Gisteren eindelijk eens met de Wii kunnen spelen. En, de ervaring was echt beter dan ik had verwacht! Zo goed zelfs dat ik heb besloten om de console ergens te gaan pre-orderen.
Begin vorig jaar was ik eigenlijk wel behoorlijk enthousiast rondom de Wii. Later dit jaar werd dat weer een beetje minder, om diverse redenen. Maar nu ik zelf heb kunnen spelen met de console, weet ik gewoon dat het ding echt heel erg goed in elkaar steekt. De controller is echt fantastisch! Hij ligt perfect in de hand, heeft een goed gewicht, en de besturing in games is echt verbeterd ten opzichte van de normale standaard controller vind ik.
Gisteren tijdens Gameplay 2006 heb ik Monkey Ball, Wii Sports, Wario Ware, en een schiettent game getest. Alles was eigenlijk wel leuk om te doen, en de besturing was gewoon goed. Alhoewel de sensetivity bij die schiettent game niet helemaal optimaal was afgesteld, en ik bij het menu van Wario Ware toch wel een behoorlijke lag opmerkte. Die lag komt duidelijk niet omdat er zo'n grote lag zit tussen de verbinding van de controller en de console, dat weet ik gewoon zeker. Want bij andere games was dit duidelijk niet het geval. Dit was eerder dit jaar eigenlijk ook een grote vrees van mij. Met lag kan ik namelijk gewoon niet leven helaas. Gelukkig dat dit dus gewoon niet het geval is!
Wario Ware vond ik persoonlijk wel het leukste om te spelen. Ze hadden echt veel functies bedacht voor de nieuwe controller in deze game, en alles werkte op zich ook goed. Het is eigenlijk best raar om iets op het scherm precies zo te zien gaan, als je zelf met je controller aan het uitvoeren bent. Heb me echt kapot gelachen bij die stand!
Qua graphics kan ik vrij kort zijn. Sommige games zien er duidelijk een beetje armoedig uit, maar dat heeft volgens mij helemaal niks met de console zelf te maken. Er waren namelijk ook games aanwezig die er gewoon echt heel erg mooi uitzagen! Op grafisch gebied was ik eigenlijk wel een beetje verrast eerlijk gezegd. Door de wat mooiere games dan wel...
Maar goed, dat is niet zo belangrijk uiteindelijk. Het gaat voor het merendeel natuurlijk over de inhoud van een game. Alhoewel het wel een beetje een compleet pakketje moet worden uiteindelijk vind ik. Alles moet elkaar gewoon een beetje complimenteren. Alleen op die manier kan je uiteindelijk een pracht product als resultaat krijgen.
De console zelf ziet er ook erg vet uit vind ik. Alhoewel ik persoonlijk liever een zwarte Wii zou kopen tijdens de launch. Maar ja, ik ga echt geen jaar wachten omdat ik persé een zwarte versie wil hebben... Als 'ie weer zo mooi paars was (en alléén in het paars verkrijgbaar was), dan was dat weer een heel ander verhaal natuurlijk

Wanneer je de console een keer in het echt gezien hebt, weet je ook pas hoe klein dat 'ie is!
Gameplay 2006 viel me op zich wel een beetje tegen qua geheel. Volgend jaar zal ik er dan ook niet meer bij zijn. En dit jaar ben ik trouwens ook alleen maar gegaan omdat ik nu een OV kaart heb, en de dure treinreis niet meer hoef te betalen, zoals voorgaande jaren.
Toch heb ik wel enkele goede ervaringen opgedaan gisteren. En dan voornamelijk rondom de Wii. Wat ik er van heb gezien, en zelf ervaren heb, is gewoon echt heel erg goed te noemen! Zo goed zelfs, dat ik gewoon helemaal ben over gehaald om er alsnog eentje te gaan kopen eerdaags.
Oja, daarnaast wil nog even kwijt dat de Xbox 360 me eigenlijk wel een beetje tegen viel gisteren. En bij de PlayStation 3 stand ben ik nog niet eens gaan ruiken...