Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 68 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-06 21:39
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:13:
Wat een afknapper..FF wachten nog dus op een verbeterde versie. Want als het eenmaal wél goed werkt haal ik m zeker in huis. Edit: Dit zijn reviews van mensen die er al wat langer mee hebben gespeeld. Niet mensen die gelijk w00t posten na 1 uurtje spelen en het nog helemaal 'nieuw' en 'speciaal' aan voelt.
Ik vraag me af of ik hier nog op moet in gaan :x . Volgens mij zoek je naar redenen om hem niet te kopen. Alle grote gamesites zijn zeer positief, waarom dan afgaan op het oordeel van deze site 8)7
Edit: Dit zijn reviews van mensen die er al wat langer mee hebben gespeeld. Niet mensen die gelijk w00t posten na 1 uurtje spelen en het nog helemaal 'nieuw' en 'speciaal' aan voelt
Heb je de links uberhaupt wel gelezen? Die ene negatieve reviewer heeft niet eens zelf een Wii, hij heeft alleen op een "press event" gespeeld :P

[ Voor 21% gewijzigd door Hoedje op 22-11-2006 08:40 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Sowieso de titel van dat stukkie al... Nintendon't: the case against the Wii. Die zijn er gewoon op uit om ff te zieken en daarmee weer wat hits te scoren. het is tot nog toe namelijk de enige die over de Wiimote zeurt. Ze hebben dus NIET heel lang getest, hij zegt:
"There's a huge crack, though, in this dream of a fully immersive, pick-up-and-play experience. The Wii is not a precise machine. During my first closed-door demo of the new console, I tried out a sci-fi title. I aimed the Wii Remote like a gun at some enemy drones while using the nunchuk's thumbstick to run around. I pointed at an incoming robot. The crosshairs drifted off the screen, and suddenly my perspective changed and I was facing the wall. Now the drones were all over me. I opened fire, but even at point-blank range I could barely hit anything."
Daarmee doelt ie dus op een oude versie van Metroid Prime 3, die zelfs nu nog niet klaar is.

Dat Zelda geen voice acting heeft is 1. allang bekend en 2. dat HOORT. Het betrekt mij meer bij de game zelfs, dat het er niet in zit. Voice acting wordt namelijk maar zelden goed gedaan... (Baten Kaitos anyone??).

Midimuziek is inderdaad wel jammer, ik had begrepen uit oude previews dat de score door een orkest gedaan zou worden enzo. Maar goed, je kan niet alles hebben. :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Dragonball Z tenkaichi 2 heeft van IGN onverwachts een 8,3 gekregen.

Dan wordt het rijtje van best beoordeelde titels:

1: Zelda
2: MonkeyBall
3: Rayman
4: Dragonball Z
5: Call of Duty 3

Toch wel typisch dat een vlugge port van Call of Duty 3 hogere cijfers scoort dan Red Steel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:13:
De Wiimote schijnt niet goed te werken:

http://www.slate.com/id/2154157/

Wat een afknapper..FF wachten nog dus op een verbeterde versie. Want als het eenmaal wél goed werkt haal ik m zeker in huis. Edit: Dit zijn reviews van mensen die er al wat langer mee hebben gespeeld. Niet mensen die gelijk w00t posten na 1 uurtje spelen en het nog helemaal 'nieuw' en 'speciaal' aan voelt.
Om Erik maar even aan te halen "De Wiimote is GEEN zapper", het is een 3d-muis. Nogal wiedes dus dat als je op het scherm mikt dat de crosshair niet klopt. Maar goed dit is de eerste die dat niet door heeft gehad. De Wiimote werkt namelijk erg accuraat, alleen niet als je denkt dat ie anders werkt:
Wii remote geen zapper

Ai, dat is pijnlijk om te lezen. Mijn naamgenoot Erik Sofge schreef voor Slate een compleet artikel over waarom mensen vooral géén Wii moeten kopen. Dat mag, alleen wordt het halverwege de tekst pijnlijk duidelijk dat Erik niet helemaal heeft begrepen hoe de controller precies werkt. Ik vraag me af bij hoeveel mensen dit misverstand nog meer leeft.

"De Wii is geen nauwkeurig systeem. Gedurende mijn eerste, achter gesloten deuren, kennismaking met Nintendo's nieuwe console speelde ik een sci-fi spel (Metroid Prime 3). Ik richtte de Wii Remote als een pistool op een paar vijandelijke robots terwijl ik liep met de controlstick van de nunchuk. Ik mikte op één van de robots, en plotseling vloog de cursor een hele andere kant op! Mijn personage begon te draaien en ineens keek ik tegen een muur aan. Nu werd ik van alle kanten aangevallen door vijanden, maar zelfs van heel dichtbij lukte het me nauwelijks om iets te raken."

Ik zie Erik voor me. Eén oog dichtgeknepen, de Wii controller in een rechte lijn met zijn andere oog terwijl hij probeert zo goed en zo kwaad als het gaat op het scherm te richten. Maar de Wii remote werkt niet als een zapper.

Als iemand maar even aan Erik uitgelegd zou hebben dat hij niet rechtstreeks op het scherm hoeft te richten maar de controller kan gebruiken als een muis om de cursor op het scherm te besturen, dan was de toon van zijn artikel allicht compleet anders geweest.

Gelukkig ook op Slate een artikel van Chris Suellentrop die het wel begrepen heeft: Wii is the Champion: Nintendo's new console bests the PS3 and the Xbox 360
toon volledige bericht
Maar goed als je het niet vertrouwt dan zou ik het gewoon eens in de winkel gaan proberen. Geen enkele site zegt namelijk dat de Wiimote niet goed zou werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 104593 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:44:

Toch wel typisch dat een vlugge port van Call of Duty 3 hogere cijfers scoort dan Red Steel :P
Ik ben er niet zo van overtuigt dat het een "vlugge" port is, daarnaast vind ik het grote nadeel aan CoD 3 het gebrek aan multiplayer.

Overigens voor de echte gedachte van iemand, die er echt veel mee heeft gespeeld, lees deze blog entry van Matt met de 20 dingen die hij goed en slecht vindt aan de Wii: http://blogs.ign.com/Matt-IGN/2006/11/20/37815.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:46:

Maar goed als je het niet vertrouwt dan zou ik het gewoon eens in de winkel gaan proberen. Geen enkele site zegt namelijk dat de Wiimote niet goed zou werken. :)
En vergeet niet dat de Wiimote nog af te stellen is. Matt van IGN had soortgelijke problemen achter een plasmascherm, maar toen hij de accuracy omhoog krikte was er niets meer aan de hand.
One thing that really bugged me early on is that my Wii remote seemed to glitch out when playing on my plasma at home. I evrentually figured out that this was happening because I was playing from about 10 feet away. This pissed me off very, very much and I was about ready to rant about the limitations of the technology, but first I went into Wii Settings and upped the sensitivity of the sensor bar to the max. That fixed everything. If you've had similar problems then follow my lead and you'll be happy.

[ Voor 35% gewijzigd door Ecco op 22-11-2006 09:12 ]

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 104593 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:44:
Dragonball Z tenkaichi 2 heeft van IGN onverwachts een 8,3 gekregen.
gaat dit over de Wii versie? Want ik kan hierover nergens iets terugvinden :| . Ik heb de ps2 versie aan het werk gezien bij een vriend (een van de beste dbz games die er beschikbaar zijn btw) en ik ben echt benieuwd hoe goed dat de Wii controls hier werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

Boeboe schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:16:
[...]
gaat dit over de Wii versie? Want ik kan hierover nergens iets terugvinden :| . Ik heb de ps2 versie aan het werk gezien bij een vriend (een van de beste dbz games die er beschikbaar zijn btw) en ik ben echt benieuwd hoe goed dat de Wii controls hier werken.
Gamerankings.com

Makkelijke site verder :) ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ecco schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:04:
En vergeet niet dat de Wiimote nog af te stellen is. Matt van IGN had soortgelijke problemen achter een plasmascherm, maar toen hij de accuracy omhoog krikte was er niets meer aan de hand.
Dat waren volgens mij andere problemen dan waar die andere vent het over had, zou ook vreemd zijn aangezien het om een demo-opstelling ging. Maar mocht het hetzelfde probleem zijn dan is het inderdaad op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

klopt het dat Dragonball Z tenkaichi 2 ook een story-mode gaat bevatten en je zo langs alle saga's speelt, of wordt het een recht-toe-recht-aan knokspel?
Anoniem: 16195 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:30:
De Wii is eindelijk uit, zijn er al screenshots gereleased van de VC games? Of speelt niemand die daar (wat ik me niet voor kan stellen) :P
Ook nog niet gehoord, dus ff een schopje met deze vraag :P

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 16195 op 22-11-2006 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 16195 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:31:
klopt het dat Dragonball Z tenkaichi 2 ook een story-mode gaat bevatten en je zo langs alle saga's speelt, of wordt het een recht-toe-recht-aan knokspel?
tenkaichi 2 bevat ALLES: vanaf de eerste Z episodes tot de laatste GT episodes: ieder gevecht van iedere saga kan je naspelen, samen met enkele "what if x defeated y" sidestories. Heel wat verhaallijn dus, en het heeft men vriend meer dan 60 uur gekost om het uit te spelen :) .Zowat ieder personage dat in de serie zit is tevens speelbaar. Ik was eigenlijk wel onder de indruk van de ps2 versie, maar zelf ga ik wachten met hem te kopen tot de Wii versie uit is.

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 22-11-2006 09:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Tssss die DBZ game zuigt toch want je kan geeneens kamehameha gestures maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Anoniem: 93354 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:43:
Tssss die DBZ game zuigt toch want je kan geeneens kamehameha gestures maken :/
Jawel.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Oke gaat ook niet helemaal goed wat betreft de Wii in het buitenland: http://digg.com/gaming_ne..._code_110213_makes_us_cry

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:16
Hoop dat europa andere versie krijgt, firmware update iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
OW YEAH!

It's a good day!

Ebay was me vandaag gunstig gezind. Een Wii + Zelda voor 395$ + 45$ shipping costs = 440$ oftewel 342 euro!

Bij DVD boxoffice was ik een pak meer kwijt.

Bijkomende voordelen
  • Wii gaat vandaag nog op de post!
  • Gift wrap, dus grote kans op geen invoerrechten en belastingen. Mocht het wel zo zijn dan so be it.
  • Verkoper had 6000+ feedback van 99,6%, dat zit dus wel goed!
Nu nog ASAP op zoek gaan naar een component kabel!

Edit: Schnumi: waar heb jij die toen vandaan en hoeveel heb je hem betaald all-in?

[ Voor 5% gewijzigd door Little Bear op 22-11-2006 10:21 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:39

SD5k

>4&X

Hoedje schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:47:
Overigens voor de echte gedachte van iemand, die er echt veel mee heeft gespeeld, lees deze blog entry van Matt met de 20 dingen die hij goed en slecht vindt aan de Wii: http://blogs.ign.com/Matt-IGN/2006/11/20/37815.
Hmmm, hij zegt in zijn log: "I hope the second USB 2.0 slot will support a USB hard drive in the future.".

Maar wat is er dan met dat eerste USB slot aan de hand? Weet hij al iets van randapparatuur die je erop aan kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-02 05:33
Het is natuurlijk geweldig dat je hem voor de Eu release kan krijgen, maar voor 95€ kun je toch weer een mooi spel en accesoire kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27
Falcon schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:56:
Oke gaat ook niet helemaal goed wat betreft de Wii in het buitenland: http://digg.com/gaming_ne..._code_110213_makes_us_cry
De problemen worden sterk overdreven. Als je de Amerikaanse Nintendo forums leest merk je dat er toch vrij weinig posts zijn van mensen die er last van hebben. Het is niet goed dat het gebeurt, maar ik kan me de Xbox 360 launch goed herinneren en toen was er veel meer ophef op verschillende fora dan nu.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-06 22:40

The_DoubleU

Tweaker in München

Hoedje schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:47:
Die review bevalt me wel.
Alle "negatieve" punten die Matt opnoemt vind ik niet zo belangrijk. Zoals shopping channel, Wii network. En hopelijk komt er een update voor de mensen die het wel belangrijk vinden.
Het enige waar ik mee eens ben is de kabels, maar ja, Nintendo moet natuurlijk ook een beetje geld verdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
-Sander schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:19:
[...]

Hmmm, hij zegt in zijn log: "I hope the second USB 2.0 slot will support a USB hard drive in the future.".

Maar wat is er dan met dat eerste USB slot aan de hand? Weet hij al iets van randapparatuur die je erop aan kan sluiten?
bijvoorbeeld een LAN adapter. Ik heb zelf zeer slecht WIFI signaal in mijn kamer, dus een LAN aansluiting zou wel prettig zijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Kurios schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:30:
[...]

bijvoorbeeld een LAN adapter. Ik heb zelf zeer slecht WIFI signaal in mijn kamer, dus een LAN aansluiting zou wel prettig zijn! ;)
ik denk dat hij bedoelt dat het erop lijkt of de eerste wel een usb hard drive aankan :)

en ik ga zeker later ook dbz kopen voor de wii :)

[ Voor 7% gewijzigd door Alien B.O.B. op 22-11-2006 10:41 ]

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 14:43
Weet iemand of je poorten moet forwarden voor online multiplayer? Ik zit namelijk op het Surfnet netwerk via de uni/woningcorporatie. Het is bloedsnel (100Mb/s sync), maar ze hebben bijna alle inkomende verbindingen dicht zitten. Alleen 7, 20, 21, 22, 113 en 443 staan open.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
MetroidPrime schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:22:
[...]

De problemen worden sterk overdreven. Als je de Amerikaanse Nintendo forums leest merk je dat er toch vrij weinig posts zijn van mensen die er last van hebben. Het is niet goed dat het gebeurt, maar ik kan me de Xbox 360 launch goed herinneren en toen was er veel meer ophef op verschillende fora dan nu.
Als het ‘slechts’ 1% is zijn dat 10.000 mensen; dat lijkt erg snel veel...

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:19

Richard

Kuru Kuru Kururin

Little Bear schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:17:
OW YEAH!

It's a good day!

Ebay was me vandaag gunstig gezind. Een Wii + Zelda voor 395$ + 45$ shipping costs = 440$ oftewel 342 euro!

Bijkomende voordelen
  • Wii gaat vandaag nog op de post!
  • Gift wrap, dus grote kans op geen invoerrechten en belastingen. Mocht het wel zo zijn dan so be it.
  • Verkoper had 6000+ feedback van 99,6%, dat zit dus wel goed!

Edit: Schnumi: waar heb jij die toen vandaan en hoeveel heb je hem betaald all-in?
toon volledige bericht
Ik heb er gemengde gevoelens bij; een US-Wii is natuurlijk wel handig voor goedkope importgames; echter maakt het qua prijs natuurlijk niets uit met een EUR-Wii (zelfs nog ietsje duurder). Voordeel is alleen dat je hem (misschien) wat sneller in huis hebt. Verder ook nog een stepdown nodig? Of had je die toevallig nog?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Falcon schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:56:
MetroidPrime schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:22:
[...]

Helemaal eens met MP. Overigens is de Nintendo klantenservice (in Amerika) wel heel erg goed. Ze sturen eerst een nieuwe (!) en daarna hoef je pas de oude op te sturen. Dus vervanging is razendsnel.
-Sander schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:19:
[...]

De eerste USB aansluiting is voor de USB naar ethernet connector, iig daarvoor wil die hem gebruiken.
The_DoubleU schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:24:
[...]

Die review bevalt me wel.
Alle "negatieve" punten die Matt opnoemt vind ik niet zo belangrijk. Zoals shopping channel, Wii network. En hopelijk komt er een update voor de mensen die het wel belangrijk vinden.
Het enige waar ik mee eens ben is de kabels, maar ja, Nintendo moet natuurlijk ook een beetje geld verdienen :)
Het is tenminste een realistische kijk op de zaken. Het is niet fanboy achtig en hij noemt gewoon eerlijk op wat hem bevalt en niet bevalt. Daardoor krijg ik ook meer vertrouwen in de positive punten die hij noemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bron? op de laatste previews kon dat nog niet (nouja, je kan het wel doen, maar het heeft geen nut ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Little Bear schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:17:
OW YEAH!

It's a good day!

een Wii kost 247 euro inclusief verzendkosten bij DVDboxoffice. Komt waarschijnlijk wel 50 euro BTW bij maar dan ben je niet veel meer kwijt. Zelda is 45 euro. Sterker nog , je betaald exact hetzelfde als bij DBO. Maar nu heb je 'em wel eerder, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Richard schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:46:
[...]

Ik heb er gemengde gevoelens bij; een US-Wii is natuurlijk wel handig voor goedkope importgames; echter maakt het qua prijs natuurlijk niets uit met een EUR-Wii (zelfs nog ietsje duurder). Voordeel is alleen dat je hem (misschien) wat sneller in huis hebt. Verder ook nog een stepdown nodig? Of had je die toevallig nog?
Dat zie je verkeerd hoor. De Wii zelf is idd iets duurder. De games maken dat echter volledig goed. Een importgame heb je gewoon thuisgestuurd voor iets meer dan 40 euro. Dan wordt het als je regelmatig games koopt al snel erg voordelig natuurlijk. Ikzelf ben van plan eind 2007 ongeveer 15-20 games te hebben...

Verder komen er in Amerika meer games uit, hebben ze mooiere box-art, en worden ze meestal VEEL sneller gereleased. Kijk bijvoorbeeld naar Excite Truck...

Die stepdown hebben we nog liggen, het is niet de eerste keer dat we importeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:02:
[...]

een Wii kost 247 euro inclusief verzendkosten bij DVDboxoffice. Komt waarschijnlijk wel 50 euro BTW bij maar dan ben je niet veel meer kwijt. Zelda is 45 euro. Sterker nog , je betaald exact hetzelfde als bij DBO. Maar nu heb je 'em wel eerder, gefeliciteerd!
50 euro BTW, en een dikke kans op ook nog eens invoerrechten te betalen. Bovendien kan DBO niet op tijd leveren, en god weet wanneer ze dat wel gaan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 93354 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:52:
[...]

Bron? op de laatste previews kon dat nog niet (nouja, je kan het wel doen, maar het heeft geen nut ;))
De IGN review die even daarvoor gepost is :P --> http://wii.ign.com/articles/747/747251p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat games eerder te krijgen zijn is wel fijn ja. Maar ik denk dat er wel redelijk snel een freeloader te krijgen is. Die van de gc werkt zelfs nog dus misschien werkt die ook wel met wii games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197939

Slecht nieuws:
nieuws: Software-update kan Wii onbruikbaar maken

Ik wacht nog even straks met updaten, thats for sure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 23:37

Convoy

g44p

lijkt de 360 fall update wel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik vind het erg cool (met name van Datel) dat de Freeloader gewoon nog werkt. Ik denk dan ook wel dat er snel een FriiLoader zal komen want de oude freeloader wordt neem ik aan als GC game verwerkt. maar het principe erachter werkt dus nog. Goed nieuws.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Zoals op de vorige pagina is gezegd(!), de problemen worden sterk overdreven.
LB06 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:43:
Weet iemand of je poorten moet forwarden voor online multiplayer? Ik zit namelijk op het Surfnet netwerk via de uni/woningcorporatie. Het is bloedsnel (100Mb/s sync), maar ze hebben bijna alle inkomende verbindingen dicht zitten. Alleen 7, 20, 21, 22, 113 en 443 staan open.
Er is nog geen online multiplayer mogelijk op de Wii.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

MetroidPrime schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:50:
Er is nog geen online multiplayer mogelijk op de Wii.
Nog weinig Wii dus maar vooral Mii, als je ff geen vrienden hebt uitgenodigd en/of geen meerdere controls nog hebt aangeschaft :D

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 22-11-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 12-06 18:27

rajackar

Blood Minister

Deddiekoel schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:49:
Ik vind het erg cool (met name van Datel) dat de Freeloader gewoon nog werkt. Ik denk dan ook wel dat er snel een FriiLoader zal komen want de oude freeloader wordt neem ik aan als GC game verwerkt. maar het principe erachter werkt dus nog. Goed nieuws.
Zou de maxdrive boot disc dan ook nog werken?
Kan me zo voorstellen dat Nintendo dat toch wel wil voorkomen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Little Bear schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:09:
[...]

50 euro BTW, en een dikke kans op ook nog eens invoerrechten te betalen. Bovendien kan DBO niet op tijd leveren, en god weet wanneer ze dat wel gaan kunnen.
Klopt, DBO gaat dit jaar waarschijnlijk niet meer leveren. De enige reden dat ik perse een USA model moet hebben is omdat ik 20 Gamecube games heb (USA) die ik ooit nog eens wil spelen (freeloader swap sucks). De PAL Wii heeft 480p dus NTSC/PAL maakt niet meer uit. Alleen de spellen, ja, die zijn goedkoper (5-10 euro) en ze komen eerder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Iemand de prijzen van Wii component kabels al gecheckt op Ebay? Gekkenhuis!

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Captain N schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:50:
Iemand de prijzen van Wii component kabels al gecheckt op Ebay? Gekkenhuis!
Link werkt bij mij niet, maar er zullen ongetwijfeld absurd hoge prijzen staan ;)

Zal dan wel niet lang duren voordat een third party hier op inspringt. Een goede kabel is namelijk voor een appel en een ei te maken en je kunt ze behoorlijk hoog wegzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Ik was er na mijn recente aanschaf ook voor aan het kijken, maar dan pas ik toch wel.

Op de store.nintendo.com staan ze voor 29$, maar ze zijn wel uitverkocht. Schijnbaar is de component cable schaarste groter dan de wii schaarste.

Nu ik ga niet meer dan 30 euro betalen voor een kabel. Dan blijf ik wel composiet spelen tot die dingen beter leverbaar worden. Ik verwacht geen problemen met een US Wii - EU Component Cable combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ah, ik zocht op afgelopen aanbiedingen, waarvoor je moet inloggen. Dit zijn lopende aanbiedingen. Welke gek heeft er nou 177.50 $ over om wat eerder met de beste kabel te kunnen gamen? En dan zitten wij hier te miepen dat het ding een euro of 30 gaat kosten... :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Als ik die component-kabel niet bij de launch kan vinden, dan doe ik het wel een tijdje met een RGB-scartkabel. Composietkabels zouden bij wet verboden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Zie er hier zelfs eentje van 199$. Haast net zo'n dure grap als je vlees op deze manier grillen.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 21:47
Ik ben net even langs de Dixons geweest om een Gamecube Wavebird controller mee te nemen. Tip voor de mensen die net als ik geen Gamecube hebben en van plan zijn Gamecube en / of virtual console spellen op de Wii te spelen: Bij de Dixons zijn de gewone Gamecube controllers 17,99 en de draadloze (Wavebrid) controllers maar 19,99. Deze heb je nodig om Gamecube spellen op de Wii te kunnen spelen, maar je kunt er ook alle virtual console games mee spelen. Je hebt dan dus eigenlijk geen Classic controller meer nodig...
MetroidPrime schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:01:
Als ik die component-kabel niet bij de launch kan vinden, dan doe ik het wel een tijdje met een RGB-scartkabel. Composietkabels zouden bij wet verboden moeten worden.
Met slim. Mijn TV heeft geen component aansluiting, dus ik zal het met een RGB kabel moeten doen. Ik snap echter echt niet dat consoles tegenwoordig nog met een composiet aansluiting worden geleverd. Elke TV van pakweg 20 jaar of nieuwer ondersteunt RGB over scart, dus lijkt me dat een veel beter optie als standaard kabel. Composiet is echt hopeloos verouderd...

[ Voor 40% gewijzigd door equationunequal op 22-11-2006 13:10 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Captain N schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:59:
Ah, ik zocht op afgelopen aanbiedingen, waarvoor je moet inloggen. Dit zijn lopende aanbiedingen. Welke gek heeft er nou 177.50 $ over om wat eerder met de beste kabel te kunnen gamen? En dan zitten wij hier te miepen dat het ding een euro of 30 gaat kosten... :P
de duurste component (+ zelda) is in de 600 dollar op ebay :P

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

deze viel me het meest op...
dat is erg....onze game mania kerel wist me te vertellen dat hij de componentkabels gewoon in voorraad ging hebben op de launchdag. Ik heb er voor de zekerheid dan maar een exemplaar van laten reserveren ook.
Zelfs als ik ze niet kan hebben: ik kan me absoluut niet inbeelden dat ik +100 euro zou betalen om een weekje eerder in betere kwaliteit te kunnen gamen, hoe lelijk de standaard composiet er ook niet uit mag zien op mijn scherm.

*edit* en het is toch weeral zielig dat Nintendo's voorraad volledig uitverkocht is waarop je honderden kabels op ebay tegenkomt aan woekerprijzen. Zulke situaties kom je dus enkel in de US tegen.

[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 22-11-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
rajackar schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:02:
[...]

Zou de maxdrive boot disc dan ook nog werken?
Kan me zo voorstellen dat Nintendo dat toch wel wil voorkomen.
Daar ben ik ook erg benieuwd naar... dan zou ik het toch interessant vinden er een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand me uitleggen hoe het nu precies zit met die composietkabels e.d.? Ik niet echt een techneut wat dat betreft, heb geen flauw idee wat het uberhaupt is. Ik heb op zolder nog een oude philips tv staan (jaartje of 5 6 oud) die het nog prima doet. Kan ik dat ding hier gewoon op aansluiten d.m.v. een scartkabel? Wordt die er nu bijgeleverd of moet ik extra kabels open?

Enlighten me please ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
Anoniem: 197939 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:18:
Kan iemand me uitleggen hoe het nu precies zit met die composietkabels e.d.? Ik niet echt een techneut wat dat betreft, heb geen flauw idee wat het uberhaupt is. Ik heb op zolder nog een oude philips tv staan (jaartje of 5 6 oud) die het nog prima doet. Kan ik dat ding hier gewoon op aansluiten d.m.v. een scartkabel? Wordt die er nu bijgeleverd of moet ik extra kabels open?

Enlighten me please ;)
Scartkabel wordt niet bijgeleverd. Als je TV component ondersteunt (kijk even in je gebruiksaanwijzing), dan zou ik daar zeker voor gaan, omdat component de beste beeldkwaliteit biedt. Als je TV geen component ondersteunt zou ik voor een RGB (scart) kabel gaan, dat is de beste optie na component...

Bij de Wii zelf krijg je alleen een composiet kabel (een tulp stekker voor beeld en twee voor geluid) en die dingen zitten kwa beeldkwaliteit weer een (flinke) stap onder dat van een RGB kabel...

[ Voor 10% gewijzigd door equationunequal op 22-11-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 19:53

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Pffff
* apNia is weer eens laat met de pre-order hoor..
Overal weer dikke lijsten. Heb nu m'n zinnen op Bart Smit gezet en heb daar een pre-order geplaatst (13e in de rij, het zal toch geen bad luck zijn he?).. Either way zit ik er over te denken sowieso rond openingstijd voor de deur te staan...
Iemand anders nog tips om jezelf om de wachtlijsten heen te worstelen en 8 december meer kans op een Wii te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:44
Hankey schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:23:
[...]

Scartkabel wordt niet bijgeleverd. Als je TV component ondersteunt (kijk even in je gebruiksaanwijzing), dan zou ik daar zeker voor gaan, omdat component de beste beeldkwaliteit biedt. Als je TV geen component ondersteunt zou ik voor een RGB (scart) kabel gaan, dat is de beste optie na component...

Bij de Wii zelf krijg je alleen een composiet kabel (een tulp stekker voor beeld en twee voor geluid) en die dingen zitten kwa beeldkwaliteit weer een (flinke) stap onder dat van een RGB kabel...
Heb gisteren de kabel besteld bij Playasia. Verwachte verzenddatum 4 december dus als het even meezit is deze de 8e binnen. Mits een 3e plaats in de rij bij Bart Smit daadwerkelijk een Wii gaat opleveren. De dame bij BS gaf aan dat daar pas halverwege volgende week meer duidelijkheid over zou komen. Afwachten maar.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hankey schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:23:
[...]

Ahh oke.. Ik heb nog wel een scart kabel liggen, ik kijk het daar eerst wel even mee aan. Dan 'upgrade' ik later wel even naar component mocht dat mogelijk zijn :) Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Wii problems to be fixed by Euro launch

The bad news - some US Wii owners have experienced issues with their Wii after downloading a WiiConnect24 updates. The good news - this only effects a small number of consoles. The best news - Nintendo of Europe is promising that these issues will be smoothed out by the European launch.

I really have to say that Nintendo earned some extra respect (in my book) with this situation. The issue is out there, albeit one that effects a small percentage of owners. Nintendo hasn’t tried to hide the fact that the issue is there…instead they offer to replace defective Wii systems no problem, and promise to sort things out by the next launch. Good for Nintendo for owning up to these issues so early.
_O_

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:06
@resilience

Volgens mij snap je het toch nog niet helemaal. Hierbij puntsgewijs:

- Mooiste oplossing is van wii a/v uitgang naar tv component (heeft jouw tv niet)
-2de plaats is RGB via scart. Dus van de wii uitgang via een kabel die je los moet kopen naar de RGB ingang van je tv. Waarschijnlijk ondersteunt alleen scart 1 (als je er twee hebt) RGB. RGB is niet een soort kabel, maar een manier van informatie encoden. Red Green Blue
-laatste plaats komt composiet/tulp (is hetzelfde)

Een scartkabel die je nog hebt liggen kan dus niet. De kabel loopt van de wii naar je tv. De wii heeft een eiegn formaat uitgang. Een RGB-scart kabel moet je dus los aankopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
Anoniem: 197939 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:31:
[...]

Ahh oke.. Ik heb nog wel een scart kabel liggen, ik kijk het daar eerst wel even mee aan. Dan 'upgrade' ik later wel even naar component mocht dat mogelijk zijn :) Thanks
Een RGB scart kabel is niet hetzelfde als een gewone scart kabel, dus dat gaat niet werken. De Wii heeft geen scart uitgang, maar een unieke Nintendo AV uitgang. Als je je Wii via scart met je tv wilt verbinden zal je dus een Nintendo (of third party) Wii RGB kabel moeten kopen. Die dingen kosten ergens tussen de 20 en 30 euro...

Ik zou dus even goed kijken welke ingangen je tv heeft en dan voor de beste optie kiezen. De mogelijkheden (kwaliteit van laag naar hoog):

• Composiet (wordt meegelverd bij de Wii, meest crappy optie)
• RGB scart (beste optie als je tv geen component ondersteunt)
• Component (beste optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oohhhhhhhh oke, thanks guys! Dan ga ik meteen een kabel bestellen.

/leek :)

Edit:

Iemand een lijstje met Nederlandse winkels waar ik deze kabels zou kunnen bestellen? Thanks in advance. Ga zelf ook even googlen, ik zal de linkjes hier neer gooien..

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 197939 op 22-11-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194622

Misschien een hele stomme vraag maar hoe ziet de aansluiting van een component kabel eruit?
Mijn TV ondersteund in ieder geval RGB via Scart,
maar wil misschien toch wel een component aansluiting maken met de WII.

B.t.w. ik heb een JVC model AV28AH20EUS

Dank voor de reactie..

Edit: Laat maar al gevonden, kan natuurlijk ook even op een image googelen... 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 194622 op 22-11-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn god, zal de Maxdrive Pro dan ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
kan je met de wii eigenlijk op een beamer spelen met de draadloze controller? Ik kan me voorstellen dat dit niet kan ivm de sensor bar die maar klein is e.d....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik heb nog een converter van composiet naar RGB scart. (omdat ik advanced scart cable voor xbox360 had gekocht) Maar is dit net zo goed als de scart die je apart voor de Wiiii kan kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:55:
Mijn god, zal de Maxdrive Pro dan ook werken?
Nope, die schijnt een "can't read disc" error te geven. Met de AR methode kun je GCOS booten, maar wanneer je een Cube game wilt laden reset 'ie terug naar het Wii menu. Lijkt me ook niet gek aangezien de Wii andere drivecodes etc zal hebben. Dingen van SD kaartje laden kan dus wel (zie dat filmpje met SNES9x) via SD Load. Maar het zal vast wel weer een kwestie van tijd zijn voordat je gekopieerde DVDtjes op de Wii kunt draaien. Van mij hoeft het niet zo though, zeker niet als ze downloadbare demo's beschikbaar stellen.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

ppleeuw schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:09:
kan je met de wii eigenlijk op een beamer spelen met de draadloze controller? Ik kan me voorstellen dat dit niet kan ivm de sensor bar die maar klein is e.d....?
Kan wel, je moet dan 3m van de sensor bar afstaan en de gevoeligheid maximaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90936

Hankey schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:39:
[...]

Een RGB scart kabel is niet hetzelfde als een gewone scart kabel, dus dat gaat niet werken. De Wii heeft geen scart uitgang, maar een unieke Nintendo AV uitgang. Als je je Wii via scart met je tv wilt verbinden zal je dus een Nintendo (of third party) Wii RGB kabel moeten kopen. Die dingen kosten ergens tussen de 20 en 30 euro...

Ik zou dus even goed kijken welke ingangen je tv heeft en dan voor de beste optie kiezen. De mogelijkheden (kwaliteit van laag naar hoog):

• Composiet (wordt meegelverd bij de Wii, meest crappy optie)
• RGB scart (beste optie als je tv geen component ondersteunt)
• Component (beste optie)
Wat ik had gehoord was dat je inderdaad standaard composiet mee kreeg met je Wii +! nog een een composiet==>scart convertertje in Europa. Dit aangezien nog 60%+ scart verbindingen heeft aan zijn tv. Echter je krijgt nog wel zo die crappy composiet beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Captain N schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:16:
Van mij hoeft het niet zo though, zeker niet als ze downloadbare demo's beschikbaar stellen.
Hopelijk gaan ze dat doen ja. Op zich wil ik best wel betalen voor spellen, maar ik vind het gewoon heel lastig om de spellen uit te zoeken die me lang genoeg blijven boeien. Demo's zou een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:22:
[...]

Hopelijk gaan ze dat doen ja. Op zich wil ik best wel betalen voor spellen, maar ik vind het gewoon heel lastig om de spellen uit te zoeken die me lang genoeg blijven boeien. Demo's zou een uitkomst zijn.
Demo's en nintendo gaan niet echt samen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Vanitas schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:25:
[...]
Demo`s en consoles gingen nooit samen. We kunnen nu alleen maar hopen. En ik hoop gezellig mee :)

Demo`s gaan echt veel doen als ze die uitbrengen. Helpt voor alles en iedereen.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is Nintendo toch een bekrompen bedrijf. 90% van de Tv's die vandaag in de wereld verkocht wordt heeft een component aansluiting en die zakken maken maar weer 10,000 kabels voor de doelgroep van 6,000,000,000 mensen....

En welke idioot betaalt $200 voor een component kabel?

Ik heb overigens wel een probleem, heb nl. alleen RGB SCART en Component op me plasma zitten en moet dus een Component kabel hebben. Composiet doet het bij mij nl. niet en in de USA kennen ze geen scart....
shumi
WOOOOTTT

Keek zojuist op ebay en voila ik vond 1 paar Wii component kabels!!! Die heb ik dus zojuist gekocht! Damn die dingen kun je haast nergens vinden
Hoeveel heb je ervoor betaald?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 22-11-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik heb anders een mooie Biohazard 4 en P.N. 03 demo thuis liggen. :) Die demo discs die ze voor de Cube hebben zouden ook wel leuk zijn voor de Wii, maar dan downloadbaar. Maar ja, we zullen wel zien. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Downloadbare demo's zou geweldig zijn, het zou imo zelfs een gemis zijn als Nintendo dat niet doet. Op Xbox Live worden ook bergen demo's door de gebruikers gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
[...]

Ehmmm, op de DS kan je toch echt al demo's spelen, mits je in de buurt van een download station bent. Bij de Wii wordt het dankzij Connect24 helemaal makkelijk om demo's te ontvangen en te spelen, dus ik denk echt wel dat Nintendo daar gebruik van gaat maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:33:
Composiet doet het bij mij nl. niet en in de USA kennen ze geen scart....
Jij hebt een tv zonder composiet aansluiting? Bizar... maar dan koop je toch gewoon een scartverloopplugje? Die dingen kosten een paar euro en dan kun je hem ook aansluiten. Koop je later gewoon die component kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
wat is Nintendo toch een bekrompen bedrijf. 90% van de Tv's die vandaag in de wereld verkocht wordt heeft een component aansluiting en die zakken maken maar weer 10,000 kabels voor de doelgroep van 6,000,000,000 mensen....
Zijn er al zóveel Wiis :+

Denk dat ze het wat onderschat hebben. Ze hebben niet voor niets (te weinig vraag) de digitale uitgang uit de Gamecube gehaald. (Overigens worden er nog steeds -- héle goedkope -- TVs met alleen een composiet-ingang in de VS verkocht).

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46

En welke idioot betaalt $200 voor een component kabel?

Ik heb overigens wel een probleem, heb nl. alleen RGB SCART en Component op me plasma zitten en moet dus een Component kabel hebben. Composiet doet het bij mij nl. niet en in de USA kennen ze geen scart....
Niet iedereen heeft een TV uit 2006 hoor, mijn CRT uit 2005 heeft alleen RGB-in, als ze dan dus een component kabel erbij zouden doen dan zou ik VERPLICHT zijn een andere kabel te kopen (of een andere tv :z ). Op deze manier met composiet werkt het gewoon overal, met de allernieuwste tv's en ook met de 20 jaar oude tv's. Dat is toch veel handiger?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:52

Smoonshine

Feyenoord!!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:42:
[...]

Jij hebt een tv zonder composiet aansluiting? Bizar... maar dan koop je toch gewoon een scartverloopplugje? Die dingen kosten een paar euro en dan kun je hem ook aansluiten. Koop je later gewoon die component kabel.
Bij de Cube zat dat plugje er zelfs al bij. Zal me niets verbazen als dat bij de Wii ook het geval is.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Dan koop je toch gewoon in Nederland een RGB SCART kabel voor je Wii? :?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Reconhell schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:10:
Ik heb nog een converter van composiet naar RGB scart. (omdat ik advanced scart cable voor xbox360 had gekocht) Maar is dit net zo goed als de scart die je apart voor de Wiiii kan kopen??
Nee. De Scart-RGB kabel geet de signalen in RGB aan je TV door. Het verloopplugje van composiet naar scart is alleen een verloopplugje. Je krijgt dan via de scart aansluiting een composiet signaal door. De Scart-RGB kabel levert dus een beter beeld op dan het verloop blokje.

Scart is niet meer dan een standaardisatie van verschillende aansluitingen. Over scart kan dus composiet, RGB en ook S-VIDEO. Dat iets met een scart aansluiting is verbonden wil niet zeggen dat het dan ook meteen scart-RGB is. Let er dan ook op dat de meeste TV's vaak alleen RGB ondersteunen op de eerste scart aansluiting. De tweede ondersteunt dan vaak alleen composiet en s-video.

[ Voor 25% gewijzigd door Creepy op 22-11-2006 14:54 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 12-06 18:27

rajackar

Blood Minister

[...]

Er was toch ook ooit een zelda TWW demo en zoals net al aangegeven waren er genoeg DS demo's via demo pods of demo's die je vanaf je eigen DS naar een ander kunt sturen.
Ik zou downloadbare demo's dus niet meteen uitsluiten.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Begrijp ik nou goed dat er geen online multiplayer komt? Hoe dom is dat?

het is toch gaaf wii sports online te spelen of Mario tennis, FIFA, NBA, Madden noem maar op.

Komt dat wel nog, of is daar niets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Kurios schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:58:
Begrijp ik nou goed dat er geen online multiplayer komt? Hoe dom is dat?

het is toch gaaf wii sports online te spelen of Mario tennis, FIFA, NBA, Madden noem maar op.

Ergens begin 2007 moet dat gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
Kurios schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:58:
Begrijp ik nou goed dat er geen online multiplayer komt? Hoe dom is dat?\
Dat begrijp je helemaal verkeerd....
Inderdaad, en dat is dus ook bij veel spellen gewoon mogelijk...
De launch games ondersteunen het nog niet, maar er komen genoeg games uit die online multiplayer ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
Ramon de Jesus schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:45:
[...]
Niet iedereen heeft een TV uit 2006 hoor, mijn CRT uit 2005 heeft alleen RGB-in, als ze dan dus een component kabel erbij zouden doen dan zou ik VERPLICHT zijn een andere kabel te kopen (of een andere tv :z ). Op deze manier met composiet werkt het gewoon overal, met de allernieuwste tv's en ook met de 20 jaar oude tv's. Dat is toch veel handiger?
Neem de moeite en kijk hoe dit bij de x360 geregeld is. Dan zie je dat er een kabel meegeleverd wordt met composiet en component gesplitst. Dit moet dus geen grote moeite zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

rstyled schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:05:
[...]
Neem de moeite en kijk hoe dit bij de x360 geregeld is. Dan zie je dat er een kabel meegeleverd wordt met composiet en component gesplitst. Dit moet dus geen grote moeite zijn lijkt me.
Geen grote moeite. Wel zonde van alle kabels die niet gebruikt gaan worden.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403

SCART is een verzamelnaam voor een grote hoeveelheid verschillende standaarden, in een connector, namelijk deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.designnotes.com/Merchant2/graphics/00000001/SCARTM.JPG

Deze verschillende standaarden bestaan uit:
Audio: L/R (wit (wit kan los ook mono zijn) en rood)
Afbeeldingslocatie: http://bryankollar.com/shopping/images/rca%20audio.jpg

Video: composite (geel), 1 kanaal voor video
Afbeeldingslocatie: http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/images/composite_video.jpg

S-Video: deze is later toegevoegd aan de SCART standaard, maar het minst gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.offspringtech.com/images/big/SVIDEO.jpg

RGB Video: voor analoge televisies word RGB eigenlijk alleen maar IN de scartstandaard gebruikt, niet los. Voor Computer schermen wordt RGB echter heel veel gebruikt in de volgende twee vormen: vroeger de linker (ben de naam vergeten) en tegenwoordig de standaard VGA connector (rechts).
Afbeeldingslocatie: http://www.warehousecables.com/prodphotos/rgb.jpg

Scart is een fantastische standaard, maar omdat SCART eigenlijk alleen maar in Europa word gebruikt, wordt er vaak door fabrikanten uit gegaan van Composite (plus Audio rood/wit), waardoor je dus drie kabeltjes krijgt, deze drie kabeltjes kan je weer omzetten in SCART dmv een verloopstukje (weet iemand of zo'n verloopstukje wordt meegeleverd bij de Wii? en/of dat zo was bij de Gamecube?):
Afbeeldingslocatie: http://www.diskidee.nl/images/s/svs_pc_op_tv_foto3.jpg

Component staat totaal los van SCART of welke van de hierboven genoemde standaarden, behalve Audio (rood/wit), component maakt niet gebruik van een kleur per kanaal, maar doet dit wel net zoals RGB met drie kabeltjes. Met als gevolg dat Component eigenlijk slechter is dan RGB. Maar omdat je via Component wel progressief signaal kan versturen (480p bij de Wii) en zelfs High-Definition signalen (1080i (ook p?)) is het uiteindelijke resultaat (mits 480p of hoger wordt gebruikt) beter dan bij RGB. Component ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.glamourspace.com/ebay/template/products/component-video-cable-5RCA.jpg

In volgorde van slecht naar beter:
- Video/Composite (1 kanaal)
- S-Video (2 kanalen)
- Component/480i (3 kanalen)
- RGB/480i/576i (3 kanalen)
- Component/480p+ (3 kanalen)
- HDMI (digitaal)

en los Audio L/R (2 kanaal)

Neem dus alleen maar Component als je TV progressive-scan ondersteund, anders RGB, en als je geen RGB hebt kun je S-Video proberen, deze kabel is ook los voor de Wii te krijgen!

MP, misschien kun je dit verhaal een klein beetje herschrijven en in de startpost zetten, ik had eerder ook al verglijkings screenshots gepost van de X360: http://www.xs4all.nl/~knorrry/data/kabels/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Yeah! De IGN review van DBZ tenkaichi 2 neemt mijn angsten met betrekking tot de wii-controls weg. Het schijnt juist een toevoeging te zijn en zorgt juist voor meer diepte in de gevechten, toch mijn tweede launchgame gevonden. *O*

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
HDMI vind ik eigenlijk helemaal niet zo goed. Er schijnen deze aansluiting nogal wat problemen op kan leveren met geluid. Kun je ook wat meer vertellen over VGA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik hoor net van iemand dat hij ergens gelezen heeft dat als je 5000 Wii points koopt, je er een gratis Classic Controller bijkrijgt. Nu is dat dus zo'n "ik heb vaag van iemand gehoord, die zei dat een kennis van een vriend van z'n moeder..." verhaal, dus ik vroeg me af of meer mensen hier van gehoord hebben, en zo ja, heeft iemand een (betrouwbare) bron?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Gulpen Revenge:

Bedankt voor deze informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Captain N schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:21:
Ik hoor net van iemand dat hij ergens gelezen heeft dat als je 5000 Wii points koopt, je er een gratis Classic Controller bijkrijgt.
Dat was zover ik weet alleen in japan. Ooit gelezen op fok!games. Dus zoek maar :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

disjfa schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:05:
[...]

Geen grote moeite. Wel zonde van alle kabels die niet gebruikt gaan worden.
Nee, 100% van de composiet kabels in de prullenbak is niet zonde :)

Haal er dan $10,- af, en lever helemaal geen kabel mee. Gewoon keuze in de winkel. Moet er natuurlijk wel voorraad zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 22-11-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 19:42
Captain N schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:21:
Ik hoor net van iemand dat hij ergens gelezen heeft dat als je 5000 Wii points koopt, je er een gratis Classic Controller bijkrijgt. Nu is dat dus zo'n "ik heb vaag van iemand gehoord, die zei dat een kennis van een vriend van z'n moeder..." verhaal, dus ik vroeg me af of meer mensen hier van gehoord hebben, en zo ja, heeft iemand een (betrouwbare) bron?
5000 Wii points + Classic Controller [RVL-A-RWA(JPN)]: deze kost 5000 Yen (33,50 euro) en wordt dus geleverd met een Classic Controller
:?

http://www.insidegamer.nl/hardware/wii/nieuws/12360

Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/dump/1160559782.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Pascal op 22-11-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:51:
[...]

Dan koop je toch gewoon in Nederland een RGB SCART kabel voor je Wii? :?
Iemand die 2200 euro uitgeeft voor een Plasma is uiteraard alleen tevreden met het beste beeld en dat is 480P via de component aansluiting. Maar ik weiger $200 te betalen voor een kabeltje dat door een 10 jarig kind in China voor nog geen $1 gemaakt wordt...

Nintendo moet er gewoon voor zorgen dat er voldoende van die kabels zijn, dan laten ze die kinderen maar even overwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
PWM schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:26:
[...]

Nee, 100% van de composiet kabels in de prullenbak is niet zonde :)

Haal er dan $10,- af, en lever helemaal geen kabel mee. Gewoon keuze in de winkel. Moet er natuurlijk wel voorraad zijn.
ja dan zijn er weer mensen die gaan zeuren dat je er een kabel bij MOET kopen (zoals bij de PS3 er nu gezeurt wordt). Nee sorry ik vind een composiet kabel bijleveren gewoon de beste oplossing. Je kan meteen beginnen met gamen en als je meer kwaliteit wil kan je later nog naar de winkel.

[ Voor 16% gewijzigd door Ramon op 22-11-2006 15:38 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403

rstyled schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:14:
HDMI vind ik eigenlijk helemaal niet zo goed. Er schijnen deze aansluiting nogal wat problemen op kan leveren met geluid. Kun je ook wat meer vertellen over VGA ?
Over HDMI: het mooie aan deze aansluiting is dat het zowel HD-Video als HD-Audio, digitaal vervoerd, wat mooi is voor TV's. Natuurlijk is er niet gedacht aan PC's, omdat je hier bijna nooit audio naar je Monitor wilt vervoeren, maar los naar je boxen. Vandaar dat er nu weer wordt gewerkt aan een losse HD-Video standaard voor PC's: Unified Display Interface, en stom genoeg ook nog een tweede standaard: DisplayPort. (mooie uitspraak over standaarden: ze zijn net als tandenborstels, iedereen heeft ze, maar niemand gebruikt die van een ander).
Maar ik heb 0,0 ervaring met HDMI, dus ik kan niks zeggen mbt die problemen.

Ik kan je vertellen dat VGA nooit bedoelt is geweest voor TV (en nooit zal zijn), wil je wel voordeel halen uit component, en deze aansluiten op je Monitor, dan moet je een 'vertaal kastje' hebben die dit signaal omzet in een signaal wat de monitor aan kan.
Component kan wel via VGA als je bijvoorbeeld een beamer/projector hebt, maar niet bij Monitoren.

Daarnaast wil ik zeggen dat de meeste 'vertaal kastjes' slechts 60hz output hebben, en op een CRT Monitor geeft dit nogal een flikkerend beeld, wat slecht voor je ogen en (imho) zeer irritant is. Doe dit dus alleen als je een TFT/LCD scherm hebt! Want daar is de fade-out tijd VELE malen groter (het aantal ms) dan bij CRT monitoren (bij CRT monitoren is deze tijd bijna 0s).

Maar ik weet eigenlijk niet wat je precies wilt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

Gulpen Revenge zegt:

Component staat totaal los van SCART of welke van de hierboven genoemde standaarden, behalve Audio (rood/wit), component maakt niet gebruik van een kleur per kanaal, maar doet dit wel net zoals RGB met drie kabeltjes. Met als gevolg dat Component eigenlijk slechter is dan RGB. Maar omdat je via Component wel progressief signaal kan versturen (480p bij de Wii) en zelfs High-Definition signalen (1080i (ook p?)) is het uiteindelijke resultaat (mits 480p of hoger wordt gebruikt) beter dan bij RGB.

sorry maar quoten ging op 1 of andere maniet niet

Component Video
Een van de nieuwste toegepaste aansluitingen op diverse DVD spelers en plasmaschermen is Component Video met de daarbij behorende video kabels.

Component video wordt vaak verward met RGB(Rood Groen en Blauw) Het hele kleurenspectrum kan worden weergegeven in gevarieerde samenstellingen met deze 3 kleuren..

De overeenkomst is dat ze alle twee hoge kwaliteitssignalen geven maar zijn niet direkt compatibel,

Bij RGB is de helderheid gecombineerd binnen het RGB signaal.

Dit is nu gescheiden in drie component videosignalen ook wel YPbPr of YCbCr YUVsignaal genoemd..

De Y staat voor het helderheids signaal . Pb(Cb) en Pr(Cr) zijn de kleursignalen. Alle drie ontrokken uit het oorspronkelijke RGB signaal. De term YUV staat voor de 3 verschillende signalen indien gemoduleerd voor gebruik met een kabel. YPbPr signaal ook wel analoge component signaal genoemd. En YCbCr het digitale. De drie termen worden vaak doorelkaar gebruikt en zijn ook normaal gezien probleemloos compatibel.

YPbPr = analog component interface color space, YCbCr = digital component interface

De kabels voor component video zijn er met tulpaansluitingen en BNC aansluitingen

Component video is uitstekend geschikt voor HDTV uitzendingen van 480 tot 1080P.

Component video is er in 2 soorten: progressive en interlaced.

Standaard is interlaced(480i). Dit kan alleen aanwezig zijn, maar bij de betere DVD/plasmaschermen etc.kan je kiezen tussen interlaced of progressive(480p en hoger). De beste combinatie die je kan maken is een DVD met progressive en een scherm of projector in de progressive stand. Let hier op bij je aankopen.

De bron en de ontvanger(scherm) dienen op elkaar afgestemd te worden na er kontakt gemaakt is met de kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door 4ourty2 op 22-11-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 60403 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:10:
[...]

SCART is een verzamelnaam voor een grote hoeveelheid verschillende standaarden, in een connector, namelijk deze:
[afbeelding]

Deze verschillende standaarden bestaan uit:
Audio: L/R (wit (wit kan los ook mono zijn) en rood)
[afbeelding]

Video: composite (geel), 1 kanaal voor video
[afbeelding]

S-Video: deze is later toegevoegd aan de SCART standaard, maar het minst gebruikt.
[afbeelding]

RGB Video: voor analoge televisies word RGB eigenlijk alleen maar IN de scartstandaard gebruikt, niet los. Voor Computer schermen wordt RGB echter heel veel gebruikt in de volgende twee vormen: vroeger de linker (ben de naam vergeten) en tegenwoordig de standaard VGA connector (rechts).
[afbeelding]

Scart is een fantastische standaard, maar omdat SCART eigenlijk alleen maar in Europa word gebruikt, wordt er vaak door fabrikanten uit gegaan van Composite (plus Audio rood/wit), waardoor je dus drie kabeltjes krijgt, deze drie kabeltjes kan je weer omzetten in SCART dmv een verloopstukje (weet iemand of zo'n verloopstukje wordt meegeleverd bij de Wii? en/of dat zo was bij de Gamecube?):
[afbeelding]

Component staat totaal los van SCART of welke van de hierboven genoemde standaarden, behalve Audio (rood/wit), component maakt niet gebruik van een kleur per kanaal, maar doet dit wel net zoals RGB met drie kabeltjes. Met als gevolg dat Component eigenlijk slechter is dan RGB. Maar omdat je via Component wel progressief signaal kan versturen (480p bij de Wii) en zelfs High-Definition signalen (1080i (ook p?)) is het uiteindelijke resultaat (mits 480p of hoger wordt gebruikt) beter dan bij RGB. Component ziet er als volgt uit:
[afbeelding]

In volgorde van slecht naar beter:
- Video/Composite (1 kanaal)
- S-Video (2 kanalen)
- Component/480i (3 kanalen)
- RGB/480i/576i (3 kanalen)
- Component/480p+ (3 kanalen)
- HDMI (digitaal)

en los Audio L/R (2 kanaal)

Neem dus alleen maar Component als je TV progressive-scan ondersteund, anders RGB, en als je geen RGB hebt kun je S-Video proberen, deze kabel is ook los voor de Wii te krijgen!

MP, misschien kun je dit verhaal een klein beetje herschrijven en in de startpost zetten, ik had eerder ook al verglijkings screenshots gepost van de X360: http://www.xs4all.nl/~knorrry/data/kabels/
toon volledige bericht
d:)b Is een goeie voor de OP.

Deze nog even van Somethingawful

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e330/Zycban/GoT/vid-cables.jpg

wat eigenlijk hetzelfde aangeeft als jij hier zegt.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus je moet die laatste voor de wii hebben eigelijk? maar zijn die er niet met scart blok? want mijn tv heeft die plugjes niet (en zo oud is die niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik ben benieuwd wat het verschil zal zijn met component kabel.
Mijn broer heeft sinds kort een HD ready TV en ik overweeg nu om speciaal een keer een kabel te kopen om te zien wat het verschil is...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste