XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste
Acties:
  • 61.862 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Sa1 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:01:
Is er een manier om de gemeente Utrecht iets meer enthousiast te krijgen om overal glas aan te leggen? Van m'n flat heb ik weinig tot geen response gekregen (is ook niet zo gek, de gemiddelde leeftijd ligt ergggg hoog :( ) en ik val net buiten de planning die op de site staat.

Heb zelfs casema gebeld en gevraagd of zij er nog iets mee gaan doen, maar zij zeggen dat ze niet meer mogen graven in de gemeente stad Utrecht en dat ze daarom niets kunnen met glas enzo..

:( had zo'n mooie kerst kunnen zijn :DDD
Hmmm.. in dit specifieke geval gaat het inderdaad lastig worden. Flats met koopappartementen of huurappartementen van een niet portaal/dudok/scw woningcorporatie zijn bijna niet aan te sluiten, of de interesse zou 90-100% moeten zijn. Je zou natuurlijk kunnen verhuizen naar een woning binnen het dekkingsgebied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Sa1

denan schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:55:
[...]

Hmmm.. in dit specifieke geval gaat het inderdaad lastig worden. Flats met koopappartementen of huurappartementen van een niet portaal/dudok/scw woningcorporatie zijn bijna niet aan te sluiten, of de interesse zou 90-100% moeten zijn. Je zou natuurlijk kunnen verhuizen naar een woning binnen het dekkingsgebied ;)
k woon in een koop appartement, ben hier net een half jaar terug naar toe verhuist met m'n vriendin dus verhuizen is niet echt aantrekkelijk :D Net nog even op het dekkings gebied gekeken in utrecht, maar volgens het plaatje zit ik net wel / net niet in C of H beetje lastig te zien. Maar goed.. k had ook ergens in jouw reacties gelezen dat als het door een flat heen moet, iedereen van die flat z'n meterkast ter beschikking moet stellen aan de monteur ivm het vezeltje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Ik heb me 6-8 weken geleden aangemeld bij XMS voor de internetdienst en kreeg toen netjes een brief thuis gestuurd dat er "binnenkort" contact met me opgenomen werd voor het aansluiten van onze woning. Tot op heden echter nog niks gehoord.

Denan, kan je me vertellen wanneer (ongeveer) ons adres aangesloten wordt?

Utrecht, Lunetten (planning C)

3524 CK

Dank! :)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan.

Zijn er ook mogenlijkheden voor een aangepaste reverse-dns ? Dit ivm anti-spam technologieen die tegenwoordig ook naar je reverse-dns kijken om te zien of het een zgn "customer-ip" is. Ik snap dat het heel goed mogelijk is om met een smart-host dit te omzeilen, maar ik zou het gewoon leuk vinden als mijn reverse-dns ook naar mijn domein zou wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
SerialThrillaZ schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:49:
Ik heb me 6-8 weken geleden aangemeld bij XMS voor de internetdienst en kreeg toen netjes een brief thuis gestuurd dat er "binnenkort" contact met me opgenomen werd voor het aansluiten van onze woning. Tot op heden echter nog niks gehoord.

3524 CK

Oeh, ik heb vorige week een aansluiting aangevraagd en een brief ontvangen, ik hoop dat het voor mij niet zo lang zal duren, dan ga ik ontwenningsverschijnselen krijgen. Ik ook Lunette trouwens...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Sa1 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:37:
[...]

k woon in een koop appartement, ben hier net een half jaar terug naar toe verhuist met m'n vriendin dus verhuizen is niet echt aantrekkelijk :D Net nog even op het dekkings gebied gekeken in utrecht, maar volgens het plaatje zit ik net wel / net niet in C of H beetje lastig te zien. Maar goed.. k had ook ergens in jouw reacties gelezen dat als het door een flat heen moet, iedereen van die flat z'n meterkast ter beschikking moet stellen aan de monteur ivm het vezeltje....
Dat klopt inderdaad.. Het staat je natuurlijk vrij om je hele flat te charteren voor een xms aansluiting, al zal dat in dit specifieke geval waarschijnlijk wel lastig zijn. In principe kun je er het beste van uitgaan dat flats met koopappartementen door ons niet aangesloten kunnen worden tenzij de hele flat ontsloten wil worden. Er lopen echter voor een aantal van dit soort flats wel al vraagbundelingstrajecten (bvb in Amersfoort) dus onmogelijk is een aansluiting zeker niet. Het is alleen een kwestie van genoeg bewoners mee krijgen.. en de aansluiting mag ook niet te ver van onze vezelring liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan

3524 CK

Zie: denan in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..."
(ik heb die mooie intro niet voor niets gemaakt ;))
Voor planningsvragen is er het telefoonnummer 0800 555 2 555. Kies daar voor optie 3 (planning) en je zult, na het intoetsen van je postcode, doorverbonden worden met de aannemer die in je regio bezig is. Zij kunnen de meeste planningsvragen beantwoorden.
Let op: Een planning is niet iets dat 100% zeker vast ligt. Externe factoren zoals aanlegproblemen of vertragingen door het weer (als het vriest kunnen wij geen glasvezel-kabels aanleggen) kunnen ons altijd parten spelen. Het is raadzaam om nooit 100% op de planning te vertrouwen, maar om bestaande abonnementen pas op te zeggen als er ook daadwerkelijk een aansluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:51:
@ Denan.

Zijn er ook mogenlijkheden voor een aangepaste reverse-dns ? Dit ivm anti-spam technologieen die tegenwoordig ook naar je reverse-dns kijken om te zien of het een zgn "customer-ip" is. Ik snap dat het heel goed mogelijk is om met een smart-host dit te omzeilen, maar ik zou het gewoon leuk vinden als mijn reverse-dns ook naar mijn domein zou wijzen.
Reverse DNS (met een webinterface) staat wel op de "to-do"-lijst, maar heeft wel een lage prioriteit. Onze devellopers zitten ook krap in hun tijd en andere projecten hebben momenteel voorrang. Ik verwacht wel dat wij dit in de toekomst zullen gaan leveren maar dit zal niet op korte termijn zijn.
(Het is natuurlijk altijd mogelijk om onze SMTP server te gebruiken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
denan schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:06:
[...]

Zie: denan in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..."
(ik heb die mooie intro niet voor niets gemaakt ;))
Voor planningsvragen is er het telefoonnummer 0800 555 2 555. Kies daar voor optie 3 (planning) en je zult, na het intoetsen van je postcode, doorverbonden worden met de aannemer die in je regio bezig is. Zij kunnen de meeste planningsvragen beantwoorden.
Let op: Een planning is niet iets dat 100% zeker vast ligt. Externe factoren zoals aanlegproblemen of vertragingen door het weer (als het vriest kunnen wij geen glasvezel-kabels aanleggen) kunnen ons altijd parten spelen. Het is raadzaam om nooit 100% op de planning te vertrouwen, maar om bestaande abonnementen pas op te zeggen als er ook daadwerkelijk een aansluiting is.
Dame wist mij te vertellen dat het op mijn adres "eind januari" zal worden. Maar ja, het is winter, dus het zou zomaar ook langer kunnen duren met vorst... Ach ja, we merken het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
GoldieLox schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:18:
[...]

Dame wist mij te vertellen dat het op mijn adres "eind januari" zal worden. Maar ja, het is winter, dus het zou zomaar ook langer kunnen duren met vorst... Ach ja, we merken het wel.
Ik zou inderdaad geen bestaande abonnementen opzeggen tot de hardware in de meterkast aanwezig is. Zodra het kwik tot onder de 0 graden daalt is het voor onze aannemers niet mogelijk meer om de kabels in de straten aan te leggen. (De grond is dan harder dan beton) Alle planninge worden op zo'n moment dus uitgesteld.
note: Mijn disclaimer is wat verder uitgewerkt O-) (Disclaimer)

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 19-12-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 18:49
denan schreef op zondag 17 december 2006 @ 10:03:
[...]

2) 100Meg? Packetfront heeft ook 1000Mbit CPS versies, maar daarover is inderdaad weinig te vinden op internet.*hint* ;)
Maar, waar maken jullie dan gebruik van? De 100 Mb of de 1000 Mb versie? Enneh, wat voor een connector zit er aan die vezel?

Gewoon een beetje nieuwsgierig ;)

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sMoKeFiSh schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:25:
[...]

Maar, waar maken jullie dan gebruik van? De 100 Mb of de 1000 Mb versie? Enneh, wat voor een connector zit er aan die vezel?

Gewoon een beetje nieuwsgierig ;)
Wij gebruiken de 100Mbit versie momenteel.
Ander verzoek:
Wij gaan binnenkort een pilot draaien met gameservers binnen het fiber-netwerk. Het zal de volgende games betreffen:
- Battlefield 2
- GTR2
- Rainbow six vegas
Wij gaan het eerst intern testen maar wij zijn ook op zoek naar externe mensen die deze servers kunnen testen. Aangezien de server binnen de glasvezelring staat zullen klanten via een XMS glasvezelaansluiting geen lag hebben (3-8Ms maximaal is normaal).
Interesse? email dan even naar support@xtramediaservices.nl tav Martijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
denan schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:59:
[...]

Wij gebruiken de 100Mbit versie momenteel.
But but but :'(

Wat voor een connector zit er aan die vezel die afgeleverd wordt in de huisjes?

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sMoKeFiSh schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:22:
[...]

But but but :'(

Wat voor een connector zit er aan die vezel die afgeleverd wordt in de huisjes?
Hoe bedoel je? de vezel zit gewoon in een vezelconnector in de CPS. Op de site van packetfront staan een aantal datasheets met beschrijvingen van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
denan schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:27:
[...]

Hoe bedoel je? de vezel zit gewoon in een vezelconnector in de CPS. Op de site van packetfront staan een aantal datasheets met beschrijvingen van de hardware.
Ja dat klopt, maar ze hebben een stuk of 4 versies. SC single, SC dual, LC en MTRJ connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:07:
[...]

Reverse DNS (met een webinterface) staat wel op de "to-do"-lijst, maar heeft wel een lage prioriteit. Onze devellopers zitten ook krap in hun tijd en andere projecten hebben momenteel voorrang. Ik verwacht wel dat wij dit in de toekomst zullen gaan leveren maar dit zal niet op korte termijn zijn.
(Het is natuurlijk altijd mogelijk om onze SMTP server te gebruiken :))
Super ! Ik heb nog wel ff geduld hoor ;) Tot die tijd voldoet jullie smtp server prima als smart-host, werkt als een tierelier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3524 CK

Herkenbaar, dit is kennelijk de standaard manier van communiceren naar klanten toe. Binnenkort is een zeer relatief begrip, 15 - 20 weken is binnenkort bij XMS om maar een voorbeeld te noemen.

Ik zou zeggen lees dit eens door Verwijderd in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Utrecht 3553CR ( in een rijtjes huis) tegenover een flat (20 mtr) die eigendom is van portaal en ook glasvezel aanbied.

Is het mogelijk dat ik hierop een aansluiting kan krijgen?
Zo ja, wat zijn de aansluit/kosten hiervoor ongeveer?
En wat is de levertijd gemiddeld?

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds 3 weken ongeveer glasvezel via Portaal. Als het werkt werkt het ook goed maar er zijn soms problemen. Hebben jullie iets van een MAC adres registratie ofzo, want soms wil het internet even niet werken en dat kan dan vaak als ik blijf proberen (kastje uitschakelen enzo) vrij lang duren waarin het niet lukt en als ik het dan een tijd later weer probeer werkt het wel. Maar goed dat is niet echt mijn probleem. Mijn probleem is dat ik meerdere computers op het netwerk wil aansluiten.

Ik heb een sitecom WL-160 draadloze router (http://www.sitecom.com/pr...oductid=519&subgroupid=39).
Ik krijg deze niet werkend met het glasvezel. De enige manier waarop het werkt is door de DHCP van de router uit te schakelen en dan de kabel uit jullie kastje niet in de WAN maar in een andere poort te steken. Het enige nadeel is dat er dan maar 1 computer op het internet kan. Ik heb ook een netwerk printer dus eigenlijk moet de router gewoon werken. Ik heb van alles geprobeerd qua instelling: Static IP, DHCP, maar geen van allen wil werken. Ik heb de firmware upgedate naar de nieuwste versie (bij casema wilde dat werken). Ik heb echt van alles geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat. Heeft iemand hier misschien een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:22:
Hallo,

Ik heb sinds 3 weken ongeveer glasvezel via Portaal. Als het werkt werkt het ook goed maar er zijn soms problemen. Hebben jullie iets van een MAC adres registratie ofzo, want soms wil het internet even niet werken en dat kan dan vaak als ik blijf proberen (kastje uitschakelen enzo) vrij lang duren waarin het niet lukt en als ik het dan een tijd later weer probeer werkt het wel. Maar goed dat is niet echt mijn probleem. Mijn probleem is dat ik meerdere computers op het netwerk wil aansluiten.

Ik heb een sitecom WL-160 draadloze router (http://www.sitecom.com/pr...oductid=519&subgroupid=39).
Ik krijg deze niet werkend met het glasvezel. De enige manier waarop het werkt is door de DHCP van de router uit te schakelen en dan de kabel uit jullie kastje niet in de WAN maar in een andere poort te steken. Het enige nadeel is dat er dan maar 1 computer op het internet kan. Ik heb ook een netwerk printer dus eigenlijk moet de router gewoon werken. Ik heb van alles geprobeerd qua instelling: Static IP, DHCP, maar geen van allen wil werken. Ik heb de firmware upgedate naar de nieuwste versie (bij casema wilde dat werken). Ik heb echt van alles geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat. Heeft iemand hier misschien een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Volgens mij koppelen ze idd je IP aan een MAC-adres dat pas na een bepaalde tijd weer vrijgegeven wordt.. Als je een IP krijgt met slechts 1 bepaald mac-adres kun je dat adres altijd 'clonen' in je router, dan zou het ook moeten werken..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:22:
Heeft iemand hier misschien een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
In het verleden is het wel eens geweest dat, wanneer er een andere PC of router op de CPS aangesloten werdt, het een tijdje duurde voordat je weer een IP (DHCP) toegewezen kreeg. Blijkbaar had dit toen te maken met het veranderen van het MAC adres op de CPS, ik weet alleen niet of dit nog steeds zo is. Staat in iedergeval niet in de handleiding.
Zit je router met de WAN op poort 6,7 of 8 van de cps aangesloten?

Verwijderd

Update: Het is uiteindelijk gelukt. Ik had mijn MAC al eens gekloned en alles alleen er was 1 reden waarom het niet werkte kwam ik achteraf achter. Ik had op het moment steeds mijn computer en router aan en die hadden dus beiden hetzelfde MAC adres en ik denk dat hij dat niet leuk vind.

Dus voor mensen met dezelfde router (sitecom WL-160), instellen op DHCP en dan je computer DHCP klonen. Dan stroom eraf. De computer met hetzelfde MAC adres even niet op de router aansluiten. Router aanzetten. Even wachten en dan pas die computer aansluiten, dan moet het werken.

Bedankt voor de hulp toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm toch nog 1 klein vraagje waar misschien iemand het antwoord op weet. Ik kom er nu achter dat ik ongeveer iedere keer dat ik mijn computer aanzet geen internet verbinding heb. Dan moet ik eerst op de router inloggen en een ip-refresh doen voor de router. Als dat is gelukt kan ik pas weer internetten, terwijl de router wel steeds zegt een internet ip te hebben. Is de lease-time van de CPS ontzettend laag ofzo? En zo ja is die aan te passen? Of heeft iemand een ander idee, vind dit wel vrij irritant (nu al ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:13:
Hmm toch nog 1 klein vraagje waar misschien iemand het antwoord op weet. Ik kom er nu achter dat ik ongeveer iedere keer dat ik mijn computer aanzet geen internet verbinding heb. Dan moet ik eerst op de router inloggen en een ip-refresh doen voor de router. Als dat is gelukt kan ik pas weer internetten, terwijl de router wel steeds zegt een internet ip te hebben. Is de lease-time van de CPS ontzettend laag ofzo? En zo ja is die aan te passen? Of heeft iemand een ander idee, vind dit wel vrij irritant (nu al ;))
Klinkt meer als een instelling/router probleem. De CPS moet je zien als een transparant apparaat dat eigenlijk niets doet. Wellicht dat je sitecom router voor problemen zorgt (vreemde leasetime??). Is de IP-refresh voor de wan of voor de lan kant van je netwerk?
Als het de wan kant is gok ik zo dat de sitecom iets raars doet met de DHCP-lease times.. Probeer daar de defeault DHCP leasetime eens anders in te stellen (oneindig wellicht?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zitten er nog snelheidsverhogingen in de pijplijn voor de XMS-glasvezelverbindingen in Vathorst? Ik ving het gerucht op dat in navolging van Nuenen, Vathorst ook van 10 naar 100Mbps zou worden versneld...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:02
ari3 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:57:
Zitten er nog snelheidsverhogingen in de pijplijn voor de XMS-glasvezelverbindingen in Vathorst? Ik ving het gerucht op dat in navolging van Nuenen, Vathorst ook van 10 naar 100Mbps zou worden versneld...
Zou wel beter zijn dat ze dat dan voor alle plaatsen gaan doen, denk dat ze dan snel veel klanten binnenhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:50:
Update: Het is uiteindelijk gelukt. Ik had mijn MAC al eens gekloned en alles alleen er was 1 reden waarom het niet werkte kwam ik achteraf achter. Ik had op het moment steeds mijn computer en router aan en die hadden dus beiden hetzelfde MAC adres en ik denk dat hij dat niet leuk vind.
Dat kan eigenlijk geen probleem zijn, want je kloont alleen het WAN mac-adres op je router, niet de LAN kant.. Dat kan dus nooit een conflict opleveren met een PC op je LAN die hetzelfde mac-adres heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:24:
[...]

Ik zou inderdaad geen bestaande abonnementen opzeggen tot de hardware in de meterkast aanwezig is. Zodra het kwik tot onder de 0 graden daalt is het voor onze aannemers niet mogelijk meer om de kabels in de straten aan te leggen. (De grond is dan harder dan beton) Alle planninge worden op zo'n moment dus uitgesteld.
note: Mijn disclaimer is wat verder uitgewerkt O-) (Disclaimer)
Maar dan maak ik me nu ineens weer zorgen over de planning. Ik neem aan dat jullie in de planning ervan uit gegaan zijn dat het zou vriezen in de winter? (ligt namelijk nogal voor de hand dat dat gebeurt) of is het nu zo dat elke dag vorst betekent dat mijn aansluitdatum (regio 4 Nijmegen) nog verder opschuift? Of andersom gesteld, zou het ook nog zo kunnen zijn dat als het niet vriest, dat het dan sneller gaat dan gepland? (dat zal wel niet :-( )

P.S. Iedereen fijne feestdagen en een snel nieuw internetjaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zepydeus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 08:14
ik volg al een tijdje de verschillende draadjes
over portaal en glasvezel

wat een heerlijk duidelijke reacties van DENAN _/-\o_

ik heb mn huis kunnen kopen van portaal
en zal in de planning dat eind feb 2007 mijn wijk aangesloten zou zijn
vande week zag ik in eens een heleboel markeringen staan by byna alle
voor deuren in de straat.................(goed nieuws dus)
kan niet wachten tot het zover is

nu heb ik een vraag richting newsgroepen {pay-servers)
na wat gespeeld te hebben met een xms verbinding van portaal
in de wolfskuil (de kuul nmgn), komen bestanden die je upload
na de pay server niet compleet binnen?????

kijk byvoorbeeld naar post's van zepy800 in ftn2day.nl
het zoeken op binsearch lijk alles goed gepost
maar als je het download (vb. Bernie und Ert) FTN ID: #50837
zijn alle bestanden beschadigd :(
en zelfs zo erg dat met reparatie bestanden er nog niks
mee te beginnen is :'( :'(

ik hoop dat je kan hier iets mee kan

alvast ontzettend VEEL dank voor tijd moeite en energie
die je in dit project heb gestoken.

2x pIII@933, 4x512MB pc133, MSI694D PRO, Matrox G550 dualhead DVI, 4x 80GB 8MB, NEC1300, LG DVD 16x48, AOPEN hq08, 4x80mm casefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:01:
[...]

Dat kan eigenlijk geen probleem zijn, want je kloont alleen het WAN mac-adres op je router, niet de LAN kant.. Dat kan dus nooit een conflict opleveren met een PC op je LAN die hetzelfde mac-adres heeft..
Tja ik heb het zelf ook niet verzonnen maar dat was hoe het werkt. Ik heb echter nog twee problemen. 1 Is het geval dat mijn lease time voor mijn internet ip heel erg laag is. Het blijkt zelfs maar 1 uur te zijn! Ik heb namelijk de log van de router aangezet en die zegt dus het volgende :

0day 10:56:27 Lease of 82.215.39.x obtained, lease time 3600

Dit is erg vreemd. Ik zou niet weten waar ik dit kan aanpassen maar is denk ik een XMS probleem (want de CPS blijkt dus hier niks mee te maken als ik het goed begrijp). Heeft iemand een idee wat ik hiermee kan want wordt gek van om het uur mijn ip moeten refreshen in de router.

2) Mijn tu/e VPN werkt ineens niet meer. Heeft het altijd gedaan achter routers alleen ik krijg hem nu niet meer aan de praat. Als ik het adres ping: vpn.tue.nl doet die dat gewoon dus denk niet (na 2 weken) dat het probleem bij de TU/e ligt. Het heeft altijd gewerkt. Ik heb poort 500 al geforward van de router naar de computer, maar dat mocht niet baten. Hier staan de gegevens zoals ik de vpn heb ingesteld: http://w3.tue.nl/nl/diens...rosoft_vpn_in_windows_xp/

Heeft iemand misschien een idee wat hier het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-08 06:57
Ook ik ben nu in een Portaal woning (eindelijk na heel wat kabel aanleg werk) aangesloten op het XMSnetwerk met een proeftijd van 6 maanden, en ik moet zeggen het gaat lekker snel dat downloaden _/-\o_
Alleen zit ik nog met een aantal vragen/problemen:
Welke router raden jullie mij aan die goed overweg kan met deze en toekomstige hogere up- en download snelheden?
en:
Hoeveel kost een monteur om de rest van het hele zaakje aan te sluiten?
Want ik kan geen coaxkabel vinden in mijn meterkast die ik dan even simpel in het glasvezel kastje doe. en het zelfde geldt voor de telefonie. Het enigste aansluitpunt dat ik kan vinden is op de begane grond aan de andere zijde van het huis. en dan zou er een kabel via de kruipruimte aangelegd moeten worden?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
joeri-slots schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:04:
Ook ik ben nu in een Portaal woning (eindelijk na heel wat kabel aanleg werk) aangesloten op het XMSnetwerk met een proeftijd van 6 maanden, en ik moet zeggen het gaat lekker snel dat downloaden _/-\o_
Welke router raden jullie mij aan die goed overweg kan met deze en toekomstige hogere up- en download snelheden?
en:
Hoeveel kost een monteur om de rest van het hele zaakje aan te sluiten?
Want ik kan geen coaxkabel vinden in mijn meterkast die ik dan even simpel in het glasvezel kastje doe. en het zelfde geldt voor de telefonie. Het enigste aansluitpunt dat ik kan vinden is op de begane grond aan de andere zijde van het huis. en dan zou er een kabel via de kruipruimte aangelegd moeten worden?? :?
Installatie door monteur voor internet, telefoon en TV/radio kost € 135,- aldus:
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=11502

Installatie door monteur voor alleen internet is € 70,-.

Mag ik vragen hoelang jij hebt moeten wachten op aansluiting vanaf het moment dat je een brief ontving dat er contact opgenomen zou worden voor aansluiting?

Ik heb 6 maanden internet op proef aangevraagd (doe-het-zelf) en een brief ontvangen dat men contact met mij opneemt voor de aansluiting. Ik ben aan het overwegen of ik ook tv en telefoon erbij wil en of ik dat dan ook nog wil laten installeren. (Je kan vast nog wel kiezen voor installatie als je in eerste instantie voor doe-het-zelf hebt gekozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Ja dat aansluiten is nog ff een gedoe als je zelf niet zo handig bent met dat soort dingen.. Of je laat een monteur via XMS komen (gaat je dus max 135 euro kosten), of je moet iemand anders kennen die het allemaal voor je kan aanleggen.. Ik had zelf gelukkig de mazzel dat mijn broertje er erg handig mee is.. Het was ook alleen maar even het omzetten van de bestaande kabel- en telefoonaansluitingen naar het glasvezelkastje, wat zo voorelkaar was omdat alles al via de meterkast liep bij mij..

P.s. ze hebben trouwens wat gedaan aan de radiodoorgifte hier in Hilversum, want ik kan nu o.a. Radio Veronica goed ontvangen.. Eindelijk! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik had toch echt rekening gehouden met wat onderbrekingen in de dienstverlening maar het valt me zo mee dat ik de gehele ADSL meuk heb verwijderd.

Gemeten over de laatste 3 a 4 weken heb ik een uptime van 100% behaald via de glasvezel verbinding :+

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
@ Denan

Al gehoord of glasvezel ook beschikbaar komt voor niet portaal klanten in Arnhem.
Woon zelf in Malburgen-oost, wordt helemaal omringt door fiber alleen deze wijk nog niet :(

Dit zijn geen Portaal woningen maar van volkshuisvesting Arnhem, daarmee waren jullie toch ook in gesprek?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-08 06:57
GoldieLox schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:03:
[...]

Installatie door monteur voor internet, telefoon en TV/radio kost € 135,- aldus:
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=11502

Installatie door monteur voor alleen internet is € 70,-.

Mag ik vragen hoelang jij hebt moeten wachten op aansluiting vanaf het moment dat je een brief ontving dat er contact opgenomen zou worden voor aansluiting?

Ik heb 6 maanden internet op proef aangevraagd (doe-het-zelf) en een brief ontvangen dat men contact met mij opneemt voor de aansluiting. Ik ben aan het overwegen of ik ook tv en telefoon erbij wil en of ik dat dan ook nog wil laten installeren. (Je kan vast nog wel kiezen voor installatie als je in eerste instantie voor doe-het-zelf hebt gekozen).
Op 22-09-2006 heb ik een brief gekregen waarin vermeld staat dat mijn inschrijving ontvangen is, en op 15-11-2006 heb ik een brief ontvangen met login gegevens en boekje met hoe alles aangesloten moest worden. Dus dat is een kleine 2 maanden voordat ik daadwerkelijk aangesloten was. Alleen heb ik nu pas tijd gehad om een kabel te leggen van de meterkast naar m'n pc :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
zepydeus schreef op zondag 24 december 2006 @ 10:18:

nu heb ik een vraag richting newsgroepen {pay-servers)
na wat gespeeld te hebben met een xms verbinding van portaal
in de wolfskuil (de kuul nmgn), komen bestanden die je upload
na de pay server niet compleet binnen?????

kijk byvoorbeeld naar post's van zepy800 in ftn2day.nl
het zoeken op binsearch lijk alles goed gepost
maar als je het download (vb. Bernie und Ert) FTN ID: #50837
zijn alle bestanden beschadigd :(
en zelfs zo erg dat met reparatie bestanden er nog niks
mee te beginnen is :'( :'(
Dit klinkt eerder als een software/router probleem, maar ik zou het op de software gokken in eerste instantie. (of de server!)... Newsgroup software heeft namelijk altijd een check op de completeness van de upload en controleert de uploads ook op fouten(parity checks?). Als er tijdens het uploaden iets fout zou gaan zou je direct een melding moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:27:
[...]

Tja ik heb het zelf ook niet verzonnen maar dat was hoe het werkt. Ik heb echter nog twee problemen. 1 Is het geval dat mijn lease time voor mijn internet ip heel erg laag is. Het blijkt zelfs maar 1 uur te zijn! Ik heb namelijk de log van de router aangezet en die zegt dus het volgende :

0day 10:56:27 Lease of 82.215.39.x obtained, lease time 3600

Dit is erg vreemd. Ik zou niet weten waar ik dit kan aanpassen maar is denk ik een XMS probleem (want de CPS blijkt dus hier niks mee te maken als ik het goed begrijp). Heeft iemand een idee wat ik hiermee kan want wordt gek van om het uur mijn ip moeten refreshen in de router.
Onze default lease staat op 24 uur (DHCP server side), dus als je router een leasetime van 1 uur pakt dan kan onze server daar weinig aan doen... Zet je default leasetime eens op 0 (onbeperkt meestal)... Wellicht dat dat werkt... Ik moet toegeven dat ik persoonlijk niet zo'n hoge pet op heb van sitecom routers.. wellicht dat dat mijn reacties kan "kleuren" ;)
2) Mijn tu/e VPN werkt ineens niet meer. Heeft het altijd gedaan achter routers alleen ik krijg hem nu niet meer aan de praat. Als ik het adres ping: vpn.tue.nl doet die dat gewoon dus denk niet (na 2 weken) dat het probleem bij de TU/e ligt. Het heeft altijd gewerkt. Ik heb poort 500 al geforward van de router naar de computer, maar dat mocht niet baten. Hier staan de gegevens zoals ik de vpn heb ingesteld: http://w3.tue.nl/nl/diens...rosoft_vpn_in_windows_xp/
Sluit je computer eens direct aan zonder router en bouw daar eens een VPN over op.... Er zijn routers in omloop die extreem veel problemen veroorzaken bij het opzetten van VPN verbindingen.. wellicht dat dit er een is? Google anders eens het typenummer van je router +VPN.. wellicht dat er op internet meer over soortgelijke problemen te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
@denan

Aangezien de verbinding super werkt zou ik graag mijn gratis verbinding willen uitbreiden naar een alles uit de kast pakket.

Kan ik mij hiervoor op de website gewoon aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
joeri-slots schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:04:
Deze router is prima ;):
http://www.cisco.com/en/U...s/ps368/ps5103/index.html
Maar over het algemeen werken alle 100Mb routers prima.. Probeer echter niet de goedkoopste te kopen zonder eerst reviews te lezen.. goedkoop is meestal duurkoop in de IT-wereld. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Cisco en Linksys hardware (al zitten daar ook wat zwarte schapen tussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:50:
@ Denan

Al gehoord of glasvezel ook beschikbaar komt voor niet portaal klanten in Arnhem.
Woon zelf in Malburgen-oost, wordt helemaal omringt door fiber alleen deze wijk nog niet :(

Dit zijn geen Portaal woningen maar van volkshuisvesting Arnhem, daarmee waren jullie toch ook in gesprek?
Volgens mij lopen die gesprekken nog, maar ik zal het eens bij de projectleider van Arnhem opgooien.. Mocht ik hier niet op terugkomen de eerste week van jan. herinner me er dan even aan :) (kerstdrukte momenteel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
michelc85 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:04:
@denan

Aangezien de verbinding super werkt zou ik graag mijn gratis verbinding willen uitbreiden naar een alles uit de kast pakket.

Kan ik mij hiervoor op de website gewoon aanmelden?
Ja hoor, die aanvragen worden automatisch verwerkt. Als alles goed gaat zou dat binnen een dag actief moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
denan schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:08:
[...]

Ja hoor, die aanvragen worden automatisch verwerkt. Als alles goed gaat zou dat binnen een dag actief moeten zijn.
Das wel snel dan, je krijgt dan toch ook nog een doe het zelf pakket ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
michelc85 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:09:
[...]

Das wel snel dan, je krijgt dan toch ook nog een doe het zelf pakket ?.
Ja, maar dat bestaat uit de volgende handleiding:
Handleiding
Radio update:
Sinds 27 december 2006 bestaat het radioprogramma RTL FM niet meer.
Op de frequentie van RTL FM is nu te ontvangen: TMF Radio.
TMF Radio wordt doorgegeven via de volgende FM frequentie:
• Portaal Utrecht: 96.3 MHz.
• Portaal Hilversum: 100.4 MHz.
• Portaal Leiden: 99.3 MHz.

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 27-12-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
denan schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:12:
[...]

Ja, maar dat bestaat uit de volgende handleiding:
Handleiding
Radio update:
Sinds 27 december 2006 bestaat het radioprogramma RTL FM niet meer.
Op de frequentie van RTL FM is nu te ontvangen: TMF Radio.
TMF Radio wordt doorgegeven via de volgende FM frequentie:
• Portaal Utrecht: 96.3 MHz.
• Portaal Hilversum: 100.4 MHz.
• Portaal Leiden: 99.3 MHz.
Krijg een foutmelding dat iemand zich op dit adres al heeft aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
michelc85 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:22:
[...]

Krijg een foutmelding dat iemand zich op dit adres al heeft aangemeld.
Hmm.. ik zal het eens met de devellopers overleggen.. Een abonnement-upgrade optie voor telefonie/televisie zou eigenlijk via het klantenportal kunnen verlopen voor bestaande abonnee's. Dit zal echter niet tijdens deze kerstperiode nog aangepast worden.. :)
Ik ben bang dat er niets anders opzit dan dan je je verzoek even schriftelijk naar XMS stuurt (of faxed naar 024-3653655)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Net nog even gebeld met de servicedesk.

Er zijn geen plannen (sterker nog het zal naar alle waarschijnlijkheid in de nabije toekomst niet van komen) om een eigen newsserver met ondersteuning voor binaries te draaien op het netwerk van Xtramediaservices.

Dit vind ik eigenlijk wel jammer. Veel andere internet serviceproviders bieden dit wel aan, eventueel met lage retenties of een afgeknepen verbinding, maar toch.

Is er een reden voor dat dit niet gedaan wordt en zo, wat is die reden dan, vraag ik me af.

Ik weet dat het uiteraard wel mogelijk is om een Usenet abonnement te gebruiken bij een andere aanbieder en hier maak ik dan ook tot volle tevredenheid gebruik van. Maar de snelheid is dan 10mb of max 20mb. Op het glasvezelnet zou een verbinding van 10 of zelfs 100 mb toch met gemak haalbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
akimosan schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:38:
Net nog even gebeld met de servicedesk.

Er zijn geen plannen (sterker nog het zal naar alle waarschijnlijkheid in de nabije toekomst niet van komen) om een eigen newsserver met ondersteuning voor binaries te draaien op het netwerk van Xtramediaservices.

Dit vind ik eigenlijk wel jammer. Veel andere internet serviceproviders bieden dit wel aan, eventueel met lage retenties of een afgeknepen verbinding, maar toch.

Is er een reden voor dat dit niet gedaan wordt en zo, wat is die reden dan, vraag ik me af.

Ik weet dat het uiteraard wel mogelijk is om een Usenet abonnement te gebruiken bij een andere aanbieder en hier maak ik dan ook tot volle tevredenheid gebruik van. Maar de snelheid is dan 10mb of max 20mb. Op het glasvezelnet zou een verbinding van 10 of zelfs 100 mb toch met gemak haalbaar moeten zijn.
Het is voor ISP's erg lastig om een complete binary server met een hoge retentie te hosten. Niet alleen het dataverkeer is enorm (en de storage benodigdheden) maar ook de enorme hoeveelheden illegaal materiaal zijn een doorn in het oog van velen. Ondanks alle mooie verhalen over het downloaden van linuxdistributies draaien binary newsservers hoofdzakelijk om de volgende zaken: Films, illegale software en porno (hierbij vast mijn excuses voor al die mensen die zich wel bezig houden met andere dingen op newsservers ;))
Naast dat alles is het gewoon een feit dat ISP's nooit zo'n compleet aanbod kunnen leveren als bedrijven die zich puur op binary newsservers richten.
Wat betreft de snelheid: volgens mij levert het eweka abonnement de mogelijkheid tot meerdere threads van 10Mbps (afhankelijk van het gekozen abonnement) en er zijn ook andere commerciele aanbieders die snelheden leveren tot 20Mbps per thread met een maximum van 5 threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
denan schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:28:
[...]

Hmm.. ik zal het eens met de devellopers overleggen.. Een abonnement-upgrade optie voor telefonie/televisie zou eigenlijk via het klantenportal kunnen verlopen voor bestaande abonnee's. Dit zal echter niet tijdens deze kerstperiode nog aangepast worden.. :)
Ik ben bang dat er niets anders opzit dan dan je je verzoek even schriftelijk naar XMS stuurt (of faxed naar 024-3653655)
Mag dit zonder handtekening ? op de website heb je dit natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
michelc85 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:14:
[...]

Mag dit zonder handtekening ? op de website heb je dit natuurlijk ook niet.
Een handtekening is wel nodig, het betreft hier tenslotte een contractswijziging. (Via de webinterface hebben wij logging lopen waarmee kunnen zien wie/wat/wanneer aanvraagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan, heb je mijn vraag nog gelezen op pagina 9?
Zou je me hier meer info over kunnen geven?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:31:
Denan, heb je mijn vraag nog gelezen op pagina 9?
Zou je me hier meer info over kunnen geven?

Alvast bedankt.
1) zie XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)
2) zie 1 :)
3) Helaas niet te zeggen.. het kan een aantal weken zijn.. het kan ook helemaal niet gebeuren. Het aansluiten van koopwoningen in de buurt van de vezel heeft momenteel een minder hoge prioriteit dan het aansluiten van portaal/scw/dudok woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:43:
[...]

1) zie XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)
2) zie 1 :)
3) Helaas niet te zeggen.. het kan een aantal weken zijn.. het kan ook helemaal niet gebeuren. Het aansluiten van koopwoningen in de buurt van de vezel heeft momenteel een minder hoge prioriteit dan het aansluiten van portaal/scw/dudok woningen.
Nu weet ik nog niks, maar toch bedankt.
Maar weer een x aangemeld op de XMS website.

Verwijderd

denan schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:28:
[...]

Onze default lease staat op 24 uur (DHCP server side), dus als je router een leasetime van 1 uur pakt dan kan onze server daar weinig aan doen... Zet je default leasetime eens op 0 (onbeperkt meestal)... Wellicht dat dat werkt... Ik moet toegeven dat ik persoonlijk niet zo'n hoge pet op heb van sitecom routers.. wellicht dat dat mijn reacties kan "kleuren" ;)
De lease-time kan ik niet instellen. Overal lees ik dat het een server side instelling is, die bepaalt ook per slot van rekening wie de ip-adressen krijgt. Ik heb toch een mailtje naar Sitecom gestuurd dus wacht toch op antwoord van hen, maar vind het vrij irritant. Ben het bij gaan houden en moet op een dag 8 keer handmatig refreshen.
Sluit je computer eens direct aan zonder router en bouw daar eens een VPN over op.... Er zijn routers in omloop die extreem veel problemen veroorzaken bij het opzetten van VPN verbindingen.. wellicht dat dit er een is? Google anders eens het typenummer van je router +VPN.. wellicht dat er op internet meer over soortgelijke problemen te vinden is.
De VPN is werkend middels de cisco VPN client. Geen gezeur met de router en dat werkt prima. Dus dat is een tip voor de mensen die hetzelfde probleem hebben.

• michelc85
denan schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:28:
[...]

Heb de fax verstuurt, hoop dat het vandaag nog gaat lukken, kan ik vanavond even een kabel trekken

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:29:
[...]

De lease-time kan ik niet instellen. Overal lees ik dat het een server side instelling is, die bepaalt ook per slot van rekening wie de ip-adressen krijgt. Ik heb toch een mailtje naar Sitecom gestuurd dus wacht toch op antwoord van hen, maar vind het vrij irritant. Ben het bij gaan houden en moet op een dag 8 keer handmatig refreshen.
De DHCP server deelt de adressen uit maar heeft in principe een onbeperkte leasetime. Laat je je router aan staan dan zul je hetzelfde IP-adres behouden. Elke (gangbare) router heeft ook een DHCP lease (refresh) time waarmee men in kan stellen om de hoeveel tijd de router het IP adres moet verversen. meestal staat dit op 3600 of 36000 seconden, maar de default optie is 0 (onbeperkt).

• denan
michelc85 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 09:05:
[...]

Heb de fax verstuurt, hoop dat het vandaag nog gaat lukken, kan ik vanavond even een kabel trekken
Hij ligt inderdaad al op mijn buro, ik zal eens kijken of ik hem direct kan laten invoeren.
Note: Nummerbehoud moet men aanvragen via het klantenportal http://mijn.xtramediaservices.nl.

• michelc85
denan schreef op donderdag 28 december 2006 @ 09:45:
[...]

Hij ligt inderdaad al op mijn buro, ik zal eens kijken of ik hem direct kan laten invoeren.
Note: Nummerbehoud moet men aanvragen via het klantenportal http://mijn.xtramediaservices.nl.
Zou super zijn, dan zal ik vanavond ook gelijk nummerbehoud aanvragen

Zou je kunnen melden als het geactiveerd is.
Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door michelc85 op 28-12-2006 12:19 ]

Verwijderd

denan schreef op donderdag 28 december 2006 @ 09:42:
[...]

De DHCP server deelt de adressen uit maar heeft in principe een onbeperkte leasetime. Laat je je router aan staan dan zul je hetzelfde IP-adres behouden. Elke (gangbare) router heeft ook een DHCP lease (refresh) time waarmee men in kan stellen om de hoeveel tijd de router het IP adres moet verversen. meestal staat dit op 3600 of 36000 seconden, maar de default optie is 0 (onbeperkt).
Nou ik heb mijn pc maar eens rechtstreeks aangesloten om een en ander te controleren. Deze blijkt ook slechts een lease-time van 1 uur te krijgen. Ik ben er dus nu echt van overtuigd dat het niet aan de router ligt, want ik heb het op 3 computers geprobeerd plus de router en die krijgen allen een lease van 1 uur. Ik heb ook de helpdesk van sitecom aangeschreven en die zeggen ook dat het probleem niet bij hen ligt. Ik denk toch echt dat er bij jullie iets fout zit met de lease-time.

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:02:
[...]

Nou ik heb mijn pc maar eens rechtstreeks aangesloten om een en ander te controleren. Deze blijkt ook slechts een lease-time van 1 uur te krijgen. Ik ben er dus nu echt van overtuigd dat het niet aan de router ligt, want ik heb het op 3 computers geprobeerd plus de router en die krijgen allen een lease van 1 uur. Ik heb ook de helpdesk van sitecom aangeschreven en die zeggen ook dat het probleem niet bij hen ligt. Ik denk toch echt dat er bij jullie iets fout zit met de lease-time.
Ik neem toch aan dat hij op poort 8 van het CPS zit en niet in de DRG of zo?? Als dat het geval is: stuur even je adres (en het IP-adres) naar support@xtramediaservices.nl dan zal ik eens kijken hoe en wat.
Het lijkt me sterk dat het aan onze DHCP server ligt want dan zou je de eerste zijn met dit probleem...

• michelc85
@denan , zou je voor mij willen kijken of telefonie en radio/tv al geactiveerd is?

Krijg je daar een email van of zoiets ?

[ Voor 21% gewijzigd door michelc85 op 28-12-2006 15:22 ]

• denan
michelc85 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:02:
@denan , zou je voor mij willen kijken of telefonie en radio/tv al geactiveerd is?

Krijg je daar een email van of zoiets ?
Gefeliciteerd, bij hoge uitzondering is hij tussentijds aangemaakt. TV zou al moeten werken, telefonie zal in de komende paar uur gaan werken. (normaal gaat dit alleen per de 1e van de volgende maand)

• michelc85
denan schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:47:
[...]

Gefeliciteerd, bij hoge uitzondering is hij tussentijds aangemaakt. TV zou al moeten werken, telefonie zal in de komende paar uur gaan werken. (normaal gaat dit alleen per de 1e van de volgende maand)
Kijk dat is nou eens service !!

• denan
Netwerkstoring 15:15 uur - XMS 28/12/2006
Wegens een storing in een netwerkcomponent is het momenteel voor een groot deel van onze gebruikers niet mogelijk om gebruik te maken van onze internet & telefoniediensten. Technici zijn momenteel bezig om de storing te herstellen.
Onze excuses voor de overlast.

Verwijderd

denan schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:13:
Netwerkstoring 15:15 uur - XMS 28/12/2006
Wegens een storing in een netwerkcomponent is het momenteel voor een groot deel van onze gebruikers niet mogelijk om gebruik te maken van onze internet & telefoniediensten. Technici zijn momenteel bezig om de storing te herstellen.
Phoehee daar zijn ze dus even 5 uur mee bezig geweest, zojuist alles weer online in Soest.

• michelc85
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:40:
[...]

Phoehee daar zijn ze dus even 5 uur mee bezig geweest, zojuist alles weer online in Soest.
Nergens last van gehad. Net tv en telefoon ook aangesloten , werkt ook goed

• sPENKMAN
sPENKMAN schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:40:
Ik had toch echt rekening gehouden met wat onderbrekingen in de dienstverlening maar het valt me zo mee dat ik de gehele ADSL meuk heb verwijderd.

Gemeten over de laatste 3 a 4 weken heb ik een uptime van 100% behaald via de glasvezel verbinding :+
* sPENKMAN slaps himself....

vandaag 5 uur en 4 min downtime :+

Was er een storing met 1 van jullie core routers oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ja, bij de vervanging van een redundant element in de core routers bleek er een routeringsprobleem te onstaan in een deel van het netwerk. Hierdoor had een deel van het netwerk geen connectiviteit meer met internet en werkten de Internet en Telefonie diensten niet meer. Uiteindelijk zijn technici bezig geweest om handmatig alle routeringen na te lopen en aan te passen.
Wij zijn ons nog aan het beraden op vervolgacties, een van de nieuwe punten is in ieder geval dat ook operaties aan redundate netwerkelementen alleen nog maar tijdens de onderhoudswindows plaats mogen vinden (tussen 02:00 en 06:00 met een melding minimaal 1 week vooraf via de werkzaamheden website). Ook loopt er nog een onderzoek hoe het routeringsprobleem kon ontstaan terwijl het netwerkelement redundant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:38

inXs

known as inXs

Hoe zit het trouwens met telefonie, kan je daar een gewone telefoon op aansluiten, of krijg je er 1 bij, of moet je een ander soort telefoon kopen met een ander soort aansluiting? Ben wel benieuwd, want dan ga ik vast even kijken in de winkels wat dat allemaal mag gaan kosten. Of heeft iemand toevallig een linkje van het soort telefoon?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
inXs schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:14:
Hoe zit het trouwens met telefonie, kan je daar een gewone telefoon op aansluiten, of krijg je er 1 bij, of moet je een ander soort telefoon kopen met een ander soort aansluiting? Ben wel benieuwd, want dan ga ik vast even kijken in de winkels wat dat allemaal mag gaan kosten. Of heeft iemand toevallig een linkje van het soort telefoon?
Dat is gewoon een standaard RJ-11 aansluiting. Je hebt geen speciale IP telefoon oid nodig.

Inprikken & Bellen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

sPENKMAN schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:31:
[...]

Dat is gewoon een standaard RJ-11 aansluiting. Je hebt geen speciale IP telefoon oid nodig.

Inprikken & Bellen dus ;)
Ah ofwel in Jip en Janneke taal een standaard telefoon :P mooi!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Een gewone "analoge" telefoon zelfs.. :)
Wat wel belangrijk is, is het nummerherkenningsprotocol. Wij geven de callerID informatie door via het DTMF t11/t12 (bellsouth) protocol, dus als je een telefoon hebt die alleen het FSK protocol kent zal nummerherkenning niet werken.

enne.. de beste wensen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Jups jullie beste wensen idd. Maarehh dat DTMF t11/12 protocol, hoe zie ik dat? Is dat standaard bij de nieuwe telefoon? Niet dat ik nummerherkenning zo heel erg belangrijk vind, maar het kan handig zijn idd. Naja dan ga ik daar ook maar eens voor speuren....

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
inXs schreef op zondag 31 december 2006 @ 21:32:
Jups jullie beste wensen idd. Maarehh dat DTMF t11/12 protocol, hoe zie ik dat? Is dat standaard bij de nieuwe telefoon? Niet dat ik nummerherkenning zo heel erg belangrijk vind, maar het kan handig zijn idd. Naja dan ga ik daar ook maar eens voor speuren....
De meeste telefoons hebben op de doos staan welk type nummerherkenning ze ondersteunen. Ook zijn er telefoons die zowel FSK als DTMF ondersteunen, vaak zit er dan een knopje op de zijkant of is er een menu optie om het nummerherkenningsprotocol te switchen. Belangrijk is hierbij dat het DTMF t11/t12 (bellsouth) is. Er zijn namelijk ook DTMF "dialecten" die de DTMF t11/t12 (bellsouth) nummerweergave niet juist weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg Denan,

Kun jij de vestiging in Utrecht even wakker maken?!

Ik heb nou al 4 keer gebeld vandaag, maar hij gaat net zo lang over totdat het niet meer kan.

Ik krijg dus gewoon niemand aan de lijn!

Net stond er een meneer voor de deur, die vertelde dat hij de glasvezel modem komt installeren..
Dus ik denk Ah..mooi ! (Werd eens tijd).

Dus ik de meterkast beetje voor de meneer opruimen.. Dan zegt die persoon met zijn telefoon in zijn hand een ogenblikje, en hij loopt naar buiten de hoek om.

Ik wachten...... en wachten........ en ja hoor, die persoon komt gewoon niet meer terug!
Dus ik al een beetje boos, probeer ik naar jullie te bellen vestiging Utrecht, ik krijg dus gewoon niemand aan de lijn daar!!

Wil gewoon nu een duidelijke planning hebben, aangezien er net zo'n ''Monteur'' voor de deur stond..wat ik dus nu betwijfel of het wel een echte was.
Mocht het wel een echte zijn geweest dan vond ik het alsnog beetje vreemd dat ik niet op de hoogte was gesteld.

Krijg een beetje het idee dat dit bedrijf door mijn kleine nichtje is ontwikkeld... wat amateuristisch zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 19:24

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Niets kwijt? ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:13:
Zeg Denan,

Kun jij de vestiging in Utrecht even wakker maken?!

Ik heb nou al 4 keer gebeld vandaag, maar hij gaat net zo lang over totdat het niet meer kan.

Ik krijg dus gewoon niemand aan de lijn!

Net stond er een meneer voor de deur, die vertelde dat hij de glasvezel modem komt installeren..
Dus ik denk Ah..mooi ! (Werd eens tijd).
Bijna alle aannemers zijn op vakantie tussen kerst/nieuwjaar en de eerste week van januari vandaar dat er slechts een klein aantal monteurs rondlopen die werkzaamheden verichten. Mij was ook al opgevallen dat Utrecht niet reageerde maar ik heb uiteindelijk iemand van de servicedesk daar weten te bereiken. Momenteel zijn zij weer telefonisch bereikbaar, de hoofdaannemer in Utrecht (die op vakantie is) bleek een doorschakeling verkeerd te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:05:
[...]

Bijna alle aannemers zijn op vakantie tussen kerst/nieuwjaar en de eerste week van januari vandaar dat er slechts een klein aantal monteurs rondlopen die werkzaamheden verichten. Mij was ook al opgevallen dat Utrecht niet reageerde maar ik heb uiteindelijk iemand van de servicedesk daar weten te bereiken. Momenteel zijn zij weer telefonisch bereikbaar, de hoofdaannemer in Utrecht (die op vakantie is) bleek een doorschakeling verkeerd te hebben staan.
Inmiddels is het al opgelost.
Vanochtend is het modem geplaats. Maar nou vroeg ik me toch af wanneer het dan zou moeten werken? Krijg ik nog een gebruikersnaam en mailadres en dergelijke..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:59:
[...]

Inmiddels is het al opgelost.
Vanochtend is het modem geplaats. Maar nou vroeg ik me toch af wanneer het dan zou moeten werken? Krijg ik nog een gebruikersnaam en mailadres en dergelijke..?
Nadat de monteur zijn laptop heeft aangesloten zou het ongeveer 24 uur moeten duren voordat alle diensten geprovisioned zijn. Televisie zal wel direct werken.
Zodra de diensten geprovisioned zijn genereren wij een loginbrief en deze versturen wij via de post. Deze logingegevens zijn echter niet nodig om gebruik te maken van de internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Vakantie!
De komende 2 weken ben ik op (verbouwings)vakantie dus ik zal hier waarschijnlijk niet actief zijn. Voor vragen kun je natuurlijk altijd terecht bij support@xtramediaservices.nl of bij 0800 555 2 555.

Af en toe zal ik hier waarschijnlijk wel even kijken, maar voor gerichte vragen waarbij ik toegang nodig heb tot de database zul je toch echt contact moeten zoeken met XMS :)

Vanaf 23 jan zal ik weer aan het werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:01:
Vakantie!
De komende 2 weken ben ik op (verbouwings)vakantie dus ik zal hier waarschijnlijk niet actief zijn. Voor vragen kun je natuurlijk altijd terecht bij support@xtramediaservices.nl of bij 0800 555 2 555.

Af en toe zal ik hier waarschijnlijk wel even kijken, maar voor gerichte vragen waarbij ik toegang nodig heb tot de database zul je toch echt contact moeten zoeken met XMS :)

Vanaf 23 jan zal ik weer aan het werk zijn.
Succes met de verbouwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 10-09 16:22
Ze gaan bij mij (Portaal flat) 17 januari apparatuur plaatsen in de meterkast. De buizen voor de glasvezels zijn een jaar geleden al getrokken. Mag ik er dan vanuit gaan dat het geen probleem is om voor eind februari Internet te hebben? Ik wil gaan overstappen (naar Internet only abo van XMS), maar moet dan wel voor eind januari mijn huidige abonnement opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:34
martdj schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:18:
Ze gaan bij mij (Portaal flat) 17 januari apparatuur plaatsen in de meterkast. De buizen voor de glasvezels zijn een jaar geleden al getrokken. Mag ik er dan vanuit gaan dat het geen probleem is om voor eind februari Internet te hebben? Ik wil gaan overstappen (naar Internet only abo van XMS), maar moet dan wel voor eind januari mijn huidige abonnement opzeggen.
De planning van XMS kan nog weleens uitlopen. Ik zou eerst eind oktober aangesloten worden, dat werd toen voor 15 december. Ik wacht nu nog steeds op mijn aansluiting. :'(
Als het goed is dan word ik deze week aangesloten. Ik heb gelukkig nog niets opgezegd anders had ik dus geen internet meer gehad.
Zeg je bestaande abonnement dus pas op als je een werkende verbinding hebt! Dat staat ook op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Zeg je bestaande abonnement dus pas op als je een werkende verbinding hebt! Dat staat ook op hun website.
Tja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Mijn internet abo loopt 1 april af, en volgens de laatste planning wordt mijn wijk tussen 12 maart en 13 april aangesloten.
Maar als ik niet opzeg zit ik er weer voor een jaar aan vast. :( Oftewel nog een jaar wachten op glas. Of dubbel betalen.
Televisie en telefoon kan wel per maand worden opgezegd, internet niet. Heel raar, en frustrerend.

Maar goed, voor 1 april 2004 had ik hier ook geen internet. Casema was er pas 1 april met de kabel, en KPN had mijn wijk via een stukje glas verbonden met de centrale waardoor ADSL niet mogelijk was/is. :(
Dus mocht ik onverhoops een maandje zonder internet komen te zitten, dan hoop ik dat ook wel weer te overleven. :Y)

Wat ik me wel afvraag (back on topic), is hier volgens mij wel eens gevraagd maar geen antwoord op gekomen:
Ik mag aannemen dat een planning die in bijv. oktober wordt gemaakt, een periode met vorst incalculeerd waarin niet gewerkt kan worden. Nu de winter extreem zacht is en vorst uitblijft, kan ik me voorstellen dat er meer werk verzet kan worden. Als er meer vorst is dan verwacht loopt de planning immers uit.

Dus in hoeverre wordt er ingelopen op de planning?

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 10-09 16:22
lethargy schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:04:
[...]

De planning van XMS kan nog weleens uitlopen. Ik zou eerst eind oktober aangesloten worden, dat werd toen voor 15 december. Ik wacht nu nog steeds op mijn aansluiting. :'(
Als het goed is dan word ik deze week aangesloten. Ik heb gelukkig nog niets opgezegd anders had ik dus geen internet meer gehad.
Maar heb jij de apparatuur dan al in de meterkast hangen? Daar gaat het bij mij over. 17 Januari hangt de apparatuur in de meterkast. Hoe lang duurt het daarna voor ik verbinding kan hebben.

Zelfde verhaal voor mij als hierboven. Als ik niet voor eind januari opzeg is het weer een jaar geen glas voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Bij mij in de meterkast hangen kabels die met de glasvezel te maken hebben (hingen er al voordat ik er een maand geleden ging wonen) en deze week hebben werklui lopen graven bij de voordeur. Ik vroeg nog even of het voor glasvezel was en dat was het geval. Er zit dus bij mij schot in, maar uiteraard nog geen idee wanneer ik aangesloten ga zijn... (Half december aangevraagd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtrustno1
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 15:53
martdj schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:40:
[...]

Maar heb jij de apparatuur dan al in de meterkast hangen? Daar gaat het bij mij over. 17 Januari hangt de apparatuur in de meterkast. Hoe lang duurt het daarna voor ik verbinding kan hebben.

Zelfde verhaal voor mij als hierboven. Als ik niet voor eind januari opzeg is het weer een jaar geen glas voor mij.
Ligt er aan wanneer ze bij jouw de glasvezel gaan blazen.

Bij mij werd 1 week nadat de apparatuur werd geplaatst, glasvezel geblazen. 2 weken later werkte bij mijn de verbinding (kan sneller, maar bij mijn waren ze in de straat waren ze ook nog bezig om aantal aders te lassen).

Ik zou gewoon opzeggen, heb ik ook gedaan. Ik heb maar 2 maanden zonder eigen verbinding gezeten. Ik heb beetje kunnen emailen en internet bij mensen die hun draadloze router open hadden staan (signaal was wel zwak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
martdj schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:40:
[...]

Vlak voor de kerst is bij mij de apparatuur geplaatst. Er was echter een fout in de verbinding met de centrale. Dat zou binnen een paar dagen gerepareerd worden. Misschien omdat kerst en oud & nieuw er tussen zat, duurde het zo lang. Morgen gaat alles het doen, hebben ze me nu gezegd. Er kan altijd wat mis gaan. Je loopt dus een risico als je al je internet opzegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartware schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:11:
[...]

Dus in hoeverre wordt er ingelopen op de planning?
Voor zover ik weet bepaalt de gemeente/provincie (streep door welke het niet is) waar op welke momenten gegraven mag worden. Buiten die momenten mag er gewoon geen schop in de grond. Zitten wij op de zaak op het moment ook een beetje mee. Casema wil dolgraag een aantal 1Gb glasvezel-verbindingen aanleggen, maar moet gewoon wachten tot het moment dat er op die plaatsen gegraven mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Eindelijk ben ik aangesloten! Het duurde even, maar het is toch gelukt. Voorlopige snelle meting.
Download 1,5 MB/s, Upload 1,2 MB/s. 8)
Kwaliteit van de TV en radio valt wat tegen, iets minder dan Casema. Telefoon is wel een beetje ruis hoorbaar. Binnenkort laat ik nog wel meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
lethargy schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:40:
Eindelijk ben ik aangesloten! Het duurde even, maar het is toch gelukt. Voorlopige snelle meting.
Download 1,5 MB/s, Upload 1,2 MB/s. 8)
Kwaliteit van de TV en radio valt wat tegen, iets minder dan Casema. Telefoon is wel een beetje ruis hoorbaar. Binnenkort laat ik nog wel meer weten.
De kwaliteit van televisie zou nu overal perfect moeten zijn. Het hele netwerk is nagemeten door een extern bedrijf... Mocht je nog steeds problemen hebben check dan je kabels/splitters/versterkers/randaarde. Check het signaal ook altijd direct op ons aansluitpunt, dus zonder splitters/versterkers of 30 meter coax. Mocht het nog steeds niet goed zijn email de symptomen dan naar support@xmsnet.nl.
Geloof het of niet, maar de ruis bij je telefoon genereren wij. Het bleek namelijk dat de absolute stilte bij digitale telefoongesprekken als zeer onnatuurlijk gezien werd. Testers dachten steeds dat de lijn uitviel als een van de 2 partijen niets meer zei. (kwestie van wat men van al die jaren KPN gewend was). Daarom zit er een ruisgenerator in de voip-adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Sa1

K heb wat rondgelopen in onze flat, maar we hebben een schoonmaakkast die niet gebruikt wordt. is het niet mogelijk om hier gewoon glas in te laten komen + modem enzo.. en dat ik dan via een kabel die naar mijn worning trek? :) dan hoeft niet iedereen van de flat toestemming te geven.. \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
denan schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:08:
[...]

De kwaliteit van televisie zou nu overal perfect moeten zijn. Het hele netwerk is nagemeten door een extern bedrijf... Mocht je nog steeds problemen hebben check dan je kabels/splitters/versterkers/randaarde. Check het signaal ook altijd direct op ons aansluitpunt, dus zonder splitters/versterkers of 30 meter coax. Mocht het nog steeds niet goed zijn email de symptomen dan naar support@xmsnet.nl.
De kwaliteit van de TV is niet perfect, mindere kwaliteit dan bij casema. Wat ruis op veel zenders (bij de een meer dan de ander) en af en toe schakelt het geluid naar mono. Radio 2 is niet te beluisteren doordat er een andere zender doorheen zit.
Bij mij is alles aangesloten door installatiebedrijf van XMS, dat zou toch goed gebeurd moeten zijn. De lengte van de coax is 8 meter tot de splitter en dan nog 5 meter tot de TV en 3 meter tot de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Knap lullig......Men deed bij XMS al die tijd overkomen dat het aansluiten van het internet gratis was voor Portaal huishoudens. En nu Trekken ze ineens 157,- van me rekenign af voor het aansluiten van de spullen. :?

Nu blijkt dat er ineens twee verschillende soort van aansluiten zijn, maar daar werd in het begin nooit ierts over gezegd. En men heeft me steeds voor ogen gehouden, dat de aansluitkosten gratis waren, waarbij er geen melding werd gemaakt, over het \feit dat er verschillende vormen aan sluiten zijn.

Ik belde destijds nog op waarom ik weer een tweede formulier voor een monteur kreeg, om de boel aan te sluiten, en volgens een medewerker aan de telefoon kon ik dat destijds gewoon invullen en opsturen. Waabi ook toen weer de indruk werd gewekt, dat de aansluitin gvoor Portaal huishoudens gratis was.

Overigens is er vanwege de verandeingen in de afsrpaken tussen Portaal en XMS nooit schriftelijk contact geweest met de klanten. Ik heb nooit een brief ontvangen, waarin staat, dat de aanmeldig zoals we die in het begin hadden gedaan, is gewijzigd, en dat de levering niet via Portaal loopt. Dat heb ik zelf later maar moeten ondervinden.

Nu zit ik dus zwaar in de problemen, omdat ze het geld gewoon van mijn rekening af gehaald hebben, en ik dus maar moet zien hoe ik de rest van de maand aan mijn eten kom.

Ik vind dat niet erg netjes.

note:
Overigens was het bij mij ten tijde van het aansluiten zo een bende, dat ik de montuer had gevraagd , mij gewoon de kables te geven, zodat ik het zelf kon aansluiten. Hij heeft de stekkertjes er aan gezet, gaf me de bekabeling en is weer gegaan. Ik was al die tijd in de veronderstelling dat de aansluit kosten gratis waren, en dat vertelde die monteur me ook nog een keer.

[ Voor 26% gewijzigd door Phaerion op 15-01-2007 20:22 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
@ Phaerion

Voor het aansluiten van je apparatuur door een monteur moet betaalt worden, dat stond ook vermeldt op dat formulier om het aan te vragen. Volgens de internetsite van XMS kost dat echter 135,-. Hoe komen ze dan bij jou aan 157 ? De aansluiting van de woning op glasvezel is voor huurders van Portaal gratis, anders kost dat 150,-.

[ Voor 21% gewijzigd door lethargy op 15-01-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

lethargy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:33:
@ Phaerion

Voor het aansluiten van je apparatuur door een monteur moet betaalt worden, dat stond ook vermeldt op dat formulier om het aan te vragen. Volgens de internetsite van XMS kost dat echter 135,-. Hoe komen ze dan bij jou aan 157 ? De aansluiting van de woning op glasvezel is voor huurders van Portaal gratis, anders kost dat 150,-.
Zoals ik al verteld ein mijn post, deed men overkomen alsof het steeds om hetzelfde ging.

Portaal had ons als huurders al toegezegd, dat de aansluiting volledig gratis zou zijn, en dat de huurders een hele mooie aanbieding zouden krijgen. Internet TV en telefoon...voor maar 50,- per maand.

Ondertussen is én die aanbieding dus van de baan en ook het gratis aansluiten, (want nu is alleen het internet gratis, voor Portaal huishoudens).. Maar nooit heeft XMS een brerif gestuurd over deze veranderingen.

De formulieren hiorvoor heb ik al zeker anderhalf jaar geleden ingevuld en opgetuurd. WAnt toen wakm Portaal ineens met dat glasvezelnetwerk aan zetten.

Ik heb sinds die tijd niets van XMS gehoird...totdat anderhalf jaar later ineens een brief in de deur kwam, dat de werkzaameden gingen beginnen.

En als je aan de telefoon dan ook nog eens voor leugenaar neer gezet wordt, dan ben ik met recht verbaasd over deze hele afhandeling.

Ik heb later nog eens gebeld, en nu zullen ze het voor leggen aan een klachten commisie. Waarbj ik er van afhankelijk ben, of de klachten commisie hier een passende oplossing voor kan/wil vinden.

Het is van die monteurs overigens ook knap omnbeschoft, om een rekening te declareren voor iets wat ze niet gedaan hebben....want ik heb het zelf aangesloten, omdat mijn huis niet op orde was. De monteur heeft alleen maar de kabels voor me achter gelaten, en verder niets aangelsoten. Eerst mats ik hem...en vervolgens duwt hij me een rekning door mijn neus ook nog. Daar sta je dan als klant met je goede bedoelingen.

Ik heb er geen woorden voor.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Ik heb opeens last van hoge pings naar het netwerk van Chello..

2 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.170
3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.169
4 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.165
5 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.161
6 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.157
7 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.153
8 1 ms <1 ms <1 ms 10.254.2.2
9 1 ms <1 ms <1 ms ge4-0-5.xr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.41]
10 1 ms <1 ms <1 ms adm-tc1-i3-feth0-0.telia.net [195.69.144.46]
11 81 ms 82 ms 78 ms nl-ams04a-ri1-pos-1-1.aorta.net [213.46.183.49]
12 78 ms 77 ms 81 ms nl-ams02a-ra1-ge-0-0-0-0.aorta.net [213.46.183.77]
13 89 ms 89 ms 88 ms 213.46.161.190
14 94 ms 104 ms 92 ms 213.46.242.72

Wat is er aan de hand? Kabeltje verkeerd op de AMS-IX ofzo? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Phaerion schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:59:
[...]

Zoals ik al verteld ein mijn post, deed men overkomen alsof het steeds om hetzelfde ging.

Portaal had ons als huurders al toegezegd, dat de aansluiting volledig gratis zou zijn, en dat de huurders een hele mooie aanbieding zouden krijgen. Internet TV en telefoon...voor maar 50,- per maand.

Ondertussen is én die aanbieding dus van de baan en ook het gratis aansluiten, (want nu is alleen het internet gratis, voor Portaal huishoudens).. Maar nooit heeft XMS een brerif gestuurd over deze veranderingen.

De formulieren hiorvoor heb ik al zeker anderhalf jaar geleden ingevuld en opgetuurd. WAnt toen wakm Portaal ineens met dat glasvezelnetwerk aan zetten.

Ik heb sinds die tijd niets van XMS gehoird...totdat anderhalf jaar later ineens een brief in de deur kwam, dat de werkzaameden gingen beginnen.

En als je aan de telefoon dan ook nog eens voor leugenaar neer gezet wordt, dan ben ik met recht verbaasd over deze hele afhandeling.

Ik heb later nog eens gebeld, en nu zullen ze het voor leggen aan een klachten commisie. Waarbj ik er van afhankelijk ben, of de klachten commisie hier een passende oplossing voor kan/wil vinden.

Het is van die monteurs overigens ook knap omnbeschoft, om een rekening te declareren voor iets wat ze niet gedaan hebben....want ik heb het zelf aangesloten, omdat mijn huis niet op orde was. De monteur heeft alleen maar de kabels voor me achter gelaten, en verder niets aangelsoten. Eerst mats ik hem...en vervolgens duwt hij me een rekning door mijn neus ook nog. Daar sta je dan als klant met je goede bedoelingen.

Ik heb er geen woorden voor.
Kortom, voor Portaal huurders zijn de aansluitkosten (kastje in meterkast) dus gratis, maar de installatiekosten door een monteur niet. Dit is ook wat ik gelezen heb en verwacht. Dat men je heeft doen geloven dat ook de installatie door een monteur ook gratis is, is vervelend. Maar voor mensen die nu iets afsluiten is die onduidelijkheid er volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@denan: Zou je mischien duidelijk (explicit) aan kunnen geven in je TS - welke gemeente/woon cooperaties hier aan mee werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Nou, het gaat lekker, er zijn inmiddels wat meer milliseconden bijgekomen.. Potje gamen met mijn vrienden die op Chello zitten kan ik voorlopig wel vergeten op deze manier.. -O-

7 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.153
11 118 ms 118 ms 123 ms nl-ams04a-ri1-pos-1-1.aorta.net [213.46.183.49]
12 137 ms 137 ms 136 ms nl-ams02a-ra1-ge-0-0-0-0.aorta.net [213.46.183.77]
13 140 ms 140 ms 140 ms 213.46.161.190
14 139 ms 144 ms 143 ms 213.46.242.72

Wat is hier in godsnaam aan de hand?? Het was altijd netjes <5ms naar Chello, en nu dit..

Ik wacht ff de reactie af van de XMS supportafdeling..

Edit(01.30uur): Het is inmiddels opgelost.. *O*

7 1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.153
11 1 ms 1 ms <1 ms nl-ams04a-ri1-pos-1-1.aorta.net [213.46.183.49]
12 1 ms 1 ms 1 ms nl-ams02a-ra1-ge-0-0-0-0.aorta.net [213.46.183.77]