Scart ingang ondersteunt de 480p nietAnoniem: 93354 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:26:
Dus je moet die laatste voor de wii hebben eigelijk? maar zijn die er niet met scart blok? want mijn tv heeft die plugjes niet (en zo oud is die niet).
Anoniem: 60403
Wat ik ook probeerde te zeggenUlyssesNL schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:54:
Component Video
Een van de nieuwste toegepaste aansluitingen op diverse DVD spelers en plasmaschermen is Component Video met de daarbij behorende video kabels.
Component video wordt vaak verward met RGB(Rood Groen en Blauw) Het hele kleurenspectrum kan worden weergegeven in gevarieerde samenstellingen met deze 3 kleuren..
Wat wel even duidelijk moet worden is dat het scheiden van het helderheids signaal, en daardoor slechts twee kabels overhouden voor kleuren NIET voordelig is voor de uiteindelijke kwaliteit. RGB is beter dan YPbPr. Maar misschien als je YCbCr gebruikt (digitaal dus) is dat weer beter dan RGB omdat je dan minder kwaliteits verlies hebt (lijkt me onwaarschinlijk hoor).De overeenkomst is dat ze alle twee hoge kwaliteitssignalen geven maar zijn niet direkt compatibel,
Bij RGB is de helderheid gecombineerd binnen het RGB signaal.
Dit is nu gescheiden in drie component videosignalen ook wel YPbPr of YCbCr YUVsignaal genoemd..
De Y staat voor het helderheids signaal . Pb(Cb) en Pr(Cr) zijn de kleursignalen. Alle drie ontrokken uit het oorspronkelijke RGB signaal. De term YUV staat voor de 3 verschillende signalen indien gemoduleerd voor gebruik met een kabel. YPbPr signaal ook wel analoge component signaal genoemd. En YCbCr het digitale. De drie termen worden vaak doorelkaar gebruikt en zijn ook normaal gezien probleemloos compatibel.
Ok, dat wist ik niet, trouwens BNC is die ook de aansluiting die vroeger gebruikt werd voor VGA (die naam die ik vergeten was)YPbPr = analog component interface color space, YCbCr = digital component interface
De kabels voor component video zijn er met tulpaansluitingen en BNC aansluitingen
Dit zei ik ook! behalve dan dat ik niet zeker wist dat component ook 1080p ondersteund.Component video is uitstekend geschikt voor HDTV uitzendingen van 480 tot 1080P.
Component video is er in 2 soorten: progressive en interlaced.
Standaard is interlaced(480i). Dit kan alleen aanwezig zijn, maar bij de betere DVD/plasmaschermen etc.kan je kiezen tussen interlaced of progressive(480p en hoger). De beste combinatie die je kan maken is een DVD met progressive en een scherm of projector in de progressive stand. Let hier op bij je aankopen.
Dit wist ik niet.De bron en de ontvanger(scherm) dienen op elkaar afgestemd te worden na er kontakt gemaakt is met de kabel.
Volgens mij is wat jij zegt, niet zo anders dan wat ik zeg hoor! Misschien kun je even duidelijk maken waar je denkt dat ik fouten maak.
Lees dan de post van Gulpen Revenge:Anoniem: 93354 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:26:
Dus je moet die laatste voor de wii hebben eigelijk? maar zijn die er niet met scart blok? want mijn tv heeft die plugjes niet (en zo oud is die niet).
'Component staat totaal los van SCART of welke van de hierboven genoemde standaarden'
Je moet dus voor composite, met een scart blokje erop gaan.
[ Voor 41% gewijzigd door Muthas op 22-11-2006 16:32 ]
Ik denk dat hij beter voor een Scart RGB kabel kan gaan, de voorlaatste dus, omdat dat een veel betere kwaliteit biedt boven composiet over scart...Muthas schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:32:
[...]
Lees dan de post van Gulpen Revenge:
'Component staat totaal los van SCART of welke van de hierboven genoemde standaarden'
Je moet dus voor composite, met een scart blokje erop gaan.
Als je die ingangen niet hebt moet je dus voor de voorlaatste (RGB over scart) gaan. Jouw tv ondersteunt dan geen component en er zijn geen component scart kabels...Anoniem: 93354 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:26:
[ Voor 32% gewijzigd door equationunequal op 22-11-2006 16:37 ]
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
NoE heeft bevestigd dat Wii Play 49 euro gaat kosten:
[quot]Launching across Europe on 8th December 2006, every copy of Wii Play comes with a Wii Remote, at the estimated retail price of around 49 Euros (£34 in the UK).[/]
Dan heb ik er toch wel goede hoop op, dat alle games 49 euro gaan kosten!
Op de Nintendo NL site is verder te lezen dat de browser beschikbaar komt voor het weerkanaal, dus dat betekent voor 20 december (tenminste als het gelijk is aan de Amerikaanse data):
[quot]Launching across Europe on 8th December 2006, every copy of Wii Play comes with a Wii Remote, at the estimated retail price of around 49 Euros (£34 in the UK).[/]
Dan heb ik er toch wel goede hoop op, dat alle games 49 euro gaan kosten!
Op de Nintendo NL site is verder te lezen dat de browser beschikbaar komt voor het weerkanaal, dus dat betekent voor 20 december (tenminste als het gelijk is aan de Amerikaanse data):
Edit: stom het staat gewoon in het persberichtMet de Wii wordt het ook heel gemakkelijk om over internet te surfen. Kort na de lancering kan de Opera Browser via het Wii-winkelkanaal gedownload worden (tot juni 2007 is downloaden van deze browser gratis). Hiermee kunnen gebruikers op het tv-scherm over internet surfen via het internetkanaal: iets wat heel snel en gemakkelijk gaat met de Wii-afstandsbediening.
Het weerkanaal komt beschikbaar op 20 december. Dit kanaal geeft gebruikers gratis toegang tot het plaatselijke weerbericht, dat dagelijks wordt bijgewerkt. Een interactieve 3D-wereldbol geeft gebruikers de mogelijkheid om een bezoek te brengen aan elk gebied op de wereld om het actuele weer op die locatie te bekijken. De weergegevens worden geleverd door Weathernews.
Op 27 januari 2007 komt het nieuwskanaal beschikbaar. Dit kanaal biedt directe toegang tot het laatste nieuws, geleverd door Associated Press. Voor toegang tot het weerkanaal en nieuwskanaal is een hogesnelheidsverbinding met internet vereist.
Nintendo kan en zal nog lang na de release van de Wii met nieuwe Wii-kanalen blijven komen, dus bereid je voor op nog meer fantastische mogelijkheden in de toekomst!
[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 22-11-2006 17:02 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik heb het idee dat dat weerkanaal gebruikt gaat worden in games. Denk aan games als Animal Crossing waar je nu dus ook een weerspiegeling krijgt van je lokale weer. Anders lijkt het me een vrij nutteloos channel...
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Krijg je bij de RGB kabel van nintendo een scart verloopje erbij? En zo niet, heb ik het dan goed dat er ook nog verschillende SCART verloopstukken zijn (dus aparte voor bijv. RGB)?
En nog een vraag, alle accessoires zijn neem ik aan gewoon regio vrij? Ik zou niet weten waarom niet, maar je weet maar nooit he. Dan bedoel ik dus controllers, wifi->ethernet usb verloopje en kabels. Want ik neem aan dat die in het buitenland goedkoper zijn.
En nog een vraag, alle accessoires zijn neem ik aan gewoon regio vrij? Ik zou niet weten waarom niet, maar je weet maar nooit he. Dan bedoel ik dus controllers, wifi->ethernet usb verloopje en kabels. Want ik neem aan dat die in het buitenland goedkoper zijn.
De RGB kabel is gewoon Wii aansluiting <-> scart blokje.fuzzyeyebrows1 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:36:
Krijg je bij de RGB kabel van nintendo een scart verloopje erbij? En zo niet, heb ik het dan goed dat er ook nog verschillende SCART verloopstukken zijn (dus aparte voor bijv. RGB)?
Verder krijg je er niks bij.
Daar ga ik van uit ja.En nog een vraag, alle accessoires zijn neem ik aan gewoon regio vrij? Ik zou niet weten waarom niet, maar je weet maar nooit he. Dan bedoel ik dus controllers, wifi->ethernet usb verloopje en kabels. Want ik neem aan dat die in het buitenland goedkoper zijn.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik zou wel gaan voor zo'n Scart kabel, maar dan kan ik m'n wii niet aansluiten op m'n stereo. (Toch nodig voor topgames als zelda en red steel)
Er zijn helemaal geen losse RGB kabeltjes. Die kabels in de KLEUREN rood/groen/blauw zijn component! (let hier goed op).fuzzyeyebrows1 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:36:
RGB=SCART!!! geen verloopstukjes. De Wii RGB-SCART-kabel gaat vanaf de Wii A/V poort direkt naar RGB-SCART.
Dit is trouwens inclusief geluid via SCART, wil je losse boxen aansluiten terwijl je een RGB-SCART kabel gebruikt, dan moet je dit via de TV regelen, of je moet een tussenstuk weten te vinden die het RGB en Auido signaal splitst. Als je handig bent kun je dit ook handmatig doen (even googlen naar scart connector).
In ieder geval, het lijkt mij zeer, maar dan ook zeer onwaarschijnlijk dat de accesoires niet universeel zijn, maar weet dit niet 100% zeker.
edit: voor post hierboven:

edit2: nu we toch over Component e.d. hebben. Wil je optimaal gebruik maken van je Wii, dan kun je het audiosignaal van 2 kanalen omzetten in 5.1 geluid.
Je moet er dan voor zorgen dat het spel Dolby Pro Logic II ondersteund, en je een decoder hebt die dit tweekanalig signaal om kan vertalen en naar je 6 boxen kan versturen. Volgens Matt-IGN brengt dit wel degelijk grote voordelen met zich mee, maar ik heb persoonlijk geen enkele ervaring op dit gebied.
wiki:Dolby Pro Logic
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 60403 op 22-11-2006 18:23 ]
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 15-06 13:34
Turn it up loud, captain!
TopicstarterNintendo accessoires zijn altijd universeel geweest. Zelfs de adapters kun je op een console of handheld uit een andere regio gebruiken. Ik zie geen reden om er voor te zorgen dat ze nu niet meer universeel zijn.Anoniem: 60403 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:10:
In ieder geval, het lijkt mij zeer, maar dan ook zeer onwaarschijnlijk dat de accesoires niet universeel zijn, maar weet dit niet 100% zeker.
Ik ben eigenlijk wel positief verrast door de IGN review van DBZ. Ik ga toch het spel maar een keertje proberen, het klinkt in ieder geval veelbelovend.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
http://www.psxshop.nl/pro...beb722507037e4cc2964d6582
Is het echt zo dat shops maar 3cent winst maken
? Ik kan het me haast niet voorstellen
Is het echt zo dat shops maar 3cent winst maken

das gelul. Anders kunnen ze wel heel snel stoppen. Als ze de console op adviesprijs verkopen betekent niet dat de volle 100% naar nintendo gaat.Dubbel Fristie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:18:
Is het echt zo dat shops maar 3cent winst maken? Ik kan het me haast niet voorstellen
Amerika:Dubbel Fristie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:18:
Is het echt zo dat shops maar 3cent winst maken? Ik kan het me haast niet voorstellen

Wat psxshop beweerd lijkt mij complete onzin.
bron
Anoniem: 193828
Die gasten van PSXshop.nl sporen niet helemaal..
Daarbij heb ik ook mindere ervaringen met die winkel.. met name de WII pre-order.. je bestelt en vervolgens krijg je na een week te horen dat je even 100 euro vooruit moet betalen.... En dan kunnen ze je nog geen garanitie geven dat je em 8 of 9 december hebt.
Ik heb em nu besteld bij BS en sta als nr 8 op de lijst, dus dat zal wel loslopen.
Daarbij heb ik ook mindere ervaringen met die winkel.. met name de WII pre-order.. je bestelt en vervolgens krijg je na een week te horen dat je even 100 euro vooruit moet betalen.... En dan kunnen ze je nog geen garanitie geven dat je em 8 of 9 december hebt.
Ik heb em nu besteld bij BS en sta als nr 8 op de lijst, dus dat zal wel loslopen.
Ik heb DBZ:Tk2 nu op de PS2 en ben hem nu aan het spelen, maar na deze review ga ik hem ook zeker kopen voor de Wii
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Enkel die zin al:Dubbel Fristie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:18:
onze prijs 265 wij kunnen niet leven met 0,03 euro winst op deze WII ergens anders kopen vinden wij niet erg !!!!!

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Anoniem: 16963
Bullshit natuurlijk. Ik koop hem via een klant van ons die een game groothandel heeft en ik krijg hem voor 218 euro. Lijkt me niet dat ze hem met verlies aan ons gaan verkopen.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 16963 op 22-11-2006 19:08 ]
Anoniem: 97900
Het klopt wel dat winkeliers op consoles echt bijna geen winst maken, ongeveer 10 euro, ze moeten het echt hebben van de games. Ze hebben er dan ook niets aan als je alleen een console op komt halen.
Met dit excuus spelen ze eigenlijk in op het waarschijnlijke tekort. Er zullen mensen zijn die echt een wii wouden en niet gekregen hebben die gerust wat extra ervoor willen neerleggen.
Zo, ben vandaag tijdens mijn vrije middag maar eens de "stad" ingegaan, nadat ik de auto bij de garage had gebracht. Ik was eerst niet van plan te pre-orderen, maar gezien de populariteit en toenemende berichten van volle lijsten, heb ik mijn plan herzien. Helaas bleek ook hier in het oosten de Wii populair te zijn.
Dixons in twee steden in de buurt namen geen nieuwe reserveringen meer aan (1 bezocht, de ander gebeld), zo te horen hebben alle Dixons last van volle lijsten. De Intertoys aldaar had 8 reserveringen en ze betwijfelden of ze er überhaupt 8 kregen rond 8 december. Vervolgens dus maar naar de FRS gegaan, waar ze welgeteld 1 reservering hadden, ook vandaag gedaan. Zij konden me echter niet vertellen hoeveel ze er zouden krijgen, dat wordt blijkbaar later vanuit het hoofdkantoor/magazijn bepaald. Uiteraard heb ik me daar nog even laten inschrijven, dan krijg ik in ieder geval een belletje of ze er wel of geen voor me hebben t.z.t. Dan weet ik in ieder geval of die 20 minuten rijden het waard zijn
Eenmaal thuis ook direct maar even de telefoon gepakt. Dixons en een andere Intertoys geprobeerd. Die Intertoys had nog wel plek op de lijst, ze verwachten er 5, waarvan ik nu de 4e ben. Wat dat betreft heb ik dus een aardige goede kans om tijdig een Wii te bemachten
Al met al valt het me aardig tegen, normaal zie je juist hier in het rustige oosten zo weinig belang en drukte in games e.d. Maar goed, het valt dan ook weer te zien in de aantallen die genoemd worden.
Dixons in twee steden in de buurt namen geen nieuwe reserveringen meer aan (1 bezocht, de ander gebeld), zo te horen hebben alle Dixons last van volle lijsten. De Intertoys aldaar had 8 reserveringen en ze betwijfelden of ze er überhaupt 8 kregen rond 8 december. Vervolgens dus maar naar de FRS gegaan, waar ze welgeteld 1 reservering hadden, ook vandaag gedaan. Zij konden me echter niet vertellen hoeveel ze er zouden krijgen, dat wordt blijkbaar later vanuit het hoofdkantoor/magazijn bepaald. Uiteraard heb ik me daar nog even laten inschrijven, dan krijg ik in ieder geval een belletje of ze er wel of geen voor me hebben t.z.t. Dan weet ik in ieder geval of die 20 minuten rijden het waard zijn
Eenmaal thuis ook direct maar even de telefoon gepakt. Dixons en een andere Intertoys geprobeerd. Die Intertoys had nog wel plek op de lijst, ze verwachten er 5, waarvan ik nu de 4e ben. Wat dat betreft heb ik dus een aardige goede kans om tijdig een Wii te bemachten
Al met al valt het me aardig tegen, normaal zie je juist hier in het rustige oosten zo weinig belang en drukte in games e.d. Maar goed, het valt dan ook weer te zien in de aantallen die genoemd worden.
Heeft iemand de Wii al in het echt gezien en gebruikt (op een beurs)
Hij lijkt mij heel gaaf maar ik ben bang dat hij toch redelijk snel gaat vervelen, het blijft toch een hap geld voor een arme student
Hij lijkt mij heel gaaf maar ik ben bang dat hij toch redelijk snel gaat vervelen, het blijft toch een hap geld voor een arme student
Denk dat er hier al veel mensen de wii in het echt gezien en gebruikt hebben. Snel vervelen denk ik niet, want ik heb er op de gamepowerexpo praktisch een volledige dag op gespeeld en het heeft enkel tot gevolg gehad dat pc games me tegensteken en dat ik de amerikanen vervloekt heb
Trouwens 70 uur gameplay voor zelda alleen al, das toch al mooi en dan haal je een bak (belgisch) bier, nodig je wat vrienden en vriendinnen uit, amuseer je je met wii sports (wel ff zeggen dat ze hun polsbandje moeten aandoen)
Trouwens 70 uur gameplay voor zelda alleen al, das toch al mooi en dan haal je een bak (belgisch) bier, nodig je wat vrienden en vriendinnen uit, amuseer je je met wii sports (wel ff zeggen dat ze hun polsbandje moeten aandoen)
Anoniem: 197857
Hopelijk hebben ze der een aantal op de hcc dagen, want ik wil zelf toch ook wel even graag proberen voordat ik 250 euro er tegenaan gooi.donderopman schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:42:
Heeft iemand de Wii al in het echt gezien en gebruikt (op een beurs)
Ga der wel van uit dat der een paar hebben staan, dus hopelijk ff spelen binnenkort
Naast de HCC dagen is er dit weekend ook de TMF Gamekings / Power Unlimited gameplay in de jaarbeurs, hier staan ook een zooi Wii's met alle launchtitels om uit te proberen, als je dus de moeite neemt een kaartje te kopen zal je er dit weekend zeker nog mee kunnen spelen
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Als je toch al op de HCC-dagen bent is dit maar 5 euro extra 
Zelf ga ik ook de wii proberen. Consolegamen vind ik eigenlijk steeds meer tegenvallen als ik kijk naar de xbox en de aankomende ps3. Ze focussen allemaal op het online netwerk. Daardoor worden de games ontwikkeld voor de online mode. Maar lekker multiplayeren met zijn 4en op de bank en dan een shooter spelen in splitscreen (de ander horen vloeken als hij verliest
priceless
) of gewoon een partygame zie je steeds minder. Ik hoop heel erg dat de wii dat wel houd. Dus ik ga ook zeker even wachten voordat ik een wii ga halen, maar als er veel partygames komen ga ik hem wel halen.
Zelf ga ik ook de wii proberen. Consolegamen vind ik eigenlijk steeds meer tegenvallen als ik kijk naar de xbox en de aankomende ps3. Ze focussen allemaal op het online netwerk. Daardoor worden de games ontwikkeld voor de online mode. Maar lekker multiplayeren met zijn 4en op de bank en dan een shooter spelen in splitscreen (de ander horen vloeken als hij verliest
Heeft geen signature.
Vraagje ik had graag red steel willen kopen, ik ben namelijk gek op 3d shooters, meer speel ik eiegenlijk nooit. Maar ik hoorde dat hij enerzijds niet zo goed is volgens bepaalde sites. Maar anderszijds lees ik ledenreviews dat hij wel leuk is. is hij nou wel of niet de moeite waard?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Anoniem: 87302
Net een Wii gescoord op ebay voor $370 inclusief verzendkosten. 297 euro. Kaal.Little Bear schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:17:
OW YEAH!
It's a good day!
Ebay was me vandaag gunstig gezind. Een Wii + Zelda voor 395$ + 45$ shipping costs = 440$ oftewel 342 euro!
Nu nog ASAP op zoek gaan naar een component kabel!
Zelda besteld bij DBO en een extra controller. Die component kabel besteld bij Play-asia voor 28 euro, verzending rond 4 december. Tot die tijd even op een oud scherm spelen....
Het is niet te zeggenErikRo schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:39:
Vraagje ik had graag red steel willen kopen, ik ben namelijk gek op 3d shooters, meer speel ik eiegenlijk nooit. Maar ik hoorde dat hij enerzijds niet zo goed is volgens bepaalde sites. Maar anderszijds lees ik ledenreviews dat hij wel leuk is. is hij nou wel of niet de moeite waard?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ach misschien gok ik het er wel op en neem ik hem gewoon samen met zelda, de laatste nog nooit gespeeld, adventure games zijn nooit mijn ding geweest. Maar met die nieuwe joysticks lijkt hij me wel speelbaar.
is die 480pmode via component ook voor ons pal gebruikers bruikbaar of moet je dan zoals gewoonlijk weer een ntsc machine kopen?
is die 480pmode via component ook voor ons pal gebruikers bruikbaar of moet je dan zoals gewoonlijk weer een ntsc machine kopen?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Zolang je TV component ingangen heeft en je een component kabel erbij koopt kan je ook op je PAL Wii op 480p spelen...ErikRo schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:01:
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
why?Anoniem: 87302 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:40:
[...]
Net een Wii gescoord op ebay voor $370 inclusief verzendkosten. 297 euro. Kaal.
Zelda besteld bij DBO en een extra controller. Die component kabel besteld bij Play-asia voor 28 euro, verzending rond 4 december. Tot die tijd even op een oud scherm spelen....
je hebt em probably niet veel eerder in huis dan de rest hier, plus hij is duurder en daar komt dalijk nog eens btw + import heffing bovenop
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Had je niet beter gewoon ff die 2 weken kunnen wachten...Anoniem: 87302 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:40:
[...]
Net een Wii gescoord op ebay voor $370 inclusief verzendkosten. 297 euro. Kaal.
Je betaalt nu bijna 50 euro extra en je loopt de kans dat de douane je pakje onderschept. En je hebt geen garantie. Dat zijn nogal veel nadelen om een paar dagen eerder op de Wii te spelen...
Het is idd niet te zeggen. Maar voor mij zeggen de reviews van de grote sites eigenlijk wel genoeg. Ze geven allemaal aan dat het een leuk spel is, maar dat het gewoon zonde is dat ze van het default fps control schema zijn afgeweken. Ze beargumenteren ook goed, waarom het spel niet is wat ze er van verwacht hadden. Bij de Famitsu heb ik alleen een cijfer gezien, zonder argumentatie. Maar zoals gezegd, reviews geven hun cijfers op plus en minpunten en de controls zien de grote sites als het grote minpunt. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je geen plezier kunt hebben met een spel. Vergelijk het met Enter The Matrix. Echt een geweldig spel was het niet, maar ik heb er toch genoeg plezier aan beleefd.Hoedje schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:54:
[...]
Het is niet te zeggen. Ik zou voordat je het spel koopt gewoon zelf even uitproberen. Je moet voor de gein eens de reviews gaan lezen van echte gebruikers op fora. Sommige mensen vinden het spel geweldig andere vinden het helemaal niets. Opmerkelijk is wel dat veel mensen het leuker schijnen te vinden dan CoD3, terwijl dat spel veel hogere reviewcijfers haalt. Daarnaast is het opmerkelijk dat gamebladen (zoals Famitsu) hoge cijfers geven aan Red Steel, terwijl de bekende online gamesites (Gamespot/1Up/IGN) juist lage cijfers geven.
uhm...
ik denk omdat er in nederland gewoon veel te weinig geleverd gaan worden..... ik hoor dat mn gameshop met rond de 200 pre-orders er maar 40 krijgen (te verdelen over 3 vestigingen) de lokale mediamarkt krijgt er maar 20 en dat zijn dan de grote gamehandelaren... een lokale bart smit heeft mazzel als ze er 10 binnen krijgen. als je niet vroeg genoeg ge pre-orderd hebt houdt het gewoon een beetje op vrees ik. ikzelf heb er eentje meer dan een half jaar geleden gereserveerd en ook ik heb hem waarschijnlijk niet 8 december. (mn verjaardag notabene!) maar ik ga wel flink zoeken die dag natuurlijkPhusebox schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:28:
[...]
why?
je hebt em probably niet veel eerder in huis dan de rest hier, plus hij is duurder en daar komt dalijk nog eens btw + import heffing bovenop
wat jij fout zei in mijn ogen was dit:Anoniem: 60403 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:30:
[...]
Wat ik ook probeerde te zeggen
............
Volgens mij is wat jij zegt, niet zo anders dan wat ik zeg hoor! Misschien kun je even duidelijk maken waar je denkt dat ik fouten maak.
component maakt niet gebruik van een kleur per kanaal, maar doet dit wel net zoals RGB met drie kabeltjes.
Component maakt wel degelijk gebruik van 1 kleur per kanaal maar nu jij het zegt begin ik toch ook wel aan mezelf te twijfelen heb je misschien een bron voor mij
[ Voor 8% gewijzigd door 4ourty2 op 22-11-2006 23:04 ]
Even een tip voor mensen die zometeen een Wii met component kabel hebben, vergeet niet in het Wii options menu progressive scan aan te zetten
beetje lullig als je zo een kabel koopt en niet optimaal gebruikt.
kan iemand bevestigen dat de frs niet aan pre-orders doet? want dan zorg ik dat ik bijtijds in de stad loop 8 december
YPbPr:UlyssesNL schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:01:
[...]
wat jij fout zei in mijn ogen was dit:
component maakt niet gebruik van een kleur per kanaal, maar doet dit wel net zoals RGB met drie kabeltjes.
Component maakt wel degelijk gebruik van 1 kleur per kanaal maar nu jij het zegt begin ik toch ook wel aan mezelf te twijfelen heb je misschien een bron voor mij
* Y carries luminance information.
* Pb carries the difference between blue and luminance (B - Y).
* Pr carries the difference between red and luminance (R - Y).
Dus twee kanalen voor kleur, en een voor helderheid.
Werkt als volgt, bovenste is het resultaat, daar onder Luminance, daar onder Pb en Pr:

RGB Rood/Groen/Blauw lijkt me voor zich te spreken:

Het lijkt mij dat dit zeer verhelderend is, alles trouwens van Wikipedia gehaald.
Anoniem: 87302
Phusebox schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:28:
[...]
why?
Ik heb de USA versie om 3 redenenVanitas schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:32:
[...]
Had je niet beter gewoon ff die 2 weken kunnen wachten...
Je betaalt nu bijna 50 euro extra en je loopt de kans dat de douane je pakje onderschept. En je hebt geen garantie. Dat zijn nogal veel nadelen om een paar dagen eerder op de Wii te spelen...
1. Ik heb 20 USA gamecube spellen
2. spellen komen eerder uit in de USA
3. spellen zijn goedkoper in de USA zelfs met verzendkosten
(en 4. Artwork USA is mooier)
Enige nadeel is de stepdownconverter die ertussen moet.
Ik ga geen BTW betalen omdat het als 'gift' met een value van $20 wordt verstuurd. Alleen als ze em openmaken hang ik, kleine kans.
Ik speel al 15 jaar import Nintendo stuff. Nintendo spullen gaan in tegenstelling tot PSX/PS2/XBOX 360 niet stuk!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 22-11-2006 23:39 ]
Anoniem: 197857
....Anoniem: 87302 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:38:
Ik speel al 15 jaar import Nintendo stuff. Nintendo spullen gaan in tegenstelling tot PSX/PS2/XBOX 360 niet stuk!
Mijn ps2 is anders ook nog nooit stuk geweest (en me PSX ook niet).
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 197857 op 23-11-2006 00:21 ]
De nieuwere ps2's gaan redelijk snel stuk i.v.m de zwakkere laser. Zoals die van mij..Anoniem: 197857 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:19:
[...]
....
Mijn ps2 is anders ook nog nooit stuk geweest (en me PSX ook niet).
[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 23-11-2006 00:49 ]
This space is occupied
Goede post. Ik heb me in het licht van de aankomende release ook even verdiept in de materie. Wellicht is het goed om nog een keer op te merken dat het niet vanzelfsprekend is dat als je een SCART aansluiting hebt, deze ook RGB of s-video support heeft. Zoals eerder opgemerkt is het vaak zo dat er slechts één poort bijzit die RGB ondersteunt en eentje die s-video ondersteunt. Lees eerst even je handleiding erop na of mail/bel de fabrikant (of zoek het na hier op GoT). Hetzelfde geldt voor s-video.Anoniem: 60403 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:10:
[...]
SCART is een verzamelnaam voor een grote hoeveelheid verschillende standaarden, in een connector, namelijk deze:
[afbeelding]
Deze verschillende standaarden bestaan uit:
Audio: L/R (wit (wit kan los ook mono zijn) en rood)
[afbeelding]
Video: composite (geel), 1 kanaal voor video
[afbeelding]
S-Video: deze is later toegevoegd aan de SCART standaard, maar het minst gebruikt.
[afbeelding]
RGB Video: voor analoge televisies word RGB eigenlijk alleen maar IN de scartstandaard gebruikt, niet los. Voor Computer schermen wordt RGB echter heel veel gebruikt in de volgende twee vormen: vroeger de linker (ben de naam vergeten) en tegenwoordig de standaard VGA connector (rechts).
[afbeelding]
Scart is een fantastische standaard, maar omdat SCART eigenlijk alleen maar in Europa word gebruikt, wordt er vaak door fabrikanten uit gegaan van Composite (plus Audio rood/wit), waardoor je dus drie kabeltjes krijgt, deze drie kabeltjes kan je weer omzetten in SCART dmv een verloopstukje (weet iemand of zo'n verloopstukje wordt meegeleverd bij de Wii? en/of dat zo was bij de Gamecube?):
[afbeelding]
Component staat totaal los van SCART of welke van de hierboven genoemde standaarden, behalve Audio (rood/wit), component maakt niet gebruik van een kleur per kanaal, maar doet dit wel net zoals RGB met drie kabeltjes. Met als gevolg dat Component eigenlijk slechter is dan RGB. Maar omdat je via Component wel progressief signaal kan versturen (480p bij de Wii) en zelfs High-Definition signalen (1080i (ook p?)) is het uiteindelijke resultaat (mits 480p of hoger wordt gebruikt) beter dan bij RGB. Component ziet er als volgt uit:
[afbeelding]
In volgorde van slecht naar beter:
- Video/Composite (1 kanaal)
- S-Video (2 kanalen)
- Component/480i (3 kanalen)
- RGB/480i/576i (3 kanalen)
- Component/480p+ (3 kanalen)
- HDMI (digitaal)
en los Audio L/R (2 kanaal)
Neem dus alleen maar Component als je TV progressive-scan ondersteund, anders RGB, en als je geen RGB hebt kun je S-Video proberen, deze kabel is ook los voor de Wii te krijgen!
MP, misschien kun je dit verhaal een klein beetje herschrijven en in de startpost zetten, ik had eerder ook al verglijkings screenshots gepost van de X360: http://www.xs4all.nl/~knorrry/data/kabels/
Ik ken genoeg mensen die hun TV aan de pc wilden hangen, maar alleen zwart-wit beeld kregen omdat de videokaart alleen s-video ondersteunde en de TV alleen maar composiet over SCART kon (of hem gewoon in de verkeerde start duwden).
Ik denk overigens niet dat het waarschijnlijk is dat Europa een s-video kabel voor de Wii zal verschijnen. Nintendo gaat er om een of andere wazige reden min of meer vanuit dat wij in Europa alleen RGB gebruiken voor kwalitatief hoogwaardig signaal op een reguliere TV. Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Voor tv-out gebruiken we vaak s-video. Evenals voor DVD spelers e.d. Hierdoor is s-video veel bekender dan RGB. Maar wellicht kun je gewoon een amerikaanse s-video kabel importeren. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze niet werkt met een Europese Wii en TV.
Het is trouwens ook niet altijd zo dat RGB beter is dan s-video. Voer een RGB signaal aan een amerikaanse TV en je krijgt schijnbaar last van kleureninstabiliteit (NTSC = Never Twice the Same Color). PAL heeft hier veel minder last van, maar volgens sommigen hoeft er in een TV minder conversieslagen (= meestal kwaliteitsverlies) te worden gemaakt wanneer het bronsignaal s-video is. Het zijn wel altijd Amerikanen die dat roepen dus het kan ook zijn dat ze gewoon jaloers zijn
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
dank je wel voor die info gulpen en @ LB06 s-video is slechter dan rgb al zou het alleen maar om de connector zijn maar s-video heeft 1 kanaal voor kleur en 1 kanaal voor brightness dus rgb is beter
Niet altijd hoorMetroidPrime schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:14:
Nintendo accessoires zijn altijd universeel geweest. Zelfs de adapters kun je op een console of handheld uit een andere regio gebruiken. Ik zie geen reden om er voor te zorgen dat ze nu niet meer universeel zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 23-11-2006 02:05 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Anoniem: 84457
Dat dacht je...Anoniem: 87302 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:38:
[...]
[...]
Software-update-kan-Wii-onbruikbaar-maken
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 23-11-2006 07:39 ]
Anoniem: 84457
Maakt het voor mij niet anders, dat het voorgekomen is, is wel degelijk een feit...
Maar thnx voor de link, ik had eigenlijk ook niet anders van Nintendo verwacht!
Maar thnx voor de link, ik had eigenlijk ook niet anders van Nintendo verwacht!
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 23-11-2006 08:19 ]
Als ik je redenen zo lees; vind ik de nadelen inderdaad wel heel erg meevallen.Ik heb op dit moment een vijftal USA Gamecube spellen; en de FreeLoader is inderdaad niet zo heel fijn. Ik zou die USA-Wii dan als USA gamecube kunnen gaan gebruiken voor mijn USA games. Prijs is inderdaad een stuk lager; kocht laatst Paper Mario voor €18,00 inclusief die je hier (als je 'm al kan vinden) alleen maar voor de dikke prijs kan krijgen. (€59)Anoniem: 87302 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:38:
[...]
[...]
Ik heb de USA versie om 3 redenen
1. Ik heb 20 USA gamecube spellen
2. spellen komen eerder uit in de USA
3. spellen zijn goedkoper in de USA zelfs met verzendkosten
(en 4. Artwork USA is mooier)
Enige nadeel is de stepdownconverter die ertussen moet.
Ik ga geen BTW betalen omdat het als 'gift' met een value van $20 wordt verstuurd. Alleen als ze em openmaken hang ik, kleine kans.
Een Stepdown heb je tegenwoordig ook al voor €30 (de eerste die ik online kon vinden); en kun je altijd blijven gebruiken; dus is een investering die je niet bij de aanschaf van een USA-Wii moet rekenen vind ik.
Ik zal er nogeens hard over na gaan denken. Ik heb een Wehkamp-Pre-order en als ik mijn-wehkamp bekijk zal ik die denk ik netjes op of een aantal daagjes na 8 december kunnen verwachten. Ik heb daar wel die korting van €25...
Moeilijk Moeilijk Moeilijk...
[Gamecubemodus]: Wie verwacht Baten Kaitos Origins nog in de Europese schappen? [N]Gamer had laatst een Preview; en aangezien die nauw samenwerken met Ninty had ik wel verwacht dat er nog een NGC-EUR release zou komen. Gelukkig heb ik hier een USA liggen; het zou best kunnen dat wanneer de EUR definitief (officieel) niet gereleased wordt daar nog weleens een run op kan ontstaan in Amerika want het is een geweldig spel[/Gamecubemodus]
Verder vind ik het heel jammer dat het Gamecubeforum opgeslokt is door de Wii; Wordt het nieteens tijd voor splitsing?
20*350ZO45°
Daar heeft davidgilmour niet zoveel aan. Hij heeft namelijk een USA Wii. Die er dus wel last van kan hebben.
Ik ben trouwens wel blij dat die fout verholpen is straks in Europa. Ik moet er niet aan denken dat ik helemaal blij thuis kom 8 december, mijn Wii update, en dan meteen alweer zonder bruikbare Wii zit.
Tsja, op de Wii kun je straks ook GC games spelen. Ik heb ook het idee dat veel mensen die nu een Cube hebben, straks een Wii kopen. Voor je Cube vragen kun je dan beter bij die mensen terecht lijkt me.Richard schreef op donderdag 23 november 2006 @ 08:20:
[...]
Verder vind ik het heel jammer dat het Gamecubeforum opgeslokt is door de Wii; Wordt het nieteens tijd voor splitsing?
[ Voor 31% gewijzigd door Smoonshine op 23-11-2006 08:38 ]
uhm...
Anoniem: 16195
Same here, het wordt weer wachten op een Third-party kabel, die hopenlijk ook nog een beetje goed is een leuk geprijsd..zezke schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:09:
Ik zou wel gaan voor zo'n Scart kabel, maar dan kan ik m'n wii niet aansluiten op m'n stereo. (Toch nodig voor topgames als zelda en red steel)
De "lokale" FRS hier vertelde mij in ieder geval dat ze niet wisten hoeveel Wii's ze kregen. Dat zou door het hoofdkantoor bepaald gaan worden op een later tijdstip. Ik kon me echter wel degelijk op een lijst laten zetten, maar daar zit geen enkele garantie aan vast. Ze gaan aan de hand van die lijst echter wel rond 8 december bellen om me te vertellen of ik er wel of geen een op kan komen halen. Of ze dat in grote steden ook gaan doen durf ik niet te zeggen (in mijn geval ben ik nl 2e op die lijst).Donnie Darko schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:26:
kan iemand bevestigen dat de frs niet aan pre-orders doet? want dan zorg ik dat ik bijtijds in de stad loop 8 december
Kortom: echt een reseveringslijst is het niet. Ik heb me er dan ook op laten zetten zodat ik in ieder geval een telefoontje krijg of ze er wel of niet genoeg hebben. Overigens deed een rondbelletje naar andere winkels in verschillende dorpen/steden wonderen, bij de Intertoys sta ik 4e bij een verwachte levering van 5 stuks. Bel dus gewoon ff langs verschillende toko's in de buurt om te horen hoe het zit.
Even iets anders: ik lees dus al met al dat er voor de Wii de volgende kabels bestaan (en al dan niet beschikbaar zijn in Europa):
- AV->Scart
- AV->S-Video
- AV->Composiet (in de doos)
- AV->Component
[ Voor 24% gewijzigd door Cleetje op 23-11-2006 10:05 ]
Anders had je het gewoon kunnen doen voordat je VC games hebt gedownload. Dan kun je gewoon verder blijven gamen met je semi-kapotte Wii, en zodra je je nieuwe binnen hebt de kapotte terug sturen. Zit je dus nooit zonder Wii, alleen kan je even een paar dagen niet online. Maar dat lijkt me niet zo'n rampSmoonshine schreef op donderdag 23 november 2006 @ 08:37:
Ik ben trouwens wel blij dat die fout verholpen is straks in Europa. Ik moet er niet aan denken dat ik helemaal blij thuis kom 8 december, mijn Wii update, en dan meteen alweer zonder bruikbare Wii zit.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
* apNia wou even een big-upje geven aan Gulpen Revenge voor z'n uitgebreide posts.. ik zou bijna willen dat je tot m'n vriendenkring behoorde
- MetroidPrime
Topicstarter
1Up heeft korte reviews van alle huidige Virtual Console spellen online gezet. Het goede nieuws is dat N64 spellen er op de Virtual Console veel beter uitzien, ondanks dat ze verder ongewijzigd zijn ten opzichte van de N64 versie.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Je kan bij de Wii alleen maar progressive output krijgen via component. Als je een HD-Ready TV hebt moet deze component signaal ondersteunen, dus je zal in de handleiding moeten zoeken hoe je dat voor elkaar kan krijgen (waarschijnlijk met een verloopstukje van component naar DVI)Cleetje schreef op donderdag 23 november 2006 @ 08:53:
Ik vraag mij dan het volgende af: mijn tv ondersteunt progressive scan, maar heeft geen component aansluiting. Wel heb ik Scart, DVI-I en S-Video (en uiteraard composiet). Als ik nu 480P via de Wii naar mijn TV wil voeren, zou een S-Video de oplossing zijn? Ik kan zo snel nergen vinden of S-Video nu wel of niet 480P ondersteunt (helaas kan ik de engelse wiki niet bekijken hier).
Anoniem: 197939
Ik mis super mario brothers 3, best game EVERMetroidPrime schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:33:
1Up heeft korte reviews van alle huidige Virtual Console spellen online gezet. Het goede nieuws is dat N64 spellen er op de Virtual Console veel beter uitzien, ondanks dat ze verder ongewijzigd zijn ten opzichte van de N64 versie.
Als die nog niet op de VC is dan kunnen ze hem moeilijk reviewen héAnoniem: 197939 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:45:
[...]
Ik mis super mario brothers 3, best game EVER
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
hehe, no shit 
Ik kan niet wachten tot ik in het bezit ben van een Wii! Ben er alleen nog niet helemaal uit welk spel ik als eerst ga aanschaffen. Ik denk dat ik sowieso Red Steel ga aanschaffen. Die nieuwe smash brothers moet ook geweldig zijn, die wordt toch pas in 2007 gereleased of zo?
Ik kan niet wachten tot ik in het bezit ben van een Wii! Ben er alleen nog niet helemaal uit welk spel ik als eerst ga aanschaffen. Ik denk dat ik sowieso Red Steel ga aanschaffen. Die nieuwe smash brothers moet ook geweldig zijn, die wordt toch pas in 2007 gereleased of zo?
Voor de mensen die composiet vs component vergelijkingen op de Wii willen zien moet je hier, KLIK! even kijken.
Ook nog een filmpje over een zelfgemaakte sensorbar
, Hierzo!
Het stelt niet veel voor maar het doet het wel en het is draadloos
Ook nog een filmpje over een zelfgemaakte sensorbar
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
- MetroidPrime
TopicstarterSterker nog, SMB 3 is nog niet eens aangekondig voor de Virtual Console en het spel staat ook niet op de uitgelekte lijst van toekomstige VC titels. Het spel zal ongetwijfeld ooit op de Virtual Console uitkomen, maar dat zal op zijn vroegst in 2007 zijn.disjfa schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:47:
[...]
Als die nog niet op de VC is dan kunnen ze hem moeilijk reviewen hé
Anoniem: 93354
Ik snap het niet meer met die kabel. Mijn tv heeft alleen scart, kan ik dan die componentkabel kopen of kan ik alleen de standaard kabel gebruiken?
dan zal je de RGB scart kabel moeten kopenAnoniem: 93354 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:16:
Ik snap het niet meer met die kabel. Mijn tv heeft alleen scart, kan ik dan die componentkabel kopen of kan ik alleen de standaard kabel gebruiken?
als je tv scart heeft kan je best een scart kabel kopen. Toch niet ZO moeilijk?Anoniem: 93354 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:16:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
- MetroidPrime
TopicstarterNee, je moet dan de RGB scartkabel gebruiken.Anoniem: 93354 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:16:
Component gaat nooit over SCART, en kan alleen op HD-Ready tvs gebruikt worden. Je kan de standaard kabel gebruiken, of je kan een (officiele Nintendo) RGB kabel kopen (moet jou tv dit wel ondersteunen) voor een beter beeldresultaat dan de standaardkabel (composite).Anoniem: 93354 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:16:
OMG die sensorbar is dus alleen aan de Wii aangesloten voor stroom (Lekker dom dat ik me dat nu pas realiseer want het is natuurlijk alleen een baken voor de Wii-mote om te "kijken" waar hij zich ongeveer ergens bevind). Waarom brengt Ninty deze niet gewoon uit met 2x AA batterijen ofzo. Ik wil dus echt geen lelijk draadje over/onder mijn TV hebben lopenpsychoclown schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:58:
Voor de mensen die composiet vs component vergelijkingen op de Wii willen zien moet je hier, KLIK! even kijken.
Ook nog een filmpje over een zelfgemaakte sensorbar, Hierzo!
20*350ZO45°
Alsof ze bewust de beste titels zo lang mogelijk uitstellen, de schavuiten!MetroidPrime schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:03:
[...]
Sterker nog, SMB 3 is nog niet eens aangekondig voor de Virtual Console en het spel staat ook niet op de uitgelekte lijst van toekomstige VC titels. Het spel zal ongetwijfeld ooit op de Virtual Console uitkomen, maar dat zal op zijn vroegst in 2007 zijn.
Ik ben dus van plan om met mijn Wii op mijn TFT te gaan spelen.
Ik zit dus nu te dubben, ik heb al een TV-kaart in mijn computer, maar, met mijn xbox zag dat er echt niet uit en dat zal hetzelfde voor de Wii betekenen
.
Ik kan kiezen voor een VGA box. Totaal geen ervaring mee, en ik ben bang dat er een delay tussen input en het beeld komt, waar ik me ontzettend aan ga storen en de Wii alsnog op mijn TV aansluit.
En heeft iemand ervaring met zo'n Component VGA box? (Deze lijkt mij het mooiste om op mijn TFT te zetten)
De xbox360 heeft ook component en VGA. Nu wilde ik even heel simpel denken, bestaat er een mogelijkheid dat er ooit (misschien third-party) een VGA kabel voor de Wii komt?
Zelf ga ik trouwens voor de Launch-titels Zelda en waarschijnlijk Red Steel ook heb ik al Metal Gear Solid: Twin Snakes hier liggen samen met een Wavebird
(Ik heb namelijk geen GC gehad maar had toendertijd voor een xbox gekozen, maar heb wel een PSX met MGS gehad!)
Ik zit dus nu te dubben, ik heb al een TV-kaart in mijn computer, maar, met mijn xbox zag dat er echt niet uit en dat zal hetzelfde voor de Wii betekenen
Ik kan kiezen voor een VGA box. Totaal geen ervaring mee, en ik ben bang dat er een delay tussen input en het beeld komt, waar ik me ontzettend aan ga storen en de Wii alsnog op mijn TV aansluit.
En heeft iemand ervaring met zo'n Component VGA box? (Deze lijkt mij het mooiste om op mijn TFT te zetten)
De xbox360 heeft ook component en VGA. Nu wilde ik even heel simpel denken, bestaat er een mogelijkheid dat er ooit (misschien third-party) een VGA kabel voor de Wii komt?
Zelf ga ik trouwens voor de Launch-titels Zelda en waarschijnlijk Red Steel ook heb ik al Metal Gear Solid: Twin Snakes hier liggen samen met een Wavebird
Waarschijnlijk ivm de latency.Richard schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:35:
[...]
OMG die sensorbar is dus alleen aan de Wii aangesloten voor stroom (Lekker dom dat ik me dat nu pas realiseer want het is natuurlijk alleen een baken voor de Wii-mote om te "kijken" waar hij zich ongeveer ergens bevind). Waarom brengt Ninty deze niet gewoon uit met 2x AA batterijen ofzo. Ik wil dus echt geen lelijk draadje over/onder mijn TV hebben lopen
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Enig idee hoe het verhaal ongeveer zal gaan met MGS? Ik heb alleen de 1e (20 x) uitgespeeld, dat vind ik nog steeds een van de betere console games. Ik hoorde namelijk dat 2 en 3 totaal niets met het verhaal van 1 te maken zou hebben. Wellicht schaf ik MGS ook wel aan.El_Quedro schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:41:
Ik ben dus van plan om met mijn Wii op mijn TFT te gaan spelen.
Ik zit dus nu te dubben, ik heb al een TV-kaart in mijn computer, maar, met mijn xbox zag dat er echt niet uit en dat zal hetzelfde voor de Wii betekenen.
Zelf ga ik trouwens voor de Launch-titels Zelda en waarschijnlijk Red Steel ook heb ik al Metal Gear Solid: Twin Snakes hier liggen samen met een Wavebird(Ik heb namelijk geen GC gehad maar had toendertijd voor een xbox gekozen, maar heb wel een PSX met MGS gehad!)
Latency? Van het laten branden van 10 IR-LEDjes?
Alle plaatsbepaling van de controller wordt door de controller gedaan, de sensorbar is echt alleen maar een baken. Vergelijkbaar met de Zapper: beeld zwart met een wit puntje, zapper ziet plaatje, zit het puntje in het midden? Hit!
Het probleem van een sensorbar op batterijen is heel simpel: je vergeet hem uit te zetten => batterijen lopen leeg. Zonde van het geld.
Bovendien moet je weer een schakelaartje inbouwen, en een statuslampje (en wat electronica om de batterijlading te controleren en het lampje groen of rood te laten zijn).
Plus, het ding wordt een stuk groter/zwaarder om omdat je toch een set AA'tjes kwijt moet.
Voor jou (en mij) misschien geen probleem, maar het maakt het geheel toch een stuk gebruikersvriendelijk. En bovendien is de kabel best netjes weg te werken.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
- MetroidPrime
TopicstarterMGS: Twin Snakes is een remake van deel 1 op de PSX. Het verhaal is nog exact hetzelfde als in het origineel.Anoniem: 197939 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:48:
[...]
Enig idee hoe het verhaal ongeveer zal gaan met MGS? Ik heb alleen de 1e (20 x) uitgespeeld, dat vind ik nog steeds een van de betere console games. Ik hoorde namelijk dat 2 en 3 totaal niets met het verhaal van 1 te maken zou hebben. Wellicht schaf ik MGS ook wel aan.
Het verhaal van deel 2 heeft overigens nog wel met deel 1 te maken en voor zover ik begrepen heb geld dat ook voor deel 3.
Jahzkr!Anoniem: 197939 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:48:
[...]
Enig idee hoe het verhaal ongeveer zal gaan met MGS? Ik heb alleen de 1e (20 x) uitgespeeld, dat vind ik nog steeds een van de betere console games. Ik hoorde namelijk dat 2 en 3 totaal niets met het verhaal van 1 te maken zou hebben. Wellicht schaf ik MGS ook wel aan.
MGS: Twin Snakes is de remake van Metal Gear Solid (PSX).
Gewoon met Solid Snake, Liquid Snake, Meryll, Vulcan Raven, Psycho Mantis, Grey Fox (je kent het wel dan
Alleen dan met wat extra features en hogere graphic kwaliteit!
De extra features zijn dingen als dat lijken blijven liggen, je kan in kastjes zitten, paar extra wapens en er is een first person view.
Ook heb ik op video.google.com gezien dat de cutscenes echt duidelijk verbeterd waren! Dus, ik ben echt benieuwd als oud-MGS fan
Nee, de Wii ziet gewoon de IR lampjes. Het maakte niet uit waar de sensor bar z'n stroom vandaan haalt, als de Wiimote de IR lampjes maar goed kan "zien".
In het filmpje met die 2 afstandsbedieningen werkte het toch ook gewoon. Dus het zou ook zeker mogelijk zijn om een sensor bar te maken die op batterijen werkt.
edit:
Damn, te traag.
OHHHHHHHHHH briljant!!! Deze game wordt dus echt een must-have. DIT is nog eens goed nieuwsEl_Quedro schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:04:
[...]
Jahzkr!
MGS: Twin Snakes is de remake van Metal Gear Solid (PSX).
Gewoon met Solid Snake, Liquid Snake, Meryll, Vulcan Raven, Psycho Mantis, Grey Fox (je kent het wel dan)
Alleen dan met wat extra features en hogere graphic kwaliteit!
De extra features zijn dingen als dat lijken blijven liggen, je kan in kastjes zitten, paar extra wapens en er is een first person view.
Ook heb ik op video.google.com gezien dat de cutscenes echt duidelijk verbeterd waren! Dus, ik ben echt benieuwd als oud-MGS fan
Ik heb MGS op de GC nu en heb deze jaaaren geleden ook op de PC gespeeld. Toen had je ook van die losse oefen missions. Is er een console waar die ook op beschikbaar zijn? Dat vond ik misschien wel vetter dan de game zelf namelijk...
Vergelijking tussen component en composiet bij verschillende Wii games.
Filmpje van hoe je een draadloze sensor bar kan maken.
Wii Sports: Automatic 91pin strike.
Rayman Raving Rabbids - Review
Filmpje van hoe je een draadloze sensor bar kan maken.
Wii Sports: Automatic 91pin strike.
Rayman Raving Rabbids - Review
Anoniem: 90936
Weet iemand toevallig waar Metroid Prime 1 nog goed te verkrijgen is tegen een zacht prijsje? Ik heb een tijdje gezocht en als ik een winkel vind, dan is hij nog voor de nieuwprijs
. Ik heb MP2 wel voor onder de 20 Euro kunnen vinden, maar ik had gehoord dat MP1 (stukken) leuker was.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Marktplaats, beste plek om goedkoop aan gamecube spellen te komen, heb het spel laatst gekocht samen met resident evil 4 voor 20 euro. niet slecht toch.Weet iemand toevallig waar Metroid Prime 1 nog goed te verkrijgen is tegen een zacht prijsje? Ik heb een tijdje gezocht en als ik een winkel vind, dan is hij nog voor de nieuwprijs. Ik heb MP2 wel voor onder de 20 Euro kunnen vinden, maar ik had gehoord dat MP1 (stukken) leuker was.
Alvast bedankt.
Anoniem: 63813
ik heb hem hier nog liggen origineel (dus niet zo'n goedkoop hoesje mocht dat je ubehraupt uitmaken). Speel em nooit meer.. mail maar (zie profiel) als je hem evt over wilt nemen.Anoniem: 90936 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:55:
Weet iemand toevallig waar Metroid Prime 1 nog goed te verkrijgen is tegen een zacht prijsje? Ik heb een tijdje gezocht en als ik een winkel vind, dan is hij nog voor de nieuwprijs. Ik heb MP2 wel voor onder de 20 Euro kunnen vinden, maar ik had gehoord dat MP1 (stukken) leuker was.
Alvast bedankt.
ik wil component voor de beamer en scart voor de tv maar om nou 2 kabels te kopenm wordt wat duur. Bestaan er geen verloopstukjes om van component scart te maken?
wordt de wii een beetje compleet geleverd qua joysticks? ik kom toch niet thuis om erachter te komen dat je eigenlijk niet zonder X kan.
Zo en nu maar eens kijken of ik er nog een kan bestellen zag aan de overkant een bordje in een speeldgoedwinkel met besteld uw wii. Benieuwd of het een lokker is of echt.
wordt de wii een beetje compleet geleverd qua joysticks? ik kom toch niet thuis om erachter te komen dat je eigenlijk niet zonder X kan.
Zo en nu maar eens kijken of ik er nog een kan bestellen zag aan de overkant een bordje in een speeldgoedwinkel met besteld uw wii. Benieuwd of het een lokker is of echt.
[ Voor 22% gewijzigd door ErikRo op 23-11-2006 14:33 ]
Metroid Prime 1 voor € 15,60Anoniem: 90936 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:55: Ik heb MP2 wel voor onder de 20 Euro kunnen vinden, maar ik had gehoord dat MP1 (stukken) leuker was. Alvast bedankt.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
- MetroidPrime
TopicstarterNee, component en RGB scart zijn twee verschillende aansluitingen. Er zit wel een composiet-kabel bij de console met een scart-verloopstukje, dus als je het niet erg vind een wat slechtere kabel te gebruiken hoef je er maar 1 te kopen.ErikRo schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:31:
ik wil component voor de beamer en scart voor de tv maar om nou 2 kabels te kopenm wordt wat duur. Bestaan er geen verloopstukjes om van component scart te maken?
In de startpost staat een lijstje van alles wat je bij de console krijgt.wordt de wii een beetje compleet geleverd qua joysticks? ik kom toch niet thuis om erachter te komen dat je eigenlijk niet zonder X kan.
Heeft iemand enig idee wanneer we DBZ Budokai Tenkaichi 2 kunnen verwachten in de EU? Insidegamer heeft de launch date op December 2006 staan, IGN op 31 december 2007. Dat lijkt me eerder 2006 iig. Echter is er niks terug te vinden op de Nintendo site en kan ik hem ook nergens voor pre-order vinden.
Nou ik heb ze beide gespeeld. En dat is echt niet waarAnoniem: 90936 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:55:
Weet iemand toevallig waar Metroid Prime 1 nog goed te verkrijgen is tegen een zacht prijsje? Ik heb een tijdje gezocht en als ik een winkel vind, dan is hij nog voor de nieuwprijs. Ik heb MP2 wel voor onder de 20 Euro kunnen vinden, maar ik had gehoord dat MP1 (stukken) leuker was.
Alvast bedankt.
Deel 2 zit net zo goed in elkaar als deel 1. Deel 2 is wel wat lastiger dan deel 1 en aan het wisselen tussen dimensies (oid, hoe zat het ook alweer? Het is alweer een tijdje geleden dat ik em heb gespeeld
Het is trouwens wel leuker om de metroid prime games in de goede volgorde te spelen.
En nintendo verkoopt ook zo'n kabel bij de launch? en is dat ook nuttig om te kopen of is het maar minimaal beter?MetroidPrime schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:28:
[...]
Nee, je moet dan de RGB scartkabel gebruiken.
Ja. En ligt eraan wat jij vind. Vele mensen vinden dat je de kabel moet halen.Anoniem: 93354 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:36:
[...]
En nintendo verkoopt ook zo'n kabel bij de launch? en is dat ook nuttig om te kopen of is het maar minimaal beter?
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
nogmaalsAnoniem: 93354 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:36:
[...]
En nintendo verkoopt ook zo'n kabel bij de launch? en is dat ook nuttig om te kopen of is het maar minimaal beter?

Dat zeg ik....
Anoniem: 91628
Onderstaand de bijna volledige chronologische volorde van de Metal Gear tijdlijn:
Daarnaast zijn er nog enkele andere "games" omtrent de Metal Gear reeks, maar ik weet helaas niet op welke plek deze precies in het rijtje gezet moeten worden:
Maar, er is méér! Er zijn namelijk ook nog enkele games die zich manifesteren rond enkele characters die ook hun plekje hebben binnen het Metal Gear verhaal, en games die iets te bieden hebben in de trand van de zogenaamde 'easter eggs'.
Wat mij betreft is dit qua verhaal echt één van de allerbeste game series ooit gemaakt! Het is echt heel leuk om te zien hoe fictie en realiteit met elkaar gekruist worden, om uiteindelijk tot één solide geheel gevormd te worden. Prachtig
Maar, zeker ook op gameplay gebied heeft deze serie echt heel wat te bieden! Wanneer je de GameCube remake eens kunt spelen moet je dat dan ook zeker doen! En al helemaal wanneer je de game voor een prikje kunt kopen ergens. Je zou gestraft moeten worden wanneer je de game laat liggen eigenlijk. Maar ja, dat had niemand echt op het programma staan de afgelopen verkiezingen, helaas...
- Metal Gear Solid 3: Snake Eater (speciale heruitgave onder de naam 'Subsistence')
- Metal Gear Solid: Portable Ops
- Metal Gear
- Metal Gear 2: Snake's Revenge (word niet erkend als officiële Metal Gear game)
- Metal Gear 2: Solid Snake
- Metal Gear Solid: Ghost Babel
- Metal Gear Solid (als remake uitgebracht voor de GameCube onder de naam Metal Gear Solid: The Twin Snakes)
- Metal Gear Solid: VR Missions
- Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (speciale heruitgave onder de naam 'Metal Gear Solid 2: Substance')
- Metal Gear Acid
- Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Daarnaast zijn er nog enkele andere "games" omtrent de Metal Gear reeks, maar ik weet helaas niet op welke plek deze precies in het rijtje gezet moeten worden:
- Metal Gear Acid 2
- Metal Gear Solid: Digital Graphic Novel
- En natuurlijk nog enkele gelimiteerde edities van enkele games uit de serie, met wat kleine extra's. Deze bevatten echter geen schrikbarende plotwendingen of dat soort dingen. Dus, daarvoor hoef je ze al eens niet te kopen.
Maar, er is méér! Er zijn namelijk ook nog enkele games die zich manifesteren rond enkele characters die ook hun plekje hebben binnen het Metal Gear verhaal, en games die iets te bieden hebben in de trand van de zogenaamde 'easter eggs'.
Wat mij betreft is dit qua verhaal echt één van de allerbeste game series ooit gemaakt! Het is echt heel leuk om te zien hoe fictie en realiteit met elkaar gekruist worden, om uiteindelijk tot één solide geheel gevormd te worden. Prachtig
Maar, zeker ook op gameplay gebied heeft deze serie echt heel wat te bieden! Wanneer je de GameCube remake eens kunt spelen moet je dat dan ook zeker doen! En al helemaal wanneer je de game voor een prikje kunt kopen ergens. Je zou gestraft moeten worden wanneer je de game laat liggen eigenlijk. Maar ja, dat had niemand echt op het programma staan de afgelopen verkiezingen, helaas...
Het is een groot verschil (afhankelijk van je TV), of het 30 euro waard is, is weer een ander verhaal...Anoniem: 93354 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:36:
[...]
Ik word net door MediaMarkt Amsterdam gebeld dat ze er voor mij geen hebben op de launchdatum. Ze krijgen er maar 15 binnen..betwijfel dit, maar niets aan te doen...nu verder zoeken 
Iemand enig idee waar ik in Amsterdam nog een goede pre-order kan zetten?
Iemand enig idee waar ik in Amsterdam nog een goede pre-order kan zetten?
[ Voor 17% gewijzigd door Hemmik op 23-11-2006 16:07 ]
De Dixons in Middelburg neemt geen Pre-orders van de Wii meer aan. Ze hebben er al te veel en bij dixons weten ze niet hoeveel elk filliaal krijgt omdat het van hogerop komt vertelde de beste man.
De Intertoys daarin tegen had er nog maar een stuk of 4? al wist de dame er maar weinig van waar ik het over had
maar daar maak je misschien nog een kans & ze wist ook niet hoeveel ze er kregen.
De Bartsmit heb ik niet meer gecheckt maar ik sta al op de lijst sins het pre-orderen mogelijk was. Misschien handig voor enkele zeeuwen onder ons.
Weet er trouwens iemand hoelang het stukje snoer is tussen de Wiimote & the Nunchuck? wel handig met een boxing game als je de nunchuck naast je gezicht kan houden voor de blok en de andere gestrekt voor een mep te geven zonder dat het snoertje eruitvliegt
Edit: mogelijk heb ik bij de launch alleen maar geld voor Wii en niet eens extra games enzo
De Intertoys daarin tegen had er nog maar een stuk of 4? al wist de dame er maar weinig van waar ik het over had
De Bartsmit heb ik niet meer gecheckt maar ik sta al op de lijst sins het pre-orderen mogelijk was. Misschien handig voor enkele zeeuwen onder ons.
Weet er trouwens iemand hoelang het stukje snoer is tussen de Wiimote & the Nunchuck? wel handig met een boxing game als je de nunchuck naast je gezicht kan houden voor de blok en de andere gestrekt voor een mep te geven zonder dat het snoertje eruitvliegt
Edit: mogelijk heb ik bij de launch alleen maar geld voor Wii en niet eens extra games enzo
[ Voor 5% gewijzigd door Dutchie! op 23-11-2006 16:08 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Standaard, niet al te oude normale kwaliteit philips tvHoedje schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:41:
[...]
Het is een groot verschil (afhankelijk van je TV), of het 30 euro waard is, is weer een ander verhaal...
Volgens het antwoord wat ik heb gekregen van Nintendo, heb je de Classic Controller nodig voor het spelen van Virtual Console spellen, en kun je de Gamecube controllers alleen gebruiken met Gamecube spellen...Hankey schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:05:
Ik ben net even langs de Dixons geweest om een Gamecube Wavebird controller mee te nemen. Tip voor de mensen die net als ik geen Gamecube hebben en van plan zijn Gamecube en / of virtual console spellen op de Wii te spelen: Bij de Dixons zijn de gewone Gamecube controllers 17,99 en de draadloze (Wavebrid) controllers maar 19,99. Deze heb je nodig om Gamecube spellen op de Wii te kunnen spelen, maar je kunt er ook alle virtual console games mee spelen. Je hebt dan dus eigenlijk geen Classic controller meer nodig...
Lekker verwarrend, al die controllers =PDe games op de Virtual Console zijn inderdaad alleen te spelen met de
classic controller. De Cube-controller en de Wavebird zijn te gebruiken
bij het spelen van GameCube-spellen.
Met vriendelijke groet,
Het Nintendo Team
We all make choices, but in the end our choices make us! - Andrew Ryan
Shit ik loop vandaag bij de gameshop in den haag naar binnen en vroeg naar de beschikbaarheid van de wii met de launch en zei vertelde me dat ze nog geeneens alle preorders kunnen voldoen.
dat word lachen 08/12

dat word lachen 08/12
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Anoniem: 16195
Het lijkt me eigenlijk ook niks om VC games te spelen op de GC controller, die vierpuntdruktoes (ofzo
) is nou niet echt ideaal en een beetje op een rottige plek op de layout
- MetroidPrime
TopicstarterDat is niet waar, volgens het VC menu zelf kun je de GC controller gebruiken voor sommige VC spellen.Onno82 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:17:
[...]
Volgens het antwoord wat ik heb gekregen van Nintendo, heb je de Classic Controller nodig voor het spelen van Virtual Console spellen, en kun je de Gamecube controllers alleen gebruiken met Gamecube spellen...
Nee, je kan alleen gebruik maken van 480p als je een component ingang hebt.Cleetje schreef op donderdag 23 november 2006 @ 08:53:
[...]
Even iets anders: ik lees dus al met al dat er voor de Wii de volgende kabels bestaan (en al dan niet beschikbaar zijn in Europa):Ik vraag mij dan het volgende af: mijn tv ondersteunt progressive scan, maar heeft geen component aansluiting. Wel heb ik Scart, DVI-I en S-Video (en uiteraard composiet). Als ik nu 480P via de Wii naar mijn TV wil voeren, zou een S-Video de oplossing zijn? Ik kan zo snel nergen vinden of S-Video nu wel of niet 480P ondersteunt (helaas kan ik de engelse wiki niet bekijken hier).
- AV->Scart
- AV->S-Video
- AV->Composiet (in de doos)
- AV->Component
Je hebt niks aan component, omdat je zelf zegt dat je daar geen ingang voor hebt. Je moet een verloop stukje hebben van composite (standaard) naar scart, hoogstwaarschijnlijk zit deze er gewoon bij.Anoniem: 93354 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:16:
Als je TV ook RGB via Scart ondersteund, dán pas heb je wat aan een RGB-SCART kabel.
Boeboe schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:27:
[...]
als je tv scart heeft kan je best een scart kabel kopen. Toch niet ZO moeilijk?
Nee, want via de RGB-SCART kabel komt (bij de gamecube iig) alleen maar RGB signaal, als je tv dit dus niet ondersteund, dan heb je hier niks aan, en krijg je alleen maar geluid.MetroidPrime schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:28:
[...]
Nee, je moet dan de RGB scartkabel gebruiken.
Er komt over de RGB-SCART kabel (bij de gamecube iig) géén composite/s-video signaal !!!
Ik speel(de) vaak boven op een 51 of 55 cm (weet ik niet precies) 4:3 TV van Sony met vlakke beeldbuis. Daarbij zie je het verschil tussen RGB en composiet nauwelijks. Het verschil op de breedbeeld TV van Philips met Pixelplus enz. is daarentegen groot. Volgens mij heeft dat er ook mee te maken omdat veel gamecube spellen geen breedbeeldmodus ondersteunen en je dus het beeld uitrekt, indrukt etc. Daarnaast is die TV groter en is de kwaliteit ook wel een stuk beterAnoniem: 93354 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:10:
[...]
Standaard, niet al te oude normale kwaliteit philips tv