor mij allemaal spellen die ik de cube zeker de moeite waard vond... ik denk dat alleen al mariokart bij mij wel 200 uur heeft gedraaid :)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Ik koop mijn wii dus wel alleen voor zelda
natuurlijk koop ik mariokart en mario galaxy er bij en die zal ik ook zeker spelen
maar zonder zelda had ik waarschijnlijk geen wii gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik ben zo teleurgesteld geraakt in de Wii, dat ik meteen mijn pre-order gecancelled heb. Ik weet dat je moet inleveren bij de Wii voor graphics, maar dit was gewoon te erg.
Ok,

Ten eerste, er zijn echt een hoop mensen die zich niet zo druk maken over graphics en echt vooral voor de fun gaan, Xbox+ graphics is voor mij voldoende. (e.g., ikke) Voor die mensen is het echt geen probleem.
Ten tweede, je weet toch wel dat de Wii betere graphics kan leveren dan de PS2, Xbox en Gamecube? Als je een benadering van de X360 of PS3 had verwacht dan ben je met de verkeerde gedachtengang die beurs in gegaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:28:

Ik wil me eigenlijk grotendeels bij jou aansluiten, ik heb veel spellen voor de cube gespeeld, maar er is eigenlijk maar een enkel spel geweest dat echt gewoon goed was. En dat was Resident Evil 4. Voor de rest vielen mij de standaard spellen zeer tegen:
-Sunshine: waterpistool wtf!
-Kart: wegligging WTF hobbelt heen en weer als een gek, dat is toch geen kart man. Gelukkig was Mario Kart DS wel weer goed, en zeer goed als ik dat mag toevoegen.
-F-Zero was wel leuk, maar zeer eentonig.
-Super metroid is mijn nummer 1 beste spel allertijden, echt een meesterwerk in alle opzichten. Nummer twee? misschien Quake 3 ofzo, omdat het een ontzettend solide shooter is. Metroid Prime 1/2, je zou zeggen de beste combinatie mogelijk, maar ik vond het een van de saaiste shooters/adventure die ik ooit heb gespeeld, echt beschamend dat ze het de Metroid naam hebben durven geven.
-En het lijstje gaat zo door.

Maar echt, probeer Resident Evil 4, want dat is enige spel wat ik echt, echt goed vond. (mocht je dit nog niet hebben gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:34:
[...]

wat dacht je op de cube van:

- resident evil 4
- f-zero gx
- animal crossing
- chibi robo
- super smash brothers
- mario party reeks

voor mij allemaal spellen die ik de cube zeker de moeite waard vond... ik denk dat alleen al mariokart bij mij wel 200 uur heeft gedraaid :)
RE4 heb ik inderdaad nog niet gespeeld. RE1 wel, maar dat was eigenlijk ook bagger qua besturing.
Animal Crossing, tja misschien dat dit leuk is online, maar SP? niets voor mij.
- Super smash brothers heb ik ook gehad, echt geen drol aan ;)
- Mario Party/fzero/chibi reeks niet gespeeld. Dus daar kan ik geen goed oordeel over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik wil hier ook nog wel wat aan toevoegen. De cube is wel de beste keus (van de vorige generatie) als je van multiplayeren met vrienden houdt. Er zijn zoveel verschrikkelijk goede games daarvoor gekomen.

Ik doe zo nu en dan aan singleplayer(en), maar ik vind het veruit het leukst om met vrienden te multiplayeren en daarom ga ik de Wii kopen. Ik verwacht namelijk dat die trend zich door zet en mede door de goede ontvangst van de Wii en het succes van de DS, het momentum ervoor zal zorgen dat er heel veel goede/leuke/etc 3rd party games komen, naast de meesterstukjes van Nintendo zelf.

En er zijn nu al zoveel potentieel leuke games aangekondigd dat ik alle vertrouwen er in heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:56:
[...]

RE4 heb ik inderdaad nog niet gespeeld. RE1 wel, maar dat was eigenlijk ook bagger qua besturing.
Animal Crossing, tja misschien dat dit leuk is online, maar SP? niets voor mij.
- Super smash brothers heb ik ook gehad, echt geen drol aan ;)
- Mario Party/fzero/chibi reeks niet gespeeld. Dus daar kan ik geen goed oordeel over geven.
kan dit wel beamen.. enige "fatsoenlijke" spellen waren mijninziens ook zelda (wel matige van de reeks..) en mariokart (idd niet online is beetje bagger).
Pario party is leuk als je je "party" om zeep wil helpen met ellenlang traag en nutteloos bordspel. Wario ware is daarin wel lollig voor als je allemaal aangeschoten bent, maar de spelvorm had van mij in een volwassenere en meligere uitvoering gemogen.
Metroid prime/star wars roque squadrion 2/mario heb ik ook nog gespeeld, geen slechte games maar kon me niet lang bekoren.
Me helemaal suf gespeeld aan SSB op de n64, op de gamecube was het mooier, uitgebreider, vloeiender etc etc, maar het ZOOG. alle lol en meligheid was eruit.

Sinds ik alles 2ehands koop maakt dat me echter weinig uit.. koop zo'n game voor 20 euro en verkoop hem een half jaar later weer voor 15 euro.. daar kan je je geen buil aan vallen :)
Hetzelvde gaat met de Wii gebeuren. alles komt er 2ehands in :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54

Seraphin

Meep?

UlyssesNL schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:34:
Ik koop mijn wii dus wel alleen voor zelda
natuurlijk koop ik mariokart en mario galaxy er bij en die zal ik ook zeker spelen
maar zonder zelda had ik waarschijnlijk geen wii gekocht
Same here,

Heb de afgelopen jaren geen console meer aangeraakt (wel een SNES en Megadrive gehad), maar denk er nu over een Wii te kopen, puur om weer eens Zelda te kunnen doen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben ook erg geintresseerd in de Wii, voornamelijk door de VC mogelijkheden (een nieuwe zelda is ook subliem natuurlijk, maar niet voldoende om de console voor te kopen.)

Zelf vind ik de hele mariokart serie een musthave, helaas zijn er zover ik kan zien op dit moment (en op korte termijn) geen versies beschikbaar voor de Wii. De VC spellen die op dit moment uit zijn kunnen me niet zo boeien.
Wii sports lijkt me ook erg leuk, maar is dat voldoende entertainment om de console in de huiskamer te zetten?

De beperkte reeks VC spellen op dit moment betekend dat de console voor mij niet kan wat hij wel zou moeten doen.

[ Voor 9% gewijzigd door itsme op 27-11-2006 14:15 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Ik ben zo teleurgesteld geraakt in de Wii, dat ik meteen mijn pre-order gecancelled heb. Ik weet dat je moet inleveren bij de Wii voor graphics, maar dit was gewoon te erg.
Tja jammer om te horen. Maar de meesten hebben denk ik eerder een pc voor de graphics hier. Die de ps3/xbox360 weer in het niets doen bijten. Persoonlijk was ik vroeger ook graphic geil maar naar mate ik ouder werd betrap ik me er meer in meer op dat me dat totaal niet meer intreseerd. Gaat mij met name om de fun. De fps games waar er 20 van in een dozijn zitten ben ik echt op uitgekeken, zo heel af en toe nog eentje maar daar blijft het bij. Geef mij maar een leuke rpg/mmorpg tegenwoordig veel meer diepgang en veel meer fun ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
William/Ax3 schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:28:
[...]
Tja jammer om te horen. Maar de meesten hebben denk ik eerder een pc voor de graphics hier. Die de ps3/xbox360 weer in het niets doen bijten. Persoonlijk was ik vroeger ook graphic geil maar naar mate ik ouder werd betrap ik me er meer in meer op dat me dat totaal niet meer intreseerd. Gaat mij met name om de fun. De fps games waar er 20 van in een dozijn zitten ben ik echt op uitgekeken, zo heel af en toe nog eentje maar daar blijft het bij. Geef mij maar een leuke rpg/mmorpg tegenwoordig veel meer diepgang en veel meer fun ;).
ben ik het helemaal met je eens
ben nog nooit echt graphics freak geweest speel al nintendo vanaf de 8 bit en heb sindsdien alle nintendo consoles gehad behalve de gba/gba sp :) en in de tijden van de snes en daarna de n64 waren de graphics van nintendo in mijn ogen het beste. De cube en xbox waren in mijn ogen gelijk, maar ik heb een xbox gehad + de xbox games die de bomb moesten zijn de enige die ik leuk vond was morrowind maar die had ik ook op de pc :P Nu heeft de wii dus de slechtste graphics, so what nintendo is gewoon fun :9
en voor de mensen die me niet geloven schreeuw maar gewoon is heel hard WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

nou was dat fun of niet :9 (beetje fanboy verhaal maar ja het is ook een nintendo topic he :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:54:
-Super metroid is mijn nummer 1 beste spel allertijden, echt een meesterwerk in alle opzichten. Nummer twee? misschien Quake 3 ofzo, omdat het een ontzettend solide shooter is. Metroid Prime 1/2, je zou zeggen de beste combinatie mogelijk, maar ik vond het een van de saaiste shooters/adventure die ik ooit heb gespeeld, echt beschamend dat ze het de Metroid naam hebben durven geven.
Metroid Prime wordt over het algemeen gezien als een succesvolle 3D versie van de Metroid spellen en ook als één van de beste spellen van de afgelopen jaren. Het is dan een beetje overdreven om te zeggen dat het beschamend is dat ze voor het spel de Metroid naam hebben gebruikt.

Ik ben het wel met je eens dat Super Metroid het beste deel in de serie is, hopelijk komt dit spel snel uit op de Virtual Console.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:26
Wordt beetje moe van mensen die alles baseren op "graphics". Nintendo is nooit een voorloper geweest en heeft nooit het doel gehad om te ontwikkelen met top graphics.
Ik snap dat graphics een goede sfeer kunnen neer zetten maar uiteindelijk kijk je daar door heen en voel je de feeling van het spel zelf. Na eigen ervaring met verschillende consoles, (MS,Sony,Nintendo) merk ik gewoon dat bijvoorbeeld een gears of war fantastische looks heeft maar uiteindelijk sneller gaat vervelen dan een Nintendo game "mario kart,super smash".
Nintendo ontwikkelt dan ook meer om een succes te maken qua spel ervaring/beleving dan uber graphics.
Dit is puur een eigen mening maar aan Nintendo zijn doelgroep te zien zijn dit wel de soort gamers die Nintendo trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo bashen op graphics? tis precies zoals jij zegt. De graphics vallen tegen en de gameplay maakt dat in ogen van sommige niet genoeg goed om een aanschaf te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:54:
Ik wil me eigenlijk grotendeels bij jou aansluiten, ik heb veel spellen voor de cube gespeeld, maar er is eigenlijk maar een enkel spel geweest dat echt gewoon goed was. En dat was Resident Evil 4. Voor de rest vielen mij de standaard spellen zeer tegen:
-Sunshine: waterpistool wtf!
-Kart: wegligging WTF hobbelt heen en weer als een gek, dat is toch geen kart man. Gelukkig was Mario Kart DS wel weer goed, en zeer goed als ik dat mag toevoegen.
-F-Zero was wel leuk, maar zeer eentonig.
-En het lijstje gaat zo door.

Maar echt, probeer Resident Evil 4, want dat is enige spel wat ik echt, echt goed vond. (mocht je dit nog niet hebben gedaan)
Wel grappig dat meningen zo kunnen verschillen. Ik vind Metroid Prime (1, mind) een van de beste games allertijden, zeker in mijn all-time top 10. Nu zal ik zeker niet ontkennen dat de Gamecube niet het grootste succes van Nintendo is geweest, maar er zijn (voor mij iig) wel een hele berg fantastische games in veel verschillende genres:

Adventure/Action
* Metroid Prime - Die eenzame sfeer, die muziek, die vijanden, dat verhaal waar je ingezogen wordt door het scannen van alles, de uitgebreide varieteit aan vijanden, de uitgestrekte wereld, de traditionele Metroid explore gameplay in een 3D jasje... perfect! :)

* Resident Evil 4 - Een grote brok spanning en sensatie van begin tot eind. Opzwepende muziek, toffe bossbattles, lekker creepy sfeertje. Samen met MP de beste game voor de Cube imo.

* Resident Evil 0/1 - Je moet je misschien even over de ouderwetse controls heen zetten, maar dit is horror op z'n best.

* Zelda: WW - Ondanks dat de stijl misschien even wennen is, was het toch een erg leuk avontuur. Jammer dat 'ie wat aan de korte kant is, maar ik zou hem niet hebben willen missen.

* Zelda: TP - De Wii versie mag dan wel de meeste aandacht krijgen, maar hij is natuurlijk ook nog voor de Gamecube te verkrijgen binnenkort, en daarop ook ongetwijfeld een geweldig spel.

* Beyond Good & Evil - Fantastische game, en zeer ondergewaardeerd. Ik hoop er nog altijd op dat ze ooit de trilogie zullen afmaken, want ik vind dit een van de beste games op de Cube. Zelfs de Nederlandse voice acting is okay.

* Eternal Darkness - Zelfde verhaal als BG&E: fantastische game, maar helaas zeer ondergewaardeerd. Goed luguber verhaal, en erg tof dat je in verschillende tijdzones kunt spelen.

* Prince of Persia trilogie - Toffe setting, ontzettend leuke acrobatiek... geweldige games.

* Harry Potter (vooral de eerste) - EA en een goede game? Het kan blijkbaar, want HP is een zeer degelijke adventure die met doet denken aan de dungeons in Zelda.

* Metal Gear Solid: Twin Snakes - Stealth kan ik zeer waarderen in games... mede de reden waarom ik GoldenEye tot op de dag van vandaag nog altijd een van de beste FPS's vind. En dat zit er genoeg in MGS:TT. Daarnaast een geweldig verhaal, een een setting die me meer dan bevalt. Natuurlijk is het al een oude game, maar dit soort remakes zeg ik zeker geen nee tegen.

* Star Fox Adventures - Hoewel het een vroege game was in de lifecycle heeft het nog steeds wonderschone graphics. Die pluizige vachtjes, prachtig gewoon. En ondanks de wisselende reviews val ik blijkbaar in de categorie van mensen die het spel wel erg kunnen waarderen.

* Super Mario Sunshine - Een van de minder Mario games wat mij betreft, maar ondanks dat toch nog een goede degelijke game.

Racing
* Mario Kart: Double Dash - Heerlijk voor de eindeloze uurtjes multiplayer.

* F-Zero GX - Voor als Mario Kart je iets te langzaam is. Bizarre snelheden en zeer uitdagend.

Sport
* Winning Eleven 6: FE - Voetbal op z'n best, jammer dat dit de enige WE is.
* Mario Golf/Tennis/Strikers - Mario mag dan wel uitgemelkt worden, toffe games zijn het wel.

Shooters / FPS
* Ikaruga - Een absolute topper als je van 2D shooters houdt.
* Star Wars Rogue Squadron II - Ziet er goed uit, speelt lekker, aardig moeilijk, en in het Star Wars universum. Goeie ingredienten als je het mij vraagt.
* Killer 7 - Tja, wat zeg je hier over. Een van de meest bizarre spellen die ik ooit gedaan heb, en alleen daarom al een aanrader. Het is ook nog eens een leuk spel, dus zeker eens proberen.

Fighters/Beat 'm Ups
* Super Smash Bros: Melee - Makkelijk op te pikken voor iedereen, maar stiekem ontzettend diepe gameplay. Heerlijk ook voor in de multiplayer. Chaos ten top.
* Viewtiful Joe - Old school-achtige beat'm up in een hele aparte stijl.
* Soul Calibur II - Het vervolg op deeltje I die veel mensen de beste fighting game ooit vinden, inclusief Link... 'nough said.
* Naruto series - Als Naruto je ding is, is dit zeker een fantastische game (serie). Maar ook als je er nog nooit naar gekeken hebt is het een aangename fighter in een leuk getekende stijl, en goede gameplay.

RPG (Niet helemaal mijn ding, dus wat weinig comments :))
* Tales of Symphonia
* Skies of Arcadia
* Baten Kaitos 1/2
* Paper Mario 2 - Erg vermakelijk als de die-hard RPGs niet helemaal jou ding zijn, vol met humor.

RTS
* Pikmin 1/2 - Niet helemaal RTS, maar laten we zeggen RTS in Nintendo-stijl. Erg leuk.

Rythm
* Donkey Konga - Ik ben een sucker voor dit soort accessoires, en het spel is nog leuk ook. Wel een nadeel natuurlijk dat als je het met meerdere mensen wilt spelen je gelijk een vermogen kwijt bent aan trommeltjes... maar ja, kan niet alles hebben. :+
* Mario Dance - Stuk makkelijker dan de normale DDR games, wat in mijn geval goed uitkomt. Heb met deze al wel genoeg moeite. Maar wel erg leuk, en doet het goed bij de vrouwtjes. :)

Party games
* Mario Party serie - Bordspellen met veel mini-games, ideaal voor als je bezoek hebt.
* Super Monkey Ball 1/2 - Zelfde verhaal, en ook de single player is geweldig als je er het geduld voor kunt opbrengen.
* Bomberman Land 2 - Classic Bomberman multiplayer. Zegt genoeg lijkt me.
* Wario Ware - Met vier mensen over de vloer en eventueel de nodige versnaperingen is dit spel een gekkenhuis. En dat is positief. :)

Grote twee afwezigen wat mij betreft op de Cube waren een goede Mario game (SMS was wel erg vermakelijk, maar zeker niet zo goed als dat ik vind dat een Mario game hoort te zijn. De New SMB op de DS vind ik geweldig, maar ik kijk nog steeds een beetje huiverig naar Mario Galaxies. Afgezien van dat het er goed uit ziet ben ik nog niet heel erg enthousiast. Hopelijk heb ik het mis. :)

De tweede is een echte 3D Pokemon RPG. Hopelijk komt die er nou eindelijk eens op de Wii. MMORPG zou natuurlijk helemaal mooi zijn, maar op een of andere manier denk ik dat dat nog wat teveel gevraagd is. Ik ben al blij als de gewone RPG er komt. :)

Om een lang blaatverhaal kort te maken: genoeg leuks om in huis te halen als je een Gamecube hebt wat mij betreft!

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
http://tweakers.net/nieuw...problemen-niet-zeker.html
:+ O+
Hehe dat krijg je ervan als je zogenaamde "über" graphics op een scherm wil toveren dit is toch een duidelijk teken dat sony benauwd begint te worden voor de wii en microsoft :*) en dat ze de ps3 te vroeg gereleased hebben
ben benieuwd hoe ze dat willen gaan oplossen

[ Voor 7% gewijzigd door 4ourty2 op 27-11-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt omdat er geen scaler in de ps3 zelf zit.

OT: Komt mario galaxy al in 2006 uit in Japan? ik las dat net op b3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou bij TellSell moeten werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 22-09 10:32
ow en voor de mensen die zich afvragen waarom een console kopen, nou denk alleen es aan de Virtual Console; dat is al genoeg reden voor mij

trouwens wel beetje slecht die reclames op tv nu; die standaard techniek van "oeh wat zou het nu zijn" is er wel een beetje af bij mij

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartolomew85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07-2018
Ik las op een van de vorige pagina's eigenlijk nog een goed idee: ik haal Red Steel of CoD3 nog niet bij de launch maar pluk hem over een tijdje wel uit de budgetbak. Rayman en Wii Play zullen dan de games zijn die ik bij de launch aanschaf.

Ik meende me echter wel te herinneren dat met name bij de gamecube (vs xbox/ps2) het lang duurde voor games in de budgetbak kwamen. Laten we maar hopen dat dit niet zo lang duurt bij de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Bartolomew85 schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:01:
Ik meende me echter wel te herinneren dat met name bij de gamecube (vs xbox/ps2) het lang duurde voor games in de budgetbak kwamen. Laten we maar hopen dat dit niet zo lang duurt bij de Wii.
Als we met zijn allen de spellen kopen dan komt dat wel goed :) :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Als we het toch over goede Cube games hebben:

Animal Crossing .
Tsja, hier moet je van houden. Meer kan ik er niet over zeggen: of je vind het leuk, of je vind het ontzettend saai.

F-Zero GX.
Toch wel tegenhanger van Mario Kart (dat ik op de Cube echt waardeloos vind in singleplayer). Dit spel is echt moeilijk, en ik denk dat een hele hoop mensen het daarom niet op waarde willen schatten. Even doorbijten, het is de moeite waard.

Ikaruga.
Port van een Arcade- en Dreamcast klassieker. Ik heb alleen de Dreamcast versie, maar ik ga er vanuit dat er voor de Cube versie niet veel veranderd is. Shmup met een verfrissend tintje: kogels komen in 2 kleuren: wit en zwart. Naar gelang de kleur van je schip (die je zelf kunt veranderen met een druk op de knop) kun je de ene kleur absorberen (en is de andere bij contact dodelijk). Wel erg pittig, zelfs op Easy Mode!

Metroid Prime.
Na Super Metroid toch echt mijn favoriete Metroid deeltje. Beter hadden ze Metroid niet naar 3D kunnen overzetten. Ok, het is even wennen aan de controls (als ik na Metroid een FPS oppik ben ik altijd weer 5 minuten bezig met wennen), maar het ademt wel de Metroid sfeer uit. Ik zie echt niet in hoe mensen dit een slecht spel kunnen vinden. Deeltje 2 is wat meer van hetzelfde, maar ook leuk om eens uit de budgetbak te vissen.

Soul Calibur 2.
Ok, deze kun je weliswaar voor alle platformen halen, maar het is gewoon een ontzettend goed vechtspel dat eigenlijk niet in je collectie mag ontbreken. Zelfs niet in die van iemand die niet zo into fighters is (zoals ondergetekende).

Super Smash Bros. Melee.
Ik neem niet aan dat ik hier info over hoef te geven. De ultieme party game, op de Cube ook nog eens voorzien van een uitgebreide singleplayer (wat in de N64 versie helaas niet zo was). Volgens mij wereldwijd nog steeds een van de meest gespeelde Cube games, en dat zegt toch heel wat.

Tales of Symphonia.
Mijn all-time #1 game. Goed verhaal (wel effe doorbijten), lekker vechtsysteem en de replay waarde is ook goed doordat je echt tig dingen moet verzamelen om alle titels te verkrijgen. Absolute must-have voor iedere Cube bezitter.

The Legend of Zelda: The Wind Waker
Het is even wennen aan de graphics (maar wat is het toch heerlijk spelen, net een interactieve tekenfilm), en het spel is wat aan de korte kant, maar het blijft gewoon een bijzonder goed spel. Verplichte kost.

Timesplitters: Future Perfect.
Shooters op zijn best. Neemt zichzelf niet al te serieus, en heeft een enorme berg humor. Verder zit het met de gameplay ook prima in orde, en is er een uitgebreide multiplayer mode. Volgens mij ligt ie al tijden in de budgetbakken, maar dit is een van de weinige Cube spellen die voor mij de volle mep waard is geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door ElBarto op 27-11-2006 15:10 ]

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:54:
OT: Komt mario galaxy al in 2006 uit in Japan? ik las dat net op b3d.
b3d? Maar nee, 2007.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
waarom hoor ik niemand harvest moon noemen als ze het over goede cube games hebben
ben ik dan de enige die dit spel heel erg goed vind :| zeker 10 keer zo goed als animal crossing (naar mijn mening beroerdste spel dat ik voor de cube heb aangeschaft gewoon geen fun factor en echt zo saai als de neten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Ik vind juist Harvest Moon ontzettend saai. Je bent constant hetzelfde aan het doen en dat is leuk voor een paar uurtjes, maar daarna niet meer. In Animal Crossing gebeurt er elke dag wat anders, en dat houdt dat spel juist interessant. Gelukkig is Harvest Moon van mijn zusje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
hehe animal crossing heeft mij niet langer kunnen boeien dan 1 avond ik had ongeveer 3 opdrachten gedaan voor 1 of andere gast een beetje rondlopen en wat pakketjes wegbrengen toen heb ik gauw weer tales of symphonia in mijn cube gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Vergeet Beyond good and evil niet als supergoed spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

woekele schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:15:
Vergeet Beyond good and evil niet als supergoed spel :)
Die staat er toch ook al tussen :P

Als we dan toch spelletjes opnoemen. Aggressive inline. Zwaar ondergewaardeere inline skate game. Die echt goed is :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
UlyssesNL schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:15:
hehe animal crossing heeft mij niet langer kunnen boeien dan 1 avond ik had ongeveer 3 opdrachten gedaan voor 1 of andere gast een beetje rondlopen en wat pakketjes wegbrengen toen heb ik gauw weer tales of symphonia in mijn cube gedaan :P
Ja ok, vergeleken bij Tales of Symphonia stelt Animal Crossing inderdaad niks voor. Maar dat ligt meer aan de kwaliteit van eerstgenoemde titel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Laten we de Fifa games ook niet vergeten. Ok, het ziet er grafisch vrij bagger uit, zeker op composiet aangezien alles dan slecht leesbaar is (hebben Nintendo titels vreemd genoeg nooit last van, die houden daar wel rekening mee) en het spel sinds 1998 volgens mij nooit echt een update heeft gehad, maar het speelt wel lekker. Het is gewoon lekker om even een potje tegen je huisgenoot te spelen, ook al verlies ik vaker dan me lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoe lang het gaat duren tot er een third-party versie komt van de originele snes controller voor de VC games :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:22:
Laten we de Fifa games ook niet vergeten.
......
Het is gewoon lekker om even een potje tegen je huisgenoot te spelen, ook al verlies ik vaker dan me lief is.
hehe je had toen fifa world cup 98 op de n64 _/-\o_ Ik ben nooit een fan geweest van voetbal games maar die was gewoon echt gaaf. :9~ Ik weet niet waarom maar dat is de enige voetbal game die ik ooit op een nintendo console gespeeld heb, op super mario strikers na. Die ik meer een party game noem dan een voetbal game trouwens. Is fifa op de cube echt zo goed als je beweert is misschien nog een idee om hem uit de budget bak te halen dan vond fifa op de psx van mijn broer vroeger ook nog wel leuk

[ Voor 13% gewijzigd door 4ourty2 op 27-11-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oscar Mopperkont schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:22:
Laten we de Fifa games ook niet vergeten. Ok, het ziet er grafisch vrij bagger uit, zeker op composiet aangezien alles dan slecht leesbaar is (hebben Nintendo titels vreemd genoeg nooit last van, die houden daar wel rekening mee) en het spel sinds 1998 volgens mij nooit echt een update heeft gehad, maar het speelt wel lekker. Het is gewoon lekker om even een potje tegen je huisgenoot te spelen, ook al verlies ik vaker dan me lief is.
Helemaal mee eens, al moet ik zeggen dat sinds Mario Smash Football, ik Fifa niet meer heb aangeraakt. Ik (en m'n vrienden) vinden eigenlijk allemaal Mario Smash Football veel leuker en daarnaast speelt het zo verschrikkelijk lekker.

Dat is ook eigenlijk wel grappig, het is eigenlijk een slecht spel voor 60 euro. Er zijn geregeld framedrops, er zijn weinig stadions en weinig characters, de AI (singleplayer tegen de computer) is slecht en daarnaast is de singleplayer gewoon te kort.

Toch is het spel naast Mario Kart en Smash Bros., het meest gespeelde spel op m'n cube. De gameplay is namelijk net als Smash Bros. zo perfect uitgebalanceerd dat het ook het 2000ste potje nog even leuk is als het eerste potje _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

UlyssesNL schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:26:
Is fifa op de cube echt zo goed als je beweert is misschien nog een idee om hem uit de budget bak te halen dan vond fifa op de psx van mijn broer vroeger ook nog wel leuk
Het is op de Cube niks beter dan op de PS2, eerder minder goed, omdat je minder knoppen hebt, maar het spel is gewoon leuk om te spelen. Ik speel maar 2 spellen op de Cube en dat zijn MKDD en Fifa. Fifa is niet bijster moeilijk, dus goed toegankelijk, en je kunt gewoon makkelijk even een potje spelen. Dat doe je bij andere spellen niet zo snel. Fifa 2007 is trouwens wel behoorlijk aangepast. Trucjes doe je niet meer door even tegen het gele stikje te knallen, maar door allemaal vage toetscombinaties in te drukken. Dat soort dingen krijg ik nooit snel onder controle (ik ben volgens mij de doelgroep van de Wii :+ ), maar als je het wel onder controle krijgt dan heb je wel veel meer controle over het spel dan bij eerdere delen en wordt het ook wel diverser denk ik.

Elk deel van de Fifa reeks wordt wel beter en moet zeggen dat WC 2006 een goede vooruitgang was, maar alleen jammer dat er geen clubteams inzitten. Anders had je die uit de budgetbak moeten vissen (of je moet het geen probleem vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
even een technisch vraagje tussendoor
ik game hier op mijn el cheapo finlux tv van 4 jaar oud |:( nu niet gaan lachen want ik gebruik afgezien voor het aansluiten van mijn console's die tv nooit. Maar nu heb ik dus gezocht naar de handleiding van dat ding om te kijken of die rgb ondersteund en die ben ik dus kwijt. 8)7 Het geluid is mono :'( (vind ik persoonlijk het ergste en wordt ook echt tijd voor een nieuwe maar daarmee wacht ik wel nog even) dus ik zie het somber in het is een redelijk grote 4:3 tv en hij is grijs. is er heel toevallig iemand die dezelfde tv heeft en die mij kan vertellen of hij rgb ondersteund (ik heb geen type nummer kunnen vinden en googlen levert ook niks op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:36:
[...]
Elk deel van de Fifa reeks wordt wel beter en moet zeggen dat WC 2006 een goede vooruitgang was, maar alleen jammer dat er geen clubteams inzitten. Anders had je die uit de budgetbak moeten vissen (of je moet het geen probleem vinden).
hehe ik volg totaal geen voetbal dus die teams zullen mij echt aan de kont roesten om het zo maar te zeggen het gaat mij alleen om gameplay zal ik mij dan beter bij mario smash football kunnen houden :) denk het wel eerlijk gezegd

[ Voor 6% gewijzigd door 4ourty2 op 27-11-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

als hij nog maar 4 jaar oud is (toch geen probleem? We hebben nog ergens een 20 jare oude tv staan die het nog prima doet) en hij heeft een scart aansluiting, dan denk ik wel dat je ervan uit mag gaan dat het rgb-scart ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Boeboe schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:39:
als hij nog maar 4 jaar oud is (toch geen probleem? We hebben nog ergens een 20 jare oude tv staan die het nog prima doet) en hij heeft een scart aansluiting, dan denk ik wel dat je ervan uit mag gaan dat het rgb-scart ondersteunt.
:) dan wordt het dus ook nog een rgb kabel erbij halen want af en toe zijn de teksten nog wel onscherp op de cube. Of zal dat bij zon goedkope tv niks uitmaken als je een rgb kabelbij de wii haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

UlyssesNL schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:38:
het gaat mij alleen om gameplay zal ik mij dan beter bij mario smash football kunnen houden :) denk het wel eerlijk gezegd
MSF vind ik zelf weinig aan. Dat is leuk voor even, maar Fifa heeft gewoon net wat meer diepgang. Bij MSF heb ik die niet echt kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dus als je nog geen uur per dag speelt kun je beter een 360 hebben, aangezien de Wii in de standbymodus 5 maal zoveel stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oscar Mopperkont schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:03:
[...]

Dus als je nog geen uur per dag speelt kun je beter een 360 hebben, aangezien de Wii in de standbymodus 5 maal zoveel stroom verbruikt.
Dat komt door Wii Connect 24. Overigens vraag ik me af of die metingen wel kloppen. Volgens andere meningen verbruikt de 360 in standby namelijk een stuk meer stroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

[...]
Of je zet je wii uit :) Makkelijk. Standby is stom.

En als je minder dan een uur per dag speelt ben je niet goed snik :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
kan je de wii niet helemaal uitzetten dan?
en anders heb je ook nog van die stekkerdozen met een aan uit knop erop gebruik je die toch gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
UlyssesNL schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:06:
[...]

en anders heb je ook nog van die stekkerdozen met een aan uit knop erop gebruik je die toch gewoon
Je kan ook gewoon de stekker eruit trekken lijkt me :P

Ik heb een tijdlang 7 consoles aangesloten gehad, maar dat vrat echt stroom. Nu heb ik er 1 aangesloten en wissel ik de kabels wel als ik ergens anders op wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

UlyssesNL schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:06:
Alles kan uit, maar dat is niet de bedoeling bij de Wii. Ik snap dat het bij het concept hoort, maar als je een Wii koopt moet je er dus rekening mee houden dat je meer aan stroomkosten kwijtbent dan bij een Xbox360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Oscar Mopperkont schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:10:
[...]

Alles kan uit, maar dat is niet de bedoeling bij de Wii. Ik snap dat het bij het concept hoort, maar als je een Wii koopt moet je er dus rekening mee houden dat je meer aan stroomkosten kwijtbent dan bij een Xbox360.
Als je 1.5 uur gamed op je xbox ben je al meer stroom kwijt dan dat wii 24uur standby staat.\

Vind nogal verschil xbox + game 160w Wii 17w OMG.
Oscar Mopperkont schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:22:
[...]

Ik game gemiddeld gezien misschien 1-2 uur per week. Zit er meer over te lullen dan dat ik het doe :P

Voor mij is de Wii stroomtechnisch dus minder interessant dan de 360.
Mja tenzij je gewoon is leert om idd nooit je aparatuur op standby aan te laten staan ;). Zowieso ben ik daar geen fan van. Je weet maar nooit wat er in de fik kan vliegen als je er niet bent ;).

[ Voor 38% gewijzigd door William/Ax3 op 27-11-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsc
  • Laatst online: 22-12-2023
Aardige video's van iemand die zijn schoonouders liet bowlen:

http://www.vgblogger.com/?p=350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 18:12

Smoonshine

Feyenoord!!

UlyssesNL schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:38:
[...]

hehe ik volg totaal geen voetbal dus die teams zullen mij echt aan de kont roesten om het zo maar te zeggen het gaat mij alleen om gameplay zal ik mij dan beter bij mario smash football kunnen houden :) denk het wel eerlijk gezegd
Dat is natuurlijk niet echt vergelijkbaar. Waar Fifa probeert realistisch te zijn, is MSF arcade all the way. Fifa moet je spelen als je een beetje doordacht wilt gaan voetballen en dus echt aanvallen op wilt zetten, tactisch verdedigen, enz. MSF is veel toegankelijker, maar niet vegelijkbaar met Fifa.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

William/Ax3 schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:18:
Als je 1.5 uur gamed op je xbox ben je al meer stroom kwijt dan dat wii 24uur standby staat.\

Vind nogal verschil xbox + game 160w Wii 17w OMG.
Ik game gemiddeld gezien misschien 1-2 uur per week. Zit er meer over te lullen dan dat ik het doe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 22:37
Oscar Mopperkont schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:22:
Das ook echt het belangrijkste punt bij de keuze van een gameconsole :+...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Hankey schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:24:
[...]

Tja, 10W standby voor een heel jaar is ongeveer zo'n 14 EUR of zo.
(Edit: uitgaande van een gemiddelde van 16 cent per kWh. Rekening houdende met de prijs van de stroom zelf, transportkosten, belastingheffingen, etc.)

[ Voor 23% gewijzigd door RayNbow op 27-11-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hankey schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:24:
Voor mij niet, maar als je een echte kosten analyse maakt, dan zal ik wellicht moeten concluderen dat de Wii na 5 jaar duurder zal zijn dan de 360 (hoewel je daar weer zit met dat betaalde Live gezeik). Alleen dit bericht werd wel gebracht om de keuze een beetje te beïnvloeden. Als in de 360 is op termijn nog veel meer duurder dan de Wii dan je denkt. Bij gamers die het weinig doen, dus alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:26:
[...]

Tja, 10W standby voor een heel jaar is ongeveer zo'n 14 EUR of zo.
Ik denk nog niet eens de helft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

disjfa schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:17:
[...]

Die staat er toch ook al tussen :P
Hehe, oops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
Ik zit echt te twijfelen. De Wii is in mijn ogen de beste console omdat hij een nieuwe spel ervaring met zich mee brengt en al dat grafische geweld vind ik niet interessant bij een console daar heb ik anders de pc wel voor waar ik toch geen spellen op speel.

Het is voor mij de spelervaring en de party games eigenlijk, en VC niet te vergeten. Kan ik weer naar hartelust Mario spelen. Alleen is het nog de vraag of ik er de tijd voor heb.

Ik twijfel namelijk omdat ik drukke schema's heb met werk en studie en wijnig aan spelen toe zal komen, op de twee vakanties na in het jaar dan. Ik heb de SNES en N64 ook al gehad maar op een gegeven moment speel ik er amper tot niet meer op (kwam ook wel doordat ik het spellen aanbod naar mijn inziens niet goed genoeg vond) en ik heb me bij vrienden kostelijk vermaakt met Sony's Eyetoy. Ik vind het de investering wel waard voor de Wii maar het aantal uren wat ik er aan zal besteden is mijn grote struikelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oscar Mopperkont schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:27:
[...]

Voor mij niet, maar als je een echte kosten analyse maakt, dan zal ik wellicht moeten concluderen dat de Wii na 5 jaar duurder zal zijn dan de 360 (hoewel je daar weer zit met dat betaalde Live gezeik). Alleen dit bericht werd wel gebracht om de keuze een beetje te beïnvloeden. Als in de 360 is op termijn nog veel meer duurder dan de Wii dan je denkt. Bij gamers die het weinig doen, dus alleen niet.
Toch ben ik het niet helemaal met je eens. Allereerst wil ik nogmaals zeggen dat ik de cijfers uit dat bericht niet vertrouw. Allereerst heeft Nintendo eerder al 5W gezegd en niet 10. Daarnaast is het onduidelijk of dit met WiiConnect24 aan of uit is. Tot slot gebruikt een Xbox360 in stand-by volgens Duitse fora tussen de 10 en 14 watt.

Maar goed stel dat de cijfers kloppen. Dan is er nog een groot verschil. Bij de Wii wordt er in standby modus echt iets gedaan, als je hem echt uit wilt zetten (vergelijkbaar met de Xbox 360 standby stand :?) kun je de aan/uit knop 3 sec ingedrukt houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dagg schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:32:
Ik vind het de investering wel waard voor de Wii maar het aantal uren wat ik er aan zal besteden is mijn grote struikelblok.
Als je er in totaal 200 uur op speelt, dat moet je in een paar jaar toch wel halen? Dan valt de prijs per gespeeld uur wel mee (film kijken is duurder). En anders wacht je gewoon totdat hij wat goedkoper is.

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 27-11-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:14

Snippertje

Light up your life

Weet iemand of DBZ voor de SNES uit komt op de Wii virtual console? Die was zoo vet :D

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Dagg schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:32:
Ik zit echt te twijfelen. De Wii is in mijn ogen de beste console omdat hij een nieuwe spel ervaring met zich mee brengt en al dat grafische geweld vind ik niet interessant bij een console daar heb ik anders de pc wel voor waar ik toch geen spellen op speel.

Het is voor mij de spelervaring en de party games eigenlijk, en VC niet te vergeten. Kan ik weer naar hartelust Mario spelen. Alleen is het nog de vraag of ik er de tijd voor heb.

Ik twijfel namelijk omdat ik drukke schema's heb met werk en studie en wijnig aan spelen toe zal komen, op de twee vakanties na in het jaar dan. Ik heb de SNES en N64 ook al gehad maar op een gegeven moment speel ik er amper tot niet meer op (kwam ook wel doordat ik het spellen aanbod naar mijn inziens niet goed genoeg vond) en ik heb me bij vrienden kostelijk vermaakt met Sony's Eyetoy. Ik vind het de investering wel waard voor de Wii maar het aantal uren wat ik er aan zal besteden is mijn grote struikelblok.
Ligt eraan wat je graag wilt spelen. Als je hem wilt kopen voor Zelda, dan is dat misschien niet zo'n goed idee met de 70 uur die je daarin verzeild kan raken. Games als Wii Sports, Wii Play, Rayman, Excite Truck, etc zijn daarentegen natuurlijk ook weer uitermate geschikt om ook even tussendoor te spelen.

@Oscar: Ik denk niet dat je heel erg representatief bent dan voor de gemiddelde console eigenaar met 1 a 2 uur per week. Zeker kinderen op de basisschool en middelbare school hebben zeeen van tijd. Ik zat toen al gauw een paar uur per dag achter m'n Nintendo's, en vaak een hele dag achter elkaar. Ook gezien de vele games die je eventjes kunt spelen en het feit dat er waarschijnlijk door meerdere mensen mee gespeeld wordt in huishoudens groter dan een persoon, denk ik dat je toch wel snel dat ene uurtje per dag zal halen. Hoe dan ook, ik iig wel. Ook al zit ik niet meer op de middelbare school, ghehe. :)
Razor.Timo schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:37:
Weet iemand of DBZ voor de SNES uit komt op de Wii virtual console? Die was zoo vet :D
Zijn er een paar, dus mocht 'ie komen dan moet je wel even opletten. Ik vond zelf Hyper Dimension wel erg leuk. Er komt iig een DBZ game op de Wii, die ook goed schijnt te zijn, maar volgens mij is er niks bekend over de VC. Sowieso lijkt het me in NL wat onwaarschijnlijk, omdat die DBZ (vrijwel?) allemaal SFC only waren.

[ Voor 11% gewijzigd door Captain N op 27-11-2006 16:50 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Voor de SNES was er geloof ik ook een RPG van Dragonball Z, die ook in het frans vertaald was. Weet alleen effe niet meer hoe die heette.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste